Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 740 din 5 iunie 2008

pentru aprobarea Normelor privind principiile pentru alocarea costurilor si calculul tarifelor de trecere, a tarifelor de trecere medii ponderate si a tarifelor de concesiune si a Normelor privind stabilirea tarifelor de trecere, a tarifelor de trecere medii ponderate si a tarifelor de concesiune in functie de clasele de emisii poluante

ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 453 din 18 iunie 2008



In temeiul prevederilor art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 157/2007 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 15/2002 privind introducerea tarifului de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 367/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările ulterioare,

ministrul transporturilor emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Normele privind principiile pentru alocarea costurilor şi calculul tarifelor de trecere, a tarifelor de trecere medii ponderate şi a tarifelor de concesiune, prevăzute în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Se aprobă Normele privind stabilirea tarifelor de trecere, a tarifelor de trecere medii ponderate şi a tarifelor de concesiune în funcţie de clasele de emisii poluante, prevăzute în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 3. - Prezentul ordin transpune prevederile art. 1 pct. 2 lit. e) şi anexele I, II şi III la Directiva Parlamentului European şi a Consiliului 2006/38/CE din 17 mai 2006 de modificare a Directivei Parlamentului European şi a Consiliului 1999/62/CE de aplicare a taxelor la vehiculele grele de marfă pentru utilizarea anumitor infrastructuri, publicată în Jurnalul Oficial al Comunităţii Europene nr. L 157 din 9 iunie 2006.

Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare în termen de 3 zile de la data publicării.

p. Ministrul transporturilor,

Septimiu Buzaşu,

secretar de stat

ANEXA Nr. 1

NORME

privind principiile pentru alocarea costurilor şi calculul tarifelor de trecere, a tarifelor medii ponderate si a tarifelor de concesiune

Art. 1. - Prezentele norme stabilesc principiile pentru recuperarea costurilor şi calculul tarifelor de trecere, a tarifelor de trecere medii ponderate şi a tarifelor de concesiune pentru utilizarea unor sectoare ale reţelei de drumuri naţionale din România sau a unor poduri, tuneluri ori trecători de munte situate pe reţeaua de drumuri naţionale din România.

Art. 2. - In cazul în care se prevede aplicarea mai multor regimuri de tarifare pe reţeaua de drumuri naţionale din România, se vor stabili exact partea sau părţile din reţea care urmează a fi supuse unui anumit regim de tarifare, precum şi sistemul care se foloseşte pentru a clasifica vehiculele în scopul diferenţierii tarifelor de trecere, tarifelor de trecere medii ponderate şi tarifelor de concesiune.

Art. 3. - (1) La introducerea tarifului de trecere, a tarifelor de trecere medii ponderate şi a tarifelor de concesiune se vor stabili categoriile de vehicule pentru care se aplică acestea.

(2) Incadrarea vehiculelor în funcţie de clasa de degradare a infrastructurii pe care se aplică tariful este prevăzută în anexa nr. 1a).

Art. 4. - In cazul aplicării de politici diferite privind recuperarea costurilor pe sectoare diferite ale reţelei de drumuri naţionale din România, calculul costurilor se va realiza separat pentru fiecare sector, definit în mod distinct.

Art. 5. - Costurile ce pot fi recuperate prin aplicarea tarifelor de trecere, a tarifelor de trecere medii ponderate şi a tarifelor de concesiune sunt:

a) costurile infrastructurii, ce includ costurile de investiţie, costurile de întreţinere anuală şi costurile de reparaţii structurale;

b) costurile de operare, gestionare şi taxare.

Art. 6. - (1) Costurile de investiţie includ:

a) costurile de construcţie, inclusiv costurile financiare;

b) costurile de dezvoltare a infrastructurii;

c) rentabilitatea capitalului investit sau marja de profit, dacă este cazul;

d) costurile de achiziţie a terenului;

e) costurile privind planificarea, proiectarea, supervizarea contractelor de construcţii şi managementul de proiect, ale investigaţiilor arheologice şi geologice;

f) alte costuri neprevăzute, în condiţiile în care acestea sunt justificate.

(2) Recuperarea costurilor de construcţie are la bază fie durata de viaţă proiectată a infrastructurii, fie o perioadă adecvată de amortizare, mai mare de 20 de ani.

(3) Perioada de amortizare va fi considerată adecvată ţinându-se cont de condiţiile de finanţare stabilite, inclusiv prin contractele de concesiune.

(4) Recuperarea costurilor, fără a modifica calculul costurilor de investiţie, poate:

a) prevedea indexarea tarifului de trecere pe parcursul perioadei de amortizare;

b) fi distribuită uniform pe întreaga perioadă de amortizare sau poate fi concentrată asupra primilor ani, ai ultimilor ani ori asupra anilor intermediari, cu condiţia ca repartizarea să fie transparentă.

(5) Costurile de investiţie pentru infrastructura existentă au la bază sumele efectiv achitate, iar cele ce vor fi atrase vor avea la bază estimări justificate.

(6) Investiţiile publice se pot realiza pe baza împrumuturilor financiare. Rata dobânzii care urmează să se aplice costurilor de investiţie pentru infrastructura existentă reprezintă rata aplicată împrumuturilor de stat pe perioada respectivă.

(7) Partea din costuri ce va fi recuperată se stabileşte luându-se în considerare traficul care urmează să fie preluat de infrastructura pe care se aplică tariful şi costurile aferente.

(8) Kilometrii/vehicul parcurşi de vehiculele cu masă totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone vor fi ajustaţi în acest sens pe baza coeficienţilor de echivalenţă prevăzuţi în anexa nr. 1b).

(9) Rentabilitatea capitalului sau a marjei de profit poate varia pentru a stimula o terţă parte contractantă în ceea ce priveşte cerinţele referitoare la calitatea serviciilor furnizate. Rentabilitatea capitalului poate fi evaluată folosindu-se indicatori economici, cum ar fi rata internă a rentabilităţii investiţiei sau costul mediu ponderat al capitalului.

Art. 7. - (1) Pentru a garanta că nivelul funcţionalităţii operaţionale a infrastructurii pe care se aplică tariful se menţine în timp, costurile de întreţinere anuale şi costurile pentru reparaţii structurale includ şi:

a) costurile anuale de întreţinere a infrastructurii supuse tarifarii;

b) costurile periodice legate de repararea, consolidarea şi execuţia straturilor noi de îmbrăcăminte rutieră.

(2) Costurile prevăzute la alin. (1) sunt repartizate între toate vehiculele pentru care se aplică tarifele, pe baza distribuţiei kilometrilor/vehicul reali şi prognozaţi, ajustate pe baza coeficienţilor de echivalenţă prevăzuţi în anexa nr. 1b).

Art. 8. - (1) Costurile de operare, gestionare şi tarifare includ toate costurile atrase de operatorul infrastructurii, care nu sunt reglementate la art. 6 şi 7 şi care sunt legate de punerea în aplicare, exploatarea şi gestionarea infrastructurii şi a sistemului de tarifare şi care includ în special:

a) costuri de construire, amplasare şi întreţinere a cabinelor de taxare şi a altor sisteme de taxare;

b) costuri zilnice de exploatare, gestionare şi punere în aplicare a sistemului de colectare a taxelor;

c) redevenţe şi drepturi administrative legate de contractele de concesiune;

d) costuri de gestionare, de administrare şi de întreţinere legate de exploatarea infrastructurii;

e) rentabilitatea capitalului sau o marjă de profit ce reflectă gradul riscului transferat, dacă este cazul.

(2) Costurile prevăzute la alin. (1) trebuie repartizate în mod echitabil şi transparent între toate categoriile de vehicule supuse tarifarii.

Art. 9. - Stabilirea tarifelor de trecere şi a tarifelor de concesiune are la bază numărul de kilometri/vehicul, reali şi prognozaţi, ajustaţi prin coeficienţii de echivalenţă prevăzuţi în anexa nr. 1b).

Art. 10. -Anexele nr. 1a) şi 1b) fac parte integrantă din prezentele norme.

ANEXA Nr. 1a)

Incadrarea vehiculelor în funcţie de clasa de degradare a infrastructurii

CLASIFICAREA VEHICULELOR IN FUNCŢIE DE NUMĂRUL DE AXE

MASA TOTALĂ MAXIMĂ AUTORIZATĂ

Clasa de degradare

Mai mare sau egală cu

Mai mică decât

Mai mare sau egală cu

Mai mică decât

- tone -

- tone -

- tone -

- tone -

Vehicule ale căror axe motoare au suspensie pneumatică sau echivalente

Alte sisteme de

suspensie ale axelor

motoare

Autovehicule cu două axe

7,5

18

7,5

18

I

Autovehicule cu 3 axe

15

26

15

23

I

-

-

23

26

II

Autovehicule cu 4 axe

23

29

23

27

I

29

32

27

32

II

Autovehicule cu două axe + remorcă/semiremorcă cu o axă

7,5

28

7,5

28

I

Autovehicule cu două axe + remorcă/semiremorcă cu două axe

23

29

23

29

I

29

33

29

33

II

33

38

33

36

III

Autovehicule cu două axe + remorcă/semiremorcă cu 3 axe

36

40

36

38

II

-

-

38

40

III

Autovehicule cu 3 axe + remorcă/semiremorcă cu două axe

36

40

36

38

II

40

44

38

44

III

Autovehicule cu 3 axe + remorcă/semiremorcă cu 3 axe

36

40

36

38

I

40

44

38

44

II

NOTA:

Toate vehiculele cu masa totală maximă autorizată sub 7,5 tone sunt încadrate în clasa de degradare 0.

ANEXA Nr. 1b)

Coeficienţii de echivalentă

Clasa de degradare1)

Coeficienţi de echivalenţă

Reparaţii structurale

Investiţii

Intreţinere anuală

Clasa 0

1

1

1

Clasa I

1,96

1

1

Clasa II

3,47

1

1

Clasa III

5,72

1

1

1) A se vedea anexa nr. 1a) pentru încadrarea vehiculelor în funcţie de clasa de degradare a infrastructurii.

ANEXA Nr. 2

NORME

privind stabilirea tarifelor de trecere, a tarifelor de trecere medii ponderate şi a tarifelor de concesiune în funcţie de clasele de emisii poluante

Art. 1. - Prezentele norme stabilesc limitele emisiilor vehiculelor pe clase de emisii poluante, prevăzute în anexa nr. 2a).

Art. 2. - (1) Incepând cu data de 1 ianuarie 2010, tarifele de trecere, tarifele de trecere medii ponderate şi tarifele de concesiune vor varia, în scopul combaterii daunelor cauzate mediului, în funcţie de încadrarea vehiculelor în clasele de emisii poluante prevăzute în anexa nr. 2a).

(2) In cazul contractelor de concesiune încheiate înainte de data de 1 ianuarie 2010, tarifele de concesiune vor varia, în funcţie de încadrarea vehiculelor în clasele de emisii poluante prevăzute în anexa nr. 2a), din momentul încheierii actelor adiţionale prin care se prelungeşte durata contractelor de concesiune respective.

Art. 3. - Variaţia prevăzută la art. 2 va trebui să respecte următoarele condiţii:

a) să fie proporţională cu obiectivul urmărit;

b) să fie transparentă şi nediscriminatorie, în special în ceea ce priveşte naţionalitatea transportatorului, ţara sau locul de stabilire a transportatorului ori de înmatriculare a vehiculului sau originea ori destinaţia operaţiunii de transport;

c) să nu fie destinată generării de venituri suplimentare din tarifare, orice creştere neprevăzută a venitului conducând la un tarif de trecere, la un tarif de trecere mediu ponderat, respectiv la un tarif de concesiune care nu respectă principiile pentru alocarea costurilor şi calculul acestora prevăzute în anexa nr. 1 la ordin, fiind contrabalansată prin modificări în structura variaţiei, care trebuie să fie puse în aplicare în termen de 2 ani de la sfârşitul exerciţiului financiar în cursul căruia este generat venitul suplimentar.

Art. 4. - (1) De la dispoziţiile art. 2 se poate deroga dacă este îndeplinită cel puţin una dintre următoarele condiţii:

a) respectarea acestor dispoziţii ar compromite grav coerenţa sistemelor de tarifare rutieră existente;

b) pentru respectivele sisteme de tarifare rutieră nu ar fi practic, din punct de vedere tehnic, să se introducă astfel de variaţii;

c) aceste dispoziţii ar conduce la o deviere a celor mai poluante vehicule de la reţeaua rutieră supusă tarifarii, cu impact asupra siguranţei rutiere şi a sănătăţii publice.

(2) Comisia Europeană va fi informată în legătură cu orice astfel de derogare.

Art. 5. -Anexa nr. 2a) face parte integrantă din prezentele norme.

ANEXA Nr. 2a)

Limite ale emisiilor vehiculelor pe clase de emisii poluante

1. Vehicule „EURO 0"

Masa monoxidului de carbon (CO) g/kWh

Masa hidrocarburilor (HC) g/kWh

Masa oxizilor de azot (NOx) g/kWh

12,3

2,6

15,8

2. Vehicule „EURO l"/„EURO II"

Masa monoxidului

de carbon

(CO) g/kWh

Masa

hidrocarburilor

(HC) g/kWh

Masa oxizilor

de azot (NOx) g/kWh

Masa particulelor (PT) g/kWh

Vehicul „EURO I"

4,9

1,23

9,0

0,41)

Vehicul „EURO II"

4,0

1,1

7,0

0,15

1) In cazul motoarelor cu un regim nominal de putere de 85 kW sau mai mic, se aplică un coeficient de 1,7 la valoarea-limită a emisiei de particule.

3. Vehicule „EURO lll"/„EURO IV"/„EURO V"/„EEV"

Masa specifică a monoxidului de carbon, a hidrocarburilor totale, a oxizilor de azot şi a particulelor, determinate prin testul ESC, şi opacitatea gazelor evacuate, determinată prin testul ELR, nu trebuie să depăşească următoarele valori1):

Masa monoxizilor

de carbon

(CO) g/kWh

Masa

hidrocarburilor

(HC) g/kWh

Masa oxizilor

de azot (NOx) g/kWh

Masa particulelor (PT) g/kWh

Gaze

evacuate

m-1

Vehicul „EURO III"

2,1

0,66

5,0

0,102)

0,8

Vehicul „EURO IV"

1,5

0,46

3,5

0,02

0,5

Vehicul „EURO V"

1,5

0,46

2,0

0,02

0,5

Vehicul „EEV"

1,5

0,25

2,0

0,02

0,15

1) Un ciclu de testare constă într-o secvenţă de puncte de testare, fiecare punct fiind definit de o viteză şi un cuplu pe care motorul trebuie să le respecte în regim stabilizat (testul ESC) sau condiţii de funcţionare tranzitorii (teste ETC şi ERL).

2) 0,13 pentru motoarele a căror capacitate cilindrică unitară este mai mică de 0,7 dms, iar turaţia nominală este mai mare de 3000 min-1.

4. Viitoare clase de emisii pentru vehicule, astfel cum sunt definite în Directiva 88/77/CEE, cu modificările ulterioare, pot fi luate în considerare.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 740/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 740 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 740/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu