ORDIN Nr. 447
din 13 iunie 2007
pentru aprobarea Procedurii
privind declararea starii de insolvabilitate a debitorilor persoane fizice sau
juridice, conform prevederilor art. 172 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si
completarile ulterioare
ACT EMIS DE:
MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 447 din 2 iulie 2007
In temeiul prevederilor art. 11 alin. (4) din Hotărârea
Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Economiei şi Finanţelor,
în vederea aplicării unitare a
prevederilor art. 172 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de
procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul economiei si finantelor emite următorul ordin:
Art. 1. - (1) Se aprobă
Procedura privind declararea stării de insolvabilitate a debitorilor persoane
fizice sau juridice, conform prevederilor art. 172 din Ordonanţa Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, prevăzută în anexa care face parte integrantă din
prezentul ordin.
(2) Pentru punerea în aplicare a celor prevăzute în
Procedura privind declararea stării de insolvabilitate a debitorilor persoane
fizice sau juridice, se aprobă modelul formularelor
cuprinse în anexele nr. 1 -3 la aceasta.
(3) Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de
utilizare şi de arhivare a formularelor cuprinse în anexele nr. 1 -3 la
procedură sunt prevăzute în anexa nr. 4 la procedură.
Art. 2. - Direcţia generală de administrare a marilor
contribuabili, Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti,
administraţiile finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi
direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, administraţiile finanţelor
publice implicate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian
ANEXA
PROCEDURA
privind declararea stării de insolvabilitate a debitorilor persoane fizice sau juridice,
conform prevederilor art. 172 din Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare
A. Dispoziţii generale privind procedura de
declarare a stării de insolvabilitate
1. Prezenta procedură este aplicabilă persoanelor
fizice sau juridice care îndeplinesc condiţiile legale în această materie.
2. Creanţele fiscale pentru care se analizează
posibilitatea declarării stării de insolvabilitate sunt reprezentate atât de
obligaţiile fiscale principale, cât şi de obligaţiile fiscale accesorii
aferente acestora.
3. In situaţia în care se constată îndeplinirea
condiţiilor legale în materie, debitorul în cauză va fi declarat insolvabil în
baza unui proces-verbal întocmit de compartimentul cu atribuţii de executare
silită din cadrul organului fiscal competent, vizat de compartimentul juridic
al acestuia sau al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene, după caz,
şi aprobat de conducătorul organului fiscal.
4. Procesul-verbal de declarare a stării de
insolvabilitate se întocmeşte în 3 exemplare, dintre care unul se păstrează la
dosarul de executare, unul la compartimentul cu atribuţii în evidenţa analitică
pe plătitori, iar celălalt se transmite debitorului declarat insolvabil.
5. Procedura de declarare a stării de insolvabilitate
se aplică în fiecare dintre situaţiile prevăzute la art. 172 alin. (1) din
Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, atât în cazul
debitorilor ale căror venituri sau bunuri urmăribile au o valoare mai mică
decât obligaţiile fiscale de plată, cât şi în cazul debitorilor care nu au
venituri ori bunuri urmăribile.
6. Pe perioada în care un
debitor ale cărui venituri sau bunuri urmăribile au o valoare mai mică decât
obligaţiile fiscale de plată este declarat insolvabil, măsurile de executare
silită nu vor fi întrerupte.
7. Pentru obligaţiile fiscale principale înregistrate
de debitorii insolvabili ale căror venituri sau bunuri urmăribile au o valoare
mai mică decât obligaţiile fiscale de plată se datorează obligaţii fiscale
accesorii, până la data stingerii acestora, inclusiv.
8. Creanţele fiscale ale debitorilor declaraţi în
stare de insolvabilitate care nu au venituri sau bunuri urmăribile se scot din
evidenta curentă si sunt trecute într-o evidentă separată, iar aplicarea măsurilor de executare silită se întrerupe.
9. Pentru obligaţiile fiscale principale înregistrate
de debitorii insolvabili care nu au venituri sau bunuri urmăribile se datorează
obligaţii fiscale accesorii până la data trecerii acestora în evidenţa
separată, în conformitate cu prevederile art. 116 alin. (2) lit. a1) din Ordonanţa Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare.
10. Creanţele fiscale înregistrate de debitorii
declaraţi insolvabili pentru care se continuă executarea silită, aflate în
evidenţa curentă, şi creanţele fiscale înregistrate de debitorii declaraţi
insolvabili pentru care executarea silită se întrerupe, aflate în evidenţa
separată, vor fi scăzute din aceste evidenţe la împlinirea termenului de
prescripţie a dreptului de a cere executarea silită.
11. Creanţele fiscale
înregistrate de debitorii persoane juridice vor fi scăzute din evidenţa
curentă, respectiv din evidenţa separată, după caz, după data la care
respectiva persoană juridică a fost radiată din registrul comerţului, în baza
încheierii de radiere a judecătorului-delegat de pe lângă oficiul registrului
comerţului.
12. Creanţele fiscale înregistrate de debitorii
persoane fizice declaraţi insolvabili vor fi scăzute din evidenţa separată
inclusiv în cursul perioadei de prescripţie, după data la care respectiva
persoană fizică a decedat sau a fost declarată dispărută ori decedată prin
hotărâre a unei instanţe judecătoreşti, iar pentru aceasta nu există
moştenitori care au acceptat succesiunea.
13. Scăderea creanţelor fiscale înregistrate de
debitori, din evidenţa curentă sau din evidenţa separată, după caz, va fi
făcută, în condiţiile legii, în baza unui proces-verbal de scădere din evidenţă
a obligaţiilor fiscale şi a borderoului de adăugare-scădere anexat acestuia.
Procesul-verbal de scădere din evidenţă va fi întocmit de organul de executare
competent, vizat de compartimentul juridic din cadrul direcţiilor generale ale
finanţelor publice judeţene, Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a
Municipiului Bucureşti, respectiv al Direcţiei generale de administrare a
marilor contribuabili, după caz, fiind aprobat de directorul executiv adjunct
cu atribuţii în domeniul administrării veniturilor bugetare.
14. După data declarării stării de insolvabilitate a
unui debitor persoană fizică sau juridică, în situaţia în care organul de
executare constată îndeplinite condiţiile legale în materia atragerii
răspunderii solidare, va face demersurile legale ce se impun, în conformitate
cu prevederile art. 27 şi 28 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul
de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
B. Procedura de declarare a
stării de insolvabilitate a debitorilor, persoane fizice sau juridice, ale
căror venituri ori bunuri au o valoare mai mică decât obligaţiile fiscale de
plată
15. In scopul declarării stării de insolvabilitate a
debitorilor persoane fizice sau juridice, ale căror venituri ori bunuri au o
valoare mai mică decât obligaţiile fiscale de plată, organele de executare au
următoarele obligaţii:
15.1. să verifice situaţia patrimonială a debitorilor
persoane juridice, sub aspectul cuantificării valorii însumate a bunurilor şi
veniturilor acestora, prin solicitarea, consultarea şi analizarea, la sediul
debitorului, respectiv la punctele de lucru, după caz, a datelor înscrise în
situaţiile financiar-contabile anuale şi/sau semestriale, din ultima balanţă
contabilă încheiată de societatea debitoare, precum şi cercetarea la faţa
locului a bunurilor deţinute de aceştia, avându-se în vedere următoarele:
15.1.1. valoarea de inventar a
tuturor bunurilor mobile şi imobile aflate în proprietatea debitoarei;
15.1.2. valoarea însumată a tuturor veniturilor de
natură comercială, fiscală sau provenite din dobânzi bancare aferente unor
depozite băneşti, din titluri de stat cu răscumpărare la termen;
15.1.3. valoarea determinată, pe baza cotaţiilor
bursiere la zi, a titlurilor de participaţie (acţiuni, obligaţiuni);
15.1.4. valoarea însumată a creanţelor de natură
comercială, a cambiilor, biletelor la ordin sau a creanţelor de natură fiscală
(sume de rambursat ori sume de restituit) pe care debitorul persoană juridică
le are de recuperat;
15.1.5. valoarea însumată a disponibilităţilor
băneşti, aşa cum rezultă din fişierul conturilor bancare;
15.2. să verifice situaţia bunurilor de orice fel
care se află în proprietatea debitorului persoană juridică, precum şi valoarea
acestora prin solicitări de informaţii de la unitatea administrativ-teritorială
(primărie), biroul de Carte Funciară, precum şi, după caz, de la instituţii
care gestionează registre publice sau de la alte organe abilitate (Registrul
Auto Român, Registrul Naval Român etc);
15.3. să verifice situaţia bunurilor de orice fel
care se află în proprietatea debitorului persoană fizică, precum şi valoarea
acestora, prin:
15.3.1. solicitări de informaţii de la unitatea
administrativ-teritorială (primărie), biroul de Carte Funciară, precum şi, după
caz, de la instituţii care gestionează registre publice sau de la alte organe
abilitate (Registrul Auto Român, Registrul Naval Român
etc);
15.3.2. cercetări şi constatări la domiciliul
persoanei fizice cu privire la situaţia materială a acesteia, precum şi la alte
unităţi sau persoane fizice unde aceasta şi-a desfăşurat activitatea
profesională ori lucrativă remunerată, în alte locuri despre care s-au cules
informaţii în legătură cu existenţa bunurilor debitorului persoană fizică, după
caz;
15.3.3. solicitări de informaţii de la organele ori
persoanele abilitate, cu privire la moştenitorii care au acceptat succesiunea
debitorului decedat sau declarat dispărut ori decedat;
15.3.4. solicitări de informaţii de la societăţile
bancare cu privire la existenţa unor conturi de disponibilităţi băneşti
deţinute de debitorul decedat sau declarat dispărut ori decedat;
15.4. să procedeze la compararea valorii însumate a
bunurilor şi veniturilor debitorului persoană fizică sau juridică, cu totalul
obligaţiilor fiscale principale şi accesorii datorate de acesta şi neachitate
la data comparării.
16. După analiza datelor şi informaţiilor menţionate
la lit. B pct. 15, organele de executare competente, în funcţie de situaţia în
care se încadrează, vor proceda la întocmirea procesului-verbal de declarare a
stării de insolvabilitate a debitorului persoană fizică sau juridică, al cărui
model este prevăzut în anexa nr. 1 la prezenta procedură.
C. Procedura de declarare a
stării de insolvabilitate a debitorilor, persoane fizice sau juridice, care nu
au venituri ori bunuri urmăribile
17. In scopul declarării în stare de insolvabilitate
a debitorilor persoane fizice sau juridice, care nu au venituri ori bunuri
urmăribile, care îndeplinesc condiţiile legale, organele de executare au
următoarele obligaţii:
17.1. să verifice situaţia juridică a debitorului
persoană juridică prin solicitarea de informaţii de la oficiul registrului
comerţului sau de la alte instituţii competente, după caz, urmărind eventualele
menţiuni înscrise în certificatul constatator referitoare la dizolvare,
lichidare ori radiere;
17.2. să verifice domiciliul fiscal, sediul social
şi/sau sediul secundar, după caz, al debitorilor persoane fizice ori juridice,
care urmează a fi declaraţi în stare de insolvabilitate, prin:
17.2.1. solicitări de informaţii de la organele
abilitate, iar în cazul în care acesta nu este găsit, să se facă menţiunea „nu
este găsit la adresă";
17.2.2. deplasarea la domiciliul şi/sau sediul
secundar cunoscute;
17.2.3. solicitări de informaţii de la:
a) organele de poliţie referitoare la
domiciliul/reşedinţa, după caz, al/a administratorilor,
asociaţilor/acţionarilor persoanei juridice debitoare;
b) organele de poliţie referitoare la
domiciliul/reşedinţa al/a persoanei fizice debitoare;
c) organul fiscal în a cărui rază teritorială se află
ori s-au aflat sediile principale sau secundare, după caz;
17.3. să verifice existenţa
bunurilor de orice fel care se află în proprietatea debitorului persoană fizică
sau juridică, precum şi a veniturilor acestuia, prin:
17.3.1. examinarea datelor cuprinse în situaţiile
financiar-contabile anuale sau semestriale, precum şi în ultima balanţă
contabilă încheiată de societatea debitoare;
17.3.2. consultarea fişierului conturilor bancare;
17.3.3. verificarea înregistrărilor în arhiva
electronică de garanţii reale mobiliare;
17.3.4. solicitări de informaţii de la unitatea
administrativ-teritorială (primărie), biroul de Carte Funciară, precum şi, după
caz, de la instituţii care gestionează registre publice sau de la alte organe
abilitate (Registrul Auto Român, Registrul Naval Român etc);
17.3.5. cercetări şi constatări la domiciliul fiscal
şi/sau sediul secundar, precum şi în alte locuri despre care s-au cules
informaţii în legătură cu existenţa bunurilor debitorului persoană juridică sau
fizică, după caz.
18. După culegerea datelor şi informaţiilor menţionate
la lit. C pct. 17, organele de executare competente, în funcţie de situaţia în
care se încadrează, vor proceda la întocmirea procesului-verbal de declarare a
stării de insolvabilitate a debitorului persoană fizică sau juridică, al cărui
model este prevăzut în anexa nr. 1 la prezenta procedură.
18.1. Existenţa documentaţiei prevăzute mai sus nu are
caracter limitativ şi stă la baza aplicării prevederilor art. 172 din Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare.
18.2. Toată documentaţia se îndosariază şi se
păstrează la dosarul de executare silită al debitorului în cauză, care rămâne
la organul de executare.
19. Verificarea situaţiei debitorului care nu are
bunuri sau venituri urmăribile declarat în stare de insolvabilitate se va face
de către organele de executare, cel puţin o dată pe an, fiind reluate
investigaţiile prevăzute la lit. B din prezenta procedură ori de câte ori este
necesar, conform prevederijor legale.
19.1. In situaţia în care se
constată dobândirea de către debitorul declarat insolvabil a unor bunuri sau
venituri urmăribile, organul de executare va proceda, în conformitate cu
prevederile art. 172 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind
Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, la trecerea creanţelor respectivului debitor persoană fizică sau
juridică din evidenţa separată în cea curentă şi la începerea/reluarea
măsurilor de executare silită.
19.2. După trecerea
creanţelor debitorului declarat insolvabil din evidenţa separată în cea
curentă, pe perioada de timp în care acestea rămân în evidenţa curentă, sunt
aplicabile prevederile pct. 7 de la lit. A a prezentei proceduri.
19.3. Trecerea creanţelor din evidenţa separată în
evidenţa curentă se face de către organul de executare competent, prin
întocmirea unui proces-verbal de transfer al obligaţiilor fiscale înregistrate
de debitorul declarat insolvabil, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2
la prezenta procedură.
19.4. După valorificarea prin executare silită a
bunurilor sau veniturilor identificate, creanţele fiscale rămase nestinse la
plată vor fi trecute din nou în evidenţa separată destinată debitorilor
declaraţi insolvabili care nu deţin bunuri sau venituri urmăribile. In acest
scop, organul fiscal competent va proceda, prin analogie, în conformitate cu
procedura prevăzută la pct. 19.3.
D. Procedura de scădere
din evidenţă a obligaţiilor fiscale
20. Din evidenţa organului fiscal se scad obligaţiile
fiscale restante înregistrate de debitori, în următoarele situaţii:
a) la împlinirea termenului de prescripţie a dreptului
de a cere executarea silită;
b) pentru debitorii persoane fizice decedate sau
declarate dispărute ori decedate prin hotărâre a unei instanţe judecătoreşti;
c) pentru debitorii persoane juridice radiate din
registrul comerţului.
21. In situaţia în care organul de executare constată
îndeplinirea uneia dintre condiţiile în care pot fi scăzute din evidenţă
creanţe înregistrate de un debitor, va proceda la întocmirea unui proces-verbal
de scădere din evidenţă a obligaţiilor fiscale, al cărui model este prevăzut la
anexa nr. 3 la prezenta procedură.
22. Scăderea din evidenţă a obligaţiilor fiscale
înregistrate de persoana juridică radiată din registrul comerţului se face
numai în baza încheierii de radiere a judecătorului-delegat de pe lângă oficiul
registrului comerţului.
23. Scăderea din evidenţă a obligaţiilor fiscale
înregistrate de debitorul persoană fizică decedată sau declarată dispărută ori
decedată se face numai în baza certificatului de deces ori a hotărârii
judecătoreşti prin care aceasta a fost declarată dispărută ori decedată.
24. Documentele prevăzute la pct. 22 şi 23 se
anexează, în copie, la procesul-verbal de scădere din evidenţă a obligaţiilor
fiscale, alături de borderoul de adăugare-scădere a creanţelor.
E. Dispoziţii finale de
aplicare
25. Intocmirea şi verificarea documentaţiei necesare
declarării stării de insolvabilitate se efectuează de către organul fiscal
competent, compartimentul cu atribuţii de executare silită, în conformitate cu
prevederile art. 31 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de
procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în
administrarea debitorului respectiv - persoană fizică sau juridică.
26. După finalizarea analizei de caz se procedează,
în termen de 5 zile lucrătoare, la întocmirea procesului-verbal de declarare a
stării de insolvabilitate a debitorului persoană fizică sau juridică.
27. Organul fiscal competent, compartimentul cu
atribuţii de executare silită, va lua măsurile necesare referitoare la
întreruperea executării silite, calculul obligaţiilor fiscale accesorii şi scăderea
obligaţiilor fiscale din evidenţă, prevăzute de art. 172 din Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată,cu
modificările şi completările ulterioare, în conformitate cu prezenta procedură,
de fiecare dată când se constată o modificare a situaţiei debitorilor declaraţi
insolvabili sau a obligaţiilor fiscale restante înregistrate de aceştia.
28. Procesul-verbal de constatare a stării de
insolvabilitate a debitorului persoană fizică sau juridică, procesul-verbal de
transfer al obligaţiilor fiscale înregistrate de debitorul declarat insolvabil
şi procesul-verbal de scădere din evidenţă a obligaţiilor fiscale înregistrate
de debitorul declarat insolvabil sunt aprobate de conducătorul organului fiscal
emitent, fiind păstrate la dosarul de executare silită al debitorului insolvabil.
29. In cazul debitorilor care nu au venituri sau
bunuri urmăribile declaraţi în stare de insolvabilitate, prin bifarea opţiunii
speciale în procesul-verbal de constatare a stării de insolvabilitate,
conducătorul organului fiscal competent va dispune trecerea ei în evidenţa
separată.
30. Trecerea în evidenţa separată a creanţelor
debitorilor declaraţi insolvabili, în conformitate cu prezenta procedură, are
ca obiect evidenţierea distinctă a acestor arierate, care vor fi scoase din
masa globală a arieratelor fiscale.
ANEXA Nr. 1 la procedură
MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia Generală a Finanţelor Publice
...................../Administraţia Finanţelor Publice ..................
Str.......................nr........., localitatea
.........................
Aprobat.
Director/Sef administratie,
L.S.
Avizat.
Compartiment juridic din cadrul ...............
PROCES-VERBAL Nr.........
de declarare a stării de insolvabilitate
Incheiat astăzi, .........................
(ziua, luna, anul)
Având în vedere că debitorul
.........................................................., cu ultimul
domiciliu/domiciliu fiscal cunoscut în str................................ nr......., bl.......,
sc........, et........, ap......., situat în localitatea
................................, judeţul/sectorul .........., şi cod de identificare fiscală1) ......................, este înscris în evidenţa analitică pe plătitori, la data de
................., cu obligaţii
fiscale restante în sumă totală de ...................................... lei,
precum şi faptul că acesta înregistrează, la această dată, bunuri şi venituri urmăribile cu o valoare însumată estimată,
conform documentelor contabile, de ............... lei/nu înregistrează bunuri sau venituri
urmăribile, în baza prevederilor art. 172 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, prin prezentul proces-verbal este constatată starea de
insolvabilitate a
debitorului.............................................................
In conformitate cu datele
cuprinse în evidenţa analitică pe plătitori, obligaţiile fiscale restante sunt
următoarele:
Natura obligatiei
|
Termenul de plată
|
Suma datorată (lei)
|
|
Anul
|
Luna
|
Ziua
|
Debit
|
Accesorii2)
|
Dobânzi
|
Penalităţi de întârziere
|
Majorări
de întârziere
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pentru realizarea acestor creanţe fiscale s-au luat
următoarele măsuri:
- au fost întocmite şi comunicate somaţiile
nr......../..........., nr.........../............;
- au fost înfiinţate popriri asupra disponibilităţilor
băneşti din conturile bancare/veniturilor proprii prin adresele
nr........./.........., nr............../...............;
- a fost înfiinţat sechestru asigurător/executoriu
asupra bunurilor mobile prin Procesul-verbal nr........../............, asupra .............................................;
- a fost înfiinţat sechestru asigurător/executoriu
asupra bunurilor imobile prin Procesul-verbal nr......../.........., asupra .................................................;
- a fost aplicată procedura legală pentru evaluarea
bunurilor..................................................................................;
- au fost luate măsurile legale
privind înregistrarea ipotecilor la birourile de Carte
Funciară
................................................;
- au fost luate măsurile legale privind
publicitatea în vederea valorificării respectivelor bunuri, astfel:
....................................................;
- au fost luate măsurile
legale în vederea valorificării respectivelor bunuri, prin licitatii publice
organizate la data de .....................................................;
- a fost necesară reorganizarea licitaţiilor publice,
după cum urmează: .....................................................................;
- în urma licitaţiilor publice organizate au fost
valorificate următoarele bunuri:
............................................................................................................
,
fiind realizate creanţe în cuantum de ................
lei.
Anterior întocmirii pfezentului proces-verbal au fost
întreprinse următoarele:
A1. A fost verificată situaţia patrimonială a
debitorului persoană juridică sub aspectul cuantificării valorii însumate a
bunurilor şi veniturilor deţinute, prin solicitarea şi consultarea datelor înscrise
în situaţiile financiar-contabile anuale şi/sau semestriale, precum ş'i din
ultima balanţă cohtabilă încheiată de societatea debitoare, fapt din care
rezultă că:
a) valoarea de inventar a tuturor bunurilor mobile şi
imobile aflate în proprietatea debitoarei este de
.............. lei;
b) valoarea însumată a tuturor veniturilor de natură
comercială, fiscală sau provenite din dobânzi bancare aferente unor depozite
băneşti, din titluri de stat cu răscumpărare la termen este de ................................... lei;
c) valoarea determihată, pe baza cotaţiilor bursiere
la zi, a titlurilor de participaţie (acţiuni, obligaţiuni) este de
................ lei;
d) valoarea însumată a creanţelor de natură
comercială, a cambiilor, a biletelor la ordin sau a creanţelor de natură
fiscală (sume de rambursat sau sume de restituit) pe care debitorul persoană
juridică le are de recuperat este de ......... lei;
e) valoarea însumată a disponibilităţilor băneşti, aşa
cum rezultă din fişierul conturilor bancare, este de
............ lei.
A2. Au fost verificate situaţia bunurilor de orice fel
care se află îh proprietatea debitorului persoană juridică,precum şi valoarea
acestora prin solicitări de informaţii de la:
|_| (unitatea administrativ-teritorială)
- Primăria .......................................3)
|_| Biroul de Carte
Funciară....................................................................3)
|_| Registrul Auto
Român.........................................................................3)
|_| Registrul Naval
Român.......................................................................3)
|_| (altă instituţie care
gestionează registre publice)....................................3)
din care a rezultat
...................................................................................
B1. A fost verificată situaţia bunurilor de orice fel
care se află în proprietatea debitorului persoană fizică, fiind solicitate
informaţii de la:
|_| (unitatea
administrativ-teritorială) - Primăria ................................3)
|_| Biroul de Carte
Funciară..................................................................3)
|_| Registrul Auto
Român......................................................................3)
|_| Registrul Naval Român....................................................................3)
|_| (altă instituţie care
gestionează registre publice)...........................3)
din care a rezultat
................................................................................
B2. Au fost efectuate cercetări
şi constatări la domiciliul persoanei fizice cu privire la situaţia materială a
acesteia, precum şi la alte unităţi sau persoane fizice unde aceasta şi-a
desfăşurat activitatea profesională ori lucrativă remunerată, în alte locuri
despre care s-âu cules informaţii în legătură cu existenţa bunufilor
debitorului persoană fizică, din care au rezultat .........................
B3. Au fost solicitate informaţii de la organele ori
persoanele abilitate, cu privire la moştenitorii care au acceptat succesiunea
debitorului decedat sau declarat dispărut ori decedat, din care a
rezultat...................................
B4. Au fost solicitate informaţii de la societăţile
bancare cu privire la existenţa unor conturi de disponibilităţi băneşti
deţinute de debitorul decedat sau declarat dispărut ori decedat, din care a
rezultat ............................................
In urma constatărilor de mai sus rezultă că debitorul
se încadrează în prevederile art. 172 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, şi este declarat insolvabil întrucât:
|_| valoarea bunurilor şi
veniturilor acestuia este mai mică decât valoarea obligaţiilor fiscale
neachitate;
|_| acesta nu are bunuri sau venituri
urmăribile.
Creanţele înregistrate de debitorul
..................................., declarat insolvabil prin prezentul proces-verbal,
vor fi:
|_| administrate în continuare
în evidenţa curentă;
|_| trecute în evidenţa
separată.
De la data prezentului proces-verbal:
|_| se continuă aplicarea
măsurilor de executare silită pentru recuperarea obligaţiilor fiscale restante
înregistrate de debitorul declarat insolvabil şi calculul obligaţiilor fiscale
accesorii aferente acestora;
|_| se întrerupe aplicarea
măsurilor de executare silită pentru recuperarea obligaţiilor fiscale restante
înregistrate de debitorul declarat insolvabil, precum şi calculul obligaţiilor
fiscale accesorii aferente acestora.
Prezentul proces-verbal a fost încheiat în 3 exemplare, din care unul se păstrează la dosarul de executare, unul la
compartimentul cu atribuţii în evidenţa analitică pe plătitori, iar celălalt va
fi transmis debitorului declarat insolvabil.
Şef compartiment executare silită,
Semnătura ..........
Intocmit.
Data ......................
Executor fiscal,
(numele şi prenumele)
Semnătura ...............
Se anexează următoarele documente justificative:
.........................................................................................................
cod M.F.P. 14.13.16.99/1
1) Se va completa
codul numeric personal, numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare
fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz.
2) Obligaţiile
fiscale accesorii calculate până la data de 31 decembrie 2005 vor fi
evidenţiate cu titulatura de dobândă/penalitate de întârziere, iar cele
calculate începând cu data de 1 ianuarie 2006 vor fi evidenţiate cu titulatura
de majorare de întârziere.
3) Se va indica
denumirea institutiei în cauză.
ANEXA Nr. 2 la procedură
MINISTERUL ECONOMIEI Sl FINANTELOR
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia Generală a Finanţelor Publice
...................../Administraţia Finanţelor Publice .....................
Str. ................ nr......., localitatea
.....................
Aprobat.
Director/Sef administratie,
L.S.
Avizat.
Compartiment juridic din cadrul ............
PROCES-VERBAL Nr.........
de transfer al obligaţiilor fiscale înregistrate de
debitorul declarat insolvabil
Incheiat astăzi, ........................
(ziua, luna, anul)
In urma verificărilor efectuate de organele de
executare în perioada ............... asupra bunurilor/veniturilor aparţinând patrimoniului debitorului
..........................., cu ultimul domiciliu/domiciliu fiscal cunoscut în
str.......... nr....... bl.
....... sc....., et. ..., ap. ..., situat în localitatea ..................,
judeţul/sectorul ........., şi cod de identificare fiscală1) ............, declarat insolvabil
prin Procesul-verbal nr......./............, a rezultat:
|_| existenţa unor bunuri sau
venituri după cum urmează: .............................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
|_| inexistenţa vreunui bun sau
venit.
Având în vedere că debitorul
...................................... este înscris în evidenţa curentă
D/evidenţa separată |_| cu
obligaţii fiscale restante în
sumă totală de ........................ lei, precum şi faptul că acesta deţine |_|/nu deţine |_|, la această data, bunuri şi venituri urmăribile, creanţele debitorului vor fi
transferate, în conformitate cu prevederile art. 172 alin. (2) şi alin. (4),
după caz, în evidenţa curentă |_|/evidenţa separată |_|.
Obligaţiile fiscale înregistrate de debitorul declarat
insolvabil au următoarea structură:
Natura obligatiei
|
Termenul de plată
|
Suma datorată (lei)
|
|
Anul
|
Luna
|
Ziua
|
Debit
|
Accesorii2)
|
Dobânzi
|
Penalităţi de întârziere
|
Majorări de întârziere
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Obligaţiile fiscale înregistrate de debitor vor fi:
|_| administrate în continuare
în evidenţa curentă;
|_| trecute în evidenţa
separată. De la data prezentului proces-verbal:
|_| se întrerupe aplicarea
măsurilor de executare silită pentru recuperarea obligaţiilor fiscale restante
înregistrate de debitorul declarat insolvabil şi trecute în evidenţa curentă,
precum şi calculul obligaţiilor 'fiscale accesorii aferente acestora;
|_| se reia sau se ihiţiază,
după caz, aplicarea măsurilor de executare silită pentru recuperarea
obligaţiilor fiscale restante înregistrate de debitorul declarat insolvabil
care a dobândit bunuri sau venituri şi calculul obligaţiilor fiscale accesorii
aferente acestora.
Prezentul proces-verbal a fost încheiat în două
exemplare, dintre care unul se păstrează la dosarul de executare şi unul la
compartimentul cu atribuţii în evidenţa analitică pe plătitori.
Şef compartiment executare silită,
Semnătura ...............
Intocmit.
Data ...............
Executor fiscal,
(numele şi prenumele)
Semnătura ..................
Se anexează următoarele documente justificative:
...............................................................................................................
cod M.F.P. 14.13.16.99/2
1) Se va completa
codul numeric personal, numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare
fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz.
2) Obligaţiile
fiscale accesorii calculate până la data de 31 decembrie 2005 vor fi
evidenţiate cu titulatura de dobândă/penalitate de întârziere, iar cele
calculate începând cu data de 1 ianuarie 2006 vor fi evidenţiate cu titulatura
de majorare de întârziere.
ANEXA Nr. 3
la procedură
MINISTERUL ECONOMIEI Sl FINANTELOR
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia Generală a Finanţelor Publice
...................../Administraţia Finanţelor
Publice .....................
Str................... nr......., localitatea
.....................
Aprobat.
Director/Sef administratie,
L.S.
Avizat.
Compartiment juridic din cadrul ............
PROCES-VERBAL Nr.........
de scădere din evidenţă a obligaţiilor fiscale
Incheiat astăzi, ................................
(ziua, luna, anul)
In urma verificărilor efectuate de organele de
executare în perioada ............ asupra stării debitorului ................., cu ultimul domiciliu/domiciliu fiscal cunoscut în
str......................................... nr......., bl......., sc.......,
et......., ap.......,situat în localitatea
............, judeţul/sectorul ........., şi cod de identificare fiscală1) ............, declarat insolvabil
prin Procesul-verbal nr......./........., respectiv
asupra situaţiei obligaţiilor fiscale înregistrate de acesta, după caz, a rezultat
că:
|_| debitorul2)
.................................... a decedat sau a fost declarat dispărut ori
decedat prin hotărâre a unei instanţe
judecătoreşti.
Documentele doveditoare sunt: ..........................................................................3)
|_| debitorul4)
.................................... a fost radiat din registrul comerţului.
Documentele doveditoare
sunt:.............................................................................3)
|_| termenul de prescripţie
a dreptului de a cere executarea silită s-a împlinit, la data de 01/01......,
pentru obligaţii fiscale
restante în sumă totală de ......... lei, după cum urmează:
Natura obligatiei
|
Termenul de plată
|
Suma datorată (lei)
|
|
Anul
|
Luna
|
Ziua
|
Debit
|
Accesorii2)
|
Dobânzi
|
Penalităţi
de întârzirere
|
Majorări de întârziere
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Având în vedere cele consemnate, în conformitate cu
prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură
fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, obligaţiile
fiscale înregistrate de debitorul decedat ori dispărut, radiat din registrul
comerţului, respectiv cele pentru care s-a împlinit termenul de prescripţie a
dreptului de a cere executarea silită, după caz, se scad din evidenţa
curentă/separată, după caz, prin borderou de adăugare-scădere a creanţelor.
Prezentul proces-verbal a fost încheiat în 3 exemplare,
dintre care unul se păstrează la dosarul de executare, unul la compartimentul
cu atribuţii în evidenţa analitică pe plătitori, iar celălalt va fi transmis
debitorului declarat insolvabil.
Şef compartiment executare silită,
Semnătura ...............
Intocmit
Data ...............
(numele şi pronumele)
Semnătura ..................
cod M.F.P. 14.13.16.99/3
1) Se va completa
codul numeric personal, numărul de identificare
fiscală, codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după
caz.
2) Se completează
în cazul debitorilor persoane fizice.
3) Se consemnează
tipul documentului, instituţia eliberatoare, numărul şi data acestuia.
4) Se completează
în cazul debitorilor persoane juridice.
5) Obligaţiile
fiscale accesorii calculate până la data de 31 decembrie 2005 vor fi
evidenţiate cu titulatura de dobândă/penalitate de întârziere, iar cele
calculate începând cu data de 1 ianuarie 2006 vor fi evidenţiate cu titulatura
de majorare de întârziere.
ANEXA Nr. 4
la procedură
Caracteristici de tipărire, mod de difuzare, de
utilizare şi de arhivare a formularelor prevăzute în anexele nr. 1 -3 la procedură.
Proces-verbal de
declarare a stării de insolvabilitate
1. Denumire: Proces-verbal de declarare a stării de
insolvabilitate
2. Cod: 14.13.16.99/1
3. Format: A4/t3
4. Caracteristici de tipărire: se tipăreşte pe ambele
feţe, blocuri a 100 de file.
5. Se difuzează: gratuit.
6. Se utilizează: în baza art. 172 din Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare.
7. Se întocmeşte: în 3 exemplare, de organul de
executare.
8. Circulă: - 1 exemplar la
organul de executare;
- 1 exemplar la compartimentul cu atribuţii în
evidenţa analitică pe plătitori;
- 1 exemplar la contribuabil.
9. Se arhivează: 1 exemplar
la dosarul de executare.
Proces-verbal de transfer al obligaţiilor fiscale înregistrate de debitorul declarat insolvabil
1. Denumire: Proces-verbal de transfer al creanţelor
înregistrate de debitorul declarat insolvabil
2. Cod: 14.13.16.99/2
3. Format: A4/t3
4. Caracteristici de tipărire: se tipăreşte pe ambele
feţe, blocuri a 100 de file.
5. Se difuzează: gratuit.
6. Se utilizează: în baza art. 172 din Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare.
7. Se întocmeşte: în 2 exemplare, de organul de executare.
8. Circulă: - 1 exemplar la organul de executare;
- 1 exemplar la compartimentul cu atribuţii în evidenţa
analitică pe plătitori.
9. Se arhivează: 1 exemplar
la dosarul de executare.
Proces-verbal de scădere din evidenţă a obligaţiilor fiscale
1. Denumire: Proces-verbal de scădere din evidenţă a
obligaţiilor fiscale
2. Cod: 14.13.16.99/3
3. Format: A4/t3
4. Caracteristici de tipărire: se tipăreşte pe ambele
feţe, blocuri a 100 de file.
5. Se difuzează: gratuit.
6. Se utilizează: în baza art. 172 din Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare.
7. Se întocmeşte: în 3 exemplare, de organul de
executare.
8. Circulă: - 1 exemplar la organul de executare;
- 1 exemplar la compartimentul cu atribuţii în
evidenţa analitică pe plătitori;
- 1 exemplar la contribuabil.
9. Se arhivează: 1 exemplar la dosarul de executare.