ORDIN Nr. 664
din 26 septembrie 2006
pentru modificarea Normelor
metodologice de aplicare a Hotararii Guvernului nr. 1.853/2005 privind
sprijinul direct al statului prin acordarea de subventii, in anul 2006,
producatorilor agricoli din sectorul animalier si din sectorul piscicol, precum
si a conditiilor de acordare a subventiilor, aprobate prin Ordinul ministrului
agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale nr. 94/2006
ACT EMIS DE:
MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 823 din 6 octombrie 2006
Având în vedere prevederile art.
25 din Hotărârea Guvernului nr. 1.853/2005 privind sprijinul direct al statului
prin acordarea de subvenţii, în anul 2006, producătorilor agricoli din sectorul
animalier şi din sectorul piscicol, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul Hotărârii Guvernului
nr. 155/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii,
Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, cu modificările şi completările ulterioare,
în baza Referatului Direcţiei de creştere a animalelor
şi produse animaliere nr. 101.168/2006,
ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării
rurale emite următorul ordin:
Art. I. - Normele
metodologice de aplicare a Hotărârii Guvernului nr. 1.853/2005 privind
sprijinul direct al statului prin acordarea de subvenţii, în anul 2006,
producătorilor agricoli din sectorul animalier şi din sectorul piscicol, precum
şi condiţiile de acordare a subvenţiilor, aprobate prin Ordinul ministrului
agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 94/2006, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 179 din 24 februarie 2006, cu
modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1. Litera b) a alineatului
(3) al articolului 5 va avea următorul cuprins:
,,b) certificatul de atestare ecologică a vacilor de
lapte/bivoliţelor, certificatul de atestare ecologică a exploataţiei sau
certificatul Master însoţit de anexă pentru solicitanţii care fac parte dintr-o
schemă de certificare „în grup", după caz, eliberat de organismul de
inspecţie şi certificare acreditat de Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi
Dezvoltării Rurale cu care producătorul a încheiat contract."
2. După alineatul (2) al
articolului 51 se introduc două noi alineate, alineatele (21) şi (22), cu următorul cuprins:
„(21) Documentele necesare pentru persoanele fizice care livrează tineret bovin mascul la unităţi de
procesare a cărnii autorizate sanitar-veterinar sunt următoarele:
a) copie de pe biletul de proprietate a animalelor,
eliberat de consiliul local, în care se va menţiona numărul de animale deţinute de proprietar, înscrise în Registrul agricol;
b) copie de pe certificatul sanitar-veterinar emis de
direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană sau a
municipiului Bucureşti, după caz, în care se vor menţiona numele proprietarului
animalului, numărul matricol al animalului şi destinaţia (unitatea de procesare
a cărnii);
c) copie de pe borderoul de achiziţie întocmit de
unitatea de procesare a cărnii, în care să se evidenţieze numele proprietarului
animalului, numărul matricol al animalului, precum şi greutatea acestuia;
d) copii de pe actele care atestă efectuarea plăţii
animalului de către unitatea de procesare;
e) copie de pe autorizaţia sanitară veterinară şi de
pe licenţa de fabricaţie a unităţii de procesare a cărnii;
f) copie de pe factura fiscală de abatorizare a
animalelor în regim de prestare de servicii, în care să se evidenţieze numărul
matricol al animalului;
g) copie de pe raportul de tăiere a animalului.
(22) Beneficiarii
prevăzuţi la alin. (21) depun cererea în termen de 90 de zile de
la data efectuării plăţii tineretului bovin mascul."
3. După litera a) a
alineatului (3) al articolului 51 se introduc două noi litere, literele a1) şi a2), cu următorul cuprins:
,,a1) pentru persoanele juridice care livrează tineret bovin mascul la unităţi de procesare a cărnii autorizate
sanitar-veterinar:
- copii de pe certificatul unic de înregistrare al
societăţii comerciale;
- numărul de înregistrare în registrul special de
evidenţă a exploataţiilor de la direcţia pentru agricultură şi dezvoltare
rurală judeţeană sau a municipiului Bucureşti, după caz;
- copie de pe certificatul sanitar-veterinar emis de
direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană sau a
municipiului Bucureşti, după caz, în care se vor menţiona numele proprietarului
animalului (persoana juridică), numărul matricol al animalului şi destinaţia
(unitatea de procesare a cărnii);
- copii de pe factura fiscală de vânzare a animalelor
şi de pe documentele care atestă efectuarea plăţii facturii de către unitatea
de procesare a cărnii, în care să se evidenţieze numele proprietarului
animalului (persoana juridică), numărul matricol al animalului, precum şi
greutatea acestuia;
- copie de pe autorizaţia sanitară veterinară şi de
pe licenţa de fabricaţie a unităţii de procesare a cărnii;
- copie de pe factura fiscală de abatorizare a
animalelor în regim de prestare de servicii, în care să se evidenţieze numărul
matricol al animalului;
- copie de pe raportul de tăiere a animalului.
a2) Beneficiarii
prevăzuţi la lit. a1) depun cererea în termen de 90 de zile de la data efectuării
plăţii tineretului bovin mascul."
4. Preambulul alineatului (1) al articolului 52 va avea următorul cuprins:
„Art. 52. - (1)
Pentru a beneficia de subvenţia pentru laptele livrat la procesare, prevăzută
la alin. (1) al art. 22 din Hotărârea Guvernului nr. 1.853/2005, cu modificările şi
completările ulterioare, crescătorii de vaci de lapte/bivoliţe trebuie să
completeze o cerere, al cărei model este prevăzut în
anexa nr. 12, şi să o depună după
realizarea unuia dintre nivelurile producţiei de lapte prevăzute la alin. (1)
al art. 22 din
Hotărârea Guvernului nr. 1.853/2005, cu modificările şi completările
ulterioare, în termen de 90 de zile de la data efectuării plăţii pentru
întreaga cantitate de lapte livrată la cumpărător pentru nivelul respectiv sau
în termen de 30 de zile de la data livrării întregii cantităţi de lapte pentru
nivelul respectiv din ferme sau
exploataţii către secţiile de procesare proprii, după caz, însoţită de
următoarele documente:".
5. După alineatul (1) al
articolului 52 se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu următorul cuprins:
„(11) Pentru a
beneficia de subvenţia pentru laptele livrat la procesare, prevăzută la alin.
(3) şi (4) ale art. 22 din Hotărârea Guvernului nr. 1.853/2005, cu modificările şi
completările ulterioare, crescătorii de vaci de lapte/bivoliţe trebuie să
completeze o cerere, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 14, şi să o depună, lunar, până la
data de 10 a fiecărei luni pentru cantităţile de lapte din luna precedentă,
însoţită de o adeverinţă, conform modelului prevăzut în anexa nr. 15, eliberată de cumpărător, din care
să rezulte cantitatea totală de lapte preluată în cursul lunii respective şi
cantitatea de lapte care îndeplineşte criteriile de calitate privind numărul
total de germeni şi numărul de celule somatice, confirmate printr-un buletin de
analiză, eliberat de un laborator aprobat."
6. Litera b) a alineatului
(6) al articolului 6 va avea următorul cuprins:
,,b) certificatul de atestare ecologică a porcilor,
certificatul de atestare ecologică a exploataţiei sau certificatul Master
însoţit de anexă pentru solicitanţii care fac parte dintr-o schemă de
certificare „în grup", după caz, eliberat de organismul de inspecţie şi
certificare acreditat de Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării
Rurale cu care producătorul a încheiat contract."
7. Litera b) a alineatului
(2) al articolului 8 va avea următorul cuprins:
,,b) certificatul de atestare
ecologică a ovinelor/ caprinelor, certificatul de atestare ecologică a
exploataţiei sau certificatul Master însoţit de anexă pentru solicitanţii care
fac parte dintr-o schemă de certificare „în grup", după caz, eliberat de
organismul de inspecţie şi certificare acreditat de Ministerul Agriculturii,
Pădurilor şi Dezvoltării Rurale cu care producătorul a încheiat contract."
8. Litera b) a alineatului
(3) al articolului 10 va avea următorul cuprins:
,,b) certificatul de atestare ecologică a familiilor de
albine sau certificatul Master însoţit de anexă pentru solicitanţii care fac
parte dintr-o schemă de certificare „în grup", după caz, eliberat de organismul
de inspecţie şi certificare acreditat de Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi
Dezvoltării Rurale cu care producătorul a încheiat contract."
9. După anexa nr. 13 se introduc anexele nr. 14 şi 15, prevăzute în anexele nr. 1 şi 2.
Art. II. - Anexele nr. 1
şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. III. - Prezentul
ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării
rurale,
Nicolae Flaviu Lazin,
secretar de stat
ANEXA Nr. 1
(Anexa nr. 14 la normele metodologice)
Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură
Sucursala Judeţului
...............................................
Nr.................. Data:
.............................................
Verificat şi aprobat
pentru suma de ............. lei
la data de ..........................
Şef sucursală,
CERERE
pentru încasarea de la bugetul de stat a subvenţiei
pentru bovine, prevăzută la alin. (3) şi (4) ale art. 22 din Hotărârea Guvernului nr.
1.853/2005 privind sprijinul direct al statului prin acordarea de subvenţii, în anul 2006, producătorilor
agricoli din sectorul animalier şi din sectorul piscicol, cu modificările şi completările
ulterioare
Persoana fizică
Subsemnatul/Subsemnata
............................................................................................................................................,
(numele, prenumele, iniţiala tatălui)
domiciliat/domiciliată în localitatea .......................................................................
.......................................................................,
(satul, comuna, oraşul)
str............................. nr..............., sectorul
......., judeţul ................, codul poştal ............., nr. de telefon:
....................., nr. fax:
.............................................., adresa de e-mail
..............................................., posesor/posesoare al/a BI/CI
seria .......... nr..............., CNP ..................................,
cont bancar nr.............................................., deschis la
Banca ....................................., Sucursala
..................................................
..................................................................,
Persoana juridică
........................................................................................................................................................................ .........................................................
(denumirea solicitantului)
cu sediul în localitatea
........................................................................................................................................................................ ...................................,
(satul, comuna, oraşul)
str............................. nr..........., judeţul
............................., înregistrat la registrul comerţului cu
nr..............., cod unic de înregistrare
............................................., înregistrată
în Registrul exploataţiilor la Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală .............................. la
poziţia ......................., reprezentat prin
............................., în calitate de reprezentant legal, posesor al BI/CI seria ........................
nr......................., CNP
.................................................., cont bancar
nr................................, deschis la Banca
....................................................., Sucursala ..........................................,
solicit subvenţie pentru cantitatea de lapte de
............................. litri, care a îndeplinit
condiţiile prevăzute la alin. (3) al art. 22 din Hotărârea
Guvernului nr. 1.853/2005, cu modificările şi completările ulterioare,
confirmate prin Adeverinţa nr...................................
din data de .................................../2006, eliberată de
.........................................., în calitate
de cumpărător, şi/sau pentru cantitatea de lapte de
................. litri, care a îndeplinit condiţiile prevăzute la alin. (4) al
art. 22 din
Hotărârea Guvernului nr. 1.853/2005, cu modificările şi completările
ulterioare, confirmate prin Adeverinţa nr............................
din data de ................/2006, eliberată de
.........................., în calitate de cumpărător.
Declar pe propria răspundere că datele înscrise în
prezenta cerere sunt reale, iar în caz contrar voi suporta rigorile
prevederilor legale în vigoare privind falsul în declaraţii.
Data ........................
Semnătura (şi ştampila, în cazul persoanelor juridice)
.................................................................................
ANEXA Nr. 2
(Anexa nr. 15 la normele metodologice)
ADEVERINŢĂ
Nr................... din data de
.................................. 2006
Cumpărător
.................................................................
Sediul
..........................................................................
Codul unic de înregistrare
.............................................
Licenţa de fabricaţie
nr..................................................
Persoana fizică
Prin prezenta atestăm că domnul/doamna
...................................................., posesor/posesoare al/a buletinului/cărţii de identitate
seria .............. nr....................., CNP
............................., domiciliat/domiciliată în localitatea
........................................................................................................................
....................................................................,
(oraşul, comuna şi satul)
str.........................................................
nr..........................., în calitate de producător de lapte de vacă
şi/sau de bivoliţă,
Persoana juridică
Prin prezenta atestăm că domnul/doamna
...............................................................,
posesor/posesoare al/a buletinului/cărţii de
identitate seria ............ nr................................,
CNP .................................., domiciliat/domiciliată
în localitatea
..........................................................................................
...............................................................................,
(oraşul, comuna şi satul)
str.................................................................
nr....................................., reprezentant al
..................................................., cu sediul în localitatea
.....................................................,
str.......................................... nr...................., judeţul
......................................, cod unic de înregistrare
......................................................, în calitate de producătoare
de lapte de vacă şi/sau de bivoliţă, a livrat în luna
................................. 2006 cantitatea de ................ litri de
lapte, din care ............................. litri
îndeplinesc condiţiile prevăzute la alin. (3) al art. 22 din Hotărârea Guvernului nr.
1.853/2005, cu modificările şi completările ulterioare, conform Buletinului de analiză nr............../............. 2006, eliberat de
...................................................................,
(laboratorul
aprobat, sediul)
şi ............. litri îndeplinesc condiţiile prevăzute la alin.
(4) al art. 22 din
Hotărârea Guvernului nr. 1.853/2005, cu modificările şi completările ulterioare, conform Buletinului de
analiză nr............................/............................... 2006,
eliberat de ...................................................................................................
.
(laboratorul aprobat, sediul)
Datele de mai sus corespund cu datele existente în
evidenţa noastră primară, pentru care ne asumăm întreaga răspundere.
Manager (Director), Contabil-şef,
.......................................
.............................