Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 1 din  9 ianuarie 1996

pentru aderarea Romaniei la Statutul Fondului Consiliului Europei de Restabilire pentru Refugiatii Nationali si Excedentele de Populatie in Europa si la Statutul Fondului de Dezvoltare Sociala al Consiliului Europei

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 17 din 24 ianuarie 1996


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia Romaniei, precum si ale art. 1 lit. a) din Legea nr. 130/1995 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta:

    Art. 1
    Romania adera la Statutul Fondului Consiliului Europei de Restabilire pentru Refugiatii Nationali si Excedentele de Populatie in Europa, adoptat la 16 aprilie 1956 prin Rezolutia nr. (56) 9 a Comitetului Ministrilor al Consiliului Europei, cu modificarile ulterioare, prevazut in anexa nr. 1, si la Statutul Fondului de Dezvoltare Sociala al Consiliului Europei, adoptat la 8 iunie 1993 prin Rezolutia nr. 247 (1993) a Comitetului de conducere a Fondului Consiliului Europei de Restabilire pentru Refugiatii Nationali si Excedentele de Populatie in Europa, prevazut in anexa nr. 2.
    Art. 2
    Ministerul Finantelor este autorizat, in temeiul prezentei ordonante, sa deruleze operatiunile si tranzactiile cu Fondul Consiliului Europei de Restabilire pentru Refugiatii Nationali si Excedentele de Populatie in Europa, iar in colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe, sa exercite toate drepturile si sa indeplineasca toate obligatiile care revin Romaniei in calitate de membru al Fondului Consiliului Europei de Restabilire pentru Refugiatii Nationali si Excedentele de Populatie in Europa.
    Art. 3
    Contravaloarea in lei a sumelor aferente contributiei Romaniei la capitalul si la fondul de rezerva ale Fondului Consiliului Europei de Restabilire pentru Refugiatii Nationali si Excedentele de Populatie in Europa se va asigura, incepand din anul aderarii, de la bugetul de stat, pozitia "Contributii si cotizatii la organismele internationale".

                PRIM-MINISTRU
               NICOLAE VACAROIU

                         Contrasemneaza:
                         Ministru de stat,
                         ministrul finantelor,
                         Florin Georgescu

                         Ministru de stat,
                         ministrul afacerilor externe,
                         Teodor Viorel Melescanu

                         Ministru de stat,
                         ministrul muncii si
                         protectiei sociale,
                         Dan Mircea Popescu


    ANEXA 1

                       REZOLUTIA Nr. (56) 9
cu privire la adoptarea Statutului Fondului Consiliului Europei de Restabilire pentru Refugiatii Nationali si Excedentele de Populatie in Europa (adoptata la 16 aprilie 1956)

    Comitetul Ministrilor,
    tinand seama de prevederile Rezolutiei nr. (55) 34 din 13 decembrie 1955 prin care a fost aprobata infiintarea, pe baza unui acord partial, a Fondului de Restabilire al Consiliului Europei,
    tinand seama de prevederile rezolutiilor nr. (51) 29 din 3 mai 1951 si nr. (51) 62 din 2 august 1951 cu privire la acordurile partiale,
    hotaraste adoptarea Statutului Fondului de Restabilire al Consiliului Europei, anexat la prezenta rezolutie, fiind de la sine inteles faptul ca:
    a) prezenta rezolutie se considera a fi fost adoptata doar de catre reprezentantii care au votat in favoarea sa*) si aplicarea acesteia este limitata in consecinta; si
    b) toate cheltuielile suplimentare ale Consiliului Europei survenite in legatura cu redactarea statutului si cu functionarea Fondului de Restabilire vor fi suportate exclusiv de catre statele membre ai caror reprezentanti au votat in favoarea prezentei rezolutii.
-----------
    *) Statele membre care au adoptat prezenta rezolutie sunt: Belgia, Franta, Republica Federala Germania, Grecia, Islanda, Italia, Luxemburg, Turcia.
    Urmatoarele state au devenit membre ale Fondului: Cipru, 18 octombrie 1962; Malta, 1 martie 1973; Vatican, 4 septembrie 1973; Elvetia, 1 ianuarie 1974; Liechtenstein, 1 ianuarie 1976; Portugalia, 1 august 1976; Suedia, 1 iulie 1977; Olanda, Norvegia si Spania, 1 ianuarie 1978; Danemarca, 1 aprilie 1978; San Marino, 27 aprilie si Finlanda, 13 mai 1991.
    Iugoslavia a semnat la 15 ianuarie 1986 un acord de asociere pentru 5 ani.

                        STATUTUL
Fondului de Restabilire al Consiliului Europei

    Art. 1
    Infiintarea Fondului
    Se infiinteaza un Fond de Restabilire al Consiliului Europei (denumit in cele ce urmeaza Fondul).
    Fondul este atasat Consiliului Europei si supus autoritatii sale supreme.
    Art. 2
    Obiectiv
    Obiectivul prioritar al Fondului este de a contribui la solutionarea problemelor cu care tarile europene sunt sau pot fi confruntate ca rezultat al prezentei excedentelor de populatie, inclusiv a refugiatilor nationali, prin acordarea sau garantarea de imprumuturi pentru finantarea:
    a) programelor de integrare, aprobate de un membru al Fondului, in conformitate cu prevederile art. VI din prezentul statut, care vizeaza crearea de noi locuri de munca pentru astfel de persoane;
    b) programelor de restabilire, aprobate de un membru al Fondului, care prevad acordarea de imprumuturi sau regularizarea cheltuielilor in favoarea persoanelor rezidente in Europa, care doresc restabilirea intr-o alta tara din Europa sau din afara acesteia si care se angajeaza sa ramburseze imprumuturile sau regularizarile de cheltuieli in limita sumelor avansate de catre Fond.
    Art. 3
    Afilierea la Fond*)
    a) Orice guvern membru al Consiliului Europei poate deveni membru al Fondului in conformitate cu prevederile art. IV sectiunea 2 paragraful a) i).
    b) Guvernele tarilor care nu sunt membre ale Consiliului Europei pot:
       i) fie sa fie admise sa adere la Fond si sa devina membre ale acestuia in conditii speciale pe care Fondul le poate stabili pentru fiecare caz in parte, in conformitate cu prevederile art. IV sectiunea 2 paragraful a) ii);
       ii) fie sa fie admise in calitate de membri asociati la Fond, in conditii speciale pe care Fondul le va stabili pentru fiecare caz in parte.
--------------
    *) Text adoptat la cea de-a 96-a reuniune a Comitetului de conducere prin Rezolutia nr. 184 (1985) [Fond/CD PV 96 (1985)].

    Art. 4
    Obligatii ale membrilor
    Sectiunea 1
    Titluri de participare
    Fondul emite titluri de participare pentru subscrierea de catre membrii sai, exprimate intr-o moneda de cont. Membrii isi vor achita subscriptia in moneda nationala, la cursul oficial de schimb in vigoare la data subscriptiei.

    Sectiunea 2
    Subscriptii
    a) Fiecare membru subscrie un numar de titluri de participare:
       i) numarul titlurilor de participare puse la dispozitia fiecarui stat membru al Consiliului Europei este stabilit in conformitate cu tabelul anexat la prezentul statut. Fiecare membru al Fondului subscrie un numar de titluri de participare la alegere, cu conditia ca subscriptia initiala sa fie de minimum un sfert din numarul titlurilor de participare puse la dispozitia sa;
       ii) numarul titlurilor de participare care urmeaza a fi alocate altor membri care adera la Fond va fi convenit cu Comitetul de conducere al Fondului, in conformitate cu prevederile art. IX paragraful e) din prezentul statut.
    b) Fiecare membru achita, imediat dupa aderare, cel putin 25% din pretul de subscriptie al numarului minim de titluri de participare subscris de catre acesta la afilierea la Fond; soldul va fi achitat in conformitate cu prevederile art. IX paragraful c).

    Sectiunea 3
    Mentinerea valorii subscriptiilor
    In cazul in care valoarea paritara a monedei unui membru se reduce sau in cazul in care cursul de schimb al acestei monede se depreciaza intr-o masura importanta, statul membru respectiv va varsa la Fond, intr-o perioada de timp rezonabila, o suma suplimentara in moneda nationala, suficienta pentru mentinerea valorii de la data subscriptiei a sumei subscrise de catre acesta sub forma titlurilor de participare la Fond.

    Sectiunea 4
    Limitarea raspunderii
    Nici un membru nu va fi raspunzator fata de terte parti pentru o obligatie asumata de Fond.
    Art. 5
    Operatiuni de imprumut si contributii financiare
    Fondul poate accepta contributii pentru scopuri corelate cu obiectivele sale. De asemenea, poate acorda imprumuturi.
    Fondul este abilitat sa primeasca contributiile destinate unor scopuri precise, stabilite in concordanta cu obiectivele sale statutare.
    Art. 6
    Prevederi generale cu privire la imprumuturi si garantii
    Sectiunea 1
    Tipuri de credite
    Creditele acordate de Fond pot lua una dintre formele urmatoare:
        i) credite acordate guvernelor membre ale Fondului;
        ii) credite garantate de un guvern membru al Fondului si acordate oricarei persoane juridice agreate de acel membru;
        iii) credite garantate de un guvern membru al Fondului si acordate migrantilor prin intermediul membrului respectiv sau al oricarei persoane juridice agreate de acel membru;
        iv) credite acordate oricarei persoane juridice agreate de un guvern membru al Fondului, in cazul in care Consiliul de administratie estimeaza ca imprumutul solicitat este acoperit cu garantii corespunzatoare si indeplineste cerintele stipulate in sectiunea 3 de mai jos cu privire la creditele mentionate la subparagrafele i), ii) si iii) din prezenta sectiune*).
-------------
    *) Prevedere adoptata la cea de-a 3 a reuniune a Comitetului de conducere [Fonds/CD PV 3 (1957)].

    Sectiunea 2
    Garantii
    Fondul poate acorda garantii pentru operatiuni decurgand din realizarea obiectivelor prevazute in cadrul art. II, in conditii care urmeaza sa fie stabilite pentru fiecare caz in parte.

    Sectiunea 3
    Obligatii ale imprumutatului sau garantului
    a) Obligatiile asumate de guvernele membre ale Fondului in legatura cu imprumuturile acordate in conformitate cu prevederile sectiunii 1 subparagraful i) din prezentul articol si garantiile furnizate de guvernele membre ale Fondului conform prevederilor sectiunii 1 subparagrafele ii) si iii) din prezentul articol trebuie, in fiecare caz, sa reprezinte o promisiune neconditionata:
       i) de a plati, intr-o perioada specificata, o suma specificata exprimata intr-o moneda specificata, si
       ii) de a plati, pentru suma specificata, dobanda si, unde este cazul, un comision, la o rata specificata, la intervale specificate si incepand de la o data specificata.
    b) Pentru a determina valutele in care vor fi exprimate obligatiile guvernelor membre ale Fondului, fie in calitate de imprumutati, fie de garanti, Fondul va cauta sa mentina un raport constant in valoare si in devize, intre active - incluzand astfel de obligatii - si subscriptiile achitate de membrii sai - incluzand orice varsaminte efectuate in conformitate cu prevederile art. IV sectiunea 3.

    Sectiunea 4
    Subrogare
    In cadrul contractelor de imprumut garantate in conformitate cu prevederile sectiunii 1 subparagrafele ii) si iii) ale prezentului articol, se va stipula faptul ca dupa indeplinirea obligatiilor sale fata de Fond in legatura cu garantia, garantul se substituie Fondului in pretentiile corespunzatoare fata de imprumutat sau imprumutati.

    Sectiunea 5
    Declaratii ale membrilor
    In sprijinul cererilor de acordare de imprumuturi pentru programele de restabilire sau integrare, Fondul va primi o declaratie din partea respectivului membru interesat, din care sa reiasa ca acesta:
       i) aproba programul;
       ii) considera ca programul va permite restabilirea sau integrarea cu succes a persoanelor rezidente pe teritoriul sau european;
       iii) declara ca fondurile care urmeaza a fi puse la dispozitie de Fond nu sunt disponibile, in conditii rezonabile, din vreo alta sursa.

    Sectiunea 6
    Informatii de furnizat
    Consiliul de administratie la care se face referire in art. X din prezentul statut stabileste natura informatiilor si a angajamentelor pe care imprumutatul trebuie sa le furnizeze in sprijinul cererii sale.
    Art. 7
    Investitii

    Sectiunea 1
    Investitii temporare
    Pana in momentul primei utilizari a fondurilor subscrise de un stat, Fondul le poate investi in bonuri de tezaur sau alte titluri de valoare emise si garantate de acel stat.
    Pentru operatiunile de investitii, Consiliul de administratie va solicita avizul expertilor in materie de plasamente.

    Sectiunea 2
    Acumularea si investirea rezervelor
    Rezervele Fondului care provin dintr-un surplus de incasari de dobanzi si comisioane pot fi acumulate si investite, in totalitate sau partial, in conditiile stabilite de Consiliul de administratie.
    Art. 8
    Organizarea, administrarea si controlul Fondului
    Organizarea, administrarea si controlul Fondului sunt asigurate de urmatoarele organe:
    - Comitetul de conducere;
    - Consiliul de administratie;
    - guvernatorul;
    - Comitetul de cenzori,
    in conformitate cu prevederile articolelor de mai jos.
    Art. 9
    Comitetul de conducere

    Sectiunea 1
    Decizii rezervate membrilor
    Comitetul de conducere, format din reprezentanti ai membrilor Fondului, este abilitat:
    a) sa determine moneda de cont si sa stabileasca valoarea nominala a titlurilor de participare;
    b) sa stabileasca conditiile in care Fondul accepta contributii financiare sau in care imprumuta fonduri si drepturile care se acorda donatorilor sau creditorilor Fondului, inclusiv drepturile acestora asupra activelor Fondului;
    c) sa determine datele de plata pentru achitarea soldului titlurilor de participare subscrise, in conformitate cu necesitatile Fondului pentru realizarea obiectivelor sale statutare;
    d) sa stabileasca principiile de administrare ale activitatii Fondului;
    e) sa autorizeze guvernele care nu sunt membre ale Consiliului Europei sa devina membre ale Fondului, sa stabileasca conditiile pentru aderarea acestora si numarul de titluri de participare care urmeaza sa fie subscrise de guvernele respective;
    f) sa numeasca in functie pe guvernator, sa revoce numirea acestuia si sa accepte demisia acestuia;
    g) sa recomande masurile legislative, cu caracter international sau de alta natura, pe care membrii urmeaza sa le adopte in vederea definirii regimului special acordat activelor si proprietatilor Fondului detinute de acesta pe teritoriul statelor respective sau al unor terte state, precum si a obligatiilor membrilor decurgand din operatiunile cu caracter special ale Fondului;
    h) sa amendeze prezentul statut, fara a modifica insa obiectivele statutare;
    i) sa interpreteze prezentul statut;
    j) sa suspende definitiv operatiunile Fondului si sa repartizeze activele acestuia;
    k) sa elaboreze Regulamentul interior si sa aleaga pe presedintele Comitetului de conducere;
    l) sa desemneze pe cei trei cenzori care formeaza Comitetul de cenzori.

    Sectiunea 2
    Vot
    a) Deciziile rezervate membrilor Fondului sunt adoptate prin vot exprimat, fie oral, in cursul reuniunilor, fie in scris in intervalul dintre reuniuni.
    b) Fiecare membru al Fondului dispune de un vot pentru fiecare titlu de participare detinut de acesta.
    Art. 10
    Consiliul de administratie

    Sectiunea 1
    Decizii rezervate Consiliului de administratie
    Consiliul de administratie este investit cu toate competentele necesare pentru administrarea Fondului. Acesta adopta decizii referitoare in special la:
    a) determinarea periodica a portiunii din rezervele Fondului destinate acumularii si investirii in conformitate cu prevederile art. VII sectiunea 2;
    b) aprobarea bugetului de functionare al Fondului, cu respectarea principiului conform caruia cheltuielile de administrare nu pot depasi incasarile din dobanzi si comisioane;
    c) transmiterea de directive cu caracter general sau specific catre guvernator;
    d) elaborarea Regulamentului interior al Fondului si, in special, a conditiilor de acordare si garantare a imprumuturilor;
    e) transmiterea anuala catre reprezentantul special*), in vederea prezentarii Comitetului Ministrilor, a raportului elaborat de guvernatorul Fondului.
-----------
    *) Deoarece Comitetul Ministrilor a decis sa nu reinnoiasca functia reprezentantului special, Comitetul de conducere a incredintat presedintelui sau sarcina prezentarii anuale a acestui raport [Fonds/CD PV 7 (1980)].

    Sectiunea 2
    Structura Consiliului de administratie
    a) Consiliul de administratie este format dintr-un presedinte desemnat de Comitetul de conducere si din cate un reprezentant numit de fiecare membru al Fondului. Fiecare reprezentant in Consiliul de administratie dispune de un numar de voturi egal cu numarul titlurilor de participare detinute de statul membru pe care il reprezinta.
    b) Consiliul de administratie poate invita reprezentanti ai organizatiilor internationale si interguvernamentale interesate pentru a participa, fara drept de vot, la lucrarile sale.

    Sectiunea 3
    Durata mandatului membrilor Consiliului de administratie
    Numirea unui membru in Consiliul de administratie este valabila pana in momentul revocarii acestuia de catre statul membru al Fondului care l-a numit in functie. Membrii Consiliului de administratie al caror mandat expira pot fi reconfirmati in functie sau realesi.

    Sectiunea 4
    Modul de adoptare a deciziilor de catre Consiliul de administratie
    a) Consiliul de administratie se reuneste, la convocarea presedintelui, de cate ori este necesar si cel putin o data in fiecare trimestru.
    b) In cadrul reuniunilor sale, Consiliul de administratie adopta decizii cu o majoritate a voturilor exprimate de membrii prezenti. Deciziile Consiliului de administratie vor fi valabile numai in prezenta a doua treimi din membrii sai.

    Sectiunea 5
    Comisii ale Consiliului de administratie
    Consiliul de administratie poate constitui in orice moment comisii formate din membrii sai si poate delega acestor comisii competente specifice pentru fiecare caz in parte.

    Sectiunea 6
    Remunerarea membrilor Consiliului de administratie
    Membrii Consiliului de administratie nu primesc nici o remuneratie din partea Fondului, dar cheltuielile rezonabile ale acestora, ocazionate de indeplinirea functiilor de membri in Consiliul de administratie, sunt rambursate de catre Fond.
    Art. 11
    Guvernatorul

    Sectiunea 1
    Functiile guvernatorului
    Guvernatorul asigura administrarea activitatii curente a Fondului, in conformitate cu directivele Consiliului de administratie si sub supravegherea acestuia.
    Guvernatorul este reprezentantul Fondului in toate tranzactiile pe care le efectueaza acesta. In conformitate cu prevederile art. V si VI din prezentul statut, guvernatorul nu se angajeaza la nici o obligatie financiara fara autorizarea expresa a Consiliului de administratie.
    Guvernatorul angajeaza cheltuieli administrative in limita creditelor bugetare care ii sunt alocate.
    Guvernatorul intreprinde toate actiunile utile pentru limitarea si mentinerea acestor cheltuieli la nivelul strict necesar. In particular, acesta recurge la serviciile care ii pot fi oferite de Consiliul Europei si coopereaza, in problemele de natura financiara, cu bancile centrale ale membrilor si cu Banca Reglementelor Internationale, iar in cele legate de restabilirea si integrarea excedentelor de populatie, cu institutiile si persoanele competente in domeniu.
    Guvernatorul administreaza proprietatea si activele Fondului si mentine o contabilitate adecvata.

    Sectiunea 2
    Rapoarte prezentate Consiliului de administratie
    Guvernatorul prezinta cu regularitate Consiliului de administratie rapoarte asupra situatiei Fondului si asupra operatiunilor preconizate si furnizeaza acestuia toate informatiile solicitate.
    Guvernatorul elaboreaza un raport anual complet asupra tuturor operatiunilor efectuate in decursul anului respectiv. Raportul este insotit de bilantul Fondului si de contul de executie a operatiunilor financiare, precum si de raportul Comitetului de cenzori asupra acestor documente.

    Sectiunea 3
    Numirea si remunerarea guvernatorului
    Guvernatorul este numit pentru o perioada de 3 ani, cu posibilitatea realegerii la expirarea mandatului. Salariul acestuia este stabilit de catre Consiliul de administratie.
    Art. 12
    Comitetul de cenzori
    Comitetul de cenzori examineaza anual conturile Fondului si verifica exactitatea contului de executie si a bilantului.
    In raportul sau anual, Comitetul de cenzori certifica faptul ca bilantul si contul de executie concorda cu registrele contabile, ca aceste documente reflecta cu exactitate si fidelitate stadiul operatiunilor Fondului la sfarsitul fiecarui exercitiu financiar.
    Art. 13
    Sediul
    Sediul central al Fondului este la Strasbourg, Franta. Sediul serviciilor operationale ale Fondului va fi stabilit de catre Consiliul de administratie.
    Art. 14
    Suspendarea operatiunilor si lichidarea Fondului

    Sectiunea 1
    Suspendarea operatiunilor
    In cazul in care Comitetul de conducere decide suspendarea operatiunilor, Fondul isi inceteaza imediat toate activitatile, cu exceptia celor legate de stingerea obligatiilor sale si realizarea corespunzatoare, conservarea si prezervarea activelor sale.

    Sectiunea 2
    Retragerea membrilor
    Orice membru se poate retrage din Fond, in conditii stabilite de catre Comitetul de conducere, dupa o comunicare facuta cu 6 luni inainte de sfarsitul anului financiar in curs.

    Sectiunea 3
    Lichidarea Fondului
    Dupa reglementarea tuturor angajamentelor Fondului, inclusiv a drepturilor la repartizare acordate de catre Fond ca urmare a acceptarii contributiilor financiare prevazute in cadrul art. V sau dupa constituirea de rezerve in vederea onorarii unor astfel de angajamente, membrii Fondului vor adopta un plan de repartizare a activelor, pe baza urmatoarelor principii:
    a) nici un membru al Fondului debitor fata de Fond nu poate fi admis ca participant la repartizare inainte de a-si fi regularizat situatia;
    b) daca activul net al Fondului permite acest lucru, fiecare membru al Fondului primeste drept parte suma varsata conform prevederilor art. IV, in aceeasi moneda sau, daca acest lucru nu este posibil, echivalentul in alte valute, la momentul distributiei, al sumei respective. Daca activul net al Fondului nu permite rambursarea integrala a acestor parti, deficitul va fi repartizat proportional intre toti membrii Fondului;
    c) activul net al Fondului ramas dupa distribuirea acestor parti va fi repartizat intre toti membrii Fondului, proportional cu numarul titlurilor de participare detinute de fiecare;
    d) in masura in care partile de repartizat sunt achitate anumitor membri ai Fondului in monedele altor membri, acestia din urma, in conformitate cu modalitatile prevazute de reglementarile valutare in vigoare in tarile acestora, vor intreprinde masurile necesare pentru asigurarea efectuarii de tranzactii care sa implice sumele distribuite astfel.
    Art. 15
    Dispozitii finale

    Sectiunea 1
    Reuniune administrativa
    Imediat ce prezentul statut va fi adoptat, in virtutea unei rezolutii a Comitetului Ministrilor, pe baza unui acord partial, secretarul general al Consiliului Europei, de comun acord cu reprezentantul special*), va convoca prima reuniune a Comitetului de conducere in vederea adoptarii tuturor masurilor necesare sau de dorit pentru organizarea Fondului in conformitate cu prevederile prezentului statut.
------------
    *) Deoarece Comitetul Ministrilor a decis sa nu reinnoiasca functia reprezentantului special, Comitetul de conducere a incredintat presedintelui sau sarcina prezentarii anuale a acestui raport [Fonds/CD PV 7 (1980)].

    Sectiunea 2
    Comunicarea inceperii operatiunilor
    Guvernatorul va comunica membrilor Fondului data la care Fondul va fi gata pentru inceperea operatiunilor.

    Sectiunea 3
    Afiliere
    a) Orice membru al Consiliului Europei, care nu este membru al Fondului, poate adera la Fond prin prezentarea unei declaratii in acest sens Comitetului Ministrilor.
    Declaratia trebuie sa faca referire la acceptarea prezentului statut de catre guvernul statului care doreste aderarea si la subscrierea de catre guvernul in cauza a numarului de titluri de participare stabilit de comun acord cu Comitetul de conducere, in conformitate cu prevederile art. IV din prezentul statut.
    b) Orice guvern care nu este membru al Consiliului Europei si caruia i s-a permis afilierea la Fond, in conformitate cu prevederile art. IX sectiunea 1 paragraful e), poate adera la Fond prin depunerea la secretarul general al Consiliului Europei a unui instrument care sa ateste acceptarea prezentului statut, subscrierea numarului de titluri de participare convenit cu Comitetul de conducere, precum si intreprinderea masurilor necesare pentru indeplinirea tuturor conditiilor de admitere stabilite de Comitetul de conducere, in conformitate cu prevederile art. IV din prezentul statut.
    c) Secretarul general al Consiliului Europei va informa pe guvernator si pe toti membrii Fondului despre primirea declaratiilor de aderare si, respectiv, despre depunerea instrumentelor de aderare efectuate conform prevederilor paragrafelor precedente.

    Sectiunea 4
    Interpretarea prezentului statut
    Orice decizie a Consiliului de administratie, care implica interpretarea prezentului statut, poate fi prezentata, la cererea unui membru, Comitetului de conducere; decizia Comitetului de conducere este definitiva. Pana in momentul in care Comitetul de conducere adopta o hotarare si in masura in care considera necesar, Fondul poate actiona pe baza deciziei Consiliului de administratie.

    Sectiunea 5
    Exemplare certificate
    Secretarul general al Consiliului Europei va transmite fiecarui membru al consiliului si fiecarui guvern care nu este membru al Consiliului Europei, dar care a aderat la Fond, un exemplar certificat din prezentul statut.

    ANEXA 1

                    BAREMUL DE CONTRIBUTII
la Fondul de Restabilire al Consiliului Europei, pe baza a 10.000.000 dolari
------------------------------------------------------------
 Statele   Procentul    Numarul de   Cursul  Contributii
 membre    de           titluri de   de      in moneda
           distributie  participare  schimb  nationala
                           a 1.000
                           dolari
-------------------------------------------------------------
 BELGIA       3,3         330        0,02         16.500.000
 DANEMARCA    1,8         180        0,1448        1.243.094
 FRANTA      18,4       1.840        0,002857    644.032.202
 GERMANIA    18,4       1.840        0,2381        7.727.845
 (R.F.G.)
 GRECIA       3,3         330        0,03333       9.900.990
 ISLANDA      0,2          20        0,614           325.733
 IRLANDA      1,2         120        2,80             42.857
 ITALIA      18,4       1.840        0,0016    1.150.000.000
 LUXEMBURG    0,2          20        0,02          1.000.000
 OLANDA       4,0         400        0,2632        1.519.757
 NORVEGIA     1,4         140        0,14          1.000.000
 SAAR         0,4          40        0,002857      1.400.070
 SUEDIA       2,8         280        0,1933        1.448.526
 TURCIA       7,8         780        0,3571        2.184.262
 MAREA       18,4       1.840        2,80            657.142
 BRITANIE
            --------------------
            100,0      10.000,0
-------------------------------------------------------------
    Procentul de repartizare a titlurilor de participare este acelasi cu cel adoptat pentru contributiile la bugetul Consiliului Europei.


    ANEXA 2

                    REZOLUTIA Nr. 247 (1993)
cu privire la adoptarea Statutului revizuit al Fondului de Dezvoltare Sociala al Consiliului Europei

    Porto Carras, 8 iunie 1993                       Fonds/CD PV 129 (1993)

    Consiliul de conducere,
    constatand cu deosebita satisfactie faptul ca activitatea Grupului de lucru, care reuneste membri ai Consiliului de conducere si ai Consiliului de administratie ale Fondului, a avut ca rezultat formularea de propuneri pentru revizuirea Statutului Fondului,
    avand convingerea cA adoptarea noilor structuri va spori eficacitatea actiunilor Fondului, in special in perspectiva aderarii viitoare a noi membri,
    tinand seama de prevederile art. IX, sectiunea 1, lit. h) din Statutul Fondului,
    luand in considerare faptul ca Statutul Fondului a fost adoptat, sub forma unui acord partial, prin Rezolutia Comitetului Ministrilor al Consiliului Europei nr. (56) 9,
    cunoscand faptul ca propunerile vizand definirea obiectivelor Fondului, tinand seama de noile sale domenii de activitate, au fost prezentate Comitetului Ministrilor,
    hotaraste:

    1. Se adopta Statutul revizuit al Fondului de Dezvoltare Sociala al Consiliului Europei, care figureaza in anexa la prezenta rezolutie, sub rezerva aprobarii prevederilor art. II de catre Comitetul Ministrilor.
    2. Secretariatul este invitat sa informeze Consiliul de conducere asupra oricaror hotarari luate de Comitetul Ministrilor al Consiliului Europei in legatura cu art. II.
    3. Statutul astfel revizuit va intra in vigoare dupa primirea de catre secretarul general al Consiliului Europei, din partea tuturor membrilor, a confirmarii indeplinirii formalitatilor legale interne in acest sens.


                        REZOLUTIA Nr. 248 (1993)
cu privire la intrarea in vigoare a Statutului revizuit al Fondului de Dezvoltare Sociala al Consiliului Europei

    Porto Carras, 8 iunie 1993                   Fonds/CD PV 129 (1993)

    Consiliul de conducere,
    avand in vedere ca Statutul Fondului de Dezvoltare Sociala a fost revizuit prin Rezolutia sa nr. 247 (1993),
    dorind sa stabileasca data la care statutul revizuit va intra in vigoare,
    hotaraste:

    1. Statutul revizuit va intra in vigoare la data de 1 ianuarie 1994.
    2. Fondul de Dezvoltare Sociala, precum si secretarul general al Consiliului Europei sunt insarcinati sa intreprinda toate masurile necesare pentru aplicarea statutului revizuit.


                        REZOLUTIA Nr. (93) 22
referitoare la amendarea articolului II din Statutul Fondului de Dezvoltare Sociala al Consiliului Europei (adoptata de catre Comitetul Ministrilor la 16 iunie 1993 in cadrul celei de-a 496-a reuniuni a Delegatilor Ministrilor)

    Comitetul Ministrilor, in format restrans, cu participarea doar a reprezentantilor statelor Consiliului Europei membre ale Fondului de Dezvoltare Sociala al Consiliului Europei (Fondul de Restabilire)*),
    luand in considerare faptul ca Statutul Fondului de Restabilire al Consiliului Europei pentru Refugiatii Nationali si Excedentele de Populatie in Europa a fost adoptat sub forma unui acord partial prin Rezolutia sa nr. (56) din 16 aprilie 1956,
    avand in vedere prevederile art. IX, sectiunea 1 lit. h) din acest statut, care stipuleaza ca membrii Fondului, reuniti in cadrul Comitetului de conducere, sunt abilitati sa modifice Statutul Fondului fara a modifica obiectivele statutare,
    luand in considerare faptul ca prin Rezolutia nr. 247 (1993) Comitetul de conducere al Fondului a decis adoptarea Statutului modificat al Fondului de Dezvoltare Sociala al Consiliului Europei, sub rezerva aprobarii prevederilor art. II de catre Comitetul Ministrilor,
    decide:

    Se adopta articolul II al Statutului modificat al Fondului de Dezvoltare Sociala, al carui text figureaza in anexa la prezenta rezolutie.
------------
    *) Include urmatoarele state: Belgia, Cipru, Danemarca, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Islanda, Italia, Liechtenstein, Luxemburg, Malta, Olanda, Norvegia, Portugalia, San Marino, Spania, Suedia, Elvetia si Turcia.


                       STATUTUL
Fondului de Dezvoltare Sociala al Consiliului Europei

    Art. 1
    Infiintarea Fondului
    Se infiinteaza Fondul de Dezvoltare Sociala al Consiliului Europei (denumit in cele ce urmeaza Fondul).
    Fondul este atasat Consiliului Europei si supus autoritatii sale supreme.
    Art. 2*)
    Obiective
    a) Obiectivul prioritar al Fondului este de a contribui la solutionarea problemelor sociale cu care tarile europene sunt sau pot fi confruntate ca rezultat al prezentei refugiatilor, deportatilor sau migrantilor, ca urmare a miscarii refugiatilor sau a altor miscari fortate ale populatiilor, precum si a prezentei victimelor catastrofelor naturale sau ecologice.
    Proiectele de investitii la care contribuie Fondul pot viza fie ajutarea acestor persoane in tara in care se gasesc, fie inlesnirea reintoarcerii lor in tara de origine, atunci cand conditiile pentru reintoarcere sunt indeplinite ori, daca este cazul, la stabilirea intr-o alta tara - gazda. Aceste proiecte trebuie aprobate de un membru al Fondului.
    b) De asemenea, Fondul poate contribui la realizarea proiectelor de investitii, aprobate de un membru al Fondului, care permit crearea de locuri de munca in regiunile defavorizate, constructia de locuinte pentru populatia cu venituri reduse sau realizarea infrastructurii sociale.
------------
    *) Textul acestui articol a fost adoptat de catre Comitetul Ministrilor la cea de-a 496-a reuniune a Delegatiilor Ministrilor, prin Rezolutia nr. (93) 22.

    Art. 3
    Afilierea
    a) Orice stat membru al Consiliului Europei poate deveni membru al Fondului prin prezentarea unei declaratii secretarului general. Declaratia trebuie sa cuprinda acceptarea prezentului statut de catre guvernul statului respectiv si subscrierea, de catre guvernul in cauza, a numarului de titluri de participare stabilit de comun acord cu Consiliul de conducere, in conformitate cu prevederile art. IX sectiunea 3 paragraful 1 lit. a) din statut.
    b) Un stat european care nu este membru al Consiliului Europei poate:
       i) fie sa fie admis ca membru al Fondului in conditii speciale, pe care Fondul le va stabili pentru fiecare caz in parte, in conformitate cu prevederile art. IX sectiunea 3 paragraful 1 lit. b) din statut. Un stat care face obiectul unei astfel de decizii de admitere poate deveni membru al Fondului prin depunerea la secretarul general al Consiliului Europei a unui instrument care sa ateste acceptarea prezentului statut, subscrierea numarului de titluri de participare convenit cu Consiliul de conducere, luarea masurilor necesare pentru respectarea tuturor obligatiilor decurgand din statut si indeplinirea tuturor conditiilor de admitere stabilite de Consiliul de conducere;
       ii) fie sa incheie cu Fondul un acord de asociere, in conditii speciale pe care Fondul le va stabili pentru fiecare caz in parte.
       c) Institutiile internationale cu vocatie europeana pot, de asemenea, deveni membre ale Fondului sau pot incheia un acord de asociere cu acesta, in conditii stabilite de Consiliul de conducere.
       d) In declaratia sau in instrumentul de acceptare a statutului, orice stat care va deveni membru al Fondului va confirma intentia sa:
       i) de a adera, imediat ce acest lucru va fi posibil, la cel de-al treilea Protocol la Acordul general asupra privilegiilor si imunitatilor Consiliului Europei;
       ii) de a acorda, pana la momentul aderarii, regimul juridic decurgand din protocol pentru proprietatile, activele si operatiunile Fondului, precum si statutul juridic rezultand din textul protocolului pentru organele si personalul Fondului.
    Art. 4
    Obligatii ale membrilor

    Sectiunea 1
    Titluri de participare
    Fondul emite titluri de participare exprimate in ECU, pentru subscrierea de catre membrii sai. Fiecare titlu are aceeasi valoare nominala de 1.000 ECU. Membrii isi vor achita subscriptia in ECU.

    Sectiunea 2
    Repartizarea si achitarea titlurilor de participare
    a) Tabelul anexat la prezentul statut stabileste procentele de repartizare a titlurilor de participare oferite pentru subscriptie fiecarui membru al Fondului.
    b) Numarul de titluri de participare pentru membrii noi ai Fondului este convenit cu Consiliul de conducere, in conformitate cu prevederile art. IX sectiunea 3 paragraful 1 lit. a) si b) din prezentul statut.
    c) Cota minima de achitare a titlurilor subscrise, precum si datele relevante de plata vor fi stabilite de catre Consiliul de conducere.
    d) In cazul in care capitalul Fondului va fi majorat, Consiliul de conducere va determina, in conditii egale pentru toti membrii, cota de achitare si datele de plata corespunzatoare.

    Sectiunea 3
    Limitarea raspunderii
    Nici un membru nu va fi raspunzator fata de terte parti pentru o obligatie asumata de catre Fond.
    Art. 5
    Operatiuni de imprumut si contributii financiare
    Fondul poate contracta imprumuturi pentru scopuri corelate cu obiectivele sale. De asemenea, in conditiile stabilite de catre Consiliul de administratie, Fondul poate efectua orice alte operatiuni financiare necesare realizarii obiectivelor sale.
    Fondul este abilitat sa primeasca contributiile destinate unor scopuri precise, stabilite in concordanta cu obiectivele sale.
    Art. 6
    Investitii
    Resursele de trezorerie, capitalul si rezervele Fondului pot fi investite in conditii stabilite de catre Consiliul de administratie, cu respectarea principiilor unei gestiuni financiare sanatoase.
    Art. 7
    Modalitatile de interventie ale Fondului

    Sectiunea 1
    Credite
    Creditele acordate de Fond pot lua una dintre urmatoarele forme:
    a) credite acordate membrilor Fondului;
    b) credite garantate de un membru al Fondului si acordate oricarei persoane juridice agreate de acel membru;
    c) credite acordate oricarei persoane juridice agreate de un membru al Fondului, in cazul in care Consiliul de administratie estimeaza ca acestea sunt acoperite cu garantii corespunzatoare.

    Sectiunea 2
    Garantii
    In conditii care urmeaza sa fie stabilite de Consiliul de administratie pentru fiecare caz in parte, Fondul poate sa garanteze pentru creditele acordate de institutii financiare agreate de un membru, in vederea realizarii obiectivelor prevazute in cadrul art. II.

    Sectiunea 3
    Contul fiduciar
    Fondul poate deschide si administra conturi fiduciare destinate depunerii contributiilor voluntare ale membrilor sai, ale Fondului si ale Consiliului Europei.

    Sectiunea 4
    Bonificarea dobanzii
    Creditele acordate de Fond pot beneficia de o bonificare totala sau partiala a dobanzii.
    O cota din beneficiile realizate de Fond si contributiile voluntare ale membrilor sunt destinate bonificarii ratei dobanzii la anumite credite, in conditiile stabilite de catre Consiliul de administratie.

    Sectiunea 5
    Conditii pentru acordarea creditelor. Informatii de furnizat
    Consiliul de administratie stabileste conditiile generale pentru acordarea creditelor si hotaraste natura informatiilor pe care solicitantul unui credit trebuie sa le furnizeze in sprijinul cererii sale.

    Sectiunea 6
    Neindeplinirea unei obligatii de plata
    Operatiunile Fondului, derulate in beneficiul unui membru sau al unei persoane juridice la care se face referire in sectiunea 1, sunt suspendate in situatia in care imprumutatul sau, daca este cazul, garantul nu isi respecta obligatiile de plata datorate in legatura cu creditele sau garantiile acordate de catre Fond.
    Art. 8
    Organizarea, administrarea si controlul Fondului
    Organizarea, administrarea si controlul Fondului sunt asigurate de urmatoarele organe:
    - Consiliul de conducere;
    - Consiliul de administratie;
    - Guvernatorul;
    - Comitetul de cenzori,
    in conformitate cu prevederile articolelor de mai jos.
    Art. 9
    Consiliul de conducere

    Sectiunea 1
    Consiliul de conducere este format dintr-un presedinte si din cate un reprezentant desemnat de fiecare membru. Fiecare membru poate desemna un supleant. Secretarul general al Consiliului Europei poate participa la reuniuni, direct sau prin reprezentare.

    Sectiunea 2
    Consiliul de conducere este organul suprem al Fondului, fiind investit cu toate competentele Fondului, cu exceptia dreptului de a modifica obiectivele acestuia stipulate in art. II din statut.

    Sectiunea 3
    1. Consiliul de conducere:
    a) stabileste conditiile in care statele membre ale Consiliului Europei devin membre ale Fondului;
    b) autorizeaza statele europene care nu sunt membre ale Consiliului Europei, precum si institutiile internationale cu vocatie europeana, sa devina membre ale Fondului, stabileste conditiile pentru acordarea acestei autorizari si numarul de titluri de participare care urmeaza sa fie subscrise de acesti membri;
    c) modifica repartizarea capitalului intre membri, dupa cum este prevazut in tabelul anexat la prezentul statut;
    d) majoreaza sau reduce capitalul statutar si stabileste cota de depunere a capitalului subscris, precum si datele la care trebuie efectuate platile respective;
    e) asigura respectarea obiectivelor statutare; aproba raportul anual, conturile si bilantul general al Fondului; emite orientari generale cu privire la activitatea institutiei;
    f) suspenda sau anuleaza operatiunile Fondului si, in caz de lichidare, repartizeaza activele acestuia;
    g) suspenda un membru;
    h) amendeaza prezentul statut, fara a modifica insa obiectivele statutare;
    i) interpreteaza prezentul statut si decide asupra contestatiilor initiate cu privire la deciziile in materie de interpretare sau de aplicare a statutului;
    j) autorizeaza incheierea acordurilor generale de cooperare cu alte organizatii internationale;
    k) alege pe presedintele consiliului de conducere si pe presedintele Consiliului de administratie;
    l) numeste in functie pe guvernator si, daca este necesar, la propunerea acestuia, unul sau mai multi viceguvernatori, dintre care unul va tine locul guvernatorului in absenta acestuia. De asemenea, revoca si accepta demisia viceguvernatorilor;
    m) desemneaza pe membrii Comitetului de cenzori;
    n) desemneaza pe cenzorul independent si stabileste termenii de referinta pentru acesta;
    o) isi elaboreaza Regulamentul interior;
    p) exercita toate celelalte competente care ii sunt conferite in mod expres in cadrul prezentului statut.
    2. Consiliul de conducere decide asupra celor prevazute la lit. d) si f), la propunerea Consiliului de administratie, si asupra celor prevazute la lit. c), m) si n), dupa consultarea acestuia. Consiliul de administratie avizeaza orice alte decizii cu implicatii financiare.
    3. Cu exceptia competentelor enumerate in sectiunea 3 paragraful 1 de mai sus, toate celelalte competente sunt delegate Consiliului de administratie.
    Competentele delegate Consiliului de administratie in cadrul prezentului statut nu pot fi retrase decat in conditii exceptionale si pentru o perioada de timp determinata.
    4. Consiliul de conducere se intruneste anual. Daca este necesar, consiliul se poate intruni si in sesiuni suplimentare.
    5. Daca este necesar, Consiliul de conducere poate invita, fara drept de vot, reprezentanti ai organizatiilor internationale sau personalitati interesate in participarea la lucrarile sale.

    Sectiunea 4
    a) In cadrul reuniunilor sale, Consiliul de conducere poate adopta decizii valabile numai in prezenta a doua treimi din reprezentantii membrilor sai.
    Deciziile sunt adoptate prin vot. Pentru a calcula majoritatea, se iau in considerare numai voturile pro si contra.
    b) In intervalul dintre reuniuni, deciziile pot fi luate si prin vot scris.
    c) Fiecare membru al Fondului dispune de un vot pentru fiecare titlu de participare subscris.
    d) Un membru care nu isi depune la timp partea de capital devenita scadenta nu-si poate exercita drepturile de vot corespunzatoare sumei datorate si neplatite, atat timp cat aceasta neindeplinire de obligatie persista.
    e) Deciziile sunt adoptate cu o majoritate de doua treimi din voturile exprimate de membri (luand in considerare numai voturile pro sau contra).
    f) Cu o majoritate de trei sferturi din voturile exprimate de membri (luand in considerare numai voturile pro sau contra) sunt adoptate:
    - decizia la care se face referire in cadrul prezentului articol la sectiunea 3 paragraful 3;
    - modificarile tabelului de repartitie a capitalului, anexat la prezentul statut, care nu rezulta din admiterea de noi membri si care se efectueaza in conformitate cu prevederile sectiunii 3 paragraful 1 lit. c).
    g) Deciziile la care se face referire in sectiunea 3 paragraful 1 lit. f) si h) se adopta cu unanimitatea voturilor exprimate.

    Sectiunea 5
    Consiliul de conducere este prezidat de un presedinte ales de consiliu pentru o perioada de 3 ani.
    Presedintele al carui mandat expira, poate fi reales pentru o noua perioada de 3 ani. Fiecare membru al Fondului este indreptatit sa prezinte un candidat.
    Presedintele, in stransa colaborare cu guvernatorul, raspunde de asigurarea relatiilor la nivel politic cu oficiali ai statelor, ai Consiliului Europei si ai altor institutii internationale.
    Presedintele informeaza cu regularitate Comitetul Ministrilor si Adunarea Parlamentara cu privire la activitatile Fondului; intre altele, inainteaza Comitetului Ministrilor raportul guvernatorului si mentine toate celelalte contacte necesare cu Consiliul Europei.
    Art. 10
    Consiliul de administratie

    Sectiunea 1
    Consiliul de administratie este investit cu toate competentele delegate de catre Consiliul de conducere, in conformitate cu prevederile art. IX.

    Sectiunea 2
    a) Consiliul de administratie este format dintr-un presedinte desemnat de Consiliul de conducere pentru o perioada de 3 ani, cu posibilitatea realegerii pentru o noua perioada de 3 ani, si din cate un reprezentant numit de fiecare membru. Fiecare membru poate desemna un supleant. Secretarul general al Consiliului Europei poate participa la reuniuni, fie direct, fie prin reprezentare.
    b) Consiliul de administratie se reuneste de cel putin patru ori pe an, la convocarea presedintelui sau la solicitarea a cinci dintre membrii sai.
    c) Daca este necesar, Consiliul de administratie poate invita reprezentanti ai organizatiilor internationale sau alte personalitati interesate pentru participarea, fara drept de vot, la lucrarile sale.

    Sectiunea 3
    a) In cadrul reuniunilor sale, Consiliul de administratie poate adopta decizii valabile numai in prezenta a doua treimi din reprezentantii membrilor sai.
    b) Fiecare membru dispune de un vot pentru fiecare titlu de participare subscris.
    Deciziile sunt adoptate cu majoritate de voturi. Pentru a calcula majoritatea, se iau in considerare numai voturile pro si contra.
    c) In intervalul dintre reuniuni, deciziile pot fi luate prin vot scris.
    d) Un membru care nu isi depune la timp partea de capital devenita scadenta nu-si poate exercita drepturile de vot corespunzatoare sumei datorate si neplatite, atat timp cat aceasta neindeplinire de obligatie persista.
    e) Consiliul de administratie adopta cu majoritate de voturi (luand in considerare numai voturile pro si contra exprimate de membri) urmatoarele decizii:
       i) decizii referitoare la proiecte de investitii care nu au obtinut in cadrul Comitetului executiv majoritatea de voturi necesara conform prevederilor art. X sectiunea 5 lit. e) din statut;
       ii) propuneri si opinii adresate Consiliului de conducere, in conformitate cu prevederile art. IX sectiunea 3 paragraful 1 lit. c), d), f), m) si n);
       iii) adoptarea sau modificarea Regulamentului interior al Consiliului de administratie;
       iv) alegerea membrilor Comitetului executiv.
    f) In plus, Consiliul de administratie, cu o majoritate de voturi de doua treimi (luand in considerare numai voturile pro sau contra, exprimate de membri) adopta decizii in legatura cu proiecte de investitii care nu au obtinut avizul de admisibilitate la care se face referire in cadrul art. XIII lit. c) din statut.

    Sectiunea 4
    Consiliul de administratie poate constitui in orice moment comisii formate din membrii sai si poate delega acestor comisii competente specificate pentru fiecare caz in parte.

    Sectiunea 5
    a) Consiliul de administratie instituie un comitet executiv; acesta este format din noua dintre membrii Consiliului de administratie, alesi pentru o perioada de 2 ani, cu posibilitatea realegerii. Criteriile dupa care acesti membri sunt desemnati de catre Consiliul de administratie iau in considerare faptul ca toti membrii Fondului trebuie sa beneficieze de posibilitatea ocuparii unui loc in cadrul Comitetului executiv, precum si numarul de titluri de participare subscrise si interesul asigurarii unei repartizari geografice echilibrate.
    Intre altele, Comitetul executiv este insarcinat cu:
       i) examinarea initiala a cererilor pentru acordarea de imprumuturi si garantii;
       ii) urmarirea modului de realizare a proiectelor de investitii finantate de Fond si luarea deciziilor corespunzatoare in acest scop;
       iii) urmarirea situatiei financiare a Fondului, cu accent pe operatiunile financiare ale acestuia, si luarea masurilor necesare in acest scop;
       iv) formularea unui punct de vedere cu privire la orice alte chestiuni, la solicitarea Consiliului de administratie;
       v) participarea, pentru punctele mentionate mai sus, la pregatirea reuniunilor Consiliului de administratie.
    b) In cadrul fiecarei reuniuni a Consiliului de administratie, Comitetul executiv prezinta un raport asupra deciziilor adoptate, a activitatilor realizate si a propunerilor formulate.
    c) La cerere, un membru care nu este reprezentat in Comitetul executiv poate sa participe la discutarea punctelor de pe agenda, care prezinta un interes deosebit pentru tara sa.
    d) Comitetul executiv se reuneste ori de cate ori este necesar, dar nu mai putin de opt ori pe an.
    e) In cadrul orientarilor si al limitelor stabilite de catre Consiliul de administratie, Comitetul executiv adopta decizii cu o majoritate de sapte dintre membrii sai. Daca aceasta majoritate nu este realizata, obiectul deliberarii este returnat Consiliului de administratie.
    Art. 11
    Guvernatorul

    Sectiunea 1
    Functiile guvernatorului
    a) Guvernatorul este reprezentantul legal al Fondului. El este conducatorul serviciilor operationale ale Fondului si administreaza afacerile curente, sub indrumarea Consiliului de administratie. In conformitate cu prevederile art. V si VII, guvernatorul nu se angajeaza la nici o obligatie financiara fara autorizarea Consiliului de administratie. Sub controlul general al Consiliului de administratie, guvernatorul este responsabil pentru organizarea serviciilor operationale, pentru numirea si revocarea personalului Fondului, in cadrul reglementarilor adoptate de Consiliul de administratie.
    b) Guvernatorul este asistat de unul sau mai multi viceguvernatori si inlocuit de unul dintre acestia, atunci cand este necesar.
    c) In exercitiul functiilor lor, guvernatorul si personalul Fondului trebuie sa se consacre in intregime sarcinilor Fondului, excluzand orice alta activitate. Fiecare membru va respecta caracterul international al misiunii guvernatorului si a personalului Fondului si se va abtine de la orice incercare de influentare a acestor persoane.
    d) In orice chestiune nereglementata printr-o decizie specifica a Consiliului de administratie, personalului Fondului i se aplica statutul personalului Consiliului Europei.

    Sectiunea 2
    Rapoarte prezentate Consiliului de administratie
    Guvernatorul se pronunta in fata Consiliului de administratie asupra aspectelor tehnice si financiare ale proiectelor de investitii prezentate Fondului.
    Guvernatorul prezinta cu regularitate Consiliului de administratie rapoarte asupra situatiei Fondului si asupra operatiunilor preconizate si furnizeaza acestuia toate informatiile solicitate.
    Guvernatorul elaboreaza un raport anual complet asupra tuturor operatiunilor efectuate in decursul anului respectiv. Raportul va fi insotit de bilantul Fondului si de contul de executie a operatiunilor financiare, precum si de raportul Comitetului de cenzori asupra acestor documente.

    Sectiunea 3
    Numirea si remunerarea guvernatorului
    Guvernatorul si viceguvernatorii sunt numiti fiecare pentru o perioada de 5 ani, cu posibilitatea realegerii. Salariile acestora sunt stabilite de catre Consiliul de administratie.
    Art. 12
    Comitetul de cenzori
    Comitetul de cenzori este format din trei membri numiti in conformitate cu prevederile art. IX sectiunea 3 lit. m), in virtutea competentei acestora in chestiuni de ordin economic si financiar. Acestia desfasoara o activitate pe deplin independenta.
    Comitetul de cenzori examineaza conturile Fondului si verifica exactitatea contului de executie si a bilantului.
    In raportul anual, Comitetul de cenzori certifica faptul ca bilantul si contul de executie concorda cu registrele contabile, ca reflecta cu exactitate si fidelitate stadiul operatiunilor Fondului la sfarsitul fiecarui exercitiu financiar si ca Fondul este administrat potrivit principiilor unei gestiuni financiare sanatoase.
    Comitetul de cenzori primeste copii ale tuturor documentelor utile desfasurarii activitatii sale, cum ar fi rapoartele auditorilor interni si externi. La cererea organelor Fondului, comitetul indeplineste orice alte sarcini referitoare la controlul activitatilor financiare ale Fondului.
    Art. 13
    Consiliul Europei
    a) In scopul asigurarii relatiilor cu Consiliul Europei, Comitetul Ministrilor si Adunarea Parlamentara ale Consiliului Europei vor fi informati cu regularitate despre activitatile Fondului. Consiliul de conducere se pronunta asupra recomandarilor si orientarilor formulate de catre Comitetul Ministrilor sau de catre Adunarea Parlamentara si transmise acestuia.
    b) Secretarul general al Consiliului Europei:
    - participa direct sau prin reprezentanti, fara drept de vot, la reuniunile Consiliului de conducere si ale Consiliului de administratie;
    - se achita de toate sarcinile incredintate, in virtutea prevederilor prezentului statut sau ale celui de-al treilea Protocol aditional la Acordul general asupra privilegiilor si imunitatilor Consiliului Europei. In acest context, pune la dispozitia Fondului personalul necesar;
    - poate indeplini orice alta sarcina care ii este incredintata de catre organele Fondului, in conformitate cu prevederile Acordului partial al Fondului de Dezvoltare Sociala.
    c) Cererile pentru acordarea de credite sau de garantii sunt inaintate Consiliului de administratie dupa primirea avizului de admisibilitate emis de secretarul general, pe baza conformitatii proiectului cu obiectivele politice si sociale ale Consiliului Europei.
    Art. 14
    Sediul
    Sediul Fondului este la Strasbourg, Franta. Sediul serviciilor operationale ale Fondului este la Paris si nu poate fi schimbat decat printr-o decizie a Consiliului de conducere si printr-o decizie identica (ca formulare) a Consiliului de administratie.
    Art. 15
    Suspendarea operatiunilor si lichidarea Fondului

    Sectiunea 1
    Retragerea membrilor
    Orice membru se poate retrage din Fond in conditiile stabilite de catre Consiliul de conducere, dupa o comunicare facuta cu 6 luni inainte de sfarsitul anului calendaristic in curs.

    Sectiunea 2
    Suspendarea operatiunilor
    Fondul isi inceteaza toate operatiunile de imprumut sau de garantare in cazul in care Consiliul de conducere decide suspendarea activitatilor.

    Sectiunea 3
    Lichidarea Fondului
    In cazul in care Consiliul de conducere decide incheierea operatiunilor, Fondul isi inceteaza imediat toate activitatile, cu exceptia celor legate de stingerea obligatiilor sale si de realizarea, conservarea si prezervarea activelor sale.
    Dupa onorarea tuturor angajamentelor Fondului, inclusiv a executiei drepturilor la repartizare acordate anterior de Fond, ca urmare a acceptarii contributiilor financiare stipulate in cadrul art. V, sau dupa constituirea rezervelor in vederea onorarii acestor angajamente, membrii Fondului vor adopta un plan de repartizare a activelor, pe baza urmatoarelor principii:
    a) nici un membru al Fondului debitor fata de Fond nu poate fi admis ca participant la repartizare inainte de a-si regulariza situatia;
    b) activul net al Fondului va fi utilizat cu prioritate pentru rambursarea sumelor varsate de membri in conformitate cu prevederile art. IV, proportional cu numarul titlurilor achitate.
    Activul net al Fondului ramas dupa rambursarea sumei totale a titlurilor de participare achitate va fi repartizat intre toti membrii Fondului, proportional cu numarul titlurilor de participare detinute de fiecare;
    c) in cazul existentei unui pasiv net, acesta va fi repartizat intre membrii Fondului proportional cu numarul titlurilor de participare detinute de fiecare. Fiecare membru va fi solicitat sa verse Fondului partea sa, in limita titlurilor subscrise, din care se deduce valoarea titlurilor achitate.
    Art. 16
    Interpretarea prezentului statut
    Orice decizie a Consiliului de administratie, care implica interpretarea prezentului statut, poate fi inaintata, la cererea unui membru, Consiliului de conducere. Pana in momentul in care Consiliul de conducere va adopta o hotarare si in masura in care considera necesar, Fondul poate actiona pe baza deciziei Consiliului de administratie.
    Art. 17
    Notificari
    Secretarul general al Consiliului Europei va notifica membrilor Fondului si guvernatorului:
    a) depunerea oricarei declaratii sau a oricarui instrument de acceptare a prezentului statut;
    b) orice act care modifica prezentul statut.
    Secretarul general al Consiliului Europei va transmite o copie certificata a prezentului statut fiecarui stat membru al Consiliului Europei si oricarui alt membru al Fondului.

    ANEXA 1
    la statut

                           TABEL
cuprinzand procentul de repartizare intre membrii Fondului a titlurilor de participare la capitalul oferit pentru subscriptie
--------------------------------------
  State membre             %
--------------------------------------
  - Belgia                3,34
  - Cipru                 0,40
  - Danemarca             1,82
  - Finlanda              1,42
  - Franta               18,62
  - Germania             18,62
  - Grecia                3,34
  - Vatican               0,01
  - Islanda               0,21
  - Italia               18,62
  - Liechtenstein         0,10
  - Luxemburg             0,21
  - Malta                 0,21
  - Olanda                4,04
  - Norvegia              1,42
  - Portugalia            2,83
  - San Marino            0,10
  - Spania               12,14
  - Suedia                2,83
  - Elvetia               1,82
  - Turcia                7,90
-------------------------------------
                 TOTAL: 100,00
                                    



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 1/1996

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 1 din 1996
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu