ORDIN Nr. 687
din 9 august 2007
privind modificarea anexei F
la Ordinul ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale nr.
850/2006 pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de acordare a
sprijinului financiar pentru activitatile din sectorul vegetal, zootehnic, al imbunatatirilor
funciare si al organizarii si sistematizarii teritoriului, precum si conditiile
de eligibilitate
ACT EMIS DE:
MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 551 din 13 august 2007
Având în vedere prevederile anexei nr. 1 lit. f) pct. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 123/2006 pentru
aprobarea acordării sprijinului financiar producătorilor agricoli din sectorul
vegetal, zootehnic, al îmbunătăţirilor funciare şi al organizării şi
sistematizării teritoriului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea
nr. 125/2007,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 385/2007 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale,
în baza referatului de aprobare al Direcţiei generale
implementare politici agricole,
ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale emite următorul ordin:
Art. I. -Anexa F la Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi
dezvoltării rurale nr. 850/2006 pentru aprobarea normelor metodologice privind
modul de acordare a sprijinului financiar pentru activităţile din sectorul
vegetal, zootehnic, al îmbunătăţirilor funciare şi al organizării şi
sistematizării teritoriului, precum şi condiţiile de eligibilitate, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 1.054 bis din 30 decembrie 2006, cu modificările
ulterioare, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă
din prezentul ordin.
Art. II. - Prezentul
ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
Decebal Traian Remeş
ANEXA (Anexa F la Ordinul nr. 850/2006)
NORME METODOLOGICE
privind subvenţionarea motorinei şi/sau
biodieselului pentru lucrările din agricultură,
precum şi a altor resurse materiale necesare
culturilor agricole
Art. 1. - Se acordă sprijin financiar prin
subvenţionarea motorinei şi/sau biodieselului, precum şi a altor resurse
materiale (seminţe şi/sau pesticide şi/sau îngrăşăminte), necesare pentru
culturile din toamna anului 2007.
Art. 2. - Sprijinul financiar, în cuantum de 500 lei/ha pentru grâu, 400 lei/ha pentru rapiţă şi 450 lei/ha pentru alte
culturi, se acordă beneficiarilor acestui sprijin financiar prin atribuirea
gratuită de bonuri valorice nominale, în valoare proporţională cu suprafaţa de
teren pe care se înfiinţează culturi agricole în toamna
anului 2007.
Art. 3. - (1) Bonurile valorice, al căror model este
prevăzut în anexa nr.1, se achiziţionează de către Agenţia de Plăţi şi
Intervenţie pentru Agricultură, potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a
contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune
de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006.
(2) Fondurile necesare tipăririi bonurilor valorice,
precum şi a formularelor specifice se asigură din bugetul Agenţiei de Plăţi şi
Intervenţie pentru Agricultură, denumită în continuare APIA, prin bugetul Ministerului
Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.
(3) Sucursalele judeţene ale APIA, respectiv a
municipiului Bucureşti, preiau bonurile valorice pe bază de proces-verbal de la
furnizorul acestora.
Art. 4. - Beneficiarii sprijinului financiar sunt cei
prevăzuţi la art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 123/2006 pentru
aprobarea acordării unor forme de sprijin financiar producătorilor agricoli din
sectorul vegetal, zootehnic, al îmbunătăţirilor funciare şi al organizării
teritoriului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 125/2007.
Art. 5. - (1) Pentru a fi eligibili la acordarea sprijinului financiar, solicitanţii trebuie să îndeplinească
următoarele condiţii:
a) să facă dovada proprietăţii sau a dreptului de
folosinţă, asupra suprafeţei de teren pe care înfiinţează culturi în toamna
anului 2007;
b) să facă dovada utilizării de seminţe certificate şi
de calitate, să facă dovada asigurării culturilor înfiinţate în toamna anului
2007 la societăţi de asigurare-reasigurare;
c) să nu figureze ca debitor la direcţiile pentru
agricultură şi dezvoltare rurală judeţene sau a municipiului Bucureşti sau la
sucursalele judeţene ale APIA, respectiv a municipiului Bucureşti, ca urmare a
nerespectării condiţiilor de eligibilitate aferente formelor de sprijin
financiar acordate în ultimii 3 ani, sau să îşi lichideze debitele existente,
până la data depunerii cererii de sprijin financiar pentru culturile din toamna
anului 2007.
(2) In execuţia dispoziţiilor alin. (1) lit. c),
direcţiile pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene sau a municipiului
Bucureşti, respectiv sucursalele judeţene ale APIA, vor întocmi liste, pe
localităţi, cu producătorii agricoli, persoane fizice sau juridice, care
figurează ca debitori şi le vor afişa la sediile centrelor locale ale APIA.
(3) Dovada utilizării de seminţe certificate şi de
calitate şi a asigurării culturilor înfiinţate în toamna anului 2007 se face la
recepţia suprafeţelor cultivate şi întocmirea proceselor-verbale de recepţie şi
restituire, prin:
a) factura de cumpărare a seminţei certificate,
însoţită de documentul de calitate şi conformitate emis de furnizorii
autorizaţi sau, în cazul producătorilor agricoli care folosesc sămânţa din
producţie proprie pentru semănat, copie de pe buletinul de analiză informativ,
cu indicii de calitate pentru sămânţă (germinaţie, puritate, masa 1.000 de
boabe, umiditate), eliberat de inspectoratele teritoriale pentru calitatea
seminţelor şi materialului săditor sau Laboratorul central pentru calitatea
seminţelor şi materialului săditor Bucureşti;
b) poliţa de asigurare încheiată cu societăţile de
asigurare-reasigurare.
(4) Nerespectarea prevederilor alin. (3) atrage
restituirea de către beneficiari a sumelor primite ca sprijin financiar sub
formă de bonuri valorice.
Art. 6. - (1) Sprijinul financiar se acordă
solicitanţilor pe bază de cerere, care se întocmeşte conform modelului prevăzut
în anexa nr. 2 şi se depune la centrul local APIA în a cărui rază teritorială
se află terenul agricol în exploatare, însoţită de următoarele documente:
a) copie de pe buletinul sau cartea de identitate
pentru persoanele fizice sau copie de pe certificatul
de înmatriculare şi/sau certificatul de înregistrare pentru persoanele
juridice, dupa caz;
b) copie de pe actul de proprietate şi/sau concesionare
şi/sau alte acte doveditoare ale dreptului de folosinţă şi/sau proprietăţii
asupra suprafeţei de teren pe care înfiinţează culturi în toamna anului 2007,
după caz;
c) în situaţia suprafeţelor arendate, tabelul
contractelor de arendă încheiate, avizate de secretarul consiliului local,
cuprinzând numărul şi data contractelor, numele şi prenumele arendatorului şi
suprafaţa de teren arendată;
d) adeverinţă eliberată de primărie conform
înscrisurilor din Registrul agricol;
e) în situaţia suprafeţelor care se lucrează
individual, în cazul moştenitorilor care deţin terenuri agricole pentru care nu
s-a dezbătut succesiunea, împuternicirea celorlalţi moştenitori, pentru acela
care solicită sprijinul financiar, sub formă de declaraţie pe propria
răspundere;
f) documente care fac dovada achitării de către arendaş
sau concesionar a obligaţiilor contractuale privind plata arendei, a redevenţei
sau a altor obligaţii contractuale legate de folosinţa suprafeţelor, aferente
anului precedent, astfel: copie de pe borderoul de plată a arendei sau
declaraţie pe propria răspundere a arendaşului privind achitarea arendei,
respectiv adeverinţă de la Agenţia Domeniilor Statului sau alte acte
doveditoare, după caz;
g) certificat fiscal privind achitarea de către
solicitanţi, persoane fizice sau juridice, a obligaţiilor acestora privind
impozitele şi taxele locale.
(2) In situaţia în care un producător agricol
înfiinţează culturi pe suprafeţe de teren care sunt situate în mai multe
unităţi administrativ-teritoriale, acesta formulează cereri care se depun la
fiecare centru local APIA în a cărui rază teritorială se află terenul agricol
în cauză.
Art. 7. - (1) In aplicarea dispoziţiilor prezentelor
norme metodologice, directorii sucursalelor judeţene APIA, respectiv a
municipiului Bucureşti, adoptă toate măsurile organizatorice necesare pentru
asigurarea cu personal necesar şi pentru informarea operativă a producătorilor
agricoli.
(2) Cererile se înregistrează la centrele locale APIA,
în Registrul special de evidenţă a beneficiarilor de sprijin financiar pentru
înfiinţarea culturilor din toamna anului 2007, întocmit conform modelului
prevăzut în anexa nr. 4, şi se verifică împreună cu documentele anexate, de
către reprezentanţi teritoriali ai sucursalelor judeţene ale Agenţiei, desemnaţi
de către directorii acestora.
(3) Pe baza cererilor avizate, reprezentanţii
prevăzuţi la alin. (2) întocmesc Lista producătorilor agricoli care solicită
sprijin financiar, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3.
(4) Lista producătorilor agricoli care solicită
sprijin financiar se afişează la sediul centrului local APIA, în termen de 5
zile lucrătoare de la data depunerii cererilor pentru solicitarea sprijinului
financiar.
(5) Producătorii agricoli, beneficiari ai sprijinului
financiar, care au fost omişi din listă sau cărora li s-a stabilit o sumă mai
mică decât cea cuvenită, pot depune contestaţii la sediul centrului local APIA
în termen de 5 zile lucrătoare de la data afişării listei.
(6) Contestaţiile se soluţionează în termen de 5 zile
lucrătoare de la data depunerii şi, după caz, se întocmesc listele suplimentare
necesare.
Art. 8. - (1) In termen de 5
zile de la data afişării, listele şi listele suplimentare cuprinzând
producătorii agricoli care solicită sprijin financiar, însoţite de un exemplar al cererilor întocmite
de solicitanţi şi de documentele justificative aferente, se înaintează
sucursalelor judeţene APIA, respectiv a municipiului Bucureşti, pentru aprobare
în vederea acordării sprijinului financiar.
(2) Reprezentanţii desemnaţi de către directorii
sucursalelor judeţene APIA, respectiv a municipiului Bucureşti, aprobă listele
şi listele suplimentare cuprinzând producătorii agricoli care solicită sprijin
financiar.
(3) Listele, listele suplimentare şi bonurile valorice
aferente acestora se transmit centrelor locale APIA, pentru a fi distribuite
beneficiarilor.
(4) Bonurile valorice se
completează în prezenţa beneficiarilor şi se eliberează acestora, pe baza
listelor şi a listelor suplimentare aprobate.
Art. 9. - (1) Sprijinul financiar se acordă
beneficiarilor prin bonuri valorice, a căror valoare însumată nu poate depăşi
cuantumul de 500 lei/ha pentru grâu, 400 lei/ha pentru rapiţă şi 450 lei/ha
pentru alte culturi.
(2) In funcţie de suma totală aprobată şi de opţiunea
asupra destinaţiei utilizării bonurilor valorice, beneficiarii pot solicita
eliberarea de bonuri valorice pentru fracţii din această sumă, până la
acoperirea sumei totale aprobate, într-un număr maxim de 5 (cinci) bonuri
valorice aferente unei cereri.
Art. 10. - (1) Furnizorii care comercializează motorină
şi/sau biodiesel, seminţe pentru însămânţare şi/sau îngrăşăminte şi/sau
pesticide şi care primesc bonuri valorice spre decontare vor emite facturi cu
menţiunea „Cu plata pe bază de bonuri valorice pentru producătorii
agricoli", incluzând şi taxa pe valoarea adăugată, şi le vor completa cu
datele de identificare a bonujui, respectiv seria şi numărul bonului.
(2) In cazul în care valoarea facturii este mai mare
decât valoarea bonului/ bonurilor valorice, diferenţa va fi suportată de
producătorii agricoli, iar pe factură se va face menţiunea „Suma de ... lei, cu
plata pe bază de bonuri valorice pentru producătorii agricoli, iar diferenţa de
... lei, cu plata de către cumpărător".
(3) Furnizorii prevăzuţi la alin. (1) depun la
sucursalele judeţene APIA, respectiv a municipiului Bucureşti, care au emis
bonurile valorice, Centralizatorul facturilor emise în baza bonurilor valorice,
întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 5, pe suport de hârtie şi în
format electronic, împreună cu copia facturilor emise şi bonurile valorice
originale menţionate în facturile emise.
(4) Reprezentanţii numiţi de către directorii
sucursalelor judeţene APIA, respectiv a municipiului Bucureşti, au obligaţia de
a verifica autenticitatea bonurilor valorice aferente facturilor.
Art. 11. - (1) Pe baza documentaţiei depuse de către
furnizori, sucursalele judeţene APIA, respectiv a municipiului Bucureşti,
întocmesc centralizatorul sumelor solicitate de furnizori, conform modelului
prevăzut în anexa nr. 6, şi situaţia centralizatoare a sumelor necesare
decontării bonurilor valorice, conform modelului prevăzut în anexa nr. 7, pe
care le transmit decadal la APIA.
(2) In termen de 4 (patru) zile de la primirea
documentelor prevăzute la alin. (1), APIA întocmeşte situaţia centralizatoare
conform modelului prevăzut în anexa nr. 8, pe care o transmite la Ministerul
Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.
(3) Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, pe
baza situaţiei centralizatoare a sumelor necesare decontării bonurilor
valorice, primită de la APIA, va întocmi situaţia centralizatoare conform
modelului prevăzut în anexa nr. 9, care va însoţi cererea pentru deschidere de
credite bugetare transmisă Ministerului Economiei şi Finanţelor.
(4) După aprobarea cererii pentru deschiderea
creditelor bugetare de către Ministerul Economiei şi Finanţelor, Ministerul
Agriculturii şi Dezvoltării Rurale alimentează cu sumele necesare contul APIA,
care virează sumele aprobate în conturile în lei ale furnizorilor.
Art. 12. - (1) Beneficiarii bonurilor valorice şi
furnizorii de resurse materiale care primesc bonuri valorice pentru decontare
au obligaţia de a le păstra în stare perfectă, bonurile valorice deteriorate
sau a căror autenticitate nu poate fi dovedită nefiind valabile şi nu se
acceptă la decontare.
(2) Beneficiarii bonurilor valorice şi furnizorii de
resurse materiale care primesc bonuri valorice, prin preluarea acestora, devin
responsabili de păstrarea lor, asumându-şi toate riscurile din culpa proprie.
Art. 13. - (1) Data limită de depunere a cererilor
pentru acordarea sprijinului financiar este 15
octombrie 2007 inclusiv.
(2) Termenul limită de utilizare a bonurilor valorice
este 15 decembrie 2007 inclusiv, iar bonurile valorice neutilizate până la
această dată îşi pierd valabilitatea, devenind nule de drept.
(3) Deţinătorii de bonuri valorice neutilizate până la
termenul prevăzut la alin. (2) au obligaţia să restituie bonurile în cauză
reprezentanţilor centrelor locale APIA.
(4) Data limită de depunere a deconturilor
justificative de către furnizori la sucursalele judeţene APIA, respectiv a
municipiului Bucureşti, este 29 februarie 2008 inclusiv.
Art. 14. - Sucursalele judeţene APIA, respectiv a
municipiului Bucureşti, au obligaţia să păstreze timp de minimum 5 ani
facturile decontate, bonurile valorice aferente acestora, matca rămasă după
distribuirea bonurilor valorice, bonurile valorice neutilizate, precum şi
dosarele solicitanţilor de sprijin financiar.
Art. 15. - (1) Reprezentanţi teritoriali ai sucursalelor
judeţene ale Agenţiei, numiţi de către directorii sucursalelor, verifică, în
prezenţa beneficiarilor de sprijin financiar prin bonuri valorice, suprafeţele
înfiinţate de către aceştia în toamna anului 2007 şi întocmesc până la data de
1 martie 2008, inclusiv, procesul-verbal de recepţie şi restituire, conform
modelului prevăzut în anexa nr. 10.
(2) La încheierea procesului-verbal de recepţie şi
restituire, beneficiarii de sprijin financiar prin bonuri valorice au obligaţia
de a face dovada utilizării de sămânţă certificată şi de calitate, respectiv dovada asigurării culturilor
înfiinţate în toamna anului 2007, sens în care prezintă documentele prevăzute
la art. 5 alin. (3), iar o copie a acestora se anexează la procesul-verbal.
(3) In cazul în care se constată că nu au fost
realizate suprafeţele pe culturi, menţionate în cererea de acordare a sprijinului financiar, beneficiarii vor restitui sumele
aferente reprezentând sprijin financiar nejustificat.
(4) Procesele-verbale de recepţie şi restituire se
înregistrează în Registrul special de evidenţă a beneficiarilor de sprijin
financiar pentru înfiinţarea culturilor din toamna anului 2007 şi se transmit
la sucursalele judeţene APIA, respectiv a municipiului Bucureşti.
(5) In baza proceselor-verbale de recepţie şi
restituire, sucursalele judeţene APIA, respectiv a municipiului Bucureşti,
întocmesc Centralizatorul justificativ al sumelor acordate ca sprijin financiar
sub formă de bonuri valorice, conform modelului prevăzut în anexa nr. 11.
Art. 16. - Utilizarea în alte scopuri de către
beneficiari a sprijinului financiar acordat conform prezentelor norme
metodologice se sancţionează conform prevederilor art. 17 din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 123/2006 pentru aprobarea acordării sprijinului
financiar producătorilor agricoli din sectorul vegetal, zootehnic, al
îmbunătăţirilor funciare şi al organizării şi sistematizării teritoriului,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 125/2007.
Art. 17. - Persoanele împuternicite de Ministerul
Agriculturii şi Dezvoltării Rurale verifică permanent modul de acordare şi
utilizare a sumelor reprezentând sprijin financiar prin
bonuri valorice.
Art. 18. - Anexele nr. 1-11 fac parte din normele
metodologice.
ANEXA Nr.1 la normele metodologice
Beneficiar
Nume...........................................................................
Prenume.......................................................................
CNP/CUI....................................................................
Semnătura....................................................................
|
Beneficiar
Nume.......................................................................
Prenume...................................................................
CNP/CUI.................................................................
Sucursala APIA judeţul/mun.
Bucureşti......................
Semnătura şi ştampila
|
|
Sucursala APIA judeţul/mun.
Bucureşti.........................
Semnătura şi ştampila
|
|
ESTE INTERZISĂ VÂNZAREA/CUMPĂRAREA ACESTUI BON VALORIC SUB
SANCŢIUNEA NULITĂŢII
|
|
ANEXA Nr.2 la normele metodologice
(model)
Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură Sucursala Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru
Agricultură a judeţului................................................
Centrul
local.............................................................
|
Verificat şi avizat
Reprezentantul teritorial al sucursalei a
Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru
Agricultură a judeţului.................................
Nume şi prenume.......................................
Semnătura
Ştampila
|
Nr înregistrare........................
Data......................................
|
CERERE
|
Subsemnatul
|
PERSOANA FIZICĂ:
Nume şi prenume............................................................
CNP...............................................................................
Domiciliul..............................................................................................................................................
PERSOANA JURIDICĂ:
Denumire..............................................................................................................................................
Cod unic identificare (CUI)/Cod fiscal
(CF)..........................................................................................
Sediul...................................................................................................................................................
Reprezentată prin
dna./dl...................................................................în
calitate de................................
CNP
reprezentant.................................................................................................................................
|
In baza actelor doveditoare anexate, solicit acordarea de sprijin
financiar prin bonuri valorice pentru o suprafaţa agricolă utilizată în
toamna anului 2007, de.................. ha, după cum urmează
|
Cultura
|
Suprafaţa (ha)
|
Sprijin
unitar
(lei/ha)
|
Total
sprijin
(lei)
|
Din care
|
Motorină şi/ sau biodiesel
|
Seminţe
|
Pesticide
|
Ingrăşăminte
|
lei
|
Nr.
bonuri
|
lei
|
Nr.
bonuri
|
lei
|
Nr.
bonuri
|
lei
|
Nr.
bonuri
|
(0)
|
(1)
|
(2)
|
(3=2x1)
|
(4)
|
(5)
|
(6)
|
(7)
|
(8)
|
(9)
|
(10)
|
(11)
|
grâu
|
|
500
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
rapiţă
|
|
400
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
alte culturi
.......
|
|
450
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL
|
X
|
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
|
Anexez la prezenta cerere următoarele documente (*):
............................................................................................................................................................
.........................................................................................................................................................
...........................................................................................................................................................
...........................................................................................................................................................
...........................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................
.........................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................
(*) Se înscriu toate documentele depuse, indicându-se distinct
tipul documentului, numărul şi data acestuia. Documentele depuse în copie se
certifică de către reprezentantul împuternicit cu verificarea şi avizarea
solicitării
|
Mă oblig să particip la recepţionarea lucrărilor şi, în condiţiile
în care nu realizez suprafeţele pe culturi, conform prezentei cereri, să
restitui sumele reprezentând sprijin financiar nejustificat. Mă oblig să fac
dovada utilizării de seminţe certificate şi de calitate a asigurării
culturilor înfiinţate în toamna anului 2007, în caz contrar voi restitui în
totalitate sumele reprezentând sprijin financiar acordat sub forma de bonuri
valorice
Cunoscând prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii,
declar pe propria răspundere de realitatea şi legalitatea datelor prezentate
|
Nume şi prenume
Semnătura/ Ştampila
|
Spaţiu care se completează de către reprezentantul teritorial al
sucursalei APIA judeţul, respectiv mun. Bucureşti..................
|
Se aprobă suma totală de..................lei reprezentând
sprijin financiar prin bonuri valorice, după cum urmează:
Cultura
|
Motorină şi/sau biodiesel
|
Seminţe pentru însămânţat
|
Pesticide
|
Ingrăşăminte
|
lei
|
Nr. bonuri
|
lei
|
Nr. bonuri
|
lei
|
Nr. bonuri
|
lei
|
Nr. bonuri
|
Grâu
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rapiţă
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alte culturi
...................
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Prezenta cerere s-a întocmit în 3 (trei) exemplare şi după
verificare şi avizare, un exemplar rămâne la beneficiar, unul la centrul
local şi un exemplar se transmite la Sucursala judeţeană APIA respectiv a
mun. Bucureşti.......................împreună cu documentele justificative
anexate
|
ANEXA Nr. 3 la normele metodologice
(model)
Comuna(oraşul, municipiul ).............................
Judeţul.............................................................
Centrul local....................................................
|
Se aprobă,
Sucursala judeţeană APIA, respectiv a municipiului
Bucureşti.......................................................
Director
(semnătura/ştampila)
|
LISTA PRODUCĂTORILOR AGRICOLI CARE SOLICITA
SPRIJIN FINANCIAR SUB FORMĂ DE BONURI VALORICE
Nr. crt.
|
Producător agricol Numele şi
prenumele
|
Suprafaţa pentru care se solicită
sprijinul
|
Număr
bonuri valorice
solicitate
|
Suma totală
aprobată
(lei)
|
Total, din care:
|
Grâu
|
Rapiţă
|
Alte culturi
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL
|
|
|
|
|
|
|
|
Intocmit,
Nume şi prenume................................
Semnătura
ANEXA Nr. 4 la normele metodologice
(model)
Registru special de evidenţă a beneficiarilor de
sprijin financiar pentru înfiinţarea culturilor în toamna anului 2007
Nr. crt./data
|
Producător agricol (Numele şi
prenumele, CNP/CUI, localitatea)
|
Suprafaţa pentru care se solicită
sprijinul, valoarea sprijinului, serii şi numere bonuri valorice
|
Proces-verbal recepţie şi
restituire
|
Total, din care:
|
Grâu
|
Rapiţă
|
Alte culturi
|
ha
|
lei
|
ha
|
lei
|
Serie şi nr. bon
|
ha
|
lei
|
Serie şi nr. bon
|
ha
|
lei
|
Serie şi nr. bon
|
Număr/ data
|
Sume de restituit
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Intocmit,
.......................................................
Nume, prenume, semnătura, ştampila
ANEXA Nr. 5 la normele metodologice
(model)
Furnizor (denumirea, adresa, sediul, codul fiscal, codul
unic de identificare)
Cont nr.....................................Trezoreria/Banca....................................
Nr..................................din................................
CENTRALIZATORUL FACTURILOR EMISE ÎN BAZA
BONURILOR VALORICE
Nr. crt.
|
Nr. şi data facturii
|
Serii şi numere bonuri valorice
aferente facturii
|
Valoarea facturii
achitate cu bonuri valorice (lei)
|
Din care:
|
Motorină şi/sau
biodiesel
(lei)
|
Seminţe (lei)
|
Ingrăşăminte (lei)
|
Pesticide (lei)
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
X
|
|
X
|
X
|
X
|
X
|
Conducătorul unităţii,
...........................................................
(Nume şi prenume, semnătura/ ştampila)
ANEXA Nr. 6 la normele
metodologice
(model)
Sucursala judeţeană APIA, respectiv a municipiului
Bucureşti...........................
Nr...........................din.....................................
CENTRALIZATORUL SUMELOR SOLICITATE DE
FURNIZORII DE RESURSE MATERIALE
Nr. crt.
|
Furnizorul
|
Suma solicitată conform facturilor achitate cu bonuri valorice
(lei)
|
Din care, pentru:
|
Motorină şi/sau biodiesel
(lei)
|
Seminţe
(lei)
|
Ingrăşăminte
(lei)
|
Pesticide
(lei)
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
…
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
|
|
|
Director sucursală,
................................
(semnătura şi ştampila)
ANEXA Nr. 7 la normele metodologice
(model)
Sucursala judeţeană APIA, respectiv a municipiului
Bucureşti...........................
Nr.............din.....................
SITUAŢIA CENTRALIZATOARE A SUMELOR NECESARE
DECONTĂRII BONURILOR VALORICE
Nr. crt.
|
Furnizorul
|
Nr. cont trezorerie/banca/CUI
|
Suma solicitată conform bonurilor
valorice (lei)
|
0
|
1
|
2
|
3
|
1.
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
X
|
Director sucursală,
................................
(semnătura şi ştampila)
ANEXA Nr. 8 la normele metodologice
Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură
Nr........................din..................
SITUAŢIA CENTRALIZATOARE A SUMELOR CE SE
DECONTEAZĂ PENTRU BONURI VALORICE
Nr. crt.
|
Judeţul
|
Suma solicitată conform bonurilor valorice
(lei)
|
0
|
1
|
2
|
1.
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
X
|
Director general,
................................
ANEXA Nr. 9 la normele metodologice
(model)
MINISTERUL AGRICULTURII ŞI
DEZVOLTĂRII RURALE
Se aprobă,
Ordonator principal de credite,
................................
SITUAŢIA CENTRALIZATOARE A SUMELOR CE SE
DECONTEAZĂ PENTRU BONURI VALORICE
Nr. crt.
|
Judeţul
|
Suma solicitată conform bonurilor
valorice
(lei)
|
0
|
1
|
2
|
1.
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
X
|
Director Direcţia buget-finanţe,
................................
(semnătura şi ştampila)
ANEXA Nr. 10 la normele metodologice
(model)
Sucursala judeţeană APIA, respectiv a municipiului
Bucureşti...............................
Centrul local.................................
Nr....................din.......................
PROCES-VERBAL
de recepţie şi restituire încheiat la data de..........................
Beneficiar
persoana fizică:
Nume şi
prenume........................................................................................................................................................................ ...............................
CNP..........................................................................................................................................................................................................................
Domiciliul...................................................................................................................................................................................................................
persoana juridică:
Denumire....................................................................................................................................................................................................................
Cod unic identificare (CUI)/Cod fiscal
(CF)................................................................................................................................................................
Sediul........................................................................................................................................................................................................................
Reprezentată prin dna/dl...........................în
calitate
de...............................................................................................................................................
CNP reprezentant.....................................................................................................................................................................................................
Reprezentant sucursala APIA judeţul/municipiului
Bucureşti........................................................................................................................................
Am procedat la verificarea suprafeţelor înfiinţate de
beneficiar în toamna anului 2007, conform angajamentului formulat în Cererea
nr....................din..........................., pentru care a primit suma
de............................lei sub formă de bonuri valorice.
1. In urma verificării, am constatat următoarele:
Cultura
|
Suprafaţa din cerere
(ha)
|
Suprafaţa realizată
(ha)
|
Suma primită (bon valoric)
(lei)
|
Suma justificată
(lei)
|
Suma nejustificată,
care se restituie
(lei)
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5 = 3-4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
|
|
2. Beneficiarul a folosit/nu a folosit sămânţă certificată (se anexează copia după factura de
cumpărare a seminţei certificate şi copia de pe documentul de calitate şi
conformitate emis de furnizor sau copia de pe buletinul de analiză informativ,
cu indicii de calitate pentru sămânţă, după caz).
3. Beneficiarul a asigurat/nu a asigurat culturile (se
anexează copia poliţei de asigurare încheiată cu societăţile de asigurare
reasigurare).
4. Sumele de restituit
de............................lei se virează în contul APIA numărul.........................., deschis la..........................până
la data de..............
Prezentul proces-verbal s-a încheiat în 3 (trei)
exemplare, din care unul rămâne la beneficiar, unul la centrul local şi al
treilea se depune la sucursala judeţeană APIA, respectiv a municipiului
Bucureşti
Beneficiar,
................................
(nume şi prenume, semnătura/ştampila)
Reprezentantul APIA,
................................
(nume şi prenume, semnătura/ştampila)
ANEXA Nr. 11 la normele metodologice
(model)
Sucursala judeţeană APIA, respectiv a municipiului
Bucureşti...........................
Nr.............din.....................
CENTRALIZATORUL
justificativ al sumelor acordate ca sprijin
financiar sub formă de bonuri valorice
Nr. crt
|
Beneficiar sprijin financiar
|
Cultura
|
Număr
proces-verbal
de recepţie
|
Suprafaţa
recepţionată
(ha)
|
Suma acordată
sub formă de bon valoric
(lei)
|
Suma
justificată
(lei)
|
Suma
de restituit
(lei)
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7 = 5-6
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Director sucursală,
................................
(semnătura şi ştampila)