Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 5 din 18 februarie 2005

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 279 alin. 2 lit. b) si c) din Codul de procedura penala si ale art. 29 alin. (1), (3) si (6) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 160 din 23 februarie 2005


SmartCity3


    Ioan Vida             - presedinte
    Aspazia Cojocaru      - judecator
    Constantin Doldur     - judecator
    Acsinte Gaspar        - judecator
    Kozsokar Gabor        - judecator
    Petre Ninosu          - judecator
    Ion Predescu          - judecator
    Serban Viorel Stanoiu - judecator
    Iuliana Nedelcu       - procuror
    Marieta Safta         - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 209, 221, 222, 223 si ale art. 279 lit. b) si c) din Codul de procedura penala, precum si a dispozitiilor art. 23 alin. (1), (3) si (6) din Legea nr. 47/1992, exceptie ridicata de Ion Constantin in Dosarul nr. 3.077/2003 al Judecatoriei Brasov.
    La apelul nominal este prezenta partea Dragomir Constantin, prin avocat Silica-Vali Tudor, lipsind autorul exceptiei, fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita.
    Magistratul-asistent informeaza Curtea ca partea Dragomir Constantin, prin reprezentant, a depus la dosar concluzii scrise prin care solicita respingerea exceptiei ca nefondata.
    Reprezentanta partii Dragomir Constantin, avand cuvantul, invedereaza ca nu are vechimea prevazuta de lege pentru a pune concluzii orale in fata Curtii Constitutionale, motiv pentru care a depus la dosarul cauzei concluzii scrise.
    Reprezentantul Ministerului Public, avand cuvantul pe fond, pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca neintemeiata, aratand ca textele de lege criticate nu incalca prevederile constitutionale invocate de autorul exceptiei.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
    Prin Incheierea din 4 iunie 2004, pronuntata in Dosarul nr. 3.077/2003, Judecatoria Brasov a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 209, 221, 222, 223 si ale art. 279 lit. b) si c) din Codul de procedura penala, precum si a dispozitiilor art. 23 alin. (1), (3) si (6) din Legea nr. 47/1992, modificata prin Legea nr. 138/1997. Exceptia a fost ridicata de Ion Constantin in dosarul mentionat, avand ca obiect plangerea formulata impotriva lui Gheorghe Dragomir, cu privire la savarsirea infractiunii de abuz in serviciu contra intereselor persoanelor si a infractiunii de abuz in serviciu prin ingradirea unor drepturi, plangere inregistrata de autorul exceptiei direct la instanta de judecata.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se sustine ca dispozitiile din Codul de procedura penala criticate instituie o discriminare intre cetateni cu privire la modul in care se solutioneaza plangerile acestora. Astfel, pentru unele plangeri, cetatenii se pot adresa in mod direct justitiei, iar pentru alte plangeri, sunt obligati sa se adreseze organelor de cercetare penala. Se arata ca, in acest mod, textele criticate incalca si prevederile art. 21 din Constitutie, privind liberul acces la justitie, in opinia autorului exceptiei fiind "mai rational si eficient ca toate plangerile [...] sa fie adresate instantelor de judecata pentru a le rezolva, iar instantele [...] sa decida cand sa apeleze la efectuarea de cercetari penale acolo unde este cazul". Totodata se sustine ca aceleasi texte legale incalca principiul separatiei puterilor in stat, intrucat sensul acestora este "de a institui, prin obligatia de a adresa plangerile organelor de cercetare penala, un filtru prin care puterea executiva poate controla justitia, pentru ca anumite dosare sa nu fie rezolvate, asa cum cer tratatele internationale la care Romania este parte, <<intr-un termen rezonabil>>, ci doar atunci cand alte interese decat cele ale bunei administrari a justitiei vor admite aceasta".
    Referitor la dispozitiile art. 23 alin. (1), (3) si (6) din Legea nr. 47/1992, se sustine ca, reglementand o serie de cauze de inadmisibilitate a exceptiei de neconstitutionalitate, incalca prevederile care reglementeaza atributiile Curtii Constitutionale, egalitatea in drepturi si liberul acces la justitie, cuprinse in Legea fundamentala. In acest sens se arata ca, pentru apararea efectiva a drepturilor si libertatilor fundamentale, trebuie sa existe posibilitatea pentru orice persoana de a se adresa justitiei, "implicit Curtii Constitutionale", "cu orice exceptie de neconstitutionalitate, si nu doar cu acelea de care depinde solutionarea cauzei". De asemenea, in opinia autorului exceptiei, Curtea Constitutionala ar trebui, in conformitate cu dispozitiile art. 146 lit. d) din Constitutie, sa hotarasca asupra tuturor exceptiilor de neconstitutionalitate privind legile si ordonantele, ridicate in fata instantelor judecatoresti sau de arbitraj comercial, si nu doar asupra celor care nu au fost constatate ca fiind neconstitutionale printr-o decizie anterioara a Curtii Constitutionale. Se considera ca, in caz contrar, sunt incalcate si prevederile constitutionale ce consacra egalitatea in fata legii, prin crearea unei discriminari fata de cetatenii care au beneficiat de reglementarea art. 23 alin. (3) din Legea nr. 47/1992, inainte de modificarea sa prin Legea nr. 138/1997. Sub acelasi aspect al discriminarii create intre cetateni este criticat si textul art. 23 alin. (6) din Legea nr. 47/1992, care, anterior modificarii prin Legea nr. 138/1997, nu prevedea obligatia instantei, in fata careia s-a ridicat exceptia de neconstitutionalitate, de a nu mai sesiza Curtea Constitutionala in situatia in care exceptia de neconstitutionalitate este inadmisibila.
    Judecatoria Brasov considera ca textele de lege criticate sunt in concordanta cu dispozitiile constitutionale invocate de autorul exceptiei. In sustinerea acestei opinii arata ca stabilirea unor reguli speciale de procedura privind sesizarea organelor de urmarire penala si a instantei de judecata "nu este contrara principiului constitutional al egalitatii cetatenilor in fata legii si a autoritatilor, atata timp cat orice persoana poate adresa o plangere penala organelor abilitate in cazul incalcarii drepturilor lor", si nici nu aduce atingere principiului separatiei puterilor in stat, respectiv dispozitiilor constitutionale care consacra suprematia Constitutiei si a legilor statului.
    Referitor la critica art. 23 alin. (1), (3) si (6) din Legea nr. 47/1992, modificata si completata prin Legea nr. 138/1997, instanta apreciaza ca "acest text de lege nu are aplicabilitate in speta, iar solutionarea cauzei nu depinde de aplicarea acestuia", precum si faptul ca nu contravine nici unei prevederi constitutionale.
    In conformitate cu dispozitiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul considera ca dispozitiile art. 221, 222, 223 si ale art. 279 lit. b) si c) din Codul de procedura penala nu ingradesc liberul acces la justitie, intrucat realizarea acestui drept este asigurata prin sesizarea instantei de judecata de catre procuror, prin rechizitoriu. In cazul in care procurorul da o solutie de netrimitere in judecata, in temeiul art. 278^1 din Codul de procedura penala, persoana vatamata sau orice alta persoana ale carei interese legitime au fost vatamate se poate adresa instantei de judecata, accesul liber la justitie fiind pe deplin asigurat. In ceea ce priveste pretinsa incalcare, prin aceleasi dispozitii legale, a principiului egalitatii in drepturi in fata legii, se arata ca "optiunea legislativa in reglementarea modalitatii de sesizare a organelor judiciare nu creeaza un privilegiu ori vreo discriminare intre cetateni in raport cu vreunul dintre criteriile prevazute in art. 4 alin. (2) din Constitutie, intrucat stabilirea acestor reguli se intemeiaza pe natura infractiunilor care fac obiectul procesului penal, cu respectarea drepturilor procesuale ale partilor si cu asigurarea, in toate cazurile, a accesului liber la justitie [...]".
    Totodata se arata ca prevederile din Legea nr. 47/1992 criticate de autorul exceptiei nu contravin nici unui text constitutional. Aceste norme reprezinta concretizarea limitelor controlului exercitat de catre Curtea Constitutionala, in temeiul dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, nefiind de natura sa incalce liberul acces la justitie, cata vreme Curtea Constitutionala nu este instanta de judecata, ci garantul suprematiei Legii fundamentale, si nici principiul egalitatii in drepturi a cetatenilor, deoarece nu creeaza privilegii sau discriminari.
    In concluzie, Guvernul considera ca exceptia este neintemeiata.
    Avocatul Poporului apreciaza ca dispozitiile art. 209, 221, 222, 223 si ale art. 279 lit. b) si c) din Codul de procedura penala nu incalca principiul constitutional al egalitatii cetatenilor in fata legii si a autoritatilor publice si nu contin elemente care ar putea determina un tratament inegal sau discriminatoriu intre partile care au aceeasi calitate in procesul penal, fiind aplicabile tuturor celor aflati in situatia prevazuta in ipoteza normei legale, fara nici o discriminare pe criterii arbitrare. Totodata se arata ca aceste texte de lege nu impiedica accesul liber la justitie si nu aduc atingere dreptului la un proces echitabil si la solutionarea cauzei intr-un termen rezonabil.
    In ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate a prevederilor art. 23 alin. (1), (3) si (6) din Legea nr. 47/1992, se apreciaza ca este neintemeiata, intrucat textele criticate nu contin norme contrare textelor constitutionale invocate.
    In concluzie, Avocatul Poporului considera ca exceptia este neintemeiata.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate ridicata.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, sustinerile autorului exceptiei, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (2), art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Curtea constata ca, desi a fost sesizata in cauza cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 209, 221, 222, 223 si ale art. 279 lit. b) si c) din Codul de procedura penala, precum si a prevederilor art. 23 alin. (1), (3) si (6) din Legea nr. 47/1992, modificata prin Legea nr. 138/1997, din analiza continutului motivarii exceptiei de neconstitutionalitate rezulta ca, in realitate, obiectul acesteia il constituie, in ceea ce priveste textele din Codul de procedura penala criticate, numai art. 279 alin. 2 lit. b) si c), privind organele carora li se adreseaza plangerea prealabila. In legatura cu dispozitiile art. 209, privind competenta procurorului in faza urmaririi, ale art. 221, privind modurile de sesizare a organului de urmarire penala, ale art. 222, care reglementeaza plangerea, si ale art. 223, care reglementeaza denuntul, nu au fost formulate critici de neconstitutionalitate si, ca atare, nu pot fi retinute ca obiect al exceptiei.
    Totodata, Curtea constata ca dispozitiile art. 23 alin. (1), (3) si (6) din Legea nr. 47/1992 au fost modificate prin Legea nr. 232/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 502 din 3 iunie 2004, intrata in vigoare dupa data sesizarii Curtii Constitutionale cu exceptia de neconstitutionalitate. In prezent, ca urmare a republicarii Legii nr. 47/1992, astfel cum a fost modificata, cu renumerotarea textelor, in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 643 din 16 iulie 2004, continutul normelor criticate de autorul exceptiei este cuprins in art. 29 alin. (1), (3) si (6) din lege.
    Asa fiind, Curtea urmeaza a se pronunta asupra exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 279 alin. 2 lit. b) si c) din Codul de procedura penala si ale art. 29 alin. (1), (3) si (6) din Legea nr. 47/1992, care au urmatorul continut:
    - Art. 279 alin. 2 lit. b) si c) din Codul de procedura penala: "Plangerea prealabila se adreseaza: [...]
    b) organului de cercetare penala sau procurorului, in cazul altor infractiuni decat cele aratate la lit. a);
    c) organului competent sa efectueze urmarirea penala, cand plangerea prealabila este indreptata contra unui judecator, procuror, notar public, militar, judecator si controlor financiar de la camera de conturi judeteana, controlor financiar de la Curtea de Conturi sau contra uneia dintre persoanele aratate in art. 29 pct. 1.";
    - Art. 29 alin. (1), (3) si (6) din Legea nr. 47/1992: "(1) Curtea Constitutionala decide asupra exceptiilor ridicate in fata instantelor judecatoresti sau de arbitraj comercial privind neconstitutionalitatea unei legi sau ordonante ori a unei dispozitii dintr-o lege sau dintr-o ordonanta in vigoare, care are legatura cu solutionarea cauzei in orice faza a litigiului si oricare ar fi obiectul acestuia. [...]
    (3) Nu pot face obiectul exceptiei prevederile constatate ca fiind neconstitutionale printr-o decizie anterioara a Curtii Constitutionale. [...]
    (6) Daca exceptia este inadmisibila, fiind contrara prevederilor alin. (1), (2) sau (3), instanta respinge printr-o incheiere motivata cererea de sesizare a Curtii Constitutionale. Incheierea poate fi atacata numai cu recurs la instanta imediat superioara, in termen de 48 de ore de la pronuntare. Recursul se judeca in termen de 3 zile."
    Textele constitutionale invocate in motivarea exceptiei de neconstitutionalitate au urmatorul continut:
    - Art. 1 alin. (4) si (5): "(4) Statul se organizeaza potrivit principiului separatiei si echilibrului puterilor - legislativa, executiva si judecatoreasca - in cadrul democratiei constitutionale.
    (5) In Romania, respectarea Constitutiei, a suprematiei sale si a legilor este obligatorie.";
    - Art. 16 alin. (1) si (2): "(1) Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari.
    (2) Nimeni nu este mai presus de lege.";
    - Art. 20: "(1) Dispozitiile constitutionale privind drepturile si libertatile cetatenesti vor fi interpretate si aplicate in concordanta cu Declaratia Universala a Drepturilor Omului, cu pactele si cu celelalte tratate la care Romania este parte.
    (2) Daca exista neconcordante intre pactele si tratatele privitoare la drepturile fundamentale ale omului, la care Romania este parte, si legile interne, au prioritate reglementarile internationale, cu exceptia cazului in care Constitutia sau legile interne contin dispozitii mai favorabile.";
    - Art. 21 alin. (1), (2) si (3): "(1) Orice persoana se poate adresa justitiei pentru apararea drepturilor, a libertatilor si a intereselor sale legitime.
    (2) Nici o lege nu poate ingradi exercitarea acestui drept.
    (3) Partile au dreptul la un proces echitabil si la solutionarea cauzelor intr-un termen rezonabil.";
    - Art. 146 lit. d) teza intai: "Curtea Constitutionala are urmatoarele atributii: [...]
    d) hotaraste asupra exceptiilor de neconstitutionalitate privind legile si ordonantele, ridicate in fata instantelor judecatoresti sau de arbitraj comercial; [...]".
    De asemenea, autorul exceptiei invoca si incalcarea, prin dispozitiile legale criticate, a prevederilor art. 6 pct. 1 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, privind dreptul la un proces echitabil.
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate formulata, Curtea retine urmatoarele:
    I. In ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 279 alin. 2 lit. b) si c) din Codul de procedura penala, in motivarea acesteia se sustine, in esenta, ca, prin stabilirea regulii ca, in anumite situatii, plangerea prealabila sa fie adresata organelor de cercetare penala sau procurorului, respectiv organului competent sa efectueze urmarirea penala, iar nu direct instantei de judecata, aceste texte de lege instituie o discriminare intre cetateni cu privire la solutionarea plangerilor penale, ingradesc liberul acces la justitie si incalca dreptul la un proces echitabil prin prelungirea inutila a duratei de solutionare a plangerilor. In consecinta, se considera ca toate plangerile ar trebui sa fie adresate instantei de judecata. Se mai arata ca diferenta de tratament juridic instituita de dispozitiile legale criticate, sub aspectul organelor care solutioneaza plangerea prealabila, incalca si principiul separatiei puterilor in stat, intrucat instituie "un filtru prin care puterea executiva poate controla justitia".
    Examinand aceste sustineri, Curtea constata ca s-a mai pronuntat asupra constitutionalitatii art. 279 alin. 2 lit. c) din Codul de procedura penala, in raport de critici similare, prin Decizia nr. 134/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 374 din 29 aprilie 2004, precum si prin Decizia nr. 229/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 553 din 22 iunie 2004. Cu acele prilejuri, respingand exceptia de neconstitutionalitate ridicata, Curtea a retinut ca dispozitiile art. 279 alin. 2 lit. c) din Codul de procedura penala nu contravin prevederilor constitutionale care consacra egalitatea in fata legii, intrucat "stabilirea unor reguli speciale de competenta dupa calitatea persoanei si a unor reguli de procedura diferite pentru anumite situatii nu reprezinta o incalcare, ci o confirmare a principiului egalitatii, care presupune tratamente juridice deosebite pentru situatii diferite".
    Totodata, Curtea a retinut ca aceste dispozitii legale nu ingradesc dreptul de acces liber la justitie, deoarece prin lege pot fi instituite reguli deosebite in considerarea unor situatii diferite, semnificatia prevederilor inscrise in alin. (2) al art. 21 din Constitutie fiind aceea ca "legiuitorul nu poate exclude de la exercitarea unor drepturi pe care le-a instituit nici o categorie sau grup social.
    In sfarsit, prin aceleasi decizii Curtea a mai statuat ca art. 279 alin. 2 lit. c) din Codul de procedura penala nu contravine dispozitiilor art. 6 pct. 1 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, referitoare la dreptul la un proces echitabil, drept garantat si de art. 21 alin. (3) din Constitutie, intrucat "nu opresc partile interesate de a apela la instantele judecatoresti, de a fi aparate si de a se prevala de toate garantiile procesuale care conditioneaza un proces echitabil".
    Cata vreme nu au intervenit elemente noi care sa determine reconsiderarea jurisprudentei Curtii, solutia si considerentele deciziilor mai sus mentionate sunt valabile si in prezenta cauza, atat in ceea ce priveste critica dispozitiilor art. 279 alin. 2 lit. c) din Codul de procedura penala, cat si a prevederilor lit. b) a aceluiasi alineat, critici fundamentate de autorul exceptiei pe aceleasi argumente.
    Nu poate fi retinuta nici pretinsa incalcare a dispozitiilor art. 1 alin. (4) din Constitutie, care consacra principiul separatiei puterilor in stat. Aceasta sustinere, astfel cum a fost argumentata de autorul exceptiei, nu reprezinta o veritabila critica de neconstitutionalitate, ci da expresie unor presupuneri ale acestuia privind existenta unor "interese" straine bunei administrari a justitiei.
    De altfel, prin criticile formulate, autorul exceptiei de neconstitutionalitate sustine necesitatea unei solutii legislative diferite de cea instituita prin art. 279 alin. 2 lit. b) si c) din Codul de procedura penala, aratand ca ar fi "mai rational si eficient ca toate plangerile [...] sa fie adresate instantelor de judecata pentru a le rezolva, iar instantele [...] sa decida cand sa apeleze la efectuarea de cercetari penale acolo unde este cazul". Or, o asemenea problema nu este de resortul contenciosului constitutional, sub acest aspect Curtea statuand in jurisprudenta sa faptul ca nu se poate substitui legiuitorului pentru modificarea reglementarilor adoptate, intrucat, conform dispozitiilor art. 61 alin. (1) din Constitutie, Parlamentul este "[...] unica autoritate legiuitoare a tarii".
    II. In ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 29 alin. (1), (3) si (6) din Legea nr. 47/1992, Curtea constata ca aceste prevederi legale, care se refera la procedura solutionarii exceptiilor de neconstitutionalitate, nu au legatura cu solutionarea litigiului dintre parti. In consecinta, sub acest aspect, exceptia urmeaza sa fie respinsa ca inadmisibila, in temeiul art. 29 alin. (1) si alin. (6) teza intai din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale.

    Pentru considerentele aratate, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 alin. (1) si (6) din Legea nr. 47/1992,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    1. Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 279 alin. 2 lit. b) si c) din Codul de procedura penala, exceptie ridicata de Ion Constantin in Dosarul nr. 3.077/2003 al Judecatoriei Brasov.
    2. Respinge, ca fiind inadmisibila, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 29 alin. (1), (3) si (6) din Legea nr. 47/1992, invocata de acelasi autor in aceeasi cauza.
    Definitiva si general obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 18 ianuarie 2005.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Magistrat asistent,
                              Marieta Safta



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 5/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 5 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 5/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu