Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 371 din 11 august 2002

pentru aprobarea normativelor si prescriptiilor tehnice specifice zonelor de protectie si zonelor de siguranta aferente Sistemului national de transport prin conducte al produselor petroliere

ACT EMIS DE: MINISTERUL INDUSTRIEI SI RESURSELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 828 din 18 noiembrie 2002


SmartCity3


    In conformitate cu prevederile art. 4 din Regulamentul de organizare si functionare al Ministerului Industriei si Resurselor, aprobat prin Ordinul ministrului industriei si resurselor nr. 129/2001,
    in temeiul prevederilor Hotararii Guvernului nr. 19/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Industriei si Resurselor, cu modificarile ulterioare,

    ministrul industriei si resurselor emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba normativele si prescriptiile tehnice specifice zonelor de protectie si zonelor de siguranta aferente Sistemului national de transport prin conducte al produselor petroliere, prevazute in anexele nr. 1 - 6 care fac parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                     Ministrul industriei si resurselor,
                             Dan Ioan Popescu

    ANEXA 1

                               DEFINITII

    1. Acord petrolier - orice act juridic incheiat, potrivit legii, intre stat, reprezentat prin autoritatea competenta - ministrul industriei si resurselor - si o persoana juridica romana sau straina, in vederea realizarii de operatiuni petroliere.
    2. Contract de concesiune (concesiune) petroliera - dreptul acordat de stat prin autoritatea competenta - ministrul industriei si resurselor - unei persoane juridice romane sau straine de a efectua operatiuni cu produse petroliere in virtutea unui acord petrolier.
    3. Distanta de protectie - distanta minima care asigura accesul in vederea exploatarii Sistemului national de transport prin conducte al produselor petroliere, inclusiv realizarea interventiilor la acesta. Distanta se masoara din axul conductei de o parte si de alta a acesteia.
    4. Distanta de siguranta - distanta minima care trebuie asigurata in vederea mentinerii gradului de securitate al obiectivelor din cadrul Sistemului national de transport prin conducte al produselor petroliere si vecinatati. Aceasta se masoara din axul conductei la punctul cel mai apropiat al unei instalatii, constructii etc. sau ca distanta intre punctele cele mai apropiate a doua instalatii, constructii etc.
    5. Produse petroliere - amestec de hidrocarburi lichide obtinute din prelucrarea titeiului prin procedee distructive si nedistructive. Ele se clasifica in:
    - albe: benzina, white-spirit, petroluri si motorine etc.;
    - negre: pacura, combustibili speciali, uleiuri lubrifiante etc.;
    - speciale: benzen, toluen, acizi naftenici etc.
      - Benzina - fractiune sau produs petrolier ori de sinteza, constituit in general din hidrocarburi parafinice, naftenice, aromatice si olefinice si care distileaza in intervalul de temperatura de 30 - 220 grade C.
      - Motorina - fractiune petroliera obtinuta prin distilarea primara a titeiului, constituita dintr-un amestec de hidrocarburi C15 - C21 cu limite de fierbere intre 250 - 380 grade C, folosita drept combustibil in motoarele Diesel sau ca materie prima pentru unele procese de cracare termica si catalitica pentru producerea benzinei; amestec de hidrocarburi lichide.
      - Combustibil lichid usor - lichid provenit din amestecarea fractiilor medii si grele de la distilarea atmosferica a titeiului, de la distilarea sub vid a pacurii sau de la prelucrarea distructiva a reziduurilor. De asemenea, se poate obtine prin amestecarea petrolurilor si motorinelor si este caracterizat prin vascozitate si intervale de distilare.
    6. Sistemul national de transport prin conducte al produselor petroliere - totalitatea conductelor magistrale care asigura colectarea benzinei, benzinei de piroliza, motorinei si combustibilului lichid usor (C.L.U.) din perimetrele rafinariilor si din import si dirijarea la unitatile consumatoare si la export, inclusiv toate instalatiile, echipamentele si dotarile aferente acestora.
    7. Titular de contract de concesiune (concesionar) a activitatii de transport al produselor petroliere - orice persoana juridica, romana sau straina, autorizata sa efectueze operatiuni cu produse petroliere in virtutea unui acord petrolier.
    8. Zona de protectie - suprafata delimitata de distanta de protectie a conductei, pe ambele parti de-a lungul acesteia.
    9. Zona de siguranta - suprafata delimitata de cea mai mare distanta minima de siguranta a conductei, pe ambele parti de-a lungul acesteia.

    ANEXA 2

                 DISTANTA DE SIGURANTA - ZONA DE SIGURANTA

    1. Distantele minime de siguranta au fost stabilite pe baza intensitatii radiatiei termice, a zonarii mediilor cu pericol de explozie, a prescriptiilor tehnice in domeniu, precum si a altor elemente impuse de lege ori considerate necesare.
    2. Distantele minime de siguranta dintre instalatiile tehnologice componente ale Sistemului national de transport prin conducte al produselor petroliere si diferite obiective industriale, administrative si sociale invecinate acestuia sunt prevazute in anexa nr. 5.
    Obiectivele invecinate instalatiilor componente ale Sistemului national de transport prin conducte al produselor petroliere se impart in:
    - obiective apartinand industriei de petrol, gaze si petrochimie (conducte, instalatii tehnologice in aer liber, instalatii cu foc deschis, facle);
    - obiective apartinand Sistemului national de transport al energiei electrice (instalatii, linii si cabluri electrice);
    - obiective apartinand Sistemului national de transport al titeiului, gazolinei, etanului si condensatului;
    - linii de cale ferata;
    - drumuri;
    - constructii sociale, industriale si administrative;
    - centre populate si locuinte individuale;
    - unitati militare;
    - poligoane de tragere si depozite de exploziv;
    - balastiere in rauri;
    - depozite de furaje;
    - hidrocentrale;
    - termocentrale;
    - centrale atomoelectrice.
    Obiectivele apartinand Sistemului national de transport prin conducte al produselor petroliere se impart in:
    - conducte subterane si supraterane de benzina, motorina si combustibil lichid usor (C.L.U.);
    - statii de pompare a benzinei, motorinei si combustibilului lichid usor (C.L.U.);
    - rampe de incarcare a benzinei, motorinei si combustibilului lichid usor (C.L.U.);
    - depozite de produse clasele III b, IV b;
    - depozite de produse clasele I, II, III a, IV a.
    3. Distantele minime de siguranta in interiorul si intre instalatiile tehnologice ale Sistemului national de transport prin conducte al produselor petroliere sunt prevazute in anexa nr. 6.
    Obiectivele, instalatiile, constructiile si unitatile apartinand Sistemului national de transport prin conducte al produselor petroliere se impart in:
    - conducte de benzina, motorina si combustibil lichid usor (C.L.U.);
    - statii de pompare a benzinei, motorinei si combustibilului lichid usor (C.L.U.);
    - rampa de incarcare a benzinei, motorinei si combustibilului lichid usor (C.L.U.);
    - depozite de benzina, motorina si combustibil lichid usor (C.L.U.);
      - rezervoare;
      - baterii de cazane;
      - incalzitoare;
      - cosuri de gaze;
      - decantoare pentru scurgeri tehnologice;
      - statii de pompare a apei pentru incendiu;
      - rezervoare de apa pentru incendiu;
      - depozite de materiale solide;
      - depozite de ambalaje combustibile;
      - schimbatoare de caldura;
      - braune;
      - instalatii de recuperare a vaporilor;
      - constructii industriale si civile, instalatii auxiliare de diverse grade de rezistenta la foc;
      - imprejmuire.
    4. Distanta cea mai mare de siguranta pentru conductele de produse petroliere este de 250 m de o parte si de alta a axului conductei sau de cate 250 m de fiecare parte a axelor conductelor de margine in cazul unui fascicul de conducte instalate in sant comun si care transporta titei, condensat, etan si gaze.
    5. Zona de siguranta este delimitata de distanta de siguranta a conductei sau fasciculului de conducte, pe ambele parti de-a lungul acestuia.
    6. Zona de siguranta a conductelor va fi supravegheata de operatorul de camp al titularului de acord petrolier.
    7. Pentru orice obiectiv social, industrial sau militar ce va fi amplasat in zona de siguranta trebuie obtinut avizul titularului de acord petrolier. Acesta are obligativitatea respectarii distantelor minime de siguranta stabilite in conformitate cu anexa nr. 5.
    Cand apar neconcordante, se va refuza avizul sau va fi solicitat proiectantul pentru gasirea unor masuri suplimentare de protectie care vor necesita aprobarea Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale.
    8. Zona de siguranta a unei conducte va fi inscrisa in mod obligatoriu pe placutele indicatoare care marcheaza traseul conductei si care se vor monta in acelasi timp cu conducta.

    ANEXA 3

                DISTANTA DE PROTECTIE - ZONA DE PROTECTIE

    1. Distanta de protectie este de 5 m de o parte si de alta a axului conductei sau de cate 5 m de fiecare parte a axelor conductelor de margine in cazul unui fascicul de conducte instalate in sant comun.
    2. Zona de protectie este suprafata delimitata de distanta de protectie a conductei sau a fasciculului de conducte, pe ambele parti de-a lungul acestuia.
    3. Zona de protectie a conductelor va fi supravegheata de operatorul de camp al titularului de acord petrolier.
    In zona de protectie sunt interzise urmatoarele:
    - efectuarea oricaror lucrari de constructii si montaj, chiar cu caracter provizoriu, cu exceptia celor de deservire a conductei respective;
    - instalarea taberelor de camp;
    - montarea oricaror retele electrice sau telefonice, cu exceptia celor de deservire a conductei respective;
    - plantarea culturilor cu radacini mai mari de 50 cm.
    4. Zona de protectie a unei conducte va fi inscrisa in mod obligatoriu pe placutele indicatoare care marcheaza traseul conductei.

    ANEXA 4

                              REGLEMENTARI
privind accesul titularului de acord petrolier in zona de siguranta si in zona de protectie

    1. Sistemul national de transport prin conducte al produselor petroliere face parte din domeniul public de interes national si este de importanta strategica.
    2. Pentru a asigura intretinerea Sistemului national de transport prin conducte al produselor petroliere si pentru a elimina aparitia posibilelor pericole in exploatarea acestuia se stabilesc zone de protectie si de siguranta in conformitate cu dispozitiile Ordinului ministrului industriei si resurselor nr. 37/2002.
    3. Dreptul de acces in zona de protectie si de siguranta este diferentiat in functie de natura operatiunilor ce urmeaza sa se efectueze, astfel:
    - permanent, pentru verificarea zilnica a starii traseului si a echipamentelor montate pe conducta, pentru verificarea starii izolatiei conductelor si a sistemului de protectie catodica, cu informarea anuala a proprietarilor de terenuri;
    - ocazional, pentru lucrari de interventie si reparatii in caz de avarii, cu anuntarea, pentru fiecare situatie, a proprietarilor de terenuri.
    4. In cazul interventiilor ocazionale unitatile specializate/titularul de contract de concesiune a activitatii de transport al produselor petroliere vor lua masuri de limitare pe cat posibil a pagubelor aduse dreptului de proprietate asupra terenurilor.
    5. Operatiunile petroliere ce trebuie efectuate in limitele zonelor de protectie si de siguranta constituie lucrari de utilitate publica, iar terenurile necesare pentru aceste operatiuni, precum si constructiile situate pe astfel de terenuri pot face obiectul exproprierii pentru cauza de utilitate publica, in conditiile legii. Operatiunile petroliere se efectueaza numai in cadrul zonelor de siguranta si de protectie stabilite de autoritatea competenta.
    6. Asupra terenurilor necesare operatiunilor petroliere ce trebuie sa fie realizate in afara zonelor de protectie si de siguranta, altele decat cele declarate de utilitate publica, prevazute la pct. 5, precum si asupra terenurilor necesare lucrarilor de exploatare si oricaror alte operatiuni pe care acestea le implica, inclusiv cele privind asigurarea exploatarii si protectiei Sistemului national de transport prin conducte al produselor petroliere, se instituie in favoarea titularului operatiunilor un drept de servitute legala.
    7. Exercitarea dreptului de servitute legala se face contra platii unei rente anuale catre proprietarii terenurilor afectate, de catre unitatile specializate/titularul de acord petrolier de transport al produselor petroliere, benzinei, motorinei si combustibilului lichid usor. Durata servitutii legale este cea a operatiunilor petroliere, iar terenurile ce urmeaza sa fie afectate vor fi determinate, in ceea ce priveste suprafetele si proprietarii, dupa principiul celei mai mici atingeri posibile aduse dreptului de proprietate.
    8. Accesul la terenurile afectate de servitutea legala se stabileste prin negocieri intre unitatile specializate/titularii acordurilor petroliere de transport al produselor petroliere, benzinei, motorinei si combustibilului lichid usor si proprietarii de terenuri, cu respectarea principiului egalitatii de tratament si al echitatii.
    9. Orice neintelegeri intre unitatile specializate/titularii acordurilor petroliere de transport al produselor petroliere si proprietarii terenurilor se solutioneaza de catre instantele judecatoresti competente, potrivit legii.
    10. Daca statul vinde bunurile expropriate in conditiile pct. 2, fostii proprietari sau, dupa caz, succesorii lor au drept de preemptiune, scop in care vor fi instiintati despre conditiile vanzarii, pe cale administrativa sau prin publicitate.
    11. Obtinerea folosintei terenurilor necesare amplasarii unor noi conducte ale Sistemului national de transport prin conducte al produselor petroliere se realizeaza pe baza acordului detinatorilor si cu plata despagubirilor cuvenite de catre unitatile specializate/titularii acordurilor petroliere de transport al produselor petroliere, in conditiile legii.
    12. Unitatile specializate/titularii acordurilor petroliere de transport al produselor petroliere au dreptul sa realizeze lucrari de interventii la conducte numai cu anuntarea proprietarului terenului. Despagubirile ce vor fi platite de catre unitatile specializate/titularul de acord petrolier de transport al produselor petroliere pentru interventiile executate in caz de avarii se stabilesc ulterior prin negocieri cu proprietarul terenului. Orice neintelegeri intre unitatile specializate/titularii acordurilor petroliere de transport al produselor petroliere si proprietarii terenurilor se solutioneaza de catre instantele judecatoresti competente, potrivit legii.
    13. Pentru orice paguba produsa proprietarii terenurilor vor fi despagubiti, cuantumul despagubirilor fiind stabilit prin negocieri cu unitatile specializate/titularul de acord petrolier de transport al produselor petroliere, care au/a provocat paguba. In cazul in care nu se ajunge la intelegere, litigiul se solutioneaza pe cale judecatoreasca.
    14. Accesul in terenurile necesare remedierii deranjamentelor in caz de avarii si executarea unor lucrari de intretinere la Sistemul national de transport prin conducte al produselor petroliere, care au caracter urgent si care se executa intr-o perioada de pana la 30 de zile, se vor face pe baza acordului prealabil al detinatorilor de terenuri sau, in caz de refuz, se va proceda conform legislatiei in vigoare.

    ANEXA 5*1)

    *1) Anexa nr. 5 este reprodusa in facsimil.

    Distantele minime de siguranta dintre instalatiile tehnologice componente ale sistemului de transport al hidrocarburilor lichide, gazoase si diferite obiective industriale, administrative si sociale invecinate acestuia

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A - Subterane
    B - Supraterane
    C - Benzina
    D - Motorina
    E - Comb. lichid usor
 ______________________________________________________________________________
|Nr. | Denumirea obiectivelor invecinate  |       DISTANTA DE SIGURANTA*)      |
|crt.|Instalatiilor tehnologice componente|____________________________________|
|    |Sistemului national de transport al |             Conducte*)             |
|    |         produselor petroliere      |____________________________________|
|    |                                    |         C         |       D        |
|    |                                    |___________________|________________|
|    |                                    |    A    |    B    |   A  |    B    |
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|  0 |                 1                  |    2    |    3    |   4  |    5    |
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
| 1.A|Obiective din industria de petrol si|         |         |      |         |
|    |gaze si petrochimie inclusiv        |         |         |      |         |
|    |Sistemul National de transport al   |         |         |      |         |
|    |titeiului, gazolinei, etanului si   |         |         |      |         |
|    |condensatului                       |         |         |      |         |
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|1.1.|Conducte de transport titei,        |         |         |      |         |
|    |condensat, etan si gazolina         |     T   |     T   |   T  |    T    |
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|1.2.|Conducte de transport al gazelor cu |         |         |      |         |
|    |p < 6 bar                           |     T   |     T   |   T  |    T    |
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|1.3.|Conducte de transport al gazolinei  |         |         |      |         |
|    |sau gazelor cu 6 bar < p < 40 bar   |     T   |     T   |   T  |    T    |
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|1.4.|Conducte de transport al etanului   |         |         |      |         |
|    |sau gazelor cu p > 40 bar           |     T   |     T   |   T  |    T    |
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|1.5.|Instalatii tehnologice in liber,    |         |         |      |         |
|    |categoriile A, B, C, pericol de     |         |         |      |         |
|    |incendiu                            |     T   |     T   |   T  |    T    |
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|1.6.|Instalatii tehnologice in aer liber,|         |         |      |         |
|    |categoriile D, E, pericol de        |         |         |      |         |
|    |incendiu                            |    30   |    30   |  10  |   10    |
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|1.7.|Instalatii tehnologice cu foc       |         |         |      |         |
|    |deschis (baterii de cazane,         |         |         |      |         |
|    |cuptoare, incalzitoare cu flacara   |         |         |      |         |
|    |directa)                            |   100   |   100   |  10  |   10    |
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|1.8.|Facla de gaze neintegrata (c)       |   100   |   100   |  10  |   35    |
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|  2.|Instalatii electrice de tip         |         |         |      |         |
|    |exterior, cu tensiunea nominala de  |         |         |      |         |
|    |10 kV sau mai mare                  |    25   |    25   |  25  |   25    |
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|  3.|Instalatii electrice de tip         |         |         |      |         |
|    |interior, instalatii electrice de   |         |         |      |         |
|    |tip exterior, cu tensiunea nominala |         |         |      |         |
|    |mai mica de 110 kV; posturi de      |         |         |      |         |
|    |transformare de interior si exterior|    20   |    20   |  20  |   20    |
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|  4.|L.E.A. de medie tensiune (mai mare  |         |         |      |         |
|    |de 1 kV)                            |         |         |      |         |
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|4.1.|Paralelisme (d)                     |H(st) (f)|  H(st)+ |  5(e)|  H(st)+ |
|    |                                    |         |  3(f)   |      |  3(f)   |
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|4.2.|Intersectii (d)                     |H(st) (f)|   (g)   | 5(e) |   (g)   |
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|  5.|L.E.A. de joasa tensiune (mai mica  |         |         |      |         |
|    |de 1 kV)                            |         |         |      |         |
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|5.1.|Paralelisme (d)                     |  H(st)  |H(st) (f)| H(st)|H(st) (f)|
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|5.2.|Intersectii (d)                     |  H(st)  |   (g)   | H(st)|   (g)   |
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|  6.|Cabluri electrice subterane         |         |         |      |         |
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|6.1.|Paralelisme                         |  0,6(h) |    -    |   1  |    -    |
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|6.2.|Intersectii (distanta masurata in   |         |         |      |         |
|    |plan vertical)                      | 0,25(j) |    -    |0,5(i)|    -    |
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|  7.|Linii de cale ferata                |         |         |      |         |
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|7.1.|Paralelisme                         |  100(k) |  100(k) |100(k)|  100(k) |
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|7.2.|Intersectii                         |    (l)  |   (l)   |  (l) |    (l)  |
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|  8.|Drumuri                             |         |         |      |         |
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|8.1.|Paralelisme si apropieri cu         |         |         |      |         |
|    |autostrazi                          |   50(m) |   50(m) | 50(m)|   50(m) |
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|8.2.|Paralelisme si apropieri cu drumuri |         |         |      |         |
|    |nationale                           |   22(m) |   22(m) | 22(m)|   11(m) |
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|8.3.|Paralelisme si apropieri cu drumuri |         |         |      |         |
|    |judetene                            |   20(m) |   20(m) | 20(m)|   20(m) |
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|8.4.|Paralelisme si apropieri cu drumuri |         |         |      |         |
|    |comunale                            |   18(m) |   18(m) | 18(m)|   18(m) |
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|8.5.|Intersectii                         |    (n)  |    (n)  |  (n) |    (n)  |
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
|  9.|Constructii sociale, industriale si |         |         |      |         |
|    |administrative                      |    100  |    100  |   10 |     10  |
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
| 10.|Centre populate si locuinte         |         |         |      |         |
|    |individuale                         |    100  |    100  |   10 |     10  |
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
| 11.|Unitati militare (o)                |    150  |    150  |  150 |    150  |
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
| 12.|Poligoane de tragere si depozite de |         |         |      |         |
|    |exploziv (o)                        |    250  |    250  |  250 |    250  |
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
| 13.|Balastiere in rauri (p), (r)        |    150  |    150  |  150 |    150  |
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
| 14.|Depozite de furaje                  |    100  |    100  |   60 |     80  |
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
| 15.|Hidrocentrale                       |    100  |    100  |   60 |     80  |
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
| 16.|Termocentrale                       |    100  |    100  |   60 |     80  |
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|
| 17.|Centrale atomoelectrice             |    500  |    500  |  500 |    500  |
|____|____________________________________|_________|_________|______|_________|

    - continuare -
 ______________________________________________________________________________
|Nr. | Denumirea obiectivelor invecinate  |       DISTANTA DE SIGURANTA*)      |
|crt.|Instalatiilor tehnologice componente|____________________________________|
|    |Sistemului national de transport al |    Conducte*) |    Statii de       |
|    |       produselor petroliere        |               |     pompare        |
|    |                                    |_______________|____________________|
|    |                                    |               |      |      |      |
|    |                                    |       E       |      |      |      |
|    |                                    |_______________|   C  |   D  |   E  |
|    |                                    |   A  |    B   |      |      |      |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|  0 |                  1                 |   6  |    7   |   8  |   9  |  10  |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 1.A|Obiective din industria de petrol si|      |        |      |      |      |
|    |gaze si petrochimie inclusiv        |      |        |      |      |      |
|    |Sistemul National de transport al   |      |        |      |      |      |
|    |titeiului, gazolinei, etanului si   |      |        |      |      |      |
|    |condensatului                       |      |        |      |      |      |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|1.1.|Conducte de transport titei,        |      |        |      |      |      |
|    |condensat, etan si gazolina         |   T  |    T   |   -  |   -  |   -  |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|1.2.|Conducte de transport al gazelor cu |      |        |      |      |      |
|    |p < 6 bar                           |   T  |    T   |   T  |   T  |   T  |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|1.3.|Conducte de transport al gazolinei  |      |        |      |      |      |
|    |sau gazelor cu 6 bar < p < 40 bar   |   T  |    T   |   T  |   T  |   T  |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|1.4.|Conducte de transport al etanului   |      |        |      |      |      |
|    |sau gazelor cu p > 40 bar           |   T  |    T   |   T  |   T  |   T  |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|1.5.|Instalatii tehnologice in liber,    |      |        |      |      |      |
|    |categoriile A, B, C, pericol de     |      |        |      |      |      |
|    |incendiu                            |   T  |    T   |   20 |   20 |   20 |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|1.6.|Instalatii tehnologice in aer liber,|      |        |      |      |      |
|    |categoriile D, E, pericol de        |      |        |      |      |      |
|    |incendiu                            |  10  |    10  |   30 |   20 |   20 |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|1.7.|Instalatii tehnologice cu foc       |      |        |      |      |      |
|    |deschis (baterii de cazane,         |      |        |      |      |      |
|    |cuptoare, incalzitoare cu flacara   |      |        |      |      |      |
|    |directa)                            |  10  |    10  |  100 |   35 |   35 |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|1.8.|Facla de gaze neintegrata (c)       |  10  |    35  |   80 |  100 |  100 |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|  2.|Instalatii electrice de tip         |      |        |      |      |      |
|    |exterior, cu tensiunea nominala de  |      |        |      |      |      |
|    |10 kV sau mai mare                  |  25  |    25  |   25 |   25 |   25 |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|  3.|Instalatii electrice de tip         |      |        |      |      |      |
|    |interior, instalatii electrice de   |      |        |      |      |      |
|    |tip exterior, cu tensiunea nominala |      |        |      |      |      |
|    |mai mica de 110 kV; posturi de      |      |        |      |      |      |
|    |transformare de interior si exterior|  20  |    20  |   20 |   20 |   20 |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|  4.|L.E.A. de medie tensiune (mai mare  |      |        |      |      |      |
|    |de 1 kV)                            |      |        |      |      |      |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|4.1.|Paralelisme (d)                     | 5(e) | H(st)+ |    - |   -  |   -  |
|    |                                    |      |  3(f)  |      |      |      |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|4.2.|Intersectii (d)                     | 5(e) |   (g)  |    - |   -  |   -  |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|  5.|L.E.A. de joasa tensiune (mai mica  |      |        |      |      |      |
|    |de 1 kV)                            |      |        |      |      |      |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|5.1.|Paralelisme (d)                     | H(st)|  H(st) |    - |   -  |   -  |
|    |                                    |      |   (f)  |      |      |      |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|5.2.|Intersectii (d)                     | H(st)|   (g)  |    - |   -  |   -  |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|  6.|Cabluri electrice subterane         |      |    -   |    - |   -  |   -  |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|6.1.|Paralelisme                         |   1  |    -   |    - |   -  |   -  |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|6.2.|Intersectii (distanta masurata in   |0,5(i)|    -   |    - |   -  |   -  |
|    |plan vertical)                      |      |        |      |      |      |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|  7.|Linii de cale ferata                |      |        |      |      |      |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|7.1.|Paralelisme                         |100(k)| 100(k) |100(k)|100(k)|100(k)|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|7.2.|Intersectii                         |  (l) |   (l)  |    - |   -  |   -  |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|  8.|Drumuri                             |      |        |      |      |      |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|8.1.|Paralelisme si apropieri cu         |      |        |      |      |      |
|    |autostrazi                          | 50(m)|  50(m) |  100 |   80 |   80 |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|8.2.|Paralelisme si apropieri cu drumuri |      |        |      |      |      |
|    |nationale                           | 22(m)|  22(m) |  100 |   80 |   80 |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|8.3.|Paralelisme si apropieri cu drumuri |      |        |      |      |      |
|    |judetene                            | 20(m)|  20(m) |   20 |   20 |   20 |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|8.4.|Paralelisme si apropieri cu drumuri |      |        |      |      |      |
|    |comunale                            | 18(m)|  18(m) |   18 |   18 |   18 |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|8.5.|Intersectii                         |  (n) |   (n)  |    - |    - |    - |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|  9.|Constructii sociale, industriale si |      |        |      |      |      |
|    |administrative                      |   10 |    10  |   25 |   25 |   25 |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 10.|Centre populate si locuinte         |      |        |      |      |      |
|    |individuale                         |   10 |    10  |   60 |   50 |   50 |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 11.|Unitati militare (o)                |  150 |   150  |  150 |  150 |  150 |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 12.|Poligoane de tragere si depozite de |      |        |      |      |      |
|    |exploziv (o)                        |  250 |   250  |  250 |  250 |  250 |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 13.|Balastiere in rauri (p), (r)        |  150 |   150  |  150 |  150 |  150 |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 14.|Depozite de furaje                  |   60 |    80  |  100 |   80 |   80 |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 15.|Hidrocentrale                       |   60 |    80  |  100 |   80 |   80 |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 16.|Termocentrale                       |   60 |    80  |  100 |   80 |   80 |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 17.|Centrale atomoelectrice             |  500 |   500  |  500 |  500 |  500 |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|

    - continuare -
 ______________________________________________________________________________
|Nr. | Denumirea obiectivelor invecinate  |       DISTANTA DE SIGURANTA*)      |
|crt.|Instalatiilor tehnologice componente|____________________________________|
|    |Sistemului national de transport al |    Rampe de   |      Depozite      |
|    |       produselor petroliere        |   incarcare   |                    |
|    |                                    |_______________|____________________|
|    |                                    |   C  |Motorina|   C  |   D  |  E   |
|    |                                    |      | + CLU  |      |      |      |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|  0 |                  1                 |  11  |   12   |  14  |  15  |  16  |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 1.A|Obiective din industria de petrol si|      |        |      |      |      |
|    |gaze si petrochimie inclusiv        |      |        |      |      |      |
|    |Sistemul National de transport al   |      |        |      |      |      |
|    |titeiului, gazolinei, etanului si   |      |        |      |      |      |
|    |condensatului                       |      |        |      |      |      |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|1.1.|Conducte de transport titei,        |      |        |      |      |      |
|    |condensat, etan si gazolina         |   T  |    T   |   T  |   T  |   T  |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|1.2.|Conducte de transport al gazelor cu |      |        |      |      |      |
|    |p < 6 bar                           |   T  |    T   |   T  |   T  |   T  |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|1.3.|Conducte de transport al gazolinei  |      |        |      |      |      |
|    |sau gazelor cu 6 bar < p < 40 bar   |   T  |    T   |   T  |   T  |   T  |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|1.4.|Conducte de transport al etanului   |      |        |      |      |      |
|    |sau gazelor cu p > 40 bar           |   T  |    T   |   T  |   T  |   T  |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|1.5.|Instalatii tehnologice in liber,    |      |        |      |      |      |
|    |categoriile A, B, C, pericol de     |      |        |      |      |      |
|    |incendiu                            |  60  |   30   |   40 |   20 |   20 |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|1.6.|Instalatii tehnologice in aer liber,|      |        |      |      |      |
|    |categoriile D, E, pericol de        |      |        |      |      |      |
|    |incendiu                            |  60  |  30(a) |   40 | 25(b)| 25(b)|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|1.7.|Instalatii tehnologice cu foc       |      |        |      |      |      |
|    |deschis (baterii de cazane,         |      |        |      |      |      |
|    |cuptoare, incalzitoare cu flacara   |      |        |      |      |      |
|    |directa)                            | 100  |  50(a) |   40 |   30 |   30 |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|1.8.|Facla de gaze neintegrata (c)       |  80  |   100  |   60 |   80 |  100 |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|  2.|Instalatii electrice de tip         |      |        |      |      |      |
|    |exterior, cu tensiunea nominala de  |      |        |      |      |      |
|    |10 kV sau mai mare                  |  25  |    25  |   25 |   25 |   25 |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|  3.|Instalatii electrice de tip         |      |        |      |      |      |
|    |interior, instalatii electrice de   |      |        |      |      |      |
|    |tip exterior, cu tensiunea nominala |      |        |      |      |      |
|    |mai mica de 110 kV; posturi de      |      |        |      |      |      |
|    |transformare de interior si exterior|  20  |    20  |   20 |   20 |   20 |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|  4.|L.E.A. de medie tensiune (mai mare  |      |        |      |      |      |
|    |de 1 kV)                            |      |        |      |      |      |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|4.1.|Paralelisme (d)                     |   -  |    -   |    - |   -  |   -  |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|4.2.|Intersectii (d)                     |   -  |    -   |    - |   -  |   -  |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|  5.|L.E.A. de joasa tensiune (mai mica  |      |        |      |      |      |
|    |de 1 kV)                            |      |        |      |      |      |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|5.1.|Paralelisme (d)                     |   -  |    -   |    - |   -  |   -  |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|5.2.|Intersectii (d)                     |   -  |    -   |    - |   -  |   -  |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|  6.|Cabluri electrice subterane         |   -  |    -   |    - |   -  |   -  |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|6.1.|Paralelisme                         |   -  |    -   |    - |   -  |   -  |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|6.2.|Intersectii (distanta masurata in   |      |        |      |      |      |
|    |plan vertical)                      |   -  |    -   |    - |   -  |   -  |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|  7.|Linii de cale ferata                |      |        |      |      |      |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|7.1.|Paralelisme                         |100(k)| 100(k) |100(k)|100(k)|100(k)|
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|7.2.|Intersectii                         |   -  |    -   |    - |   -  |   -  |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|  8.|Drumuri                             |      |        |      |      |      |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|8.1.|Paralelisme si apropieri cu         |      |        |      |      |      |
|    |autostrazi                          |  100 |    80  |   80 |   60 |   60 |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|8.2.|Paralelisme si apropieri cu drumuri |      |        |      |      |      |
|    |nationale                           |  100 |    80  |   80 |   60 |   60 |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|8.3.|Paralelisme si apropieri cu drumuri |      |        |      |      |      |
|    |judetene                            |   20 |    20  |   80 |   60 |   60 |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|8.4.|Paralelisme si apropieri cu drumuri |      |        |      |      |      |
|    |comunale                            |   18 |    18  |   80 |   60 |   60 |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|8.5.|Intersectii                         |   -  |    -   |    - |   -  |   -  |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
|  9.|Constructii sociale, industriale si |      |        |      |      |      |
|    |administrative                      |  100 |  50(a) |   40 |   30 |   30 |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 10.|Centre populate si locuinte         |      |        |      |      |      |
|    |individuale                         |   60 |  30(a) |   80 |   60 |  100 |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 11.|Unitati militare (o)                |  150 |   150  |  150 |  150 |  150 |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 12.|Poligoane de tragere si depozite de |      |        |      |      |      |
|    |exploziv (o)                        |  250 |   250  |  250 |  250 |  250 |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 13.|Balastiere in rauri (p), (r)        |  150 |   150  |  150 |  150 |  150 |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 14.|Depozite de furaje                  |  100 |    80  |   80 |   60 |   60 |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 15.|Hidrocentrale                       |  100 |    80  |   80 |   60 |   60 |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 16.|Termocentrale                       |  100 |    80  |   80 |   60 |   60 |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
| 17.|Centrale atomoelectrice             |  500 |   500  |  500 |  500 |  500 |
|____|____________________________________|______|________|______|______|______|
    *) In sensul normativelor PE 104/93 si PE 106/95, toate elementele amplasate deasupra solului ale conductei ingropate vor fi tratate drept conducte supraterane.

    ANEXA 6*)

    *) Tabelul cuprins in anexa nr. 6 este reprodus in facsimil.

    Distantele minime de siguranta dintre instalatiile tehnologice componente si utilitatile din Sistemul national de transport prin conducte al produselor petroliere
 __________________________________________________________________________
|Nr. | INSTALATIILE TEHNOLOGICE  |  |  |  |  |   |  |  |   |   |  |  |  |  |
|crt.|COMPONENTE SI UTILAJELE DIN|  |  |  |  |   |  |  |   |   |  |  |  |  |
|    |CADRUL "SISTEMULUI NATIONAL| 1| 2| 3| 4| 5 | 6| 7| 8 | 9 |10|11|12|13|
|    |DE TRANSPORT AL PRODUSELOR |  |  |  |  |   |  |  |   |   |  |  |  |  |
|    |       PETROLIERE"         |  |  |  |  |   |  |  |   |   |  |  |  |  |
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
|  0 |            1              | 2| 3| 4| 5| 6 | 7| 8| 9 |10 |11|12|13|14|
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
|  1.|Conducte de benzina        | T|  |  |  |   |  |  |   |   |  |  |  |  |
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
|  2.|Conducte de motorina       | T| T|  |  |   |  |  |   |   |  |  |  |  |
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
|  3.|Conducte de combustibil    |  |  |  |  |   |  |  |   |   |  |  |  |  |
|    |lichid usor                | T| T| T|  |   |  |  |   |   |  |  |  |  |
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
|  4.|Statii de pompare benzina  | T| T| T| T|   |  |  |   |   |  |  |  |  |
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
|  5.|Statii de pompare motorina |  |  |  |  |   |  |  |   |   |  |  |  |  |
|    |si/sau lichid usor         | T| T| T| T| T |  |  |   |   |  |  |  |  |
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
|  6.|Rampe pentru incarcare/    |  |  |  |  |   |  |  |   |   |  |  |  |  |
|    |descarcare benzina         | T| T| T|20| 20| T|  |   |   |  |  |  |  |
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
|  7.|Rampe pentru incarcare/    |  |  |  |  |   |  |  |   |   |  |  |  |  |
|    |descarcare motorina si/sau |  |  |  |  |   |  |  |   |   |  |  |  |  |
|    |combustibil lichid usor    | T| T| T|20| 20| T| T|   |   |  |  |  |  |
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
|  8.|Depozite de benzina        | T| T| T|20| 20|30|30| T |   |  |  |  |  |
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
|  9.|Depozite de motorina       |  |  |  |  |   |  |  |   |   |  |  |  |  |
|    |combustibil lichid usor    | T| T| T|20| 20|30|30| 30| T |  |  |  |  |
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
| 10.|Depozite de categoria D4   | T| T| T|20| 20|20|20| 20|20 | T|  |  |  |
|    |                           |  |  |  |  |   |  |  |(a)|(a)|  |  |  |  |
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
| 11.|Depozite de categoria D5   | T| T| T|15| 15|15|15| 20| 20| T| T|  |  |
|    |                           |  |  |  |  |   |  |  |(a)|(a)|  |  |  |  |
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
| 12.|Depozite de categoria D6   | T| T| T|12| 12|10|10| 20| 20| T| T| T|  |
|    |                           |  |  |  |  |   |  |  |(a)|(a)|  |  |  |  |
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
| 13.|Depozite de categoria D7   | T| T| T| -| - | -| -| 20| 20| T| T| T| T|
|    |                           |  |  |  |  |   |  |  |(a)|(a)|  |  |  |  |
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
| 14.|Rezervoare D < 6 m         | T| T| T|20| 20|30|20| - | - | -| -| -| -|
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
| 15.|Rezervoare 6 m < D > 35 m  | T| T| T|20| 20|30|20| - | - | -| -| -| -|
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
| 16.|Baterie de cazane,         |  |  |  |  |   |  |  |   |   |  |  |  |  |
|    |incalzitoare cu foc deschis|35|10|10|35| 35|35|35|100| 40|40|40|40|40|
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
| 17.|Incalzitoare cu foc inchis | T| T| T| T| T | T| T| 35| T | T| T| T| T|
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
| 18.|Cos de gaze fara           |  |  |  |  |   |  |  |   |   |  |  |  |  |
|    |posibilitate de aprindere  | T| T| T| T| T | T| T| 35| T | T| T| T| T|
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
| 19.|Decantoare pentru scurgeri |  |  |  |  |   |  |  |   |   |  |  |  |  |
|    |tehnologice                | T| T| T| T| T | T| T| T | T | T| T| T| T|
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
| 20.|Statii de pompare apa PSI  |  |  |  |  |   |  |  |   |   |  |  |  |  |
|    |(incendiu)                 |10|10|10|30| 30|30|30| 40| 25|25|25|25|25|
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
| 21.|Rezervor apa PSI           |10|10|10|10| 10|30|30| 50| 15|15|15|15|15|
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
| 22.|Depozit de materiale solide|  |  |  |  |   |  |  |   |   |  |  |  |  |
|    |necombustibile             |10|10|10|20| 20|35|20| 30| 20|20|20|20|20|
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
| 23.|Depozit de ambalaje        |  |  |  |  |   |  |  |   |   |  |  |  |  |
|    |combustibile               |50|30|30|30| 30|40|30| 50| 50|50|50|50|50|
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
| 24.|Schimbatoare de caldura    |  |  |  |  |   |  |  |   |   |  |  |  |  |
|    |Braune                     | T| T| T| T| T | T| T| 50| T | T| T| T| T|
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
| 25.|Instalatie de recuperare a |  |  |  |  |   |  |  |   |   |  |  |  |  |
|    |vaporilor                  | T| T| T| T| T | T| T| 25| T | T| T| T| T|
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
| 26.|Constructii industriale si |  |  |  |  |   |  |  |   |   |  |  |  |  |
|    |civile, instalatii         |  |  |  |  |   |  |  |   |   |  |  |  |  |
|    |auxiliare:                 |  |  |  |  |   |  |  |   |   |  |  |  |  |
|____|___________________________|  |  |  |  |   |  |  |   |   |  |  |  |  |
|26.1|Grad de rezistenta la foc  |  |  |  |  |   |  |  |   |   |  |  |  |  |
|    |I, II                      | 5| 5| 5|15| 15|40|40| 80| 20|20|20|20|20|
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
|26.2|Grad de rezistenta la foc  |  |  |  |  |   |  |  |   |   |  |  |  |  |
|    |III                        |10|10|10|15| 15|40|40| 80| 20|20|20|20|20|
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
|26.3|Grad de rezistenta la foc  |  |  |  |  |   |  |  |   |   |  |  |  |  |
|    |IV                         |10|10|10|15| 15|40|40| 80| 20|20|20|20|20|
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|
| 27.|Imprejmuire                |15| 5| 5|10| 10|10|10| 20| 15|15|15|15|15|
|____|___________________________|__|__|__|__|___|__|__|___|___|__|__|__|__|

    - continuare -
 _____________________________________________________________________________
|Nr. | INSTALATIILE TEHNOLOGICE  |    |    |   |  |   |   |   |   |   |   |   |
|crt.|COMPONENTE SI UTILAJELE DIN|    |    |   |  |   |   |   |   |   |   |   |
|    |CADRUL "SISTEMULUI NATIONAL| 14 | 15 | 16|17| 18| 19| 20| 21| 22| 23| 24|
|    |DE TRANSPORT AL PRODUSELOR |    |    |   |  |   |   |   |   |   |   |   |
|    |       PETROLIERE"         |    |    |   |  |   |   |   |   |   |   |   |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
|  0 |            1              | 15 | 16 | 17|18| 19| 20| 21| 22| 23| 24| 25|
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
|  1.|Conducte de benzina        |    |    |   |  |   |   |   |   |   |   |   |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
|  2.|Conducte de motorina       |    |    |   |  |   |   |   |   |   |   |   |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
|  3.|Conducte de combustibil    |    |    |   |  |   |   |   |   |   |   |   |
|    |lichid usor                |    |    |   |  |   |   |   |   |   |   |   |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
|  4.|Statii de pompare benzina  |    |    |   |  |   |   |   |   |   |   |   |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
|  5.|Statii de pompare motorina |    |    |   |  |   |   |   |   |   |   |   |
|    |si/sau lichid usor         |    |    |   |  |   |   |   |   |   |   |   |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
|  6.|Rampe pentru incarcare/    |    |    |   |  |   |   |   |   |   |   |   |
|    |descarcare benzina         |    |    |   |  |   |   |   |   |   |   |   |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
|  7.|Rampe pentru incarcare/    |    |    |   |  |   |   |   |   |   |   |   |
|    |descarcare motorina si/sau |    |    |   |  |   |   |   |   |   |   |   |
|    |combustibil lichid usor    |    |    |   |  |   |   |   |   |   |   |   |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
|  8.|Depozite de benzina        |    |    |   |  |   |   |   |   |   |   |   |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
|  9.|Depozite de motorina       |    |    |   |  |   |   |   |   |   |   |   |
|    |combustibil lichid usor    |    |    |   |  |   |   |   |   |   |   |   |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
| 10.|Depozite de categoria D4   |    |    |   |  |   |   |   |   |   |   |   |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
| 11.|Depozite de categoria D5   |    |    |   |  |   |   |   |   |   |   |   |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
| 12.|Depozite de categoria D6   |    |    |   |  |   |   |   |   |   |   |   |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
| 13.|Depozite de categoria D7   |    |    |   |  |   |   |   |   |   |   |   |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
| 14.|Rezervoare D < 6 m         |1,5D|    |   |  |   |   |   |   |   |   |   |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
| 15.|Rezervoare 6 m < D > 35 m  |0,35|0,35|   |  |   |   |   |   |   |   |   |
|    |                           |  D | D  |   |  |   |   |   |   |   |   |   |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
| 16.|Baterie de cazane,         |    |    |   |  |   |   |   |   |   |   |   |
|    |incalzitoare cu foc deschis| 40 | 40 | T |  |   |   |   |   |   |   |   |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
| 17.|Incalzitoare cu foc inchis |  T |  T | T | T|   |   |   |   |   |   |   |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
| 18.|Cos de gaze fara           |    |    |   |  |   |   |   |   |   |   |   |
|    |posibilitate de aprindere  |  T |  T | T | T| T |   |   |   |   |   |   |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
| 19.|Decantoare pentru scurgeri |    |    |   |  |   |   |   |   |   |   |   |
|    |tehnologice                |  T |  T | T | T| T | T |   |   |   |   |   |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
| 20.|Statii de pompare apa PSI  |    |    |   |  |   |   |   |   |   |   |   |
|    |(incendiu)                 | 25 | 25 | 10|30| 30| 30| T |   |   |   |   |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
| 21.|Rezervor apa PSI           | 15 | 15 | 10|10| 10| 10| T | T |   |   |   |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
| 22.|Depozit de materiale solide|    |    |   |  |   |   |   |   |   |   |   |
|    |necombustibile             | 20 | 20 | T |10| 10| 10| T | T | T |   |   |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
| 23.|Depozit de ambalaje        |    |    |   |  |   |   |   |   |   |   |   |
|    |combustibile               | 50 | 50 | 10|10| 30| 30| 30| 10| 10| T |   |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
| 24.|Schimbatoare de caldura    |    |    |   |  |   |   |   |   |   |   |   |
|    |Braune                     |  T |  T | 35|35| T | T | T | 10| 10| 10| T |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
| 25.|Instalatie de recuperare a |    |    |   |  |   |   |   |   |   |   |   |
|    |vaporilor                  |  T |  T | 35| T| T | T | T | 10| 10| 35| T |
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
| 26.|Constructii industriale si |    |    |   |  |   |   |   |   |   |   |   |
|    |civile, instalatii         |    |    |   |  |   |   |   |   |   |   |   |
|    |auxiliare:                 |    |    |   |  |   |   |   |   |   |   |   |
|____|___________________________|    |    |   |  |   |   |   |   |   |   |   |
|26.1|Grad de rezistenta la foc  |    |    |   |  |   |   |   |   |   |   |   |
|    |I, II                      | 20 | 20 | - | -| - | - | 15| 10| - | - | 20|
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
|26.2|Grad de rezistenta la foc  |    |    |   |  |   |   |   |   |   |   |   |
|    |III                        | 20 | 20 | - | -| - | - | 20| 10| - | - | 20|
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
|26.3|Grad de rezistenta la foc  |    |    |   |  |   |   |   |   |   |   |   |
|    |IV                         | 20 | 20 | - | -| - | - | 20| 10| - | - | 20|
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|
| 27.|Imprejmuire                | 15 | 15 | T |15| 15| 15| T | T | T | 5 | 15|
|____|___________________________|____|____|___|__|___|___|___|___|___|___|___|

    - continuare -
 __________________________________________________________
|Nr. | INSTALATIILE TEHNOLOGICE  |    |    |    |     |   |
|crt.|COMPONENTE SI UTILAJELE DIN|    |    |    |     |   |
|    |CADRUL "SISTEMULUI NATIONAL| 25 |26.1|26.2| 26.3| 27|
|    |DE TRANSPORT AL PRODUSELOR |    |    |    |     |   |
|    |       PETROLIERE"         |    |    |    |     |   |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
|  0 |            1              | 26 | 27 | 28 |  29 | 30|
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
|  1.|Conducte de benzina        |    |    |    |     |   |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
|  2.|Conducte de motorina       |    |    |    |     |   |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
|  3.|Conducte de combustibil    |    |    |    |     |   |
|    |lichid usor                |    |    |    |     |   |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
|  4.|Statii de pompare benzina  |    |    |    |     |   |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
|  5.|Statii de pompare motorina |    |    |    |     |   |
|    |si/sau lichid usor         |    |    |    |     |   |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
|  6.|Rampe pentru incarcare/    |    |    |    |     |   |
|    |descarcare benzina         |    |    |    |     |   |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
|  7.|Rampe pentru incarcare/    |    |    |    |     |   |
|    |descarcare motorina si/sau |    |    |    |     |   |
|    |combustibil lichid usor    |    |    |    |     |   |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
|  8.|Depozite de benzina        |    |    |    |     |   |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
|  9.|Depozite de motorina       |    |    |    |     |   |
|    |combustibil lichid usor    |    |    |    |     |   |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
| 10.|Depozite de categoria D4   |    |    |    |     |   |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
| 11.|Depozite de categoria D5   |    |    |    |     |   |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
| 12.|Depozite de categoria D6   |    |    |    |     |   |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
| 13.|Depozite de categoria D7   |    |    |    |     |   |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
| 14.|Rezervoare D < 6 m         |    |    |    |     |   |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
| 15.|Rezervoare 6 m < D > 35 m  |    |    |    |     |   |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
| 16.|Baterie de cazane,         |    |    |    |     |   |
|    |incalzitoare cu foc deschis|    |    |    |     |   |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
| 17.|Incalzitoare cu foc inchis |    |    |    |     |   |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
| 18.|Cos de gaze fara           |    |    |    |     |   |
|    |posibilitate de aprindere  |    |    |    |     |   |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
| 19.|Decantoare pentru scurgeri |    |    |    |     |   |
|    |tehnologice                |    |    |    |     |   |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
| 20.|Statii de pompare apa PSI  |    |    |    |     |   |
|    |(incendiu)                 |    |    |    |     |   |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
| 21.|Rezervor apa PSI           |    |    |    |     |   |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
| 22.|Depozit de materiale solide|    |    |    |     |   |
|    |necombustibile             |    |    |    |     |   |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
| 23.|Depozit de ambalaje        |    |    |    |     |   |
|    |combustibile               |    |    |    |     |   |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
| 24.|Schimbatoare de caldura    |    |    |    |     |   |
|    |Braune                     |    |    |    |     |   |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
| 25.|Instalatie de recuperare a |    |    |    |     |   |
|    |vaporilor                  |    |    |    |     |   |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
| 26.|Constructii industriale si |    |    |    |     |   |
|    |civile, instalatii         |    |    |    |     |   |
|    |auxiliare:                 |    |    |    |     |   |
|____|___________________________|    |    |    |     |   |
|26.1|Grad de rezistenta la foc  |    |    |    |     |   |
|    |I, II                      | 20 | 10 |    |     |   |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
|26.2|Grad de rezistenta la foc  |    |    |    |     |   |
|    |III                        | 20 | 20 | 20 |     |   |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
|26.3|Grad de rezistenta la foc  |    |    |    |     |   |
|    |IV                         | 20 | 20 | 20 |  20 |   |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|
| 27.|Imprejmuire                | 15 | 10 | 10 |  10 | T |
|____|___________________________|____|____|____|_____|___|

    I. LEGENDA SI EXPLICATII:
    a) Pentru motorina si C.L.U. distantele prevazute se pot reduce cu 25% . Reducerile se vor stabili prin proiect.
    b) Fac exceptie rezervoarele de combustibil ale centralelor termice.
    c) Distanta de 100 m se refera la facle cu inaltimi pana la 60 m inclusiv. Pentru facle cu inaltimi mai mari de 60 m distanta se stabileste prin proiect in functie de importanta obiectivului invecinat.
    d) Pentru conducte subterane se considera distanta minima pe orizontala dintre fundatia celui mai apropiat stalp sau element al prizei de pamant si peretele conductei, iar pentru conducte supraterane se considera distanta minima pe orizontala dintre axul liniei si peretele conductei.
    e) Distanta se poate reduce in cazuri speciale pana la 2 m, cu conditia prevederii prin proiect a unor masuri suplimentare de siguranta, in conformitate cu normativul PE 106/95.
    f) Distanta se poate reduce in limitele stabilite de normativele PE 104/93 si PE 106/95, cu conditia luarii unor masuri suplimentare de siguranta, fundamentate prin proiect.
    g) Se interzice traversarea L.E.A.; in cazuri exceptionale se admit astfel de traversari, cu conditia prevederii prin proiect a unor masuri suplimentare de siguranta, in conformitate cu normativele PE 104/93 si PE 106/95.
    h) In cazul protejarii cablului in tuburi, distanta poate fi marita prin proiect la 2 m, in conformitate cu normativul PE 107/95.
    i) Distanta in plan vertical dintre cablu si conducta poate fi redusa pana la 0,25 m numai in cazul protejarii cablului in tuburi pe toata lungimea intersectiei plus cate 0,5 m in fiecare parte, in conformitate cu normativul PE 107/95.
    j) De regula, conducta se pozeaza deasupra cablului. In caz contrar, fie conducta, fie cablul (de regula ultimul care se pozeaza) se introduce in tub de protectie pe o lungime de 0,8 m de fiecare parte a intersectiei.
    Tubul va fi prevazut la capete cu rasuflatori. Unghiul minim de traversare este de 60 grade. Detaliile vor fi stabilite prin proiect in conformitate cu normativul PE 107/95.
    k) Distantele fata de linia de cale ferata se pot reduce cu acordul Directiei generale infrastructura din cadrul Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, pe baza unei documentatii fundamentate intocmite de proiectant in conformitate cu Ordinul ministrului transporturilor nr. 158/1996.
    l) Intersectiile conductelor cu linii de cale ferata se realizeaza conform STAS 9312-87, cu acordul Directiei generale infrastructura din cadrul Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, pe baza unei documentatii fundamentate intocmite de proiectant in conformitate cu Ordinul ministrului transporturilor nr. 158/1996.
    m) Distantele dintre conducte si drumuri se pot reduce prin proiect, cu acordul Directiei generale a infrastructurilor terestre, al Administratiei Nationale a Drumurilor si al directiei regionale de drumuri si poduri, pana la limita zonei de siguranta la drumuri, in limita a:
    - 1,50 m de la marginea exterioara a santurilor, pentru drumurile situate la nivelul terenului;
    - 2,00 m de la piciorul taluzului, pentru drumurile in rambleu;
    - 3,00 m de la marginea de sus a taluzului, pentru drumurile in debleu cu inaltimea pana la 5,00 m inclusiv;
    - 5,00 m de la marginea de sus a taluzului, pentru drumurile in debleu cu inaltimea mai mare de 5,00 m.
    n) Intersectiile dintre conducte si drumuri se vor proiecta conform STAS 9312-87. Proiectul va fi avizat de Directia generala a infrastructurilor terestre, Administratia Nationala a Drumurilor si de directia regionala de drumuri si poduri, pe baza unei documentatii fundamentate intocmite de proiectant in conformitate cu Ordinul ministrului transporturilor nr. 158/1996.
    o) Proiectul va fi avizat de ministrul apararii nationale in conformitate cu Hotararea Guvernului nr. 62/1996 privind aprobarea Listei obiectivelor de investitii si de dezvoltare, precum si a criteriilor de realizare a acestora, pentru care este obligatoriu avizul Statului Major General.
    p) Proiectul va fi avizat de Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. la depistarea limitei zonei de protectie, in conformitate cu Legea apelor nr. 107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare.
    r) Proiectul va fi avizat de Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. la traversarea apelor de suprafata, in conformitate cu Legea nr. 107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si cu ordinele ministrului agriculturii si alimentatiei nr. 148/1997 si nr. 277/1997.
    T - tehnologic
    H(st) - inaltimea stalpului.
    In sensul N.D. nr. 278/1986, distanta minimala de siguranta reprezinta limita minima care trebuie asigurata in vederea mentinerii gradului de securitate al instalatiilor.
    Distantele prevazute in anexa nr. 6 se considera si se masoara:
    - pentru localitati, de la limita construibila (intravilan);
    - pentru constructii izolate, de la punctul cel mai apropiat al constructiei;
    - pentru intreprinderi industriale, depozite, statii de compresoare, instalatii petrochimice etc., de la punctul cel mai apropiat al imprejmuirii;
    - pentru drumuri, din axul drumului;
    - de la piciorul taluzului, la caile ferate in rambleu, si de la muchia taluzului, pentru cele in debleu;
    - pentru podurile de linii de cale ferata sau de drumuri distantele minime se considera ca si pentru linia de cale ferata sau categoria de drum respectiva, de la marginea podului.
    Distantele minime fata de orice constructie speciala necuprinsa in tabelul de mai sus se vor stabili prin proiect.

    II. LEGENDA SI EXPLICATII:
    1. Categoria depozitului se stabileste conform Normativului IPCT SA P 118-99. In cazul in care se pastreaza impreuna benzina (lichid combustibil din clasele L I - L II) cu motorina/combustibil (lichid usor, lichide combustibile din clasele L III - L IV), fiecare 1 mc de lichid combustibil din clasele L I - L II se echivaleaza cu 5 mc de lichid combustibil din clasele L III - L IV. Temperatura de inflamabilitate a vaporilor determina clasa de combustibilitate a lichidelor. Clasa de combustibilitate a lichidului si capacitatea de depozitare determina categoria depozitului.
    2. D   diametrul celui mai mare rezervor vecin.
    3. Distanta minima fata de orice constructie speciala necuprinsa in tabel se va stabili prin proiect.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 371/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 371 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu