Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.5481 din 14.10.2015

pentru aprobarea Regulamentului privind regimul atestatelor de formare continuă a personalului didactic
ACT EMIS DE: Ministerul Educatiei si Cercetarii Stiintifice
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 804 din 29 octombrie 2015



SmartCity1

În conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 26/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice,în temeiul prevederilor art. 244 alin. (3) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul educaţiei şi cercetării ştiinţifice emite prezentul ordin. Articolul 1Se aprobă Regulamentul privind regimul atestatelor de formare continuă a personalului didactic, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.910/2010*) privind aprobarea Metodologiei de gestionare şi arhivare a „Certificatelor de competenţe profesionale ale personalului didactic“ şi a „Atestatelor de formare continuă a personalului didactic“.*) Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.910/2010 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I. Articolul 3Direcţia generală management şi reţea şcolară din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, casele corpului didactic şi furnizorii de programe de formare continuă acreditaţi vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul 4Prezentul ordin intră în vigoare la 30 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul educaţiei şi cercetării ştiinţifice, Gigel Paraschiv, secretar de stat ANEXĂ REGULAMENT privind regimul atestatelor de formare continuă a personalului didactic Capitolul I Dispoziţii generale Articolul 1Prezentul regulament reglementează gestionarea, completarea şi eliberarea atestatelor de formare continuă a personalului didactic la nivelul furnizorilor de programe de formare continuă acreditaţi, denumiţi în continuare furnizori. Articolul 2Atestatele de formare continuă a personalului didactic, denumite în continuare atestate, se eliberează pentru beneficiarii programelor de formare continuă acreditate. Articolul 3(1) Atestatele sunt acte de studii cu regim special.(2) Atestatele se tipăresc pe hârtie specială, sunt înseriate, numerotate şi prevăzute cu elemente de siguranţă. Articolul 4(1) Atestatele se eliberează însoţite de o anexă denumită „Fişa competenţelor şi a disciplinelor/temelor“, conform modelului aprobat prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării ştiinţifice.(2) Atestatele se întocmesc numai în limba română, folosindu-se alfabetul latin. Articolul 5(1) Răspunderea pentru exactitatea datelor înscrise în atestate o poartă persoanele care le-au completat şi persoanele care le-au semnat.(2) Atestatele se gestionează de către o persoană desemnată în acest sens de către conducerea furnizorului. Articolul 6La sfârşitul fiecărui an şcolar se întocmeşte un raport privind gestionarea, completarea şi eliberarea atestatelor, în două exemplare, la nivelul fiecărui furnizor, care se aprobă de conducerea acestuia şi se arhivează cu termen permanent. Un exemplar al raportului se transmite Direcţiei generale management şi reţea şcolară din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice. Capitolul II Gestionarea şi completarea atestatelor Articolul 7(1) Atestatele sunt tipărite de către Compania Naţională „Imprimeria Română“ - S.A. şi sunt achiziţionate de către furnizori pe baza comenzilor avizate de Direcţia generală management şi reţea şcolară din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice.(2) Se pot comanda în limitele a maximum 5-10% atestate în plus, necesare întocmirii duplicatelor şi pentru acoperirea numărului de atestate anulate din cauza greşelilor de completare. Articolul 8Atestatele sunt preluate în cadrul furnizorului, în baza unui proces-verbal de predare-primire încheiat între delegatul furnizorului şi persoana cu atribuţii în acest sens, completându-se în mod corespunzător registrul unic de evidenţă a atestatelor de formare continuă a personalului didactic, denumit în continuare registru unic. Articolul 9Furnizorul, pe baza documentelor de evaluare prevăzute la art. 35 din Metodologia de acreditare şi evaluare periodică a furnizorilor de formare continuă şi a programelor de formare oferite de aceştia, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.564/2011, cu modificările şi completările ulterioare, eliberează cursantului care a parcurs programul de formare continuă atestatul, precum şi fişa competenţelor şi a disciplinelor/temelor. Articolul 10(1) Evidenţa eliberării atestatelor se consemnează de către fiecare furnizor acreditat în registrul unic.(2) Modelul registrului unic este stabilit de Direcţia generală management şi reţea şcolară din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice.(3) În prima parte a registrului unic sunt înscrise atestatele primite. A doua parte a registrului unic se referă la evidenţa nominală a atestatelor.(4) Registrul unic, catalogul centralizator şi registrul de procese-verbale referitoare la evaluarea finală a cursanţilor sunt documente cu regim special. Articolul 11(1) Atestatele se completează computerizat sau prin scriere de mână, cu pastă, tuş sau cerneală neagră, citeţ şi fără ştersături, răzuiri, acoperiri cu pasta corectoare, prescurtări sau adăugiri.(2) Numele titularului, toate iniţialele tatălui (mamei, în cazul în care tatăl este necunoscut) şi prenumele titularului se scriu cu majuscule format de tipar, în ordinea înscrisă în certificatul de naştere.(3) Atestatul şi matca sa (cotorul) se completează identic, matca rămânând în arhiva furnizorului cu termen permanent.(4) Atestatele se semnează de către conducerea furnizorului, cu stilou sau pix de culoare albastră sau neagră.(5) Ştampila trebuie să se aplice în spaţiul destinat pe atestat. Articolul 12Atestatele completate cu greşeli, ştersături, adăugiri, parţial deteriorate, se anulează scriindu-se cuvântul „ANULAT“ pe toată diagonala atestatului, cu menţiune în registrul unic. În astfel de cazuri, conducerea furnizorului dispune anularea acestora şi întocmirea altora corespunzătoare. Capitolul III Eliberarea atestatelor Articolul 13Eliberarea atestatelor se consemnează în registrul unic. Articolul 14(1) Atestatul se eliberează titularului, după verificarea datelor înscrise în atestat, pe baza prezentării documentului de identitate.(2) Titularul semnează pentru primire în registrul unic.(3) În situaţii bine motivate, când titularul nu se poate prezenta, atestatul poate fi eliberat împuternicitului acestuia, cu aprobarea conducerii furnizorului, pe bază de procură autentificată de notariat/consulat sau împuternicire avocaţială în baza unui contract.(4) Împuternicitul semnează pentru primire, în clar, în registrul unic.(5) Pentru atestatele eliberate pe bază de procură notarială/consulară, la rubrica „menţiuni“ din registrul unic se trec numele, prenumele, calitatea împuternicitului, datele de identitate şi se semnează de către acesta.(6) Atestatele completate şi neridicate din cauza decesului titularului pot fi eliberate soţului/soţiei, precum şi unui membru al familiei - ascendent sau descendent de gradul I şi II - titularului decedat, în baza unei cereri aprobate de conducerea furnizorului, însoţită de copia certificatului de deces şi de o declaraţie notarială, pe propria răspundere, privind motivele invocate pentru ridicarea atestatului. Articolul 15(1) Furnizorii sunt obligaţi să elibereze atestatele în termen de 60 de zile de la data susţinerii evaluării finale de către titular.(2) Titularii sunt obligaţi să îşi ridice atestatele în termen de cel mult 60 de zile de la data întocmirii acestora. Capitolul IVSolicitarea şi eliberarea duplicatelor atestatelor Articolul 16În cazul pierderii, distrugerii, furtului atestatului, în baza unei cereri scrise a titularului, furnizorul eliberează un duplicat al acestuia, întocmit pe baza documentelor aflate în arhiva sa. Articolul 17(1) Cererea de eliberare a duplicatului este însoţită de următoarele acte, care se arhivează cu titlu permanent:a)declaraţia notarială dată de titularul atestatului în care sunt cuprinse toate elementele necesare pentru identificare, împrejurările în care acesta a fost pierdut sau distrus, precum şi alte precizări care să confirme dispariţia sau distrugerea atestatului respectiv; b)dovada publicării pierderii, distrugerii, furtului atestatului în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a; c)copia actului de identitate; d)aprobarea scrisă a conducerii furnizorului pentru eliberarea duplicatului, în urma actelor depuse. (2) Pentru publicarea pierderii/distrugerii/furtului unui atestat, titularul se adresează Monitorului Oficial al României, Partea a III-a, depunând un anunţ care va cuprinde următoarele date: denumirea actului original, numele titularului, iniţialele prenumelui tatălui/mamei şi toate prenumele titularului, seria şi numărul atestatului, numărul şi data la care a fost înregistrat în evidenţele furnizorului emitent, denumirea furnizorului emitent. Articolul 18(1) Duplicatul atestatului se întocmeşte pe un formular identic cu cel original emis la data absolvirii şi se eliberează după procedura prevăzută pentru atestatele originale.(2) În situaţia în care nu se mai găsesc formulare de acelaşi tip, se eliberează un duplicat redactat/tehnoredactat/scanat după modelul actului original, în care se înscriu datele existente în arhivă privind solicitantul. În această situaţie se aplică timbru fiscal, a cărui valoare este stabilită conform prevederilor Legii nr. 117/1999 privind taxele extrajudiciare de timbru, cu modificările şi completările ulterioare. (3) Pe duplicatele atestatelor se completează: numele şi prenumele persoanei care a semnat atestatul iniţial; în cazul în care nu este înscris în clar numele persoanei menţionate mai înainte, se completează (ss) „indescifrabil“.(4) Pe duplicatele atestatelor, într-un spaţiu corespunzător, se face menţiunea: „duplicat tipizat“ sau, după caz, „redactat“, „eliberat conform aprobării.... - (denumirea furnizorului care a aprobat eliberarea duplicatului), nr.... din.... . Confirmăm autenticitatea datelor cuprinse în prezentul atestat“. Urmează numele şi prenumele, în clar, ale conducătorului furnizorului.(5) Se aplică ştampila furnizorului pe timbrul fiscal în condiţiile alin. (2) şi lângă numele şi prenumele conducătorului furnizorului.(6) Duplicatele atestatelor poartă, în partea de sus, seria şi numărul actului original eliberat, data şi numărul acordat de furnizor în registrul unic.(7) Pe duplicat se înregistrează numărul şi data eliberării, număr care se completează cu cerneală roşie în registrul unic.(8) În registrul unic şi pe matca atestatului original se înscriu, cu cerneală roşie, seria şi numărul duplicatului eliberat. Articolul 19(1) Termenul pentru eliberarea duplicatului este de 30 de zile de la aprobarea cererii.(2) Duplicatul se eliberează titularului/împuternicitului conform prevederilor art. 14. Articolul 20(1) Duplicatul unui atestat se eliberează, de regulă, o singură dată.(2) Dacă duplicatul unui atestat a fost pierdut sau distrus complet în condiţii de forţă majoră, titularului i se poate elibera, o singură dată, un alt duplicat, la cerere şi pe baza aprobării acesteia, în condiţiile prezentate mai sus şi cu menţiunea că pe acesta se înscriu, suplimentar, seria şi numărul duplicatului anterior, precum şi data la care acesta a fost eliberat. Capitolul VDispoziţii finale Articolul 21Păstrarea formularelor atestatelor necompletate, a atestatelor completate şi neridicate de titulari, a celor anulate, a registrelor unice, precum şi a documentelor - împuterniciri speciale, delegaţii, procese-verbale etc. - pe baza cărora au fost primite/predate sau eliberate atestatele se face în dulapuri metalice, în condiţii de securitate deplină, cu termen de păstrare permanent. Articolul 22La schimbarea conducerii furnizorului sau a persoanei desemnate cu gestionarea atestatelor, toate aceste tipizate, inclusiv documentele de evidenţă, se predau cu proces-verbal noului conducător al furnizorului şi persoanei numite pentru a îndeplini sarcinile prevăzute de prezentul regulament, menţionându-se, în mod obligatoriu, denumirea actelor aflate în gestiune, seria şi numărul lor, împreună cu procesele-verbale de predare-primire anterioare. Articolul 23(1) În cazul dispariţiei unui formular de atestat, conducerea furnizorului întreprinde cercetări, încheie proces-verbal despre cele constatate, sesizează imediat Direcţia generală management şi reţea şcolară din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice şi, după caz, organele de urmărire penală.(2) Formularele pentru atestatele care fac obiectul alin. (1) sunt declarate „nule“ prin publicarea unui anunţ de către conducerea furnizorului în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a.(3) În cazul atestatelor anulate în temeiul unei hotărâri judecătoreşti definitive şi irevocabile, se face menţiunea în registrul unic, precizându-se numărul şi data hotărârii, precum şi instanţa care a pronunţat hotărârea. Articolul 24(1) În cazul retragerii acreditării unui furnizor sau încetării activităţii unui furnizor, acesta este obligat să predea unui alt furnizor acreditat, desemnat de Direcţia generală management şi reţea şcolară din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, pe bază de proces-verbal (încheiat în 3 exemplare, din care unul va fi predat la Direcţia generală management şi reţea şcolară din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice), toate documentele privind evidenţa atestatelor eliberate, atestatele necompletate, cataloagele centralizatoare şi registrul de procese-verbale referitoare la evaluarea finală a cursanţilor, având obligativitatea de a respecta prevederile legale de gestionare şi arhivare a atestatelor şi a documentelor prevăzute în prezentul regulament.(2) Completarea şi eliberarea duplicatelor în acest caz se adresează furnizorului care a preluat arhiva, cu respectarea prevederilor privind eliberarea duplicatelor.(3) Duplicatele atestatelor eliberate în aceste condiţii poartă şi menţiunea: „A fost eliberat de ........., care deţine arhiva ......... (denumirea fostului furnizor).“ Articolul 25Toate documentele privind evidenţa atestatelor se arhivează pe termen nelimitat şi se păstrează în conformitate cu prevederile Legii Arhivelor Naţionale nr. 16/1996, republicată.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 5481/2015

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 5481 din 2015
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 5481/2015
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu