ORDIN Nr. 5420 din 8
noiembrie 2005
privind aprobarea
Regulamentului de desfasurare a examenului in vederea obtinerii "Diplomei
de acces general in invatamantul superior german" si a "Diplomei de
bacalaureat" de catre absolventii sectiilor/scolilor speciale germane
ACT EMIS DE: MINISTERUL
EDUCATIEI SI CERCETARII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 72 din 26 ianuarie 2006
In conformitate cu
prevederile Legii invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si
completarile ulterioare, si ale Legii nr. 128/1997 privind Statutul
personalului didactic, cu modificarile si completarile ulterioare,
in baza Acordului
dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Federale Germania cu privire la
colaborarea in domeniul scolar, semnat la Bucuresti la 15 martie 1996, aprobat
prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 99/1999 si publicat in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 309 din 30 iunie 1999,
in temeiul Hotararii
Guvernului nr. 223/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei
si Cercetarii, cu modificarile ulterioare,
ministrul educatiei si
cercetarii emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aproba
Regulamentul de desfasurare a examenului in vederea obtinerii "Diplomei de
acces general in invatamantul superior german" si a "Diplomei de
bacalaureat" de catre absolventii sectiilor/scolilor speciale germane din
Romania, prevazut in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2. - Se aproba
programele scolare pentru disciplinele Limba si literatura germana, Matematica,
Fizica, Limba franceza, Limba engleza, Chimie, Biologie si Istorie. Pentru
celelalte discipline raman valabile programele aprobate prin Ordinul
ministrului educatiei nationale nr. 3.651/1998.
Art. 3. - Se aproba
planul-cadru pentru sectiile/scolile speciale germane.
Art. 4. - Prezentul
ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. 5. - Se abroga
toate prevederile care contravin prezentului ordin.
Art. 6. - Directia
generala invatamant preuniversitar, Directia generala invatamant in limbile
minoritatilor nationale, Serviciul National de Evaluare si Examinare, Directia
generala invatamant superior, Inspectoratul Scolar Judetean Timis si
Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti vor duce la indeplinire
prevederile prezentului ordin.
Ministrul educatiei si
cercetarii,
Mircea Miclea
ANEXA 1*)
*) Anexa este reprodusa
in facsimil.
REGULAMENT
de desfasurare a examenului
in vederea obtinerii "Diplomei de acces general in invatamantul superior
german" si a "Diplomei de bacalaureat" de catre absolventii
sectiilor/scolilor speciale germane din Romania
1. Scopul examenului
Prin promovarea
examenului candidatii vor demonstra ca indeplinesc conditiile necesare pentru
inceperea unui studiu superior la institutiile de invatamant superior in
Republica Federala Germania si in Romania.
2. Sustinerea
examenului
(1) Sustinerea
examenului poate fi solicitata de sectii/scoli speciale germane, care
functioneaza in Romania, in conformitate cu Acordul dintre Republica Federala
Germania si Romania, cu privire la colaborarea in domeniul scolar.
(2) Examenul se sustine
la sfarsitul ultimului an scolar al sectiei/scolii speciale germane.
(3) Conducerea scolii
anunta la inceputul anului scolar respectiv, intentia de a organiza examenul si
solicita Conferintei Permanente a Ministrilor Invatamantului si Culturii din
Republica Federala Germania numirea unui presedinte al comisiei de examen.
Solicitarea va contine calendarul probelor scrise si o propunere referitoare la
calendarul probelor orale, precum si numarul probabil de candidati.
3. Discipline de
examen. Cerinte
(1) Examenul poate fi
sustinut doar integral. El se compune din probe scrise si din probe orale.
(2) Cerintele pentru
disciplinele de examen trebuie sa corespunda programelor aprobate pentru
fiecare disciplina in parte de catre Comisia Federatie - Landuri pentru
Activitate Scolara in Strainatate si de catre Ministrul/Ministerul Educatiei si
Cercetarii din Romania.
(3) Disciplinele de
examen sunt:
- Limba germana;
- Limba romana;
- Limba engleza;
- Limba franceza;
- Istoria;
- Matematica;
- Fizica;
- Chimia;
- Biologia.
(4) a) In ultimii doi
ani scolari ai sectiei/scolii germane speciale sunt obligatorii pentru eleve si
elevi doua dintre cele trei discipline din aria curriculara Matematica si stiinte
ale naturii (Fizica, Chimie, Biologie).
(b) Examenul consta
pentru fiecare candidat din opt discipline de examen.
(5) Cele patru
discipline, la care se sustin probe scrise sunt:
a. Limba germana;
b. Limba romana;
c. Matematica;
d. una dintre
disciplinele Fizica, Chimie, Biologie din aria curriculara Matematica si
stiinte ale naturii, care se vor preda pana la examen cel putin timp de patru
ani succesivi sau o limba moderna, la alegerea candidatilor (respectiv Limba
engleza sau Limba franceza), care se vor preda pana la sustinerea examenului
cel putin sase ani succesivi. Disciplina aleasa trebuie sa fi fost predata in
ultimii doi ani scolari cu cel putin trei ore pe saptamana.
(6) Fiecare candidat va
fi examinat oral la cel putin trei discipline, si anume:
- Limba germana si
Limba romana
si
- o alta disciplina, pe
care o alege candidatul dintre celelalte discipline de examen &3 (4) b).
Pentru disciplina Istorie examenul se compune din doua parti cu durata de 15
minute: Istorie universala (in limba germana) si Istoria Romanilor (in limba
romana).
Comisia de examen poate
fixa pentru candidat probe orale suplimentare cf. &12 (4).
4. Evaluare
(1) Pentru evaluarea
rezultatelor scolare ale elevelor si elevilor din ultimii doi ani scolari si in
cadrul examenului, este valabil urmatorul sistem de notare, exprimat in
calificative:
foarte bine - daca
rezultatele scolare corespund intr-o masura deosebita cerintelor;
bine - daca rezultatele
scolare corespund pe deplin cerintelor;
corespunzator - daca
rezultatele scolare corespund in general cerintelor;
suficient - daca
rezultatele scolare prezinta oarecare lacune, dar in general corespund
cerintelor;
necorespunzator - daca
rezultatele nu corespund cerintelor, dar se constata ca exista cunostintele de
baza necesare, iar lacunele ar putea fi eliminate intr-o anumita perioada de
timp;
insuficient - daca
rezultatele scolare nu corespund cerintelor, iar cunostintele de baza sunt atat
de lacunare incat nu ar putea fi eliminate intr-o perioada de timp previzibila.
(2) Pentru transpunerea
calificativelor in sistemul de notare din Republica Federala Germania, exprimat
in puncte este valabila urmatoarea grila:
15/14/13 puncte
corespund calificativului "foarte bine"
12/11/10 puncte
corespund calificativului "bine"
9/8/7 puncte corespund
calificativului "corespunzator"
6/5/4 puncte corespund
calificativului "suficient"
3/2/1 puncte corespund
calificativului "necorespunzator"
0 puncte corespund
calificativului "insuficient"
(3) Rezultatele scolare
semestriale, obtinute la "disciplinele de examen" in ultimii doi ani
scolari, precum si rezultatele obtinute la examen sunt notate cu un numar de
puncte de la 0 la 15, in sistemul de notare aplicat in Republica Federala
Germania.
Transpunerea
rezultatelor scolare semestriale din ultimii doi ani scolari si a celor
obtinute la examen in puncte din sistemul de notare utilizat in Republica
Federala Germania se face in baza tabelelor asupra carora s-a convenit. (anexa
5 si anexa 6).
5. Comisia de examen.
Comisia de examen pe discipline. Participanti
(1) Din comisia de
examen fac parte:
a) reprezentantul
Conferintei Permanente a Ministrilor Invatamantului si Culturii din Republica
Federala Germania, in calitate de presedinte al comisiei de examen,
b) un reprezentant
numit de Ministerului Educatiei si Cercetarii din Romania,
c) directorul scolii,
d) directorul
sectiei/scolii speciale germane,
e) cadrele didactice
care au predat candidatilor disciplinele de examen in ultimul an scolar.
(2) Presedintele
comisiei de examen este numit de catre presedintele Conferintei Permanente a
Ministrilor Invatamantului si Culturii din Republica Federala Germania, de
comun acord cu Ministerul Afacerilor Externe al Republicii Federale Germania.
Acesta este, de regula, un membru al Comisiei Federatie - Landuri pentru
Activitate Scolara in Strainatate din Republica Federala Germania.
(3) Presedintia
comisiei de examen pe discipline este preluata de reprezentantul numit de
Ministerul Educatiei si Cercetarii din Romania, pentru examenele la
disciplinele Limba si literatura romana si Istoria Romanilor.
(4) Din comisia de
examen pe discipline fac parte presedintele comisiei de examen, profesorul de
specialitate, care a predat disciplina de examen in ultimul an scolar si
profesorul, care consemneaza rezultatele examenului/al doilea corector.
(5) La desfasurarea
probelor orale participa, in afara membrilor comisiei de examen si a comisiei
de examen pe discipline, si reprezentanti ai Ministerului Educatiei si
Cercetarii din Romania si ai reprezentantei Republicii Federale Germania,
respectiv ai misiunii diplomatice sau ai oficiului consular. Cadrele didactice
din scoala pot participa la desfasurarea probelor orale.
(6) Membrii comisiei de
examen, cadrele didactice, implicate in examen, precum si ceilalti participanti
la desfasurarea probelor orale, sunt obligati sa pastreze secretul in legatura
cu examenul.
6. Inscrierea la
examen. Consiliul de admitere la examen
(1) Cererea de
inscriere a candidatului se inainteaza directorului sectiei speciale germane,
pana la data fixata de conducerea scolii. Candidatul comunica optiunea sa in
legatura cu cea de-a patra proba scrisa (&3 (5) d) si cea de-a treia proba
orala (&3 (6)).
(2) Cererii de
inscriere i se anexeaza un curriculum vitae, scris de mana si o prezentare a
parcursului scolar anterior.
(3) a) In cadrul
Consiliului de admitere la examen, format din cadrele didactice, care fac parte
din comisie, prezidat de directorul sectiei speciale (&5 (1) e)) se va
decide, inainte de inceperea probelor scrise, pentru fiecare candidat in parte,
de comun acord cu directorul scolii, daca rezultatele obtinute la invatatura
permit admiterea candidatului la examen.
b) Admiterea la examen
presupune participarea cu regularitate a candidatilor la orele de curs si rezultate
scolare, care fac previzibila promovarea examenului.
7. Cerinte ale
examenului scris
(1) Subiectele trebuie
sa ofere candidatului prilejul sa demonstreze cunostinte, cunoasterea
metodelor, gandire independenta, capacitate de judecata si de prezentare a
cunostintelor.
Nu este permis ca
subiectele sa se asemene cu cele rezolvate sau tratate in cadrul orelor de
curs, sau sa fie pregatite in cadrul orelor de curs astfel, incat sa nu
solicite o rezolvare independenta din partea candidatului.
(2) Subiectele trebuie
sa fie alcatuite conform predarii din ultimii doi ani scolari.
(3) Formularea
subiectelor se va face astfel, incat sa i se ofere candidatului posibilitatea
de a demonstra abilitati si cunostinte in trei domenii de cerinte:
I. Redarea intr-un
context repetitiv a cunostintelor si informatiilor dintr-un domeniu bine
definit, intr-un context invatat, descrierea si utilizarea tehnicilor de lucru
si metodelor invatate si exersate.
II. Explicarea,
prelucrarea si prezentarea independenta a unor continuturi cunoscute, aplicarea
si transferul independent a celor insusite in situatii si contexte noi si
comparabile cu cele cunoscute.
III. Prelucrarea unor
fenomene complexe, dupa o planificare prealabila, cu scopul de a gasi
independent solutii, argumente, respectiv interpretari si de a formula
concluzii si aprecieri proprii.
In formularea
subiectelor accentul se va pune pe domeniul de cerinte II.
In plus se va tine cont
si de domeniile de cerinte I si III, cerintele din domeniul I vor avea o
pondere mai mare decat cele din domeniul III.
8. Subiectele pentru
probele scrise
(1) Formularea
subiectelor pentru limbile moderne si pentru limba germana materna va tine cont
de aspectele legate de continut, forma si exprimarea punctului de vedere
propriu. Subiectele vor fi astfel alcatuite, incat sa permita candidatului o
abordare coerenta.
(2) a) Cele trei tipuri
de subiecte pentru disciplina Limba germana sunt:
- analiza unui text
non-literar;
- analiza unui text
literar;
- eseu structurat, in
baza unui text/unor texte.
b. Profesorul de
specialitate propune pentru fiecare tip de subiect o varianta. Presedintele
comisiei de examen aproba doua variante. Dintre cele doua variante aprobate,
candidatul alege o varianta, pe care o trateaza.
(3) Pentru disciplina
Limba si literatura romana sunt valabile prevederile Metodologiei privind
organizarea si desfasurarea examenului de bacalaureat, aprobata prin Ordin al
Ministrului Educatiei si Cercetarii, in anul scolar respectiv.
(4) a) Tipurile de
subiecte pentru limbile moderne (Limba engleza, Limba franceza) sunt:
- itemi, avand ca
suport un text non-literar
- itemi, avand ca
suport un text literar
Textul, non-literar sau
literar, va avea aproximativ 600 de cuvinte.
b) Profesorul de
specialitate inainteaza pentru fiecare tip de subiect doua propuneri de
variante. Presedintele comisiei de examen valideaza cate o propunere de
varianta din cele doua tipuri de subiecte. Dintre cele doua variante validate,
candidatul alege o varianta, pe care o trateaza. Textul pe care il redacteaza
candidatul trebuie sa aiba minimum 500 si maximum 900 de cuvinte.
(5) a) Pentru
disciplina Matematica se cere tratarea a trei subiecte.
b) Profesorul de
specialitate inainteaza doua variante care contin cate trei itemi. Fiecare
varianta propusa trebuie sa contina itemi din cel putin doua domenii de
specialitate, dintre care un item din domeniul analizei matematice. Subiectele
vor fi astfel formulate incat sa nu se limiteze doar la solutionarea prin
calcul.
c) Presedintele
comisiei de examen valideaza, de regula, o propunere de varianta. El poate
selecta si trei itemi din cele doua propuneri de variante. Analiza matematica
este obligatorie.
(6) a) Tipurile de
itemi pentru disciplinele Fizica, Chimie, Biologie din aria curriculara
Matematica si stiinte ale naturii sunt:
-
prelucrarea/analizarea si discutarea unui experiment;
- tratarea unui subiect
din domeniul specialitatii (descrierea unui experiment, care nu a fost
prezentat in cadrul orelor de curs, texte, imagini, tabele, grafice, masuratori
succesive, preparate microscopice etc.);
- forme mixte ale
acestor tipuri de itemi.
b) Examenul se bazeaza
pe domeniile de continut si de examen, parcurse in ultimii doi ani scolari,
conform programelor, aprobate de ambele parti:
- Fizica: mecanica;
campuri electrice si magnetice; vibratii si unde electromagnetice; fizica
atomica si nucleara.
In ansamblu, variantele
de subiecte vor contine in mod obligatoriu cel putin doua din cele patru
domenii.
- Chimie: structura
materiei; tipuri si mecanisme de reactie; desfasurarea proceselor chimice (n.n.
declansarea si sustinerea reactiilor chimice); reactiile hidrocarburilor si ale
derivatilor acestora; substante naturale si produse sintetice; metode in chimia
analitica; teme selectate din chimie aplicata.
In ansamblu, variantele
de subiecte vor contine, in mod obligatoriu, cel putin trei din cele sapte domenii.
Fiecare varianta in parte va contine cel putin doua din cele sapte domenii.
- Biologie: biologie
celulara; metabolism energetic si transmitere de energie; ecologie si protectia
mediului; prelucrarea informatiilor si comportament; genetica si dezvoltare;
evolutie.
In ansamblu, variantele
de subiecte vor contine, in mod obligatoriu, cel putin doua din cele sase
domenii.
Continuturile din anul
scolar premergator ultimilor doi ani de liceu (clasa a X-a) sunt considerate
cunostinte de baza.
c) Partea centrala a
subiectului o constituie materialul suport oferit candidatului, respectiv
experimentul care trebuie efectuat. Un subiect fara material suport sau
experiment nu poate fi validat.
In cazul in care
candidatul nu obtine rezultatele unui experiment, el poate continua rezolvarea
subiectului, in baza datelor care i se pun ulterior la dispozitie, in cazul
nereusitei. Accentul se pune pe caile de rezolvare.
Daca un subiect este
structurat pe subdomenii, se va evita un demers ce implica pasi foarte mici.
d) Profesorul de
specialitate inainteaza doua variante de subiecte din domenii de specialitate
diferite.
e) Presedintele
comisiei de examen valideaza o varianta de subiect, care va fi tratata de catre
candidati.
(7) Subiectele vor
contine toate precizarile necesare pentru tratarea lor si se vor mentiona
mijloacele auxiliare, care le vor fi puse la dispozitie candidatilor.
(8) Fiecare subiect
propus va fi insotit de un barem detaliat, care va cuprinde si un
<<orizont al asteptarilor>>, respectiv ceea ce se asteapta din
partea candidatilor in tratarea subiectului, precum si criteriile de evaluare,
inclusiv precizari referitoare la ponderea subpunctelor; astfel se evidentiaza
si relatia fata de cele trei domenii de cerinte.
Se anexeaza o scurta
prezentare a continuturilor si a temelor abordate in lucrarile semestriale din
ultimii doi ani scolari.
(9) Profesorii de
specialitate prezinta propunerile de variante directorului sectiei speciale
germane/scolii, confirmandu-i acestuia, in scris, pastrarea secretului cu
privire la subiecte. Directorul sectiei speciale germane/scolii verifica
propunerile, constatand, daca acestea sunt in concordanta cu prezentul
regulament si le trimite in timp util presedintelui comisiei de examen.
(10) Daca constata
nerespectarea prevederilor regulamentare, presedintele comisiei de examen poate
modifica subiectele sau poate sa solicite alte propuneri de subiecte.
(11) Plicul sigilat,
continand subiectele, poate fi deschis numai in prezenta directorului scolii,
in ziua desfasurarii fiecarei probe in parte.
In cazul in care
presedintele comisiei de examen modifica o varianta, acest lucru se consemneaza
pe plic. In acest caz, plicul se deschide in ziua premergatoare desfasurarii
probei scrise respective, in prezenta directorului scolii. Acelasi lucru este
valabil si in situatia in care presedintele comisiei de examen a ales un
experiment pentru proba scrisa la o disciplina din aria curriculara Matematica
si stiinte ale naturii.
(12) Profesorii
propunatori de subiecte si directorul sectiei/scolii speciale germane, au
datoria de a asigura ca subiectele pentru proba scrisa sa le fie facute cunoscute
candidatilor numai la inceputul fiecarei probe in parte. Este interzisa
divulgarea subiectelor sau orice aluzie la subiectele propuse.
9. Desfasurarea
probelor scrise
(1) Cel tarziu in
ultima zi de curs inaintea primei probe scrise, directorul sectiei speciale
germane le aduce la cunostinta candidatilor consecintele savarsirii unei
fraude.
(2) Candidatii trateaza
subiectele sub supravegherea permanenta a cadrelor didactice. Directorul
sectiei speciale germane stabileste supravegherea si verifica asezarea
candidatilor in salile de examen, in conformitate cu planificarea intocmita.
a) Cel ce se face
vinovat de frauda, de tentativa de frauda sau acorda ajutor in timpul
examenului, este exclus din examen. Examenul in vederea obtinerii "Diplomei
de Acces General in Invatamantul Superior German" si a "Diplomei de
bacalaureat", se considera in acest caz "nepromovat".
b) Daca natura cazului
permite o decizie mai putin grava, directorul sectiei speciale germane/scolii
aproba tratarea unui nou subiect. Pentru Limba si literatura romana
reprezentantul Ministerului Educatiei si Cercetarii poate aproba tratarea unui
nou subiect.
Aplicarea acestei
prevederi presupune acordul presedintelui comisiei de examen.
(3) Timpul de lucru
alocat pentru probele scrise este de:
- 5 ore pentru
disciplina Limba germana;
- 4 ore pentru
disciplinele Limba engleza, respectiv Limba franceza;
- 4 ore pentru
disciplina Matematica;
- 3 ore pentru
disciplinele din aria curriculara Matematica si stiinte ale naturii.
- Pentru disciplina
Limba si literatura romana sunt valabile prevederile Metodologiei privind
organizarea si desfasurarea examenului de bacalaureat aprobata prin O.M.Ed.C.
in anul scolar respectiv.
Pentru disciplinele din
aria curriculara Matematica si stiinte ale naturii, presedintele comisiei de
examen poate extinde timpul de lucru, in baza unei cereri intemeiate, pe care o
formuleaza profesorul propunator de subiecte, cu acordul directorului sectiei
speciale germane/scolii.
Timpul de lucru incepe
de indata ce subiectele au fost distribuite.
Pentru disciplinele
Limba germana, Limba engleza si Limba franceza, pentru care candidatii aleg un
subiect din doua, timpul de lucru incepe 20 de minute dupa distribuirea subiectelor.
(4) Candidatii care
si-au incheiat lucrarea, o predau profesorului care asigura supravegherea si
parasesc sala de examen.
Toate lucrarile se vor
preda de indata ce s-a scurs timpul de lucru.
Lucrarile se predau
insotite de ciorne, respectiv de orice insemnari facute in timpul examenului.
(5) In legatura cu
desfasurarea examenului scris se intocmeste un proces-verbal.
10. Corectarea,
evaluarea si notarea lucrarilor scrise
(1) Din corectarea si
evaluarea lucrarilor scrise trebuie sa rezulte, in ce masura candidatul a
reusit sa rezolve creativ subiectele sau in ce masura nu a reusit acest lucru,
datorita unor greseli de continut sau de logica. Abateri grave si frecvente de
la normele limbii germane sau prezentarea intr-o forma necorespunzatoare atrag
dupa sine depunctarea si anume cu 1 - 2 puncte din notarea simpla; pentru
disciplina Limba germana sunt valabile criterii proprii, in ceea ce priveste
corectitudinea exprimarii.
(2) In cazul lucrarilor
scrise din aria curriculara Limba si comunicare se va aprecia continutul
(nivelul de intelegere al textului, dezvoltarea subiectului, logica gandirii,
structura si comentariul personal, referitor la problematica expusa) si exprimarea
adecvata (capacitate de exprimare, corectitudinea exprimarii).
Pentru disciplina Limba
germana evaluarea continutului si evaluarea exprimarii corecte au o pondere
aproximativ egala.
In cazul limbilor
moderne (Limba engleza, Limba franceza), evaluarea lucrarii se compune din
aproximativ cate o treime pentru continut, pentru capacitatea de exprimare si
pentru corectitudinea exprimarii.
Daca unul dintre cele
trei domenii de evaluare este notat cu zero puncte, numarul de puncte, cu care
poate fi notata lucrarea respectiva este mai mic de 4 puncte, in sistemul de
notare aplicat in Republica Federala Germania.
(3) In cazul lucrarilor
scrise la disciplinele Matematica si stiinte ale naturii procentajul obtinut
din unitatile de evaluare, se raporteaza, dupa cum urmeaza la sistemul de
puncte, aplicat in Republica Federala Germania:
100 - 95%: 15 puncte;
94 - 90%: 14 puncte; 89 - 85%: 13 puncte;
84 - 80%: 12
puncte; 79 - 75%: 11 puncte; 74 - 70%: 10 puncte;
69 - 65%: 9
puncte; 64 - 60%: 8 puncte; 59 - 55%: 7 puncte;
54 - 50%: 6
puncte; 49 - 45%: 5 puncte; 44 - 40%: 4 puncte;
39 - 34%: 3
puncte; 33 - 27%: 2 puncte; 26 - 20%: 1 punct;
(4) Profesorul de
specialitate evalueaza greselile din fiecare lucrare, in functie de tip si
gravitate, intocmeste o apreciere, evidentiind avantajele si deficientele
fiecarei lucrari, acordand in final un numar de puncte (notarea simpla).
Se anexeaza si un
raport cu privire la evaluarea de ansamblu a tuturor lucrarilor scrise.
(5) Pentru fiecare
disciplina, directorul sectiei/scolii speciale germane numeste un al doilea
corector. Acesta citeste si evalueaza lucrarea, dupa care, fie valideaza
evaluarea celui dintai corector, fie face o apreciere si o evaluare proprie;
evaluarea divergenta trebuie motivata.
(6) Lucrarile scrise,
inclusiv subiectele si evaluarea de ansamblu in legatura cu lucrarile scrise
pentru fiecare disciplina in parte se trimit, in timp util, presedintelui
comisiei de examen. Se anexeaza procesul-verbal, in legatura cu examenul scris.
(7) Presedintele
comisiei de examen care fixeaza nota finala pentru fiecare lucrare in parte
(vezi &12 (2)), este mandatat sa modifice, daca este cazul, aprecierea
propusa si poate, in cazul in care exista dubii in legatura cu rezolvarea
independenta a unor lucrari sau a tuturor lucrarilor, sa le declare nule si sa
propuna alte subiecte spre a fi tratate.
11. Stabilirea notelor
preliminare pentru disciplinele de examen. Consiliul de stabilire a notelor
preliminare
(1) Inainte de
inceperea examenului oral directorul sectiei/scolii germane speciale intruneste
consiliul, la care participa membrii comisiei de examen, in vederea stabilirii
notelor (rezultatelor scolare) preliminare la disciplinele de examen.
In stabilirea notelor
preliminare se iau in consideratie rezultatele semestriale din ultimii doi ani
scolari, dintre care rezultatele din ultimul an scolar au o pondere mai mare.
Transformarea evaluarii in puncte din sistemul de notare din Republica Federala
Germania se face conform &4 (2).
(2) Procesul-verbal al
consiliului si fisele de examen (cf. anexei 2), care reflecta situatia scolara
la momentul respectiv, se predau presedintelui comisiei de examen, in timp
util.
12. Consiliul inaintea
inceperii probelor orale
(1) Inaintea inceperii
examenului oral presedintele comisiei de examen se intruneste in consiliu cu
membrii comisiei de examen si cu ceilalti membrii ai comisiei pe discipline.
(2) Presedintele
comisiei isi expune punctul de vedere in legatura cu candidatii si isi exprima
opinia in legatura cu lucrarile scrise. Se stabilesc rezultatele finale ale
lucrarilor scrise.
(3) a) Daca trei sau
toate patru lucrarile scrise ale unui candidat sunt notate cu mai putin de 4
puncte - in sistemul de notare aplicat in Republica Federala Germania -
candidatul respectiv nu este admis la examenul oral.
Daca doua lucrari
scrise au fost notate cu mai putin de 4 puncte - in sistemul de notare aplicat
in Republica Federala Germania -, presedintele comisiei de examen dispune
asupra admiterii candidatului la examenul oral, dupa ascultarea punctului de
vedere al comisiei. In acest caz se iau in calcul, pe langa rezultatele
obtinute la examenul scris, si cele obtinute in timpul ultimilor doi ani
scolari.
b) Candidatul care nu a
fost admis la examenul oral nu a promovat examenul in vederea obtinerii
"Diplomei de Acces General in Invatamantul Superior German" si
"Diplomei de bacalaureat romanesc".
(4) Presedintele
comisiei de examen stabileste, la care din cele doua discipline urmeaza sa fie
examinat fiecare candidat admis la probele orale, in conformitate cu &3
(6).
Comisia de examen poate
stabili o proba orala suplimentara.
Se stabileste ordinea
probelor de examen.
(5) Presedintele
discuta cu membrii comisiilor de examen pe discipline modul de desfasurare a
probelor orale.
(6) Deciziile
consiliului comisiei de examen sunt consemnate intr-un proces-verbal.
13. Organizarea si
desfasurarea probelor orale
(1) Fiecare examen va
fi astfel organizat, incat sa ofere candidatului posibilitatea de a demonstra
cunostinte precise si ordonate, cunoasterea tehnicilor de lucru specifice
fiecarei discipline, intelegere si capacitate de judecata, gandire
independenta, intelegere a conexiunilor dintre domeniile disciplinei si
capacitate de prezentare a cunostintelor.
Examenul oral nu poate
relua continuturi ale unei probe scrise.
(2) Probele orale se
desfasoara individual.
(3) Candidatii se
pregatesc pentru proba orala sub supravegherea cadrelor didactice.
Supravegherea este organizata de catre directorul sectiei speciale germane.
Timpul de pregatire
este, de regula, de 20 de minute.
(4) Pentru fiecare
examinare orala se formuleaza un subiect inedit, bine delimitat. Subiectele
sunt formulate de profesorul de specialitate si prezentate in scris. Textele si
alte indicatii sunt insotite de cerintele de lucru.
(5) Subiectele pentru
examenul oral vor fi predate presedintelui comisiei de examen inaintea
inceperii examenului.
(6) Profesorul de
specialitate examineaza la proba orala. Presedintele are dreptul sa le adreseze
candidatilor intrebari si sa preia temporar examinarea.
(7) Durata fiecarei
examinari orale este, de regula, de 15 - 20 de minute.
(8) In timpul probei
orale candidatul va incerca sa rezolve independent subiectul pregatit, printr-o
prezentare libera. Urmatoarele aspecte contravin scopului examenului:
- citirea insemnarilor
facute in timpul pregatirii subiectului;
- redarea unor
cunostinte, care nu au legatura cu subiectul;
- examinarea, in baza
unor intrebari izolate, fara o succesiune logica.
(9) Pe parcursul
examinarii, discutia se va extinde asupra unor contexte mai largi, care rezulta
din formularea subiectelor respective.
Daca acest lucru nu
este posibil, datorita cunostintelor lacunare ale candidatului, examinatorul
abordeaza un alt domeniu.
De asemenea
considerente legate de specialitate pot sa conduca la trecerea la un alt
domeniu.
(10) a) Probele la
disciplinele Limba germana si limbi moderne (Limba engleza, Limba franceza) au
ca suport un text non-literar sau literar. In aprecierea probei orale
performanta candidatului, din punct de vedere al continutului si al competentei
lingvistice se evalueaza separat si se consemneaza intr-un numar distinct de
puncte.
b) In cazul probei
orale la Limba germana, candidatul trebuie sa dovedeasca prin expunerea sa ca a
inteles continutul textului si ca a identificat specificitatea sa din punct de
vedere lingvistic.
c) In cazul probei
orale la limbi moderne (Limba engleza, Limba franceza), candidatul trebuie sa
dovedeasca ca dispune de suficienta abilitate lingvistica si ca poate analiza
si interpreta textul in limba moderna.
d) Pentru proba orala
la disciplina Limba romana sunt valabile prevederile Metodologiei privind
organizarea si desfasurarea examenului de bacalaureat, aprobata prin Ordin al
Ministrului Educatiei si Cercetarii, in anul scolar respectiv.
(11) Presedintele comisiei
de examen stabileste numarul de puncte acordat pentru fiecare candidat, de
regula, dupa fiecare examinare orala, in urma consultarii cu profesorul care
consemneaza rezultatele examenului si cu profesorul de specialitate.
(12) Daca se constata
ca un candidat nu a promovat examenul in vederea obtinerii "Diplomei de
Acces General la Invatamantul Superior" din Republica Federala Germania si
a "Diplomei de bacalaureat" din Romania, in conditiile prezentului
regulament, acest lucru i se comunica imediat.
(13) Presedintele
comisiei de examen ia masurile necesare in cazul in care un candidat nu s-a
putut prezenta la examen sau a fost nevoit sa-l intrerupa.
(14) In cazul
constatarii fraudei sau a tentativei de frauda sau a complicitatii la frauda,
in timpul desfasurarii examenului oral, se aplica in mod corespunzator
prevederile de la &9 (2).
(15) Se intocmeste un
proces-verbal pentru fiecare candidat in parte.
14. Stabilirea
rezultatelor examenului. (Consiliul final)
(1) Dupa incheierea
probelor orale are loc Consiliul final al comisiei de examen.
(2) Presedintele
comisiei stabileste nota finala, dupa consultarea comisiei de examen pentru
fiecare candidat, la fiecare disciplina.
a. Nota finala pentru
fiecare disciplina de examen in parte se compune, de regula din nota
preliminara si din rezultatele probelor scrise sau/si orale. Atunci cand exista
diferente, rezultatul examenului are o pondere mai mare in raport cu nota
preliminara. Daca diferenta rezultata este un numar par de puncte, cele doua
parti pot avea o pondere egala.
b. Daca la o disciplina
s-a examinat atat in scris, cat si la oral, o pondere mai mare va avea - in
cazul in care exista diferente intre acestea - rezultatul probei scrise, fata
de cel obtinut la oral. Daca diferenta rezultata este un numar par de puncte,
cele doua parti pot avea o pondere egala.
c. Daca la o disciplina
de examen nu s-a examinat nici in scris, nici la oral, nota finala este egala
cu nota preliminara.
d. Pentru disciplina
Istorie cele doua parti ale examenului au o pondere egala.
(3) Presedintele
comisiei stabileste rezultatul final al examenului pentru fiecare candidat.
Stabilirea rezultatului
final se face in baza celor opt note obtinute la disciplinele de examen, in
conformitate cu &3 (4) b).
(4) a) Examenul este
promovat, daca suma celor opt note finale simple la disciplinele de examen,
este de cel putin 40 de puncte, iar rezultatele celor patru probe scrise
insumeaza cel putin 20 de puncte, in conformitate cu prevederile din Republica
Federala Germania cu privire la promovare.
b) In plus:
Nu se admite punctajul
zero, la nici o disciplina, iar la cel mult doua discipline se admite un
punctaj cuprins intre 1 - 3 puncte, din care doar o disciplina, la care s-a
examinat in scris.
Daca punctajul obtinut
la doua discipline este de 1 - 3 puncte, la fiecare din celelalte discipline de
examen sunt necesare cel putin 5 puncte.
c) Daca nu se obtine
suma necesara de puncte, (cf. lit. a)), examenul nu este promovat, chiar daca
rezultatele obtinute la disciplinele de examen nu sunt sub 4 puncte.
(5) a) Numarul total de
puncte al examenului se obtine prin insumarea urmatoarelor:
- dublul punctajului de
la fiecare din cele patru probe scrise;
- punctajul de la
fiecare din celelalte probe de examen.
Astfel la cele opt
discipline de examen se pot obtine maximum 180 puncte (120 + 60).
b) Suma totala a
punctelor se transforma in medie, in conformitate cu tabelul din anexa 3
(pentru transformarea numarului total de puncte din sistemul de notare, aplicat
in Republica Federala Germania, in medie generala).
(6) Se stabilesc si se
consemneaza notele finale pentru celelalte discipline de invatamant,
aplicandu-se tabelul din anexa 5 (pentru transformarea mediilor cu zecimale,
rezultate din insumarea mediilor semestriale sau a mediilor din ultimii doi ani
scolari din sistemul de notare romanesc in sistemul de puncte aplicat in
Republica Federala Germania).
(7) Deciziile
consiliului final al comisiei de examen se consemneaza intr-un proces-verbal.
15. Diploma de Acces
General la Invatamantul Superior din Republica Federala Germania si Diploma de
bacalaureat din Romania
(1) Candidatii care au
promovat examenul, in conditiile prezentului regulament, obtin "Diploma de
Acces General la Invatamantul Superior din Republica Federala Germania",
in conformitate cu modelul din anexa 1.
(2) "Diploma de
bacalaureat" din Romania se elibereaza in baza reglementarilor romanesti,
luandu-se in considerare rezultatele examenului si tabelul de transpunere a
punctelor din sistemul de notare aplicat in Republica Federala Germania in
sistemul de notare din Romania, in conformitate cu anexele asupra carora s-a
cazut de acord.
Candidatii, care - in
conditiile prezentului regulament - nu au fost admisi la probele scrise sau
orale, sau nu au promovat examenul in vederea obtinerii "Diplomei de Acces
General la Invatamantul Superior German" si "Diplomei de
bacalaureat" din Romania, se pot inscrie la examenul national de
bacalaureat in anul curent, doar in sesiunea a doua, in conditiile prevederilor
Metodologiei de organizare si desfasurare a examenului de bacalaureat aprobate
anual prin Ordin al Ministrului Educatiei si Cercetarii.
16. Repetarea
examenului
(1) Examenul nepromovat
pentru obtinerea "Diplomei de Acces General la Invatamantul Superior din
Republica Federala Germania" si a "Diplomei de bacalaureat" din
Romania poate fi repetat, de regula o singura data, si anume in anul urmator.
(2) Repetarea
examenului presupune repetarea ultimei clase a sectiei/scolii speciale germane.
In acest caz, pentru
ultima clasa se iau in consideratie numai rezultatele obtinute in anul in care
se repeta clasa.
(3) Un examen promovat
nu poate fi repetat.
(4) Clasa a 11-a a
sectiei speciale poate fi repetata, de regula, o singura data.
17. Dispozitii finale
Acest regulament, care
a fost elaborat in conformitate cu &17 al Regulamentului-cadru pentru
examenul in vederea obtinerii Diplomei de Acces General in Invatamantul
Superior German si a examenelor nationale la incheierea invatamantului secundar
pentru absolventii sectiilor cu limba de predare germana din licee speciale de
stat din state din Europa Centrala, de Est si de Sud-Est (Hotararea Conferintei
Permanente a Ministrilor Invatamantului si Culturii din Republica Federala
Germania din 27.01.1994, in varianta din 22.03.2001) intra in vigoare la data
promulgarii.
ANEXA 1
la Regulamentul de
examen - Romania
Model pentru
formularul de Diploma
pentru Accesul General la Invatamantul Superior
...............................
Denumirea scolii si
localitatea
DIPLOMA
PENTRU
ACCESUL GENERAL LA
INVATAMANTUL SUPERIOR
pentru
.................................................................
Se elibereaza in baza
Regulamentului pentru desfasurarea examenului in vederea obtinerii unei diplome
germane de acces general la invatamantul superior si a diplomei romanesti de
bacalaureat pentru absolventii sectiilor/scolilor speciale din Romania (Hotararea
Conferintei Permanente a Ministrilor Invatamantului si Culturii din 17.2.1994,
in varianta din .......).
A 2-a pagina a Diplomei
pentru Accesul General la Invatamantul Superior
........................................ nascut la .......................,
in
............................... cu cetatenie .......................,
(Scoala) (Localitatea/orasul)
a absolvit la
....................... din ....................................
in anul scolar
................... cu succes clasa terminala a sectiei speciale, si a sustinut
examenul in vederea obtinerii accesului general la invatamantul superior
german.
Rezultatele finale la
disciplinele de examen
discipline la care se
sustin probe scrise
________________________________________________
| Disciplina
| Numarul de puncte |
|____________________________|___________________|
| Limba germana
| |
|____________________________|___________________|
| Limba si literatura romana
| |
|____________________________|___________________|
| Matematica
| |
|____________________________|___________________|
|
| |
|____________________________|___________________|
|
| |
|____________________________|___________________|
|
| |
|____________________________|___________________|
|
| |
|____________________________|___________________|
|
| |
|____________________________|___________________|
Pagina a 3-a a Diplomei
pentru Accesul General la Invatamantul Superior
Calificarea finala
______________________________________________________________
| Numarul de puncte la cele
patru probe | |
| scrise
dublate | |
|_______________________________________|______________________|
| Numarul de puncte la
celelalte patru | |
| probe scrise - notare
simpla | |
|_______________________________________|______________________|_______________
| Numarul total de
puncte | |
| Minimum 60, maximum 180
puncte | |
|______________________________________________________________|_______________|
| Media
| |
|______________________________________________________________|_______________|
Alte discipline din
ultimii doi ani scolari
______________________________________________________________________________
|
| |
|______________________________________________________________|_______________|
| |
|
|______________________________________________________________|_______________|
|
| |
|______________________________________________________________|_______________|
Discipline pana la
sfarsitul antepenultimei clase
______________________________________________________________________________
|
| |
|______________________________________________________________|_______________|
|
| |
|______________________________________________________________|_______________|
|
| |
|______________________________________________________________|_______________|
Observatii:
Pagina a 4-a a Diplomei
pentru Accesul General la Invatamantul Superior
..........................................................................
a promovat examenul si
a obtinut astfel competenta de a studia la o institutie de invatamant superior
din Republica Federala Germania.
..........................................................................
n.n. localitatea, data
Reprezentantul/reprezentanta Conferintei Reprezentantul/reprezentanta
Permanente a
Ministrilor Invatamantului si M.Ed.C. din Republica Romania
Culturii din Republica
Federala Germania
..........................................................................
Directorul/directoarea Directorul/directoarea
sectiei speciale
germane scolii
..........................................................................
Stampila reprezentantei
diplomatice sau Stampila scolii
consulare a Republicii
Federale Germania
ANEXA 2
la Regulamentul de
examen - Romania
Scoala Foaia matricola
____________________________
|
Nume: |
| |
|
Prenume: |
|____________________________|
Data nasterii:
Locul nasterii:
Rezultate obtinute
______________________________________________________________________________
| |
Disciplinele de | Alte | Alte discipline din |
| | examen
scris | discipline| clasa a 12-a |
|
| | de examen | |
|
|____________________________|___________|_______________________|
| |Germana|Romana|Matematica|
| | | | |Geografie |Arta/ |Sport|
| | |
| | | | | | | |Muzica| |
|_____________|_______|______|__________|__|__|__|__|__|__________|______|_____|
|Clasa |sem 1| | |
| | | | | | | | |
|a 11-a
|_____|_______|______|__________|__|__|__|__|__|__________|______|_____|
| |sem 2| |
| | | | | | | | | |
|
|_____|_______|______|__________|__|__|__|__|__|__________|______|_____|
| |nota | |
| | | | | | | | | |
|_______|_____|_______|______|__________|__|__|__|__|__|__________|______|_____|
|Clasa |sem 1| |
| | | | | | | | | |
|a 12-a
|_____|_______|______|__________|__|__|__|__|__|__________|______|_____|
| |sem 2| |
| | | | | | | | | |
|
|_____|_______|______|__________|__|__|__|__|__|__________|______|_____|
| |nota | |
| | | | | | | | | |
|_______|_____|_______|______|__________|__|__|__|__|__|__________|______|_____|
|Nota | |
| | | | | | | | | |
|preliminara | |
| | | | | | | | | |
|_____________|_______|______|__________|__|__|__|__|__|__________|______|_____|
|Probe scrise | |
| | | | | | |
|_____________|_______|______|__________|__|___________|__________|______|_____|
|Probe orale | |
| | | | | | | | | |
|_____________|_______|______|__________|__|__|__|__|__|__________|______|_____|
|Nota finala | |
| | | | | | | | | |
|_____________|_______|______|__________|__|__|__|__|__|__________|______|_____|
________
Numarul de puncte la
cele patru probe scrise, dublate: |________|
Numarul de puncte la
celelalte patru discipline de examen: |________|
________
Numarul total de
puncte: |________|
Media: |________|
Rezultatul examenului:
promovat/nepromovat
....................
...........................................
Data deciziei
finale (Semnatura presedintelui/presedintei
comisiei de examen)
ANEXA 3
la Regulamentul de
examen - Romania
Tabelul pentru
transformarea numarului total de puncte in medie
______________________________________
| Numarul total de
puncte Media |
|
|
| 180 -
165 1,0 |
| 164 -
161 1,1 |
| 160 - 158 1,2
|
| 157 -
154 1,3 |
| 153 -
151 1,4 |
| 150 -
147 1,5 |
| 146 -
143 1,6 |
| 142 -
140 1,7 |
| 139 -
136 1,8 |
| 135 -
133 1,9 |
| 132 -
129 2,0 |
| 128 -
125 2,1 |
| 124 -
122 2,2 |
| 121 -
118 2,3 |
| 117 -
115 2,4 |
| 114 -
111 2,5 |
| 110 -
107 2,6 |
| 106 -
104 2,7 |
| 103 -
100 2,8 |
| 99 -
97 2,9 |
| 96 - 93 3,0
|
| 92 -
89 3,1 |
| 88 -
86 3,2 |
| 85 -
82 3,3 |
| 81 -
79 3,4 |
| 78 -
75 3,5 |
| 74 -
71 3,6 |
| 70 -
68 3,7 |
| 67 -
64 3,8 |
| 63 -
61 3,9 |
|
60 4,0 |
|______________________________________|
ANEXA 4
la Regulamentul de
examen - Romania
TABEL
PENTRU TRANSFORMAREA
PUNCTELOR, DIN DIPLOMA DE ACCES GENERAL LA
INVATAMANTUL SUPERIOR
GERMAN DIN SISTEMUL DE NOTARE UTILIZAT
IN R.F. GERMANIA IN
SISTEMUL DE NOTARE DIN ROMANIA
_________________________________________
| Sistemul de puncte |
Echivalentul in |
| utilizat in |
sistemul de |
| R.F. Germania |
notare din Romania |
|____________________|____________________|
_________________________________________
| 15 |
10,00 |
|____________________|____________________|
| 14
| 9,85 |
|____________________|____________________|
| 13
| 9,60 |
|____________________|____________________|
| 12
| 9,15 |
|____________________|____________________|
| 11
| 8,72 |
|____________________|____________________|
| 10
| 8,29 |
|____________________|____________________|
| 9
| 7,86 |
|____________________|____________________|
| 8
| 7,43 |
|____________________|____________________|
| 7
| 7,01 |
|____________________|____________________|
| 6
| 6,59 |
|____________________|____________________|
| 5
| 6,17 |
|____________________|____________________|
| 4
| 5,75 |
|____________________|____________________|
| 3
| 5,33 |
|____________________|____________________|
| 2
| 5,00 |
|____________________|____________________|
| 1 | 2,90
|
|____________________|____________________|
| 0
| 1,50 |
|____________________|____________________|
ANEXA 5
la Regulamentul de
examen - Romania
TABEL
PENTRU TRANSFORMAREA
MEDIILOR DIN CLASELE A 11-A SI A 12-A
DIN SISTEMUL DE NOTARE
DIN ROMANIA IN SISTEMUL DE
PUNCTE UTILIZAT IN R.F.
GERMANIA
_________________________________________
| Medii in sistemul |
Echivalent in |
| de notare din |
sistemul de puncte |
| Romania |
utilizat in |
| | R.F.
Germania |
|____________________|____________________|
_________________________________________
| 10,00
| 15 |
|____________________|____________________|
| 9,50
| 13 |
|____________________|____________________|
| 9,00
| 12 |
|____________________|____________________|
| 8,50
| 11 |
|____________________|____________________|
| 8,00
| 10 |
|____________________|____________________|
| 7,50
| 9 |
|____________________|____________________|
| 7,00
| 8 |
|____________________|____________________|
| 6,50
| 7 |
|____________________|____________________|
| 6,00
| 6 |
|____________________|____________________|
| 5,50
| 5 |
|____________________|____________________|
| 5,00
| 5 |
|____________________|____________________|
ANEXA 6
la Regulamentul de
examen - Romania
TABEL DE ECHIVALARE
PENTRU TRANSFORMAREA
PUNCTELOR CUMULATE DIN SISTEMUL DE
NOTARE UTILIZAT IN R.F.
GERMANIA IN SISTEMUL DE NOTARE DIN ROMANIA
DIPLOMA DE ACCES
GENERAL LA INVATAMANTUL SUPERIOR DIN REPUBLICA
FEDERALA GERMANIA SI
DIPLOMA DE BACALAUREAT DIN ROMANIA
_____________________________________________________________
| TOTAL PUNCTE |
ECHIVALENT | TOTAL PUNCTE | ECHIVALENT |
| CUMULATE | in
sistemul | CUMULATE | in sistemul |
| in sistemul | de
notare | in sistemul | de notare |
| de notare | din
Romania | de notare | din Romania |
| utilizat in
| | utilizat in | |
| R.F. Germania
| | R.F. Germania | |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 180 - 165 |
10,00 | 112 | 7,95 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 164 |
9,90 | 111 | 7,91 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 163 |
9,86 | 110 | 7,87 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 162 |
9,82 | 109 | 7,83 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 161 |
9,78 | 108 | 7,80 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 160 |
9,75 | 107 | 7,76 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 159 |
9,71 | 106 | 7,72 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 158 |
9,67 | 105 | 7,68 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 157 |
9,63 | 104 | 7,65 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 156 |
9,60 | 103 | 7,61 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 155 |
9,56 | 102 | 7,57 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 154 |
9,52 | 101 | 7,53 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 153 |
9,48 | 100 | 7,50 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 152 |
9,45 | 99 | 7,46 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 151 |
9,41 | 98 | 7,42 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 150 |
9,37 | 97 | 7,38 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 149 |
9,33 | 96 | 7,35 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 148 |
9,30 | 95 | 7,31 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 147 |
9,26 | 94 | 7,27 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 146 |
9,22 | 93 | 7,23 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 145 |
9,18 | 92 | 7,20 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 144 |
9,15 | 91 | 7,16 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 143 |
9,11 | 90 | 7,12 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 142 |
9,07 | 89 | 7,08 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 141 |
9,03 | 88 | 7,05 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 140 |
9,00 | 87 | 7,01 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 139 |
8,96 | 86 | 6,97 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 138 |
8,92 | 85 | 6,93 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 137 |
8,88 | 84 | 6,90 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 136 |
8,85 | 83 | 6,86 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 135 |
8,81 | 82 | 6,82 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 134 |
8,77 | 81 | 6,78 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 133 |
8,73 | 80 | 6,75 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 132 |
8,70 | 79 | 6,71 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 131 |
8,66 | 78 | 6,67 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 130 |
8,62 | 77 | 6,63 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 129 |
8,58 | 76 | 6,60 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 128 |
8,55 | 75 | 6,56 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 127 |
8,51 | 74 | 6,52 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 126 |
8,47 | 73 | 6,48 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 125 |
8,43 | 72 | 6,45 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 124 |
8,40 | 71 | 6,41 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 123 |
8,36 | 70 | 6,37 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 122 |
8,32 | 69 | 6,33 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 121 |
8,28 | 68 | 6,30 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 120 |
8,25 | 67 | 6,26 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 119 |
8,21 | 66 | 6,22 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 118 |
8,17 | 65 | 6,18 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 117 |
8,13 | 64 | 6,15 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 116 |
8,10 | 63 | 6,11 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 115 |
8,06 | 62 | 6,07 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 114 |
8,02 | 61 | 6,03 |
|________________|_____________|________________|_____________|
| 113 |
7,98 | 60 | 6,00 |
|________________|_____________|________________|_____________|
"Sectii
speciale" in cadrul liceelor de stat cu limba de predare germana din
Romania, finalizate cu examenul in vederea obtinerii "Diplomei de Acces
General in Invatamantul Superior German" si a "Diplomei de
Bacalaureat", de catre absolventii Sectiilor/Scolilor Speciale Germane din
Romania"
PLAN CADRU PENTRU
CLASELE 9 - 12
______________________________________________________________________________
| Disciplina |
clasa | clasa | clasa | clasa |Limba de |
| | a
9-a | a 10-a | a 11-a | a 12-a |predare/ |
|
| | | | |cadre |
|
| | | | |didactice|
|_________________|___________|____________|____________|____________|_________|
| A
| | | | | |
|_________________|___________|____________|____________|____________|_________|
|Limba si
| | | | | |
|literatura romana| 4
| 4 | 4 | 4 | R |
|_________________|___________|____________|____________|____________|_________|
|Limba si
| | | | | |
|literatura
| | | | | |
|germana |
4 | 4 | 4 | 4 | G |
|_________________|___________|____________|____________|____________|_________|
|Matematica |
4 | 4 | 4 | 4 | G |
|_________________|___________|____________|____________|____________|_________|
|Fizica |
2 | 2 | *3 | *3 | G |
|_________________|___________|____________|____________|____________|_________|
|Chimie |
2 | 2 | *3 | *3 | G |
|_________________|___________|____________|____________|____________|_________|
|Biologie |
2 | 2 | *3 | *3 | /R |
|_________________|___________|____________|____________|____________|_________|
|Limba engleza |
4 | 3 | 3 | 3 | /R |
|_________________|___________|____________|____________|____________|_________|
|Limba franceza |
3 | 3 | 3 | 3 | /R |
|_________________|___________|____________|____________|____________|_________|
|Istorie
| | | 1 | 1 | R |
| |
2 | 2 | 3 | 3 | G |
|_________________|___________|____________|____________|____________|_________|
| B
| | | | | |
|_________________|___________|____________|____________|____________|_________|
|Geografie |
1 | - | - | - | G/R |
| |
- | - | 1 | 1 | R |
|_________________|___________|____________|____________|____________|_________|
|Educatie
| | | | | |
|artistica/
| | | | | |
|muzicala | 2
| 2 | 2 | 2 | G/R |
|_________________|___________|____________|____________|____________|_________|
|Educatie fizica |
2 | 2 | 2 | 2 | G/R |
|_________________|___________|____________|____________|____________|_________|
|ore/saptamana |
31 | 31 | 33 | 33 | |
|_________________|___________|____________|____________|____________|_________|
* Incepand cu clasa a
11-a doua dintre stiintele naturii (fizica, chimie, biologie) sunt obligatorii.
Disciplina optionala: informatica
Observatie:
Sectiunea A contine
disciplinele de examen pentru "sectii speciale" in cadrul liceelor de
stat cu limba de predare germana din Romania, finalizate cu examenul in vederea
obtinerii "Diplomei de Acces General in Invatamantul Superior German"
si a "Diplomei de Bacalaureat", de catre absolventii
Sectiilor/Scolilor Speciale Germane din Romania."
La aceste discipline se
evalueaza printr-un numar de puncte, cel putin in clasele a 11-a si a 12-a.
Disciplinele sectiunii
B se trec in Diploma de Acces General in Invatamantul Superior German si anume
fie fara medii, fie cu notele finale calculate in sistemul de puncte din
sistemul utilizat in R.F. Germania.