ORDIN Nr. 668
din 2 octombrie 2008
privind aprobarea Planului
sectorial de cercetare-dezvoltare al Ministerului Muncii, Familiei si
Egalitatii de Sanse 2009-2012
ACT EMIS DE:
MINISTERUL MUNCII,FAMILIEI SI EGALITATII DE SANSE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 760 din 11 noiembrie 2008
Având în vedere :
- Hotărârea Guvernului nr. 381/2007 privind organizarea
şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse, cu
modificările şi completările ulterioare;
- art. 46 din Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002 privind
cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare,
în baza art. 14 din Hotărârea Guvernului nr. 381/2007,
cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Planul sectorial de
cercetare-dezvoltare al Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse
2009-2012, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Planul sectorial de cercetare-dezvoltare prevăzut la art. 1 va fi dus la îndeplinire de
direcţiile din Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse, precum şi de
instituţiile aflate în raporturi
de subordonare ori coordonare sau sub autoritatea ministerului, care vor urmări
modul de realizare a cercetării pe etape şi implementarea rezultatelor
cercetării.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial
al României, Partea I.
Ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse,
Mariana Câmpeanu
ANEXĂ
PLAN SECTORIAL DE CERCETARE-DEZVOLTARE
al Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de
Şanse 2009-2012
Prezentul plan sectorial de cercetare-dezvoltare al
Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse 2009-2012, denumit în
continuare Planul sectorial de cercetare-dezvoltare,
este elaborat în baza prevederilor art. 46 din
Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea
tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu
modificările şi completările ulterioare.
Atribuirea contractelor de finanţare pentru realizarea
proiectelor cuprinse în Planul sectorial de cercetare-dezvoltare se va face în
conformitate cu prevederile Normelor metodologice privind contractarea,
finanţarea, monitorizarea şi evaluarea proiectelor din planurile sectoriale de
cercetare-dezvoltare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.266/2004.
Obiectivul general al Planului sectorial de
cercetare-dezvoltare în domeniile pieţei muncii, protecţiei sociale,
securităţii şi sănătăţii în muncă este de a permite fundamentarea ştiinţifică a
dezvoltării politicilor din aria de responsabilitate a Ministerului Muncii,
Familiei şi Egalităţii de Şanse, denumit în continuare MMFES, prin finanţarea unor proiecte de
cercetare-dezvoltare cu caracter aplicativ, focalizate către politicile privind
creşterea ocupării forţei de muncă, dezvoltarea şi diversificarea sistemelor de
protecţie socială şi promovarea securităţii şi sănătăţii în muncă.
Principalii beneficiari ai rezultatelor cercetării sunt
MMFES, în calitate de autoritate naţională care stabileşte strategia şi
politicile în domeniile muncii şi afacerilor sociale, instituţiile aflate în
raporturi de subordonare ori coordonare sau sub autoritatea MMFES (Agenţia
Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, Casa Naţională de Pensii şi Alte
Drepturi de Asigurări Sociale, Inspecţia Muncii, Agenţia Naţională pentru
Egalitate de Şanse între Femei şi Bărbaţi, Inspecţia Socială, Agenţia Naţională
pentru Protecţia Familiei, Autoritatea Naţională pentru Persoane cu Handicap,
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului), instituţii de
drept public şi privat cu atribuţii şi preocupări în domeniul social,
organizaţiile patronale şi sindicale, organizaţiile neguvernamentale,
întreprinderile şi/sau unităţile, indiferent de modul de organizare şi forma de
proprietate.
Planul sectorial de cercetare-dezvoltare este structurat
în 5 programe aferente principalelor domenii de responsabilitate ale MMFES:
1. Programul „Piaţa
muncii"
2. Programul „Pensii"
3. Programul „Incluziune
socială"
4. Programul „Mobilitatea
lucrătorilor"
5. Programul „Securitate şi sănătate
în muncă"
DESCRIEREA PROGRAMELOR COMPONENTE ALE PLANULUI
SECTORIAL DE CERCETARE-DEZVOLTARE
1. Programul „Piaţa
muncii"
1.1. Scopul
Ocuparea forţei de muncă, formarea profesională
continuă, gestionarea resurselor umane în perspectiva provocărilor demografice
şi dinamicii economiei au devenit elemente majore ale preocupărilor
decidenţilor politici, partenerilor sociali şi mediului academic.
La nivelul Uniunii Europene a
devenit prioritară promovarea unei maniere integrate de proiectare şi aplicare a politicilor specifice domeniilor macroeconomic,
microeconomic şi ocupării forţei de muncă pentru a asigura succesul Strategiei
Lisabona. România s-a aliniat acestui deziderat, adoptând Programul naţional de
reforme 2007-2010 (PA/R) şi, succesiv, planuri de implementare.
O componentă importantă a acestui demers programatic
este secţiunea „Piaţa muncii", prin care România şi-a asumat ca priorităţi
consolidarea pieţei muncii (prin îmbunătăţirea accesului pe piaţa muncii,
flexibilizarea pieţei muncii, prelungirea vieţii active, activarea forţei de
muncă din zonele rurale) şi îmbunătăţirea calităţii resurselor umane (inclusiv
prin dezvoltarea educaţiei şi formării profesionale în conformitate cu
cerinţele pieţei muncii şi creşterea participării la formarea profesională
continuă).
Scopul Programului „Piaţa muncii" este de a
sprijini MMFES şi celelalte instituţii din sistemul ministerului, în special
Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă şi Consiliul Naţional de
Formare Profesională a Adulţilor, în fundamentarea tehnică şi ştiinţifică a
măsurilor adoptate pentru implementarea obiectivelor de reformă incluse în PNR
şi pentru participarea la metoda deschisă de coordonare la nivelul Uniunii
Europene în domeniul ocupării forţei de muncă (Strategia europeană de ocupare,
procesele de învăţare reciprocă).
1.2. Durata
Durata Programului „Piaţa muncii" este de maximum
48 de luni calendaristice.
1.3. Bugetul
Bugetul estimat al Programului
„Piaţa muncii" este de 23.075 mii lei, din care pentru anul 2009 se pot
efectua cheltuieli în sumă de 5.219 mii lei.
Necesarul de finanţare pentru cele 48 de luni
calendaristice este:
• 2009: 5.219 mii lei;
• 2010: 9.600 mii lei;
• 2011: 6.222 mii lei;
• 2012: 2.034 mii lei.
1.4. Obiectiv specific
Obiectivul specific al Programului „Piaţa muncii"
este creşterea capacităţii administrative generale a MMFES şi a instituţiilor
aflate în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea MMFES de a dezvolta şi
de a aplica strategii şi planuri de acţiuni integrate destinate creşterii nivelului
de ocupare a forţei de muncă la nivel naţional, regional şi local.
Prin efectuarea de studii aplicate cu privire la
ocuparea forţei de muncă şi formare a resurselor umane vor fi susţinute:
• realizarea angajamentelor
asumate prin PNR în contextul relansării Strategiei de la Lisabona şi
pregătirea administraţiei şi a partenerilor sociali pentru dezbaterea şi
proiectarea strategiilor post-Lisabona la nivel comunitar (strategii pentru
următorul deceniu);
• construirea de instrumente
specifice de fundamentare a politicilor, de monitorizare şi evaluare a
implementării acestora;
• elaborarea prognozelor asupra evoluţiilor viitoare
ale forţei de muncă (evoluţia ocupaţiilor, cererea de calificări, modificări
ale pieţei muncii).
1.5. Rezultatele
estimate ale Programului „Piaţa muncii"
1.5.1. Capacitate
administrativă consolidată pentru elaborarea, implementarea, monitorizarea şi
evaluarea politicilor (strategii, programe, legislaţie) în domeniul ocupării
forţei de muncă
1.5.2. Metodologii şi
instrumente elaborate de evaluare a calităţii ocupării, capacităţii de
integrare şi adaptare a lucrătorilor pe piaţa muncii, capacităţii de gestionare
a resurselor umane capacităţii de generare de locuri de muncă, creşterii
ocupării de calitate în mediul rural, menţinerii lucrătorilor vârstnici pe
piaţa muncii
1.5.3. Analize de impact
efectuate cu privire la legislaţia impozitării şi taxării muncii asupra
ocupării şi politicilor de stimulare a ocupării pentru diferite categorii de
lucrători (tineri, vârstnici, comunităţi defavorizate), evoluţii ale pieţei
muncii, inclusiv ale cererii de calificări pe termen lung
1.5.4. Actualizarea
Clasificării ocupaţiilor din România pe baze ştiinţifice, în funcţie de
evoluţia pieţei muncii
2. Programul „Pensii"
2.1. Scopul
Sistemul de pensii din România a cunoscut transformări
majore în ultimii ani. România a implementat în ultimii ani o reformă profundă
a sistemului prin operaţionalizarea componentei administrate privat (pilonul al
II-lea) şi a celei voluntare/ocupaţionale (pilonul al III-lea).
Scopul Programului „Pensii" este de a sprijini
pilonul public de pensii (pilonul I) în vederea
asigurării sustenabilitatii pe termen lung şi a unui nivel adecvat al
prestaţiilor.
2.2. Durata
Durata Programului „Pensii" este de maximum 36 de
luni calendaristice.
2.3. Bugetul
Bugetul estimat al Programului „Pensii" este de
2.610 mii lei, din care pentru anul 2009 se pot efectua cheltuieli în sumă de
500 mii lei.
Necesarul de finanţare pentru
cele 36 de luni calendaristice este:
•2009: 500 mii lei;
•2010: 1.510 mii lei;
•2011: 600 mii lei.
2.4. Obiectiv specific
Obiectivul specific al Programului „Pensii" este
consolidarea capacităţii administrative a sistemului public de pensii.
Prin efectuarea de studii aplicate cu privire la
sistemul de pensii din perspectiva organizării şi funcţionării va fi susţinută
dezvoltarea structurilor funcţionale, a sistemului informaţional statistic şi a
strategiilor în vederea asigurării sustenabilitatii pe
termen lung a sistemului public de pensii.
2.5. Rezultatele estimate ale Programului
„Pensii"
2.5.1. Capacitate
administrativă consolidată a sistemului public de pensii
2.5.2. Sistem informaţional
statistic pentru pensiile publice dezvoltat
2.5.3. Prognoze privind
evoluţia sustenabilităţii financiare a schemei publice de pensii şi modele
alternative de asigurare a sustenabilităţii acesteia
3. Programul
„Incluziune socială"
3.1. Scopul
Politicile elaborate de autorităţile române în domeniul
incluziunii sociale vizează dezvoltarea şi consolidarea structurilor
instituţionale la nivel naţional şi teritorial (inclusiv prin dezvoltarea unui
sistem naţional de coordonare şi monitorizare a politicilor de incluziune
socială), diversificarea măsurilor de protecţie socială pentru grupurile defavorizate
şi reducerea dependenţei beneficiarilor de sistemul de asistenţă socială prin
dezvoltarea laturilor „active" ale protecţiei sociale: ocupare şi servicii
sociale.
Guvernul României a adoptat o serie de strategii sectoriale adresate grupurilor vulnerabile, obiectivul
global al dezvoltării politicilor sociale în România fiind creşterea calităţii
vieţii cetăţenilor.
Prin elaborarea şi adoptarea Raportului strategic
privind protecţia socială şi incluziunea socială, România participă la procesul
de coordonare la nivelul Comunităţii Europene a politicilor dedicate protecţiei
sociale şi incluziunii sociale. Documentul a stabilit principalii paşi
strategici de urmat în domeniul protecţiei sociale, printr-o abordare într-o
dimensiune partenerială, propunând şi responsabilităţile partenerilor din
societate. Implementarea acestor priorităţi se poate face prin efortul
autorităţilor centrale şi implicarea tuturor actorilor, şi anume: autorităţi
locale, organizaţiile angajatorilor, sindicate, organizaţii ale societăţii
civile, organizaţii/asociaţii ale beneficiarilor, mediu academic etc.
Promovarea incluziunii grupurilor dezavantajate va avea
ca efect pe termen lung continuarea creşterii economice, întărirea coeziunii
sociale şi va asigura garantarea sustenabilităţii financiare a sistemului de
protecţie socială.
Scopul Programului „Incluziune socială" este de a
susţine sistemul naţional de coordonare şi monitorizare a politicilor de
incluziune socială, prin obţinerea de date şi informaţii cu privire la
caracteristicile grupurilor vulnerabile, impactul politicilor de protecţie
socială şi elaborarea unor recomandări pentru direcţiile viitoare de acţiune în
domeniu.
3.2. Durata
Durata Programului „Incluziune socială" este de maximum 36 de luni calendaristice.
3.3. Bugetul
Bugetul estimat al Programului „Incluziune
socială" este de 11.090 mii lei, din care pentru anul 2009 se pot efectua
cheltuieli în sumă de 3.650 mii lei.
Necesarul de finanţare pentru cele 36 de luni
calendaristice este:
• 2009: 3.650 mii lei;
• 2010: 6.540 mii lei;
• 2011: 1.390 mii lei.
3.4. Obiectiv specific
Obiectivul specific al Programului „Incluziune
socială" este promovarea unor politici cuprinzătoare de incluziune socială
în vederea creşterii gradului de coeziune socială.
3.5. Rezultatele
estimate ale Programului „Incluziune socială"
3.5.1. Consolidarea sistemului
naţional de coordonare şi monitorizare a politicilor de incluziune socială
3.5.2. Set de recomandări
pentru dezvoltarea politicilor dedicate reconcilierii vieţii familiale cu cea
profesională, îmbunătăţirea sistemului de acordare a prestaţiilor sociale,
îmbunătăţirea politicilor de incluziune socială pentru diferite grupuri
defavorizate
3.5.3. Cercetări sociologice
asupra condiţiilor de viaţă şi calităţii vieţii
3.5.4. Evaluări de impact asupra
aplicării legislaţiei privind ajutoarele de căldură
4. Programul
„Mobilitatea lucrătorilor"
4.1. Scopul
Scopul Programului „Mobilitatea lucrătorilor" este
de a susţine dezvoltarea, pe fundamente ştiinţifice, a politicilor dedicate
migratiei forţei de muncă din perspectiva mobilităţii geografice.
Evaluările propuse în cadrul acestui program vor viza
dubla dimensiune a migratiei (emigraţie şi imigraţie) şi poziţionarea
politicilor pe care România le va dezvolta în funcţie de prognozele pe termen
mediu şi lung.
De asemenea, programul are în vedere şi realizarea unei
analize de impact în ceea ce priveşte aplicarea de către România, în calitate
de stat membru al Uniunii Europene, a regulilor comunitare de coordonare a
sistemelor de securitate socială şi va susţine din punct de vedere tehnic
prevederile bugetare pentru acoperirea cheltuielilor suplimentare generate de
aplicarea regulilor comunitare în acest domeniu.
4.2. Durata
Durata Programului „Mobilitatea lucrătorilor" este de maximum 36 de luni calendaristice.
4.3. Bugetul
Bugetul estimat al Programului „Mobilitatea
lucrătorilor" este de 3.902 mii lei, pentru anul 2009 nefiind prevăzute
cheltuieli.
Necesarul de finanţare pentru cele 36 de luni
calendaristice este:
• 2010: 500 mii lei;
• 2011: 1.502 mii lei;
• 2012: 1.900 mii lei.
4.4. Obiectiv specific
Obiectivul specific al Programului „Mobilitatea
lucrătorilor" este constituirea unui sistem
integrat de management al fluxurilor migraţiei
lucrătorilor şi perfecţionarea sistemelor de protecţie socială pentru
lucrătorii migranţi.
4.5. Rezultatele
estimate ale Programului „Mobilitatea lucrătorilor"
4.5.1. Cercetare pentru estimarea dimensiunii,
tendinţelor şi efectelor migraţiei asupra pieţei muncii
4.5.2. Dezvoltarea sistemului
integrat de management al fluxurilor migraţiei lucrătorilor
4.5.3. Evaluarea impactului
aplicării regulilor comunitare de coordonare a sistemelor de securitate socială
asupra sistemului de securitate socială din România
4.5.4. Prognoză pe termen mediu
şi lung a cheltuielilor suplimentare legate de aplicarea regulilor comunitare
de coordonare a sistemelor de securitate socială
5. Programul
„Securitate şi sănătate în muncă"
5.1. Scopul
Securitatea şi sănătatea în muncă reprezintă unul
dintre domeniile cele mai importante şi mai dezvoltate ale politicii Uniunii
Europene referitoare la ocuparea forţei de muncă şi afaceri sociale.
Ca suport tehnic şi ştiinţific pentru îndeplinirea
obiectivelor din cadrul planului de acţiuni al Strategiei naţionale în domeniul
securităţii şi sănătăţii în muncă, MMFES şi celorlalte instituţii implicate le
sunt necesare studii şi cercetări de specialitate în domeniul securităţii şi
sănătăţii în muncă.
Scopul Programului „Securitate şi sănătate în
muncă" este de a furnizarea suportul tehnic şi ştiinţific pentru fundamentarea
deciziilor în vederea implementării Strategiei naţionale în domeniul
securităţii şi sănătăţii în muncă pentru perioada 2008-2013, elaborată în
concordanţă cu documentul programatic la nivel european „Imbunătăţirea
calităţii şi productivităţii în muncă: Strategia comunitară 2007-2012 privind
sănătatea şi securitatea în muncă".
Programul „Securitate şi sănătate în muncă" este
componentă definitorie a planului de acţiuni al Strategiei naţionale în
domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă pentru perioada 2008-2013 a MMFES,
iar realizarea lui reprezintă o componentă a acţiunilor desfăşurate în scopul
îmbunătăţirii nivelului de securitate şi sănătate în muncă la nivelul
întreprinderilor şi/sau unităţilor.
5.2. Durata
Programul „Securitate şi sănătate în muncă" se va
derula pe o perioadă de maximum 36 de luni calendaristice.
5.3. Bugetul
Bugetul estimat al Programului „Securitate şi sănătate
în muncă" este de 3.605 mii lei, din care pentru anul 2009 se pot efectua
cheltuieli în sumă de 1.265 mii lei.
Programul „Securitate şi sănătate în muncă" se va
derula pe o perioadă de maximum 36 de luni calendaristice; în acest context se
estimează un necesar de finanţare după cum urmează:
• anul 2009 - 1.265 mii lei;
• anul 2010 - 1.270 mii lei;
• anul 2011 - 1.070 mii lei.
5.4. Obiectivele
specifice ale Programului „Securitate şi sănătate în muncă"
5.4.1. Imbunătăţirea continuă a
nivelului de securitate şi sănătate în muncă are ca scop dezvoltarea măsurilor
de securitate şi sănătate în muncă în vederea ameliorării condiţiilor de muncă,
precum şi asigurării unor maşini şi echipamente individuale de protecţie sigure
pentru lucrători.
5.4.2. Sprijinirea
angajatorilor din punct de vedere metodologic în vederea realizării
activităţilor de prevenire şi protecţie în domeniul securităţii şi sănătăţii în
muncă are ca scop dezvoltarea suportului pentru aplicarea legislaţiei în
domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, reducerea costurilor generate de
accidentele de muncă şi bolile profesionale (umane, economice, sociale), îmbunătăţirea
imaginii firmelor şi a siguranţei produselor oferite, includerea aspectelor
legate de securitate şi sănătate în strategia de dezvoltare a firmelor,
dezvoltarea de instrumente de evaluare şi monitorizare
a riscurilor profesionale.
5.4.3. Conştientizarea
actorilor implicaţi în realizarea activităţii de securitate şi sănătate în
muncă are ca scop dezvoltarea culturii de prevenire prin utilizarea unor
instrumente în vederea diseminării şi popularizării bunelor practici în
domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă.
5.4.4. Integrarea securităţii
şi sănătăţii în muncă în programele de învăţământ şi de formare profesională
are ca scop furnizarea informaţiilor necesare în vederea creşterii nivelului de
conştientizare în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, la nivel
preuniversitar şi universitar, în concordanţă cu obiectivul european de
dezvoltare a unei culturi autentice de prevenire a riscurilor.
5.5. Rezultatele
estimate ale Programului „Securitate şi sănătate în muncă"
5.5.1. Imbunătăţirea cadrului
legislativ şi a nivelului de securitate şi sănătate în muncă
5.5.2. Dezvoltarea de
instrumente, seturi de recomandări şi soluţii în vederea creşterii capacităţii
întreprinderilor de implementare a legislaţiei în vigoare care transpune
legislaţia comunitară în domeniu
5.5.3. Creşterea capacităţii
întreprinderilor de gestionare a securităţii şi sănătăţii în muncă, în scopul
creşterii competitivităţii economice şi pe piaţa muncii
5.5.4. Reducerea numărului de
cazuri de accidente şi îmbolnăviri profesionale, având ca efect reducerea
costurilor cu prestaţiile de asigurări sociale, cu cheltuielile de sănătate,
precum şi creşterea performanţelor economice ale întreprinderilor
5.5.5. Creşterea calităţii
serviciilor furnizorilor de formare profesională prin stabilirea cerinţelor şi
a competenţelor necesare formării lucrătorilor cu atribuţii în domeniul
securităţii şi sănătăţii în muncă Lista proiectelor
cuprinse în Planul sectorial de cercetare-dezvoltare 2009-2012 este prezentată în anexa care face parte integrantă din prezentul
plan sectorial de cercetare-dezvoltare.
ANEXA la planul sectorial de cercetare-dezvoltare
LISTA PROIECTELOR
cuprinse în Planul sectorial de cercetare-dezvoltare
al Ministerului Muncii, Familiei şl Egalităţii
de Şanse 2009-2012
Denumire: Planul sectorial de cercetare-dezvoltare
al MMFES în domeniul pieţei muncii, protecţiei sociale, securităţii şl
sănătăţii în muncă 2009-2012
Suma totală: 45.687 mii lei
2009-10.624 mii lei
2010 -19.725 mii lei
2011-11.384 mii lei
2012-4.434 mii lei
PROGRAMUL „PIAŢA MUNCII"
Total: 24.480 mii lei
2009 -5.219 mii lei
2010 -9.905 mii lei
2011 - 6.822 mii lei
2012 -2.534 mii lei
Obiectiv specific: Creşterea capacităţii
administrative generale a MMFES şi a Instituţiilor aflate în subordinea, sub
autoritatea sau în coordonarea MMFES de a dezvolta şi de a aplica strategii şi
planuri de acţiune Integrate destinate creşterii nivelului de ocupare a forţei
de muncă în plan naţional, regional şi local
-
mii lei -
Nr. crt.
|
Denumirea proiectului
|
Durata
- luni -
|
Valoare totală/ Valoare 2009/
Valoare 2010/ Valoare 2011/ Valoare 2012
|
Rezultate preconizate
|
Rezumatul proiectului
|
Mod de aplicare/utilizare a
rezultatelor
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
Actiunea: Efectuarea de studii aplicate cu privire la ocuparea forţei de muncă şl formarea
resurselor umane
|
1.
|
Mecanisme de creştere a capacităţii României de gestionare a
resurselor umane în contextul politicilor de ocupare a forţei de muncă,
formare profesională şi incluziune socială
|
24
|
1.096/0/350/746/0
|
Studiu cu privire la capacitatea de gestionare a resurselor umane
Diseminarea mecanismelor de creştere a capacităţii de gestionare a resurselor
umane
|
Construirea metodologiei de investigare a stării de fapt cu
privire la capacitatea de gestionare a resurselor
umane
Aplicarea metodologiei, analiza rezultatelor şi propunerea de
mecanisme de creştere a capacităţii României de gestionare a resurselor umane
în contextul politicilor de ocupare a forţei de muncă, formare şi incluziune
socială
|
Transferul rezultatelor cercetărilor
către beneficiari
Fundamentarea elaborării politicilor MMFES în domeniul formării
profesionale a forţei de muncă şi al ariilor conexe - ocuparea forţei de
muncă şi incluziune socială Sprijinirea partenerilor sociali şi a mediului de
afaceri cu privire la gestionarea resurselor umane prin publicarea şi
diseminarea rezultatelor studiului (organizarea unui eveniment de diseminare
şi postarea rezultatelor pe website-ul MMFES)
|
2.
|
Studiu privind gradul de ocupabilitate în rândul persoanelor aparţinând comunităţilor defavorizate şi efectul
măsurilor de stimulare a ocupării forţei de muncă pentru grupurile sociale
vulnerabile
|
24
|
1.800/0/650/1.150/0
|
Adaptarea măsurilor de stimulare a ocupării forţei de muncă la
specificul grupurilor defavorizate Evaluare de impact privind politicile de
stimulare a ocupării forţei de muncă pentru grupurile sociale vulnerabile
Identificarea şi diseminarea exemplelor de bună practică pentru dezvoltarea
economică şi socială a comunităţilor defavorizate
|
Elaborarea metodologiei de analiză, analiza gradului de
ocupabilitate în rândul persoanelor aparţinând comunităţilor defavorizate,
propunerea de măsuri de dezvoltare Elaborarea şi aplicarea metodelor de
investigare şi elaborarea evaluării de impact privind politicile de stimulare
a ocupării forţei de muncă pentru grupurile sociale vulnerabile
|
Transferul rezultatelor cercetărilor către beneficiari
Fundamentarea elaborării politicilor MMFES în domeniu şi
adaptarea modalităţilor de intervenţie ale Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea
Forţei de Munca
Creşterea capacităţii de acţiune a altor actori relevanţi pentru
promovarea ocupării forţei de
muncă in rândul grupurilor defavorizate
|
3.
|
Metode de măsurare a calităţii locurilor de muncă şi politici
dedicate îmbunătăţirii nivelului calităţii
|
36
|
1.600/0/700/500/400
|
Analiza comparativă a experienţei diferitelor ţări europene
Investigarea operatorilor economici din România cu privire la metodele şi
măsurile aplicate Set de metode şi măsuri de îmbunătăţire a calităţii
locurilor de muncă
|
Analiza experienţei diferitelor ţări europene, investigarea
operatorilor economici din România cu privire la metodele şi măsurile
aplicate, propunerea celor mai bune metode şi măsuri de îmbunătăţire a
calităţii locurilor de muncă
|
Transferul rezultatelor cercetărilor
către beneficiari
Fundamentarea elaborării politicilor MMFES şi ale altor
instituţii cu atribuţii în domeniu
|
4.
|
Strategie pentru promovarea ocupării forţei de muncă în rândul
persoanelor vârstnice
|
36
|
1.590/690/500/400/0
|
Studiu privind impactul politicilor de
stimulare a îmbătrânirii active asupra calităţii ocupării forţei de muncă
Cercetare asupra percepţiilor populaţiei vârstnice ocupate cu privire la
prelungirea vieţii active Ghid de bune practici privind îmbătrânirea activă
|
Analiza cadrului legal şi instituţional, investigarea gradului de
absorbţie a pieţei muncii româneşti, analiza experienţei diferitelor ţări în
elaborarea strategiilor de promovare a ocupării vârstnicilor Elaborarea şi
validarea de către factorii decidenţi a unui proiect de strategie pentru
promovarea ocupării în rândul persoanelor vârstnice şi prelungirea vieţii
active Construirea instrumentului şi a metodologiei de investigare, aplicarea
metodologiei şi analiza rezultatelor obţinute
Analiza experienţei diferitelor ţări europene, investigarea
operatorilor economici din România cu privire la metodele şi măsurile
aplicate, propunerea celor mai bune metode şi măsuri de îmbunătăţire a
calităţii locurilor de muncă
|
Transferul rezultatelor cercetărilor către beneficiari
Fundamentarea elaborării politicilor MMFES şi ale altor
instituţii cu atribuţii în domeniu Investigarea şi diseminarea diferitelor
practici de promovare a îmbătrânirii active Editarea şi distribuirea ghidului
de bune practici, util managerilor de întreprindere
|
5.
|
Cercetare asupra programelor de acţiune vizând creşterea ocupării
forţei de muncă de calitate în mediul rural
|
36
|
1.600/0/600/500/500
|
Studiu privind situaţia actuală şi de perspectivă din mediul
rural şi potenţialul de dezvoltare a locurilor de muncă de calitate Cercetare
asupra percepţiilor şi atitudinilor lucrătorilor din mediul rural Ghid de
bune practici în stimularea ocupării forţei de muncă în mediul rural
|
Analiza stării de fapt, identificarea ariilor şi domeniilor de
dezvoltare economică, analiza gradului de acoperire cu resurse umane,
propunerea de măsuri şi programe de acţiune în vederea creşterii ocupării
forţei de muncă de calitate în mediul rural
Investigarea diferitelor practici de stimulare a ocupării forţei
de muncă în mediul rural şi desprinderea celor mai bune dintre acestea,
diseminarea lor actorilor interesaţi Construirea instrumentului şi a
metodologiei de investigare, aplicarea metodologiei şi analiza rezultatelor obţinute
|
Transferul rezultatelor cercetărilor către beneficiari
Fundamentarea elaborării politicilor MMFES şi ale altor
instituţii cu atribuţii în domeniu
Editarea şi distribuirea ghidului de bune
practici
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
6.
|
Cercetare privind modalităţile de instituţionalizare a
conceptului de responsabilitate socială a întreprinderilor
|
12
|
250/0/250/0/0
|
Studiu asupra gradului de asimilare a conceptului de
responsabilitate socială a întreprinderilor din România Analiză a
caracteristicilor modelelor de responsabilitate socială a întreprinderilor
Analiză de impact privind asimilarea în mediul economic şi de
afaceri românesc, precum şi în cadrul instituţional al pieţei muncii a
conceptului de responsabilitate socială a întreprinderilor
|
Studierea gradului de asimilare a conceptului de responsabilitate
socială a întreprinderilor din România, prezentarea caracteristicilor
modelelor de responsabilitate socială a întreprinderilor, analiză de impact
privind asimilarea în mediul economic şi de afaceri românesc, precum şi în
cadrul instituţional al pieţei muncii a conceptului de responsabilitate
socială a întreprinderilor
|
Transferul rezultatelor cercetărilor către beneficiari
Fundamentarea elaborării politicilor MMFES în domeniu
Sprijinirea partenerilor sociali, a mediului de afaceri cu privire la dezvoltarea şi aplicarea unor proiecte de tip responsabilitatea
socială a corporaţiilor
|
7.
|
Politici şi măsuri de stimulare a tranziţiei de la perioade
inactive la cele active pe parcursul carierei femeilor
|
12
|
300/300/0/0/0
|
Studiu privind eficacitatea şi eficienţa politicilor de stimulare
a participării economice a forţei de muncă feminine şi a revenirii acesteia
pe piaţa muncii, după perioade de inactivitate
|
Elaborarea metodologiilor şi instrumentelor de analiză;
efectuarea cercetărilor; elaborarea, validarea şi diseminarea Studiului
privind eficacitatea şi eficienţa politicilor de stimulare a participării
economice a forţei de muncă feminine şi a revenirii acesteia pe piaţa muncii
după perioade de inactivitate
|
Transferul rezultatelor cercetărilor către beneficiari
Fundamentarea elaborării politicilor
MMFES şi ale altor instituţii cu atribuţii în
domeniu
|
8.
|
Evaluarea impactului politicilor specifice sistemului de
asigurări sociale pentru şomaj asupra calităţii ocupării forţei de muncă şi
flexisecurităţii
|
24
|
1.034/0/0/400/634
|
Studiu integrat asupra politicilor
specifice sistemului de asigurări sociale pentru şomaj (de tip pasiv şi
activ) şi interacţiunii din perspectiva creării unor şanse de ocupare de
calitate a forţei de muncă
|
Stabilirea metodologiei de evaluare a impactului, definirea calităţii ocupării forţei de muncă, construirea grupurilor de
investigare, aplicarea anchetei, calcularea regresiilor, evaluarea impactului
|
Transferul rezultatelor cercetărilor către beneficiari
Fundamentarea elaborării politicilor MMFES şi ale altor
instituţii cu atribuţii în domeniu Sprijinirea partenerilor sociali, a
mediului de afaceri şi a altor factori interesaţi în activităţile specifice
implementării conceptului şi a principiilor flexisecurităţii
|
9.
|
Evaluarea impactului măsurilor active asupra ocupării durabile a
forţei de muncă şi distribuţiei veniturilor pe baza metodelor econometrice
|
24
|
1.883/883/1000/0/0
|
Model econometric de analiză Culegerea informaţiilor Calculul
indicatorilor Calculul impactului
|
Definirea modelului econometric de analiză, culegerea informaţiilor
pentru calculul indicatorilor, calculul impactului
|
Transferul rezultatelor cercetărilor către beneficiari
Fundamentarea elaborării politicilor MMFES şi ale altor
instituţii cu atribuţii în domeniu
|
10.
|
Studiu privind impactul politicilor
privind inserţia tinerilor pe piaţa muncii
|
36
|
1.804/404/900/500/0
|
Investigaţie privind percepţiile tinerilor privind oportunitatea
şi riscurile integrării pe piaţa muncii românească şi europeană
Studiu de impact privind inserţia tinerilor pe piaţa muncii
|
Proiectarea metodologiei de evaluare a impactului, aplicarea ei
şi întocmirea raportului de cercetare
|
Transferul rezultatelor cercetărilor către beneficiari
Fundamentarea elaborării politicilor MMFES şi ale altor
instituţii cu atribuţii în domeniu
Ajustarea metodelor de intervenţie
specifice Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă pentru creşterea
eficienţei
|
11.
|
Evaluarea impactului politicii de formare profesională continuă
asupra pieţei muncii
|
24
|
1.211/511/700/0/0
|
Cercetare asupra impactului politicii de
formare profesională continuă asupra pieţei muncii
|
Construirea instrumentului şi a metodologiei de investigare',
aplicarea metodologiei şi analiza rezultatelor obţinute
|
Transferul rezultatelor cercetărilor către beneficiari
Fundamentarea elaborării politicilor
MMFES si ale altor instituţii cu atribuţii în domeniu
Diseminare în rândul partenerilor sociali şi al altor actori
interesaţi
|
12.
|
Proiecţii privind cererea de forţă de muncă la nivel naţional şi
regional şi prognoză pe termen mediu şi lung a necesarului de calificări
|
36
|
2.026/0/500/1.026/500
|
Proiecţie a cererii de forţă de muncă Prognoză pe termen mediu şi
lung a necesarului de calificări
|
Definirea parametrilor modelului de proiecţie a cererii de forţă
de muncă, culegerea datelor, aplicarea modelului şi analiza rezultatelor
|
Transferul rezultatelor cercetărilor către beneficiari
Fundamentarea elaborării politicilor MMFES şi ale altor
instituţii cu atribuţii în domeniu
|
13.
|
Elaborarea de analize ocupaţionale pentru ocupaţiile care şi-au
modificat conţinutul şi pentru cele nou-intrdduse pe piaţa muncii
|
24
|
3.300/1.650/1.650/0/0
|
Elaborarea analizelor ocupaţionale în funcţie de cererile de
revizuire a Clasificării ocupaţiilor din România (COR)
|
Sprijinirea actualizării COR, fundamentată pe baze ştiinţifice,
în funcţie de evoluţia pieţei muncii
|
Transferul rezultatelor cercetărilor către beneficiari
Fundamentarea revizuirii COR
Validarea unei noi COR
|
14.
|
Tendinţe de evoluţie a pieţei muncii din România. Analiză
dinamică şi prognoză de evoluţie
|
24
|
1.900/0/900/1.000/0
|
Analiză-diagnostic a stării actuale a pieţei româneşti a muncii
Analiză dinamică şi prognoză a trendurilor de evoluţie a cererii şi ofertei
de forţă de muncă pe termen scurt si mediu
|
Analiză-diagnostic a stării actuale a pieţei româneşti a muncii;
aplicarea metodelor şi modelelor de prognoză şi determinarea trendurilor de
evoluţie ă cererii şi ofertei de forţă de muncă pe termen scurtsi mediu
|
Transferul rezultatelor cercetărilor către beneficiari
Fundamentarea elaborării politicilor MMFES şi ale altor
instituţii cu atribuţii în domeniu
|
15.
|
Optimizarea impozitării şi taxării muncii, ca pârghie de creştere
a atractivităjii ocupării forţei de muncă (dimensiune dublă: mediul de
afaceri şi grupurile vulnerabile cu prezenţă accidentală pe piaţa muncii)
|
24
|
1.681/781/900/0/0
|
Analiză a impactului legislaţiei impozitării şi taxării muncii
asupra ocupării forţei de muncă Cercetare pentru identificarea factorilor de
influenţă pe termen mediu si lung
Propunerea unui sistem de impozitare şi taxare optim
|
Analiza impactului legislaţiei impozitării şi taxării muncii
asupra ocupării, identificarea factorilor de influenţă, propunerea unui
sistem de impozitare şi taxare optim
|
Transferul rezultatelor cercetărilor către beneficiari
Fundamentarea elaborării politicilor
MMFES şi ale altor instituţii cu atribuţii în
domeniu
|
PROGRAMUL „PENSII"
Total: 2.610 mii lei
2009 - 500 mii lei
2010 -1.510 mii lei
2011 -600 mii lei
2012 -0 mii lei
Obiectiv specific: Consolidarea capacităţii
administrative a sistemului public de pensii
Nr. crt.
|
Denumirea proiectului
|
Durata
- luni -
|
Valoare totală/ Valoare 2009/
Valoare 2010/ Valoare 2011/ Valoare 2012
|
Rezultate preconizate
|
Rezumatul proiectului
|
Mod de aplicare/utilizare a
rezultatelor
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
Acţiunea: Dezvoltarea structurilor
funcţionale, a sistemului informaţional statistic şi a strategiilor în
vederea asigurării sustenabilităţii pe termen lung a sistemului public de
pensii
|
1.
|
Structuri organizatorice şi funcţionale pentru sistemul public de
pensii
|
24
|
900/0/300/600/0
|
Propunere elaborată pentru un sistem de organizare şi funcţionare
a schemei publice de pensii
|
Analiza caracteristicilor sistemului actual
şi a provocărilor pe termen
mediu şi lung
Proiectarea, testarea şi validarea unei propuneri de sistem de
organizare şi funcţionare a
schemei publice de pensii
|
Transferul rezultatelor cercetărilor către beneficiari
Fundamentarea deciziilor de consolidare instituţională
a Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale
|
2.
|
Sistem informaţional statistic (sistem de
indicatori) pentru pensiile publice
|
12
|
500/0/500/0/0
|
Sistem informaţional statistic al schemei publice de pensii
|
Proiectarea unui sistem informaţional statistic al schemei
publice de pensii
|
Transferul rezultatelor cercetărilor către beneficiari
Consolidarea capacităţii administrative
în domeniu
|
3.
|
Modele şi strategii de asigurare a sustenabilităţii financiare a
sistemului public de pensii
|
24
|
1.210/500/710/0/0
|
Prognoze privind evoluţia sustenabilităţii financiare a schemei
publice de pensii şi modele alternative de asigurare a sustenabilităţii
acesteia
|
Elaborarea prognozelor privind evoluţia sustenabilităţii
financiare a schemei publice de pensii şi modele alternative de asigurare a
sustenabilităţii acesteia
|
Transferul rezultatelor cercetărilor către beneficiari
Fundamentarea elaborării politicilor MMFES şi ale altor
instituţii cu atribuţii în domeniu
|
PROGRAMUL „INCLUZIUNE SOCIALĂ"
Total: 11.090 mii lei
2009 - 3.650 mii lei
2010 -6.540 mii lei 2011-1.390 mii lei 2012 -0 mii lei
Obiectiv specific: Promovarea
unor politici cuprinzătoare de incluziune socială în vederea creşterii gradului
de coeziune socială
- mii lei -
Nr. crt.
|
Denumirea proiectului
|
Durata
- luni -
|
Valoare totală/ Valoare 2009/
Valoare 2010/ Valoare 2011/ Valoare 2012
|
Rezultate preconizate
|
Rezumatul proiectului
|
Mod de aplicare/utilizare a
rezultatelor
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
Acţiunea: Promovarea incluziunii
sociale
|
1.
|
Studiu privind implementarea măsurilor ce conduc la realizarea
obiectivelor stabilite prin Strategia de la Lisabona
|
24
|
750/350/400/0/0
|
Dezvoltarea unui cadru integrat de acţiuni care să conducă la
atingerea de către România a obiectivelor stabilite prin Strategia de la
Lisabona
|
Gradul de atingere a obiectivelor stabilite prin Strategia de la
Lisabona Inventarierea programelor şi măsurilor dezvoltate, analiza
impactului acestora
Recomandări pentru accelerarea reformelor în vederea îndeplinirii
obiectivelor
|
Transferul rezultatelor cercetării către
MMFES şi alţi parteneri implicaţi în domeniul incluziunii sociale
Fundamentarea deciziilor şi politicilor
ce vor fi iniţiate de MMFES
Sprijinirea autorităţilor române în ceea ce priveşte raportările
necesar a fi realizate către Comisia Europeană
|
2.
|
Studiu privind dezvoltarea facilităţilor de îngrijire adresate
persoanelor dependente din familii - factor esenţial în reconcilierea vieţii
familiale cu cea profesională
|
18
|
650/250/400/0/0
|
Recomandări de îmbunătăţire a
sistemului de îngrijire a persoanelor
dependente
Adaptarea cadrului legislativ în
domeniu
|
Elaborarea metodologiei de cercetare; dezvoltarea
de instrumente de investigare şi cercetare sociologică Analizarea legislaţiei
existente şi a programelor dezvoltate în România Identificarea modelelor de
bună practică în domeniu ce pot sta la baza unei diseminări ulterioare la
nivel naţional
Recomandări de îmbunătăţire a politicilor
adresate reconcilierii vieţii familiale cu cea profesională
|
Transferul rezultatelor cercetării către MMFES şi alţi parteneri
implicaţi în domeniul incluziunii sociale
Fundamentarea deciziilor şi politicilor ce vor fi iniţiate de
MMFES
Imbunătăţirea condiţiilor privind reconcilierea vieţii familiale
cu cea profesională Dezvoltarea şi diversificarea facilităţilor de îngrijire
adresate persoanelor dependente Creşterea gradului de întoarcere pe piaţa
muncii a membrilor de familie care au în îngrijire o persoană dependentă
|
3.
|
Studiu de evaluare a impactului legislaţiei privind ajutoarele de
căldură asupra condiţiilor de viaţă ale beneficiarilor: recomandări
|
18
|
980/440/540/0/0
|
Date administrative şi indicatori sociali colectaţi şi analizaţi
Recomandări de îmbunătăţire a
sistemului de acordare a prestaţiilor sociale,
cu accent pe ajutoarele de căldură
Propuneri de adaptare a cadrului legislativ
Sistem de colectare a datelor
|
Elaborarea metodologiei de cercetare Analiza modului de aplicare a legislaţiei privind ajutoarele de căldură în
perioada 2001-2008 Identificarea dificultăţilor şi deficienţelor de aplicare
Identificarea indicatorilor sociali relevanţi pentru măsurarea eficienţei
aplicării acestui program, colectarea datelor şi interpretarea rezultatelor
Analiza mecanismelor financiare Realizarea de recomandări de îmbunătăţire a
cadrului legislativ în corelaţie cu celelalte programe sociale dezvoltate
pentru îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă ale cetăţenilor
|
Transferul rezultatelor cercetării către
MMFES şi alţi parteneri implicaţi în domeniul incluziunii sociale
Fundamentarea deciziilor şi politicilor ce vor fi iniţiate de
MMFES
Elaborarea unui cadru legislativ coerent şi unitar privind acordarea de ajutoare pentru încălzirea locuinţei
Eficientizarea cheltuirii fondurilor publice
|
4.
|
Studiu referitor la impactul măsurilor şi programelor prin care
se favorizează incluziunea socială a persoanelor vârstnice
|
24
|
950/320/630/0/0
|
Recomandări de îmbunătăţire a
politicilor adresate incluziunii sociale a
persoanelor vârstnice
Sistem de monitorizare şi colectare de
date dezvoltat
Studiul elaborat şi diseminat
|
Elaborarea metodologiei de cercetare; dezvoltarea de instrumente
de investigare şi cercetare sociologică Analiza legislaţiei şi a
iniţiativelor existente la nivel european privind promovarea incluziunii
sociale a persoanelor vârstnice Analiza legislaţiei şi a iniţiativelor
existente în România privind incluziunea socială a persoanelor vârstnice
Identificarea şi evaluarea impactului programelor existente la
nivel naţional (inclusiv iniţiative ale angajatorilor) prin care se favorizează
prelungirea vieţii active a persoanelor vârstnice Domeniile analizate se vor
referi la: prestaţiile sociale acordate, servicii sociale, servicii de
ocupare, sistemul de îngrijiri de sănătate şi îngrijiri pe termen lung.
Propuneri de îmbunătăţire a legislaţiei sau de implementare a
unui cadru legislativ nou
Crearea unei baze de date privind bunele practici în domeniu
Dezvoltarea unui sistem de monitorizare continuă a
programelor dezvoltate în acest domeniu Diseminarea rezultatelor studiului
|
Transferul rezultatelor cercetării către
MMFES şi alţi parteneri implicaţi în domeniul incluziunii sociale
Fundamentarea deciziilor şi politicilor ce vor fi iniţiate de MMFES
Imbunătăţirea condiţiilor de viaţă ale
persoanelor vârstnice
Creşterea gradului de ocupare în rândul persoanelor
vârstnice
Eficientizarea sistemului de monitorizare în domeniu
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
5.
|
Studiu privind incluziunea activă a tinerilor - oportunităţi şi
riscuri
|
24
|
750/320/430/0/0
|
Recomandări de îmbunătăţire a politicilor
adresate incluziunii sociale a tinerilor
Studiul elaborat şi diseminat
|
Elaborarea metodologiei de cercetare; dezvoltarea de instrumente
de investigare şi cercetare sociologică Evaluarea eficienţei politicilor
sociale adresate tinerilon programe
de stimulare a participării la o formă de educaţie şi formare, servicii
sociale, ocupare, asigurarea unei locuinţe etc. Identificarea oportunităţilor
de angajare a tinerilor Recomandări de îmbunătăţire a politicilor care
favorizează incluziunea activă a tinerilor Diseminarea rezultatelor studiului
|
Transferul rezultatelor cercetării către MMFES şi alţi parteneri
implicaţi în domeniul incluziunii sociale
Fundamentarea deciziilor si politicilor ce vor fi iniţiate de MMFES
Creşterea gradului de incluziune socială a tinerilor
Creşterea gradului de ocupare în rândul tinerilor
|
6.
|
Evaluarea impactului politicilor familiale asupra calităţii
vieţii
|
30
|
1.050/420/870/240/0
|
Recomandări pentru realizarea unui cadru integrat necesar
dezvoltării politicilor familiale Cercetarea elaborată şi diseminată
|
Elaborarea metodologiei de cercetare; dezvoltarea de instrumente
de investigare şi cercetare sociologică Inventarierea politicilor familiale
dezvoltate în România de diferite autorităţi: sociale, juridice, economice,
fiscale, culturale Analiza eficienţei implementării politicilor familiale
asupra creşterii nivelului de trai
Elaborarea unor propuneri care să stea la baza dezvoltării unor
politici integrate adresate familiei Diseminarea rezultatelor cercetării
|
Transferul rezultatelor cercetării către MMFES şi alţi parteneri
implicaţi în domeniul incluziunii sociale
Fundamentarea deciziilor si politicilor ce vor fi iniţiate de
MMFES
|
7.
|
Studiul privind condiţiile de viaţă ale persoanelor de etnie romă:
situaţia actuală şi recomandări
|
24
|
1.300/450/850/0/0
|
Recomandări de îmbunătăţire a politicilor adresate incluziunii
sociale a populaţiei de etnie romă Studiul elaborat şi diseminat
|
Elaborarea metodologiei de cercetare;
dezvoltarea de instrumente de investigare şi cercetare sociologică Analiza
factorilor care influenţează sărăcia şi excluziunea socială a persoanelor de
etnie romă: structura pieţei muncii, sursele de venit, sistemul de educaţie,
sănătate, locuire etc.
Identificarea şi evaluarea eficienţei
politicilor sociale adresate populaţiei de etnie romă (măsurile active,
venitul minim garantat, pachetul de prestaţii sociale, serviciile de ocupare
şi serviciile sociale, politicile de stimulare a participării şcolare,
măsurile privind programele de sănătate etc.) Evaluarea impactului
programelor dezvoltate la nivel naţional, regional şi local asupra reducerii
sărăciei şi combaterii excluziunii sociale a populaţiei de etnie romă
|
Transferul rezultatelor cercetării către MMFES şi alţi parteneri
implicaţi în domeniul incluziunii sociale
Fundamentarea deciziilor si politicilor ce vor fi iniţiate de MMFES
Dezvoltarea şi diversificarea programelor adresate populaţiei de
etnie romă astfel încât să se favorizeze incluziunea socială a acesteia
|
|
|
|
|
|
Identificarea de exemple de bună practică care pot fi prezentate
şi care pot fi subiectul unei diseminări la nivel naţional
Elaborarea de recomandări pentru îmbunătăţirea politicilor
sociale adresate acestei categorii Diseminarea rezultatelor
studiului
|
|
8.
|
Studiu privind lupta împotriva discriminării şi promovarea
egalităţii de şanse - măsuri şi programe implementate în România
|
24
|
860/360/500/0/0
|
Recomandări de îmbunătăţire a politicilor din domeniul
discriminării şi egalităţii de şanse Studiul elaborat şi diseminat
|
Elaborarea metodologiei de cercetare; dezvoltarea de instrumente
de investigare şi cercetare sociologică Analiza factorilor care conduc la
discriminare
Identificarea principalelor categorii de persoane expuse riscului
discriminării Identificarea principalelor aspecte
legislative comunitare care reglementează domeniul discriminării şi
egalităţii de şanse Analiza eficienţei legislaţiei/măsurilor/acţiunilor şi
programelor dezvoltate în domeniu Elaborarea unei secţiuni special dedicate
bunelor practici din domeniu Propuneri şi recomandări pentru dezvoltarea de
noi iniţiative
|
Transferul rezultatelor cercetării către MMFES şi alţi parteneri
implicaţi în domeniul incluziunii sociale
Fundamentarea deciziilor şi politicilor ce vor fi iniţiate de
MMFES
Dezvoltarea şi diversificarea programelor din domeniu
Promovarea învăţării reciproce în domeniu prin diseminarea bunelor practici
|
9.
|
Studiu privind eficienţa şi eficacitatea sistemului de prestaţii
sociale din România în vederea perfecţionării şi modernizării
|
30
|
1.400/380/720/300/0
|
Recomandări de îmbunătăţire a cadrului legislativ privind
prestaţiile sociale
Studiul elaborat
|
Elaborarea metodologiei de cercetare; dezvoltarea de instrumente
de investigare şi cercetare sociologică
Analiza modului de aplicare a
legislaţiei privind prestaţiile sociale în ultimii 3 ani
Identificarea dificultăţilor şi
deficienţelor de aplicare
Analiza mecanismelor de finanţare a
acestora
Identificarea indicatorilor sociali
relevanţi pentru măsurarea eficienţei aplicării acestor programe, colectarea
datelor şi interpretarea rezultatelor
Realizarea de recomandări de
armonizare a sistemului naţional de prestaţii sociale
|
Transferul rezultatelor cercetării către
MMFES şi alţi parteneri implicaţi în domeniul incluziunii sociale
Fundamentarea deciziilor şi politicilor ce vor fi iniţiate de
MMFES
Armonizarea pachetului de prestaţii sociale astfel încât acestea
să fie acordate mult mai eficient şi să răspundă nevoii reale a
beneficiarilor
Eficientizarea utilizării fondurilor
publice
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
10
|
Studiu privind incluziunea activă a persoanelor cu probleme de
sănătate mintală
|
18
|
750/0/450/300/0
|
Recomandări de îmbunătăţire a cadrului legislativ
Sistem de indicatori şi de monitorizare Studiul elaborat şi
diseminat
|
Elaborarea metodologiei de cercetare;
dezvoltarea de instrumente de investigare şi cercetare sociologică
Dezvoltarea unui sistem de
colectare a datelor şi informaţiilor referitoare la acest subiect
Inventarierea cadrului legislativ din România: sănătate, servicii sociale, ocupare, juridic
Identificarea unor iniţiative inovative în diferite state ale
Uniunii Europene, ce pot fi transferate şi în România Evaluarea eficienţei
măsurilor şi programelor dezvoltate în România de către autorităţi publice
(centrale, judeţene, locale), organizaţii neguvernamentale, precum şi de alte
instituţii publice sau private Propuneri de îmbunătăţire a sistemului
românesc de servicii sociale, medicale şi de ocupare, astfel încât să se
asigure creşterea gradului de integrare socială a persoanelor cu probleme de
sănătate mintală - măsuri concrete de acţiune Diseminarea rezultatelor
studiului
|
Transferul rezultatelor cercetării către
MMFES şi alţi parteneri implicaţi în domeniul incluziunii sociale
Fundamentarea deciziilor si politicilor ce vor fi iniţiate de MMFES
Bază de date privind situaţia persoanelor cu probleme de sănătate
mintală
|
11.
|
Studiu privind impactul violenţei domestice asupra copiilor
|
24
|
800/350/450/0/0
|
Recomandări de îmbunătăţire a
cadrului legislativ
Studiul elaborat şi diseminat
|
Elaborarea metodologiei de cercetare; dezvoltarea de instrumente
de investigare şi cercetare sociologică
Analiza cauzelor care generează agresiune
în familie
Identificarea cauzelor ce pot duce la crearea unui comportament
agresiv în
rândul copiilor
Sistem de monitorizare şi raportare a
cazurilor de abuz în rândul copiilor
|
Transferul rezultatelor cercetării către MMFES şi alţi parteneri
implicaţi în domeniul incluziunii sociale
Fundamentarea deciziilor si politicilor ce vor fi iniţiate de
MMFES
|
12.
|
Studiu privind analiza factorilor care
conduc la violenţă domestică în România
|
24
|
850/0/300/550/0
|
Recomandări de îmbunătăţire a politicilor adresate prevenirii şi
combaterii violenţei domestice Studiul elaborat şi diseminat
|
Elaborarea metodologiei de cercetare;
dezvoltarea de instrumente de investigare şi cercetare sociologică Analiza
factorilor de risc care generează violenţă domestică Analiza comportamentelor
sociale ce pot conduce la atitudini agresive Propuneri pentru dezvoltarea
unui sistem de prevenţie şi asistare a cazurilor de agresiune Diseminarea
rezultatelor studiului
|
Transferul rezultatelor cercetării către MMFES şi alţi parteneri
implicaţi în domeniul incluziunii sociale
Fundamentarea deciziilor si politicilor ce vor fi iniţiate de
MMFES
|
PROGRAMUL „MOBILITATEA LUCRATORILOR"
Total: 3.902 mii lei
2009 -0 mii lei
2010 -500 mii lei
2011 -1.502 mii lei 2012-1.900 mii lei
Obiectiv specific: Constituirea unul sistem integrat
de management al fluxurilor migratiei lucrătorilor şi perfecţionarea sistemelor
de protecţie socială pentru lucrătorii migranţi
-
mii lei -
Nr. crt.
|
Denumirea proiectului
|
Durata
- luni -
|
Valoare totală/ Valoare 2009/
Valoare 2010/ Valoare 2011/ Valoare 2012
|
Rezultate preconizate
|
Rezumatul proiectului
|
Mod de aplicare/utilizare a
rezultatelor
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
Acţiunea: Evaluarea provocărilor şl
propunerea unor Instrumente de consolidare a capacităţii în domeniul
migratiei şl securităţii sociale a lucrătorilor mlgranţi
|
1.
|
Evaluarea efectelor migratiei forţei de muncă asupra pieţei muncii din România
|
24
|
1.277/0/500//777/0
|
Estimarea dimensiunii, tendinţelor şi efectelor migratiei asupra
pieţei muncii
|
Construirea instrumentului şi a metodologiei de investigare,
aplicarea metodologiei, analiza rezultatelor şi estimarea dimensiunii,
tendinţelor şi efectelor migratiei asupra pieţei muncii
|
Transferul rezultatelor cercetărilor către beneficiari
Fundamentarea elaborării politicilor MMFES şi ale altor
instituţii cu atribuţii în domeniu
|
2.
|
Proiectarea unui sistem integrat de management al fluxurilor migratiei lucrătorilor în vederea gestionării adecvate a
migratiei economice (dubla dimensiune: emigraţie şi imigraţie; evaluare şi
prognoză)
|
24
|
1.300/0/0/400/900
|
Sistem de management elaborat, testat şi validat
|
Proiectarea sistemului de management, testarea
funcţionării lui, aplicarea unor eventuale îmbunătăţiri
|
Transferul rezultatelor cercetărilor către beneficiari
Fundamentarea elaborării politicilor MMFES şi ale altor
instituţii cu atribuţii în domeniu
|
3.
|
Impactul aplicării regulilor comunitare de coordonare a
sistemelor de securitate socială asupra sistemului de securitate socială din
România
|
24
|
1.325/0/0/325/1000
|
Impact al aplicării regulilor comunitare de coordonare a
sistemelor de securitate socială asupra sistemului de securitate socială din
România Prognoză pe termen mediu şi lung a cheltuielilor suplimentare legate
de aplicarea regulilor comunitare de coordonare a sistemelor de securitate
socială
|
Evaluarea impactului aplicării regulilor comunitare de coordonare
a sistemelor de securitate socială asupra sistemului de securitate socială
din România Prognoză pe termen mediu şi lung a cheltuielilor suplimentare
legate de aplicarea regulilor comunitare de coordonare a sistemelor de
securitate socială
|
Transferul rezultatelor cercetărilor către beneficiari
Fundamentarea elaborării politicilor MMFES şi ale altor
instituţii cu atribuţii în domeniu
|
PROGRAMUL „SECURITATE Şl SĂNĂTATE IN MUNCA"
Total: 3.605 mii lei
2009 -1.265 mii lei
2010 -1.270 mii lei
2011 -1.070 mii lei
Obiectiv specific: Imbunătăţirea continuă a
nivelului de securitate şi sănătate în muncă
- mii lei -
Nr. crt.
|
Denumirea proiectului
|
Durata
- luni -
|
Valoare totală/ Valoare 2009/
Valoare 2010/ Valoare 2011/
|
Rezultate preconizate
|
Rezumatul proiectului
|
Mod de aplicare/utilizare a
rezultatelor
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
Acţiunea: Protecţia lucrătorilor
împotriva riscurilor psihosociale
|
1.
|
Studiu privind elaborarea cerinţelor de securitate şi sănătate
pentru prevenirea expunerii lucrătorilor la riscuri psihosociale
|
24
|
90/45/45/0
|
Adaptarea cadrului legislativ la
cerinţele induse de riscurile psihosociale
Elaborarea cerinţelor de securitate şi sănătate şi a măsurilor
specifice în vederea prevenirii şi/sau reducerii riscurilor profesionale
Elaborarea cerinţelor de securitate şi sănătate în muncă referitoare la
riscurile psihosociale Elaborarea ghidului privind identificarea, evaluarea
şi prevenirea riscurilor psihosociale
|
Identificarea riscurilor psihosociale şi a măsurilor de prevenire
necesare pentru asigurarea securităţii şi sănătăţii lucrătorilor Studiul
factorilor care generează riscuri psihosociale - stres, hărţuire şi violenţă
la locul de muncă Elaborarea cerinţelor de securitate şi sănătate pentru
prevenirea expunerii lucrătorilor la riscuri psihosociale Elaborarea ghidului
privind identificarea, evaluarea şi prevenirea riscurilor psihosociale
|
Transferul rezultatelor cercetărilor către beneficiari
Fundamentarea deciziilor si acţiunilor MMFES pentru îmbunătăţirea
legislaţiei
Imbunătăţirea mediului de muncă, asigurarea unui echilibru mai
bun între viaţa profesională şi de familie şi între flexibilitatea şi
securitatea
muncii
Suport pentru abordarea stresului în muncă şi a cauzelor acestuia
prin dezvoltarea de instrumente de evaluare şi prevenire a riscurilor psihosociale
|
Acţiunea: Analizarea necesităţii
elaborării unor măsuri suplimentare faţă de legislaţia existentă, în scopul
creşterii nivelului de securitate şi sănătate în muncă
|
2.
|
Studiu privind elaborarea cerinţelor şi a măsurilor de securitate
şi sănătate în muncă pentru domeniile economiei naţionale unde sunt necesare
măsuri suplimentare faţă de legislaţia existentă
|
36
|
1.200/400/400/400
|
Elaborarea cerinţelor de securitate şi sănătate şi a măsurilor de
prevenire a riscurilor profesionale în sectoarele şi subsectoarele de
activitate ale economiei naţionale unde este necesară adoptarea unor măsuri
suplimentare faţă de legislaţia existentă: agricultură, silvicultură,
exploatare forestieră şi economia vânatului, industria extractivă, industria
prelucrătoare, construcţii, energie electrică şi termică, gaze şi apă,
hoteluri şi restaurante, transport, depozitare şi comunicaţii, sănătate şi
asistenţă socială, comerţ, reparare şi întreţinere vehicule, industria
alimentară, lucrul la înălţime şi spaţii închise
|
Identificarea şi stabilirea domeniilor economiei naţionale unde
sunt necesare măsuri suplimentare faţă de legislaţia existentă, pentru care
trebuie elaborate cerinţe şi măsuri de securitate şi sănătate în muncă
Elaborarea cerinţelor şi a măsurilor de securitate şi sănătate pe baza
analizei proceselor de muncă şi a riscurilor specifice, respectând
principiile noii legislaţii în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă (SSM), armonizată cu legislaţia
Uniunii Europene
|
Transferul rezultatelor cercetărilor către beneficiari
Fundamentarea deciziilor şi acţiunilor MMFES pentru îmbunătăţirea
legislaţiei Imbunătăţirea nivelului de securitate şi sănătate în muncă la
locurile de muncă
Imbunătăţirea nivelului activităţilor de management al SSM,
analiză, diagnosticare şi prognoză în domeniul SSM
Diseminarea rezultatelor cercetării prin organizarea unui
workshop pe an
Difuzarea rezultatelor prin mijloacele de comunicare on-line
|
3.
|
Elaborarea măsurilor necesare implementării directivelor
2006/42/CE (maşini) şi 89/686/CEE (echipamente individuale de protecţie) şi a
legislaţiei naţionale armonizate
|
36
|
250/70/80/100
|
Stabilirea măsurilor şi modalităţilor de aplicare a prevederilor
directivelor europene referitoare la maşini şi echipamente individuale de
protecţie {EIP), în
concordanţă cu directivele 2006/42/CE şi 89/686/CEE Elaborarea ghidului
privind aplicarea Directivei europene 89/686/CEE referitoare la EIP, ediţia
2008 Elaborarea ghidului privind evaluarea aspectelor de securitate în
vederea alegerii si utilizării EIP, în conformitate cu cerinţele Comunicării
Comisiei 89/C328/02
Elaborarea ghidului de aplicare şi a fişelor tehnice de aplicare
unitară a Directivei europene 2006/42/CE referitoare la maşini Elaborarea
ghidurilor naţionale privind cerinţele esenţiale de securitate şi sănătate
din domeniul maşinilor şi EIP
|
Măsuri, soluţii şi modalităţi concrete în sprijinul implementării
legislaţiei referitoare la proiectarea şi fabricarea maşinilor şi EIP,
necesare utilizării unor produse sigure de către lucrători Dezvoltarea unor
instrumente pentru producătorii de maşini şi EIP, organisme de evaluare a
conformităţii, autorităţi de supraveghere a pieţei şi autoritatea competentă
în domeniu - MMFES
|
Transferul rezultatelor cercetărilor către beneficiari: MMFES şi
factori implicaţi în proiectarea, fabricarea, evaluarea conformităţii şi
supravegherea produselor
Utilizarea rezultatelor de către MMFES şi factorii implicaţi,
prin promovarea unor instrumente de lucru în scopul îmbunătăţirii activităţii
de prevenire la nivelul unităţilor economice
Publicare şi diseminare on-line a ghidurilor la nivel naţional
|
4.
|
Studiu privind elaborarea instrumentelor şi măsurilor tehnice
privind activităţile referitoare la evaluarea conformităţii şi certificarea
produselor, necesare pentru verificarea şi aprobarea sistemului calităţii
proiectării şi fabricaţiei maşinilor şi EIP, în conformitate cu prevederile
directivelor 2006/42/CE şi 89/686/CEE '
|
36
|
210/90/100/20
|
Asigurarea condiţiilor legate de dezvoltarea infrastructurii
activităţii de evaluare a conformităţii în domeniul maşinilor şi EIP, conform
prevederilor directivelor 2006/42/CE şi 89/686/CEE Instrumente tehnice şi
măsuri organizatorice necesare pentru asigurarea cerinţelor legate de
evaluarea şi aprobarea sistemului calităţii proiectării, fabricării,
verificării şi inspecţiei finale a maşinilor
|
Instrumente tehnice şi măsuri organizatorice privind
implementarea cerinţelor SR
EN/ISO/CE117021: 2007, necesare pentru asigurarea cerinţelor legate de
evaluarea şi aprobarea sistemului calităţii proiectării, fabricării,
verificării şi inspecţiei finale a maşinilor, conform noilor proceduri
stabilite în Directiva 2006/42/CE
Elaborarea documentelor tehnice şi a metodelor procedurale
necesare activităţii de evaluare a conformităţii în domeniul maşinilor şi
EIP, în scopul dezvoltării competenţelor referitoare la verificarea şi
aprobarea sistemului calităţii proiectării şi fabricaţiei maşinilor şi EIP
|
Transferul rezultatelor cercetărilor către beneficiari: MMFES
îndeplinirea condiţiilor necesare pentru desfăşurarea activităţilor de
evaluare a conformităţii şi certificare a maşinilor şi EIP în vederea
desemnării şi notificării, în concordanţă cu prevederile directivelor
2006/42/CE şi 89/686/CE
|
Obiectiv specific: Sprijinirea angajatorilor din
punct de vedere metodologic în vederea realizării activităţilor de prevenire şi
protecţie în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă
- mii lei -
Nr. crt.
|
Denumirea proiectului
|
Durata
- luni -
|
Valoare totală/ Valoare 2009/
Valoare 2010/ Valoare 2011/
|
Rezultate preconizate
|
Rezumatul proiectului
|
Mod de aplicare/utilizare a
rezultatelor
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
Acţiunea: Dezvoltarea de
Instrumente şl ghiduri practice în sprijinul Implementării legislaţiei din
domeniul securităţii şl sănătăţii în muncă
|
1.
|
Studiu privind stabilirea măsurilor de securitate şi sănătate în
muncă necesare implementării legislaţiei naţionale care transpune directivele
europene din domeniul politici sociale şi ocuparea forţei de muncă
|
24
|
600/300/300/0
|
Elaborarea ghidurilor de aplicare a legislaţiei naţionale privind
cerinţele minime de securitate şi sănătate din domeniul politici sociale şi
ocuparea forţei de muncă pentru: locuri de muncă, utilizarea echipamentelor
de muncă, utilizarea echipamentelor individuale de protecţie, manipularea
manuală a maselor, ecrane de vizualizare, şantiere temporare sau mobile,
expunerea la agenţi chimici, biologici, cancerigeni sau mutageni, atmosfere
potenţial explozive, câmpuri electromagnetice, nave de pescuit, semnalizare,
azbest, vibraţii, zgomot, industria extractivă prin foraj, de suprafaţă şi
subteran, asistenţa medicală la bordul navelor
|
Măsuri, soluţii şi modalităţi concrete în sprijinul implementării
legislaţiei din domeniul politici sociale şi ocuparea forţei de muncă
|
Transferul rezultatelor cercetărilor către beneficiari: MMFES şi
parteneri sociali. Publicarea şi diseminarea on-line a ghidurilor la nivel
naţional
|
2.
|
Studiu privind evaluarea şi prevenirea riscurilor electrice
|
12
|
30/30/0/0
|
Elaborarea măsurilor şi modalităţilor specifice pentru evaluarea
şi prevenirea riscurilor electrice Elaborarea ghidului privind evaluarea şi
prevenirea riscurilor electrice Elaborarea metodologiei-cadru referitoare la
autorizarea electricienilor din punctul de vedere al securităţii muncii,
conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.146/2006
|
Măsuri, soluţii şi modalităţi concrete privind evaluarea şi
prevenirea riscurilor electrice
|
Transferul rezultatelor cercetărilor către beneficiari: MMFES şi
parteneri sociali Publicarea şi diseminarea on-line a ghidului la nivel
naţional
|
3.
|
Realizarea metodologiei pentru elaborarea instrucţiunilor proprii de securitate şi sănătate
în muncă la nivelul operatorilor economici
|
12
|
90/90/0/0
|
Metodologie pentru elaborarea instrucţiunilor proprii de
securitate şi sănătate în muncă
|
Stabilirea modalităţilor de structurare a instrucţiunilor şi conţinuturilor-cadru
corespondente, precizarea şi descrierea etapelor elaborării şi a cerinţelor
de respectat
|
Transferul rezultatelor către MMFES
|
4.
|
Cercetări privind stabilirea valorilor-limită pentru agenţi
chimici, cancerigeni şi mutageni şi a ghidurilor necesare în utilizare, în
conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.218/2006 si Hotărârii
Guvernului nr. 1.093/2006
|
36
|
400/100/150/150
|
Elaborarea ghidurilor necesare în utilizare pentru agenţi
chimici, cancerigeni şi mutageni Dezvoltarea unei bănci de date privind
factorii de risc, efectele lor, modul de evaluare şi valori-limită pentru
agenţi chimici, cancerigeni şi mutageni
|
Stabilirea valorilor-limită şi elaborarea ghidurilor necesare în
utilizare, pe baza informaţiilor disponibile privind agenţii chimici,
cancerigeni şi mutageni, inclusiv a datelor ştiinţifice şi tehnice care
există, precum şi a deciziilor Consiliului Uniunii Europene
|
Transferul rezultatelor cercetărilor către beneficiari: MMFES,
Ministerul Sănătăţii Publice
Diseminare on-line la nivel naţional
|
Obiectiv specific: Conştientizarea actorilor
implicaţi în realizarea activităţii de securitate şi sănătate în muncă
- mii lei -
Nr. crt.
|
Denumirea proiectului
|
Durata
- luni -
|
Valoare totală/ Valoare 2009/
Valoare 2010/ Valoare 2011
|
Rezultate preconizate
|
Rezumatul proiectului
|
Mod de aplicare/utilizare a
rezultatelor
|
Acţiunea: Asigurarea derulării unui
set de măsuri necesare dezvoltării culturii de prevenire
|
|
1.
|
Dezvoltarea conţinutului informativ şi a sistemului de promovare
on-line a informaţiilor din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă
|
36
|
135/40/45/50
|
Promovarea securităţii şi sănătăţii în
muncă în cadrul întreprinderilor mici şi mijlocii
(IMM)
Dezvoltarea culturii de prevenire a riscurilor
Popularizarea strategiilor şi politicilor
naţionale în domeniul SSM
Popularizarea bunelor practici
|
Dezvoltarea sistemului software pentru facilitarea accesului la
portalul cu informaţii de securitate şi sănătate în muncă pentru IMM-uri
Dezvoltarea conţinutului informativ pe categorii de riscuri, cum sunt:
zgomot, afecţiuni musculo-scheletice, riscuri psihosociale; grupuri
vulnerabile: persoane cu dizabilităţi, femei, tineri, lucrători migranţi;
sectoare de activitate: sănătate, transporturi, HORECA, construcţii
|
Actualizarea permanentă a informaţiilor şi facilitarea accesului
la cele două portaluri on-line: http://imm.protectiamuncii.ro
şi http://www.protectiamuncii.ro
|
Obiectiv specific: Integrarea securităţii şi sănătăţii
în muncă în programele de învăţământ şi de formare profesională
- mii lei -
Nr. crt.
|
Denumirea proiectului
|
Durata
- luni -
|
Valoare totală/ Valoare 2009/
Valoare 2010/ Valoare 2011
|
Rezultate preconizate
|
Rezumatul proiectului
|
Mod de aplicare/utilizare a
rezultatelor
|
Acţiunea: Măsuri necesare
integrării securităţii si sănătăţii în muncă în procesul educaţional
|
1.
|
Studiu referitor la dezvoltarea unor module de securitate şi
sănătate în muncă pentru învăţământul preuniversitar şi universitar, în
conformitate cu prevederile Legii nr. 319/2006 şi ale strategiei României în
domeniu
|
24
|
300/0/150/150
|
Module pentru pregătirea tinerilor în domeniul prevenirii şi
combaterii riscurilor profesionale Elaborarea a două module al căror conţinut
urmează să fie introdus în manualele pentru învăţământul preuniversitar şi
universitar
|
Stabilirea structurii şi conţinutului modulelor, astfel încât să
se realizeze un suport informativ adaptat cerinţelor pedagogice şi
diferitelor niveluri de instruire teoretică şi practică, pornind de la
sinteza bazelor teoretice, legislative şi metodologico-aplicative până la
categoriile de riscuri şi sistemele aferente de măsuri de prevenire
|
Transferul rezultatelor cercetărilor către MMFES si Ministerul
Educaţiei, Cercetării si Tineretului (MECT) Publicare şi diseminare la nivel naţional.
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
2.
|
Studiu privind dezvoltarea unor programe de formare în domeniul
securităţii şi sănătăţii în muncă pentru antreprenori
|
12
|
100/0/0/100
|
Modul pentru pregătirea antreprenorilor în domeniul SSM
|
Stabilirea cerinţelor de instruire pentru
antreprenori
Sinteza şi redactarea informaţiilor
necesare
|
Transferul rezultatelor cercetărilor către MMFES şi Ministerul
pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie Organizarea de cursuri
pentru antreprenori
|
3.
|
Elaborarea modulului pentru pregătirea cadrelor
didactice/metodiştilor din învăţământul preuniversitar
|
12
|
100/0/0/100
|
Modul pentru pregătirea cadrelor didactice/metodiştilor din
învăţământul preuniversitar, care urmează să predea disciplina „Securitate şi
sănătate în muncă"
|
Stabilirea cerinţelor pentru pregătirea cadrelor
didactice/metodiştilor din învăţământul preuniversitar Elaborarea modulului
pentru pregătirea cadrelor
didactice/metodiştilor din învăţământul preuniversitar
|
Transferul rezultatelor cercetărilor
către MMFES şi MECT
Instrument pentru formarea cadrelor didactice/metodiştilor din
învăţământul preuniversitar în disciplina „Securitate şi sănătate în
muncă".
|
Obiectiv specific: Formarea lucrătorilor cu
atribuţii în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă
- mii lei -
Nr. crt.
|
Denumirea proiectului
|
Durata
- luni -
|
Valoare totală/ Valoare 2009/
Valoare 2010/ Valoare 2011/
|
Rezultate preconizate
|
Rezumatul proiectului
|
Mod de aplicare/utilizare a
rezultatelor
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
Acţiunea: Stabilirea de competente
specifice pentru lucrătorii cu atribuţii în domeniul SSM, în conformitate cu
specificaţiile COR
|
1.
|
Studiu privind elaborarea cerinţelor şi a competenţelor necesare
pentru formarea lucrătorilor cu atribuţii in domeniul SSM
|
12
|
100/100/0/0
|
Elaborarea cerinţelor şi a competenţelor necesare pentru
următoarele ocupaţii din COR: specialist în domeniul SSM (cod 241220),
inspector în domeniul SSM (cod 315219), coordonator în materie de SSM -
studii superioare (cod 241221), coordonator în materie de SSM - studii medii
(cod 315220) Asigurarea suportului necesar pregătirii şi perfecţionării
lucrătorilor cu atribuţii in domeniul SSM Creşterea calităţii serviciilor
furnizorilor de formare profesională în domeniul SSM
|
Identificarea şi stabilirea cerinţelor şi a competenţelor
necesare pentru formarea lucrătorilor cu atribuţii în domeniul SSM
Elaborarea cerinţelor şi a metodologiei de formare a lucrătorilor
pentru următoarele specializări: specialist în domeniul SSM, inspector în
domeniul SSM, coordonator în materie de SSM (studii
superioare), coordonator în materie de SSM (studii medii)
|
Transferul rezultatelor cercetărilor către beneficiari
Imbunătăţirea nivelului de formare a
lucrătorilor cu atribuţii specifice în domeniul SSM
Utilizarea de către furnizorii de formare
profesională, în scopul îmbunătăţirii competenţelor
specifice, a lucrătorilor cu atribuţii în domeniul SSM
|