Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 426 din 13 decembrie 2001

privind aprobarea Normei de metrologie legala CEE "NML CEE-77/95 Taximetre"

ACT EMIS DE: MINISTERUL INDUSTRIEI SI RESURSELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 106 din  7 februarie 2002


SmartCity3


    Ministrul industriei si resurselor,
    avand in vedere prevederile art. 26 din Hotararea Guvernului nr. 1.055/2001 privind conditiile de introducere pe piata a mijloacelor de masurare,
    in baza art. 3 pct. 3 din Hotararea Guvernului nr. 853/1999 privind organizarea si functionarea Biroului Roman de Metrologie Legala,
    in temeiul Hotararii Guvernului nr. 19/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Industriei si Resurselor, cu modificarile ulterioare,
    emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Norma de metrologie legala CEE "NML CEE-77/95 Taximetre", prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si va intra in vigoare la data de 5 noiembrie 2002.

                        Ministrul industriei si resurselor,
                                 Dan Ioan Popescu

    ANEXA 1

                         NORMA DE METROLOGIE LEGALA CEE
                            "NML CEE-77/95 Taximetre"

    Art. 1
    Prezenta norma de metrologie legala CEE se aplica aparatelor de masurat timpul si distanta, denumite taximetre.
    Art. 2
    (1) Se admite aplicarea marcajelor CEE pe taximetrele care indeplinesc prevederile prezentei norme de metrologie legala CEE.
    (2) Taximetrele se supun controlului metrologic prin aprobare de model CEE si verificare initiala CEE, in conformitate cu prevederile pct. 1.2.2 din anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 1.055/2001 privind conditiile de introducere pe piata a mijloacelor de masurare si in conditiile stabilite in anexa la prezenta norma de metrologie legala CEE.
    Art. 3
    (1) Introducerea pe piata a taximetrelor nu poate fi impiedicata, interzisa sau restrictionata daca acestea poarta marcajele CEE pentru aprobare de model si verificare initiala, prevazute la pct. 3.2 din anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 1.055/2001, sau daca sunt fabricate intr-un stat membru al Uniunii Europene si poarta marcajele CEE corespunzatoare.
    (2) Biroul Roman de Metrologie Legala va controla daca operatiunile aferente etapelor suplimentare verificarii initiale CEE sunt efectuate conform prevederilor pct. 7.3 din anexa la prezenta norma de metrologie legala CEE inainte de punerea in functiune a taximetrelor si daca acestea nu au fost deja efectuate intr-un stat membru al UE.
    Art. 4
    Anexa face parte integranta din prezenta norma de metrologie legala CEE.

    ANEXA 1
    la NML CEE-77/95

    1. Terminologie
    1.1. Aparate de masurat timpul si distanta, denumite taximetre
    Aparatele de masurat timpul si distanta, denumite in continuare taximetre, sunt aparatele care, in functie de caracteristicile autovehiculului pe care sunt instalate si de tarifele pentru care sunt setate, calculeaza automat si afiseaza constant, in timpul functionarii, sumele datorate de utilizatorii autovehiculelor destinate transportului public, denumite autovehicule taxi, pe baza distantei parcurse si, sub o anumita limita de viteza, a timpului de ocupare a autovehiculului.
    Prezenta anexa urmeaza sa fie revizuita conform prevederilor art. 27 din Hotararea Guvernului nr. 1.055/2001, pentru a include taximetrele care incorporeaza un dispozitiv electronic in succesiunea masurarii. Pana atunci taximetrele electronice nu pot obtine aprobarea de model CEE.
    1.2. Termeni specifici
    Indicatia taximetrului depinde - indiferent de pozitia tarifara - de constanta "k" a aparatului si de coeficientul caracteristic "w" al autovehiculului pe care acesta este montat. Coeficientul "w" este functia de circumferinta efectiva "u" a rotilor autovehiculului si a raportului de transmisie intre numarul de rotatii efectuate de roti si numarul de rotatii ale piesei prevazute pe autovehicul pentru racordarea la taximetru.
    1.2.1. Constanta "k" a taximetrului
    Constanta "k" a taximetrului este marimea caracteristica ce indica tipul si numarul de semnale pe care taximetrul le receptioneaza pentru a indica corect distanta parcursa.
    Constanta "k" se exprima:
    - in rotatii pe kilometru (rot./km); sau
    - in impulsuri pe kilometru (impuls/km),
in functie de forma sub care informatia referitoare la distanta parcursa de autovehicul este inregistrata de taximetru, respectiv sub forma de numar de rotatii efectuate de cablul flexibil de antrenare in punctul in care acesta intra in taximetru sau sub forma de semnale electrice.
    1.2.2. Coeficientul caracteristic "w" al autovehiculului
    Coeficientul caracteristic "w" al autovehiculului este marimea care indica tipul si numarul de semnale destinate antrenarii taximetrului, afisata de piesa corespunzatoare din dotarea autovehiculului, special prevazuta in acest scop, corespunzator distantei parcurse.
    Coeficientul "w" se exprima:
    - in rotatii pe kilometru parcurs (rot./km); sau
    - in impulsuri pe kilometru parcurs (impuls/km),
in functie de forma sub care informatia referitoare la distanta parcursa de autovehicul este inregistrata de taximetru, respectiv sub forma de numar de rotatii efectuate de piesa care antreneaza taximetrul sau sub forma de semnale electrice.
    Coeficientul caracteristic "w" al autovehiculului variaza in functie de o serie de factori, in special de gradul de uzura a pneurilor si de presiunea in pneuri, de incarcatura transportata de autovehicul si de conditiile de calatorie. Acest coeficient este determinat in conditiile de referinta pentru incercarea autovehiculului, prevazute la pct. 1.2.7.
    1.2.3. Circumferinta efectiva "u" a rotilor
    Circumferinta efectiva "u" a rotii autovehiculului, care antreneaza direct sau indirect taximetrul, este distanta parcursa de autovehicul in timpul unei rotatii complete a rotii respective. Daca taximetrul este actionat simultan de doua roti, circumferinta efectiva reprezinta media circumferintelor efective ale fiecareia dintre cele doua roti, exprimata in milimetri.
    Circumferinta efectiva "u" a rotii este corelata cu coeficientul caracteristic "w" al autovehiculului, prevazut la pct. 1.2.2, si, acolo unde este necesar sa fie identificata, aceasta se determina in conditiile de referinta pentru incercarea autovehiculului, prevazute la pct. 1.2.7.
    1.2.4. Dispozitiv de adaptare
    Dispozitivul de adaptare este destinat reglarii coeficientului caracteristic "w" al autovehiculului, in functie de constanta "k" a taximetrului.
    1.2.5. Erori tolerate
    Erorile tolerate mentionate la pct. 5 depind exclusiv de taximetru. Valorile adevarate, mentionate la pct. 5, utilizate la determinarea erorilor, se calculeaza in functie de constanta "k" a taximetrului si de tarifele pentru care acesta a fost programat.
    1.2.6. Viteza de comutare
    Viteza de comutare este viteza cu care mecanismul de antrenare a dispozitivului de inregistrare al taximetrului trece de la masurarea timpului la masurarea distantei parcurse sau invers.
    Viteza de comutare se obtine impartind tariful dupa timp la tariful dupa distanta.
    1.2.7. Conditiile de referinta pentru incercarea autovehiculului, in vederea determinarii coeficientului caracteristic al acestuia
    Conditiile de referinta pentru incercarea autovehiculului sunt indeplinite daca:
    a) roata sau rotile care actioneaza taximetrul sunt prevazute cu pneuri a caror circumferinta efectiva "u" este aceeasi cu cea a rotilor folosite la determinarea coeficientului caracteristic "w". Pneurile trebuie sa fie in stare buna si sa fie umflate la presiunea corecta;
    b) sarcina transportata de autovehicul este de aproximativ 150 kg. (Aceasta corespunde prin conventie greutatii a doua persoane adulte, inclusiv soferul);
    c) autovehiculul se deplaseaza prin autopropulsie pe o suprafata plana, in linie dreapta, cu o viteza de 40 +/- 5 km/h.
    Daca incercarile se efectueaza in alte conditii decat cele mentionate mai sus, de exemplu alte greutati, alte viteze sau la viteza de mers la pas, utilizand un stand pentru incercari etc., rezultatele vor fi corectate aplicandu-se coeficientii de conversie necesari pentru a transforma valoarea rezultata in valoarea care s-ar fi obtinut in conditiile de referinta pentru incercarea autovehiculului, mentionate la lit. a), b) si c).
    2. Unitati de masura
    Unitatile de masura utilizate exclusiv pentru indicatiile generate sau afisate de taximetre sunt urmatoarele:
    - metrul sau kilometrul, pentru distanta;
    - secunda, minutul sau ora, pentru timp.
    Costul calatoriei se va exprima in lei.
    3. Caracteristici tehnice
    3.1. Aparat de masurat si dispozitiv de calcul
    3.1.1. Taximetrul este construit astfel incat sa calculeze si sa afiseze costul calatoriei exclusiv in functie de:
    a) distanta parcursa (calcul dupa distanta), cand autovehiculul se deplaseaza cu o viteza mai mare decat viteza de comutare;
    b) timp (calcul dupa timp), cand autovehiculul se deplaseaza cu o viteza mai mica decat viteza de comutare sau cand stationeaza.
    3.1.2. Calculul dupa distanta se efectueaza prin intermediul rotilor autovehiculului, iar mersul in marsarier al autovehiculului nu are ca efect reducerea costului calatoriei sau a distantei afisate.
    Calculul dupa timp se efectueaza prin intermediul unui cronometru care este actionat numai prin pornirea dispozitivului de comanda al taximetrului.
    In cazul in care cronometrul mecanic este cu intoarcere manuala, acesta trebuie sa functioneze cel putin 8 ore neintors sau doua ore in cazul in care este prevazut cu un mecanism de intoarcere care se declanseaza la fiecare actionare manuala premergatoare pornirii taximetrului.
    Daca cronometrul mecanic este cu intoarcere electrica, procesul trebuie sa fie automat.
    Cronometrajul electric trebuie sa fie in permanenta in stare de functionare.
    3.1.3. In cazul calculului dupa distanta, pentru fiecare tarif prima modificare a indicatiei taximetrului se produce dupa parcurgerea unei distante initiale, care poate fi diferita de intervalele de distanta ulterioare. Urmatoarele modificari ale indicatiilor taximetrului corespund unor intervale de distanta egale.
    In cazul calculului dupa timp, pentru fiecare tarif prima modificare a indicatiei taximetrului se produce dupa un interval de timp initial, care poate fi diferit de intervalele de timp ulterioare. Urmatoarele modificari ale indicatiilor taximetrului corespund unor intervale de timp egale intre ele.
    In conditiile in care nu se produce nici o schimbare de antrenare, raportul dintre distanta initiala si intervalele de distanta ulterioare este identic cu raportul dintre timpul initial si intervalele de timp ulterioare, indiferent de tariful practicat.
    3.1.4. Dispozitivul de adaptare este construit astfel incat sa nu permita accesul la alte piese componente ale taximetrului prin deschiderea carcasei.
    3.1.5. Taximetrul este proiectat astfel incat orice modificare in dispozitivul de calcul, impusa de necesitatea schimbarii tarifelor, sa poata fi usor executata.
    Daca taximetrul este conceput pentru mai multe pozitii tarifare, acesta calculeaza si afiseaza costul calatoriei in toate pozitiile suplimentare, pe baza tarifului selectat.
    3.2. Dispozitivul de comanda
    3.2.1. Taximetrul este construit astfel incat sa nu poata fi pus in functiune inainte de a fi actionat de un dispozitiv de comanda fixat in una dintre urmatoarele pozitii autorizate:
    3.2.2. Pozitia "liber"
    In pozitia "liber":
    a) pe cadranul taximetrului nu este afisat nici un cost sau indicatia acestuia este zero. In pozitia "liber" taximetrul poate insa sa indice taxa de pornire;
    b) atat calculul dupa distanta, cat si cel dupa timp nu activeaza dispozitivul care afiseaza suma de plata;
    c) dispozitivul de afisare a eventualelor sume suplimentare, mentionate la pct. 3.3.7, nu indica nimic sau este la pozitia "zero".
    3.2.3. Alte pozitii
    Dispozitivul de comanda este astfel conceput incat, pornind de la pozitia "liber", taximetrul sa poata fi fixat succesiv in urmatoarele pozitii de operare:
    a) in pozitia "ocupat", in diversele pozitii de functionare la oricare dintre tarifele existente, fiind activate calculul dupa timp si calculul dupa distanta;
    b) in pozitia "total" (sau "plata") afisand suma totala de plata. In aceasta pozitie calculul dupa timp este oprit, iar calculul dupa distanta este pornit la tariful selectionat anterior, pe pozitia "ocupat".
    3.2.4. Functionarea dispozitivului de comanda
    Functionarea dispozitivului de comanda se supune urmatoarelor restrictii:
    a) pornind de la pozitia "ocupat" de functionare la un tarif oarecare, nu este posibila readucerea taximetrului la pozitia "liber" fara a trece prin pozitia "total" ("plata"). Este posibila comutarea de la un tarif la altul;
    b) pornind de la pozitia "total" ("plata"), nu este posibila readucerea taximetrului in pozitia "ocupat" de functionare la un tarif oarecare fara a trece prin pozitia "liber";
    c) taximetrul este proiectat astfel incat comutarea de la un tarif la altul, prin trecerea sa prin pozitia "liber", sa fie posibila numai daca, la trecerea sa prin aceasta pozitie, sunt intrunite conditiile prevazute pentru pozitia respectiva pe dispozitivul de comanda prevazut la pct. 3.2.2;
    d) dispozitivul de comanda este conceput astfel incat sa nu poata fi actionat, pentru a permite taximetrului sa fie fixat in alte pozitii de functionare decat cele mentionate la lit. a), b) si c).
    3.2.5. Dispozitii speciale
    Independent de cerintele stabilite la pct. 3.2.4, diversele tarife se succed automat, in functie de distanta parcursa sau de timpul in care vehiculul a fost ocupat.
    3.3. Dispozitivul de afisare
    3.3.1. Panoul frontal al taximetrului este construit astfel incat indicatiile care intereseaza pasagerul sa fie lizibile atat ziua, cat si noaptea.
    3.3.2. Suma de plata este usor de observat prin simpla citire a unui sir de cifre de minimum 10 mm inaltime.
    Cand aparatul este pornit de la pozitia "liber" prin actionarea dispozitivului de comanda, cadranul afiseaza suma fixa reprezentand taxa de pornire.
    Dupa aceea suma de plata afisata se modifica discontinuu, majorandu-se succesiv cu o valoare monetara constanta.
    3.3.3. Taximetrul este prevazut cu un dispozitiv care afiseaza constant pe cadran pozitia de functionare activata a dispozitivului de comanda.
    3.3.4. Taximetrul este proiectat astfel incat sa permita unui repetor al pozitiilor dispozitivului de comanda sa afiseze, in exteriorul vehiculului, pozitia de functionare sau tariful practicat.
    Acest repetor nu perturba functionarea corecta a taximetrului si nici nu permite accesul la mecanismul de antrenare a taximetrului.
    3.3.5. Daca afisarea indicatiilor obligatorii nu apare sub forma de cifre sau litere luminoase, taximetrul trebuie sa fie dotat cu un dispozitiv de iluminat pentru aceste afisaje, suficient de puternic pentru a permite citirea cu usurinta, dar fara sa deranjeze vederea.
    Dispozitivul de iluminat este astfel conceput incat sa permita inlocuirea sursei de lumina fara a fi necesara demontarea pieselor sigilate ale aparatului.
    3.3.6. Taximetrul este astfel proiectat incat sa fie posibila dotarea sa cu totalizatoarele care indica:
    a) distanta totala parcursa de autovehicul;
    b) distanta totala parcursa de autovehiculul ocupat;
    c) numarul total de curse;
    d) numarul de valori monetare mentionate la pct. 3.3.2.
    Totalizatoarele trebuie sa isi indeplineasca corect functia pentru care au fost concepute. Ele afiseaza informatia sub forma unui sir de cifre de minimum 4 mm inaltime.
    3.3.7. Taximetrul este astfel proiectat incat sa poata fi dotat cu un dispozitiv de afisare a unor sume suplimentare, care actioneaza independent de indicatorul de cost si revine automat la zero cand vehiculul este in pozitia "liber".
    Acest dispozitiv afiseaza eventualele sume suplimentare sub forma unui sir de cifre de minimum 8 mm inaltime, dar nu mai mari decat cifrele care arata costul calatoriei.
    3.4. Dispozitive suplimentare optionale
    Taximetrul poate fi dotat cu dispozitive suplimentare, cum ar fi:
    a) dispozitive de inregistrare, utile detinatorului vehiculului;
    b) dispozitive de imprimat cu banda sau cartela, pentru redarea sumei de plata.
    Prezenta si functionarea dispozitivelor optionale nu afecteaza functionarea corecta a taximetrului.
    3.5. Constructie
    3.5.1. Taximetrele sunt construite rezistente si sigure.
    Componentele lor de baza sunt confectionate din materiale care le confera rezistenta si stabilitatea adecvate.
    3.5.2. Carcasa taximetrului si a dispozitivului de adaptare neincorporat in carcasa taximetrului, precum si mansoanele elementelor de transmisie se confectioneaza astfel incat componentele de baza ale mecanismelor incorporate sa nu fie accesibile din exterior si sa fie protejate impotriva prafului si umezelii.
    Componentele care permit reglarea taximetrului nu sunt accesibile fara ruperea sigiliilor de protectie mentionate la pct. 6.
    4. Marcaje
    4.1 Semne de marcare si identificare generala
    Fiecare taximetru poarta pe cadran sau pe o placuta atasata urmatoarele marcaje, vizibile si lizibile in conditii normale de instalare:
    a) numele, adresa sau marca producatorului;
    b) tipul taximetrului, numarul si anul de fabricatie;
    c) marcajul aprobarii de model CEE;
    d) constanta taximetrului "k" (determinata cu o incertitudine mai mica de +/- 0,2%).
    Fiecare taximetru va fi prevazut cu spatii pentru:
    a) informatii suplimentare, daca este cazul, referitoare la taximetru sau la vehicul;
    b) alte marcaje, exceptand marcajul CEE de verificare initiala partiala.
    4.2. Semne de marcare speciale
    4.2.1. Semnificatia valorilor inregistrate de taximetru apare clar, lizibil si vizibil in dreptul ferestrei fiecarui dispozitiv de afisare.
    4.2.2. Denumirea sau simbolul unitatii monetare este afisat in dreptul cadranului care arata costul calatoriei si al cadranului care afiseaza sumele de plata suplimentare.
    5. Erori tolerate
    Pentru verificarea pe standul de incercare a unui taximetru pregatit pentru instalare si dotat cu accesoriile sale, valoarea adevarata a marimilor masurate este cea rezultata din valoarea "k" afisata pe aparat si tariful (tarifele) pentru care taximetrul a fost programat.
    Valoarea adevarata a acestor marimi se situeaza intre limita maxima si limita minima a indicatiilor admise.
    5.1. In cazul calculului dupa distanta, erorile tolerate pentru o distanta parcursa data nu trebuie sa depaseasca:
    a) pentru distanta initiala, mentionata la pct. 3.1.3: +/- 1% din valoarea conventional adevarata; totusi, pentru distante initiale de sub 1.000 m se accepta un interval de +/- 10 m;
    b) pentru distantele ulterioare: +/- 1% din valoarea adevarata.
    5.2. In cazul calculului dupa timp, erorile tolerate pentru un timp dat nu trebuie sa depaseasca:
    a) pentru timpul initial, mentionat la pct. 3.1.3: +/- 1,5% din valoarea adevarata; totusi, pentru timpi initiali de pana la 10 minute se accepta un interval de +/- 9 secunde;
    b) pentru timpii ulteriori: +/- 1,5% din valoarea adevarata.
    6. Sigilii
    6.1. Urmatoarele componente ale taximetrului sunt construite astfel incat sa permita aplicarea unui sigiliu:
    a) carcasa in care este inclus mecanismul intern al taximetrului;
    b) carcasa dispozitivului de adaptare;
    c) capacele de protectie ale dispozitivelor mecanice sau electrice care leaga punctul de intrare al taximetrului de piesa corespunzatoare din dotarea autovehiculului, destinata cuplarii acestuia la aparatul de taxat, inclusiv piesele detasabile ale dispozitivului de adaptare;
    d) racordurile de cabluri electrice, in cazul in care mecanismele de cronometrare sunt cu intoarcere electrica si dispozitivul de comanda al taximetrului este actionat electric;
    e) toate placutele destinate marcajelor obligatorii sau marcajelor de verificare;
    f) cablurile electrice de conexiune aferente dispozitivului repetor mentionat la pct. 3.3.4, daca acesta exista.
    6.2. Toate aceste sigilii se aplica astfel incat accesul la componentele si conexiunile protejate sa nu fie posibil fara distrugerea sigiliului.
    6.3. Certificatul de aprobare de model CEE indica locurile de aplicare a sigiliilor si, daca este cazul, tipul si forma dispozitivelor de sigilare.
    7. Verificarea initiala CEE
    7.1. Daca se solicita o verificare CEE completa, verificarea initiala a taximetrului este efectuata in mai multe etape.
    7.2. Prima etapa: taximetrul primeste marca CEE de verificare initiala partiala, daca:
    a) modelul a primit aprobarea de model CEE;
    b) taximetrul este conform modelului aprobat si poarta marcajele prevazute la pct. 4.1;
    c) erorile taximetrului respecta cerintele pct. 5.1 si 5.2.
    7.3. Etapele suplimentare verificarii initiale CEE a caror responsabilitate apartine Biroului Roman de Metrologie Legala.
    Acestea sunt:
    1. inainte de montarea in vehicul:
    a) verificarea reglajelor aparatului;
    b) verificarea reglajelor tarifare;
    2. dupa montarea in vehicul:
      verificarea ansamblului taximetru autovehicul.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 426/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 426 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu