Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.5660 din 26.10.2016

privind aprobarea Metodologiei de organizare şi desfăşurare a concursului sau examenului pentru ocuparea funcţiilor de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare
ACT EMIS DE: Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 897 din 09 noiembrie 2016



SmartCity1

În conformitate cu prevederile:art. 57 din Legea bibliotecilor nr. 334/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

art. 30 şi 31 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

Hotărârii Guvernului nr. 286/2011 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcţiilor contractuale şi a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare;

Hotărârii Guvernului nr. 44/2016 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice emite prezentul ordin. Articolul 1Se aprobă Metodologia de organizare şi desfăşurare a concursului sau examenului pentru ocuparea funcţiilor de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare, cuprinsă în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2La data intrării în vigoare a prezentului ordin, prevederile Ordinului ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.385/2010 privind aprobarea Metodologiei de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiilor de director general şi director adjunct la bibliotecile centrale universitare şi de director general la Biblioteca Pedagogică Naţională „I. C. Petrescu" din Bucureşti, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 714 din 26 octombrie 2010, se abrogă. Articolul 3Direcţia generală învăţământ superior, Direcţia programe universitare şi corelare cu piaţa muncii din Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice şi bibliotecile centrale universitare vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul 4 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice, Laurenţiu-Dănuţ Vlad, secretar de stat ANEXĂMETODOLOGIE de organizare şi desfăşurare a concursului sau examenului pentru ocuparea funcţiilor de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1Prezenta metodologie este elaborată pe baza prevederilor art. 57 din Legea bibliotecilor nr. 334/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, aleart. 30 şi 31 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 286/2011 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcţiilor contractuale şi a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 2(1) Ocuparea funcţiei de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare se face prin concurs sau examen.(2) În cazul în care la concursul organizat se prezintă un singur candidat, ocuparea postului se face prin examen. Articolul 3La concursul organizat pentru ocuparea funcţiei de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare poate participa orice persoană care îndeplineşte condiţiile generale şi condiţiile specifice stabilite prin fişa postului pentru ocuparea respectivei funcţii contractuale. Articolul 4Poate participa la concursul pentru ocuparea funcţiei de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare persoana care îndeplineşte următoarele condiţii generale: a)are cetăţenia română, cetăţenia altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi domiciliul în România; b)cunoaşte limba română, scris şi vorbit; c)are vârsta minimă reglementată de prevederile legale; d)are capacitate deplină de exerciţiu; e)are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate; f)îndeplineşte condiţiile de studii şi, după caz, de vechime sau alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs; g)nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea. Articolul 5(1) Condiţiile specifice pe care trebuie să le îndeplinească, cumulativ, persoanele care participă la concursul pentru ocuparea funcţiei de director general la bibliotecile centrale universitare sunt următoarele:a)sunt cadre didactice universitare şi au cel puţin titlul de conferenţiar universitar; b)au absolvit cursuri de specialitate în domeniul biblioteconomic, bibliologic, ştiinţa informării sau managementul informaţiei şi/sau au publicat lucrări ştiinţifice în domeniu; c)au 5 ani vechime în conducerea unor structuri infodocumentare; d)au recomandare/caracterizare din partea senatului universităţii în cadrul căreia îşi desfăşoară activitatea, care vizează calităţile profesionale, manageriale şi morale; e)au cunoştinţe de utilizare a calculatorului, procesare texte; f)cunosc două limbi străine de circulaţie internaţională. (2) Condiţiile specifice pe care trebuie să le îndeplinească, cumulativ, persoanele care participă la concursul pentru ocuparea funcţiei de director general adjunct la bibliotecile centrale universitare sunt următoarele:a)sunt absolvenţi ai unei instituţii de învăţământ superior de lungă durată, cu diplomă de licenţă sau echivalentă; b)au absolvit cursuri de specialitate în domeniul biblioteconomic, bibliologic, ştiinţa informării sau managementul informaţiei şi/sau au publicat lucrări ştiinţifice în domeniu; c)dovedesc calităţi în funcţii de conducere, îndrumare şi control anterioare; d)au vechime de cel puţin 8 ani în domeniu (bibliotecă, centru de informare şi documentare, cadru didactic în învăţământul de specialitate, arhivă, muzeu etc.); e)au recomandare/caracterizare din partea consiliului de administraţie al instituţiei de unde provin, care vizează calităţile profesionale, manageriale şi morale; f)au cunoştinţe de utilizare a calculatorului; g)cunosc două limbi străine de circulaţie internaţională. Capitolul IIPublicitatea concursului Articolul 6(1) Concursul pentru ocuparea funcţiilor de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare se organizează de Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice.(2) Secretarul de stat care coordonează activitatea bibliotecilor de la Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice stabileşte data organizării şi desfăşurării concursului.(3) Textul anunţului pentru concurs şi bibliografia se stabilesc de către compartimentul de specialitate din minister şi se aprobă de către secretarul de stat.(4) Bibliografia prevăzută în anexa nr. 6 cuprinde acte normative, lucrări, articole de specialitate sau surse de informare şi documentare expres indicate.(5) Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice afişează pe site-ul instituţiei, cu cel puţin 15 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru prima probă a concursului, anunţul privind concursul. De asemenea, anunţul se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, într-un cotidian de largă circulaţie, precum şi la sediul instituţiei.(6) Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice afişează, la sediul propriu, anunţul, care va cuprinde următoarele elemente:a)nivelul funcţiei scoase la concurs; b)documentele solicitate candidaţilor pentru întocmirea dosarului de concurs, locul de depunere a dosarului de concurs şi datele de contact ale persoanei care asigură secretariatul comisiei de concurs; c)condiţiile generale şi specifice prevăzute în fişa de post; d)condiţiile necesare ocupării unui post de natură contractuală vacant prevăzute la art. 4; e)tipul probelor de concurs, locul, data şi ora desfăşurării acestora; f)bibliografia; g)calendarul de desfăşurare a concursului, respectiv data-limită şi ora până la care se pot depune dosarele de concurs, datele de desfăşurare a probelor de concurs, termenele în care se afişează rezultatele pentru fiecare probă, termenele în care se pot depune şi în care se afişează rezultatele contestaţiilor, precum şi termenul în care se afişează rezultatele finale. (7) Informaţiile prezentate se menţin la locul de afişare şi pe pagina de internet până la finalizarea concursului.(8) Documentele aferente concursului, respectiv anunţul cuprinzând condiţiile generale şi specifice, calendarul de desfăşurare a concursului, bibliografia şi, după caz, tematica, se transmit spre publicare către portalul posturi.gov.ro, prin intermediul adresei de e-mail: posturi@gov.ro, în termenele prevăzute de alin. (1).(9) În condiţiile modificării unor aspecte referitoare la organizarea sau desfăşurarea concursului, publicitatea modificării respective se face prin aceleaşi mijloace prin care sa făcut publicitatea concursului.(10) Candidaţii depun dosarul de concurs în termen de 10 zile lucrătoare de la data afişării anunţului privind concursul.(11) Sunt acceptate la înscriere numai dosarele candidaţilor care întrunesc integral condiţiile din prezenta metodologie. Capitolul IIIDosarul de concurs Articolul 7(1) Dosarul de înscriere la concurs se depune la Compartimentul Biblioteci din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice şi cuprinde următoarele documente:a)cerere de înscriere adresată ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice; b)copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz; c)copii ale documentelor care să ateste nivelul studiilor, ale ordinului de acordare a titlului didactic şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice, certificate „conform cu originalul"; d)copie a carnetului de muncă sau documentului echivalent, certificate „conform cu originalul", completat la zi, eliberat de instituţia de la care provine candidatul, în conformitate cu art. 34 alin. (5) din Legea nr. 53/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; e)cazierul judiciar, în original, sau o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să îl facă incompatibil cu funcţia pentru care candidează; f)adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate; g)curriculum vitae, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezenta metodologie; h)recomandare din partea instituţiei de la care provine candidatul; i)oferta managerială a candidatului pentru postul pentru care candidează, depusă în plic sigilat; j)alte documente relevante pentru desfăşurarea concursului; k)opisul dosarului, în dublu exemplar; un exemplar se restituie sub semnătură persoanei care a depus dosarul.NOTĂ: În dosar se numerotează fiecare filă, iar numărul total de file se consemnează în opis. (2) Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătăţii.(3) În cazul documentului prevăzut la alin. (1) lit. e), candidatul care a depus la înscriere o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar cel mai târziu până la data desfăşurării primei probe a concursului.(4) Actele prevăzute la alin. (1) lit. b), c) şi d) vor fi prezentate şi în original în vederea verificării conformităţii copiilor cu acestea.(5) Dosarul este înregistrat dacă sunt respectate în totalitate condiţiile prevăzute la alin. (1). După înregistrare nu se admite completarea cu documente a dosarului de concurs.(6) În caz de respingere, motivele sunt consemnate în opisul dosarului, care este semnat de directorul direcţiei de specialitate şi de către persoana care depune dosarul pentru luarea la cunoştinţă. Capitolul IVConstituirea comisiilor de concurs şi de soluţionare a contestaţiilor Articolul 8(1) Ministrul educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice numeşte prin ordin comisiile de concurs şi de soluţionare a contestaţiilor pe baza propunerilor compartimentului de specialitate din minister, până cel târziu la data publicării anunţului de concurs.(2) Persoanele nominalizate în comisia de concurs şi în comisia de soluţionare a contestaţiilor, cu excepţia secretarului, sunt persoane cu pregătire şi experienţă profesională în domeniul biblioteconomic.(3) Comisia de concurs pentru ocuparea funcţiilor de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare are următoarea componenţă:preşedinte - secretarul de stat care coordonează activitatea bibliotecilor; membri: 2 specialişti în domeniu (cadre didactice din învăţământul superior de biblioteconomie şi ştiinţa informării, directori generali sau directori generali adjuncţi ai bibliotecilor centrale universitare, rectori, prorectori, decani); secretariatul comisiei este asigurat de către un consilier din cadrul compartimentului Biblioteci din Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice. (4) Secretarul comisiei de concurs este şi secretar al comisiei de soluţionare a contestaţiilor.(5) Membrii comisiilor de concurs, înainte de desfăşurarea concursului, vor declara pe propria răspundere că nu au în rândul candidaţilor rude sau afini până la gradul IV inclusiv ori relaţii conflictuale cu vreun candidat. Capitolul VAtribuţiile comisiei de concurs şi ale comisiei de soluţionare a contestaţiilor Articolul 9Comisia de concurs prevăzută la art. 8 alin. (3) din prezenta metodologie are următoarele atribuţii principale: a)selectează dosarele de concurs ale candidaţilor; b)elaborează subiectele pentru proba scrisă după cum urmează:un set de 9 itemi din legislaţia de specialitate; un set de 6 itemi din management instituţional şi administrativ; un set de 15 itemi de specialitate; c)stabileşte, în ziua concursului, subiectele pentru testul-grilă, selectând dintre itemii elaboraţi; d)stabileşte planul interviului şi realizează interviul; e)notează pentru fiecare candidat proba scrisă şi interviul; f)transmite secretarului comisiei rezultatele concursului pentru a fi comunicate candidaţilor; g)semnează procesele-verbale întocmite de secretarul comisiei după fiecare etapă de concurs, precum şi raportul final al concursului; h)membrii comisiei de concurs răspund individual pentru asigurarea confidenţialităţii subiectelor propuse. Articolul 10Comisia de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii principale: a)soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la selecţia dosarelor şi cu privire la notarea probei scrise şi a interviului; b)transmite secretarului comisiei rezultatele contestaţiilor pentru a fi comunicate candidaţilor. Articolul 11Secretarul comisiei de concurs şi secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor au următoarele atribuţii principale: a)primesc dosarele de concurs ale candidaţilor, respectiv contestaţiile, după caz; b)convoacă membrii comisiei de concurs, respectiv membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor, la solicitarea preşedintelui comisiei; c)întocmesc, redactează şi semnează alături de comisia de concurs, respectiv comisia de soluţionare a contestaţiilor întreaga documentaţie privind activitatea specifică a acesteia şi raportul concursului, care vor fi semnate de către toţi membrii comisiei; d)asigură afişarea rezultatelor obţinute de candidaţi la probele concursului, respectiv rezultatele eventualelor contestaţii; e)îndeplinesc orice sarcini specifice necesare pentru buna desfăşurare a concursului. Capitolul VIProbele de concurs şi evaluarea candidaţilor Articolul 12(1) Concursul pentru ocuparea funcţiilor de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare constă în 3 etape succesive, după cum urmează:a)evaluarea curriculumului vitae; b)proba scrisă; c)interviul. (2) Se pot prezenta la următoarea etapă numai candidaţii declaraţi admişi la etapa precedentă. Articolul 13a)Evaluarea curriculumului vitae constă în analiza şi evaluarea rezultatelor obţinute în educaţie şi formare, a aptitudinilor şi competenţelor personale, pe baza itemilor şi a punctajului din anexa nr. 2.Pentru funcţiile de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare punctajul maxim este de 100 puncte. Punctajul minim de promovare a probei este de 70 puncte. b)Proba scrisă constă în rezolvarea unui test-grilăTestul constă în rezolvarea a 10 itemi: 3 itemi din legislaţia de specialitate, 2 itemi din management instituţional şi administrativ şi 5 itemi de specialitate. Fiecare item este punctat cu 1 punct. Pentru funcţiile de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare punctajul maxim este de 100 puncte. Punctajul minim de promovare a probei este de 70 puncte. Durata de susţinere a testului este de 1 oră. c)Interviul se susţine în faţa comisiei de concurs, care apreciază calitatea şi susţinerea ofertei manageriale, precum şi răspunsul la întrebările referitoare la legislaţia de specialitate, management instituţional şi administrativ, deontologie profesională, pe baza itemilor şi punctajului din anexa nr. 4.Pentru funcţiile de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare punctajul maxim este de 100 puncte. Punctajul minim de promovare a probei este de 70 puncte. Capitolul VIIDesfăşurarea concursului Articolul 14(1) Concursul se desfăşoară la sediul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice.(2) Programul desfăşurării concursului se stabileşte de către secretarul de stat care coordonează activitatea bibliotecilor.(3) Schimbările care pot surveni, din motive obiective, privind locul, data şi programul de desfăşurare a concursului sunt aduse la cunoştinţa candidaţilor, în scris, prin e-mail, cu cel puţin 48 de ore înaintea acestuia, de către persoanele împuternicite din cadrul ministerului. În situaţii excepţionale, când termenul de 48 de ore nu poate fi respectat, constatarea imposibilităţii desfăşurării concursului se consemnează de către secretarul comisiei într-un proces-verbal semnat de membrii comisiei de concurs.(4) Reprogramarea concursului se face în baza comunicării Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, însoţită de copia procesului-verbal de constatare a imposibilităţii desfăşurării concursului la data stabilită. Capitolul VIIIStabilirea şi afişarea rezultatelor Articolul 15(1) Evaluarea probelor de concurs se face de către preşedintele comisiei de concurs şi de către membrii acesteia, în plenul comisiei, prin acordarea de puncte, potrivit itemilor menţionaţi în anexele nr. 2, 3 şi 4.(2) Punctajul acordat la fiecare probă, pentru fiecare candidat, va fi consemnat în borderoul de notare prevăzut în anexa nr. 5.(3) În situaţia obţinerii unor medii egale de către candidaţi, departajarea se va face pe baza următoarelor criterii, în ordine:vechimea în specialitate; grade ştiinţifice şi didactice; cursuri de perfecţionare; media de absolvire a facultăţii. Articolul 16Secretarul comisiei întocmeşte procesul-verbal în care consemnează parcurgerea etapelor prevăzute de prezenta metodologie şi rezultatele concursului. Procesul-verbal este semnat de către preşedintele comisiei de concurs şi de membrii acesteia. Articolul 17Rezultatele concursului se afişează, în ordine descrescătoare a punctajelor totale obţinute de candidaţi, la sediul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, după încheierea concursului, în aceeaşi zi. Articolul 18(1) Contestaţiile se depun în termen de cel mult o zi lucrătoare de la afişarea rezultatelor la compartimentul Biblioteci al ministerului, care le va transmite comisiei de contestaţii, formată din trei membri şi numită prin ordin al ministrului.(2) Comisia le va soluţiona în termen de maximum o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor. (3) Hotărârea comisiei de contestaţii este definitivă şi se comunică în scris răspunsul către contestatar.(4) Nu se pot contesta rezultatele concursului altui candidat.(5) Rezultatele finale, după soluţionarea contestaţiilor, se afişează la sediul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice şi pe pagina de internet a instituţiei.(6) Dintre candidaţii admişi după soluţionarea contestaţiilor la concursul pentru ocuparea funcţiilor de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare este declarat „reuşit" candidatul care a obţinut cel mai mare punctaj. Capitolul IXDispoziţii finale Articolul 19(1) Numirea candidatului declarat „admis" la concursul pentru ocuparea funcţiilor de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare, după expirarea perioadei de depunere şi de rezolvare a contestaţiilor, se face prin ordin al ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice.(2) Ordinul de numire se comunică bibliotecii centrale universitare, în vederea întocmirii deciziei de numire, a contractului individual de muncă, conform legii, şi a fişei postului, ale căror modele se află prevăzute în anexele nr. 7 şi 8, care fac parte integrantă din prezenta metodologie. Articolul 20Anexele nr. 1-8 fac parte integrantă din prezenta metodologie. ANEXA Nr. 1la metodologie MODEL de curriculum vitae european

<numele aplicantului> Curriculum vitae
INFORMAŢII PERSONALE
Nume (Nume, prenume)
Adresă (numărul, strada, cod poştal, oraş, ţara)
Telefon
Fax
E-mail
Naţionalitate
Data naşterii (ziua, luna, anul)
EXPERIENŢĂ PROFESIONALĂ
* Perioada (de la - până la) (Menţionaţi pe rând fiecare experienţă profesională pertinentă, începând cu cea mai recentă dintre acestea.)
* Numele şi adresa angajatorului
* Tipul activităţii sau sectorul de activitate
* Funcţia sau postul ocupat
* Principalele activităţi şi responsabilităţi
EDUCAŢIE ŞI FORMARE
* Perioada (de la - până la) (Descrieţi separat fiecare formă de învăţământ şi program de formare profesională urmate, începând cu cea mai recentă.)
* Numele şi tipul instituţiei de învăţământ şi al organizaţiei profesionale prin care s-a realizat formarea profesională
* Domeniul studiat/Aptitudini ocupaţionale
* Tipul calificării/Diploma obţinută
* Nivelul de clasificare a formei de instruire/învăţământ
APTITUDINI ŞI COMPETENŢE PERSONALE dobândite în cursul vieţii şi carierei, dar care nu sunt recunoscute neapărat printr-un certificat sau o diplomă
Limba maternă
Limbi străine cunoscute * abilitatea de a citi * abilitatea de a scrie * abilitatea de a vorbi (Enumeraţi limbile cunoscute şi indicaţi nivelul: excelent, bine, satisfăcător.)
Aptitudini şi competenţe artistice Muzică, desen, pictură, literatură etc. (Descrieţi aceste aptitudini şi indicaţi contextul în care le-aţi dobândit.)
Aptitudini şi competenţe sociale Locuiţi şi munciţi cu alte persoane, într-un mediu multicultural, ocupaţi o poziţie în care comunicarea este importantă sau desfăşuraţi o activitate în care munca de echipă este esenţială (de exemplu, cultură, sport etc.) (Descrieţi aceste aptitudini şi indicaţi contextul în care le-aţi dobândit.)
Aptitudini şi competenţe organizatorice De exemplu, coordonaţi sau conduceţi activitatea altor persoane, proiecte şi gestionaţi bugete; la locul de muncă, în acţiuni voluntare (de exemplu, în domenii culturale sau sportive) sau la domiciliu. (Descrieţi aceste aptitudini şi indicaţi contextul în care le-aţi dobândit.)
Aptitudini şi competenţe tehnice (utilizare calculator, anumite tipuri de echipamente etc.) (Descrieţi aceste aptitudini şi indicaţi contextul în care le-aţi dobândit.)
Permis de conducere
Alte aptitudini şi competenţe Competenţe care nu au mai fost menţionate anterior (Descrieţi aceste aptitudini şi indicaţi contextul în care le-aţi dobândit.)
INFORMAŢII SUPLIMENTARE (Indicaţi şi alte informaţii utile care nu au fost menţionate, de exemplu, persoane de contact, referinţe etc.)
ANEXE (Enumeraţi documentele ataşate CV-ului, dacă este cazul.)

NOTE: 1. Înlocuiţi rubrica <numele aplicantului> cu propriul nume. 2. Toate textele marcate cu * au rol informativ şi nu apar în CV. 3. Textul dintre () va fi înlocuit cu informaţiile cerute. ANEXA Nr. 2la metodologie Examinat ........ ................ Data ........ ........ ............... Examinator: Nume ........ ........ ......... Semnătura CONCURS pentru ocuparea funcţiei de director general/general adjunct la bibliotecile centrale universitare EVALUARE CURRICULUM VITAE

Punctaj maxim* Punctaj obţinut
a) Studii: - Studii aprofundate, masterat, studii academice postuniversitare, în specialitate sau în management instituţional şi finanţare; - Doctorat, în specialitate, în ştiinţe socioumane sau în management instituţional 10 p 10 p
b) Participarea la stagii de formare/de perfecţionare în specialitate şi/sau în managementul instituţional: - în ţară; - în străinătate. 10 p 10 p
c) Experienţa în activitatea de: - formator, director/director adjunct; - funcţii de conducere, îndrumare şi control, membru în consiliul de administraţie etc. 10 p 10 p
d) - Lucrări de management instituţional sau de specialitate publicate, cu ISBN/ISSN - Articole de specialitate publicate 10 p
e) Iniţiere, coordonare, participarea la proiecte-pilot, la proiecte de reforma învăţământului, la proiecte comunitare, la proiecte de integrare europeană, la alte proiecte internaţionale 10 p
f) Cunoaşterea unei/unor limbi străine de circulaţie internaţională dovedită prin documente emise de o autoritate în materie (Pentru cei care au pe diplomă, ca specializare, o limbă străină, este suficientă prezentarea copiei legalizate de pe diplomă.) 10 p
g) Cunoştinţe de operare pe calculator, evaluabile pe baza documentelor prezentate 10 p
T O T A L P U N C T A J 100 p

* Punctajul maxim va fi defalcat de către comisia de concurs. ANEXA Nr. 3la metodologie Examinat ........ ................ Data ........ ........ ............... Examinator: Nume ........ ........ ......... Semnătura CONCURS pentru ocuparea funcţiei de director general/general adjunct la bibliotecile centrale universitare REZULTATELE LA TESTUL-GRILĂ

Itemi test-grilă Punctaj alocat Punctaj obţinut
1 10
2 10
3 10
4 10
5 10
6 10
7 10
8 10
9 10
10 10
Total grilă 100

ANEXA Nr. 4la metodologie Examinat ........ ................ Data ........ ........ ............... Examinator: Nume ........ ........ ......... Semnătura CONCURS pentru ocuparea funcţiei de director general/general adjunct la bibliotecile centrale universitare EVALUARE - INTERVIU şi SUSŢINEREA OFERTEI MANAGERIALE

Criterii Punctaj maxim* Punctaj obţinut
interviu ofertă interviu ofertă
a) Aspecte organizatorice: proiectarea, monitorizarea, evaluarea activităţii filialelor din subordine, participare şi implicare organizaţională, formarea şi conducerea echipelor, capacitatea de a lua decizii şi de a evalua impactul acestora, exercitarea controlului decizional, capacitate managerială, managementul reuniunilor de lucru 10 p x
b) Aspecte financiar-juridice: cunoaşterea legislaţiei generale şi a legislaţiei din domeniul biblioteconomiei; metode şi mijloace de atragere a resurselor extrabugetare şi de finanţare (noţiuni privind încheierea contractului de sponsorizare, de donaţie etc.) 10 p x
c) Trăsături de personalitate relevate de interviu: capacitate de percepţie globală şi sinteză creativă, de adaptare, de relaţionare şi comunicare, perspicacitate, prezenţă de spirit, capacitate de negociere, de argumentare, de convingere, empatie, energie, disponibilitate şi rezistenţă la efort şi stres, respectarea deontologiei profesionale 10 p x
d) Competenţe personale în: motivaţia candidatului, identificarea activităţilor/acţiunilor concrete necesare atingerii obiectivelor stabilite, alocarea resurselor umane şi nonumane pentru realizarea activităţilor, alegerea, desemnarea/delegarea persoanelor/echipelor care vor conduce activităţile stabilite, eficienţa comunicării formale şi informale, manifestarea selectivă a puterii 10 p x
e) Viziunea, concepţia şi redactarea ofertei manageriale; se va avea în vedere dacă oferta managerială respectă principiile generale ale proiectării, este adaptată culturii organizaţionale, aplică metodele şi tehnicile de marketing, este realizată pe baza unei diagnoze şi a analizei de nevoi ale utilizatorilor bibliotecii şi de formare. x 60 p
Total punctaj interviu 40 p x
Total punctaj ofertă x 60 p
Total probă 100 p

* Punctajul maxim va fi defalcat de către comisia de concurs. ANEXA Nr. 5la metodologie CONCURS pentru ocuparea funcţiei de director general/general adjunct la bibliotecile centrale universitare BORDEROU DE NOTARE Examinat ........ ........ .......... Data ........ ................ .......... Examinatori 1. ........ ............., preşedinte 2. ........ ............, membru 3. ........ ............., membru

Nr. crt. Proba Examinator 1 Examinator 2 Examinator 3 Total
1. a)
2. b)
3. c)
4. Punctaj total

Preşedinte, ........ ............ ANEXA Nr. 6la metodologie BIBLIOGRAFIE SELECTIVĂ 1. Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare 2. Legea bibliotecilor nr. 334/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare 3. Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare 4. Legea dialogului social nr. 62/2011, republicată, cu modificările şi completările ulterioare 5. Ordonanţa Guvernului nr. 37/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată 6. Ordonanţa Guvernului nr. 84/1998 privind constituirea Fondului de susţinere a bibliotecilor din învăţământ, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 205/2001 7. Ordinul ministrului culturii şi cultelor şi al ministrului educaţiei şi cercetării nr. 2.338/5.286 privind aprobarea Regulamentului pentru împrumutul interbibliotecar 8. Ioan Ursachi, Management, Bucureşti, Editura A.S.E., 2007 9. Gh. Buluţă, Victor Petrescu şi Octavian M. Sachelarie, Biblioteca XXI: management şi marketing, Târgovişte, Editura Bibliotheca, 2012 ANEXA Nr. 7la metodologie Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice Biblioteca ........ ............... FIŞA POSTULUI Nr. ................ DENUMIREA POSTULUI - DIRECTOR GENERAL la bibliotecile centrale universitare Grad profesional al ocupaţiei postului - Director general Nivelul postului - conducere Descrierea postului: 1. Pregătirea profesională impusă ocupantului postului: a)este cadru didactic universitar şi are cel puţin titlul de conferenţiar universitar; b)are cursuri de specialitate în domeniu şi/sau lucrări ştiinţifice în domeniu; c)dovedeşte calităţi în funcţii de conducere, îndrumare şi control anterioare; d)are recomandare/caracterizare (aceasta vizează calităţile profesionale, manageriale şi morale) din partea senatului universităţii; e)are cunoştinţe de utilizare a calculatorului, procesare texte; f)cunoaşte două limbi străine de circulaţie internaţională; g)este cetăţean român; h)nu a suferit vreo condamnare pentru fapte ce l-ar face incompatibil cu funcţia; i)este apt din punct de vedere medical pentru îndeplinirea funcţiei; j)la data susţinerii concursului, are vârsta cu cel puţin 4 ani mai mică decât vârsta maximă de pensionare pentru munca depusă şi limita de vârstă; k)a obţinut calificativul „foarte bine" în ultimii 4 ani şi recomandarea Senatului Universităţii sau a organului de conducere al instituţiei.2. Dificultatea operaţiunilor specifice postului: a)cunoaşterea învăţământului universitar sub toate aspectele; b)cunoaşterea şi aplicarea legilor, hotărârilor Guvernului, ordonanţelor de urgenţă ale Guvernului, metodologiilor, regulamentelor şi a celorlalte documente legislative din domeniul biblioteconomiei; c)aprecierea ofertelor de recrutare angajare, formare managerială şi dezvoltare instituţională; d)soluţionarea contestaţiilor şi sesizărilor; e)consultanţă de specialitate; f)ţine, semestrial, şedinţe de lucru cu personalul instituţiei, în care se discută toate problemele privind funcţionarea instituţiei, eficienţa activităţii personalului, cazurile de încălcare a regulamentului de către cititori ş.a.; g)numeşte, transferă şi eliberează din funcţie personalul de specialitate, tehnic, economic, administrativ, precum şi pe şefii de serviciu şi de birou, în conformitate cu prevederile legale; h)organizarea, controlul-verificarea, evaluarea şi luarea deciziilor.3. Responsabilitate implicată de post: a)responsabilitate privind organizarea, managementul, controlul-verificarea, comunicarea, autoritatea informală; b)responsabilitatea privind corectitudinea şi aplicabilitatea documentelor elaborate, corectitudinea aplicării prevederilor documentelor normative; c)responsabilitatea soluţionării stărilor conflictuale sesizate direct sau exprimate prin reclamaţii; d)responsabilitatea propunerilor decizionale.4. Sfera de relaţii (comunicare/relaţionare) cu: a)de subordonare: Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice; secretar de stat care coordonează activitatea bibliotecilor în minister; departamentul de specialitate din minister; b)funcţionale: cu toate posturile de conducere şi cu toate serviciile din instituţie; c)colaborare: cu toate posturile similare din celelalte biblioteci universitare din România.Atribuţii pe domenii de competenţă

Domeniul de competenţă Unitatea de competenţă Atribuţii
Organizare Stabilirea strategiei de coordonare şi direcţiile de dezvoltare ale bibliotecii Stabileşte obiectivele activităţii bibliotecii.
Stabileşte metodele şi procedurile de coordonare a activităţilor bibliotecii.
Stabileşte metodele de monitorizare şi evaluare a activităţii bibliotecii.
Organizează şi răspunde de întreaga activitate ştiinţifică şi administrativă a instituţiei.
Planificarea activităţilor din cadrul bibliotecii Elaborează planul managerial al bibliotecii.
Planifică activităţile tematice ale consiliului de administraţie.
Întocmeşte lista de priorităţi.
Iniţiază şi coordonează programul de activităţi ştiinţifice şi culturale din cadrul instituţiei.
Verifică îndeplinirea obiectivelor şi a activităţilor planificate.
Asigurarea repartizării resurselor financiare necesare desfăşurării activităţii bibliotecii Stabileşte necesarul de resurse financiare.
Ca ordonator terţiar de credite decide asupra utilizării fondurilor alocate şi aprobă toate actele de plăţi din conturile instituţiei.
Analizează şi decide asupra proiectului de buget.
Repartizează resursele financiare.
Întreprinde toate demersurile necesare pentru dezvoltarea bazei materiale a instituţiei.
Controlează eficienţa utilizării resurselor alocate.
Organizarea activităţilor bibliotecii Identifică obiectivele activităţii bibliotecii.
Controlează şi îndrumă activitatea bibliotecilor filiale şi de specialitate.
Repartizează sarcinile şi responsabilităţile compartimentelor din bibliotecă.
Management Conducerea/Coordonarea activităţilor bibliotecii Asigură funcţionarea compartimentelor din bibliotecă.
Monitorizează îndeplinirea sarcinilor.
Deleagă autoritatea.
Asigurarea climatului de muncă eficient în bibliotecă Sprijină iniţiativele şi stimulează creativitatea colaboratorilor.
Promovează lucrul în echipă şi un stil de conducere cooperant.
Monitorizează progresul şi disfuncţiile apărute în activitatea bibliotecii.
Asigurarea resurselor umane necesare desfăşurării activităţii bibliotecii Identifică necesarul de personal din cadrul bibliotecii.
Recrutează, selectează şi promovează personalul din bibliotecă.
Asigură corectitudinea şi transparenţa procesului de selecţie.
Acordă calificative, premii sau sancţiuni personalului din subordine.
Control-verificare Verificarea activităţilor comparti-mentelor din subordine Verifică îndeplinirea planului de îndrumare şi control al bibliotecii.
Întreprinde toate demersurile necesare pentru dezvoltarea bazei materiale a instituţiei.
Elaborarea materialelor de sinteză Colectează informaţiile privind îndeplinirea planului managerial.
Analizează şi sintetizează informaţiile colectate.
Asigură redactarea materialelor de sinteză, pe baza analizei informaţiei colectate.
Relaţii-comunicare Menţinerea legăturilor bibliotecii cu Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice Asigură fluxul informaţional.
Raportează semestrial/anual sau ori de câte ori este solicitat.
Transmite propunerile şi măsurile de îmbunătăţire a activităţii.
Reprezentarea bibliotecii în relaţii publice Dezvoltă şi menţine legăturile cu partenerii sociali şi cu autorităţile locale.
Dezvoltă şi menţine legăturile cu organizaţiile nonguvernamentale şi cu instituţiile de specialitate.
Promovează imaginea bibliotecii.
Domeniul de competenţă Unitatea de competenţă Atribuţii
Pregătire profesională Perfecţionarea activităţii proprii Identifică propria nevoie de perfecţionare.
Alege forma convenabilă de perfecţionare.
Participă la diverse forme de perfecţionare.
Asigurarea dezvoltării/formării profesionale a personalului din subordine Analizează necesităţile de pregătire a personalului.
Stabileşte modul de participare la forme de perfecţionare/formare.
Facilitează accesul la forma de pregătire optimă.
Organizează activităţi proprii de perfecţionare.

Luat la cunoştinţă de către ocupantul postului: Numele şi prenumele: Funcţia: Semnătura: Data întocmirii: Avizat de: Numele şi prenumele: Funcţia publică de conducere din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice: Semnătura: Data întocmirii: ANEXA Nr. 8la metodologie Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice Biblioteca ........ ................ ................ ................ ................ ............. FIŞA POSTULUI nr. ................ DENUMIREA POSTULUI - DIRECTOR GENERAL ADJUNCT la bibliotecile centrale universitare Nivelul postului - conducere Descrierea postului: 1. Pregătirea profesională impusă ocupantului postului: a)este absolvent al unei instituţii de învăţământ superior de lungă durată, cu diplomă de licenţă sau echivalentă; b)are cursuri de specialitate în domeniu şi/sau lucrări ştiinţifice în domeniu; c)dovedeşte calităţi în funcţii de conducere, îndrumare şi control anterioare; d)are vechime de cel puţin 8 ani în specialitate; e)are recomandare/caracterizare (aceasta vizează calităţile profesionale, manageriale şi morale) din partea consiliului de administraţie al instituţiei; f)are cunoştinţe de utilizare a calculatorului, procesare texte; g)cunoaşte două limbi străine de circulaţie internaţională; h)este cetăţean român; i)nu a suferit vreo condamnare pentru fapte ce l-ar face incompatibil cu funcţia; j)este apt din punct de vedere medical pentru îndeplinirea funcţiei; k)la data susţinerii concursului are vârsta cu cel puţin 4 ani mai mică decât vârsta maximă de pensionare pentru munca depusă şi limita de vârstă; l)a obţinut calificativul „foarte bine" în ultimii 4 ani şi recomandarea organului de conducere al instituţiei.2. Dificultatea operaţiunilor specifice postului: a)cunoaşterea şi aplicarea legilor, hotărârilor Guvernului, ordonanţelor de urgenţă ale Guvernului, metodologiilor, regulamentelor şi a celorlalte documente legislative din domeniul biblioteconomiei; b)aprecierea ofertelor de recrutare angajare, formare managerială şi dezvoltare instituţională; c)soluţionarea contestaţiilor şi sesizărilor; d)consultanţă de specialitate; e)ţine, semestrial, şedinţe de lucru cu personalul instituţiei, în care se discută toate problemele privind funcţionarea instituţiei, eficienţa activităţii personalului, cazurile de încălcare a regulamentului de către cititori ş.a.; f)numeşte, transferă şi eliberează din funcţie personalul de specialitate, tehnic, economic, administrativ, precum şi pe şefii de serviciu şi de birou, în conformitate cu prevederile legale; g)organizarea, controlul-verificarea, evaluarea şi luarea deciziilor.3. Responsabilitate implicată de post: a)responsabilitate privind organizarea, managementul, controlul-verificarea, comunicarea, autoritatea informală; b)responsabilitatea privind corectitudinea şi aplicabilitatea documentelor elaborate, corectitudinea aplicării prevederilor documentelor normative; c)responsabilitatea soluţionării stărilor conflictuale sesizate direct sau exprimate prin reclamaţii; d)responsabilitatea propunerilor decizionale.4. Sfera de relaţii (comunicare/relaţionare): a)de subordonare: cu directorul general al bibliotecii centrale universitare; b)funcţionale: cu toate posturile de conducere şi cu toate serviciile din bibliotecă.Atribuţii pe domenii de competenţă

Domeniul de competenţă Unitatea de competenţă Atribuţii
Organizare Stabilirea strategiei de coordonare şi direcţiile de dezvoltare ale bibliotecii Stabileşte obiectivele activităţii bibliotecii.
Stabileşte metodele şi procedurile de coordonare a activităţilor bibliotecii.
Stabileşte metodele de monitorizare şi evaluare a activităţii bibliotecii.
Organizează şi răspunde de întreaga activitate ştiinţifică şi administrativă a bibliotecii.
Planificarea activităţilor din cadrul bibliotecii Elaborează planul managerial al bibliotecii.
Planifică activităţile tematice ale consiliului de administraţie.
Întocmeşte lista de priorităţi.
Iniţiază şi coordonează programul de activităţi ştiinţifice şi culturale din cadrul bibliotecii.
Verifică îndeplinirea obiectivelor şi a activităţilor planificate.
Asigurarea repartizării resurselor financiare necesare desfăşurării activităţii bibliotecii Stabileşte necesarul de resurse financiare.
Ca ordonator terţiar de credite decide asupra utilizării fondurilor alocate şi aprobă toate actele de plăţi din conturile instituţiei.
Analizează şi decide asupra proiectului de buget.
Repartizează resursele financiare.
Întreprinde toate demersurile necesare pentru dezvoltarea bazei materiale a bibliotecii.
Controlează eficienţa utilizării resurselor alocate.
Organizarea activităţilor bibliotecii Identifică obiectivele activităţii bibliotecii.
Controlează şi îndrumă activitatea bibliotecilor filiale şi de specialitate.
Repartizează sarcinile şi responsabilităţile compartimentelor din bibliotecă.
Management Conducerea/Coordonarea activităţilor bibliotecii Asigură funcţionarea compartimentelor din bibliotecă.
Monitorizează îndeplinirea sarcinilor.
Deleagă autoritatea.
Asigurarea climatului de muncă eficient în bibliotecă Sprijină iniţiativele şi stimulează creativitatea colaboratorilor.
Promovează lucrul în echipă şi un stil de conducere cooperant.
Monitorizează progresul şi disfuncţiile apărute în activitatea bibliotecii.
Asigurarea resurselor umane necesare desfăşurării activităţii bibliotecii Identifică necesarul de personal din cadrul bibliotecii.
Recrutează, selectează şi promovează personalul din bibliotecă.
Asigură corectitudinea şi transparenţa procesului de selecţie.
Acordă calificative, premii sau sancţiuni personalului din subordine.
Control-verificare Verificarea activităţilor comparti-mentelor din subordine Verifică îndeplinirea planului de îndrumare şi control al bibliotecii.
Întreprinde toate demersurile necesare pentru dezvoltarea bazei materiale a instituţiei.
Elaborarea materialelor de sinteză Colectează informaţiile privind îndeplinirea planului managerial.
Analizează şi sintetizează informaţiile colectate.
Asigură redactarea materialelor de sinteză, pe baza analizei informaţiei colectate.
Relaţii-comunicare Menţinerea legăturilor bibliotecii cu Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice Asigură fluxul informaţional.
Raportează semestrial/anual sau ori de câte ori este solicitat.
Transmite propunerile şi măsurile de îmbunătăţire a activităţii.
Reprezentarea bibliotecii în relaţii publice Dezvoltă şi menţine legăturile cu partenerii sociali şi cu autorităţile locale.
Dezvoltă şi menţine legăturile cu organizaţiile nonguvernamentale şi cu instituţiile de specialitate.
Promovează imaginea bibliotecii.

Domeniul de competenţă Unitatea de competenţă Atribuţii
Pregătire profesională Perfecţionarea activităţii proprii Identifică propria nevoie de perfecţionare.
Alege forma convenabilă de perfecţionare.
Participă la diverse forme de perfecţionare.
Asigurarea dezvoltării/formării profesionale a personalului din subordine Analizează necesităţile de pregătire a personalului.
Stabileşte modul de participare la forme de perfecţionare/formare.
Facilitează accesul la forma de pregătire optimă.
Organizează activităţi proprii de perfecţionare.

Luat la cunoştinţă de către ocupantul postului: Numele şi prenumele: Funcţia: Semnătura: Data întocmirii: Avizat de: Numele şi prenumele: Funcţia publică de conducere din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice: Semnătura: Data întocmirii:



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 5660/2016

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 5660 din 2016
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu