HOTARARE Nr.
634 din 2 aprilie 2009
pentru modificarea si
completarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului de
ocupare a posturilor vacante de grefier la instantele judecatoresti si la
parchetele de pe langa acestea, aprobat prin Hotararea Plenului Consiliului
Superior al Magistraturii nr. 126/2007
ACT EMIS DE:
CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 287 din 4 mai 2009
Având în vedere dispoziţiile art. 36 din Legea nr.
567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanţelor
judecătoreşti şi al parchetelor de pe lângă acestea, cu modificările şi
completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 133 alin. (5) şi (7) din
Constituţia României, republicată, şi ale art. 23 alin. (1) din Legea nr.
317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu
modificările ulterioare,
Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotărăşte:
Art. I. - Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea concursului de
ocupare a posturilor vacante de grefier la instanţele judecătoreşti şi la
parchetele de pe lângă acestea, aprobat prin Hotărârea Plenului Consiliului
Superior al Magistraturii nr. 126/2007, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 233
din 4 aprilie 2007, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 9,
alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Dosarul de concurs va cuprinde următoarele
documente:
a) cerere tipizată;
b) actul de identitate (copie);
c) diploma de bacalaureat sau, după caz, de studii
superioare (copie);
d) certificatul de cazier judiciar;
e) certificatul de cazier fiscal;
f) caracterizarea de la ultimul loc de muncă sau, după
caz, caracterizarea de la unitatea de învăţământ absolvită;
g) datele rezultate din evidenţa operativă a organelor
judiciare;
h) curriculum vitae;
i) adeverinţă medicală din care să rezulte că este apt
pentru exercitarea funcţiei;
j) chitanţa de achitare a taxei de înscriere la
concurs."
2. La articolul 11,
alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„Art. 11. - (1) Comisia
de organizare a concursului, comisia de examinare, precum şi comisia de
soluţionare a contestaţiilor se numesc prin hotărâre a colegiului de conducere
al Inaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, al Parchetului de pe lângă Inalta
Curte de Casaţie şi Justiţie, al Direcţiei Naţionale Anticorupţie ori al curţii
de apel sau al parchetului de pe lângă curtea de apel care organizează concursul,
la propunerea compartimentului de specialitate. Desemnarea membrilor comisiilor
se face pe baza consimţământului scris, exprimat
anterior.
(2) Pentru susţinerea probei practice de verificare a
cunoştinţelor de operare pe calculator sau de dactilografiere, colegiile de
conducere prevăzute la alin. (1) numesc o comisie constituită din un judecător
sau, după caz, un procuror, un informatician din cadrul compartimentului pentru
tehnologia informaţiei şi comunicaţiei şi primul grefier sau grefierul-şef,
după caz."
3. Articolul 13 se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„Art. 13. - (1) Comisia de examinare este compusă din preşedinte şi câte 2 membri pentru fiecare materie de
concurs.
(2) Membrii comisiilor de examinare nu pot face parte
din comisiile de soluţionare a contestaţiilor.
(3) Comisia de examinare este formată din judecători,
procurori, cadre didactice universitare,
grefieri cu studii superioare juridice sau alţi
specialişti. In comisia de examinare pot fi numiţi şi formatori ai Şcolii
Naţionale de Grefieri.
(4) Comisia de examinare exercită, în principal,
următoarele atribuţii:
a) elaborează subiectele şi
baremele de corectare pentru fiecare probă de concurs;
b) asigură redactarea subiectelor de concurs în
concordanţă cu tematica şi bibliografia aprobate, în raport cu nivelul
studiilor, precum şi cu durata probei scrise;
c) predă comisiei de organizare a concursului, cu cel
puţin două ore înainte de desfăşurarea probei scrise, subiectele şi baremele de
corectare, în plicuri sigilate;
d) corectează lucrările pe baza baremelor de corectare
definitive;
e) completează şi semnează borderourile de notare;
f) înscrie, sub semnătura preşedintelui comisiei,
notele pe lucrările de concurs;
g) predă comisiei de organizare, pe bază de proces-verbal,
lucrările de concurs notate, în vederea întocmirii tabelului nominal cu
rezultatele concursului, în ordinea descrescătoare a mediilor."
4. Articolul 14 se abrogă.
5. La articolul 15, alineatul (2) se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„(2) Comisia de soluţionare a contestaţiilor este
formată din judecători, procurori, cadre didactice universitare, grefieri cu
studii superioare juridice sau alţi specialişti, în raport cu nivelul studiilor
pentru care se organizează concurs. In comisia de soluţionare a contestaţiilor
pot fi numiţi şi formatori ai Şcolii Naţionale de Grefieri."
6. Articolul 19 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 19. - Preşedintele comisiei de organizare a
concursului va preda lucrările pe bază de proces-verbal preşedintelui comisiei
de examinare."
7. La articolul 20,
alineatele (2), (4) şi (6) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„(2) Fiecare lucrare scrisă se verifică independent de
2 membri ai comisiei de examinare şi se notează separat cu note de la 1 la 10,
conform baremului de corectare. Nota 1 se acordă în situaţia în care punctajul
obţinut este mai mic sau egal cu această notă. La notarea lucrărilor se
apreciază atât conţinutul acestora, cât şi respectarea regulilor gramaticale şi
modul de exprimare al candidaţilor.
........................................................................................................................................................................ .........................................................
(4) Preşedintele comisiei de examinare verifică
borderourile şi semnalează diferenţele mai mari de un punct dintre notele
acordate de cei 2 corectori. In acest caz solicită recorectarea lucrării.
........................................................................................................................................................................ .........................................................
(6) Pe timpul verificării, lucrările nu vor fi
dezlipite, păstrându-se secret numele candidatului. In prezenţa tuturor
membrilor comisiei de examinare se înscrie pe fiecare lucrare nota finală,
trecută în borderou de către preşedintele comisiei de examinare, sub semnătura
acestuia."
8. La articolul 22,
alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Verificarea bunei
reputaţii se realizează de către persoanele desemnate de preşedintele instanţei
sau de conducătorul parchetului care a organizat concursul, avându-se în vedere
curriculum vitae, caracterizarea de la ultimul loc de muncă sau, după caz, caracterizarea
de la unitatea de învăţământ absolvită, datele rezultate din evidenţa operativă
a organelor judiciare, cazierul fiscal, precum şi orice alte documente, dacă
necesitatea depunerii acestora rezultă din documentele existente la
dosar."
9. La articolul 24, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Rezultatele concursului organizat în condiţiile
prezentului regulament pot fi valorificate pentru ocuparea posturilor ce se
vacantează în termen de un an de la data afişării şi publicării acestora, potrivit art. 22 alin. (5)."
10. La articolul 24, după
alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
„(3) Pentru ocuparea posturilor vacante de tehnician
criminalist, dispoziţiile prezentului regulament se aplică în mod
corespunzător."
Art. II. - Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
judecător Virgil Viorel Andreieş