Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 88 din 27 iulie 2004

pentru aprobarea Standardelor minime obligatorii privind centrul de consiliere si sprijin pentru parinti si copii

ACT EMIS DE: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI


SmartCity3

              AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PROTECTIA COPILULUI SI ADOPTIE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 726 din 12 august 2004

    In temeiul prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 12/2001 privind infiintarea Autoritatii Nationale pentru Protectia Copilului si Adoptie, aprobata si modificata prin Legea nr. 252/2001, si ale art. 9 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 770/2003 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Protectia Copilului si Adoptie,

    secretarul de stat al Autoritatii Nationale pentru Protectia Copilului si Adoptie emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Standardele minime obligatorii privind centrul de consiliere si sprijin pentru parinti si copii, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Prezentul ordin va intra in vigoare incepand cu data de 1 ianuarie 2005.

                   Secretarul de stat al Autoritatii Nationale
                      pentru Protectia Copilului si Adoptie,
                                 Gabriela Coman

    ANEXA 1*)

    *) Anexa este reprodusa in facsimil.

    STANDARDE MINIME OBLIGATORII PRIVIND CENTRUL DE CONSILIERE SI SPRIJIN PENTRU PARINTI SI COPII

    Centrul de consiliere si sprijin pentru parinti si copii, denumit in continuare CCS, sprijina si asista parintii/potentialii parinti pentru a face fata dificultatilor psihosociale care afecteaza relatiile familiale, pentru dezvoltarea competentelor parentale, pentru prevenirea separarii copilului de familia sa, si sprijina copiii atunci cand apar probleme in dezvoltarea acestora.
    Clientii serviciului sunt parintii biologici, familia extinsa, familia substitutiva, persoanele/familiile (potential) adoptatoare, viitorii parinti, copiii.
    Centrul de consiliere si sprijin pentru parinti si copii este complementar cu celelalte servicii pentru protectia copilului.
    Standardele sunt grupate pe urmatoarele arii de interes:

    Informare si relatia cu comunitatea
    1. Activitati de informare si relatii cu comunitatea

    Managementul de caz
    2. Evaluarea initiala a clientilor
    3. Planul personalizat de consiliere
    4. Monitorizarea post-servicii si inchiderea cazului

    Serviciile oferite
    5. Consiliere si informare
    6. Sprijin si educatie parentala

    Administrarea si managementul
    7. Locatia, resursele financiare si baza materiala
    8. Proceduri administrative si de management

    Resursele umane
    9. Recrutarea, angajarea si structura de personal
    10. Formarea personalului
    11. Supervizarea

    INFORMARE SI RELATIA CU COMUNITATEA

 ______________________________________________________________________________
| Standardul 1 | Activitati de informare si relatii cu comunitatea             |
|              |                                                               |
|              | Centrul de consiliere si sprijin pentru parinti si copii      |
|              | desfasoara activitati de informare si sensibilizare privind   |
|              | problematica copilului si a familiei, de promovare a          |
|              | serviciilor oferite si stabileste relatii de colaborare cu    |
|              | institutii, organizatii si/sau alte grupuri de suport         |
|              | comunitar.                                                    |
|______________|_______________________________________________________________|
| Rezultat     | Comunitatea este informata despre existenta si misiunea       |
|              | centrului de consiliere si sprijin pentru parinti si copii si |
|              | se implica in sprijinirea activitatilor acestuia.             |
|______________|_______________________________________________________________|
| Cerinte pentru implementarea standardului 1                                  |
|______________________________________________________________________________|
| 1.1.  CCS dezvolta un set de proceduri pentru identificarea situatiilor de   |
|       risc de separare a copilului de familia sa.                            |
|______________________________________________________________________________|
| 1.2.  Profesionistii CCS realizeaza o retea comunitara de semnalare si       |
|       sprijin a potentialilor clienti.                                       |
|______________________________________________________________________________|
| 1.3.  CCS realizeaza si distribuie materiale promotionale si de informare    |
|       (pentru familii, profesionisti si alti membrii ai comunitatii) in ceea |
|       ce priveste misiunea, serviciile oferite si modalitatile de acces la   |
|       acestea.                                                               |
|______________________________________________________________________________|
| 1.4.  CCS se asigura ca toate materialele promotionale si informatiile puse  |
|       la dispozitia comunitatii respecta dreptul clientilor la imagine si    |
|       confidentialitate.                                                     |
|______________________________________________________________________________|
| 1.5.  CCS isi reevalueaza materialele promotionale si de informare cel putin |
|       o data pe an si le actualizeaza atunci cand este necesar.              |
|______________________________________________________________________________|
| 1.6.  CCS realizeaza, cel putin o data pe an, o campanie de prevenire a      |
|       separarii copilului de familia sa si/sau de informare si sensibilizare |
|       privind problematica copilului si familiei in ansamblu.                |
|______________________________________________________________________________|
| 1.7.  CCS face publica informatia relevanta referitoare la activitatile sale |
|       cel putin o data pe an.                                                |
|______________________________________________________________________________|
| 1.8.  CCS realizeaza anual o analiza a nevoilor familiilor din cadrul        |
|       comunitatii si utilizeaza in activitatea sa informatiile si concluziile|
|       obtinute.                                                              |
|______________________________________________________________________________|
| 1.9.  CCS incurajeaza implicarea voluntarilor pentru activitatile de         |
|       informare si comunicare cu comunitatea si coordoneaza activitatile     |
|       acestora.                                                              |
|______________________________________________________________________________|
| 1.10. CCS stabileste relatii formalizate de colaborare in retea cu serviciile|
|       si programele comunitare, regionale si nationale de asistenta si       |
|       protectie a copilului si familiei.                                     |
|______________________________________________________________________________|
| 1.11. CCS realizeaza anual, cel putin 3 actiuni de sensibilizare si informare|
|       a profesionistilor din retea avand ca obiectiv prevenirea situatiilor  |
|       de separare a copilului de familia sa.                                 |
|______________________________________________________________________________|

    Indicatori pentru Standardul 1
    (I) 1.1. Existenta procedurilor de identificare a situatiilor de risc de separare a copilului de familia sa.
    (I) 1.2.1. Institutiile si persoanele resursa componente ale retelei comunitare.
    (I) 1.2.2. Numar total de semnalari din partea retelei/an.
    (I) 1.2.3. Baza de date cu beneficiarii.
    (I) 1.2.4. Numar de acorduri/conventii de colaborare incheiate avand obiective comune/numar de institutii.
    (I) 1.3.1. Existenta materialelor promotionale si de informare (pliante, brosuri, afise etc.).
    (I) 1.3.2. Numar de materiale promotionale si de informare diseminate.
    (I) 1.3.3. Continutul materialelor promotionale si de informare este adecvat grupului tinta.
    (I) 1.3.4. Misiunea CCS este inclusa in materialele informative.
    (I) 1.4.1. Continutul materialelor publicate respecta dreptul clientilor la imagine si confidentialitate.
    (I) 1.4.2. Numarul de reclamatii/an cu privire la incalcarea confidentialitatii.
    (I) 1.5. Numar de revizuiri ale materialelor promotionale si de informare/an.
    (I) 1.6.1. Numarul anual de campanii.
    (I) 1.6.2. Numarul de solicitari de servicii inregistrate in urma campaniilor.
    (I) 1.7.1. Numarul de articole publicate anual care contin date relevante din activitatea CCS.
    (I) 1.7.2. Raportul anual de activitate al CCS este facut public.
    (I) 1.8.1. Raportul de evaluare a nevoilor familiilor in cadrul comunitatii.
    (I) 1.8.2. Compatibilitatea planului anual de actiune cu concluziile raportului de evaluare.
    (I) 1.9. Numar de voluntari implicati in activitatile de informare si comunicare cu comunitatea/an.
    (I) 1.10. Numar de acorduri/conventii de colaborare incheiate avand obiective comune/numar de institutii.
    (I) 1.11.1. Numar de actiuni/an.
    (I) 1.11.2. Numar de participanti din randul profesionistilor.
    (I) 1.11.3. Lista institutiilor implicate si a profesiilor.

    MANAGEMENTUL DE CAZ

 ______________________________________________________________________________
| Standardul 2 | Evaluarea initiala a clientilor                               |
|              |                                                               |
|              | Centrul de consiliere si sprijin pentru parinti si copii      |
|              | realizeaza evaluarea initiala a clientilor in maxim 3 zile de |
|              | la primirea solicitarii.                                      |
|______________|_______________________________________________________________|
| Rezultat     | Clientul devine beneficiarul serviciilor centrului de         |
|              | consiliere si sprijin pentru parinti si copii sau este        |
|              | orientat in timp util catre alte institutii.                  |
|______________|_______________________________________________________________|
| Cerinte pentru implementarea standardului 2                                  |
|______________________________________________________________________________|
| 2.1. Preluarea cazurilor de catre CCS se poate face a) prin referire de catre|
|      alte institutii/servicii/specialisti; b) prin orientare de catre        |
|      managerul de caz/responsabilul de caz din cadrul directiei generale de  |
|      asistenta sociala si protectia copilului/serviciului public de          |
|      asistenta sociala/organismului privat autorizat si c) prin solicitari   |
|      directe din partea potentialilor clienti.                               |
|______________________________________________________________________________|
| 2.2. CCS stabileste criterii de admitere a clientilor la serviciile oferite, |
|      care sunt parte componenta a metodologiei de organizare si functionare a|
|      CCS, denumita in continuare MOF; aceste criterii sunt analizate anual si|
|      revizuite daca este cazul.                                              |
|______________________________________________________________________________|
| 2.3. CCS se asigura ca pentru toate cazurile referite sau orientate sa       |
|      primeasca informatii relevante pentru rezolvarea cazurilor respective.  |
|______________________________________________________________________________|
| 2.4. Un membru al echipei CCS efectueaza evaluarea initiala a solicitantului |
|      in urma careia se ia decizia inceperii evaluarii detaliate sau          |
|      inchiderii cazului prin referire catre alte servicii/institutii         |
|      abilitate. Referirea implica realizarea unui document inregistrat si    |
|      transmis serviciului/institutiei abilitate, direct sau prin intermediul |
|      clientului, iar in unele situatii si prin contactarea telefonica a      |
|      serviciului/institutiei respective; informatiile din raportul de        |
|      evaluare sunt aduse la cunostinta clientului.                           |
|______________________________________________________________________________|
| 2.5. In baza raportului de evaluare initiala, coordonatorul CCS desemneaza   |
|      pentru fiecare caz in parte un responsabil care coordoneaza evaluarea   |
|      detaliata.                                                              |
|______________________________________________________________________________|
| 2.6. Daca in urma evaluarii initiale se constata nevoia altor servicii care  |
|      nu sunt de competenta CCS, centrul informeaza serviciul public de       |
|      asistenta sociala din comunitatea din care provine clientul, in vederea |
|      intocmirii planului de servicii.                                        |
|______________________________________________________________________________|

    Indicatori pentru Standardul 2
    (I) 2.1.1. Numar de cazuri preluate prin referire/luna/an.
    (I) 2.1.2. Numar de cazuri preluate prin orientare/luna/an.
    (I) 2.1.3. Numar de solicitari directe/luna/an.
    (I) 2.2.1. Existenta criteriilor de admitere ca parte componenta a MOF.
    (I) 2.2.2. Rapoarte de evaluare a criteriilor/an.
    (I) 2.2.3. Relevanta criteriilor in raport cu misiunea centrului.
    (I) 2.3.1. Numar de solicitari ale centrului pentru obtinerea rapoartelor de evaluare deja existente.
    (I) 2.3.2. Numar de rapoarte de evaluare/numar de referiri/orientari.
    (I) 2.4.1. Numar de rapoarte/fise de evaluare initiala/numar de cazuri.
    (I) 2.4.2. Numar de rapoarte semnate de clienti/numar de clienti.
    (I) 2.4.3. Numar de decizii de incepere a evaluarii detaliate.
    (I) 2.4.4. Numar de decizii de inchidere a cazului prin referire.
    (I) 2.5. Existenta unui responsabil care coordoneaza evaluarea detaliata pentru fiecare client.
    (I) 2.6. Numar de cazuri orientate catre serviciul public de asistenta sociala, care necesita planuri de servicii/an.

 ______________________________________________________________________________
| Standardul 3 | Planul personalizat de consiliere                             |
|              |                                                               |
|              | Echipa centrului de consiliere si sprijin pentru parinti si   |
|              | copii elaboreaza planul personalizat de consiliere in maxim 5 |
|              | zile de la realizarea evaluarii detaliate.                    |
|______________|_______________________________________________________________|
| Rezultat     | Fiecare client beneficiaza de o interventie adecvata nevoilor |
|              | si optiunilor sale.                                           |
|______________|_______________________________________________________________|
| Cerinte pentru implementarea standardului 3                                  |
|______________________________________________________________________________|
| 3.1. Pentru elaborarea planului personalizat de consiliere, denumit in       |
|      continuare PPC, responsabilul impreuna cu echipa CCS realizeaza         |
|      evaluarea detaliata a clientului in maxim 2 saptamani de la luarea      |
|      deciziei de includere a clientului in programele CCS.                   |
|______________________________________________________________________________|
| 3.2. Responsabilul PPC, impreuna cu specialistii care au contribuit la       |
|      evaluarea detaliata, elaboreaza raportul de evaluare detaliata care este|
|      avizat de coordonatorul CCS; continutul raportului este adus la         |
|      cunostinta clientului.                                                  |
|______________________________________________________________________________|
| 3.3. In procesul de elaborare, luare a deciziilor si implementare a PPC      |
|      responsabilul se asigura de consultarea si implicarea activa a          |
|      clientului.                                                             |
|______________________________________________________________________________|
| 3.4. Implementarea PPC se realizeaza pe baza unui contract incheiat cu       |
|      clientul.                                                               |
|______________________________________________________________________________|
| 3.5. PPC este revizuit periodic, cel putin o data la 3 luni sau atunci cand  |
|      obiectivele sale nu mai corespund nevoilor clientului, iar acest lucru  |
|      este consemnat in registrul de consiliere si fisa individuala de        |
|      consiliere.                                                             |
|______________________________________________________________________________|
| 3.6. Responsabilul PPC trimite managerului de caz/responsabilului de caz din |
|      cadrul directiei generale de asistenta sociala si protectia             |
|      copilului/serviciului public de asistenta sociala/organismului privat   |
|      autorizat, in mod periodic - cel putin lunar sau de cate ori este       |
|      necesar - rapoarte referitoare la atingerea obiectivelor cuprinse in    |
|      planul personalizat de consiliere, precum si despre orice modificare    |
|      survenita in acest plan.                                                |
|______________________________________________________________________________|
| 3.7. Managerul de caz/responsabilul de caz din cadrul directiei generale de  |
|      asistenta sociala si protectia copilului/serviciului public de asistenta|
|      sociala/organismului privat autorizat, la randul sau, este obligat sa   |
|      aduca la cunostinta membrilor echipei multidisciplinare din cadrul CCS  |
|      orice modificare survenita in situatia clientilor care afecteaza        |
|      atingerea obiectivelor cuprinse in PPC.                                 |
|______________________________________________________________________________|
| 3.8. Fiecare responsabil de PPC se ocupa de un numar maxim de 25 de cazuri   |
|      active.                                                                 |
|______________________________________________________________________________|

    Indicatori pentru Standardul 3
    (I) 3.1. - 3.3. - Rapoartele de evaluare detaliata a clientului.
    - Semnatura clientului pe raportul de evaluare.
    - Avizul coordonatorului pe rapoartele de evaluare.
    (I) 3.4. Numar de contracte incheiate/numar de PPC-uri.
    (I) 3.5.1. Numarul de revizuiri ale PPC.
    (I) 3.5.2. Registrul de consiliere si fisa individuala de consiliere.
    (I) 3.6. Numar de rapoarte transmise managerului de caz/responsabilului de caz din cadrul directiei generale de asistenta sociala si protectia copilului/serviciului public de asistenta sociala/organismului privat autorizat/luna/an.
    (I) 3.7. Numar de comunicari ale managerului de caz/responsabilului de caz din cadrul directiei generale de asistenta sociala si protectia copilului/serviciului public de asistenta sociala/organismului privat autorizat.
    (I) 3.8. Numar de cazuri active/responsabil de PPC/luna.

 ______________________________________________________________________________
| Standardul 4 | Monitorizarea post-servicii si inchiderea cazului             |
|              |                                                               |
|              | Responsabilul planului personalizat de consiliere asigura     |
|              | desfasurarea activitatilor de monitorizare a cazului si       |
|              | propune inchiderea cazului.                                   |
|______________|_______________________________________________________________|
| Rezultat     | Inchiderea cazului are loc in momentul in care rapoartele de  |
|              | monitorizare evidentiaza faptul ca asistenta clientului nu mai|
|              | este necesara.                                                |
|______________|_______________________________________________________________|
| Cerinte pentru implementarea standardului 4                                  |
|______________________________________________________________________________|
| 4.1. Dupa incheierea interventiilor, responsabilul PPC asigura monitorizarea |
|      cazului pentru o perioada de cel putin 3 luni, cu posibilitati de       |
|      prelungire in functie de rezultatele acestora, cu avizul coordonatorului|
|      CCS.                                                                    |
|______________________________________________________________________________|
| 4.2. In activitatile de monitorizare post-servicii, responsabilul PPC        |
|      colaboreaza cu autoritatea locala din comunitatea in care locuieste     |
|      clientul in vederea elaborarii planului de servicii, atunci cand este   |
|      cazul.                                                                  |
|______________________________________________________________________________|
| 4.3. In procesul de monitorizare post-servicii, responsabilul de PPC         |
|      colaboreaza cu profesionisti din servicii/institutii care pot consolida |
|      rezultatele obtinute in urma interventiei din partea specialistilor     |
|      CCS.                                                                    |
|______________________________________________________________________________|
| 4.4. Pe tot parcursul interventiei, responsabilul PPC pregateste clientul in |
|      vederea inchiderii cazului.                                             |
|______________________________________________________________________________|
| 4.5. Pe baza rapoartelor de monitorizare, responsabilul PPC inchide cazul cu |
|      avizul coordonatorului CCS si informeaza managerul de caz/responsabilul |
|      de caz din cadrul directiei generale de asistenta sociala si protectia  |
|      copilului/serviciului public de asistenta sociala/organismului privat   |
|      autorizat asupra deciziei luate.                                        |
|______________________________________________________________________________|

    Indicatori pentru Standardul 4
    (I) 4.1.1. Numar de rapoarte de monitorizare post-servicii/luna.
    (I) 4.1.2. Aprobarile coordonatorului CCS cu privire la prelungirea perioadei de monitorizare post-servicii.
    (I) 4.2. - 4.3. Dosarul clientului/planul de servicii/corespondenta si alte documente relevante.
    (I) 4.4.1. PPC.
    (I) 4.4.2. Rapoartele de monitorizare.
    (I) 4.5.1. Rapoartele de inchidere a cazurilor avand avizul coordonatorului CCS.
    (I) 4.5.2. Nota de informare catre directia generala de asistenta sociala si protectia copilului/serviciul public de asistenta sociala/organismul privat autorizat.

    SERVICIILE OFERITE

 ______________________________________________________________________________
| Standardul 5 | Consiliere si informare                                       |
|              |                                                               |
|              | Centrul de consiliere si sprijin pentru parinti si copii      |
|              | asigura conditii optime si ofera servicii de consiliere si    |
|              | informare clientilor sai.                                     |
|______________|_______________________________________________________________|
| Rezultat     | Clientii beneficiaza de servicii de consiliere, sprijin si    |
|              | informare de calitate care ii ajuta sa isi rezolve eficient   |
|              | problemele cu care se confrunta.                              |
|______________|_______________________________________________________________|
| Cerinte pentru implementarea standardului 5                                  |
|______________________________________________________________________________|
| 5.1. Consilierea se realizeaza dupa un plan personalizat de consiliere si are|
|      obiective specifice care se stabilesc cu acordul clientului.            |
|______________________________________________________________________________|
| 5.2. Serviciile propuse in PPC sunt initiate in maxim 3 zile de la           |
|      finalizarea PPC, luand in considerare gravitatea situatiei si numarul de|
|      cazuri active/consilier.                                                |
|______________________________________________________________________________|
| 5.3. Activitatea de consiliere se desfasoara intr-un spatiu special amenajat |
|      si securizant pentru clienti.                                           |
|______________________________________________________________________________|
| 5.4. CCS ofera informatii cu privire la serviciile pe care le poate furniza, |
|      la resursele existente in comunitate si la modalitatile de rezolvare a  |
|      problemelor cu care se confrunta clientii CCS.                          |
|______________________________________________________________________________|
| 5.5. CCS furnizeaza sau asigura accesul la servicii de consiliere/informare  |
|      juridica si medicala sau orice alte servicii pentru copil si familie    |
|      corespunzator nevoilor acestora.                                        |
|______________________________________________________________________________|
| 5.6. In cadrul CCS, interventiile se realizeaza cu respectarea               |
|      confidentialitatii si a dreptului la imagine si intimitate al persoanei.|
|______________________________________________________________________________|
| 5.7. CCS ofera prin telefon, in timpul programului de lucru, informatii      |
|      clientilor care solicita acest lucru.                                   |
|______________________________________________________________________________|

    Indicatori pentru Standardul 5
    (I) 5.1.1. Existenta PPC.
    (I) 5.1.2. Semnatura clientului pe contractul dintre CCS si client.
    (I) 5.1.3. Numarul de sedinte de consiliere/client/an.
    (I) 5.2. Registrul de consiliere.
    (I) 5.3. Existenta biroului de consiliere special amenajat pentru activitatea de consiliere.
    (I) 5.4.1. PPC.
    (I) 5.4.2. Informatiile consemnate in rapoartele de monitorizare.
    (I) 5.5.1. Fisa de consiliere/informare juridica/medicala.
    (I) 5.5.2. Dosarul copilului.
    (I) 5.6. Numarul de sesizari ale clientilor privitoare la nerespectarea confidentialitatii, a dreptului la imagine si intimitate a persoanei.
    (I) 5.7. Registrul de apeluri telefonice.

 ______________________________________________________________________________
| Standardul 6 | Sprijin si educatie parentala                                 |
|              |                                                               |
|              | Centrul de consiliere si sprijin pentru parinti si copii ofera|
|              | parintilor programe de sprijin si educatie parentala pentru   |
|              | formarea si dezvoltarea competentelor si abilitatilor         |
|              | parentale.                                                    |
|______________|_______________________________________________________________|
| Rezultat     | Parintii au abilitatile/competentele parentale imbunatatite si|
|              | pot face fata cerintelor de dezvoltare a copiilor lor.        |
|______________|_______________________________________________________________|
| Cerinte pentru implementarea standardului 6                                  |
|______________________________________________________________________________|
| 6.1. CCS sprijina organizarea sau organizeaza programe de educare a          |
|      parintilor/viitorilor parinti. Acestea se desfasoara dupa o programa    |
|      elaborata in conformitate cu legislatia in vigoare si in functie de     |
|      nevoile identificate.                                                   |
|______________________________________________________________________________|
| 6.2. CCS sprijina organizarea sau organizeaza grupuri de sprijin pentru      |
|      parinti, cupluri care urmeaza sa devina parinti si alte persoane        |
|      interesate de problematica familiei, la cerere.                         |
|______________________________________________________________________________|
| 6.3. CCS organizeaza cel putin 2 programe de educare pentru parinti pe an.   |
|______________________________________________________________________________|
| 6.4. CCS face cunoscuta tematica programei de educatie parentala cu cel putin|
|      o luna inaintea inceperii activitatii.                                  |
|______________________________________________________________________________|

    Indicatori pentru Standardul 6
    (I) 6.1.1. Existenta programelor de educare a parintilor/viitorilor parinti.
    (I) 6.1.2. Numarul de parinti participanti/program.
    (I) 6.1.3. Numarul de ore/sesiune.
    (I) 6.1.4. Numarul de sesiuni/program.
    (I) 6.1.5. Numarul de programe organizate impreuna cu alte organizatii/institutii.
    (I) 6.1.6. Raportul de activitate privind programul de educare a parintilor.
    (I) 6.1.7. Rezultatele la chestionarele de verificare pre- si post-program de formare.
    (I) 6.2.1. Existenta grupurilor de sprijin.
    (I) 6.2.2. Numarul de clienti participanti/sesiune de grup.
    (I) 6.2.3. Numarul de ore/sesiune de grup.
    (I) 6.2.4. Numarul de grupuri de sprijin organizate impreuna cu alte organizatii/institutii.
    (I) 6.2.5. Raportul de activitate privind grupurile de sprijin.
    (I) 6.3. Numarul de programe/an.
    (I) 6.4.1. Afisarea programei de pregatire.
    (I) 6.4.2. Numarul de materiale informative.
    (I) 6.4.3. Data la care este facuta cunoscuta programa este consemnata in raportul de activitate.

    ADMINISTRAREA SI MANAGEMENTUL

 ______________________________________________________________________________
| Standardul 7 | Locatia, resurse financiare si baza materiala                 |
|              |                                                               |
|              | Centrul de consiliere si sprijin pentru parinti si copii      |
|              | dispune de o locatie accesibila clientilor, resurse financiare|
|              | suficiente si o baza materiala corespunzatoare indeplinirii   |
|              | misiunii sale.                                                |
|______________|_______________________________________________________________|
| Rezultat     | Copiii si familiile au acces la servicii de calitate oferite  |
|              | de centrul de consiliere si sprijin pentru parinti si copii.  |
|______________|_______________________________________________________________|
| Cerinte pentru implementarea standardului 7                                  |
|______________________________________________________________________________|
| 7.1. CCS functioneaza intr-o locatie adecvata, adaptata serviciilor pe care  |
|      le ofera si nevoilor beneficiarilor, inclusiv a clientilor cu           |
|      dizabilitati.                                                           |
|______________________________________________________________________________|
| 7.2. Pentru desfasurarea activitatii sale, CCS dispune de cel putin: o sala  |
|      de primire, un birou de consiliere, un birou pentru echipa              |
|      pluridisciplinara, o sala multifunctionala, doua grupuri sanitare       |
|      separate pentru clienti si personal.                                    |
|______________________________________________________________________________|
| 7.3. CCS isi desfasoara activitatea intr-o locatie separata de un centru de  |
|      plasament functional.                                                   |
|______________________________________________________________________________|
|7.4. Spatiile sunt amenajate si dotate corespunzator desfasurarii             |
|     activitatilor oferite de CCS.                                            |
|______________________________________________________________________________|
| 7.5. CCS se afla intr-un loc accesibil din punct de vedere al existentei     |
|      mijloacelor de transport in comun.                                      |
|______________________________________________________________________________|
| 7.6. CCS este localizat in proximitatea celorlalte servicii din comunitate.  |
|______________________________________________________________________________|
| 7.7. CCS dispune de autorizatii de functionare.                              |
|______________________________________________________________________________|
| 7.8. Fondurile alocate CCS de catre furnizorul de servicii sunt suficiente   |
|      pentru indeplinirea misiunii sale si prevederilor standardelor minime   |
|      obligatorii prezente, denumite in continuare SMO.                       |
|______________________________________________________________________________|

    Indicatori pentru Standardul 7
    (I) 7.1.1. Cladirea in care este amplasat centrul este adecvata si adaptata.
    (I) 7.1.2. Accesibilitatea cladirii si spatiilor, inclusiv pentru persoane cu dizabilitati.
    (I) 7.2.1. Numar de incaperi raportat la tipul de activitati si la marimea si structura echipei.
    (I) 7.2.2. Existenta spatiilor igienico-sanitare separate pentru clienti si personal.
    (I) 7.2.3. Existenta spatiilor destinate activitatilor in beneficiul clientilor, separate de biroul echipei.
    (I) 7.3. Locatia CCS.
    (I) 7.4. Amenajarea si dotarea spatiilor.
    (I) 7.5. Existenta mijloacelor de transport in comun in vecinatatea CCS.
    (I) 7.6. Amplasarea CCS in vecinatatea serviciilor comunitare.
    (I) 7.7. Existenta autorizatiilor de functionare: autorizatie sanitara de functionare, autorizatie sanitar-veterinara, autorizatie de prevenire si stingere a incendiilor etc.
    (I) 7.8. Bugetul alocat CCS de catre furnizorul de servicii.

 ______________________________________________________________________________
| Standardul 8 | Proceduri administrative si de management                     |
|              |                                                               |
|              | Centrul de consiliere si sprijin pentru parinti si copii      |
|              | dispune de un set de proceduri administrative si de management|
|              | in concordanta cu misiunea sa.                                |
|______________|_______________________________________________________________|
| Rezultat     | Organizarea administrativa si managementul asigura            |
|              | functionarea optima a centrului de consiliere si sprijin      |
|              | pentru parinti si copii in beneficiul clientilor.             |
|______________|_______________________________________________________________|
| Cerinte pentru implementarea standardului 8                                  |
|______________________________________________________________________________|
| 8.1. CCS functioneaza intr-un cadru legal, certificat de documente oficiale. |
|______________________________________________________________________________|
| 8.2. CCS functioneaza conform unui plan anual de actiune, intocmit de        |
|      coordonatorul CCS, pe baza prevederilor SMO prezente si a nevoilor      |
|      beneficiarilor.                                                         |
|______________________________________________________________________________|
| 8.3. Coordonatorul CCS realizeaza anual evaluarea organizarii si functionarii|
|      CCS, precum si a calitatii serviciilor furnizate. Pe baza rezultatelor  |
|      evaluarii, coordonatorul CCS, cu avizul furnizorului de servicii,       |
|      amelioreaza anual organizarea, functionarea si serviciile CCS.          |
|______________________________________________________________________________|
| 8.4. Coordonatorul CCS se asigura ca misiunea, activitatile si programul de  |
|      lucru cu clientii sunt aduse la cunostinta celor interesati.            |
|______________________________________________________________________________|
| 8.5. CCS stabileste un regulament de ordine interioara sau norme interne de  |
|      functionare, care sunt aduse la cunostinta tuturor angajatilor.         |
|______________________________________________________________________________|
| 8.6. CCS detine o baza de date care cuprinde informatii referitoare la       |
|      clientii pentru care s-au derulat activitati specifice si care este     |
|      utilizata conform legislatiei in vigoare.                               |
|______________________________________________________________________________|
| 8.7. Functionarea CCS se realizeaza in conformitate cu MOF elaborata pe baza |
|      SMO prezente si a ghidului metodologic al CCS.                          |
|______________________________________________________________________________|
| 8.8. Coordonatorul CCS organizeaza cel putin lunar reuniuni de lucru cu      |
|      intreg personalul.                                                      |
|______________________________________________________________________________|
| 8.9. Coordonatorul CCS elaboreaza raportul anual de activitate si il         |
|      inainteaza furnizorului de servicii.                                    |
|______________________________________________________________________________|

    Indicatori pentru Standardul 8
    (I) 8.1. Existenta de hotarari, autorizatii, decizii, acte constitutive si statute, acorduri de functionare, conventii de parteneriat etc.
    (I) 8.2. Existenta planului anual de actiune care cuprinde cel putin: obiectivele elaborate pe baza misiunii centrului, clientii, metodologia de lucru, activitatile derulate, resurse umane, materiale si financiare implicate.
    (I) 8.3.1. Raportul anual de evaluare a serviciului semnat de coordonatorul CCS.
    (I) 8.3.2. Strategia de imbunatatire a activitatii centrului, care e inclusa in planul anual de actiune.
    (I) 8.4.1. Afisarea misiunii, activitatilor derulate si programului centrului intr-un loc vizibil si accesibil celor interesati.
    (I) 8.4.2. Cunoasterea misiunii de catre angajatii centrului.
    (I) 8.4.3. Semnarea regulamentului de catre toti angajatii.
    (I) 8.5.1. Existenta regulamentului de ordine interioara/normelor interne de functionare.
    (I) 8.5.2. Semnarea regulamentului de catre toti angajatii.
    (I) 8.6.1. Existenta bazei de date.
    (I) 8.6.2. Baza de date este functionala si actualizata.
    (I) 8.6.3. CCS are un sistem clar de utilizare a bazei de date de catre personal in ceea ce priveste accesul la informatii si asigurarea confidentialitatii datelor.
    (I) 8.7. Existenta MOF.
    (I) 8.8.1. Procesele-verbale ale reuniunii de lucru cu echipa interdisciplinara a CCS.
    (I) 8.8.2. Numarul de reuniuni de lucru/luna.
    (I) 8.8.3. Continutul proceselor-verbale elaborate in urma reuniunilor de lucru.
    (I) 8.9.1. Existenta raportului de activitate la sfarsitul fiecarui an; raportul exista la nivelul CCS si la furnizorul de servicii.
    (I) 8.9.2. Informarea celor interesati in ceea ce priveste continutul raportului anual de activitate.

    RESURSELE UMANE

 ______________________________________________________________________________
| Standardul 9 | Recrutarea, angajarea si structura personalului               |
|              |                                                               |
|              | Centrul de consiliere si sprijin pentru parinti si copii      |
|              | utilizeaza personal calificat care raspunde nevoilor          |
|              | clientilor si cerintelor prezentelor standarde minime         |
|              | obligatorii.                                                  |
|______________|_______________________________________________________________|
| Rezultat     | Personalul recrutat si angajat este eficient in indeplinirea  |
|              | misiunii centrului de consiliere si sprijin pentru parinti si |
|              | copii.                                                        |
|______________|_______________________________________________________________|
| Cerinte pentru implementarea standardului 9                                  |
|______________________________________________________________________________|
| 9.1. CCS utilizeaza politici eficiente de recrutare si angajare de personal. |
|______________________________________________________________________________|
| 9.2. Coordonatorul CCS participa la luarea deciziilor referitoare la         |
|      selectarea personalului CCS.                                            |
|______________________________________________________________________________|
| 9.3. Activitatea de recrutare si angajare de personal se inregistreaza, iar  |
|      documentele referitoare la aceasta activitate se pastreaza intr-un dosar|
|      separat.                                                                |
|______________________________________________________________________________|
| 9.4. Coordonatorul CCS are studii superioare socio-umane si experienta in    |
|      servicii pentru protectia copilului de minim 2 ani.                     |
|______________________________________________________________________________|
| 9.5. Personalul de specialitate are studii superioare socio-umane si         |
|      experienta practica de cel putin 1 an in domeniul protectiei copilului. |
|______________________________________________________________________________|
| 9.6. Personalul este angajat conform statului de functii si cerintelor       |
|      postului.                                                               |
|______________________________________________________________________________|
| 9.7. CCS utilizeaza o metodologie de recrutare, evaluare, pregatire si       |
|      coordonare a voluntarilor.                                              |
|______________________________________________________________________________|

    Indicatori pentru Standardul 9
    (I) 9.1. Criteriile de selectie a personalului.
    (I) 9.2. Dispozitia angajatorului de constituire a comisiei de examinare a personalului.
    (I) 9.3.1. Dosarul de recrutare, selectie si angajare a personalului CCS.
    (I) 9.3.2. Continutul documentelor.
    (I) 9.4. - 9.5. - Documentele care atesta pregatirea si experienta coordonatorului.
    - Diplomele de studii si alte acte care atesta calificarea si experienta personalului angajat.
    (I) 9.6.1. Numarul de angajati conform statului de functii.
    (I) 9.6.2. Numarul de clienti raportat la numarul de specialisti al CCS.
    (I) 9.7.1. Existenta metodologiei de recrutare, evaluare, pregatire si coordonare a voluntarilor.
    (I) 9.7.2. Existenta contractelor de voluntariat in conformitate cu normele legale in vigoare.

 ______________________________________________________________________________
| Standardul 10 | Formarea personalului                                        |
|               |                                                              |
|               | Centrul de consiliere si sprijin pentru parinti si copii     |
|               | asigura angajatilor formarea in domeniul specific serviciilor|
|               | oferite de acesta.                                           |
|_______________|______________________________________________________________|
| Rezultat      | Angajatii au pregatire si abilitati profesionale             |
|               | corespunzatoare serviciilor centrului de consiliere si       |
|               | sprijin pentru parinti si copii.                             |
|_______________|______________________________________________________________|
| Cerinte pentru implementarea standardului 10                                 |
|______________________________________________________________________________|
| 10.1. Angajatorul utilizeaza un pachet de formare initiala in domeniul       |
|       specific activitatilor CCS, asigurata din bugetul propriu la momentul  |
|       angajarii.                                                             |
|______________________________________________________________________________|
| 10.2. Coordonatorul CCS identifica nevoile de formare ale personalului de    |
|       specialitate.                                                          |
|______________________________________________________________________________|
| 10.3. Coordonatorul CCS incurajeaza angajatii centrului sa-si identifice     |
|       nevoile de formare si sa solicite cursuri de perfectionare,            |
|       specializare.                                                          |
|______________________________________________________________________________|
| 10.4. Personalul de specialitate al CCS, inclusiv coordonatorul, participa la|
|       cel putin 42 de ore de formare continua pe an (cursuri de specializare,|
|       de perfectionare, stagii profesionale, seminarii, conferinte s.a.), in |
|       domenii care asigura optimizarea activitatii CCS, asigurata din bugetul|
|       angajatorului.                                                         |
|______________________________________________________________________________|
| 10.5. La angajare, in lipsa unei pregatiri in domeniul managementului        |
|       serviciilor sociale, coordonatorul CCS beneficiaza de pregatire in     |
|       acest domeniu; anual, coordonatorul participa la cel putin 21 de ore de|
|       formare in domeniul managementului de servicii.                        |
|______________________________________________________________________________|
| 10.6. Voluntarii beneficiaza de un numar minim de 14 ore de formare initiala |
|       in cadrul centrului si organizata de acesta si de formare continua in  |
|       domeniu.                                                               |
|______________________________________________________________________________|
| 10.7. Educatia permanenta si formarea profesionala continua a angajatilor se |
|       realizeaza conform legislatiei in vigoare, prin intermediul cursurilor |
|       organizate in cadrul sistemului educational, sanitar si al formarii    |
|       profesionale a adultilor.                                              |
|______________________________________________________________________________|
| 10.8. CCS detine un punct de documentare cu materiale/lucrari de specialitate|
|       din domeniul protectiei copilului pe care fiecare membru al echipei le |
|       poate consulta ori de cate ori are nevoie, precum si o baza de         |
|       documentare cu informatii pentru specialisti (formari, cursuri,        |
|       evenimente etc.).                                                      |
|______________________________________________________________________________|

    Indicatori pentru Standardul 10
    (I) 10.1.1. Existenta unui pachet de formare initiala.
    (I) 10.1.2. Continutul pachetului de formare initiala.
    (I) 10.1.3. Documente care atesta participarea la formarea initiala.
    (I) 10.2. Fisa de evaluare a nevoilor de formare.
    (I) 10.3.1. Fisele de autoevaluare a nevoilor de pregatire.
    (I) 10.3.2. Propunerile de participare la seminarii, conferinte, planuri de formare ale angajatilor supuse spre analiza conducerii CCS.
    (I) 10.4.1. Documente care atesta cursurile de formare ale fiecarui specialist si participarea la seminarii, conferinte.
    (I) 10.4.2. Numarul de angajati care au participat la cursuri, seminarii, conferinte.
    (I) 10.4.3. Numarul si continutul cursurilor, seminariilor, conferintelor.
    (I) 10.4.4. Numar de ore de formare continua/angajat/an.
    (I) 10.5. Documente care atesta formarea coordonatorului in domeniul managementului serviciilor sociale.
    (I) 10.6. Documente care atesta formarea initiala si continua a voluntarilor.
    (I) 10.7. Certificatele de absolvire cu recunoastere nationala si cele cu recunoastere din partea angajatorului. In cazul celor din urma se verifica modalitatea de desfasurare a programului de formare, utilizand criteriile existente in legislatia de formare profesionala a adultului.
    (I) 10.8.1. Existenta punctului de documentare in centru.
    (I) 10.8.2. Existenta bazei de documentare.

 ______________________________________________________________________________
| Standardul 11 | Supervizarea                                                 |
|               |                                                              |
|               | Centrul de consiliere si sprijin pentru parinti si copii     |
|               | dispune de un sistem de supervizare a resurselor umane.      |
|_______________|______________________________________________________________|
| Rezultat      | Personalul este eficient si asigura servicii de calitate     |
|               | pentru clientii centrului de consiliere si sprijin pentru    |
|               | parinti si copii.                                            |
|_______________|______________________________________________________________|
| Cerinte pentru implementarea standardului 11                                 |
|______________________________________________________________________________|
| 11.1. Coordonatorul CCS are obligatia de a asigura supervizarea interna si   |
|       externa a personalului de specialitate si a voluntarilor.              |
|______________________________________________________________________________|
| 11.2. Sedintele de supervizare au loc periodic si la cererea personalului;   |
|       toate sedintele sunt consemnate.                                       |
|______________________________________________________________________________|
| 11.3. Furnizorul de servicii are obligatia de a asigura supervizarea         |
|       coordonatorului CCS.                                                   |
|______________________________________________________________________________|
| 11.4. Supervizarea se realizeaza de specialisti cu studii superioare         |
|       socio-umane cu experienta de cel putin cinci ani in servicii pentru    |
|       copil si familie, pregatire in supervizare si experienta de cel putin  |
|       doi ani in servicii pentru copil si familie in plus fata de persoanele |
|       carora li se asigura supervizarea respectiva.                          |
|______________________________________________________________________________|

    Indicatori pentru Standardul 11
    (I) 11.1. - 11.2. - Planurile de supervizare, planificarile.
    - Numarul de propuneri de supervizare/an.
    - Numar de intalniri de supervizare in grup/luna/an.
    - Numar de intalniri de supervizare individuale/luna/an.
    - Rapoarte de supervizare individuala/de grup.
    - Numar de intalniri de supervizare la solicitatrea angajatilor/echipei/an.
    (I) 11.3. Numar de intalniri de supervizare a coordonatorului/luna/an.
    (I) 11.4. Documentele inregistrate referitoare la supervizare.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 88/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 88 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 88/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu