Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 4713 din 23 august 2010

privind aprobarea Regulamentului de organizare ?i functionare a casei corpului didactic si a Metodologiei de încadrare a personalului didactic si didactic auxiliar în casele corpului didactic

ACT EMIS DE: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII, TINERETULUI SI SPORTULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 630 din 10 septembrie 2010



In conformitate cu prevederile art. 50 şi 162 din Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

în baza prevederilor art. 5 alin. (2) lit. d) şi art. 32 alin. (2) lit. e) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 81/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, cu modificările ulterioare,

ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a casei corpului didactic, cuprins în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Se aprobă Metodologia de încadrare a personalului didactic şi didactic auxiliar în casele corpului didactic, cuprinsă în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 3. - Cu data intrării în vigoare a acestui ordin, se abrogă orice dispoziţii contrare.

Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 5. - Direcţia generală management, resurse umane şi reţea şcolară din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, inspectoratele şcolare şi casele corpului didactic vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului,

Daniel Petru Funeriu

ANEXA Nr. 1

REGULAMENT

de organizare şi funcţionare a casei corpului didactic

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - (1) Casa corpului didactic este unitate conexă a învăţământului preuniversitar, care funcţionează în fiecare judeţ, respectiv în municipiul Bucureşti, în baza prevederilor art. 50 alin. (1) din Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 5 alin. (2) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) Casa corpului didactic poate organiza filiale în judeţ, respectiv în sectoarele municipiului Bucureşti.

Art. 2. - (1) Casa corpului didactic este instituţie cu personalitate juridică, cu sediu, patrimoniu, siglă şi sigiliu, subordonată metodologic Direcţiei generale management, resurse umane şi reţea şcolară din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.

(2) Pe plan local, activitatea casei corpului didactic este coordonată şi controlată de inspectoratul şcolar, conform prevederilor art. 142 alin. (m) din Legea nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 3. - Misiunea casei corpului didactic este de a promova inovaţia şi reforma în educaţie, de a asigura cadrul pentru dezvoltarea personală şi profesională a personalului din învăţământul preuniversitar, în corelaţie cu standardele profesionale pentru profesiunea didactică, standardele de calitate şi competenţele profesionale.

Art. 4. - Casa corpului didactic are ca obiectiv principal organizarea activităţilor de formare continuă şi a activităţilor cu caracter ştiinţific, metodic şi cultural pentru personalul din învăţământul preuniversitar, în conformitate cu prevederile art. 162 alin. (1) din Legea nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 5. - Funcţiile casei corpului didactic:

a) organizator de programe de formare continuă pentru personalul didactic şi didactic auxiliar din învăţământul preuniversitar;

b) centru de resurse, inovaţie şi expertiză în formarea continuă a personalului didactic şi a managerilor educaţionali;

c) centru de informare-documentare şi consultanţă pentru personalul din învăţământul preuniversitar;

d) centru de iniţiere şi de organizare de activităţi ştiinţifice, metodice şi culturale;

e) editare şi difuzare de carte şi publicaţii;

f) consiliere în managementul proceselor de dezvoltare personală şi organizaţională;

g) centru metodologic pentru bibliotecarii şi documentariştii din învăţământul preuniversitar;

h) marketing educaţional: analiza nevoilor de formare, definirea produselor şi serviciilor oferite (oferta de programe de formare continuă), promovarea şi furnizarea acestora;

i) bancă de date pentru resursele umane cu statut de formator în principalele domenii (curriculum, evaluare, management etc), inspectori şcolari responsabili cu formarea continuă, consultanţi şi experţi;

j) centru de organizare a activităţilor de petrecere a timpului liber (excursii tematice, şcoli de vară, festivităţi jubiliare pentru instituţii/personalităţi, reuniuni tradiţionale de ziua învăţătorului, ziua copilului etc, înfiinţarea unui club al cadrelor didactice care să prilejuiască întâlniri, schimburi de opinii).

Art. 6. - (1) Pentru realizarea programelor proiectate, casa corpului didactic colaborează cu specialişti/experţi atât din cadrul instituţiilor furnizoare de pregătire iniţială, cât şi al celor de formare continuă - instituţii/organizaţii acreditate de Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.

(2) Extensia în teritoriu a programelor casei corpului didactic se poate asigura şi prin derularea unor seturi de programe de formare la distanţă.

Art. 7. - Casa corpului didactic funcţionează şi în calitate de furnizor de programe de formare continuă pentru personalul din învăţământul preuniversitar. Programele de formare continuă oferite de casa corpului didactic în această calitate se vor supune acreditării de către Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.

Art. 8. - Casa corpului didactic stabileşte relaţii de parteneriat cu instituţii de învăţământ de toate gradele, institute de cercetare ştiinţifică, societăţi ştiinţifice profesionale, biblioteci, organizaţii guvernamentale şi nonguvernamentale din ţară şi străinătate, persoane fizice/juridice etc, cu atribuţii în domeniul învăţământului, educaţiei şi cercetării.

Art. 9. - Casa corpului didactic are drept de editură, tipografie, centru de multiplicare, librărie şi poate realiza mijloace de învăţământ, programe pe calculator, material didactic. Casa corpului didactic poate tipări/edita revistă proprie sau alte tipuri de publicaţii (caiete metodice, studii, ghiduri metodice etc.) în care valorifică şi popularizează experienţa şi activitatea de cercetare în educaţie.

Art. 10. -Activităţile casei corpului didactic se desfăşoară cu prioritate în teritoriul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti şi în reţeaua naţională a unităţilor de învăţământ.

Art. 11. - (1) Activitatea care se desfăşoară în şi de către casa corpului didactic este apolitică şi nediscriminatorie.

(2) In spaţiile aparţinând casei corpului didactic sunt interzise:

- activităţi contrare prevederilor Constituţiei României, republicată;

- activităţi ale partidelor, formaţiunilor politice;

- activităţi de propagandă politică sau prozelitism religios;

- activităţi care încalcă normele generale de moralitate.

(3) Casa corpului didactic poate închiria spaţiile temporar disponibile, în condiţiile respectării legislaţiei în vigoare.

Art. 12. - (1) Casele corpului didactic pot avea denumirea simplă „Casa Corpului Didactic a Judeţului............./Municipiului Bucureşti" sau pot purta numele unei personalităţi reprezentative din domeniul educaţiei, în semn de recunoaştere a activităţii depuse.

(2) Atribuirea unei denumiri casei corpului didactic se face prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului, la solicitarea instituţiei, înaintată Direcţiei generale management, resurse umane şi reţea şcolară din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.

(3) Solicitarea de aprobare privind atribuirea unei denumiri casei corpului didactic va fi însoţită de:

- memoriu de fundamentare (expunere de motive);

- decizia consiliului de administraţie al casei corpului didactic;

- acordul consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar;

- avizul organelor administraţiei publice locale (consiliul judeţean/consiliul local).

CAPITOLUL II

Structura organizatorică şi funcţională a casei corpului didactic

Art. 13. - Structura casei corpului didactic cuprinde:

a) conducerea:

- director;

- consiliu de administraţie;

b) Serviciul resurse, informare, documentare, consultanţă:

- compartimentul programe (profesori-metodişti);

- bibliotecă;

- informatizare;

- editură (după caz).

Domeniul de activitate al serviciului:

- investigarea nevoilor de perfecţionare, rezultate din:

• introducerea unor conţinuturi/cerinţe noi în programele/ legislaţia actuală;

nevoi rezultate din inspecţia şcolară care reclamă, pentru anumite cadre didactice, necesitatea perfecţionării pe arii/domenii anume;

• nevoi concrete, exprimate de potenţialii beneficiari;

- constituirea de cataloage cu oferte de programe de formare continuă, comunicarea ofertelor şi receptarea înscrierilor pe canale organizatoric eficiente;

- organizarea/găzduirea unor programe de formare şi dezvoltare profesională oferite de furnizori de formare acreditaţi;

- furnizarea de programe de formare continuă, acreditate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, pe baza unei oferte care răspunde exigenţelor actuale de pregătire continuă, derivă din problematica reformei curriculare şi ţine cont de nevoile individuale de dezvoltare profesională exprimate de personalul din învăţământul preuniversitar;

- consultanţă/consiliere pentru dezvoltare profesională/ organizaţională;

- organizarea de cursuri de iniţiere;

- activitate de cercetare, inovaţie, expertiză;

- activitate de informare-documentare;

- organizarea de activităţi metodico-ştiinţifice, sesiuni de comunicări, expoziţii permanente de carte, manuale, prezentări şi lansări de carte/lucrări de specialitate, mese rotunde, întâlniri tematice cu scriitori, artişti, oameni de ştiinţă;

- organizarea de activităţi cultural-artistice şi loisir (cenacluri, cluburi, formaţii artistice/sportive, excursii);

- proiectare, editare, difuzare de mijloace de învăţământ, carte şi auxiliare educaţionale;

- gestionarea documentelor de intrare/ieşire ale instituţiei;

- inventarierea şi arhivarea documentelor corespunzătoare stagiilor şi activităţilor de formare continuă derulate (suporturi de curs, tabele nominale cu participanţii etc);

c) Compartimentul financiar:

- răspunde de gestionarea resurselor financiare, de contabilitate.

CAPITOLUL III

Personalul angajat

Art. 14. - Casa corpului didactic are stat de funcţii propriu, avizat de inspectorul şcolar general şi aprobat de Direcţia generală management, resurse umane şi reţea şcolară din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.

Art. 15. - Casa corpului didactic îşi poate realiza programele şi cu personal de specialitate din alte unităţi, în sistem de plată cu ora sau pe baze contractuale, în condiţiile legii.

Art. 16. - (1) Angajarea ca director al casei corpului didactic se face prin concurs, pe baza metodologiei elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului; numirea şi revocarea directorului se fac prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului.

(2) In baza ordinului de numire în funcţie, directorul casei corpului didactic încheie un contract de management educaţional cu ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului, pe o perioadă determinată de cel mult 4 ani. Directorul casei corpului didactic este evaluat anual.

(3) Directorul casei corpului didactic beneficiază de indemnizaţie de conducere, în condiţiile legii, şi de rezervare de catedră.

(4) Funcţia de director al casei corpului didactic este echivalentă cu funcţia de inspector şcolar general adjunct. Directorul casei corpului didactic se subordonează direct inspectorului şcolar general.

Art. 17. - Ocuparea posturilor vacante de profesor-metodist constituite în normă întreagă se realizează prin concurs specific, pe baza metodologiei elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.

Art. 18. - (1) Consiliul de administraţie al casei corpului didactic este format din 3-5 membri şi are următoarea componenţă:

- directorul casei corpului didactic - preşedinte;

- un inspector şcolar general adjunct;

- reprezentanţi ai serviciului resurse, informare, documentare, consultanţă;

- responsabilul compartimentului financiar;

- reprezentanţi ai instituţiilor partenere ale casei corpului didactic sau reprezentanţi ai comunităţii locale.

Secretarul consiliului de administraţie este numit de director dintre membrii acestuia; el consemnează într-un registru special procesele-verbale ale şedinţelor.

(2) Consiliul de administraţie are rol de decizie în domeniul administrativ.

(3) Consiliul de administraţie este ales anual, în şedinţă de analiză şi proiectare a activităţii, şi se întruneşte lunar sau ori de câte ori consideră necesar directorul sau o treime din membrii consiliului.

(4) Hotărârile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea simplă de voturi din numărul membrilor componenţi ai acestuia.

(5) In cazul în care hotărârile consiliului de administraţie contravin legislaţiei în vigoare, directorul are drept de veto, informând în acest sens inspectorul şcolar general.

(6) Atribuţiile consiliului de administraţie:

a) elaborează strategiile şi planurile de activitate ale instituţiei, pe care le înaintează spre aprobare inspectoratului şcolar;

b) realizează proiectul de buget, pe care îl înaintează spre aprobare inspectoratului şcolar;

c) elaborează regulamentul de ordine interioară al instituţiei, pe care îl înaintează spre aprobare inspectoratului şcolar. Prevederile acestuia nu trebuie să le încalce pe cele ale altor acte normative elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului;

d) aprobă, la propunerea directorului, fişele de post pentru personalul angajat;

e) elaborează/aplică instrumentele de evaluare şi stabileşte calificativele anuale pentru personalul angajat în instituţie;

f) aplică reglementările în vigoare privind acordarea stimulentelor salariale, precum şi a sancţiunilor;

g) aprobă perioadele concediului de odihnă, pe baza solicitărilor scrise, pentru personalul angajat în instituţie;

h) stabileşte strategia de realizare şi gestionare a resurselor financiare extrabugetare, conform legislaţiei în vigoare.

Art. 19. - (1) Preşedintele consiliului de administraţie are obligaţia de a convoca, cel puţin semestrial, o adunare generală, la care participă toţi angajaţii permanenţi ai instituţiei.

(2) Modul de organizare şi de desfăşurare, precum şi competenţele adunării generale se stabilesc prin regulamentul de ordine interioară al casei corpului didactic.

Art. 20. - (1) Incadrarea cu personal a casei corpului didactic se face în conformitate cu prevederile Metodologiei de încadrare cu personal didactic şi didactic auxiliar în casa corpului didactic, elaborată de Direcţia generală management, resurse umane şi reţea şcolară din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.

(2) Personalul didactic care îşi desfăşoară activitatea în casa corpului didactic este încadrat, prin detaşare în interesul învăţământului sau prin concurs, la propunerea directorului instituţiei, prin decizie emisă de inspectorul şcolar general, iar personalul didactic auxiliar este încadrat prin decizie emisă de directorul casei corpului didactic.

CAPITOLUL IV

Dispoziţii finale

Art. 21. - Salarizarea personalului casei corpului didactic, cheltuielile materiale necesare funcţionării instituţiei, precum şi finanţarea activităţilor de formare continuă, iniţiate şi organizate de casa corpului didactic şi avizate sau acreditate, se asigură de la bugetul de stat de către Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.

Art. 22. - Cadrele didactice încadrate la casa corpului didactic beneficiază de toate drepturile prevăzute în Legea nr. 128/1997, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 23. - Veniturile realizate de casa corpului didactic din diverse surse vor fi evidenţiate într-un cont de venituri extrabugetare. Fondurile obţinute din cursuri contra cost, editură, tipografie, librărie, sponsorizări etc. se gestionează la nivelul instituţiei, conform legislaţiei în vigoare.

Art. 24. - (1) Fondurile băneşti provenite de la buget sunt vărsate în contabilitatea inspectoratului şcolar judeţean. Consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, la începutul anului bugetar, repartizează bugetul casei corpului didactic în baza unei analize de nevoi, elaborată de casa corpului didactic în funcţie de oferta educaţională şi de planul managerial al acesteia.

(2) Bugetul alocat este adus la cunoştinţa consiliului de administraţie al casei corpului didactic.

NOTĂ:

In termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului regulament, directorul şi consiliul de administraţie al casei corpului didactic vor elabora şi aproba Regulamentul de ordine interioară.

ANEXA Nr. 2

METODOLOGIE

de încadrare a personalului didactic şi didactic auxiliar în casele corpului didactic

I. Director

Art. 1. - Se normează un post de director pentru fiecare casă a corpului didactic.

Art. 2. - (1) Funcţia de director al casei corpului didactic se ocupă prin concurs, pe baza metodologiei elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului. Numirea şi revocarea directorului se fac prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului.

(2) In baza ordinului de numire în funcţie, directorul casei corpului didactic încheie un contract de management educaţional cu ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului, pe o perioadă de 4 ani, care poate fi prelungit, cu acordul părţilor, în urma evaluării performanţelor manageriale.

Art. 3. - Condiţiile de încadrare ca director al casei corpului didactic sunt precizate în Metodologia de organizare şi desfăşurare a concursului pentru funcţiile de inspector şcolar general, inspector şcolar general adjunct din inspectoratul şcolar şi de director al casei corpului didactic, aprobată prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului.

Art. 4. - Norma de activitate a directorului casei corpului didactic este de 40 ore săptămânal, fără obligaţie de predare la catedră; directorul beneficiază de indemnizaţie de conducere, în condiţiile legii, şi de rezervare a catedrei.

II. Profesori-metodişti

Art. 5. - Normarea posturilor de profesori-metodişti la nivelul casei corpului didactic se realizează prin raportare la numărul de personal didactic şi didactic auxiliar existent la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti. Astfel, se normează un post de profesor-metodist la un număr de circa 1.500 personal didactic, dar nu mai puţin de două posturi pentru fiecare casă a corpului didactic.

Art. 6. - Condiţii de încadrare pentru profesorul-metodist:

- studii universitare cu diplomă de licenţă, corespunzătoare funcţiei didactice din învăţământul preuniversitar (conform prevederilor art. 7 alin. 3 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare);

- titular în învăţământul preuniversitar;

- cel puţin gradul didactic II în învăţământ;

- vechime în învăţământ de minimum 6 ani, cu competenţe dobândite în managementul educaţional, managementul de proiect, precum şi competenţe dobândite în activitatea cu adulţii în domeniul formării continue.

Art. 7. - Angajarea ca profesor-metodist se face prin concurs specific, pe baza metodologiei elaborate de Direcţia generală management, resurse umane şi reţea şcolară din Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.

Art. 8. - Norma de activitate a profesorului metodist este de 40 de ore săptămânal, cu obligaţie de predare la catedră, de două ore săptămânal, în specialitatea înscrisă pe diploma de studii.

Art. 9. - Cadrul didactic titular în învăţământul preuniversitar şi angajat prin concurs la casa corpului didactic beneficiază de rezervare a postului didactic sau a catedrei.

Art. 10. - Personalul didactic încadrat prin concurs la casa corpului didactic pe funcţia de profesor-metodist va fi evaluat anual de către o comisie propusă de directorul instituţiei şi avizată de inspectorul şcolar general.

Art. 11. - (1) Casa corpului didactic poate angaja profesori- formatori, profesori-asociaţi, mentori de dezvoltare profesională care realizează efectiv activitate de formare în specialitatea lor şi/sau aria curriculară respectivă.

(2) Profesorul-formator îşi poate desfăşura activitatea la catedră, cu normă întreagă şi plata cu ora la casa corpului didactic.

Art. 12. - Domeniile de competenţă pentru profesorul-metodist:

- testarea, prin investigaţii proprii de teren, în colaborare cu inspectorii şcolari de specialitate, inspectorul responsabil cu dezvoltarea profesională, directorii unităţilor de învăţământ, responsabilii cu formarea continuă din şcoli, a nevoii reale de formare continuă la nivel individual şi al unităţilor de învăţământ;

- identificarea şi valorificarea resurselor umane (formatori);

- întocmirea de proiecte de programe de formare continuă: obiective, suport de curs propus de formatori, buget estimativ pe categorii de cheltuieli;

- prezentarea proiectului de program de formare consiliului de administraţie al casei corpului didactic, care avizează folosirea programului în cadrul ofertei de formare a instituţiei;

- monitorizarea/evaluarea derulării programului;

- centralizarea şi promovarea ofertei de formare educaţională provenite de la instituţii specializate şi de la inovatorii din reţea privind formarea continuă a personalului didactic, dezvoltarea parteneriatului social şi comunitar etc;

- participarea la expertizarea proiectelor de programe prezentate casei corpului didactic pentru înscrierea la programele naţionale şi internaţionale în domeniul educaţiei şi descoperirea de surse alternative de finanţare a acestora la nivel zonal;

- asigurarea consilierii metodologice a acţiunilor de formare continuă în afara casei corpului didactic (unităţi şcolare, zone defavorizate) organizate de alţi furnizori de formare continuă acreditaţi (societăţi profesionale, asociaţii, fundaţii, organizaţii nonguvernamentale etc).

III. Bibliotecar/Documentarist

Art. 13. - Se normează un post de bibliotecar sau de documentarist pentru fiecare bibliotecă a casei corpului didactic.

Art. 14. - Pentru ocuparea funcţiilor didactice auxiliare de bibliotecar şi documentarist trebuie îndeplinite următoarele condiţii de studii: absolvirea cu examen de diplomă a unei instituţii de învăţământ, secţia de biblioteconomie, sau a altor instituţii de învăţământ ai căror absolvenţi au studiat în timpul şcolarizării disciplinele de profil din domeniul biblioteconomiei; pot ocupa funcţia de bibliotecar/documentarist şi alţi absolvenţi ai învăţământului superior, postliceal sau liceal cu diplomă, pe perioadă determinată, dacă au urmat un curs de iniţiere în domeniu. Funcţiile didactice auxiliare de bibliotecar şi documentarist pot fi ocupate şi de persoanele care au absolvit cu diplomă ciclul I de studii universitare de licenţă sau ciclul II de studii universitare de masterat în profilul postului (conform prevederilor art. 8 lit. a) şi i) din Legea nr. 128/1997, cu modificările şi completările ulterioare).

Art. 15. - (1) Domeniile de competenţă pentru bibliotecar/ documentarist:

- facilitarea accesului la informaţie;

- facilitarea folosirii unor surse documentare, cu ajutorul tehnicilor de informare şi comunicare educative;

- practicarea unei politici documentare prospective (elaborarea de dosare de documentare, de bibliografii care să susţină orientările politicilor educative şi ale programelor şcolare etc);

- asigurarea completării judicioase a fondului documentar (achiziţii, abonamente, donaţii, schimb, transfer), în conformitate cu programele şcolare şi în funcţie de nevoile de lectură ale utilizatorilor;

- contribuţii la crearea şi gestionarea unui fond documentar pluridisciplinar şi multimedia;

- contribuţii la dezvoltarea capacităţii de cercetare documentară;

- îndrumare bibliografică directă a beneficiarilor;

- realizarea operaţiilor de evidenţă - popularizare, depozitare, catalogare, clasificare, împrumut interbibliotecar, achiziţii, casare (aprobate);

- organizarea acţiunilor de popularizare a colecţiilor bibliotecii/mediatecii;

- organizarea de standuri educaţionale, expoziţii permanente de carte şi/sau manuale, prezentări şi lansări de carte/lucrări de specialitate, mese rotunde, întâlniri tematice cu scriitori etc;

- difuzare de mijloace de învăţământ, carte, auxiliare educaţionale;

- organizarea, coordonarea activităţii de formare continuă pentru bibliotecarii din unităţile de învăţământ;

- acordarea asistenţei metodologice de specialitate pentru bibliotecarii instituţiilor de învăţământ preuniversitar din judeţ;

- stabilirea relaţiilor cu instituţiile editoare;

- promovarea/favorizarea relaţiei cu presa.

(2) Atribuţiile angajaţilor pe posturile de bibliotecar, respectiv documentarist sunt diferenţiate şi sunt prevăzute în fişa postului.

IV. Informatician

Art. 16. - Se normează un post de informatician pentru fiecare casă a corpului didactic care dispune de o reţea de calculatoare.

Art. 17. - Condiţii de încadrare pentru informatician: absolvirea cu diplomă a unei instituţii de învăţământ superior sau a unei unităţi de învăţământ preuniversitar de profil. Funcţia didactică auxiliară de informatician se poate ocupa şi de persoanele care au absolvit cu diplomă ciclul I de studii universitare de licenţă sau ciclul II de studii universitare de masterat în profilul postului.

Art. 18. - (1) Domeniul de competenţă pentru informatician:

- tehnoredactarea cataloagelor cu oferte de programe de formare continuă;

- software educaţional;

- coordonarea operaţiilor implicate de redactarea, editarea, multiplicarea oricăror publicaţii ale casei corpului didactic;

- organizarea de cursuri de iniţiere în utilizarea computerului;

- realizarea bazelor de date utile desfăşurării optime a activităţii în casa corpului didactic;

- realizarea de demonstraţii multimedia;

- organizarea, coordonarea activităţii de formare continuă pentru informaticienii din sistemul de învăţământ.

(2) Atribuţiile angajaţilor pe posturile de informatician sunt prevăzute în fişa postului.

Art. 19. - (1) Angajarea personalului didactic auxiliar (bibliotecar, documentarist, informatician ) se face prin concurs, organizat conform legii, la nivelul casei corpului didactic.

(2) Persoanele angajate pe post de informatician la casa corpului didactic beneficiază de rezervarea catedrei dacă sunt titulare pe o catedră de specialitate în învăţământ.

(3) Norma de activitate pentru personalul didactic auxiliar angajat la casa corpului didactic este de 40 de ore săptămânal.

V. Administrator financiar

Art. 20. - Se normează jumătate de post de administrator financiar, cu studii superioare sau medii, dacă instituţia este ordonator terţiar de credite.

Art. 21. - La nivelul casei corpului didactic posturile se utilizează în funcţie de necesar şi sunt avizate anual prin statele de funcţii de către inspectorul şcolar general şi aprobate de Direcţia generală management, resurse umane şi reţea şcolară din Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.

Art. 22. - Modificarea numărului de posturi se face cu aprobarea Direcţiei generale management, resurse umane şi reţea şcolară din Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, la propunerea consiliului de administraţie al casei corpului didactic, propunere avizată de inspectorul şcolar general.

Art. 23. - Posturile se normează în limitele creditelor bugetare aprobate, conform legii.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 4713/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 4713 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu