Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 4277 din 29 mai 2008

pentru aprobarea Metodologiei Proiectului privind predarea cursului de Limba, cultura si civilizatie romaneasca in unitati de invatamant din state membre ale Uniunii Europene si a instrumentelor de lucru

ACT EMIS DE: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 424 din 5 iunie 2008



In conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 454/2008 pentru aprobarea Proiectului Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului privind predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în unităţi de învăţământ din state membre ale Uniunii Europene,

în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 366/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul educaţiei, cercetării şi tineretului emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Metodologia Proiectului Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului privind predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în unităţi de învăţământ din state membre ale Uniunii Europene, prevăzută în anexa nr. 1, şi instrumentele de lucru: Fişa de post, prevăzută în anexa nr. 2, Raportarea tehnică şi narativă, prevăzută în anexa nr. 3, Fişa de (auto)evaluare a personalului didactic, prevăzută în anexa nr. 4, şi Portofoliul profesorului, prevăzut în anexa nr. 5.

Art. 2. -Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 3. - Direcţia generală relaţii internaţionale şi afaceri europene, Direcţia generală managementul resurselor umane, Direcţia generală management învăţământ preuniversitar şi Direcţia generală buget-finanţe, patrimoniu şi investiţii din Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului şi Institutul Limbii Române vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 4. - Pe data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 1.700/2007 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a Proiectului-pilotşi aprobarea Comisiei de selecţie a personalului implicat în predarea de cursuri de limbă, cultură şi civilizaţie românească în unităţi şcolare din Republica Italiană şi Regatul Spaniei, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 576 din 22 august 2007, şi orice alte dispoziţii contrare.

Art. 5. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul educaţiei, cercetării şi tineretului,

Remus Pricopie,

secretar de stat

ANEXA Nr. 1

METODOLOGIA

Proiectului Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului privind predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în unităţi de învăţământ din state membre ale Uniunii Europene

I. Descrierea proiectului

Obiectivele

a)  Proiectul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului privind predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în unităţi de învăţământ din state membre ale Uniunii Europene (Proiectul) are ca obiectiv principal predarea cursului extracurricular de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în unităţi de învăţământ din ţări ale Uniunii Europene unde prezenţa românească este relevantă.

b)  Cursul valorifică identitatea culturală românească şi o promovează în contextul unei Europe multiculturale şi plurilingvistice.

c)  Cursul asigură copiilor români care locuiesc în afara graniţelor ţării, pe teritoriul Uniunii Europene, condiţiile necesare prezervării identităţii culturale.

d) Cursul urmăreşte facilitarea reintegrării elevilor în sistemul de învăţământ românesc, în cazul revenirii lor în România.

Conţinutul

a) Cursul este structurat pe toate nivelurile de învăţământ preuniversitar, respectiv primar, gimnazial şi liceal, în format de două ore pe săptămână.

b) Este un curs extracurricular, opţional.

c) Se adresează tuturor elevilor indiferent de naţionalitate.

d)  Programa cursului este aprobată prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului.

e) Manualele, suporturile de curs şi materialele didactice sunt asigurate de Institutul Limbii Române.

f) Cursul este predat de personal didactic calificat.

g)  Selecţia personalului didactic implicat în desfăşurarea Proiectului se realizează prin concurs de către Comisia de selecţie aprobată prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului.

h) Personalul didactic implicat în predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească este remunerat de Institutul Limbii Române, în regim plata cu ora, tariful fiind de 30,5 euro/oră brut.

i) O grupă de elevi conţine în medie 12 elevi înscrişi pe clase/vârstă/competenţe, dar nu mai puţin de 7 elevi şi nu mai mult de 24 de elevi.

j) Fiecare etapă de implementare a Proiectului se realizează în strânsă cooperare cu autorităţile cu responsabilităţi în domeniul educaţiei din ţările partenere.

Nivelul actual de implementare şi resursele implicate

Incepând din anul şcolar 2007-2008, proiectul este implementat în unităţi şcolare din Spania şi Italia, după cum urmează:

a) în Spania, în comunităţile Madrid, Castilia la Mancha si Catalunya sunt implicate în proiect 22 de cadre didactice şi aproximativ 1.500 de elevi, înscrişi în 113 grupe, pentru care sunt predate în medie în fiecare lună 972 de ore de limbă, cultură şi civilizaţie românească.

La cursuri sunt înscrişi şi elevi de altă origine decât română (spanioli, ucraineni, marocani, moldoveni etc), reprezentând aproximativ 3% din totalul elevilor înscrişi.

b)  în Italia, în regiunile Lazio, Piemonte şi Veneto sunt implicate 5 cadre didactice şi aproximativ 400 de elevi, înscrişi în 22 de grupe. In medie sunt predate în fiecare lună 198 de ore de limbă, cultură şi civilizaţie românească.

In anul şcolar 2008-2009 Proiectul este canalizat pe două direcţii principale, şi anume: continuare - dezvoltare şi extindere. Continuarea dezvoltării se referă la sporirea numărului de participanţi la cursul de Limbă, cultură şi civilizaţie românească, a numărului unităţilor şcolare în care se implementează Proiectul şi a numărului de cadre didactice implicate. Extinderea Proiectului presupune implementarea sa în alte localităţi, regiuni, respectiv state membre ale Uniunii Europene.

II. Activităţile Proiectului

1.  Elaborarea şi aprobarea documentelor necesare punerii în aplicare

2.  Selecţia personalului care predă cursul de Limbă, cultură şi civilizaţie românească

3. Pregătirea anului şcolar, formarea continuă a personalului care predă cursul de Limbă, cultură şi civilizaţie românească

4.  Monitorizarea activităţii personalului implicat în proiect

5.  Evaluarea activităţii personalului care predă cursul de Limbă, cultură şi civilizaţie românească

6.  Consilierea şi sprijinirea persoanelor care predau cursul de Limbă, cultură şi civilizaţie românească

7.   Elaborarea calendarului de activităţi al Comisiei de implementare şi coordonare a Proiectului

8.  Şedinţe de lucru

9. Remedierea eventualelor deficienţe şi probleme survenite în timpul derulării proiectului

10.  Evaluarea proiectului

III. Procedura privind selecţia, încadrarea, monitorizarea şi evaluarea personalului implicat în Proiectul Ministerului, Educaţiei, Cercetării şi Tineretului privind predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în unităţi de învăţământ din state membre ale Uniunii Europene (curs LCCR)

Selecţia şi repartizarea

Selecţia personalului didactic care predă cursul LCCR se realizează prin concurs, de către Comisia de selecţie, numită prin ordin al ministrului, educaţiei, cercetării şi tineretului.

Concursul este organizat de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului din România împreună cu Institutul Limbii Române şi se desfăşoară la sediile ambasadelor României în ţările partenere, conform calendarului aprobat anual prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului.

1. Selecţia personalului didactic care a predat cursul LCCR în anul şcolar 2007-2008

Personalul didactic care a predat cursul în anul şcolar 2007-2008 şi care doreşte continuarea activităţii şi în anul şcolar 2008-2009 este selectat cu prioritate de către Comisia de selecţie numită prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului. Selecţia acestuia se realizează în următoarele condiţii:

a) are calificativ minim „bine" în anul şcolar 2007-2008;

b) depune fişa de evaluare elaborată de ministerul educaţiei, cercetării şi tineretului, semnată de Comisia de evaluare, în perioada de depunere a dosarelor, conform calendarului;

c)  depune cererea-tip de continuare a activităţii, conform calendarului.

Candidaţii care îndeplinesc cumulativ aceste condiţii sunt declaraţi admişi de către Comisia de selecţie numită prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului. Repartizarea se realizează în şedinţă publică, în prima etapă a şedinţei publice. Şedinţa publică reprezintă activitatea prin care Comisia de selecţie repartizează personalul didactic declarat admis în unităţile şcolare propuse de autorităţile partenere.

2. Selecţia personalului didactic care va preda cursul LCCR în anul şcolar 2008-2009

Selecţia personalului didactic care va preda cursul LCCR în anul şcolar 2008-2009 se realizează prin concurs.

Inscrierea la concurs se face prin depunerea unui dosar care conţine următoarele documente:

- lista documentelor cuprinse în dosar;

- formularul de înscriere completat;

- curriculum vitae în format european;

- copii legalizate de pe cartea de rezidenţă sau permisul de şedere în ţara pentru care aplică candidatul;

- copii legalizate de pe următoarele acte de studii: diploma de bacalaureat, diploma de absolvire, diploma de licenţă, foaia matricolă pentru studiile universitare;

-  copie de pe cartea/carnetul de muncă sau alt act doveditor privind vechimea în învăţământ ( dacă este cazul);

- copie de pe atestatul de grad didactic ( dacă este cazul);

- certificat medical cu menţiunea „apt de muncă".

Notă: Cazierul judiciar se va depune doar în cazul în care candidatul este admis, în termen de 30 de zile de la data şedinţei publice de repartizare.

Toate documentele enumerate sunt obligatorii. Sunt evaluate doar dosarele complete şi depuse în termenele stabilite prin calendarul afişat pe pagina web a Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului. Dosarele complete se depun la sediile ambasadelor României în ţările partenere, conform calendarului. Fiecare dosar primeşte la depunere un număr de înregistrare.

Concursul constă în:

a) evaluarea dosarului;

b) interviul.

a) Evaluarea dosarului

Evaluarea dosarului, prima etapă a selecţiei, constă în acordarea unui punctaj de către Comisia de selecţie, care se constituie ca parte a punctajului final. Punctajul maxim pentru dosar este de 40 de puncte, distribuite astfel:

•Acte de studii:

-  diplomă de licenţă în domeniul ştiinţelor umaniste - 10 puncte;

- diplomă de licenţă în alt domeniu decât cel al ştiinţelor umaniste - 4 puncte;

- diplomă de absolvire a colegiului de institutori şi învăţători - 9 puncte;

- diplomă de liceu pedagogic, cu specializarea învăţător - 8 puncte

- diplomă de bacalaureat - 2 puncte.

Se punctează numai diploma cu punctajul cel mai mare.

• Grade didactice:

- gradul didactic 1 - 10 puncte;

- gradul didactic 2 - 8 puncte;

- gradul didactic definitiv - 6 puncte.

• Vechime în învăţământ:

-  1 punct pentru fiecare an de activitate didactică, dar nu mai mult de 10 puncte.

• Dovada de absolvire a modulului psiho-pedagogic sau a disciplinelor corespunzătoare acestuia (foaie matricolă sau atestat) - 10 puncte.

b) Interviul

Punctajul maxim pentru interviu este de 60 de puncte, parte a punctajului final, distribuite pe următoarele probe:

- cunoaşterea Proiectului, a programei cursului LCCR - 15 puncte;

-  competenţe de comunicare în limba ţării pentru care optează candidatul - 15 puncte;

-  prezentarea unui proiect didactic pe o temă aleasă din curricula cursului LCCR (maximum 2 pagini) - 15 puncte;

-  prezentarea unui proiect cu tema „Promovarea Limbii, culturii şi civilizaţiei româneşti în ţări ale Uniunii Europene" sau a unui proiect de deschidere interculturală pentru unităţi şcolare din ţara pentru care optează (maximum o pagină) - 15 puncte.

Susţinerea fiecărei probe a interviului este obligatorie.

Calendarul privind selecţia persoanelor care vor preda cursul LCCR se va afişa pe pagina de internet a Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului.

Rezultatele evaluării dosarului, ale interviului, precum şi rezultatele finale ale concursului se afişează, de asemenea, pe pagina de internet a Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului. Se consideră admişi candidaţii care au dosarul complet şi au susţinut toate probele interviului.

3. Repartizarea personalului admis în urma selecţiei

Repartizarea candidaţilor admişi se realizează în şedinţă publică. Şedinţa publică cuprinde două etape, astfel:

a)  Prima etapă - repartizarea cu prioritate a candidaţilor declaraţi admişi, care îndeplinesc condiţiile pentru continuitate prevăzute la pct. 1, în ordine, astfel:

(i)    în unităţile şcolare în care au funcţionat în anul şcolar

2007-2008;

(ii)    în alte unităţi şcolare, în ordinea descrescătoare a punctajelor obţinute la evaluarea activităţii din anul şcolar 2007-2008. In cazul punctajelor egale, departajarea candidaţilor se realizează luându-se în considerare, în ordine, următoarele criterii: apropierea de domiciliu; punctajul acordat pentru acte de studii, conform pct. 2 lit. a); gradul didactic.

b) A doua etapă - repartizarea în ordinea descrescătoare a punctajului a candidaţilor declaraţi admişi în urma selecţiei realizate în anul 2008.

In cazul punctajelor egale, departajarea candidaţilor se realizează luându-se în considerare, în ordine, următoarele criterii: punctajul obţinut la interviu; punctajul acordat pentru acte de studii, conform pct. 2 lit. a); gradul didactic.

Persoanele declarate admise şi care au optat pentru un număr de ore de predare a cursului LCCR sunt numite prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului.

IV.  Monitorizarea activităţii Proiectului

Monitorizarea activităţii personalului didactic care predă cursul LCCR se realizează periodic, cel puţin de două ori într-un an şcolar, de către Comisia de implementare şi coordonare a Proiectului.

Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, prin Comisia de implementare şi coordonare a Proiectului, organizează la începutul fiecărui an şcolar o activitate de formare a personalului didactic care predă cursul LCCR.

Situaţiile speciale apărute în derularea Proiectului sunt soluţionate de Comisia de implementare şi coordonare a Proiectului, în colaborare cu autorităţile responsabile din ţările partenere.

V.  Evaluarea personalului didactic din Proiect

Personalul didactic care predă cursul LCCR este evaluat anual de către Comisia de implementare şi coordonare a Proiectului, utilizând instrumentele de lucru cuprinse în anexele nr. 2-5.

Fişa de post cuprinde principalele atribuţii ale personalului didactic care predă cursul LCCR, în concordanţă cu specificul Proiectului, al activităţii didactice şi cu sistemul de învăţământ din ţara parteneră (anexa nr. 2).

Raportarea tehnică şi narativă se întocmeşte lunar de către personalul didactic care predă cursul LCCR, pentru pontarea orelor efectuate în cadrul Proiectului (anexa nr. 3).

Fişa de (auto)evaluare a personalului didactic este structurată pe unităţi de competenţă, asociate cu indicatori de performanţă, având la bază atribuţiile din fişa de post (anexa nr. 4).

Portofoliul profesorului reprezintă cartea de vizită a activităţii didactice, care permite păstrarea materialelor şi organizarea acestora astfel încât ele să devină operaţionale în activitatea didactică şi de evaluare (anexa nr. 5).

Toate instrumentele de lucru se arhivează la sediul Institutului Limbi Române.

Rezultatele evaluării se comunică personalului implicat în Proiect, la finalul fiecărui an şcolar.

ANEXA Nr. 2

FIŞA   DE   POST

Numele şi prenumele............................................................

Anul şcolar 2008-2009

Obiectiv general: Promovarea limbii, culturii şi civilizaţiei româneşti în ţările de adopţie

I. Atribuţii generale

1.  Respectă legislaţia în vigoare

2.  Studiază şi aplică prevederile curriculei cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească, elaborată de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, şi materialele bibliografice recomandate

3.  Răspunde în faţa conducerii şcolii şi a reprezentanţilor Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului de calitatea activităţii desfăşurate în unitate

4.  Transpune în activitatea proprie obiectivele stabilite prin politica de dezvoltare a şcolii şi prin politica educaţională a Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului

5.  Respectă şi aplică normele referitoare la deontologia profesională

6. Intocmeşte raportări, statistici, sinteze privind situaţia şcolară, precum şi orice alte materiale solicitate de către Comisia pentru implementarea şi coordonarea Proiectului Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului privind predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în unităţi de învăţământ din state membre ale Uniunii Europene

7. Se preocupă în permanenţă de ridicarea nivelului de pregătire profesională

II.   Atribuţii specifice

Proiectarea didactică

1. Analizează programa şi materialele bibliografice recomandate

2.  Selectează materialele şi mijloacele didactice adecvate

3. Intocmeşte planificările calendaristice

4.  Elaborează proiectele didactice:

- stabileşte obiectivele operaţionale ale lecţiei;

- stabileşte conţinutul activităţii de învăţare;

- alege strategiile didactice de tip activ, participativ, formativ;

- construieşte situaţii de învăţare care solicită participarea creativă a fiecărui elev;

- adaptează informaţia la posibilităţile de învăţare, în funcţie de particularităţile grupului instruit;

- repartizează timpul pentru fiecare secvenţă a lecţiei.

III.  Procesul de învăţare

1.  Creează condiţii optime în vederea organizării procesului de receptare a cunoştinţelor, prin:

- selectarea situaţiilor de învăţare adecvate tipului de deprinderi şi abilităţi care trebuie formate;

-  selectarea procedeelor, tehnicilor şi metodelor de predare (în funcţie de obiectivele propuse, de particularităţile de vârstă şi individuale ale elevilor şi de eterogenitatea grupelor).

2.  Organizează activităţile practice şi aplicative în procesul de învăţare:

- corelează gradul de dificultate şi de complexitate a activităţilor practice şi aplicative cu particularităţile grupei de elevi.

3.  Utilizează eficient materialul didactic şi mijloacele audiovizuale:

- identifică situaţiile care necesită folosirea materialului didactic şi a mijloacelor audiovizuale;

- corelează toate aceste materiale şi mijloace cu conţinuturile de învăţare, în vederea asigurării unei instruiri eficiente.

4.  Elaborează instrumentele de evaluare a elevilor:

- selectează conţinuturile ce urmează a fi evaluate, în funcţie de obiectivele evaluării;

- corelează tipurile de itemi cu natura obiectivelor şi conţinuturilor;

- decide asupra baremului şi condiţiilor de evaluare, în vederea realizării unei evaluări obiective;

- apreciază şi valorifică rezultatele evaluării în scopul diagnozei şi prognozei;

- stabileşte strategii didactice adecvate, în scopul remedierii deficienţelor procesului educaţional, în funcţie de rezultatele înregistrate la evaluare.

IV.  Acţiuni extracurs

1.  Proiectează şi realizează activităţi extracurs în concordanţă cu obiectivele educaţionale stabilite: expoziţii, cenacluri, simpozioane, sesiuni de comunicări ale elevilor, manifestări cultural-artistice, sportive şi de recreere

2.  Valorifică rezultatele activităţilor extracurs în cadrul unor activităţi didactice

V Dezvoltarea profesională

1.  Identifică nevoile proprii de perfecţionare şi formare profesională

2.  Participă la activităţi de perfecţionare şi formare profesională organizate de către instituţii la nivel local/regional/naţional

3.  Elaborează şi publică lucrări în calitate de autor, coautor, colaborator, referent şi publică articole

VI. Capacitatea de comunicare

1.  Comunicarea cadru didactic-elev:

-  alege modalităţile de comunicare eficiente şi le corelează cu conţinutul informaţiei, cu particularităţile de vârstă şi individuale ale elevilor;

- transmite informaţii cu caracter instructiv-educativ, utilizând un limbaj adecvat, în vederea atingerii obiectivelor propuse;

- utilizează feedbackul în comunicare şi înlătură perturbaţiile care afectează comunicarea;

- facilitează comunicarea elev-elev, elev-clasă.

2.  Comunicarea cadru didactic-cadru didactic:

- identifică posibile domenii conexe de colaborare;

- comunică în cadrul colectivului profesoral;

- comunică cu conducerea unităţii de învăţământ.

3.  Comunicarea cadru didactic-familie:

- informează familia elevului în legătură cu activitatea şcolară;

- consiliază părinţii elevilor;

- obţine informaţii relevante pentru familie, respectiv pentru demersul didactic, în vederea formării corespunzătoare a personalităţii elevului;

- analizează opiniile familiei şi selectează strategiile educative adecvate copilului.

4.  Comunicarea cadru didactic-comunitate:

- promovează proiectul în comunitate;

- informează comunitatea despre efectele benefice ale cursului asupra tinerilor în procesul de integrare în ţara de adopţie, în paralel cu conservarea identităţii naţionale;

- promovează imaginea României în ţara de adopţie;

- încurajează cetăţenii de altă naţionalitate decât cea română să urmeze cursul.

Am luat cunoştinţă.

ANEXA Nr. 3

Nume:  ....................................................

Prenume: .................................................

Unitatea şcolară: ......................................

RAPORTARE   TEHNICĂ   Şl   NARATIVĂ

Referitor la: orele de Limbă, cultură şi civilizaţie românească

Perioada de raportare:  ...............

1. Indicatori tehnici

1.1. Activităţi desfăşurate în perioada de raportare

Nr. crt.

Denumirea activităţii

Nr. de ore efectuate/data

Nr. de elevi prezenţi la ore

Tema prezentată

Observaţii

1.2. Probleme întâmpinate în desfăşurarea activităţii

Nr. crt.

Tipul de problemă

Acţiunile întreprinse pentru remedierea acestei situaţii

1.

2.

n

2. Descrierea narativă a activităţilor, conform planurilor de lecţie

Semnătura conducerii unităţii şcolare

........................................................

Semnătura cadrului didactic

........................................................

ANEXA Nr. 4

FIŞA   DE   (AUTO)EVALUARE  A   PERSONALULUI     DIDACTIC

Numele şi prenumele........................................................

Anul şcolar 2008-2009

Unităţi de competenţă

Indicatori de performanţă

Punctaj

Maxim

Autoevaluare

Evaluare

A. Proiectarea didactică

1.   Cunoaşterea programei şi a materialelor bibliografice recomandate

2.  Selecţia materialelor şi mijloacelor didactice

3.  Elaborarea planificărilor calendaristice

-   alegerea   unor  strategii   optime   pentru   parcurgerea programei şi atingerea obiectivelor generale şi specifice

4.  Elaborarea proiectelor didactice

- stabilirea obiectivelor lecţiilor

- fixarea conţinutului unităţilor de învăţare

5

5

5

5

Unităţi de competenţă

Indicatori de performanţă

Punctaj

Maxim

Auto evaluare

Evaluare

- corelarea strategiilor didactice cu prevederile programei, obiectivele şi conţinuturile activităţilor şi cu numărul orelor alocate

- gestionarea timpului pentru fiecare secvenţă de învăţare

- transmiterea accesibilă a informaţiei conform nivelului de pregătire al elevilor

B. Procesul de învăţare

1.  Selectarea situaţiilor de învăţare care duc la crearea şi dezvoltarea deprinderilor şi abilităţilor

2. Selecţia procedeelor, tehnicilor şi metodelor de predare (în funcţie de obiectivele propuse, de particularităţile de vârstă ale elevilor şi de eterogenitatea grupelor)

3. Organizarea activităţilor practice şi aplicative în procesul de învăţare

4.  Utilizarea eficientă a materialului didactic şi a mijloacelor audiovizuale

5.  Evaluarea elevilor

- alegerea şi utilizarea instrumentelor de evaluare

- aprecierea şi valorificarea rezultatelor evaluării

4

4

4

4

4

C. Acţiuni extracurs

Participarea   sau   organizarea   de   expoziţii,   cenacluri, simpozioane, sesiuni de comunicări ale elevilor, manifestări cultural artistice, sportive şi de recreere; elaborarea sau colaborarea la reviste şcolare, alte publicaţii

15

D. Dezvoltarea profesională

1.   Participarea  la  activităţi  de  perfecţionare şi formare profesională organizate la nivelul şcolii

2.   Participarea  la  activităţi  de  perfecţionare şi formare profesională    organizate    de    către    instituţii    la    nivel regional/naţional

3.  Lucrări şi articole publicate

4

4

2

E. Capacitatea de comunicare

1.  Comunicarea cadru didactic-elev

- respectarea partenerului în comunicare

- asigurarea feedbackului în comunicare

- dezvoltarea comunicării elev-elev, elev-clasă

- asigurarea unei consilieri corecte a elevilor

2.  Comunicarea cadru didactic-cadru didactic

- comunicarea în cadrul colectivului profesoral

- comunicarea cu conducerea unităţii de învăţământ

3.  Comunicarea cadru didactic-familie

- informarea familiei

- consilierea părinţilor

4.  Comunicarea cadru didactic-comunitate

5

5

5

5

F. Comportamentul

1.  Respectarea regulamentului unităţii de învăţământ şi a orarului

2.  Comportamentul faţă de elevi

3.  Comportamentul faţă de autorităţi şi personalul şcolii

4.  Comportamentul în comunitate

5.  Respectarea deontologiei profesionale

3

3

3

3

3

PUNCTAJ TOTAL:

100

Punctajul total

Calificativul

81p-100p

Foarte bine

71p-80p

Bine

61p-70p

Satisfăcător

Sub 60p

Nesatisfăcător

Calificativul acordat................................................

Evaluatori................................................................

Semnătura cadrului didactic evaluat

.........................................................

Data..................................................

ANEXA Nr. 5

PORTOFOLIUL   PROFESORULUI

Portofoliul profesorului reprezintă cartea de vizită a activităţii didactice a profesorului, permite păstrarea materialelor şi organizarea acestora astfel încât să fie operaţionale, obligă profesorul la o muncă de calitate, la responsabilitate şi rigoare profesională, întrucât toate „documentele" sunt „la vedere".

STRUCTURĂ

PARTEA I

Date personale

1.  CV (modelul european)

2.  Structura anului şcolar din ţara de adopţie

3. Incadrarea (clase, nr. de ore), cu desfăşurătorul activităţii didactice (comunicate la Institutul Limbii Române pentru calcularea drepturilor băneşti)

4.  Orarul săptămânal

5.  Listele nominale cu elevii, pe grupe/clase, şi unitatea şcolară de unde provin

6.  Fişa postului

7.  Calendarul activităţilor extracurs

8.  Fişa de autoevaluare/evaluare

PARTEA a II-a

Activitatea de la catedră

1.  Programa cursului opţional, în limba română şi în limba ţării de adopţie

2.  Planificarea materiei (planificarea anuală şi pe unităţi de învăţare), personalizată

3.  Proiecte didactice

4. Teste iniţiale şi finale de evaluare a cunoştinţelor elevilor

5.  Forme de evaluare alternativă/proiecte, referate, eseuri, fişe individuale şi colective de lucru, portofolii etc.

6.  Catalogul profesorului

7.  Lista materialului didactic utilizat

PARTEA a III-a

Activitatea extracurs

1. Calendarul activităţilor extracurs

2.  Impactul acestor activităţi asupra comunităţii şcolare, a comunităţii româneşti (mediatizarea activităţilor, ecoul în presa locală, naţională şi în ţara gazdă etc.)

PARTEA a IV-a

Alte activităţi şi proiecte

1. Extinderea cursului atât în şcolile în care se desfăşoară în acest an, cât şi în alte şcoli din regiune

2.   Predarea benevolă a cursului grupurilor de adulţi - români şi străini, grupuri omogene sau mixte - în vederea păstrării legăturilor spirituale ale conaţionalilor cu spaţiul cultural românesc şi pentru promovarea imaginii României în spaţiul european

3. Activităţi de voluntariat

4. Activităţi desfăşurate împreună cu cadrele didactice din unitatea de învăţământ

5. Alte activităţi

PARTEA a V-a

Activitatea de perfecţionare

1. Evidenţa activităţilor de perfecţionare organizate la nivelul şcolii (diplome, certificate etc. obţinute, dacă este cazul)

2.   Participarea la cursurile de formare iniţiate de către Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului

3.  Parcurgerea unor forme de învăţământ postuniversitar organizate în ţara de adopţie

4.  Dobândirea unor competenţe complementare domeniului în care este angajat.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 4277/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 4277 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu