ORDIN Nr. 455
din 14 iunie 2010
pentru constituirea
comisiilor de abilitare a serviciilor externe de prevenire si protectie si de
avizare a documentatiilor cu caracter tehnic de informare si instruire în
domeniul securitatii si sanatatii în munca din cadrul inspectoratelor
teritoriale de munca
ACT EMIS DE:
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI PROTECTIEI SOCIALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 411 din 21 iunie 2010
Având în vedere:
- art. 51 alin. (2) din Legea securităţii şi sănătăţii
în muncă nr. 319/2006;
- art. 36 alin. (3) din Normele metodologice de
aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006,
aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006;
- art. 3 alin. (1) lit. Ce) din Regulamentul de
organizare şi funcţionare a Inspecţiei Muncii, aprobat prin Hotărârea
Guvernului nr. 1.377/2009, cu modificările ulterioare,
în baza art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 11/2009
privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei
Sociale, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale emite următorul ordin:
Art. 1. - Prezentul ordin stabileşte modul de
constituire a comisiilor de abilitare a serviciilor externe de prevenire şi
protecţie şi de avizare a documentaţiilor cu caracter tehnic de informare şi
instruire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă din cadrul
inspectoratelor teritoriale de muncă, denumite în continuare comisii de
abilitare şi avizare teritoriale.
Art. 2. - Comisiile de abilitare şi avizare teritoriale
au următoarea componenţă:
- reprezentantul conducerii din cadrul inspectoratului
teritorial de muncă - preşedinte;
- reprezentantul nominalizat al comisiei de autorizare
judeţeană sau a municipiului Bucureşti, înfiinţată de Consiliul Naţional de
Formare Profesională a Adulţilor;
- reprezentantul teritorial al asigurătorului pentru
accidente de muncă şi boli profesionale.
Art. 3. - (1) In prima şedinţă, comisiile de abilitare
şi avizare teritoriale au obligaţia de a elabora şi de a aproba regulamentul de
funcţionare propriu, elaborat pe baza regulamentului-cadru prevăzut în anexa
nr. 1.
(2) Comisiile de abilitare şi avizare teritoriale
întocmesc, la fiecare întrunire, un raport al şedinţei, în conformitate cu
modelul prevăzut în anexa nr. 2, şi îl transmit la Inspecţia Muncii în format
electronic, în termen de 5 zile de la data întrunirii.
Art. 4. - (1) Secretariatul comisiei de abilitare şi
avizare teritoriale este asigurat de personal din cadrul inspectoratului
teritorial de muncă.
(2) Secretariatul comisiei de abilitare şi avizare
teritoriale este numit prin decizie de reprezentatul conducerii inspectoratului
teritorial de muncă.
Art. 5. - Secretariatul comisiei de abilitare şi
avizare teritoriale are următoarele limite de competenţă:
1. ţine evidenţa solicitanţilor care depun dosare de
abilitare si/sau avizare;
2. analizează dacă dosarele sunt complete, conform
prevederilor art. 37, respectiv art. 187 din Normele metodologice de aplicare a
prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, aprobate
prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006;
3. restituie prin poştă, cu confirmare de primire,
dosarele incomplete şi/sau respinse de comisie, însoţite de motivaţia
restituirii, conform legii;
4. propune membrilor comisiei data întrunirii pentru
analiza solicitărilor;
5. afişează la sediul inspectoratului teritorial de
muncă, cu cel puţin o lună de zile înainte, data întrunirii comisiei;
6. emite certificatele de abilitare şi/sau avizele,
conform deciziilor luate de comisie, potrivit prevederilor prezentului ordin;
7. transmite, în termenele şi condiţiile prevăzute la
art. 39, respectiv la art. 188 din normele metodologice aprobate prin Hotărârea
Guvernului nr. 1.425/2006, certificatele de abilitare şi/sau avizele emise de
comisie;
8. participă la întrunirile comisiei şi întocmeşte
procesul-verbal de şedinţă;
9. răspunde pentru corectitudinea întocmirii
documentelor şi pentru gestionarea acestora.
Art. 6. -Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 7. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă Ordinul ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei
nr. 754/2006 pentru constituirea comisiilor de abilitare a serviciilor externe
de prevenire şi protecţie şi de avizare a documentaţiilor cu caracter tehnic de
informare şi instruire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 887 din 31 octombrie 2006, cu
modificările ulterioare.
Art. 8. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Mihai Constantin Şeitan
ANEXA Nr. 1
REGULAMENT-CADRU
Art. 1. - Prezentul regulament stabileşte componenţa şi
regulile generale după care funcţionează Comisia de abilitare a serviciilor
externe de prevenire şi protecţie şi de avizare a documentaţiilor cu caracter
tehnic de informare şi instruire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă
din cadrul inspectoratelor teritoriale de muncă, denumită în continuare comisia
de abilitare şi avizare teritorială, constituită în baza Hotărârii
Guvernului nr. 1.425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a
prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006.
Art. 2. - Componenţa comisiei de abilitare şi avizare
teritoriale este următoarea:
Functia
|
Numele şi prenumele
|
Instituţia
|
Preşedinte
|
|
Inspectoratul teritorial de muncă
|
Membri
|
|
Comisia de autorizare judeţeană sau a municipiului Bucureşti,
înfiinţată de Consiliul Naţional de Formare Profesională a Adulţilor
|
|
|
Casa judeţeană de pensii şi asigurări sociale - structura
asigurătorului
|
Secretar
|
|
Inspectoratul teritorial de muncă
|
Art. 3. - Preşedintele comisiei de abilitare şi avizare
teritoriale este reprezentantul conducerii din cadrul inspectoratului
teritorial de muncă.
Art. 4. -Secretarul comisiei de abilitare şi avizare
teritoriale este numit prin decizie a reprezentantului conducerii
inspectoratului teritorial de muncă.
Art. 5. - (1) Comisia de abilitare şi avizare
teritorială îşi desfăşoară lucrările numai în prezenţa tuturor membrilor.
(2) Deciziile comisiei de abilitare şi avizare
teritoriale se iau prin vot majoritar. Deciziile acesteia sunt puse în aplicare
de către preşedinte.
(3) Preşedintele comisiei are drept de vot.
(4) Secretarul comisiei nu are drept de vot.
Art. 6. - (1) Comisia de abilitare şi avizare
teritorială se întruneşte ori de câte ori este solicitată, dar nu mai puţin de
o dată pe trimestru, data întrunirii fiind convenită prin acord între membri şi
preşedinte.
(2) Data întrunirii se afişează la sediul
inspectoratelor teritoriale de muncă, precum şi pe pagina de internet a
acestora.
(3) Secretarul comisiei participă la întruniri.
Art. 7. - (1) Lucrările comisiei de abilitare şi
avizare teritoriale vor fi consemnate într-un proces-verbal de şedinţă, în care
se va preciza votul acordat de fiecare membru.
(2) Procesul-verbal de şedinţă este întocmit de
secretar.
Art. 8. - Preşedintele comisiei de abilitare şi avizare
teritoriale are următoarele atribuţii:
a) asigură conducerea comisiei în intervalul dintre
şedinţe;
b) convoacă şedinţele comisiei şi propune ordinea de
zi;
c) conduce şedinţele comisiei şi moderează discuţiile,
dând cuvântul participanţilor în ordinea înscrierilor, sintetizează şi supune
la vot hotărârile, comunicând rezultatele votului;
d) răspunde de îndeplinirea hotărârilor luate de plenul
comisiei şi dispune luarea măsurilor necesare în acest sens de către secretar;
e) poate dispune controlul activităţii secretarului;
f) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite în
sarcina sa de plenul comisiei.
Art. 9. - Preşedintele semnează certificatele de abilitare
pentru servicii externe de prevenire şi protecţie, avizele/deciziile de
respingere a documentaţiilor cu caracter tehnic de informare şi instruire în
domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă emise ca urmare a hotărârilor
comisiei de abilitare şi avizare teritoriale, rapoartele şi hotărârile comisiei
pentru reglementarea unor măsuri cu caracter administrativ, precum şi alte
documente rezultate din exercitarea atribuţiilor sale.
Art. 10. - (1) Lista serviciilor externe de prevenire
şi protecţie abilitate, precum şi lista solicitanţilor care au obţinut avizarea
documentaţiilor cu caracter tehnic de informare şi instruire în domeniul
securităţii şi sănătăţii în muncă se vor transmite la Inspecţia Muncii în
format electronic, pentru crearea unei baze de date la nivel naţional.
(2) Listele prevăzute la alin. (1) vor fi publicate pe
pagina de internet a Inspecţiei Muncii.
ANEXA Nr. 2
Comisia de abilitare a serviciilor externe de
prevenire şi protecţie şi de avizare a documentaţiilor cu caracter tehnic de informare
şi instruire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă
RAPORT
In şedinţa din data...............au fost supuse
analizei dosarele următoarelor persoane, prin care se solicită:
A. abilitarea ca serviciu extern de prevenire si
protecţie:
1..........................................................
2..........................................................
3..........................................................
4..........................................................
5..........................................................
In urma analizei, membrii comisiei au decis:
1. emiterea certificatelor de abilitare pentru
următorii titulari:
Nr. crt.
|
Titularul, adresa, CUI, nr. de
înregistrare în registrul comerţului
|
Certificatul de abilitare nr./data
|
Personalul din cadrul serviciului
extern
|
|
|
|
Numele şi prenumele
|
Codul numeric personal
|
Funcţia
|
Nivelul de pregătire
|
Cursul/furnizorul
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. respingerea solicitării de abilitare pentru:
Nr. crt.
|
Titularul, adresa, CUI, nr. de
înregistrare în registrul comerţului
|
Motivul
|
|
|
|
B. avizarea documentaţiei cu caracter tehnic de
informare şi instruire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă realizate:
1..........................................................
2..........................................................
3..........................................................
4..........................................................
5..........................................................
In urma analizei, membrii comisiei au decis:
1. emiterea avizelor pentru următoarele documentaţii:
Nr. crt.
|
Titularul, adresa, CUI, nr. de
înregistrare în registrul comerţului
|
Avizul nr./data
|
Tipul documentaţiei
|
Titlul documentaţiei
|
|
|
|
|
|
2. emiterea următoarelor decizii de respingere:
Nr. crt.
|
Titularul, adresa, CUI, nr. de
înregistrare în registrul comerţului
|
Decizia nr./data
|
Tipul documentaţiei
|
Titlul documentaţiei
|
Motivul
|
|
|
|
|
|
|
Preşedinte,
..................................................