Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 5204 din 24 decembrie 2002

privind aprobarea Metodologiei de elaborare, avizare si aprobare a standardelor de pregatire profesionala si a curriculumului pentru invatamantul postliceal si a Reperelor metodologice privind proiectarea standardelor de pregatire profesionala si a curriculumului la scoala postliceala si scoala de maistri

ACT EMIS DE: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 215 din  1 aprilie 2003


SmartCity3


    In temeiul prevederilor Legii invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
    in baza Hotararii Guvernului nr. 23/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei si Cercetarii, cu modificarile si completarile ulterioare,

    ministrul educatiei si cercetarii emite prezentul ordin.

    Art. 1
    Se aproba Metodologia de elaborare, avizare si aprobare a standardelor de pregatire profesionala si a curriculumului pentru invatamantul postliceal, cuprinsa in anexa nr. 1, care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Se aproba Reperele metodologice privind proiectarea standardelor de pregatire profesionala si a curriculumului la scoala postliceala, cuprinse in anexa nr. 2, care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 3
    Se aproba Reperele metodologice privind proiectarea standardelor de pregatire profesionala si a curriculumului la scoala de maistri, cuprinse in anexa nr. 3, care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 4
    Prezentele metodologii intra in vigoare de la data aprobarii lor prin ordinul ministrului educatiei si cercetarii. Orice prevedere anterioara contrara se abroga.
    Art. 5
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 6
    Directia generala pentru invatamant preuniversitar, Directia generala pentru evaluare, prognoze si dezvoltare, Consiliul national pentru curriculum, Centrul National de Dezvoltare a Invatamantului Profesional si Tehnic, inspectoratele scolare si conducerile unitatilor de invatamant vor duce la indeplinire prezentul ordin.

                     Ministrul educatiei si cercetarii,
                             Ecaterina Andronescu

    ANEXA 1

                                 METODOLOGIE
de elaborare, avizare si aprobare a standardelor de pregatire profesionala si a curriculumului pentru invatamantul postliceal

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Prezenta metodologie reglementeaza procesul de avizare si aprobare a standardelor de pregatire profesionala si a curriculumului pentru invatamantul postliceal pentru specializari tipice.
    Art. 2
    Specializarile tipice sunt cele cuprinse in Nomenclatoarele ocupatiilor, meseriilor si specializarilor pentru care se asigura pregatirea profesionala prin invatamantul preuniversitar si care indeplinesc conditia conform careia sunt solicitate in cel putin 3 judete din cel putin doua macroregiuni de dezvoltare economica. Macroregiunea de dezvoltare economica este termen utilizat in Legea nr. 151/1998 privind dezvoltarea regionala in Romania, cu modificarile ulterioare.
    Art. 3
    (1) Invatamantul postliceal asigura formarea de tehnicieni si maistri care sa lucreze intr-un domeniu specializat (nivelul 3 de calificare). Nivelul de calificare este definit prin Hotararea Guvernului nr. 1.246/2001 privind sistemul de certificare a nivelurilor de calificare prin invatamantul profesional, liceal - filiera tehnologica si vocationala - si postliceal.
    (2) Absolventul invatamantului postliceal va dovedi urmatoarele achizitii exprimate prin competente de cunoastere, de executie si sociale:
    a) cunostinte teoretice si practice in domeniul de specializare, operabile in desfasurarea unui proces tehnologic sau a unei activitati economico-sociale.
    b) cunostinte antreprenoriale si legislative, care sa ii permita conducerea unei intreprinderi mici/mijlocii ori a unui proces tehnologic, economic, social sau administrativ;
    c) cunostinte de operare PC, care sa ii faciliteze administrarea si/sau gestionarea firmei proprii ori conducerea unui proces tehnologic, economic, social sau administrativ, la nivelul studiilor medii;
    d) cunostinte in 1 - 2 limbi straine, aplicate domeniilor de activitate respective.

    CAP. 2
    Elaborarea, avizarea si aprobarea standardelor de pregatire profesionala si a curriculumului pentru invatamantul postliceal

    Art. 4
    In elaborarea, avizarea si aprobarea standardelor de pregatire profesionala si a curriculumului pentru invatamantul postliceal la specializarile tipice incluse in Nomenclatoarele ocupatiilor, meseriilor si specializarilor pentru care se asigura pregatirea profesionala prin invatamantul preuniversitar, pentru care nu exista curriculum scolar, se urmaresc etapele:
    1. Unitatea de invatamant interesata de scolarizarea prin invatamant postliceal a unei specializari comunica, in scris, intentia de a elabora curriculum pentru specializarea respectiva Centrului National de Dezvoltare a Invatamantului Profesional si Tehnic, pana la data de 1 noiembrie a anului scolar anterior scolarizarii.
    2. Centrul National de Dezvoltare a Invatamantului Profesional si Tehnic stabileste un coordonator, membru in grupul de lucru al Comisiei nationale de specialitate, pe domeniul respectiv, pe care il va comunica unitatii de invatamant. Coordonatorul impreuna cu cadre didactice de specialitate si in colaborare cu parteneri sociali vor elabora urmatoarele documente:
    a) standardul de pregatire profesionala, pe baza consultarii standardelor ocupationale elaborate de Consiliul pentru Standarde Ocupationale si Atestare (COSA) sau, in lipsa acestora, pe baza setului de competente necesare practicarii specializarii, identificat impreuna cu reprezentanti ai agentilor economici, asociatiilor profesionale, patronatelor din domeniul respectiv;
    b) planul de invatamant si programele scolare aferente (curriculum scris), pe baza standardului de pregatire profesionala.
    3. Documentele cuprinse la lit. a) si b) se denumesc in continuare documentatie.
    4. Documentatia elaborata se aproba in consiliul de administratie din scoala si se avizeaza de parteneri sociali din domeniu, altii decat cei implicati in elaborare.
    5. Documentatia se avizeaza de comitetul local pentru dezvoltarea parteneriatului social in formarea profesionala, constituit in cadrul Consiliului consultativ al inspectoratului scolar si se inainteaza inspectoratului scolar spre analiza si avizare de catre inspectorul scolar de specialitate.
    6. Documentatia insotita de avizele prevazute la pct. 4 si 5 se inainteaza, pana la data de 1 martie a anului scolar anterior scolarizarii, spre analiza si avizare metodologica, Centrului National de Dezvoltare a Invatamantului Profesional si Tehnic, institutie subordonata Ministerului Educatiei si Cercetarii.
    7. Dupa avizare, Centrul National de Dezvoltare a Invatamantului Profesional si Tehnic inainteaza:
    a) standardul de pregatire profesionala, Consiliului National de Educatie si Formare Continua, pentru avizare, in perioada 1 - 30 aprilie a anului in curs pentru anul scolar urmator;
    b) curriculum scris, Directiei generale pentru invatamant preuniversitar din Ministerul Educatiei si Cercetarii, care convoaca Comisia nationala de specialitate, in perioada 1 - 31 mai a anului in curs pentru anul scolar urmator.
    8. Comisia nationala de specialitate analizeaza curriculumul in sedinta de lucru si propune aprobarea sau revizuirea acestuia. Aprobarea curriculumului se va face pana la data de 15 iunie a anului in curs pentru anul scolar urmator.
    9. Prin ordin al ministrului, curriculumul scris este aprobat si intra in vigoare pentru anul scolar urmator. Acest document devine parte a curriculumului national.
    10. Standardul de pregatire profesionala avizat de Consiliul National de Educatie si Formare Continua se aproba prin ordin al ministrului si devine document national.
    Art. 5
    (1) Eventuale revizuiri ale standardului de pregatire profesionala si ale curriculumului scris vor urma aceeasi procedura de elaborare, avizare si aprobare descrisa anterior.
    (2) In cazul in care o unitate de invatamant intentioneaza aplicarea unui curriculum alternativ pentru un standard aprobat, aceasta va respecta procedura de elaborare, avizare si aprobare descrisa, numai pentru curriculumul scris, pe baza standardului de pregatire profesionala existent.
    Art. 6
    (1) In elaborarea standardelor de pregatire profesionala si a curriculumului scris se utilizeaza Reperele metodologice privind proiectarea standardelor de pregatire profesionala si a curriculumului la scoala postliceala sau scoala de maistri, cuprinse in anexele nr. 2 si 3.
    (2) In derularea etapelor transmiterea documentatiei se face pe suport informatic si hartie.

    ANEXA 2

                           REPERE METODOLOGICE
privind proiectarea standardelor de pregatire profesionala si a curriculumului la scoala postliceala

    Scoala postliceala, conform Legii invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, dezvolta, prin aprofundare si specializare, domeniile pregatite prin profilurile liceului filiera tehnologica: tehnic, servicii, resurse naturale si protectia mediului sau domenii particulare de specializare.
    La baza acestui document se afla metodologiile de elaborare a standardului de pregatire profesionala si a curriculumului, dezvoltate in cadrul Programului PHARE - VET RO 9405, precum si legislatia in vigoare din domeniul invatamantului preuniversitar.

    I. Standardul de pregatire profesionala
    Standardul de pregatire profesionala este documentul prin care continutul unui program de formare corespunde cerintelor unuia sau mai multor standarde ocupationale.
    Standardul de pregatire profesionala se afla la baza elaborarii curriculumului scris (plan de invatamant, programe scolare). Standardele de pregatire profesionala se elaboreaza in baza standardelor ocupationale, realizate conform metodologiilor Consiliului pentru Standarde Ocupationale si Atestare (COSA). In cazul in care nu exista standard ocupational elaborat pentru o anumita calificare, grupul de lucru (coordonator, profesori si reprezentanti ai partenerilor sociali) va elabora seturi de unitati de competenta, care se vor include in standardul de pregatire profesionala.

    Structura standardului de pregatire profesionala
    1. Introducere
    2. Definirea specializarii
    3. Lista unitatilor de competenta specifice specializarii
    4. Descrierea competentelor necesare specializarii, grupate pentru fiecare unitate de competenta pe:
    4.1. competente de cunoastere;
    4.2. competente de executie;
    4.3. competente sociale.
    5. Recomandari pentru dezvoltarea de curriculum si materiale auxiliare:
    5.1. unitati de continut (organizate pe discipline si module), corelate pe orizontala si pe verticala;
    5.2. tipuri de continuturi.
    6. Recomandari privind formele de evaluare si examinare specifice specializarii
    Se prezinta in continuare, cu titlu de exemplu, schema unei unitati de competenta si a competentelor de cunoastere, de executie si sociale din cadrul standardelor de pregatire profesionala.

    Unitatea de competenta I (din standardul ocupational)
    (de exemplu): Aplicarea normelor de calitate
 ______________________________________________________________________________
|Nr. |                                             | Pregatire de specialitate |
|crt.|        A. Competente de cunoastere          |___________________________|
|    |                                             |    Anul I   |   Anul II   |
|____|_____________________________________________|_____________|_____________|
| 1. | Identifica standardele si normele de        |      x      |             |
|    | calitate specifice materiilor prime si      |             |             |
|    | produselor finite                           |             |             |
|____|_____________________________________________|_____________|_____________|
| 2. |                                             |             |     x       |
|____|_____________________________________________|_____________|_____________|
|                                                                              |
|______________________________________________________________________________|
| n. |                                             |             |     x       |
|____|_____________________________________________|_____________|_____________|

 ______________________________________________________________________________
|Nr. |                                             | Pregatire de specialitate |
|crt.|        B. Competente de executie            |___________________________|
|    |                                             |    Anul I   |   Anul II   |
|____|_____________________________________________|_____________|_____________|
| 1. | Interpreteaza rezultatele determinarilor,   |      x      |             |
|    | identificand deficientele                   |             |             |
|____|_____________________________________________|_____________|_____________|
| 2. |                                             |             |     x       |
|____|_____________________________________________|_____________|_____________|
|                                                                              |
|______________________________________________________________________________|
| n. |                                             |             |     x       |
|____|_____________________________________________|_____________|_____________|

 ______________________________________________________________________________
|Nr. |                                             | Pregatire de specialitate |
|crt.|          C. Competente sociale              |___________________________|
|    |                                             |    Anul I   |   Anul II   |
|____|_____________________________________________|_____________|_____________|
| 1. | Apreciaza corect timpul de lucru necesar    |      x      |             |
|    | realizarii sarcinilor de lucru              |             |             |
|____|_____________________________________________|_____________|_____________|
| 2. |                                             |             |     x       |
|____|_____________________________________________|_____________|_____________|
|                                                                              |
|______________________________________________________________________________|
| n. |                                             |             |     x       |
|____|_____________________________________________|_____________|_____________|

    Lista disciplinelor si modulelor recomandate pentru calificarea ......

 ______________________________________________________________________________
|Nr. |                                             |           Tipul           |
|crt.|                 Denumirea                   |___________________________|
|    |                                             |   Modulul   | Disciplina  |
|____|_____________________________________________|_____________|_____________|
| 1. |                                             |             |             |
|    |                                             |             |             |
|____|_____________________________________________|_____________|_____________|
| 2. |                                             |             |             |
|____|_____________________________________________|_____________|_____________|
|                                                                              |
|______________________________________________________________________________|
| n. |                                             |             |             |
|____|_____________________________________________|_____________|_____________|

    II. Curriculum pentru scoala postliceala
    Curriculumul se dezvolta pe module, determinate de structura unitatilor de competenta, la care se adauga discipline aplicate. In baza unitatilor de competenta si a competentelor specifice se vor elabora pentru fiecare modul criterii de performanta. In anul I se pot pastra si discipline, in cazul unor calificari care au nevoie de o pregatire de baza in domeniu. Se pot structura pe discipline continuturi precum: matematica aplicata, fizica aplicata, informatica aplicata, limba straina aplicata, desen tehnic, contabilitate.
    Continuturile de "Educatie fizica" si de "Informare si consiliere vocationala" vor fi mentinute pe discipline, atat in anul I, cat si in anul II.
    La scoala postliceala numarul total de ore pe saptamana variaza intre 30 - 34 de ore, in functie de unitatile de continut formulate in standardele de pregatire profesionala si de cerintele partenerilor sociali.

    Format pentru elaborarea curriculumului organizat pe module, pentru anii I si II, scoala postliceala

    1. Introducere (argumente, explicatii privind finalitatile si nivelul de calificare pregatit prin curriculum)
    2. Planul de invatamant
    3. Modulul 1 ..... n
    3.1. Structura competentelor (de cunoastere, de executie, sociale)
    3.2. Structura si organizarea continutului modulului .....
 ______________________________________________________________________________
|Nr. |                              | Metodologie             | Criterii de    |
|crt.|      Continut tematic        | Forme de activitate*)/  | performanta*) |
|    |                              | Metode                  |                |
|____|______________________________|_________________________|________________|
| 1. |                              |                         |                |
|____|______________________________|_________________________|________________|
|                                                                              |
|______________________________________________________________________________|
| n. |                              |                         |                |
|____|______________________________|_________________________|________________|
    *) Exemple de forme de activitate: de instruire teoretica, practica, laborator, proiect etc.
    *) Definirea criteriilor de performanta: criteriile de performanta se refera la conditiile (calitate, cantitate, durata, loc etc.) si nivelul de realizare (minimala) a competentelor realizate prin structura de continut.

    4. Recomandari pentru activitatile de invatare: organizarea spatiului, organizarea resurselor, forme de evaluare etc.
    5. Bibliografie.

    Format pentru elaborarea curriculumului organizat pe discipline de studiu pentru anii I si II, scoala postliceala

    1. Introducere (argumente, explicatii privind finalitatile si nivelul de calificare pregatit prin curriculum)
    2. Planul de invatamant
    3. Structura si organizarea continuturilor la disciplina ..............
 ______________________________________________________________________________
|Nr.  | Obiective  |  Continut  |     Metodologie      | Resurse  | Criterii   |
|crt. |            |  tematic   |______________________|          | de         |
|     |            |            | Forme de    | Metode |          | evaluare*) |
|     |            |            | activitate  |        |          |            |
|_____|____________|____________|_____________|________|__________|____________|
|  1. |            |            |             |        |          |            |
|_____|____________|____________|_____________|________|__________|____________|
|                                                                              |
|______________________________________________________________________________|
|n - 1|            |            |             |        |          |            |
|_____|____________|____________|_____________|________|__________|____________|
|  n. |            |            |             |        |          |            |
|_____|____________|____________|_____________|________|__________|____________|
    *) Criteriile de evaluare se definesc in relatie cu obiectivele.

    4. Recomandari pentru activitati de invatare: organizarea spatiului, organizarea resurselor, forme de evaluare
    5. Bibliografie.

          Format pentru planul de invatamant, anul II, scoala postliceala

    Calificarea ...
    I. Dezvoltare personala si sociala      2 ore/saptamana x 31 saptamani
    Informare si consiliere vocationala     1 ora/saptamana x 31 saptamani
    Educatie fizica                         1 ora/saptamana x 31 saptamani

    II. Pregatire de specialitate          22/24 - 26/28 ore/saptamana x
                                           31 saptamani
    Discipline
    -
    -
    -
    -
    Module
    -
    -
    -
    -

    III. Pregatire optionala                4 - 6 ore/saptamana x 31 saptamani
    Total                                  30 - 34 ore/saptamana x 31 saptamani
    Practica de proiect                    35 ore/saptamana x 3 saptamani

    ANEXA 3

                            REPERE METODOLOGICE
privind proiectarea standardelor de pregatire profesionala si a curriculumului la scoala de maistri

    Scoala de maistri, conform Legii invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, este o scoala postliceala care dezvolta, prin aprofundare si specializare, domeniile pregatite prin profilurile liceului filiera tehnologica: tehnic, servicii, resurse naturale si protectia mediului sau domenii particulare de specializare.
    La baza acestui document se afla metodologiile de elaborare a standardului de pregatire profesionala si a curriculumului, dezvoltate in cadrul Programului PHARE - VET RO 9405, precum si legislatia in vigoare din domeniul invatamantului preuniversitar.

    I. Standardul de pregatire profesionala
    Standardul de pregatire profesionala este documentul prin care continutul unui program de formare corespunde cerintelor unuia sau mai multor standarde ocupationale.
    Standardul de pregatire profesionala se afla la baza elaborarii curriculumului scris (plan de invatamant, programe scolare). Standardele de pregatire profesionala se elaboreaza in baza standardelor ocupationale, realizate conform metodologiilor Consiliului pentru Standarde Ocupationale si Atestare (COSA). In cazul in care nu exista standard ocupational elaborat pentru o anumita calificare, grupul de lucru (coordonator, profesori si reprezentanti ai partenerilor sociali) va elabora seturi de unitati de competenta, care se vor include in standardul de pregatire profesionala.

               Structura standardului de pregatire profesionala

    1. Introducere
    2. Definirea specializarii
    3. Lista unitatilor de competenta ale specializarii
    4. Prezentarea competentelor necesare pentru practicarea specializarii, grupate pentru fiecare unitate de competenta pe:
    A. competente de cunoastere;
    B. competente de executie;
    C. competente sociale.
    5. Recomandari pentru dezvoltarea de curriculum si materiale auxiliare:
    a) unitati de continut (disciplinare si modulare), corelate pe orizontala si pe verticala;
    b) tipuri de continuturi.
    6. Recomandari privind formele de evaluare si examinare specifice specializarii.
    Se prezinta, cu titlu de exemplu, schema unei unitati de competenta si a competentelor de cunoastere, de executie si sociale din cadrul standardelor de pregatire profesionala.

    Unitatea de competenta I (din standardul ocupational)
    (de exemplu): Aplicarea normelor de calitate
 ______________________________________________________________________________
|Nr. |                                             | Pregatire de specialitate |
|crt.|        A. Competente de cunoastere          |___________________________|
|    |                                             |    Anul I   |   Anul II   |
|____|_____________________________________________|_____________|_____________|
| 1. | Identifica standardele si normele de        |      x      |             |
|    | calitate specifice materiilor prime si      |             |             |
|    | produselor finite                           |             |             |
|____|_____________________________________________|_____________|_____________|
| 2. |                                             |             |     x       |
|____|_____________________________________________|_____________|_____________|
|                                                                              |
|______________________________________________________________________________|
| n. |                                             |             |     x       |
|____|_____________________________________________|_____________|_____________|

 ______________________________________________________________________________
|Nr. |                                             | Pregatire de specialitate |
|crt.|        B. Competente de executie            |___________________________|
|    |                                             |    Anul I   |   Anul II   |
|____|_____________________________________________|_____________|_____________|
| 1. | Interpreteaza rezultatele determinarilor,   |      x      |             |
|    | identificand deficientele                   |             |             |
|____|_____________________________________________|_____________|_____________|
| 2. |                                             |             |     x       |
|____|_____________________________________________|_____________|_____________|
|                                                                              |
|______________________________________________________________________________|
| n. |                                             |             |     x       |
|____|_____________________________________________|_____________|_____________|

 ______________________________________________________________________________
|Nr. |                                             | Pregatire de specialitate |
|crt.|          C. Competente sociale              |___________________________|
|    |                                             |    Anul I   |   Anul II   |
|____|_____________________________________________|_____________|_____________|
| 1. | Apreciaza corect timpul de lucru necesar    |      x      |             |
|    | realizarii sarcinilor de lucru              |             |             |
|____|_____________________________________________|_____________|_____________|
| 2. |                                             |             |     x       |
|____|_____________________________________________|_____________|_____________|
|                                                                              |
|______________________________________________________________________________|
| n. |                                             |             |     x       |
|____|_____________________________________________|_____________|_____________|

    Lista disciplinelor si modulelor recomandate pentru calificarea ......

 ______________________________________________________________________________
|Nr. |                                             |           Tipul           |
|crt.|                 Denumirea                   |___________________________|
|    |                                             |   Modulul   | Disciplina  |
|____|_____________________________________________|_____________|_____________|
| 1. |                                             |             |             |
|    |                                             |             |             |
|____|_____________________________________________|_____________|_____________|
| 2. |                                             |             |             |
|____|_____________________________________________|_____________|_____________|
|                                                                              |
|______________________________________________________________________________|
| n. |                                             |             |             |
|____|_____________________________________________|_____________|_____________|

    II. Curriculum pentru scoala de maistri
    Scoala de maistri prezinta un curriculum de specializare tehnologica, teoretica si practica, prin care se asigura competente tehnice specializate, aplicate unor tehnologii prioritare, precum si competente de organizare si conducere a unei echipe de lucru. Curriculumul se poate dezvolta pe module, determinate de specializarea de baza, la care se adauga discipline aplicate, precum: "Informatica aplicata", "Limbi moderne aplicate". Continuturile organizate pe module se alcatuiesc pe baza unor structuri de competente din standardele de pregatire profesionala, in conformitate cu modelul de mai sus. In baza unitatilor de competenta si a competentelor specifice se vor elabora, pentru fiecare modul, criterii de performanta. In anul I se pot pastra si discipline, in cazul unor specializari care au nevoie de o pregatire de baza in domeniu. Se pot structura pe discipline, in anul I, obiecte de studiu precum: informatica aplicata, limba straina aplicata, desen tehnic, contabilitate, psihologia muncii etc.

    Format pentru elaborarea curriculumului organizat pe module, pentru anii I si II, scoala de maistri

    1. Introducere (argumente, explicatii privind finalitatile si nivelul de specializare pregatit prin curriculum)
    2. Planul de invatamant
    3. Modul 1 ... n
    3.1. Structura competentelor (de cunoastere, de executie, sociale)
    3.2. Structura si organizarea continutului modulului .....
 ______________________________________________________________________________
|Nr. |                              | Metodologie             | Criterii de    |
|crt.|      Continut tematic        | Forme de activitate*)/  | performanta*) |
|    |                              | Metode                  |                |
|____|______________________________|_________________________|________________|
| 1. |                              |                         |                |
|____|______________________________|_________________________|________________|
|                                                                              |
|______________________________________________________________________________|
| n. |                              |                         |                |
|____|______________________________|_________________________|________________|
    *) Exemple de forme de activitate de instruire: teoretica, practica, laborator, proiect etc.;
    *) Definirea criteriilor de performanta: criteriile de performanta se refera la conditiile (calitate, cantitate, durata, loc etc.) si nivelul de realizare (minimala) a competentelor realizate prin structura de continut.

    4. Recomandari pentru activitatile de invatare: organizarea spatiului, organizarea resurselor, forme de evaluare etc.
    5. Bibliografie.

    Format pentru elaborarea curriculumului organizat pe discipline de studiu pentru anul I si II, scoala de maistri

    1. Introducere (argumente, explicatii privind finalitatile si nivelul de specializare pregatit prin curriculum)
    2. Planul de invatamant
    3. Structura si organizarea continuturilor la disciplina .....
 ______________________________________________________________________________
|Nr.  | Obiective  |  Continut  |     Metodologie      | Resurse  | Criterii   |
|crt. |            |  tematic   |______________________|          | de         |
|     |            |            | Forme de    | Metode |          | evaluare*) |
|     |            |            | activitate  |        |          |            |
|_____|____________|____________|_____________|________|__________|____________|
|_____|____________|____________|______________________|__________|____________|
|_____|____________|____________|______________________|__________|____________|
|_____|____________|____________|______________________|__________|____________|
|_____|____________|____________|______________________|__________|____________|
    *) Criteriile de evaluare se definesc in relatie cu obiectivele.

    4. Recomandari pentru activitati de invatare: organizarea spatiului, organizarea resurselor, forme de evaluare
    5. Bibliografie.

    Lista disciplinelor sau modulelor necesare pentru pregatirea maistrilor

    La scoala de maistri numarul total de ore pe saptamana variaza intre 17 - 20 de ore, in functie de complexitatea standardelor ocupationale si de cerintele beneficiarilor. Planul de invatamant va avea o structura flexibila, adaptata cerintelor agentilor economici, dar va respecta urmatorul cadru (lista modulelor/disciplinelor prezentate este ilustrativa):
 ______________________________________________________________________________
| Tipul de      | Modulul/disciplina           |Nr. minim|Nr. maxim|Obligatoriu|
| pregatire     |                              |  de ore |  de ore |           |
|               |                              |_________|_________|___________|
|               |                              |Anul|Anul|Anul|Anul| Anul| Anul|
|               |                              |  I | II |  I | II |  I  |  II |
|_______________|______________________________|____|____|____|____|_____|_____|
|I. Pregatire   | Tehnologii asistate de       |    |    |    |    |     |     |
|   generala    | calculator                   |  1 |  1 |  3 |  3 |  x  |  x  |
|               |______________________________|____|____|____|____|_____|_____|
|               | Legislatia muncii, contracte |    |    |    |    |     |     |
|               | colective de munca, relatia  |    |    |    |    |     |     |
|               | cu sindicatele etc.          |  1 |  - |  1 |  1 |  x  |  -  |
|               |______________________________|____|____|____|____|_____|_____|
|               | Economia si organizarea      |    |    |    |    |     |     |
|               | intreprinderii intr-o        |    |    |    |    |     |     |
|               | unitate, sectie specifica    |    |    |    |    |     |     |
|               | specializarii                |  1 |  1 |  1 |  1 |  x  |  x  |
|               |______________________________|____|____|____|____|_____|_____|
|               | Evidenta contabila primara   |  1 |  - |  1 |  - |  x  |     |
|               |______________________________|____|____|____|____|_____|_____|
|               | Discipline tehnice aplicate  |    |    |    |    |           |
|               | (una, doua stiinte aplicate  |    |    |    |    |           |
|               | esentiale pentru pregatirea  |    |    |    |    |           |
|               | de specialitate; de exemplu: |    |    |    |    |           |
|               | mecanica, electronica, chimie|    |    |    |    |           |
|               | etc.)                        |  2 |  - |  4 |  1 |           |
|_______________|______________________________|____|____|____|____|___________|
|               | Total I:                     |  6 |  2 | 10 |  6 |           |
|_______________|______________________________|____|____|____|____|___________|
|II. Pregatire  | Instalatii, echipamente,     |    |    |    |    |     |     |
|in specialitate| utilaje etc. si tehnologii in|    |    |    |    |     |     |
|               | domeniu                      |  3 |  4 |  5 |  5 |  x  |  x  |
|               |______________________________|____|____|____|____|_____|_____|
|               | Echipamente, tehnologii etc. |    |    |    |    |     |     |
|               | specifice agentului economic |  3 |  5 |  4 |  5 |  x  |  x  |
|               |______________________________|____|____|____|____|_____|_____|
|               | Protectia muncii, PSI -      |    |    |    |    |     |     |
|               | legislatie in domeniu,       |    |    |    |    |     |     |
|               | exemplificari locale         |  1 |  1 |  2 |  1 |  x  |     |
|_______________|______________________________|____|____|____|____|_____|_____|
|               | Total II:                    |  7 | 10 | 11 | 11 |           |
|_______________|______________________________|____|____|____|____|___________|
|III. Pregatire | Limba straina aplicata       |  1 |  1 |  3 |  1 |     |     |
|optionala      |______________________________|____|____|____|____|_____|_____|
|               | Psihologia muncii            |  1 |  1 |  1 |  1 |     |     |
|               |______________________________|____|____|____|____|_____|_____|
|               | Educatie antreprenoriala     |  1 |  1 |  1 |  1 |     |     |
|               |______________________________|____|____|____|____|_____|_____|
|               | 1 - 2 discipline de          |    |    |    |    |     |     |
|               | specialitate                 |  1 |  2 |  2 |  3 |     |     |
|               |______________________________|____|____|____|____|_____|_____|
|               | Managementul calitatii       |  1 |  1 |  1 |  2 |     |     |
|               |______________________________|____|____|____|____|_____|_____|
|               | Control nedistructiv         |  1 |  - |  1 |  2 |     |     |
|               |______________________________|____|____|____|____|_____|_____|
|               | Limbaje de programare        |    |    |    |    |     |     |
|               | specializate                 |  2 |  2 |  2 |  3 |     |     |
|_______________|______________________________|____|____|____|____|_____|_____|
|               | Total III:                   |  8 |  8 | 11 | 13 |     |     |
|_______________|______________________________|____|____|____|____|_____|_____|
|               | Total propus: | 17 | 17 | 20 | 20 |     |     |
|_______________|______________________________|____|____|____|____|_____|_____|

    NOTA:
    1. Pentru pregatirea optionala se pot propune si alte discipline/module, in functie de cerintele specializarii.
    2. Anual se va proiecta un stagiu de pregatire practica in saptamani comasate, cu durata de 3 saptamani (120 de ore), care se recomanda sa fie structurat astfel:
 ___________________________________________________________________________
|\ Numar de |                        |                                      |
|  \  ore   |                        |                                      |
|    \      |        60 de ore       |               60 de ore              |
|      \    |                        |                                      |
| Anul   \  |                        |                                      |
|__________\|________________________|______________________________________|
| Anul I    | Stagiu de specialitate | Tehnologii asistate de calculator    |
|___________|________________________|______________________________________|
| Anul II   | Stagiu de specialitate | Stagiu pentru pregatirea proiectului |
|           |                        | de absolvire                         |
|___________|________________________|______________________________________|



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 5204/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 5204 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 5204/2002
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu