ORDIN Nr. 752
din 14 aprilie 2008
privind aprobarea
Metodologiei pentru desfasurarea concursului de rezidentiat pe post in
medicina, medicina dentara si farmacie, sesiunea 22 iunie 2008
ACT EMIS DE:
MINISTERUL SANATATII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 311 din 21 aprilie 2008
Având în vedere Referatul de aprobare
al Direcţiei generale organizare, resurse umane, dezvoltare profesională şi
salarizare nr. E.N. 4.004 din 10 aprilie 2008,
în temeiul dispoziţiilor Hotărârii Guvernului nr.
862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii Publice, cu
modificările şi completările ulterioare
ministrul sănătăţii publice emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Metodologia pentru desfăşurarea
concursului de rezidenţiat pe post în medicină, medicină dentară şi farmacie,
sesiunea 22 iunie 2008, prevăzută în anexa care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 2. - Direcţia generală organizare, resurse umane,
dezvoltare profesională şi salarizare va aduce la îndeplinire prevederile
prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătăţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
ANEXA
METODOLOGIE
pentru desfăşurarea concursului de rezidenţiat pe
post în medicină, medicină dentară şi farmacie,
sesiunea 22 iunie 2008
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Ministerul Sănătăţii
Publice organizează concurs naţional de intrare în rezidenţiat pe post în
medicină, medicină dentară şi farmacie la data de 22 iunie 2008. Concursul se
desfăşoară în centrul universitar Bucureşti.
Art. 2. - Unităţile şi
specialităţile pentru care se organizează rezidenţiat pe post la data de 22
iunie 2008 sunt aprobate prin ordin al ministrului sănătăţii publice.
Art. 3. - Pentru organizarea concursului de rezidenţiat
pe post este desemnată o comisie centrală formată din reprezentanţi ai
Ministerului Sănătăţii Publice şi ai Ministerului Educaţiei, Cercetării şi
Tineretului şi este aprobată prin ordin comun al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului şi al
ministrului sănătăţii publice.
Art. 4. - (1) Concursul se
desfăşoară sub formă de test-grilă cu 200 de întrebări, pe o durată de 4 ore.
(2) Punctajul minim de promovare reprezintă 65% din
punctajul maxim realizat la cele 200 de întrebări pentru fiecare domeniu.
(3) Ocuparea posturilor se face în ordinea punctajului de promovare obţinut, în limita posturilor publicate
pentru fiecare domeniu, în cadrul judeţului pentru care s-a concurat.
Art. 5. - Rezidenţii au obligaţia să efectueze
pregătirea şi să susţină examenul de specialist în maximum 5 ani de la absolvire.
Art. 6. - Informaţiile generale importante despre
concursul de rezidenţiat pe post sunt făcute publice prin presă, radio, TV, iar
cele de detaliu, prin publicare în ziarul „Viaţa Medicală", precum şi prin
Internet, la adresa www.rezidentiat.info.
CAPITOLUL II
Tematică, bibliografie, întrebări
Art. 7. -Tematicile concursului de rezidenţiat şi
bibliografia aferentă sunt diferite pe domenii. Ele sunt avizate de Colegiul
Medicilor din România, Colegiul Medicilor Dentişti din România, respectiv
Colegiul Farmaciştilor din România, sunt aprobate de ministrul sănătăţii
publice şi sunt publicate în ziarul „Viaţa Medicală" nr. 8/22 februarie 2008.
Art. 8. - (1) Intrebările sunt diferite, în funcţie de
domeniu. Fiecare dintre seturile de întrebări este creat de grupuri de lucru
diferite. Coordonatorul fiecărui grup de lucru este desemnat de preşedintele
comisiei centrale a rezidenţiatului, iar numele lui este făcut public doar după
închiderea concursului.
(2) Coordonatorul fiecărui
grup răspunde întru totul de corectitudinea formulării întrebării, alegerea
răspunsurilor corecte, de păstrarea secretului întrebării şi răspunsul la
contestaţii.
(3) Coordonatorul dă avizul „bun de tipar"
pentru multiplicarea caietelor de întrebări.
CAPITOLUL III
Inscrierea candidaţilor
Art. 9. - (1) La concurs se pot prezenta:
a) candidaţi care au diplomă de licenţă în profil
medico-farmaceutic uman sau o diplomă echivalentă cu aceasta;
b) rezidenţi aflaţi în pregătire;
c) specialişti care doresc să
efectueze pregătire în cea de-a doua specialitate, cu respectarea prevederilor
legale;
d) medici, medici dentişti şi farmacişti care au
obţinut intrarea în specialitate în urma promovării unui alt concurs de
rezidenţiat pe post. Cei care reuşesc la concurs nu sunt absolviţi de
respectarea prevederilor stabilite prin actul adiţional la contractul
individual de muncă, semnat iniţial.
(2) Candidaţii sunt apţi din punct de vedere medical
(fizic şi neuropsihic) pentru exercitarea activităţii în domeniul pentru care
candidează.
Art. 10. -A doua specialitate
se poate obţine numai în regim cu taxă. Taxa anuală pentru efectuarea celei
de-a doua specialităţi prin concurs de rezidenţiat este aceeaşi cu cea
prevăzută pentru a doua specialitate, fără concurs de rezidenţiat.
Art. 11. - (1) Inscrierea la
concurs se face la sediul autorităţii de sănătate publică judeţene pe
teritoriul căreia se află posturile pentru care se concurează, cu excepţia
celor publicate de Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, pentru
care înscrierea se face la nivelul acestui minister, din momentul apariţiei în
presă a publicaţiei de concurs, şi se termină cu 25 de zile înaintea
concursului (27 mai 2008 inclusiv). Pentru posturile publicate de Ministerul
Internelor şi Reformei Administrative pot concura ofiţerii medici din reţeaua
acestui minister, cu respectarea condiţiilor din prezenta metodologie.
(2) Publicaţia de concurs cuprinde:
a) data, locul şi ora desfăşurării concursului;
b) condiţii de participare;
c) locul şi perioada de
înscriere;
d) site-ul pe care poate fi accesată lista posturilor
şi centrelor de pregătire;
e) informaţii generale.
Art. 12. - Dosarul de înscriere al candidatului trebuie
să conţină următoarele documente:
a) cererea de înscriere la concurs, cu numele de familie, iniţiala tatălui şi toate prenumele
înscrise în buletinul/cartea de identitate. In cerere se vor menţiona judeţul
şi domeniul pentru care concurează, precum şi acordul pentru folosirea numelui
şi afişarea rezultatului pe internet;
b) xerocopia buletinului/cărţii
de identitate sau a paşaportului (paginile din care reies numele şi prenumele
candidatului, precum şi data naşterii);
c) copia legalizată a diplomei de licenţă de medic,
stomatolog (medic dentist) sau farmacist;
d) adeverinţa eliberată de unitatea în care sunt
încadraţi, din care să reiasă specialitatea în care sunt confirmaţi şi tipul
contractului individual de muncă, numai pentru rezidenţi şi specialişti;
e) certificatul medical privind starea de sănătate,
eliberat de unitatea sanitară teritorială desemnată de autoritatea de sănătate
publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti, în care se precizează că este
apt/inapt din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic) pentru exercitarea
activităţii în domeniul pentru care candidează;
f) copie legalizată a actelor doveditoare (certificat
de căsătorie etc), prin care şi-a schimbat numele;
g) chitanţa de plată a taxei de concurs, stabilită de
Ministerul Sănătăţii Publice.
Art. 13. - (1) După verificarea documentelor din dosare
şi a condiţiilor de participare pentru fiecare candidat, autorităţile de
sănătate publică, respectiv Ministerul Internelor şi Reformei Administrative,
alcătuiesc o singură listă cu candidaţii, în ordinea alfabetică a numelor în
cadrul domeniului, care cuprinde următoarele rubrici:
Nr. crt.
|
ASP
|
Domeniul (M,D,F)
|
Numele,
iniţiala tatălui,
prenumele
|
Promoţia (absolvent)
|
UMF absolvită
|
Locul actual de muncă
|
Numărul chitanţei de plată a taxei de concurs
|
Observaţii privind starea de
sănătate
|
funcţia
|
unitatea
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
LEGENDĂ:
ASP - autoritatea de sănătate publică pentru care
concurează(se foloseşte indicativul auto; exemplu: BZ pentru ASP Buzău);
Domeniul:
M - pentru domeniul medicină;
D - pentru domeniul medicină dentară;
F - pentru domeniul farmacie.
Locul actual de muncă:
Pentru cei neîncadraţi se trece „FP" în rubrica
„unitatea", iar rubrica „funcţia" se lasă necompletată.
Observaţii privind starea de sănătate:
Se completează numai cu „Apt" sau „Inapt".
(2) Intreaga responsabilitate a corectitudinii datelor înscrise în tabele aparţine autorităţilor de sănătate
publică, respectiv Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.
(3) Listele sunt redactate, conform structurii de la
alin. (1), într-un fişier Excel şi sunt transmise la Centrul Naţional de
Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti (Bucureşti, str. Bodeşti nr. 1,
sectorul 2) prin e-mail la adresa rezidentiat@perfmed.ro, în termen de două zile de la terminarea
înscrierilor, iar originalele sunt trimise prin Prioripost, la adresa de mai
sus, însoţite de dischetă. Instrucţiunile privind modul de completare a
listelor în format electronic, precum şi modelul de fişier Excel care se
foloseşte se găsesc la adresa www.rezidentiat.info.
Art. 14. - (1) Centrul Naţional de Perfecţionare în
Domeniul Sanitar Bucureşti verifică tabelele cu candidaţii înscrişi,
redactează, în ordine alfabetică, lista pe judeţe, respectiv pentru Ministerul
Internelor şi Reformei Administrative, cu candidaţii înscrişi la concurs, pe
domenii. Repartizarea candidaţilor pe săli se face diferenţiat, pe domeniile
pentru care s-au înscris, în ordinea alfabetică a judeţelor.
(2) La data de 19 iunie 2008, candidaţii pot afla sala
şi ora începerii probei de concurs, cercetând adresa de
internet pe site-ul www.rezidentiat.info.
(3) Cu cel puţin 24 de ore înainte de concurs, la
fiecare sală se afişează lista candidaţilor repartizaţi în sala respectivă.
CAPITOLUL IV
Desfăşurarea concursului
Art. 15. - (1) Concursul se desfăşoară în ziua de
duminică, 22 iunie 2008.
(2) In dimineaţa zilei de concurs, la ora 7,30, şeful
de sală şi supraveghetorii lipesc în dreptul fiecărui loc din sală o
legitimaţie de bancă cu numărul de ordine al candidatului respectiv, număr
corespunzător cu cel aflat în listele candidaţilor.
(3) Incepând cu ora 8,30, candidaţii pot intra în sala
în care au fost repartizaţi. La intrare se legitimează în faţa şefului de sală
cu buletinul/cartea de identitate sau paşaportul, documente ce trebuie să fie
în termen de valabilitate. Cei fără un astfel de document valabil nu sunt primiţi
în sala de concurs.
Art. 16. - (1) Candidaţii sunt aşezaţi în sală conform
listelor finale afişate, cu excepţia perechilor soţ-soţie, fraţi-surori, care
au obligaţia, sub sancţiunea anulării lucrării şi eliminării din concurs, să
semnaleze şefului de sală aceste situaţii, pentru a putea fi aşezaţi separat.
Candidaţii aflaţi în sală pot declara, sub semnătură, situaţiile menţionate mai
sus. Fiecare candidat se aşază la locul indicat prin legitimaţia de bancă.
Candidaţii ocupă numai locurile indicate de organizatori şi nu au voie să le
schimbe între ei. In cazul în care locul desemnat iniţial nu este
corespunzător, candidatul poate fi mutat pe un loc disponibil, dar numai la
indicaţia şefului de sală.
(2) Candidaţii sunt aşezaţi în sală în aşa fel încât să
rămână cel puţin un loc liber între 2 candidaţi.
(3) In prezenţa tuturor candidaţilor, şefii de sală
citesc instrucţiunile privind modul de desfăşurare a concursului.
Art. 17. - (1) Incepând cu ora 8,45, se împart
candidaţilor grilele pentru răspuns şi câte o carioca neagră pentru completat
grila (atât pentru completat răspunsurile considerate corecte, cât şi pentru
completat datele de identitate). Cele 4 tipuri de grile pentru răspuns se
împart după algoritmul stabilit de comisia comună centrală.
(2) Se procedează la verificarea de către fiecare
candidat a grilei, pentru a se identifica eventualele greşeli de tipărire, caz
în care grila respectivă este înlocuită. Fiecare candidat completează apoi
datele personale în spaţiul special de pe grilă, cu litere majuscule.
(3) Şeful de sală şi supraveghetorii verifică
corectitudinea datelor înscrise, confruntându-le cu actul de identitate al
candidatului şi cu legitimaţia de bancă. După această operaţiune, actul de
identitate al fiecărui candidat rămâne pe bancă pe toată durata probei scrise.
Candidaţii poartă întreaga responsabilitate asupra datelor personale înscrise
pe grilă.
(4) Sacii sigilaţi conţinând caietele cu întrebări sunt
aduşi la săli în jurul orei 9,30. Integritatea acestor saci este constatată de
şeful de sală şi de 3 candidaţi din sala respectivă. La ora 10,00 se
desigilează sacii în toate sălile de concurs. Se împart apoi candidaţilor
caietele cu întrebări, ţinându-se cont de tipul de grilă primit anterior. Din
momentul în care a fost distribuit ultimul caiet începe măsurarea timpului de
concurs, care este de 4 ore. Şeful de sală notează la loc vizibil (fie prin
scriere pe tablă, fie pe o hârtie, care este afişată) şi informează candidaţii
despre ora de începere şi ora de terminare a concursului.
(5) Fiecare candidat verifică caietul cu întrebări,
fiind schimbate caietele cu greşeli de tipărire.
(6) Intreaga responsabilitate
asupra corespondenţei între tipul de grilă şi cel al caietului cu întrebări
revine candidatului.
(7) Candidaţii care nu sunt prezenţi în sală în
momentul deschiderii sacilor cu caietele cu întrebări nu mai au acces în sala
de concurs.
(8) In timpul concursului
candidaţii nu au voie să consulte niciun fel de materiale, să discute cu
ceilalţi candidaţi, să copieze sau să aibă asupra lor aparatură electronică de
comunicare. Materialele documentare sunt depozitate într-un colţ al sălii, unde
candidaţii nu au acces până la terminarea concursului.
(9) La terminarea concursului candidaţii predau
şefului de sală, sub semnătură, grila de răspuns. Caietul cu întrebări rămâne
în posesia candidaţilor, cu excepţia celor care, din orice motiv, părăsesc sala în primele 3 ore de concurs.
(10) Candidaţii absenţi şi cei care se retrag din
concurs sunt menţionaţi ca atare în procesul-verbal (nominal). Cei care se
retrag predau grila de răspuns şi caietul cu întrebări, sub semnătură, şi pot
părăsi sala doar după expirarea primelor 30 de minute de la începerea
concursului. Şeful de sală scrie pe grila lor „Retras
din concurs". Aceste grile sunt preluate,
constituind documente pe baza cărora, în lista finală, pentru candidatul care
s-a retras, se face menţiunea „Retras din
concurs". După părăsirea sălii, niciunui candidat nu îi mai este permisă revenirea
(pe perioada desfăşurării probei) pentru niciun motiv, cu excepţia situaţiei în
care un candidat are necesităţi fiziologice, caz în care este însoţit de 2
supraveghetori şi poate lipsi din sală maximum 10 minute. Timpul absenţei din
sală nu prelungeşte durata probei pentru candidatul respectiv.
(11) Grilele de răspuns bune de corectat se predau de
către candidaţi, sub semnătură, şefului de sală. Corectura acestor grile se
face în mod electronic, în sala de concurs, în prezenţa autorului şi a încă 2
candidaţi din sala respectivă, care semnează pe grilă. După anunţarea
punctajului tuturor candidaţilor din sala respectivă, şeful de sală, în
prezenţa a 3 candidaţi, ambalează şi sigilează plicul cu grilele corectate şi
discheta.
(12) Grilele de răspuns cu menţiunea „Retras din concurs" se ambalează
separat.
(13) Grilele de răspuns greşite şi cele nefolosite
sunt ambalate separat şi poartă menţiunea „Anulat".
(14) Pe fiecare plic cu grile
(grile corectate, grile cu menţiunea „Retras din
concurs" şi grile „Anulat")
se menţionează sala, numărul de candidaţi, numărul
de grile corectate, respectiv „Retras din
concurs", „Anulat".
(15) Şefii de sală completează un proces-verbal
privind numărul de: candidaţi înscrişi, candidaţi prezenţi, grile de răspuns,
caiete cu întrebări şi dischete primite şi returnate. Procesele-verbale sunt
semnate de şefii de sală, supraveghetori şi de 3 candidaţi.
(16) Coletele şi procesele-verbale sunt puse în saci,
care sunt sigilaţi la rândul lor şi predaţi reprezentanţilor comisiei centrale.
Pentru sigilare se folosesc cleşti speciali, care se găsesc la reprezentantul
desemnat de comisia centrală, ca răspunzător de locaţia respectivă de concurs.
(17) Sacii sunt transportaţi
la sediul comisiei centrale. Camerele în care se depozitează sacii sunt
sigilate de preşedintele comisiei centrale.
CAPITOLUL V
Clasificarea candidaţilor
Art. 18. - Preşedintele comisiei centrale de
rezidenţiat împreună cu colectivele care au alcătuit întrebările de concurs
sunt prezenţi în ziua concursului, începând cu ora 11,00, la sediul comisiei.
Grilele cu răspunsuri sunt multiplicate în prezenţa membrilor comisiei centrale
de rezidenţiat şi transmise în săli prin delegaţi, în plicuri sigilate. Plicul
este înmânat şefului de sală de către delegaţi la expirarea celor 4 ore de
concurs şi după predarea de către candidaţi a grilelor pentru corectat.
Art. 19. - (1) Eventualele contestaţii privind
răspunsurile corecte sunt depuse de candidaţi în termen de 24 de ore din
momentul transmiterii grilelor în sălile de concurs. Contestaţiile se depun la
Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti sau se transmit
prin fax la nr. 021/255.64.06.
(2) Comisia centrală analizează şi comunică
răspunsurile corecte rămase definitive, în termen de 48 de ore de la expirarea
termenului de depunere a contestaţiilor. Comunicarea grilei corecte rămase
definitivă se face prin publicarea pe internet pe site-ul www.rezidentiat.info şi prin afişarea la Centrul Naţional de
Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti şi constituie răspuns la
contestaţiile primite.
(3) In urma analizării contestaţiilor şi stabilirii
grilei corecte rămase definitivă, punctajele comunicate în săli pot suferi
modificări.
Art. 20. - (1) Prelucrarea rezultatelor stabilite în
urma aplicării grilei corecte rămase definitivă se face de către o comisie de
specialişti propuşi de comisia centrală şi desemnaţi prin ordin al ministrului
sănătăţii publice. Membrii acestei comisii nu au voie să introducă sau să
scoată din sala respectivă niciun fel de material. In sala respectivă nu au acces decât persoanele
care formează comisia menţionată.
(2) Grila corectă rămasă
definitivă este aplicată tuturor candidaţilor de la domeniul respectiv,
indiferent dacă au contestat sau nu grila cu răspunsuri anunţată în sălile de
concurs.
Art. 21. - Inainte de alcătuirea clasificărilor pe
judeţe, respectiv pentru Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, şi
pe domenii, comisia desemnată la art. 20 alin. (1) procedează la desfacerea
sacilor şi la verificarea conţinutului fiecărui colet, semnalând eventualele
neconcordanţe.
Art. 22. - (1) Clasificarea pe judeţe, respectiv pentru
Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, şi pe domenii rezultă prin
unificarea electronică a rezultatelor stabilite în urma aplicării grilei
corecte rămase definitivă.
(2) Rezultatele concursului naţional pentru
rezidenţiatul pe post se confirmă prin ordin al ministrului sănătăţii publice.
CAPITOLUL VI
Rezultate, alegerea posturilor şi a centrelor de
pregătire
Art. 23. - (1) Data afişării clasificărilor este
anunţată în timp util prin mass-media şi pe site-ul www.rezidentiat.info
(2) Clasificările pe domenii şi pe judeţe, respectiv
pentru Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, data şi locul alegerii
posturilor sunt afişate la Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar
Bucureşti sau pot fi accesate pe internet.
Art. 24. - (1) Alegerea posturilor se face la nivelul
autorităţii de sănătate publică pentru care s-a concurat. Odată cu alegerea
postului candidaţii depun maximum 3 opţiuni privind centrul universitar publicat,
în care urmează să efectueze pregătire.
(2) Directorul executiv al autorităţii de sănătate
publică va elibera candidaţilor o adeverinţă în care se vor preciza unitatea
sanitară, localitatea, specialitatea şi postul ales.
(3) Alegerea posturilor publicate de Ministerul Internelor şi Reformei Administrative se organizează de
către acest minister, cu respectarea prevederilor alin. (1) şi (2).
(4) Confirmarea în rezidenţiat se face prin ordin al
ministrului sănătăţii publice. Autorităţile de sănătate publică, respectiv
Ministerul Internelor şi Reformei Administrative vor transmite Centrului
Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti, în termen de 48 de ore
de la finalizarea alegerii posturilor, tabelele în original conţinând
următoarele rubrici:
Nr. crt
|
Numele şi prenumele
|
Punctajul obţinut
|
Postul ales
|
Centrul universitar de pregătire
|
Semnătura candidatului
|
Unitatea sanitară
|
Localitatea
|
Specialitatea
|
(maximum 3 opţiuni)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(5) Intreaga responsabilitate asupra corectitudinii
întocmirii tabelului revine autorităţii de sănătate
publică, respectiv Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.
Art. 25. - Candidaţii sau împuterniciţii acestora care
nu sunt prezenţi în data, ora şi locul fixate pentru alegerea postului pierd
drepturile conferite de concurs.
Art. 26. - Posturile rămase neocupate se republică la
concursul de rezidenţiat din noiembrie 2008.
Art. 27. - Centrul Naţional de Perfecţionare în
Domeniul Sanitar Bucureşti va analiza opţiunile privind centrele universitare
în care urmează să se efectueze pregătirea, urmând ca nominalizarea centrului
să se facă în funcţie de punctajul obţinut la concursul de rezidenţiat.
Centrele universitare de pregătire astfel stabilite se afişează pe site-ul www.rezidentiat.info Contestaţiile privind stabilirea acestor centre se pot depune în
termen de 24 de ore de la data şi ora afişării prin fax la nr. de telefon
021/255.64.06. Rezultatul la contestaţii va fi afişat în termen de 48 de ore pe
site-ul www.rezidentiat.info
CAPITOLUL VII
Exemplificări privind tipurile de întrebări şi modul de punctare
Art. 28. - Caietele de concurs au un număr de 200 de
întrebări pentru fiecare domeniu. Toate întrebările de concurs sunt elaborate
de comisiile de specialişti stabilite de preşedintele comisiei centrale şi sunt
diferite de cele deja publicate.
Art. 29. - (1) Cele 200 de întrebări de concurs sunt de
două tipuri, astfel:
a) 25% din total sunt întrebări tip complement simplu,
cu un singur răspuns corect posibil din 5; se notează fiecare întrebare cu
răspuns corect cu 4 puncte; dacă la aceste întrebări candidaţii marchează mai
mult sau mai puţin de un răspuns corect, întrebarea se anulează (punctaj 0);
b) 75% din total sunt întrebări tip complement
multiplu, cu 2-4 răspunsuri corecte, fiecare întrebare cu răspunsuri corecte
fiind notată cu 5 puncte; dacă la aceste întrebări candidatul marchează mai puţin de 2 sau mai mult de
4 răspunsuri, întrebarea se anulează (punctaj 0).
(2) In caietul de concurs se
precizează întrebările de tip complement simplu şi întrebările de tip
complement multiplu.
Exemplu de punctare:
A B C D E = întrebare cu două răspunsuri corecte Aşi C
- In cazul în care candidatul marchează corect A şi C,
primeşte 5 puncte, astfel:
A B C D E
x x
1 1 1 1 1 = 5 puncte.
- In cazul în care candidatul marchează Aşi B, primeşte
3 puncte, astfel:
A B C D E
x x
1 0 0 1 1 = 3 puncte.
(3) Departajarea candidaţilor cu punctaj egal se face
pe baza punctajului ponderat, care reprezintă calculul statistic în funcţie de
răspunsurile corecte date de toţi candidaţii la întrebarea considerată cu
gradul de dificultate cel mai mare.
(4) Departajarea candidaţilor care au obţinut punctajul
maxim posibil se face prin susţinerea unei probe suplimentare de departajare.
Această probă constă din 100 de întrebări, din tematica şi bibliografia
aprobate, de tip complement multiplu, alcătuite cu 24 de ore înainte de
susţinerea probei, într-un sediu securizat. Această probă are loc în ziua de
sâmbătă, 28 iunie 2008, în centrul universitar în care s-a desfăşurat
concursul. Corectura se face în mod electronic în sala de concurs, în prezenţa
candidaţilor. Rezultatele sunt folosite pentru alcătuirea unei ierarhizări a
candidaţilor care au obţinut punctajul maxim posibil. Candidaţii care nu se
prezintă la proba de departajare figurează în clasificare în ordine alfabetică,
după ierarhizarea candidaţilor care au susţinut proba de departajare.
(5) Pentru susţinerea probei de departajare nu se
percepe taxă.
CAPITOLUL VIII
Probleme de organizare
Art. 30. - Pentru buna desfăşurare a concursului de
rezidenţiat se stabilesc grupuri de lucru pentru îndeplinirea următoarelor
obligaţii:
a) publicarea tematicii şi a bibliografiei de concurs,
precum şi a metodologiei de desfăşurare a concursului - coordonator este
preşedintele comisiei centrale;
b) stabilirea numărului de posturi pe judeţe şi centre
de pregătire, conform prevederilor legale - ordin al ministrului sănătăţii
publice;
c) rezolvarea problemelor
financiare (propunere taxă şi încasare, cheltuieli pentru chirii, materiale,
plata personalului care a contribuit la concurs etc.) - responsabil este
Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti;
d) închirierea sălilor pentru concurs, prezentarea unui
tabel cu locul, numele şi capacitatea fiecărei săli, având grijă să rămână în
fiecare sală 1-3 locuri libere (în funcţie de capacitatea sălii), şi
verificarea cu o săptămână înainte a condiţiilor de lucru în sala respectivă
(căldură, lumină, aerisire, scaune bune etc.) - responsabil este preşedintele
comisiei centrale;
e) asigurarea materialelor necesare întregii sesiuni
(hârtie, carioci de culori diferite, hârtie de împachetat, plicuri pentru
grile, sfoară, dischete noi, cleşti pentru sigilat etc.) - responsabil este
Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti;
f) organizarea supravegherii concursului - responsabil
este preşedintele comisiei centrale:
- solicitarea prin UMF şi ASP a unui număr suficient de
supraveghetori (1 supraveghetor la 25 de candidaţi cu un minim de 3 persoane
pentru o sală);
- desemnarea şefilor de clădire, de sală şi a
supraveghetorilor pe locuri de concurs;
- instruirea acestora cu o săptămână înainte de
concurs;
g) întocmirea şi tipărirea listelor cu candidaţi, a
legitimaţiilor de bancă şi împărţirea candidaţilor pe săli în funcţie de
capacitatea fiecăreia, afişarea acestora şi transmiterea spre web master pentru
publicare pe internet - responsabil este Centrul Naţional de Perfecţionare în
Domeniul Sanitar Bucureşti;
h) elaborarea şi tipărirea instrucţiunilor pentru şefii
de clădire, de sală, supraveghetori şi candidaţi - coordonator este
preşedintele comisiei centrale;
i) elaborarea şi tipărirea documentelor nesecrete
(procese-verbale, diferenţiate pentru şefii de clădiri şi de sală, de
predare-primire a sacilor cu caiete cu întrebări şi de predare-primire de la
sfârşitul concursului, pentru plicuri cu grile corectate, dischete, plicuri cu
grile anulate sau nefolosite, grile „Retras din concurs", caiete cu
întrebări nefolosite, atât ale şefilor de sală către şefii de clădire, cât şi
ale şefilor de clădire către comisiile comune zonale; procese-verbale privind
derularea concursului, completate şi semnate de şefii de sală şi de
supraveghetori, grilele de răspuns, plicurile ce conţin borderourile de predare
a grilei pentru corectat şi de luare la cunoştinţă a punctajului) - responsabil
este Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti;
j) tipărirea caietelor cu întrebări - responsabil este
preşedintele comisiei centrale;
k) transportul caietelor cu întrebări la sălile de
concurs şi apoi al grilelor corectate la locul stabilit de comisia centrală,
pregătire de maşini şi personal de însoţire - responsabil este preşedintele
comisiei centrale;
l) pregătirea pentru corectură,
după aducerea la săli a aparaturii electronice şi asigurarea personalului
necesar, altul decât şefii de sală sau supraveghetorii - responsabil este
preşedintele comisiei centrale;
m) stabilirea programului de corectare a grilelor pe calculator - responsabil este Centrul Naţional de
Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti;
n) citirea grilelor prin scanare - responsabil este
preşedintele comisiei centrale;
o) stabilirea grilei de răspuns - responsabil este
preşedintele comisiei centrale;
p) stabilirea clasificărilor pe judeţe, respectiv
pentru Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, în ordinea
descrescătoare a punctajelor, cu departajare conform prevederilor art. 29 alin.
(3) şi (4), pe domenii - responsabil este preşedintele comisiei centrale;
r) afişarea clasificărilor finale pe judeţe, respectiv
pentru Ministerul Internelor şi Reformei Administrative - responsabil este
preşedintele comisiei centrale;
s) crearea unei pagini de web pe internet în care se publică toate informaţiile nesecrete legate de concurs (distribuţia
pe săli a candidaţilor, locul de afişare a acestor date, instrucţiuni pentru
candidaţi, punctaje obţinute, cataloagele finale în ordinea clasificării etc.)
- responsabil este Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar
Bucureşti;
t) alegerea posturilor publicate la rezidenţiat pe post
- responsabil este directorul executiv al autorităţii de sănătate publică.
Art. 31. - (1) Pregătirea materialelor necesare
desfăşurării concursului presupune realizarea grilelor pentru răspuns,
pregătirea sacilor cu materiale nesecrete şi realizarea caietelor cu întrebări.
(2) Grilele pentru răspuns se tipăresc, până la data de
9 iunie 2008, într-un număr dublu faţă de numărul candidaţilor înscrişi pe
liste, plus o rezervă de 10% din fiecare tip, pentru a preîntâmpina posibilele
dificultăţi generate de distribuţia diferită a fiecărui tip de grilă în săli.
Grilele sunt de 4 tipuri, notate cu A, B, C şi D, pentru fiecare domeniu
corespunzător cu notarea caietelor cu întrebări, în aşa fel încât în săli
candidaţii care au locurile apropiate să aibă grile şi caiete de tipuri
diferite.
(3) Pregătirea sacilor pentru săli conţinând toate
materialele nesecrete necesare (cu excepţia caietelor cu întrebări) se face de
către Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti, în
săptămâna premergătoare concursului. Fiecare sac, pe care se înscriu domeniul,
clădirea, sala, precum şi conţinutul sacului, cuprinde următoarele materiale:
- colete sigilate cu grile
pentru răspuns; numărul grilelor pentru răspuns este dublu faţă de numărul
candidaţilor din sala respectivă (+ 10%), în aşa fel încât să se asigure
posibilitatea schimbării grilei cu una de acelaşi tip, o dată pentru fiecare
candidat, în cazul în care candidatul a făcut greşeli şi solicită schimbarea
grilei; pe fiecare colet se înscriu sala, numărul de candidaţi din sala
respectivă, numărul de grile pentru răspuns conţinute de colet (numărul
candidaţilor din sala respectivă x 2 + 10%);
- pixuri-cariocă negre pentru
completarea grilei de răspuns; numărul pixurilor-cariocă este corespunzător
numărului candidaţilor din sala respectivă + 30% rezervă;
- plicuri format A4 pentru împachetarea grilelor
corectate;
- coli albe format A4 pentru protejarea grilelor ce se
introduc în plicuri;
- plicuri format A5 conţinând plumbii şi sârma pentru
sigilat sacii;
- bandă adezivă pentru sigilat plicurile cu grilele
corectate şi coletele cu grile anulate şi retrase din concurs;
- sfoară pentru legat coletele cu grile;
- hârtie de împachetat pentru
coletele cu grile anulate şi retrase din concurs;
- sârme cu plumbi;
- pixuri-cariocă de culoare roşie.
Sacii cu materialele nesecrete sigilaţi sunt depozitaţi
la nivelul Ministerului Sănătăţii Publice, cu două zile înainte de concurs.
Sediul este sigilat. In dimineaţa zilei de concurs sacii sigilaţi, conţinând
cele de mai sus, separat pentru fiecare sală de concurs, sunt transportaţi de
comisiile special desemnate la locurile de desfăşurare a concursului.
(4) Pentru crearea şi multiplicarea caietelor cu
întrebări se desfăşoară următoarele activităţi:
a) preşedintele comisiei centrale împreună cu
coordonatorul îşi aleg grupurile de lucru pentru conceperea întrebărilor.
Aceste grupuri de lucru sunt făcute publice în ziua concursului;
b) întrebările sunt create după tematica şi
bibliografia deja anunţate. Ele sunt prezentate în anumite condiţii de punere
în pagină şi/sau pe dischetă pe un anumit tipar;
c) caietele cu întrebări sunt alcătuite şi
multiplicate de o comisie special desemnată care lucrează într-un loc de unde
nu are nicio legătură cu exteriorul şi nu părăseşte locul respectiv decât după
minimum o oră de la începerea probei scrise (nu mai devreme de ora 11,00). La
locul respectiv, comisia desemnată dispune de toate materialele şi
echipamentele necesare multiplicării caietelor cu întrebări şi ambalării lor în
sacii ce vor fi sigilaţi. Caietele sunt multiplicate într-un număr stabilit în
funcţie de numărul candidaţilor din fiecare sală, plus o rezervă de 20% pentru
înlocuire, în cazul unor eventuale greşeli de tipărire şi pentru preîntâmpinarea dificultăţilor legate de
distribuţia diferită a fiecărui tip în sală. Caietele sunt multiplicate pe 4
tipuri, notate A, B, C şi D pentru fiecare domeniu. Caietele conţin aceleaşi
întrebări, dar ordinea acestor întrebări este diferită pentru fiecare dintre
cele 4 tipuri de caiete;
d) după multiplicarea caietelor într-un număr
corespunzător din fiecare tip, acestea sunt împachetate, pachetele sunt
sigilate cu bandă adezivă şi ştampilate (ştampila este emisă de Centrul
Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti), puse în saci, iar
sacii sunt sigilaţi cu cleştii transmişi de Centrul Naţional de Perfecţionare
în Domeniul Sanitar Bucureşti. Rezerva de caiete pentru fiecare tip este pusă
în sacul desemnat pentru fiecare sală de concurs;
e) în dimineaţa zilei de concurs, sacii sigilaţi,
separat pentru fiecare sală de concurs, sunt transportaţi la locul de desfăşurare
a concursului de comisiile special desemnate, în maşini însoţite de două
persoane;
f) după terminarea operaţiunilor de multiplicare,
toate materialele rămase (rebuturi, plusuri, matriţe din copiatoare etc.) sunt
împachetate separat, sigilate şi transportate la sediul comisiei centrale, unde
se păstrează până după alegerea posturilor şi a centrelor de pregătire.