Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 5351 din 28 septembrie 2009

privind aprobarea Metodologiei Proiectului Ministerului Educatiei, Cercetarii si Inovarii privind predarea cursului de Limba, cultura si civilizatie romaneasca în unitati de învatamant din state membre ale Uniunii Europene si a instrumentelor de lucru

ACT EMIS DE: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI INOVARII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 656 din 2 octombrie 2009



    

In conformitate cu dispoziţiile Hotărârii Guvernului nr. 454/2008 pentru aprobarea Proiectului Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului privind predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în unităţi de învăţământ din state membre ale Uniunii Europene,

în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 51/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării,

ministrul educaţiei, cercetării si inovării emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Metodologia Proiectului Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării privind predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în unităţi de învăţământ din state membre ale Uniunii Europene, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin, şi instrumentele de lucru: Fişa de post, prevăzută în anexa nr. 1 la metodologie, Raportul lunar privind activitatea didactică, prevăzut în anexa nr. 2 la metodologie, Fişa de (auto)evaluare a personalului didactic, prevăzută în anexa nr. 3 la metodologie, Portofoliul personalului, prevăzut în anexa nr. 4 la metodologie, şi Raportul anual de activitate.

Art. 2. - Direcţia generală afaceri europene şi relaţii internaţionale, Direcţia generală educaţie timpurie, şcoli, performanţă şi  programe,  Direcţia generală buget-finanţe, patrimoniu şi investiţii şi Institutul Limbii Române vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 3. - Pe data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 4.277/2008 pentru aprobarea Metodologiei Proiectului privind predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în unităţi de învăţământ din state membre ale Uniunii Europene şi a instrumentelor de lucru, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 424 din 5 iunie 2008, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul educaţiei, cercetării şi inovării,

Ecaterina Andronescu

ANEXĂ

METODOLOGIA

Proiectului Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării privind predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în unităţi de învăţământ din state membre ale Uniunii Europene şi instrumentele de lucru

I. Descrierea proiectului

Respectând politica Uniunii Europene în domeniul plurilingvismului, Institutul Limbii Române a iniţiat programe pentru elevii din ţările în care există comunităţi româneşti, pentru o bună şi reală cunoaştere a valorilor lingvistice şi culturale româneşti ca valori europene generale.

Incepând cu anul şcolar 2007-2008 Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării şi Institutul Limbii Române au lansat Proiectul privind predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în unităţi de învăţământ din state membre ale Uniunii Europene (Proiectul).

Proiectul, desfăşurat în prezent în Belgia, Italia şi Spania, pune accent pe valorificarea şi păstrarea limbii române în comunităţile româneşti din afara graniţelor României şi vizează atât elevii descendenţi ai vorbitorilor nativi, cât şi elevi de alte naţionalităţi care doresc să înveţe limba română. Prin cultivarea limbii române în forma ei standard, vorbitorii de vârstă şcolară îşi păstrează legătura cu spiritualitatea românească şi sunt, la rândul lor, ambasadori ai limbii şi culturii româneşti în mediile în care trăiesc şi în care vor lucra.

Obiectivele

1. Predarea cursului extracurricular de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în unităţi de învăţământ din state membre ale Uniunii  Europene în care  prezenţa românească este relevantă

2. Valorificarea identităţii culturale româneşti, pe care o promovează în contextul unei Europe multiculturale şi plurilingvistice

3. Prezervarea identităţii culturale la copiii români care trăiesc în afara graniţelor ţării, pe teritoriul Uniunii Europene

4. Facilitarea reintegrării elevilor în sistemul de învăţământ românesc, în cazul revenirii în ţară

5. Promovarea limbii, culturii şi civilizaţiei româneşti în statele membre ale Uniunii Europene

Conţinutul

a) Cursul este structurat pentru toate nivelurile de învăţământ preuniversitar, în format de două ore pe săptămână.

b) Este un curs extracurricular, opţional, care se desfăşoară în unităţi de învăţământ.

c) Cursul este deschis tuturor elevilor, indiferent de naţionalitate.

d) Programa cursului este aprobată prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi inovării.

e) Suporturile de curs, precum şi alte materiale didactice sunt asigurate de Institutul Limbii Române.

f) Cursul este predat de personal calificat.

g) Selecţia personalului care predă cursul se realizează prin concurs.

h) Concursul de selecţie este organizat de Comisia de selecţie, aprobată prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi inovării.

i) Personalul care predă cursul este numit prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi inovării.

j) Personalul care predă cursul încheie contract de colaborare cu Institutul Limbii Române.

k) Personalul care predă cursul este remunerat de Institutul Limbii Române, în regim de plata cu ora, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare.

l) Pentru predarea cursului se organizează grupe care conţin, în medie, 20 de elevi, dar nu mai puţin de 15 si nu mai mult de 25.

m) Numărul maxim de ore ce poate fi efectuat lunar de un profesor de Limbă, cultură şi civilizaţie românească este de 72.

n) Tabelul cu numărul de grupe de elevi, prevăzut în anexa nr. 5, se transmite Institutului Limbii Române în termen de cel mult o lună de la data repartizării orelor.

o) Alcătuirea grupelor se stabileşte în funcţie de clasă/vârstă/competenţele elevilor, în următoarele condiţii:

Număr de copii înscrişi la curs

Număr de grupe

Intre 15 şi 25

1

Cel mult 50

2

Intre 51 şi 74

3

Intre 75 şi 100

4

Intre 101 şi 125

5

Intre 125 şi 150

6

Intre 151 şi 174

7

Intre 175 şi 200

8

Intre 200 şi 225

9

p) Fiecare etapă de implementare a proiectului se realizează în cooperare cu misiunile diplomatice ale României şi cu autorităţile competente în domeniul educaţiei din ţările partenere.

II. Activităţile Proiectului în anul şcolar 2009-2010

Principalele activităţi ale Proiectului sunt:

A.  Pregătirea anului şcolar

B.  Derularea şi monitorizarea Proiectului

C. Evaluarea Proiectului

A.  Pregătirea anului şcolar:

a)  numirea, prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi inovării, a comisiei de implementare şi coordonare a Proiectului;

b) elaborarea calendarului de activităţi ale Proiectului;

c)  elaborarea şi aprobarea documentelor necesare punerii în aplicare a activităţilor;

d) selectarea şi repartizarea personalului;

e)  întâlniri, reuniuni cu autorităţile responsabile din ţările partenere.

B.  Derularea şi monitorizarea Proiectului:

a) formarea personalului care predă cursul;

b) asigurarea suportului de curs, a ghidului de limba română şi a altor materiale didactice;

c) monitorizarea activităţii didactice prin:

-  raportările lunare transmise de personalul care predă cursul;

- asistenţă la ore, fişa de evaluare la clasă.

d) consultări cu autorităţile educative partenere;

e) audienţe, întâlniri metodice cu personalul implicat în predarea cursului.

C. Evaluarea Proiectului:

a) evaluarea personalului implicat în predarea cursului;

b) evaluarea finală a Proiectului.

III. Procedura privind selecţia şi repartizarea personalului implicat în predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească (curs LCCR)

1. Selecţia personalului

Selecţia şi repartizarea personalului care predă cursul LCCR în anul şcolar 2009-2010 se fac în conformitate cu calendarul care se afişează pe pagina web a Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării.

Selecţia personalului se face prin concurs de către Comisia de selecţie, numită prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi inovării.

Concursul este organizat de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării şi Institutul Limbii Române şi se desfăşoară la sediile ambasadelor României din ţările partenere, conform calendarului.

Selecţia personalului implicat în predarea cursului în anul şcolar 2009-2010, pe baza principiului continuităţii, se face din rândul personalului care a predat cursul în anul şcolar 2008-2009, în următoarele condiţii:

a)  are calificativul „foarte bine" la evaluarea pentru anul şcolar 2008-2009;

b)  depune, în perioada stabilită prin calendar, un dosar cuprinzând:

- curriculum vitae actualizat;

- certificat medical cu menţiunea „apt de muncă" în original;

- cazier judiciar, în original;

- cererea-tip de continuare a activităţii, prevăzută în anexa nr. 6, în original;

- cartea de rezidenţă sau permisul de şedere în ţara pentru care aplică candidatul, cu valabilitate pe întregul an şcolar, în copie.

NOTĂ:

Cartea de rezidenţă sau permisul de şedere se va prezenta în original în şedinţa de repartizare a orelor.

Toate documentele enumerate sunt obligatorii.

Candidaţii care îndeplinesc cumulativ aceste condiţii sunt declaraţi admişi.

2. Repartizarea personalului admis în urma selecţiei

Repartizarea   orelor   de   Limbă,   cultură   şi   civilizaţie românească se face în şedinţă publică, în conformitate cu oferta educaţională.

Repartizarea se face în două etape, astfel:

a) prima etapă - repartizarea candidaţilor declaraţi admişi, în ordinea descrescătoare a punctajelor obţinute la evaluarea activităţii din anul şcolar 2008-2009, în unităţile şcolare/pe număr de grupe în care au funcţionat în anul şcolar precedent şi care figurează în oferta educaţională;

b) a doua etapă - repartizarea candidaţilor declaraţi admişi, în ordine descrescătoare a punctajului obţinut la evaluarea activităţii din anul şcolar 2008-2009, pentru orele rămase vacante în urma primei etape de repartizare.

In cazul punctajelor egale, departajarea se face luând în considerare, în ordine, următoarele criterii: domiciliul cel mai apropiat de localitatea unde se află orele vacante şi vechimea în proiect.

Persoanele declarate admise şi care au optat pentru un număr de ore de predare a cursului LCCR sunt numite prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi inovării.

In anul şcolar 2009-2010 se vor preda, în medie, 2.800 ore/lună, defalcate pe ţările în care Proiectul este implementat, după cum urmează:

- în Belgia - Comunitatea franceză, în medie 125 ore/lună;

- în Italia, în medie 900 ore/lună;

- în Spania, în medie 1.775 ore/lună.

IV. Drepturile şi obligaţiile personalului implicat în predarea cursului LCCR

1.  Personalul implicat în predarea cursului are următoarele drepturi:

a) dreptul la plata orelor predate, conform prevederilor legale în vigoare;

b) dreptul la suportul de curs şi alte materiale didactice pe care Institutul Limbii Române le pune la dispoziţie;

c) dreptul la informare şi consultare;

d) dreptul la egalitate de şanse şi tratament;

e)  dreptul de a i se asigura confidenţialitatea datelor cu caracter personal;

f)  dreptul de a adresa petiţii individuale privind încălcarea drepturilor legale.

2.  Personalul implicat în predarea cursului are următoarele obligaţii:

a)  să comunice în scris Institutului Limbii Române datele contului bancar pentru efectuarea plăţilor;

b)  să transmită Institutului Limbii Române, în termen de 5 zile, orice modificare privind datele de contact (adresă, număr de telefon, adresa de e-mail etc), preschimbarea actului de identitate sau schimbarea contului bancar în care se virează drepturile băneşti;

c) să transmită prin fax sau e-mail Institutului Limbii Române, până la data de 10 a fiecărei luni, raportul de activitate aferent lunii precedente;

d) să predea, în original, rapoartele lunare privind activitatea didactică, în termenele stabilite de Institutul Limbii Române;

e) să respecte prevederile, atribuţiile şi normele cuprinse în regulamentul intern al unităţii şcolare unde îşi desfăşoară activitatea;

f) să respecte prevederile din fişa postului;

g) să aibă în toate împrejurările o conduită profesională şi morală ireproşabilă şi să dea dovadă de demnitate şi responsabilitate în îndeplinirea atribuţiilor;

h) să participe la sesiunile de formare organizate de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării şi Institutul Limbii Române, precum şi la alte activităţi iniţiate de către acestea;

i) să respecte toate termenele de lucru impuse de Institutul Limbii Române.

V.  Evaluarea anuală a personalului din Proiect

Personalul care predă cursul LCCR este evaluat anual de către Comisia de implementare şi coordonare a Proiectului, utilizând instrumentele de lucru cuprinse în anexele nr. 1-4.

Fişa de post cuprinde principalele atribuţii ale personalului didactic care predă cursul LCCR, în concordanţă cu specificul Proiectului (anexa nr. 1).

Raportul lunar al activităţii didactice se întocmeşte de către personalul care predă cursul, pentru pontarea orelor efectuate (anexa nr. 2).

Fişa de (auto)evaluare a personalului este structurată pe unităţi de competenţă, asociaţi cu indicatori de performanţă, având la bază fişa de post (anexa nr. 3).

Portofoliul personalului reprezintă cartea de vizită a activităţii didactice, care permite păstrarea materialelor şi organizarea acestora astfel încât ele să devină operaţionale în activitatea didactică şi de evaluare (anexa nr. 4).

Raportul anual de activitate se întocmeşte urmărind itemii din Fişa postului şi din Fişa de (auto)evaluare.

Toate instrumentele de lucru se arhivează la Institutul Limbii Române.

Rezultatele evaluării se comunică personalului implicat în Proiect, la finalul anului şcolar.

Eventualele contestaţii privind evaluarea anuală se adresează în scris Institutului Limbii Române şi se soluţionează de comisia numită prin decizie a directorului Institutului Limbii Române.

Contestaţiile se transmit prin scrisoare cu confirmare de primire la sediul Institutului Limbii Române în termen de cel mult 3 zile de la data primirii rezultatului evaluării.

Hotărârile comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor sunt definitive şi se pot ataca numai prin procedura contenciosului administrativ, contestaţia reprezentând plângerea din cadrul procedurii prealabile reglementate de art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

VI.  Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezenta metodologie.

ANEXA Nr. 1 la metodologie

FISA DE POST

Numele şi prenumele ..........................................................

Anul şcolar 2009-2010

Obiectiv general: Promovarea limbii, culturii şi civilizaţiei româneşti

I. Atribuţii generale

1.  Respectă legislaţia în vigoare

2. Studiază şi aplică prevederile curriculei cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească, elaborată de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării, şi materialele bibliografice recomandate

3.  Răspunde în faţa conducerii şcolii şi a reprezentanţilor Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării de calitatea activităţii desfăşurate

4.  Transpune în activitatea proprie obiectivele stabilite prin politica de dezvoltare a şcolii şi prin politica educaţională a Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării

5.  Respectă şi aplică normele referitoare la deontologia profesională

6.  Intocmeşte raportări, statistici, sinteze privind situaţia şcolară, precum şi orice alte materiale solicitate de Comisia pentru implementarea şi coordonarea Proiectului Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării privind predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în unităţi de învăţământ din state membre ale Uniunii Europene

7. Se preocupă în permanenţă de ridicarea nivelului de pregătire profesională

II. Atribuţii specifice

A. Proiectarea didactică

1. Analizează programa şi materialele bibliografice recomandate

2. Selectează materialele şi mijloacele didactice adecvate

3. Intocmeşte planificările calendaristice

4. Elaborează proiectele didactice:

• stabileşte obiectivele operaţionale ale lecţiei;

• stabileşte conţinutul activităţii de învăţare;

• alege strategiile didactice de tip activ, participativ, formativ;

•  construieşte situaţii de învăţare care solicită participarea creativă a fiecărui elev;

• adaptează informaţia la posibilităţile de învăţare, în funcţie de particularităţile grupului instruit;

• repartizează timpul pentru fiecare secvenţă a lecţiei.

B. Procesul de învăţare

1.  Creează condiţii optime în vederea organizării procesului de receptare a cunoştinţelor:

• selectează situaţii de învăţare adecvate tipului de deprinderi şi abilităţi care trebuie formate;

•  selectează procedee, tehnici şi metode de predare (în funcţie de obiectivele propuse, de particularităţile de vârstă şi individuale ale elevilor şi de eterogenitatea grupelor).

2.  Organizează activităţile practice şi aplicative în procesul de învăţare:

• corelează gradul de dificultate şi complexitate a activităţilor practice şi aplicative cu particularităţile grupei de elevi.

3.   Utilizează eficient materialul didactic şi mijloacele audiovizuale:

•  identifică situaţiile care necesită folosirea materialului didactic şi mijloacelor audiovizuale;

• corelează toate aceste materiale şi mijloace cu conţinuturile de învăţare, în vederea asigurării unei instruiri eficiente.

4.  Elaborează instrumentele de evaluare a elevilor:

• selectează conţinuturile ce urmează a fi evaluate, în funcţie de obiectivele evaluării;

• corelează tipurile de itemi cu natura obiectivelor şi conţinuturilor;

• decide asupra formelor şi metodelor de evaluare obiective;

• apreciază şi valorifică rezultatele evaluării în scopul diagnozei şi prognozei;

• stabileşte strategii didactice adecvate, în scopul remedierii deficienţelor procesului educaţional, în funcţie de rezultatele înregistrate la evaluare.

C. Acţiuni extracurs

Proiectează şi realizează activităţi extracurs în concordanţă cu obiectivele educaţionale stabilite: expoziţii, cenacluri, simpozioane, sesiuni de comunicări ale elevilor, manifestări cultural-artistice, sportive şi de recreere.

D. Dezvoltarea profesională

1.   Identifică nevoile proprii de perfecţionare şi formare profesională

2.    Participă la activităţi de perfecţionare şi formare profesională organizate de instituţii la nivel local/regional/ naţional

Am luat la cunoştinţă.

.....................................................

ANEXA Nr. 2 la metodologie

Nume:......................................................................

Prenume:..................................................................

Unitatea şcolară:.......................................................

Regiunea/Localitatea:................................................

Ţara:........................................................................

RAPORT   LUNAR

privind activitatea didactică

Luna......................./Anul....................

CURSUL DE LIMBĂ, CULTURĂ Şl CIVILIZAŢIE ROMÂNEASCĂ

I. Indicatori1

Nr. crt.

Unitatea de învăţare

Tema lecţiei

Clasa/Grupa

Numărul de ore

Numărul de elevi prezenţi

1.

2.

3.

Descrierea activităţilor, conform unităţilor de învăţare2

........................................................................................................................................................................ .........................................................

II. Observaţii3

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Semnătura conducerii unităţii şcolare

........................................................

Semnătura

........................................................

1  Completarea tuturor câmpurilor este obligatorie.

2 Se descrie pe scurt în maximum 10 rânduri fiecare lecţie predată.

3 Se menţionează problemele intervenite în activitatea de predare a cursului.

ANEXA Nr. 3 la metodologie

FIŞA

de (auto)evaluare a personalului didactic

Numele şi prenumele ....................................

Anul şcolar 2009-2010

UNITĂŢI DE COMPETENŢĂ

INDICATORI DE PERFORMANŢĂ

PUNCTAJ

MAXIM

AUTOEVALUARE

EVALUARE

A. Proiectarea didactică 20 p

1.    Cunoaşterea   programei   şi   a   materialelor bibliografice recomandate

2.  Selecţia materialelor şi mijloacelor didactice

3.  Elaborarea planificărilor calendaristice

•   alegerea  unor strategii optime  pentru parcurgerea programei şi atingerea obiectivelor generale şi specifice

4.  Elaborarea proiectelor didactice

• stabilirea obiectivelor lecţiilor

• fixarea conţinutului unităţilor de învăţare

• corelarea strategiilor didactice cu prevederile programei, obiectivele şi conţinuturile activităţilor şi numărul orelor alocate

• gestionarea timpului pentru fiecare secvenţă de învăţare

•   transmiterea   accesibilă   a   informaţiei conform nivelului de pregătire al elevilor

5

5

5

5

B. Procesul de învăţare 20 p

1.  Selectarea situaţiilor de învăţare care duc la crearea şi dezvoltarea deprinderilor şi abilităţilor

2.  Selecţia procedeelor, tehnicilor şi metodelor de predare (în funcţie de obiectivele propuse, de particularităţile   de   vârstă   ale   elevilor   şi   de eterogenitatea grupelor)

3.  Organizarea activităţilor practice şi aplicative în procesul de învăţare

4.  Evaluarea elevilor

•  alegerea şi utilizarea instrumentelor de evaluare

•   aprecierea şi  valorificarea  rezultatelor evaluării

5

5

5

5

C. Raportări lunare privind activitatea didactică 10 p

1.  Punctualitatea transmiterii

2.  Rigurozitatea întocmirii respectând normele de redactare şi completare

5

5

D. Acţiuni extracurs 10 p

Participarea sau organizarea de expoziţii, cenacluri, simpozioane, sesiuni de comunicări ale elevilor, manifestări cultural-artistice, sportive şi de recreere; elaborarea sau colaborarea la reviste şcolare sau alte publicaţii

10

E. Dezvoltarea profesională 10 p

1.   Participarea la activităţi de perfecţionare şi formare profesională organizate la nivelul şcolii.

2.   Participarea la activităţi de perfecţionare şi formare profesională organizate de instituţii la nivel regional/naţional

5

5

UNITĂŢI DE COMPETENŢĂ

INDICATORI DE PERFORMANŢĂ

PUNCTAJ

MAXIM

AUTOEVALUARE

EVALUARE

F.   Evaluarea   realizată   de directorii şcolilor

20 p

1.  Implicarea în promovarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în unitatea şcolară

2. Activitatea didactică desfăşurată în anul şcolar 2009-2010

3.  Respectarea regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţii de învăţământ

4.  Colaborarea cu colectivul de cadre didactice şi conducătorul unităţii de învăţământ

5.  Participarea şi implicarea în activităţile unităţii şcolare

6.    Organizarea   şi    desfăşurarea    activităţilor extracurs

7. Colaborarea cu familiile copiilor

8.  Sprijinul acordat elevilor de origine română în procesul de integrare în ţara de adopţie

9.  Contribuţia la promovarea interculturalităţii şi a multilingvismului

10.  Impactul realizat prin predarea cursului

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

G.     Raportul     anual     de activitate

10 p

(maximum 3 pagini în limba română)

10

PUNCTAJ TOTAL:

100

PUNCTAJ TOTAL

CALIFICATIVUL

81 p-100 p

Foarte bine

71 p-80 p

Bine

61 p-70 p

Satisfăcător

Sub 60 p

Nesatisfăcător

Calificativul acordat.......................................

Evaluatori:.....................................................

Semnătura cadrului didactic evaluat

.....................................................................

Data..............................................................

ANEXA Nr. 4 la metodologie

PORTOFOLIUL   PERSONALULUI

Portofoliul profesorului reprezintă cartea de vizită a activităţii didactice a profesorului, permite păstrarea materialelor şi organizarea acestora astfel încât să fie operaţionale, obligă profesorul la o muncă de calitate, la responsabilitate şi rigoare profesională, întrucât toate „documentele" sunt la „vedere".

STRUCTURĂ

I. Date personale

a) Curriculum vitae (model european)

b) Structura anului şcolar

c) Incadrarea (clase, număr de ore)

d) Orarul săptămânii

e) Calendarul activităţilor extracurs

f) Fişă de autoevaluare/evaluare

II. Activitatea didactică

a) Programa cursului opţional, în limba ţării de adopţie

b)  Planificarea materiei (planificarea anuală şi pe unităţi de învăţare), personalizată

c) Proiecte didactice

d) Teste iniţiale şi finale de evaluare a cunoştinţelor elevilor

e)  Forme de evaluare alternativă/proiecte, referate, eseuri, fişe individuale şi colective de lucru, portofolii etc.

f) Catalogul profesorului

g) Lista materialului didactic utilizat

III.  Activitatea extracurs

Calendarul activităţilor extracurs (documente justificative)

IV.  Alte activităţi şi proiecte

a) Activităţi de voluntariat (documente justificative)

b) Activităţi desfăşurate împreună cu cadrele didactice din unitatea de învăţământ

V. Activitatea de perfecţionare

a) Evidenţa activităţilor de perfecţionare organizate la nivelul şcolii (diplome, certificate obţinute, dacă este cazul)

b)   Participarea la cursurile de formare iniţiate de către Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării

c)  Parcurgerea unor forme de învăţământ postuniversitar organizate de ţara de adopţie

ANEXA Nr. 5 la metodologie

Nume:.......................................................

Prenume:...................................................

Unitatea şcolară:.......................................

Regiunea/Localitatea:................................

Ţara:........................................................

TABEL

privind numărul de grupe/elevi înscrise/înscrişi în anul şcolar 2009-2010

CURSUL DE LIMBĂ, CULTURĂ SI CIVILIZAŢIE ROMÂNEASCĂ

Nr. crt.

Numărul de elevi

Numărul de grupe

Clasa

Vârsta

Naţionalitatea

1.

Semnătura conducerii unităţii şcolare

..........................................................

Semnătura

..........................................................

ANEXA Nr. 6 la metodologie

CERERE

de continuare a activităţii în cadrul Proiectului Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării privind predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în anul şcolar 2009-2010

Subsemnatul/a....................................................................................................., domiciliat/ă în..............................................................................., posesor/posesoare al/a actului de identitate................seria..........nr............., eliberat de................................., solicit continuarea activităţii în cadrul Proiectului privind predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în anul şcolar 2009-2010.

Menţionez că în anul şcolar 2008-2009 am predat cursul de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în următoarele unităţi şcolare:

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

In urma evaluării finale am obţinut calificativul .............................................................................................................................................................

Data..........................

Semnătura

.................................

NOTĂ:

La unităţile şcolare enumerate se vor specifica numărul de elevi şi numărul de grupe avute în anul şcolar precedent.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 5351/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 5351 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 5351/2009
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu