ORDIN Nr. 869
din 9 februarie 2011
pentru aprobarea
Instructiunilor privind organizarea si desfasurarea licitatiei publice pentru
atribuirea contractelor de închiriere, a Contractului-cadru de închiriere a
plajei Marii Negre si a Listei sectoarelor de plaja libere propuse spre
închiriere pentru sezonul estival 2011
ACT EMIS DE:
MINISTERUL MEDIULUI SI PADURILOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 109 din 11 februarie 2011
Având în vedere Referatul de aprobare nr. 37.012/DC din
7 ianuarie 2011 al Autorităţii pentru Inundaţii şi Managementul Apelor din
cadrul Ministerului Mediului şi Pădurilor,
în conformitate cu art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 19/2006 privind utilizarea plajei Mării Negre şi controlul
activităţilor desfăşurate pe plajă, aprobată cu modificări şi completări prin
Legea nr. 274/2006, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul art. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 241/2006
privind aprobarea închirierii plajei Mării Negre, proprietate publică a
statului, aflată în administrarea Administraţiei Naţionale „Apele Române",
şi al art. 15 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.635/2009 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Pădurilor, cu modificările
şi completările ulterioare,
ministrul mediului şi pădurilor emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Instrucţiunile privind organizarea
şi desfăşurarea licitaţiei publice pentru atribuirea contractelor de
închiriere, prevăzute în anexa nr. 1.
Art. 2. - Se aprobă Contractul-cadru de închiriere a
plajei Mării Negre, prevăzut în anexa nr. 2.
Art. 3. - Se aprobă Lista sectoarelor de plajă libere
propuse spre închiriere pentru sezonul estival 2011, prevăzută în anexa nr. 3.
Art. 4. - (1) La data intrării în vigoare a prezentului
ordin, orice alte prevederi contrare se abrogă.
(2) Contractele de închiriere în curs de executare la data intrării în vigoare a prezentului ordin îşi păstrează
valabilitatea.
Art. 5. -Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 6. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul mediului şi pădurilor,
Laszlo Borbely
ANEXA Nr. 1
INSTRUCŢIUNI
privind organizarea şi desfăşurarea licitaţiei
publice pentru atribuirea contractelor de închiriere
Art. 1. - (1) Prezentele
instrucţiuni au ca obiect reglementarea organizării şi desfăşurării licitaţiei
pentru închirierea plajei Mării Negre în scop turistic.
(2) Inchirierea plajelor Mării
Negre în scop turistic se realizează prin licitaţie publică, conform
prevederilor prezentelor instrucţiuni, organizată de Administraţia Bazinală de
Apă Dobrogea-Litoral.
(3) Inchirierea se face în baza
unui contract de închiriere prin care Administraţia Bazinală de Apă
Dobrogea-Litoral, denumită în continuare locator, transmite, pentru perioada unui sezon estival sau a mai multor
sezoane estivale, unei alte persoane, denumită în
continuare locatar, dreptul de folosinţă asupra
unui sector al plajei Mării Negre, în schimbul unei chirii.
(4) Bunul asupra căruia se exercită dreptul de
folosinţă este plaja Mării Negre, care face parte din domeniul public al
statului, aflată în administrarea Administraţiei Naţionale „Apele Române",
denumită în continuare ANAR.
Art. 2. - (1) La licitaţie pot participa operatori
economici care administrează structuri de primire turistice, proprietari ori
administratori de ansambluri rezidenţiale care desfăşoară activităţi de turism,
operatori economici care desfăşoară activităţi de divertisment, agrement şi/sau
sportive şi autorităţi ale administraţiei publice locale care pot încheia
contracte de închiriere cu titularul dreptului de administrare a plajelor pe perioada unui sezon estival sau a
mai multor sezoane estivale, în condiţiile legii.
(2) Mai multe persoane juridice au dreptul de a se
asocia cu scopul de a depune ofertă comună, fără a fi obligate să îşi
legalizeze din punct de vedere formal asocierea.
(3) Locatorul are dreptul de a
solicita ca asocierea să fie legalizată numai în cazul în care oferta comună
este declarată câştigătoare.
Art. 3. - (1) Locatorul desfăşoară procedurile de
licitaţie în baza caietului de sarcini care se aprobă de Consiliul de conducere al ANAR.
(2) Caietul de sarcini cuprinde:
a) descrierea sectorului de plajă ce face obiectul
procedurii de licitaţie pentru închiriere;
b) preţul de pornire a licitaţiei pentru fiecare sector
de plajă;
c) durata închirierii:
d) condiţiile şi regimul de
exploatare a bunului închiriat;
e) condiţiile privind eligibilitatea, înregistrarea şi
capacitatea economico-financiară;
f) criteriile de selecţie;
g) garanţii;
h) obligaţiile privind protecţia mediului;
i) interdicţia subînchirierii.
(3) Pot participa la licitaţia
publică ofertanţii care fac dovada achiziţionării caietul de sarcini şi care
fac dovada constituirii garanţiei de participare.
(4) Caietul de sarcini va fi pus în vânzare de către
locator, la sediul său şi/sau în alte locuri stabilite de către acesta şi
prevăzute în anunţul publicitar.
(5) Preţul de vânzare al caietului de sarcini se
stabileşte de către locator prin decizie a conducătorului acestuia.
Art. 4. - (1) Garanţia de participare este obligatorie.
(2) Valoarea garanţiei de participare la licitaţia de
închiriere va fi de 10% din valoarea de pornire a chiriei anuale pentru
sectorul de plajă ce face obiectul licitaţiei.
(3) Garanţia de participare la licitaţia de închiriere
se restituie în cazul ofertanţilor a căror ofertă nu a fost declarată
câştigătoare, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data semnării
contractului de închiriere.
Art. 5. - (1) Locatorul va publica anunţul licitaţiei
publice într-un cotidian local, în unul naţional şi în unul internaţional,
precum şi pe site-ul propriu.
(2) Anunţul licitaţiei va conţine:
a) denumirea şi sediul locatorului;
b) obiectul şi durata închirierii;
c) condiţii de procurare a caietului de sarcini;
d) data şi locul de primire a ofertelor;
e) data, ora şi locul de deschidere a ofertelor;
f) durata în care ofertanţii
rămân angajaţi prin termenii ofertelor lor.
(3) Termenul de primire a
ofertelor este de 20 de zile calendaristice, începând cu data publicării
anunţului licitaţiei publice.
Art. 6. - Oferta trebuie să cuprindă detaliat toate
condiţiile prevăzute în caietul de sarcini.
Art. 7. - (1) Ofertanţii transmit ofertele în două
plicuri sigilate, unul exterior şi unul interior. Ofertele vor fi înregistrate,
în ordinea primirii lor, într-un registru special, ţinut de locator.
(2) Pe plicul exterior se va
indica sectorul de plajă propus spre închiriere prin licitaţie publică, pentru
care este depusă oferta. Plicul exterior trebuie să conţină următoarele
documente:
a) garanţia de participare;
b) dovada achiziţionării caietului de sarcini;
c) fişa cu informaţii generale ale ofertantului;
d) declaraţia de participare;
e) documente care dovedesc
calităţile şi capacităţile ofertanţilor, conform cerinţelor caietului de
sarcini.
(3) Pe plicul interior se înscriu denumirea
ofertantului, precum şi sediul social al acestuia.
Acest plic va conţine oferta economică propriu-zisă.
(4) Nu se admit oferte telefonice, telegrafice, prin
fax, e-mail, poştă sau curierat.
(5) Plicurile sigilate vor fi predate comisiei de
evaluare în ziua fixată pentru deschiderea lor.
Art. 8. - (1) Componenţa comisiei de evaluare se
stabileşte de către ANAR, prin decizie a conducătorului acesteia, cu avizul
conducătorului autorităţii publice centrale din domeniul apelor şi protecţiei
mediului.
(2) Comisia de evaluare este formată
din 5 membri, dintre care unul este preşedintele comisiei. De asemenea, vor fi
desemnaţi 2 membri supleanţi şi un secretar. Secretarul nu are drept de vot.
Art. 9. - (1) Membrii comisiei de evaluare care sunt
soţ/soţie, rude sau afini până la gradul al patrulea inclusiv cu asociaţii, cu
acţionarii, precum şi cu administratorii sau cenzorii societăţilor comerciale
participante la licitaţia publică nu pot fi membri ai comisiei de evaluare.
(2) Membrii comisiei de evaluare sunt obligaţi să dea o
declaraţie de compatibilitate, imparţialitate şi confidenţialitate,
pe propria răspundere, după deschiderea plicurilor
exterioare, care se va păstra la dosarul închirierii.
(3) In situaţia în care membrii comisiei de evaluare
constată că se află în una dintre situaţiile de incompatibilitate prevăzute la
alin. (1), aceştia sunt obligaţi să îl anunţe imediat pe preşedintele comisiei
de evaluare, care dispune înlocuirea persoanei incompatibile cu unul dintre
membrii supleanţi.
Art. 10. - (1) Atribuţiile comisiei de evaluare sunt:
a) selectarea ofertelor pe baza
datelor, informaţiilor şi documentelor cuprinse în plicul exterior;
b) întocmirea listei cuprinzând
candidaţii admişi la prezentarea ofertei economice şi comunicarea acesteia;
c) analizarea şi evaluarea
ofertelor tehnico-economice pe baza criteriilor de selecţie stabilite prin caietul
de sarcini;
d) întocmirea raportului de evaluare;
e) întocmirea
proceselor-verbale prevăzute de prezentele instrucţiuni;
f) desemnarea câştigătorului licitaţiei publice.
(2) Secretarul comisiei de
evaluare redactează procesele-verbale prevăzute de prezentele instrucţiuni.
Art. 11. - (1) Comisia de evaluare este legal întrunită
numai în prezenţa tuturor membrilor. In cazul în care, din motive obiective sau
în caz de incompatibilitate, un membru al comisiei nu poate fi prezent, acesta
va fi înlocuit cu unul dintre cei 2 membri supleanţi.
(2) Deciziile comisiei de evaluare se adoptă cu votul a
două treimi din numărul membrilor.
Art. 12. - (1) Pentru desfăşurarea procedurii
licitaţiei publice este obligatorie participarea a cel puţin 2 ofertanţi pentru
fiecare sector de plajă propus spre închiriere.
(2) La şedinţa de deschidere a
plicurilor exterioare pot participa reprezentanţii împuterniciţi ai
ofertanţilor sectorului de plajă licitat.
(3) După deschiderea plicurilor
exterioare, comisia de evaluare elimină ofertele care nu conţin totalitatea
documentelor şi datelor cerute la art. 7 alin. (2) şi întocmeşte un
proces-verbal care va fi semnat de membrii comisiei de evaluare. Acest
proces-verbal se face public prin afişare la sediul locatorului, imediat după semnare.
(4) Pentru continuarea desfăşurării procedurii de
licitaţie este necesar ca după deschiderea plicurilor exterioare cel puţin două
oferte să fie acceptate, în caz contrar procedura de licitaţie urmând a fi
refăcută în condiţiile prevăzute la art. 15.
(5) La şedinţa de deschidere a
plicurilor interioare pot participa ofertanţii acceptaţi pentru sectorul de
plajă licitat.
(6) După deschiderea plicurilor
interioare, comisia de evaluare întocmeşte un proces-verbal semnat de membrii
acesteia şi de ofertanţii prezenţi.
Art. 13. - (1) Comisia de evaluare analizează ofertele
tehnico-economice din plicurile interioare şi alege oferta cea mai bună din
punctul de vedere al îndeplinirii criteriilor de selecţie precizate în caietul
de sarcini.
(2) Pe baza evaluării
ofertelor, comisia de evaluare întocmeşte în maximum 5 zile raportul de
evaluare, care va cuprinde descrierea procedurii de închiriere şi operaţiunile
de evaluare, elementele esenţiale ale ofertelor depuse şi motivele alegerii
ofertantului câştigător sau, în cazul în care nu a fost desemnat câştigător
niciun ofertant, cauzele respingerii.
(3) Comisia de evaluare, pe
baza raportului de evaluare, procedează în termen de maximum 3 zile la
informarea tuturor ofertanţilor despre rezultatul licitaţiei.
Art. 14. - (1) Ofertanţii pot face contestaţie privind
eventualele încălcări ale dispoziţiilor prezentelor instrucţiuni. Contestaţia
se formulează în scris şi trebuie să conţină următoarele elemente:
- datele de identificare ale persoanei fizice sau juridice;
- denumirea bunului care a făcut obiectul licitaţiei
publice;
- motivarea în fapt şi în drept a cererii;
- semnătura contestatorului.
Contestatorul va ataşa la contestaţie copia actului
atacat.
(2) Termenul de depunere a contestaţiilor este de două
zile de la data primirii înştiinţării privind rezultatul licitaţiei publice.
Contestaţiile se depun la sediul locatorului.
(3) Contestaţiile se soluţionează de o comisie compusă
din 3 membri, dintre care unul este preşedintele comisiei, şi un secretar care
nu are drept de vot, alţii decât cei din comisia de evaluare. Componenţa
comisiei se stabileşte de către ANAR prin decizie a conducătorului acesteia, cu
avizul conducătorului autorităţii publice centrale din domeniul apelor şi
protecţiei mediului, în maximum două zile de la data deschiderii plicurilor
exterioare. Contestaţiile se vor soluţiona în termen de maximum 5 zile
lucrătoare de la data depunerii contestaţiei.
(4) Atribuţiile comisiei de soluţionare a
contestaţiilor sunt:
a) analizează contestaţia
formulată privind admiterea sau respingerea sa;
b) decide cu privire la oportunitatea suspendării
procedurii de atribuire a contractelor de închiriere în cazul în care
contestaţia este admisă, procedează la reevaluarea ofertelor şi decide asupra
ofertantului câştigător;
c) întocmeşte procesul-verbal
privind soluţionarea contestaţiei formulate.
Art. 15. - (1) In cazul în care licitaţia publică
deschisă nu a condus la desemnarea unui câştigător, se va consemna această
situaţie într-un proces-verbal, iar în termen de 10 zile se va organiza o nouă
licitaţie.
(2) Dacă în urma organizării
unei noi licitaţii, în condiţiile prevăzute la alin. (1), au fost depuse cel
puţin două oferte, dar numai una a fost acceptată, contractul de închiriere se
poate încheia cu ofertantul a cărui ofertă a fost acceptată, în condiţiile în
care oferta economică îndeplineşte criteriile minime prevăzute în caietul de
sarcini.
(3) Impărţirea sectoarelor de
plajă care vor fi scoase la licitaţie se face de către locator. De asemenea,
stabilirea funcţiilor sectoarelor şi subsectoarelor de plajă se va face de
către locator.
Art. 16. - (1) Contractul de închiriere se semnează în
maximum 10 zile de la desemnarea ofertantului câştigător şi intră în vigoare la
data constituirii garanţiei de bună execuţie, dar nu mai târziu de 5 zile de la
data semnării.
(2) Garanţia de participare la
licitaţie se pierde în cazul în care nu se perfectează contractul de închiriere
din vina ofertantului desemnat câştigător.
(3) In cazul nesemnării contractului de închiriere din
vina exclusivă a ofertantului desemnat câştigător sau în cazul neconstituirii
garanţiei de bună execuţie în termenul prevăzut la alin. (1), locatorul încheie
contractul cu ofertantul clasat pe locul următor.
Art. 17. - Contractul de închiriere va cuprinde în mod
obligatoriu prevederile din contractul-cadru, clauzele din caietul de sarcini
şi alte clauze convenite de părţile contractante, în completarea celor din
caietul de sarcini şi fără să contravina obiectivelor
închirierii.
ANEXA Nr. 2
CONTRACT-CADRU DE ÎNCHIRIERE
I. Părţile
contractante
Administraţia Bazinală de Apă Dobrogea-Litoral, în
calitate de locator, cu sediul în municipiul Constanţa, str. Mircea cel Bătrân
nr. 127, judeţul Constanţa, cod postai 900592, telefon 0241/673036, 0241/672089,
fax 0241/673025, cont virament nr. RO 62 TREZ 2315025XXX010151, deschis la
Trezoreria Municipiului Constanţa, cod unic de înregistrare fiscală RO
23877359, reprezentată prin....................................-director,..........
şi
....................................în calitate de
locatar, cu sediul în....................................,
str............................ nr.............,
judeţul .............................., telefon ................................, fax......................, cont virament nr..........................................., număr de
înregistrare la registrul comerţului
.........................................., cod unic de
înregistrare..........................................,
reprezentată prin.........................................., în calitate de...........................................
II. Obiectul contractului
ARTICOLUL 1
1.1. Obiectul contractului îl
reprezintă transmiterea dreptului de folosinţă asupra
sectorului de plajă..................................situat
în staţiunea...........................,
funcţia...................................., în scopul
exploatării acestuia în condiţiile prezentului
contract, precum şi în conformitate cu prevederile legale
specifice în vigoare.
1.2. Dreptul de folosinţă care face obiectul
prezentului contract nu este transmisibil şi se va exercita în mod nemijlocit
de locatar.
ARTICOLUL 2
2.1. Suprafaţa totală închiriată este
de....................m2, conform schiţei anexate prezentului
contract şi care face parte integrantă din acesta.
2.2. Sectorul de plajă închiriat se delimitează astfel:
la nord -.................................;
la est-.................................;
la sud -.................................;
la vest -..................................
III. Durata de închiriere
ARTICOLUL 3
3.1. Perioada de derulare a
contractului de închiriere este de..............., începând cu data semnării acestuia şi până la data
de.................................
3.2. Contractul se poate
prelungi prin acordul părţilor pe o durată de maximum 5 ani (pentru sectoarele
de plajă închiriate pentru mai multe sezoane estivale).
3.3. Intenţia de prelungire a contractului de către
locatar va fi notificată cu cel puţin 40 de zile înainte de data încetării contractului.
IV. Valoarea chiriei,
condiţii şi termene de plată
Locatarul datorează locatorului o chirie anuală care va
fi actualizată prin indexare cu indicele de inflaţie aferent anului precedent
(pentru sectoarele de plajă închiriate pentru mai multe sezoane estivale).
ARTICOLUL 4
Chiria este de....................................lei, la care se adaugă TVA-ul legal.
ARTICOLUL 5
Chiria se achită anual, în 3 tranşe, după cum urmează:
a) In cazul contractelor de închiriere cu o durată de
un sezon estival:
- 30% din chiria anuală stabilită la art. 4 se vor
achita în termen de 10 zile de la data semnării contractului;
- 30% din chiria anuală stabilită la art. 4, până la
data de 15 iulie a anului în curs;
- 40% din chiria anuală stabilită la art. 4, până la
data de 30 septembrie a anului în curs;
b) In cazul contractelor de
închiriere cu o durată de mai multe sezoane estivale:
- 30% din chiria anuală stabilită la art. 4, până la
data de 1 martie a anului în curs, cu excepţia primului an, când se va achita
în termen de 10 zile de la data semnării contractului;
- 30% din chiria anuală
stabilită la art. 4, până la data de 15 iulie a anului în curs;
- 40% din chiria anuală stabilită la art. 4, până la
data de 30 septembrie a anului în curs.
ARTICOLUL 6
In cazul neexecutării obligaţiei de plată prevăzute la
art. 4 şi 5, se percep dobânzi şi penalităţi de întârziere pentru fiecare zi de
întârziere, în conformitate cu prevederile Codului de procedură fiscală, cu
decontarea prioritară a facturilor de penalităţi, pentru sumele scadente,
indiferent de instrucţiunile de pe ordinul de plată.
ARTICOLUL 7
Cuantumul dobânzilor şi penalităţilor de întârziere în
decontarea debitelor restante va putea depăşi cuantumul sumei asupra căreia
sunt calculate.
V. Drepturi şi
obligaţii contractuale
ARTICOLUL 8
Drepturile locatarului
Locatarul are următoarele
drepturi:
8.1. să folosească bunul închiriat în conformitate cu
obligaţiile stabilite prin prezentul contract;
8.2. să delimiteze, cu acordul
locatorului, suprafaţa de plajă ce face obiectul prezentului contract, astfel
încât să asigure şi să permită accesul şi circulaţia liberă a persoanelor pe
plajă;
8.3. să organizeze servicii de plajă, activităţi
sportive şi de agrement nautic pe plajă şi pe suprafeţele de apă aferente ei,
în condiţiile prevăzute de lege, de normele şi regulamentele adoptate de
autorităţile cu atribuţii în domeniu, numai conform funcţiei stabilite prin
prezentul contract;
8.4. să amplaseze pe bunul
închiriat, cu acordul locatorului, numai construcţii provizorii şi dotări
prevăzute de documentaţia de urbanism şi care să nu afecteze integritatea
suprafeţei de plajă.
ARTICOLUL 9
Obligaţiile locatarului
Locatarul are următoarele obligaţii:
9.1. să achite locatorului chiria datorată în
condiţiile şi termenele stabilite în contractul de închiriere;
9.2. să nu împiedice în niciun fel accesul pe plajă şi
să nu perceapă taxe de acces;
9.3. să nu subînchirieze total
sau parţial bunul ce face obiectul contractului de închiriere şi să nu
cesioneze în tot sau în parte dreptul de folosinţă asupra
sectorului/subsectorului de plajă;
9.4. să nu execute construcţii
şi dotări ilegale pe suprafaţa închiriată şi să nu desfăşoare alte activităţi
care să modifice calitatea şi cantitatea fâşiei de plajă sau care pot afecta
mediul natural;
9.5. să solicite şi să obţină toate avizele şi
autorizaţiile necesare desfăşurării activităţilor pe suprafaţa de plajă ce face
obiectul prezentului contract;
9.6. să pună la dispoziţie suprafaţa de plajă necesară
organizării şi desfăşurării serviciului public de salvare acvatică SALVAMAR şi
a posturilor de prim ajutor, conform prevederilor actelor normative care le
reglementează;
9.7. să permită accesul locatorului sau al
autorităţilor competente pe plajă, cu mijloace şi materiale specifice în
situaţii de poluări accidentale sau în alte situaţii specifice;
9.8. să întreţină şi să
igienizeze zilnic suprafaţa de plajă care face obiectul prezentului contract
prin:
a) dotarea cu recipiente
adecvate pentru colectarea selectivă a deşeurilor, în conformitate cu
prevederile legale;
b) îndepărtarea corpurilor ascuţite şi dure - cioburi,
sticle sparte, sârmă, pietre, lemn, bucăţi de metal - de pe plajă şi din zona
de îmbăiere;
c) colectarea şi transportul la gropile de gunoi ale
corpurilor străine (scoici vii, gunoaie, mortalităţi piscicole, produse
petroliere etc);
d) colectarea depunerilor de
alge şi strângerea în grămezi a acestora de pe sectorul de plajă închiriat, în
situaţia manifestării minore a acestui fenomen;
e) executarea zilnică şi, după caz, periodică a
lucrărilor de nivelare şi afânare a patului de nisip;
9.9. să participe la păstrarea
ordinii publice pe plajă, în colaborare cu organele abilitate;
9.10. să asigure accesul organelor de control şi al
reprezentanţilor autorizaţi ai locatorului, punându-le la dispoziţie documente
şi informaţii legate de executarea obligaţiilor, conform contractului de
închiriere;
9.11. să anunţe imediat locatorul în caz de poluare
accidentală pe suprafaţa de plajă închiriată şi în cazul unor evenimente deosebite
- mortalitate piscicolă - şi să intervină în cel mai scurt timp pentru
limitarea sau înlăturarea efectelor generate de acestea;
9.12. locatarul nu are dreptul, fără acordul scris al
locatorului, de a utiliza informaţiile şi documentele obţinute sau la care are
acces în perioada de derulare a contractului, în alt scop decât acela de a-şi
îndeplini obligaţiile contractuale;
9.13. să nu deterioreze şi să nu schimbe destinaţia
construcţiilor hidrotehnice şi a bornelor amplasate pe suprafaţa de plajă
închiriată;
9.14. să predea anual
locatorului, pe bază de proces-verbal, sectorul de plajă ce face obiectul
închirierii, în intervalul 1-15 octombrie, în condiţii de igienizare
corespunzătoare;
9.15. să amenajeze suprafaţa de
plajă în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.
19/2006 privind utilizarea plajei Mării Negre şi controlul activităţilor
desfăşurate pe plajă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
274/2006, cu modificările şi completările ulterioare, până la data deschiderii
oficiale a sezonului estival şi în conformitate cu Ordinul ministrului
dezvoltării regionale şi turismului nr. 1.204/2010 pentru aprobarea Normelor
metodologice privind autorizarea plajelor în scop turistic;
9.16. să respecte legislaţia în domeniul utilizării
plajelor;
9.17. să respecte schema amplasării pe plajă a dotărilor specifice;
9.18. să solicite şi să obţină
autorizaţia turistică pentru suprafaţa de plajă care face obiectul contractului
de închiriere;
9.19. să asigure condiţiile sanitare şi de protecţie a
mediului în zonele de îmbăiere şi pe plajă;
9.20. să monteze panouri cu instrucţiuni de utilizare a
plajei, a zonei şi a apei de îmbăiere;
9.21. să menţină în bună stare de funcţionare dotările
de pe plajă, inclusiv pe cele de agrement;
9.22. să sesizeze locatorul în cazul prezenţei în apa
mării a unor substanţe poluante;
9.23. să asigure racordarea la
utilităţile publice în vederea exploatării sectorului/subsectorului de plajă
închiriat;
9.24. să încheie un contract privind preluarea deşeurilor
cu o unitate specializată, care operează în zonă;
9.25. să semneze actele adiţionale de actualizare a
chiriei anuale, ca urmare a indexării cu indicele de inflaţie;
9.26. să semneze actele adiţionale, în cazul în care se
va proceda la remăsurarea sectorului de plajă.
ARTICOLUL 10
Drepturile locatorului
Locatorul are următoarele
drepturi:
10.1. să primească chiria în condiţiile şi termenele
stabilite la art. 4 şi 5;
10.2. să controleze executarea obligaţiilor locatarului
şi respectarea condiţiilor închirierii;
10.3. să verifice şi să constate starea integrităţii
plajei ce face obiectul închirierii.
ARTICOLUL 11
Obligaţiile locatorului
Locatorul are următoarele obligaţii:
11.1. să predea anual
locatarului, pe bază de proces-verbal, sectorul de plajă ce face obiectul
închirierii, în termen de cel puţin 15 zile înainte de începerea sezonului estival;
11.2. să execute lucrările
necesare de conservare a plajelor în perioada de extrasezon, în funcţie de
configuraţia plajelor şi amploarea fenomenului de eroziune marină;
11.3. să execute lucrări de pregătire a plajei pentru
sezonul estival;
11.4. să execute lucrări de
evacuare şi transport al algelor la gropile de gunoi, numai în caz de înflorire
algală masivă;
11.5. să întreprindă, cu
ajutorul organelor competente, acţiuni de prevenire şi/sau înlăturare a
construcţiilor ilegale de pe suprafaţa de plajă ce face obiectul contractului;
11.6. să nu îl împiedice pe locatar să îşi realizeze
drepturile legate de închiriere decât în condiţiile reglementate de legislaţia
în vigoare şi de prezentul contract.
VI. Garanţii pentru
executarea contractului de închiriere
ARTICOLUL 12
12.1. In scopul garantării îndeplinirii întocmai a
obligaţiei de plată a chiriei, precum şi a obligaţiei de reparare a oricărui
prejudiciu suferit de locator prin neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă
de către locatar a obligaţiilor prevăzute în prezentul contract, locatarul se
obligă să constituie în termen de 5 zile de la încheierea prezentului contract
o garanţie de bună execuţie.
12.2. Garanţia de bună execuţie
se poate constitui atât prin depunerea sumei în contul de garanţii al
locatorului, cât şi prin scrisoare de garanţie bancară.
ARTICOLUL 13
Locatorul poate executa garanţia de bună execuţie fără
nicio formalitate prealabilă, în cazul în care locatarul nu îşi îndeplineşte
obligaţiile contractuale. In cazul executării garanţiei de bună execuţie,
locatarul are obligaţia reconstituirii acesteia la valoarea iniţială în termen
de 15 zile de la data executării, sub sancţiunea rezilierii de drept a
contractului. Toate comisioanele şi spezele bancare, precum şi alte cheltuieli
necesare executării garanţiei de bună execuţie se suportă de către locatar.
ARTICOLUL 14
Pentru anul 2011, garanţia de bună execuţie este de
...................... lei, reprezentând 40% din valoarea cu TVA a contractului, şi se pune la dispoziţia
locatorului în termen de 5 zile de la data încheierii contractului de
închiriere.
Pentru fiecare dintre anii următori, garanţia este de
40% din chiria aferentă anului precedent şi se pune la dispoziţia locatorului
până la data de 31 ianuarie a anului pentru care se constituie garanţia.
VII. Răspunderea
contractuală
ARTICOLUL 15
15.1. Prezentul contract se
reziliază de plin drept, fără punere în întârziere şi fără intervenţia
instanţelor de judecată, în cazul în care oricare dintre părţile contractante
nu îşi execută obligaţiile contractuale.
15.2. Rezilierea nu va avea
niciun efect asupra obligaţiilor deja scadente între părţi.
15.3. La încetarea contractului prin ajungere la termen
sau din cauza rezilierii, în condiţiile pct. 15.1, locatorul nu datorează
despăgubiri locatarului pentru îmbunătăţirile executate pe sectorul de plajă
închiriat.
15.4. Niciun litigiu născut anterior ori după
încheierea contractului în legătură cu sectorul/subsectorul de plajă ce face
obiectul contractului şi care face imposibilă utilizarea totală sau parţială a
plajei pe toată durata contractului ori numai pe o anumită perioadă nu atrage
răspunderea locatorului, acest risc fiind în sarcina locatarului.
VIII. Incetarea contractului
ARTICOLUL 16
Prezentul contract încetează:
a) la expirarea termenului pentru care a fost încheiat;
b) cu acordul părţilor;
c) când locatarul nu face dovada constituirii garanţiei
de bună execuţie conform art. 12;
d) prin reziliere, ca urmare a neîndeplinirii oricărei
obligaţii contractuale;
e) la data intrării în vigoare
a unui act normativ care modifică obligaţiile oricăreia dintre părţi, în
asemenea măsură încât prevederile prezentului contract ar deveni, în cea mai
mare parte, vădit nefavorabile locatorului sau locatarului, ori dacă una dintre
părţi nu este de acord cu încheierea unui act adiţional prin care să se
modifice în mod corespunzător prezentul contract.
IX. Modificarea contractului
ARTICOLUL 17
Contractul se modifică pe bază de acte adiţionale, în
următoarele cazuri:
a) actualizarea chiriei anuale,
ca urmare a indexării cu indicele de inflaţie;
b) apariţia unor împrejurări sau acte normative care
modifică în mod esenţial obligaţiile părţilor ori care impun obligaţii noi;
c) remăsurarea sectoarelor de
plajă - în cazul în care există obiecţiuni cu privire la suprafaţa sectorului
de plajă, se va proceda la remăsurarea sectorului de plajă numai în perioada
iulie-august în prezenţa reprezentanţilor celor două părţi contractante,
măsurătoare ce va fi însuşită de către părţi.
X. Forţa majoră
ARTICOLUL 18
18.1. Părţile convin să fie
exonerate de răspundere pentru neîndeplinirea obligaţiilor asumate prin
prezentul contract, atunci când această neîndeplinire este ca urmare a
intervenţiei unui caz de forţă majoră.
18.2. Forţa majoră invocată va fi comunicată celeilalte
părţi în scris, în termen de 5 zile de la apariţie, de către partea interesată
şi este opozabilă numai dacă este atestată de o autoritate competentă în raport
cu natura evenimentului.
18.3. Locatarul este obligat să
accepte planurile de măsuri stabilite de către organele competente, neavând
dreptul la despăgubiri.
XI. Litigii
ARTICOLUL 19
Eventualele litigii în legătură cu modul de derulare a
prezentului contract vor fi soluţionate pe cale amiabilă, iar în caz contrar de
către instanţele judecătoreşti competente.
XII. Dispoziţii
finale
ARTICOLUL 20
In înţelesul prezentului contract, orice notificare,
cerere, comunicare sau informare va fi făcută în scris, prin orice mijloc de
comunicare ce asigură transmiterea textului actului şi confirmarea primirii
acestuia.
ARTICOLUL 21
Toate documentele acestui contract, precum şi cele
legate de executarea lui se vor întocmi în limba română.
Prezentul contract s-a încheiat la sediul locatorului
din Constanţa, str. Mircea cel Bătrân nr. 127, în două exemplare egal
autentice, din care unul pentru locatar şi unul pentru locator; actele
adiţionale la contract se încheie în acelaşi număr de exemplare şi fac parte
integrantă din prezentul contract.
Administraţia Bazinală de Apă Dobrogea - Litoral
...................................
Locatar,
.........................
ANEXA Nr. 3
LISTA
sectoarelor de plajă libere propuse spre închiriere
pentru sezonul estival 2011
Nr. crt.
|
Sectoare plajă
|
Limite
|
1.
|
Năvodari I
|
Limita
N - digul de sud al portului Midia
Limita
S - Duna de nisip, Sud Tabăra de copii
|
2.
|
Năvodari III
|
Zona I:
Limita
N - Hanul Piraţilor (exclusiv)
Limita
S - Camping Marina Surf (inclusiv)
|
Zona II:
Limita
N - Camping Marina Surf (exclusiv)
Limita
S - Complex Phoenicia (exclusiv)
|
3.
|
Năvodari IV
|
Zona I:
Limita
N - Complex Phoenicia (inclusiv)
Limita
S - Camping Pescăresc (exclusiv)
|
Zona II:
Limita
N - Camping Pescăresc (inclusiv)
Limita
S - Limita Constanţa - Năvodari
|
4.
|
Mamaia I
|
Zona I:
Limita
N - Limita Constanţa-Năvodari
Limita
S: - Casa de piatră (exclusiv)
|
Zona II*:
Limita
N - Casa de piatră (inclusiv)
Limita
S - Enigma (inclusiv)
|
5.
|
Mamaia II
|
Limita
N - Enigma (exclusiv)
Limita
S - Restaurant Estival (exclusiv)
|
Nr. crt.
|
Sectoare plajă
|
Limite
|
6.
|
Mamaia IV*
|
Limita
N - Hotel Jupiter - Junona (terasa MCM inclusiv) Limita
S - Terasa By Toni (inclusiv)
|
7.
|
Mamaia V
|
Limita
N - Terasa By Toni (exclusiv)
Limita
S - Corabie Galion (exclusiv)
|
8.
|
Mamaia VI*
|
Limita
N - Corabie Galion (inclusiv)
Limita
S - sud Cazino
|
9.
|
Constanţa I
|
Limita
N - str. Gh. Economu (cartier Faleza Nord)
Limita
S - Platforma depozitare pământ inclusiv (în vecinătatea Plajei
Modem)
|
10.
|
Constanţa II
|
Limita
N - Platforma depozitare pământ (în vecinătatea plajei Modern)
Limita
S - Portul Tomis
|
11.
|
Agigea
|
Limita
N - Digul de sud al portului Constanţa Sud
Limita
S - Dig Agigea
|
12.
|
Eforie Nord II*
|
Limita
N - Hotel Belona - port Belona
Limita
S - Dig Tabăra Luminiţa (exclusiv)
|
13.
|
Cordon Litoral Eforie N - Eforie S
|
Zona I*:
Limita
N - Dig Tabăra Luminiţa (inclusiv)
Limita
S - Terasa S.C. Azur - S.R.L, (exclusiv)
|
Zona II:
Limita
N -Terasa S.C. Azur - S.R.L, (inclusiv)
Limita
S - Tabăra de copii Eforie Sud
|
14.
|
Eforie Sud
|
Zona I:
Limita
N - braseria „Pescăruş"
Limita
S - dig „Popovici"
|
15.
|
Tuzla
|
Limita
N - Cazemata Nord
Limita
S - Far Tuzla
|
16.
|
Costineşti - epava
Costineşti - golful francez
|
Limita
N - Epava
Limita
S - sectorul Costineşti
Limita
N - Faleza sud Costineşti
Limita
S - sudul golfului francez
|
17.
|
23 August - zona Halta Pescăruş
|
Limita
N - Limita nord golf
Limita
S - Sudul golfului Halta Pescăruş
|
18.
|
Olimp I
|
Limita
N - Canal Descărcare lac Tatlageac
Limita
S - Piscina Oltenia (inclusiv)
|
19.
|
Jupiter
|
Zona II:
Limita
N - Staţia de pompare Bar Paradis (inclusiv)
Limita
S - Complex Cometa (inclusiv)
|
20.
|
Cap Aurora
|
Zona I:
Limita
N - Hotel California (inclusiv)
Limita
S - Staţie pompare ape mezotermale
|
21.
|
VenusI
|
Zona II:
Limita
N - Hotel Carmen (inclusiv)
Limita
S - Hotel Silvia (inclusiv)
|
22.
|
Cordon Venus Saturn I
|
Limita
N - Canal descărcare Balta Mangalia
Limita
S - Izvor termal
|
23.
|
Mangalia
|
Limita
N - Staţia meteo Mangalia
Limita
S - Restaurant „Luca" (exclusiv)
|
24.
|
2 Mai
|
Limita
N - Digul de sud port Mangalia
Limita
S - Pescărie
|
25.
|
Vama Veche
|
Limita
N - Extremitatea nordică cazemata
Limita
S - Cazemata Graniţa
|
* Sector de plajă în litigiu.