Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.511 din 16.04.2013

pentru aprobarea Procedurii de închiriere a bunurilor imobile din domeniul public al statului, aflate în administrarea Ministerului Tineretului şi Sportului, şi pentru aprobarea contractului-cadru de închiriere
ACT EMIS DE: Ministerul Tineretului si Sportului
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 234 din 23 aprilie 2013



SmartCity1

Având în vedere:

Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2012 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea unor acte normative, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 71/2013;

Hotărârea Guvernului nr. 11/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Tineretului şi Sportului,văzând prevederile Legii nr. 213/1998 privind bunurile proprietate publică, cu modificările şi completările ulterioare, şi prevederile Legii nr. 71/2011 pentru punerea în aplicare a Legii nr. 287/2009 privind Codul civil, în temeiul prevederilor art. 1.777-1.835 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare, şi al art. 8 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 11/2013, ministrul tineretului şi sportului emite prezentul ordin. Articolul 1Se aprobă Procedura de închiriere a bunurilor imobile din domeniul public al statului, aflate în administrarea Ministerului Tineretului şi Sportului, prevăzută în anexa nr. 1. Articolul 2Se aprobă Contractul-cadru de închiriere a bunurilor imobile din domeniul public al statului, aflate în administrarea Ministerului Tineretului şi Sportului sau a instituţiilor publice din subordine, prevăzut în anexa nr. 2. Articolul 3Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 4La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă orice prevedere contrară. Articolul 5Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul tineretului şi sportului, Ionuţ Sebastian Iavor, secretar general
ANEXA Nr. 1PROCEDURĂ de închiriere a bunurilor imobile din domeniul public al statului, aflate în administrarea Ministerului Tineretului şi Sportului Capitolul IDomeniul de aplicare Articolul 1Prezenta procedură reglementează modul de închiriere a bunurilor imobile din domeniul public al statului, aflate în administrarea Ministerului Tineretului şi Sportului, prin instituţiile publice din subordine. Articolul 2Contractul de închiriere se poate încheia, după caz, cu orice persoană fizică sau juridică, română ori străină, în condiţiile legii. Articolul 3Bunurile imobile din domeniul public al statului, aflate în administrarea Ministerului Tineretului şi Sportului, prin instituţiile publice subordonate, pot fi închiriate cu prioritate pentru realizarea de activităţi culturale, de agrement, sportive şi activităţi complementare acestora. Articolul 4(1) Persoanele juridice sau persoanele fizice pot realiza investiţii de modernizare, extindere şi construcţii strict necesare pentru desfăşurarea activităţii, pe terenurile şi/sau în clădirile şi/sau construcţiile aparţinând domeniului public al statului, aflate în administrarea Ministerului Tineretului şi Sportului, prin instituţiile publice din subordine, în numele şi numai cu aprobarea acestora, numai cu respectarea prevederilor legale privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii şi a reglementărilor privind documentaţiile urbanistice aprobate, cu acordul prealabil scris al Ministerului Tineretului şi Sportului.(2) Orice investiţie, modernizare sau construcţie efectuată de către locatar asupra bunului imobil închiriat, cu acordul locatorului, la momentul recepţiei finale, va trece, în condiţiile legii, în proprietatea publică a statului român, respectiv în administrarea Ministerului Tineretului şi Sportului, fără nicio pretenţie din partea locatarului.(3) Durata maximă pentru realizarea investiţiei este de 3 ani.(4) Lucrările de investiţie, modernizare sau construcţie vor fi realizate conform proiectelor aprobate, cu resursele financiare şi materiale ale locatarului, iar de la momentul recepţiei finale trec în proprietatea locatorului.(5) Valoarea investiţiei se va recupera lunar din contravaloarea chiriei, conform calculului prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta procedură.(6) În acest sens se vor avea în vedere următoarele:

valoarea chiriei se stabileşte după efectuarea recepţiei finale (data trecerii în patrimoniul instituţiei publice);

la valoarea chiriei stabilită iniţial pe mp se adaugă valoarea chiriei după terminarea investiţiei;

investiţia se poate deduce din chirie în cuantum de maximum 50% din chiria calculată la investiţie;

deducerea cuantumului din chirie nu poate duce la plata unei chirii mai mici decât cea stabilită iniţial. (7) În situaţia în care contractul se reziliază din vina locatarului sau din alte cauze neimputabile locatorului, nu i se pot cere acestuia despăgubiri pentru investiţia realizată şi nici nu se poate aduce atingere integrităţii bunurilor realizate. (8) Bunurile imobile din domeniul public al statului, aflate în administrarea Ministerului Tineretului şi Sportului, prin instituţiile subordonate, pot fi închiriate cu prioritate pentru realizarea de activităţi sportive, culturale, de învăţământ şi activităţi complementare acestora. Capitolul IIDefiniţii Articolul 5În sensul prezentei proceduri, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii: a)contract de închiriere - contractul prin care o persoană, denumită locator, se obligă să asigure unei alte persoane, denumită locatar, folosinţa temporară, totală sau parţială a unui bun imobil, în schimbul unei sume de bani, denumită chirie; b)bunuri imobile - terenuri şi/sau clădiri şi/ori construcţii sau orice alte bunuri imobile din domeniul public al statului care fac parte din baza materială aflată în administrarea Ministerului Tineretului şi Sportului, prin instituţiile publice din subordine; c)activităţi complementare - orice activităţi de producţie, comercializare, depozitare şi servicii, cu excepţia celor ce implică producţia, comercializarea, depozitarea şi servirea produselor pe bază de alcool şi tutun; d)titularul dreptului de administrare - Ministerul Tineretului şi Sportului, prin instituţiile publice din subordine; e)iniţierea procedurii de închiriere - prima etapă în cadrul procedurii de închiriere în care instituţiile publice din subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului elaborează şi transmit acestuia referatul de oportunitate şi caietul de sarcini; f)avizarea documentaţiei de închiriere - etapa din cadrul procedurii de închiriere în care se avizează, respectiv se aprobă de către Ministerului Tineretului şi Sportului referatul de oportunitate şi caietul de sarcini; g)licitaţia publică - etapa din cadrul procedurii de închiriere în care instituţiile din subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului analizează şi evaluează ofertele depuse şi stabilesc oferta câştigătoare; h)atribuirea contractului de închiriere - etapa din cadrul procedurii de închiriere în care se încheie contractul de închiriere cu ofertantul câştigător. Capitolul IIIEtapele procedurii Secţiunea AIniţierea procedurii de închiriere Articolul 6Instituţiile din subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului iniţiază procedura de închiriere prin întocmirea referatului de oportunitate şi a caietului de sarcini, denumite împreună documentaţia de închiriere. Articolul 7(1) Referatul de oportunitate cuprinde în mod obligatoriu următoarele date:a)descrierea bunului imobil care urmează a fi închiriat, inclusiv situaţia juridică a acestuia (sarcini, privilegii etc.); b)motivele de ordin economic şi social, după caz, care justifică încheierea contractului de închiriere; c)precizarea expresă a activităţii pentru care se solicită încheierea contractului de închiriere; d)durata închirierii, care este de maximum 15 ani; e)nivelul minim al chiriei propuse, precum şi faptul că aceasta va fi revizuită în situaţia în care pe parcursul derulării contractului de închiriere apar situaţii economice şi juridice ce influenţează semnificativ situaţia avută în vedere de părţi la încheierea contractului (de exemplu: cursul euro se modifică cu mai mult de 15%); f)alte consideraţii ce fundamentează oportunitatea încheierii contractului de închiriere. (2) Stabilirea cuantumului chiriei minime de la care va fi pornită licitaţia se realizează pe baza expertizei gradului de folosinţă a bunului imobil, a genului de activitate, a impactului asupra infrastructurii, a preţului zonei etc. Articolul 8Caietul de sarcini conţine în mod obligatoriu următoarele: a)datele de identificare ale instituţiei care iniţiază licitaţia; b)descrierea bunului imobil care face obiectul închirierii; c)condiţiile de închiriere şi regimul de exploatare a bunului; d)obiectivele de ordin economic şi social, după caz, urmărite de titularul dreptului de administrare; e)criteriul de selecţie utilizat, respectiv preţul, activitatea cea mai apropiată de obiectul de activitate al locatorului, investiţiile; f)cerinţele privind calificarea ofertanţilor, respectiv:

informaţii generale despre ofertant;

dovada înregistrării la oficiul registrului comerţului (copie);

certificatul fiscal (original);

statutul şi actul constitutiv (copie);

cazierul fiscal;

certificatul constatator emis de oficiul registrului comerţului (original sau copie legalizată);

ofertantul trebuie să aibă cuprinse în obiectul de activitate şi să desfăşoare efectiv activităţi educative, artistice, sportive, de turism, servicii de alimentaţie şi cazare;

declaraţie pe propria răspundere că nu se află în litigiu cu titularul dreptului de administrare;

cifra de afaceri şi experienţa în activităţi private; g)destinaţia bunurilor imobile care fac obiectul închirierii; h)interdicţia subînchirierii bunului imobil fără aprobarea locatorului; i)durata închirierii, stabilită conform celor prevăzute în referatul de oportunitate; j)chiria minimă, stabilită conform celor prevăzute în referatul de oportunitate; k)clauze referitoare la încetarea contractului de închiriere; l)cuantumul garanţiei de participare la licitaţie, respectiv minimum 3 chirii minime lunare, şi condiţiile pentru restituirea sau executarea acesteia; m)accesul la utilităţi, individualizarea consumului de energie, apă, căldură etc. şi sistemul de plată; n)perioada de valabilitate a ofertei; o)obligativitatea revizuirii clauzelor contractuale, fără ca o astfel de revizuire să conducă la stabilirea unor clauze dezavantajoase pentru locator, numai pentru a armoniza clauzele contractuale cu situaţii economice şi juridice pe care părţile nu le-au putut prevedea la data încheierii contractului; p)garanţia de bună execuţie a contractului. Articolul 9Referatul de oportunitate şi caietul de sarcini întocmite de instituţiile din subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului se înaintează şi se înregistrează la Direcţia juridică, contencios şi politici de personal din cadrul Ministerului Tineretului şi Sportului, în vederea avizării acestora de către comisia constituită în acest scop. Secţiunea BAvizarea documentaţiei de închiriere Articolul 10(1) Referatul de oportunitate şi caietul de sarcini se verifică şi se analizează de către comisia constituită în acest scop prin ordin al ministrului tineretului şi sportului. Propunerile comisiei se înaintează secretarului general al Ministerului Tineretului şi Sportului, în calitate de preşedinte al comisiei, în vederea avizării documentaţiei de închiriere şi transmiterii acesteia către iniţiator.(2) Pentru închirierea unor spaţii care prin suprafaţă, utilităţi în raport cu baza materială a instituţiei, influenţează activitatea de bază a locatorului, se va proceda la o simplă informare a Ministerului Tineretului şi Sportului cu privire la situaţia concretă, însă cu asumarea procedurilor de licitaţie de către conducătorii instituţiilor aferente, potrivit caietului de sarcini şi contractului-cadru. Articolul 11(1) Termenul de analizare şi avizare a documentaţiei de închiriere este de 25 de zile de la data înregistrării acesteia la Direcţia juridic, contencios şi politici de personal.(2) În situaţia în care comisia de analiză şi avizare a documentaţiei de închiriere consideră că este necesară completarea documentaţiei de către instituţiile din subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului, se va acorda un termen de maximum 10 zile în vederea completării cu datele/actele solicitate. Articolul 12Termenul pentru transmiterea avizului privind documentaţia de închiriere către instituţiile din subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului este de 5 zile de la data emiterii acestuia. Secţiunea CLicitaţia publică Articolul 13 (1) Ministerul Tineretului şi Sportului şi instituţiile din subordine au obligaţia de a publica în cel puţin un ziar de circulaţie naţională şi locală, inclusiv pe website-ul propriu, cu cel puţin 14 zile înainte de data fixată pentru organizarea licitaţiei, un anunţ de participare care cuprinde următoarele date:a)denumirea instituţiei care organizează licitaţia; b)condiţiile de participare; c)cuantumul şi forma garanţiei de participare; d)descrierea generală a bunului imobil care urmează a fi închiriat; e)data, adresa şi ora-limită a depunerii ofertelor, data şi locul deschiderii acestora; f)modul de obţinere a documentelor licitaţiei, garanţia de participare şi modalităţile de plată a acesteia. (2) Ofertele se depun cu cel puţin 24 de ore înainte de data organizării licitaţiei. Ofertele se depun în plic sigilat la sediul instituţiei subordonate Ministerului Tineretului şi Sportului din domeniul sportului, care derulează procedura licitaţiei, indicat în anunţul de participare, până la data-limită de depunere menţionată în anunţ.(3) Plicul exterior trebuie să fie marcat cu denumirea şi adresa titularului dreptului de administrare şi cu inscripţia „A nu se deschide înainte de data de .............., ora ...., locul ........ ............“ şi va indica bunul imobil pentru care este depusă oferta; un plic interior sigilat trebuie să cuprindă înscrisuri reprezentând documentaţia de calificare, fiind marcat în mod vizibil în acest sens, şi un alt plic interior sigilat, aflat în interiorul plicului exterior, pe care se va inscripţiona numele ofertantului şi care va include oferta financiară.(4) Toate documentele care alcătuiesc oferta trebuie să fie semnate cu numele în clar de reprezentantul legal sau de împuternicitul special autorizat să angajeze ofertantul în contractul de închiriere şi să aibă trecută data la care s-a redactat respectivul document. Orice ştersătură, adăugare, interliniere sau scris peste cel dinainte sunt valide numai dacă sunt vizate de către persoana autorizată să semneze oferta. Nu sunt admise completări ulterioare ale documentaţiei de calificare. Articolul 14(1) Ofertele depuse se analizează şi se evaluează de către o comisie numită în acest scop prin ordin al ministrului tineretului şi sportului, denumită în continuare comisia de evaluare, sau, după caz, prin decizie a conducătorului instituţiei publice iniţiatoare a licitaţiei.(2) Comisia de evaluare este alcătuită dintr-un număr impar de membri şi are un preşedinte, care stabileşte modalitatea de lucru a comisiei. Pentru fiecare membru al comisiei de evaluare se va desemna cel puţin un membru supleant, care va înlocui membrul comisiei de evaluare care nu poate fi prezent din motive obiective sau se află în stare de incompatibilitate.(3) Atribuţiile comisiei de evaluare sunt:a)deschiderea ofertelor; b)verificarea îndeplinirii condiţiilor de participare de către ofertanţi, inclusiv a termenului în care ofertele au fost depuse; c)verificarea ofertei în corelaţie cu cerinţele caietului de sarcini; d)stabilirea ofertelor neeligibile sau neconforme şi a motivelor care stau la baza respingerii acestora; e)întocmirea hotărârii de evaluare prin care se stabileşte oferta câştigătoare; f)în cazuri justificate, elaborarea unei propuneri de anulare a licitaţiei. (4) Comisia de evaluare este legal întrunită numai în prezenţa tuturor membrilor, iar deciziile se iau cu votul majorităţii membrilor.(5) Membrii comisiei de evaluare care nu sunt de acord cu decizia adoptată au dreptul de a-şi prezenta punctul de vedere separat, printr-o notă scrisă ataşată hotărârii de evaluare.(6) Deciziile comisiei de evaluare se validează/aprobă de conducătorii instituţiilor iniţiatoare ale licitaţiei.(7) Calificarea/Descalificarea ofertanţilor se comunică în şedinţă şi se consemnează în procesul-verbal încheiat cu această ocazie. Oferta financiară a ofertantului descalificat nu se mai deschide, plicul rămânând sigilat. Lipsa oricărui document de calificare sau depunerea unui document care în ziua deschiderii nu era în interiorul perioadei de valabilitate atrage descalificarea ofertantului aflat într-o astfel de situaţie.(8) Pentru ofertanţii calificaţi se citeşte oferta financiară, după care se întocmeşte un proces-verbal.(9) În cel mult 10 zile lucrătoare comisia de evaluare va desemna oferta câştigătoare. Articolul 15Dacă până la expirarea termenului-limită de depunere a ofertelor nu se depun cel puţin două oferte, titularul dreptului de administrare reia procedura de atribuire a contractului de închiriere de la etapa publicării anunţului de participare. Articolul 16În situaţia în care, după deschiderea ofertelor, nu sunt cel puţin două oferte care îndeplinesc cerinţele din caietul de sarcini, procedura de licitaţie se reia de la etapa publicării anunţului de participare. Articolul 17În situaţia în care, după repetarea procedurii de licitaţie, se prezintă o singură ofertă care îndeplineşte cerinţele caietului de sarcini, contractul se atribuie titularului acestei oferte. Articolul 18Rezultatul licitaţiei se comunică tuturor participanţilor în termen de 7 zile de la data desemnării ofertei câştigătoare. Articolul 19(1) Contestaţiile se formulează în termen de 3 zile lucrătoare, calculate de la data comunicării rezultatului licitaţiei, şi se depun în acelaşi loc unde s-au depus ofertele.(2) Soluţionarea contestaţiilor se face în termen de 7 zile lucrătoare de la data înregistrării, de către o comisie constituită în acest scop, iar rezultatul se comunică celor în cauză în cel mult două zile lucrătoare. Comisia analizează contestaţia formulată şi decide admiterea sau respingerea acesteia, întocmind în acest scop un proces-verbal. În situaţia în care contestaţia este fondată, comisia anulează sau modifică hotărârea adoptată iniţial. Rezultatul soluţionării contestaţiei va fi comunicat contestatarului în termen de două zile lucrătoare de la soluţionare.(3) Din comisia de soluţionare a contestaţiilor nu pot face parte persoanele care au analizat şi au evaluat ofertele. Secţiunea DAtribuirea contractului de închiriere Articolul 20În termen de 15 zile de la împlinirea termenului de contestare sau de la soluţionarea contestaţiei, dacă o asemenea cale de atac a fost formulată, conducătorului instituţiei care a organizat licitaţia îi revine obligaţia de a încheia contractul de închiriere, în formă scrisă, cu ofertantul a cărui ofertă a fost stabilită ca fiind câştigătoare. Articolul 21Refuzul ofertantului declarat câştigător de a încheia contractul de închiriere în termen de 15 zile atrage reţinerea garanţiei de participare la licitaţie. Articolul 22În situaţia în care ofertantul declarat câştigător refuză încheierea contractului de închiriere, acesta se poate încheia cu ofertantul clasat pe locul următor. Capitolul IVDispoziţii finale Articolul 23(1) Contractul de închiriere şi actele adiţionale la acesta care presupun investiţii din partea locatorului se transmit, în termen de 15 zile de la data încheierii, Direcţiei juridice, contencios şi politici de personal din cadrul Ministerului Tineretului şi Sportului, în vederea verificării respectării cerinţelor din caietul de sarcini şi a clauzelor din contractul-cadru.(2) Contractul de închiriere va cuprinde în mod obligatoriu prevederile din contractul-cadru, clauzele din caietul de sarcini şi alte clauze convenite de părţi în funcţie de specificul bunului închiriat, fără ca acestea să contravină obiectivelor închirierii.(3) Contractele de închiriere şi actele adiţionale ulterioare încheiate cu nerespectarea prevederilor din caietul de sarcini referitoare la preţ, durată şi destinaţie sunt lovite de nulitate şi nu produc efecte. Articolul 24Instituţiile din subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului din domeniul sportului au obligaţia de a asigura păstrarea documentelor care stau la baza încheierii contractului de închiriere pe toată durata contractului şi cel puţin 5 ani de la data încetării acestuia. ANEXĂla procedură Formula de calcul privind stabilirea chiriei după finalizarea investiţiei: Vi Vcf = , Si x Nr.a x 12 luni unde: Vcf - valoarea chiriei finale; Vi - valoarea investiţiei; Si - suprafaţa închiriată; Nr.a - număr de ani. ANEXA Nr. 2CONTRACT-CADRU de închiriere a bunurilor imobile din domeniul public al statului, aflate în administrarea Ministerului Tineretului şi Sportului sau a instituţiilor publice din subordine Capitolul IPărţile contractante ........ ................ ................ ................ ................ ........ ..........., (instituţia din subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului) cu sediul în localitatea ........ ................ ................ ........., judeţul/sectorul ........ .........., str. ........ ........ ............... nr. ......, cont ........ ............. nr. ............, deschis la ........ ................ ........, cod fiscal nr. ........ ................ ........., reprezentat/reprezentată prin ........ ................ ............., având funcţia de ........ .............., în calitate de locator, şi ........ ................ ................ ................ ........ ............, cu sediul în localitatea ........ ................ ........., judeţul/sectorul ........ ..........., str. ........ ................ ........ ............ nr. ......, înregistrată la Oficiul National al Registrului Comerţului cu nr. ........... din ........ ..............., cont nr. ........ ..............., deschis la ........ ................ ..........., cod fiscal........ ........., reprezentată prin ........ ................ ................ ................ ........, având funcţia de ........ ................ ............, în calitate de locatar, au convenit încheierea prezentului contract de închiriere, cu respectarea următoarelor clauze: Capitolul IIObiectul contractului Articolul 1Locatorul se obligă să asigure locatarului folosinţa bunului imobil ........ ........ ............., situat în ........ ........ ..........., având datele de identificare ........ ................ ................ ........... Structura spaţiului închiriat este următoarea (exemplu): • birou 25 mp • birou 17 mp • holuri 23 mp • vestiare ...mp • salon servire ...mp • bucătărie ...mp • sala spectacol ...mp Articolul 2Locatorul predă locatarului bunul imobil închiriat la data de ........ ........ ............ . Predarea-primirea bunului imobil închiriat se va consemna în procesul-verbal de predare/primire care va fi încheiat, datat, semnat şi ştampilat de părţile contractante, menţionându-se totodată starea fizică a imobilului, dotările şi utilităţile de care acesta beneficiază în momentul predării-primirii; după primirea în folosinţă a bunului imobil, locatarul nu poate formula obiecţii cu privire la starea bunului imobil închiriat. Predarea-primirea bunului se va efectua după constituirea garanţiei de bună execuţie de către locatar, conform art. 17. Capitolul IIIScopul contractului Articolul 3(1) Bunul imobil închiriat este dat în folosinţa locatarului pentru ........ ................ ................ ................ .......... . (destinaţia) (2) Destinaţia bunului imobil închiriat nu poate fi schimbată. Capitolul IVDurata contractului Articolul 4 (1) Prezentul contract se încheie pe o perioadă de ...... ani, cu începere de la data de ........ ........ .......... şi până la data de .............. .(2) Prezentul contract se încheie cu acordul părţilor cu o perioadă de maximum 15 ani. Capitolul VPreţul contractului şi modalităţile de plată Art. 5. - Preţul închirierii - chiria - este de ............... euro/ m2/lună/fără TVA, plătibili în lei la cursul Băncii Naţionale a României din ziua în care se face plata, după cum urmează: Exemplu:

• birou 25 mp x 6 euro/mp
• birou 15 mp x 6 euro/mp
• salon evenimente 90 mp x 5 euro/mp
• bucătărie 22 mp x 6 euro/mp
• holuri 35 mp x 2 euro/mp
• grupuri sanitare 15 mp x 2 euro/mp
• vestiar 35 mp x 3 euro/mp
• magazie 65 mp x 3 euro/mp
TOTAL FĂRĂ TVA INCLUS

Articolul 6(1) Plata chiriei se face lunar, până la fiecare dată de 10 a lunii în curs pentru luna ce va urma.(2) Neplata chiriei la data stabilită constituie o încălcare a prezentului contract, iar chiriaşul datorează penalităţi de întârziere în cuantum de ....% din suma datorată pe fiecare zi de întârziere, începând cu data scadenţei şi până la data plăţii efective. Cuantumul penalităţilor poate depăşi valoarea sumei asupra căreia sunt calculate.(3) Neplata chiriei pentru o perioadă de 3 luni consecutive atrage rezilierea de plin drept a contractului, fără punere în întârziere, fără alte formalităţi prealabile şi fără intervenţia instanţei judecătoreşti, precum şi obligarea chiriaşului la plata de daune-interese. Locatorul poate renunţa la efectele pactului comisoriu mai sus menţionat, informându-l în acest sens pe locatar, care rămâne obligat în continuare la achitarea chiriei restante. Capitolul VIDrepturile şi obligaţiile părţilor VI.1. Drepturile locatorului Articolul 7Locatorul are dreptul: a)să primească chiria în condiţiile şi la termenele stipulate în prezentul contract; b)să controleze executarea obligaţiilor locatarului şi respectarea condiţiilor închirierii, având dreptul să constate, lunar sau ori de câte ori este nevoie şi fără a stânjeni folosinţa bunului de către locatar, starea integrităţii bunului care face obiectul contractului şi dacă acesta este folosit potrivit destinaţiei stabilite; c)să denunţe unilateral contractul, în condiţii bine justificate (lucrări de consolidare, amenajare exterioară) cu condiţia notificării locatarului, cu cel puţin 60 de zile înainte de data la care denunţarea urmează să producă efecte juridice.VI.2. Obligaţiile locatorului Articolul 8Locatorul se obligă: a)să predea bunul imobil închiriat, precum şi toate accesoriile sale în starea corespunzătoare destinaţiei în vederea căreia a fost închiriat; procesul-verbal de predare-primire face parte integrantă din contract; b)să garanteze pentru liniştita şi utila folosinţă a bunului imobil închiriat, fiind răspunzător faţă de locatar pentru evicţiune şi pentru viciile ascunse ale lucrului; c)să verifice periodic modalitatea de respectare a obligaţiilor chiriaşului şi dacă bunul imobil închiriat este folosit conform destinaţiei pentru care a fost încheiat contractul de închiriere; d)să depună toate diligenţele pentru rezolvarea oricăror probleme apărute în derularea prezentului contract.VI.3. Obligaţiile locatarului Articolul 9Locatarul se obligă: a)să respecte statutul juridic de proprietate publică al bunului închiriat şi să nu desfăşoare fapte şi acte juridice care să aducă atingere dreptului de proprietate publică; b)să respecte prevederile regulamentului de ordine interioară al locatorului cu privire la activităţile administrative, de ordine şi disciplină; c)să întrebuinţeze pe toată durata închirierii bunul imobil închiriat ca un bun proprietar, cu bună-credinţă şi potrivit destinaţiei care rezultă din contract, purtând răspunderea pentru toate pagubele produse din culpa sa; d)să suporte pe toată durata contractului cheltuielile referitoare la utilităţile consumate pentru folosinţa bunului imobil închiriat, respectiv ........ .........; e)să execute la timp şi în bune condiţii lucrările de întreţinere şi reparaţii normale ce îi incumbă, în vederea menţinerii bunului imobil închiriat în starea în care l-a primit în momentul încheierii contractului; f)să plătească chiria la termenul stipulat în contract şi contravaloarea utilităţilor în termen de 15 zile de la data recepţionării facturii; g)să nu tulbure desfăşurarea celorlalte activităţi în bunul imobil, desfăşurate de către locator sau alţi chiriaşi; h)să răspundă pentru distrugerea totală sau parţială a bunului imobil închiriat, care s-ar datora culpei sale; i)să permită locatorului să controleze modul în care este utilizat bunul imobil închiriat şi starea acestuia, la termenul stabilit în contract; j)să nu aducă modificări bunului imobil închiriat decât cu acordul prealabil, în scris, al Ministerului Tineretului şi Sportului, care se solicită de către locator, la cererea locatarului, şi cu respectarea legislaţiei în vigoare privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii şi a reglementărilor privind documentaţiile urbanistice aprobate; k)să restituie bunul imobil închiriat la expirarea/încetarea din orice cauză a contractului în starea în care l-a primit, conform procesului-verbal de predare-primire, luându-se în considerare gradul normal de uzură; l)să răspundă integral pentru deteriorările aduse bunului imobil închiriat de către persoanele aduse de acesta în spaţiu, precum prepuşii, vizitatorii etc.; m)să execute la timp şi în condiţii optime reparaţiile locative, de întreţinere a bunului imobil închiriat, inclusiv ale instalaţiilor accesorii acestuia, care permit furnizarea utilităţilor; n)să nu cedeze contractul şi să nu subînchirieze bunul imobil ce constituie obiectul prezentului contract; o)să nu angajeze şi/sau să permită desfăşurarea unor activităţi ilegale în bunul imobil (spaţiul) închiriat; p)să nu schimbe destinaţia sau specificul bunului imobil închiriat şi/sau a/al bazei materiale ce face obiectul prezentului contract; q)să obţină avizele şi autorizaţiile necesare desfăşurării activităţilor în cadrul bunului imobil închiriat, cu respectarea legislaţiei în vigoare.VI.4. Drepturile locatarului Articolul 10Locatarul are dreptul să primească bunul imobil închiriat şi accesoriile acestuia în stare corespunzătoare spre a fi utilizat conform destinaţiei stabilite potrivit prezentului contract şi să aibă acces la utilităţile pe care le va plăti separat de chirie. Capitolul VIIRăspunderea contractuală, penalităţi şi daune-interese Articolul 11Pentru neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a obligaţiilor prevăzute în prezentul contract, părţile răspund potrivit prevederilor legii. Articolul 12Partea în culpă se obligă să plătească despăgubiri care să acopere integral paguba suferită de cealaltă parte pentru nerespectarea parţială sau totală ori pentru îndeplinirea defectuoasă a clauzelor contractuale. Capitolul VIIIRezilierea contractului Articolul 13Neexecutarea/Executarea necorespunzătoare a obligaţiilor asumate de către una dintre părţi dă dreptul părţii lezate să rezilieze contractul, prin notificare scrisă, şi să pretindă daune-interese. Rezilierea nu va avea efect asupra obligaţiilor deja scadente între părţi. Articolul 14În cazul în care s-a depăşit termenul de plată a contravalorii utilităţilor cu 60 de zile de la data scadenţei sau în cazul nerespectării unei alte obligaţii asumate de locatar, prezentul contract se reziliază de drept, fără punere în întârziere, fără alte formalităţi şi fără intervenţia vreunei instanţe de judecată. Capitolul IXForţa majoră Articolul 15(1) Prin forţă majoră, în sensul prezentului contract, se înţelege o împrejurare externă cu caracter excepţional, absolut invincibilă şi absolut imprevizibilă.(2) Părţile vor fi exonerate de răspundere pentru neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a prevederilor prezentului contract ca urmare a unor condiţii de forţă majoră.(3) Partea afectată de un caz de forţă majoră are obligaţia de a anunţa respectivul caz în scris celeilalte părţi imediat ce a luat cunoştinţă de producerea acestuia.(4) Forţa majoră se va proba prin documente eliberate de autorităţile şi instituţiile abilitate în acest sens, în cel mult 15 zile de la data producerii cazului de forţă majoră.(5) Forţa majoră suspendă executarea prezentului contract-cadru de închiriere.(6) Partea afectată de un caz de forţă majoră are obligaţia de a anunţa în scris celeilalte părţi imediat ce a luat cunoştinţă despre încetarea respectivului caz şi de a relua imediat executarea prezentului contract.(7) Părţile vor depune toate diligenţele pentru prevenirea şi/sau limitarea efectelor cazurilor de forţă majoră. Capitolul XSubînchirierea Articolul 16Subînchirierea în tot sau în parte a bunului imobil închiriat ori cesiunea contractului de închiriere unui terţ este interzisă. Capitolul XIGaranţia de bună execuţie Articolul 17(1) În scopul garantării îndeplinirii întocmai a obligaţiei de plată a chiriei, precum şi a obligaţiei de reparare a oricărui prejudiciu suferit de locator prin neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă de către locatar a obligaţiilor prevăzute în prezentul contract, locatarul se obligă să constituie, prin scrisoare de garanţie bancară, în termen de 10 zile de la încheierea prezentului contract, o garanţie de bună execuţie.(2) Locatorul poate executa garanţia de bună execuţie, fără nicio formalitate prealabilă, în cazul în care locatarul nu îşi îndeplineşte obligaţiile contractuale.(3) În cazul executării garanţiei de bună execuţie, locatarul are obligaţia reconstituirii acesteia la valoarea iniţială, în termen de 15 zile de la data executării, sub sancţiunea rezilierii de plin drept a contractului, fără punere în întârziere, fără alte formalităţi prealabile şi fără intervenţia instanţei judecătoreşti.(4) Toate comisioanele şi spezele bancare, precum şi alte cheltuieli necesare executării garanţiei de bună execuţie se suportă de către locatar.(5) Pentru anul calendaristic în curs garanţia de bună execuţie este de ..... lei, reprezentând 30% din valoarea în curs a contractului, şi se pune la dispoziţia locatorului în termen de 10 zile de la data încheierii contractului de închiriere, sub sancţiunea rezilierii de plin drept a contractului, fără punere în întârziere, fără alte formalităţi prealabile şi fără intervenţia instanţei judecătoreşti.(6) Pentru fiecare dintre anii următori, garanţia este de 30% din chiria aferentă anului precedent şi se pune la dispoziţia locatorului până la 31 ianuarie a anului pentru care se constituie garanţia, sub sancţiunea rezilierii de plin drept a contractului, fără punere în întârziere şi fără formalităţi prealabile şi fără intervenţia instanţelor judecătoreşti. Capitolul XIIÎncetarea contractului Articolul 18Locaţiunea poate înceta prin: a)acordul de voinţă al părţilor; b)expirarea termenului pentru care a fost încheiată; c)pieirea bunului; d)rezilierea pentru neexecutarea obligaţiilor; e)din orice alte cauze prevăzute de lege sau de prezentul contract. Articolul 19La expirarea termenului pentru care a fost încheiat, contractul încetează de drept, tacita relocaţiune nu operează, contractul putând fi prelungit numai prin acordul părţilor exprimat în scris. Capitolul XIIILitigii Articolul 20Orice litigiu izvorât din încheierea, executarea, modificarea, încetarea şi interpretarea clauzelor prezentului contract se va soluţiona pe cale amiabilă, iar dacă acest lucru nu este posibil, va fi supus spre soluţionare instanţelor române competente. Capitolul XIVDispoziţii finale Articolul 21Legea aplicabilă prezentului contract este legea română. Articolul 22Orice modificare a prezentului contract se poate face numai prin act adiţional semnat şi stampilat de ambele părţi, avizat sau, după caz, aprobat de către conducerea Ministerului Tineretului şi Sportului. Articolul 23Orice comunicare între părţi trebuie expediată la adresele menţionate la cap. I, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, prin curier sau prin fax, cu confirmarea expedierii acesteia. În situaţia în care comunicarea se face prin poştă, aceasta va fi considerată primită la data menţionată pe confirmarea de primire, iar în cazul în care comunicarea se face prin fax, aceasta va fi considerată recepţionată în a doua zi lucrătoare de la data expedierii acesteia. Articolul 24(1) La data recepţiei finale orice investiţie, modernizare sau construcţie adusă bunului imobil închiriat, de către locatar, va trece, în condiţiile legii, cu acceptul locatorului şi fără vreo pretenţie pecuniară din partea locatarului, în proprietatea publică/privată a statului român, respectiv în administrarea Ministerului Tineretului şi Sportului.(2) Lucrările de investiţie, modernizare sau construcţie vor fi realizate conform proiectelor aprobate, cu resursele financiare şi materiale ale locatarului, iar de la momentul recepţiei finale, valoarea investiţiei se va recupera lunar din contravaloarea chiriei, conform formulei de calcul privind stabilirea chiriei după finalizarea investiţiei prezentate în anexa la Procedura de închiriere a bunurilor imobile din domeniul public al statului, aflate în administrarea Ministerului Tineretului şi Sportului, aprobată prin Ordinul ministrului tineretului şi sportului nr. 511/2013. Articolul 25Prezentul contract s-a încheiat astăzi ........ ........., la ........ ................ ............, în 3 (trei) exemplare, dintre care unul pentru fiecare parte şi un exemplar pentru Ministerul Tineretului şi Sportului. Locator, ................ Locatar, ...............


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 511/2013

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 511 din 2013
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 511/2013
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu