Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 5420 din 8 noiembrie 2005

privind aprobarea Regulamentului de desfasurare a examenului in vederea obtinerii "Diplomei de acces general in invatamantul superior german" si a "Diplomei de bacalaureat" de catre absolventii sectiilor/scolilor speciale germane

ACT EMIS DE:      MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 72 din 26 ianuarie 2006



     In conformitate cu prevederile Legii invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Legii nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificarile si completarile ulterioare,

     in baza Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Federale Germania cu privire la colaborarea in domeniul scolar, semnat la Bucuresti la 15 martie 1996, aprobat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 99/1999 si publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 309 din 30 iunie 1999,

     in temeiul Hotararii Guvernului nr. 223/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei si Cercetarii, cu modificarile ulterioare,

     ministrul educatiei si cercetarii emite prezentul ordin.

     Art. 1. - Se aproba Regulamentul de desfasurare a examenului in vederea obtinerii "Diplomei de acces general in invatamantul superior german" si a "Diplomei de bacalaureat" de catre absolventii sectiilor/scolilor speciale germane din Romania, prevazut in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

     Art. 2. - Se aproba programele scolare pentru disciplinele Limba si literatura germana, Matematica, Fizica, Limba franceza, Limba engleza, Chimie, Biologie si Istorie. Pentru celelalte discipline raman valabile programele aprobate prin Ordinul ministrului educatiei nationale nr. 3.651/1998.

     Art. 3. - Se aproba planul-cadru pentru sectiile/scolile speciale germane.

     Art. 4. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

     Art. 5. - Se abroga toate prevederile care contravin prezentului ordin.

     Art. 6. - Directia generala invatamant preuniversitar, Directia generala invatamant in limbile minoritatilor nationale, Serviciul National de Evaluare si Examinare, Directia generala invatamant superior, Inspectoratul Scolar Judetean Timis si Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

     Ministrul educatiei si cercetarii,

     Mircea Miclea

     ANEXA 1*)

     *) Anexa este reprodusa in facsimil.

     REGULAMENT

de desfasurare a examenului in vederea obtinerii "Diplomei de acces general in invatamantul superior german" si a "Diplomei de bacalaureat" de catre absolventii sectiilor/scolilor speciale germane din Romania

     1. Scopul examenului

     Prin promovarea examenului candidatii vor demonstra ca indeplinesc conditiile necesare pentru inceperea unui studiu superior la institutiile de invatamant superior in Republica Federala Germania si in Romania.

     2. Sustinerea examenului

     (1) Sustinerea examenului poate fi solicitata de sectii/scoli speciale germane, care functioneaza in Romania, in conformitate cu Acordul dintre Republica Federala Germania si Romania, cu privire la colaborarea in domeniul scolar.

     (2) Examenul se sustine la sfarsitul ultimului an scolar al sectiei/scolii speciale germane.

     (3) Conducerea scolii anunta la inceputul anului scolar respectiv, intentia de a organiza examenul si solicita Conferintei Permanente a Ministrilor Invatamantului si Culturii din Republica Federala Germania numirea unui presedinte al comisiei de examen. Solicitarea va contine calendarul probelor scrise si o propunere referitoare la calendarul probelor orale, precum si numarul probabil de candidati.

     3. Discipline de examen. Cerinte

     (1) Examenul poate fi sustinut doar integral. El se compune din probe scrise si din probe orale.

     (2) Cerintele pentru disciplinele de examen trebuie sa corespunda programelor aprobate pentru fiecare disciplina in parte de catre Comisia Federatie - Landuri pentru Activitate Scolara in Strainatate si de catre Ministrul/Ministerul Educatiei si Cercetarii din Romania.

     (3) Disciplinele de examen sunt:

     - Limba germana;

     - Limba romana;

     - Limba engleza;

     - Limba franceza;

     - Istoria;

     - Matematica;

     - Fizica;

     - Chimia;

     - Biologia.

     (4) a) In ultimii doi ani scolari ai sectiei/scolii germane speciale sunt obligatorii pentru eleve si elevi doua dintre cele trei discipline din aria curriculara Matematica si stiinte ale naturii (Fizica, Chimie, Biologie).

     (b) Examenul consta pentru fiecare candidat din opt discipline de examen.

     (5) Cele patru discipline, la care se sustin probe scrise sunt:

     a. Limba germana;

     b. Limba romana;

     c. Matematica;

     d. una dintre disciplinele Fizica, Chimie, Biologie din aria curriculara Matematica si stiinte ale naturii, care se vor preda pana la examen cel putin timp de patru ani succesivi sau o limba moderna, la alegerea candidatilor (respectiv Limba engleza sau Limba franceza), care se vor preda pana la sustinerea examenului cel putin sase ani succesivi. Disciplina aleasa trebuie sa fi fost predata in ultimii doi ani scolari cu cel putin trei ore pe saptamana.

     (6) Fiecare candidat va fi examinat oral la cel putin trei discipline, si anume:

     - Limba germana si Limba romana

     si

     - o alta disciplina, pe care o alege candidatul dintre celelalte discipline de examen &3 (4) b). Pentru disciplina Istorie examenul se compune din doua parti cu durata de 15 minute: Istorie universala (in limba germana) si Istoria Romanilor (in limba romana).

     Comisia de examen poate fixa pentru candidat probe orale suplimentare cf. &12 (4).

     4. Evaluare

     (1) Pentru evaluarea rezultatelor scolare ale elevelor si elevilor din ultimii doi ani scolari si in cadrul examenului, este valabil urmatorul sistem de notare, exprimat in calificative:

     foarte bine - daca rezultatele scolare corespund intr-o masura deosebita cerintelor;

     bine - daca rezultatele scolare corespund pe deplin cerintelor;

     corespunzator - daca rezultatele scolare corespund in general cerintelor;

     suficient - daca rezultatele scolare prezinta oarecare lacune, dar in general corespund cerintelor;

     necorespunzator - daca rezultatele nu corespund cerintelor, dar se constata ca exista cunostintele de baza necesare, iar lacunele ar putea fi eliminate intr-o anumita perioada de timp;

     insuficient - daca rezultatele scolare nu corespund cerintelor, iar cunostintele de baza sunt atat de lacunare incat nu ar putea fi eliminate intr-o perioada de timp previzibila.

     (2) Pentru transpunerea calificativelor in sistemul de notare din Republica Federala Germania, exprimat in puncte este valabila urmatoarea grila:

     15/14/13 puncte corespund calificativului "foarte bine"

     12/11/10 puncte corespund calificativului "bine"

     9/8/7 puncte corespund calificativului "corespunzator"

     6/5/4 puncte corespund calificativului "suficient"

     3/2/1 puncte corespund calificativului "necorespunzator"

     0 puncte corespund calificativului "insuficient"

     (3) Rezultatele scolare semestriale, obtinute la "disciplinele de examen" in ultimii doi ani scolari, precum si rezultatele obtinute la examen sunt notate cu un numar de puncte de la 0 la 15, in sistemul de notare aplicat in Republica Federala Germania.

     Transpunerea rezultatelor scolare semestriale din ultimii doi ani scolari si a celor obtinute la examen in puncte din sistemul de notare utilizat in Republica Federala Germania se face in baza tabelelor asupra carora s-a convenit. (anexa 5 si anexa 6).

     5. Comisia de examen. Comisia de examen pe discipline. Participanti

     (1) Din comisia de examen fac parte:

     a) reprezentantul Conferintei Permanente a Ministrilor Invatamantului si Culturii din Republica Federala Germania, in calitate de presedinte al comisiei de examen,

     b) un reprezentant numit de Ministerului Educatiei si Cercetarii din Romania,

     c) directorul scolii,

     d) directorul sectiei/scolii speciale germane,

     e) cadrele didactice care au predat candidatilor disciplinele de examen in ultimul an scolar.

     (2) Presedintele comisiei de examen este numit de catre presedintele Conferintei Permanente a Ministrilor Invatamantului si Culturii din Republica Federala Germania, de comun acord cu Ministerul Afacerilor Externe al Republicii Federale Germania. Acesta este, de regula, un membru al Comisiei Federatie - Landuri pentru Activitate Scolara in Strainatate din Republica Federala Germania.

     (3) Presedintia comisiei de examen pe discipline este preluata de reprezentantul numit de Ministerul Educatiei si Cercetarii din Romania, pentru examenele la disciplinele Limba si literatura romana si Istoria Romanilor.

     (4) Din comisia de examen pe discipline fac parte presedintele comisiei de examen, profesorul de specialitate, care a predat disciplina de examen in ultimul an scolar si profesorul, care consemneaza rezultatele examenului/al doilea corector.

     (5) La desfasurarea probelor orale participa, in afara membrilor comisiei de examen si a comisiei de examen pe discipline, si reprezentanti ai Ministerului Educatiei si Cercetarii din Romania si ai reprezentantei Republicii Federale Germania, respectiv ai misiunii diplomatice sau ai oficiului consular. Cadrele didactice din scoala pot participa la desfasurarea probelor orale.

     (6) Membrii comisiei de examen, cadrele didactice, implicate in examen, precum si ceilalti participanti la desfasurarea probelor orale, sunt obligati sa pastreze secretul in legatura cu examenul.

     6. Inscrierea la examen. Consiliul de admitere la examen

     (1) Cererea de inscriere a candidatului se inainteaza directorului sectiei speciale germane, pana la data fixata de conducerea scolii. Candidatul comunica optiunea sa in legatura cu cea de-a patra proba scrisa (&3 (5) d) si cea de-a treia proba orala (&3 (6)).

     (2) Cererii de inscriere i se anexeaza un curriculum vitae, scris de mana si o prezentare a parcursului scolar anterior.

     (3) a) In cadrul Consiliului de admitere la examen, format din cadrele didactice, care fac parte din comisie, prezidat de directorul sectiei speciale (&5 (1) e)) se va decide, inainte de inceperea probelor scrise, pentru fiecare candidat in parte, de comun acord cu directorul scolii, daca rezultatele obtinute la invatatura permit admiterea candidatului la examen.

     b) Admiterea la examen presupune participarea cu regularitate a candidatilor la orele de curs si rezultate scolare, care fac previzibila promovarea examenului.

     7. Cerinte ale examenului scris

     (1) Subiectele trebuie sa ofere candidatului prilejul sa demonstreze cunostinte, cunoasterea metodelor, gandire independenta, capacitate de judecata si de prezentare a cunostintelor.

     Nu este permis ca subiectele sa se asemene cu cele rezolvate sau tratate in cadrul orelor de curs, sau sa fie pregatite in cadrul orelor de curs astfel, incat sa nu solicite o rezolvare independenta din partea candidatului.

     (2) Subiectele trebuie sa fie alcatuite conform predarii din ultimii doi ani scolari.

     (3) Formularea subiectelor se va face astfel, incat sa i se ofere candidatului posibilitatea de a demonstra abilitati si cunostinte in trei domenii de cerinte:

     I. Redarea intr-un context repetitiv a cunostintelor si informatiilor dintr-un domeniu bine definit, intr-un context invatat, descrierea si utilizarea tehnicilor de lucru si metodelor invatate si exersate.

     II. Explicarea, prelucrarea si prezentarea independenta a unor continuturi cunoscute, aplicarea si transferul independent a celor insusite in situatii si contexte noi si comparabile cu cele cunoscute.

     III. Prelucrarea unor fenomene complexe, dupa o planificare prealabila, cu scopul de a gasi independent solutii, argumente, respectiv interpretari si de a formula concluzii si aprecieri proprii.

     In formularea subiectelor accentul se va pune pe domeniul de cerinte II.

     In plus se va tine cont si de domeniile de cerinte I si III, cerintele din domeniul I vor avea o pondere mai mare decat cele din domeniul III.

     8. Subiectele pentru probele scrise

     (1) Formularea subiectelor pentru limbile moderne si pentru limba germana materna va tine cont de aspectele legate de continut, forma si exprimarea punctului de vedere propriu. Subiectele vor fi astfel alcatuite, incat sa permita candidatului o abordare coerenta.

     (2) a) Cele trei tipuri de subiecte pentru disciplina Limba germana sunt:

     - analiza unui text non-literar;

     - analiza unui text literar;

     - eseu structurat, in baza unui text/unor texte.

     b. Profesorul de specialitate propune pentru fiecare tip de subiect o varianta. Presedintele comisiei de examen aproba doua variante. Dintre cele doua variante aprobate, candidatul alege o varianta, pe care o trateaza.

     (3) Pentru disciplina Limba si literatura romana sunt valabile prevederile Metodologiei privind organizarea si desfasurarea examenului de bacalaureat, aprobata prin Ordin al Ministrului Educatiei si Cercetarii, in anul scolar respectiv.

     (4) a) Tipurile de subiecte pentru limbile moderne (Limba engleza, Limba franceza) sunt:

     - itemi, avand ca suport un text non-literar

     - itemi, avand ca suport un text literar

     Textul, non-literar sau literar, va avea aproximativ 600 de cuvinte.

     b) Profesorul de specialitate inainteaza pentru fiecare tip de subiect doua propuneri de variante. Presedintele comisiei de examen valideaza cate o propunere de varianta din cele doua tipuri de subiecte. Dintre cele doua variante validate, candidatul alege o varianta, pe care o trateaza. Textul pe care il redacteaza candidatul trebuie sa aiba minimum 500 si maximum 900 de cuvinte.

     (5) a) Pentru disciplina Matematica se cere tratarea a trei subiecte.

     b) Profesorul de specialitate inainteaza doua variante care contin cate trei itemi. Fiecare varianta propusa trebuie sa contina itemi din cel putin doua domenii de specialitate, dintre care un item din domeniul analizei matematice. Subiectele vor fi astfel formulate incat sa nu se limiteze doar la solutionarea prin calcul.

     c) Presedintele comisiei de examen valideaza, de regula, o propunere de varianta. El poate selecta si trei itemi din cele doua propuneri de variante. Analiza matematica este obligatorie.

     (6) a) Tipurile de itemi pentru disciplinele Fizica, Chimie, Biologie din aria curriculara Matematica si stiinte ale naturii sunt:

     - prelucrarea/analizarea si discutarea unui experiment;

     - tratarea unui subiect din domeniul specialitatii (descrierea unui experiment, care nu a fost prezentat in cadrul orelor de curs, texte, imagini, tabele, grafice, masuratori succesive, preparate microscopice etc.);

     - forme mixte ale acestor tipuri de itemi.

     b) Examenul se bazeaza pe domeniile de continut si de examen, parcurse in ultimii doi ani scolari, conform programelor, aprobate de ambele parti:

     - Fizica: mecanica; campuri electrice si magnetice; vibratii si unde electromagnetice; fizica atomica si nucleara.

     In ansamblu, variantele de subiecte vor contine in mod obligatoriu cel putin doua din cele patru domenii.

     - Chimie: structura materiei; tipuri si mecanisme de reactie; desfasurarea proceselor chimice (n.n. declansarea si sustinerea reactiilor chimice); reactiile hidrocarburilor si ale derivatilor acestora; substante naturale si produse sintetice; metode in chimia analitica; teme selectate din chimie aplicata.

     In ansamblu, variantele de subiecte vor contine, in mod obligatoriu, cel putin trei din cele sapte domenii. Fiecare varianta in parte va contine cel putin doua din cele sapte domenii.

     - Biologie: biologie celulara; metabolism energetic si transmitere de energie; ecologie si protectia mediului; prelucrarea informatiilor si comportament; genetica si dezvoltare; evolutie.

     In ansamblu, variantele de subiecte vor contine, in mod obligatoriu, cel putin doua din cele sase domenii.

     Continuturile din anul scolar premergator ultimilor doi ani de liceu (clasa a X-a) sunt considerate cunostinte de baza.

     c) Partea centrala a subiectului o constituie materialul suport oferit candidatului, respectiv experimentul care trebuie efectuat. Un subiect fara material suport sau experiment nu poate fi validat.

     In cazul in care candidatul nu obtine rezultatele unui experiment, el poate continua rezolvarea subiectului, in baza datelor care i se pun ulterior la dispozitie, in cazul nereusitei. Accentul se pune pe caile de rezolvare.

     Daca un subiect este structurat pe subdomenii, se va evita un demers ce implica pasi foarte mici.

     d) Profesorul de specialitate inainteaza doua variante de subiecte din domenii de specialitate diferite.

     e) Presedintele comisiei de examen valideaza o varianta de subiect, care va fi tratata de catre candidati.

     (7) Subiectele vor contine toate precizarile necesare pentru tratarea lor si se vor mentiona mijloacele auxiliare, care le vor fi puse la dispozitie candidatilor.

     (8) Fiecare subiect propus va fi insotit de un barem detaliat, care va cuprinde si un <<orizont al asteptarilor>>, respectiv ceea ce se asteapta din partea candidatilor in tratarea subiectului, precum si criteriile de evaluare, inclusiv precizari referitoare la ponderea subpunctelor; astfel se evidentiaza si relatia fata de cele trei domenii de cerinte.

     Se anexeaza o scurta prezentare a continuturilor si a temelor abordate in lucrarile semestriale din ultimii doi ani scolari.

     (9) Profesorii de specialitate prezinta propunerile de variante directorului sectiei speciale germane/scolii, confirmandu-i acestuia, in scris, pastrarea secretului cu privire la subiecte. Directorul sectiei speciale germane/scolii verifica propunerile, constatand, daca acestea sunt in concordanta cu prezentul regulament si le trimite in timp util presedintelui comisiei de examen.

     (10) Daca constata nerespectarea prevederilor regulamentare, presedintele comisiei de examen poate modifica subiectele sau poate sa solicite alte propuneri de subiecte.

     (11) Plicul sigilat, continand subiectele, poate fi deschis numai in prezenta directorului scolii, in ziua desfasurarii fiecarei probe in parte.

     In cazul in care presedintele comisiei de examen modifica o varianta, acest lucru se consemneaza pe plic. In acest caz, plicul se deschide in ziua premergatoare desfasurarii probei scrise respective, in prezenta directorului scolii. Acelasi lucru este valabil si in situatia in care presedintele comisiei de examen a ales un experiment pentru proba scrisa la o disciplina din aria curriculara Matematica si stiinte ale naturii.

     (12) Profesorii propunatori de subiecte si directorul sectiei/scolii speciale germane, au datoria de a asigura ca subiectele pentru proba scrisa sa le fie facute cunoscute candidatilor numai la inceputul fiecarei probe in parte. Este interzisa divulgarea subiectelor sau orice aluzie la subiectele propuse.

     9. Desfasurarea probelor scrise

     (1) Cel tarziu in ultima zi de curs inaintea primei probe scrise, directorul sectiei speciale germane le aduce la cunostinta candidatilor consecintele savarsirii unei fraude.

     (2) Candidatii trateaza subiectele sub supravegherea permanenta a cadrelor didactice. Directorul sectiei speciale germane stabileste supravegherea si verifica asezarea candidatilor in salile de examen, in conformitate cu planificarea intocmita.

     a) Cel ce se face vinovat de frauda, de tentativa de frauda sau acorda ajutor in timpul examenului, este exclus din examen. Examenul in vederea obtinerii "Diplomei de Acces General in Invatamantul Superior German" si a "Diplomei de bacalaureat", se considera in acest caz "nepromovat".

     b) Daca natura cazului permite o decizie mai putin grava, directorul sectiei speciale germane/scolii aproba tratarea unui nou subiect. Pentru Limba si literatura romana reprezentantul Ministerului Educatiei si Cercetarii poate aproba tratarea unui nou subiect.

     Aplicarea acestei prevederi presupune acordul presedintelui comisiei de examen.

     (3) Timpul de lucru alocat pentru probele scrise este de:

     - 5 ore pentru disciplina Limba germana;

     - 4 ore pentru disciplinele Limba engleza, respectiv Limba franceza;

     - 4 ore pentru disciplina Matematica;

     - 3 ore pentru disciplinele din aria curriculara Matematica si stiinte ale naturii.

     - Pentru disciplina Limba si literatura romana sunt valabile prevederile Metodologiei privind organizarea si desfasurarea examenului de bacalaureat aprobata prin O.M.Ed.C. in anul scolar respectiv.

     Pentru disciplinele din aria curriculara Matematica si stiinte ale naturii, presedintele comisiei de examen poate extinde timpul de lucru, in baza unei cereri intemeiate, pe care o formuleaza profesorul propunator de subiecte, cu acordul directorului sectiei speciale germane/scolii.

     Timpul de lucru incepe de indata ce subiectele au fost distribuite.

     Pentru disciplinele Limba germana, Limba engleza si Limba franceza, pentru care candidatii aleg un subiect din doua, timpul de lucru incepe 20 de minute dupa distribuirea subiectelor.

     (4) Candidatii care si-au incheiat lucrarea, o predau profesorului care asigura supravegherea si parasesc sala de examen.

     Toate lucrarile se vor preda de indata ce s-a scurs timpul de lucru.

     Lucrarile se predau insotite de ciorne, respectiv de orice insemnari facute in timpul examenului.

     (5) In legatura cu desfasurarea examenului scris se intocmeste un proces-verbal.

     10. Corectarea, evaluarea si notarea lucrarilor scrise

     (1) Din corectarea si evaluarea lucrarilor scrise trebuie sa rezulte, in ce masura candidatul a reusit sa rezolve creativ subiectele sau in ce masura nu a reusit acest lucru, datorita unor greseli de continut sau de logica. Abateri grave si frecvente de la normele limbii germane sau prezentarea intr-o forma necorespunzatoare atrag dupa sine depunctarea si anume cu 1 - 2 puncte din notarea simpla; pentru disciplina Limba germana sunt valabile criterii proprii, in ceea ce priveste corectitudinea exprimarii.

     (2) In cazul lucrarilor scrise din aria curriculara Limba si comunicare se va aprecia continutul (nivelul de intelegere al textului, dezvoltarea subiectului, logica gandirii, structura si comentariul personal, referitor la problematica expusa) si exprimarea adecvata (capacitate de exprimare, corectitudinea exprimarii).

     Pentru disciplina Limba germana evaluarea continutului si evaluarea exprimarii corecte au o pondere aproximativ egala.

     In cazul limbilor moderne (Limba engleza, Limba franceza), evaluarea lucrarii se compune din aproximativ cate o treime pentru continut, pentru capacitatea de exprimare si pentru corectitudinea exprimarii.

     Daca unul dintre cele trei domenii de evaluare este notat cu zero puncte, numarul de puncte, cu care poate fi notata lucrarea respectiva este mai mic de 4 puncte, in sistemul de notare aplicat in Republica Federala Germania.

     (3) In cazul lucrarilor scrise la disciplinele Matematica si stiinte ale naturii procentajul obtinut din unitatile de evaluare, se raporteaza, dupa cum urmeaza la sistemul de puncte, aplicat in Republica Federala Germania:

   100 - 95%:  15 puncte;    94 - 90%:  14 puncte;       89 - 85%:  13 puncte;

     84 - 80%:  12 puncte;    79 - 75%:  11 puncte;       74 - 70%:  10 puncte;

     69 - 65%:   9 puncte;    64 - 60%:   8 puncte;       59 - 55%:   7 puncte;

     54 - 50%:   6 puncte;    49 - 45%:   5 puncte;       44 - 40%:   4 puncte;

     39 - 34%:   3 puncte;    33 - 27%:   2 puncte;       26 - 20%:   1 punct;

     (4) Profesorul de specialitate evalueaza greselile din fiecare lucrare, in functie de tip si gravitate, intocmeste o apreciere, evidentiind avantajele si deficientele fiecarei lucrari, acordand in final un numar de puncte (notarea simpla).

     Se anexeaza si un raport cu privire la evaluarea de ansamblu a tuturor lucrarilor scrise.

     (5) Pentru fiecare disciplina, directorul sectiei/scolii speciale germane numeste un al doilea corector. Acesta citeste si evalueaza lucrarea, dupa care, fie valideaza evaluarea celui dintai corector, fie face o apreciere si o evaluare proprie; evaluarea divergenta trebuie motivata.

     (6) Lucrarile scrise, inclusiv subiectele si evaluarea de ansamblu in legatura cu lucrarile scrise pentru fiecare disciplina in parte se trimit, in timp util, presedintelui comisiei de examen. Se anexeaza procesul-verbal, in legatura cu examenul scris.

     (7) Presedintele comisiei de examen care fixeaza nota finala pentru fiecare lucrare in parte (vezi &12 (2)), este mandatat sa modifice, daca este cazul, aprecierea propusa si poate, in cazul in care exista dubii in legatura cu rezolvarea independenta a unor lucrari sau a tuturor lucrarilor, sa le declare nule si sa propuna alte subiecte spre a fi tratate.

     11. Stabilirea notelor preliminare pentru disciplinele de examen. Consiliul de stabilire a notelor preliminare

     (1) Inainte de inceperea examenului oral directorul sectiei/scolii germane speciale intruneste consiliul, la care participa membrii comisiei de examen, in vederea stabilirii notelor (rezultatelor scolare) preliminare la disciplinele de examen.

     In stabilirea notelor preliminare se iau in consideratie rezultatele semestriale din ultimii doi ani scolari, dintre care rezultatele din ultimul an scolar au o pondere mai mare. Transformarea evaluarii in puncte din sistemul de notare din Republica Federala Germania se face conform &4 (2).

     (2) Procesul-verbal al consiliului si fisele de examen (cf. anexei 2), care reflecta situatia scolara la momentul respectiv, se predau presedintelui comisiei de examen, in timp util.

     12. Consiliul inaintea inceperii probelor orale

     (1) Inaintea inceperii examenului oral presedintele comisiei de examen se intruneste in consiliu cu membrii comisiei de examen si cu ceilalti membrii ai comisiei pe discipline.

     (2) Presedintele comisiei isi expune punctul de vedere in legatura cu candidatii si isi exprima opinia in legatura cu lucrarile scrise. Se stabilesc rezultatele finale ale lucrarilor scrise.

     (3) a) Daca trei sau toate patru lucrarile scrise ale unui candidat sunt notate cu mai putin de 4 puncte - in sistemul de notare aplicat in Republica Federala Germania - candidatul respectiv nu este admis la examenul oral.

     Daca doua lucrari scrise au fost notate cu mai putin de 4 puncte - in sistemul de notare aplicat in Republica Federala Germania -, presedintele comisiei de examen dispune asupra admiterii candidatului la examenul oral, dupa ascultarea punctului de vedere al comisiei. In acest caz se iau in calcul, pe langa rezultatele obtinute la examenul scris, si cele obtinute in timpul ultimilor doi ani scolari.

     b) Candidatul care nu a fost admis la examenul oral nu a promovat examenul in vederea obtinerii "Diplomei de Acces General in Invatamantul Superior German" si "Diplomei de bacalaureat romanesc".

     (4) Presedintele comisiei de examen stabileste, la care din cele doua discipline urmeaza sa fie examinat fiecare candidat admis la probele orale, in conformitate cu &3 (6).

     Comisia de examen poate stabili o proba orala suplimentara.

     Se stabileste ordinea probelor de examen.

     (5) Presedintele discuta cu membrii comisiilor de examen pe discipline modul de desfasurare a probelor orale.

     (6) Deciziile consiliului comisiei de examen sunt consemnate intr-un proces-verbal.

     13. Organizarea si desfasurarea probelor orale

     (1) Fiecare examen va fi astfel organizat, incat sa ofere candidatului posibilitatea de a demonstra cunostinte precise si ordonate, cunoasterea tehnicilor de lucru specifice fiecarei discipline, intelegere si capacitate de judecata, gandire independenta, intelegere a conexiunilor dintre domeniile disciplinei si capacitate de prezentare a cunostintelor.

     Examenul oral nu poate relua continuturi ale unei probe scrise.

     (2) Probele orale se desfasoara individual.

     (3) Candidatii se pregatesc pentru proba orala sub supravegherea cadrelor didactice. Supravegherea este organizata de catre directorul sectiei speciale germane.

     Timpul de pregatire este, de regula, de 20 de minute.

     (4) Pentru fiecare examinare orala se formuleaza un subiect inedit, bine delimitat. Subiectele sunt formulate de profesorul de specialitate si prezentate in scris. Textele si alte indicatii sunt insotite de cerintele de lucru.

     (5) Subiectele pentru examenul oral vor fi predate presedintelui comisiei de examen inaintea inceperii examenului.

     (6) Profesorul de specialitate examineaza la proba orala. Presedintele are dreptul sa le adreseze candidatilor intrebari si sa preia temporar examinarea.

     (7) Durata fiecarei examinari orale este, de regula, de 15 - 20 de minute.

     (8) In timpul probei orale candidatul va incerca sa rezolve independent subiectul pregatit, printr-o prezentare libera. Urmatoarele aspecte contravin scopului examenului:

     - citirea insemnarilor facute in timpul pregatirii subiectului;

     - redarea unor cunostinte, care nu au legatura cu subiectul;

     - examinarea, in baza unor intrebari izolate, fara o succesiune logica.

     (9) Pe parcursul examinarii, discutia se va extinde asupra unor contexte mai largi, care rezulta din formularea subiectelor respective.

     Daca acest lucru nu este posibil, datorita cunostintelor lacunare ale candidatului, examinatorul abordeaza un alt domeniu.

     De asemenea considerente legate de specialitate pot sa conduca la trecerea la un alt domeniu.

     (10) a) Probele la disciplinele Limba germana si limbi moderne (Limba engleza, Limba franceza) au ca suport un text non-literar sau literar. In aprecierea probei orale performanta candidatului, din punct de vedere al continutului si al competentei lingvistice se evalueaza separat si se consemneaza intr-un numar distinct de puncte.

     b) In cazul probei orale la Limba germana, candidatul trebuie sa dovedeasca prin expunerea sa ca a inteles continutul textului si ca a identificat specificitatea sa din punct de vedere lingvistic.

     c) In cazul probei orale la limbi moderne (Limba engleza, Limba franceza), candidatul trebuie sa dovedeasca ca dispune de suficienta abilitate lingvistica si ca poate analiza si interpreta textul in limba moderna.

     d) Pentru proba orala la disciplina Limba romana sunt valabile prevederile Metodologiei privind organizarea si desfasurarea examenului de bacalaureat, aprobata prin Ordin al Ministrului Educatiei si Cercetarii, in anul scolar respectiv.

     (11) Presedintele comisiei de examen stabileste numarul de puncte acordat pentru fiecare candidat, de regula, dupa fiecare examinare orala, in urma consultarii cu profesorul care consemneaza rezultatele examenului si cu profesorul de specialitate.

     (12) Daca se constata ca un candidat nu a promovat examenul in vederea obtinerii "Diplomei de Acces General la Invatamantul Superior" din Republica Federala Germania si a "Diplomei de bacalaureat" din Romania, in conditiile prezentului regulament, acest lucru i se comunica imediat.

     (13) Presedintele comisiei de examen ia masurile necesare in cazul in care un candidat nu s-a putut prezenta la examen sau a fost nevoit sa-l intrerupa.

     (14) In cazul constatarii fraudei sau a tentativei de frauda sau a complicitatii la frauda, in timpul desfasurarii examenului oral, se aplica in mod corespunzator prevederile de la &9 (2).

     (15) Se intocmeste un proces-verbal pentru fiecare candidat in parte.

     14. Stabilirea rezultatelor examenului. (Consiliul final)

     (1) Dupa incheierea probelor orale are loc Consiliul final al comisiei de examen.

     (2) Presedintele comisiei stabileste nota finala, dupa consultarea comisiei de examen pentru fiecare candidat, la fiecare disciplina.

     a. Nota finala pentru fiecare disciplina de examen in parte se compune, de regula din nota preliminara si din rezultatele probelor scrise sau/si orale. Atunci cand exista diferente, rezultatul examenului are o pondere mai mare in raport cu nota preliminara. Daca diferenta rezultata este un numar par de puncte, cele doua parti pot avea o pondere egala.

     b. Daca la o disciplina s-a examinat atat in scris, cat si la oral, o pondere mai mare va avea - in cazul in care exista diferente intre acestea - rezultatul probei scrise, fata de cel obtinut la oral. Daca diferenta rezultata este un numar par de puncte, cele doua parti pot avea o pondere egala.

     c. Daca la o disciplina de examen nu s-a examinat nici in scris, nici la oral, nota finala este egala cu nota preliminara.

     d. Pentru disciplina Istorie cele doua parti ale examenului au o pondere egala.

     (3) Presedintele comisiei stabileste rezultatul final al examenului pentru fiecare candidat.

     Stabilirea rezultatului final se face in baza celor opt note obtinute la disciplinele de examen, in conformitate cu &3 (4) b).

     (4) a) Examenul este promovat, daca suma celor opt note finale simple la disciplinele de examen, este de cel putin 40 de puncte, iar rezultatele celor patru probe scrise insumeaza cel putin 20 de puncte, in conformitate cu prevederile din Republica Federala Germania cu privire la promovare.

     b) In plus:

     Nu se admite punctajul zero, la nici o disciplina, iar la cel mult doua discipline se admite un punctaj cuprins intre 1 - 3 puncte, din care doar o disciplina, la care s-a examinat in scris.

     Daca punctajul obtinut la doua discipline este de 1 - 3 puncte, la fiecare din celelalte discipline de examen sunt necesare cel putin 5 puncte.

     c) Daca nu se obtine suma necesara de puncte, (cf. lit. a)), examenul nu este promovat, chiar daca rezultatele obtinute la disciplinele de examen nu sunt sub 4 puncte.

     (5) a) Numarul total de puncte al examenului se obtine prin insumarea urmatoarelor:

     - dublul punctajului de la fiecare din cele patru probe scrise;

     - punctajul de la fiecare din celelalte probe de examen.

     Astfel la cele opt discipline de examen se pot obtine maximum 180 puncte (120 + 60).

     b) Suma totala a punctelor se transforma in medie, in conformitate cu tabelul din anexa 3 (pentru transformarea numarului total de puncte din sistemul de notare, aplicat in Republica Federala Germania, in medie generala).

     (6) Se stabilesc si se consemneaza notele finale pentru celelalte discipline de invatamant, aplicandu-se tabelul din anexa 5 (pentru transformarea mediilor cu zecimale, rezultate din insumarea mediilor semestriale sau a mediilor din ultimii doi ani scolari din sistemul de notare romanesc in sistemul de puncte aplicat in Republica Federala Germania).

     (7) Deciziile consiliului final al comisiei de examen se consemneaza intr-un proces-verbal.

     15. Diploma de Acces General la Invatamantul Superior din Republica Federala Germania si Diploma de bacalaureat din Romania

     (1) Candidatii care au promovat examenul, in conditiile prezentului regulament, obtin "Diploma de Acces General la Invatamantul Superior din Republica Federala Germania", in conformitate cu modelul din anexa 1.

     (2) "Diploma de bacalaureat" din Romania se elibereaza in baza reglementarilor romanesti, luandu-se in considerare rezultatele examenului si tabelul de transpunere a punctelor din sistemul de notare aplicat in Republica Federala Germania in sistemul de notare din Romania, in conformitate cu anexele asupra carora s-a cazut de acord.

     Candidatii, care - in conditiile prezentului regulament - nu au fost admisi la probele scrise sau orale, sau nu au promovat examenul in vederea obtinerii "Diplomei de Acces General la Invatamantul Superior German" si "Diplomei de bacalaureat" din Romania, se pot inscrie la examenul national de bacalaureat in anul curent, doar in sesiunea a doua, in conditiile prevederilor Metodologiei de organizare si desfasurare a examenului de bacalaureat aprobate anual prin Ordin al Ministrului Educatiei si Cercetarii.

     16. Repetarea examenului

     (1) Examenul nepromovat pentru obtinerea "Diplomei de Acces General la Invatamantul Superior din Republica Federala Germania" si a "Diplomei de bacalaureat" din Romania poate fi repetat, de regula o singura data, si anume in anul urmator.

     (2) Repetarea examenului presupune repetarea ultimei clase a sectiei/scolii speciale germane.

     In acest caz, pentru ultima clasa se iau in consideratie numai rezultatele obtinute in anul in care se repeta clasa.

     (3) Un examen promovat nu poate fi repetat.

     (4) Clasa a 11-a a sectiei speciale poate fi repetata, de regula, o singura data.

     17. Dispozitii finale

     Acest regulament, care a fost elaborat in conformitate cu &17 al Regulamentului-cadru pentru examenul in vederea obtinerii Diplomei de Acces General in Invatamantul Superior German si a examenelor nationale la incheierea invatamantului secundar pentru absolventii sectiilor cu limba de predare germana din licee speciale de stat din state din Europa Centrala, de Est si de Sud-Est (Hotararea Conferintei Permanente a Ministrilor Invatamantului si Culturii din Republica Federala Germania din 27.01.1994, in varianta din 22.03.2001) intra in vigoare la data promulgarii.

     ANEXA 1

     la Regulamentul de examen - Romania

     Model pentru

     formularul de Diploma pentru Accesul General la Invatamantul Superior

     ...............................

     Denumirea scolii si localitatea

     DIPLOMA

     PENTRU

     ACCESUL GENERAL LA INVATAMANTUL SUPERIOR

     pentru .................................................................

     Se elibereaza in baza Regulamentului pentru desfasurarea examenului in vederea obtinerii unei diplome germane de acces general la invatamantul superior si a diplomei romanesti de bacalaureat pentru absolventii sectiilor/scolilor speciale din Romania (Hotararea Conferintei Permanente a Ministrilor Invatamantului si Culturii din 17.2.1994, in varianta din .......).

     A 2-a pagina a Diplomei pentru Accesul General la Invatamantul Superior

     ........................................ nascut la .......................,

in ............................... cu cetatenie .......................,

     (Scoala)                  (Localitatea/orasul)

a absolvit la ....................... din ....................................

in anul scolar ................... cu succes clasa terminala a sectiei speciale, si a sustinut examenul in vederea obtinerii accesului general la invatamantul superior german.

     Rezultatele finale la disciplinele de examen

     discipline la care se sustin probe scrise

 ________________________________________________

| Disciplina                 | Numarul de puncte |

|____________________________|___________________|

| Limba germana              |                   |

|____________________________|___________________|

| Limba si literatura romana |                   |

|____________________________|___________________|

| Matematica                 |                   |

|____________________________|___________________|

|                            |                   |

|____________________________|___________________|

|                            |                   |

|____________________________|___________________|

|                            |                   |

|____________________________|___________________|

|                            |                   |

|____________________________|___________________|

|                            |                   |

|____________________________|___________________|

     Pagina a 3-a a Diplomei pentru Accesul General la Invatamantul Superior

     Calificarea finala

 ______________________________________________________________

| Numarul de puncte la cele patru probe |                      |

| scrise dublate                        |                      |

|_______________________________________|______________________|

| Numarul de puncte la celelalte patru  |                      |

| probe scrise - notare simpla          |                      |

|_______________________________________|______________________|_______________

| Numarul total de puncte                                      |               |

| Minimum 60, maximum 180 puncte                               |               |

|______________________________________________________________|_______________|

| Media                                                        |               |

|______________________________________________________________|_______________|

     Alte discipline din ultimii doi ani scolari

 ______________________________________________________________________________

|                                                              |               |

|______________________________________________________________|_______________|

|                                                              |               |

|______________________________________________________________|_______________|

|                                                              |               |

|______________________________________________________________|_______________|

     Discipline pana la sfarsitul antepenultimei clase

 ______________________________________________________________________________

|                                                              |               |

|______________________________________________________________|_______________|

|                                                              |               |

|______________________________________________________________|_______________|

|                                                              |               |

|______________________________________________________________|_______________|

     Observatii:

     Pagina a 4-a a Diplomei pentru Accesul General la Invatamantul Superior

     ..........................................................................

     a promovat examenul si a obtinut astfel competenta de a studia la o institutie de invatamant superior din Republica Federala Germania.

     ..........................................................................

     n.n. localitatea, data

     Reprezentantul/reprezentanta Conferintei      Reprezentantul/reprezentanta

     Permanente a Ministrilor Invatamantului si    M.Ed.C. din Republica Romania

     Culturii din Republica Federala Germania

     ..........................................................................

     Directorul/directoarea                        Directorul/directoarea

     sectiei speciale germane                      scolii

     ..........................................................................

     Stampila reprezentantei diplomatice sau       Stampila scolii

     consulare a Republicii Federale Germania

     ANEXA 2

     la Regulamentul de examen - Romania

     Scoala                                            Foaia matricola

     ____________________________

     | Nume:        |

     |                            |

     | Prenume:     |

     |____________________________|

     Data nasterii:

     Locul nasterii:

     Rezultate obtinute

 ______________________________________________________________________________

|             |      Disciplinele de       | Alte      |  Alte discipline din  |

|             |      examen scris          | discipline|  clasa a 12-a         |

|             |                            | de examen |                       |

|             |____________________________|___________|_______________________|

|             |Germana|Romana|Matematica|  |  |  |  |  |Geografie |Arta/ |Sport|

|             |       |      |          |  |  |  |  |  |          |Muzica|     |

|_____________|_______|______|__________|__|__|__|__|__|__________|______|_____|

|Clasa  |sem 1|       |      |          |  |  |  |  |  |          |      |     |

|a 11-a |_____|_______|______|__________|__|__|__|__|__|__________|______|_____|

|       |sem 2|       |      |          |  |  |  |  |  |          |      |     |

|       |_____|_______|______|__________|__|__|__|__|__|__________|______|_____|

|       |nota |       |      |          |  |  |  |  |  |          |      |     |

|_______|_____|_______|______|__________|__|__|__|__|__|__________|______|_____|

|Clasa  |sem 1|       |      |          |  |  |  |  |  |          |      |     |

|a 12-a |_____|_______|______|__________|__|__|__|__|__|__________|______|_____|

|       |sem 2|       |      |          |  |  |  |  |  |          |      |     |

|       |_____|_______|______|__________|__|__|__|__|__|__________|______|_____|

|       |nota |       |      |          |  |  |  |  |  |          |      |     |

|_______|_____|_______|______|__________|__|__|__|__|__|__________|______|_____|

|Nota         |       |      |          |  |  |  |  |  |          |      |     |

|preliminara  |       |      |          |  |  |  |  |  |          |      |     |

|_____________|_______|______|__________|__|__|__|__|__|__________|______|_____|

|Probe scrise |       |      |          |  |           |          |      |     |

|_____________|_______|______|__________|__|___________|__________|______|_____|

|Probe orale  |       |      |          |  |  |  |  |  |          |      |     |

|_____________|_______|______|__________|__|__|__|__|__|__________|______|_____|

|Nota finala  |       |      |          |  |  |  |  |  |          |      |     |

|_____________|_______|______|__________|__|__|__|__|__|__________|______|_____|

     ________

     Numarul de puncte la cele patru probe scrise, dublate:         |________|

     Numarul de puncte la celelalte patru discipline de examen:     |________|

     ________

     Numarul total de puncte:     |________|

     Media:         |________|

     Rezultatul examenului: promovat/nepromovat

     ....................            ...........................................

     Data deciziei finale               (Semnatura presedintelui/presedintei

     comisiei de examen)

     ANEXA 3

     la Regulamentul de examen - Romania

     Tabelul pentru transformarea numarului total de puncte in medie

 ______________________________________

|  Numarul total de puncte      Media  |

|                                      |

|       180 - 165                1,0   |

|       164 - 161                1,1   |

|       160 - 158                1,2   |

|       157 - 154                1,3   |

|       153 - 151                1,4   |

|       150 - 147                1,5   |

|       146 - 143                1,6   |

|       142 - 140                1,7   |

|       139 - 136                1,8   |

|       135 - 133                1,9   |

|       132 - 129                2,0   |

|       128 - 125                2,1   |

|       124 - 122                2,2   |

|       121 - 118                2,3   |

|       117 - 115                2,4   |

|       114 - 111                2,5   |

|       110 - 107                2,6   |

|       106 - 104                2,7   |

|       103 - 100                2,8   |

|        99 -  97                2,9   |

|        96 -  93                3,0   |

|        92 -  89                3,1   |

|        88 -  86                3,2   |

|        85 -  82                3,3   |

|        81 -  79                3,4   |

|        78 -  75                3,5   |

|        74 -  71                3,6   |

|        70 -  68                3,7   |

|        67 -  64                3,8   |

|        63 -  61                3,9   |

|        60                      4,0   |

|______________________________________|

     ANEXA 4

     la Regulamentul de examen - Romania

     TABEL

     PENTRU TRANSFORMAREA PUNCTELOR, DIN DIPLOMA DE ACCES GENERAL LA

     INVATAMANTUL SUPERIOR GERMAN DIN SISTEMUL DE NOTARE UTILIZAT

     IN R.F. GERMANIA IN SISTEMUL DE NOTARE DIN ROMANIA

 _________________________________________

| Sistemul de puncte | Echivalentul in    |

| utilizat in        | sistemul de        |

| R.F. Germania      | notare din Romania |

|____________________|____________________|

 _________________________________________

|         15         |       10,00        |

|____________________|____________________|

|         14         |        9,85        |

|____________________|____________________|

|         13         |        9,60        |

|____________________|____________________|

|         12         |        9,15        |

|____________________|____________________|

|         11         |        8,72        |

|____________________|____________________|

|         10         |        8,29        |

|____________________|____________________|

|          9         |        7,86        |

|____________________|____________________|

|          8         |        7,43        |

|____________________|____________________|

|          7         |        7,01        |

|____________________|____________________|

|          6         |        6,59        |

|____________________|____________________|

|          5         |        6,17        |

|____________________|____________________|

|          4         |        5,75        |

|____________________|____________________|

|          3         |        5,33        |

|____________________|____________________|

|          2         |        5,00        |

|____________________|____________________|

|          1         |        2,90        |

|____________________|____________________|

|          0         |        1,50        |

|____________________|____________________|

     ANEXA 5

     la Regulamentul de examen - Romania

     TABEL

     PENTRU TRANSFORMAREA MEDIILOR DIN CLASELE A 11-A SI A 12-A

     DIN SISTEMUL DE NOTARE DIN ROMANIA IN SISTEMUL DE

     PUNCTE UTILIZAT IN R.F. GERMANIA

 _________________________________________

| Medii in sistemul  | Echivalent in      |

| de notare din      | sistemul de puncte |

| Romania            | utilizat in        |

|                    | R.F. Germania      |

|____________________|____________________|

 _________________________________________

|         10,00      |        15          |

|____________________|____________________|

|          9,50      |        13          |

|____________________|____________________|

|          9,00      |        12          |

|____________________|____________________|

|          8,50      |        11          |

|____________________|____________________|

|          8,00      |        10          |

|____________________|____________________|

|          7,50      |         9          |

|____________________|____________________|

|          7,00      |         8          |

|____________________|____________________|

|          6,50      |         7          |

|____________________|____________________|

|          6,00      |         6          |

|____________________|____________________|

|          5,50      |         5          |

|____________________|____________________|

|          5,00      |         5          |

|____________________|____________________|

     ANEXA 6

     la Regulamentul de examen - Romania

     TABEL DE ECHIVALARE

     PENTRU TRANSFORMAREA PUNCTELOR CUMULATE DIN SISTEMUL DE

     NOTARE UTILIZAT IN R.F. GERMANIA IN SISTEMUL DE NOTARE DIN ROMANIA

     DIPLOMA DE ACCES GENERAL LA INVATAMANTUL SUPERIOR DIN REPUBLICA

     FEDERALA GERMANIA SI DIPLOMA DE BACALAUREAT DIN ROMANIA

 _____________________________________________________________

| TOTAL PUNCTE   | ECHIVALENT  | TOTAL PUNCTE   | ECHIVALENT  |

| CUMULATE       | in sistemul | CUMULATE       | in sistemul |

| in sistemul    | de notare   | in sistemul    | de notare   |

| de notare      | din Romania | de notare      | din Romania |

| utilizat in    |             | utilizat in    |             |

| R.F. Germania  |             | R.F. Germania  |             |

|________________|_____________|________________|_____________|

|    180 - 165   |    10,00    |       112      |     7,95    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       164      |     9,90    |       111      |     7,91    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       163      |     9,86    |       110      |     7,87    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       162      |     9,82    |       109      |     7,83    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       161      |     9,78    |       108      |     7,80    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       160      |     9,75    |       107      |     7,76    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       159      |     9,71    |       106      |     7,72    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       158      |     9,67    |       105      |     7,68    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       157      |     9,63    |       104      |     7,65    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       156      |     9,60    |       103      |     7,61    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       155      |     9,56    |       102      |     7,57    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       154      |     9,52    |       101      |     7,53    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       153      |     9,48    |       100      |     7,50    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       152      |     9,45    |        99      |     7,46    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       151      |     9,41    |        98      |     7,42    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       150      |     9,37    |        97      |     7,38    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       149      |     9,33    |        96      |     7,35    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       148      |     9,30    |        95      |     7,31    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       147      |     9,26    |        94      |     7,27    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       146      |     9,22    |        93      |     7,23    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       145      |     9,18    |        92      |     7,20    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       144      |     9,15    |        91      |     7,16    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       143      |     9,11    |        90      |     7,12    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       142      |     9,07    |        89      |     7,08    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       141      |     9,03    |        88      |     7,05    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       140      |     9,00    |        87      |     7,01    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       139      |     8,96    |        86      |     6,97    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       138      |     8,92    |        85      |     6,93    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       137      |     8,88    |        84      |     6,90    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       136      |     8,85    |        83      |     6,86    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       135      |     8,81    |        82      |     6,82    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       134      |     8,77    |        81      |     6,78    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       133      |     8,73    |        80      |     6,75    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       132      |     8,70    |        79      |     6,71    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       131      |     8,66    |        78      |     6,67    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       130      |     8,62    |        77      |     6,63    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       129      |     8,58    |        76      |     6,60    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       128      |     8,55    |        75      |     6,56    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       127      |     8,51    |        74      |     6,52    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       126      |     8,47    |        73      |     6,48    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       125      |     8,43    |        72      |     6,45    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       124      |     8,40    |        71      |     6,41    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       123      |     8,36    |        70      |     6,37    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       122      |     8,32    |        69      |     6,33    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       121      |     8,28    |        68      |     6,30    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       120      |     8,25    |        67      |     6,26    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       119      |     8,21    |        66      |     6,22    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       118      |     8,17    |        65      |     6,18    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       117      |     8,13    |        64      |     6,15    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       116      |     8,10    |        63      |     6,11    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       115      |     8,06    |        62      |     6,07    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       114      |     8,02    |        61      |     6,03    |

|________________|_____________|________________|_____________|

|       113      |     7,98    |        60      |     6,00    |

|________________|_____________|________________|_____________|

     "Sectii speciale" in cadrul liceelor de stat cu limba de predare germana din Romania, finalizate cu examenul in vederea obtinerii "Diplomei de Acces General in Invatamantul Superior German" si a "Diplomei de Bacalaureat", de catre absolventii Sectiilor/Scolilor Speciale Germane din Romania"

     PLAN CADRU PENTRU CLASELE 9 - 12

 ______________________________________________________________________________

|   Disciplina    | clasa     | clasa      | clasa      | clasa      |Limba de |

|                 | a 9-a     | a 10-a     | a 11-a     | a 12-a     |predare/ |

|                 |           |            |            |            |cadre    |

|                 |           |            |            |            |didactice|

|_________________|___________|____________|____________|____________|_________|

|         A       |           |            |            |            |         |

|_________________|___________|____________|____________|____________|_________|

|Limba si         |           |            |            |            |         |

|literatura romana|     4     |      4     |      4     |      4     |     R   |

|_________________|___________|____________|____________|____________|_________|

|Limba si         |           |            |            |            |         |

|literatura       |           |            |            |            |         |

|germana          |     4     |      4     |      4     |      4     |     G   |

|_________________|___________|____________|____________|____________|_________|

|Matematica       |     4     |      4     |      4     |      4     |     G   |

|_________________|___________|____________|____________|____________|_________|

|Fizica           |     2     |      2     |     *3     |     *3     |     G   |

|_________________|___________|____________|____________|____________|_________|

|Chimie           |     2     |      2     |     *3     |     *3     |     G   |

|_________________|___________|____________|____________|____________|_________|

|Biologie         |     2     |      2     |     *3     |     *3     |    /R   |

|_________________|___________|____________|____________|____________|_________|

|Limba engleza    |     4     |      3     |      3     |      3     |    /R   |

|_________________|___________|____________|____________|____________|_________|

|Limba franceza   |     3     |      3     |      3     |      3     |    /R   |

|_________________|___________|____________|____________|____________|_________|

|Istorie          |           |            |      1     |      1     |     R   |

|                 |     2     |      2     |      3     |      3     |     G   |

|_________________|___________|____________|____________|____________|_________|

|         B       |           |            |            |            |         |

|_________________|___________|____________|____________|____________|_________|

|Geografie        |     1     |      -     |      -     |      -     |    G/R  |

|                 |     -     |      -     |      1     |      1     |     R   |

|_________________|___________|____________|____________|____________|_________|

|Educatie         |           |            |            |            |         |

|artistica/       |           |            |            |            |         |

|muzicala         |     2     |      2     |      2     |      2     |    G/R  |

|_________________|___________|____________|____________|____________|_________|

|Educatie fizica  |     2     |      2     |      2     |      2     |    G/R  |

|_________________|___________|____________|____________|____________|_________|

|ore/saptamana    |    31     |     31     |     33     |     33     |         |

|_________________|___________|____________|____________|____________|_________|

     * Incepand cu clasa a 11-a doua dintre stiintele naturii (fizica, chimie, biologie) sunt obligatorii. Disciplina optionala: informatica

     Observatie:

     Sectiunea A contine disciplinele de examen pentru "sectii speciale" in cadrul liceelor de stat cu limba de predare germana din Romania, finalizate cu examenul in vederea obtinerii "Diplomei de Acces General in Invatamantul Superior German" si a "Diplomei de Bacalaureat", de catre absolventii Sectiilor/Scolilor Speciale Germane din Romania."

     La aceste discipline se evalueaza printr-un numar de puncte, cel putin in clasele a 11-a si a 12-a.

     Disciplinele sectiunii B se trec in Diploma de Acces General in Invatamantul Superior German si anume fie fara medii, fie cu notele finale calculate in sistemul de puncte din sistemul utilizat in R.F. Germania.

    


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 5420/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 5420 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 5420/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu