Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.593 din 10.09.2020

privind aprobarea Procedurii de decontare a sumelor pentru plata indemnizaţiei pentru fiecare zi liberă acordată în condiţiile art. 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 147/2020 privind acordarea unor zile libere pentru părinţi în vederea supravegherii copiilor, în situaţia limitării sau suspendării activităţilor didactice care presupun prezenţa efectivă a copiilor în unităţile de învăţământ şi în unităţile de educaţie timpurie antepreşcolară, ca urmare a răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2, a documentelor justificative, precum şi a modelului acestora
ACT EMIS DE: Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 836 din 11 septembrie 2020



SmartCity1

Având în vedere prevederile art. 5 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 147/2020 privind acordarea unor zile libere pentru părinţi în vederea supravegherii copiilor, în situaţia limitării sau suspendării activităţilor didactice care presupun prezenţa efectivă a copiilor în unităţile de învăţământ şi în unităţile de educaţie timpurie antepreşcolară, ca urmare a răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2,în temeiul prevederilor art. 22 alin. (3) din Legea nr. 202/2006 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă emite următorul ordin: Articolul 1Se aprobă Procedura de decontare a sumelor pentru plata indemnizaţiei pentru fiecare zi liberă acordată în condiţiile art. 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 147/2020 privind acordarea unor zile libere pentru părinţi în vederea supravegherii copiilor, în situaţia limitării sau suspendării activităţilor didactice care presupun prezenţa efectivă a copiilor în unităţile de învăţământ şi în unităţile de educaţie timpurie antepreşcolară, ca urmare a răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2, documentele justificative, precum şi modelul acestora, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare în trei zile de la data publicării. p. Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, Lăcrămioara Corcheş ANEXĂPROCEDURĂ de decontare a sumelor pentru plata indemnizaţiei pentru fiecare zi liberă acordată în condiţiile art. 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 147/2020 privind acordarea unor zile libere pentru părinţi în vederea supravegherii copiilor, în situaţia limitării sau suspendării activităţilor didactice care presupun prezenţa efectivă a copiilor în unităţile de învăţământ şi în unităţile de educaţie timpurie antepreşcolară, ca urmare a răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2, documentele justificative, precum şi modelul acestora Articolul 1Pentru decontarea sumelor pentru plata indemnizaţiei pentru fiecare zi liberă acordată în condiţiile art. 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 147/2020 privind acordarea unor zile libere pentru părinţi în vederea supravegherii copiilor, în situaţia limitării sau suspendării activităţilor didactice care presupun prezenţa efectivă a copiilor în unităţile de învăţământ şi în unităţile de educaţie timpurie antepreşcolară, ca urmare a răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2, denumită în continuare ordonanţa de urgenţă, angajatorii depun la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti în a căror rază teritorială aceştia sau sucursalele/punctele de lucru ale acestora, după caz, îşi desfăşoară activitatea o cerere, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 1 la prezenta procedură, care va fi datată şi semnată de reprezentantul legal. Articolul 2
(1) Cererea prevăzută la art. 1 va fi însoţită de următoarele documente justificative:a)lista angajaţilor care au beneficiat de zilele libere, precum şi indemnizaţia acordată pe această perioadă, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta procedură; b)copii de pe statele de plată şi pontajele din care să reiasă acordarea indemnizaţiei pentru fiecare zi liberă; c)declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului legal al angajatorului prin care se atestă că lista prevăzută la lit. a) conţine persoanele care îndeplinesc condiţiile reglementate de ordonanţa de urgenţă, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 la prezenta procedură; d)dovada plăţii impozitului şi contribuţiilor de asigurări sociale, de asigurări sociale de sănătate, precum şi a contribuţiei asiguratorie pentru muncă aferente indemnizaţiei pentru fiecare zi liberă.
(2) Cererea şi documentele justificative prevăzute la alin. (1) se transmit de către angajatori electronic sau în format letric la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în termenul de 30 de zile de la data efectuării plăţii contribuţiilor şi impozitelor aferente indemnizaţiei, prevăzut de art. 5 alin. (2) din ordonanţa de urgenţă.
(3) Angajatorii îşi asumă răspunderea pentru corectitudinea şi pentru veridicitatea datelor înscrise în documentele prevăzute la alin. (1).
(4) În situaţia identificării unor inadvertenţe în documentele transmise potrivit alin. (1), precum şi în situaţia în care informaţiile din documentele transmise sunt incomplete sau pe baza acestora nu se poate determina îndeplinirea condiţiilor legale pentru decontarea sumelor pentru plata indemnizaţiei pentru fiecare zi liberă, agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene sau, după caz, a municipiului Bucureşti solicită angajatorilor clarificări scrise şi/sau prezentarea de documente suplimentare.
Articolul 3Verificarea de către agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti a îndeplinirii condiţiilor prevăzute la art. 1 alin. (1), (4) şi (5) din ordonanţa de urgenţă se face pe baza listelor nominale cu copiii, respectiv cu persoanele evidenţiate pe unităţi de educaţie timpurie antepreşcolară, de învăţământ sau servicii de zi, întocmite conform modelului prevăzut în anexa nr. 4 la prezenta procedură, transmise de către instituţiile publice în a căror coordonare sau subordine se află unităţile de învăţământ sau serviciile de zi în termenul de maximum 10 zile de la decizia de limitare sau suspendare a cursurilor în unitatea de învăţământ sau a activităţilor din serviciile de zi, prevăzut de art. 6 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă. Articolul 4
(1) Stabilirea sau, după caz, respingerea dreptului angajatorilor de a beneficia de decontarea sumelor pentru plata indemnizaţiei pentru fiecare zi liberă se face în baza deciziilor emise de directorii executivi ai agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
(2) Dreptul angajatorilor de a beneficia de decontarea sumelor pentru plata indemnizaţiei pentru fiecare zi liberă se respinge în situaţia în care cererea şi documentele justificative prevăzute la art. 2 alin. (1) se transmit după împlinirea termenului prevăzut de art. 5 alin. (2) din ordonanţa de urgenţă, precum şi în situaţia în care se constată de către agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti neîndeplinirea condiţiilor de decontare a indemnizaţiei.
Articolul 5
(1) Decontarea sumelor pentru plata indemnizaţiei pentru fiecare zi liberă se face prin virament în conturile deschise de angajatori la instituţiile de credit, în termenul de 15 zile calendaristice prevăzut de art. 5 alin. (3) din ordonanţa de urgenţă, care curge de la data înregistrării la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti a documentelor prevăzute la art. 2 alin. (1).
(2) În situaţia prevăzută la art. 2 alin. (4), termenul de 15 zile calendaristice prevăzut de art. 5 alin. (3) din ordonanţa de urgenţă curge de la data înregistrării la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti a clarificărilor scrise şi/sau a documentelor suplimentare solicitate.
Articolul 6Debitele rezultate în urma constatării de către agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti a nerespectării condiţiilor de decontare a indemnizaţiei pentru fiecare zi liberă se recuperează în conformitate cu prevederile art. 47 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificările şi completările ulterioare.
ANEXA Nr. 1 la procedură CERERE Angajator ........ ................ ................ ................ ......... CUI/CIF ........ ................ ................ ................ ............ Cod CAEN ........ ................ ................ ........ ............... Cont bancar nr. .......... Telefon ........ ............... E-mail ........ ........ ........ Către Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncă Judeţeană ........ ................ ......../a Municipiului Bucureşti Subsemnatul/Subsemnata ........ ..........., legitimat/legitimată cu CI/BI seria ..... nr. ............, eliberată/eliberat de .......... la data de .............., CNP ........ ............, în calitate de reprezentant legal al angajatorului ........ ........ .........., având CUI .........., cu sediul social în localitatea ........ ............. str. ........ ........ ........... nr. ....., judeţul ....../municipiul ............., sectorul ............, telefon ........ ........, fax ........ .............., e-mail ........ ..............., în temeiul art. 5 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 147/2020 privind acordarea unor zile libere pentru părinţi în vederea supravegherii copiilor, în situaţia limitării sau suspendării activităţilor didactice care presupun prezenţa efectivă a copiilor în unităţile de învăţământ şi în unităţile de educaţie timpurie antepreşcolară, ca urmare a răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2, vă solicit decontarea sumei totale de ....... lei reprezentând indemnizaţiile brute aferente unui număr de ...... angajaţi pentru fiecare zi liberă acordată în condiţiile art. 1 din aceeaşi ordonanţă de urgenţă. Ataşez prezentei: a)lista angajaţilor care au beneficiat de zilele libere, precum şi indemnizaţia acordată pe această perioadă; b)copii de pe statele de plată şi pontajele din care reiese acordarea indemnizaţiei pentru fiecare zi liberă; c)declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului legal al angajatorului prin care se atestă că lista prevăzută la lit. a) conţine persoanele care îndeplinesc condiţiile reglementate de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 147/2020; d)dovada plăţii impozitului şi contribuţiilor de asigurări sociale, de asigurări sociale de sănătate, precum şi a contribuţiei asiguratorie pentru muncă aferente indemnizaţiei pentru fiecare zi liberă.Numele şi prenumele reprezentantului legal, în clar ........ ................ .............. Semnătura ........ ................ Data ........ ............... ANEXA Nr. 2 la procedură Angajator ..... CUI/CIF ...... LISTA*) angajaţilor care au beneficiat de zilele libere, precum şi indemnizaţia acordată pe această perioadă luna ...../anul .....

Nr. crt. Numele şi prenumele angajatului Codul numeric personal Numele şi prenumele celuilalt părinte Codul numeric personal Numele şi prenumele copilului/ persoanei cu handicap Codul numeric personal Salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat (lei) Perioada pentru care a fost acordată indemnizaţia (zi/lună/an-zi/lună/an) Numărul de zile libere Indemnizaţia brută aferentă zilelor libere**) (lei) Contribuţia de asigurări sociale Contribuţia de asigurări sociale de sănătate Contribuţia asiguratorie pentru muncă Impozitul
1.
2.
3.
... TOTAL

Numele şi prenumele reprezentantului legal, în clar ........ ................ .............. Semnătura ........ ................ Data ........ ............... *) Angajatorul îşi asumă răspunderea pentru corectitudinea şi pentru veridicitatea datelor înscrise în prezenta listă. **) Se plăteşte din capitolul aferent cheltuielilor de personal din bugetul de venituri şi cheltuieli al angajatorului şi este în cuantum de 75% din salariul de bază corespunzător unei zile lucrătoare, dar nu mai mult de corespondentul pe zi a 75% din câştigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat. ANEXA Nr. 3la procedură DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE Subsemnatul/Subsemnata, ........ ..........., legitimat/legitimată cu CI/BI seria ....... nr. ....., eliberată/eliberat de ............... la data de ............, CNP ................, în calitate de reprezentant legal al angajatorului ............., având CUI ................, cu sediul social în localitatea ........ ............... str. ........ ........ nr. ....., judeţul .............../municipiul ........ .........., sectorul ....., telefon ............, fax ........ ........., e-mail ........ .........., cunoscând prevederile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, cu privire la falsul în declaraţii, declar pe propria răspundere că lista angajaţilor care au beneficiat de zilele libere, precum şi indemnizaţia acordată pe această perioadă conţine persoanele care îndeplinesc condiţiile reglementate de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 147/2020 privind acordarea unor zile libere pentru părinţi în vederea supravegherii copiilor, în situaţia limitării sau suspendării activităţilor didactice care presupun prezenţa efectivă a copiilor în unităţile de învăţământ şi în unităţile de educaţie timpurie antepreşcolară, ca urmare a răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2. Numele şi prenumele reprezentantului legal, în clar ........ ................ .............. Semnătura ........ ................ Data ........ ............... ANEXA Nr. 4la procedură Instituţia publică ........ ........ ............, cu sediul în localitatea ........ ........ ........, str. ........ ........ ..........., nr. ....., judeţul ............../municipiul ....., sectorul ....., telefon ............., fax .............., e-mail ........ ............ LISTA NOMINALĂ conform art. 6 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 147/2020 privind acordarea unor zile libere pentru părinţi în vederea supravegherii copiilor, în situaţia limitării sau suspendării activităţilor didactice care presupun prezenţa efectivă a copiilor în unităţile de învăţământ şi în unităţile de educaţie timpurie antepreşcolară, ca urmare a răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2 Unitatea*)/Serviciul de zi ........ ........ ............, cu sediul în localitatea ........ .........., str. ........ .........., nr. ........., judeţul ........ .........../municipiul ........ ........ ........, sectorul ........ .............., telefon ........ ........., fax ............., e-mail ............. Nr. şi data deciziei de limitare sau suspendare a cursurilor în unitate*) sau a activităţilor din serviciul de zi .....

Nr. crt. Numele şi prenumele CNP Statutul deţinut**)
1.
2.
3.
n.

Numele şi prenumele conducătorului instituţiei publice, în clar ........ ................ ......... Semnătura ........ ........ .............. Data ........ ................ ........ ........ *) Unitatea de educaţie timpurie antepreşcolară sau unitatea de învăţământ. **) Se completează în mod corespunzător, pentru fiecare persoană în parte, după cum urmează: 1" - preşcolar; 2" - şcolar de până la 12 ani inclusiv; 3" - copil cu handicap înscris în unitate de învăţământ special; 4" - copil înscris în unitate de educaţie timpurie antepreşcolară; 5" - persoană cu handicap prevăzută la art. 1 alin. (4) sau (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 147/2020 care beneficiază de serviciul de zi aflat în administrarea primăriei; 6" - persoană cu handicap prevăzută la art. 1 alin. (4) sau (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 147/2020 care beneficiază de serviciul de zi aflat în administrarea direcţiilor generale de asistenţă socială şi protecţia copilului.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 593/2020

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 593 din 2020
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 593/2020
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu