ORDIN Nr. 5351
din 28 septembrie 2009
privind aprobarea
Metodologiei Proiectului Ministerului Educatiei, Cercetarii si Inovarii privind
predarea cursului de Limba, cultura si civilizatie romaneasca în unitati de învatamant
din state membre ale Uniunii Europene si a instrumentelor de lucru
ACT EMIS DE:
MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI INOVARII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 656 din 2 octombrie 2009
In conformitate cu dispoziţiile Hotărârii Guvernului
nr. 454/2008 pentru aprobarea Proiectului Ministerului Educaţiei, Cercetării şi
Tineretului privind predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie
românească în unităţi de învăţământ din state membre ale Uniunii Europene,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 51/2009 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării,
ministrul educaţiei, cercetării si inovării emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Metodologia Proiectului
Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării privind predarea cursului de
Limbă, cultură şi civilizaţie românească în unităţi de învăţământ din state
membre ale Uniunii Europene, prevăzută în anexa care face parte integrantă din
prezentul ordin, şi instrumentele de lucru: Fişa de post, prevăzută în anexa
nr. 1 la metodologie, Raportul lunar privind activitatea didactică, prevăzut în
anexa nr. 2 la metodologie, Fişa de (auto)evaluare a personalului didactic,
prevăzută în anexa nr. 3 la metodologie, Portofoliul personalului, prevăzut în
anexa nr. 4 la metodologie, şi Raportul anual de activitate.
Art. 2. - Direcţia generală afaceri europene şi relaţii
internaţionale, Direcţia generală educaţie timpurie, şcoli, performanţă şi
programe, Direcţia generală buget-finanţe, patrimoniu şi investiţii şi
Institutul Limbii Române vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Pe data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr.
4.277/2008 pentru aprobarea Metodologiei Proiectului privind predarea cursului
de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în unităţi de învăţământ din state
membre ale Uniunii Europene şi a instrumentelor de lucru, publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 424 din 5 iunie 2008, precum şi orice alte
dispoziţii contrare.
Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul educaţiei, cercetării şi inovării,
Ecaterina Andronescu
ANEXĂ
METODOLOGIA
Proiectului Ministerului Educaţiei, Cercetării şi
Inovării privind predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească
în unităţi de învăţământ din state membre ale Uniunii Europene şi instrumentele
de lucru
I. Descrierea proiectului
Respectând politica Uniunii Europene în domeniul
plurilingvismului, Institutul Limbii Române a iniţiat programe pentru elevii
din ţările în care există comunităţi româneşti, pentru o bună şi reală
cunoaştere a valorilor lingvistice şi culturale româneşti ca valori europene
generale.
Incepând cu anul şcolar 2007-2008 Ministerul Educaţiei,
Cercetării şi Inovării şi Institutul Limbii Române au lansat Proiectul privind
predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în unităţi de
învăţământ din state membre ale Uniunii Europene (Proiectul).
Proiectul, desfăşurat în prezent în Belgia, Italia şi
Spania, pune accent pe valorificarea şi păstrarea limbii române în comunităţile
româneşti din afara graniţelor României şi vizează atât elevii descendenţi ai
vorbitorilor nativi, cât şi elevi de alte naţionalităţi care doresc să înveţe
limba română. Prin cultivarea limbii române în forma ei standard, vorbitorii de
vârstă şcolară îşi păstrează legătura cu spiritualitatea românească şi sunt, la
rândul lor, ambasadori ai limbii şi culturii româneşti în mediile în care
trăiesc şi în care vor lucra.
Obiectivele
1. Predarea cursului extracurricular de Limbă,
cultură şi civilizaţie românească în unităţi de învăţământ din state membre ale
Uniunii Europene în care prezenţa românească este relevantă
2. Valorificarea identităţii culturale româneşti, pe
care o promovează în contextul unei Europe multiculturale şi plurilingvistice
3. Prezervarea identităţii culturale la copiii români
care trăiesc în afara graniţelor ţării, pe teritoriul Uniunii Europene
4. Facilitarea reintegrării elevilor în sistemul de
învăţământ românesc, în cazul revenirii în ţară
5. Promovarea limbii, culturii şi civilizaţiei
româneşti în statele membre ale Uniunii Europene
Conţinutul
a) Cursul este structurat pentru toate nivelurile de
învăţământ preuniversitar, în format de două ore pe săptămână.
b) Este un curs extracurricular, opţional, care se
desfăşoară în unităţi de învăţământ.
c) Cursul este deschis tuturor elevilor, indiferent de
naţionalitate.
d) Programa cursului este aprobată prin ordin al
ministrului educaţiei, cercetării şi inovării.
e) Suporturile de curs, precum şi alte materiale
didactice sunt asigurate de Institutul Limbii Române.
f) Cursul este predat de personal calificat.
g) Selecţia personalului care predă cursul se
realizează prin concurs.
h) Concursul de selecţie este organizat de Comisia de
selecţie, aprobată prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi inovării.
i) Personalul care predă cursul este numit prin ordin
al ministrului educaţiei, cercetării şi inovării.
j) Personalul care predă cursul încheie contract de
colaborare cu Institutul Limbii Române.
k) Personalul care predă cursul este remunerat de
Institutul Limbii Române, în regim de plata cu ora, în conformitate cu
dispoziţiile legale în vigoare.
l) Pentru predarea cursului se organizează grupe care
conţin, în medie, 20 de elevi, dar nu mai puţin de 15 si nu mai mult de 25.
m) Numărul maxim de ore ce poate fi efectuat lunar de
un profesor de Limbă, cultură şi civilizaţie românească este de 72.
n) Tabelul cu numărul de grupe de elevi, prevăzut în
anexa nr. 5, se transmite Institutului Limbii Române în termen de cel mult o
lună de la data repartizării orelor.
o) Alcătuirea grupelor se stabileşte în funcţie de
clasă/vârstă/competenţele elevilor, în următoarele condiţii:
Număr de copii înscrişi la curs
|
Număr de grupe
|
Intre 15 şi 25
|
1
|
Cel mult 50
|
2
|
Intre 51 şi 74
|
3
|
Intre 75 şi 100
|
4
|
Intre 101 şi 125
|
5
|
Intre 125 şi 150
|
6
|
Intre 151 şi 174
|
7
|
Intre 175 şi 200
|
8
|
Intre 200 şi 225
|
9
|
p) Fiecare etapă de implementare a proiectului se
realizează în cooperare cu misiunile diplomatice ale României şi cu
autorităţile competente în domeniul educaţiei din ţările partenere.
II. Activităţile Proiectului în anul şcolar
2009-2010
Principalele activităţi ale Proiectului sunt:
A. Pregătirea anului şcolar
B. Derularea şi monitorizarea Proiectului
C. Evaluarea Proiectului
A. Pregătirea anului şcolar:
a) numirea, prin ordin al ministrului educaţiei,
cercetării şi inovării, a comisiei de implementare şi coordonare a Proiectului;
b) elaborarea calendarului de activităţi ale
Proiectului;
c) elaborarea şi aprobarea documentelor necesare
punerii în aplicare a activităţilor;
d) selectarea şi repartizarea personalului;
e) întâlniri, reuniuni cu autorităţile responsabile
din ţările partenere.
B. Derularea şi monitorizarea Proiectului:
a) formarea personalului care predă cursul;
b) asigurarea suportului de curs, a ghidului de limba
română şi a altor materiale didactice;
c) monitorizarea activităţii didactice prin:
- raportările lunare transmise de personalul care
predă cursul;
- asistenţă la ore, fişa de evaluare la clasă.
d) consultări cu autorităţile educative partenere;
e) audienţe, întâlniri metodice cu personalul implicat
în predarea cursului.
C. Evaluarea Proiectului:
a) evaluarea personalului implicat în predarea
cursului;
b) evaluarea finală a Proiectului.
III. Procedura privind selecţia şi repartizarea
personalului implicat în predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie
românească (curs LCCR)
1. Selecţia personalului
Selecţia şi repartizarea personalului care predă cursul
LCCR în anul şcolar 2009-2010 se fac în conformitate cu calendarul care se
afişează pe pagina web a Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării.
Selecţia personalului se face prin concurs de către
Comisia de selecţie, numită prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi
inovării.
Concursul este organizat de Ministerul Educaţiei,
Cercetării şi Inovării şi Institutul Limbii Române şi se desfăşoară la sediile
ambasadelor României din ţările partenere, conform calendarului.
Selecţia personalului implicat în predarea cursului în
anul şcolar 2009-2010, pe baza principiului continuităţii, se face din rândul
personalului care a predat cursul în anul şcolar 2008-2009, în următoarele
condiţii:
a) are calificativul „foarte bine" la evaluarea
pentru anul şcolar 2008-2009;
b) depune, în perioada stabilită prin calendar, un
dosar cuprinzând:
- curriculum vitae actualizat;
- certificat medical cu menţiunea „apt de muncă"
în original;
- cazier judiciar, în original;
- cererea-tip de continuare a activităţii, prevăzută în
anexa nr. 6, în original;
- cartea de rezidenţă sau permisul de şedere în ţara
pentru care aplică candidatul, cu valabilitate pe întregul an şcolar, în copie.
NOTĂ:
Cartea de rezidenţă sau permisul de şedere se va
prezenta în original în şedinţa de repartizare a orelor.
Toate documentele enumerate sunt obligatorii.
Candidaţii care îndeplinesc cumulativ aceste condiţii
sunt declaraţi admişi.
2. Repartizarea personalului admis în urma selecţiei
Repartizarea orelor de Limbă, cultură şi
civilizaţie românească se face în şedinţă publică, în conformitate cu oferta
educaţională.
Repartizarea se face în două etape, astfel:
a) prima etapă - repartizarea candidaţilor declaraţi
admişi, în ordinea descrescătoare a punctajelor obţinute la evaluarea
activităţii din anul şcolar 2008-2009, în unităţile şcolare/pe număr de grupe
în care au funcţionat în anul şcolar precedent şi care figurează în oferta
educaţională;
b) a doua etapă - repartizarea candidaţilor declaraţi
admişi, în ordine descrescătoare a punctajului obţinut la evaluarea activităţii
din anul şcolar 2008-2009, pentru orele rămase vacante în urma primei etape de
repartizare.
In cazul punctajelor egale, departajarea se face luând
în considerare, în ordine, următoarele criterii: domiciliul cel mai apropiat de
localitatea unde se află orele vacante şi vechimea în proiect.
Persoanele declarate admise şi care au optat pentru un
număr de ore de predare a cursului LCCR sunt numite prin ordin al ministrului
educaţiei, cercetării şi inovării.
In anul şcolar 2009-2010 se vor preda, în medie, 2.800
ore/lună, defalcate pe ţările în care Proiectul este implementat, după cum
urmează:
- în Belgia - Comunitatea franceză, în medie 125
ore/lună;
- în Italia, în medie 900 ore/lună;
- în Spania, în medie 1.775 ore/lună.
IV. Drepturile şi obligaţiile personalului implicat
în predarea cursului LCCR
1. Personalul implicat în predarea cursului are
următoarele drepturi:
a) dreptul la plata orelor predate, conform
prevederilor legale în vigoare;
b) dreptul la suportul de curs şi alte materiale
didactice pe care Institutul Limbii Române le pune la dispoziţie;
c) dreptul la informare şi consultare;
d) dreptul la egalitate de şanse şi tratament;
e) dreptul de a i se asigura confidenţialitatea
datelor cu caracter personal;
f) dreptul de a adresa petiţii individuale privind
încălcarea drepturilor legale.
2. Personalul implicat în predarea cursului are
următoarele obligaţii:
a) să comunice în scris Institutului Limbii Române
datele contului bancar pentru efectuarea plăţilor;
b) să transmită Institutului Limbii Române, în termen
de 5 zile, orice modificare privind datele de contact (adresă, număr de
telefon, adresa de e-mail etc), preschimbarea actului de identitate sau
schimbarea contului bancar în care se virează drepturile băneşti;
c) să transmită prin fax sau e-mail Institutului Limbii
Române, până la data de 10 a fiecărei luni, raportul de activitate aferent
lunii precedente;
d) să predea, în original, rapoartele lunare privind
activitatea didactică, în termenele stabilite de Institutul Limbii Române;
e) să respecte prevederile, atribuţiile şi normele
cuprinse în regulamentul intern al unităţii şcolare unde îşi desfăşoară
activitatea;
f) să respecte prevederile din fişa postului;
g) să aibă în toate împrejurările o conduită
profesională şi morală ireproşabilă şi să dea dovadă de demnitate şi
responsabilitate în îndeplinirea atribuţiilor;
h) să participe la sesiunile de formare organizate de
Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării şi Institutul Limbii Române,
precum şi la alte activităţi iniţiate de către acestea;
i) să respecte toate termenele de lucru impuse de
Institutul Limbii Române.
V. Evaluarea anuală a personalului din Proiect
Personalul care predă cursul LCCR este evaluat anual de
către Comisia de implementare şi coordonare a Proiectului, utilizând
instrumentele de lucru cuprinse în anexele nr. 1-4.
Fişa de post cuprinde principalele atribuţii ale
personalului didactic care predă cursul LCCR, în concordanţă cu specificul
Proiectului (anexa nr. 1).
Raportul lunar al activităţii didactice se întocmeşte
de către personalul care predă cursul, pentru pontarea orelor efectuate (anexa
nr. 2).
Fişa de (auto)evaluare a personalului este structurată
pe unităţi de competenţă, asociaţi cu indicatori de performanţă, având la bază
fişa de post (anexa nr. 3).
Portofoliul personalului reprezintă cartea de vizită a
activităţii didactice, care permite păstrarea materialelor şi organizarea
acestora astfel încât ele să devină operaţionale în activitatea didactică şi de
evaluare (anexa nr. 4).
Raportul anual de activitate se întocmeşte urmărind
itemii din Fişa postului şi din Fişa de (auto)evaluare.
Toate instrumentele de lucru se arhivează la Institutul
Limbii Române.
Rezultatele evaluării se comunică personalului implicat
în Proiect, la finalul anului şcolar.
Eventualele contestaţii privind evaluarea anuală se
adresează în scris Institutului Limbii Române şi se soluţionează de comisia
numită prin decizie a directorului Institutului Limbii Române.
Contestaţiile se transmit prin scrisoare cu confirmare
de primire la sediul Institutului Limbii Române în termen de cel mult 3 zile de
la data primirii rezultatului evaluării.
Hotărârile comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor
sunt definitive şi se pot ataca numai prin procedura contenciosului
administrativ, contestaţia reprezentând plângerea din cadrul procedurii
prealabile reglementate de art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr.
554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
VI. Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din
prezenta metodologie.
ANEXA Nr. 1 la metodologie
FISA DE POST
Numele şi prenumele
..........................................................
Anul şcolar 2009-2010
Obiectiv general: Promovarea
limbii, culturii şi civilizaţiei româneşti
I. Atribuţii generale
1. Respectă legislaţia în vigoare
2. Studiază şi aplică prevederile curriculei cursului
de Limbă, cultură şi civilizaţie românească, elaborată de Ministerul Educaţiei,
Cercetării şi Inovării, şi materialele bibliografice recomandate
3. Răspunde în faţa conducerii şcolii şi a
reprezentanţilor Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării de calitatea
activităţii desfăşurate
4. Transpune în activitatea proprie obiectivele
stabilite prin politica de dezvoltare a şcolii şi prin politica educaţională a
Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării
5. Respectă şi aplică normele referitoare la
deontologia profesională
6. Intocmeşte raportări, statistici, sinteze privind
situaţia şcolară, precum şi orice alte materiale solicitate de Comisia pentru
implementarea şi coordonarea Proiectului Ministerului Educaţiei, Cercetării şi
Inovării privind predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească
în unităţi de învăţământ din state membre ale Uniunii Europene
7. Se preocupă în permanenţă de ridicarea nivelului de
pregătire profesională
II. Atribuţii specifice
A. Proiectarea didactică
1. Analizează programa şi materialele bibliografice
recomandate
2. Selectează materialele şi mijloacele didactice
adecvate
3. Intocmeşte planificările calendaristice
4. Elaborează proiectele didactice:
• stabileşte obiectivele operaţionale ale lecţiei;
• stabileşte conţinutul activităţii de învăţare;
• alege strategiile didactice de tip activ,
participativ, formativ;
• construieşte situaţii de învăţare care solicită
participarea creativă a fiecărui elev;
• adaptează informaţia la posibilităţile de învăţare,
în funcţie de particularităţile grupului instruit;
• repartizează timpul pentru fiecare secvenţă a
lecţiei.
B. Procesul de învăţare
1. Creează condiţii optime în vederea organizării
procesului de receptare a cunoştinţelor:
• selectează situaţii de învăţare adecvate tipului de deprinderi
şi abilităţi care trebuie formate;
• selectează procedee, tehnici şi metode de predare
(în funcţie de obiectivele propuse, de particularităţile de vârstă şi
individuale ale elevilor şi de eterogenitatea grupelor).
2. Organizează activităţile practice şi aplicative în
procesul de învăţare:
• corelează gradul de dificultate şi complexitate a
activităţilor practice şi aplicative cu particularităţile grupei de elevi.
3. Utilizează eficient materialul didactic şi
mijloacele audiovizuale:
• identifică situaţiile care necesită folosirea
materialului didactic şi mijloacelor audiovizuale;
• corelează toate aceste materiale şi mijloace cu
conţinuturile de învăţare, în vederea asigurării unei instruiri eficiente.
4. Elaborează instrumentele de evaluare a elevilor:
• selectează conţinuturile ce urmează a fi evaluate, în
funcţie de obiectivele evaluării;
• corelează tipurile de itemi cu natura obiectivelor şi
conţinuturilor;
• decide asupra formelor şi metodelor de evaluare
obiective;
• apreciază şi valorifică rezultatele evaluării în
scopul diagnozei şi prognozei;
• stabileşte strategii didactice adecvate, în scopul
remedierii deficienţelor procesului educaţional, în funcţie de rezultatele
înregistrate la evaluare.
C. Acţiuni extracurs
Proiectează şi realizează activităţi extracurs în
concordanţă cu obiectivele educaţionale stabilite: expoziţii, cenacluri,
simpozioane, sesiuni de comunicări ale elevilor, manifestări
cultural-artistice, sportive şi de recreere.
D. Dezvoltarea profesională
1. Identifică nevoile proprii de perfecţionare
şi formare profesională
2. Participă la activităţi de perfecţionare şi
formare profesională organizate de instituţii la nivel local/regional/ naţional
Am luat la cunoştinţă.
.....................................................
ANEXA Nr. 2 la metodologie
Nume:......................................................................
Prenume:..................................................................
Unitatea
şcolară:.......................................................
Regiunea/Localitatea:................................................
Ţara:........................................................................
RAPORT LUNAR
privind activitatea didactică
Luna......................./Anul....................
CURSUL DE LIMBĂ, CULTURĂ Şl CIVILIZAŢIE ROMÂNEASCĂ
I. Indicatori1
Nr. crt.
|
Unitatea de învăţare
|
Tema lecţiei
|
Clasa/Grupa
|
Numărul de ore
|
Numărul de elevi prezenţi
|
1.
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Descrierea activităţilor, conform unităţilor de
învăţare2
........................................................................................................................................................................ .........................................................
II. Observaţii3
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Semnătura conducerii unităţii şcolare
........................................................
Semnătura
........................................................
1 Completarea
tuturor câmpurilor este obligatorie.
2 Se descrie pe
scurt în maximum 10 rânduri fiecare lecţie predată.
3 Se menţionează
problemele intervenite în activitatea de predare a cursului.
ANEXA Nr. 3 la metodologie
FIŞA
de (auto)evaluare a personalului didactic
Numele şi prenumele
....................................
Anul şcolar 2009-2010
UNITĂŢI DE COMPETENŢĂ
|
INDICATORI DE PERFORMANŢĂ
|
PUNCTAJ
|
|
|
MAXIM
|
AUTOEVALUARE
|
EVALUARE
|
A. Proiectarea didactică 20 p
|
1. Cunoaşterea programei şi a materialelor
bibliografice recomandate
2. Selecţia materialelor şi mijloacelor didactice
3. Elaborarea planificărilor calendaristice
• alegerea unor strategii optime pentru parcurgerea programei
şi atingerea obiectivelor generale şi specifice
4. Elaborarea proiectelor didactice
• stabilirea obiectivelor lecţiilor
• fixarea conţinutului unităţilor de învăţare
• corelarea strategiilor didactice cu prevederile programei,
obiectivele şi conţinuturile activităţilor şi numărul orelor alocate
• gestionarea timpului pentru fiecare secvenţă de învăţare
• transmiterea accesibilă a informaţiei conform nivelului
de pregătire al elevilor
|
5
5
5
5
|
|
|
B. Procesul de învăţare 20 p
|
1. Selectarea situaţiilor de învăţare care duc la crearea şi
dezvoltarea deprinderilor şi abilităţilor
2. Selecţia procedeelor, tehnicilor şi metodelor de predare (în
funcţie de obiectivele propuse, de particularităţile de vârstă ale
elevilor şi de eterogenitatea grupelor)
3. Organizarea activităţilor practice şi aplicative în procesul
de învăţare
4. Evaluarea elevilor
• alegerea şi utilizarea instrumentelor de evaluare
• aprecierea şi valorificarea rezultatelor evaluării
|
5
5
5
5
|
|
|
C. Raportări lunare privind activitatea didactică 10 p
|
1. Punctualitatea transmiterii
2. Rigurozitatea întocmirii respectând normele de redactare şi
completare
|
5
5
|
|
|
D. Acţiuni extracurs 10 p
|
Participarea sau organizarea de expoziţii, cenacluri,
simpozioane, sesiuni de comunicări ale elevilor, manifestări
cultural-artistice, sportive şi de recreere; elaborarea sau colaborarea la
reviste şcolare sau alte publicaţii
|
10
|
|
|
E. Dezvoltarea profesională 10 p
|
1. Participarea la activităţi de perfecţionare şi formare
profesională organizate la nivelul şcolii.
2. Participarea la activităţi de perfecţionare şi formare
profesională organizate de instituţii la nivel regional/naţional
|
5
5
|
|
|
UNITĂŢI DE COMPETENŢĂ
|
INDICATORI DE PERFORMANŢĂ
|
PUNCTAJ
|
|
|
MAXIM
|
AUTOEVALUARE
|
EVALUARE
|
F. Evaluarea realizată de directorii şcolilor
20 p
|
1. Implicarea în promovarea cursului de Limbă, cultură şi
civilizaţie românească în unitatea şcolară
2. Activitatea didactică desfăşurată în anul şcolar 2009-2010
3. Respectarea regulamentului de organizare şi funcţionare a
unităţii de învăţământ
4. Colaborarea cu colectivul de cadre didactice şi conducătorul
unităţii de învăţământ
5. Participarea şi implicarea în activităţile unităţii şcolare
6. Organizarea şi desfăşurarea activităţilor extracurs
7. Colaborarea cu familiile copiilor
8. Sprijinul acordat elevilor de origine română în procesul de
integrare în ţara de adopţie
9. Contribuţia la promovarea interculturalităţii şi a
multilingvismului
10. Impactul realizat prin predarea cursului
|
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
|
|
|
G. Raportul anual de activitate
10 p
|
(maximum 3 pagini în limba română)
|
10
|
|
|
PUNCTAJ TOTAL:
|
|
100
|
|
|
PUNCTAJ TOTAL
|
CALIFICATIVUL
|
81 p-100 p
|
Foarte bine
|
71 p-80 p
|
Bine
|
61 p-70 p
|
Satisfăcător
|
Sub 60 p
|
Nesatisfăcător
|
Calificativul
acordat.......................................
Evaluatori:.....................................................
Semnătura cadrului didactic evaluat
.....................................................................
Data..............................................................
ANEXA Nr. 4 la metodologie
PORTOFOLIUL PERSONALULUI
Portofoliul profesorului reprezintă cartea de vizită a
activităţii didactice a profesorului, permite păstrarea materialelor şi
organizarea acestora astfel încât să fie operaţionale, obligă profesorul la o
muncă de calitate, la responsabilitate şi rigoare profesională, întrucât toate
„documentele" sunt la „vedere".
STRUCTURĂ
I. Date personale
a) Curriculum vitae (model european)
b) Structura anului şcolar
c) Incadrarea (clase, număr de ore)
d) Orarul săptămânii
e) Calendarul activităţilor extracurs
f) Fişă de autoevaluare/evaluare
II. Activitatea didactică
a) Programa cursului opţional, în limba ţării de
adopţie
b) Planificarea materiei (planificarea anuală şi pe
unităţi de învăţare), personalizată
c) Proiecte didactice
d) Teste iniţiale şi finale de evaluare a cunoştinţelor
elevilor
e) Forme de evaluare alternativă/proiecte, referate,
eseuri, fişe individuale şi colective de lucru, portofolii etc.
f) Catalogul profesorului
g) Lista materialului didactic utilizat
III. Activitatea extracurs
Calendarul activităţilor extracurs (documente
justificative)
IV. Alte activităţi şi proiecte
a) Activităţi de voluntariat (documente justificative)
b) Activităţi desfăşurate împreună cu cadrele didactice
din unitatea de învăţământ
V. Activitatea de perfecţionare
a) Evidenţa activităţilor de perfecţionare organizate
la nivelul şcolii (diplome, certificate obţinute, dacă este cazul)
b) Participarea la cursurile de formare iniţiate de
către Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării
c) Parcurgerea unor forme de învăţământ postuniversitar
organizate de ţara de adopţie
ANEXA Nr. 5 la metodologie
Nume:.......................................................
Prenume:...................................................
Unitatea
şcolară:.......................................
Regiunea/Localitatea:................................
Ţara:........................................................
TABEL
privind numărul de grupe/elevi înscrise/înscrişi în
anul şcolar 2009-2010
CURSUL DE LIMBĂ, CULTURĂ SI CIVILIZAŢIE ROMÂNEASCĂ
Nr. crt.
|
Numărul de elevi
|
Numărul de grupe
|
Clasa
|
Vârsta
|
Naţionalitatea
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Semnătura conducerii unităţii şcolare
..........................................................
Semnătura
..........................................................
ANEXA Nr. 6 la metodologie
CERERE
de continuare a activităţii în cadrul Proiectului
Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării privind predarea cursului de
Limbă, cultură şi civilizaţie românească în anul şcolar 2009-2010
Subsemnatul/a.....................................................................................................,
domiciliat/ă
în...............................................................................,
posesor/posesoare al/a actului de identitate................seria..........nr.............,
eliberat de................................., solicit continuarea activităţii
în cadrul Proiectului privind predarea cursului de Limbă, cultură şi
civilizaţie românească în anul şcolar 2009-2010.
Menţionez că în anul şcolar 2008-2009 am predat cursul
de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în următoarele unităţi şcolare:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
In urma evaluării finale am obţinut calificativul
.............................................................................................................................................................
Data..........................
Semnătura
.................................
NOTĂ:
La unităţile şcolare enumerate se vor specifica numărul
de elevi şi numărul de grupe avute în anul şcolar precedent.