Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 874 din 17 iulie 2006

pentru aprobarea Normelor privind procedura administrativa a Agentiei Nationale a Medicamentului de gestionare a variatiilor

ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 645 din 26 iulie 2006



Având în vedere prevederile Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, titlul XVII - Medicamentul, şi ale Ordonanţei Guvernului nr. 125/1998 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale a Medicamentului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 594/2002, cu modificările şi completările ulterioare,

văzând  Referatul de aprobare al Direcţiei generale farmaceutice şi aparatură medicală nr.  E.N. 2.143 din 7 iulie 2006,

în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii Publice,

ministrul sănătăţii publice  emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Normele privind procedura administrativă a Agenţiei Naţionale a Medicamentului de gestionare a variaţiilor, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Normele menţionate la art. 1 se aplică cererilor  de  variaţii   depuse   la Agenţia Naţională a Medicamentului după data intrării în vigoare a acestora.

Art. 3. - La data intrării în vigoare în prezentului ordin se abrogă orice dispoziţie contrară.

Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sănătăţii publice,

Gheorghe Eugen Nicolăescu

ANEXĂ

NORME

privind procedura administrativă a Agenţiei Naţionale a Medicamentului de gestionare a variaţiilor

CAPITOLUL I

Introducere

Prezentele norme stabilesc procedura administrativă a Agenţiei Naţionale a Medicamentului de gestionare a variaţiilor la termenii autorizaţiei de punere pe piaţă pentru medicamente de uz uman, autorizate prin procedură naţională, inclusiv prin procedurile simplificate ale Acordului de colaborare al autorităţilor competente în domeniul medicamentului din ţările asociate la Uniunea Europeană [Collaboration Agreement of Drug Regulatory Authorities in European Union Associated Countries (CADREAC)]New/ Collaboration Agreement between Drug Regulatory Authorities in Central and Eastern European Countries (nCADREAC).

CAPITOLUL II

Domeniu de aplicare

Art. 1. - Prezentele norme se aplică cererilor privind variaţiile de tip IA, IB şi II la termenii autorizaţiei de punere pe piaţă.

Art. 2. - Prezentele norme nu se aplică cererilor privind extensia/extensiile de linie la autorizaţia de punere pe piaţă şi nici cererilor privind transferul autorizaţiei de punere pe piaţă.

CAPITOLUL III

Definiţii

Art. 3. - In înţelesul prezentelor norme, termenii şi noţiunile folosite au următoarele semnificaţii:

1.   variaţie la termenii autorizaţiei de punere pe piaţă - o schimbare a conţinutului documentelor de autorizare, aşa cum sunt ele prezentate în reglementările în vigoare privind autorizarea de punere pe piaţă şi supravegherea medicamentelor de uz uman;

2.   variaţie minoră de tip IA sau de tip IB - una dintre variaţiile enumerate în anexa nr. 1 la Regulamentul Comisiei (CE) nr. 1.084/2003 referitor la evaluarea variaţiilor la termenii autorizaţiei de punere pe piaţă pentru medicamentele de uz uman şi pentru medicamentele veterinare, eliberată de autoritatea competentă a unui stat membru (OJ L nr. 159 din 27 iunie 2003), care îndeplineşte condiţiile din anexă, respectiv una dintre variaţiile enumerate în anexa nr. 1 la Regulamentul Comisiei (CE) nr. 1.085/2003 referitoare la evaluarea variaţiilor la termenii autorizaţiei de punere pe piaţă pentru medicamentele de uz uman şi pentru medicamentele veterinare care cad sub incidenţa Regulamentului (CEE) nr. 2.309/93 (OJ L nr. 159 din 20 iunie 2004);

3.   variaţie majoră de tip II - o variaţie care nu poate fi considerată variaţie minoră sau extensie de linie a autorizaţiei de punere de piaţă;

4.    restricţie urgentă de siguranţă - o modificare temporară a informaţiilor privind medicamentul, referitoare în mod particular la una sau mai multe dintre următoarele secţiuni din rezumatul caracteristicilor produsului: indicaţii, doze, contraindicaţii, atenţionări, datorită noilor informaţii privind siguranţa utilizării   medicamentului.

CAPITOLUL IV

Procedura administrativă de gestionare a variaţiilor la termenii autorizaţiei de punere pe piaţă

Art. 4. - Deţinătorul autorizaţiei de punere pe piaţă, denumit în continuare deţinător, depune la Agenţia Naţională a Medicamentului Cererea pentru variaţie la autorizaţia de punere pe piaţă, conform anexei care face parte integrantă din prezentele norme, însoţită de documentaţia de susţinere şi de formularul de tarifare întocmit în conformitate cu reglementările în vigoare ale Agenţiei Naţionale a Medicamentului privind primirea cererilor pentru modificări la autorizaţia de punere pe piaţă şi încasarea tarifelor aferente.

Art. 5. - (1) O cerere trebuie să facă referire la o singură variaţie de tip IA, IB sau II.

(2)  In cazul în care se fac mai multe variaţii de tip IA, IB sau II la termenii aceleiaşi autorizaţii de punere pe piaţă, pentru fiecare variaţie de tip IA, IB sau II trebuie depusă o cerere separată şi fiecare dintre aceste cereri trebuie să conţină o referire la celelalte cereri.

(3)   Prin derogare de la prevederile alin. (2), în situaţia în care o variaţie de tip IA generează variaţii consecutive de tip IA, o variaţie de tip IB generează variaţii consecutive de tip IA sau de tip IB, iar o variaţie de tip II generează variaţii consecutive, se depune o singură cerere, acoperitoare pentru toate variaţiile consecutive.

(4)   Cererea unică trebuie să conţină o descriere a relaţiei dintre variaţiile consecutive.

(5)   O variaţie consecutivă este considerată ca fiind o schimbare inevitabilă care este rezultatul unei schimbări principale (de exemplu: schimbare principală - schimbarea metodei de testare a substanţei active; schimbare consecutivă - schimbarea metodei de testare a produsului finit).

(6)  Cererile în care au fost indicate variaţii consecutive presupun un singur tarif, corespunzător variaţiei principale.

(7)  In cazul variaţiilor consecutive, deţinătorul trebuie să includă o justificare/explicaţie clară în cererea de variaţie; Agenţia Naţională a Medicamentului evaluează justificarea/explicaţia dată şi decide asupra acceptabilităţii şi asupra numărului de variaţii care trebuie depuse.

(8)   Variaţiile care nu se încadrează în definiţia de variaţie consecutivă trebuie depuse separat, ca variaţii paralele.

Art. 6. - (1) Cererea/cererile de variaţie şi formularul/ formularele de tarifare se depun, în cazul medicamentelor care au autorizaţie de punere pe piaţă în vigoare emisă de Agenţia Naţională a Medicamentului, şi pentru medicamentele aflate în procedură de reînnoire a autorizaţiei de punere pe piaţă, în cazul în care solicitantul doreşte evaluarea cererii înainte de finalizarea procedurii de reînnoire.

(2)  In cazul în care solicitantul optează pentru evaluarea variaţiei înainte de finalizarea procedurii de reînnoire, va anexa la cerere şi documentaţia de susţinere. Nu se acceptă simpla referire la documentaţia depusă pentru reînnoire.

(3)  Nu se completează cerere de variaţie şi formular de tarifare pentru variaţii depuse pentru medicamente aflate în procedură de autorizare; în acest caz documentele se depun pe baza unei adrese de completare a documentaţiei aflate în procedură de autorizare.

Art. 7. - Evaluarea cererii/cererilor de variaţie are loc după confirmarea plăţii de către Departamentul economic al Agenţiei Naţionale a Medicamentului, în acord cu reglementările în vigoare ale Agenţiei Naţionale a Medicamentului.

Art. 8. - Evaluarea cererii/cererilor de variaţie respectă Regulamentul Comisiei (CE) nr. 1.084/2003 (OJ L 159 din 27 iunie 2003), Regulamentul Comisiei (CE) nr. 1.085/2003 (OJ L 159 din 27 iunie 2003) şi Ghidul referitor la conţinutul dosarului pentru cererile de tip IA şi IB, din Notice to Applicants, volumul 2C, Regulile care guvernează medicamentele în Uniunea Europeană, în ceea ce priveşte clasificarea variaţiilor, incluzând lista şi condiţiile care trebuie îndeplinite pentru variaţiile minore, precum şi documentaţia de susţinere care trebuie depusă, respectă prevederile celor două regulamente (CE) menţionate mai sus, referitor la procedura de cerere pentru variaţiile minore de tip IA/IB, precum şi procedura de aprobare pentru variaţiile majore de tip II, după cum este descris în continuare.

Art. 9. - Termenul de soluţionare a unei cereri de tip IA care nu modifică termenii autorizaţiei de punere pe piaţă este de 15 zile de la data confirmării plăţii.

Art. 10. - Dacă în intervalul de timp stabilit la art. 9 Agenţia Naţională a Medicamentului nu a formulat obiecţii, cererea poate fi considerată ca fiind acceptată.

Art. 11. - Termenul de soluţionare a unei cereri de tip IA care modifică termenii autorizaţiei de punere pe piaţă este de 30 de zile de la data confirmării plăţii.

Art. 12. - Dacă în intervalul de timp stabilit la art. 11 Agenţia Naţională a Medicamentului nu a formulat obiecţii, cererea poate fi considerată ca fiind acceptată.

Art. 13. - Agenţia Naţională a Medicamentului va informa deţinătorul asupra acceptării cererii şi va emite documentele rectificative (modificare la autorizaţia de punere pe piaţă, anexele la autorizaţia de punere pe piaţă modificate sau părţile modificate ale anexelor la autorizaţia de punere pe piaţă) în termen de 30 de zile de la soluţionare.

Art. 14. - In situaţia formulării unor obiecţii pentru cererile de tip IA, care modifică termenii autorizaţiei de punere pe piaţă, deţinătorul trebuie să răspundă obiecţiilor în termen de 30 de zile de la primirea adresei, în acest caz derularea procedurii fiind oprită până la depunerea informaţiilor suplimentare solicitate de Agenţia Naţională a Medicamentului.

Art. 15. - (1) In cazul în care deţinătorul nu răspunde obiecţiilor Agenţiei Naţionale a Medicamentului în termenul stabilit la art. 14, cererea va fi considerată ca fiind respinsă.

(2)   Agenţia Naţională a Medicamentului va anunţa deţinătorul despre respingerea cererii.

(3)   Respingerea nu prejudiciază dreptul deţinătorului de a redepune cererea.

Art. 16. - Pentru medicamentele autorizate prin procedurile simplificate CADREAC/nCADREAC, timpul de rezolvare a cererilor de tip IA este de 30 de zile de la confimarea plăţii, în acord cu reglementările specifice în vigoare ale Agenţiei Naţionale a Medicamentului privind soluţionarea variaţiilor la autorizaţia de punere pe piaţă pentru produsele autorizate prin procedurile simplificate CADREAC.

Art. 17. - Termenul de soluţionare a unei cereri de tip IB este de 60 de zile de la data confirmării plăţii.

Art. 18. - Dacă în intervalul de timp stabilit la art. 16, respectiv la art. 17, Agenţia Naţională a Medicamentului nu a formulat obiecţii, cererea poate fi considerată ca fiind acceptată.

Art. 19. - Agenţia Naţională a Medicamentului va informa deţinătorul asupra acceptării cererii şi va emite documentele rectificative (modificare la autorizaţia de punere pe piaţă, anexele la autorizaţia de punere pe piaţă modificate sau părţile modificate ale anexelor la autorizaţia de punere pe piaţă), în cazul cererilor de tip IB care modifică termenii autorizaţiei de punere pe piaţă, în termen de 30 de zile de la soluţionare.

Art. 20. - In situaţia formulării unor obiecţii pentru cererile de tip IB, deţinătorul trebuie să răspundă obiecţiilor în termen de 60 de zile de la primirea adresei, în acest caz derularea procedurii fiind oprită până la depunerea informaţiilor suplimentare solicitate de Agenţia Naţională a Medicamentului.

Art. 21. - (1) In cazul în care deţinătorul nu transmite în termenul stabilit la art. 20 documentele solicitate, cererea va fi considerată ca fiind respinsă.

(2) Agenţia Naţională a Medicamentului va anunţa deţinătorul asupra respingerii cererii.

(3) Respingerea nu prejudiciază dreptul deţinătorului de a redepune cererea.

Art. 22. - Pentru medicamentele autorizate prin procedură simplificată CADREAC sau nCADREAC, timpul de rezolvare a cererilor de tip IB este de 60 de zile de la confirmarea plăţii, în acord cu reglementările specifice în vigoare ale Agenţiei Naţionale a Medicamentului privind soluţionarea variaţiilor la autorizaţia de punere pe piaţă pentru produsele autorizate prin procedurile simplificate CADREAC sau nCADREAC.

Art. 23. - (1) Termenul de soluţionare a unei cereri de variaţie de tip II este de 90 de zile de la data confirmării plăţii.

(2) Această perioadă poate fi redusă în conformitate cu urgenţa problemei, în mod special în cazul aspectelor legate de siguranţa utilizării medicamentului.

Art. 24. - Agenţia Naţională a Medicamentului va informa deţinătorul asupra aprobării variaţiei de tip II şi va emite documentele rectificative (modificare la autorizaţia de punere pe piaţă, anexele la autorizaţia de punere pe piaţă modificate sau părţile modificate ale anexelor la autorizaţia de punere pe piaţă), în cazul variaţiilor de tip II care modifică termenii autorizaţiei de punere pe piaţă, în termen de 30 de zile de la soluţionare.

Art. 25. - In situaţia formulării unor solicitări privind completarea documentaţiei de susţinere cu date suplimentare, deţinătorul trebuie să răspundă solicitărilor în termen de 60 de zile de la primirea adresei, în acest caz derularea procedurii fiind oprită până la depunerea informaţiilor suplimentare solicitate de Agenţia Naţională a Medicamentului.

Art. 26. - (1) In cazul în care deţinătorul nu transmite în termenul stabilit la art. 25 documentele solicitate, variaţia va fi considerată ca fiind respinsă.

(2)   Agenţia Naţională a Medicamentului va anunţa deţinătorul asupra respingerii variaţiei.

(3)   Respingerea nu prejudiciază dreptul deţinătorului de a redepune cererea de variaţie tip II.

Art. 27. - Pentru medicamentele autorizate prin procedurile simplificate CADREAC sau nCADREAC, timpul de rezolvare a cererilor de variaţie tip II este de 60 de zile de la confirmarea plăţii, în acord cu reglementările în vigoare ale Agenţiei Naţionale a Medicamentului privind soluţionarea variaţiilor la autorizaţia de punere pe piaţă pentru produsele autorizate prin procedurile simplificate CADREAC sau nCADREAC.

Art. 28. - Termenul de soluţionare a unei variaţii la autorizaţia de punere pe piaţă pentru vaccinuri gripale umane este de 30 de zile de la data confirmării plăţii.

Art. 29. - Agenţia Naţională a Medicamentului va informa deţinătorul asupra aprobării variaţiei pentru vaccinul gripal uman.

Art. 30. - In situaţia formulării unor solicitări privind completarea documentaţiei de susţinere cu date suplimentare, deţinătorul trebuie să răspundă solicitărilor în termen de 60 de zile de la primirea adresei, în acest caz derularea procedurii fiind oprită până la depunerea informaţiilor suplimentare solicitate de Agenţia Naţională a Medicamentului.

Art. 31. - (1) In cazul în care deţinătorul nu transmite în termenul stabilit la art. 30 documentele solicitate, variaţia va fi considerată ca fiind respinsă.

(2)   Agenţia Naţională a Medicamentului va anunţa deţinătorul asupra respingerii variaţiei.

(3)   Respingerea nu prejudiciază dreptul deţinătorului de a redepune cererea privind variaţia.

Art. 32. - In cazul unei pandemii cu virus gripal uman, recunoscută ca atare de Organizaţia Mondială a Sănătăţii sau Uniunea Europeană, Agenţia Naţională a Medicamentului poate, în mod excepţional şi temporar, să ia în considerare acceptarea unei variaţii la termenii autorizaţiei de punere pe piaţă pentru vaccinurile gripale, după ce a fost depusă cererea şi înainte de finalizarea procedurii.

Art. 33. - (1) Dacă deţinătorul, în cazul unui eveniment cu risc pentru sănătatea publică, ia măsuri urgente de restricţie pentru siguranţă, acesta trebuie să informeze imediat Agenţia Naţională a Medicamentului asupra acestor măsuri.

(2)   Dacă Agenţia Naţională a Medicamentului nu comunică nicio obiecţie în termen de 24 de ore de la primirea informaţiei, restricţiile urgente pentru siguranţă vor fi considerate ca aprobate.

(3)    Restricţiile urgente pentru siguranţă trebuie implementate în intervalul de timp agreat împreună cu Agenţia Naţională a Medicamentului.

(4)   Cererea corespunzătoare variaţiei care reflectă restricţiile urgente pentru siguranţă trebuie depusă la autoritatea competentă imediat şi în niciun caz mai târziu de 15 zile de la iniţierea restricţiilor urgente pentru siguranţă, în vederea aplicării procedurilor stabilite pentru variaţii majore de tip II.

(5)  In cazul în care Agenţia Naţională a Medicamentului impune deţinătorului restricţii urgente pentru siguranţă, acesta este obligat să depună o cerere pentru variaţie, în conformitate cu restricţiile pentru siguranţă impuse de Agenţia Naţională a Medicamentului.

(6)    Restricţiile urgente pentru siguranţă trebuie implementate în intervalul de timp agreat împreună cu Agenţia Naţională a Medicamentului.

(7)  Cererea corespunzătoare pentru variaţia care reflectă restricţiile urgente pentru siguranţă, împreună cu documentaţia corespunzătoare pentru susţinerea schimbării, trebuie depusă la Agenţia Naţională a Medicamentului imediat şi în niciun caz mai târziu de 15 zile de la iniţierea restricţiei urgente pentru siguranţă, în vederea aplicării procedurii de evaluare pentru variaţii majore de tip II.

Art. 34. - Atunci când este cazul, Agenţia Naţională a Medicamentului procedează la regularizarea tarifului pentru variaţii la termenii autorizaţiei de punere pe piaţă.

CAPITOLUL V

Prevederi generale

Art. 35. - Procedura şi termenele de soluţionare a cererilor privind variaţiile la termenii autorizaţiei de punere pe piaţă prevăzute în prezentele reglementări se vor aplica, după aderare, exclusiv în cazul medicamentelor de uz uman autorizate prin procedură naţională.

Art. 36. - După momentul aderării, pentru variaţiile din cadrul procedurilor de recunoaştere mutuală şi descentralizată vor fi respectate prevederile regulamentelor europene în vigoare privind variaţiile.

ANEXĂ*) la norme

CERERE

pentru variaţie la autorizaţia de punere pe piaţă

(model)

|_|     PROCEDURĂ NAŢIONALĂ

|_|     PROCEDURĂ SIMPLIFICATĂ CADREAC/nCADREAC

TIPUL PROCEDURII

|_| RECUNOAŞTERE MUTUALĂ (MRP)  Numărul variaţiei MRP1A:   ____/_/____ /     /   /

|_| CENTRALIZATĂ (EMEA)                    Numărul variaţiei EMEA1B:   EMEA/ /C/       /   /

STATUL MEMBRU DE REFERINŢĂ

|_______________________|

TIPUL MODIFICARII

|_|      TIP IA

|_|      TIP IB

|_|      TIP II     |_|     SIGURANŢĂ

                        |_|      INDICAŢIE

                                  Indicaţie listată în "Registrul medicamentelor orfane"?2      |_| Da |_| Nu

                        |_|       RESTRICŢIE URGENTĂ DE SIGURANŢĂ

                        |_|       CALITATE

                        |_|      ALTE MODIFICĂRI

                        |_|       VARIAŢIE ANUALĂ PENTRU VACCINUL UMAN AL GRIPEI

1A Numărul se completează de către deţinătorul autorizaţiei de punere pe piaţă

1B Numărul se completează de către deţinătorul autorizaţiei de punere pe piaţă

2   După cum este publicat de către Comisia Europeană

(http://pharmac0s.eudra.org/F2/register/index.htm)

Denumirea comercială a medicamentului

Substanţa/substanţele activă/active

Forma/formele farmaceutică/farmaceutice şi concentraţia/concentraţiile3

Numărul autorizaţiei de punere pe piaţă/autorizaţiilor de punere pe piaţă3

Denumirea şi adresa deţinătorului autorizaţiei de punere pe piaţă

Numele şi adresa Reprezentanţei/persoanei de contact4

Telefon                                                                      Date de înregistrare a cererii la propunător

Fax

E-mail

3 Vor fi incluse tipurile de ambalaj, mărimea/mărimile de ambalaj autorizate, în format tabelar, în anexă separată

4 Conform datelor oficiale în vigoare

Prezentul model de cerere se foloseşte până la momentul aderării. După aderare va fi folosit modelul prevăzut în Notice to Applicants.

*) Anexa este reprodusă în facsimil.

MODIFICĂRI TIP IA ŞI IB (se bifează modificarea corespunzătoare solicitată)

|_| Se ataşează copia paginii/paginilor relevante din Ghidul acestor modificări şi se bifează căsuţele relevante pentru condiţii şi documentaţii.

In cazul cererilor pentru variaţii de tip II se şterge întreaga listă de mai jos care conţine modificările de ţip I

In cazul notificărilor de tip I, se şterg acele modificări de tip I care nu sunt aplicabile

Modificare

Modificări consecutive

IA

IB

IA

IB

1.      Schimbarea denumirii şi/sau adresei deţinătorului autorizaţiei de punere pe piaţă

|_|

|_|

2.      Schimbarea numelui medicamentului

|_|

|_|

3.      Schimbarea denumirii substanţei active

|_|

|_|

4.      Schimbarea denumirii şi/sau adresei producătorului substanţei active în situaţia în care nu este disponibil certificat de conformitate cu Ph.Eur.

|_|

|_|

5.      Schimbarea denumirii şi/sau adresei producătorului produsului finit

|_|

|_|

6.      Schimbarea codului ATC

|_|

|_|

7.      înlocuirea sau adăugarea unui loc de fabricaţie pentru o parte sau întreg procesul de fabricaţie a produsului finit

a)    Ambalare secundară pentru toate tipurile de forme farmaceutice

b)    Loc pentru ambalare primară

1.    Forme farmaceutice solide, de ex. comprimate şi capsule

2.    Forme farmaceutice semisolide sau lichide

3.    Forme farmaceutice lichide (suspensii, emulsii)

c)    Toate celelalte operaţiuni, cu excepţia celei de eliberare a seriilor

|_|

|_|

|_|

|_|

|_|

|_|

|_|

|_|

|_|

|_|

8.      Schimbare în procesul de eliberare a seriilor şi testarea pentru controlul calităţii produsului finit

a)    Inlocuirea sau adăugarea unui loc în care se efectuează controlul/testarea seriilor

b)    Inlocuirea sau adăugarea unui producător responsabil de eliberarea seriilor

1.     Nu include controlul/testarea seriilor

2.     Include controlul/testarea seriilor

|_|

|_|

|_|

|_|

|_|

|_|

9.      Renunţarea la oricare loc de fabricaţie (incluzând locul de fabricaţie pentru substanţa activă, produsul intermediar sau produsul finit, locul pentru ambalare, producător responsabil pentru eliberarea seriilor, locul pentru controlul seriilor)

|_|

|_|

10.    Schimbare minoră în procesul de fabricaţie a substanţei active

|_|

|_|

11.    Schimbare în mărimea seriei substanţei active sau a produsului intermediar

a)    Creştere de până la de 10 ori comparativ cu mărimea seriei aprobate la momentul autorizării

|_|

|_|

b)    Reducerea scalei de producţie

|_|

|_|

Modificare

Modificări consecutive

IA

IB

IA

IB

c)    Creştere mai mare de 10 ori comparativ cu mărimea seriei aprobate la momentul autorizării

|_|

|_|

12.    Schimbarea specificaţiei pentru o substanţă activă sau un material de start/un produs intermediar/un reactiv folosit în procesul de fabricaţie a substanţei active

a)    Restrângerea limitelor specificaţiei

|_|

|_|

|_|

|_|

b)   Adăugarea unui nou parametru de testare la specificaţia:

1.   unei substanţe active

|_|

|_|

2.   unui material de start/unui produs intermediar/unui reactiv folosit în procesul de fabricaţie a substanţei active

|_|

|_|

13.    Schimbare în procedura de testare a substanţei active sau a materialului de start, sau a produsului intermediar sau a reactivului folosit în procesul de fabricaţie a substanţei active

a)   Schimbare minoră în procedura de testare autorizată

|_|

|_|

b)   Alte schimbări în procedura de testare, inclusiv înlocuirea sau adăugarea unei proceduri de testare

|_|

|_|

14.    Schimbare la nivelul producătorului substanţei active sau materialului de start/reactivului/produsului intermediar utilizat în procesul de fabricaţie a substanţei active în cazul în care nu există certificat de conformitate cu Ph.Eur.

a)    Schimbarea locului de fabricaţie pentru producătorul deja autorizat (înlocuire sau adăugare)

|_|

|_|

b)   Producător nou (înlocuire sau adăugare)

|_|

|_|

15.    Depunerea unui certificat de conformitate cu Ph.Eur. pentru o substanţă

activă sau un material de start/un reactiv/un produs intermediar din procesul de fabricaţie a substanţei active

a)    De la un producător deja autorizat

|_|

|_|

b)    De la un producător nou (înlocuire sau adăugare)

1.    Substanţă sterilă

|_|

|_|

2.    Alte substanţe

|_|

|_|

16.    Depunerea unui certificat TSE de conformitate cu Ph.Eur. nou sau

revizuit pentru o substanţă activă sau un material de start/un reactiv/un produs intermediar din procesul de fabricaţie a substanţei active, pentru producătorul curent aprobat şi pentru procesul de fabricaţie curent aprobat

|_|

|_|

17.     Schimbare în:

a)     Perioada de retestare a substanţei active

|_|

|_|

b)     Condiţiile de păstrare pentru substanţa activă

|_|

|_|

18.   Inlocuirea unui excipient cu un excipient comparabil

|_|

|_|

19.    Schimbare în specificaţia unui excipient

a)    Restrângerea limitelor specificaţiei

|_|

|_|

|_|

|_|

b)   Adăugarea la specificaţie a unui nou parametru de testare

|_|

|_|

Modificare

Modificări consecutive

IA

IB

IA

IB

20.    Schimbare în procedura de testare pentru un excipient

a)    Schimbare minoră a procedurii de testare aprobate

|_|

|_|

b)   Schimbare minoră a procedurii de testare aprobate pentru un excipient biologic

|_|

|_|

c)    Alte schimbări ale unei proceduri de testare, inclusiv înlocuirea unei proceduri de testare aprobate cu o nouă procedură de testare

|_|

|_|

21.    Depunerea unui nou certificat de conformitate cu Ph.Eur. nou sau revizuit pentru un excipient

a)    De la un producător deja autorizat

|_|

|_|

b)    De la un nou producător (adăugare sau înlocuire)

1. Substanţă sterilă

|_|

|_|

2. Alte substanţe

|_|

|_|

22.    Depunerea unui certificat TSE de conformitate cu Ph.Eur. nou sau revizuit pentru un excipient

De la un producător curent aprobat sau de la un nou producător (înlocuire sau adăugare)

|_|

|_|

23.    Schimbarea sursei unui excipient sau reactiv de la una cu risc TSE la un material vegetal sau sintetic

a)   Excipientul sau reactivul folosit la fabricarea unei substanţe active biologice sau la fabricarea unui produs finit care conţine o substanţă activă biologică

|_|

|_|

b)   Alte situaţii

|_|

|_|

24.    Schimbare în sinteza sau recuperarea unui excipient nedescris în farmacopee (dacă acesta a fost descris în dosar)

|_|

|_|

25.    Schimbare pentru corespondenţa cu Ph.Eur. sau cu farmacopeea naţională a unui stat membru

a)    Schimbarea specificaţiei/specificaţiilor unei substanţe nedescrise anterior într-o farmacopee europeană pentru a corespunde cu Ph.Eur. sau cu farmacopeea naţională a unui stat membru

1.     Substanţă activă

|_|

|_|

2.     Excipient

|_|

|_|

b)   Schimbare pentru corespondenţa cu monografia relevantă

actualizată a Ph.Eur., sau cu cea din farmacopeea naţională a unui stat membru

1.     Substanţă activă

|_|

|_|

2.     Excipient

|_|

|_|

26.     Schimbare în specificaţiile ambalajului primar al produsului finit

a)   Restrângerea limitelor specificaţiilor

|_|

|_|

|_|

|_|

b)   Adăugarea unui nou parametru de testare

|_|

|_|

27.    Schimbare în cadrul procedurii de testare a ambalajului primar al produsului finit

a)   Schimbare minoră în cadrul unei proceduri aprobate

|_|

|_|

Modificare

Modificări consecutive

IA

IB

IA

IB

b)   Alte schimbări în cadrul unei proceduri de testare, inclusiv înlocuirea sau adăugarea unei proceduri de testare

|_|

|_|

28.    Schimbare în oricare parte a materialului de ambalaj primar care nu se află în contact cu formularea produsului finit (cum ar fi culoarea capselor flip-off, codurile de culoare ale inelelor de pe fiole, schimbarea tecii pentru ac (folosirea unui material plastic diferit)

|_|

|_|

29.    Schimbare în compoziţia calitativă şi/sau cantitativă a materialului ambalajului primar

a)    Forme farmaceutice semi-solide şi lichide

|_|

|_|

b)   Toate celelalte forme farmaceutice

|_|

|_|

|_|

|_|

30.    Schimbare (înlocuire, adăugare sau eliminare) a unui furnizor pentru componentele de ambalaj sau pentru dispozitive (dacă aceştia au fost menţionaţi în dosar); dispozitivele "spacer" pentru preparatele de inhalat sunt excluse

a)    Eliminarea unui furnizor

|_|

|_|

b)   Inlocuirea sau adăugarea unui furnizor

|_|

|_|

31.    Schimbare în testările interfazice sau schimbarea limitelor aplicate în timpul procesului de fabricaţie a produsului finit

a)    Restrângerea limitelor interfazice

|_|

|_|

|_|

|_|

b)   Adăugarea unor noi testări si limite

|_|

|_|

32.    Schimbare în mărimea seriei de fabricaţie a produsului finit

a)    Creşterea de până la de 10 ori în comparaţie cu mărimea seriei originale aprobate la autorizare

|_|

|_|

b)   Reducerea de până la de 10 ori

|_|

|_|

c)   Alte situaţii

|_|

|_|

33.    Schimbare minoră în fabricarea produsului finit

|_|

|_|

34.    Schimbare în sistemul de colorare sau în sistemul de aromatizare folosit pentru produsul finit

a)   Reducerea cantităţii sau eliminarea uneia sau mai multor componente ale

1.     Sistemului de colorare

|_|

|_|

2. Sistemului de aromatizare

|_|

|_|

b)   Creşterea cantităţii, adăugarea sau înlocuirea uneia sau mai multor componente ale

1. Sistemului de colorare

|_|

|_|

2. Sistemului de aromatizare

|_|

|_|

35.    Schimbare în masa filmului comprimatelor sau schimbarea masei învelişului capsulei

a)   Forme farmaceutice orale cu eliberare imediată

|_|

|_|

b)   Forme farmaceutice gastrorezistente, cu eliberare modificată sau prelungită

|_|

|_|

Modificare

Modificări consecutive

IA

IB

IA

IB

36.    Schimbarea formei sau dimensiunilor recipientului de condiţionare sau a sistemului de închidere

a)    Forme farmaceutice sterile şi medicamente biologice

|_|

|_|

b)   Alte forme farmaceutice

|_|

|_|

37.    Schimbare în specificaţia produsului finit

a)   Restrângerea limitelor specificaţiei

|_|

|_|

|_|

|_|

b)   Adăugarea unui nou parametru de testare

|_|

|_|

38.    Schimbare în procedura de testare a produsului finit

a)   Schimbare minoră pentru o procedură de testare aprobată

|_|

|_|

b)    Schimbare minoră pentru o procedură de testare aprobată pentru o substanţă activă biologică sau pentru un excipient biologic

|_|

|_|

c)    Alte schimbări pentru o procedură de testare, incluzând înlocuirea sau adăugarea unei proceduri de testare

|_|

|_|

39.    Schimbare sau adăugare referitor la inscripţionările, ştantările sau alte marcaje (semne) (cu excepţia liniilor de divizare) de pe comprimate, sau schimbarea imprimărilor de pe capsule, inclusiv înlocuirea sau adăugarea de cerneluri pentru marcarea produsului

|_|

|_|

40.    Schimbarea dimensiunilor comprimatelor, capsulelor, supozitoarelor sau ovulelor, fără schimbarea compoziţiei calitative sau cantitative şi a masei medii

a)   Forme farmaceutice gastrorezistente, forme farmaceutice cu eliberare modificată sau cu eliberare prelungită şi comprimate divizabile

|_|

|_|

b)   Toate celelalte comprimate, capsule, supozitoare şi ovule

|_|

|_|

41.    Schimbare în mărimea ambalajului produsului finit

a)   Schimbarea numărului de unităţi (de ex. numărul de comprimate, fiole etc.) dintr-un ambalaj

1.    Schimbare în limitele curente aprobate pentru mărimile de ambalaj

|_|

|_|

2.    Schimbare în afara limitelor curente aprobate pentru mărimile de ambalaj

|_|

|_|

b)   Schimbarea masei de umplere/a volumului de umplere a produselor non-parenterale multi-doză

|_|

|_|

42.    Schimbare în:

a)   Termenul de valabilitate a produsului finit

1.    După ambalarea pentru comercializare

|_|

|_|

2.    După prima deschidere

|_|

|_|

3.   După diluare sau reconstituire

|_|

|_|

b)   Condiţiile de păstrare a produsului finit, sau a produsului

diluat/reconstituit

|_|

|_|

Modificare

Modificări consecutive

1A

1B

1A

1B

43.    Adăugarea, înlocuirea sau eliminarea unui dispozitiv pentru măsurare sau pentru administrare, fără ca acesta să fie parte a ambalajului primar (dispozitivele "spacer" pentru preparate de inhalat sunt excluse)

1.    Adăugare sau înlocuire

|_|

|_|

2.    Eliminare

|_|

|_|

44.    Neaplicabil medicamentelor de uz uman

45.    Neaplicabil medicamentelor de uz uman

46.    a)   Exclusiv   pentru   procedura   simplificată   pentru   procedura   de recunoaştere mutuală

Schimbare în rezumatul caracteristicilor produsului unui produs esenţial similar, ca urmare a Deciziei Comisiei în cadrul unui arbitraj pentru un medicament original, în conformitate cu Articolul 30 din Directiva 2001/83/CE

|_|

|_|

b) Exclusiv pentru procedura simplificată pentru procedura centralizată Schimbare   în   rezumatul   caracteristicilor   produsului,   etichetă   şi prospect, ca o consecinţă a unei opinii finale în contextul unei proceduri de arbitraj în conformitate cu Articolul 31 şi Articolul 32 din Directiva 2001/83/CE

|_|

|_|

47.    Eliminarea:

a)    Unei forme farmaceutice

|_|

|_|

b)   Unei concentraţii

|_|

|_|

c)    Unei/unor mărimi de ambalai

|_|

|_|

5 Anumite modificări consecutive să nu fie valide şi marcarea unei căsuţe nu indică neapărat acceptarea acelei modificări. O modificare/mai multe modificări consecutive poate fi/pot fi de acelaşi tip sau trebuie să fie o modificare mai puţin exigentă (de ex. este posibilă o notificare de tip I B cu o notificare consecutivă de tip IB sau IA, dar nu este posibilă o notificare de tip IA cu o notificare consecutivă de tip IB).

MODIFICĂRI TIP II (se bifează modificarea corespunzătoare solicitată)

Formatul NTA (Notice to Applicants)   

Modificare în Partea I a dosarului       |_|

Raportul expertului

Actualizat      |_|

Completare   |_|

Modificare în Partea II a dosarului      |_|

Modificare în Partea III a dosarului     |_|

Modificare în Partea IV a dosarului     |_|

Formatul DTC (Document tehnic comun)

Modificare în Modulul 1             |_|

Informaţii administrative                                |_|

Rezumat                                                       |_|

Actualizat                                                      |_|

Completare                                                   |_|

Modificare în Modulul 2             |_|

Modificare în Modulul 3             |_|

Modificare în Modulul 4            |_|

Modificare în Modulul 5            |_|

    

ALTA CERERE/ALTE CERERI

(Se furnizează o scurtă informare  asupra   oricărei  variaţii  în   desfăşurare  sau   asupra altei variatii/altor variatii depuse in paralel sau cerere/cereri de reautorizare sau extensie/extensii de linie-date de inregistrare a cererii/cererilor depuse la Agenţia Naţională a Medicamentului)

DOMENIU DE APLICARE

(Se specifică în mod concis domeniul de aplicare a modificării/modificărilor)

CADRUL MODIFICĂRII ŞI JUSTIFICAREA PENTRU MODIFICĂRILE CONSECUTIVE

(dacă este aplicabil)

(Se furnizează o scurtă explicaţie privind cadrul modificării propuse la autorizaţia de punere pe piaţă, ca şi o justificare în cazul modificărilor consecutive)

PREZENT 6,7

PROPUNERE 6,7

6Se specifică situaţia curentă şi propusă

7 Pentru modificările în RCP, etichetă şi prospect se subliniază cuvintele modificate prezentate în tabelul de mai sus, sau datele se furnizează ca anexă separată

Sunt incluse, unde este aplicabil, următoarele propuneri tip text (Anexe) amendate, care privesc informaţiile despre produs

|_| Rezumatul caracteristicilor produsului

|_| Etichetare

|_| Prospect

|_| Machete8

|_| Specimene8

8 A se vedea capitolul 7 din volumul 2A din Notice to Applicants

DECLARAŢIA PROPUNĂTORULUI PENTRU NOTIFICĂRILE DE TIP IA SAU IB

Prezint o notificare pentru modificarea autorizaţiei de punere pe piaţă de mai sus în acord cu propunerile

menţionate anterior.

Declar ca (Se marchează declaraţiile corespunzătoare):

|_| Nu sunt alte modificări decât cele identificate în această cerere (cu excepţia variaţiilor

paralele; asemenea variaţii paralele sunt specificate la punctul „ALTĂ CERERE/ALTE CERERI")

|_| Schimbarea/schimbările nu va/nu vor afecta negativ calitatea, eficacitatea sau siguranţa

produsului

|_| Toate condiţiile stipulate pentru acest tip de notificare/notificări sunt îndeplinite

|_| Au fost depuse documentele necesare aşa cum este specificat pentru notificare/notificări

|_| A fost completat corect formularul de tarifare

Schimbarea va fi implementată începând cu:

|_| Următoarea serie de producţie/următoarea tipărire

|_| Data _________________

DECLARAŢIA PROPUNĂTORULUI PENTRU VARIAŢIA DE TIP II

Prezint o cerere de modificare a autorizaţiei de punere pe piaţă de mai sus în acord cu propunerile

menţionate anterior.

Declar ca (Se marchează declaraţiile corespunzătoare):

|_| Nu sunt alte modificări decât cele identificate în această cerere (cu excepţia variaţiilor paralele; asemenea variaţii paralele sunt specificate la punctul „ALTA CERERE/ALTE CERERI")

|_| A fost completat corect formularul de tarifare

Schimbarea va fi implementată începând cu:

|_| Următoarea serie de producţie/următoarea tipărire

|_| Data ____________________

DEŢINĂTORUL AUTORIZAŢIEI DE PUNERE PE PIAŢĂ/REPREZENTANŢA ÎN ROMÂNIA

DENUMIRE

SEMNĂTURA

DATA


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 874/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 874 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu