Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 418 din 13 martie 2008

pentru aprobarea Metodologiei de raportare a cazurilor si evenimentelor la care intervin serviciile publice de ambulanta

ACT EMIS DE: MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 277 din 9 aprilie 2008



Având în vedere prevederile titlului IV „Sistemul naţional de asistenţă medicală de urgenţă şi de prim ajutor calificat" din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 15/2005,

în temeiul dispoziţiilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii Publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008,

ministrul sănătăţii publice şi ministrul internelor şi reformei administrative emit următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Metodologia de raportare a cazurilor şi evenimentelor la care intervin serviciile publice de ambulanţă, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - (1) Conducerea serviciilor de ambulanţă judeţene sau al municipiului Bucureşti este obligată să transmită inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă judeţene sau al municipiului Bucureşti zilnic, prin fax - în scopul certificării autenticităţii documentului - şi, în cazul în care este posibil, prin intermediul poştei electronice, între orele 5,00-5,30, informaţiile prevăzute în anexa la metodologia aprobată prin prezentul ordin.

(2) Datele cuprinse în raport fac obiectul intervalului de timp cuprins între ora 7,00 a zilei precedente şi ora 5,00 a zilei în curs.

(3)   Pentru intervalul orar 5,00-7,00 din ziua în curs informaţiile vor fi însumate în raportul aferent zilei următoare.

Art. 3. - Rapoartele, întocmite conform prevederilor art. 2, vor fi transmise de personalul aflat în tura de serviciu a dispeceratelor inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă judeţene sau al municipiului Bucureşti, prin fax, autorităţilor de sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucureşti corespondente şi înaintate, în format electronic, către Dispeceratul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, până cel mai târziu la ora 6,30, în vederea centralizării datelor la nivel naţional şi comunicării acestora conducerii Ministerului Sănătăţii Publice.

Art. 4. - Raportarea evenimentelor la care participă forţele de intervenţie ale inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă judeţene sau al municipiului Bucureşti, inclusiv cele ale serviciilor mobile de urgenţă, reanimare şi descarcerare (SMURD), se va efectua în continuare conform cadrului normativ în vigoare ce reglementează fluxul informaţional specific organizat la nivelul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă şi aprobat prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative.

Art. 5. - (1) Zilnic, la ora 9,00, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă transmite conducerii Ministerului Sănătăţii Publice, prin centrul operativ al ministerului de specialitate, Situaţia centralizatoare, la nivel naţional, a intervenţiilor serviciilor publice de ambulanţă din ultimele 24 de ore.

(2) Situaţia menţionată la alin. (1) va fi însoţită de informarea privind intervenţiile SMURD desfăşurate în ultimele 24 de ore la nivel naţional.

(3)  Materialele specificate la alin. (2) se prezintă zilnic ministrului sănătăţii publice şi persoanelor nominalizate de acesta.

Art. 6. - (1) In situaţii de o gravitate extremă sau deosebit de complexe, inspectorul general al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, precum şi inspectorii şefi ai inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă judeţene sau al municipiului Bucureşti pot solicita conducerilor serviciilor publice de ambulanţă înaintarea, în regim de urgenţă, a unor rapoarte suplimentare, stabilind în acest sens tipul şi formatul (telefonic, letric sau electronic), periodicitatea şi/sau termenele-limită de raportare.

(2) In cazul situaţiilor de urgenţă specificate la alin. (1), primul raport suplimentar, fără a mai fi necesară o solicitare prealabilă, va fi transmis inspectoratului pentru situaţii de urgenţă judeţean sau al municipiului Bucureşti, în scris şi/sau în format electronic, în cel mult 60 de minute de la anunţarea cazului. Raportul va conţine următoarele informaţii:

a) o scurtă descriere a cazului, forţele şi mijloacele cu care s-a intervenit, modul de rezolvare a situaţiei medicale şi stadiul acesteia;

b) numărul total al pacienţilor, numărul decedaţilor, precum şi numărul celor care au necesitat sau necesită transport la spital;

c) lista cu pacienţii care se află în stare critică şi diagnosticul preliminar al acestora.

(3) Anterior transmiterii raportului suplimentar prin fax/poştă electronică, personalul de serviciu din dispeceratul medical are obligaţia de a raporta telefonic inspectoratului pentru situaţii de urgenţă judeţean sau al municipiului Bucureşti situaţia operativă existentă în momentul ajungerii echipajului serviciului public de ambulanţă la locul evenimentului, precum şi primele măsuri luate pentru acordarea primului ajutor medical victimelor, cu excepţia situaţiei în care intervenţia se desfăşoară în comun cu echipajele SMURD.

(4)  Imediat după primirea raportului suplimentar scris sau în format electronic, personalul din serviciul operativ al inspectoratului pentru situaţii de urgenţă judeţean sau al municipiului Bucureşti va retransmite documentul către Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă.

(5) La solicitarea conducerii Ministerului Sănătăţii Publice, în baza rapoartelor suplimentare înaintate de inspectoratele pentru situaţii de urgenţă judeţene sau al municipiului Bucureşti, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă va pune la dispoziţia solicitantului informaţiile transmise din teritoriu.

(6)  In cazul producerii situaţiilor menţionate la alin. (5), persoana desemnată de ministrul sănătăţii publice este informată, în maximum 15 minute de la sosirea raportului suplimentar la Ministerul Sănătăţii Publice, de către ofiţerul de serviciu.

Art. 7. -Apariţia unui număr neobişnuit de mare de solicitări poate reprezenta manifestarea unei intoxicaţii colective sau a unei epidemii cu origine necunoscută şi se raportează inspectoratului pentru situaţii de urgenţă judeţean sau al municipiului Bucureşti conform modelului prezentat în anexa la metodologie.

Art. 8. - Autorităţile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, conducerea serviciilor publice de ambulanţă judeţene şi al municipiului Bucureşti, inspectorii şefi ai inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă judeţene şi al municipiului Bucureşti şi şeful Centrului operaţional naţional din cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 9. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare în termen de 15 zile de la publicare.

Art. 10. - Nerespectarea dispoziţiilor prezentului ordin se sancţionează conform prevederilor legale în vigoare.

Ministrul sanataţii publice,

Gheorghe Eugen Nicolăescu

Ministrul internelor şi reformei administrative,

Cristian David

ANEXĂ

METODOLOGIE

de raportare a cazurilor si evenimentelor la care intervin serviciile publice de ambulantă

1.   Culegerea, sistematizarea şi centralizarea datelor şi informaţiilor specifice de către serviciile de ambulanţă judeţene sau al municipiului Bucureşti

2. Intocmirea şi transmiterea raportului zilnic personalului din dispeceratele inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă judeţene sau al municipiului Bucureşti, conform modelului din anexa care face parte integrantă din prezenta metodologie

3. Prelucrarea şi valorificarea datelor primite de specialiştii aflaţi în tura de serviciu a inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă judeţene sau al municipiului Bucureşti

4.  Intocmirea situaţiilor zilnice privind activitatea specifică serviciului de ambulanţă la nivelul zonelor de competenţă şi expedierea acestora autorităţilor de sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucureşti

5. Inaintarea situaţiilor menţionate la pct. 4 la Dispeceratul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă

6.   Preluarea şi centralizarea datelor şi informaţiilor în Dispeceratul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, întocmirea şi transmiterea Situaţiei centralizatoare, la nivel naţional, a intervenţiilor serviciilor publice de ambulanţă, însoţită de informarea privind intervenţiile SMURD şi, după caz, de alte evenimente care pun în pericol sănătatea şi viaţa oamenilor, petrecute în ultimele 24 de ore la nivel naţional, personalului din tura de serviciu a Centrului operativ cu activitate permanentă din Ministerul Sănătăţii Publice

7. Informarea ministrului sănătăţii publice şi a personalului cu atribuţii în domeniu

NOTA: Metodologia întocmirii şi transmiterii rapoartelor suplimentare rezidă din normele juridice prevăzute în cuprinsul ordinului.

ANEXA la metodologie

FORMULAR DE RAPORTARE ZILNICĂ A ACTIVITĂŢII SEVICIILOR DE AMBULANŢĂ

1.  Perioada care face obiectul raportării, de la LL |_____| ZZ|_____|ora |_____| până la LL|_____|ZZ|_____| ora |_____|

2. Serviciul de ambulanţă al judeţului...................../municipiului Bucureşti

3.  Numele persoanei care a completat raportul.....................

4.  Numărul total intervenţii efectuate cu ambulanţe de tip B şi C|_____|

5.  Numărul accidentelor rutiere/feroviare la care s-a intervenit fără alte forţe implicate (ISU/SMURD) |_____|

6. Numărul accidentelor rutiere/feroviare la care s-a intervenit în cooperare cu alte forţe de intervenţie (ISU/SMURD) |_____|

7.  Numărul altor accidente/traumatisme la care s-a intervenit fără alte forţe implicate (ISU/SMURD) |_____|

8. Numărul altor accidente/traumatisme la care s-a intervenit în cooperare cu alte forţe de intervenţie (ISU/SMURD) |_____|

9.  Numărul total de pacienţi transportaţi la spital cu mijloacele proprii ale serviciului de ambulanţă |_____|

10.  Numărul total de pacienţi predaţi la sau preluaţi de la echipajele ISU/SMURD, inclusiv elicopterul |_____|

11.  Numărul pacienţilor găsiţi decedaţi la sosirea echipajelor serviciului de ambulanţă |_____|

12.  Numărul pacienţilor care au intrat în stop cardiac pe parcursul transportului către o unitate sanitară |_____|

13.  Numărul total de pacienţi intubaţi de personalul serviciului de ambulanţă înaintea predării acestora |_____|

14.  Probleme disciplinare apărute în ultimele 24 ore             DA|_____| NU |_____|

15.  Probleme organizatorice apărute în ultimele 24 ore         DA|_____| NU |_____|

16. Numărul evenimentelor sau accidentelor rutiere în care au fost implicate mijloacele proprii ale serviciului de ambulanţă |_____|

17.  Numărul total de echipaje tip B pentru următoarele 24 h        z. |_____|/n |_____|

18.  Numărul total de echipaje tip C pentru următoarele 24 h        z. |_____|/n |_____|

19.  Numărul medicilor de gardă pentru următoarele 24 h             z. |_____|/n |_____|

20.  Numărul asistenţilor de gardă pentru următoarele 24 h           z. |_____|/n |_____|

21.  Numărul ambulanţierilor de gardă pentru următoarele 24 h     z. |_____|/n |_____|

NOTA: Detalii privind activităţile specificate la pct. 14 şi 15 vor fi înaintate de serviciile de ambulanţă judeţene sau al municipiului Bucureşti, direct, conducerii Ministerului Sănătăţii Publice, la solicitarea punctuală a personalului abilitat, conform dispoziţiilor ministrului sănătăţii publice.

Director medical/Medic responsabil tură,

....................................................................

(numele, prenumele şi semnătura)

Data:..............-............-..........Ora:......,......


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 418/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 418 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 418/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu