Ordinul Nr.72 din 15.06.2017privind aprobarea Planului de integritate pentru implementarea, la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, în perioada 2017-2020, a Strategiei naţionale anticorupţie ACT EMIS DE: Ministerul Afacerilor Interne ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 480 din 26 iunie 2017
Având în vedere prevederile art. 6 alin. (2) şi (3) din Hotărârea Guvernului nr. 583/2016 privind aprobarea Strategiei naţionale anticorupţie pe perioada 2016-2020, a seturilor de indicatori de performanţă, a riscurilor asociate obiectivelor şi măsurilor din strategie şi a surselor de verificare, a inventarului măsurilor de transparenţă instituţională şi de prevenire a corupţiei, a indicatorilor de evaluare, precum şi a standardelor de publicare a informaţiilor de interes public,în temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul afacerilor interne emite următorul ordin: Articolul 1(1) Se aprobă Planul de integritate pentru implementarea, la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, în perioada 2017-2020, a Strategiei naţionale anticorupţie, denumit în continuare plan de integritate, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.(2) Inventarul măsurilor de transparenţă instituţională şi de prevenire a corupţiei, precum şi indicatorii de evaluare prevăzuţi în anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 583/2016 privind aprobarea Strategiei naţionale anticorupţie pe perioada 2016-2020, a seturilor de indicatori de performanţă, a riscurilor asociate obiectivelor şi măsurilor din strategie şi a surselor de verificare, a inventarului măsurilor de transparenţă instituţională şi de prevenire a corupţiei, a indicatorilor de evaluare, precum şi a standardelor de publicare a informaţiilor de interes public se aplică în mod corespunzător. Articolul 2(1) Se desemnează subsecretarul de stat pentru relaţia cu Parlamentul şi Guvernul în calitate de coordonator al planului de integritate.(2) Se desemnează directorul general al Direcţiei Generale Anticorupţie să participe la activităţile desfăşurate în cadrul platformei autorităţilor independente şi a instituţiilor anticorupţie şi al platformei administraţiei publice centrale, constituite la nivelul Ministerului Justiţiei.(3) Pentru platformele prevăzute la alin. (2) se desemnează directorul general adjunct al Direcţiei Generale Anticorupţie care coordonează activitatea de prevenire să asigure legătura cu Secretariatul tehnic care funcţionează la nivelul Ministerului Justiţiei. (4) Reprezentarea Ministerului Afacerilor Interne în Secretariatul tehnic se asigură de un ofiţer de poliţie din cadrul Direcţiei Generale Anticorupţie, desemnat de către conducătorul acestei structuri.(5) Atribuţiile persoanelor prevăzute la alin. (1)-(4) se detaliază prin fişa postului. Articolul 3(1) Se desemnează Direcţia Generală Anticorupţie ca instituţie responsabilă pentru implementarea documentelor prevăzute la art. 1, cu atribuţii de coordonare, monitorizare, colectare a datelor şi raportare a acestora către Secretariatul tehnic.(2) Şefii structurilor din cadrul Ministerului Afacerilor Interne răspund pentru implementarea măsurilor stabilite în sarcina acestora şi pentru comunicarea stadiului realizării lor la Direcţia Generală Anticorupţie. Articolul 4 Evaluarea măsurilor adoptate la nivelul structurilor Ministerului Afacerilor Interne pentru remedierea aspectelor care au favorizat incidentele de integritate se realizează conform procedurii elaborate de către Direcţia Generală Anticorupţie. Articolul 5 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.p. Ministrul afacerilor interne,Cornel-Gabriel Ciocoiu,secretar de statANEXĂPLAN DE INTEGRITATE pentru implementarea, la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, în perioada 2017-2020, a Strategiei naţionale anticorupţie
Nivel |
Descriere |
Indicatori |
Surse de verificare |
Riscuri |
Responsabil |
Resurse |
Termen |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
Obiectiv general 1 - Dezvoltarea unei culturi a transparenţei pentru o guvernare deschisă la nivel central şi local |
Obiectiv specific 1.1 |
Creşterea transparenţei instituţionale şi a proceselor decizionale |
Măsura 1.1.1 |
Facilitarea accesului la informaţii de interes public privind prevenirea şi combaterea corupţiei, prin dezvoltarea unui site nou al Direcţiei Generale Anticorupţie |
Site nou dezvoltat pentru DGA |
www.mai-dga.ro |
Lipsa fondurilor Lipsa personalului specializat |
DGA |
Buget DGA |
2017 |
Măsura 1.1.2 |
Diversificarea canalelor de comunicare publică în mediul online, în scopul unei mai bune informări a publicului larg asupra activităţilor structurilor MAI şi a măsurilor de creştere a integrităţii la nivelul MAI |
Număr de pagini sau conturi pe reţele de socializare sau de furnizare conţinut audiovideo |
Mediul online |
Lipsa personalului specializat |
Structurile MAI |
Buget MAI |
Permanent |
Măsura 1.1.3 |
Facilitarea accesului la informaţii de interes public prin publicarea unor seturi de date în format deschis - open data |
Număr de website-uri cu seturi de date în format deschis Număr de seturi de date în format deschis Număr de seturi de date actualizate Număr de site-uri cu evoluţie a numărului de vizitatori |
Site-urile structurilor MAI |
Lipsa personalului specializat |
Structurile MAI |
Buget MAI |
2017 |
Obiectiv specific 1.2 |
Creşterea transparenţei proceselor de administrare a resurselor publice |
Măsura 1.2.1 |
Publicarea în format deschis şi accesibil cetăţenilor a datelor privind bugetul instituţiei şi modul de executare a acestuia |
Venituri şi cheltuieli publicate pe fiecare instituţie Rapoarte financiar-contabile publicate |
Structuri MAI Site-urile structurilor MAI |
Lipsa personalului specializat |
Structurile MAI |
Buget MAI |
Anual, începând cu 2018 |
Obiectiv general 2 - Creşterea integrităţii instituţionale prin includerea măsurilor de prevenire a corupţiei ca elemente obligatorii ale planurilor manageriale şi evaluarea lor periodică ca parte integrantă a performanţei administrative |
Obiectiv specific 2.1 |
Îmbunătăţirea capacităţii de gestionare a eşecului de management prin corelarea instrumentelor care au impact asupra identificării timpurii a riscurilor şi vulnerabilităţilor instituţionale |
Măsura 2.1.1 |
Evaluarea internă a sistemului de prevenire a corupţiei la nivelul MAI |
Raport de evaluare întocmit Vizite de documentare realizate |
DGA |
Lipsa de date relevante din punct de vedere sociologic şi criminologic |
DGA |
Buget MAI |
2017 |
Măsura 2.1.2 |
Realizarea unei misiuni de audit al sistemului de prevenire a corupţiei la nivelul MAI |
Raport de audit public intern |
DAPI |
Modificări legislative Insuficienţa resurselor umane |
DAPI |
Buget MAI |
2019 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
Măsura 2.1.3 |
Adoptarea cadrului normativ necesar pentru introducerea unei metodologii standard de evaluare a riscurilor de corupţie şi implementarea acesteia, la nivel central, ca premisă pentru actualizarea o dată la doi ani a planurilor de integritate |
Număr de şedinţe sau întâlniri ale grupului de lucru interinstituţional Proiect elaborat Act normativ adoptat |
Monitorul Oficial al României, Partea I |
Insuficienţa resurselor umane Neadoptarea actului normativ |
DGA în colaborare cu MJ |
Buget DGA |
2017 |
Măsura 2.1.4 |
Revizuirea actelor normative în materie pentru asigurarea corelării standardelor de control managerial intern cu inventarul măsurilor de transparenţă instituţională şi de prevenire a corupţiei |
Acte normative adoptate |
Monitorul Oficial al României, Partea I Evidenţă internă |
Neadoptarea actului normativ de nivel superior |
CC |
Buget MAI |
2019 |
Măsura 2.1.5 |
Cooperarea cu alte instituţii publice şi acordarea sprijinului de specialitate pentru implementarea metodologiei standard de evaluare a riscurilor de corupţie |
Număr de protocoale de colaborare încheiate Număr de şedinţe sau întâlniri la care s-a luat parte |
DGA Instituţii publice consiliate |
Insuficienţa resurselor umane specializate la nivelul DGA Neadoptarea actului normativ |
DGA |
Buget DGA |
2018 |
Măsura 2.1.6 |
Acordarea sprijinului MJ în vederea dezvoltării unui mecanism instituţional de evaluare ex-post a incidentelor de integritate şi de promovare a măsurilor preventive adaptate la tipologia faptelor analizate, pentru celelalte instituţii publice |
Metodologie adoptată de evaluare ex-post a incidentelor de integritate Număr de analize efectuate cu sprijinul DGA |
Portal SNA Rapoarte anuale |
Insuficienţa resurselor umane specializate la nivelul DGA Absenţa informaţiilor necesare cu privire la incidentele de integritate |
DGA |
Buget MAI |
Anual |
Măsura 2.1.7 |
Transmiterea către MJ a listei incidentelor de integritate şi a măsurilor de remediere, alături de rezultatele evaluării SCIM şi de indicatorii aferenţi fiecărui standard de control managerial intern la nivelul structurilor MAI |
Număr de incidente de integritate produse la nivelul structurilor MAI Liste de incidente de integritate transmise Evaluare SCIM şi indicatori aferenţi fiecărui standard de control managerial intern transmişi |
Structurile MAI |
Absenţa informaţiilor cu privire la incidentele de integritate Absenţa evaluării SCIM |
DGA CC Structurile MAI |
Buget MAI |
Anual, începând cu 2018 |
Măsura 2.1.8 |
Stabilirea de ţinte de management pentru funcţiile de conducere privind gradul de conformitate administrativă şi de implementare a standardelor legale de integritate, precum şi aplicarea corelativă de măsuri manageriale corective |
Număr de analize realizate Număr de ţinte de management stabilite Număr de măsuri manageriale corective aplicate Tipuri de măsuri aplicate |
Structurile MAI |
Date insuficiente pentru stabilirea unitară a unor ţinte de management Insuficienţa resurselor umane |
DGA în colaborare cu şefii structurilor MAI CC |
Buget MAI |
Anual/2020 |
Obiectiv specific 2.2 |
Creşterea eficienţei măsurilor preventive anticorupţie prin remedierea lacunelor şi a inconsistenţelor legislative cu privire la consilierul de etică, protecţia avertizorului în interes public şi interdicţiile postangajare (pantouflage-ul) |
Măsura 2.2.1 |
Revizuirea cadrului normativ intern privind consilierul de integritate în vederea îmbunătăţirii statutului acestuia |
Analiză privind statutul consilierului de integritate realizată Act normativ adoptat Număr de şedinţe sau întâlniri organizate cu structurile MAI |
DGA |
Neadoptarea actului normativ |
DGA |
Buget MAI |
2018 |
Măsura 2.2.2 |
Creşterea nivelului de pregătire profesională a consilierului de integritate |
Număr de sesiuni de pregătire profesională |
Evidenţă personal instruit |
Nealocarea resurselor |
DGA, în colaborare cu structurile MAI |
Buget MAI Fonduri nerambursabile |
2020 |
Obiectiv general 3 - Consolidarea integrităţii, reducerea vulnerabilităţilor şi a riscurilor de corupţie în sectoare şi domenii de activitate prioritare |
Obiectiv specific 3.1 |
Creşterea integrităţii, reducerea vulnerabilităţilor şi a riscurilor de corupţie în domeniul achiziţiilor publice |
Măsura 3.1.1 |
Realizarea unui studiu de impact privind înfiinţarea unei unităţi de achiziţii publice centralizate la nivelul MAI, în scopul realizării în mod centralizat a achiziţiei unor categorii de bunuri şi servicii |
Consultări realizate Studiu de impact realizat Act normativ privind înfiinţarea unei unităţi de achiziţii publice centralizate la nivelul MAI Număr de categorii de bunuri propuse pentru centralizare |
DGL Monitorul Oficial al României, Partea I Website oficial MAI şi structuri MAI |
Neadoptarea actului normativ |
DGL, DGF, în colaborare cu structurile MAI |
Buget MAI |
2018 Anual |
Măsura 3.1.2 |
Publicarea în format deschis a datelor privind achiziţiile publice, precum şi a contractelor de achiziţie publică într-un format unitar la nivelul tuturor structurilor MAI |
Număr de achiziţii publicate Număr de postări privind achiziţiile publice pentru toate tipurile de proceduri, inclusiv pentru cumpărarea directă: anunţuri de intenţie, documentaţii de atribuire, anunţuri de atribuire, documente constatatoare Programul anual al achiziţiilor publice postat Centralizatorul achiziţiilor publice postat Contractele de achiziţii publice postate |
Website oficial MAI şi structuri MAI SEAP |
Nerespectarea formatul unitar al datelor publicate |
Autorităţile contractante |
Buget MAI |
Permanent |
Măsura 3.1.3 |
Creşterea nivelului de pregătire profesională a personalului implicat în derularea achiziţiilor publice |
Număr de sesiuni de pregătire profesională |
Evidenţă personal instruit |
Nealocarea resurselor |
Structurile MAI |
Buget MAI Fonduri nerambursabile |
2019 |
Măsura 3.1.4 |
Creşterea capacităţii de monitorizare/verificare a dosarelor de achiziţie care pot prezenta riscuri de corupţie prin definirea unor criterii de risc şi recomandarea de utilizare a acestora în activităţile de control şi audit intern (de exemplu: număr de respingeri privind documentaţia de atribuire de către ANAP pentru utilizarea unor criterii necorespunzătoare, valori şi/sau cantităţi foarte mari de produse, număr de constatări ale Curţii de Conturi etc.) |
Grup de lucru desemnat Număr de şedinţe de lucru Număr de rapoarte/note/sinteze ale constatărilor privind monitorizarea/verificarea dosarelor de achiziţie care pot prezenta riscuri de corupţie |
DAPI |
Nealocarea resurselor |
DGA, în colaborare cu DAPI şi structurile MAI |
Buget MAI |
2018 |
Obiectiv specific 3.2 |
Dezvoltarea sistemului de management al resurselor umane prin îmbunătăţirea procesului de selecţie, recrutare, promovare şi evoluţie în carieră |
Măsura 3.2.1 |
Creşterea ponderii concursurilor organizate la nivel central pentru ocuparea posturilor de poliţist şi cadru militar de la nivelul unităţilor teritoriale |
Număr de concursuri organizate la nivel centralizat |
www.mai.gov.ro Portal online |
Insuficienţa resurselor umane |
Structurile MAI |
Buget MAI |
Anual |
Măsura 3.2.2 |
Înregistrarea audiovideo a probelor de concurs pentru ocuparea funcţiilor vacante |
Cadru normativ modificat Număr de concursuri pentru care s-a asigurat înregistrarea audiovideo |
Structuri MAI |
Probleme tehnice întâmpinate Dificultăţi de ordin administrativ Neadoptarea actului normativ |
Structurile MAI |
Buget MAI |
2018 (pentru modificarea cadrului normativ) Permanent - cu evaluare anuală, pentru înregistrarea audiovideo |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
Măsura 3.2.3 |
Mărirea, la cel puţin 30 de zile, a termenului de postare pe pagina de internet, la sediul unităţii ori în presa scrisă a anunţurilor pentru ocuparea prin concurs a posturilor vacante, pentru a facilita accesul persoanelor interesate la informaţiile despre concursurile organizate la nivelul MAI |
Cadru normativ modificat |
Monitorul Oficial al României, Partea I |
Neadoptarea actului normativ |
DGMRU |
Buget MAI |
2018 |
Măsura 3.2.4 |
Corelarea prevederilor Legii nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare, cu cele ale art. 96 din Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificările şi completările ulterioare, în ceea ce priveşte desfăşurarea de către personalul MAI a unor activităţi în alte domenii de activitate din sectorul privat |
Act normativ adoptat privind armonizarea legislaţiei în ceea ce priveşte îndeplinirea unor funcţii în alte domenii de activitate din sectorul privat |
Monitorul Oficial al României, Partea I |
Neadoptarea actului normativ |
DGA, în colaborare cu structurile MAI cu competenţe în domeniu |
Buget MAI |
2018 |
Măsura 3.2.5 |
Elaborarea cadrului normativ şi organizarea unei evidenţe informatizate a funcţiilor exercitate de poliţişti şi militari în mediul privat |
Cadru normativ elaborat Procedură privind informarea conducerii structurilor MAI referitoare la desfăşurarea activităţilor în mediul privat Soluţie tehnică implementată |
Structuri MAI |
Insuficienţa resurselor umane |
DGA, în colaborare cu structurile MAI cu competenţe în domeniu |
Buget MAI |
2019 |
Măsura 3.2.6 |
Analiza oportunităţii modificării coeficienţilor de ierarhizare pentru unele funcţii de poliţişti şi cadre militare, în vederea creşterii atractivităţii acestora |
Număr de şedinţe/grupuri de lucru/analize efectuate Număr de funcţii evaluate % coeficienţi funcţii majoraţi, dacă este cazul |
Evidenţe interne |
Lipsa resurselor financiare |
DGMRU, în colaborare cu structurile MAI |
Buget MAI |
2018 |
Obiectiv specific 3.3 |
Creşterea integrităţii, reducerea vulnerabilităţilor şi a riscurilor de corupţie în domeniul Poliţiei Române şi structuri MAI cu atribuţii de poliţie judiciară |
Măsura 3.3.1 |
Conceperea, în colaborare cu factorii de conducere şi specialişti ai Ministerului Public, a unui program de formare/ghid de management destinat şefilor ierarhici ai poliţiei judiciare care să permită specializarea acestora cu accent pe măsurile de prevenire a riscurilor de corupţie |
Program de formare/Ghid de management elaborat |
Evidenţă întâlniri şi materiale elaborate |
Lipsa resurselor financiare şi/sau umane |
DGA şi IGPR, cu sprijinul Ministerului Public |
Buget MAI |
2018 |
Măsura 3.3.2 |
Creşterea frecvenţei de realizare a analizelor comune cu unităţile de parchet privind dosarele penale aflate în lucru |
Număr de analize comune realizate cu unităţile de parchet privind dosarele penale aflate în lucru |
Evidenţă întâlniri şi materiale elaborate |
Încărcătura mare cu sarcini a ofiţerilor de poliţie judiciară |
IGPR |
Buget MAI |
2018 |
Măsura 3.3.3 |
Schimbarea actualei practici privind delegarea nominală a ofiţerilor de poliţie judiciară pentru efectuarea activităţilor şi stabilirea unor echipe de cel puţin 2 lucrători pentru efectuarea delegărilor în dosare complexe |
Număr de întâlniri la nivel de conducere a structurilor MAI şi a unităţilor de parchet Număr de delegări în dosare complexe efectuate în echipe de cel puţin 2 lucrători |
Evidenţă delegări |
Lipsa resurselor umane |
DGA, în colaborare cu IGPR şi Ministerul Public |
Buget MAI |
2018 |
Măsura 3.3.4 |
Îmbunătăţirea dotării tehnice pentru desfăşurarea activităţilor specifice poliţiei judiciare, creşterea numărului de camere de anchetă, respectiv înregistrarea audiovideo a activităţilor de audiere în cauzele penale |
Număr de camere de anchetă Număr de echipamente tehnice instalate |
Inventariere |
Lipsa resurselor financiare |
Structuri MAI cu atribuţii de poliţie judiciară |
Buget MAI |
2020 |
Măsura 3.3.5 |
Realizarea, din oficiu, de analize periodice privind legalitatea prelucrării datelor cu caracter personal în bazele de date disponibile la nivelul structurilor |
Număr de analize realizate |
Evidenţe administratori baze de date |
Lipsa resurselor umane |
Structuri MAI care gestionează baze de date |
Buget MAI |
Anual |
Măsura 3.3.6 |
Creşterea numărului de controale inopinate cu privire la modul de transpunere în practică a modalităţii de gestionare şi păstrare a informaţiilor clasificate |
Număr de controale inopinate |
Evidenţe structuri |
Lipsa resurselor umane |
Structurile MAI |
Buget MAI |
Anual |
Măsura 3.3.7 |
Întocmirea unor anexe tipizate, înseriate, care să fie utilizate pentru desfăşurarea activităţii de control la nivelul societăţilor comerciale, respectiv pentru consemnarea documentelor care se ridică în vederea cercetărilor ori a bunurilor indisponibilizate |
Număr de anexe tipizate, înseriate, utilizate la controalele efectuate la nivelul societăţilor comerciale |
Evidenţe structuri |
Lipsa resurselor financiare |
IGPR |
Buget MAI |
Anual |
Măsura 3.3.8 |
Efectuarea de verificări periodice privind utilizarea fondurilor operative de către structurile MAI |
Număr de verificări privind utilizarea fondurilor operative |
Evidenţe structuri |
Lipsa resurselor umane |
DAPI, CC Structurile MAI care gestionează fonduri operative |
Buget MAI |
Anual |
Măsura 3.3.9 |
Creşterea nivelului de pregătire profesională a factorilor de conducere şi a ofiţerilor coordonatori ai structurilor de poliţie rutieră, axat pe înţelegerea conceptelor de risc de corupţie şi a măsurilor de prevenire/control a/al riscurilor de corupţie |
Număr de sesiuni de pregătire profesională Număr de instruiri realizate de către ofiţerii DGA |
Evidenţe personal instruit |
Lipsa resurselor umane |
IGPR DGA |
Buget MAI |
Anual |
Măsura 3.3.10 |
Instituirea unui cadru legal pentru conceperea şi utilizarea unui sistem integrat de tipul ANPR (Automatic Number Plate Recognition), care să permită supravegherea video a traficului şi tipărirea automată a comunicărilor privind conducătorul auto care a săvârşit eventualele contravenţii constatate în trafic |
Elaborarea cadrului normativ necesar utilizării sistemului Sistem integrat de tipul ANPR implementat |
Aplicaţie dezvoltată |
Lipsa resurselor financiare |
IGPR, în colaborare cu structurile MAI competente în materie |
Buget MAI |
2020 |
Măsura 3.3.11 |
Îmbunătăţirea dotării structurilor de poliţie rutieră cu sisteme fixe şi/sau mobile de supraveghere a traficului rutier şi de măsurare a vitezei de deplasare a autovehiculelor |
Număr de sisteme fixe şi/sau mobile de supraveghere a traficului rutier şi de măsurare a vitezei de deplasare a autovehiculelor achiziţionate |
Evidenţe interne |
Lipsa resurselor financiare |
IGPR |
Buget MAI |
2020 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
Măsura 3.3.12 |
Iniţierea unui proiect de act normativ de modificare atât a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cât şi a Hotărârii Guvernului nr. 1.391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, în ceea ce priveşte normele referitoare la reducerea perioadei de suspendare a permisului de conducere |
Act normativ de modificare atât a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cât şi a Hotărârii Guvernului nr. 1.391/2006, în ceea ce priveşte normele referitoare la reducerea perioadei de suspendare a permisului de conducere |
Monitorul Oficial al României, Partea I Site-uri structuri |
Neaprobarea proiectului de act normativ |
IGPR |
Buget MAI |
2018 |
Măsura 3.3.13 |
Instituirea cadrului legal şi implementarea unor sisteme de monitorizare audiovideo pentru autospecialele de poliţie de ordine publică şi poliţie rutieră |
Act normativ elaborat Procedură de utilizare elaborată Sisteme de monitorizare audiovideo implementate |
Evidenţe interne |
Lipsa resurselor financiare |
ORPDP IGPR |
Buget MAI |
2020 |
Măsura 3.3.14 |
Realizarea unor activităţi de audit şi verificări periodice privind legalitatea modului de implementare, modificare şi ştergere a punctelor de penalizare şi a măsurilor complementare în aplicaţia „ABATERI", respectiv de inventariere a permiselor de conducere aflate în evidenţă |
Număr de verificări privind implementarea, modificarea şi ştergerea punctelor de penalizare şi a măsurilor complementare în aplicaţia „ABATERI" |
Evidenţe interne |
Lipsa resurselor umane |
IGPR DAPI |
Buget MAI |
2017, pentru activitatea de audit Anual |
Măsura 3.3.15 |
Elaborarea cadrului normativ necesar şi activarea funcţiilor de localizare prin GPS a staţiilor TETRA (Terrestrial Trunked Radio) instalate pe autospecialele de intervenţie astfel încât acestea să poată fi monitorizate de la dispecerate |
Act normativ elaborat Soft dezvoltat |
Evidenţe interne |
Lipsa resurselor financiare |
IGPR |
Buget MAI |
2018 |
Măsura 3.3.16 |
Elaborarea cadrului normativ necesar şi testarea-pilot a utilizării de camere de supraveghere individuale a poliţiştilor de ordine publică şi poliţie rutieră |
Act normativ elaborat Proiect-pilot implementat |
Evidenţe interne |
Lipsa resurselor financiare |
IGPR |
Buget MAI |
2018 |
Măsura 3.3.17 |
Asigurarea dotării necesare desfăşurării activităţii de poliţie rutieră a formaţiunilor de ordine publică, în parametrii existenţi la nivelul formaţiunilor de poliţie rutieră |
Număr de echipamente tehnice asigurate |
Evidenţe interne |
Lipsa resurselor financiare |
IGPR |
Buget MAI |
2020 |
Măsura 3.3.18 |
Verificarea periodică, lunară, a modului în care au fost dispuse măsurile complementare sancţionatoare şi urmărirea implementării acestor măsuri în ceea ce priveşte portul şi folosirea şi/sau deţinerea de arme (revocarea, suspendarea, anularea dreptului de port şi folosire şi/sau deţinere arme supuse acestui regim) |
Număr de verificări |
Evidenţe interne |
Lipsa resurselor umane |
IGPR |
Buget MAI |
Anual |
Măsura 3.3.19 |
Dezvoltarea şi utilizarea unei aplicaţii informatice de preluare a cererilor publicului în domeniul armelor şi muniţiilor, eliminându-se astfel contactul direct cu solicitanţii |
Aplicaţie informatică de preluare a cererilor publicului în domeniul armelor şi muniţiilor implementată |
Aplicaţie dezvoltată |
Lipsa resurselor financiare |
IGPR |
Buget MAI |
2020 |
Măsura 3.3.20 |
Asigurarea/Amenajarea în mod corespunzător a spaţiilor pentru acordarea dreptului la vizită, respectiv dotarea cu dispozitive de separare pentru a preveni introducerea în arest de bunuri şi obiecte interzise |
Număr de spaţii amenajate |
Evidenţe interne |
Lipsa resurselor financiare |
IGPR |
Buget MAI |
2018 |
Măsura 3.3.21 |
Îmbunătăţirea capacităţii de monitorizare video a spaţiilor destinate procedurii de primire a pachetelor persoanelor arestate preventiv, a încăperilor în care sunt depozitate bunurile şi valorile acestora, a spaţiilor comune |
Număr de spaţii destinate procedurii de primire a pachetelor monitorizate video Număr de spaţii de depozitare monitorizate Număr de note/procese-verbale privind vizionarea înregistrărilor video Sistem de supraveghere video implementat |
Evidenţe interne |
Lipsa resurselor financiare |
IGPR |
Buget MAI |
2020 |
Obiectiv specific 3.4 |
Creşterea integrităţii, reducerea vulnerabilităţilor şi a riscurilor de corupţie în domeniul Jandarmeriei Române |
Măsura 3.4.1 |
Instituirea cadrului normativ şi dotarea cu mijloace GPS şi camere de supraveghere a mijloacelor auto folosite de agenţii constatatori |
Act normativ elaborat Număr de aparate GPS utilizate Număr de camere de supraveghere individuală utilizate |
Site-ul IGJR Monitorul Oficial al României, Partea I |
Lipsa resurselor financiare |
IGJR |
Buget MAI |
2019 |
Obiectiv specific 3.5 |
Creşterea integrităţii, reducerea vulnerabilităţilor şi a riscurilor de corupţie în domeniul Poliţiei de Frontieră |
Măsura 3.5.1 |
Instituirea cadrului legislativ şi implementarea unui sistem de recunoaştere automată a plăcuţelor de înmatriculare în toate punctele de trecere a frontierei (internă şi externă), respectiv stabilirea unor puncte obligatorii de trecere care să permită supravegherea integrală a traficului prin punctele rutiere, precum şi semnalări operative (de exemplu, de autovehicule urmărite/date în consemn), fluidizarea traficului (prin reducerea timpilor petrecuţi în punct), respectiv înregistrarea şi menţinerea informaţiilor pentru o perioadă de timp, astfel încât să fie permise corelaţii statistice pentru indicarea potenţialului de risc de corupţie |
Act normativ elaborat Sistem de recunoaştere automată a plăcuţelor de înmatriculare implementat |
IGPF |
Lipsa personalului specializat Lipsa dotărilor tehnice |
IGPF |
Buget MAI |
2018 |
Măsura 3.5.2 |
Reevaluarea aplicaţiilor existente la nivelul IGPF prin intermediul cărora se realizează planificarea personalului, a resurselor şi misiunilor, în vederea planificării aleatorii a lucrătorilor ce îşi desfăşoară activitatea în cadrul punctului şi/sau pe frontiera verde |
Aplicaţiile privind planificarea personalului reevaluate şi configurate astfel încât să permită planificarea aleatorie |
IGPF |
Lipsa personalului specializat |
IGPF |
Buget MAI |
2017 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
Măsura 3.5.3 |
Realizarea periodică de verificări privind legalitatea accesării/implementării/modificării în bazele de date a persoanelor, consemnelor existente etc. |
Număr de verificări privind accesarea/implementarea/ modificarea în bazele de date a persoanelor, consemnelor existente etc. |
IGPF |
Resurse umane insuficiente |
IGPF |
Buget MAI |
Permanent |
Măsura 3.5.4 |
Perfecţionarea profesională a personalului, în vederea generalizării cunoştinţelor specifice desfăşurării activităţii de control/supraveghere al/a frontierei |
Număr de sesiuni de pregătire profesională |
Evidenţă personal instruit |
Nealocarea resurselor umane şi financiare |
IGPF |
Buget MAI |
Anual |
Măsura 3.5.5 |
Realizarea unui demers pentru semnarea unui protocol de colaborare cu autoritatea vamală pentru asigurarea accesului poliţiei de frontieră la imaginile stocate pe sistemele de monitorizare video aflate în punctele de trecere a frontierei |
Protocol de colaborare încheiat între IGPF şi ANV |
Structurile IGPF |
Lipsa unui acord bilateral Dificultăţi de natură juridică şi tehnică |
IGPF |
Buget MAI |
2017 |
Măsura 3.5.6 |
Analiza oportunităţii de a monta camere video pe o parte a maşinilor de serviciu care efectuează misiuni de postcontrol şi asigurarea funcţionalităţii tuturor camerelor de supraveghere pe catarg, care ar oferi implicit şi o supraveghere a lucrătorilor aflaţi în teren |
Analiză realizată Implementarea soluţiilor tehnice rezultate în urma analizei |
IGPF |
Nealocarea resurselor financiare |
IGPF |
Buget MAI |
2018 |
Măsura 3.5.7 |
Evaluarea eficienţei activităţilor de control ierarhic la nivelul structurilor teritoriale de poliţie de frontieră (SPF, PTF) şi creşterea capacităţii PFR de diversificare a acestora, cu accent pe vulnerabilităţile existente care pot favoriza apariţia corupţiei |
Număr de evaluări realizate Număr de controale de evaluare |
IGPF |
Formalism în derularea evaluărilor |
IGPF DGA |
Buget MAI |
Anual |
Măsura 3.5.8 |
Efectuarea de controale inopinate împreună cu autorităţile similare din statele vecine (la frontiera cu Bulgaria şi Ungaria) şi/sau DGA |
Număr de controale efectuate cu reprezentanţi ai autorităţilor statelor vecine Numărul măsurilor dispuse în urma controalelor realizate cu aceste entităţi |
IGPF |
Dificultăţi în stabilirea unui calendar comun |
IGPF DGA |
Buget MAI |
Anual |
Obiectiv specific 3.6 |
Creşterea integrităţii, reducerea vulnerabilităţilor şi a riscurilor de corupţie în domeniul situaţii de urgenţă |
Măsura 3.6.1 |
Realizarea unei activităţi de reevaluare a riscurilor de corupţie ce pot apărea în domeniul inspecţiei de prevenire, în contextul modificării structurii inspecţiei de prevenire şi a Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 89/2013 privind aprobarea Regulamentului de planificare, organizare, pregătire şi desfăşurare a activităţii de prevenire a situaţiilor de urgenţă executate de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă şi structurile subordonate, şi având în vedere incidentele de integritate produse |
Număr de reevaluări |
Evidenţe interne |
Insuficienţa personalului pentru acoperirea tuturor activităţilor |
DGA, în colaborare cu IGSU |
Buget MAI |
Anual |
Măsura 3.6.2 |
Instituirea cadrului normativ şi achiziţia de echipamente pentru implementarea în sistem informatic a constatărilor şi proceselor-verbale de control |
Cadru normativ adoptat Sistem informatic achiziţionat/dezvoltat |
Aplicaţie dezvoltată |
Resurse insuficiente |
IGSU |
Buget MAI |
2020 |
Măsura 3.6.3 |
Schimbarea periodică a zonelor de control între inspectorii ce încadrează structurile de inspecţie de prevenire şi planificarea anuală a controalelor să se realizeze prin rotaţia inspectorilor de prevenire la obiectivele controlate |
Număr de acte de dispoziţie emise |
Evidenţe interne |
Personal insuficient/Deficit de personal pentru acoperirea atribuţiilor |
IGSU |
Buget MAI |
Anual |
Măsura 3.6.4 |
Realizarea/Achiziţionarea unei aplicaţii informatice pentru evidenţa operatorilor economici şi instituţiilor publice care au obligaţia asigurării măsurilor de prevenire a incendiilor |
Aplicaţie informatică pentru evidenţa operatorilor economici şi a instituţiilor publice |
Aplicaţie informatică |
Lipsa resurselor |
IGSU |
Buget MAI |
2018 |
Obiectiv specific 3.7 |
Creşterea integrităţii, reducerea vulnerabilităţilor şi a riscurilor de corupţie în domeniul imigrări |
Măsura 3.7.1 |
Modificarea setului de criterii stabilite în procedurile de lucru, în vederea acordării graduale a dreptului de şedere în scop de reîntregire a familiei pe perioade de până la 5 ani |
Proceduri revizuite |
Evidenţe interne |
Lipsă resurse |
IGI |
Buget MAI |
2018 |
Obiectiv specific 3.8 |
Creşterea integrităţii, reducerea vulnerabilităţilor şi a riscurilor de corupţie în domeniul regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor |
Măsura 3.8.1 |
Instituirea cadrului normativ necesar şi instalarea unitară, la nivelul tuturor serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, de sisteme tehnice de monitorizare audiovideo a probei practice şi definirea procedurilor de stocare/monitorizare a imaginilor, pe autovehiculele de examen |
Cadru normativ elaborat Proceduri realizate Număr de probe practice efectuate cu auto dotate cu sisteme de monitorizare audiovideo |
Monitorul Oficial al României, Partea I/ Evidenţe interne |
Lipsă resurse |
DRPCIV |
Buget MAI |
2020 |
Măsura 3.8.2 |
Organizarea de campanii de informare şi conştientizare a cursanţilor cu privire la aspectele de legalitate pe care le presupune instruirea în cadrul şcolilor de şoferi, precum şi susţinerea examenului cu structura permise de conducere |
Număr de campanii de informare şi conştientizare a cursanţilor |
Evidenţe interne |
Lipsă resurse |
DGA, în colaborare cu DRPCIV |
Buget MAI |
Anual |
Măsura 3.8.3 |
Întocmirea unei/unui proceduri/manual a/al examinatorului la proba practică (eventual, în colaborare cu reprezentanţi ai şcolilor de şoferi), în care să fie tratate cât mai multe situaţii concrete şi modul de acţiune recomandat pentru examinator |
Procedură elaborată/Manual elaborat |
Evidenţe interne |
Lipsă resurse |
DRPCIV |
Buget MAI |
2018 |
Măsura 3.8.4 |
Introducerea posibilităţii de achitare prin POS a taxelor aferente înmatriculării vehiculelor, inclusiv la ghişeele serviciilor publice comunitare regim permise de conducere - completarea art. 111 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare |
Act normativ de modificare publicat |
Monitorul Oficial al României, Partea I |
Lipsă resurse |
DRPCIV |
Buget MAI |
2018 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
Obiectiv specific 3.9 |
Creşterea integrităţii, reducerea vulnerabilităţilor şi a riscurilor de corupţie în domeniul evidenţa persoanelor şi administrarea bazelor de date |
Măsura 3.9.1 |
Informarea cetăţenilor, prin afişare în loc vizibil la sediile serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor, precum şi pe pagina proprie de internet a acestora, cu privire la posibilitatea obţinerii cărţii de identitate într-un termen mai scurt şi situaţiile/motivele care pot justifica o astfel de solicitare |
Număr de informări afişate şi postate pe site |
Sediile şi site-urile structurilor |
Lipsă resurse |
DEPABD |
Buget MAI |
Permanent |
Măsura 3.9.2 |
Efectuarea unor controale prin sondaj, pe linie metodologică, ale fluxului de tipărire a cărţilor de identitate |
Număr de controale |
Evidenţe interne |
Lipsă resurse |
DEPABD |
Buget MAI |
Anual |
Măsura 3.9.3 |
Efectuarea controalelor interne privind gestiunea şi depozitarea materialelor consumabile cu regim special |
Număr de controale |
Evidenţe interne |
Lipsă resurse |
DEPABD |
Buget MAI |
Anual |
Obiectiv specific 3.10 |
Creşterea integrităţii, reducerea vulnerabilităţilor şi a riscurilor de corupţie în mediul de afaceri |
Măsura 3.10.1 |
Realizarea de activităţi pentru schimb de bune practici în implementarea programelor de integritate între mediul privat şi sectorul public |
Număr de participări la seminare/ conferinţe/întâlniri cu reprezentanţi ai mediului de afaceri/asociaţiilor mediului de afaceri Număr de proiecte implementate în comun cu mediul de afaceri/ asociaţii ale mediului de afaceri Număr de protocoale de colaborare între DGA şi mediul de afaceri/asociaţii ale mediului de afaceri |
Evidenţă DGA |
Resurse financiare, logistice şi umane insuficiente |
DGA |
Buget MAI |
Anual |
Obiectiv general 4 - Creşterea gradului de cunoaştere şi înţelegere a standardelor de integritate de către angajaţi şi beneficiarii serviciilor publice |
Obiectiv specific 4.1 |
Creşterea gradului de educaţie anticorupţie a personalului din cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice de la nivel central şi local |
Măsura 4.1.1 |
Analizarea percepţiei fenomenului de corupţie din România şi din MAI |
Număr de studii realizate |
DGA |
Lipsa resurselor financiare |
DGA Structurile MAI |
Buget MAI |
Anual |
Măsura 4.1.2 |
Acordarea de consiliere şi suport Ministerului Justiţiei pentru realizarea unui program anual, on-line, de formare profesională pe teme privind integritatea în funcţia publică, cu caracter obligatoriu, dedicat personalului cu funcţii de conducere şi de execuţie din instituţiile publice |
Număr de recomandări formulate Număr de şedinţe sau întâlniri la care s-a luat parte |
DGA |
Lipsa resurselor umane la nivelul structurilor MAI responsabile |
DGA DGMRU Academia de Poliţie „A. I. Cuza" |
Buget MAI |
2017-2020 |
Măsura 4.1.3 |
Operaţionalizarea programului on-line de formare profesională pe teme privind integritatea la nivelul MAI |
Program operaţional la nivelul MAI Număr de personal MAI cu funcţii de conducere care a utilizat programul Număr de personal MAI cu funcţii de execuţie care a utilizat programul Număr de personal MAI cu funcţii de conducere care a obţinut punctajul minim Număr de personal MAI cu funcţii de execuţie care a obţinut punctajul minim |
Date statistice DGMRU Date statistice DGCTI |
Lipsa resurselor financiare la nivelul MAI Dificultăţi de ordin normativ privind introducerea evaluării la anumite categorii de personal Impedimente de ordin tehnic |
DGA DGMRU DGCTI Academia de Poliţie „A. I. Cuza" |
Buget MAI |
2017-2020 |
Măsura 4.1.4 |
Creşterea gradului de conştientizare anticorupţie în rândul personalului MAI prin activităţi de informare/instruire şi campanii/acţiuni de conştientizare/informare |
Număr de activităţi de informare/ instruire şi campanii/ acţiuni de conştientizare/informare realizate Număr de personal MAI participant Număr de informări transmise structurilor MAI |
Date statistice DGA |
Lipsa resurselor financiare |
DGA |
Buget DGA Buget MAI |
Anual |
Măsura 4.1.5 |
Cooperarea cu alte instituţii publice şi entităţi private, în scopul educării şi informării în domeniul prevenirii corupţiei |
Număr de activităţi de informare realizate Număr de personal participant |
Date statistice DGA |
Lipsa resurselor financiare Lipsa capacităţii operaţionale a DGA |
DGA |
Buget DGA |
Anual |
Măsura 4.1.6 |
Organizarea şi derularea de programe sectoriale de creştere a gradului de educaţie anticorupţie în rândul personalului MAI, ca parte a programului de formare continuă a personalului |
Număr de programe realizate Număr de activităţi realizate Număr de personal MAI participant |
Date statistice DGA |
Lipsa resurselor financiare |
DGA DGMRU |
Buget DGA Buget MAI |
Anual |
Măsura 4.1.7 |
Creşterea gradului de informare a personalului MAI privind riscurile şi consecinţele faptelor de corupţie sau a incidentelor de integritate prin intermediul unor publicaţii, ghiduri, buletine documentare şi de informare sau alte materiale cu caracter informativ |
Număr de publicaţii realizate Tiraj publicaţii Numărul structurilor MAI către care s-au transmis în format electronic |
Date statistice DGA |
Lipsa resurselor financiare |
DGA |
Buget DGA |
Semestrial |
Măsura 4.1.8 |
Reevaluarea prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 991/2005 privind Codul de etică şi deontologie al poliţistului |
Act normativ reevaluat/modificat |
Act normativ reevaluat/ modificat şi completat, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I |
Neadoptarea actului normativ |
DGMRU IGPR IGJR DGA |
Buget MAI |
2019 |
Obiectiv specific 4.2 |
Creşterea nivelului de conştientizare privind necesitatea integrităţii serviciului public în rândul cetăţenilor |
Măsura 4.2.1 |
Implicarea mediului academic în procesul de educaţie şi conştientizare anticorupţie |
Număr de seminare/dezbateri organizate Număr de persoane participante Număr de instituţii academice participante |
Rapoarte DGA |
Lipsa resurselor financiare |
DGA Academia de Poliţie |
Buget MAI |
Ocazional |
Măsura 4.2.2 |
Consolidarea cooperării cu societatea civilă în domeniul prevenirii corupţiei, respectiv educaţiei şi conştientizării cetăţenilor şi funcţionarilor MAI |
Număr de protocoale existente Număr de protocoale nou-încheiate Număr de activităţi/acţiuni desfăşurate în comun Număr de persoane implicate/participanţi |
Date statistice DGA Site-uri organizaţii |
Lipsa resurselor financiare |
DGA |
Buget DGA |
Anual |
Măsura 4.2.3 |
Desfăşurarea de campanii/acţiuni de prevenire a corupţiei în rândul cetăţenilor pentru conştientizarea cauzelor şi consecinţelor implicării în fapte de corupţie |
Număr de campanii/acţiuni de informare realizate Număr de persoane cărora li s-a adresat campania/acţiunea Număr de materiale realizate (afişe, pliante, spot-uri etc.) |
Date statistice DGA |
Lipsa resurselor financiare |
DGA |
Buget DGA Buget MAI |
Anual |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
Obiectiv general 5 - Consolidarea performanţei de combatere a corupţiei prin mijloace penale şi administrative |
Obiectiv specific 5.1 |
Creşterea capacităţii de investigare a infracţiunilor de corupţie la nivelul MAI |
Măsura 5.1.1 |
Dezvoltarea capacităţii DGA de a instrumenta infracţiuni de corupţie în rândul personalului MAI |
Număr de funcţii încadrate la DGA Număr de delegări |
DGA |
Lipsa resurselor financiare şi umane |
DGA |
Buget DGA |
anual |
Măsura 5.1.2 |
Creşterea capacităţii operaţionale a DGA prin dotarea cu tehnică operativă |
Număr de structuri teritoriale dotate Număr de proceduri de achiziţie de tehnică operativă Valoarea anuală a achiziţiei de tehnică operativă |
Date statistice DGA |
Lipsa resurselor financiare |
DGA |
Buget DGA |
2017 |
Măsura 5.1.3 |
Îmbunătăţirea sistemului telefonic de tip call-center al DGA care să faciliteze sesizarea neregularităţilor şi a posibilelor fapte de corupţie |
Aplicaţie informatică dezvoltată Îmbunătăţirea dotării tehnice a sistemului realizată |
Date statistice DGA |
Lipsa resurselor financiare |
DGA |
Buget DGA |
2017 |
Măsura 5.1.4 |
Programe de pregătire profesională a personalului DGA care desfăşoară activităţi de poliţie judiciară |
Număr de cursuri Număr de participanţi |
Date statistice DGA |
Lipsa resurselor financiare |
DGA |
Buget DGA |
Anual |
Măsura 5.1.5 |
Dezvoltarea capacităţii de combatere a DGA prin operaţionalizarea unor structuri specializate pentru supravegheri tehnice |
Număr de structuri Număr de funcţii prevăzute/ Număr de funcţii încadrate |
Date statistice DGA |
Lipsa resurselor financiare şi umane |
DGA |
Buget DGA |
2017 |
Obiectiv specific 5.2 |
Combaterea corupţiei prin mijloace administrative |
Măsura 5.2.1 |
Evaluarea cadrului normativ privind efectuarea testelor de integritate |
Evaluare cadru normativ realizată Propuneri de modificare realizate, după caz Act normativ adoptat, după caz |
Date statistice DGA |
Neadoptarea actului normativ |
DGA |
Buget DGA |
2018 |
Măsura 5.2.2 |
Testarea integrităţii profesionale a personalului MAI |
Număr de teste realizate Număr de persoane testate |
Date statistice DGA |
Lipsa resurselor financiare |
DGA |
Buget DGA |
Anual |
Obiectiv specific 5.3 |
Consolidarea mecanismelor de control administrativ |
Măsura 5.3.1 |
Prioritizarea acţiunilor de control prin creşterea ponderii acestora în zone expuse la corupţie |
Număr de controale realizate în 2017 în zone expuse la corupţie, raportat la numărul total Număr de controale realizate în 2020 în zone expuse la corupţie, raportat la numărul total Număr de evaluări realizate privind expunerea la corupţie a structurilor MAI |
Rapoarte de control Analize privind vulnerabilităţile Rapoarte anuale de activitate |
Analize insuficient documentate Resurse umane şi financiare insuficiente |
Corpul de control, DGA şi structurile MAI |
Buget MAI |
2020 |
Măsura 5.3.2 |
Valorificarea rezultatelor activităţii structurilor de control intern prin sesizarea organelor judiciare competente |
Număr de sesizări transmise organelor judiciare Număr de activităţi de formare profesională a structurilor de control |
Rapoarte anuale de activitate Protocoale de cooperare |
Resurse umane insuficient pregătite din punct de vedere profesional |
Corpul de control şi structurile MAI |
Buget MAI |
Anual |
Măsura 5.3.3 |
Aplicarea de sancţiuni disciplinare cu caracter disuasiv pentru încălcarea standardelor etice şi de conduită anticorupţie la nivelul tuturor funcţiilor publice |
Numărul şi tipul de sancţiuni dispuse pentru încălcarea standardelor etice şi de conduită anticorupţie Număr de persoane care au săvârşit în mod repetat abateri de la normele respective |
Decizii ale comisiei/ consiliului de disciplină |
Caracter formal al activităţii comisiilor de disciplină Orientarea practicii comisiilor spre cele mai uşoare sancţiuni |
Structurile MAI |
Buget MAI |
Anual |
Măsura 5.3.4 |
Utilizarea la nivelul instituţiilor publice a infrastructurii dezvoltate în cadrul sistemului naţional de raportare potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 88/2013 privind adoptarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru îndeplinirea unor angajamente convenite cu organismele naţionale, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, aprobată cu modificări prin Legea nr. 25/2014, cu modificările şi completările ulterioare |
Numărul şi categoria sancţiunilor aplicate pentru nerespectarea prevederilor legale privind sistemul naţional de raportare |
Rapoarte MFP |
Depăşirea termenelor prevăzute în cap. I din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 88/2013, aprobată cu modificări prin Legea nr. 25/2014, cu modificările şi completările ulterioare |
Ordonatorii de credite |
Buget MAI |
Anual |
Obiectiv general 6 - Consolidarea cadrului normativ privind integritatea |
Obiectiv specific 6.1 |
Reglementarea acceptării donaţiilor, darurilor manuale şi sponsorizărilor la nivelul MAI |
Măsura 6.1.1 |
Reglementarea prin ordin al ministrului afacerilor interne a modului de acceptare a donaţiilor, darurilor manuale şi sponsorizărilor la nivelul MAI |
Ordin al ministrului afacerilor interne adoptat |
Monitorul Oficial al României, Partea I |
Neadoptarea actului normativ |
DGA DGJ |
Buget MAI |
2017 |
Obiectiv specific 6.2 |
Declararea cadourilor şi bunurilor primite cu titlu gratuit |
Măsura 6.2.1 |
Evaluarea modului de aplicare a cadrului normativ privind primirea de cadouri şi bunuri cu titlu gratuit cu ocazia unor activităţi de protocol |
Evaluare realizată |
DGA |
Lipsa datelor statistice |
DGA DGL |
Buget MAI |
2018 |
Obiectiv general 7 - Promovarea regională şi internaţională a experienţei anticorupţie |
Obiectiv specific 7.1 |
Dezvoltarea cooperării cu statele din regiune în domeniul prevenirii şi combaterii corupţiei |
Măsura 7.1.1 |
Realizarea de parteneriate cu instituţii similare din statele din regiune |
Număr de protocoale încheiate Număr de întâlniri bilaterale sau multilaterale |
DGA |
Lipsa disponibilităţii sau a resurselor instituţiilor din domeniu |
DGA |
Buget MAI |
Anual |
Măsura 7.1.2 |
Realizarea de proiecte sau activităţi comune cu instituţii similare din statele din regiune |
Număr de proiecte realizate Număr de activităţi comune realizate Număr de vizite realizate |
DGA |
Lipsa disponibilităţii sau a resurselor instituţiilor din domeniu |
DGA |
Buget MAI |
Anual |
Obiectiv general 8 - Creşterea gradului de implementare a măsurilor anticorupţie prin aprobarea planului de integritate şi autoevaluarea periodică la nivelul tuturor structurilor MAI |
Obiectiv specific 8.1 |
Eficientizarea activităţii de identificare şi gestionare a riscurilor şi vulnerabilităţilor la corupţie în cadrul MAI |
Măsura 8.1.1 |
Realizarea mentenanţei evolutive şi corective a aplicaţiei informatice MARC - Managementul asistat al riscurilor de corupţie |
Aplicaţie operaţională |
DGA |
Neadjudecarea contractului de furnizare de servicii |
DGA |
Buget DGA Fonduri nerambursabile |
2017 |
Măsura 8.1.2 |
Revizuirea procedurii şi manualului de utilizare a aplicaţiei informatice MARC - Managementul asistat al riscurilor de corupţie |
Procedură revizuită Manual revizuit |
DGA |
Lipsa capacităţii operaţionale |
DGA |
Buget DGA |
2017 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
Obiectiv specific 8.2 |
Evaluarea anuală a modului de implementare a planului de integritate şi adaptarea acestuia la riscurile şi vulnerabilităţile nou-apărute |
Măsura 8.2.1 |
Realizarea unei evaluări anuale a modului de implementare a planului de integritate |
Evaluare realizată |
DGA |
Lipsa datelor relevante din partea tuturor structurilor MAI |
DGA |
Buget DGA |
Anual |
Măsura 8.2.2 |
Transmiterea datelor statistice şi a contribuţiilor necesare pentru monitorizarea SNA către Secretariatul tehnic |
Set de date complet transmis |
DGA |
Lipsa datelor relevante din partea tuturor structurilor MAI |
DGA |
Buget DGA |
Anual La solicitarea MJ |
Măsura 8.2.3 |
Participarea la activităţile de coordonare şi monitorizare a strategiei |
Număr de reuniuni de monitorizare la care s-a participat Număr de rapoarte prezentate în cadrul reuniunilor |
DGA |
Lipsa datelor relevante în timp util |
DGA |
Buget DGA |
Ocazional |
NOTE DE FINAL: 1. Pentru măsurile nr. 1.1.1, 3.2.3, 3.3.4, 3.3.10, 3.3.11, 3.3.13, 3.3.15, 3.3.16, 3.3.17, 3.3.19, 3.3.20, 3.3.21, 3.5.1, 3.5.6, 3.6.2, 3.6.4, 3.8.1, 5.1.2, 5.1.3, 8.1.1, termenul de realizare va fi actualizat în funcţie de bugetul alocat anual MAI la titlul XIII - Active nefinanciare. 2. Pentru 2017, acţiunile/activităţile se vor realiza în limita bugetului aprobat, conform prevederilor legale în vigoare, şi transmis ordonatorilor secundari de credite/ordonatorilor terţiari de credite din finanţarea directă a ordonatorului principal de credite. 3. Pentru perioada 2018-2020, DGF va transmite bugetul anual ordonatorilor secundari de credite/ordonatorilor terţiari de credite din finanţarea directă a ordonatorului principal de credite, după aprobarea acestuia de către ordonatorul principal de credite, în conformitate cu prevederile art. 16 alin. (2) şi art. 21 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, urmând ca şefii unităţilor, în calitatea acestora de ordonatori de credite, să stabilească priorităţile de finanţat pe baza bunei gestiuni financiare. Abrevieri utilizate în Planul de integritate pentru implementarea, la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, în perioada 2017-2020, a Strategiei naţionale anticorupţie ANV - Autoritatea Naţională a Vămilor ANAP - Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice ANPR - Sistem integrat de recunoaştere automată a numerelor de înmatriculare CC - Corpul de control al ministrului DAPI - Direcţia audit public intern DEPABD - Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date DGA - Direcţia Generală Anticorupţie DGCTI - Direcţia generală pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei DGF - Direcţia generală financiară DGJ - Direcţia generală juridică DGL - Direcţia generală logistică DGMRU - Direcţia generală management resurse umane DNA - Direcţia Naţională Anticorupţie DRPCIV - Direcţia Regim Permise şi Înmatriculare a Vehiculelor GPS - Global Positioning System IGI - Inspectoratul General pentru Imigrări IGJR - Inspectoratul General al Jandarmeriei Române IGPR - Inspectoratul General al Poliţiei Române IGPF - Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră IGSU - Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă MAI - Ministerul Afacerilor Interne MFP - Ministerul Finanţelor Publice MJ - Ministerul Justiţiei ORPDP - Oficiul Responsabilului cu Protecţia Datelor Personale PTF - puncte de trecere a frontierei PFR - Poliţia de Frontieră POS - Point of Sale SPF - sector de poliţie de frontieră SEAP - Sistemul electronic de achiziţii publice SCIM - Sistemul de control intern managerial SNA - Strategia naţională anticorupţie
|