ORDIN
Nr. 471 din 25 septembrie 1990
pentru aprobarea Normelor cu privire la organizarea spectacolelor, concertelor,
a altor activitati artistice si distractive la care se percep tarife de intrare
ACT EMIS DE: MINISTERUL CULTURII
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 108 din 27 septembrie 1990
In temeiul prevederilor Decretului nr. 12/1989 privind infiintarea
Ministerului Culturii, pentru asigurarea unui cadru legal organizarii si
desfasurarii spectacolelor, concertelor, altor activitati artistice si
distractive la care se percep tarife de intrare, pentru reglementarea modului
de contractare si colaborare in relatiile organizatorilor de manifestari
artistice si distractive cu artistii si formatiile artistice apartinand tuturor
genurilor interpretative, se dispun urmatoarele:
1. Se aproba Normele cu privire la organizarea spectacolelor, concertelor,
a altor activitati artistice si distractive la care se percep tarife de
intrare. Acestea fac parte integranta din prezentul ordin.
2. Prevederile prezentului ordin intra in vigoare de la data de 15
octombrie 1990, data la care Normele cu privire la organizarea manifestarilor
si programelor artistice, precum si a programelor de discoteca, aprobate prin
dispozitiile fostului C.C.E.S. nr. 523 si 524/15.XII.1985, ca si alte
reglementari contrare, se abroga.
3. Directia generala economica, organizare, dezvoltare va comunica
prezentul ordin: Ministerului Comertului si Turismului, Ministerului
Invatamantului si Stiintei, Radioteleviziunii Romane, Ministerului Apararii
Nationale, Ministerului de Interne, Uniunii Centrale a Cooperativelor
Mestesugaresti, Ministerului Tineretului si Sportului, Ministerului Finantelor,
Bancii Nationale a Romaniei, uniunilor, asociatiilor, ligilor, societatilor cu
profil cultural artistic, "ROMSTAR" din cadrul I.C.E.
"ARTEXIM", Centrului de perfectionare a personalului din cultura si
arta, de pregatire postliceala si postuniversitara din subordinea Ministerului
Culturii, directiilor specializate si oficiului juridic din Ministerul
Culturii, precum si altor organisme centrale, institutii si unitati economice
interesate.
Ministerul Culturii va lua masuri, in acelasi timp, pentru publicarea
prezentului ordin, precum si a normelor care fac parte integranta din acesta,
in Monitorul Oficial.
Ministrul culturii AVIZAM FAVORABIL
Andrei Plesu Ministrul finantelor
Theodor Stolojan
NORME
cu privire la organizarea spectacolelor, concertelor, a altor activitati
artistice si distractive la care se percep tarife de intrare
Art. 1
Au dreptul sa organizeze spectacole, concerte, programe de discoteca si
alte activitati artistice si distractive (denumite in continuare activitati
artistice si distractive) cu percepere de tarife de intrare:
- teatrele, institutiile muzicale, formatiile folclorice si ansamblurile
artistice profesioniste, Circul de stat;
- "ROMSTAR" din cadrul I.C.E. "ARTEXIM" si alte unitati
specializate din subordinea Ministerului Culturii;
- casele de cultura, cluburile, caminele culturale, centrele judetene
pentru conservarea traditiei si creatiei populare, precum si scolile de arta si
meserii;
- Radioteleviziunea Romana;
- institutiile de invatamant artistic de toate gradele;
- unitatile specializate din reteaua comerciala a Ministerului Comertului
si Turismului (hoteluri, baruri, restaurante).
Art. 2
Au dreptul, de asemenea, sa organizeze activitati artistice si distractive,
cu percepere de tarife de intrare, uniunile, asociatiile, ligile si societatile
cu profil cultural-artistic infiintate in conditiile legii, unitatile de natura
celor de la art. 1 cu caracter particular, agentiile private de impresariat
artistic, alte persoane fizice sau juridice autorizate; categoria persoanelor
fizice sau juridice autorizate include si interpretii individuali sau grupurile
de interpreti, cu specificitate distincta, constituite din papusari, marionetisti,
artisti de circ.
Art. 3
Unitatile specializate din reteaua comerciala a Ministerului Comertului si
Turismului pot organiza activitati distractiv-artistice specifice (programe de
divertisment, muzicale, muzical-coregrafice, discoteci), numai in cladirile
proprii prevazute cu spatii destinate acestui scop (hoteluri, baruri,
restaurante).
Art. 4
Organizatorii activitatilor artistice si distractive la care se percep
tarife de intrare, de natura celor la care se refera prezentele norme, raspund
de pregatirea si desfasurarea acestora sub semnul calitatii, dupa criterii
profesionale de specialitate.
Art. 5
Organizatorii de activitati artistice si distractive la care se percep
tarife de intrare precizati la art. 2 au obligatia sa inregistreze, pentru
fiecare activitate artistica si distractiva in parte, la organele fiscale pe
teritoriul carora isi au sediul - in cazul persoanelor fizice, domiciliul -,
contractele incheiate cu salariatii si colaboratorii artistici, tehnici sau cu
alte contributii la realizarea programelor. De asemenea, organizatorii de la
art. 2 percep tarife de intrare, pe baza de bilete tiparite, cu aprobarea
organelor fiscale pe teritoriul carora isi au sediul sau domiciliul, vizate,
dupa tiparire, de aceste organe. Obligatia inregistrarii, la organele fiscale
pe teritoriul carora isi au sediul sau domiciliul, a contractelor incheiate cu
salariatii si colaboratorii artistici, tehnici sau cu alte contributii la
realizarea activitatilor artistice si distractive la care se percep tarife de
intrare o au si organizatorii mentionati la art. 1 din prezentele norme.
Art. 6
Fara exceptie, organizatorii de activitati artistice si distractive, la
care se percep tarife de intrare, au obligatia ca premergator trecerii la popularizarea
si desfasurarea efectiva a acestora, in regim de turneu sau numai in
localitatile de resedinta, sa prezinte inspectoratelor judetene de cultura,
spre luare in evidenta, itinerariile cuprinzand localitatile (localitatea),
salile (sala) si datele (data) la care vor avea loc reprezentatiile.
Anunturile efectuate prin mijloacele mass-media, afisele, programele de
sala, alte procedee de reclama folosite pentru popularizarea activitatilor
artistice si distractive la care se percep tarife de intrare vor trebui,
obligatoriu, sa includa antetul sub care isi desfasoara activitatea
organizatorii, in cazul institutiilor mentionate la art. 1, denumirea cu care
s-au inregistrat juridic si sub care au fost autorizati sa functioneze, in
cazul organizatorilor la care se refera art. 2 din prezentele norme.
Prevederile acestui articol se aplica si in cazul activitatilor artistice
si distractive la care se percep tarife de intrare, care se prezinta
(desfasoara) in municipiul Bucuresti, indiferent de subordonarea sau statutul
organizatorilor mentionati in art. 1 si 2 ale prezentelor norme.
Art. 7
La sustinerea activitatilor artistice si distractive la care se percep
tarife de intrare, initiate de institutiile culturale si celelalte unitati de
stat mentionate la art. 1 si de organizatorii precizati la art. 2 din
prezentele norme, pot colabora, cu plata, in conditiile si pe baza
reglementarilor in vigoare, urmatoarele categorii de artisti si specialisti in
domeniul artei interpretative:
a) interpreti profesionisti incadrati pe posturi de specialitate artistica
in teatre sau institutii muzicale ori in alte unitati, indiferent de profilul
si subordonarea acestora;
b) artisti liber profesionisti, posesori de atestate, eliberate de Comisia
centrala de atestari de pe langa Ministerul Culturii, care au dreptul la
exercitarea acestei profesii in diferite specialitati interpretative;
c) cadre didactice din unitatile de invatamant artistic de toate gradele si
de la scolile de arta si meserii, studenti ai institutiilor de invatamant
superior artistic, precum si pensionari care au ocupat posturi de specialitate
artistica in teatre si institutii muzicale.
Art. 8
Organizatorii de activitati artistice si distractive la care se percep
tarife de intrare, care utilizeaza colaboratori cu plata, vor incheia contracte
de colaborare dupa modelul anexat, direct cu colaboratorii prevazuti la art. 7
din prezentele norme; contractele devin valabile numai dupa ce au fost
inregistrate de catre acestia la organele fiscale, potrivit art. 5.
Art. 9
Institutiile profesioniste de spectacole si concerte, casele de cultura,
caminele culturale, cluburile, centrele pentru conservarea traditiei si
creatiei populare, precum si scolile de arta si meserii din reteaua sistemului
de stat, vor putea presta servicii artistice pentru agenti economici (de stat
sau particulari), cat si pentru populatie (programe muzicale sustinute de
formatii si interpreti individuali, programe de divertisment de diferite genuri
interpretative etc.), in conditiile prevederilor prezentelor norme si pe baza
de contracte de prestari servicii incheiate cu beneficiarii.
Art. 10
Pentru prestarile de servicii efectuate de unitatile prevazute la articolul
precedent, tariful se va stabili pe baza de deviz (antecalculatie), care va
cuprinde: cheltuielile directe (salariile personalului, impozitul pe fondul de
salarizare si cote de asigurari sociale, plata colaboratorilor utilizati,
materialele, combustibilul si energia consumate, cheltuielile de deplasare
etc.), o cota de regie de cel putin 100% calculata asupra cheltuielilor cu
salariile, precum si un beneficiu de 5% care se aplica la totalul cheltuielilor
cuprinse in deviz.
Institutiile prestatoare de servicii vor remite beneficiarilor devizul pentru
a fi analizat si acceptat. Dupa primirea acordului respectiv, devizul semnat de
ambele parti constituie temeiul legal al tarifului prestatiei.
Art. 11
Remunerarea colaboratorilor, inclusiv a celor utilizati pentru sustinerea
programelor artistice si de orchestra din discoteci, baruri si restaurante, se
face in functie de genul reprezentatiilor, in raport cu nivelul interpretativ
al artistilor, cu contributia adusa la pregatirea si sustinerea acestora,
corespunzator tarifelor stabilite prin Ordinul nr. 375/1990 al Ministerului
Culturii, in baza Hotararii Guvernului Romaniei nr. 263/10.III.1990.
Art. 12
Plata remuneratiilor de colaborare se face direct colaboratorilor de catre
organizatorii care au incheiat contractele de colaborare.
In cazul colaborarilor contractate de unitatile cultural-artistice de stat,
ca prestari de servicii pentru diferiti beneficiari, remuneratiile de
colaborare ale artistilor profesionisti se achita de catre organizatori, dupa
cum urmeaza:
- unitatii prestatoare de servicii, odata cu celelalte plati cuvenite
pentru prestatia de serviciu, in situatia cand artistii profesionisti
colaboreaza in cadrul obligatiilor profesionale individuale de munca stabilite
de conducerea unitatii pe baza reglementarilor in vigoare;
- direct artistilor profesionisti, in situatia cand acestia au fost
contractati nemijlocit de catre organizatori.
Art. 13
Colaborarile realizate intre teatre si institutiile muzicale cu personalul
artistic al acestora pentru sustinerea de spectacole, concerte, recitaluri
etc., cuprinse in planurile repertoriale ale unitatilor respective, precum si
colaborarea personalului artistic al acestor unitati cu Casa de discuri
"Electrecord", Radioteleviziunea Romana si studiourile cinematografice
pentru imprimarea de discuri, benzi magnetice, casete video, casete sau pentru
turnarea unor filme etc., se realizeaza corespunzator normelor emise in acest
sens de catre Ministerul Culturii.
Art. 14
Pana la aparitia unor noi reglementari, organizatorii de activitati
artistice si distractive au obligatia de a respecta prevederile legale in
vigoare cu privire la tarifele maxime de intrare stipulate in Decretul nr.
295/1983. Cu aceasta precizare, tarifele de intrare la activitatile artistice
si distractive se stabilesc dupa cum urmeaza:
- pentru activitatile artistice si distractive organizate de institutiile
profesioniste de spectacole si concerte din sistemul Ministerului Culturii, de
catre unitatile respective, cu avizul inspectoratelor judetene de cultura sau
al municipiului Bucuresti si al directiei specializate a Ministerului Culturii
(in cazul institutiilor de spectacole si concerte si alte unitati subordonate
direct acestuia);
- pentru activitatile artistice si distractive organizate de caminele
culturale, casele de cultura, cluburile, scolile de arta si meserii, centrele
judetene pentru conservarea traditiei si creatiei populare, de alte institutii
si asezaminte culturale, de catre acestea, cu avizul inspectoratelor judetene
de cultura sau al municipiului Bucuresti;
- pentru programele organizate de unitatile specializate din reteaua
comerciala si a Ministerului Comertului si Turismului, de catre acestea, cu
avizul forului tutelar judetean sau al municipiului Bucuresti;
- pentru activitatile artistice si distractive initiate de organizatorii
mentionati la art. 2, de catre acestia, la nivelul tarifelor inscrise pe
biletele tiparite, in scopul difuzarii, cu aprobarea organelor fiscale pe
teritoriul carora isi au sediul sau domiciliul.
Art. 15
Accesul la activitatile artistice si distractive la care se percep tarife
de intrare, desfasurate in organizarea institutiilor mentionate la art. 1, se
face numai pe baza de bilete tipizate, care se inregistreaza, gestioneaza,
difuzeaza si deconteaza in conformitate cu reglementarile legale.
Tiparirea biletelor de intrare pentru caminele culturale, cluburile, casele
de cultura, centrele judetene pentru conservarea traditiei si creatiei
populare, precum si scolile de arta si meserii, se va face, la comanda
inspectoratelor judetene de cultura sau al municipiului Bucuresti, prin
D.P.P.T. (Directia pentru presa, publicitate si tiparituri - fostul I.S.I.A.P.,
piata Presei Libere nr. 1, Bucuresti); celelalte institutii din cuprinsul art.
1 isi asigura biletele de intrare prin comenzi proprii adresate aceleiasi
unitati specializate.
Art. 16
Accesul la activitatile artistice si distractive la care se percep tarife
de intrare, desfasurate sub egida organizatorilor mentionati la art. 2, se face,
de asemenea, numai pe baza de bilete tipizate. Biletele se tiparesc numai prin
Directia pentru presa, publicitate si tiparituri (fostul I.S.I.A.P.), la
comanda si pe cheltuiala organizatorilor, cu inscrierea antetului sub care
acestia functioneaza.
Comenzile de tiparire se vizeaza de organele fiscale pe teritoriul carora
organizatorii de la art. 2 isi au sediul sau domiciliul, dupa caz, iar biletele
tiparite, insotite de facturile emise de unitatile tipografice, se depun,
pentru viza, la aceleasi organe.
Numarul si valoarea biletelor consumate se comunica trimestrial, de catre
organizatorii de activitati artistice si distractive de la art. 2, organelor
fiscale care le-au vizat.
Se interzice folosirea de bilete nevizate de organele fiscale sau pentru
incasarea unor sume mai mari decat cele tiparite pe bilet.
Biletele scoase din uz, ca urmare a incetarii activitatii, modificarii
tarifelor etc., se prezinta de catre organizatorul de spectacole la organele
financiare, pentru distrugere in prezenta sa.
Art. 17
Organizatorii de activitati artistice si distractive la care se percep
tarife de intrare, nominalizati in art. 1 si 2 din prezentele norme, precum si
cei mentionati in Dispozitia nr. 452/1972, tabelul tarifar nr. VIII, emisa pe
baza H.C.M. nr. 632/24 aprilie 1957, capitolul III, sectiunea a III-a, art. 81,
vor plati Uniunii compozitorilor remuneratii de folosinta pentru utilizarea
lucrarilor muzicale romanesti si straine (a fonogramelor, in cazul
discotecilor), cu sau fara texte literare, la tarifele stabilite prin
reglementarile in vigoare.
O data cu plata remuneratiilor de folosinta, unitatile respective vor
inainta Uniunii compozitorilor si listele cuprinzand titlurile lucrarilor
interpretate, autorii acestora, precum si, dupa caz, autorii textelor literare.
Din remuneratiile de folosinta incasate corespunzator prevederilor acestui
articol, Uniunea compozitorilor va vira Uniunii scriitorilor remuneratiile
cuvenite pentru texte literare si scenarii, dupa retinerea unui comision pentru
acoperirea cheltuielilor de urmarire si incasare a acestor remuneratii.
Nivelul comisionului se va stabili pe baza unor conventii anuale incheiate
intre Uniunea compozitorilor si Uniunea scriitorilor.
Art. 18
Institutiile profesioniste de spectacole si celelalte unitati de la art. 1,
precum si organizatorii de la art. 2, care platesc remuneratii de colaborare la
activitatile artistice si distractive la care se percep tarife de intrare, vor
retine si vira operativ impozitele si taxele cuvenite bugetului statului,
calculate potrivit normelor in vigoare.
Art. 19
Institutiile culturale de stat care au in folosinta sali de spectacole sau
spatii in care se pot desfasura activitati artistice si distractive, la
solicitarea altor organizatori decat cei mentionati la art. 1, pot pune la
dispozitia acestora, prin inchiriere, salile de spectacole si spatiile
respective.
Avandu-se in vedere nivelul cheltuielilor efectuate de proprietarii
salilor/spatiilor pe durata inchirierii acestora (lumina, incalzire, apa,
curatenie, uzura instalatiilor etc.), cuantumul chiriilor se stabileste
contractual, prin intelegerea partilor, intre 15-25% din venitul brut realizat
de organizatori ca urmare a vanzarii biletelor de intrare.
Personalul salariat al salilor (spatiilor inchiriate) pus la dispozitia
organizatorilor, in afara programului sau de munca, se va remunera de catre
acestia in conformitate cu reglementarile in vigoare.
Pentru institutiile culturale de stat de la art. 1 care efectueaza turnee
sau sustin reprezentatii artistice in localitatile de resedinta in alte sali
din proprietatea statului decat cele care le apartin, cuantumul chiriei se
stabileste, prin intelegerea partilor, intr-un procent de pana la 15% din suma
bruta a incasarilor realizate.
In cazul institutiilor profesioniste de spectacole si concerte, venitul
brut care se ia in calcul la stabilirea chiriei nu cuprinde contravaloarea
"timbrului teatral" si a "timbrului muzical" instituite
prin decrete-lege promulgate in anul 1990.
Art. 20
Nerespectarea prevederilor prezentului ordin atrage dupa sine suspendarea
reprezentatiilor (turneelor), discotecilor de catre factorii cu atributii in
acest sens (inspectoratele culturale judetene sau al municipiului Bucuresti,
circumscriptiile financiare teritoriale, organele de stat imputernicite),
sanctiuni administrative, contraventionale si, dupa caz penale sau, in situatia
artistilor liber profesionisti, retragerea atestatelor pentru perioade limitate
de timp ori ridicarea definitiva a acestora.
Contestatiile privitoare la ridicarea atestatelor se vor inainta
inspectoratelor judetene de cultura sau al Municipiului Bucuresti, care vor
referi Comisiei centrale pentru atestarea calitatii de artist liber
profesionist, de pe langa Ministerul Culturii, asupra oportunitatii masurilor
respective.
Art. 21
Prevederile de la art. 20, mai putin cele care se refera strict la artistii
liber profesionisti, se aplica si conducatorilor institutiilor profesioniste de
spectacole si concerte, precum si ai altor unitati culturale de stat care
organizeaza sau gazduiesc manifestari artistice cu incalcarea prezentelor
norme, precum si celor care aproba sau faciliteaza participarea sau plata
ilegala a artistilor care sustin asemenea manifestari.
Alte dispozitii
Art. 22
Institutiile profesioniste de spectacole si concerte, celelalte unitati de
la art. 1, precum si organizatorii de la art. 2, pot folosi in reprezentatii si
artisti individuali sau formatii artistice din strainatate, cu conditia
contractarii acestora exclusiv prin intermediul institutiilor sau agentiilor
romanesti autorizate sa efectueze servicii in domeniul impresariatului
artistic, cu respectarea normelor legale privind plata si impozitarea
onorariilor convenite contractual.
Schimburile de formatii artistice intre localitati din zona de frontiera,
intre orase infratite sau judete si localitati care au relatii traditionale de
colaborare se desfasoara, de regula, fara perceperea unor taxe de intrare. In
cazul in care se percep taxe de intrare, se va proceda corespunzator
prevederilor din prezentele norme.
Art. 23
Inspectoratele judetene de cultura si al municipiului Bucuresti,
institutiile artistice profesioniste, casele de cultura, caminele culturale,
cluburile, alte asezaminte culturale, unitatile din reteaua comerciala sau a
Ministerului Comertului si Turismului nu vor permite, sub nici un motiv,
desfasurarea, pe teritoriul sau in sediile lor, a spectacolelor, concertelor si
altor activitati artistice sau distractive care nu sunt organizate
corespunzator prevederilor din prezentele norme, indiferent de organizatori si
subordonarea acestora.
ANEXA 1
Circumscriptia financiara teritoriala
......................................
Inregistrat cu nr. ..... din .........
Semnatura, L.S
..............
CONTRACT DE COLABORARE Nr. ......
din ...............
Intre unitatea/organizatorul ......................................... cu
sediul in localitatea ................., strada ..............., nr. ......,
judetul (sectorul) ........, in calitate de beneficiar,
reprezentata/reprezentat prin ......................... functia (calitatea)
................, pe de o parte, si ............, cu domiciliul in localitatea
..........., strada ........... nr. ....., judetul (sectorul) .............,
posesor al buletinului de identitate seria ...... nr. ..., eliberat de
.................. la data de ............, cu nr. ........, posesor al
atestatului de artist liber profesionist nr. ......, specialitatea
..............., incadrat la .............., cu sediul in localitatea
................., strada .............., nr. ........, judetul (sectorul)
..........., in functia de .............., in calitate de colaborator, a
intervenit prezentul contract de colaborare avand ca obiect^1)
........................................................................
........................................................................
........................................................................
........................................................................
........................................................................
........................................................................
Pentru realizarea obiectului prezentului contract, colaboratorul se
obliga:^2)
- sa se preocupe de pregatirea repertoriului propriu, dupa criterii
profesionale, in conditii de maxima exigenta interpretativa si in total consens
cu scenariul (programul) convenit cu beneficiarul;
- prin repertoriul abordat, prin modalitatile interpretative adoptate in
reprezentatiile pentru care a fost contractat, sa asigure calitatea,
profesionalitatea prestatiei;
- sa fie prezent la locul desfasurarii reprezentatiei cu cel putin 1/2 ora
premergator inceperii acesteia;
- sa accepte modalitatile de reclama pe care beneficiarul le considera
eficiente;
- in caz de forta majora, sa recurga la serviciile unor inlocuitori numai
cu acordul beneficiarului;
- in reprezentatii sa manifeste o conduita onorabila, demna de un reprezentant
al specialitatii artistice pe care o practica, sa respecte regulamentele de
ordine interioara ale salilor in care se va produce, regulile de folosire a
spatiilor, normele de securitate a muncii si de paza contra incendiilor;
- in caz de imbolnavire sau in alte situatii, independente de vointa sa,
care il fac indisponibil la una sau mai multe reprezentatii, sa anunte
beneficiarul in timp util pentru a fi inlocuit, urmand sa prezinte acestuia
certificat medical sau alte acte de natura sa dovedeasca incapacitatea sau
indisponibilitatea sa de a se prezenta la program;
- sa depuna la beneficiar, in timpul derularii contractului de colaborare,
atestatul de artist liber profesionist pe care-l detine;
- sa nu participe, pe durata contractului, la sustinerea altor programe
artistice/reprezentatii, chiar cu titlu gratuit, fara acordul prealabil al
beneficiarului.
Colaboratorul se mai obliga:^3)
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................
Beneficiarul se obliga:^4)
- sa asigure conditii corespunzatoare desfasurarii activitatii
colaboratorului in perioada contractului, intr-un regim de activitate artistica
de ...... ore zilnic, din care ......... ore pentru repetitii;
- sa puna la dispozitia colaboratorului spatiile si dotarile necesare
pentru ca acesta sa-si poata indeplini integral obligatiile asumate;
- sa asigure, pe durata desfasurarii programului, potrivit practicii
artistice curente, pauzele si timpul de odihna necesar;
- sa programeze, saptamanal, ziua libera a colaboratorului, avand in vedere
specificul activitatii artistice din unitatea de care a fost contractat, precum
si interesele profesionale, strict legale, ale beneficiarului;
- sa organizeze, pe cheltuiala sa, cu consultarea colaboratorului, reclama
programului artistic (reprezentatiei) sustinut in exclusivitate sau la care
contribuie acesta;
- sa restituie colaboratorului, la expirarea contractului de colaborare,
atestatul de artist liber profesionist;
- pentru perioada de colaborare sa elibereze colaboratorului o adeverinta
din care sa rezulte durata contractului, precum si veniturile brute si nete
realizate de catre acesta;
- sa efectueze plata drepturilor de colaborare/onorarii (pe reprezentatie,
saptamanal, bilunar, lunar - cum se convine) in suma de ........ lei brut, din
care beneficiarul va varsa la bugetul statului impozitul pe venit datorat de
colaborator si stabilit potrivit reglementarilor in vigoare;
- in legatura cu plata drepturilor de colaborare, beneficiarul isi mai
asuma urmatoarele obligatii legate de efectuarea unor remuneratii suplimentare
ocazionale (pentru repetitiile cu public la care se percep taxe de intrare,
pentru a doua reprezentatie sustinuta in aceeasi zi, pentru conditii de
desfasurare speciale, neprevazute, care pot aparea pe durata colaborarii,
pentru onorarea unor prime de mare succes la public, cu influenta asupra
cresterii nivelului incasarilor pe parcursul turneelor, in principal etc.)^5).
.......................................................................
.......................................................................
.......................................................................
.......................................................................
.......................................................................
Beneficiarul se mai obliga: ^6)
........................................................................
........................................................................
........................................................................
........................................................................
Modificarea conditiilor prezentului contract (inclusiv rezilierea lui inainte
de termen) poate avea loc numai cu acordul partilor.
Nerespectarea prevederilor prezentului contract atrage dupa sine:
- in cazul colaboratorului, consecintele care decurg din reglementarile in
vigoare;
- in cazul beneficiarului sau, dupa caz, al sefului de unitate, suportarea
integrala a pagubelor materiale pricinuite prin fapta lor, celelalte consecinte
care rezulta din legislatia specifica.
Incheiat in 3 (trei) exemplare, cate unul pentru fiecare dintre parti si al
treilea pentru circumscriptia financiara teritoriala la care se face
inregistrarea contractului.
Valabil pana la data de ...................
BENEFICIAR, COLABORATOR,
Am luat la cunostinta,
(Dupa caz, sef de unitate)
NOTA:
Prezentul contract se constituie intr-un document cu clauze orientative,
care pot fi detaliate, restranse sau dezvoltate numeric si adaptate
specificului colaborarii.
---------------
^1) Se inscrie continutul colaborarii, ca obiect al contractului.
^2) Se bareaza ceea ce nu corespunde.
^3) Se inscriu obligatiile specifice asumate.
^4) Se bareaza ceea ce nu corespunde.
^5) Beneficiarul precizeaza modul in care se angajeaza sa procedeze avand
in vedere prevederile clauzei respective.
^6) Se inscriu obligatiile specifice asumate.