Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 5385 din 6 octombrie 2010

privind aprobarea Metodologiei de organizare si desfasurare a concursului pentru ocuparea functiilor de director general si director general adjunct la bibliotecile centrale universitare si de director general la Biblioteca Pedagogica Nationala „I.C. Petrescu" din Bucuresti

ACT EMIS DE: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII, TINERETULUI SI SPORTULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 714 din 26 octombrie 2010



In conformitate cu prevederile art. 141 lit. p) din Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

în baza art. 57 din Legea bibliotecilor nr. 334/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

având în vedere prevederile art. 30 şi 31 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificările şi completările ulterioare,

în baza art. 21 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 81/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, cu modificările ulterioare,

ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă Metodologia de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiilor de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare şi de director general la Biblioteca Pedagogică Naţională „I.C. Petrescu" din Bucureşti, cuprinsă în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin, prevederile Ordinului ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului privind aprobarea Metodologiei de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiilor de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare şi la Biblioteca Pedagogică Naţională „I.C. Petrescu" din Bucureşti se abrogă.

Art. 3. - Direcţia generală învăţământ în limbile minorităţilor, relaţia cu Parlamentul şi partenerii sociali din Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, bibliotecile centrale universitare şi Biblioteca Pedagogică Naţională „I. C. Petrescu" din Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul educaţiei, cercetam, tineretului şi sportului,

Daniel Petru Funeriu

ANEXA

METODOLOGIA

de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiilor de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare şi de director general la Biblioteca Pedagogică Naţională „I.C. Petrescu" din Bucureşti

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Prezenta metodologie este elaborată pe baza prevederilor art. 137 alin. (1), art. 139 şi art. 141 lit. n) din Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 57 din Legea bibliotecilor nr. 334/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 30 şi 31 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 2. - La concursul pentru ocuparea funcţiei de director general la bibliotecile centrale universitare pot candida persoane care îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiţii:

a) sunt cadre didactice universitare şi au cel puţin titlu de conferenţiar universitar;

b) au cursuri de specialitate în domeniu şi/sau lucrări ştiinţifice în domeniul managementului informaţiei;

c) dovedesc calităţi în funcţii de conducere, îndrumare şi control anterioare;

d) au recomandare/caracterizare care vizează calităţile profesionale, manageriale şi morale din partea instituţiei în care lucrează;

e) au cunoştinţe de utilizare a calculatorului, procesare a textelor;

f) cunosc două limbi străine de circulaţie internaţională;

g) sunt cetăţeni ai statelor membre ale Uniunii Europene (U.E.);

h) nu au suferit vreo condamnare pentru fapte ce le-ar face incompatibile cu funcţia pentru care candidează;

i) sunt apte din punct de vedere medical pentru îndeplinirea funcţiei, conform prevederilor art. 4 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare;

j) au cel puţin 3 ani vechime în activităţi direct legate de lucrul cu publicaţii: biblioteci, edituri etc.

Art. 3. - La concursul pentru ocuparea funcţiilor de director general adjunct la bibliotecile centrale universitare şi de director general la Biblioteca Pedagogică Naţională „I.C. Petrescu" din Bucureşti pot candida persoane care îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiţii:

a) sunt absolvente ale unei instituţii de învăţământ superior de lungă durată, cu diplomă de licenţă sau echivalentă;

b) sunt cadre didactice universitare;

c) au cursuri de specialitate în domeniu şi/sau lucrări ştiinţifice în domeniu;

d) dovedesc calităţi în funcţii de conducere, îndrumare şi control anterioare;

e) au recomandare/caracterizare care vizează calităţile profesionale, manageriale şi morale din partea instituţiei în care lucrează;

f) au cunoştinţe de utilizare a calculatorului, procesare a textelor;

g) cunosc două limbi străine de circulaţie internaţională;

h) sunt cetăţeni ai statelor membre ale U.E.;

i) nu au suferit vreo condamnare pentru fapte ce le-ar face incompatibile cu funcţia pentru care candidează;

j) sunt apte din punct de vedere medical pentru îndeplinirea funcţiei, conform prevederilor art. 4 din Legea nr. 128/1997, cu modificările şi completările ulterioare.

CAPITOLUL II

Organizarea concursului

Art. 4. - (1) Concursul pentru ocuparea funcţiilor de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare şi de director general la Biblioteca Pedagogică Naţională „I.C. Petrescu" din Bucureşti se organizează de către Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.

(2) Secretarul de stat care coordonează activitatea bibliotecilor din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului stabileşte data organizării şi desfăşurării concursului.

(3) Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului publică în presa centrală şi locală, cu cel puţin 30 de zile înainte, anunţul privind organizarea concursului, condiţiile referitoare la înscrierea şi participarea la concurs a candidaţilor, tematica şi bibliografia. Bibliografia este prevăzută în anexa nr. 7, care face parte integrantă din prezenta metodologie.

(4) Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului afişează, la sediul propriu, perioada de înscriere, metodologia de concurs (inclusiv anexele) şi lista documentelor necesare înscrierii la concurs.

(5) Inscrierea la concurs se încheie cu 10 zile înaintea datei de susţinere a concursului. Participă la concurs candidaţii care întrunesc condiţiile prevăzute în prezenta metodologie. Dosarele de concurs se avizează pentru legalitate de Direcţia generală juridic şi contencios din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.

Art. 5. - Dosarul de înscriere la concurs se depune la Direcţia resurse umane din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi cuprinde următoarele documente:

a) cerere de înscriere;

b) curriculum vitae, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezenta metodologie;

c) copii ale:

1. certificatului de naştere;

2. certificatului de căsătorie, după caz;

3. ordinului de acordare a titlului didactic;

4. carnetului de muncă sau documentului echivalent, certificate „conform cu originalul", completat la zi, eliberat de instituţia de la care provine candidatul, în conformitate cu art. 34 alin. (5) din Legea nr. 53/2003, cu modificările şi completările ulterioare;

d) copii legalizate ale actelor de studii;

e) recomandare din partea instituţiei de la care provine candidatul;

f) adeverinţă medicală, în original, eliberată în conformitate cu prevederile art. 4 din Legea nr. 128/1997, cu modificările şi completările ulterioare;

g) cazier judiciar, în original;

h) cerere scrisă privind limba străină, de circulaţie internaţională, în care doreşte să susţină proba de concurs prevăzută la art. 12 pct. 2;

i) oferta managerială a candidatului pentru postul pentru care candidează, depusă în plic sigilat;

j) opisul dosarului, în dublu exemplar; un exemplar se restituie, sub semnătură, persoanei care a depus dosarul.

NOTA: In dosar se numerotează fiecare filă, iar numărul total de file se consemnează în opis.

Art. 6. - (1) Dosarul este înregistrat dacă sunt depuse documentele prevăzute la art. 5. Ulterior înregistrării nu se admite completarea cu documente a dosarului de concurs.

(2) In caz de respingere, motivele sunt consemnate în opisul dosarului, care este semnat de directorul Direcţiei resurse umane şi de către persoana care depune dosarul pentru luarea la cunoştinţă.

Art. 7. - Componenţa comisiei de elaborare a subiectelor şi a comisiei de concurs este stabilită prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului, în termen de 10 zile de la publicarea anunţului.

Art. 8. - (1) Comisia de elaborare a subiectelor de concurs pentru ocuparea funcţiilor de director general/director general adjunct la bibliotecile centrale universitare, respectiv de director general la Biblioteca Pedagogică Naţională „I.C. Petrescu" din Bucureşti are următoarea componenţă:

a) preşedinte - secretarul de stat care coordonează activitatea bibliotecilor;

b) membri - un consilier din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului cu atribuţii în domeniu, 3 specialişti în domeniul managementului informaţiei (cadre didactice din învăţământul superior, directori generali sau directori generali adjuncţi ai bibliotecilor centrale universitare);

c) secretar - un consilier/inspector din cadrul ministerului care se ocupă de activitatea bibliotecilor.

(2) Comisia de elaborare a subiectelor de concurs elaborează:

- un set de 9 itemi din legislaţia de specialitate;

- un set de 6 itemi din management instituţional şi administrativ;

- un set de 15 itemi de specialitate.

Art. 9. - (1) Comisia de concurs pentru ocuparea funcţiilor de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare are următoarea componenţă:

a) preşedinte - secretarul de stat care coordonează activitatea bibliotecilor;

b) membri - un consilier/inspector din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, 4 specialişti în domeniul managementului informaţiei (cadre didactice din învăţământul superior, directori generali sau directori generali adjuncţi ai bibliotecilor centrale universitare).

(2) Secretariatul comisiei este asigurat de un consilier/inspector din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.

Art. 10. - (1) Comisia de concurs pentru ocuparea funcţiei de director general la Biblioteca Pedagogică Naţională „I.C. Petrescu" din Bucureşti are următoarea componenţă:

a) preşedinte - secretarul de stat care coordonează activitatea bibliotecilor;

b) membri - un consilier/inspector din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, directorul Casei Corpului Didactic Bucureşti, 2 specialişti în domeniul managementului informaţiei.

(2) Secretariatul comisiei este asigurat de un consilier/inspector din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.

Art. 11. - Comisiile de concurs prevăzute la art. 9 şi 10 au următoarele atribuţii:

- stabilesc, în ziua concursului, subiectele pentru testul-grilă, selectând dintre itemii elaboraţi de comisia prevăzută la art. 8;

- notează fiecare candidat la fiecare probă a concursului;

- stabilesc planul interviului şi realizează interviul.

CAPITOLUL III

Probele de concurs şi evaluarea candidaţilor

Art. 12. - Concursul pentru ocuparea funcţiilor de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare şi de director general la Biblioteca Pedagogică Naţională „I.C. Petrescu" din Bucureşti cuprinde 3 probe:

1. Evaluarea curriculumului vitae

- analiza şi evaluarea rezultatelor obţinute în educaţie şi formare, a aptitudinilor şi competenţelor personale, pe baza itemilorşi a punctajului din anexa nr. 2.

• Pentru funcţiile de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare punctajul maxim este de 60 de puncte (10 puncte/membru al comisiei). Punctajul minim de promovare a probei este de 42 de puncte (7 puncte x 6 membri).

• Pentru funcţia de director general la Biblioteca Pedagogică Naţională „I.C. Petrescu" din Bucureşti punctajul maxim este de 50 de puncte (10 puncte/membru al comisiei). Punctajul minim de promovare a probei este de 35 de puncte (7 puncte x 5 membri).

2. Susţinerea unui test scris

Testul constă în rezolvarea a 10 itemi: 3 itemi din legislaţia de specialitate, 2 itemi din management instituţional şi administrativ şi 5 itemi de specialitate. Dintre aceştia 5 itemi vor fi formulaţi în limba străină pentru care a optat candidatul. Fiecare item este punctat cu 1 punct.

Pentru funcţiile de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare punctajul maxim este de 60 de puncte (10 puncte/membru al comisiei). Punctajul minim de promovare a probei este de 42 de puncte (7 puncte x 6 membri).

• Pentru funcţia de director general la Biblioteca Pedagogică Naţională „I. C. Petrescu" din Bucureşti punctajul maxim este de 50 de puncte (10 puncte/membru al comisiei). Punctajul minim de promovare a probei este de 35 de puncte (7 puncte x 5 membri).

Durata de susţinere a testului este de o oră.

3.Interviul

- interviul în faţa comisiei de concurs, care apreciază calitatea şi susţinerea ofertei manageriale, precum şi răspunsul la întrebările referitoare la legislaţia de specialitate, management instituţional şi administrativ, deontologie profesională, pe baza itemilorşi punctajului din anexa nr. 4.

Pentru funcţiile de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare punctajul maxim este de 60 de puncte (10 puncte/membru al comisiei). Punctajul minim de promovare a probei este de 42 de puncte (7 puncte x 6 membri).

• Pentru funcţia de director general la Biblioteca Pedagogică Naţională „I.C. Petrescu" din Bucureşti punctajul maxim este de 50 de puncte (10 puncte/membru al comisiei). Punctajul minim de promovare a probei este de 35 de puncte (7 puncte x 5 membri).

Punctajul minim de promovare a concursului este de:

• 126 de puncte (câte 42 de puncte/probă de concurs) pentru funcţiile de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare;

105 puncte (câte 35 de puncte/probă de concurs) pentru funcţia de director general la Biblioteca Pedagogică Naţională „I.C. Petrescu" din Bucureşti.

CAPITOLUL IV

Desfăşurarea concursului

Art. 13. - (1) Concursul se desfăşoară la sediul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.

(2) Programul desfăşurării concursului se stabileşte de secretarul de stat care coordonează activitatea bibliotecilor şi se anunţă instituţiei angajatoare cu 10 zile înaintea datei de susţinere a concursului.

CAPITOLUL V

Stabilirea şi afişarea rezultatelor

Art. 14. - (1) Evaluarea probelor de concurs se face de către comisia de concurs, prin acordarea de puncte, potrivit itemilor menţionaţi în anexele nr. 2, 3 şi 4.

(2) Punctajul acordat la fiecare probă pentru fiecare candidat va fi consemnat în borderoul de notare prevăzut în anexele nr. 5 şi 6, care fac parte integrantă din prezenta metodologie.

(3) Sunt declaraţi admişi candidaţii care au realizat punctajul minim de promovare, prevăzut la art. 12, pentru fiecare probă.

(4) In situaţia obţinerii unor medii egale de către candidaţi, departajarea se va face pe baza următoarelor criterii:

1. cursuri de perfecţionare;

2. media de absolvire a facultăţii;

3. membru sau reprezentant în organisme internaţionale;

4. grade ştiinţifice şi didactice.

Art. 15. - Secretarul comisiei întocmeşte procesul-verbal în care consemnează parcurgerea etapelor prevăzute de prezenta metodologie şi rezultatele concursului. Procesul-verbal este semnat de preşedintele comisiei şi de membrii acesteia.

Art. 16. - Rezultatele concursului se afişează, în ordine descrescătoare a punctajelor totale obţinute de candidaţi, la sediul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, după încheierea concursului, în aceeaşi zi.

Art. 17. - (1) Contestaţiile se depun în termen de 3 zile lucrătoare de la afişarea rezultatelor la Direcţia resurse umane din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, care le va transmite comisiei de contestaţii, formată din 3 membri şi numită prin ordin al ministrului.

(2) Comisia va soluţiona contestaţiile în termen de două zile lucrătoare.

(3) Hotărârea comisiei de contestaţii este definitivă şi se comunică în scris către contestatar.

(4) Nu se pot contesta rezultatele concursului altui candidat.

(5) Rezultatele finale, după soluţionarea contestaţiilor, se afişează la sediul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.

(6) Dintre candidaţii admişi, după soluţionarea contestaţiilor, la concursul pentru ocuparea funcţiilor de director general şi director adjunct la bibliotecile centrale universitare şi la Biblioteca Pedagogică Naţională „I.C. Petrescu" din Bucureşti, este declarat „reuşit" candidatul care a obţinut cel mai mare punctaj.

CAPITOLUL VI

Dispoziţii finale

Art. 18. - (1) Numirea candidaţilor declaraţi „reuşit" la concursul pentru ocuparea funcţiilor de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare şi de director general la Biblioteca Pedagogică Naţională „I.C. Petrescu" din Bucureşti, după expirarea perioadei de depunere şi de rezolvare a contestaţiilor, se face prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului.

(2) Ordinul prevăzut la alin. (1) se comunică bibliotecii centrale universitare sau Bibliotecii Pedagogice Naţionale „I.C. Petrescu" din Bucureşti, în vederea întocmirii deciziei de numire, a contractului de muncă conform legii, şi a fişelor posturilor, ale căror modele sunt prevăzute în anexele nr. 8 şi 9, care fac parte integrantă din prezenta metodologie.

Art. 19. - Membrii comisiilor de concurs, înainte de desfăşurarea concursului, vor declara pe propria răspundere că nu au în rândul candidaţilor rude sau afini până la gradul al IV-lea inclusiv ori relaţii conflictuale cu vreun candidat.

Art. 20. -Anexele nr. 1-9 fac parte integrantă din prezenta metodologie.

ANEXA Nr. 1

la metodologie

Model de curriculum vitae european

< numele aplicantului>

Curriculum vitae

INFORMAŢII PERSONALE

Nume

(Nume, prenume)

Adresă

(numărul, strada, cod poştal, oraş, ţara)

Telefon

Fax

E-mail

Naţionalitate

Data naşterii

(ziua, luna, anul)

EXPERIENŢA PROFESIONALA

Perioada (de la - până la)

(Menţionaţi pe rând fiecare experienţă profesională pertinentă, începând cu cea mai recentă dintre acestea.)

Numele şi adresa angajatorului

Tipul activităţii sau sectorul de activitate

Funcţia sau postul ocupat

Principalele activităţi şi responsabilităţi

EDUCAŢIE ŞI FORMARE

Perioada (de la - până la)

(Descrieţi separat fiecare formă de învăţământ şi program de formare profesională urmate, începând cu cea mai recentă.)

Numele şi tipul instituţiei de învăţământ şi al organizaţiei profesionale prin care s-a realizat formarea profesională

Domeniul studiat/aptitudini ocupaţionale

Tipul calificării/diploma obţinută

Nivelul de clasificare a formei de instruire/învăţământ

APTITUDINI ŞI COMPETENŢE PERSONALE

dobândite în cursul vieţii şi al carierei, dar care nu sunt recunoscute neapărat printr-un certificat sau o diplomă

Limba maternă

Limbi străine cunoscute

- abilitatea de a citi

- abilitatea de a scrie

- abilitatea de a vorbi

(Enumeraţi limbile cunoscute şi indicaţi nivelul: excelent, bine, satisfăcător.)

Aptitudini şi competenţe artistice

Muzică, desen, pictură, literatură etc.

(Descrieţi aceste aptitudini şi indicaţi contextul în care le-aţi dobândit.)

Aptitudini şi competenţe sociale

Locuiţi şi munciţi cu alte persoane, într-un mediu multicultural, ocupaţi o poziţie în care comunicarea este importantă sau desfăşuraţi o activitate în care munca de echipă este esenţială (de exemplu: cultură, sport etc.)

(Descrieţi aceste aptitudini şi indicaţi contextul în care le-aţi dobândit.)

Aptitudini şi competenţe organizatorice

De exemplu, coordonaţi sau conduceţi activitatea altor persoane, proiecte şi gestionaţi bugete; la locul de muncă, în acţiuni voluntare (de exemplu: în domenii culturale sau sportive) sau la domiciliu.

(Descrieţi aceste aptitudini şi indicaţi contextul în care le-aţi dobândit.)

Aptitudini si competenţe tehnice

(utilizare caiculator, anumite tipuri de echipamente etc.)

(Descrieţi aceste aptitudini şi indicaţi contextul în care le-aţi dobândit.)

Permis de conducere

Alte aptitudini şi competente

Competenţe care nu au mai fost menţionate anterior

(Descrieţi aceste aptitudini şi indicaţi contextul în care le-aţi dobândit.)

INFORMAŢII SUPLIMENTARE

(Indicaţi şi alte informaţii utile care nu au fost menţionate, de exemplu: persoane de contact, referinţe etc.)

ANEXE

(Enumeraţi documentele ataşate CV-ului, dacă este cazul.)

NOTE:

Inlocuiţi rubrica (numele aplicantului cu propriul nume).

Textul dintre ( ) va fi înlocuit cu informaţiile cerute.

ANEXA Nr. 2

la metodologie

Examinat................

Data..............

Examinator

Numele...............   

Semnătura

Concursul pentru ocuparea funcţiilor de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare şi de director general la Biblioteca Pedagogică Naţională „I.C.Petrescu" din Bucureşti

EVALUARE CURRICULUM VITAE

Punctaj maxim*

Punctaj obţinut

a) Studii:

- studii aprofundate, masterat, studii academice postuniversitare în domeniu

- doctorat în ştiinţe socio-umane

0,5 p

1p

b) Participarea la stagii de formare/de perfecţionare în specialitate şi/sau în managementul instituţional:

- în ţară

- în străinătate

0,5 p

2p

c) Experienţă în activitatea de:

- formator, director/director adjunct, responsabil

- funcţii de conducere, îndrumare şi control, membru în consiliul de administraţie etc.

1p

1,5 p

d) Lucrări de specialitate sau de management publicate

0,5 p

e) Iniţiere, coordonare, participarea la proiecte-pilot, la proiecte de reformă a învăţământului, la proiecte de cercetare

- iniţiere şi coordonare de proiecte europene de larg interes naţional

0,5 p

2,5 p

TOTAL PUNCTAJ:

10p

* Punctajul maxim va fi defalcat de către comisia de concurs.

ANEXA Nr. 3

la metodologie

Examinat.............

Data.............

Examinator

Numele............  

Semnătura

Concursul pentru ocuparea funcţiilor de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare şi de director general la Biblioteca Pedagogică Naţională „I.C.Petrescu" din Bucureşti

REZULTATELE TESTULUI - GRI

Itemi test-grilă

Punctaj alocat

Punctaj obţinut

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Total

10

ANEXA Nr. 4

la metodologie

Examinat..............

Data..............

Examinator

Numele..................

Semnătura

Concursul pentru ocuparea funcţiilor de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare şi de director general la Biblioteca Pedagogică Naţională „I.C.Petrescu" din Bucureşti

EVALUARE -INTERVIU ŞI SUSŢINEREA OFERTEI MANAGERIALE

Criterii

Punctaj maxim*

Punctaj obţinut

interviu

ofertă

interviu

ofertă

a) Aspecte organizatorice: capacitatea de organizare şi conducere a echipelor de lucru şi de elaborare a activităţilor specifice

1,5 p

X

b) Aspecte financiar-juridice: cunoaşterea legislaţiei generale şi a legislaţiei din domeniul biblioteconomiei; metode şi mijloace de atragere a resurselor extrabugetare şi de finanţare (noţiuni privind încheierea contractului de sponsorizare, de donaţie etc).

1p

X

c) Trăsături de personalitate relevate de interviu: capacitate de percepţie globală şi sinteză creativă, de adaptare, de relationare şi comunicare, perspicacitate, prezenţă de spirit, capacitate de negociere, de argumentare, de convingere, empatie, energie, disponibilitate şi rezistenţă la efort şi stres, respectarea deontologiei profesionale.

1p

X

d) Competenţe personale în: identificarea activităţilor/acţiunilor concrete necesare atingerii obiectivelor stabilite, alocarea resurselor umane şi nonumane pentru realizarea activităţilor, alegerea, desemnarea/delegarea persoanelor/echipelor care vor conduce activităţile stabilite, eficienţa comunicării formale şi informale, manifestarea selectivă a puterii.

1,5 p

X

e) Viziunea, concepţia şi redactarea ofertei manageriale; se va avea în vedere dacă oferta managerială respectă principiile generale ale proiectării, este adaptată culturii organizaţionale şi este realizată pe baza unei diagnoze şi a analizei de nevoi ale utilizatorilor bibliotecii şi de formare.

X

5p

Total punctaj interviu

5p

X

Total punctaj ofertă managerială

X

5p

Total probă

10

* Punctajul maxim va fi defalcat de către comisia de concurs.

ANEXA Nr. 5

la metodologie

Concursul pentru ocuparea funcţiilor de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare

BORDEROU DE NOTARE

Examinat.................

Data..............

Examinatori

1......................, preşedinte

2......................, membru

3......................, membru

4......................, membru

5......................, membru

6......................, membru

Nr. crt.

Proba

Examinator 1

Examinator 2

Examinator 3

Examinator 4

Examinator 5

Examinator 6

Total

1.

a)

2.

b)

3.

c)

4.

Punctaj total

Preşedinte,

................

ANEXA Nr. 6

la metodologie

Concursul pentru ocuparea funcţiei de director general la Biblioteca Pedagogică Naţională „I.C. Petrescu" din Bucureşti

BORDEROU DE NOTARE

Examinat..............

Data.................

Examinatori

1....................., preşedinte

2....................., membru

3....................., membru

4....................., membru

5....................., membru

Nr. crt.

Proba

Examinator 1

Examinator 2

Examinator 3

Examinator 4

Examinator 5

Total

1.

a)

2.

b)

3.

c)

4.

Punctaj total

Preşedinte,

...................

ANEXA Nr. 7

la metodologie

BIBLIOGRAFIE

Nr. crt.

Actul juridic/metodologia/bibliografia

Conţinut

1.

Legea nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare

Legea învăţământului

2.

Legea nr. 128/1997, cu modificările şi completările ulterioare

Statutul personalului didactic

3.

Legea nr. 334/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare

Legea bibliotecilor

4.

Legea nr. 53/2003, cu modificările şi completările ulterioare

Codul muncii

5.

Contractul colectiv de muncă unic la nivel de ramură învăţământ

6.

Legea nr. 205/2001 pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 84/1998 privind constituirea Fondului de susţinere a bibliotecilor din învăţământ

Ordonanţa Guvernului privind constituirea Fondului de susţinere a bibliotecilor din învăţământ

7.

Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării privind aprobarea regulamentului-cadru de funcţionare a bibliotecilor din învăţământ (structura, activitatea, resursele, personalul)

Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării privind aprobarea regulamentului-cadru de funcţionare a bibliotecilor din învăţământ (structura, activitatea, resursele, personalul)

8.

Ordinul ministrului culturii şi cultelor şi al ministrului educaţiei şi cercetării nr. 2.338/5.286/2004

Ordinul ministrului culturii şi cultelor şi al ministrului educaţiei şi cercetării privind aprobarea Regulamentului pentru împrumutul interbibliotecar

9.

Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.626/2005

Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării privind aprobarea Metodologiei de recuperare a documentelor pierdute, distruse ori deteriorate şi de taxare a serviciilor şi a nerespectării termenelor de restituire a publicaţiilor împrumutate din bibliotecile cuprinse în reţeaua învăţământului, precum şi a Precizărilor privind calculul valoric al acestor documente

10.

ABR, 2010

Regneală, Mircea - Noi studii de biblioteconomie

11.

Editura Politehnica Press, 2010

Ionescu, Sorin Cristian - Lexicon de management

12.

Editura Economică, Bucureşti, 2004

Nicolescu, Ovidiu (coordonator) - Managerii şi managementul resurselor umane

13.

Ars Docendi, 2007

Banciu, Doina - Informatizarea structurilor infodocumentare

ANEXA Nr. 8

la metodologie

Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului

Biblioteca........................................

FISA POSTULUI

Nr..................

Denumirea postului - Director general la bibliotecile centrale universitare

Gradul profesional al ocupantului postului - Director general

Nivelul postului - conducere

Descrierea postului

1. Pregătirea profesională impusă ocupantului postului:

a) este cadru didactic universitar şi are cel puţin titlul de conferenţiar universitar;

b) are cursuri de specialitate în domeniu şi/sau lucrări ştiinţifice în domeniu;

c) dovedeşte calităţi în funcţii de conducere, îndrumare şi control anterioare;

d) are recomandare din partea instituţiei de la care provine;

e) are cunoştinţe de utilizare a calculatorului, procesare a textelor;

f) cunoaşte două limbi străine de circulaţie internaţională;

g) este cetăţean al statelor membre ale Uniunii Europene;

h) nu a suferit vreo condamnare pentru fapte ce l-ar face incompatibil cu funcţia pentru care candidează;

i) este apt din punct de vedere medical pentru îndeplinirea funcţiei, conform prevederilor art. 4 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare.

2. Operaţiuni specifice postului:

a) cunoaşterea specificului sistemului naţional de învăţământ;

b) aplicarea legilor, hotărârilor Guvernului, ordonanţelor de urgenţă ale Guvernului, metodologiilor, regulamentelor şi a celorlalte documente legislative din domeniul biblioteconomiei;

c) aprecierea ofertelor de recrutare-angajare, formare managerială şi dezvoltare instituţională;

d) soluţionarea contestaţiilor şi sesizărilor;

e) dispunerea organizării şedinţelor de lucru cu personalul bibliotecilor centrale universitare (B.C.U.), în care se discută toate problemele privind funcţionarea instituţiei, eficienţa activităţii personalului, cazurile de încălcare a regulamentului de către cititori ş.a.m.d.;

f) numirea, transferarea şi eliberarea din funcţie a personalului de specialitate, tehnic, economic, administrativ, precum şi a şefilor de serviciu şi de birou, în conformitate cu prevederile legale;

g) organizarea, control-verificarea, evaluarea şi luarea deciziilor.

3. Responsabilitate implicată de post:

a) responsabilitatea privind organizarea, managementul, control-verificarea, comunicarea, autoritatea informală;

b) responsabilitatea privind corectitudinea şi aplicabilitatea documentelor elaborate, corectitudinea aplicării prevederilor documentelor normative;

c) responsabilitatea soluţionării stărilor conflictuale sesizate direct sau exprimate prin reclamaţii;

d) responsabilitatea deciziilor luate în activitatea instituţiei pe care o conduce.

4. Sfera de relaţii (comunicare/relaţionare):

a) de subordonare: ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului; secretarul de stat care coordonează activitatea bibliotecilor în Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului (M.E.C.T.S.);

b) funcţionale: cu toate posturile de conducere şi cu toate serviciile din B.C.U.;

c) de colaborare: cu toate posturile similare din celelalte biblioteci universitare din România.

Atribuţii pe domenii de competenţă

Domeniul de competenţă

Unitatea de competenţă

Atribuţii

Organizare

Stabilirea strategiei de coordonare şi a direcţiilor de dezvoltare ale bibliotecii

Stabileşte obiectivele activităţii bibliotecii.

Stabileşte metodele şi procedurile de coordonare a activităţilor bibliotecii.

Stabileşte metodele de monitorizare şi evaluare a activităţii bibliotecii.

Organizează şi răspunde de întreaga activitate ştiinţifică şi administrativă a B.C.U.

Planificarea activităţilor din cadrul bibliotecii

Elaborează planul managerial al bibliotecii.

Planifică activităţile tematice ale consiliului de administraţie.

Intocmeşte lista de priorităţi.

Iniţiază şi coordonează programul de activităţi ştiinţifice şi culturale din cadrul B.C.U.

Verifică îndeplinirea obiectivelor şi a activităţilor planificate.

Domeniul de competenţă

Unitatea de competenţă

Atribuţii

Asigurarea repartizării resurselor financiare necesare desfăşurării activităţii bibliotecii

Stabileşte necesarul de resurse financiare.

Ca ordonator terţiar de credite, decide asupra utilizării fondurilor alocate şi aprobă toate actele de plăţi din conturile instituţiei.

Analizează şi decide asupra proiectului de buget.

Repartizează resursele financiare.

Intreprinde toate demersurile necesare pentru dezvoltarea bazei materiale a B.C.U.

Controlează eficienta utilizării resurselor alocate.

Organizarea activităţilor bibliotecii

Identifică obiectivele activităţii bibliotecii.

Controlează şi îndrumă activitatea bibliotecilor filiale şi de specialitate.

Repartizează sarcinile şi responsabilităţile compartimentelor din bibliotecă.

Management

Conducerea/coordonarea activităţilor bibliotecii

Asigură funcţionarea compartimentelor din bibliotecă.

Monitorizează îndeplinirea sarcinilor.

Deleagă autoritatea.

Asigurarea climatului de muncă eficient în bibliotecă

Sprijină iniţiativele şi stimulează creativitatea colaboratorilor.

Promovează lucrul în echipă şi un stil de conducere cooperant.

Monitorizează progresul şi disfuncţiile apărute în activitatea bibliotecii.

Asigurarea resurselor umane necesare desfăşurării activităţii bibliotecii

Identifică necesarul de personal din cadrul bibliotecii.

Recrutează, selectează şi promovează personalul din bibliotecă.

Asigură corectitudinea şi transparenţa procesului de selecţie.

Acordă calificative, premii sau sancţiuni personalului din subordine.

Control-verificare

Verificarea activităţilor comparti­mentelor din subordine

Verifică îndeplinirea planului de îndrumare şi control al bibliotecii.

Intreprinde toate demersurile necesare pentru dezvoltarea bazei materiale a B.C.U.

Elaborarea materialelor de sinteză

Colectează informaţiile privind îndeplinirea planului managerial.

Analizează si sintetizează informaţiile colectate.

Asigură redactarea materialelor de sinteză, pe baza analizei informaţiei colectate.

Relaţii-comunicare

Menţinerea legăturilor bibliotecii cu M.E.C.TS.

Asigură fluxul informaţional.

Raportează semestrial/anual sau ori de câte ori este solicitat.

Transmite propunerile şi măsurile de îmbunătăţire a activităţii.

Reprezentarea bibliotecii în relaţii publice

Dezvoltă şi menţine legăturile cu partenerii sociali şi cu autorităţile locale.

Dezvoltă şi menţine legăturile cu organizaţiile nonguvernamentale şi instituţiile de specialitate.

Promovează imaginea bibliotecii.

Pregătire profesională

Perfecţionarea activităţii proprii

Identifică propria nevoie de perfecţionare.

Alege forma convenabilă de perfecţionare.

Participă la diverse forme de perfecţionare.

Asigurarea dezvoltării/formării profesionale a personalului din subordine

Analizează necesităţile de pregătire a personalului.

Stabileşte modul de participare la forme de perfecţionare/formare.

Facilitează accesul la forma de pregătire optimă.

Organizează activităţi proprii de perfecţionare.

Luat la cunoştinţă de către ocupantul postului:

Numele şi prenumele:

Funcţia:

Semnătura:

Data întocmirii:

Avizat de:

Numele şi prenumele:

Funcţia publică de conducere din cadrul M.E.C.TS.:

Semnătura:

Data întocmirii:

ANEXA Nr. 9

la metodologie

Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului

Biblioteca.....................................

FISA POSTULUI

Nr..................

Denumirea postului - Director general adjunct la bibliotecile centrale universitare/ Director general la Biblioteca Pedagogică Naţională „I.C. Petrescu" din Bucureşti

Gradul profesional al ocupantului postului

- Director general la Biblioteca Pedagogică Naţională „I.C. Petrescu" din Bucureşti

- Director general adjunct - biblioteci centrale universitare

Nivelul postului - conducere

Descrierea postului

1. Pregătirea profesională impusă ocupantului postului:

a) este absolvent al unei instituţii de învăţământ superior de lungă durată, cu diplomă de licenţă sau echivalentă;

b) are cursuri de specialitate în domeniu şi/sau lucrări ştiinţifice în domeniu;

c) dovedeşte calităţi în funcţii de conducere, îndrumare şi control anterioare;

d) are recomandare din partea instituţiei de la care provine;

e) are cunoştinţe de utilizare a calculatorului, procesare a textelor;

f) cunoaşte două limbi străine de circulaţie internaţională;

g) este cetăţean român;

h) nu a suferit vreo condamnare pentru fapte ce l-ar face incompatibil cu funcţia pentru care candidează;

i) este apt din punct de vedere medical pentru îndeplinirea funcţiei, conform prevederilor art. 4 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare.

2. Operaţiuni specifice postului:

a) cunoaşterea specifică sistemului naţional de învăţământ;

b) aplicarea legilor, hotărârilor Guvernului, ordonanţelor de urgenţă ale Guvernului, metodologiilor, regulamentelor şi a celorlalte documente legislative din domeniul biblioteconomiei;

c) aprecierea ofertelor de recrutare-angajare, formare managerială şi dezvoltare instituţională;

d) soluţionarea contestaţiilor şi sesizărilor;

e) dispunerea organizării şedinţelor de lucru cu personalul instituţiei, în care se discută toate problemele privind funcţionarea instituţiei, eficienţa activităţii personalului, cazurile de încălcare a regulamentului de către cititori ş.a.m.d.;

f) numirea, transferarea şi eliberarea din funcţie a personalului de specialitate, tehnic, economic, administrativ, precum şi a şefilor de serviciu şi de birou, în conformitate cu prevederile legale;

g) organizarea, controi-verificarea, evaluarea şi luarea deciziilor.

3. Responsabilitate implicată de post:

a) responsabilitatea privind organizarea, managementul, controi-verificarea, comunicarea, autoritatea informală;

b) responsabilitatea privind corectitudinea şi aplicabilitatea documentelor elaborate, corectitudinea aplicării prevederilor documentelor normative;

c) responsabilitatea soluţionării stărilor conflictuale sesizate direct sau exprimate prin reclamaţii;

d) responsabilitatea deciziilor luate în activitatea instituţiei pe care o conduce.

4. Sfera de relaţii (comunicare/relaţionare):

a) de subordonare: ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului; secretarul de stat care coordonează activitatea bibliotecilor în Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului (M.E.C.T.S.); directorul general al bibliotecilor centrale universitare;

b) funcţionale: cu toate posturile de conducere şi cu toate serviciile din bibliotecă;

c) de colaborare: cu toate posturile similare din bibliotecile caselor corpului didactic din România.

Atribuţii pe domenii de competenţă

Domeniul de competenţă

Unitatea de competenţă

Atribuţii

Organizare

Stabilirea strategiei de coordonare şi a direcţiilor de dezvoltare ale bibliotecii

Stabileşte obiectivele activităţii bibliotecii.

Stabileşte metodele şi procedurile de coordonare a activităţilor bibliotecii. Stabileşte metodele de monitorizare şi evaluare a activităţii bibliotecii.

Organizează şi răspunde de întreaga activitate ştiinţifică şi administrativă a bibliotecii.

Planificarea activităţilor din cadrul bibliotecii

Elaborează planul managerial al bibliotecii.

Planifică activităţile tematice ale consiliului de administraţie.

Intocmeşte lista de priorităţi.

Iniţiază şi coordonează programul de activităţi ştiinţifice şi culturale din cadrul bibliotecii.

Verifică îndeplinirea obiectivelor şi a activităţilor planificate.

Asigurarea repartizării resurselor financiare necesare desfăşurării activităţii bibliotecii

Stabileşte necesarul de resurse financiare.

Ca ordonator terţiar de credite, decide asupra utilizării fondurilor alocate şi aprobă toate actele de plăţi din conturile instituţiei.

Domeniul de competenţă

Unitatea de competenţă

Atribuţii

Analizează şi decide asupra proiectului de buget.

Repartizează resursele financiare.

Intreprinde toate demersurile necesare pentru dezvoltarea bazei materiale a bibliotecii.

Controlează eficienta utilizării resurselor alocate.

Organizarea activităţilor bibliotecii

Identifică obiectivele activităţii bibliotecii.

Controlează şi îndrumă activitatea bibliotecilor filiale şi de specialitate.

Repartizează sarcinile şi responsabilităţile compartimentelor din bibliotecă.

Management

Conducerea/coordonarea activităţilor bibliotecii

Asigură funcţionarea compartimentelor din bibliotecă.

Monitorizează îndeplinirea sarcinilor.

Deleagă autoritatea.

Asigurarea climatului de muncă eficient în bibliotecă

Sprijină iniţiativele şi stimulează creativitatea colaboratorilor.

Promovează lucrul în echipă şi un stil de conducere cooperant.

Monitorizează progresul şi disfuncţiile apărute în activitatea bibliotecii.

Asigurarea resurselor umane necesare desfăşurării activităţii bibliotecii

Identifică necesarul de personal din cadrul bibliotecii.

Recrutează, selectează şi promovează personalul din bibliotecă.

Asigură corectitudinea şi transparenţa procesului de selecţie.

Acordă calificative, premii sau sancţiuni personalului din subordine.

Control-Verificare

Verificarea   activităţilor compartimentelor din subordine

Verifică îndeplinirea planului de îndrumare şi control al bibliotecii.

Intreprinde toate demersurile necesare pentru dezvoltarea bazei materiale a bibliotecii.

Elaborarea materialelor de sinteză

Colectează informaţiile privind îndeplinirea planului managerial.

Analizează si sintetizează informaţiile colectate.

Asigură redactarea materialelor de sinteză, pe baza analizei informaţiei colectate.

Relaţii-comunicare

Menţinerea legăturilor bibliotecii cu M.E.C.TS.

Asigură fluxul informaţional.

Raportează semestrial/anual sau ori de câte ori este solicitat.

Transmite propunerile şi măsurile de îmbunătăţire a activităţii.

Reprezentarea bibliotecii în relaţii publice

Dezvoltă şi menţine legăturile cu partenerii sociali şi cu autorităţile locale.

Dezvoltă şi menţine legăturile cu organizaţiile nonguvernamentale şi instituţiile de specialitate.

Promovează imaginea bibliotecii.

Pregătire profesională

Perfecţionarea activităţii proprii

Identifică propria nevoie de perfecţionare.

Alege forma convenabilă de perfecţionare.

Participă la diverse forme de perfecţionare.

Asigurarea dezvoltării/formării profesionale a personalului din subordine

Analizează necesităţile de pregătire a personalului.

Stabileşte modul de participare la forme de perfecţionare/formare.

Facilitează accesul la forma de pregătire optimă.

Organizează activităţi proprii de perfecţionare.

Luat la cunoştinţă de către ocupantul postului:

Numele şi prenumele:

Funcţia:

Semnătura:

Data întocmirii:

Avizat de:

Numele şi prenumele:

Funcţia publică de conducere din cadrul M.E.C.TS.:

Semnătura:

Data întocmirii:


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 5385/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 5385 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 5385/2010
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu