ORDIN Nr. 86
din 16 iulie 2010
pentru aprobarea
Regulamentului privind organizarea si functionarea Consiliului de Supraveghere
a Cerintelor
ACT EMIS DE:
MINISTERUL APARARII NATIONALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 523 din 27 iulie 2010
Pentru aplicarea prevederilor art. 32 alin. (8) din
Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării
Naţionale, cu modificările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr.
346/2006, cu modificările ulterioare,
ministrul apărării naţionale emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind organizarea şi
funcţionarea Consiliului de Supraveghere a Cerinţelor, prevăzut în anexa care
face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă:
a) Instrucţiunea I 1000.1-01 privind organizarea şi
funcţionarea Consiliului de Supraveghere a Cerinţelor, aprobată prin Ordinul
ministrului apărării naţionale nr. M.60/2004*), modificată prin Ordinul
ministrului apărării naţionale nr. M. 104/2007*);
b) art. 39 alin. (7) lit. d) din Regulamentul de
organizare şi funcţionare al Ministerului Apărării Naţionale, aprobat prin Ordinul
ministrului apărării naţionale nr. M.S. 118/2007**), cu modificările şi
completările ulterioare.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul apăram naţionale,
Gabriel Oprea
*) Ordinele ministrului apărării naţionale nr.
M.60/2004 şi M.104/2007 nu au fost publicate în Monitorul Oficial al României,
Partea I, deoarece aveau ca obiect reglementări din sectorul de apărare a ţării
şi securitate naţională.
**) Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.S.
118/2007 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I,
deoarece este clasificat potrivit legii.
ANEXA
REGULAMENT
privind organizarea si funcţionarea Consiliului de
Supraveghere a Cerinţelor
Art. 1. - Prezentul regulament stabileşte organizarea,
atribuţiile şi funcţionarea Consiliului de Supraveghere a Cerinţelor, denumit
în continuare CSC.
Art. 2. - (1) CSC funcţionează ca organ deliberativ la
nivelul Ministerului Apărării Naţionale prin care se realizează managementul
activităţilor din cadrul sistemului de emitere a cerinţelor.
(2) CSC este abilitat să analizeze şi să hotărască
asupra nevoilor materiale şi a cerinţelor operaţionale necesare îndeplinirii
misiunilor încredinţate Armatei României.
(3) Hotărârile adoptate de către CSC, în îndeplinirea
atribuţiilor sale, sunt obligatorii pentru structurile Ministerului Apărării
Naţionale.
(4) CSC îşi desfăşoară activitatea, de regulă, la
sediul Statului Major General.
Art. 3. - în sensul prezentului regulament,
definiţiile termenilor şi expresiilor utilizate sunt prevăzute în anexa nr. 1.
Art. 4. - (1) CSC este compus din:
a) locţiitorul şefului Statului Major General;
b) locţiitorul pentru operaţii şi instrucţie al
şefului Statului Major General;
c) locţiitorul pentru resurse al şefului Statului Major
General;
d) locţiitorul şefului Departamentului pentru
armamente;
e) locţiitorul directorului general al Direcţiei
generale de informaţii a apărării;
f) locţiitorul şefului Statului Major al Forţelor
Terestre;
g) locţiitorul şefului Statului Major al Forţelor
Aeriene;
h) locţiitorul şefului Statului Major al Forţelor
Navale;
i) şeful de stat major al Comandamentului logistic
întrunit;
j) directorul Direcţiei planificare integrată a
apărării;
k) şeful Direcţiei personal şi mobilizare;
l) şeful Direcţiei operaţii;
m) şeful Direcţiei logistice;
n) şeful Direcţiei planificare strategică;
o) şeful Direcţiei comunicaţii şi informatică;
p) şeful Direcţiei instrucţie şi doctrină;
q) şeful Direcţiei structuri şi planificarea
înzestrării.
(2) Persoana numită în funcţia prevăzută la alin. (1)
lit. a) are calitatea de preşedinte al CSC.
(3) Persoanele numite în funcţiile prevăzute la alin.
(1) lit. b) şi c) au calitatea de vicepreşedinţi ai CSC.
Art. 5. - CSC are următoarele atribuţii:
a) analizează, evaluează şi aprobă Documentul cu
nevoile misiunii, denumit în continuare DNM, şi Documentul cu cerinţele
operaţionale, denumit în continuare DCO, ale căror conţinut şi structură
se stabilesc prin dispoziţie a şefului Statului Major General;
b) validează Sinteza studiului de concept, denumită în
continuare SSC;
c) analizează variantele de realizare a obiectivelor
de înzestrare prezentate în SSC, corelate cu cerinţele operaţionale şi varianta
propusă de beneficiar pentru realizarea obiectivelor de înzestrare;
d) validează una dintre variantele de realizare a
obiectivelor de înzestrare prezentate în SSC, considerată viabilă pentru
asigurarea cerinţelor operaţionale aprobate;
e) analizează oportunitatea actualizării DCO, pe baza
variantei aprobate, rezultată din evaluarea alternativelor cost/performanţă
prezentate în SSC;
f) identifică limitările tehnico-operaţionale ale
produselor din înzestrare şi propune iniţierea unor noi programe de
modernizare/înzestrare;
g) analizează, evaluează şi validează parametrii de
performanţă cuprinşi în proiectul Bazei Programului de achiziţie, denumit în
continuare BPA, precum şi modificările ce survin la fiecare punct de
decizie al procesului de achiziţie, înainte de analiza acestora de către
Consiliul de achiziţii, denumit în continuare CODA;
h) evaluează programele de înzestrare pe parcursul
derulării acestora, în vederea certificării performanţelor tehnico-operaţionale
impuse de nevoile misiunii, precum şi de cerinţele operaţionale aferente;
i) propune CODA măsuri de prioritizare a derulării
programelor de înzestrare, măsuri care să nu intre în contradicţie cu
prevederile contractuale;
j) analizează şi avizează lista cu propunerile
beneficiarilor/directorilor de programe majore pentru proiectele prioritare
care urmează a fi finanţate din fonduri externe nerambursabile;
k) analizează propunerile de nominalizare a
directorilor pentru testarea şi evaluarea operaţională de la categoriile de
forţe ale armatei şi structurile centrale ale Ministerului Apărării Naţionale;
l) analizează datele din raportul de informare întocmit
în urma acţiunilor de testare şi evaluare operaţională, precum şi cele din
raportul de informare în urma acţiunilor de testare şi evaluare prin trageri
reale.
Art. 6. - (1) Preşedintele CSC are următoarele
atribuţii:
a) aprobă data de desfăşurare si ordinea de zi a
şedinţelor CSC;
b) aprobă planul principal de testare şi evaluare
operaţională;
c) aprobă Planul de măsuri pentru pregătirea şedinţei
trimestriale a CSC;
d) coordonează activitatea Grupului de lucru;
e) aprobă propunerile Grupului de lucru referitoare
la documentele de pe ordinea de zi a şedinţei CSC;
f) aprobă propunerile prezentate în Minuta şedinţei
Grupului de lucru;
g) avizează rapoartele de informare sau informările
privind stadiul de execuţie a programelor de înzestrare şi încadrarea în
graficele de livrare a produselor;
h) avizează rapoartele de informare privind modul de
comportare în exploatare a sistemelor nou-intrate în înzestrare;
i) avizează lista cu propunerile privind scoaterea din
înzestrare a produselor care nu mai corespund cerinţelor operaţionale, după
parcurgerea activităţilor de testare şi evaluare operaţională, pe care o
înaintează şefului Statului Major General pentru a fi supusă aprobării
ministrului apărării naţionale;
j) desemnează directorii pentru testarea şi evaluarea
operaţională de la categoriile de forţe ale armatei şi structurile centrale ale
Ministerului Apărării Naţionale;
k) coordonează procesul de testare şi evaluare
operaţională;
l) informează şeful Statului Major General privind
hotărârile CSC;
m) reprezintă CSC în relaţia cu CODA.
(2) Preşedintele CSC poate delega vicepreşedinţilor
CSC competenţa îndeplinirii unor atribuţii aflate în responsabilitatea sa.
(3) In absenţa preşedintelui CSC, vicepreşedinţii CSC
îndeplinesc atribuţiile acestuia, în funcţie de domeniile de competenţă ale
acestora.
Art. 7. - (1) Membrii CSC analizează subiectele
înscrise pe ordinea de zi a şedinţei CSC în ceea ce priveşte:
a) corectitudinea elaborării documentelor;
b) misiunile specifice;
c) capabilităţile şi cerinţele tehnico-operaţionale
ale produsului;
d) parametrii de performanţă ai produsului;
e) raportul cost-performanţă şi riscurile aferente
alternativelor prezentate în SSC, în vederea validării variantei optime;
f) modul de comportare în exploatare a produselor
nou-intrate în înzestrare şi implicaţiile asupra cerinţelor operaţionale;
g) stadiul derulării programelor de achiziţii;
h) rezultatele obţinute în cadrul activităţii de
testare şi evaluare operaţională.
(2) Membrii CSC pot prezenta puncte de vedere şi pot
face propuneri privind:
a) forma şi conţinutul documentelor analizate,
potrivit domeniilor de competenţă ale structurilor pe care le reprezintă;
b) respingerea documentelor şi returnarea acestora la
structura iniţiatoare, în vederea reanalizării, corectării şi completării
conţinutului.
Art. 8. - (1) Sub autoritatea CSC se constituie ca
structură funcţională ad-hoc Grupul de lucru pentru emiterea cerinţelor şi
planificarea înzestrării, denumit în continuare Grup de lucru, a cărui
activitate se desfăşoară în perioada dintre şedinţele CSC.
(2) Grupul de lucru se compune din:
a) şeful Secţiei supraveghere cerinţe şi normative de
înzestrare din cadrul Direcţiei structuri şi planificarea înzestrării;
b) personalul desemnat de structurile care au membri
în CSC;
c) personalul desemnat de directorii programelor de
înzestrare din cadrul Departamentului pentru armamente şi responsabilii de
programe de înzestrare din cadrul Direcţiei structuri şi planificarea
înzestrării pentru programele care se află pe ordinea de zi a şedinţei CSC;
d) specialiştii desemnaţi din structurile de cercetare,
pentru sistemul sau echipamentul militar aferent programului de înzestrare
analizat în şedinţa CSC;
e) personalul desemnat de alte structuri, al căror
domeniu de activitate este influenţat de subiectele de pe ordinea de zi a
şedinţei Grupului de lucru.
(3) Grupul de lucru are următoarele atribuţii:
a) expertizează documentele elaborate de structura
iniţiatoare pentru a fi prezentate în şedinţa CSC;
b) elaborează şi prezintă, după caz, puncte de vedere
referitoare la forma şi conţinutul documentelor expertizate.
(4) In funcţie de rezultatul expertizării documentelor,
Grupul de lucru propune spre aprobare preşedintelui CSC:
a) returnarea documentelor la structura iniţiatoare, în
vederea reanalizării şi corectării conţinutului;
b) transmiterea documentelor pentru avizare de către
categoriile de forţe ale armatei, Direcţia personal şi mobilizare, Direcţia
informaţii militare, Direcţia operaţii, Direcţia logistică, Direcţia
planificare strategică, Direcţia comunicaţii şi informatică, Direcţia
instrucţie şi doctrină, Departamentul pentru armamente, precum şi includerea
acestora pe ordinea de zi a şedinţei CSC.
Art. 9. - (1) Secretariatul CSC se asigură de către
Direcţia structuri şi planificarea înzestrării prin Biroul supraveghere
cerinţe, care constituie, pe timpul desfăşurării şedinţelor, Secretariatul de
şedinţă.
(2) Conducerea secretariatului CSC se exercită de către
şeful Serviciului planificarea înzestrării din cadrul Direcţiei structuri şi
planificarea înzestrării.
(3) Secretariatul de şedinţă este format din 2-3
ofiţeri, care consemnează conţinutul discuţiilor, propunerilor şi hotărârilor.
Art. 10. - Secretariatul CSC are următoarele atribuţii:
a) elaborează şi prezintă pentru aprobare
preşedintelui CSC planul anual cu principalele activităţi ale CSC, denumit în
continuare Plan anual, al cărui model este prezentat în anexa nr. 2;
b) întocmeşte şi transmite Planul de măsuri pentru
pregătirea şedinţei trimestriale a CSC, pe care îl prezintă spre aprobare
preşedintelui CSC;
c) asigură desfăşurarea activităţii Grupului de lucru;
d) elaborează şi prezintă pentru aprobare preşedintelui
CSC proiectul ordinii de zi şi lista cu persoanele convocate/invitate la
şedinţa CSC, pe baza dispoziţiilor primite sau a propunerilor membrilor CSC;
e) elaborează documentele de convocare a membrilor CSC
şi a persoanelor invitate să participe la şedinţele CSC şi întreprinde măsurile
organizatorice necesare pentru desfăşurarea în condiţii normale a acestora;
f) pune la dispoziţia membrilor CSC şi a persoanelor
invitate ordinea de zi şi documentele ce urmează a fi analizate;
g) prezintă în plenul CSC hotărârile CODA adoptate în
intervalul dintre şedinţele CSC;
h) constituie dosarele cu documentaţia pentru şedinţele
CSC;
i) redactează hotărârile adoptate de CSC şi le prezintă
componenţilor acestuia pentru semnare;
j) transmite hotărârile CSC componenţilor CSC şi
structurilor a căror activitate este influenţată de adoptarea acestora;
k) monitorizează aplicarea hotărârilor adoptate şi îl
informează pe preşedintele CSC asupra modului de îndeplinire a acestora;
l) elaborează raportul anual referitor la modul de
îndeplinire a activităţilor CSC cuprinse în Planul anual, pe care îl prezintă
în prima şedinţă ordinară;
m) asigură punctul de contact între CSC şi Statul Major
General, Departamentul pentru armamente, Direcţia planificare integrată a
apărării, precum şi cu alte structuri cu responsabilităţi în problematica
analizată de către acesta;
n) se ocupă de arhivarea documentelor privind
activitatea CSC.
Art. 11. - (1) Activitatea CSC se desfăşoară pe baza
Planului anual.
(2) Elaborarea Planului anual are la bază următoarele
elemente:
a) obiectivele din cadrul Strategiei de înzestrare a
Armatei României;
b) prevederile din cadrul Directivei de planificare a
apărării şi din Planul de înzestrare al Armatei României;
c) hotărârile Consiliului de Planificare a Apărării,
denumit în continuare CPA;
d) hotărârile CSC;
e) deciziile CODA;
f) hotărârile Comitetului Şefilor Statelor Majore,
denumit în continuare CSSM;
g) propunerile membrilor CSC, aprobate de preşedintele
CSC.
Art. 12. - (1) Propunerile pentru elaborarea Planului
anual se transmit secretariatului CSC până la 30 septembrie a anului în curs
pentru anul următor.
(2) Solicitările privind planificarea anuală a
activităţilor CSC se analizează şi se armonizează în cadrul Grupului de lucru.
(3) Proiectul Planului anual se prezintă, spre analiză
şi aprobare, în şedinţa CSC din trimestrul IV al anului în curs pentru anul
următor.
(4) După aprobarea Planului anual, secretariatul CSC
transmite structurilor care au membri în CSC şi structurilor a căror activitate
este influenţată, în părţile ce le privesc, responsabilităţile ce le revin din
Planul anual, în vederea pregătirii documentelor ce urmează a fi prezentate şi
analizate în şedinţele CSC.
Art. 13. - (1) CSC se convoacă de către preşedintele
acestuia, prin intermediul secretariatului CSC, trimestrial în şedinţă ordinară
sau, atunci când situaţia impune, în şedinţe extraordinare.
(2) Şedinţele CSC se desfăşoară în prezenţa a minimum
două treimi din numărul membrilor, a preşedintelui şi/sau a cel puţin unuia
dintre vicepreşedinţii CSC.
(3) In situaţia absenţei motivate a componenţilor CSC,
la şedinţe pot participa înlocuitorii legali ai acestora.
Art. 14. - (1) Şedinţele extraordinare sunt convocate
în situaţii de urgenţă pentru analizarea/aprobarea DNM şi/sau DCO, precum şi
pentru analizarea/validarea variantei de realizare a obiectivelor de înzestrare
prezentate în SSC.
(2) Şedinţele extraordinare sunt convocate în maximum
15 zile calendaristice de la data primirii solicitării de la structura
iniţiatoare. Convocarea şedinţelor extraordinare se face pe baza unui raport
scris, temeinic argumentat, aprobat de preşedintele consiliului.
(3) Documentele care urmează a fi prezentate în
şedinţa extraordinară vor fi distribuite componenţilor CSC, pentru analiză, cu
minimum 5 zile lucrătoare înainte de data de desfăşurare a şedinţei şi, când
situaţia o impune, trebuie să obţină avizul scris al structurilor a căror
activitate este influenţată.
Art. 15. - (1) Pentru buna desfăşurare a şedinţelor CSC
se elaborează Planul de măsuri pentru pregătirea şedinţei trimestriale a CSC.
(2) Planul de măsuri se prezintă, spre aprobare,
preşedintelui CSC cu cel puţin 60 de zile înainte de data planificată pentru
desfăşurarea şedinţei ordinare a CSC.
(3) După aprobarea Planului de măsuri pentru
pregătirea şedinţei trimestriale a CSC, în termen de 5 zile calendaristice de
la aprobare, acesta se transmite componenţilor CSC şi structurilor a căror
activitate este influenţată.
Art. 16. - (1) Şedinţele CSC sunt conduse de
preşedintele acestuia, iar în absenţa sa, de unul dintre vicepreşedinţi,
desemnat de către acesta.
(2) Ministrul apărării naţionale, secretarii de stat
şi şeful Statului Major General pot participa la şedinţele CSC, din proprie
iniţiativă sau la invitaţia preşedintelui CSC. In aceste situaţii, lucrările
şedinţei sunt conduse de către ministrul apărării naţionale, secretarii de stat
sau şeful Statului Major General, după caz.
(3) In situaţii excepţionale sunt invitaţi de către
preşedintele CSC şi şefii categoriilor de forţe ale armatei.
(4) La şedinţele CSC participă cu rol consultativ:
a) şeful Serviciului coordonare şi evaluare programe
din cadrul Direcţiei structuri şi planificarea înzestrării;
b) şeful Grupului de lucru.
(5) La invitaţia preşedintelui sau a altor membri ai
CSC, la şedinţele CSC participă:
a) responsabilii de programe de înzestrare din cadrul
Direcţiei structuri şi planificarea înzestrării, pentru programele care se află
pe ordinea de zi a şedinţei;
b) şeful Direcţiei domenii şi infrastructuri, în
situaţia în care documentele ce se analizează intră, prin conţinutul lor, în
sfera de atribuţii a acestuia;
c) personalul desemnat de structurile beneficiare şi
specialiştii din structurile de cercetare pentru sistemul sau echipamentul
militar aferent programului de înzestrare analizat;
d) personalul desemnat de alte structuri, al căror
domeniu de activitate este influenţat de subiectele de pe ordinea de zi.
Art. 17. - (1) Ordinea de zi a şedinţelor CSC se
elaborează de către secretariatul CSC pe baza Planului anual, a sarcinilor
rezultate din hotărârile CSC adoptate ulterior aprobării acestuia, a
hotărârilor CPA, CSSM şi CODA, a propunerilor membrilor CSC, precum şi a
propunerilor Grupului de lucru.
(2) Proiectul ordinii de zi se prezintă preşedintelui
CSC, spre aprobare, cu cel puţin 10 zile înainte de data propusă pentru
desfăşurarea şedinţei.
(3) După aprobare, în termen de 5 zile lucrătoare,
ordinea de zi se transmite membrilor CSC şi invitaţilor.
Art. 18. - Secretariatul CSC pregăteşte şi prezintă
preşedintelui şi vicepreşedinţilor CSC, pentru studiu şi analiză, documentele
prevăzute pe ordinea de zi, cu cel puţin două zile lucrătoare înainte de data
de desfăşurare a şedinţei CSC.
Art. 19. - Prezentările, intervenţiile şi punctele de
vedere, exprimate pe timpul şedinţelor CSC, se înregistrează pe medii de
stocare acreditate, se arhivează şi se păstrează cu respectarea prevederilor
legale în vigoare.
Art. 20. - (1) Şedinţele CSC se finalizează prin
adoptarea unei hotărâri, al cărei model este prezentat în anexa nr. 3, pentru
fiecare punct înscris pe ordinea de zi a şedinţei.
(2) Hotărârile CSC se adoptă prin vot în urma
exprimării libere a punctelor de vedere ale componenţilor acestuia.
(3) Hotărârile se consideră adoptate dacă întrunesc cel
puţin jumătate plus unu din numărul total al voturilor exprimate.
(4) In cazul în care numărul voturilor „pentru" şi
„împotrivă" este egal, determinant este punctul de vedere exprimat de
preşedintele CSC.
(5) Hotărârile CSC, semnate de către componenţii CSC,
se transmit acestora în termen de 7 zile lucrătoare de la data desfăşurării
şedinţei.
Art. 21. - (1) Documentelor aprobate de către CSC li se
aplică pe fiecare filă ştampila preşedintelui CSC.
(2) Un exemplar al documentelor aprobate de către CSC
se arhivează la Statul Major General, conform reglementărilor în vigoare.
Art. 22. - (1) DNM şi DCO aprobate se transmit în
original la CODA şi în fotocopie la structurile iniţiatoare.
(2) Documentele care nu au fost aprobate se returnează
structurilor iniţiatoare.
Art. 23. - Documentele privind activitatea CSC se
postează în reţeaua INTRAMAN, pe portalul informaţional al Statului Major
General şi website-ul Direcţiei structuri şi planificarea înzestrării.
Art. 24. - (1) Grupul de lucru se convoacă prin
secretariatul CSC conform precizărilor şefului Grupului de lucru.
(2) Datele de desfăşurare şi ordinea de zi a şedinţelor
Grupului de lucru se stabilesc de către şeful Grupului de lucru în colaborare
cu secretariatul CSC, care asigură şi măsurile organizatorice necesare bunei
desfăşurări a acestora.
Art. 25. - (1) Şedinţele Grupului de lucru se
finalizează prin adoptarea Minutei şedinţei Grupului de lucru pentru emiterea
cerinţelor şi planificarea înzestrării, al cărei model este prezentat în anexa
nr. 4.
(2) Minuta şedinţei Grupului de lucru se transmite, în
termen de 5 zile lucrătoare de la semnarea acesteia, membrilor CSC, precum şi
structurilor a căror activitate este influenţată pentru îndeplinirea
responsabilităţilor care le revin.
Art. 26. - (1) Prin grija structurii iniţiatoare,
proiectele de documente sunt transmise spre analiză structurilor care au membri
în CSC şi secretariatului CSC, cu menţionarea datei-limită până la care se
înaintează puncte de vedere pentru îmbunătăţirea acestora, care nu poate depăşi
5 zile lucrătoare de la data transmiterii proiectelor.
(2) Structurile consultate au obligaţia să studieze şi
să analizeze proiectele de documente şi să elaboreze puncte de vedere pentru
îmbunătăţirea acestora.
(3) Punctul de vedere, potrivit domeniilor de
competenţă, se transmite structurii iniţiatoare şi secretariatului CSC pe
suport hârtie şi în format electronic, până la data-limită comunicată de către
structura iniţiatoare, conform alin. (1).
Art. 27. - (1) Structura iniţiatoare centralizează şi
analizează toate punctele de vedere primite şi stabileşte
propunerile/observaţiile care se însuşesc şi se includ în noua formă a
proiectului, respectiv cele care nu se însuşesc. Structura iniţiatoare
înştiinţează structura consultată, precum şi secretariatul CSC, în termen de 3
zile lucrătoare de la data-limită de primire a observaţiilor, asupra punctului
de vedere neînsuşit, împreună cu argumentele pentru care nu a fost acceptat.
(2) După expirarea perioadei de consultare, dacă nu se
primeşte un punct de vedere din partea structurilor consultate, se consideră că
acestea nu au formulat observaţii sau propuneri privind proiectele de documente
trimise spre analiză.
Art. 28. - (1) După reanalizarea şi armonizarea
punctelor de vedere în Grupul de lucru, structura iniţiatoare are obligaţia de
a integra în conţinutul documentului propunerile adoptate în cadrul acestuia şi
de a elabora forma finală a documentului care se prezintă în şedinţa CSC.
(2) Forma finală a documentului se avizează, conform
responsabilităţilor, de către categoriile de forţe ale armatei, Direcţia
personal şi mobilizare, Direcţia informaţii militare, Direcţia operaţii,
Direcţia logistică, Direcţia planificare strategică, Direcţia comunicaţii şi
informatică, Direcţia instrucţie şi doctrină, Departamentul pentru armamente.
(3) Structura iniţiatoare are obligaţia de a
transmite secretariatului CSC documentul avizat, în original, pe suport hârtie
şi în format electronic, cu cel puţin 20 de zile calendaristice înainte de
şedinţa ordinară a CSC.
(4) Forma finală a documentului se transmite pe suport
hârtie şi în format electronic, de către secretariatul CSC, structurilor care
au membri în CSC, cu cel puţin 15 zile calendaristice înainte de şedinţă.
(5) Structura iniţiatoare este responsabilă pentru
corectitudinea datelor transmise, precum şi pentru concordanţa dintre
informaţiile prezentate în forma scrisă şi în forma electronică.
Art. 29. -Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din
prezentul regulament.
ANEXA Nr. 1 la regulament
DEFINIŢII
Aprobare - atestarea şi
certificarea oficială, care confirmă că procesul de validare este complet.
Baza Programului de achiziţie - documentul care conţine parametrii-cheie de performanţă, costuri
şi grafic de realizare ai programului, selectaţi din DCO şi aprobaţi.
Capabilitatea produsului - proprietatea unui produs de a îndeplini cerinţe şi performanţe
operaţionale, parametrii-cheie de performanţă şi indicatori de eficacitate
operaţională, definiţi de acest produs.
Cerinţă - declaraţia
care identifică o caracteristică sau o restricţie operaţională, funcţională sau
de proiectare a unui proces ori a unui produs. Cerinţa este necesară pentru
acceptarea produsului sau a procesului şi trebuie să fie fără ambiguităţi şi
măsurabilă.
Cerinţă operaţională -
caracteristica sau capabilitatea produsului necesară să îndeplinească nevoile
aprobate ale misiunii.
Evaluare - examinarea
sistematică a măsurii în care o entitate este capabilă să satisfacă condiţiile
specificate.
Parametru de performanţă - caracteristica ce defineşte modul de comportare al unui produs,
în diferite scenarii de executare a misiunilor, în funcţie de profilurile
acestor misiuni, tactica adoptată, contramăsurile şi condiţiile ambientale.
Validare - procesul de
verificare oficială a unui document de către o autoritate, alta decât
utilizatorul, pentru confirmarea faptului că sunt satisfăcute condiţiile
particulare pentru o anumită utilizare prevăzută.
ANEXA Nr. 2 la regulament
- Model -
ROMÂNIA
MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE
STATUL MAJOR GENERAL
Consiliul de Supraveghere a Cerinţelor
Nr...........din...........
Bucureşti
Nivel de clasificare
Exemplar unic
Aprob
Preşedintele Consiliului de Supraveghere a Cerinţelor
Locţiitorul şefului Statului Major General
(gradul).........................................................
(prenumele, numele, semnătura şi ştampila)
PLAN
cu principalele activităţi ale Consiliului de
Supraveghere a Cerinţelor în anul..........
A. Programul major „Forţe terestre"
Nr. crt.
|
Programul
de înzestrare/
capabilităţi
funcţionale
|
Documentul analizat
|
Activitatea
(problematica
abordată în cadrul
analizei/ informării)
|
Perioada planificată (trimestrul)
|
Structura care prezintă documentul
|
Structurile colaboratoare
|
Observaţii
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B. Programul major „Forţe aeriene"
C. Programul major „Forţe Navale"
Nr. crt.
|
Programul
de înzestrare/
capabilităţi
funcţionale
|
Documentul analizat
|
Activitatea
(problematica
abordată în cadrul
analizei/ informării)
|
Perioada planificată (trimestrul)
|
Structura care prezintă documentul
|
Structurile colaboratoare
|
Observaţii
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
D. Programul major „Statul Major General/Conducere strategică”
E. Programul major „Informaţii pentru Apărare"
F. Diverse
Secretarul Consiliului de Supraveghere a Cerinţelor
Şeful Serviciului planificarea înzestrării
Intocmit
Şeful Biroului supraveghere cerinţe (gradul)..................................................................
(prenumele, numele, semnătura şi ştampila)
(gradul).............................................................................
(prenumele, numele, semnătura şi
ştampila)
ANEXA Nr. 3 la regulament
- Model -
ROMÂNIA
MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE
STATUL MAJOR GENERAL
Consiliul de Supraveghere a Cerinţelor
Nivel de clasificare
Exemplar unic
HOTĂRÂRE
In temeiul art. 32 alin. (8) din Legea nr. 346/2006
privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, cu
modificările ulterioare, şi al Ordinului ministrului apărării naţionale nr. M.
86/2010 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea
Consiliului de Supraveghere a Cerinţelor, analizând (denumirea documentului
prezentat spre analiză) .....................
......................................, înscris la pct. nr.......de pe ordinea
de zi,
Consiliul de Supraveghere a Cerinţelor hotărăşte:
Art. 1.
-........................................................................................................................................................................ .............................................
Art. 2.-........................................................................................................................................................................ ..............................................
Art. n. -........................................................................................................................................................................ .............................................
Hotărârea a fost adoptată în şedinţa Consiliului de
Supraveghere a Cerinţelor din (data) ..................................
Bucureşti
Nr............
PREŞEDINTELE CSC
Locţiitorul şefului Statului Major General
.........................................................................
(gradul, semnătura, numele şi prenumele)
VICEPREŞEDINTELE CSC
Locţiitorul pentru operaţii şi instrucţie al şefului
Statului Major General
.........................................................................
(gradul, semnătura, numele şi prenumele)
Locţiitorul şefului Departamentului pentru armamente,
.........................................................................
(gradul, prenumele şi numele)
Locţiitorul directorului general al Direcţiei generale
de informaţii a apărării,
.........................................................................
(gradul, prenumele şi numele)
Locţiitorul şefului Statului Major al Forţelor Terestre
.........................................................................
(gradul, prenumele şi numele)
Locţiitorul şefului Statului Majorai Forţelor Aeriene,
.........................................................................
(gradul, prenumele şi numele)
Locţiitorul şefului Statului Major al Forţelor Navale,
.........................................................................
(gradul, prenumele şi numele)
Şeful de stat major al Comandamentului logistic
întrunit,
.........................................................................
(gradul, prenumele şi numele)
Directorul Direcţiei planificare integrată a apărării,
.........................................................................
(gradul, prenumele şi numele)
Şeful Direcţiei personal şi mobilizare,
.........................................................................
(gradul, prenumele şi numele)
Şeful Direcţiei operaţii,
.........................................................................
(gradul, prenumele şi numele)
Şeful Direcţiei logistice,
.........................................................................
(gradul, prenumele şi numele)
Şeful Direcţiei planificare strategică,
.........................................................................
(gradul, prenumele şi numele)
Şeful Direcţiei comunicaţii şi informatică,
.........................................................................
(gradul, prenumele şi numele)
Şeful Direcţiei instrucţie şi doctrină,
.........................................................................
(gradul, prenumele şi numele)
Şeful Direcţiei structuri şi planificarea înzestrării,
.........................................................................
(gradul, prenumele şi numele)
VICEPREŞEDINTELE CSC
Locţiitorul pentru resurse al şefului Statului Major
General
.........................................................................
(gradul, semnătura, numele şi prenumele)
.........................................................................
(semnătura)
.........................................................................
(semnătura)
.........................................................................
(semnătura)
.........................................................................
(semnătura)
.........................................................................
(semnătura)
.........................................................................
(semnătura)
.........................................................................
(semnătura)
.........................................................................
(semnătura)
.........................................................................
(semnătura)
.........................................................................
(semnătura)
.........................................................................
(semnătura)
.........................................................................
(semnătura)
.........................................................................
(semnătura)
.........................................................................
(semnătura)
.........................................................................
ANEXA Nr. 4 la regulament
- Model -
ROMÂNIA
MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE
STATUL MAJOR GENERAL
Consiliul de Supraveghere a Cerinţelor
Nr...........din...........
Bucureşti
Nivel de clasificare
Exemplar unic
MINUTA
şedinţei Grupului de lucru pentru emiterea
cerinţelor şi planificarea înzestrării
Loc de desfăşurare:
Data:
Condusă de:
Participanţi:
Scop:
Obiective:
1. Analizarea cerinţelor operaţionale şi a misiunilor
specifice cuprinse în DNM şi DCO
2. Analizarea cerinţelor tehnico-operaţionale cuprinse
în DCO, pe baza identificării soluţiei optime din punctul de vedere al
raportului cost-performanţă şi analizei riscurilor cuprinse în Studiul de
concept şi SSC, conform Instrucţiunii 1000.2-01 privind managementul
achiziţiilor pentru apărare, aprobată prin Ordinul ministrului apărării
naţionale nr. M. 160/2001*
3. Prezentarea stadiului derulării programelor de
înzestrare (achiziţionarea, integrarea şi modernizarea echipamentelor), precum
şi comportarea în exploatare a echipamentelor şi sistemelor, cuprinse pe agenda
de lucru a şedinţei CSC din trimestrul ...
4. Analizarea în vederea integrării în conţinutul
documentelor prevăzute a se prezenta în CSC a punctelor de vedere formulate de
către membrii Grupului de lucru.
Problematica rezultată în urma analizării
documentelor
Nr. crt.
|
Denumirea programului de înzestrare
|
Documentul analizat
|
Structura care prezintă
|
Propunerea Grupului de lucru
|
Argumente
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
…
|
|
|
|
|
|
n
|
|
|
|
|
|
Şeful Direcţiei structuri şi planificarea înzestrării
(gradul) .....................................................
(numele prenumele)
Şeful Grupului de lucru pentru emiterea cerinţelor şi
planificarea înzestrării (gradul)
....................................................
(numele şi prenumele)
Intocmit
...........................
(grad, nume, prenume, telefon)
* Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M 160/2001
nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece are ca
obiect reglementări din sectorul de apărare a ţării şi securitate naţională.