ORDIN Nr. 754
din 16 octombrie 2006
pentru constituirea
comisiilor de abilitare a serviciilor externe de prevenire si protectie si de
avizare a documentatiilor cu caracter tehnic de informare si instruire in
domeniul securitatii si sanatatii in munca
ACT EMIS DE:
MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 887 din 31 octombrie 2006
Având în vedere:
- art. 51 alin. (2) din Legea securităţii şi sănătăţii
în muncă nr. 319/2006;
- art. 36 alin. (3) din Normele metodologice de
aplicare a prevederilor Legii securităţii si sănătăţii în muncă nr. 319/2006,
aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006;
- Hotărârea Guvernului nr. 412/2005 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi
Familiei, cu modificările şi completările ulterioare,
în baza art. 16 din Hotărârea
Guvernului nr. 412/2005, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul muncii, solidarităţii sociale si familiei emite următorul ordin:
Art. 1. - Prezentul ordin stabileşte modul de
constituire a comisiilor de abilitare a serviciilor externe de prevenire şi
protecţie şi de avizare a documentaţiilor cu caracter tehnic de informare şi
instruire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, denumite în continuare
comisii de abilitare si avizare
teritoriale, în cadrul direcţiilor de muncă,
solidaritate socială şi familie teritoriale.
Art. 2. - Comisiile de abilitare şi avizare teritoriale
au următoarea componenţă:
Preşedinte
|
Directorul executiv
|
Direcţia de muncă, solidaritate socială şi familie teritorială,
respectiv a municipiului Bucureşti
|
Membri
|
Inspectorul şef adjunct cu atribuţii de securitate si sănătate în
muncă
|
Inspectoratul teritorial de muncă
|
|
Conducătorul structurii asigurătorului pentru accidente de muncă
si boli profesionale
|
Casa judeţeană de pensii şi Casa Naţională de Pensii şi Alte
Drepturi de Asigurări Sociale pentru municipiul Bucureşti
|
|
Reprezentant nominalizat
|
Comisia de autorizare judeţeană înfiinţată de Consiliul National
de Formare Profesională a Adulţilor
|
Art. 3. - (1) Comisiile de abilitare şi avizare
teritoriale întocmesc, la fiecare întrunire, un raport al şedinţei pe care îl
transmit, în termen de 5 zile de la data întrunirii, Ministerului Muncii,
Solidarităţii Sociale şi Familiei - Serviciul sănătate şi securitate în muncă.
(2) Conţinutul raportului este
prezentat în anexa nr. 1.
Art. 4. - In prima şedinţă, comisiile de abilitare şi
avizare teritoriale au obligaţia de a elabora şi de a aproba regulamentul de
funcţionare propriu, elaborat pe baza Regulamentului-cadru prevăzut în anexa
nr. 2.
Art. 5. - (1) Secretariatul
comisiei de abilitare şi avizare teritoriale este asigurat de funcţionari din
cadrul direcţiei de muncă, solidaritate socială şi familie teritoriale
respective.
(2) Secretariatul comisiei de abilitare şi avizare
teritoriale este numit prin decizie a directorului executiv al direcţiei de
muncă, solidaritate socială şi familie teritoriale.
Art. 6. - Secretariatul comisiei de abilitare şi
avizare teritoriale are următoarele limite de competenţă:
1. ţine evidenţa solicitanţilor care depun dosare de
abilitare şi/sau avizare;
2. analizează dacă dosarele sunt complete, conform
prevederilor art. 37, respectiv art. 187 din Normele metodologice de aplicare a
prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, aprobate
prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006;
3. restituie prin poştă, cu confirmare de primire,
dosarele incomplete şi/sau respinse de comisie, însoţite de motivaţia
restituirii, conform legii;
4. propune membrilor comisiei data întrunirii pentru
analiza solicitărilor, cu cel puţin 45 de zile înainte;
5. afişează la sediul direcţiei de muncă,
solidaritate socială şi familie, cu cel puţin o lună înainte, data întrunirii
comisiei;
6. întocmeşte certificatele de abilitare şi/sau
avizele, conform deciziilor luate de comisie, conform
prevederilor prezentului ordin;
7. transmite în termenele prevăzute la art. 39,
respectiv la art. 188 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii
securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, prin poştă, cu confirmare de
primire, certificatele de abilitare şi/sau avizele emise de comisie;
8. participă la întrunirile comisiei şi întocmeşte
procesul-verbal de şedinţă;
9. răspunde de corectitudinea întocmirii documentelor
şi pentru gestionarea acestora.
Art. 7. - Anexele nr. 1 şi 2
fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 8. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă Ordinul ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei
nr. 167/2004 privind aprobarea Regulamentului de abilitare a persoanelor fizice
şi persoanelor juridice pentru a presta servicii în domeniul protecţiei muncii,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 409 din 7 mai 2004.
Art. 9. - Prezentul ordin se va publica în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul muncii, solidarităţii
sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu
ANEXA Nr. 1
Comisia de abilitare a serviciilor externe de prevenire
şi protecţie şi de avizare a documentaţiilor cu
caracter
tehnic de informare şi instruire în domeniul
securităţii
şi sănătăţii în muncă a judeţului
.................................
RAPORT
In şedinţa din data ......................... au fost
supuse analizei dosarele următoarelor persoane, prin care se solicită:
A. Abilitarea ca serviciu extern de prevenire si
protecţie:
1...........................................................................................
2...........................................................................................
3...........................................................................................
4...........................................................................................
5...........................................................................................
In urma analizei, membrii comisiei au decis:
1.
Emiterea certificatelor de abilitare pentru
următorii titulari:
Nr. crt
|
Titularul,
adresa, CUI,
nr. de înregistrare
în registrul
comerţului
|
Certificatul
de abilitare
nr./data
|
Personalul din cadrul
serviciului extern
|
Numele şi prenumele
|
Codul numeric personal
|
Nivelul huncţia de pregatire
|
Cursul/furnizorul
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.Respingerea solicitării de
abilitare pentru:
Nr. crt.
|
Titularul, adresa, CUI, nr. de
înregistrare în registrul comerţului
|
Motivul
|
|
|
|
B. Avizarea documentaţiei cu caracter tehnic de
informare şi instruire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă realizată:
1...................................................................................
2...................................................................................
3...................................................................................
4...................................................................................
5...................................................................................
In urma analizei, membrii comisiei au decis:
1.
Emiterea avizelor pentru următoarele
documentaţii:
Nr. crt.
|
Titularul, adresa, CUI, nr. de înregistrare în registrul comerţului
|
Avizul nr./data
|
Tipul documentaţiei
|
Titlul documentaţiei
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
Emiterea următoarelor decizii de respingere:
Nr. crt.
|
Titularul, adresa, CUI,
nr. de înregistrare în registrul
comerţului
|
Decizia nr./data
|
Tipul
documentaţiei
|
Titlul documentaţiei
|
Motivul
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Preşedinte,
........................................
ANEXA Nr. 2
REGULAMENT-CADRU
Art. 1. - Prezentul regulament stabileşte componenţa şi
regulile generale după care funcţionează Comisia de abilitare a serviciilor
externe de prevenire şi protecţie şi de avizare a documentaţiilor cu caracter
tehnic de informare si instruire
din judeţul ......................., denumită în continuare comisie, constituită
în baza Ordinului ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei nr.
754/2006.
Art. 2. - Componenţa comisiei este următoarea:
Funcţia
|
Numele şi prenumele
|
Instituţia
|
Preşedinte
|
|
Direcţia de muncă, solidaritate socială şi familie
|
Membri
|
|
Inspectoratul teritorial de muncă
|
|
|
Casa judeţeană de pensii -- structura asigurătorului
|
|
|
Comisia de autorizare judeţeană înfiinţată de Consiliul National
de Formare Profesională a Adulţilor
|
Secretar
|
|
Direcţia de muncă, solidaritate socială şi familie
|
Art. 3. - Preşedintele comisiei este directorul
executiv al direcţiei de muncă, solidaritate socială şi familie teritoriale.
Art. 4. - Secretarul comisiei este numit prin decizie a
directorului executiv al direcţiei de muncă, solidaritate socială şi familie
teritoriale.
Art. 5. - (1) Comisia îşi desfăşoară lucrările numai în
prezenţa tuturor membrilor.
(2) Deciziile comisiei se iau prin vot majoritar.
Deciziile comisiei sunt puse în aplicare de către preşedinte.
(3) Preşedintele comisiei asistă la vot, dar nu
participă la acesta.
(4) Secretarul comisiei nu are drept de vot.
Art. 6. - (1) Comisia se întruneşte cel puţin o dată pe
trimestru, data întrunirii fiind convenită prin acord între membri şi
preşedinte.
(2) Data întrunirii se stabileşte
cu cel puţin 30 de zile înainte, se afişează la sediul direcţiei de muncă,
solidaritate socială si familie teritoriale si se face publică prin ......................1).
(3) Secretarul comisiei participă la întruniri.
Art. 7. - (1) Lucrările comisiei vor fi consemnate
într-un proces-verbal de şedinţă, în care se va preciza votul acordat de
fiecare membru.
(2) Procesul-verbal de şedinţă este întocmit de
secretar.
Art. 8. - Preşedintele comisiei are următoarele
atribuţii:
a) asigură conducerea comisiei în intervalul dintre
şedinţe;
b) convoacă şedinţele comisiei şi propune ordinea de
zi;
c) conduce şedinţele comisiei şi moderează
discuţiile, dând cuvântul participanţilor în ordinea înscrierilor, sintetizează
şi supune la vot hotărârile, comunicând rezultatele
votului;
d) răspunde de îndeplinirea hotărârilor luate de
plenul comisiei şi dispune luarea măsurilor necesare în acest sens de către
secretar;
e) poate dispune controlul activităţii secretarului;
f) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite în sarcina sa de plenul comisiei.
Art. 9. - Preşedintele semnează certificatele de
abilitare pentru servicii externe de prevenire şi protecţie, avizele/deciziile
de respingere a documentaţiilor cu caracter tehic de informare şi instruire în
domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă emise ca urmare a hotărârilor comisiei,
rapoartele către Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei -
Serviciul sănătate şi securitate în muncă, hotărârile comisiei pentru
reglementarea unor măsuri cu caracter administrativ, precum şi alte documente
rezultate din exercitarea atribuţiilor sale.
Art. 10. - Alte prevederi specifice2).
1) Se vor preciza
alte mijloace prin care se face publică data întrunirii.
2) In funcţie de
condiţiile specifice fiecărei comisii teritoriale, se vor introduce alte
prevederi referitoare la funcţionarea acesteia şi la modul de desfăşurare a
lucrărilor.