Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 21 din 28 octombrie 1997

pentru aprobarea Regulamentului nr. 11/1997 cu privire la controlul respectarii dispozitiilor legale in domeniul valorilor mobiliare

ACT EMIS DE: COMISIA NATIONALA A VALORILOR MOBILIARE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 327 din 25 noiembrie 1997


SmartCity3


    In temeiul art. 4 si al art. 13 alin. 1 din Legea nr. 52/1994 privind valorile mobiliare si bursele de valori, precum si al art. 4 din Ordonanta Guvernului nr. 24/1993 privind reglementarea constituirii si functionarii fondurilor deschise de investitii si a societatilor de investitii ca institutii de intermediere financiara, aprobata prin Legea nr. 83/1994,
    in conformitate cu prevederile art. 14 alin. 3 din Legea nr. 52/1994,

    Presedintele Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Pe data prezentului ordin se aproba Regulamentul nr. 11/1997 cu privire la controlul respectarii dispozitiilor legale in domeniul valorilor mobiliare.
    Art. 2
    Departamentul de control si ancheta si Departamentul logistic vor asigura aducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.

              PRESEDINTELE COMISIEI NATIONALE
                   A VALORILOR MOBILIARE,
                prof. univ. dr. STEFAN BOBOC

                  REGULAMENTUL Nr. 11/1997
cu privire la controlul respectarii dispozitiilor legale in domeniul valorilor mobiliare

    CAP. 1
    Prevederi generale; definitii

    Art. 1
    Prin prezentul regulament, Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare stabileste normele si procedurile pentru asigurarea respectarii dispozitiilor legale si a regulamentelor C.N.V.M., precum si punerea in aplicare a masurilor preventive si sanctionatorii in domeniul valorilor mobiliare.
    Art. 2
    Prin decizie, C.N.V.M. deleaga si revoca atributii ale sale privind controlul si ancheta participantilor de pe piata de capital catre Departamentul de control si ancheta, care functioneaza in cadrul acesteia.
    Art. 3
    In intelesul prezentului regulament, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
    a) C.N.V.M. - Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare, autoritatea administrativa competenta in domeniul pietei de valori mobiliare, care isi desfasoara activitatea in conformitate cu dispozitiile cap. II din Legea nr. 52/1994, precum si cu celelalte acte normative elaborate in domeniu;
    b) D.C.A. - Departamentul de control si ancheta din cadrul C.N.V.M.;
    c) director - persoana desemnata de catre C.N.V.M. ca fiind conducatorul D.C.A.;
    d) personal - angajatii C.N.V.M., fara membrii acesteia;
    e) agent de control-ancheta (denumit agent) - persoana fizica din cadrul personalului C.N.V.M./D.C.A. (controlori de valori mobiliare, anchetatori) care exercita atributiile ce revin, conform art. 4 din prezentul regulament, acestui departament;
    f) persoana vizata - persoana fizica, juridica, precum si oricare alta entitate care se supune autoritatii C.N.V.M.;
    g) actiune - una, mai multe sau urmatoarele acte si/sau operatiuni efectuate de D.C.A.: investigatii, anchete, inspectii, verificari, prezentarea de documente, situatii si informatii, audieri, interdictii, masuri conservatorii si alte masuri dispuse in temeiul dispozitiilor actelor normative incidente in domeniul valorilor mobiliare.

    CAP. 2
    Atributiile D.C.A.

    Art. 4
    D.C.A. are, prin prezentul regulament, urmatoarele atributii:
    a) exercita controlul respectarii prevederilor legale privind valorile mobiliare, ca activitate continua;
    b) efectueaza anchete si investigatii in cazurile in care sunt semnalate situatii de incalcare a legii de catre persoane vizate;
    c) verifica registre, corespondenta si orice fel de acte si evidente ale persoanelor vizate;
    d) exercita inspectii programate, anuntate si inopinate la persoanele vizate;
    e) desfasoara activitati conform competentei sale, in scopul prevenirii unor eventuale fraude sau nereguli pe piata de capital;
    f) intocmeste direct sau prin agenti de control-ancheta, in cursul desfasurarii actiunilor, acte administrative prin care se dispun sau se propun diferite masuri;
    g) realizeaza supravegherea si controlul ierarhic asupra activitatii agentilor de control-ancheta;
    h) sesizeaza alte organe si institutii ale statului cu atributii asemanatoare (Ministerul Public, Politia, Garda financiara), in cazul in care apreciaza incidenta competentei acestora, si colaboreaza cu ele in vederea solutionarii eficiente a acestor cazuri;
    i) primeste sesizarile organelor si entitatilor mai sus mentionate, cand acestea sunt de competenta C.N.V.M.;
    j) verifica sesizarile, informatiile si reclamatiile primite spre solutionare, potrivit competentei sale, luand sau propunand masurile de rigoare;
    k) cerceteaza cauzele, mijloacele si metodele de utilizat in incalcarile cele mai frecvente, centralizeaza si coreleaza datele astfel obtinute, in vederea stabilirii de masuri cu caracter general si normativ, precum si a politicii generale a C.N.V.M. in domeniu;
    l) desfasoara orice alte activitati prevazute de lege si de actele C.N.V.M., cu caracter normativ, care intra in competenta sa.
    Art. 5
    In vederea exercitarii atributiilor cu care este insarcinat, D.C.A. poate dispune, asupra persoanelor vizate, urmatoarele:
    a) efectuarea de anchete, inspectii, verificari si alte investigatii preliminare;
    b) prezentarea de documente, situatii si informatii stocate pe suport fizic, magnetic si de orice alta natura;
    c) audieri;
    d) luarea de masuri conservatorii;
    e) alte masuri care intra in competenta sa, conform atributiilor enumerate la art. 4.
    Art. 6
    D.C.A., in baza delegarii de putere, este competent sa emita, in numele C.N.V.M., acte individuale de sanctionare cu amenda, avertisment verbal si scris a persoanelor vizate.
    Actele vor fi semnate de director, semnatura sa fiind opozabila tertilor.

    CAP. 3
    Actiunile privind descoperirea si investigarea incalcarii legii

    Art. 7
    Activitatea de descoperire si de investigare a incalcarii legii revine C.N.V.M., care actioneaza prin personalul de control de specialitate, imputernicit in acest scop potrivit Legii nr. 52/1994 privind valorile mobiliare si bursele de valori, Ordonantei Guvernului nr. 24/1993 privind reglementarea constituirii si functionarii fondurilor deschise de investitii si a societatilor de investitii financiare ca institutii de intermediere financiara, coroborate cu prevederile si dispozitiile incidente.
    Art. 8
    C.N.V.M./D.C.A. dispune, prin ordonanta, efectuarea de investigatii, din oficiu sau la sesizare prin orice mijloace, privind o posibila incalcare a legii si a reglementarilor in domeniul valorilor mobiliare.
    Art. 9
    C.N.V.M. poate delega ca anumite investigatii sa fie efectuate de un organism de autoreglementare (O.A.R.), acesta fiind obligat sa le aduca la indeplinire in conditiile legii si ale prezentului regulament. In acest caz, O.A.R. preia atributiile D.C.A. pentru investigatia respectiva.
    Art. 10
    Actiunea este confidentiala pe tot parcursul sau de la declansare pana la ramanerea definitiva a ordonantelor prin care s-au dispus masuri, inclusiv de sanctionare.
    Dosarele actiunilor sunt confidentiale si se supun regimului legal al secretului de serviciu. Accesul la documentele continute la analizele si la constatarile C.N.V.M. se face in regimul stabilit de catre aceasta.
    Art. 11
    Actiunea se desfasoara pe mai multe etape, astfel:
    1. Emiterea ordonantei prin care se desfasoara actiunea.
    2. Delegarea agentului care efectueaza actiunea.
    3. Emiterea ordonantei pentru audierea persoanei vizate, in cazul actiunilor desfasurate la sediul C.N.V.M.
    4. Notificarea, in cazul actiunilor programate sau anuntate, desfasurate la domiciliul/sediul persoanei vizate.
    5. Studierea, cercetarea si verificarea actelor, dosarelor si oricarui alt document care are legatura cu obiectul actiunii.
    6. In cazul luarii de masuri conservatorii, precum ridicarea de documente sau titluri, agentii vor intocmi un proces-verbal care sa consemneze acest fapt.
    7. In cazul savarsirii unei infractiuni in legatura cu valorile mobiliare, agentii vor lua declaratii de la faptuitor si de la martori, vor retine corpurile delicte, vor evalua pagubele, vor lua si alte masuri considerate necesare, pe care le vor consemna intr-un proces-verbal (art. 214 din Codul de procedura penala, republicat), si vor inainta dosarul organelor de cercetare penala.
    8. In timpul desfasurarii actiunii, agentii pot intocmi note declarative, chestionare, note de audiere constand in raspunsurile persoanelor vizate la intrebarile formulate de agent. In cazul in care persoanele vizate nu pot sau nu vor sa raspunda la intrebarile formulate, se va consemna acest lucru in actul de finalizare a actiunii.
    9. In cazul in care se constata savarsirea unor fapte contraventionale prevazute de lege, se intocmeste un proces-verbal de constatare, cu consemnarea faptelor savarsite, a normei legale incalcate, precum si a incadrarii juridice a faptei. Procesul-verbal de constatare se trimite de indata organului competent, dupa caz directorului D.C.A., C.N.V.M. sau judecatoriei, care aplica sanctiunea potrivit legii.
    10. Actiunea se finalizeaza prin intocmirea unui raport de investigatie, control-ancheta, care cuprinde:
    a) consemnarea constatarilor rezultate pe parcursul desfasurarii actiunii;
    b) propuneri privind luarea de masuri, inclusiv de sanctionare.
    11. Pe baza propunerii de sanctionare cuprinsa in raportul asupra investigatiei si/sau in procesul-verbal de constatare si in dosarul cauzei, D.C.A. emite, in temeiul delegarii de competenta, o ordonanta prin care dispune sanctionarea cu amenda, avertisment verbal sau scris.
    Art. 12
    Actiunile pot fi programate, anuntate sau inopinate.
    Actiunile se declanseaza printr-o ordonanta emisa de catre C.N.V.M., pe care persoana vizata o va inregistra in evidentele sale.
    Art. 13
    Actiunile se efectueaza de catre agentii desemnati de catre director si imputerniciti in acest scop de catre C.N.V.M. printr-o decizie distincta. Actiunile se pot desfasura individual sau in echipa.
    Art. 14
    Cand se dispune declansarea unei investigatii, C.N.V.M., la propunerea directorului D.C.A, va stabili echipa de investigatie si va desemna agentul responsabil pentru intocmirea raportului de investigatie control-ancheta, agent care instrumenteaza toate actele procedurii de investigatie si propune C.N.V.M. sau directorului luarea masurilor care sunt de competenta acestora. Agentul este raspunzator, in continuare, de urmarirea executarii masurilor dispuse si de arhivarea dosarului.
    Art. 15
    Actiunea constand in efectuarea de investigatii, anchete, verificari se desfasoara dupa urmatoarea procedura:
    1. cercetarea preliminara a unei posibile incalcari;
    2. solicitarea de informatii, documente, situatii;
    3. investigatia propriu-zisa si consultarea tertilor;
    4. raportul asupra investigatiei;
    5. audierea;
    6. luarea de masuri.
    Art. 16
    Cercetarea preliminara
    D.C.A., primind o plangere, o informatie sau o sesizare, verifica daca aceasta prezinta suficient temei de fapt si de drept pentru a justifica declansarea unei investigatii.
    Daca plangerea sau sesizarea nu prezinta date relevante pentru a justifica declansarea unei actiuni, D.C.A. ii comunica aceasta in scris autorului, cu precizarea motivelor, in termen de 30 de zile de la data inregistrarii sesizarii sau plangerii.
    Cand sesizarea sau plangerea este intemeiata, D.C.A. va inainta un memorandum, solicitand C.N.V.M. declansarea investigatiei.
    Art. 17
    Solicitarea de informatii, documente, situatii
    Persoanele vizate au urmatoarele obligatii:
    a) sa puna la dispozitie D.C.A./C.N.V.M, in momentul cererii, documentele de contabilitate, documentele specifice activitatii de tranzactionare, procesele-verbale, situatiile, corespondenta si orice fel de acte sau informatii cerute de cei indreptatiti conform acestui regulament si celorlalte acte normative incidente in domeniu;
    b) sa permita verificarea valorilor mobiliare pe care le administreaza sau pe care le au in custodie ori depozit;
    c) sa furnizeze informatii si explicatii reale si exacte, verbal sau in scris, in legatura cu actiunea derulata de D.C.A.
    Explicatiile verbale pot fi date la sediul persoanei vizate sau la sediul C.N.V.M., sub forma de audieri. In acest din urma caz, persoanele vizate sunt obligate sa se prezinte la locul si la data indicate in ordonanta emisa de D.C.A./C.N.V.M.
    In cazul in care, in ordonanta emisa si comunicata persoanei juridice sau altei entitati, se indica si o persoana fizica, angajata in cadrul acelei persoane juridice sau entitati, trebuie sa se prezinte exclusiv acea persoana fizica, solicitata prin ordonanta, pentru desfasurarea audierii, sub sanctiunea luarii de masuri administrative impotriva persoanei juridice sau entitatii;
    d) sa permita agentilor aflati in exercitiul functiunii executarea in bune conditii a actiunilor declansate in conformitate cu legea si cu actele cu caracter normativ ale C.N.V.M., neobstructionandu-le in nici un fel si asigurand sprijinul si conditiile necesare desfasurarii optime a acestora;
    e) sa permita accesul la documente, fara a se putea invoca caracterul de "secret" sau "confidential" al unor asemenea documente, date si informatii.
    Agentii, primind acces la documentele, datele si informatiile mentionate, sunt obligati sa respecte cu strictete caracterul secret al respectivelor documente.
    Art. 18
    Investigatia propriu-zisa
    Agentii abilitati in baza legii si special imputerniciti pot sa efectueze anchete la sediul si/sau la fata locului, sa solicite declaratii, orice documente necesare indeplinirii misiunii, sa sigileze, sa ridice registre si orice documente, eliberand persoanei supuse investigatiei copii de pe originale, ori sa obtina copii, lasand originalele persoanei respective.
    Agentul este imputernicit sa efectueze inspectii inopinate, al caror rezultat va fi consemnat, dupa caz, intr-un raport si/sau proces-verbal de constatare, fiind autorizat sa primeasca la convocare sau la fata locului informatii si justificari.
    Art. 19
    Raportul asupra investigatiei
    Agentul desemnat conform art. 14 intocmeste sau coordoneaza intocmirea raportului asupra investigatiei control-ancheta, in care va consemna cel putin datele mentionate la art. 25 pct. 7 sau, dupa caz, pct. 6 din prezentul regulament.
    Cand in timpul investigatiilor se constata ca s-au savarsit contraventii, agentul va intocmi de indata proces-verbal de constatare si va consemna acest fapt in raportul asupra investigatiei control ancheta.
    In cazul in care, in urma investigatiei, s-au constatat numai contraventii, raportul asupra investigatiei control-ancheta va fi si proces-verbal de constatare.
    Raportul asupra investigatiei control-ancheta va fi comunicat partilor in cauza, cu solicitarea ca, pana la o anumita data, persoanele vizate sa comunice agentilor observatiile lor in scris.
    Art. 20
    Termenul pentru comunicarea observatiilor de catre persoanele vizate va fi stabilit de la caz la caz, avandu-se in vedere complexitatea anchetelor, si nu va fi mai scurt de 3 zile de la data primirii raportului asupra investigatiei control-ancheta. Acest termen poate fi prelungit cu acordul C.N.V.M./D.C.A., la cererea partii care invoca motive intemeiate privind imprejurarea in care se afla.
    Art. 21
    Agentul responsabil va preda directorului D.C.A. raportul asupra investigatiei control-ancheta, cuprinzand observatiile persoanelor vizate, raspunsul agentilor la obiectiile facute, masurile si, dupa caz, sanctiunile propuse, impreuna cu dosarul complet al cauzei. Dosarul cauzei consta in toate actele intocmite pe parcursul desfasurarii actiunii.
    Art. 22
    Directorul D.C.A., primind raportul si dosarul, verifica actele intocmite, faptele constatate si masurile propuse de agenti, dupa care, daca acestea sunt in deplina conformitate cu legea, va emite, in temeiul delegarii de putere, o ordonanta prin care va dispune sanctionarea cu amenda a persoanelor vizate respective sau, dupa caz, va inainta C.N.V.M. dosarul insotit de un memorandum cuprinzand punctul de vedere al D.C.A.
    Art. 23
    Daca persoana vizata face parte, in calitate de membru sau de persoana asociata, dintr-un organism de autoreglementare, un exemplar al ordonantei prin care se dispun masuri de sanctionare va fi trimis si respectivului organism.
    Art. 24
    In cazul in care, datorita gravitatii situatiei, masurile actiunile se impun a fi aplicate in mod urgent, C.N.V.M. va emite, in nume propriu, ordonanta prin care dispune sanctionarea cu amenda.
    Nefiind emisa in temeiul unei delegari de putere, o astfel de ordonanta a C.N.V.M. va putea fi atacata, cu contestatie, in 15 zile de la comunicare la judecatoria competenta.

    CAP. 4
    Continutul actelor de control-ancheta

    Art. 25
    Actele de control-ancheta vor cuprinde cel putin urmatoarele:
    1. Ordonanta de incepere a actiunii contine:
    a) denumirea institutiei C.N.V.M.;
    b) temeiul legal al emiterii ordonantei;
    c) tipul actiunii;
    d) continutul actiunii;
    e) numele/denumirea persoanei vizate, subiect al actiunii;
    f) data emiterii actului;
    g) semnatura presedintelui C.N.V.M. si stampila institutiei.
    2. Ordonanta de audiere contine:
    a) denumirea institutiei C.N.V.M. si a D.C.A.;
    b) actul individual in baza caruia este emisa ordonanta de audiere;
    c) temeiul legal al emiterii citatiei;
    d) numele si adresa completa a persoanei vizate citate;
    e) calitatea in care este audiata persoana vizata;
    f) scopul in vederea caruia este audiata;
    g) ora, ziua, luna, anul si locul de infatisare, precum si invitarea celui audiat sa se prezinte la data si locul indicate in ordonanta, cu mentionarea, consecintelor legale in caz de neprezentare;
    h) data emiterii ordonantei de audiere;
    i) semnatura presedintelui C.N.V.M., respectiv a directorului D.C.A., si stampila institutiei.
    3. Notificarea contine:
    a) denumirea institutiei C.N.V.M., si a D.C.A.;
    b) perioada in care se va desfasura actiunea;
    c) actul individual in baza caruia este emisa notificarea;
    d) numele si adresa completa a persoanei vizate notificate;
    e) domeniul actiunii;
    f) indicarea documentelor sau a titlurilor ori a categoriei de documente sau titluri ce urmeaza a fi pregatite spre a fi controlate de catre agentii delegati;
    g) data emiterii notificarii;
    h) semnatura directorului D.C.A.
    4. Procesul-verbal de ridicare de documente, titluri sau obiecte contine:
    a) denumirea institutiei C.N.V.M. si a D.C.A.;
    b) data si locul incheierii;
    c) numele, prenumele si calitatea celui care il incheie;
    d) actul individual in baza caruia este intocmit procesul-verbal;
    e) numele, prenumele, domiciliul, seria si numarul actului de identitate ale persoanei fizice vizate de la care s-au ridicat documentele sau titlurile;
    f) denumirea si adresa persoanei juridice sau entitatii colective in cadrul careia persoana fizica vizata isi desfasoara activitatea, functia detinuta in cadrul acesteia;
    g) descrierea documentelor, a titlurilor sau a obiectelor care fac obiectul ridicarii, indisponibilizarii;
    h) semnaturile agentilor si semnatura persoanei fizice vizate, pe fiecare pagina a actului; in caz de refuz de semnare, agentul va consemna acest lucru, precum si motivul refuzului.
    5. Notele declarative, chestionarele, procesele-verbale de audiere contin:
    a) denumirea institutiei C.N.V.M. si a D.C.A.;
    b) data si locul incheierii;
    c) actul individual in baza caruia se intocmeste documentul si temeiul legal al acestuia;
    d) formularea intrebarilor si numarul lor;
    e) consemnarea raspunsurilor/refuzului de a raspunde al persoanei fizice vizate;
    f) semnatura agentului si a persoanei fizice vizate, pe fiecare pagina a actului.
    6. Procesul-verbal de constatare contine:
    a) denumirea institutiei C.N.V.M. si a D.C.A.;
    b) data si locul incheierii;
    c) numele, prenumele si calitatea celui care il incheie;
    d) actul individual in baza caruia este incheiat procesul-verbal;
    e) temeiul legal al intocmirii procesului-verbal;
    f) descrierea faptei savarsite, data cand a fost savarsita fapta, cu indicarea normei juridice incalcate si a actului normativ care o stabileste;
    g) numele, prenumele, domiciliul, seria si numarul actului de identitate si functia, in cadrul persoanei juridice sau entitatii colective vizate, ale persoanei fizice vizate care a savarsit fapta, sau denumirea, sediul si reprezentantul legal al entitatii colective, in cazul cand fapta a fost savarsita de catre o astfel de entitate;
    h) masurile care s-au dispus in timpul cercetarilor. Daca prin savarsirea unei contraventii s-a produs o paguba patrimoniala unei terte persoane, contravenientul va fi obligat si la repararea prejudiciilor patrimoniale cauzate prin fapta ce constituie contraventie, potrivit art. 112 alin. 2 din Legea nr. 52/1994.
    Daca fapta este imputabila mai multor persoane sunt tinute, solidar, la repararea prejudiciului cauzat;
    i) obiectiile persoanei fizice vizate, considerata responsabila, cu privire la faptele consemnate in procesul-verbal;
    j) semnaturile agentului si ale persoanei fizice vizate sau ale reprezentantului persoanei juridice ori al altei entitati colective vizate, subiect al constatarii, pe fiecare pagina a actului. In caz de refuz de semnare, agentul va consemna acest lucru, precum si motivul refuzului, confirmat prin semnatura de catre un martor.
    7. Raportul asupra investigatiei control-ancheta contine:
    a) denumirea institutiei C.N.V.M. si a D.C.A.;
    b) data incheierii;
    c) numele, prenumele si calitatea celui/celor care il intocmeste (intocmesc);
    d) perioada in care s-a desfasurat actiunea;
    e) numele/denumirea persoanei vizate care a facut obiectul desfasurarii actiunii;
    f) actul individual prin care s-a declansat actiunea;
    g) temeiul legal al intocmirii raportului;
    h) descrierea pe scurt a momentelor actiunii;
    i) constatarile facute si masurile luate pe parcursul desfasurarii actiunii;
    j) propunerile agentului/echipei de agenti pentru luarea de masuri privind persoana vizata.
    La raportul de constatare se anexeaza toate actele incheiate pe parcursul desfasurarii actiunii, cu mentionarea lor.
    8. Ordonanta prin care se aplica sau se dispun masuri cuprinde:
    a) denumirea institutiei C.N.V.M. si a D.C.A.;
    b) temeiul legal al emiterii ordonantei;
    c) numele/denumirea persoanei vizate;
    d) numarul si data procesului-verbal de constatare si/sau ale raportului asupra investigatiei controlul-ancheta pe baza caruia s-a emis ordonanta;
    e) indicarea incalcarilor si a faptelor savarsite ce constituie contraventii;
    f) dispozitiile legale incalcate prin faptele savarsite;
    g) masura aplicata, temeiul legal al aplicarii acesteia si termenul pana la care se aduce la indeplinire;
    h) termenul, prevazut de lege, in interiorul caruia persoana vizata sau contravenientul poate ataca actul in fata C.N.V.M.;
    i) data emiterii ordonantei;
    j) semnatura presedintelui C.N.V.M. / directorului D.C.A. si stampila institutiei.

    CAP. 5
    Caile de atac impotriva actelor privind investigatiile control-ancheta

    Art. 26
    Comunicarea actelor individuale ale C.N.V.M./D.C.A. persoanelor vizate se face in oricare dintre urmatoarele modalitati:
    a) direct sau prin membrii personalului care au asemenea atributii;
    b) prin posta, cu pastrarea recipisei de trimitere;
    c) prin fax, cu pastrarea confirmarii de primire a facsimilului.
    Ordonanta prin care se aplica masuri, precum si o copie de pe procesul-verbal se comunica, prin grija D.C.A., persoanei vizate si celorlalte persoane prevazute de lege, in termen de 30 de zile de la data aplicarii sanctiunii.
    Art. 27
    Ordonanta de sanctionare, emisa de D.C.A. in exercitarea delegarii de putere, poate fi atacata cu contestatie la C.N.V.M., in termen de 15 zile de la data comunicarii ei persoanei vizate.
    Art. 28
    C.N.V.M. va solutiona contestatia legal introdusa in termen de 30 de zile de la primirea acesteia.
    Art. 29
    Inainte de solutionarea prin decizie a contestatiei, C.N.V.M. poate dispune, la cerere sau din oficiu, suspendarea efectelor ordonantei atacate.
    Art. 30
    In cursul solutionarii, C.N.V.M. va dispune audierea agentului sau a directorului D.C.A. si va putea ordona organizarea unei audieri a contestatarului.
    Art. 31
    Dupa verificarea legalitatii, temeiniciei si oportunitatii ordonantei atacate, C.N.V.M. va putea confirma, modifica sau anula continutul acesteia. C.N.V.M. se pronunta prin decizie motivata. Plangerea impotriva acestei decizii se depune la C.N.V.M., respectiv la D.C.A. in termen de 15 zile de la comunicare.
    Plangerile formulate impreuna cu dosarul cauzei, se transmit de indata instantei competente sa solutioneze cauza.
    Impotriva ordonantelor prin care se aplica amenzi cominatorii se poate face plangere, in termen de 15 zile de la luarea la cunostinta, la C.N.V.M., care se pronunta prin decizie motivata.
    Deciziile pot fi atacate in termen de 30 de zile de la comunicare la Curtea de apel - Sectia de contencios administrativ.
    Art. 32
    In cazul in care contestatarul face parte, in calitate de membru sau de persoana asociata, dintr-un organism de autoreglementare, un exemplar al deciziei de confirmare, de modificare sau de anulare a ordonantei prin care se aplica masuri sanctionatorii va fi trimis si respectivului organism.
    Art. 33
    Decizia prin care C.N.V.M. hotaraste cu privire la contestatia introdusa impotriva ordonantei de sanctionare, dispusa in exercitarea delegarii de putere, precum si ordonanta emisa direct de C.N.V.M. in conditiile art. 24, pot fi atacate la instantele judecatoresti competente, cerandu-se anularea actului considerat nelegal si netemeinic, in termen de 15 zile de la comunicare.
    Persoanele vizate se pot adresa instantei numai dupa parcurgerea etapei administrative prevazute in prezentul regulament, respectiv dupa comunicarea deciziei C.N.V.M. ori dupa nesolutionarea de catre C.N.V.M. a contestatiei in termenul prevazut la art. 28.

    CAP. 6
    Audierea contestatarului

    Art. 34
    In vederea desfasurarii audierii contestatarului, C.N.V.M. va delega pe directorul D.C.A. sa organizeze si sa conduca aceasta activitate.
    Art. 35
    Audierea persoanei vizate contestatare va avea loc ori de cate ori cel putin una dintre parti, respectiv C.N.V.M. sau persoana vizata contestatara, solicita acest lucru.
    Primind contestatia in care contestatarul solicita audiere, C.N.V.M. va instiinta, de indata, pe directorul D.C.A. sa inceapa procedurile privind desfasurarea acesteia.
    Art. 36
    La propunerea directorului D.C.A., C.N.V.M. va desemna persoanele care vor face parte din completul de audiere, precum si pe conducatorul acestuia. Numarul membrilor completului trebuie sa fie impar.
    Membrii completului de audiere vor fi desemnati din randul personalului C.N.V.M..
    Art. 37
    Dupa stabilirea completului si a datei desfasurarii audierii, C.N.V.M. va dispune citarea prin ordonanta a contestatarului.
    Audierea se va desfasura la sediul C.N.V.M.
    Art. 38
    Audierea se face doar in prezenta membrilor completului de audiere, a agentului care a intocmit raportul asupra investigatiei control-ancheta, a contestatarului si, eventual, a altor persoane vizate, citate de C.N.V.M. si care au legatura sau cunostinta despre cazul supus rezolvarii, nefiind publica.
    Alaturi de persoanele prevazute la alineatul precedent, la audiere va participa, fara a avea un rol activ, si o persoana care va consemna dezbaterile in procesul-verbal al sedintei, persoana care va fi secretarul respectivei sedinte.
    Contestatarul are dreptul de a fi asistat sau reprezentat de un aparator.
    Art. 39
    Desfasurarea audierii se face in scopul verificarii legalitatii si a temeiniciei ordonantei prin care s-au aplicat masuri, inclusiv de sanctionare, motiv pentru care pot fi puse in discutie orice chestiuni care ar duce la stabilirea adevarului.
    Sedinta de audiere este condusa de catre persoana desemnata.
    Intrebarile referitoare la cazul in discutie pot fi formulate de catre oricare dintre membrii completului de audiere si sunt consemnate, impreuna cu raspunsurile contestatarului, in procesul-verbal al sedintei.
    Art. 40
    Sedinta de audiere se considera incheiata in momentul citarii contestatarului, in vederea semnarii la sediul C.N.V.M. a procesului-verbal al sedintei de audiere. Semnaturile conducatorului audierii si contestatarului se vor aplica pe fiecare pagina a inscrisului.
    Inainte de semnare, contestatarului i se va citi continutul procesului-verbal.
    Art. 41
    In baza procesului-verbal al audierii, conducatorul sedintei va intocmi, in termen de 15 zile de la incheierea acestuia, un memorandum continand o sinteza a dezbaterilor, incheiata cu hotararea formulata de membrii completului de audiere privind legalitatea si temeinicia masurilor dispuse.
    Art. 42
    Memorandumul si procesul-verbal de audiere prevazute la articolul precedent se vor inainta la C.N.V.M., impreuna cu dosarul cauzei in vederea solutionarii contestatiei.
    Hotararea completului de audiere este consultativa pentru C.N.V.M.

    CAP. 7
    Modalitatile de plata a amenzilor si urmarirea executarii

    Art. 43
    Sumele reprezentand amenzi cu titlu de sanctiune sau amenzi cominatorii, stabilite prin ordonanta de sanctionare, se achita de catre contravenient prin ordin de plata printr-o societate bancara, ca venit la bugetul de stat, in contul administratiei financiare, indicat in actul de sanctionare, in termen de 15 zile de la comunicarea actului.
    O copie de pe dovada achitarii amenzii se transmite, in maximum 15 zile de la aplicarea amenzii, la C.N.V.M., respectiv la D.C.A.
    Art. 44
    In caz de neprezentare a documentului de plata prin care se face dovada achitarii sumei, dupa trecerea termenului mentionat la art. 43 alin. 2, D.C.A. va transmite actul de constatare si ordonanta de aplicare a sanctiunii cu amenda, constituind titlu executoriu, la organele administratiei financiare, in vederea executarii silite.

    CAP. 8
    Raspunderi si sanctiuni

    Art. 45
    Neindeplinirea sau indeplinirea necorespunzatoare, cu vinovatie, a obligatiilor stabilite in prezentul regulament, prin fapte prevazute de lege ca fiind contraventii, se va constata si se va sanctiona conform Legii nr. 52/1994, Ordonantei Guvernului nr. 24/1993, precum si reglementarilor C.N.V.M., dupa cum urmeaza:
    a) nerespectarea oricarora dintre obligatiile mentionate la art. 17 din prezentul regulament;
    b) ruperea sau indepartarea sigiliilor;
    c) intocmirea si prezentarea unor documente in care sunt consemnate operatiuni sau date false ori nelegale;
    d) refuzul de a semna, cu sau fara obiectiuni, actele intocmite de D.C.A. sau de agenti cu ocazia efectuarii actiunilor care intra in competenta acestora;
    e) neindeplinirea, la termenele stabilite, a masurilor dispuse prin actele emise ca urmare a actiunilor efectuate sau comunicarea unor date false ori eronate privind aducerea la indeplinire a acestor masuri;
    f) refuzul de a se supune unei investigatii control-ancheta la data stabilita prin ordonanta.
    Art. 46
    Savarsirea faptelor enumerate la articolul precedent se sanctioneaza administrativ de catre C.N.V.M. cu una sau mai multe dintre urmatoarele masuri:
    a) avertisment;
    b) avertisment publicat;
    c) amenda prin agenti delegati;
    d) suspendarea pe o perioada determinata a autorizatiei;
    e) retragerea autorizatiei;
    f) interdictia temporara sau definitiva de a mai desfasura activitati pe piata de capital.
    Art. 47
    In cazul aplicarii sanctiunii cu amenda, aceasta va fi stabilita intre 100 mii lei si 10 milioane lei, pentru persoane fizice, si intre 1 milion lei si 100 milioane lei, pentru persoane juridice.
    Art. 48
    Pentru faptele prevazute la art. 45 lit. a), e) si f), C.N.V.M. / directorul D.C.A. sau agentii sai pot obliga persoana vizata la plata unor amenzi de 0,1   1% din capitalul varsat pentru fiecare zi de depasire a termenului calculat de la data stabilita prin ordonanta prin care s au solicitat informatii, documente, acte, situatii sau pentru neindeplinirea la termen a masurilor dispuse.
    Daca exista temeri ca nerespectarea datei stabilite privind investigatia respectiva urmareste ascunderea unor fapte prevazute de legea penala, se vor sesiza de indata organele in drept.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 21/1997

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 21 din 1997
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu