Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 657 din 19 noiembrie 2008

pentru aprobarea Normelor metodologice privind planificarea si evidenta activitatilor productive din unitatile Ministerului Internelor si Reformei Administrative

ACT EMIS DE: MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 812 din 4 decembrie 2008



Având în vedere prevederile pct. 1 din Precizările privind unele măsuri referitoare la organizarea şi conducerea contabilităţii de gestiune, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.826/2003,

în temeiul dispoziţiilor art. 7 alin. (4) şi ale art. 15 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008,

ministrul internelor si reformei administrative emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Normele metodologice privind planificarea şi evidenţa activităţilor productive din unităţile Ministerului Internelor si Reformei Administrative, prevăzute în anexa care face parte integrantădin prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul internelor şi reformei administrative,

Liviu Radu,

secretar de stat

ANEXĂ

NORME METODOLOGICE

privind planificarea şi evidenţa activităţilor productive din unităţile Ministerului Internelor şi Reformei Administrative

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Prezentele norme metodologice au drept scop realizarea unui sistem organizat de planificare şi evidenţă a activităţilor productive din unităţile Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.

Art. 2. - Prin unităţi productive ale Ministerului Internelor şi Reformei Administrative se înţelege:

a) unităţi centrale de reparaţii şi întreţineri, denumite în continuare U.C.R.I.;

b) baze de reparaţii subordonate inspectoratelor generale, denumite în continuare B.R.;

c) secţii de reparaţii subordonate inspectoratelor generale, denumite în continuare S.R.;

d) Tipografia Ministerului Internelor şi Reformei Administrative şi punctele tipografice din unităţi;

e) unităţi productive care se pot constitui la ordin şi urmează să aplice prevederile prezentelor norme metodologice, denumite în continuare alte structuri.

CAPITOLUL II

Principalii indicatori economico-financiari utilizaţi de unităţile productive pentru exprimarea volumului de activitate şi a rezultatelor obţinute

Art. 3. - In sistemul organizat de planificare şi evidenţă a activităţilor productive din structurile specializate ale Ministerului Internelor şi Reformei Administrative se utilizează următorii indicatori economico-financiari:

a) valoarea producţiei;

b) costuri totale pentru realizarea producţiei.

Art. 4. - (1) Valoarea producţiei reprezintă expresia valorică a producţiei executate într-o perioadă de timp, respectiv lună, trimestru, an, livrată ori destinată livrării, în perioada raportată, In valoarea producţiei sunt cuprinse:

a) produsele finite şi semifabricatele destinate livrării;

b) piesele de schimb şi subansamblurile fabricate, recondiţionate, destinate livrării;

c) lucrările tipografice destinate structurilor Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.

(2) Valoarea producţiei se determină prin însumarea valorilor tuturor produselor realizate. Valoarea produselor este rezultatul înmulţirii cantităţii de produse realizate cu preţul produsului.

Art. 5. - (1) Costurile totale pentru realizarea producţiei reprezintă suma tuturor bunurilor şi serviciilor cu care este realizată producţia, precum şi a cheltuielilor de personal. In acest indicator nu se includ cheltuielile pentru pregătirea de luptă/acţiune, cele materializate în stocurile de materii prime şi materiale pentru realizarea producţiei sau pentru rezerve proprii, ajutoarele acordate la trecerea în rezervă sau la încetarea raporturilor de serviciu, avantajele acordate la tarifele de cazare, contravaloarea transportului pe timpul concediului de odihnă, contravaloarea materialelor de natura obiectelor de inventar procurate, amortizarea mijloacelor fixe, cheltuieli pentru consultanţă şi expertiză, cheltuieli pentru pregătirea profesională, cheltuieli pentru reclamă şi publicitate, ajutoarele sociale în numerar, după caz.

(2) Acest indicator economico-financiar vizează întreaga producţie realizată într-o anumită perioadă, iar în condiţiile date de structură şi preţuri/tarife, reflectă dinamica costurilor pe produse.

Art. 6. - Personalul muncitor al unităţilor productive se împarte, potrivit tabelului cu grupele de personal muncitor al unităţilor productive prevăzut în anexa nr. 1, după cum urmează:

a) personal direct productiv;

b) personal indirect productiv, care deserveşte activitatea de producţie.

Art. 7. - (1) Nivelul indicatorilor economico-financiari, prevăzut în anexa nr. 2, se stabileşte odată cu programele anuale de producţie.

(2) Fiecare unitate întocmeşte programul anual de producţie, defalcat pe luni, cu respectarea propunerilor şi a realizărilor pe fiecare trimestru şi cumulat.

(3) Programele se întocmesc, se avizează şi se aprobă potrivit competenţelor stabilite în anexa nr. 3.

CAPITOLUL III

Intocmirea programului de producţie

Art. 8. - (1) Programul anual de producţie se întocmeşte, de către unităţile productive, respectiv structurile beneficiare, în cazul Bazei centrale pentru asigurarea tehnică a misiunilor pe resortul transporturi, pe baza solicitărilor primite, pe cale ierarhică, de la eşaloanele superioare, cu încadrarea strictă în fondurile bugetare aprobate, în funcţie de profilul, specializarea, capacităţile de producţie şi existentul de mijloace tehnice ce fac obiectul acestei activităţi, după caz, utilizându-se modelul din anexa nr. 4.

(2) Tipografiile întocmesc programul anual de producţie conform anexei nr. 4 A.

(3) Fondul de timp productiv se calculează la nivelul personalului direct productiv încadrat la data întocmirii programului de producţie.

(4) Numărul de ore necesare executării pregătirii de luptă/acţiune şi de specialitate este prevăzut în dispoziţiile şi în ordinele în vigoare la data întocmirii programului de producţie.

(5) In vederea soluţionării în volum complet a tuturor lucrărilor de întreţinere şi reparaţii, inspectoratele generale şi unităţile necuprinse în structura acestora transmit la U.C.R.I., până la 1 aprilie a anului în curs pentru anul următor, necesarul de lucrări excedentare faţă de capacităţile de producţie proprii, pe tipuri de tehnică. Pe baza solicitărilor primite şi a posibilităţilor tehnice existente, U.C.R.I. stabilesc volumul şi categoriile de lucrări pe care le pot executa, luate în calcul la fundamentarea programului de producţie, precum şi pe cele excedentare. Ulterior aprobării programului de producţie, U.C.R.I. comunică inspectoratelor generale şi celorlalte unităţi solicitante repartiţia fondului de timp productiv şi a lucrărilor aferente.

Art. 9. - In programul de producţie anual, activităţile se înscriu conform precizărilor din anexa nr. 5.

Art. 10. - Programul de producţie al unităţilor productive conţine, de regulă:

a) fila de avizări şi aprobări;

b) nivelul indicatorilor economico-financiari prevăzuţi în anexa nr. 2;

c) formularul programului de producţie, prevăzut în anexele nr. 4 şi 4A;

d) calculul fondului de timp productiv, prevăzut în anexa nr. 6;

e) calculul salariului mediu orar, prevăzut în anexa nr. 7;

f) modul de stabilire a cotei cheltuielilor indirecte de producţie, prevăzut în anexa nr. 8;

g) tabelul cu necesarul de consumuri tehnologice pentru realizarea programului de producţie, prevăzut în anexa nr. 9.

Art. 11. - După aprobare programele de producţie ale unităţilor productive au următoarea destinaţie:

a) un exemplar la eşalonul care Ie-a aprobat;

b) un exemplar la eşalonul care le-a întocmit;

c) un exemplar la Direcţia generală management logistic şi administrativ, denumită în continuare D.G.M.L.A., pentru unităţile productive, subordonate direct acesteia;

Art. 12. - (1) Pe baza prevederilor din programul de producţie anual, U.C.R.I., B.R. şi S.R. elaborează programul de producţie lunar, prevăzut în anexa nr. 10.

(2) Programul de producţie lunar se întocmeşte până la data de 25 a fiecărei luni pentru luna următoare, de către compartimentul planificare producţie, se avizează de inginerul-şef/similarul acestuia şi se aprobă de şeful/conducătorul unităţii.

Art. 13. - Săptămânal, şefii de secţii şi de ateliere sunt obligaţi să aducă la cunoştinţă personalului subordonat sarcinile de producţie şi să urmărească modul de îndeplinire a acestora.

Art. 14. - Eşaloanele care analizează şi aprobă programele de producţie verifică:

a) utilizarea eficientă a capacităţilor de producţie;

b) includerea în program a tuturor sarcinilor fizice ordonate;

c) respectarea normelor de muncă şi a costurilor de producţie planificate;

d) aplicarea cerinţelor de specializare în producţie şi a măsurilor de degrevare a bazelor centrale de unele lucrări ce pot fi executate de către B.R. şi S.R.;

e) redistribuirea unor sarcini între unităţile productive pentru a se evita paralelismul în executarea aceloraşi repere;

f) încadrarea în fondurile bugetare aprobate.

Art. 15. - După aprobarea programului de producţie, tipografia lansează comenzi în lucru, conform anexei nr. 11, pentru fiecare lucrare tipografică, în vederea realizării totale sau în tranşe a acesteia, conform detalierii din program.

CAPITOLUL IV

Stabilirea, aprobarea şi actualizarea preţurilor şi tarifelor

Art. 16. - (1) Produsele, lucrările şi serviciile care se execută de unităţile productive se evaluează pe baza preţurilor şi tarifelor stabilite de compartimentele tehnice de specialitate ale acestora, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare.

(2) Preţurile şi tarifele se stabilesc pe baza analizei costurilor din punct de vedere tehnologic şi economico-financiar, astfel încât ele să reprezinte în mod real cheltuielile de personal şi cele pentru bunuri şi servicii, cu respectarea articolelor de calculaţie din anexele nr. 12 şi 12A.

(3) Calculaţiile de preţ/tarife cuprind următoarele articole:

a) valoarea materiilor prime şi materialelor directe care se determină pe baza listelor de materiale întocmite de compartimentul de proiectare şi inginerie tehnologică, în concordanţă cu consumurile tehnologice riguros dimensionate. Listele de materiale cuprind, în mod obligatoriu, potrivit reglementărilor în vigoare, cantitatea, preţul unitar de aprovizionare valabil la data stabilirii preţurilor, precum şi valoarea totală a materialelor.

In valoarea materiilor prime şi materialelor directe este cuprinsă toată gama de materii prime, ansambluri, subansambluri, piese de schimb, combustibili etc, incluse în produs sau în lucrare, indiferent de sursa şi modul de procurare a acestora, evaluându-se prin aplicarea metodei „costului mediu ponderat".

In cazul produselor şi lucrărilor pentru execuţia cărora beneficiarii pun la dispoziţia unităţii productive, fără plată, materii prime, ansambluri, subansambluri etc, acestea se includ în costurile de producţie. In cazul în care produsul/lucrarea se execută contra cost, valoarea acestuia/acesteia se deduce la facturare;

b) cheltuielile de transport-aprovizionare, cum sunt: cheltuielile de transport efectuate cu mijloacele proprii sau din afara unităţii, încărcarea şi descărcarea în/din magaziile şi depozitele unităţii se adaugă la valoarea materiilor prime şi materialelor directe.

Intrucât modul de calcul duce la date aproximative, pentru determinarea cotei, atunci când se programează/planifică, se iau în calcul cheltuielile materiale cu transportul şi aprovizionarea realizate la sfârşitul anului anterior, actualizate pentru anul în curs;

c) cheltuielile pentru lucrările şi serviciile executate de terţi/colaboratori, care cuprind cheltuielile ocazionate de prelucrări mecanice, acoperiri metalice, tratamente, probe de anduranţă etc, se înscriu la articolul de calculaţie „materii prime şi materiale";

d) valoarea soldelor şi salariilor de bază ale personalului direct productiv se determină prin înmulţirea numărului de ore normate pe operaţiuni şi lucrări, în conformitate cu tehnologia de fabricaţie, cu salariul mediu stabilit pe unitate, secţie, atelier sau formaţiune, după caz;

e) cheltuielile privind asigurările sociale, calculate asupra drepturilor salariale cuvenite personalului contractual direct productiv, evidenţiază contribuţia unităţii la asigurările sociale şi contribuţia la asigurările sociale de sănătate, calculate în conformitate cu prevederile legale în vigoare;

f) cheltuielile privind protecţia socială, aferente salariilor personalului contractual productiv, evidenţiază contribuţia unităţii la constituirea fondului pentru ajutorul de şomaj, calculată în conformitate cu actele normative în vigoare;

g) cheltuielile indirecte/comune ale secţiilor şi generale de administraţie se includ în calculaţiile de preţ prin aplicarea asupra salariilor directe a cotei cheltuielilor indirecte de producţie, fundamentată şi stabilită conform anexei nr. 8;

h) preţul de producţie este dat de suma cheltuielilor enumerate la lit. a)-g).

(4) Costurile de producţie sunt determinate pe baza fişelor tehnologice, normelor de consum de materiale şi normelor de timp, avându-se în vedere gradul de dotare tehnică a unităţii productive, gradul de complexitate a produselor/lucrărilor şi nivelul pregătirii forţei de muncă în concordanţă cu cerinţele tehnologice respective.

Art. 17. - La fundamentarea calculaţiilor de preţ nu se iau în calcul cheltuielile neproductive generate de rebuturi, amenzi, penalizări, pierderi de materii prime şi materiale etc, cu excepţia celor prevăzute în licenţele de fabricaţie, în documentaţiile şi în normele legal aprobate. De asemenea, este interzisă de lege supraevaluarea unor elemente de cheltuieli.

Art. 18. - (1) Calculaţiile de preţ pentru evaluarea produselor, lucrărilor şi serviciilor se întocmesc de către compartimentele tehnice de specialitate ale unităţilor productive pe baza datelor de fundamentare proprii şi a elementelor de cheltuieli existente în evidenţa contabilă.

(2) Calculaţiile de preţ se certifică de şefii compartimentelor tehnice de specialitate, se vizează pentru control financiar preventiv de şeful compartimentului financiar-contabilitate şi se aprobă de şeful/conducătorul unităţii.

Art. 19. - Preţurile stabilite potrivit competenţelor legale intră în vigoare la data prevăzută în actul de aprobare şi se revizuiesc/actualizează în situaţia în care se modifică elementele care au stat la baza stabilirii lor, reanalizându-se fiecare articol de calculatie.

Art. 20. -Anexele nr. 1, 2, 3, 4, 4A, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 şi 12Afac parte integrantă din prezentele norme metodologice.

ANEXA Nr. 1 la normele metodologice

MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE

Unitatea.................................

TABEL

cu grupele de personal muncitor al unităţilor productive

Personalul muncitor al unităţilor productive se împarte în următoarele grupe:

1. Personal direct productiv:

a) muncitori din secţiile de producţie, ateliere, laboratoare, grupe etc;

b) şefii de ateliere, laboratoare grupe, care execută lucrări ce se încadrează în tehnologiile aprobate;

c) personalul pentru controlul tehnic de calitate şi tehnologi, inclusiv şefii compartimentelor, cel de constatare-triere, dacă au un fond de timp tehnologic afectat.

2. Personal indirect productiv, care deserveşte activitatea de producţie:

a) personalul din conducerea unităţii;

b) personalul din compartimentele organizarea, programarea şi urmărirea producţiei, normarea şi protecţia muncii, financiar-contabil şi preţuri, organizare-mobilizare, logistic, medical, documente secrete şi alte categorii prevăzute de statele de organizare;

c) proiectanţii şi desenatorii;

d) personalul din compartimentul mecano-energetic;

e) personalul care efectuează aprovizionarea, primirea-recepţia, manipularea, stivuirea, transportul, expediţia etc. a bunurilor materiale;

f) personalul administrativ-gospodăresc

ANEXA Nr. 2 la normele metodologice

MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE

Unitatea....................................

NIVELUL

indicatorilor economico-financiari planificaţi pe anul...........

Nr. crt.

Indicatori

U.M.

Propuneri pentru anul

Realizări pentru anul

Total

Trimestrul

Total

Trimestrul

I

II

III

IV

I

II

III

IV

1.

Valoarea producţiei

mii lei

2.

Costurile totale pentru realizarea producţiei

mii lei

Şeful/Conducătorul,

.................................................................

Inginer-şef/similar,

.................................................................

Şef compartiment financiar-contabil,

.................................................................

ANEXA Nr. 3 la normele metodologice

MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE

TABEL

cuprinzând competenţele de avizare şi aprobare a programelor anuale de producţie

Detalii

Cine întocmeşte Termen

Cine analizează, avizează Termen

Cine aprobă Termen

Programe anuale de producţie

U.C.R.I.

20 noiembrie

Serviciile de specialitate din

U.C.R.I.

1 decembrie

Şeful U.C.R.I.

15 decembrie

B.R.

20 noiembrie

Serviciile de specialitate din

inspectoratele generale

1 decembrie

Sefii/conducătorii inspectoratelor generale

15 decembrie

S.R.

20 noiembrie

Serviciile de specialitate din

inspectoratele generale

1 decembrie

Şefii/conducătorii

inspectoratelor generale

15 decembrie

puncte tipoarafice

Tipografia MIRA

5 decembrie

Serviciile de specialitate din inspectoratele generale si D.G.M.L.A.

15 decembrie

Şefii/conducătorii inspectoratelor generale si directorul general al D.G.M.L.A.

20 decembrie

Alte unităţi 20 noiembrie

Serviciile de specialitate din

inspectoratele generale

1 decembrie

Sefii/conducătorii inspectoratelor generale 15 decembrie

ANEXA Nr. 4 la normele metodologice

MINISTERUL INTERNELOR Şl REFORMEI ADMINISTRATIVE

Unitatea..................................

APROB

.................................................................

AVIZAT

.................................................................

PROGRAMUL DE PRODUCŢIE PE ANUL......................

- model -

I. Reparaţii şi revizii

Poziţia din plan

Denumirea produsului

U.M.

Felul lucrării

Norma

unitară

(ore)

Preţul unitar de producţie/

din care

materiale

Fizic

Timp (ore)

Valoarea producţiei, din care valoarea materialelor

(mii lei)

Articolul

bugetar/

beneficiarul

Trimestrul

Total

Trimestrul

Total

Trimestrul

Total

1

2

3

4

1

2

3

4

1

2

3

4

Cod şi denumire categorie de tehnică

Cod şi denumire grupă de tehnică

Cod şi denumire subgrupă de tehnică

Denumire produs 1

Denumire produs 2

TOTAL SUBGRUPĂ (cod)

Cod şi denumire subgrupă de tehnică

Denumire produs

TOTAL SUBGRUPĂ (cod)

TOTAL GRUPĂ (cod)

TOTAL CATEGORIE (cod)

TOTAL CAPITOL I (cod)

II. Fabricaţii şi modernizări

Poziţia din plan

Denumirea produsului

U.M.

Felul lucrării

Norma

unitară

(ore)

Preţul unitar de producţie/

din care

materiale

Fizic

Timp (ore)

Valoarea producţiei, din care valoarea materialelor

(mii lei)

Articolul

bugetar/

beneficiarul

Trimestrul

Total

Trimestrul

Total

Trimestrul

Total

1

2

3

4

1

2

3

4

1

2

3

4

Fabricaţii de produse prevăzute în planul de înzestrare

Modernizări de produse prevăzute în planul de înzestrare

TOTAL CAPITOL II:

III. Alte lucrări

Poziţia din plan

Denumirea produsului

U.M.

Timpul

(ore)

Valoarea producţiei, din care valoarea materialelor (mii lei)

Articolul

bugetar/

beneficiarul

Trimestrul

Total

Trimestrul

Total

1

2

3

4

1

2

3

4

1.

Recondiţionări de piese de schimb şi subansambluri

2.

Fabricaţii de piese de schimb şi subansambluri

3.

Asimilări de produse noi:

- piese de schimb şi subansambluri

- proiectare şi inginerie tehnologică

4.

Asistenţă tehnică

5.

Autoutilări - instalaţii, agregate şi dispozitive pentru producţie

6.

Reparaţii, revizii şi întreţineri ale utilajelor şi maşinilor-unelte proprii

7.

Lucrări în folos propriu

8.

Diverse

TOTAL CAPITOL III:

TOTAL GENERAL:

Intocmit

.................................................................

ANEXA Nr. 4A la normele metodologice

MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE

Tipografia

APROB

.................................................................

AVIZAT

.................................................................

PROGRAMUL DE PRODUCŢIE PE ANUL .............

Nr. crt.

Denumirea imprimatului

U.M.

Format/ nr. file

Costul materialelor/U.M., din care:

Cantitatea planificată

Valoarea (lei), din care:

Fond de timp

productiv/

lucrare

Total

Materii prime

Materiale consumabile

Total

Materii prime

Materiale consumabile

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

TOTAL:

Intocmit

.................................................................

ANEXA Nr. 5 la normele metodologice

TABEL

cuprinzând tipurile de activităţi ce se înscriu în programul anual de producţie

Capitolul

Activităţi

Categorii de unităţi bugetare

U.C.R.I

B.R./S.R.

Tipografii

Alte unităţi

I

Reparaţii şi revizii

da

da

da

da

II

Fabricaţii şi modernizări

da

-

da

-

III

Alte activităţi:

- Recondiţionări de piese de schimb şi subansambluri

da

da

-

__

- Fabricaţii de piese de schimb şi subansambluri

da

da

-

-

Asimilări de produse noi/plan tehnic:

a) piese de schimb şi subansambluri

b) proiectare şi inginerie tehnologică

da da

da*)

-

-

- Asistenţă tehnică

da

da

-

-

- Autoutilări cu instalaţii, agregate şi dispozitive pentru producţie

da

da

da

da

- Lucrări în folos propriu

da

da

da

da

- Diverse

da

da

da

da

*) Numai B.R.

ANEXA Nr. 6 la normele metodologice

MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE

Unitatea..................................

APROB

Şeful/Conducătorul,

.................................................................

CALCULUL

fondului de timp productiv pe anul........................

Nr. crt.

Detalii

ORE

Ofiţeri

Agenţi/maiştri militari/subofiţeri

Personal contractual

Soldaţi şi gradaţi

voluntari

0

1

2

3

4

5

1.

Numărul orelor calendaristice din anul de plan

2.

Numărul orelor aferente zilelor de odihnă şi sărbători legale

3.

Numărul orelor de concediu de odihnă şi studii

4.

Numărul orelor pentru efectuarea serviciilor de zi pe unitate

5.

Numărul orelor pentru pregătirea profesională, militară şi de specialitate

6.

Total ore care se diminuează din fondul de timp calendaristic

(rândul 2+3+4+5)

7.

Total fond de timp productiv (1-6)

8.

Total personal direct productiv

9.

Fond de timp pentru o persoană (rândul 7: 8)

Inginer-şef/similar,

.................................................................

Şef Compartiment plan-producţie/similar,

.................................................................

NOTA:

Pe verso-ul acestei fişe se va justifica modul cum au fost calculate orele la rândurile 3, 4 şi 5.

ANEXA Nr. 7 la normele metodologice

MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE

Unitatea..................................

APROB

Şef/Conducător

.................................................................

CALCULUL

salariului mediu orar

Nr. crt.

Specificare

Total

Din care: categorii de personal

Ofiţeri

Agenţi/maiştri militari/subofiţeri

Personal contractual

Soldaţi şi gradaţi voluntari

Observaţii

1.

Solde lunare/salarii de bază pentru personalul direct productiv

2.

Număr de personal productiv - oameni

3.

Fond de timp pentru personalul productiv - ore

4.

Salariul mediu orar - mii lei*)

*) Raportul dintre solda lunară/salariul de bază pentru personalul direct productiv şi fondul de timp.

Inginer-şef/similar,

.................................................................

Şef compartiment plan-producţie/similar,

.................................................................

ANEXA Nr. 8 la normele metodologice

MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE

Unitatea..................................

MODUL

de stabilire şi aprobare a cotei cheltuielilor indirecte de producţie

1. Cheltuielile indirecte/comune ale secţiilor şi generale de administraţie reprezintă categoria de costuri ocazionate de organizarea şi funcţionarea unităţii productive care nu se pot dimensiona şi include în calculatiile de preţuri în mod direct pe baza criteriilor tehnologice.

2. Acestea se repartizează şi se includ în costurile producţiei, lucrărilor şi serviciilor cu ajutorul unei cote/coeficient care se stabileşte în conformitate cu reglementările în vigoare, luând o anumită bază de raportare.

3. La unităţile productive, cota unică a cheltuielilor indirecte şi generale de administraţie se va stabili prin raportarea volumului acestora ia cuantumul soldelor lunare/salariilor de bază ale personalului direct productiv, potrivit relaţiei:

Cota cheltuielilor indirecte de producţie = Cheltuieli indirecte si generale de administraţie

                                                                                     Total salarii directe

4. Cheltuielile indirecte şi generale de administraţie se analizează şi se determină avându-se în vedere costurile efective ale anului expirat, actualizate la nivelul anului de plan.

5. Cheltuielile lunare cu personalul direct productiv cuprind: solda de funcţie/salariul pentru funcţia îndeplinită, solda de grad/salariul pentru gradul profesional deţinut, gradaţiile aferente, indemnizaţia de comandă/conducere, solda/salariul de merit şi indemnizaţia de dispozitiv.

6. Salariile de bază ale personalului contractual direct productiv cuprind salariul de bază şi, după caz, salariul de merit, indemnizaţia de conducere şi indemnizaţia de dispozitiv.

7. Pentru compararea rezultatelor cu cele ale unor operatori economici cu activitate de producţie similară, unităţile productive pot calcula cota cheltuielilor indirecte pe secţie/compartimente şi pe unitate.

Structura cheltuielilor indirecte/comune ale secţiilor şi generale de administraţie

Nr. crt.

Natura cheltuielilor

Semestru/ An

1.

Solde lunare/salarii de bază ale personalului indirect productiv, sporuri, prime şi indemnizaţii etc, prevăzute şi aprobate de legislaţia în vigoare, aferente întregului personal

2.

Cheltuieli privind contribuţia la asigurările sociale şi contribuţia la asigurările sociale de sănătate, calculate potrivit normelor legale

3.

Cheltuieli privind contribuţia la bugetul asigurărilor pentru şomaj, calculate potrivit normelor legale

4.

Compensaţia bănească a normei de hrană

5.

Deplasări, detaşări, transport persoane, transferări

6.

Materiale pentru reparaţii, întreţinere şi curăţenie la clădiri şi la alte mijloace fixe

7.

Cheltuieli pentru reviziile tehnice, reparaţiile curente şi întreţinerea utilajelor, instalaţiilor, de natura mijloacelor fixe şi obiectelor de inventar

8.

Cheltuieli cu poşta, telecomunicaţii, radio-tv, internet

9.

Cheltuieli pentru întreţinerea şi repararea materialelor de natura obiectelor de inventar de mică valoare sau scurtă durată

10.

Cărţi, reviste, publicaţii şi abonamente

11.

Cheltuieli pentru încălzit

12.

Apă, canal, salubritate

13.

Energie, carburanţi, lubrifianţi, combustibili şi alte materiale

14.

Perisabilităţi şi pierderi în cadrul normelor aprobate

15.

Cheltuieli cu securitatea muncii în unităţi

16.

Furnituri şi alte cheltuieli de birou

17.

Cheltuieli pentru prelucrarea automată a datelor

18.

Reparaţii capitale la clădiri şi la alte mijloace fixe executate în interes propriu

19.

Cheltuieli cu asigurarea normelor de echipament

20.

Cheltuieli cu transportul la şi de la locul de muncă

21.

Cheltuieli cu transportul materialelor

22.

Cheltuieli cu materiale şi prestări de servicii cu caracter funcţional

23.

Cheltuieli cu bunuri şi servicii pentru întreţinere şi funcţionare

24.

Cheltuieli cu primele de asigurare, potrivit dispoziţiilor legale

25.

Alte cheltuieli indirecte

TOTAL:

ANEXA Nr. 9 la normele metodologice

MINISTERUL INTERNELOR Şl REFORMEI ADMINISTRATIVE

Unitatea..................................

APROB

Şeful/Conducătorul,

.................................................................

TABEL

cu necesarul de consumuri tehnologice pentru realizarea programului de producţie pe anul.........

Nr. crt.

Denumirea consumului

U.M.

Preţul unitar (lei cu TVA)

Consumul lunar

Consumul anual

Valoarea lunară

Valoarea totală

1.

Gaze naturale

-lei-

- euro -

-lei-

- euro -

2.

Energie termică

3.

Energie electrică

4.

Apă curentă şi canalizare

5.

Consumuri tehnologice specifice*)

TOTAL consumuri:

*) Se precizează de fiecare unitate, în funcţie de specificul ei.

Inginer-şef/similar,

.................................................................

Şef Compartiment mecano-energetic/similar,

.................................................................

ANEXA Nr. 10 la normele metodologice

MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE

Unitatea..................................

PROGRAMUL DE PRODUCŢIE

pe luna.........anul.............

Poziţia din plan

Comanda nr.

Denumirea produsului sau lucrării

U.M.

Felul lucrării

Norma

unitară

(ore)

Preţul unitar de

producţie, din care

materiale

Cantitatea

Total (ore)

Valoarea

totală, din

care volumul

materialelor

(col.7x8)

Secţia, atelierul grupe etc.

Observaţii

Norma totală (ore)

Termenul

de execuţie

Norma totală (ore)

Termen de

execuţie

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

Inginer-şef/similar,

.................................................................

Intocmit

.................................................................

ANEXA Nr. 11*) la normele metodologice

Ministerul Internelor şi Reformei Administrative

Direcţia Generală Management Logistic şi Administrativ

TIPOGRAFIA

Anul..............................................

Trim..............................................

Termen de finalizare.......................

PLAN..........................................

REZERVĂ...................................

COTRA-COST...........................

COMANDA Nr.......................din.................................

COD PLAN.......................

NR. INTRARE..................

DENUMIREA LUCRĂRII

GRUPA

NR. CALCULAŢIE.......................

TIMP/EX.:......................................

- CANTITATE...................................................................................................................

- FORMAT........................................................................................................................

- NR. PAG./NR. FILE........................................................................................................

- FINISARE.......................................................................................................................

 - INTERIOR.....................................................................................................................

- NR. CULORI

 -COPERTA ......................................................................................................................

SERIA:..................................

NR.:.......................................

PRODUCŢIE

PREGĂTIRE

OPERAŢIA

ATELIER PRODUCŢIE I

ATELIER PRODUCŢIE II

CANTITATEA

DATA/ Semnătura

CANTITATEA

DATA/

Semnatura

FOTOCULEGERE

FOTOR E PRODUC E RE

PROCESARE IMAGINE

ÎNSCRIERE LA IMAGESEITER

RETUŞ

MONTAJ

1/1

1/2

1/4

1/8

COPIAT

1/1

1/2

1/4

1/8

IMPRIMARE

UTILAJ

CANTITATE

DATA/ Semnătura

1/1

1/2

1/4

1/8

NUMEROTARE

UTILAJ

FORMATUL COLII

CANTITATE

DATA/Semnătura

FINASARE

ATELIER PRODUCŢIE 1

Operaţia

Cantinatea

ATELIER PRODUCŢIE 2

Data/Semn.

                                                                                              Data/Semn.                                                                                    Data/Semn.

ATELIER

TIPAR DIGITAL

COPIAT COLOR

LAMINAT

DOCUPRINT

SPIRALAT

XEROX

LEGITIMAŢII

Corecturile sc trimit la beneficiar pentru R.T. la................................................................................................ telefon..............................................

ŞEFUL TIPOGRAFIEI                                                                                                                ŞEF ATELIER

ŞEF PLAN, LANSARE ŞI URMĂRIRE COMENZI

SEMNĂTURA................................ DATA.......................

SEMNĂTURA................................ DATA.......................

*) Anexa nr. 11 este reprodusă în facsimil.

MAT. PRJME/EX.:..........................

MAT. CONS./EX,:..........................

MAN./EX.:......................................

ATENŢIE: PUNGA DE COMANDĂ REPREZINTĂ FIŞA TEHNOLOGICĂ A LUCRĂRII ŞI TREBUIE SĂ CIRCULE LA FIECARE FAZĂ DE OPERAŢIE ŞI SĂ FIE COMPLETATĂ CORESPUNZĂTOR!

Exemplar finit (F.V., carnet, registru, carte) să fie introdus în PUNGA DE COMANDĂ

PREŢ.........................../ex.

CALCUL MATERII PRIME PENTRU LUCRAREA ÎN EXECUŢIE

DENUMIREA MATERIILOR PRIME (SORTIMENT)

F.P.

P.

TOTAL

PREŢ/UM

Notă:

Calculul va sta la baza întocmirii Notei de comandă pentm scoaterea materiilor prime din magazie, în vederea executării comenzii.

MAGAZIE

PRIMITOR................................................

SEMNĂTURA..........................................

(PREDÂTOR)...........................................

SEMNĂTURA..........................................

DATA........................................................

Nr. PACHETE.....................(F.V. / pachet...................................)

Nr. PACHETE.................(Reg. Carnete buc/pachete...................)

Se păstrează

Nu se păstrează

PLACĂ

FILM

Pierderea sau distrugerea fişei tehnologice (punga de comandă) atrage după sine sancţionarea vinovaţilor!

ANEXA Nr. 12 la normele metodologice

MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE

Unitatea...................................

APROB

Şef/Conducător,

..................................................

CALCULAŢIE DE PREŢ

Produsul/Grupa de produse..................................

Reper/cod..............................................................

Nr. crt.

Articole de calculaţie

Suma

1.

Materii prime şi materiale directe

2.

Cheltuieli de transport - aprovizionare

3.

Lucrări, servicii executate de terţi/colaboratori

4.

Cheltuieli cu soldele lunare/salariile de bază ale personalului direct productiv

5.

Cheltuieli privind contribuţia la asigurările sociale calculate asupra drepturilor cuvenite personalului contractual direct productiv şi contribuţia la asigurările sociale de sănătate pentru tot personalul direct productiv

6.

Cheltuieli privind contribuţia la bugetul asigurărilor pentru şomaj, aferente salariilor personalului contractual direct productiv

7.

Cheltuieli indirecte şi generale de administraţie

8.

Preţ de producţie

Inginer-şef/similar,

............................................................

Şef Compartiment financiar-contabil,

............................................................

SPECIFICAŢIA DE MATERIALE

Nr. crt.

Denumirea materialelor

Cod

U.M.

Cantitatea

P/U

Valoarea totală (col. 4x5)

0

1

2

3

4

5

6

Intocmit

............................................................

Verificat

............................................................

DESFĂŞURĂTORUL DE MANOPERĂ

Nr. crt.

Secţia/atelierul operaţiunea

Salariul mediu orar

- lei -

Timpul normat pe operaţiune

- ore -

Valoarea manoperei

- lei -

0

1

2

3

4

Intocmit

............................................................

Verificat

............................................................

ANEXA Nr. 12A la normele metodologice

MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE

Tipografia

APROB

Ordonator terţiar de credite

CALCULAŢIE DE PREŢ

Denumirea lucrării:

Beneficiar:                                                   Poz./plan:

                           Tiraj:

                           Format:                                                       Secţia:

                           Nr. pagini: Tipar:

                           - interior

                          - copertă Inseriere: Legat:

Grupa:                                                                                    Tarif:

1.  Materiale........................................................................................................

     Transport şi manipulare = 10%........................................................................

     Total = materiale + transport şi manipulare.......................................................

2.  Materiale consumabile.....................................................................................

3.  Manoperă.......................................................................................................

Preţ de producţie = 1+2 + 3.................................................................................

Preţ/ex.................................................................................................................

Valoare producţie = preţ/ex. x tiraj.......................................................................

VIZAT TEHNIC

............................................................

Intocmit

............................................................

Şef birou plan,

............................................................

Sef serviciu,

............................................................

Vizat pentru control financiar preventiv,

Contabil-sef

............................................................

1. Materiale

Nr. crt.

Denumirea materialelor

U.M.

Preţul unitar

Cantitatea

Valoarea

Total

F.P

P.

F.P = fără prisoase                      P. = prisoase                                                                      Total secţie.....................

                                                                                                                                             Total:

2. Materiale consumabile        3. Manopera

Nr. crt.

Denumirea operaţiei

Unitatea de calcul

Cantitatea

Preţul unitar

Valoarea

Preţul unitar

Valoarea

Total secţie...........................................

TOTAL GENERAL...........................


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 657/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 657 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 657/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu