Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.91 din 26.06.2013

pentru aprobarea Procedurii privind desemnarea organismelor de evaluare tehnică europeană a produselor pentru construcţii
ACT EMIS DE: Ministerul Afacerilor Interne
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 396 din 01 iulie 2013



SmartCity1

În conformitate cu prevederile art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 1.236/2012 privind stabilirea cadrului instituţional şi a unor măsuri pentru aplicarea prevederilor Regulamentului (UE) nr. 305/2011 al Parlamentului European şi al Consiliului din 9 martie 2011 de stabilire a unor condiţii armonizate pentru comercializarea produselor pentru construcţii şi de abrogare a Directivei 89/106/CEE a Consiliului,în temeiul art. 12 alin. (7) din Hotărârea Guvernului nr. 1/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice şi al art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,viceprim-ministrul, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, şi ministrul afacerilor interne emit prezentul ordin. Articolul 1Se aprobă Procedura privind desemnarea organismelor de evaluare tehnică europeană a produselor pentru construcţii, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2La 1 iulie 2013, Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 270/2005 privind aprobarea Procedurii de evaluare şi desemnare a organismelor autorizate să elibereze agremente tehnice europene pentru produse pentru construcţii, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 183 din 3 martie 2005, cu modificările şi completările ulterioare, se abrogă. Articolul 3Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, Nicolae-Liviu Dragnea Ministrul afacerilor interne, Radu Stroe ANEXĂPROCEDURA privind desemnarea organismelor de evaluare tehnică europeană a produselor pentru construcţii Capitolul IObiectul şi domeniul de aplicare Articolul 1Prezenta procedură stabileşte condiţiile şi regulile privind desemnarea în vederea notificării la Comisia Europeană şi la celelalte state membre ale Uniunii Europene a organismelor de evaluare tehnică europeană a produselor pentru construcţii, denumite în continuare OET, care efectuează evaluări tehnice europene pentru categoriile de produse pentru construcţii pentru care au fost desemnate, pe baza documentelor europene de evaluare publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene de către Comisia Europeană. Capitolul II Documente de referinţă Articolul 2Prezenta procedură este elaborată în aplicarea şi în conformitate cu prevederile următoarelor acte normative: a)Regulamentul (UE) nr. 305/2011 al Parlamentului European şi al Consiliului din 9 martie 2011 de stabilire a unor condiţii armonizate pentru comercializarea produselor pentru construcţii şi de abrogare a Directivei 89/106/CEE a Consiliului, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 88 din 4 aprilie 2011, denumit în continuare Regulament; b)Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare;c)Hotărârea Guvernului nr. 1.236/2012 privind stabilirea cadrului instituţional şi a unor măsuri pentru aplicarea prevederilor Regulamentului (UE) nr. 305/2011 al Parlamentului European şi al Consiliului din 9 martie 2011 de stabilire a unor condiţii armonizate pentru comercializarea produselor pentru construcţii şi de abrogare a Directivei 89/106/CEE a Consiliului.Articolul 3Termenii de specialitate utilizaţi în prezenta procedură sunt prevăzuţi şi definiţi la art. 2 din Regulament. Capitolul IIIDomenii şi cerinţe de desemnare Articolul 4(1) Pentru evaluarea tehnică europeană a produselor pentru construcţii potrivit Regulamentului se desemnează OET-uri înfiinţate în temeiul legislaţiei naţionale, cu personalitate juridică, evaluate în prealabil de către organismul naţional de acreditare cu privire la îndeplinirea cerinţelor prevăzute în art. 30 din Regulament, precum şi în art. 5 alin. (1) şi (2) din prezenta procedură. (2) Constatările şi concluziile evaluării realizate de către organismul naţional de acreditare se consemnează într-un raport de evaluare care conţine, într-un capitol distinct, chestionarul prevăzut în anexa nr. 1.(3) Raportul de evaluare prevăzut la alin. (2) se transmite în copie autorităţii de desemnare relevante, precum şi OET-ului evaluat. Articolul 5(1) OET-urile trebuie să nu fie în faliment ca urmare a hotărârii pronunţate de judecătorul sindic, să îşi îndeplinească obligaţiile de plată a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor de asigurări sociale către bugetele componente ale bugetului general consolidat, să fie instituţii de învăţământ tehnic superior şi/sau să aibă cuprins în obiectul de activitate activităţi de cercetare-dezvoltare în domenii relevante pentru categoriile de produse pentru care solicită desemnarea şi să nu fie legate de operatori economici.(2) OET-urile cu activităţi de cercetare-dezvoltare trebuie să fie unităţi/instituţii din sistemul naţional de cercetare-dezvoltare, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare.
(3) Un OET se consideră legat de un operator economic în următoarele situaţii:a)este parte a aceleiaşi societăţi ca şi unitatea de producţie; b)este entitate separată juridic de unitatea de producţie, dar este în întregime sau în majoritate proprietatea unităţii de producţie; c)este independent, dar unitatea de producţie deţine o anumită cotă de acţiuni; d)este separat de unitatea de producţie, dar ambele au o societate-mamă comună care deţine în întregime sau în majoritate proprietatea; e)este separat de unitatea de producţie, dar ambele au o societate-mamă comună care deţine o anumită cotă de acţiuni; f)este în proprietatea unei organizaţii reprezentând mai mulţi producători (de exemplu, o asociaţie cu scop comercial). Articolul 6(1) Desemnarea se acordă pe baza propunerilor formulate de către comisiile de evaluare a organismelor de evaluare şi verificare a constanţei performanţei şi a organismelor de evaluare tehnică europeană a produselor pentru construcţii, denumite în continuare comisii de evaluare, constituite conform
art. 6 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 1.236/2012 de către una din cele două autorităţi responsabile cu desemnarea, după cum urmează:a)Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, pentru toate OET-urile de evaluare tehnică europeană, cu excepţia celor prevăzute la lit. b); b)Ministerul Afacerilor Interne, pentru OET-urile de evaluare tehnică europeană a produselor pentru construcţii din categoria echipamentelor fixe de luptă împotriva incendiului.(2) Desemnarea în vederea notificării unui OET se aprobă prin ordin al ministrului de resort, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.(3) Prin ordinul de desemnare se aprobă şi perioada de valabilitate a desemnării care, de regulă, este nelimitată.(4) Extinderea desemnării cu noi categorii de produse a unui OET se aprobă prin ordin al ministrului de resort, cu respectarea prevederilor alin. (1) şi (2). Capitolul IVSolicitarea desemnării Articolul 7(1) În vederea obţinerii desemnării, OET-urile interesate transmit autorităţii menţionate la art. 6 alin. (1) o cerere de desemnare conform modelului prevăzut în anexa nr. 2.(2) Cererea trebuie însoţită de următoarele documente:a)certificatul de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, în copie; b)certificat constatator actualizat, emis de către Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, sau orice act juridic echivalent (hotărâre judecătorească, acte normative, documente de asociere etc.), care să conţină, în principal, informaţiile privind identificarea OET-ului, forma juridică, obiectul de activitate, tipul de capital, capitalul social, asociaţi/acţionari, administratori, filiale, sucursale/puncte de lucru, în copie; c)certificatul de înregistrare fiscală, în valabilitate la data depunerii cererii; d)cel mai recent bilanţ contabil vizat şi înregistrat la administraţia finanţelor publice; e)declaraţie pe propria răspundere că nu se află în una din următoarele situaţii: este în faliment ca urmare a hotărârii pronunţate de judecătorul-sindic, nu şi-a îndeplinit obligaţiile de plată a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor de asigurări sociale către bugetele componente ale bugetului general consolidat; f)asigurarea de răspundere civilă, pentru cazul în care răspunderea nu revine statului prin lege, însoţită de condiţiile privind asigurarea de răspundere civilă, în copie; g)raportul de evaluare întocmit de organismul naţional de acreditare, în copie; h)nominalizarea categoriilor de produse pentru care OET-ul solicită desemnarea, conform tabelului 1 din anexa nr. IV la Regulament; i)regulamentul de organizare şi funcţionare a OET-ului; j)organigrama, precum şi numele membrilor cu rol decizional; k)datele specifice de personal, de calificare şi experienţă profesională referitoare la persoana cu funcţie de conducere responsabilă cu coordonarea din punct de vedere tehnic a activităţii OET-ului, la locţiitorul acesteia, la personalul cu funcţii de conducere şi la personalul tehnic; l)lista personalului tehnic (total şi defalcat pe categoriile de produse solicitate) implicat în activităţile aferente elaborării evaluărilor tehnice europene, din care personal cu studii superioare; m)lista cuprinzând spaţiile şi dotările tehnice (echipamente) şi logistice (tehnică de calcul, software) existente, alocate pentru desfăşurarea activităţilor aferente elaborării evaluărilor tehnice europene, cu indicarea procedurilor operaţionale specifice; n)lista încercărilor preconizate pe categorii de produse, cu precizarea laboratoarelor, proprii sau subcontractate, în care se intenţionează derularea încercărilor; o)declaraţia privind relaţiile economice şi juridice ale solicitantului, persoană juridică, ale conducătorului OET, ale persoanei cu funcţie de conducere responsabilă cu coordonarea din punct de vedere tehnic a activităţii OET-ului, precum şi ale locţiitorului acestuia, cu operatorii economici; p)lista laboratoarelor subcontractate; r)manualul calităţii, procedurile de management, inclusiv formularele aferente. (3) Fiecare pagină a dosarului cuprinzând documentele prevăzute la alin. (2) trebuie să fie numerotată, să fie ştampilată şi semnată de directorul/preşedintele OET.(4) Documentele prevăzute la alin. (2) trebuie să permită evaluarea îndeplinirii cerinţelor prevăzute în art. 30 din Regulament (pentru fiecare categorie de produse solicitată pentru desemnare), precum şi în art. 5 din prezenta procedură.(5) Prin transmiterea la autoritatea competentă a cererii de desemnare, OET-ul se obligă implicit să fie de acord ca organismul naţional de acreditare să pună la dispoziţia autorităţii responsabile cu desemnarea şi autorităţii de notificare rapoartele de evaluare şi monitorizare, precum şi, la cerere, oricare alte documente şi informaţii în legătură cu evaluarea sau monitorizarea sa.(6) Cererea de desemnare, însoţită de documentele prevăzute la alin. (2), se depune la registratura autorităţii de desemnare relevante.(7) Comisia de evaluare din cadrul Ministerului Afacerilor Interne înştiinţează comisia de evaluare din cadrul autorităţii de notificare, respectiv Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, în termen de maximum 10 zile, asupra cererilor de desemnare înregistrate. Capitolul VEvaluarea solicitării Articolul 8(1) Comisia de evaluare, în termen de 30 de zile de la primirea cererii de desemnare, verifică corectitudinea şi completitudinea documentelor însoţitoare prevăzute la art. 7 alin. (2) şi, pe baza acestor documente, evaluează îndeplinirea cerinţelor prevăzute în art. 30 din Regulament şi în art. 5 din prezenta procedură.(2) În măsura în care este necesar pentru luarea deciziilor privind desemnarea, comisia de evaluare poate întreprinde alte măsuri justificate pentru informarea sa completă şi corectă.(3) În perioada de evaluare a solicitării, OET-ul trebuie să pună la dispoziţia comisiei de evaluare toate informaţiile, datele şi documentele cerute de către aceasta în legătură cu solicitarea de desemnare. Capitolul VIAcordarea desemnării Articolul 9(1) Rezultatul evaluărilor şi verificărilor efectuate de către comisia de evaluare şi constatările cu privire la îndeplinirea de către OET a cerinţelor necesare desemnării se consemnează într-un proces-verbal care se înaintează direcţiei de specialitate din cadrul autorităţii responsabile cu desemnarea, în termen de 5 zile de la data semnării acestuia.(2) În cazul în care comisia de evaluare constată că OET-ul solicitant nu îndeplineşte condiţiile necesare desemnării, respingerea motivată a desemnării se comunică în termen de 5 zile de la data semnării procesului-verbal, prin grija direcţiei de specialitate din cadrul autorităţii de desemnare.(3) În cazul în care comisia de evaluare constată că OET-ul solicitant îndeplineşte condiţiile necesare desemnării, aceasta consemnează în procesul-verbal propunerea de aprobare a desemnării în baza căreia direcţia de specialitate din cadrul autorităţii responsabile cu desemnarea promovează ordinul de aprobare a desemnării respectivului OET.(4) Ordinul de desemnare conţine următoarele informaţii: denumirea completă, sediul OET-ului, valabilitatea desemnării, categoriile de produse pentru care OET-ul este desemnat. Articolul 10OET-ul desemnat are dreptul de a activa ca organism de evaluare tehnică europeană pentru categoriile de produse pentru care este desemnat numai după îndeplinirea cumulativă a următoarelor condiţii: a)OET-ul este afişat pe pagina specializată de internet dezvoltată şi gestionată de către Comisia Europeană - http://ec.europa.eu/enterprise/newapproach/nando/; b)OET-ul este membru al organizaţiei OET-urilor prevăzute în art. 31 din Regulament. Capitolul VIIObligaţiile OET Articolul 11Un OET desemnat trebuie să îndeplinească în mod permanent cerinţele care au stat la baza deciziei de desemnare, obligaţiile ce îi revin potrivit Regulamentului, precum şi următoarele cerinţe de funcţionare: a)să obţină calitatea de membru al organizaţiei OET-urilor în termen de 6 luni de la data desemnării; b)să iniţieze şi să deruleze, în cadrul organizaţiei OET-urilor, procedurile de elaborare a evaluărilor tehnice europene numai după ce a obţinut calitatea de membru al acestei organizaţii; c)să suporte costurile aferente obţinerii şi păstrării calităţii de membru al organizaţiei OET-urilor şi al demersurilor procedurale aferente; d)să accepte numai solicitările care corespund categoriilor de produse pentru care au fost desemnate; e)să respecte, la toate nivelurile proprii de organizare, condiţiile care să asigure confidenţialitatea; f)să permită organismului naţional de acreditare să efectueze evaluările de supraveghere anuale şi, dacă este cazul, evaluări extraordinare, precum şi Inspectoratului de Stat în Construcţii/Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă să efectueze inspecţii de supraveghere, în condiţiile prevăzute la art. 13; g)să permită reprezentaţilor autorităţii relevante care l-a desemnat accesul la documente şi participarea la activităţile care privesc încercările ce se realizează de către acestea în legătură cu obiectul desemnării; h)să comunice imediat organismului naţional de acreditare şi autorităţii relevante care l-a desemnat schimbarea directorului tehnic sau a locţiitorului său permanent şi să facă cunoscute, cu cel puţin 10 zile înainte de a fi puse în aplicare, intenţiile de modificare în legătură cu oricare dintre documentele prevăzute la art. 7 alin. (2), precum şi orice altă măsură care ar putea afecta îndeplinirea cerinţelor pentru desemnare; OET-ul va comunica totodată şi data punerii în aplicare a modificării; i)să asigure menţinerea la zi a instruirii personalului şi păstrarea, repararea şi, după caz, înlocuirea echipamentelor tehnice, astfel încât condiţiile de desemnare să fie îndeplinite pe toată durata desemnării; j)să păstreze şi să actualizeze înregistrările relevante privind calificarea, perfecţionarea şi experienţa profesională a personalului propriu; k)să elaboreze şi să actualizeze procedurile din care rezultă obligaţiile şi responsabilităţile personalului; l)să întocmească şi să transmită autorităţii care l-a desemnat şi autorităţii de notificare, până la data de 15 februarie a fiecărui an, un raport, inclusiv documentaţia relevantă, privind activitatea de evaluare tehnică europeană prestată în anul anterior. Capitolul VIIISupravegherea OET-urilor desemnate Articolul 12(1) OET-urile desemnate sunt supuse supravegherii de către organismul naţional de acreditare, prin evaluări de supraveghere anuale efectuate potrivit procedurilor acestuia.(2) La solicitarea întemeiată a autorităţii de notificare sau a autorităţii care a acordat desemnarea privind nerespectarea cerinţelor de acreditare, organismul naţional de acreditare realizează evaluări extraordinare ale OET-ului desemnat în cauză. Articolul 13(1) La solicitarea întemeiată a autorităţii de notificare sau a autorităţii care a acordat desemnarea, Inspectoratul de Stat în Construcţii/Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă efectuează inspecţii de supraveghere ale OET-ului desemnat în cauză, prin echipe de inspecţie desemnate în acest scop de către inspectorul general.(2) Inspecţia de supraveghere prevăzută la alin. (1) constă în verificarea evaluărilor tehnice europene emise de către OET-ul supravegheat şi/sau a documentaţiei tehnice aferente acestora. Articolul 14(1) Evaluările/Inspecţiile de supraveghere prevăzute la art. 12 şi art. 13 alin. (1) se finalizează cu rapoarte de evaluare/inspecţie în care se consemnează gradul de îndeplinire de către OET-ul în cauză a cerinţelor de desemnare, respectiv a cerinţelor şi obligaţiilor prevăzute de prezenta procedură.(2) Rapoartele de evaluare/inspecţie se transmit, în termen de 3 zile de la finalizarea acestora, autorităţii responsabile cu desemnarea şi autorităţii de notificare.(3) Rapoartele de inspecţie emise de către Inspectoratul de Stat în Construcţii sau Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă vor fi însoţite, dacă este cazul, de documentele considerate relevante pentru justificarea neconformităţilor constatate. Capitolul IXRestricţionarea, suspendarea şi retragerea desemnării Articolul 15 (1) Comisia de evaluare din cadrul autorităţii care a acordat desemnarea analizează situaţia OET-urilor, pe baza rapoartelor de evaluare/inspecţie prevăzute la art. 14 alin. (1), a documentelor anexate, a eventualelor sesizări şi reclamaţii şi a oricăror altor informaţii relevante pe care le deţin şi, pe această bază, formulează propuneri privind menţinerea, restricţionarea, suspendarea ori retragerea desemnării acordate.(2) În funcţie de natura neconformităţilor constatate în legătură cu îndeplinirea de către OET-ul în cauză a cerinţelor şi obligaţiilor prevăzute de prezenta procedură, comisia de evaluare stabileşte, cu consultarea organismului naţional de acreditare, a Inspectoratului de Stat în Construcţii sau a Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, după caz, şi a OET-ului respectiv, un program de acţiuni corective necesare pentru eliminarea neconformităţilor, precum şi modul de urmărire şi raportare a realizării acestuia. Propunerea motivată privind menţinerea, restricţionarea, suspendarea ori retragerea desemnării se consemnează de către comisia de evaluare într-un proces-verbal.(3) În cazul în care comisia de evaluare formulează propuneri privind restricţionarea, suspendarea ori retragerea unei desemnări acordate, aceasta transmite procesul-verbal în cauză direcţiei de specialitate din cadrul autorităţii care a acordat desemnarea, în vederea promovării ordinului privind restricţionarea, suspendarea ori retragerea desemnărilor acordate.(4) Restricţionarea, suspendarea ori retragerea desemnării, precum şi ridicarea restricţionării sau suspendării se aprobă prin ordin al ministrului autorităţii care a acordat desemnarea, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi apoi se notifică de către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Comisiei Europene şi statelor membre ale Uniunii Europene, în termen de 3 zile de la data intrării în vigoare a ordinului de aprobare aferent. Articolul 16(1) Desemnarea se retrage dacă:a)apar ulterior motive care ar justifica respingerea desemnării; b)cerinţele care au stat la baza desemnării nu mai sunt îndeplinite; c)OET-ul renunţă la desemnare printr-o comunicare scrisă, transmisă autorităţii relevante care l-a desemnat; d)OET-ul nu respectă prevederile art. 11 lit. a), b), d), f) şi g). (2) OET-urile a căror desemnare a fost retrasă datorită încălcării obligaţiei prevăzute la art. 11 lit. d) nu mai au dreptul să solicite desemnarea în următorii 5 ani de la data retragerii acesteia. Articolul 17Desemnarea se suspendă dacă: a)OET-ul nu respectă prevederile art. 11 lit. c), e), h) şi l); b)OET-ul solicită suspendarea printr-o comunicare scrisă, transmisă autorităţii relevante care l-a desemnat. Articolul 18Desemnarea se restricţionează dacă: a)se constată neconformităţi minore cu privire la respectarea obligaţiilor ce îi revin conform prezentei proceduri; b)OET-ul nu respectă prevederile art. 11 lit. i), j) şi k); c)OET-ul solicită restricţionarea printr-o comunicare scrisă, transmisă autorităţii relevante care l-a desemnat. Articolul 19(1) OET-urile desemnate transmit solicitarea de restricţionare, suspendare sau retragere a desemnării către autoritatea relevantă, cu minimum 60 de zile înainte de încetarea activităţii.(2) În situaţia retragerii desemnării, OET-ul trebuie să asigure predarea în mod corespunzător a documentelor şi înregistrărilor în legătură cu evaluările realizate ori în curs de realizare din perioada în care a fost desemnat, cu acceptul clientului, către un alt OET desemnat din domeniu sau către organizaţia OET-urilor.(3) Restricţionarea, suspendarea sau retragerea desemnării unui OET nu afectează documentele de evaluare tehnică europeană emise de către acesta anterior datei la care s-a luat decizia privind restricţionarea, suspendarea ori retragerea desemnării, până când se poate dovedi că acestea trebuie retrase. Capitolul XDispoziţii finale Articolul 20Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta procedură. ANEXA Nr. 1la procedură CHESTIONAR cu privire la aspecte din procesul de evaluare a organismelor de evaluare tehnică europeană a produselor pentru construcţii - OET 1. În temeiul cărei legislaţii a fost înfiinţat OET-ul? Ce fel de personalitate are OET-ul? 2. Cum este asigurată independenţa OET-ului faţă de părţile implicate şi faţă de orice interese private? 3. Ce măsuri au fost luate pentru a garanta următoarele calificări ale personalului OET-ului:

obiectivitate şi raţionament tehnic întemeiat;

cunoştinţe detaliate despre dispoziţiile legale cu privire la accesul la mijloace de evaluare;

înţelegere de ansamblu a practicilor din construcţii cu privire la categoriile de produse pentru care au fost desemnate;

cunoştinţe detaliate despre riscurile specifice implicate în procesul de realizare a construcţiilor;

cunoştinţe detaliate despre standardele armonizate în vigoare şi despre metodele de încercare cu privire la categoriile de produse pentru care au fost desemnate;

aptitudini lingvistice adecvate;

cunoştinţe adecvate despre relaţia dintre procesul de fabricaţie şi caracteristicile produsului legate de controlul producţiei în fabrică.4. De care factori depinde remunerarea personalului OET-ului? 5. Cum ne asigurăm că un OET dispune de acces la mijloacele şi echipamentele necesare în vederea evaluării performanţei caracteristicilor produselor pentru construcţii din categoriile de produse pentru care au fost desemnate? 6. Cum demonstrează un OET că are un istoric cert de respectare a bunului comportament în administrare? (A fost implicat acesta în reclamaţii sau proceduri administrative împotriva sa demarate de clienţi? Dacă da, care este stadiul fiecărui caz?) 7. Ce fel de politică şi ce fel de proceduri adoptă OET-ul pentru garantarea confidenţialităţii informaţiilor? 8. Ce fel de sistem de control al documentelor a fost stabilit pentru OET? 9. Ce fel de mecanism de audit intern şi de revizuire administrativă a fost stabilit pentru OET? 10. Ce tip de procedură a fost stabilită pentru OET cu privire la reclamaţii şi contestaţii? (Câte astfel de plângeri au avut loc în ultimii 5 ani şi în cât timp au fost soluţionate în medie?) ANEXA Nr. 2la procedură Nr. ......./data .......1) Organismul ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .......... (denumirea completă, adresa, telefon/fax, e-mail, codul unic de înregistrare, nr. de ordine în registrul comerţului) CERERE de desemnare/extindere a desemnării în vederea notificării MODEL -Organismul ........ ................ ............... 2), având sediul în........ ................ ................ 3), reprezentat prin director/preşedinte ........ ................ ........ ............. 4), în aplicarea prevederilor art. 7 alin. (1) din Procedura privind desemnarea organismelor de evaluare tehnică europeană a produselor pentru construcţii, aprobată prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, şi al ministrului afacerilor interne nr. 2.142/91/2013, solicită Ministerului ........ ................ ................ ................ ................ 5) desemnarea/extinderea desemnării în vederea notificării pentru a participa, conform Regulamentului (UE) nr. 305/2011 al Parlamentului European şi al Consiliului din 9 martie 2011 de stabilire a unor condiţii armonizate pentru comercializarea produselor pentru construcţii şi de abrogare a Directivei 89/106/CEE a Consiliului, la activitatea de elaborare şi eliberare a documentelor de evaluare tehnică europeană a produselor pentru construcţii din cadrul următoarelor categorii6): - - - Anexăm la prezenta cerere următoarele documente7): - - - Director/Preşedinte8) ........ ................ ................ ........... 1) Numărul/data de înregistrare de către autoritatea competentă pentru desemnare. 2) Denumirea completă a organismului. 3) Adresa completă, codul poştal. 4) Numele şi prenumele. 5) Denumirea completă a autorităţii competente pentru desemnare, conform art. 6 alin. (1) din Procedura privind desemnarea organismelor de evaluare tehnică europeană a produselor pentru construcţii, aprobată prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, şi al ministrului afacerilor interne nr. 2.142/91/2013. 6) Conform categoriilor de produse prevăzute în tabelul 1 al anexei nr. IV la Regulament. 7) Documentele necesare conform prevederilor art. 7 alin. (2) din Procedura privind desemnarea organismelor de evaluare tehnică europeană a produselor pentru construcţii, aprobată prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, şi al ministrului afacerilor interne nr. 2.142/91/2013. 8) Numele, prenumele şi semnătura directorului/preşedintelui şi ştampila organismului.

ABONAMENTE LA PUBLICAŢIILE OFICIALE PE SUPORT FIZIC - Preţuri pentru anul 2013 -
Nr. crt. Denumirea publicaţiei Număr de apariţii anuale Valoare (TVA 9% inclus) - lei
12 luni 3 luni 1 lună
1. Monitorul Oficial, Partea I 900 1.200 330 120
2. Monitorul Oficial, Partea I, limba maghiară 88 1.500 140
3. Monitorul Oficial, Partea a II-a 205 2.250 200
4. Monitorul Oficial, Partea a III-a 450 430 40
5. Monitorul Oficial, Partea a IV-a 5.000 1.720 160
6. Monitorul Oficial, Partea a VI-a 250 1.600 150
7. Monitorul Oficial, Partea a VII-a 48 540 50
8. Colecţia Legislaţia României 4 450 120
9. Colecţia Hotărâri ale Guvernului României 12 750 70

NOTĂ: Monitorul Oficial, Partea I bis, se multiplică şi se achiziţionează pe bază de comandă.

ABONAMENTE LA PRODUSELE ÎN FORMAT ELECTRONIC - Preţuri pentru anul 2013 -
Produs Abonamentul FLEXIBIL (Monitorul Oficial, Partea I + alte 3 părţi ale Monitorului Oficial, la alegere)
Lunar Anual
Online/ Monopost Reţea 5 Reţea 25 Reţea 100 Reţea 300 Online/ Monopost Reţea 5 Reţea 25 Reţea 100 Reţea 300
AutenticMO 50 130 330 790 1.740 500 1.250 3.130 7.510 16.520
ExpertMO 100 250 630 1.510 3.320 1.000 2.500 6.250 15.000 33.000
Produs Abonamentul COMPLET (Monitorul Oficial, Partea I + toate celelalte părţi ale Monitorului Oficial)
Lunar Anual
Online/ Monopost Reţea 5 Reţea 25 Reţea 100 Reţea 300 Online/ Monopost Reţea 5 Reţea 25 Reţea 100 Reţea 300
AutenticMO 60 150 380 910 2.000 600 1.500 3.750 9.000 19.800
ExpertMO 120 300 750 1.800 3.960 1.200 3.000 7.500 18.000 39.600
Colecţia Monitorul Oficial în format electronic, oricare dintre părţile acestuia 50 lei/an

Preţurile sunt exprimate în lei şi conţin TVA. Mai multe informaţii puteţi găsi pe site-ul www.expert-monitor.ro, unde puteţi aplica online comanda.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 91/2013

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 91 din 2013
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 91/2013
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu