ORDIN Nr. 441
din 4 aprilie 2008
pentru stabilirea
atributiilor autoritatilor responsabile cu implementarea datelor in sistemul
Eurodac si pentru stabilirea metodologiei practice de cooperare in vederea
aplicarii regulamentelor europene in domeniu
ACT EMIS DE:
MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 285 din 11 aprilie 2008
Având în vedere obligativitatea aplicării legislaţiei
comunitare începând cu data aderării României la Uniunea Europeană, precum şi
faptul că regulamentele comunitare sunt direct aplicabile, relevante în acest domeniu fiind:
- Regulamentul (CE) nr. 2.725/2000 al Consiliului din
11 decembrie 2000 privind instituirea sistemului „Eurodac" pentru compararea
amprentelor digitale în scopul aplicării eficiente a Convenţiei de la Dublin,
publicat în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene nr. L 316 din 15
decembrie 2000, denumit în continuare Regulamentul
Eurodac;
- Regulamentul (CE) nr. 407/2002 al Consiliului din 28
februarie 2002 de stabilire a anumitor norme de punere în aplicare a
Regulamentului (CE) nr. 2.725/2000 privind instituirea
sistemului „Eurodac" pentru compararea amprentelor digitale în scopul
aplicării eficiente a Convenţiei de la Dublin, publicat în Jurnalul Oficial al
Comunităţilor Europene nr. L 62 din 5 martie 2002;
- Regulamentul (CE) nr. 343/2003
al Consiliului din 18 februarie 2003 de stabilire a criteriilor şi mecanismelor
de determinare a statului membru responsabil de examinarea unei cereri de azil
prezentate într-unui dintre statele membre de către un resortisant al unei ţări
terţe, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene
nr. L 50 din 25 februarie 2003, denumit în continuare Regulamentul Dublin
II,
având în vedere implementarea sistemului Eurodac în
România prin participarea mai multor structuri din cadrul Ministerului
Internelor şi Reformei Administrative, denumit în
continuare M.I.R.A.,
în temeiul art. 115 alin. (2) din Legea nr. 122/2006
privind azilul în România, cu modificările ulterioare, şi al art. 7 alin. (4)
din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi
funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, aprobată cu
modificări prin Legea nr. 15/2008,
ministrul internelor si reformei administrative emite următorul ordin:
Art. 1. - (1) Oficiul Român pentru Imigrări, denumit în
continuare O.R.I., este
structura responsabilă de managementul tranzacţiilor electronice cu amprente
papilare în format digital între Unitatea Centrală a Comisiei Europene şi
România. O.R.I. asigură administrarea staţiilor de amprentare din dotare,
precum şi conectarea acestora la nodul de comunicaţii al Reţelei de comunicaţii
integrate voce/date a M.I.R.A., denumită în continuare RCVD.
(2) Direcţia generală pentru
comunicaţii şi tehnologia informaţiei din cadrul M.I.R.A., denumită în
continuare D.G.C.T.I., este
structura responsabilă prin grija căreia se asigură
comunicaţiile de date de arie largă prin RCVD, necesare staţiilor de amprentare
din locaţiile stabilite pe teritoriul României pentru interoperabilitate cu
echipamentele instalate la sediul central al O.R.I.
(3) D.G.C.TI. este responsabilă de asigurarea
comunicaţiei în vederea transmiterii datelor de la O.R.I. către Unitatea
Centrală a Comisiei Europene prin intermediul reţelei europene de transmitere a
datelor sTESTA.
(4) O.R.I. şi Inspectoratul
General al Poliţiei de Frontieră, denumit în continuare I.G.P.F, sunt structurile din cadrul
M.I.R.A. responsabile de prelevarea amprentelor papilare în format digital,
conform Regulamentului Eurodac, şi transmiterea acestora către Punctul naţional
de acces Eurodac.
(5) O.R.I. este structura
responsabilă de stocarea, gestionarea şi transmiterea către Unitatea Centrală a
Comisiei Europene a amprentelor papilare în format electronic transmise de
staţiile de amprentare din dotarea O.R.I. şi I.G.P.F. către sistemul Eurodac,
având calitatea de Punct naţional de acces Eurodac. O.R.I. este responsabil de
gestionarea rezultatelor transmise de Unitatea Centrală Eurodac, respectiv
compararea rezultatelor în cazul coincidenţelor şi folosirea lor în cadrul
procedurii de determinare a statului membru
responsabil, potrivit Regulamentului Dublin II.
(6) Inspectoratul General al Poliţiei Române, denumit
în continuare I.G.P.R., prin Institutul de Criminalistică, este responsabil de stocarea şi
gestionarea amprentelor papilare în format electronic transmise de staţiile de
amprentare din dotarea O.R.I. şi I.G.P.F către sistemul AFIŞ naţional.
Art. 2. - Structurile prevăzute la art. 1 au obligaţia
de a sprijini activ acţiunea de implementare şi transmitere a datelor în
sistemul Eurodac, gestionarea şi utilizarea răspunsurilor venite de la Unitatea
Centrală Eurodac a Comisiei Europene, prin specialiştii anume desemnaţi de
către conducerile acestor structuri, care trebuie să participe la întâlnirile
de coordonare organizate periodic de către O.R.I. şi care asigură implementarea
măsurilor ce intră în responsabilitatea structurilor din care fac parte.
Art. 3. - Şefii structurilor din cadrul O.R.I. şi al
I.G.P.F care au în dotare staţiile de amprentare conectate la Eurodac asigură
deservirea permanentă a staţiilor de către personal specializat şi instruit în
acest sens şi verifică calitatea amprentelor papilare prelevate şi transmise
către sistemul Eurodac.
Art. 4. - (1) O.R.I. îndeplineşte următoarele atribuţii
în vederea implementării datelor şi utilizării sistemului Eurodac:
a) este responsabil de
transmiterea datelor de categorie 1 - solicitanţi de azil, categorie 3 -
străini cu şedere ilegală şi categorie 9 - solicitări de blocare, actualizare
şi ştergere pentru date de categorie 1;
b) amprentează şi implementează
în sistem categorie 1 Eurodac solicitanţii de azil care au împlinit vârsta de
14 ani. Solicitanţii de azil vor fi informaţi în scris, în condiţiile legii, cu
privire la procedura prevăzută de Regulamentul Eurodac şi de Regulamentul Dublin II şi la consecinţele acesteia,
potrivit modelului stabilit în anexa nr. 7 la Normele metodologice de aplicare
a Legii nr. 122/2006 privind azilul în România, aprobate prin Hotărârea
Guvernului nr. 1.251/2006;
c) amprentează şi verifică în
sistem categorie 3 Eurodac străinii cu şedere ilegală care au împlinit vârsta
de 14 ani.
Străinii cu şedere ilegală vor fi informaţi în scris,
în condiţiile legii, cu privire la procedura prevăzută de Regulamentul Eurodac
şi de Regulamentul Dublin II şi
la consecinţele acesteia, potrivit modelului stabilit în anexa nr. 8 la Normele
metodologice de aplicare a Legii nr. 122/2006 privind azilul în România, aprobate
prin Hotărârea Guvernului nr. 1.251/2006.
(2) I.G.P.F. îndeplineşte următoarele atribuţii în
vederea implementării datelor şi utilizării sistemului Eurodac:
a) este instituţia responsabilă de transmiterea tuturor
datelor de categorie 2 Eurodac, respectiv străinii care au împlinit 14 ani,
reţinuţi pentru trecere ilegală a unei frontiere externe, astfel cum este
definită la art. 1 lit. e) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 105/2001
privind frontiera de stat a României, aprobată cu modificări prin Legea nr.
243/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi care nu pot fi trimişi
înapoi, respectiv returnaţi, în baza acordurilor de readmisie sau a altor
înţelegeri bilaterale;
b) informează în scris toţi străinii care sunt
amprentaţi şi care fac parte din categoria 2 Eurodac cu privire la procedura
prevăzută de Regulamentul Eurodac şi la consecinţele acesteia, potrivit
modelului stabilit prin dispoziţie a directorului general al O.R.I.;
c) în cazul cererilor de azil depuse în punctele de
trecere a frontierei de stat, deschise traficului internaţional, I.G.P.F. este
responsabil cu prelevarea şi transmiterea amprentelor
papilare ale solicitanţilor de azil cărora nu li s-a
permis accesul pe teritoriul României, fiind implementate în sistem categorie 1
Eurodac. Solicitanţii de azil astfel amprentaţi sunt informaţi în scris, în
condiţiile legii, cu privire la procedura prevăzută de Regulamentul Eurodac şi
de Regulamentul Dublin II şi
la consecinţele acesteia, potrivit modelului stabilit în anexa nr. 9 la Normele
metodologice de aplicare a Legii nr. 122/2006 privind azilul în România,
aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.251/2006.
Art. 5. - Pentru operativitate sporită, personalul din
cadrul structurilor prevăzute la art. 4 poate utiliza staţiile de amprentare
conectate la sistemul Eurodac din dotarea oricărei structuri a M.I.R.A., cu
respectarea metodologiei privind utilizarea sistemului naţional de management
al tranzacţiilor Eurodac şi în limitele atribuţiilor stabilite prin prezentul
ordin pentru structura din care face parte. In cazul în care staţiile de
amprentare conectate la sistemul Eurodac sunt folosite şi în scopuri
poliţieneşti, pentru verificări în sistemul AFIŞ naţional, implementările în
baza de date Eurodac au întotdeauna prioritate.
Art. 6. - Metodologia privind utilizarea sistemului
naţional de management al tranzacţiilor Eurodac este prevăzută în anexa care
face parte integrantă din prezentul ordin.
Art.7. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul internelor şi reformei administrative,
Cristian David
ANEXĂ
METODOLOGIE
privind utilizarea sistemului naţional de management al tranzacţiilor Eurodac
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Sistemul naţional de management al
tranzacţiilor Eurodac, denumit în continuare Sistemul naţional Eurodac, este
autorizat să funcţioneze în condiţiile prevăzute de lege, pentru procesarea
amprentelor papilare în vederea stabilirii identităţii mai multor categorii de
străini, conform Regulamentului Eurodac.
Art. 2. - Sistemul naţional Eurodac funcţionează ca o
bază de date operativă, informatizată, constituită şi coordonată la nivelul
Direcţiei azil şi integrare din cadrul O.R.I.
Art. 3. - Prin implementarea Sistemului naţional
Eurodac, pentru unităţile din cadrul M.I.R.A. se stabilesc 32 de zone de lucru
dotate cu staţii de amprentare, care asigură activităţile specifice de
prelevare a amprentelor papilare, astfel cum este prevăzut în anexa nr.1, care
face parte integrantă din prezenta metodologie.
Art. 4. - Datele de interes operativ despre persoanele
aflate în una dintre categoriile Eurodac se transmit simultan către Unitatea
Centrală Eurodac şi către sistemul AFIŞ naţional şi apoi se înregistrează în
baza de date a O.R.I., căruia îi revine responsabilitatea gestionării bazelor
de date cu tranzacţii Eurodac.
Art. 5. - Prin grija D.G.C.TI. se asigură securizarea
accesului şi criptarea transmisiei datelor între nodurile de comunicaţii ale
RCVD, disponibilitatea RCVD prin intermediul căreia staţiile de amprentare sunt
conectate la sediul central al O.R.I. şi accesul O.R.I. la reţeaua europeană de
transmitere a datelor'sTESTA.
CAPITOLUL II
Organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional
Eurodac
Art. 6. - Amprentele papilare prelevate la staţiile de
amprentare conectate la Eurodac sunt stocate în baza de date Eurodac naţională
şi în sistemul AFIŞ naţional.
Art. 7. - Prin intermediul
Sistemului naţional Eurodac pot fi comparate, în vederea identificării,
amprente papilare cu înregistrările din baza de date existentă în Unitatea
Centrală Eurodac. Staţiile de amprentare - Livescan/Cardscan trimit fişiere
NIST-RO ce conţin înregistrări ale unor amprente papilare şi în sistemul AFIŞ
naţional, în scopul stabilirii identităţii persoanelor.
Art. 8. - Amprentarea persoanelor
constă în prelevarea amprentelor papilare digitale şi palmare direct pe
LiveScaner sau pe fişe decadactilare tip Eurodac - dactilocarta europeană,
astfel cum este prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din
prezenta metodologie.
Art. 9. - (1) Amprentarea
persoanelor pentru Eurodac poate fi realizată:
a) electronic, prin
facilităţile sistemului la staţiile de amprentare din dotarea unităţilor din
cadrul M.I.R.A.;
b) manual, cu tuş negru
tipografic pe fişe dactiloscopice decadactilare tip Eurodac,
ce pot fi introduse în sistem prin scanare.
(2) La amprentarea electronică trebuie respectate
următoarele reguli tehnice privind calitatea acestei operaţiuni:
a) verificarea mâinilor celui amprentat în sensul de a
fi perfect curate;
b) orientarea verticală a
amprentelor pe blocul optic;
c) rularea completă a suprafeţei falangetelorfără
întoarcere la punctul de plecare;
d) plasarea desenelor papilare strict în spaţiile
delimitate de dreptunghiul de încadrare de pe ecran şi în ordinea cerută de
program;
e) completarea obligatorie a câmpurilor alfanumerice
reprezentând datele demografice ale persoanei;
f) ştergerea suprafeţei de
sticlă a blocului optic, după amprentarea fiecărui deget sau ori de câte ori
suprafaţa este murdară.
(3) La amprentarea manuală trebuie respectate
următoarele reguli tehnice privind calitatea acestei operaţiuni:
a) verificarea mâinilor celui amprentat în sensul de a
fi perfect curate;
b) imprimarea zonei reliefului
papilar numai cu tuş negru tipografic la amprentarea clasică, repartizat
uniform pe suprafaţa degetelor şi palmelor;
c) orientarea verticală a amprentelor pe formular;
d) apăsarea şi rularea completă a suprafeţei
falangetelorfără întoarcere la punctul de plecare;
e) plasarea desenelor papilare strict în spaţiile
delimitate pe formular, excluzând inversarea degetelor sau mâinilor
(stânga-dreapta), evitând astfel înregistrările duble;
f) completarea obligatorie a
rubricilor de pe aversul şi reversul imprimatelor pe care sunt prelevate
amprentele papilare cu date corecte, citeţ şi cu litere majuscule.
Art. 10. - Responsabilitatea privind amprentarea
persoanelor care se încadrează într-una din categoriile Eurodac, verificarea
datelor de identificare ale acestora şi completarea câmpurilor aplicaţiei
instalate pe Livescan şi/sau a rubricilor de pe imprimatele destinate
amprentării numai cu litere majuscule revine personalului specializat din
structurile O.R.I., I.G.RF. sau I.G.P.R.
Art. 11. - Responsabilitatea cu privire la pregătirea
agenţilor şi ofiţerilor de poliţie în ceea ce priveşte tehnica amprentării
persoanelor şi efectuarea acestei activităţi revine specialiştilor de la
serviciile criminalistice sau persoanelor anume desemnate pentru această
activitate din structurile operative ale unităţilor din cadrul M.I.R.A.
CAPITOLUL III
Metodologia de lucru la staţiile de amprentare
Art. 12. - (1) La O.R.I se organizează şi funcţionează
baza de date naţională Eurodac care cuprinde înregistrările amprentelor
papilare prelevate de la categoriile de persoane prevăzute în Regulamentul Eurodac.
(2) Fiecare înregistrare are
atribuit un identificator format Eurodac cu lungimea de 19 digiţi.
(3) Structura identificatorului format Eurodac este:
T
|
T
|
N
|
J
|
J
|
N1
|
X
|
X
|
C
|
A
|
A
|
L
|
L
|
Z
|
Z
|
H
|
H
|
M
|
M
|
ţară
|
cat.
|
judeţ
|
autoritatea
|
nr. staţiei
|
tip
|
an
|
lună
|
zi
|
oră
|
minut
|
unde:
a) TT reprezintă codul de ţară unde s-a făcut
amprentarea;
b) N reprezintă categoria Eurodac (1, 2, 3);
c) JJ reprezintă codul judeţului;
d) N1 reprezintă autoritatea care
amprentează:„0"-O.R.I.- D.A.I.; „1"-O.R.I.-D.M.; „2"-I.G.RF;
„3"-I.G.P.R.;
e) XX reprezintă numărul
staţiei de amprentare al autorităţii din judeţul respectiv;
f) C reprezintă tipul de amprentare (T - fişă
dactiloscopică; L- urma);
g) AA-LL-ZZ-HH-MM reprezintă anul-luna-ziua-
ora-minutul când s-a făcut amprentarea.
Art. 13. - La completarea
dosarelor electronice, operatorii staţiilor de amprentare au obligaţia de a
introduce datele conform cu manualul de utilizare al Livescanerului, iar în
cazul când se foloseşte scanarea fişei, trebuie verificat modul cum au fost
completate menţiunile privind datele de identificare ale persoanei de pe
imprimatele pe care au fost prelevate amprentele papilare.
Art. 14. -Autorităţile care au în dotare staţii de
amprentare pentru Eurodac au obligaţia:
a) să respecte prevederile
legale privind prelucrarea şi protecţia datelor cu caracter personal ale persoanelor
amprentate;
b) să verifice ca fiecare tranzacţie către Eurodac să
parcurgă corect întregul flux de lucru, astfel cum este prevăzut în anexa nr.
3, care face parte integrantă din prezenta metodologie, şi să contacteze în
maximum 24 de ore administratorul local al staţiei de amprentare sau Serviciul
Dublin şi Eurodac din cadrul O.R.I - Direcţia azil şi integrare pentru orice
neregulă apărută în fluxul de lucru;
c) în perioada de garanţie, să notifice în scris la
O.R.I. şi la Alcatel România orice defecţiune hardware sau software apărută în
timpul funcţionării echipamentelor care fac obiectul contractului Eurodac -
România;
d) în perioada de postgaranţie, să asigure condiţiile
necesare pentru continuarea mentenanţei echipamentelor.
CAPITOLUL IV
Dispoziţii finale
Art. 15. -In locaţiile unde sunt staţii de amprentare
pentru Eurodac se vor desemna, de către şefii structurilor care au în dotare
staţiile de amprentare respective, ofiţeri sau agenţi care prin pregătirea de
specialitate sunt în măsură să asigure monitorizarea funcţionării
corespunzătoare a staţiilor de amprentare, să constate şi să menţioneze în
registrul tehnic al staţiei orice defecţiune apărută la staţia de amprentare şi
să informeze în maximum 24 de ore:
- ofiţerii administratori de sistem
ai autorităţii de care aparţin, care vor interveni, după caz, pentru remedierea
disfuncţionalităţilor; sau
- administratorii Sistemului
naţional Eurodac din cadrul Direcţiei azil şi integrare
din O.R.I.; sau
- reprezentanţii Alcatel
România care asigură suportul tehnic în perioada de garanţie.
Art. 16. - I.G.P.R. şi I.G.P.F comunică O.R.I., în
termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei metodologii, datele
de contact ale ofiţerilor administratori de sistem, ale personalului
specializat care utilizează şi răspunde de funcţionarea fiecărei staţii şi ale
înlocuitorilor acestora.
Art. 17. - O.R.I. comunică I.G.P.R. şi I.G.P.F datele
de contact ale administratorilor Sistemului naţional
Eurodac, pentru asigurarea suportului tehnic necesar.
ANEXA Nr. 1 la metodologie
DISTRIBUŢIA STAŢIILOR DE AMPRENTARE
Nr. crt.
|
Judeţul/Oraşul
|
Nume Livescan/Cardscan
|
Codul LS
|
Autoritatea
|
1
|
Arad
|
O.R.I.Arad
|
AR101
|
O.R.I.
|
2
|
Arad
|
CIBPArad
|
AR201
|
I.J.P.F.
|
3
|
Bihor
|
CIBP Bihor
|
BH201
|
I.J.P.F.
|
4
|
Botoşani
|
CIBP Botoşani
|
BT201
|
I.J.P.F.
|
5
|
Bucureşti
|
O.R.I. Otopeni
|
IF101
|
O.R.I.
|
6
|
Bucureşti
|
O.R.I. - „Nicolae Iorga"
|
BU101
|
O.R.I
|
7
|
Bucureşti
|
BCP Bucharest Otopeni Airport
|
IF201
|
I.J.P.F.
|
8
|
Bucureşti
|
BCP Bucharest Băneasa Airport
|
BU201
|
I.J.P.F.
|
9
|
Bucureşti
|
GIRP HQ Bucharest - LiveScan Motorola
|
BU301
|
I.G.P.R.
|
10
|
Bucureşti
|
O.R.I. - Direcţia azil şi integrare Bucureşti
|
BU001
|
O.R.I.
|
11
|
Bucureşti
|
ORI - Direcţia azil şi integrare Bucureşti - CardScan Motorola
|
BU004
|
O.R.I.
|
12
|
Bucureşti
|
O.R.I.-TudorGociu
|
BU003
|
O.R.I.
|
13
|
Bucureşti
|
O.R.I.- Vasile Stolnicu
|
BU002
|
O.R.I.
|
14
|
Caraş-Severin
|
CIBP Caraş-Severin (Oraviţa)
|
CS201
|
I.J.P.F.
|
15
|
Cluj
|
BCP Cluj Airport
|
CJ201
|
I.J.P.F.
|
16
|
Constanţa
|
CIBP Constanţa
|
CT201
|
I.J.P.F.
|
17
|
Constanţa
|
O.R.I. Constanţa
|
CT001
|
O.R.I.
|
18
|
Dolj
|
CIBP Dolj (CalORIt)
|
DJ201
|
I.J.P.F.
|
19
|
Galaţi
|
O.R.I. Galaţi - LiveScan Motorola
|
GL001
|
O.R.I.
|
20
|
Giurgiu
|
CIBP Giurgiu
|
GR201
|
I.J.P.F.
|
21
|
Iaşi
|
CIBP Iaşi
|
IS201
|
I.J.P.F.
|
22
|
Maramureş
|
CIBP Maramureş (Sighetu Marmaţiei)
|
MM201
|
I.J.P.F.
|
23
|
Maramureş
|
O.R.I. Şomcuta Mare
|
MM001
|
O.R.I.
|
24
|
Mehedinţi
|
CIBP Mehedinţi
|
MH201
|
I.J.P.F.
|
25
|
Satu Mare
|
CIBP Satu Mare
|
SM201
|
I.J.P.F.
|
26
|
Sibiu
|
BCP Sibiu Airport
|
SB201
|
I.J.P.F.
|
27
|
Suceava
|
CIBP Suceava (Rădăuţi)
|
SV201
|
I.J.P.F.
|
28
|
Suceava
|
O.R.I. Rădăuţi
|
SV001
|
O.R.I.
|
29
|
Timiş
|
BCP Timişoara Airport
|
TM201
|
I.J.P.F.
|
30
|
Timiş
|
O.R.I. Timişoara - LiveScan Motorola
|
TM001
|
O.R.I.
|
31
|
Tulcea
|
CIBP Tulcea
|
TL201
|
I.J.P.F.
|
32
|
Vaslui
|
CIBP Vaslui (Huşi)
|
VS201
|
I.J.P.F.
|
ANEXA Nr. 2 la metodologie
Fişa dactiloscopică - tip Eurodac
FIŞA DACTILOSCOPICĂ
1.
|
Număr de referinţă
|
|
2.
|
Locul amprentării
|
|
3.
|
Data aplicării
|
|
4.
|
Sex
|
|
5.
|
Data amprentării
|
|
6.
|
Data transmiterii
|
|
IMPRESIUNI DIGITALE RULATE
1.MARE DREPT
|
2. ARĂTĂTOR DREPT
|
3. MIJLOCIU DREPT
|
4. INELAR DREPT
|
5. MIC DREPT
|
|
|
|
|
|
6. MARE STÂNG
|
7. ARĂTĂTOR STÂNG
|
8. MIJLOCIU STÂNG
|
9. INELAR STÂNG
|
10. MIC STÂNG
|
|
|
|
|
|
IMPRESIUNI DIGITALE DE CONTROL
MÂNA STÂNGĂ
|
DEGETELE MARI
|
MÂNA DREAPTĂ
|
STÂNGA
|
DREAPTA
|
|
|
Atenţie: imaginea fisei este reprezentativă, fisa este
în format A4.
ANEXA Nr. 3 la metodologie
FLUX
pentru realizarea unui dosar nou pe staţiile
Livescan-Cardscan
- Selectarea tipului de activitate: amprentare cu
blocul optic (livescan) sau prin scanare fişă (cardscan) şi a categoriei Eurodac
- Introducerea datelor demografice alfanumerice
- Achiziţia imaginii faciale (fotografia) persoanei
- Achiziţia amprentelor de degete şi palmă
- Achiziţia semnăturii electronice (opţional)
- Salvarea dosarului
- Expedierea dosarului (se face automat în momentul salvării dosarului)
- Imprimarea dosarelor create cu blocul optic
- Primirea rezultatului de la Eurodac:
• în „Lista de aştepare pentru transmisie" în
coloana „Stare" se poate vedea starea dosarului creat. Valorile acestui
câmp se actualizează automat astfel:
• în aşteptare - dosarul nu a fost trimis către
serverul Eurodac România;
• aşteptare ACK- aşteaptă confirmarea expedierii cu
succes a dosarului;
• aşteptare raport - dosarul a fost trimis cu succes şi
se aşteptă un răspuns;
• aşteptare validare - apare în momentul când s-a
primit un răspuns de la Eurodac şi se aşteaptă validarea operatorului pentru
închiderea dosarului;
• în „Lista de aşteptare pentru transmisie" în
coloana „Rezultat" se poate vedea rezultatul comparării amprentelor cu
baza de date Eurodac. Răspunsul poate fi:
• „coincidenţă", „lipsă coincidenţă" sau
„eroare" pentru categoriile 1 şi 3; •„OK" sau „eroare" pentru
categoria 2;
•în cazul apariţiei mesajului „eroare" se vor
contacta, în cel mult 24 de ore, administratorii Sistemului naţional Eurodac
pentru instrucţiuni suplimentare;
• în cazul în care nu se primeşte niciun rezultat de la
Eurodac (în „Lista de aşteptare pentru transmisie" în coloana
„Rezultat") în termen de 3 zile calendaristice se vor contacta
administratorii Sistemului naţional Eurodac
- Validare rezultat: operatorul trebuie să închidă
dosarul respectiv prin apăsarea butonului „Validare"
Observaţie:
Un dosar este considerat complet dacă s-a primit un
răspuns de „coincidenţă" sau „lipsă coincidenţă" de la Eurodac şi
operatorul a închis dosarul respectiv, validând acest rezultat. Odată cu
crearea unui dosar staţia de amprentare trebuie să rămână pornită până la
primirea unui răspuns („coincidenţă", „lipsă coincidenţă" sau
„eroare" pentru categoriile 1 şi 3; „OK" sau „eroare" pentru
categoria 2) în „Lista de aşteptare pentru transmisie" în coloana
„Rezultat".