ORDIN Nr. 602
din 23 septembrie 2008
pentru aprobarea
Corrigendumului nr. 2 la Ghidul solicitantului si conditiile specifice ale
cererii de propuneri de proiecte nr. 55 si a Corrigendumului nr. 2 la Ghidul
solicitantului si conditiile specifice ale cererii de propuneri de proiecte nr.
56
ACT EMIS DE:
MINISTERUL MUNCII,FAMILIEI SI EGALITATII DE SANSE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 846 din 16 decembrie 2008
Având în vedere:
- Decizia CE nr. 5.811 din 22 noiembrie 2007 de
adoptare a programului operaţional de ajutor comunitar din partea Fondului
Social European în conformitate cu obiectivul „Convergenţă" în România;
- Ordinul ministrului muncii, familiei şi egalităţii de
şanse şi al ministrului economiei şi finanţelor nr. 3/185/2008 pentru
stabilirea regulilor de eligibilitate şi a listei cheltuielilor eligibile în
cadrul operaţiunilor finanţate prin Programul operaţional sectorial
„Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013";
- Ordinul ministrului muncii, familiei şi egalităţii de
şanse nr. 99/2008 pentru aprobarea unor acorduri de delegare de funcţii privind
implementarea Programului operaţional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane
2007-2013", între Autoritatea de management pentru Programul operaţional
sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013" şi organismele
intermediare;
- Ordinul ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse nr. 409/2008 privind aprobarea
documentelor necesare implementării Programului operaţional sectorial
„Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013";
- Ordinul ministrului
finanţelor publice nr. 1.792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice
privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor
instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea
angajamentelor bugetare şi legale,
în baza art. 14 din Hotărârea Guvernului nr. 381/2007
privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii
de Şanse,cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Corrigendumul nr. 2 la Ghidul
solicitantului şi condiţiile specifice ale cererii de propuneri de proiecte nr.
55, pentru proiecte strategice, prevăzut în anexa nr. 1.
Art. 2. - Se aprobă Corrigendumul nr. 2 la Ghidul
solicitantului şi condiţiile specifice ale cererii de propuneri de proiecte nr. 56, pentru proiecte
strategice, prevăzut în anexa nr. 2.
Art. 3. -Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 4. - Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii de
Şanse, prin Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane" va duce la
îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 5. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse,
Vaier Bindea,
secretar de stat
ANEXA Nr. 1
CORRIGENDUM Nr. 2
la Ghidul solicitantului şi condiţiile specifice
pentru cererea de propuneri de proiecte nr. 55 „Educaţie mai bună pentru toţi"
- proiecte strategice -
1. La capitolul 2
„POS DRU 2007-2013" - „Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor
Umane 2007-2013", subcapitolul 2.2 „Domeniu Major de Intervenţie 1.1"
- „Acces la educaţie şi formare profesională iniţială de calitate",
paragraful trei se modifică după cum urmează:
„Obiectivul specific avut în vedere în cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte strategice vizează îmbunătăţirea şi
restructurarea sistemului de învăţământ preuniversitar, ameliorarea capacităţii
acestuia de a furniza competenţe-cheie şi profesionale pentru toţi, prin
restructurarea cadrului de referinţă al curriculumului naţional din perspectiva
dezvoltării şi formării competenţelor-cheie şi promovarea inovării, precum şi o
mai bună corelare cu nevoile pieţei muncii şi ale societăţii bazate pe
cunoaştere prin îmbunătăţirea managementului, proceselor şi instrumentelor de
planificare, la nivel naţional, regional şi local".
2. La capitolul 3
„Eligibilitatea activităţilor şi a grupului ţintă", subcapitolul 3.1
„Activităţi eligibile" se completează după cum urmează:
„• Elaborarea/actualizarea/revizuirea/testarea/implementarea de metodologii, instrumente şi proceduri pentru
managementul şi asigurarea calităţii, managementul educaţional, evaluare şi acreditare, descentralizare, examinarea
şi evaluarea elevilor, inspecţie şcolară, inclusiv construcţia/actualizarea şi
implementarea de sisteme de indicatori de referinţă etc;
•
Elaborarea/actualizarea/revizuirea/testarea/implementarea documentelor de
planificare în educaţie şi formarea profesională iniţială (PRAI, PLAI, planuri
de acţiune ale şcolii);
• Elaborarea/dezvoltarea/actualizarea/revizuirea/testarea
şi implementarea de calificări şi standarde profesionale în educaţia şi
formarea profesională iniţială."
3. La capitolul 3
„Eligibilitatea activităţilor şi a grupului ţintă", subcapitolul 3.2 „Grup
ţintă eligibil" se completează după cum urmează:
„• Directori şi membri ai consiliilor de administraţie
ale unităţilor de învăţământ;
• Membri ai comisiilor de evaluare şi asigurare a
calităţii din unităţile de învăţământ preuniversitar;
• Membri ai consorţiilor
regionale şi ai partenerilor sociali în educaţie (de exemplu, Comitetul Local
de Dezvoltare a Parteneriatului Social în Formarea Profesională)."
ANEXA Nr. 2
CORRIGENDUM Nr. 2
la Ghidul solicitantului şi condiţiile specifice
pentru cererea de propuneri de proiecte nr. 56
„Universitate pentru viitor"
- proiecte strategice -
1. La capitolul 2
„POS DRU 2007-2013" - „Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea
Resurselor Umane 2007-2013", subcapitolul 2.2 „Domeniu Major de
Intervenţie 1.2" - „Calitate în învăţământul superior", paragraful 2
se modifică şi se completează după cum urmează:
„In cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte
strategice vor fi finanţate exclusiv proiectele implementate la nivel
naţional/de sistem, în învăţământul superior, care urmăresc:
- dezvoltarea şi implementarea
de mecanisme, sisteme, instrumente şi proceduri de îmbunătăţire a accesului şi
oportunităţilor de învăţare în învăţământul superior, la nivelul ciclurilor de
studii universitare de licenţă şi masterat;
- dezvoltarea şi implementarea
de mecanisme, instrumente, destinate îmbunătăţirii sistemului de învăţământ
superior şi a capacităţii acestuia de a furniza competenţe cerute pe piaţa
muncii şi a susţine competitivitatea şi dezvoltarea economică şi socială,
inclusiv prin identificarea, dezvoltarea şi
consolidarea de reţele şi parteneriate între instituţii de
învăţământ superior, centre de cercetare, mediul de afaceri etc."
2. La capitolul 2
„POS DRU 2007-2013 - „Programul Operaţional
Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013", subcapitolul 2.2 „Domeniu Major de Intervenţie 1.2" -
„Calitate în învăţământul superior", paragraful 3 se modifică după cum
urmează:
„Obiectivele specifice avute în vedere în cadrul
acestei cereri de propuneri de proiecte strategice vizează:
- îmbunătăţirea accesului şi oportunităţilor de
învăţare în învăţământul superior, la nivelul ciclurilor de studii universitare
de licenţă şi masterat;
- creşterea gradului de
deschidere a învăţământului superior către piaţa muncii şi îmbunătăţirea
capacităţii acestuia de a furniza calificări relevante şi de a contribui la
dezvoltarea economică şi socială, inclusiv consolidarea inovării, cooperării şi
a reţelelor între universităţi, mediul de afaceri şi centrele de cercetare.
Pentru realizarea acestui obiectiv sunt eligibile
proiectele care contribuie, la nivel de sistem, la dezvoltarea, testarea,
îmbunătăţirea şi implementarea de proceduri, mecanisme, sisteme, instrumente
inovative, cum ar fi: mecanisme de creştere/facilitare a accesului la
învăţământul superior, în particular pentru grupurile vulnerabile; sisteme de credite
de studii şi alte tipuri de forme de sprijin; mecanisme şi instrumente de
extindere a oportunităţilor de învăţare, inclusiv scheme de susţinere
complementară a mobilităţilor academice în spaţiul Uniunii Europene.
De asemenea, sunt eligibile proiectele care au în
vedere, la nivel de sistem, elaborarea şi/sau implementarea de politici,
planuri de acţiune, studii, măsuri, reţele, instrumente de
îmbunătăţire/consolidare a relaţiei dintre universităţi/sistemul de învăţământ
superior şi mediul economic şi social, în vederea îmbunătăţirii capacităţii
învăţământului superior de a susţine dezvoltarea economică şi socială."
3. La capitolul 2
„POS DRU 2007-2013" - „Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea
Resurselor Umane 2007-2013", subcapitolul 2.2 „Domeniu Major de
Intervenţie 1.2" - „Calitate în învăţământul superior", paragraful 5
se modifică după cum urmează:
„Acţiunile destinate creării, consolidării şi creşterii
eficacităţii parteneriatelor, realizarea de analize şi studii, identificarea şi
dezvoltarea de reţele şi parteneriate, planuri de acţiune, mecanisme şi reţele
de cooperare între sistemul de învăţământ superior şi mediul economic şi
social, precum şi utilizarea TIC în activităţile şi procesele educaţionale
susţin îmbunătăţirea sistemului de învăţământ superior şi pot constitui
componente ale proiectelor strategice finanţate."
4. La capitolul 2
„POS DRU 2007-2013" - „Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea
Resurselor Umane 2007-2013", subcapitolul 2.2 „Domeniu Major de
Intervenţie 1.2" - „Calitate în învăţământul superior", paragraful 7
se modifică după cum urmează:
„In cadrul acestei cereri de
propuneri de proiecte strategice sunt promovate proiecte care contribuie la
realizarea următoarelor operaţiuni orientative:
• Creşterea accesului la educaţia universitară;
• Sprijin pentru dezvoltarea reţelelor între
universităţi, institute de cercetare şi companii, pentru dezvoltarea
învăţământului superior, promovarea antreprenoriatului, formarea continuă a
cercetătorilor, stimularea şi dezvoltarea carierei în cercetare."
5. La capitolul 3
„Eligibilitatea activităţilor şi a grupului ţintă", subcapitolul 3.1 „Activităţi
eligibile" se completează după cum urmează:
„•Infiinţarea şi dezvoltarea de reţele, parteneriate şi
acorduri de cooperare între universităţi, întreprinderi, centre de cercetare,
inclusiv alţi actori relevanţi, la nivel regional, naţional şi transnaţional,
cum ar fi:
• Identificarea de parteneri
socioeconomici relevanţi pentru crearea, dezvoltarea şi consolidarea de reţele
între sistemul/instituţiile de învăţământ superior şi mediul economico-social
în vederea îmbunătăţirii capacităţii învăţământului superior de a furniza
calificări relevante pentru piaţa muncii şi de a sprijini dezvoltarea economică
şi socială;
• Elaborarea şi implementarea de modele de parteneriat
şi de reţele între universităţi şi mediul socioeconomic, inclusiv elaborarea de
proceduri specifice de colaborare, transfer de informaţii, crearea şi
utilizarea de baze de date, definirea activităţilor comune, extinderea reţelelor
etc;
• Elaborarea şi implementarea de modele de parteneriat
şi de reţele interuniversitare, pe domenii de studii sau multidisciplinare, la
nivel de sistem, inclusiv elaborarea de proceduri specifice de colaborare,
transfer de informaţii, crearea şi utilizarea de baze de date, definirea activităţilor comune,
extinderea reţelelor etc;
• Identificarea, dezvoltarea şi
implementarea de politici şi acţiuni/planuri de acţiune de creştere a
deschiderii sistemului/componentelor sistemului de învăţământ superior către
mediul economic şi social şi îmbunătăţirea capacităţii acestora de a susţine
dezvoltarea economică, socială şi de a răspunde mai bine cerinţelor în
schimbare ale pieţei muncii;
• Implementarea şi transferul
de bune practici privind deschiderea învăţământului superior şi crearea şi
consolidarea reţelelor dintre universităţi şi mediul socioeconomic;
• Elaborarea, dezvoltarea şi consolidarea reţelelor
virtuale;
• Monitorizarea şi evaluarea relevanţei şi contribuţiei
reţelelor şi parteneriatelor constituite pentru îmbunătăţirea învăţământului
superior şi pentru creşterea contribuţiei acestui nivel de învăţământ la
dezvoltarea economică şi socială;
• Elaborarea de studii şi
analize necesare pentru crearea, dezvoltarea reţelelor şi
parteneriatelor."
6. La capitolul 3
„Eligibilitatea activităţilor şi a grupului ţintă", subcapitolul 3.2 „Grup
ţintă eligibil" se completează după cum urmează:
„In cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte,
termenul parteneri sociali în educaţie se referă la parteneri sociali în învăţământul superior şi poate
cuprinde: sindicate, asociaţii patronale, patronate, companii, asociaţii de
dezvoltare, administraţii locale şi centrale şi asociaţii ale acestora.
Personalul partenerilor sociali constituie grup ţintă în măsura în care acesta
are atribuţii/desfăşoară activităţi şi/sau are responsabilităţi care sunt
legate de învăţământul superior, inclusiv
participarea/reprezentarea în consorţii regionale/naţionale, comisii de dialog
social şi alte comisii/comitete/grupuri de lucru care abordează aspecte legate
de învăţământul superior."
7. La capitolul 4
„Eligibilitatea solicitanţilor şi a partenerilor", paragraful 1 se
modifică după cum urmează:
„In cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte
categoriile de beneficiari eligibili sunt:
• Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului;
• Agenţii, structuri aflate în
coordonarea/subordonarea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului şi
alte organisme publice cu atribuţii în domeniul învăţământului superior,
inclusiv în asigurarea şi managementul calităţii şi a Cadrului Naţional al
Calificărilor în Invăţământul Superior;
• Instituţii de învăţământ
superior acreditate, publice şi private."
8. La capitolul 4
„Eligibilitatea solicitanţilor şi a partenerilor", paragraful 2 se
modifică după cum urmează:
„In cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte,
instituţiile solicitante trebuie să dispună de capacitatea de a implementa
proiectul, la nivel de sistem de învăţământ superior. In cadrul acestei cereri
de propuneri de proiecte nu pot avea calitatea de solicitant, ci doar calitatea
de partener:
• inspectoratele şcolare judeţene şi instituţiile
afiliate/subordonate/coordonate;
• organisme publice cu atribuţii în domeniul
învăţământului superior care nu au reprezentativitate naţională."