ORDIN Nr. 657
din 19 noiembrie 2008
pentru aprobarea Normelor
metodologice privind planificarea si evidenta activitatilor productive din
unitatile Ministerului Internelor si Reformei Administrative
ACT EMIS DE:
MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 812 din 4 decembrie 2008
Având în vedere prevederile pct. 1 din Precizările
privind unele măsuri referitoare la organizarea şi conducerea contabilităţii de
gestiune, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.826/2003,
în temeiul dispoziţiilor art. 7 alin. (4) şi ale art.
15 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008,
ministrul internelor si reformei administrative emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Normele metodologice privind
planificarea şi evidenţa activităţilor productive din unităţile Ministerului
Internelor si Reformei Administrative, prevăzute în anexa care face parte integrantădin prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul internelor şi reformei administrative,
Liviu Radu,
secretar de stat
ANEXĂ
NORME METODOLOGICE
privind planificarea şi evidenţa activităţilor
productive din unităţile Ministerului Internelor şi Reformei Administrative
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Prezentele norme metodologice au drept scop
realizarea unui sistem organizat de planificare şi evidenţă a activităţilor
productive din unităţile Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.
Art. 2. - Prin unităţi
productive ale Ministerului Internelor şi Reformei Administrative se înţelege:
a) unităţi centrale de
reparaţii şi întreţineri, denumite în continuare U.C.R.I.;
b) baze de reparaţii subordonate inspectoratelor generale, denumite în continuare B.R.;
c) secţii de reparaţii
subordonate inspectoratelor generale, denumite în continuare S.R.;
d) Tipografia Ministerului
Internelor şi Reformei Administrative şi punctele tipografice din unităţi;
e) unităţi productive care se
pot constitui la ordin şi urmează să aplice prevederile prezentelor norme
metodologice, denumite în continuare alte structuri.
CAPITOLUL II
Principalii indicatori economico-financiari
utilizaţi de
unităţile productive pentru exprimarea volumului
de activitate şi a rezultatelor obţinute
Art. 3. - In sistemul organizat de planificare şi evidenţă
a activităţilor productive din structurile specializate ale Ministerului
Internelor şi Reformei Administrative se utilizează următorii indicatori economico-financiari:
a) valoarea producţiei;
b) costuri totale pentru realizarea producţiei.
Art. 4. - (1) Valoarea producţiei reprezintă expresia
valorică a producţiei executate într-o perioadă de timp, respectiv lună, trimestru, an, livrată ori destinată
livrării, în perioada raportată, In valoarea producţiei sunt cuprinse:
a) produsele finite şi semifabricatele destinate
livrării;
b) piesele de schimb şi
subansamblurile fabricate, recondiţionate, destinate livrării;
c) lucrările tipografice
destinate structurilor Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.
(2) Valoarea producţiei se determină prin însumarea
valorilor tuturor produselor realizate. Valoarea produselor este rezultatul
înmulţirii cantităţii de produse realizate cu preţul produsului.
Art. 5. - (1) Costurile totale pentru realizarea
producţiei reprezintă suma tuturor bunurilor şi serviciilor cu care este
realizată producţia, precum şi a cheltuielilor de personal. In acest indicator
nu se includ cheltuielile pentru pregătirea de luptă/acţiune, cele
materializate în stocurile de materii prime şi materiale pentru realizarea
producţiei sau pentru rezerve proprii, ajutoarele acordate la trecerea în
rezervă sau la încetarea raporturilor de serviciu, avantajele acordate la
tarifele de cazare, contravaloarea transportului pe timpul concediului de
odihnă, contravaloarea materialelor de natura obiectelor de inventar procurate,
amortizarea mijloacelor fixe, cheltuieli pentru consultanţă şi expertiză,
cheltuieli pentru pregătirea profesională, cheltuieli pentru reclamă şi
publicitate, ajutoarele sociale în numerar, după caz.
(2) Acest indicator economico-financiar vizează
întreaga producţie realizată într-o anumită perioadă, iar în condiţiile date de
structură şi preţuri/tarife, reflectă dinamica
costurilor pe produse.
Art. 6. - Personalul muncitor al unităţilor productive
se împarte, potrivit tabelului cu grupele de personal muncitor al unităţilor
productive prevăzut în anexa nr. 1, după cum urmează:
a) personal direct productiv;
b) personal indirect productiv,
care deserveşte activitatea de producţie.
Art. 7. - (1) Nivelul indicatorilor economico-financiari,
prevăzut în anexa nr. 2, se stabileşte odată cu programele anuale de producţie.
(2) Fiecare unitate întocmeşte programul anual de
producţie, defalcat pe luni, cu respectarea propunerilor şi a realizărilor pe
fiecare trimestru şi cumulat.
(3) Programele se întocmesc, se
avizează şi se aprobă potrivit competenţelor stabilite în anexa nr. 3.
CAPITOLUL III
Intocmirea
programului de producţie
Art. 8. - (1) Programul anual de producţie se
întocmeşte, de către unităţile productive, respectiv structurile beneficiare,
în cazul Bazei centrale pentru asigurarea tehnică a misiunilor pe resortul
transporturi, pe baza solicitărilor primite, pe cale ierarhică, de la
eşaloanele superioare, cu încadrarea strictă în fondurile bugetare aprobate, în
funcţie de profilul, specializarea, capacităţile de producţie şi existentul de
mijloace tehnice ce fac obiectul acestei activităţi, după caz, utilizându-se
modelul din anexa nr. 4.
(2) Tipografiile întocmesc
programul anual de producţie conform anexei nr. 4 A.
(3) Fondul de timp productiv se
calculează la nivelul personalului direct productiv încadrat la data întocmirii
programului de producţie.
(4) Numărul de ore necesare
executării pregătirii de luptă/acţiune şi de specialitate este prevăzut în
dispoziţiile şi în ordinele în vigoare la data întocmirii programului de
producţie.
(5) In vederea soluţionării în volum complet a tuturor
lucrărilor de întreţinere şi reparaţii, inspectoratele generale şi unităţile
necuprinse în structura acestora transmit la U.C.R.I., până la 1 aprilie a
anului în curs pentru anul următor, necesarul de lucrări excedentare faţă de
capacităţile de producţie proprii, pe tipuri de tehnică. Pe baza solicitărilor
primite şi a posibilităţilor tehnice existente, U.C.R.I. stabilesc volumul şi
categoriile de lucrări pe care le pot executa, luate în calcul la fundamentarea
programului de producţie, precum şi pe cele excedentare. Ulterior aprobării
programului de producţie, U.C.R.I. comunică inspectoratelor generale şi
celorlalte unităţi solicitante repartiţia fondului de timp productiv şi a
lucrărilor aferente.
Art. 9. - In programul de producţie anual, activităţile
se înscriu conform precizărilor din anexa nr. 5.
Art. 10. - Programul de producţie al unităţilor
productive conţine, de regulă:
a) fila de avizări şi aprobări;
b) nivelul indicatorilor
economico-financiari prevăzuţi în anexa nr. 2;
c) formularul programului de producţie, prevăzut în
anexele nr. 4 şi 4A;
d) calculul fondului de timp productiv, prevăzut în
anexa nr. 6;
e) calculul salariului mediu orar, prevăzut în anexa
nr. 7;
f) modul de stabilire a cotei
cheltuielilor indirecte de producţie, prevăzut în anexa nr. 8;
g) tabelul cu necesarul de
consumuri tehnologice pentru realizarea programului de producţie, prevăzut în
anexa nr. 9.
Art. 11. - După aprobare programele de producţie ale
unităţilor productive au următoarea destinaţie:
a) un exemplar la eşalonul care Ie-a aprobat;
b) un exemplar la eşalonul care
le-a întocmit;
c) un exemplar la Direcţia
generală management logistic şi administrativ, denumită în continuare D.G.M.L.A., pentru unităţile
productive, subordonate direct acesteia;
Art. 12. - (1) Pe baza prevederilor din programul de producţie anual, U.C.R.I., B.R. şi S.R. elaborează programul de
producţie lunar, prevăzut în anexa nr. 10.
(2) Programul de producţie lunar se întocmeşte până la
data de 25 a fiecărei luni pentru luna următoare, de către compartimentul
planificare producţie, se avizează de inginerul-şef/similarul acestuia şi se
aprobă de şeful/conducătorul unităţii.
Art. 13. - Săptămânal, şefii de secţii şi de ateliere
sunt obligaţi să aducă la cunoştinţă personalului subordonat sarcinile de
producţie şi să urmărească modul de îndeplinire a
acestora.
Art. 14. - Eşaloanele care analizează şi aprobă
programele de producţie verifică:
a) utilizarea eficientă a capacităţilor de producţie;
b) includerea în program a tuturor sarcinilor fizice
ordonate;
c) respectarea normelor de
muncă şi a costurilor de producţie planificate;
d) aplicarea cerinţelor de
specializare în producţie şi a măsurilor de degrevare a bazelor centrale de
unele lucrări ce pot fi executate de către B.R. şi S.R.;
e) redistribuirea unor sarcini între unităţile
productive pentru a se evita paralelismul în executarea aceloraşi repere;
f) încadrarea în fondurile bugetare aprobate.
Art. 15. - După aprobarea programului de producţie,
tipografia lansează comenzi în lucru, conform anexei nr. 11, pentru fiecare
lucrare tipografică, în vederea realizării totale sau în tranşe a acesteia,
conform detalierii din program.
CAPITOLUL IV
Stabilirea, aprobarea şi actualizarea preţurilor şi
tarifelor
Art. 16. - (1) Produsele, lucrările şi serviciile care
se execută de unităţile productive se evaluează pe baza preţurilor şi tarifelor
stabilite de compartimentele tehnice de specialitate ale acestora, în
conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare.
(2) Preţurile şi tarifele se stabilesc pe baza analizei
costurilor din punct de vedere tehnologic şi economico-financiar, astfel încât
ele să reprezinte în mod real cheltuielile de personal şi cele pentru bunuri şi
servicii, cu respectarea articolelor de calculaţie din anexele nr. 12 şi 12A.
(3) Calculaţiile de preţ/tarife cuprind următoarele articole:
a) valoarea materiilor prime şi materialelor directe
care se determină pe baza listelor de materiale întocmite de compartimentul de
proiectare şi inginerie tehnologică, în concordanţă cu consumurile tehnologice
riguros dimensionate. Listele de materiale cuprind, în mod obligatoriu,
potrivit reglementărilor în vigoare, cantitatea, preţul unitar de aprovizionare
valabil la data stabilirii preţurilor, precum şi valoarea totală a
materialelor.
In valoarea materiilor prime şi materialelor directe
este cuprinsă toată gama de materii prime, ansambluri, subansambluri, piese de
schimb, combustibili etc, incluse în produs sau în lucrare, indiferent de sursa
şi modul de procurare a acestora, evaluându-se prin aplicarea metodei „costului
mediu ponderat".
In cazul produselor şi lucrărilor pentru execuţia
cărora beneficiarii pun la dispoziţia unităţii productive, fără plată, materii
prime, ansambluri, subansambluri etc, acestea se includ în costurile de
producţie. In cazul în care produsul/lucrarea se execută contra cost, valoarea
acestuia/acesteia se deduce la facturare;
b) cheltuielile de
transport-aprovizionare, cum sunt: cheltuielile de transport efectuate cu
mijloacele proprii sau din afara unităţii, încărcarea şi descărcarea în/din
magaziile şi depozitele unităţii se adaugă la valoarea materiilor prime şi
materialelor directe.
Intrucât modul de calcul duce la date aproximative,
pentru determinarea cotei, atunci când se programează/planifică, se iau în calcul cheltuielile materiale cu transportul şi aprovizionarea
realizate la sfârşitul anului anterior, actualizate pentru anul în curs;
c) cheltuielile pentru
lucrările şi serviciile executate de terţi/colaboratori, care cuprind
cheltuielile ocazionate de prelucrări mecanice, acoperiri metalice, tratamente,
probe de anduranţă etc, se înscriu la articolul de calculaţie „materii prime şi
materiale";
d) valoarea soldelor şi
salariilor de bază ale personalului direct productiv se determină prin
înmulţirea numărului de ore normate pe operaţiuni şi lucrări, în conformitate
cu tehnologia de fabricaţie, cu salariul mediu stabilit pe unitate, secţie,
atelier sau formaţiune, după caz;
e) cheltuielile privind
asigurările sociale, calculate asupra drepturilor salariale cuvenite
personalului contractual direct productiv, evidenţiază contribuţia unităţii la
asigurările sociale şi contribuţia la asigurările sociale de sănătate,
calculate în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
f) cheltuielile privind
protecţia socială, aferente salariilor personalului contractual productiv,
evidenţiază contribuţia unităţii la constituirea fondului pentru ajutorul de
şomaj, calculată în conformitate cu actele normative în vigoare;
g) cheltuielile
indirecte/comune ale secţiilor şi generale de administraţie se includ în
calculaţiile de preţ prin aplicarea asupra salariilor directe a cotei
cheltuielilor indirecte de producţie, fundamentată şi stabilită conform anexei
nr. 8;
h) preţul de producţie este dat de suma cheltuielilor
enumerate la lit. a)-g).
(4) Costurile de producţie sunt determinate pe baza
fişelor tehnologice, normelor de consum de materiale şi normelor de timp,
avându-se în vedere gradul de dotare tehnică a unităţii productive, gradul de
complexitate a produselor/lucrărilor şi nivelul pregătirii forţei de muncă în
concordanţă cu cerinţele tehnologice respective.
Art. 17. - La fundamentarea calculaţiilor de preţ nu se
iau în calcul cheltuielile neproductive generate de rebuturi, amenzi,
penalizări, pierderi de materii prime şi materiale etc, cu excepţia celor
prevăzute în licenţele de fabricaţie, în documentaţiile şi în normele legal
aprobate. De asemenea, este interzisă de lege supraevaluarea unor elemente de
cheltuieli.
Art. 18. - (1) Calculaţiile de preţ pentru evaluarea
produselor, lucrărilor şi serviciilor se întocmesc de către compartimentele
tehnice de specialitate ale unităţilor productive pe baza datelor de
fundamentare proprii şi a elementelor de cheltuieli existente în evidenţa
contabilă.
(2) Calculaţiile de preţ se certifică de şefii
compartimentelor tehnice de specialitate, se vizează pentru control financiar
preventiv de şeful compartimentului financiar-contabilitate şi se aprobă de
şeful/conducătorul unităţii.
Art. 19. - Preţurile stabilite potrivit competenţelor
legale intră în vigoare la data prevăzută în actul de aprobare şi se
revizuiesc/actualizează în situaţia în care se modifică elementele care au stat
la baza stabilirii lor, reanalizându-se fiecare articol de calculatie.
Art. 20. -Anexele nr. 1, 2, 3, 4, 4A, 5, 6, 7, 8, 9,
10, 11, 12 şi 12Afac parte integrantă din prezentele norme metodologice.
ANEXA Nr. 1 la normele metodologice
MINISTERUL INTERNELOR ŞI
REFORMEI ADMINISTRATIVE
Unitatea.................................
TABEL
cu grupele de personal muncitor al unităţilor
productive
Personalul muncitor al unităţilor
productive se împarte în următoarele grupe:
1. Personal direct productiv:
a) muncitori din secţiile de
producţie, ateliere, laboratoare, grupe etc;
b) şefii de ateliere, laboratoare grupe, care execută
lucrări ce se încadrează în tehnologiile aprobate;
c) personalul pentru controlul tehnic de calitate şi
tehnologi, inclusiv şefii compartimentelor, cel de constatare-triere, dacă au
un fond de timp tehnologic afectat.
2. Personal indirect
productiv, care deserveşte activitatea de producţie:
a) personalul din conducerea
unităţii;
b) personalul din compartimentele organizarea,
programarea şi urmărirea producţiei, normarea şi protecţia muncii,
financiar-contabil şi preţuri, organizare-mobilizare, logistic, medical,
documente secrete şi alte categorii prevăzute de statele de organizare;
c) proiectanţii şi desenatorii;
d) personalul din compartimentul mecano-energetic;
e) personalul care efectuează
aprovizionarea, primirea-recepţia, manipularea, stivuirea, transportul,
expediţia etc. a bunurilor materiale;
f) personalul administrativ-gospodăresc
ANEXA Nr. 2 la normele metodologice
MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE
Unitatea....................................
NIVELUL
indicatorilor economico-financiari planificaţi pe
anul...........
Nr. crt.
|
Indicatori
|
U.M.
|
Propuneri pentru anul
|
Realizări pentru anul
|
Total
|
Trimestrul
|
Total
|
Trimestrul
|
I
|
II
|
III
|
IV
|
I
|
II
|
III
|
IV
|
1.
|
Valoarea producţiei
|
mii lei
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
Costurile totale pentru realizarea producţiei
|
mii lei
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Şeful/Conducătorul,
.................................................................
Inginer-şef/similar,
.................................................................
Şef compartiment financiar-contabil,
.................................................................
ANEXA Nr. 3 la normele metodologice
MINISTERUL INTERNELOR ŞI
REFORMEI ADMINISTRATIVE
TABEL
cuprinzând
competenţele de avizare şi aprobare a programelor anuale de producţie
Detalii
|
Cine întocmeşte Termen
|
Cine analizează, avizează Termen
|
Cine aprobă Termen
|
Programe anuale de producţie
|
U.C.R.I.
20 noiembrie
|
Serviciile de specialitate din
U.C.R.I.
1 decembrie
|
Şeful U.C.R.I.
15 decembrie
|
B.R.
20 noiembrie
|
Serviciile de specialitate din
inspectoratele generale
1 decembrie
|
Sefii/conducătorii inspectoratelor
generale
15 decembrie
|
S.R.
20 noiembrie
|
Serviciile de specialitate din
inspectoratele generale
1 decembrie
|
Şefii/conducătorii
inspectoratelor generale
15 decembrie
|
puncte tipoarafice
Tipografia MIRA
5 decembrie
|
Serviciile de specialitate din
inspectoratele generale si D.G.M.L.A.
15 decembrie
|
Şefii/conducătorii inspectoratelor
generale si directorul general al D.G.M.L.A.
20 decembrie
|
Alte unităţi 20 noiembrie
|
Serviciile de specialitate din
inspectoratele generale
1 decembrie
|
Sefii/conducătorii inspectoratelor
generale 15 decembrie
|
ANEXA Nr. 4 la normele metodologice
MINISTERUL INTERNELOR Şl REFORMEI
ADMINISTRATIVE
Unitatea..................................
APROB
.................................................................
AVIZAT
.................................................................
PROGRAMUL DE PRODUCŢIE PE ANUL......................
- model -
I. Reparaţii şi
revizii
Poziţia din plan
|
Denumirea produsului
|
U.M.
|
Felul lucrării
|
Norma
unitară
(ore)
|
Preţul unitar de producţie/
din care
materiale
|
Fizic
|
Timp (ore)
|
Valoarea producţiei, din care valoarea materialelor
(mii lei)
|
Articolul
bugetar/
beneficiarul
|
Trimestrul
|
Total
|
Trimestrul
|
Total
|
Trimestrul
|
Total
|
1
|
2
|
3
|
4
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
|
Cod şi denumire categorie de tehnică
Cod şi denumire grupă de tehnică
Cod şi denumire subgrupă de tehnică
|
|
Denumire produs 1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Denumire produs 2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL SUBGRUPĂ (cod)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cod şi denumire subgrupă de tehnică
|
|
Denumire produs
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL SUBGRUPĂ (cod)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL GRUPĂ (cod)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL CATEGORIE (cod)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL CAPITOL I (cod)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
II. Fabricaţii şi
modernizări
Poziţia din plan
|
Denumirea produsului
|
U.M.
|
Felul lucrării
|
Norma
unitară
(ore)
|
Preţul unitar de producţie/
din care
materiale
|
Fizic
|
Timp (ore)
|
Valoarea producţiei, din care valoarea materialelor
(mii lei)
|
Articolul
bugetar/
beneficiarul
|
Trimestrul
|
Total
|
Trimestrul
|
Total
|
Trimestrul
|
Total
|
1
|
2
|
3
|
4
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
|
Fabricaţii de produse prevăzute în planul de înzestrare
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Modernizări de produse prevăzute în planul de înzestrare
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL CAPITOL II:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III. Alte lucrări
Poziţia din plan
|
Denumirea produsului
|
U.M.
|
Timpul
(ore)
|
Valoarea producţiei, din care valoarea materialelor (mii lei)
|
Articolul
bugetar/
beneficiarul
|
Trimestrul
|
Total
|
Trimestrul
|
Total
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
|
|
1.
|
Recondiţionări de piese de schimb şi subansambluri
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
Fabricaţii de piese de schimb şi subansambluri
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
Asimilări de produse noi:
- piese de schimb şi subansambluri
- proiectare şi inginerie tehnologică
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
Asistenţă tehnică
|
|
|
|
|
|
|
5.
|
Autoutilări - instalaţii, agregate şi dispozitive pentru
producţie
|
|
|
|
|
|
|
6.
|
Reparaţii, revizii şi întreţineri ale utilajelor şi
maşinilor-unelte proprii
|
|
|
|
|
|
|
7.
|
Lucrări în folos propriu
|
|
|
|
|
|
|
8.
|
Diverse
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL CAPITOL III:
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL GENERAL:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Intocmit
.................................................................
ANEXA Nr. 4A la normele metodologice
MINISTERUL INTERNELOR ŞI
REFORMEI ADMINISTRATIVE
Tipografia
APROB
.................................................................
AVIZAT
.................................................................
PROGRAMUL DE PRODUCŢIE PE ANUL .............
Nr. crt.
|
Denumirea imprimatului
|
U.M.
|
Format/ nr. file
|
Costul materialelor/U.M., din care:
|
Cantitatea planificată
|
Valoarea (lei), din care:
|
Fond de timp
productiv/
lucrare
|
Total
|
Materii prime
|
Materiale consumabile
|
Total
|
Materii prime
|
Materiale consumabile
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Intocmit
.................................................................
ANEXA Nr. 5 la normele metodologice
TABEL
cuprinzând tipurile de activităţi ce se înscriu în
programul anual de producţie
Capitolul
|
Activităţi
|
Categorii de unităţi bugetare
|
U.C.R.I
|
B.R./S.R.
|
Tipografii
|
Alte unităţi
|
I
|
Reparaţii şi revizii
|
da
|
da
|
da
|
da
|
II
|
Fabricaţii şi modernizări
|
da
|
-
|
da
|
-
|
III
|
Alte activităţi:
- Recondiţionări de piese de schimb şi subansambluri
|
da
|
da
|
-
|
__
|
- Fabricaţii de piese de schimb şi subansambluri
|
da
|
da
|
-
|
-
|
Asimilări de produse noi/plan tehnic:
a) piese de schimb şi subansambluri
b) proiectare şi inginerie tehnologică
|
da da
|
da*)
|
-
|
-
|
- Asistenţă tehnică
|
da
|
da
|
-
|
-
|
- Autoutilări cu instalaţii, agregate şi dispozitive pentru
producţie
|
da
|
da
|
da
|
da
|
- Lucrări în folos propriu
|
da
|
da
|
da
|
da
|
- Diverse
|
da
|
da
|
da
|
da
|
*) Numai B.R.
ANEXA Nr. 6 la normele metodologice
MINISTERUL INTERNELOR ŞI
REFORMEI ADMINISTRATIVE
Unitatea..................................
APROB
Şeful/Conducătorul,
.................................................................
CALCULUL
fondului de timp productiv pe
anul........................
Nr. crt.
|
Detalii
|
ORE
|
Ofiţeri
|
Agenţi/maiştri militari/subofiţeri
|
Personal contractual
|
Soldaţi şi gradaţi
voluntari
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1.
|
Numărul orelor calendaristice din anul de
plan
|
|
|
|
|
2.
|
Numărul orelor aferente zilelor de odihnă şi sărbători legale
|
|
|
|
|
3.
|
Numărul orelor de concediu de odihnă şi studii
|
|
|
|
|
4.
|
Numărul orelor pentru efectuarea serviciilor de zi pe unitate
|
|
|
|
|
5.
|
Numărul orelor pentru pregătirea profesională, militară şi de
specialitate
|
|
|
|
|
6.
|
Total ore care se diminuează din fondul de timp calendaristic
(rândul 2+3+4+5)
|
|
|
|
|
7.
|
Total fond de timp productiv (1-6)
|
|
|
|
|
8.
|
Total personal direct productiv
|
|
|
|
|
9.
|
Fond de timp pentru o persoană (rândul 7:
8)
|
|
|
|
|
Inginer-şef/similar,
.................................................................
Şef Compartiment plan-producţie/similar,
.................................................................
NOTA:
Pe verso-ul acestei fişe se va justifica modul cum au
fost calculate orele la rândurile 3, 4 şi 5.
ANEXA Nr. 7 la normele metodologice
MINISTERUL INTERNELOR ŞI
REFORMEI ADMINISTRATIVE
Unitatea..................................
APROB
Şef/Conducător
.................................................................
CALCULUL
salariului mediu orar
Nr. crt.
|
Specificare
|
Total
|
Din care: categorii de personal
|
Ofiţeri
|
Agenţi/maiştri militari/subofiţeri
|
Personal contractual
|
Soldaţi şi gradaţi voluntari
|
Observaţii
|
1.
|
Solde lunare/salarii de bază pentru
personalul direct productiv
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
Număr de personal productiv - oameni
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
Fond de timp pentru personalul productiv - ore
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
Salariul mediu orar - mii lei*)
|
|
|
|
|
|
|
*) Raportul dintre solda lunară/salariul de bază pentru
personalul direct productiv şi fondul de timp.
Inginer-şef/similar,
.................................................................
Şef compartiment plan-producţie/similar,
.................................................................
ANEXA Nr. 8 la normele metodologice
MINISTERUL INTERNELOR ŞI
REFORMEI ADMINISTRATIVE
Unitatea..................................
MODUL
de stabilire şi aprobare a cotei cheltuielilor
indirecte de producţie
1. Cheltuielile
indirecte/comune ale secţiilor şi generale de administraţie reprezintă
categoria de costuri ocazionate de organizarea şi funcţionarea unităţii
productive care nu se pot
dimensiona şi include în calculatiile de preţuri în mod direct pe baza criteriilor tehnologice.
2. Acestea se repartizează şi se includ în costurile
producţiei, lucrărilor şi serviciilor cu ajutorul unei cote/coeficient care se
stabileşte în conformitate cu reglementările în vigoare, luând o anumită bază
de raportare.
3. La unităţile productive, cota unică a cheltuielilor
indirecte şi generale de administraţie se va stabili prin raportarea volumului acestora ia cuantumul soldelor
lunare/salariilor de bază ale personalului direct productiv, potrivit relaţiei:
Cota cheltuielilor indirecte de
producţie = Cheltuieli
indirecte si generale de administraţie
Total
salarii directe
4. Cheltuielile indirecte şi generale de administraţie
se analizează şi se determină avându-se în vedere costurile efective ale anului
expirat, actualizate la nivelul anului de plan.
5. Cheltuielile lunare cu
personalul direct productiv cuprind: solda de funcţie/salariul pentru funcţia
îndeplinită, solda de grad/salariul pentru gradul profesional deţinut,
gradaţiile aferente, indemnizaţia de comandă/conducere, solda/salariul de merit
şi indemnizaţia de dispozitiv.
6. Salariile de bază ale
personalului contractual direct productiv cuprind salariul de bază şi, după
caz, salariul de merit, indemnizaţia de conducere şi indemnizaţia de
dispozitiv.
7. Pentru compararea rezultatelor
cu cele ale unor operatori economici cu activitate de producţie similară,
unităţile productive pot calcula cota cheltuielilor indirecte pe
secţie/compartimente şi pe unitate.
Structura cheltuielilor indirecte/comune ale
secţiilor şi generale de administraţie
Nr. crt.
|
Natura cheltuielilor
|
Semestru/ An
|
1.
|
Solde lunare/salarii de bază ale personalului indirect productiv,
sporuri, prime şi indemnizaţii etc, prevăzute şi aprobate de legislaţia în
vigoare, aferente întregului personal
|
|
2.
|
Cheltuieli privind contribuţia la
asigurările sociale şi contribuţia la asigurările sociale de sănătate,
calculate potrivit normelor legale
|
|
3.
|
Cheltuieli privind contribuţia la bugetul asigurărilor pentru
şomaj, calculate potrivit normelor legale
|
|
4.
|
Compensaţia bănească a normei de hrană
|
|
5.
|
Deplasări, detaşări, transport persoane, transferări
|
|
6.
|
Materiale pentru reparaţii, întreţinere şi curăţenie la clădiri
şi la alte mijloace fixe
|
|
7.
|
Cheltuieli pentru reviziile tehnice, reparaţiile curente şi
întreţinerea utilajelor, instalaţiilor, de natura mijloacelor fixe şi
obiectelor de inventar
|
|
8.
|
Cheltuieli cu poşta, telecomunicaţii, radio-tv, internet
|
|
9.
|
Cheltuieli pentru întreţinerea şi repararea materialelor de
natura obiectelor de inventar de mică valoare sau scurtă durată
|
|
10.
|
Cărţi, reviste, publicaţii şi abonamente
|
|
11.
|
Cheltuieli pentru încălzit
|
|
12.
|
Apă, canal, salubritate
|
|
13.
|
Energie, carburanţi, lubrifianţi, combustibili şi alte materiale
|
|
14.
|
Perisabilităţi şi pierderi în cadrul normelor aprobate
|
|
15.
|
Cheltuieli cu securitatea muncii în unităţi
|
|
16.
|
Furnituri şi alte cheltuieli de birou
|
|
17.
|
Cheltuieli pentru prelucrarea automată a datelor
|
|
18.
|
Reparaţii capitale la clădiri şi la alte mijloace fixe executate
în interes propriu
|
|
19.
|
Cheltuieli cu asigurarea normelor de echipament
|
|
20.
|
Cheltuieli cu transportul la şi de la locul de muncă
|
|
21.
|
Cheltuieli cu transportul materialelor
|
|
22.
|
Cheltuieli cu materiale şi prestări de servicii cu caracter
funcţional
|
|
23.
|
Cheltuieli cu bunuri şi servicii pentru întreţinere şi
funcţionare
|
|
24.
|
Cheltuieli cu primele de asigurare, potrivit dispoziţiilor legale
|
|
25.
|
Alte cheltuieli indirecte
|
|
TOTAL:
|
|
ANEXA Nr. 9 la normele metodologice
MINISTERUL INTERNELOR Şl REFORMEI ADMINISTRATIVE
Unitatea..................................
APROB
Şeful/Conducătorul,
.................................................................
TABEL
cu necesarul de consumuri tehnologice pentru
realizarea programului de producţie pe anul.........
Nr. crt.
|
Denumirea consumului
|
U.M.
|
Preţul unitar (lei cu TVA)
|
Consumul lunar
|
Consumul anual
|
Valoarea lunară
|
Valoarea totală
|
1.
|
Gaze naturale
|
|
|
|
|
-lei-
|
- euro -
|
-lei-
|
- euro -
|
2.
|
Energie termică
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
Energie electrică
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
Apă curentă şi canalizare
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.
|
Consumuri tehnologice specifice*)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL consumuri:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) Se precizează de fiecare unitate, în funcţie de
specificul ei.
Inginer-şef/similar,
.................................................................
Şef Compartiment mecano-energetic/similar,
.................................................................
ANEXA Nr. 10 la normele metodologice
MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE
Unitatea..................................
PROGRAMUL DE PRODUCŢIE
pe luna.........anul.............
Poziţia
din plan
|
Comanda nr.
|
Denumirea
produsului sau lucrării
|
U.M.
|
Felul
lucrării
|
Norma
unitară
(ore)
|
Preţul unitar de
producţie,
din care
materiale
|
Cantitatea
|
Total (ore)
|
Valoarea
totală,
din
care
volumul
materialelor
(col.7x8)
|
Secţia,
atelierul grupe etc.
|
Observaţii
|
Norma
totală (ore)
|
Termenul
de
execuţie
|
Norma
totală (ore)
|
Termen de
execuţie
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Inginer-şef/similar,
.................................................................
Intocmit
.................................................................
ANEXA Nr. 11*) la normele metodologice
Ministerul Internelor şi Reformei Administrative
Direcţia Generală Management Logistic şi Administrativ
TIPOGRAFIA
Anul..............................................
Trim..............................................
Termen de finalizare.......................
PLAN..........................................
REZERVĂ...................................
COTRA-COST...........................
COMANDA Nr.......................din.................................
COD PLAN.......................
NR. INTRARE..................
NR. CALCULAŢIE.......................
TIMP/EX.:......................................
-
CANTITATE...................................................................................................................
-
FORMAT........................................................................................................................
- NR. PAG./NR.
FILE........................................................................................................
-
FINISARE.......................................................................................................................
-
INTERIOR.....................................................................................................................
- NR. CULORI
-COPERTA
......................................................................................................................
|
SERIA:..................................
NR.:.......................................
PRODUCŢIE
PREGĂTIRE
|
OPERAŢIA
|
ATELIER PRODUCŢIE I
|
ATELIER PRODUCŢIE II
|
CANTITATEA
|
DATA/ Semnătura
|
CANTITATEA
|
DATA/
Semnatura
|
FOTOCULEGERE
|
|
|
|
|
FOTOR E PRODUC E RE
|
|
|
|
|
PROCESARE IMAGINE
|
|
|
|
|
ÎNSCRIERE LA IMAGESEITER
|
|
|
|
|
RETUŞ
|
|
|
|
|
MONTAJ
1/1
|
|
|
|
|
1/2
|
|
|
|
|
1/4
|
|
|
|
|
1/8
|
|
|
|
|
COPIAT
1/1
|
|
|
|
|
1/2
|
|
|
|
|
1/4
|
|
|
|
|
1/8
|
|
|
|
|
IMPRIMARE
|
UTILAJ
|
CANTITATE
|
DATA/ Semnătura
|
1/1
|
|
|
|
1/2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1/4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1/8
|
|
|
|
NUMEROTARE
|
UTILAJ
|
FORMATUL COLII
|
CANTITATE
|
DATA/Semnătura
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
FINASARE
ATELIER PRODUCŢIE 1
|
Operaţia
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cantinatea
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ATELIER PRODUCŢIE 2
|
|
Data/Semn.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Data/Semn. Data/Semn.
ATELIER
TIPAR DIGITAL
|
COPIAT COLOR
|
|
LAMINAT
|
|
DOCUPRINT
|
|
SPIRALAT
|
|
XEROX
|
|
LEGITIMAŢII
|
|
Corecturile sc trimit la beneficiar pentru R.T.
la................................................................................................
telefon..............................................
ŞEFUL
TIPOGRAFIEI
ŞEF ATELIER
ŞEF PLAN, LANSARE ŞI URMĂRIRE COMENZI
SEMNĂTURA................................ DATA.......................
SEMNĂTURA................................
DATA.......................
*) Anexa nr. 11 este reprodusă în facsimil.
MAT. PRJME/EX.:..........................
MAT. CONS./EX,:..........................
MAN./EX.:......................................
|
ATENŢIE: PUNGA DE COMANDĂ REPREZINTĂ FIŞA
TEHNOLOGICĂ A LUCRĂRII ŞI TREBUIE SĂ CIRCULE LA FIECARE FAZĂ DE OPERAŢIE ŞI SĂ
FIE COMPLETATĂ CORESPUNZĂTOR!
Exemplar finit (F.V., carnet, registru, carte) să fie
introdus în PUNGA DE COMANDĂ
PREŢ.........................../ex.
|
CALCUL MATERII PRIME PENTRU
LUCRAREA ÎN EXECUŢIE
|
DENUMIREA MATERIILOR PRIME
(SORTIMENT)
|
F.P.
|
P.
|
TOTAL
|
PREŢ/UM
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Notă:
Calculul va sta la baza întocmirii Notei de comandă
pentm scoaterea materiilor prime din magazie, în vederea executării comenzii.
MAGAZIE
PRIMITOR................................................
SEMNĂTURA..........................................
(PREDÂTOR)...........................................
SEMNĂTURA..........................................
DATA........................................................
Nr. PACHETE.....................(F.V. /
pachet...................................)
Nr. PACHETE.................(Reg. Carnete
buc/pachete...................)
|
Se păstrează
|
Nu se păstrează
|
PLACĂ
|
|
|
FILM
|
|
|
Pierderea sau distrugerea fişei tehnologice (punga de comandă) atrage după sine
sancţionarea vinovaţilor!
ANEXA Nr. 12 la normele metodologice
MINISTERUL INTERNELOR ŞI
REFORMEI ADMINISTRATIVE
Unitatea...................................
APROB
Şef/Conducător,
..................................................
CALCULAŢIE DE PREŢ
Produsul/Grupa de
produse..................................
Reper/cod..............................................................
Nr. crt.
|
Articole de calculaţie
|
Suma
|
1.
|
Materii prime şi materiale directe
|
|
2.
|
Cheltuieli de transport - aprovizionare
|
|
3.
|
Lucrări, servicii executate de terţi/colaboratori
|
|
4.
|
Cheltuieli cu soldele lunare/salariile de bază ale personalului
direct productiv
|
|
5.
|
Cheltuieli privind contribuţia la
asigurările sociale calculate asupra drepturilor cuvenite personalului
contractual direct productiv şi contribuţia la asigurările sociale de
sănătate pentru tot personalul direct productiv
|
|
6.
|
Cheltuieli privind contribuţia la bugetul asigurărilor pentru
şomaj, aferente salariilor personalului contractual direct productiv
|
|
7.
|
Cheltuieli indirecte şi generale de administraţie
|
|
8.
|
Preţ de producţie
|
|
Inginer-şef/similar,
............................................................
Şef Compartiment financiar-contabil,
............................................................
SPECIFICAŢIA DE
MATERIALE
Nr. crt.
|
Denumirea materialelor
|
Cod
|
U.M.
|
Cantitatea
|
P/U
|
Valoarea totală (col. 4x5)
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Intocmit
............................................................
Verificat
............................................................
DESFĂŞURĂTORUL DE MANOPERĂ
Nr. crt.
|
Secţia/atelierul operaţiunea
|
Salariul mediu orar
- lei -
|
Timpul normat pe operaţiune
- ore -
|
Valoarea manoperei
- lei -
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Intocmit
............................................................
Verificat
............................................................
ANEXA Nr. 12A la normele metodologice
MINISTERUL INTERNELOR ŞI
REFORMEI ADMINISTRATIVE
Tipografia
APROB
Ordonator terţiar de credite
CALCULAŢIE DE PREŢ
Denumirea lucrării:
Beneficiar:
Poz./plan:
Tiraj:
Format:
Secţia:
Nr. pagini: Tipar:
- interior
-
copertă Inseriere: Legat:
Grupa:
Tarif:
1.
Materiale........................................................................................................
Transport şi manipulare =
10%........................................................................
Total = materiale +
transport şi manipulare.......................................................
2. Materiale consumabile.....................................................................................
3.
Manoperă.......................................................................................................
Preţ de producţie = 1+2 +
3.................................................................................
Preţ/ex.................................................................................................................
Valoare producţie = preţ/ex. x tiraj.......................................................................
VIZAT TEHNIC
............................................................
Intocmit
............................................................
Şef birou plan,
............................................................
Sef serviciu,
............................................................
Vizat pentru control financiar preventiv,
Contabil-sef
............................................................
1. Materiale
Nr. crt.
|
Denumirea materialelor
|
U.M.
|
Preţul unitar
|
Cantitatea
|
Valoarea
|
Total
|
F.P
|
P.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
F.P = fără
prisoase P. =
prisoase
Total secţie.....................
Total:
2. Materiale consumabile 3. Manopera
Nr. crt.
|
Denumirea operaţiei
|
Unitatea de calcul
|
Cantitatea
|
Preţul unitar
|
Valoarea
|
Preţul unitar
|
Valoarea
|
Total secţie...........................................
TOTAL GENERAL...........................