ORDIN Nr. 25
din 12 ianuarie 2007
privind modificarea anexei
nr. 2 la Ordinul ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei nr.
754/2006 pentru constituirea comisiilor de abilitare a serviciilor externe de
prevenire si protectie si de avizare a documentatiilor cu caracter tehnic de
informare si instruire in domeniul securitatii si sanatatii in munca
ACT EMIS DE:
MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 48 din 22 ianuarie 2007
Având în vedere:
- art. 51 alin. (2) din Legea securităţii şi sănătăţii
în muncă nr. 319/2006;
- art. 36 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr.
1.425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor
Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006,
în baza art. 16 din Hotărârea Guvernului nr. 412/2005
privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale
şi Familiei, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul muncii, solidarităţii sociale şi familiei emite următorul ordin:
Art. 1. - Anexa nr. 2 la Ordinul ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei nr. 754/2006 pentru constituirea
comisiilor de abilitare a serviciilor externe de prevenire şi protecţie şi de
avizare a documentaţiilor cu caracter tehnic de informare şi instruire în
domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 887 din 31
octombrie 2006, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul muncii, solidarităţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu
ANEXA
(Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 754/2006)
REGULAMENT - CADRU
Art. 1. - Prezentul regulament stabileşte componenţa şi
regulile generale după care funcţionează Comisia de abilitare a serviciilor
externe de prevenire şi protecţie şi de avizare a documentaţiilor cu caracter
tehnic de informare şi instruire în domeniul securităţii si sănătăţii în muncă
din judeţul ...............,
denumită în continuare comisie, constituită în baza
Ordinului ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei nr. 754/2006.
Art. 2. - Componenţa comisiei este următoarea:
Funcţia
|
Numele şi prenumele
|
Instituţia
|
Preşedinte
|
|
Direcţia de muncă, solidaritate socială si familie
|
Membri
|
|
Inspectoratul teritorial de muncă
|
Casa judeţeană de pensii -- structura asiguratorului
|
Comisia de autorizare judeţeană înfiinţată de Consiliul National
de Formare Profesională a Adulţilor
|
Secretar
|
|
Direcţia de muncă, solidaritate socială si familie
|
Art. 3. - Preşedintele comisiei
este directorul executiv al direcţiei de muncă, solidaritate socială şi familie
teritoriale.
Art. 4. - Secretarul comisiei este numit prin decizie a
directorului executiv al direcţiei de muncă, solidaritate socială şi familie
teritoriale.
Art. 5. - (1) Comisia îşi desfăşoară lucrările numai în
prezenţa tuturor membrilor.
(2) Deciziile comisiei se iau prin vot majoritar.
Deciziile comisiei sunt puse în aplicare de către preşedinte.
(3) Preşedintele comisiei are drept de vot.
(4) Secretarul comisiei are drept de vot.
Art. 6. - (1) Comisia se întruneşte cel puţin o dată pe
trimestru, data întrunirii fiind convenită prin acord între membri şi
preşedinte.
(2) Data întrunirii se stabileşte cu cel puţin 30 de
zile înainte, se afişează la sediul direcţiei de muncă, solidaritate socială si
familie teritoriale si se face publică prin ........................................................................................................................................1).
(3) Secretarul comisiei
participă la întruniri.
Art. 7. - (1) Lucrările comisiei vor fi consemnate
într-un proces-verbal de şedinţă, în care se va preciza votul acordat de
fiecare membru.
(2) Procesul-verbal de şedinţă este întocmit de
secretar.
Art. 8. - Preşedintele comisiei are următoarele
atribuţii:
a) asigură conducerea comisiei în intervalul dintre
şedinţe;
b) convoacă şedinţele comisiei şi propune ordinea de
zi;
c) conduce şedinţele comisiei şi moderează
discuţiile, dând cuvântul participanţilor în ordinea înscrierilor, sintetizează
şi supune la vot hotărârile, comunicând rezultatele votului;
d) răspunde de îndeplinirea hotărârilor luate de
plenul comisiei şi dispune luarea măsurilor necesare în acest sens de către
secretar;
e) poate dispune controlul activităţii secretarului;
f) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite în
sarcina sa de plenul comisiei.
Art. 9. - (1) Preşedintele semnează certificatele de
abilitare pentru servicii externe de prevenire şi protecţie, avizele/deciziile
de respingere a documentaţiilor cu caracter tehnic de informare şi instruire în
domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă emise ca urmare a hotărârilor
comisiei, rapoartele către Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei
- Serviciul sănătate şi securitate în muncă, hotărârile comisiei pentru
reglementarea unor măsuri cu caracter administrativ, precum şi alte documente
rezultate din exercitarea atribuţiilor sale.
(2) Formularele necesare completării certificatului
de abilitare, deciziei şi avizului comisiei vor fi emise la nivel central în
regim tipizat şi vor fi transmise comisiei.
(3) Certificatele eliberate de comisie se înregistrează
în registrul unic care se înfiinţează la nivelul fiecărei comisii teritoriale.
Art. 10. - Alte prevederi specifice2).
1) Se vor preciza alte mijloace prin care se face publică data întrunirii.
2) In funcţie de
condiţiile specifice fiecărei comisii teritoriale, se vor introduce alte
prevederi referitoare la funcţionarea acesteia şi la modul de desfăşurare a
lucrărilor.