Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 197 din 25 mai 2004

pentru ratificarea Acordului privind cooperarea dintre Romania si Oficiul European de Politie, semnat la Bucuresti la 25 noiembrie 2003

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 498 din  2 iunie 2004


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Acordul privind cooperarea dintre Romania si Oficiul European de Politie, semnat la Bucuresti la 25 noiembrie 2003.

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 27 aprilie 2004, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

                     PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                               VALER DORNEANU

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 17 mai 2004, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

                         p. PRESEDINTELE SENATUI,
                              GHEORGHE BUZATU

                                  ACORD
    privind cooperarea dintre Romania si Oficiul European de Politie

    Romania, reprezentata de catre ministrul administratiei si internelor, si Oficiul European de Politie, denumit in continuare Europol, reprezentat de catre director, denumite in continuare parti contractante,
    constiente de problemele urgente care rezulta din criminalitatea internationala organizata, in special terorismul, traficul cu fiinte umane si contrabanda cu migranti, traficul ilicit de droguri si alte forme grave ale criminalitatii internationale,
    avand in vedere ca Europol a primit aprobarea Consiliului Uniunii Europene pentru initierea negocierilor unui Acord de cooperare cu Romania la data de 27 martie 2000 (Decizia Consiliului din 27 martie 2000, care permite directorului Europol sa initieze negocierile privind acorduri cu state terte si organizatii care nu fac parte din Uniunea Europeana) si faptul ca, la data de 8 mai 2003, Consiliul Uniunii Europene a concluzionat ca nu exista obstacole in ceea ce priveste includerea in acord a transmiterii de date personale intre Europol si Romania,
    luand in considerare ca nimic in acest acord nu va prejudicia sau afecta in vreun fel sau nu va avea impact asupra prevederilor oricarui tratat de asistenta juridica reciproca, relatie de lucru intre agentii de aplicare a legii, sau asupra oricarui alt acord sau aranjament pentru schimbul de informatii dintre Romania si orice stat membru al Uniunii Europene,
    avand in vedere aprobarea data Europol de catre Consiliul Uniunii Europene, pentru a conveni urmatoarele prevederi intre Romania si Europol,
    au convenit urmatoarele:

    Art. 1
    Definitii
    Pentru scopurile acestui acord:
    a) conventie reprezinta Conventia intemeiata pe articolul K.3 al Tratatului Uniunii Europene privind constituirea Oficiului European de Politie (Conventia Europol);
    b) date personale reprezinta orice informatii in legatura cu o persoana fizica identificata sau identificabila; o persoana identificabila este aceea care poate fi identificata, direct sau indirect, in special prin referirea la un numar de identificare ori la unul sau mai multi factori specifici identitatii sale fizice, fiziologice, mentale, economice, culturale ori sociale;
    c) procesarea datelor personale (denumita in continuare procesare) reprezinta orice operatiune sau set de operatiuni care se efectueaza asupra datelor personale, cu sau fara mijloace automate, cum sunt: colectarea, inregistrarea, organizarea, stocarea, adaptarea sau modificarea, recuperarea, consultarea, folosirea, dezvaluirea prin transmitere, diseminarea ori punerea la dispozitie prin orice alt procedeu, alinierea sau combinarea, blocarea, stergerea ori distrugerea;
    d) informatii reprezinta date personale si nepersonale.
    Art. 2
    Scopul acordului
    Scopul prezentului acord este de a intensifica cooperarea dintre statele membre ale Uniunii Europene, actionand prin intermediul Europol, si Romania pentru combaterea formelor grave ale criminalitatii internationale in domeniile prevazute la art. 3, in special prin schimbul de informatii si contacte periodice intre Europol si Romania, la toate nivelurile corespunzatoare.
    Art. 3
    Domenii ale infractionalitatii la care se aplica acordul
    1. Cooperarea, asa cum este stabilita prin prezentul acord, se va referi, potrivit interesului de cooperare al partilor contractante in situatii speciale, la toate domeniile de criminalitate incluse in mandatul Europol la data intrarii in vigoare a prezentului acord, precum si la infractiunile conexe.
    2. Infractiunile conexe reprezinta infractiuni savarsite in vederea obtinerii mijloacelor pentru comiterea faptelor mentionate la paragraful 1, infractiuni savarsite in vederea inlesnirii ori comiterii unor astfel de fapte si infractiuni savarsite in vederea eludarii raspunderii pentru astfel de fapte.
    3. In cazul in care mandatul Europol este modificat in vreun fel, Europol poate sa propuna, in scris, de la data la care schimbarile in mandatul Europol intra in vigoare, aplicarea prezentului acord in conformitate cu noul sau mandat. In acest sens, Europol va informa Romania asupra tuturor aspectelor relevante legate de schimbarea mandatului. Prezentul acord se va extinde asupra noului mandat de la data la care Europol primeste acceptarea scrisa a propunerii din partea Romaniei, in conformitate cu procedurile sale interne.
    4. Pentru formele specifice de criminalitate mentionate in paragraful 1, care sunt incluse in anexa nr. 1 la prezentul acord, se vor aplica definitiile incluse in aceasta. Atunci cand o modificare a mandatului la care se face referire in paragraful 3 impune acceptarea unei definitii a unei alte forme de criminalitate, o astfel de definitie va fi, de asemenea, aplicabila daca aceasta forma de criminalitate devine parte a prezentului acord in conformitate cu paragraful 3. Europol va informa Romania daca si cand definitia domeniului de criminalitate este dezvoltata, amendata sau completata. Noua definitie a unui domeniu de criminalitate va deveni parte a prezentului acord de la data la care Europol primeste acceptul scris al Romaniei in legatura cu definitia. Orice amendament la documentul la care se refera definitia va fi considerat, de asemenea, un amendament al acesteia.
    Art. 4
    Domenii de cooperare
    Cooperarea poate presupune - pe langa schimbul de informatii - toate celelalte atributii ale Europol mentionate in conventie, in special schimbul de cunostinte de specialitate, rapoarte privind situatii generale, informatii privind procedurile de investigare, informatii privind metodele de prevenire a criminalitatii, participarea la activitati de pregatire, precum si oferirea de consultanta si sprijin in investigatiile criminale individuale.
    Art. 5
    Punctul national de contact
    1. Romania desemneaza Punctul national focal al Ministerului Administratiei si Internelor (Punctul national focal) sa actioneze ca punct national de contact intre Europol si alte autoritati competente din Romania.
    2. Intalniri la nivel inalt intre Europol si autoritatile competente din Romania se vor desfasura cel putin o data pe an si ori de cate ori este necesar sa se discute probleme referitoare la prezentul acord si la cooperare, in general.
    3. Un reprezentant al Punctului national focal ar putea fi invitat sa participe la intalnirile sefilor unitatilor nationale Europol.
    Art. 6
    Autoritatile competente
    1. Autoritatile de aplicare a legii din Romania, responsabile, potrivit legislatiei nationale, pentru prevenirea si combaterea infractiunilor mentionate in art. 3 paragraful 1 (denumite in continuare autoritati competente), sunt enumerate in anexa nr. 2 la prezentul acord. Romania va notifica Europol despre orice schimbari operate in aceasta lista, in termen de 3 luni de la data intrarii in vigoare a respectivelor modificari.
    2. Romania va furniza Europol, la cererea acestuia, prin intermediul Punctului national focal, toate informatiile referitoare la organizarea interna, atributiile si sistemele de protectie a datelor personale ale autoritatilor competente mentionate in paragraful 1.
    Art. 7
    Prevederi generale privind schimbul de informatii
    1. Schimbul de informatii dintre partile contractante se va desfasura numai in scopul si in conformitate cu prevederile prezentului acord.
    2. Schimbul de informatii, asa cum este specificat in prezentul acord, va avea loc intre Europol si Punctul national focal. Partile contractante vor lua masurile necesare pentru ca schimbul de informatii sa se desfasoare in permanenta. Romania va asigura existenta unei legaturi directe intre Punctul national focal si autoritatile competente mentionate in art. 6 paragraful 1.
    3. Europol va furniza Romaniei numai informatii obtinute, stocate si transmise in conformitate cu prevederile aplicabile ale conventiei si ale regulamentelor de aplicare a acesteia.
    4. Romania va furniza Europol numai informatii care au fost obtinute, stocate si transmise in conformitate cu legislatia nationala. In acest context, Europol se va baza pe art. 4(4) din Decizia Consiliului din 3 noiembrie 1998, care stabileste regulile privind primirea informatiilor de catre Europol.
    5. Persoanele fizice vor avea acces la informatiile care le privesc, transmise in baza prezentului acord, sau vor putea sa verifice aceste informatii, sa le corecteze ori sa le stearga, in conformitate cu legislatia nationala romana sau cu prevederile aplicabile ale conventiei. In cazul in care acest drept este exercitat, partea transmitatoare va fi consultata inaintea luarii unei decizii finale legate de aceasta solicitare.
    6. Toate comunicarile dintre Romania si Europol se vor face in limba engleza.
    Art. 8
    Furnizarea informatiilor de catre Romania
    1. Romania va notifica Europol, o data cu furnizarea informatiei sau anterior, scopul pentru care a fost furnizata respectiva informatie si orice restrictii privind folosirea, stergerea sau distrugerea acesteia, inclusiv posibilele restrictii de acces, in termeni generali sau specifici. In cazul in care necesitatea unor astfel de restrictii devine evidenta dupa furnizarea informatiei, Romania va informa ulterior Europol in legatura cu astfel de restrictii.
    2. Dupa primire, Europol va stabili fara intarziere, dar in orice caz in termen de 6 luni de la primire, daca si in ce masura datele personale care au fost furnizate pot fi incluse in bazele de date ale Europol, potrivit scopului pentru care acestea au fost furnizate de catre Romania. Europol va notifica Romaniei cat mai curand posibil dupa ce s-a hotarat ca datele personale nu vor fi incluse. Datele personale care au fost transmise vor fi sterse, distruse sau returnate in cazul in care aceste date nu sunt sau nu mai sunt necesare pentru sarcinile Europol ori in cazul in care nu s-a luat nici o hotarare privind includerea lor in bazele de date Europol, in termen de 6 luni de la primirea lor.
    3. Europol va fi responsabil de asigurarea accesului la datele personale mentionate in paragraful 2, inainte de includerea lor in bazele de date ale Europol, numai pentru un functionar Europol autorizat corespunzator, in scopul de a hotari daca aceste date personale pot sau nu pot sa fie incluse in bazele de date ale Europol.
    4. Daca Europol, dupa aceasta evaluare, are motive sa presupuna ca datele furnizate nu sunt exacte sau nu mai sunt actuale, va informa Romania despre aceasta. Romania va asigura verificarea datelor si va informa Europol despre rezultatul unor astfel de verificari, urmand ca Europol sa intreprinda masurile corespunzatoare, in conformitate cu art. 11.
    Art. 9
    Furnizarea de date personale de catre Europol
    1. In cazul in care datele personale sunt transmise la cererea Romaniei, acestea pot fi folosite numai in scopurile ce insotesc solicitarea. In cazul in care datele personale sunt transmise fara o anume solicitare, la momentul transmiterii informatiei sau anterior acestui moment, se va indica scopul pentru care au fost transmise aceste date personale, precum si orice restrictie privind folosirea, stergerea sau distrugerea acestora, inclusiv eventuale restrictii de accesare, in termeni generali sau specifici. In cazul in care necesitatea unor astfel de restrictii devine evidenta dupa furnizare, Europol va informa ulterior Romania despre aceste restrictii.
    2. Romania va trebui sa indeplineasca urmatoarele conditii pentru toate transmisiile de date personale ale Europol catre Romania:
    1. dupa primire, Romania va stabili fara intarziere, oricand va fi posibil in termen de 3 luni de la primire, daca si in ce masura datele personale care au fost furnizate sunt necesare pentru scopul in care au fost furnizate;
    2. datele personale nu vor fi comunicate de catre Romania unor terte state sau organisme;
    3. datele personale vor fi furnizate numai catre Punctul national focal, in conformitate cu art. 7 paragraful 2;
    4. transmiterea mai departe a datelor personale de catre destinatarul initial va fi restransa la autoritatile competente mentionate in art. 6 si se va desfasura in aceleasi conditii cu cele aplicabile transmisiei initiale;
    5. furnizarea de date personale trebuie sa fie necesara, in cazurile individuale, pentru prevenirea sau combaterea infractiunilor mentionate in art. 3 paragraful 1;
    6. daca datele personale au fost comunicate la Europol de catre un stat membru al Uniunii Europene, acestea pot fi transmise catre Romania numai cu consimtamantul respectivului stat membru;
    7. orice conditii de folosire a datelor personale, specificate de Europol, trebuie respectate; daca datele personale au fost comunicate la Europol de catre un stat membru al Uniunii Europene, iar acesta a stipulat conditii de folosire a unor astfel de date, aceste conditii trebuie sa fie respectate;
    8. in cazul in care datele personale sunt furnizate la cerere, solicitarea de informatii trebuie sa specifice indicatii privind atat scopul, cat si motivul solicitarii;
    9. datele personale pot fi folosite numai in scopul pentru care au fost comunicate;
    10. datele personale vor fi corectate si sterse de catre Romania daca se dovedeste ca acestea sunt incorecte, inexacte, nu mai sunt actuale sau nu ar fi trebuit transmise;
    11. datele personale vor fi sterse atunci cand nu mai sunt necesare scopului pentru care au fost transmise.
    3. Romania, in conformitate cu legislatia sa nationala, se va asigura ca datele personale primite de la Europol sunt protejate prin masuri tehnice si organizatorice. Astfel de masuri vor fi necesare numai in cazul in care efortul pe care il presupun este proportional cu obiectivul care trebuie sa fie indeplinit in termeni de protectie si vor fi menite:
    a) sa interzica accesul persoanelor neautorizate la aparatura de procesare a datelor, folosita pentru procesarea datelor personale;
    b) sa previna citirea, copierea, modificarea sau stergerea neautorizata a mediilor de date;
    c) sa previna introducerea neautorizata de date personale si cercetarea, modificarea sau stergerea neautorizata a datelor personale stocate;
    d) sa previna folosirea sistemelor de procesare automata a datelor de catre persoane neautorizate care folosesc aparatura de comunicare a datelor;
    e) sa asigure faptul ca persoanele autorizate sa foloseasca un sistem automatizat de procesare a datelor au acces numai la datele personale pentru care li s-a dat autorizatia de acces;
    f) sa asigure faptul ca sunt posibile verificarea si stabilirea organismelor carora le pot fi transmise datele personale folosind echipamentul de comunicare a datelor;
    g) sa asigure faptul ca ulterior este posibil sa se verifice si sa se stabileasca ce date personale au fost introduse in sistemele automatizate de date sau de procesare si cand si de catre cine au fost introduse datele personale;
    h) sa previna citirea, copierea, modificarea sau stergerea neautorizata a datelor personale in timpul transferului acestora sau pe timpul transportarii mediilor de date;
    i) sa asigure faptul ca sistemul instalat poate, in cazul unei intreruperi, sa fie imediat repus in functiune;
    j) sa asigure faptul ca sistemul functioneaza impecabil, ca aparitia unor erori intervenite in functionarea sistemului este imediat raportata si ca asupra datelor personale stocate nu pot interveni influente ale functionarii defectuoase a sistemului.
    4. Datele personale care evidentiaza originea rasiala, optiunile politice sau religioase ori alte credinte sau care se refera la sanatate si viata sexuala, asa cum se mentioneaza in art. 6 din Conventia Consiliului Europei din 28 ianuarie 1981 pentru protectia persoanelor cu privire la procesarea automata a datelor personale, vor fi furnizate numai in cazurile absolut necesare si numai in completarea altor informatii.
    5. In cazul in care nu se mai garanteaza un nivel adecvat de protectie a datelor, nu se vor mai furniza nici un fel de date personale.
    6. In cazul in care Europol observa ca datele personale transmise sunt incorecte, nu mai sunt valabile ori nu ar fi trebuit sa fie transmise, va informa Punctul national focal despre aceasta. Europol va solicita Punctul national focal sa-i confirme ca datele vor fi corectate sau sterse.
    7. Europol va pastra evidenta tuturor transmisiilor de date personale efectuate in temeiul prezentului articol, precum si a justificarilor pentru aceste transmisii.
    8. Fara sa se opuna paragrafului 2 subparagraful 11, pastrarea datelor personale transmise de Europol nu va depasi 3 ani. Fiecare limita de timp va incepe de la data la care are loc un eveniment care conduce la stocarea acelor date. Daca prin aplicarea acestui paragraf perioada totala de stocare a datelor personale transmise de Europol depaseste 3 ani, nevoia de stocare in continuare va fi reinnoita anual.
    Art. 10
    Evaluarea surselor si informatiilor
    1. Atunci cand informatia este furnizata de Europol, pe baza prezentului acord, sursa informatiei va fi indicata, cat mai exact posibil, pe baza urmatoarelor criterii:
    a) cand nu exista nici o indoiala cu privire la autenticitatea, veridicitatea si competenta sursei ori daca informatia este furnizata de catre o sursa care s-a dovedit in trecut a fi de incredere in toate situatiile;
    b) sursa de la care s-a primit informatia s-a dovedit in majoritatea situatiilor a fi de incredere;
    c) sursa de la care s-a primit informatia s-a dovedit in majoritatea situatiilor a nu fi de incredere;
    d) credibilitatea sursei nu poate fi evaluata.
    2. Atunci cand informatia este furnizata de Europol, pe baza prezentului acord, acuratetea informatiei va fi indicata, cat mai exact posibil, pe baza urmatoarelor criterii:
    a) informatii despre a caror acuratete nu exista nici o indoiala;
    b) informatii cunoscute personal de catre sursa, dar necunoscute personal de catre oficialul care le transmite;
    c) informatii pe care sursa nu le cunoaste personal, dar care se coroboreaza cu alte informatii deja obtinute;
    d) informatii pe care sursa nu le cunoaste personal si care nu pot fi coroborate.
    3. Romania va trebui, atunci cand furnizeaza informatii in baza prezentului acord, sa indice, cat mai exact posibil, sursa informatiei si fiabilitatea acesteia, pe baza criteriilor specificate la paragrafele 1 si 2.
    4. Daca oricare dintre partile contractante - pe baza informatiilor deja detinute - ajunge la concluzia ca evaluarea informatiilor furnizate de catre cealalta parte contractanta necesita corecturi, va informa cealalta parte contractanta si va incerca sa convina cu aceasta asupra amendamentelor ce trebuie aduse evaluarii. Nici una dintre partile contractante nu va modifica evaluarea informatiilor primite fara o astfel de intelegere.
    5. Daca o parte contractanta primeste informatii fara o evaluare, aceasta va incerca, pe cat posibil, sa evalueze gradul de incredere ce se poate acorda sursei ori informatiei, pe baza informatiilor aflate deja in posesia sa.
    6. Partile contractante pot conveni, in termeni generali, asupra evaluarii unor anumite tipuri de date ori surse precizate, care vor trebui inscrise intr-un memorandum de intelegere intre Romania si Europol. Astfel de acorduri generale trebuie sa fie aprobate de catre fiecare dintre partile contractante. Daca informatia a fost furnizata pe baza unor astfel de intelegeri generale, acest lucru va trebui mentionat alaturi de datele respective.
    7. Daca nu poate fi facuta o evaluare fiabila sau nu exista nici o intelegere in termeni generali, informatia va fi evaluata potrivit paragrafului 1 lit. d) si paragrafului 2 lit. d) de mai sus.
    Art. 11
    Corectarea si stergerea informatiilor furnizate de Romania
    1. Punctul national focal va informa Europol cand informatiile transmise la Europol sunt corectate sau sterse. Punctul national focal va informa, de asemenea, Europol, pe cat posibil, atunci cand are motive sa presupuna ca informatia furnizata nu este exacta sau nu mai este actuala.
    2. Atunci cand Punctul national focal informeaza Europol ca a corectat sau a sters informatia transmisa acestuia, Europol va corecta sau va sterge informatia respectiva. Europol poate decide sa nu stearga informatia in cazul in care, pe baza unor informatii mai cuprinzatoare decat cele detinute de Romania, are in continuare nevoie sa proceseze acea informatie. Europol va informa Punctul national focal despre faptul ca informatia respectiva este pastrata in continuare.
    3. Daca Europol are motive sa presupuna ca informatia furnizata nu este exacta sau nu mai este actuala, va informa Punctul national focal. Punctul national focal va verifica datele si va informa Europol despre rezultatul respectivelor verificari. In cazul in care informatia este corectata sau stearsa de catre Europol, acesta va informa Punctul national focal asupra corecturii sau stergerii.
    Art. 12
    Confidentialitatea informatiilor
    1. Toate informatiile procesate de sau prin Europol, cu exceptia informatiilor marcate in mod expres sau clar recognoscibile a fi informatii publice, fac obiectul unui nivel primar de securitate in cadrul organizatiei Europol, precum si in statele membre ale Uniunii Europene. Informatiile care fac obiectul doar al nivelului primar de securitate nu necesita marcajul specific al unui nivel de securitate Europol, ci vor fi considerate ca informatii Europol.
    2. Partile contractante vor asigura nivelul de protectie primar mentionat in paragraful 1 pentru toate informatiile schimbate in baza prezentului acord, printr-o varietate de masuri, inclusiv obligatia de discretie si confidentialitate, limitand accesul la informatie pentru personalul autorizat, protectia datelor personale si masurile generale, tehnice si procedurale, pentru asigurarea securitatii informatiei.
    3. Informatiile care necesita masuri suplimentare de securitate fac obiectul unui nivel de securitate al Romaniei sau Europol, care este indicat printr-un marcaj specific. Informatiilor le este atribuit un astfel de nivel de securitate numai daca este strict necesar si numai pentru perioada necesara.
    4. Nivelurile de securitate ale partilor contractante si denumirea acestora sunt specificate in anexa nr. 4 la prezentul acord si se refera la un ansamblu specific de securitate in conformitate cu legislatia nationala a partilor contractante. Nivelurile de securitate se refera la ansambluri specifice de securitate, care ofera diferite niveluri de protectie, in functie de continutul informatiei si iau in considerare prejudiciile ce pot fi aduse, prin accesul neautorizat, diseminarea sau folosirea informatiilor asupra intereselor partilor contractante. Partile contractante se obliga sa ofere protectie echivalenta informatiei marcate cu un nivel de securitate in conformitate cu tabelul de echivalenta a nivelurilor de securitate continut in anexa nr. 4 la prezentul acord.
    5. Romania va asigura faptul ca autorizatiile de acces si protejarea informatiilor marcate sa fie respectate de catre toate autoritatile competente carora le-ar putea fi transmise informatiile in conformitate cu prezentul acord.
    Art. 13
    Proceduri de confidentialitate
    1. Fiecare parte contractanta va fi responsabila pentru alegerea nivelului corespunzator de securitate in conformitate cu art. 12 pentru informatiile furnizate celeilalte parti contractante.
    2. La alegerea nivelului de securitate, fiecare parte contractanta va tine cont de clasificarea informatiei potrivit legislatiei nationale sau reglementarilor care se pot aplica, precum si de necesitatea flexibilitatii.
    3. Daca oricare parte contractanta - pe baza unor informatii aflate deja in posesia sa - ajunge la concluzia ca nivelul de securitate ales necesita modificari, va informa cealalta parte contractanta si va incerca sa convina cu aceasta nivelul de securitate adecvat. Nici una dintre partile contractante nu va specifica sau nu va schimba nivelul de securitate a informatiei furnizate de cealalta parte contractanta fara acordul respectivei parti.
    4. Fiecare parte contractanta poate cere, in orice moment, modificarea nivelului de securitate atribuit informatiei pe care a furnizat-o, inclusiv o posibila eliminare a unui astfel de nivel. Cealalta parte contractanta va modifica nivelul de securitate in conformitate cu astfel de cerinte. Fiecare parte contractanta va cere, imediat ce situatia o permite, modificarea nivelului de securitate in sensul reducerii sau eliminarii acestuia.
    5. Fiecare parte contractanta poate specifica perioada de timp pentru care se va aplica nivelul de securitate ales, precum si orice eventuale modificari ale nivelului de securitate dupa aceasta perioada.
    6. Daca informatiile pentru care nivelul de securitate este modificat in conformitate cu prezentul articol au fost deja furnizate catre unul sau mai multe state membre ale Uniunii Europene, Europol va informa destinatarii, la cererea Punctului national focal, despre schimbarea nivelului de securitate.
    Art. 14
    Ofiterii de legatura care reprezinta Romania la Europol
    1. Partile contractante convin sa intensifice cooperarea, potrivit celor mentionate in prezentul acord, prin instituirea unuia sau mai multor ofiteri de legatura romani, reprezentand Romania la Europol. Sarcinile, drepturile si obligatiile ofiterilor de legatura, precum si detaliile privind desfasurarea activitatii lor la Europol si costurile aferente sunt inscrise in anexa nr. 3 la prezentul acord.
    2. Europol va lua masuri pentru ca toate inlesnirile necesare, cum ar fi spatiul pentru birou si echipamentele de telecomunicatii, sa fie puse la dispozitia respectivilor ofiteri de legatura, in sediul Europol, pe cheltuiala Europol. Totusi costurile telecomunicatiilor vor fi suportate de catre Romania.
    3. Arhivele ofiterului de legatura vor fi inviolabile fata de orice ingerinta a oficialilor Europol. Aceste arhive vor include toate evidentele, corespondenta, documentele, manuscrisele, evidentele computerizate, fotografiile, filmele si inregistrarile apartinand ofiterului de legatura sau detinute de catre acesta.
    4. Romania va asigura ofiterilor sai de legatura accesul rapid si, acolo unde este tehnic posibil, direct, la bazele de date nationale necesare pentru ca acestia sa isi indeplineasca sarcinile, pe durata misiunii lor la Europol.
    Art. 15
    Ofiterii de legatura care reprezinta Europol in Romania
    1. Daca se solicita intensificarea cooperarii conform celor stabilite in prezentul acord, partile contractante convin instalarea unuia sau mai multor ofiteri de legatura ai Europol la Punctul national focal. Sarcinile, drepturile si obligatiile ofiterilor de legatura ai Europol, precum si detaliile privind desfasurarea activitatii lor si costurile aferente vor fi stabilite intr-un acord separat.
    2. Punctul national focal va lua masuri pentru ca toate inlesnirile necesare, cum sunt spatiul pentru birou si echipamentele de telecomunicatii, sa fie puse la dispozitia respectivilor ofiteri de legatura, in sediul Punctului national focal, pe cheltuiala acestuia. Totusi costurile telecomunicatiilor vor fi suportate de catre Europol.
    3. Pe teritoriul Romaniei, ofiterul de legatura al Europol se va bucura de aceleasi privilegii si imunitati ca si cele stabilite pentru ofiterul roman de legatura care isi desfasoara activitatea la Europol.
    Art. 16
    Responsabilitatea
    1. Romania va fi raspunzatoare, potrivit legislatiei sale nationale, de orice prejudiciu cauzat unei persoane fizice, rezultat in urma unor erori de drept sau de fapt in informatiile schimbate cu Europol. Romania nu va invoca, in scopul exonerarii de raspunderea sa fata de partea vatamata, potrivit legislatiei nationale, faptul ca Europol a transmis date inexacte.
    2. Daca aceste erori de drept sau de fapt s-au produs ca rezultat al unor date comunicate eronat ori al neindeplinirii obligatiilor asumate de catre Europol sau unul dintre statele membre ale Uniunii Europene ori alta parte terta, Europol va fi obligat sa ramburseze, la cerere, sumele platite drept compensatie, conform paragrafului 1, numai daca informatiile au fost folosite cu incalcarea prezentului acord.
    3. In cazul in care Europol este obligat sa ramburseze statelor membre ale Uniunii Europene sau unei terte parti sumele acordate unei parti vatamate drept compensatie pentru daune, iar daunele sunt cauzate de faptul ca Romania nu si-a indeplinit obligatiile prevazute de prezentul acord, Romania va fi obligata sa ramburseze, la cerere, sumele pe care Europol le-a platit unui stat membru al Uniunii Europene ori unei terte parti pentru acoperirea sumelor platite drept compensatie de acesta.
    4. Partile contractante nu isi vor solicita reciproc plata compensatiilor pentru daunele mentionate in paragrafele 2 si 3 de mai sus, in cazul in care compensarea daunelor a fost impusa cu caracter punitiv, a fost majorata ori se refera la daune ce nu pot fi compensate.
    Art. 17
    Solutionarea disputelor
    1. Orice disputa intre partile contractante, privind interpretarea ori aplicarea prevederilor prezentului acord sau orice alta chestiune ce afecteaza relatia dintre partile contractante, care nu este solutionata pe cale amiabila, va fi supusa spre solutionare definitiva unui tribunal format din 3 arbitri, la cererea oricareia dintre partile contractante. Fiecare parte contractanta va numi un arbitru. Al treilea arbitru, care va fi presedintele tribunalului, va fi ales de primii doi arbitri.
    2. Daca una dintre partile contractante nu reuseste sa numeasca un arbitru in termen de doua luni de la formularea cererii in acest sens de catre cealalta parte contractanta, cealalta parte contractanta poate solicita presedintelui Curtii Internationale de Justitie sau, in absenta acestuia, vicepresedintelui sa faca o asemenea numire.
    3. Daca primii doi arbitri nu ajung la o intelegere privind persoana celui de-al treilea arbitru in termen de doua luni de la numirea acestora, oricare dintre partile contractante poate solicita presedintelui Curtii Internationale de Justitie sau, in absenta acestuia, vicepresedintelui sa faca o asemenea numire.
    4. Daca partile contractante nu convin in alt fel, tribunalul isi va stabili propria procedura.
    5. Tribunalul va adopta decizia cu majoritate de voturi. In caz de egalitate, presedintele va avea vot hotarator. Decizia va fi definitiva si obligatorie pentru partile contractante aflate in disputa.
    6. Fiecare parte contractanta isi rezerva dreptul de a-si suspenda obligatiile prevazute in prezentul acord daca procedura mentionata in acest articol este aplicata sau poate fi aplicata potrivit paragrafului 1 ori in orice alt caz in care una dintre partile contractante este de parere ca au fost incalcate obligatiile ce incumba celeilalte parti contractante, potrivit prezentului acord.
    Art. 18
    Denuntarea acordului
    1. Prezentul acord poate fi denuntat in scris de oricare dintre partile contractante cu un preaviz de 6 luni.
    2. In cazul denuntarii, partile contractante vor conveni asupra pastrarii si folosirii in continuare a informatiilor care au fost deja transmise intre ele. Daca nu se ajunge la un consens, oricare dintre cele doua parti contractante poate cere distrugerea informatiei care a fost transmisa.
    Art. 19
    Amendamente si completari
    1. Prezentul acord, inclusiv anexele la acesta, poate fi oricand amendat prin consimtamantul reciproc al partilor contractante. Toate amendamentele si completarile trebuie sa fie facute in scris.
    2. Partile contractante pot incepe consultarile cu privire la amendarea prezentului acord la cererea oricareia dintre ele.
    Art. 20
    Intrarea in vigoare si valabilitatea
    1. Prezentul acord va intra in vigoare la data la care Romania notifica Europol, in scris, prin canale diplomatice, ca acesta a fost ratificat.
    2. Prezentul acord va ramane valabil pana la data la care conventia a intrat in vigoare pentru Romania, ca urmare a aderarii la aceasta conventie.
    Incheiat la Bucuresti la 25 noiembrie 2003, in doua exemplare in limbile romana si engleza, ambele texte fiind egal autentice.

                         Pentru Romania,
                         Ioan Rus,
                         ministrul administratiei si internelor

                         Pentru Europol,
                         Jurgen Storbeck,
                         directorul Europol

    ANEXA 1

                                DEFINITIA
             formelor criminalitatii, conform art. 3 din acord

    Cu privire la formele de criminalitate la care se face referire in art. 3, paragraful 1 din acord, in scopurile acestui acord:
    1. trafic ilegal de droguri reprezinta infractiunile enumerate in art. 3(1) din Conventia Natiunilor Unite din 20 decembrie 1988 impotriva traficului ilicit de droguri si substante psihotrope si prevederile care amendeaza sau inlocuiesc acea conventie;
    2. infractiuni legate de substante radioactive si nucleare reprezinta infractiunile enumerate in art. 7(1) din Conventia privind protectia fizica a materialelor nucleare, semnata la Viena si la New York la 3 martie 1980, si care se refera la materialele nucleare si/sau radioactive definite in art. 197 din Tratatul Euratom si Directiva 80/836 Euratom din 15 iulie 1980;
    3. contrabanda cu imigranti reprezinta activitatile intreprinse in mod deliberat pentru facilitarea, in scopul obtinerii unor castiguri financiare, a intrarii, sederii sau angajarii pe teritoriul statelor membre ale Uniunii Europene contrar legilor si conditiilor aplicabile pe teritoriul lor si in Romania contrar legislatiei sale nationale;
    4. trafic cu fiinte umane reprezinta supunerea unei persoane influentei ilegale si reale a altor persoane folosind violenta sau amenintari ori prin abuz al autoritatii sau intrigii, in mod special privind exploatarea prostitutiei, formele de exploatare sexuala si exploatarea minorilor ori traficul cu copii abandonati. Aceste forme de exploatare includ, de asemenea, producerea, vanzarea sau distribuirea de material pornografic cu copii.
    5. infractionalitatea cu vehicule cu motor reprezinta furtul sau insusirea ilegala a vehiculelor cu motor, camioanelor, semiremorcilor, a incarcaturii camioanelor sau semiremorcilor, a autobuzelor, motocicletelor, caravanelor si vehiculelor agricole, vehiculelor industriale, a pieselor de schimb pentru astfel de vehicule si primirea si tainuirea unor astfel de obiecte;
    6. falsificare de bani si mijloace de plata reprezinta activitatile definite in art. 3 din Conventia de la Geneva din 20 aprilie 1929 privind stoparea falsificarii de moneda, care se aplica atat banilor in numerar, cat si altor mijloace de plata;
    7. activitati ilegale de spalare a banilor reprezinta infractiunile prezentate in art. 6(1) - (3) din Conventia Consiliului Europei privind spalarea, cautarea si confiscarea bunurilor rezultate in urma infractiunilor, semnata la Strasbourg la 8 noiembrie 1990.

    ANEXA 2

                             AUTORITATI COMPETENTE

    Autoritatile competente din Romania, responsabile sub incidenta legii pentru prevenirea si combaterea infractiunilor la care se refera art. 3 paragraful 1 din acord, sunt:
    - Ministerul Administratiei si Internelor:
        - Inspectoratul General al Politiei Romane;
        - Inspectoratul General al Politiei de Frontiera;
        - Directia Generala de Informatii si Protectie Interna;
        - Comandamentul National al Jandarmeriei;
    - Ministerul Finantelor Publice:
        - Directia Generala a Vamilor;
    - Serviciul Roman de Informatii:
        - Directia pentru Prevenirea si Combaterea Terorismului;
    - Ministerul Public:
        - procurorii.

    ANEXA 3

                        SARCINILE, DREPTURILE SI OBLIGATIILE
                    ofiterilor de legatura ai Romaniei la Europol

    Art. 1
    Sarcinile ofiterului de legatura al Romaniei
    Sprijinirea si coordonarea cooperarii dintre Romania si Europol vor fi considerate sarcina ofiterului de legatura (denumit in continuare ofiter de legatura). In special, ofiterul de legatura va fi responsabil cu sprijinirea contactelor dintre Europol si Romania, facilitand schimbul de informatii.
    Art. 2
    Statutul ofiterului de legatura
    1. Ofiterul de legatura va fi considerat de catre Europol reprezentant oficial al Romaniei. Europol va facilita sederea ofiterului de legatura in Regatul Tarilor de Jos in masura posibilitatilor sale; in special, va coopera, atat cat este necesar, cu autoritatile olandeze cu competente in chestiuni referitoare la privilegii si imunitati.
    2. Ofiterul de legatura va fi reprezentantul serviciilor din Romania responsabile cu prevenirea si combaterea infractiunilor in sensul Acordului privind cooperarea dintre Romania si Oficiul European de Politie, denumit in continuare Acord.
    Art. 3
    Metode de lucru
    1. Orice schimb de informatii dintre Europol si ofiterii de legatura se va desfasura in conformitate cu prevederile Acordului.
    2. Atunci cand face schimb de informatii, ofiterul de legatura va comunica in mod direct cu Europol prin intermediul reprezentantilor desemnati in acest sens de catre Europol. El nu va avea acces direct la bazele de date ale Europol.
    Art. 4
    Confidentialitatea
    1. Romania va asigura ca ofiterul de legatura sa fie protejat la nivelul national corespunzator pentru ca acesta sa poata gestiona informatiile furnizate de sau prin Europol, care sunt subiect al unei cerinte speciale de confidentialitate, in conformitate cu art. 12 din Acord.
    2. Europol va asista ofiterul de legatura in oferirea resurselor adecvate pentru a indeplini orice cerinte referitoare la protejarea confidentialitatii informatiilor schimbate cu Europol.
    Art. 5
    Probleme administrative
    1. Ofiterul de legatura va respecta regulile interne ale Europol, fara a aduce prejudiciu legislatiei sale nationale. In indeplinirea sarcinilor sale, el va proceda in conformitate cu legea sa nationala privind protectia datelor.
    2. Ofiterul de legatura va informa permanent Europol asupra orarului sau de lucru si a detaliilor privind contactul in caz de urgenta. De asemenea, va informa Europol asupra oricarei sederi prelungite departe de sediul Europol.
    Art. 6
    Raspunderea si cazurile de conflict
    1. Romania va fi responsabila pentru orice daune cauzate de catre ofiterul de legatura asupra proprietatii Europol. Oricare astfel de daune vor fi rambursate prompt de catre Romania, in baza unei cereri intemeiate a Europol. In cazul unei neintelegeri referitoare la rambursare, art. 17 din Acord poate fi aplicat.
    2. In cazul unui conflict intre Romania si Europol sau intre ofiterul de legatura si Europol, directorul Europol este in masura sa interzica accesul ofiterului de legatura in sediul Europol ori sa acorde un astfel de acces doar in conditii speciale sau restrictii.
    3. Daca exista un conflict grav intre Europol si ofiterul de legatura, directorul Europol este in masura sa inainteze o cerere catre Romania pentru inlocuirea acestuia.

    ANEXA 4

                        CONFIDENTIALITATEA INFORMATIILOR:
                              Tabel de echivalenta

    Partile contractante, in conformitate cu art. 12 paragraful 4 din Acord, hotarasc ca urmatoarele niveluri de secretizare in baza legislatiei nationale a Romaniei si nivelurile de secretizare folosite in cadrul Europol sunt echivalente:
    Pentru Romania                         Pentru Europol

    Secret de serviciu                     Restrictionat Europol
    Acest nivel este aplicabil             Acest nivel se aplica informatiilor
    informatiilor si materialului          si materialului a caror dezvaluire
    a caror dezvaluire neautorizata        neautorizata ar putea fi
    ar putea fi dezavantajoasa             dezavantajoasa intereselor Europol
    intereselor Romaniei.                  sau ale unuia sau mai multor state
                                           membre ale Uniunii Europene.

    Secret                                 Confidential Europol
    Acest nivel este aplicabil             Acest nivel se aplica informatiilor
    informatiilor si materialului          si materialului a caror dezvaluire
    a caror dezvaluire neautorizata        neautorizata ar putea dauna
    ar putea dauna intereselor             intereselor esentiale ale Europol sau
    esentiale ale Romaniei.                ale unuia sau mai multor state membre
                                           ale Uniunii Europene.

    Strict secret                          Secret Europol
    Acest nivel se aplica doar             Acest nivel se aplica doar
    informatiei si materialelor            informatiei si materialelor a caror
    a caror dezvaluire neautorizata ar     dezvaluire neautorizata ar putea
    putea dauna grav intereselor           dauna grav intereselor esentiale ale
    esentiale ale Romaniei.                Europol sau ale unuia sau mai multor
                                           state membre ale Uniunii Europene.

    Strict secret de importanta deosebita  Strict secret Europol
    Acest nivel se aplica doar             Acest nivel se aplica doar
    informatiei si materialelor            informatiei si materialelor a caror
    a caror dezvaluire neautorizata ar     dezvaluire neautorizata ar putea
    putea cauza un prejudiciu extrem de    cauza un prejudiciu extrem de grav
    grav intereselor esentiale             intereselor esentiale ale Europol sau
    ale Romaniei.                          ale unuia sau mai multor state membre
                                           ale Uniunii Europene.



SmartCity5

COMENTARII la Legea 197/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 197 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu