Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.965 din 19.09.2014

privind aprobarea modelului de contract de finanţare pentru Programul operaţional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013“
ACT EMIS DE: Ministerul Fondurilor Europene
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 688 din 19 septembrie 2014



SmartCity1

În baza Hotărârii Guvernului nr. 457/2008 privind cadrul instituţional de coordonare şi de gestionare a instrumentelor structurale şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, aprobată cu modificări prin Legea nr. 362/2009, cu modificările şi completările ulterioare,în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 218/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Programului operaţional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane“ aprobat prin Decizia Comisiei nr. 5.811 din 22 noiembrie 2007,în temeiul art. 8 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 43/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Fondurilor Europene, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul fondurilor europene emite prezentul ordin. Articolul 1Se aprobă modelul de contract de finanţare pentru Programul operaţional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013“, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Ministerul Fondurilor Europene va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul 3Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul fondurilor europene, Eugen Orlando Teodorovici
ANEXĂ Investeşte în oameni! FONDUL SOCIAL EUROPEAN Programul operaţional sectorial pentru „Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013ˮ Axa prioritară nr. ........ ........ ........... Domeniul major de intervenţie CONTRACT DE FINANŢARE

Numărul de identificare al contractului: ........ ................ .........
POSDRU/Call/DMI/G/S/ID proiect Cod SMIS: ...
Titlul proiectului: „.............“ Nr. de înregistrare AMPOSDRU/OI POSDRU: ...............

MFE - DGAMPOSDRU ........ ........, cu sediul în str. .............. nr. ........, localitatea ............, judeţul .............., România, cod poştal ............, telefon: ................, fax: ................, poştă electronică: ............, cod fiscal ........ .........., reprezentat prin ........ ........ .........., (funcţia deţinută ................), pe de o parte sau Organismul intermediar (regional) pentru Programul operaţional sectorial „Dezvoltarea resurselor umaneˮ ........ ........, cu sediul în str. .............. nr. ........, localitatea ............, judeţul .............., România, cod poştal ............, telefon: ................, fax: ................, poştă electronică: ............, cod fiscal ........ .........., reprezentat prin ........ ........ .........., (funcţia deţinută ................), denumit în continuare OI POSDRU - delegat de către Autoritatea de Management pentru Programul operaţional sectorial „Dezvoltarea resurselor umaneˮ, denumit în continuare AMPOSDRU, conform Ordinului ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse nr. 600/2008, cu modificările şi completările ulterioare, pe de o parte, şi [Persoana juridică] ........ ........ .............., înfiinţată la data de ........... cod de identificare fiscală ........ ........., înregistrată la ........ ............. cu nr. ......./......./.........., cu sediul în localitatea ........ ..........., str. ........ ............ nr. ........., judeţul .........., România, telefon ............, fax ................, poştă electronică........ ........, reprezentată legal prin ........ ........ (funcţia deţinută ..........), în calitate de beneficiar al finanţării, denumită în continuare Beneficiar, pe de altă parte, au convenit următoarele: Articolul 1 Obiectul contractului (1) Obiectul acestui contract îl reprezintă acordarea finanţării nerambursabile de către AMPOSDRU sau de către AMPOSDRU prin OI POSDRU delegat, pentru implementarea proiectului din anexa 1 - Cererea de finanţare, denumit în continuare proiect. (2) Beneficiarului - beneficiar unic sau parteneriat compus din două sau mai multe entităţi cu personalitate juridică, înregistrate în România şi/sau în statele membre ale Uniunii Europene - i se va acorda finanţarea nerambursabilă în termenii şi condiţiile stabilite în prezentul contract şi anexele acestuia, pe care Beneficiarul declară că le cunoaşte şi le acceptă, precum şi în conformitate cu instrucţiunile şi deciziile AMPOSDRU.(3) Cererea de finanţare depusă de Beneficiar, aprobată ca urmare a procesului de evaluare şi selecţie, devine anexa 1 la prezentul contract, făcând parte integrantă din acesta. Articolul 2 Durata contractului (1) Contractul intră în vigoare la data semnării lui de către ultima parte, respectiv reprezentantul legal al AMPOSDRU/ OI POSDRU delegat, după ce în prealabil a fost semnat de Beneficiar.(2) Perioada de implementare a proiectului este de ....... luni.(3) Data de la care începe implementarea proiectului este ............... .(4) Perioada de verificare a sustenabilităţii proiectului este de 3 (trei) ani de la finalizarea implementării.(5) Contractul îşi încetează valabilitatea la data executării integrale a tuturor obligaţiilor pe care contractul şi/sau legislaţia aplicabilă le stabilesc în sarcina părţilor contractante în legătură cu sau decurgând din implementarea proiectului şi/sau din acordarea finanţării nerambursabile până la data închiderii oficiale a Programului operaţional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013ˮ, denumit în continuare POSDRU 2007-2013. Articolul 3Valoarea contractului (1) Valoarea totală eligibilă este estimată la ........ ............lei, după cum urmează:

Valoarea totală eligibilă a proiectului, din care: Valoarea eligibilă a finanţării nerambursabile acordate din FSE Valoarea eligibilă a finanţării nerambursabile acordate din bugetul naţional Contribuţia eligibilă a Beneficiarului
(lei) (lei) (%) (lei) (%) (lei) (%)
1 = 2+4+6 2 3 4 5 6 7

(2) AMPOSDRU sau AMPOSDRU prin OI POSDRU delegat acordă o finanţare nerambursabilă în sumă maximă de ..... lei, echivalentă cu ... % din valoarea totală eligibilă prevăzută la alin. (1).(3) Valoarea cheltuielilor generale de administraţie/cheltuieli indirecte va fi acordată în procent de maximum .............. din valoarea totală a costurilor directe eligibile, mai puţin cheltuielile de tip FEDR.(4) Valoarea cheltuielilor legate de managementul proiectului va fi acordată în procent de maximum .........din valoarea totală eligibilă a proiectului.(5) Valoarea cheltuielilor aferente activităţilor subcontractate/ externalizate de către solicitant şi/sau partener va fi acordată în procent de maximum 49% din valoarea totală eligibilă a proiectului.(6) Valoarea cheltuielilor de tip FEDR va fi acordată în procent de maximum ........ din valoarea totală eligibilă a proiectului.(7) Valoarea cheltuielilor aferente activităţilor de informare şi publicitate va fi acordată în procent de maximum 10% din valoarea totală eligibilă a proiectului. (8) În cazul în care, la finalizarea perioadei de implementare a proiectului, valoarea totală eligibilă validată de AMPOSDRU/OI POSDRU delegat este mai mică decât valoarea totală eligibilă prevăzută la alin. (1), procentul de decontare a tipurilor de cheltuieli menţionate la alin. (3) - (7) va fi raportat la valoarea totală validată de AMPOSDRU/OI POSDRU.(9) La finalizarea perioadei de implementare a proiectului, finanţarea nerambursabilă acordată de AMPOSDRU/OI POSDRU delegat va fi limitată la valoarea obţinută prin aplicarea procentului prevăzut la alin. (2) cheltuielilor totale eligibile validate. Articolul 4 Eligibilitatea cheltuielilor Cheltuielile angajate pe perioada de implementare a proiectului sunt eligibile în condiţiile stabilite de:

Hotărârea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, cu modificările şi completările ulterioare;

Ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale şi al ministrului finanţelor publice nr. 1.117/2.170/2010 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate şi a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operaţiunilor finanţate prin Programul operaţional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013“;

Ghidul solicitantului - Condiţii generale şi specifice;

prezentul contract de finanţare;

legislaţia naţională şi comunitară în vigoare;

instrucţiunile şi deciziile AMPOSDRU;

alte dispoziţii legale aplicabile. Articolul 5 Drepturile şi obligaţiile părţilor A. Drepturile şi obligaţiile Beneficiarului (1) Beneficiarul are responsabilitatea pentru implementarea proiectului. Parteneriatul constituit pentru implementarea proiectului şi consemnat prin acordul de parteneriat anexă la contract şi parte integrantă din prezentul contract va răspunde în mod solidar sau individual pentru implementarea proiectului, pentru acţiunile sau inacţiunile Beneficiarului sau fiecăruia dintre parteneri ori a prestatorilor serviciilor externalizate pentru managementul sau implementarea proiectului. (2) Beneficiarul are obligaţia de a solicita în scris punctul de vedere oficial al AMPOSDRU/OI POSDRU delegat cu privire la orice aspect survenit în implementarea proiectului, de natură să afecteze buna implementare a acestuia, precum şi în orice situaţie în care apar neclarităţi cu privire la clauzele prezentului contract.AMPOSDRU/OI POSDRU delegat are obligaţia de a răspunde la o solicitare prevăzută mai sus în termen de maximum 10 (zece) zile de la primirea acesteia. (3) Beneficiarul are dreptul de a solicita prefinanţare, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009, aprobată cu modificări prin Legea nr. 362/2009, cu modificările şi completările ulterioare, Hotărârii Guvernului nr. 218/2012, cu modificările şi completările ulterioare, şi cu prevederile deciziilor şi instrucţiunilor AMPOSDRU.
(4) Beneficiarul are obligaţia de a depune cereri de rambursare, în conformitate cu prevederile
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009, aprobată cu modificări prin Legea nr. 362/2009, cu modificările şi completările ulterioare, Hotărârii Guvernului nr. 218/2012, cu modificările şi completările ulterioare, şi cu prevederile deciziilor şi instrucţiunilor AMPOSDRU.
(5) Beneficiarii pot accesa mecanismul de decontare prin cereri de plată, în conformitate cu prevederile
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009, aprobată cu modificări prin Legea nr. 362/2009, cu modificările şi completările ulterioare, şi a instrucţiunilor şi deciziilor AMPOSDRU.
(6) Beneficiarul are obligaţia de a demara toate procedurile de achiziţie în maximum 30 de zile de la începerea implementării proiectului, cu respectarea prevederilor legale aplicabile (
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, Ordinul ministrului fondurilor europene nr. 1.120/2013 privind aprobarea Procedurii simplificate aplicate de beneficiarii privaţi în cadrul proiectelor finanţate din instrumente structurale, obiectivul „Convergenţă“, precum şi în cadrul proiectelor finanţate prin mecanismele financiare SEE şi norvegian pentru atribuirea contractelor de furnizare, servicii sau lucrări.
(7) Beneficiarul/Partenerii vor deschide contul/conturile de proiect în sistemul Trezoreriei Statului, în cazul în care fac parte din categoria instituţiilor publice, indiferent de sistemul de finanţare şi de subordonare. Celelalte categorii de beneficiari/parteneri pot opta pentru deschiderea contului de prefinanţare, respectiv contului de rambursare în sistemul Trezoreriei Statului sau la o bancă comercială, şi pentru deschiderea contului aferent cererilor de plată în sistemul Trezoreriei Statului.(8) Beneficiarul are obligaţia de a respecta prevederile Directivei 95/46/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 24 octombrie 1995 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, transpusă în legislaţia naţională prin
Legea nr. 677/2001, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi prevederile Directivei 2002/58/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 12 iulie 2002 privind prelucrarea datelor personale şi protejarea confidenţialităţii în sectorul comunicaţiilor publice (Directiva asupra confidenţialităţii şi comunicaţiilor electronice), transpusă în legislaţia naţională prin Legea nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice, cu modificările şi completările ulterioare.
(9) Beneficiarul are obligaţia de a pune la dispoziţia AMPOSDRU/OI POSDRU delegat sau oricărui alt organism abilitat să verifice modul de utilizare a finanţării nerambursabile, la cerere şi în termen, documentele şi/sau informaţiile solicitate şi să asigure toate condiţiile pentru efectuarea verificărilor la faţa locului. Neprezentarea documentelor solicitate în cadrul verificărilor poate conduce la declararea ca neeligibile a cheltuielilor aferente documentelor solicitate.(10) În vederea efectuării verificărilor prevăzute la alin. (9), Beneficiarul se angajează să acorde dreptul de acces la locurile şi spaţiile unde se implementează sau a fost implementat proiectul, inclusiv acces la sistemele informatice care au legătură directă cu proiectul, şi să pună la dispoziţie documentele solicitate privind gestiunea tehnică şi financiară a proiectului, atât pe suport hârtie, cât şi în format electronic.Documentele trebuie să fie uşor accesibile şi arhivate, astfel încât să permită verificarea lor. Beneficiarul este obligat să informeze organismele şi autorităţile menţionate la alin. (9) cu privire la locaţia arhivării documentelor, în termen de 3 (trei) zile de la transmiterea solicitării de către AMPOSDRU/OI POSDRU delegat. (11) Beneficiarul are obligaţia de a păstra toate documentele originale aferente proiectului (şi, în copie conform cu originalul, documentele partenerilor), inclusiv documentele contabile, privind activităţile şi cheltuielile eligibile în vederea asigurării unei piste de audit adecvate, în conformitate cu regulamentele comunitare şi naţionale.Toate documentele vor fi păstrate 3 (trei) ani de la închiderea oficială a POSDRU 2007-2013. (12) În cazul nerespectării prevederilor alin. (11), Beneficiarul este obligat să restituie întreaga sumă primită, aferentă proiectului, reprezentând asistenţa financiară nerambursabilă din cofinanţarea FSE, precum şi cofinanţarea aferentă alocată din fonduri de la bugetul de stat, inclusiv dobânzile şi/sau penalităţile aferente calculate conform legislaţiei în vigoare. (13) Beneficiarul şi partenerii se obligă să menţină destinaţia bunurilor şi/sau echipamentelor achiziţionate şi lucrărilor efectuate în cadrul proiectului pe o perioadă de cel puţin 3 (trei) ani după finalizarea perioadei de implementare a proiectului. În cazul nerespectării acestei obligaţii, Beneficiarul se obligă să restituie AMPOSDRU/OI POSDRU delegat contravaloarea echipamentelor achiziţionate şi lucrărilor efectuate în cadrul proiectului, în termen de maximum 30 de zile de la data constatării de către AMPOSDRU sau OI POSDRU delegat a încălcării acestei obligaţii de către Beneficiar.(14) Beneficiarul îşi va asuma integral răspunderea pentru prejudiciile cauzate terţilor din culpa sa pe parcursul implementării proiectului.(15) Beneficiarul are obligaţia de a respecta prevederile regulamentelor comunitare şi legislaţiei naţionale în vigoare inclusiv Ghidul solicitantului - Condiţii generale şi specifice cu privire la măsurile de informare şi publicitate, precum şi prevederile Manualului de identitate vizuală pentru POSDRU 2007-2013.Prin semnarea prezentului contract, Beneficiarul acceptă ca numele lui să apară pe lista beneficiarilor, în conformitate cu prevederile art. 7 lit. (d) din Regulamentul (CE) nr. 1.828/2006 al Comisiei din 8 decembrie 2006 de stabilire a normelor de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European şi Fondul de coeziune şi a Regulamentului (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind Fondul European de Dezvoltare Regională, cu modificările şi completările ulterioare (publicarea, electronică sau în alt mod, a listei de beneficiari, titlul proiectului şi valoarea fondurilor publice alocate operaţiunilor). B. Drepturile şi obligaţiile AMPOSDRU/OI POSDRU delegat (1) AMPOSDRU/OI POSDRU delegat are obligaţia de a informa Beneficiarul, inclusiv prin publicarea pe site-ul oficial al AMPOSDRU/OI POSDRU, în termen de 5 (cinci) zile de la emiterea unei decizii care poate afecta implementarea proiectului.(2) AMPOSDRU/OI POSDRU delegat are obligaţia de a informa Beneficiarul cu privire la rapoartele, concluziile şi recomandările care au impact asupra proiectului acestuia, formulate de către Comisia Europeană şi de orice altă autoritate competentă. (3) AMPOSDRU/OI POSDRU delegat monitorizează din punct de vedere tehnic şi financiar implementarea proiectelor în vederea asigurării legalităţii, regularităţii, conformităţii şi realităţii activităţilor aferente implementării proiectului care face obiectul prezentului contract de finanţare.(4) AMPOSDRU/OI POSDRU delegat are obligaţia de a efectua verificarea la faţa locului a activităţilor aferente implementării proiectului.(5) AMPOSDRU va informa despre data închiderii oficiale/parţiale a POSDRU prin intermediul mijloacelor publice de informare. Articolul 6Confidenţialitate (1) AMPOSDRU/OI POSDRU delegat şi Beneficiarul se angajează să păstreze confidenţialitatea documentelor, materialelor, datelor şi informaţiilor în legătură cu proiectul şi care sunt stabilite de către părţi ca fiind confidenţiale.(2) Nu pot fi declarate confidenţiale documentele, materialele, datele şi informaţiile folosite în scop publicitar pentru informarea şi promovarea utilizării instrumentelor structurale, precum şi cele rezultate din obligaţia Beneficiarului de a respecta măsurile de informare şi publicitate.(3) Nerespectarea obligaţiei de confidenţialitate dă dreptul parţii vătămate să pretindă daune-interese părţii în culpă.(4) AMPOSDRU/OI POSDRU delegat/Beneficiarul vor fi exoneraţi de răspunderea pentru dezvăluirea de informaţii confidenţiale referitoare la contract dacă:a)informaţia a fost dezvăluită după ce a fost obţinut acordul scris al celeilalte părţi contractante pentru asemenea dezvăluire; sau b)partea contractantă a fost obligată în mod legal să dezvăluie informaţia. Articolul 7 Conflictul de interese şi regimul incompatibilităţilor(1) Părţile contractante se obligă să întreprindă toate diligenţele necesare pentru a evita orice conflict de interese sau incompatibilitate definită de legislaţia românească în vigoare (
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare, Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 875/2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi Legea nr. 161/2003, cu modificările şi completările ulterioare) şi să se informeze reciproc, cu celeritate, în legătură cu orice situaţie care dă naştere sau este posibil să dea naştere unui astfel de conflict.
(2) Dispoziţiile menţionate la alin. (1) se aplică partenerilor, subcontractorilor, furnizorilor şi angajaţilor Beneficiarului, precum şi angajaţilor AMPOSDRU/OI POSDRU delegat implicaţi în realizarea prevederilor prezentului contract de finanţare.(3) AMPOSDRU/OI POSDRU delegat îşi rezervă dreptul de a verifica dacă măsurile luate de Beneficiar sunt potrivite şi de a solicita Beneficiarului să ia măsuri suplimentare, dacă este necesar, pentru evitarea conflictului de interese sau a unei incompatibilităţi, sau de a rezilia contractul de plin drept, în cazul identificării de către autorităţile competente a unui conflict de interese sau a unei incompatibilităţi. Articolul 8Subcontractarea şi cesiunea (1) În cazul externalizării/subcontractării unor activităţi din cadrul proiectului, responsabilitatea totală revine în final Beneficiarului, în conformitate cu dispoziţiile legale.(2) Prezentul contract, precum şi toate drepturile şi obligaţiile decurgând din implementarea acestuia nu pot face obiectul cesiunii totale sau parţiale, novaţiei, subrogaţiei sau al oricărui alt mecanism de transmisiune şi/sau transformare a obligaţiilor şi drepturilor din contractul de finanţare de către Beneficiar.(3) Subcontractorii nu sunt parteneri sau asociaţi ai Beneficiarului ori partenerilor în baza prezentului contract.(4) Pentru toate activităţile externalizate (subcontractate), subcontractorii se angajează să furnizeze organismelor de audit şi de control, inclusiv AMPOSDRU/OI POSDRU delegat, toate informaţiile necesare privind activităţile subcontractate. În acest sens, Beneficiarul are obligaţia de a asigura disponibilitatea tuturor informaţiilor prin contractul încheiat cu prestatorul sau cu prestatorii.(5) Prevederile prezentului articol sunt aplicabile şi externalizării către persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale, cabinete individuale sau alte forme de organizare echivalente. Articolul 9Nereguli (1) Constatarea neregulilor, stabilirea acestora şi recuperarea sumelor plătite necorespunzător se realizează conform prevederilor legale în domeniu, respectiv
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare, Hotărârea Guvernului nr. 875/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Săvârşirea unei nereguli este o încălcare a prevederilor contractuale şi deci generează răspundere patrimonială contractuală a autorului, beneficiar sau autoritate de gestionare.(3) Debitorii unei creanţe bugetare rezultate din nereguli răspund solidar pentru stingerea respectivei creanţe. Articolul 10Modificări şi completări la contract(1) Orice modificare a contractului se va face cu acordul părţilor prin încheierea unui act adiţional sau aprobarea unei notificări, cu excepţia modificărilor determinate de schimbări în cadrul legislativ, care vor intra în vigoare la data menţionată în actul normativ respectiv, şi a celor intervenite prin instrucţiuni/decizii AMPOSDRU.(2) Beneficiarul trebuie să informeze AMPOSDRU/OI POSDRU delegat despre orice situaţie care poate determina întârzierea executării contractului în termen de 10 (zece) zile de la data luării la cunoştinţă despre aceasta.(3) Beneficiarul este obligat să informeze în termen de 5 zile AMPOSDRU/OI POSDRU delegat cu privire la declararea stării de insolvenţă, în vederea demarării procedurilor de control.(4) Beneficiarul poate solicita modificări contractuale prin acte adiţionale şi notificări, în conformitate cu prevederile instrucţiunilor şi deciziilor AMPOSDRU.(5) Un act adiţional sau o notificare nu poate avea scopul sau efectul de a produce schimbări în contract care ar pune în discuţie decizia de acordare a finanţării nerambursabile sau care ar fi contrare principiului tratamentului egal al solicitanţilor. Articolul 11Forţa majoră (1) Forţa majoră este definită conform legislaţiei în vigoare aplicabile şi se constată de către organele abilitate în acest sens.(2) În cazul în care forţa majoră şi/sau efectele acesteia obligă la suspendarea executării prezentului contract pe o perioadă mai mare de 3 (trei) luni, părţile se vor întâlni într-un termen de cel mult 15 (cincisprezece) zile de la expirarea acestei perioade, pentru a conveni asupra modului de continuare, modificare sau reziliere a contractului.(3) AMPOSDRU/OI POSDRU delegat suspendă aplicarea prevederilor contractului de finanţare şi în mod subsecvent plata/rambursarea tuturor sumelor solicitate de Beneficiar în situaţia în care proiectul face obiectul unui dosar penal transmis spre soluţionare instanţelor de judecată. Suspendarea prevederilor contractului de finanţare este valabilă până la pronunţarea deciziei definitive a instanţei privind caracterul penal sau nepenal al faptei incriminate în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică. Articolul 12Încetarea şi rezilierea contractului (1) AMPOSDRU/OI POSDRU delegat îşi rezervă dreptul de a rezilia prezentul contract, fără îndeplinirea altor formalităţi şi fără intervenţia instanţei judecătoreşti, doar printr-o notificare transmisă Beneficiarului, în următoarele cazuri:

din motive imputabile Beneficiarului, nu a început implementarea proiectului până la termenul-limită de depunere a primei cereri de rambursare;

nu a depus prima cerere de rambursare în termenul-limită stabilit prin instrucţiunile şi deciziile AMPOSDRU;

nu depune cererile de rambursare în termenele prevăzute de instrucţiunile şi deciziile AMPOSDRU.
(2) Constituie clauză de nulitate a prezentului contract orice cauză de neeligibilitate a proiectului şi/sau a Beneficiarului şi/sau a oricăruia dintre parteneri, chiar dacă a fost identificată ulterior încheierii prezentului contract.(3) În cazul în care prezentul contract este reziliat din culpa Beneficiarului, acesta poate fi exclus de la participarea la selecţia publică de proiecte şi de la acordarea finanţării nerambursabile pentru o perioadă de 2 (doi) ani.
Articolul 13Clauza suspensivă (1) În termen de maximum 20 de zile lucrătoare de la data semnării contractului, solicitantul şi partenerii, după caz, vor depune la AMPOSDRU/OI POSDRU, în conformitate cu prevederile instrucţiunilor/deciziilor AMPOSDRU, documentele suport care atestă eligibilitatea solicitantului (şi partenerilor, după caz), documentele care atestă capacitatea operaţională şi documentele care atestă capacitatea de implementare tehnică a proiectului.
(2) Pentru partenerii transnaţionali, termenul de depunere a documentelor menţionate la alin. (1) este de 30 de zile lucrătoare.
(3) Dacă solicitantul şi/sau partenerii nu furnizează documentele suport în termenul prevăzut la alin. (1) sau (2), după caz, sau se constată că solicitantul şi/sau partenerii au furnizat informaţii false, prezentul contract devine nul de drept.
Articolul 14 Anexele contractului(1) Următoarele documente sunt anexate la prezentul contract şi constituie parte integrantă a prezentului contract de finanţare, având aceeaşi forţă juridică:Anexa 1 - Cererea de finanţare Anexa 2 - Bugetul proiectului sintetic şi detaliat Anexa 3 - Acord de parteneriat Anexa 4 - CV-urile echipei de management şi experţilor pe termen lung
(2) Prin Ghidul solicitantului, AMPOSDRU/OI POSDRU poate solicita şi alte documente, care devin anexe la contract.
(3) În cazul unui conflict între prevederile anexelor contractului de finanţare şi cele din contractul de finanţare, prevederile contractului de finanţare prevalează.
Articolul 15Dispoziţii finale (1) Proprietatea, titlurile şi drepturile de proprietate intelectuală şi industrială privind rezultatele proiectului, raportările şi alte documente legate de acesta vor rămâne Beneficiarului sau, după caz, partenerului. Beneficiarul va acorda AMPOSDRU/OI POSDRU delegat, după caz, dreptul de a utiliza gratuit şi după cum consideră necesar toate documentele rezultate în urma proiectului, oricare ar fi forma acestora, dacă nu se încalcă drepturile existente de proprietate industrială şi intelectuală.(2) Semnarea contractului de finanţare nu reprezintă în mod automat obligaţia necondiţionată a AMPOSDRU/OI POSDRU delegat de a finanţa, până la finalizarea proiectului, valoarea angajată în cazul menţionat mai sus. Acordarea prezentei finanţări nu presupune obligaţia AMPOSDRU/OI POSDRU delegat de a acorda şi alte finanţări similare în viitor.(3) AMPOSDRU/OI POSDRU delegat îşi rezervă dreptul de a diminua corespunzător finanţarea acordată în situaţia în care obiectivele, grupul-ţintă şi indicatorii tehnici ai proiectului prevăzuţi în cererea de finanţare sunt neîndepliniţi şi/sau nerealizaţi conform cererii de finanţare aprobate.(4) În cazul în care una dintre prevederile prezentului contract nu mai produce efecte juridice, celelalte prevederi rămân valabile.(5) Termenul de „zi“ reprezintă zi calendaristică, dacă nu se specifică în mod distinct.(6) În eventualitatea unui litigiu între AMPOSDRU/OI POSDRU delegat şi Beneficiar, survenit în executarea sau în legătură cu executarea, interpretarea şi în orice mod aplicarea acestui contract, se vor depune toate diligenţele pentru soluţionarea acestuia pe cale amiabilă. În situaţia în care nu se poate ajunge la o înţelegere pe cale amiabilă în termen de 30 (treizeci) de zile de la data solicitării uneia dintre părţile contractante, litigiul se supune spre soluţionare instanţelor judecătoreşti competente din România.(7) Prezentul contract de finanţare a fost încheiat în 2 (două) exemplare originale în limba română, un exemplar pentru AMPOSDRU/OI POSDRU delegat şi un exemplar pentru Beneficiar.AMPOSDRU/OI POSDRU delegat ........ ............. Reprezentant legal, Semnătura ........ ........ ............ Data ........ ......... Beneficiar Reprezentant legal, Semnătura ........ .............. Data ........ ................ ..........


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 965/2014

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 965 din 2014
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 965/2014
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu