Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 307/4275 din 16 mai 2005

pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului National de Formare Profesionala a Adultilor

ACT EMIS DE: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI


SmartCity3

              Nr. 307 din 16 mai 2005
              MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
              Nr. 4.275 din 7 iunie 2005
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 730 din 11 august 2005

    Avand in vedere:
    - Legea nr. 132/1999 privind infiintarea, organizarea si functionarea Consiliului National de Formare Profesionala a Adultilor, republicata, modificata si completata prin Legea nr. 559/2004;
    - Hotararea Guvernului nr. 737/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, cu modificarile si completarile ulterioare;
    - Hotararea Guvernului nr. 223/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei si Cercetarii, cu modificarile si completarile ulterioare,

    ministrul muncii, solidaritatii sociale si familiei si ministrul educatiei si cercetarii emit urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Regulamentul de organizare si functionare a Consiliului National de Formare Profesionala a Adultilor, prevazut in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

            Ministrul muncii, solidaritatii sociale si familiei,
                             Gheorghe Barbu

                   Ministrul educatiei si cercetarii,
                             Mircea Miclea

    ANEXA 1

                               REGULAMENT
de organizare si functionare a Consiliului National de Formare Profesionala a Adultilor

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Consiliul National de Formare Profesionala a Adultilor, denumit in continuare CNFPA, infiintat in temeiul prevederilor Legii nr. 132/1999 privind infiintarea, organizarea si functionarea Consiliului National de Formare Profesionala a Adultilor, republicata, modificata si completata prin Legea nr. 559/2004, este o autoritate administrativa autonoma, cu personalitate juridica, cu sediul in municipiul Bucuresti, piata Valter Maracineanu nr. 1 - 3, sectorul 1.
    Art. 2
    CNFPA se constituie si functioneaza in sistem tripartit si are in componenta reprezentanti ai administratiei publice centrale, ai organizatiilor sindicale si ai organizatiilor patronale reprezentative la nivel national.
    Art. 3
    (1) CNFPA are rol consultativ in fundamentarea si promovarea politicilor si strategiilor de formare profesionala a adultilor.
    (2) CNFPA coordoneaza si controleaza la nivel national urmatoarele activitati:
    a) autorizarea furnizorilor de formare profesionala, prin comisiile de autorizare judetene, respectiv a municipiului Bucuresti;
    b) elaborarea standardelor ocupationale;
    c) evaluarea si certificarea competentelor profesionale dobandite de adulti prin formare profesionala continua.
    (3) CNFPA indeplineste rolul de autoritate nationala pentru calificari.

    CAP. 2
    Structura CNFPA

    Art. 4
    (1) CNFPA este constituit din 15 membri, dupa cum urmeaza:
    a) 5 membri, reprezentanti ai administratiei publice centrale, numiti prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei si a ministrului educatiei si cercetarii;
    b) 5 membri desemnati prin consens de organizatiile patronale reprezentative la nivel national;
    c) 5 membri desemnati prin consens de organizatiile sindicale reprezentative la nivel national.
    (2) Sunt reprezentative la nivel national organizatiile sindicale si organizatiile patronale care indeplinesc conditiile prevazute de lege.
    Art. 5
    In CNFPA poate fi desemnata persoana care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:
    a) are cetatenie romana si domiciliul in Romania;
    b) are capacitate de exercitiu;
    c) nu a suferit condamnari pentru infractiuni savarsite cu intentie.
    Art. 6
    (1) CNFPA este condus de un presedinte, numit din randul membrilor CNFPA, prin decizie a primului-ministru, la propunerea comuna a ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei si a ministrului educatiei si cercetarii. Plenul CNFPA face propuneri celor doi ministri privind alegerea presedintelui.
    (2) Numirea presedintelui se face pentru un mandat de 4 ani.
    (3) Mandatul presedintelui inceteaza prin demisie, prin deces sau prin decizie de revocare emisa de primul-ministru, la propunerea comuna a ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei si a ministrului educatiei si cercetarii.
    Art. 7
    (1) Mandatul membrilor CNFPA este de 4 ani si poate fi reinnoit.
    (2) La incheierea mandatului, procedura de numire, respectiv de desemnare, se reia pentru toti membrii CNFPA, inclusiv pentru membrii inlocuiti pe parcurs.
    (3) Mandatul membrilor CNFPA, inclusiv al presedintelui, se prelungeste pana la numirea noilor membri. Mandatul noilor membri incepe la data la care toate cele trei parti si-au numit, respectiv desemnat, reprezentantii.
    (4) Cu 60 de zile inainte de data incheierii mandatului, CNFPA va declansa procedura de numire, respectiv de desemnare, a noilor membri, conform art. 4.
    (5) In timpul mandatului lor, membrii CNFPA pot fi revocati de cei care i-au numit sau i-au desemnat, dupa caz.
    Art. 8
    (1) Administratia publica centrala, organizatiile patronale si sindicale reprezentative la nivel national au obligatia sa numeasca sau sa-si desemneze noii reprezentanti cu cel putin 30 de zile inainte de expirarea mandatului membrilor in activitate.
    (2) In cazul vacantarii locurilor in CNFPA, ca urmare a demisiei, revocarii sau decesului, in termen de o luna vor fi numite ori desemnate alte persoane pentru durata restanta a mandatului.
    Art. 9
    Membrii CNFPA isi pastreaza calitatea de angajati ai institutiilor sau unitatilor din care provin, pastrandu-si drepturile si obligatiile care decurg din aceasta calitate.
    Art. 10
    Pentru exercitarea atributiilor ce ii revin, CNFPA este ajutat de un secretariat tehnic care cuprinde 40 de posturi in 2005, 60 de posturi in 2006 si 75 de posturi in 2007. Structura organizatorica a Secretariatului tehnic se aproba, la propunerea plenului CNFPA, prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei.
    Art. 11
    (1) Secretariatul tehnic este condus de un director general, numit de presedintele CNFPA pe baza de concurs organizat in conditiile legii.
    (2) Conditiile si criteriile de ocupare a postului de director general sunt stabilite de plenul CNFPA.
    Art. 12
    Personalul Secretariatului tehnic este angajat, in functie de nevoile institutiei, prin concurs organizat in conditiile legii, pe baza unor criterii stabilite de directorul general.

    CAP. 3
    Functionarea CNFPA

    Art. 13
    Plenul CNFPA se intruneste in sedinte ordinare, de regula lunar, sau in sedinte extraordinare, ori de cate ori este necesar, la cererea presedintelui sau a doua treimi din numarul membrilor sai.
    Art. 14
    (1) Sedintele CNFPA se desfasoara numai in prezenta a cel putin doua treimi din numarul membrilor sai, cu conditia ca fiecare parte sa fie reprezentata.
    (2) Daca un membru este absent la trei sedinte consecutive, CNFPA solicita organizatiei pe care acest membru o reprezinta sa nominalizeze, respectiv sa desemneze, o alta persoana.
    (3) Sedintele CNFPA nu sunt publice.
    (4) La sedintele CNFPA participa directorul general al Secretariatului tehnic.
    (5) La sedintele CNFPA pot fi invitati, de catre membrii CNFPA, angajati ai Secretariatului tehnic, reprezentanti ai altor institutii, organizatii guvernamentale sau neguvernamentale.
    (6) Procesul-verbal al sedintei este intocmit de un angajat al Secretariatului tehnic.
    Art. 15
    (1) Hotararile CNFPA se adopta cu votul a cel putin doua treimi din numarul membrilor prezenti, cu conditia ca fiecare parte sa fie reprezentata.
    (2) Votul se exprima in mod deschis.
    Art. 16
    (1) In vederea unor situatii de indisponibilitate a presedintelui pe perioade de cel mult 60 de zile, plenul CNFPA desemneaza un inlocuitor, care indeplineste atributiile presedintelui.
    (2) Inlocuitorul va fi desemnat dintre reprezentantii partilor din care nu face parte presedintele.
    (3) Inlocuitorul are dreptul numai la indemnizatia de membru.
    Art. 17
    In caz de indisponibilitate a presedintelui pe o perioada ce depaseste 60 de zile consecutive, CNFPA initiaza procedura de inlocuire a presedintelui.
    Art. 18
    Presedintele conduce sedintele plenului CNFPA.
    Art. 19
    (1) Ordinea de zi, stabilita de presedinte, si materialele aferente sedintei se transmit de Secretariatul tehnic membrilor CNFPA cu cel putin 5 zile inainte de data sedintei.
    (2) In situatii deosebite convocarea sedintei CNFPA si transmiterea materialelor aferente se pot face cu 48 de ore inainte de data sedintei.
    Art. 20
    (1) Procesul-verbal intocmit cu ocazia sedintei CNFPA cuprinde: data sedintei, numele participantilor, stabilirea legalitatii sedintei, ordinea de zi aprobata de CNFPA, inscrierile la cuvant, principalele probleme dezbatute, hotararile adoptate si rezultatul voturilor. La cererea membrilor, se vor consemna in procesul-verbal diverse observatii.
    (2) Procesul-verbal se distribuie membrilor la sedinta urmatoare, iar acestia pot prezenta obiectiuni pana la viitoarea sedinta.
    (3) Procesul-verbal, in forma finala, semnat de persoana care l-a intocmit si de presedinte, se indosariaza impreuna cu toate documentele aferente sedintei.
    (4) Hotararile adoptate se redacteaza si se numeroteaza pe parcursul fiecarui an calendaristic.

    CAP. 4
    Atributiile plenului CNFPA

    Art. 21
    Plenul asigura conducerea generala a CNFPA, avand urmatoarele atributii:
    a) propune Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei si Ministerului Educatiei si Cercetarii elemente de politici si de strategii nationale privind dezvoltarea resurselor umane, inclusiv formarea profesionala a adultilor;
    b) participa la elaborarea unor planuri sau programe de interes national in domeniul formarii profesionale a adultilor;
    c) promoveaza dialogul social, sprijina infiintarea comitetelor sectoriale; avizeaza, conform rolului sau consultativ, proiectele de acte normative care au ca obiect formarea profesionala a adultilor;
    d) colaboreaza, in scopul realizarii obiectului sau de activitate, cu ministere si alte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, cu autoritati administrative autonome, cu organizatii neguvernamentale nationale si internationale, cu furnizorii de formare profesionala si cu alte institutii publice;
    e) solicita autoritatilor si institutiilor publice informatii, date statistice si studii referitoare la formarea profesionala a adultilor;
    f) promoveaza si aproba acorduri de colaborare cu institutii similare din tara si din strainatate in vederea implementarii directivelor si recomandarilor Uniunii Europene in domeniul formarii profesionale a adultilor;
    g) aproba participarea si contribuie la realizarea unor programe si proiecte nationale si internationale in domeniul formarii profesionale a adultilor;
    h) aproba metodologii si regulamente, in scopul realizarii obiectului sau de activitate, in limitele prevederilor legale;
    i) aproba programele-cadru de formare profesionala in baza carora furnizorii de formare profesionala elaboreaza programele de formare profesionala;
    j) infiinteaza comisii de autorizare a furnizorilor de formare profesionala la nivelul judetelor si al municipiului Bucuresti;
    k) analizeaza problemele deosebite care apar in activitatea comisiilor de autorizare; semnaleaza Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, Ministerului Educatiei si Cercetarii, Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, organizatiilor patronale si organizatiilor sindicale care au desemnat membri in comisiile de autorizare deficientele constatate in activitatea acestora;
    l) aproba modelul de stampila pentru comisiile de autorizare si modelele de timbru sec care se aplica pe certificatele de calificare si pe certificatele de competente profesionale;
    m) hotaraste admiterea sau respingerea contestatiilor depuse de furnizorii de formare profesionala in procesul de autorizare;
    n) aproba tarifele pentru: serviciile de asistenta tehnica privind elaborarea, verificarea si aprobarea standardelor ocupationale, a serviciilor de formare, evaluare si autorizare a centrelor de evaluare a competentelor profesionale, precum si pentru indemnizatiile membrilor comisiilor de autorizare a furnizorilor de formare profesionala, specialistilor pe domenii ocupationale, a verificatorilor interni si verificatorilor externi, care nu sunt salariati ai Secretariatului tehnic al CNFPA;
    o) aproba criterii specifice si proceduri unitare privind realizarea standardelor ocupationale;
    p) aproba standarde ocupationale noi si actualizate, conform evolutiilor pe piata muncii;
    q) autorizeaza centrele de evaluare a competentelor profesionale;
    r) aproba planul de activitate semestrial al CNFPA;
    s) analizeaza semestrial activitatea Secretariatului tehnic si aproba raportul de activitate pe semestrul I si raportul anual, prezentate de directorul general;
    t) avizeaza si propune spre aprobare Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei proiectul bugetului de venituri si cheltuieli; aproba defalcarea bugetului de venituri si cheltuieli pe articole bugetare;
    u) avizeaza si propune spre aprobare Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei investitiile ce urmeaza a fi realizate;
    v) avizeaza propunerea de scoatere din functiune a mijloacelor fixe si a obiectelor de inventar, pe care o inainteaza spre aprobare Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei;
    w) aproba planul de audit public intern, precum si raportul anual;
    x) aproba anual statul de functii al Secretariatului tehnic si modificarile necesare pe parcursul anului, ce sunt inaintate Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei pentru a fi avizate;
    y) aproba conditiile de ocupare a postului de director general al Secretariatului tehnic;
    z) desemneaza reprezentantii CNFPA in comisiile de concurs, dupa caz;
    aa) aproba deplasarile in strainatate ale membrilor CNFPA si ale personalului Secretariatului tehnic cu ocazia reprezentarii CNFPA la manifestari internationale din domeniul formarii profesionale;
    bb) membrii CNFPA care se deplaseaza, in numele CNFPA, la evenimente internationale au obligatia ca la urmatoarea sedinta a CNFPA sa prezinte, in scris, o informare care se inregistreaza si se indosariaza pentru consultare;
    cc) solutioneaza contestatiile personalului referitoare la hotararile presedintelui;
    dd) in situatii exceptionale, poate mandata presedintele sau directorul general sa preia pe o perioada limitata o parte din atributiile plenului CNFPA;
    ee) aproba Registrul national al calificarilor;
    ff) asigura respectarea prevederilor acordului national tripartit asupra cadrului national al calificarilor, referitoare la infiintarea comitetelor sectoriale;
    gg) desemneaza membri ai CNFPA pentru analizarea aspectelor invocate in contestatii, daca este cazul;
    hh) alte atributii ce rezulta din indeplinirea obiectului de activitate al CNFPA.

    CAP. 5
    Atributiile presedintelui, directorului general si directorilor

    Art. 22
    Presedintele are urmatoarele atributii:
    a) asigura conducerea CNFPA in intervalul dintre sedinte;
    b) reprezinta CNFPA in relatiile cu Guvernul, Parlamentul, cu alte persoane juridice sau fizice, precum si in justitie;
    c) asigura promovarea imaginii CNFPA;
    d) convoaca sedintele CNFPA si propune ordinea de zi;
    e) conduce sedintele CNFPA si modereaza discutiile, dand cuvantul participantilor in ordinea inscrierilor, sintetizeaza si supune la vot hotararile, comunicand rezultatele votului;
    f) raspunde de indeplinirea hotararilor luate de plenul CNFPA si dispune luarea masurilor necesare in acest sens de catre Secretariatul tehnic;
    g) poate dispune controlul activitatii Secretariatului tehnic;
    h) aproba fisa postului pentru directorul general al Secretariatului tehnic;
    i) numeste directorul general al Secretariatului tehnic;
    j) aproba evaluarea anuala a performantelor profesionale ale directorului general al Secretariatului tehnic;
    k) solutioneaza contestatiile personalului referitoare la deciziile directorului general;
    l) aproba deplasarile in tara ale directorului general;
    m) indeplineste orice alte atributii stabilite in sarcina sa de plenul CNFPA.
    Art. 23
    Presedintele semneaza hotararile adoptate de CNFPA, hotararile pentru reglementarea unor masuri cu caracter administrativ, precum si alte documente rezultate din exercitarea atributiilor sale.
    Art. 24
    Directorul general al Secretariatului tehnic are urmatoarele atributii:
    a) aplica hotararile plenului CNFPA si ale presedintelui si raspunde de indeplinirea lor intocmai si la timp, raportand in acest sens plenului;
    b) participa la sedintele CNFPA;
    c) propune proiectul planului de activitate semestrial al CNFPA;
    d) intocmeste raportul de activitate al CNFPA pe semestrul I si raportul de activitate anual;
    e) raspunde in fata plenului CNFPA si a presedintelui de intreaga activitate desfasurata de Secretariatul tehnic;
    f) organizeaza si coordoneaza activitatea Secretariatului tehnic, in conformitate cu planurile de activitate aprobate de CNFPA;
    g) poate fi mandatat de plenul CNFPA sau de presedinte sa reprezinte CNFPA in diverse structuri, comitete, consilii, din tara si din strainatate;
    h) inregistreaza si prezinta propuneri de colaborare cu organizatii interne sau internationale; propune incheierea de acorduri, conventii, protocoale si alte intelegeri de cooperare interna si externa in domeniul formarii profesionale a adultilor;
    i) propune participarea CNFPA la proiecte interne si internationale in domeniul formarii profesionale;
    j) sustine initiativele partenerilor sociali privind promovarea dialogului social si dezvoltarea parteneriatului in domeniul formarii profesionale a adultilor, precum si colaborarea interna si internationala in domeniul formarii profesionale;
    k) sprijina infiintarea comitetelor sectoriale si coordoneaza activitatea acestora;
    l) coordoneaza si participa la realizarea lucrarilor de complexitate sau importanta deosebita;
    m) elaboreaza materiale de sinteza privind activitatea CNFPA si a Secretariatului tehnic;
    n) prezinta plenului CNFPA, spre avizare, proiectul bugetului CNFPA;
    o) are calitatea de ordonator tertiar de credite;
    p) propune anual plenului CNFPA statul de functii al Secretariatului tehnic;
    q) aproba fisele posturilor pentru personalul Secretariatului tehnic;
    r) evalueaza anual performantele profesionale ale personalului din Secretariatul tehnic;
    s) aproba tematicile si programul de pregatire si perfectionare profesionala pentru personalul Secretariatului tehnic;
    t) aproba scoaterea la concurs a posturilor vacante din statul de functii al Secretariatului tehnic;
    u) aproba incadrarea, promovarea si eliberarea din functie a personalului Secretariatului tehnic;
    v) aproba deplasarile in tara, in interes de serviciu, pentru personalul Secretariatului tehnic;
    w) propune deplasarile in strainatate, in interes de serviciu, in vederea reprezentarii CNFPA la lucrarile unor organisme internationale, participarii la schimburi de experienta, vizite de studii, cursuri de perfectionare, seminarii, conferinte sau alte manifestari din domeniul formarii profesionale, pe care le supune spre aprobare CNFPA;
    x) aproba Regulamentul de ordine interioara, asigura respectarea acestuia de catre personalul Secretariatului tehnic si ia masuri de sanctionare a abaterilor;
    y) desemneaza specialisti si/sau membri ai Secretariatului tehnic al CNFPA pentru analizarea aspectelor invocate in contestatii;
    z) aproba folosirea specialistilor pe domenii ocupationale, verificatori interni si verificatori externi;
    aa) certifica evaluatorii de competente profesionale;
    bb) aproba planul de audit public intern, precum si raportul anual;
    cc) indeplineste si alte atributii stabilite de plenul CNFPA sau de presedinte.
    Art. 25
    In exercitarea conducerii operative a Secretariatului tehnic, directorul general emite decizii.
    Art. 26
    Directorii asigura organizarea si coordonarea activitatilor desfasurate de directiile de specialitate si aplicarea deciziilor directorului general.
    Art. 27
    Directorii au urmatoarele atributii:
    a) fac propuneri privind planul de activitate, organizeaza activitatea directiilor in baza planului anual aprobat, controleaza si raspund de realizarea intocmai si la timp a obiectivelor si sarcinilor ce revin directiei;
    b) raspund de incarcarea echilibrata a salariatilor;
    c) raspund de buna colaborare cu celelalte directii din Secretariatul tehnic;
    d) participa la sedintele CNFPA atunci cand li se solicita acest lucru;
    e) participa la realizarea lucrarilor de complexitate sau importanta deosebita;
    f) indruma personalul din subordine in vederea rezolvarii sarcinilor curente;
    g) asigura elaborarea in termen a studiilor, sintezelor, analizelor, rapoartelor cerute de directorul general;
    h) propun deplasarile in interes de serviciu in tara si in strainatate ale personalului din subordine;
    i) intocmesc fisele posturilor pentru personalul din cadrul directiei;
    j) fac propuneri privind necesarul de personal si conditiile de angajare, evaluarea anuala a performantelor profesionale, promovarea si alte forme de motivare a personalului directiei;
    k) fac propuneri privind necesarul de specialisti pe domenii ocupationale, de verificatori interni si externi;
    l) propun tematicile si programul de pregatire si perfectionare a personalului din subordine;
    m) asigura respectarea normelor de ordine si disciplina de catre personalul directiei si propun masuri de sanctionare a abaterilor;
    n) propun si ordonanteaza, in calitate de initiatori, cheltuielile pentru bunurile necesare desfasurarii activitatii directiei;
    o) pot fi mandatati de presedinte sau de directorul general sa reprezinte CNFPA in relatia cu alte institutii;
    p) raspund in fata presedintelui si a directorului general pentru activitatea proprie si pentru activitatea personalului directiei.

    CAP. 6
    Atributiile directiilor si compartimentelor din cadrul Secretariatului tehnic

    Art. 28
    Directia metodologie din cadrul Secretariatului tehnic al CNFPA are urmatoarele atributii:
    a) elaboreaza studii si analize, in vederea fundamentarii elementelor de politici si strategii in domeniul dezvoltarii resurselor umane, inclusiv al formarii profesionale a adultilor;
    b) analizeaza si formuleaza observatii la proiectele de acte normative primite de CNFPA spre avizare;
    c) elaboreaza si actualizeaza metodologii, regulamente si instructiuni necesare pentru coordonarea, la nivel national, a activitatii de autorizare a furnizorilor de formare profesionala sau pentru alte activitati privind formarea profesionala a adultilor, in limitele prevederilor legale;
    d) realizeaza activitati de pregatire a actorilor implicati in procesul de autorizare, in vederea aplicarii unitare a metodologiilor, regulamentelor si instructiunilor elaborate;
    e) participa la elaborarea Registrului national al calificarilor profesionale din Romania;
    f) propune tarifele pentru stabilirea indemnizatiilor membrilor comisiilor de autorizare si ale specialistilor pe domenii ocupationale folositi in cadrul procesului de autorizare a furnizorilor de formare;
    g) indruma metodologic, coordoneaza si controleaza activitatea comisiilor de autorizare si a secretariatelor tehnice ale acestora, centralizeaza datele privind activitatea de autorizare;
    h) colaboreaza cu organizatiile care au reprezentanti in comisiile de autorizare, in scopul asigurarii unei bune desfasurari a procesului de autorizare;
    i) participa la rezolvarea contestatiilor depuse de furnizorii de formare profesionala in legatura cu activitatea comisiilor de autorizare;
    j) coordoneaza si participa la monitorizarea furnizorilor de formare profesionala, propunand solutii pentru rezolvarea problemelor aparute in activitatea comisiilor de autorizare;
    k) colaboreaza la elaborarea metodologiei de realizare a cercetarii statistice aferente formarii profesionale a adultilor;
    l) intocmeste si actualizeaza lista profesiilor sau ocupatiilor pentru care exista cerinte speciale la organizarea pregatirii profesionale, colaborand in acest scop cu autoritatile de reglementare, in conditiile legii;
    m) colaboreaza cu compartimentul de informatica la actualizarea si validarea datelor cuprinse in Registrul national al furnizorilor de formare profesionala autorizati si in alte baze de date cu informatii referitoare la activitatea directiei;
    n) acorda institutiilor si persoanelor interesate consultanta de specialitate privind formarea profesionala a adultilor;
    o) promoveaza calitatea si inovatia in domeniul formarii profesionale a adultilor;
    p) propune modalitati de implicare a partenerilor sociali si de dezvoltare a parteneriatului in domeniul formarii profesionale a adultilor si colaboreaza cu structurile create de partenerii sociali la nivelul sectoarelor de activitate sau pentru rezolvarea unor probleme specifice formarii profesionale a adultilor, corespunzator atributiilor directiei; sprijina infiintarea comitetelor sectoriale si contribuie la coordonarea activitatii acestora;
    q) propune modalitati de cooperare si colaboreaza cu organizatii din tara si din strainatate, corespunzator atributiilor directiei;
    r) organizeaza conferinte, seminarii, consultari de specialitate, nationale si internationale, in scopul realizarii atributiilor directiei;
    s) propune si participa la realizarea unor programe si proiecte interne si internationale, corespunzator atributiilor directiei;
    t) propune, in calitate de initiator, cheltuielile pentru bunurile necesare desfasurarii propriei activitati;
    u) indeplineste alte atributii si obligatii stabilite de presedinte sau de directorul general.
    Art. 29
    Directia pentru standarde ocupationale si atestare din cadrul Secretariatului tehnic al CNFPA are urmatoarele atributii:
    a) elaboreaza studii si analize, in vederea fundamentarii elementelor de politici si strategii in domeniul dezvoltarii resurselor umane, inclusiv al formarii profesionale a adultilor;
    b) analizeaza si formuleaza observatii la proiectele de acte normative primite de CNFPA spre avizare;
    c) elaboreaza criterii specifice si proceduri unitare privind elaborarea standardelor ocupationale;
    d) analizeaza si avizeaza standarde ocupationale noi sau actualizate si le anuleaza, dupa caz, pe cele existente;
    e) propune plenului CNFPA aprobarea standardelor ocupationale;
    f) elaboreaza si actualizeaza procedura de evaluare si certificare a competentelor profesionale dobandite pe alte cai decat cele formale;
    g) verifica, in vederea autorizarii, institutiile care pot sa efectueze evaluarea si certificarea competentelor profesionale obtinute pe alte cai decat cele formale;
    h) propune plenului CNFPA autorizarea centrelor de evaluare si certificare a competentelor profesionale;
    i) evalueaza evaluatorii de competente profesionale, verificatori interni si verificatori externi, in vederea certificarii;
    j) monitorizeaza activitatea centrelor de evaluare si certificare a competentelor profesionale;
    k) propune tarife pentru serviciile de asistenta tehnica privind elaborarea, verificarea si aprobarea standardelor ocupationale si a serviciilor de formare, de evaluare si autorizare a centrelor de evaluare si certificare a competentelor profesionale, precum si pentru plata verificatorilor interni si externi care pot fi angajati de CNFPA pentru indeplinirea atributiilor directiei;
    l) dezvolta si gestioneaza, impreuna cu compartimentul de informatica, banci de date privind: standardele ocupationale, centrele de evaluare autorizate, evaluatorii, verificatorii interni, verificatorii externi certificati;
    m) efectueaza activitati de pregatire, transfer de cunostinte si asistenta tehnica in domeniul sau de activitate, ofera asistenta metodologica privind elaborarea standardelor ocupationale si aplicarea procedurii de evaluare a competentelor profesionale dobandite pe alte cai decat cele formale;
    n) promoveaza calitatea procesului de evaluare si certificare a competentelor profesionale;
    o) colaboreaza cu Directia metodologie la elaborarea si actualizarea metodologiilor, regulamentelor si instructiunilor privind formarea profesionala a adultilor;
    p) participa la rezolvarea contestatiilor in cadrul procesului de autorizare si monitorizare a centrelor de evaluare, precum si de autorizare si monitorizare a furnizorilor de formare, pentru aspecte referitoare la standardele ocupationale;
    q) propune modalitati de implicare a partenerilor sociali si de dezvoltare a parteneriatului in domeniul formarii profesionale a adultilor si colaboreaza cu structurile create de partenerii sociali la nivelul sectoarelor de activitate sau pentru rezolvarea unor probleme specifice formarii profesionale a adultilor, corespunzator atributiilor directiei;
    r) propune modalitati de cooperare si colaboreaza cu organizatii din tara si din strainatate, corespunzator atributiilor directiei;
    s) organizeaza conferinte, seminarii, consultari de specialitate, nationale si internationale, in scopul realizarii atributiilor directiei;
    t) propune si participa la realizarea unor programe si proiecte interne si internationale, corespunzator atributiilor directiei;
    u) propune, in calitate de initiator, cheltuielile pentru bunurile necesare desfasurarii propriei activitati;
    v) indeplineste alte atributii si obligatii stabilite de presedinte sau de directorul general.
    Art. 30
    (1) Unitatea de implementare a programelor PHARE din structura Secretariatului tehnic al CNFPA, denumita in continuare UIP, este coordonata de un director si are atributii generale conform Hotararii Guvernului nr. 869/2002 pentru perfectionarea activitatii unitatilor de implementare a programelor PHARE.
    (2) Atributiile specifice ale UIP, structura organizatorica, locul UIP in organigrama CNFPA, spatiul afectat si dotarea minima necesara exercitarii atributiilor UIP se stabilesc prin hotarare a CNFPA.
    Art. 31
    Directia economico-financiara din cadrul Secretariatului tehnic al CNFPA are urmatoarele atributii:
    a) organizeaza si asigura evidenta contabila si financiara a CNFPA, in conformitate cu reglementarile in vigoare;
    b) intocmeste proiectul de buget de venituri si cheltuieli, conform legii, pe care il supune aprobarii plenului CNFPA, dupa care il inainteaza Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei;
    c) asigura executia bugetului propriu al CNFPA;
    d) elaboreaza lunar cererea de credite pentru nevoile proprii ale CNFPA;
    e) efectueaza platile si incasarile, in conformitate cu reglementarile in vigoare;
    f) intocmeste documentatia necesara in vederea achizitionarii valutei pentru deplasarile externe;
    g) intocmeste trimestrial si anual darea de seama contabila a CNFPA si o depune la Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei;
    h) asigura si tine evidenta contabila a valorilor materiale si banesti, a mijloacelor fixe, a obiectelor de inventar, a salariilor, precum si a operatiunilor financiare ale CNFPA;
    i) tine evidenta contabila a veniturilor provenite din taxele de autorizare si din vanzarea certificatelor de competente profesionale, precum si a altor venituri extrabugetare, dupa caz, pe care le vireaza la bugetul de stat;
    j) organizeaza inventarierea patrimoniului CNFPA la perioadele prevazute de legislatia in vigoare;
    k) intocmeste documentatia necesara si efectueaza achizitiile de bunuri materiale necesare desfasurarii activitatii institutiei;
    l) exercita controlul financiar preventiv propriu, in conformitate cu prevederile legale in vigoare;
    m) organizeaza si pastreaza arhiva in cadrul CNFPA;
    n) propune scoaterea din functiune a mijloacelor fixe si a obiectelor de inventar;
    o) urmareste recuperarea creantelor si lichidarea arieratelor, in conditiile si la termenele prevazute de reglementarile in vigoare;
    p) propune, in calitate de initiator, cheltuielile pentru bunurile necesare desfasurarii propriei activitati;
    q) colaboreaza cu celelalte compartimente ale institutiei pentru indeplinirea atributiilor specifice;
    r) efectueaza plata specialistilor pe domenii ocupationale, a verificatorilor interni si a verificatorilor externi;
    s) deconteaza cheltuielile de transport, cazare si indemnizatii de delegare pentru specialistii pe domenii ocupationale, verificatorii interni si verificatorii externi, pe perioada in care acestia se deplaseaza in alta localitate din tara decat cea de domiciliu;
    t) indeplineste alte atributii si obligatii stabilite de presedinte sau de directorul general.
    Art. 32
    Compartimentul audit public intern din cadrul Secretariatului tehnic al CNFPA are urmatoarele atributii:
    a) elaboreaza proiectul planului de audit public intern pe care il supune spre aprobare directorului general si plenului CNFPA;
    b) efectueaza activitati de audit public intern pentru a evalua daca sistemele de management financiar si control ale institutiei sunt transparente si sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienta si eficacitate;
    c) informeaza compartimentul de audit public intern din cadrul Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei despre recomandarile neinsusite de catre directorul general, precum si despre consecintele acestora;
    d) prezinta rapoarte periodice directorului general privind constatarile, concluziile si recomandarile rezultate din activitatile sale de audit;
    e) elaboreaza raportul anual al activitatii de audit public intern, care va fi avizat de catre directorul general si de plenul CNFPA;
    f) in cazul identificarii unor iregularitati sau posibile prejudicii, raporteaza imediat directorului general;
    g) propune si ordonanteaza, in calitate de initiator, cheltuielile pentru bunurile necesare desfasurarii propriei activitati;
    h) indeplineste alte atributii prevazute de legislatia in vigoare, precum si sarcini stabilite de presedinte sau de directorul general.
    Art. 33
    Compartimentul juridic din cadrul Secretariatului tehnic al CNFPA are urmatoarele atributii:
    a) avizeaza si contrasemneaza actele cu caracter juridic in conditiile legii;
    b) verifica legalitatea actelor cu caracter juridic si administrativ primite spre avizare;
    c) apara drepturile si interesele legitime ale CNFPA in raporturile cu autoritatile publice, institutiile de orice natura, precum si cu orice persoana fizica sau juridica, romana ori straina;
    d) asigura consultanta, asistenta si reprezentarea CNFPA in fata instantelor judecatoresti, organelor de urmarire penala ori altor institutii;
    e) tine evidentele cerute de legislatia in vigoare si de regulamentele corpului profesional;
    f) redacteaza opinii juridice cu privire la aspectele legale ce privesc activitatea profesionala a consilierului juridic;
    g) redacteaza proiectele de contracte, negociaza clauzele legale contractuale;
    h) redacteaza acte juridice, emise de CNFPA;
    i) atesta identitatea partilor, a consimtamantului, a continutului si a datei actelor incheiate, care privesc CNFPA.
    Art. 34
    Compartimentul resurse umane din cadrul Secretariatului tehnic al CNFPA are urmatoarele atributii:
    a) intocmeste statul de functii al Secretariatului tehnic al CNFPA, il supune spre aprobare plenului CNFPA si il transmite Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei spre avizare;
    b) organizeaza concursurile pentru ocuparea posturilor vacante, in conformitate cu prevederile legale;
    c) elaboreaza documentele necesare pentru incadrarea, promovarea, pensionarea si incetarea contractelor de munca ale personalului Secretariatului tehnic al CNFPA;
    d) intocmeste si gestioneaza dosarele de personal ale salariatilor Secretariatului tehnic al CNFPA;
    e) gestioneaza si completeaza carnetele de munca si registrul de evidenta a salariatilor Secretariatului tehnic al CNFPA;
    f) calculeaza si raspunde de aplicarea corecta a reglementarilor legale privind acordarea drepturilor salariale pentru salariatii Secretariatului tehnic al CNFPA si membrii CNFPA;
    g) elaboreaza bugetul de venituri si cheltuieli al CNFPA pentru cheltuielile cu salariile si il transmite Directiei economico-financiare;
    h) intocmeste si actualizeaza, in colaborare cu celelalte directii si compartimente, Regulamentul de organizare si functionare al CNFPA, il supune spre aprobare plenului CNFPA si il transmite Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei si Ministerului Educatiei si Cercetarii spre aprobare;
    i) intocmeste si actualizeaza, in colaborare cu celelalte directii si compartimente, Regulamentul de ordine interioara al Secretariatului tehnic al CNFPA si il supune spre aprobare directorului general;
    j) indeplineste atributiile in domeniul protectiei muncii;
    k) coordoneaza activitatea de evaluare anuala individuala a angajatilor Secretariatului tehnic al CNFPA;
    l) propune si ordonanteaza, in calitate de initiator, cheltuielile pentru bunurile necesare desfasurarii propriei activitati;
    m) indeplineste alte atributii prevazute de legislatia in vigoare, precum si sarcini stabilite de presedinte sau de directorul general.
    Art. 35
    Compartimentul de informatica din cadrul Secretariatului tehnic al CNFPA are urmatoarele atributii:
    a) intocmeste lista de echipamente electronice necesare CNFPA;
    b) stabileste si aplica politici de securizare a datelor CNFPA;
    c) asigura buna functionare a sistemelor de calcul folosite de CNFPA;
    d) asigura functionarea programelor software de baza folosite de CNFPA;
    e) asigura functionarea retelei CNFPA;
    f) administreaza serverele CNFPA;
    g) stabileste drepturile (nivelul de acces) in reteaua CNFPA pentru fiecare angajat, in concordanta cu nevoile acestuia;
    h) dezvolta si intretine programele software necesare CNFPA;
    i) dezvolta si intretine site-ul CNFPA;
    j) realizeaza materiale pentru promovarea imaginii CNFPA si a evenimentelor organizate de acesta;
    k) stabileste politici de promovare a imaginii CNFPA prin intermediul Internetului;
    l) participa la proiectele in care este implicat CNFPA (componenta IT);
    m) dezvolta relatii cu departamentele IT ale partenerilor CNFPA (ministere, agentii, sindicate, patronate, organizatii neguvernamentale etc.)
    n) propune si ordonanteaza, in calitate de initiator, cheltuielile pentru bunurile necesare desfasurarii propriei activitati;
    o) indeplineste alte atributii prevazute de legislatia in vigoare, precum si sarcini stabilite de presedinte sau de directorul general.
    Art. 36
    Compartimentul informare si relatii publice din cadrul Secretariatului tehnic al CNFPA are urmatoarele atributii:
    a) furnizeaza informatiile de interes public oricarei persoane care solicita acest lucru in conditiile Legii nr. 544/2001 sau directioneaza solicitarile de informare catre compartimentele/persoanele in masura sa le furnizeze;
    b) primeste, inregistreaza, urmareste rezolvarea petitiilor si expediaza raspunsurile catre petitionari;
    c) inainteaza petitiile inregistrate catre compartimentele de specialitate, in functie de obiectul acestora, si precizeaza termenul de trimitere a raspunsului;
    d) urmareste solutionarea si redactarea in termen a raspunsului;
    e) claseaza si arhiveaza petitiile;
    f) indeplineste alte atributii prevazute de legislatia in vigoare, precum si alte sarcini stabilite de presedinte sau de directorul general.

    CAP. 7
    Relatia cu comitetele sectoriale

    Art. 37
    (1) Comitetele sectoriale sunt structuri de dialog social, organizate la nivelul sectoarelor de activitate stabilite de CNFPA.
    (2) Pentru indeplinirea rolului sau de autoritate nationala pentru calificari si fiind abilitat prin lege sa sprijine infiintarea comitetelor sectoriale si sa coordoneze activitatea acestora, CNFPA:
    a) propune Acordul national tripartit privind cadrul national al calificarilor si revizuirea acestuia;
    b) initiaza infiintarea de comitete sectoriale;
    c) asigura respectarea prevederilor Acordului national tripartit referitoare la infiintarea comitetelor sectoriale;
    d) inregistreaza acordurile sectoriale de infiintare a comitetelor sectoriale;
    e) poate convoca membrii comitetelor sectoriale la reuniuni de lucru;
    f) coordoneaza activitatea comitetelor sectoriale si a specialistilor propusi de comitetele sectoriale pentru dezvoltarea calificarilor;
    g) efectueaza plata pentru contravaloarea lucrarilor realizate de specialisti si receptionate de comitetele sectoriale.

    CAP. 8
    Dispozitii tranzitorii finale

    Art. 38
    Toate compartimentele si personalul Secretariatului tehnic al CNFPA au obligatia:
    a) sa asigure realizarea la timp si de calitate a tuturor sarcinilor stabilite de conducerea institutiei;
    b) sa manifeste fermitate in aplicarea legilor si solicitudine fata de autoritatile publice centrale sau judetene/locale cu care colaboreaza ori care cer sprijin pentru rezolvarea unor probleme din domeniul de activitate al CNFPA;
    c) sa manifeste solicitudine fata de toti cetatenii care se adreseaza CNFPA prin audiente, cereri, sesizari sau reclamatii, in vederea tratarii problemelor ridicate de catre acestia, in cadrul dispozitiilor legale in vigoare.
    Art. 39
    Pentru indeplinirea atributiilor stabilite prin prezentul regulament, in cadrul Secretariatului tehnic al CNFPA pot fi angajate persoane cu contract individual de munca cu timp partial, in limita bugetului aprobat.
    Art. 40
    Atributiile stabilite prin prezentul regulament se detaliaza pentru fiecare post din structura organizatorica, prin fisa postului.
    Art. 41
    Incadrarea pe posturi, conform noii structuri organizatorice, se face dupa aprobarea prezentului regulament si avizarea statului de functii de catre Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei.
    Art. 42
    Prevederile prezentului regulament se completeaza cu orice alte dispozitii legale care privesc organizarea, functionarea si atributiile CNFPA.
    Art. 43
    Conducatorii tuturor compartimentelor sunt obligati sa asigure cunoasterea si respectarea de catre intregul personal din subordine a prezentului regulament.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 4275/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 4275 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu