Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 844 din  5 august 1992

pentru aprobarea Normelor tehnice cu privire la renegocierea preturilor si tarifelor precum si la modificarea adaosurilor comerciale si a cotelor de comision inregistrate conform Hotararii Guvernului nr. 412/1992

ACT EMIS DE: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR

ACT PUBLICAT IN: Colectia CONTROLUL FINANCIAR


SmartCity3


    Ministrul economiei si finantelor,
    In baza prevederilor Hotararii Guvernului nr. 326/1991 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei si Finantelor,
    Emite prezentul:
    ORDIN
    1. Se aproba Normele tehnice cu privire la renegocierea preturilor si tarifelor precum si la modificarea adaosurilor comerciale si a cotelor de comision, inregistrate conform prevederilor Hotararii Guvernului nr. 412/1992.
    2. Directia evolutia si prognoza preturilor si tarifelor, Directia pentru protectia concurentei si serviciile judetene si al municipiului Bucuresti pentru preturi si protectia concurentei din cadrul Ministerului Economiei si Finantelor vor aduce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

                      NORME TEHNICE
cu privire la renegocierea preturilor si tarifelor, precum si la modificarea adaosurilor comerciale si a cotelor de comision, inregistrate conform Hotararii Guvernului nr. 412/1992.

    Potrivit Hotararii Guvernului nr. 412 din 30 iulie 1992, agentii economici negociaza noi preturi cu ridicata si tarife avand in vedere influentele pe care acestia le primesc, direct sau de la furnizori, ca urmare a factorilor precizati la art. 1 si 2 din aceasta hotarare.
    Preturile cu ridicata si tarifele se negociaza treptat, pe masura primirii influentelor respective si, conform prevederilor art. 10, alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 412/1992, se inregistreaza la organele teritoriale ale Ministerului Economici si Finantelor in termen de 5 zile de la data negocierii.
    In masura in care nivelul cotelor de adaos comercial si de comision practicat la data de 31 iulie 1992 nu depaseste pe cel inregistrat dupa data de 15 februarie a.c. (inclusiv nivelul avizat de organele Ministerului Economiei si Finantelor si Ministerului Comertului si Turismului), acesta ramane valabil in continuare, nemaifiind necesara o noua inregistrare dupa data de 31 iulie 1993.
    Renegocierea noilor preturi cu ridicata si tarife, precum si modificarea cotelor de adaos comercial si comision, se face cu respectarea art. 10 din Hotararea Guvernului nr. 412/1992.
    In vederea aplicarii in mod unitar a prevederilor referitoare la renegocierea preturilor si tarifelor, precum si la modificarea cotelor de adaos comercial si de comision prevazute la art. 10 al Hotararii Guvernului nr. 412/1992, se emit urmatoarele Norme tehnice:
    1. Hotararea Guvernului nr. 412/1992 nu abroga art. 10 - 14 din Hotararea Guvernului nr. 776/1991, acestea ramanand in vigoare; in conformitate cu prevederile art. 13 din Hotararea Guvernului nr. 776/1991, agentii economici - indiferent de forma de proprietate a acestora - pot practica preturi, tarife adaosuri si cote de comision mai mici decat cele inregistrate conform prevederile art. 10 din Hotararea Guvernului nr. 412/1992 si a Normelor Tehnice aprobate prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 179/1992.
    Ca urmare, la practicarea de preturi, tarife adaosuri si cote de comision mai mici decat cele inregistrate conform prevederilor art. 10 din Hotararea Guvernului nr. 412/1992, la organele teritoriale ale Ministerului Economiei si Finantelor, respectiv serviciile de preturi si protectia concurentei din judete si municipiul Bucuresti, se va avea in vedere ca nivelul acestora poate oscila in plus sau in minus, in functie de actiunea conjugata a cererii si ofertei, fara insa a depasi nivelul inregistrat.
    Totodata, trebuie avut in vedere ca practicarea unor preturi cu ridicata si tarife diferite in functie de beneficiari, conditii identice de calitate si livrare sau prestare ale unui produs sau serviciu se poate face - asa cum prevede Legea nr. 11/1991 privind combaterea concurentei neloiale - numai cu respectarea regulilor de exercitare a activitatii cu bunacredinta si potrivit uzantelor cinstite, abaterile fiind incriminate de aceasta lege.
    Pentru unele produse alimentare, precum si la unele materiale destinate agriculturii, care fac obiectul Hotararii Guvernului nr. 53/1992, acest act normativ prevede expres (la art. 4) obligativitatea practicarii aceluiasi nivel de pret pentru produsele vandute in conditii identice de calitate si livrare.
    2. Pentru a se asigura protectia agentilor economici beneficiari, precum si a populatiei, Hotararea Guvernului nr. 412/1992, la art. 10, alin. (2) prevede ca in cazul in care unii agenti economici furnizori - indiferent de forma de proprietate a acestora - intentioneaza sa renegocieze preturile cu ridicata si tarifele sau sa modifice cotele de adaos si comision, inregistrate* potrivit acestei hotarari - in sensul majorarii lor - acestia trebuie sa anunte intentia de majorare cu cel putin 30 de zile inainte de aplicare.
    In acest scop se va proceda astfel:
---------------------
    *) In cazurile in care preturile si tarifele la unele produse si servicii importante pentru economia nationala si nivelul de trai al populatiei (delimitate prin nomenclatoarele A si B anexa la Normele Tehnice aprobate prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 179/1992), precum si unele cote de adaos comercial sau comision nu au fost declarate si inregistrate, termenul de 30 de zile se prelungeste la 6 luni, conform prevederilor art. 10, alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 412/1992.
    Prezentele Norme tehnice nu se aplica in cazul in care au fost inregistrate preturi si tarife la unele produse si servicii care nu fac parte din categoria celor importante, delimitate prin Normele tehnice sus mentionate.

    A. Se anunta intentia de majorare catre agentii economici beneficiari si populatie
    2.1. Intentia de majorare a preturilor si tarifelor trebuie anuntata in scris - in mod fundamentat - catre toti agentii economici beneficiari ai produselor si serviciilor in cauza pentru ca acestia sa-si poata stabili strategia de aprovizionare tehnico-materiala si de productie sau de desfacere, in functie de noile conditii de pret solicitate de furnizori.
    Prezentele Norme tehnice nu se aplica in cazul in care au fost inregistrate preturi si tarife la unele produse si servicii care nu fac parte din categoria celor importante, delimitate prin Normele tehnice sus-mentionate.
    2.2. Intentia de majorare a preturilor cu ridicata la marfuri destinate consumului populatiei, a tarifelor pentru serviciile prestate populatiei ori a adaosurilor comerciale si a cotelor de comision trebuie anuntata populatiei prin presa centrala sau locala, dupa caz, de catre agentii economici producatori (prestatori) si respectiv de catre agentii economici cu activitate de comert, specificandu-se cauzele care determina majorarea si consecinta directa in nivelul preturilor cu amanuntul.
    In aceste cazuri, intentia de majorare va fi anuntata si organizatiilor sindicale, precum si altor asociatii cu caracter nepolitic care apara interesele salariatilor si ale altor categorii ale populatiei.
    2.3. Termenul de "cel putin 30 de zile" prevazut la art. 10, alin. (2) din Hotararea Guvernului nr. 412/1992 incepe
    a) de la data comunicarii facuta primului agent economic beneficiar asupra intentiei de majorare a pretului cu ridicata sau a tarifului pentru prestatiile intre agentii economici si respectiv
    b) de la publicarea in presa a intentiei de majorare a preturilor cu ridicata la marfurile destinate consumului populatiei, a tarifelor pentru serviciile ce se presteaza acestora sau (si) a cotelor de adaos sau comision, precum si a nivelului noilor preturi cu amanuntul ce vor rezulta din majorarile anuntate.
    2.4. In situatia in care intentia de majorare a unui pret cu ridicata sau tarif, anuntata de un agent economic furnizor (prestator) este considerata corect dimensionata si oportuna, agentul economic beneficiar va trebui sa-si recalculeze costurile si eventual preturile produselor si serviciilor pe care le executa, cu influentele pe care le va primi de la furnizor. Acesta va trebui, la randul sau, sa anunte beneficiarii - si dupa caz, populatia - asupra intentiei de majorare, mentionand si noile nivele de pret.
    In aceste cazuri, pentru fiecare veriga se aplica prevederile duratei minime de 30 de zile dintre data anuntarii intentiei de majorare si cea a aplicarii pretului (tarifului) majorat.
    Prin majorare corect dimensionata si oportuna se are in vedere acel nivel de pret sau tarif supus renegocierii in care se regasesc numai influentele obiective in costuri primite de la agentii economici furnizori sau rezultate din aplicarea unor reglementari legale (referitoare la dobanzi, indexari, compensari etc.), iar nivelul rezultat asigura circulatia prestarea corespunzatoare a acestora in economie, fara a conduce la stocari anormale de produse sau reducerea accentuata ori chiar desfiintarea unor prestari de servicii ca urmare a lipsei cererii din partea potentialilor beneficiari.
    B. Se notifica intentia de majorare catre Ministerul Economiei si Finantelor.
    2.5. Concomitent cu anuntarea intentiei de catre agentii economici care vor sa majoreze nivelul inregistrat la unele preturi si tarife pentru produsele si serviciile prevazute in anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 776/1991 cu modificarile ulterioare sau cotele de adaos si comision peste nivelul de 30% , fata de preturile cu ridicata ale producatorilor (importatorilor), acestia au obligatia sa notifice intentia de majorare Ministerului Economiei si Finantelor.
    Actul de notificare este redat in anexa (model 1).
    2.6. Agentii economici care intentioneaza sa majoreze unele preturi si tarife pentru produsele si serviciile care nu se regasesc in anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 776/1991 cu modificarile ulterioare sau cotele de adaos si comision in limita procentului de 30% fata de preturile cu ridicata ale producatorilor (importatorilor) - inregistrate conform reglementarilor de la art. 10 din Hotararea Guvernului nr. 412/1992 - au obligatia de a notifica aceasta intentie serviciilor de preturi si protectia concurentei din judete si municipiul Bucuresti ale Ministerului Economiei si Finantelor, utilizandu-se actul de notificare alaturat (model 1).
    2.7. Cu cel putin 10 zile inainte de expirarea termenului de 30 de zile agentii economici care intentioneaza sa efectueze asemenea majorari vor prezenta organelor la care au facut notificarea (Ministerul Economiei si Finantelor sau serviciilor teritoriale pentru preturi si protectia concurentei, dupa caz) elementele de baza pentru fundamentarea acestor operatiuni la care se anexeaza copii de pe notele de negociere cu principalii beneficiari (care detin peste 50% din cantitatile comandate) ori acordul de principiu al beneficiarilor asupra majorarii preturilor si tarifelor, precum si punctele de vedere ale populatiei aparute in presa sau comunicate in scris de organele care apara interesele acesteia.
    Comunicarea documentatiilor cuprinzand elementele de baza pentru fundamentarea intentiei de majorare a preturilor (tarifelor), cotelor de adaos sau comision, se va face cu respectarea modelelor 2 si 3 anexate la prezentele norme.
    In notele de negociere cu principalii beneficiari ori in acordul de principiu al acestora trebuie sa se regaseasca expres si punctul de vedere al beneficiarilor din aval pana la consumatorul final. De exemplu:
    Agentul economic producator (A) va anunta intentia de renegociere a pretului cu ridicata in sensul majorarii acestuia pentru produsul (P1) agentului economic beneficiar (B) sau (si) populatiei si o va notifica Ministerului Economiei si Finantelor.
    La randul sau, agentul economic (B) - care va utiliza produsul (P1) la fabricarea produsului (P2) - considerand intemeiata solicitarea furnizorului sau, va anunta agentul economic (C), beneficiar al produsului (P2) sau (si) populatiei intentia de majorare a pretului cu ridicata ca urmare a influentei pe care o va primi din cresterea pretului la produsul (P1).
    Cu cel putin 10 zile inainte de expirarea termenului de 30 de zile, agentul economic (A) va prezenta Ministerului Economiei si Finantelor elementele de baza pentru fundamentarea intentiei anuntate de majorare a pretului cu ridicata la produsul (P1) anexind si nota de negociere incheiata cu agentul economic beneficiar (B) sau acordul de principiu al acestuia. In nota sau acordul respectiv va trebui sa se mentioneze expres si punctul de vedere al agentului economic beneficiar (C) asupra intentiei de majorare anuntata la produsul (P2).
    In cazul in care produsul (P1) sau produsul (P2) reprezinta marfa destinata consumului populatiei, pentru care intentia de majorare a pretului cu amanuntul a fost anuntata acesteia, potrivit pct. 2.2. din prezentele norme, in elementele de baza pentru fundamentarea intentiilor de majorare si in notele de negociere incheiate cu agentii economici beneficiari ori in punctele de vedere ale acestora, se va mentiona expres si opinia populatiei reiesita din presa sau ( si) cea comunicata in scris agentilor care au anuntat intentia de majorare.
    2.8. Pentru marfurile destinate consumului populatiei, documentatia cuprinzand elementele de baza pentru fundamentarea intentiei de majorare (model 2 si 3) va fi transmisa de agentul economic respectiv si Ministerului Comertului si Turismului - Departamentul reglementarii comertului si turismului, impreuna cu care Ministerul Economiei si Finantelor va verifica temeinicia acesteia.
    Pentru marfurile destinate consumului populatiei, din categoria celor a caror intentie de majorare a fost notificata pe plan local, serviciile de preturi si protectia concurentei vor convoca centrele teritoriale de expansiune a comertului si turismului din judetul respectiv, impreuna cu care vor verifica temeinicia propunerilor de majorare a preturilor (tarifelor) si respectiv vor aviza majorarea cotei de adaos comercial sau comision, dupa caz.
    3. Eventuale divergente ce pot apare intre parti cu prilejul negocierii nivelului de pret sau tarif pentru care s-a anuntat intentia de majorare se rezolva de catre "Comisiile teritoriale pentru examinarea si solutionarea divergentelor dintre agentii economici la negocierea preturilor si tarifelor", (constituite prin Ordinul nr. 15 din 31 iulie 1991 al Ministerului Economiei si Finantelor) sau, dupa caz, de catre Ministerul Economiei si Finantelor,
    Solutionarea divergentelor in sensul acceptarii de catre unele parti negociatoare a unor nivele de pret majorate si inscrierea lor in nota de negociere sau in acordul de principiu al beneficiarilor va permite agentului economic care a anuntat intentia de majorare sa depuna documentatia de fundamentare la Ministerul Economiei si Finantelor sau la organele teritoriale ale acestuia, dupa caz.
    4. Organele centrale si cele locale prevazute de reglementarile legale in vigoare au obligatia sa verifice temeinicia intentiei de majorare, urmand sa o confirme sau sa o infirme, dupa caz.
    Confirmarea temeiniciei intentiei de majorare a preturilor si tarifelor si respectiv avizarea majorarii cotelor de adaos comercial si comision vor fi comunicate de Ministerul Economiei si Finantelor sau organele sale teritoriale, dupa caz, in cel mult 10 zile de la primirea integrala a documentatiei.
    In cazul confirmarii, aceasta va trebui sa contina si urmatoarele precizari:
    - pretul sau tariful confirmat reprezinta limita maxima, agentii economici respectivi putand practica nivele mai mici;
    - odata cu nivelul de pret se va mentiona si conditia de livrare (franco-ambalaj) in care a fost dimensionat, avand in vedere ca partile pot negocia si alte conditii, cu adaptarea corespunzatoare a nivelului de pret;
    - data de la care se va putea aplica nivelul majorat, intrucat acesta va fi valabil numai dupa ce noul nivel va fi inregistrat in evidenta existenta la serviciul teritorial pentru preturi si protectia concurentei;
    - dupa aceasta data vor putea fi renegociate noile nivele in sensul majorarilor, cu conditia anuntarii noii intentii de majorare cu 30 zile inainte.
    In cazul in care intentia de majorare a pretului, tarifului sau adaosului (comisionului) nu se justifica economic, organele care au intreprins analiza vor transmite agentului economic solicitant motivatia neaprobarii cererii de majorare. Comunicarea va fi semnalata de reprezentantii organelor imputernicite sa verifice temeinicia intentiei de majorare si respectiv de avizare a majorarii cotelor de adaos comercial (comision).
    Agentul economic care a primit de la organele locale infirmarea temeiniciei majorarii pretului sau tarifului ori, dupa caz, aviz nefavorabil pentru majorarea cotei de adaos comercial sau de comision, se va putea adresa pentru solutionarea ei Ministerului Economiei si Finantelor care urmeaza sa o solutioneze in cel mult 10 zile de la primire. In aceste cazuri, agentul economic interesat va inainta documentatia de fundamentare prezentata organelor locale, raspunsul motivat al acestora, precum si punctul sau de vedere fata de acest raspuns.
    Pretul legal care poate fi practicat este cel avizat de Ministerul Economiei si Finantelor si inregistrat la organele locale.
    5. Organele centrale si cele locale prevazute de prezentele Norme care, potrivit reglementarilor legale, verifica temeinicia intentiei de majorare a preturilor, tarifelor, cotelor de adaos comercial si cele de comision pot solicita agentului economic producator, prestator sau cu activitate comerciala informatii suplimentare in cazul in care cele transmise initial nu asigura analizarea completa a acestei intentii.
    Termenele prevazute in prezentele Norme se inteleg in conditiile prezentarii integrale a documentatiei de fundamentare a intentiei de majorare.
    6. Se atrage atentia agentilor economici ca prezentarea unor date eronate pentru a justifica nivelul preturilor, tarifelor, adaosurilor comerciale si comisioanelor ce se supun renegocierii sau anuntarii intentiei de majorare, precum si celelalte incalcari ale prevederilor Hotararii Guvernului nr. 412/ 1992 se sanctioneaza conform art. 14 din aceasta hotarare.
    7. Preturile si tarifele pentru produsele si serviciile noi vor fi inregistrate conform prevederilor art. 14 din Hotararea Guvernului nr. 776/1991, iar renegocierea acestora - in sensul majorarii lor - se va face cu respectarea reglementarilor de la art. 10 din Hotararea Guvernului nr. 412/1992.
    8. Termenele mentionate in prezentele Norme decurg de la data primirii de catre destinatar a corespondentei respective (data postei).
    Model nr. 1
    Denumirea firmei...............
    (agent economic - persoana juridica - indiferent de forma de proprietate)
    Adresa firmei..............

    MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
(sau dupa caz, serviciul de preturi si protectia concurentei din judetul............. municipiul Bucuresti)

                   ACT DE NOTIFICARE

    a intentiei de majorare a pretului cu ridicata, tarifului, cotei de adaos (comision) pentru activitatea: de import (ca intermediar), cu ridicata, cu amanuntul, de consignatie sau de alimentatie publica la:
    - produsul.................
    - serviciul.................
    - grupa de produse................
    1. Prin prezenta notificam intentia de majorare, care sa se aplice de la data de........... si care a fost anuntata clientilor, agentilor economici beneficiari la data de............. si (sau) populatiei la data de.............
    2. Nivelul actual si cel propus al pretului/tarifului/adaosului, precum si motivatia intentiei de majorare (influente ce se vor primi in costuri, temeiul legal al acestora sau alte elemente care conduc la aprecierea ca se vor primi asemenea influente).
    3. Cu 10 zile inainte de punerea in aplicare a pretului cu ridicata / tarifului / adaosului comercial sau comisionului respectiv inainte de data de............. urmeaza sa prezint documentatia de fundamentare. In cazul preturilor/tarifelor aceasta va fi insotita de Notele de negociere cu principalii beneficiari (care detin 50% din cantitatile comandate) sau de acordul de principiu al acestora.
    Pentru marfuri destinate consumului populatiei voi prezenta si punctele de vedere ale organismelor care apara interesele salariatilor si ale altor categorii ale populatiei.
    4. Punerea in aplicare a noului pret/tarif/adaos comercial (comision) o voi face numai dupa verificarea temeiniciei acestuia si inregistrarea noului nivel la organele teritoriale ale Ministerului Economiei si Finantelor.

    Data............                            L.S.....................
                         Semnatura persoanei imputernicite sa reprezinte firma.

    NOTA:
    In cazul in care agentul economic intentioneaza sa notifice intentia de majorare a preturilor, tarifelor sau adaosurilor comerciale (comision) pentru mai multe produse si servicii, acesta va putea intocmi un singur act cu conditia ca elementele prevazute la pct. 2 de mai sus sa fie prezentate separat.

    Model nr. 2
    Denumirea firmei...................
    (agent economic - persoana juridica - indiferent de forma de proprietate)
    Adresa firmei................
    Informatiile cuprinse in acest formular sint/nu sunt confidentiale (agentul economic va preciza caracterul informatiei)

ELEMENTE DE BAZA PENTRU FUNDAMENTAREA
INTENTIILOR DE MAJORARE A PRETULUI (TARIFULUI)
LA .........................
(denumirea completa a marfii sau a serviciului)
    1. Numarul si data actului de notificare* prin care agentul economic a anuntat intentia de majorare a pretului/tarifului.
    2. Data la care producatorul (prestatorul) a anuntat clientii - agentii economici si, dupa caz, populatia de intentia de majorare a pretului/tarifului (nu mai putin de 30 de zile intre data de punere in aplicare a pretului/tarifului majorat si data anuntarii intentiei catre clienti).
    3. Elementele de baza pentru fundamentarea intentiei de majorare a pretului/tarifului.
    A. STRUCTURA PRETULUI (TARIFULUI)
                                                                 lei/UM -
________________________________________________________________________________
      SPECIFICATIE                        Pret cu ridicata(tarif)     Diferente
                                         _________________________
                                          in vigoare propus
________________________________________________________________________________
 - Materii prime si materiale             - date de fundamen-
 - Energie - combustibili                 tare la inregistrarea
 - Transport                              preturilor (tarifelor),
 - Amortismente                           in cel mult 5 zile de
 - Salarii si CAS                         la negocierea pretului
 - Alte cheltuieli de productie           (tarifului)
 - Cheltuieli de desfacere-service
 - Total costuri de productie (prestare)
 - Profit
 - Impozit pe circulatia marfurilor
 - PRET CU RIDICATA (TARIF)*

    B. ELEMENTE JUSTIFICATIVE MINIME PRIVIND FACTORII DE INFLUENTA
    a) majorari ale preturilor de aprovizionare cu materii prime, materiale combustibil, energie, subansamble, etc. precum si a tarifelor de transport (cu specificarea actului normativ, avizului sau notei de negociere, dupa caz);
    b) majorari ale preturilor externe care conduc la modificarea preturilor de aprovizionare tehnico-materiala in lei la produse din import.
    c) modificari ale surselor de aprovizionare care influenteaza, sensul cresterii, costul mediu de aprovizionare.
    NOTA:
    Majorarile de salarii (inclusiv indexarile si compensarile) vor trebui sa fie compensate integral prin cresterea productivitatii muncii, astfel ca acestea nu vor putea constitui motiv de majorare a pretului unitar al produselor, in masura in care actele normative nu vor prevedea altfel.
    d) majorarile dobanzilor la credite, amortismentelor, cotelor de adaos comercial, comision etc. (se va specifica temeiul legal al majorarii); majorarea adaosului comercial de catre organizatiile economice care asigura aprovizionarea cu materii prime, materiale, marfuri.
  ______________________________
    *) Se va specifica numarul si data de inregistrare a actului de notificare (model nr. 1)
    *) In cazul in care a fost negociat alt nivel de pret decat cel din actul de notificare se va utiliza cel convenit.

    e) eventualele influente favorabile asupra nivelului cheltuielilor de productie (reducerea unor preturi de aprovizionare, imbunatatirea structurii productiei proprii, scaderea procentului de dobanzi la credite, negocierea unor adaosuri comerciale sau de comision mai mici etc.) si ponderea acestora in compensarea factorilor care vor scumpi productia.
    f) nivelul profitului in conditiile in care nu se primeau influentele susmentionate in costurile proprii pe unitate de produs si gradul de deteriorare a acestuia (indeosebi in cazul in care prin aceste modificari vor rezulta pierderi).
    Aceste elemente de fundamentare vor fi completate cu orice alte informatii pe care agentul economic ce anunta intentia de majorare considera ca pot sustine obiectiv operatiunea respectiva.
    4. La prezenta documentatie de fundamentare se vor anexa Notele de negociere cu principalii beneficiari (care devin 50% din cantitatile comandate) asupra nivelului majorat al pretului si tarifului sau acordul de principiu al acestora asa cum s-a specificat la punctul 2 din prezentele Norme tehnice.
    In aceste Note de negociere (acorduri de principiu) beneficiarii vor mentiona ca:
    - pe baza influentelor pe care le vor primi din negocierea preturilor si tarifelor cu furnizorii si-au recalculat costurile si preturile (tarifele)
la produsele (serviciile) pe care le executa;
    - eventuala intentie de majorare a preturilor si tarifelor la productia (prestarile) pe care le executa a fost anuntata, la randul lor, beneficiarilor proprii, specificandu-se punctul de vedere al acestora.
    Model nr. 3
    Denumirea firmei....................
    (agent economic - persoana juridica - indiferent de forma de proprietate)
    Adresa firmei..................
    Informatiile cuprinse in acest formular sint/nu sunt confidentiale (agentul economic va preciza caracterul informatiei)

    ELEMENTE DE BAZA PENTRU FUNDAMENTAREA INTENTIEI DE MAJORARE A COTEI DE ADAOS COMERCIAL SAU DE COMISION LA...........................
               (denumirea grupei de produse aferente cotei de adaos comercial)
    1. Numarul si data actului de notificare* prin care agentul economic a anuntat intentia de majorare a cotei...............
    2. Data la care agentul economic cu activitate comerciala de import (ca intermediar), cu ridicata, cu amanuntul, de consignatie si de alimentatie publica a anuntat intentia de majorare a cotei de adaos comercial (comision).
    3. Elementele de baza pentru fundamentarea intentiei de majorare a cotei.

    A. STRUCTURA COTELE ADAOS COMERCIAL (COMISION)
________________________________________________________________________________
           SPECIFICATIE                                 Date program 1992
________________________________________________________________________________
    - Valoarea marfurilor aprovizionate in               (date pentru ultima
    preturi cu ridicata ale producatorului (im-          luna de realizari)
    portatorului) sau angrosistului - mii lei
    - Adaos comercial (comision) - cota % mii lei

                                                            date ce au stat la
                                                            baza inregistrarii
                                                            adaosului (comision)
                                                           in conditiile actuale
    - Total cheltuieli de circulatie la veriga analizata - mii lei, din care
    - salarii si CAS - mii lei
    - incarcare-descarcare si alte manipulari - mii lei
    - transport - mii lei
    - combustibili, energie - mii lei
    - dobanzi - mii lei
    - chirii - mii lei
    - alte cheltuieli - mii lei
    - Profit - mii lei
    - Impozit pe circulatia marfurilor - mii lei %
    - Numarul de personal
    - Nivelul cotei - in vigoare - %
                                 - mii lei
               - propuse - %
                                 - mii lei

    B. MODUL DE COMPLETARE A DATELOR
    a) Determinarea volumului desfacerii marfurilor in preturi cu ridicata ale producatorilor se va face pe baza preturilor negociate, potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr. 412/1992. Se vor anexa in copie Notele de negociere a preturilor (sau telexurile de confirmare a acestora) pentru marfurile comercializate.
     b) Influentele care intervin in cheltuielile de circulatie se vor situa in limita preturilor sau a indicilor de majorare prevazuti in actele normative aparute.
    Pentru determinarea cheltuielilor de transport (c.f. si auto) se vor preciza furnizorii, distantele de transport si tariful legal, anexindu-se in copie facturile prestatorilor sau confirmarea de catre acestia a tarifelor incluse in calculatia adaosului comercial.
    c) Numarul de personal se va inscrie in anexa cu indicatorii pe total societate.
    d) Dobanzile bancare se vor fundamenta pe baza cotelor prevazute de banci.
    e) In cazul in care la desfacerea marfurilor sunt mai multe verigi, agentii economici vor dovedi negocierea cu verigile anterioare a cotelor de adaos propuse pentru a identifica nivelul sumei adaosurilor.
    f) In cazul in care agentul economic solicita majorarea cotei de adaos pentru mai multe produse sau grupe de produse, societatea comerciala va completa:
    - un formular cuprinzand date pentru totalul activitatii;
    - cate un formular pentru fiecare produs sau grupa de produse pentru care se solicita majorarea cotei (cotelor) de adaos.
    g) Avizarea depasirii temeinic justificate, in limita sumei de adaos de 30%, se va face de catre organele teritoriale ale Ministerului Economiei si Finantelor si Ministerului Comertului si Turismului, respectiv de serviciile de preturi si protectia concurentei impreuna cu centrele teritoriale de expansiune a comertului si turismului, imputernicite in acest scop.
  _________________________________
    *) Se va specifica numarul si data de inregistrare a actului de notificare (model nr. 1).

                     ---------------------------








SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 844/1992

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 844 din 1992
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu