HOTARARE Nr.
126 din 1 martie 2007
pentru aprobarea
Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului de ocupare a
posturilor vacante de grefier la instantele judecatoresti si la parchetele de
pe langa acestea
ACT EMIS DE:
CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 233 din 4 aprilie 2007
In temeiul dispoziţiilor art. 134 alin. (4) din
Constituţia Romaniei, republicată, şi ale art. 23 alin. (1) din Legea nr.
317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu
modificările ulterioare,
avand în vedere art. 36 din
Legea nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al
instanţelor judecătoreşti şi al parchetelor de pe langă acestea, cu
modificările şi completările ulterioare,
Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotărăşte:
Art. 1. - Se aprobă
Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea concursului de ocupare a
posturilor vacante de grefier la instanţele judecătoreşti şi la parchetele de
pe langă acestea, cuprins în anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărare.
Art. 2. - La data intrării în
vigoare a prezentei hotărari, dispoziţiile referitoare la organizarea şi desfăşurarea
concursului la nivel naţional pentru ocuparea posturilor vacante de grefier la
instanţele judecătoreşti şi parchetele de pe langă acestea din Regulamentul privind organizarea şi
desfăşurarea concursului de admitere la Şcoala Naţională de Grefieri şi a
concursului pentru ocuparea posturilor vacante la instanţele judecătoreşti şi
parchetele de pe langă acestea, aprobat prin Hotărarea Consiliului Superior al
Magistraturii nr. 91/2005, publicată în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 266 din 31 martie 2005, cu
modificările şi completările ulterioare, se abrogă.
Art. 3. - Prezenta hotărare se publică în Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I.
Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
Anton Pandrea
ANEXA
REGULAMENT
privind organizarea şi desfăşurarea concursului de
ocupare a posturilor vacante de grefier la instanţele judecătoreşti şi la parchetele de pe langă acestea
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Organizarea concursului pentru ocuparea
posturilor vacante de grefier la instanţele judecătoreşti şi la parchetele de
pe langă acestea se aprobă de către Consiliul Superior al Magistraturii atunci
cand, din cauza numărului mare de posturi vacante, activitatea instanţelor
judecătoreşti sau a parchetelor nu se poate desfăşura în condiţii normale.
Art. 2. - Concursul se desfăşoară la nivelul Inaltei
Curţi de Casaţie şi Justiţie, Parchetului de pe langă Inalta Curte de Casaţie
şi Justiţie, Direcţiei Naţionale Anticorupţie, curţilor de apel şi parchetelor
de pe langă curţile de apel, potrivit dispoziţiilor prezentului regulament, în
colaborare cu Şcoala Naţională de Grefieri şi sub coordonarea Consiliului
Superior al Magistraturii.
Art. 3. - (1) La concursul de ocupare a posturilor
vacante de grefier la instituţiile prevăzute la art. 2 au dreptul să participe
persoanele care îndeplinesc următoarele condiţii:
a) au cetăţenie romană, domiciliul în Romania şi
capacitate deplină de exerciţiu;
b) nu au antecedente penale, nu au cazier fiscal şi
se bucură de o bună reputaţie;
c) cunosc limba romană;
d) sunt apte din punct de vedere medical pentru
exercitarea funcţiei;
e) au studii superioare juridice, studii medii sau
studii superioare de altă specialitate;
f) posedă cunoştinţe de operare pe calculator sau de
dactilografiere.
(2) Pentru îndeplinirea condiţiei prevăzute la alin.
(1) lit. e) în vederea numirii în funcţia de grefier statistician este necesară
absolvirea de studii superioare economice,
studii superioare juridice sau studii medii economice.
(3) Pentru îndeplinirea condiţiei prevăzute la alin.
(1) lit. e) în vederea numirii în funcţia de grefier documentarist este
necesară absolvirea de studii superioare juridice, studii superioare de
administraţie publică sau filologice ori studii medii.
Art. 4. - (1) Consiliul Superior al Magistraturii
aprobă organizarea concursului în urma examinării propunerilor motivate
formulate de instanţele şi parchetele prevăzute la art. 2, după consultarea
prealabilă a Şcolii Naţionale de Grefieri. Instanţele şi parchetele vor arăta
numărul posturilor de grefier vacante, nivelul studiilor, numărul grefierilor
în funcţie, precum şi volumul de activitate raportat la numărul total al
grefierilor pe instanţe şi parchete.
(2) Numărul posturilor vacante de grefier pentru care
se organizează concurs se aprobă prin hotărare a Consiliului Superior al
Magistraturii, la propunerea Inaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, Parchetului
de pe langă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Direcţiei Naţionale
Anticorupţie, curţilor de apel şi parchetelor de pe langă curţile de apel,
separat pentru posturile de grefier cu studii superioare juridice şi posturile
de grefier cu studii medii sau superioare de altă specialitate.
(3) Tematica şi bibliografia pentru concurs, precum
şi taxa de concurs se aprobă anual, prin hotărare a Consiliului Superior al Magistraturii, la
propunerea instanţelor şi parchetelor prevăzute la alin. (2), după consultarea
Şcolii Naţionale de Grefieri.
(4) Cuantumul taxei de concurs se stabileşte în funcţie
de cheltuielile privind închirierea sălilor de concurs, plata membrilor
comisiilor, precum şi orice alte cheltuieli ocazionate de activităţile de
organizare a concursului.
Art. 5. - (1) Numărul
posturilor vacante de grefier pentru care se va organiza concurs, data, locul
de desfăşurare, taxa, tematica şi bibliografia de concurs se afişează la sediul
Inaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, Parchetului de pe langă Inalta Curte de
Casaţie şi Justiţie, Direcţiei Naţionale Anticorupţie, la sediile curţilor de
apel sau ale parchetelor de pe langă curţile de apel în raza cărora există
posturile vacante şi se publică pe paginile de internet ale acestor instituţii,
precum şi pe cea a Şcolii Naţionale de Grefieri, cu cel puţin 45 de zile
înainte de data concursului.
(2) Anunţul privind organizarea concursului se va
publica şi într-un cotidian central sau, după caz, într-un cotidian local de
către instituţiile prevăzute la alin. (1).
CAPITOLUL II
Inscrierea
candidaţilor
Art. 6. - Dosarele de concurs se depun la comisia de
organizare a concursului constituită la Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie,
Parchetul de pe langă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Direcţia Naţională
Anticorupţie, curtea de apel sau parchetul de pe langă curtea de apel în raza
cărora există posturile de grefier vacante, cu cel puţin 20 de zile înainte de
data concursului.
Art. 7. - Cererile tipizate de înscriere la concurs se
elaborează de Şcoala Naţională de Grefieri şi se înaintează instituţiilor
prevăzute la art. 6, la nivelul cărora se organizează concursul, odată cu
tematica şi bibliografia pentru concurs.
Art. 8. - (1) Taxa de înscriere la concurs se plăteşte
la casieria Inaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, Parchetului de pe langă
Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Direcţiei Naţionale Anticorupţie, curţii
de apel sau a parchetului de pe langă curtea de apel la care se face
înscrierea.
(2) Pentru încasarea taxei se va utiliza chitanţier
separat de cel folosit pentru activitatea curentă.
(3) Chitanţele se întocmesc în trei exemplare, dintre
care originalul va fi predat candidatului. Sumele astfel obţinute se vor vira
la Consiliul Superior al Magistraturii, prin ordin de plată.
(4) Taxa de înscriere la concurs se restituie candidaţilor care au fost respinşi pentru
neîndeplinirea condiţiilor de participare la concurs, precum şi candidaţilor
care se retrag din concurs anterior afişării listelor cu rezultatele
verificării îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs. Cererea de
restituire se depune la instanţa sau parchetul care organizează concursul şi se
soluţionează în termen de 30 de zile de la înregistrare.
Art. 9. - (1) La înscriere candidaţii vor primi
formularul cererii tipizate, precum şi tematica şi bibliografia aprobate pentru
concursul la care participă.
(2) Dosarul de concurs va cuprinde următoarele
documente:
a) cerere tipizată;
b) actul de identitate (copie);
c) diploma de bacalaureat sau, după caz, de studii
superioare (copie);
d) certificatul de cazier judiciar;
e) certificatul de cazier fiscal;
f) curriculum vitae;
g) adeverinţă medicală din care să rezulte că este apt
pentru exercitarea funcţiei;
h) chitanţa de achitare a taxei de înscriere la
concurs.
(3) Certificarea copiilor de pe actele prevăzute la alin. (2) lit. b) şi c) se face de către un
membru al comisiei de organizare a concursului, prin aplicarea menţiunii
„Conform cu originalul."
Art. 10. - (1) Verificarea dosarelor candidaţilor
privind îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 3 se realizează de comisia
de organizare a concursului.
(2) Lista candidaţilor admişi şi a celor respinşi se
afişează şi se publică cu 7 zile înainte de data concursului, în condiţiile
art. 5 alin. (1).
(3) Candidaţii respinşi în urma verificării dosarelor
pot formula contestaţii în termen de 48 de ore de la afişare la instanţele sau
parchetele care organizează concursul.
(4) Contestaţiile vor fi soluţionate, prin hotărare
definitivă, de comisia de organizare a concursului, în 24 de ore de la depunere,
rezultatele fiind comunicate de îndată, în condiţiile art. (5) alin. (1).
CAPITOLUL III
Comisiile de concurs
Art. 11. - (1) Comisia de organizare a concursului,
precum şi comisia de elaborare a subiectelor, comisia de corectare a lucrărilor
şi comisia de soluţionare a contestaţiilor se numesc prin hotărare a colegiului
de conducere al Inaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, al Parchetului de pe
langă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, al Direcţiei Naţionale Anticorupţie
ori al curţii de apel sau al parchetului de pe langă curtea de apel care
organizează concursul, la propunerea compartimentului de specialitate.
(2) Pentru susţinerea probei practice de verificare a
cunoştinţelor de operare pe calculator sau de dactilografiere, colegiile de
conducere prevăzute la alin. (1) numesc o comisie constituită din un judecător
sau, după caz, un procuror, informaticianul şef ori conducătorul
compartimentului pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiei şi primul
grefier sau grefierul şef, după caz.
(3) Nu pot fi numite în
comisii persoanele care au soţul sau soţia, rude ori afini pană la gradul al
patrulea inclusiv în randul candidaţilor. Toţi membrii comisiilor completează
declaraţii în acest sens. Dacă incompatibilitatea se iveşte ulterior desemnării
membrilor comisiilor, persoana în cauză are obligaţia să se retragă şi să
comunice de îndată această situaţie preşedintelui comisiei, în vederea
înlocuirii sale.
Art. 12. - Comisia de organizare a concursului se
compune din preşedinte şi cel puţin 2 membri şi exercită următoarele atribuţii
principale:
a) asigură publicitatea concursului;
b) înregistrează şi verifică cererile şi documentele
anexate, necesare înscrierii, şi completează baza de date privind concursul;
c) verifică respectarea condiţiilor de participare la
concurs, pe baza actelor din dosarele candidaţilor;
d) soluţionează contestaţiile formulate de candidaţi
în urma verificării dosarelor;
e) asigură publicarea listei finale a candidaţior
admişi şi a celor respinşi pentru participare la concurs;
f) asigură tipărirea tezelor de concurs;
g) stabileşte ora de începere a concursului;
h) asigură redactarea borderourilor, a
proceselor-verbale, precum şi a altor tipizate necesare în organizarea şi
desfăşurarea concursului;
i) repartizează candidaţii în sălile de concurs;
j) întocmeşte listele cuprinzand persoanele care vor
asigura supravegherea candidaţilor ce vor susţine probele scrise;
k) verifică identitatea candidaţilor la intrarea
acestora în sălile de concurs;
l) numeşte cate un responsabil
de sală dintre persoanele cu atribuţii de supraveghere. Aceştia nu pot fi
soţ/soţie, rude sau afini pană la gradul al IV-lea inclusiv cu candidaţii;
m) asigură multiplicarea subiectelor de concurs;
n) asigură distribuirea plicurilor sigilate cu subiecte
în sălile de concurs, astfel încat la ora de începere a concursului acestea să
poată fi desfăcute în prezenţa candidaţilor;
o) verifică exactitatea şi corectitudinea transcrierii
pe tablă a subiectelor, atunci cand este cazul;
p) completează borderourile de predare-primire a
lucrărilor de la candidaţi, consemnand numărul de pagini pentru fiecare
disciplină;
q) completează procesul-verbal de desfăşurare a
probelor scrise;
r) asigură securizarea lucrărilor scrise;
s) numerotează lucrările de concurs pe fiecare materie
şi le predă pe bază de proces-verbal preşedintelui comisiei de corectare;
ş) procedează la deschiderea lucrărilor, după primirea
acestora de la comisia de corectare;
t) întocmeşte şi asigură publicitatea tabelului nominal
cu rezultatele concursului, în ordinea descrescătoare a mediilor;
ţ) asigură primirea contestaţiilor şi transmiterea lor
către comisia de soluţionare a contestaţiilor;
u) asigură securizarea lucrărilor de concurs în vederea
corectării contestaţiilor;
v) asigură predarea pe bază de proces-verbal a
lucrărilor contestate către comisiile de soluţionare a contestaţiilor, după
resigilarea acestora;
w) asigură completarea bazei de date prin introducerea
notelor finale din borderouri;
y) întocmeşte şi asigură publicitatea tabelului final
cu rezultatele concursului.
Art. 13. - (1) Comisia de elaborare a subiectelor este
compusă din preşedinte şi cate 2 membri pentru fiecare materie de concurs.
(2) Membrii comisiilor de elaborare a subiectelor nu
pot face parte din comisiile de corectare şi comisiile de soluţionare a
contestaţiilor.
(3) Comisia de elaborare a subiectelor este formată
din judecători, procurori, cadre didactice universitare, grefieri cu studii
superioare juridice sau alţi specialişti. In măsura în care este posibil, în
comisiile de elaborare a subiectelor vor fi numiţi şi formatori ai Şcolii
Naţionale de Grefieri.
(4) Comisia de elaborare a subiectelor exercită, în
principal, următoarele atribuţii:
- elaborează subiectele şi baremele de corectare
pentru fiecare probă de concurs;
- asigură redactarea subiectelor de concurs în
concordanţă cu tematica şi bibliografia aprobată, în raport cu nivelul
studiilor, precum şi cu durata probei scrise;
- predă comisiei de organizare a concursului, cu cel
puţin două ore înainte de desfăşurarea probei scrise, subiectele şi baremele de
corectare, în plicuri sigilate.
Art. 14. - (1) Comisia de corectare este compusă din
preşedinte şi cate 2 membri pentru fiecare materie de concurs.
(2) Comisia de corectare este formată din judecători,
procurori, cadre didactice universitare, grefieri cu studii superioare juridice
sau alţi specialişti. In măsura în care este posibil, în comisiile de corectare
vor fi numiţi şi formatori ai Şcolii Naţionale de Grefieri.
(3) Comisia de corectare are
următoarele atribuţii principale:
a) corectează lucrările pe baza baremelor de corectare
definitive;
b) completează şi semnează borderourile de notare;
c) înscrie, sub semnătura preşedintelui comisiei,
notele pe lucrările de concurs;
d) predă comisiei de organizare, pe bază de
proces-verbal, lucrările de concurs notate, în vederea întocmirii tabelului
nominal cu rezultatele concursului, în ordinea descrescătoare a mediilor.
Art. 15. - (1) Comisia de soluţionare a contestaţiilor
este compusă din preşedinte şi cate 2 membri pentru fiecare materie de concurs.
(2) Comisia de soluţionare a contestaţiilor este
formată din judecători, procurori, cadre didactice universitare, grefieri cu
studii superioare juridice sau alţi specialişti, în raport cu nivelul studiilor
pentru care se organizează concurs.
(3) Comisia de soluţionare a contestaţiilor are
următoarele atribuţii principale:
a) recorectează lucrările a căror notare a fost
contestată, pe baza baremelor de corectare definitive;
b) completează şi semnează borderourile de notare;
c) înscrie, sub semnătura preşedintelui, notele finale
pe lucrările de concurs;
d) predă pe bază de proces-verbal lucrările de
concurs, notate, comisiei de organizare, în vederea întocmirii tabelului final
cu rezultatele concursului, în ordinea descrescătoare a mediilor;
e) soluţionează contestaţiile la bareme.
CAPITOLUL IV
Organizarea şi desfăşurarea concursului
Art. 16. - (1) Examinarea candidaţilor se face prin
susţinerea unei probe practice eliminatorii de verificare a cunoştinţelor de
operare pe calculator sau de dactilografiere, precum şi a unei probe scrise, cu
subiecte distincte, pentru posturile vacante de grefier cu studii superioare
juridice sau pentru ocuparea posturilor vacante de grefier cu studii medii şi
studii superioare de altă specialitate.
(2) Verificarea cunoştinţelor de operare pe
calculator sau de dactilografiere se face de către comisia prevăzută la art. 11
alin. (2) şi se notează cu „admis" sau „respins". Candidaţii
declaraţi admişi la proba practică eliminatorie participă la susţinerea probei
scrise.
(3) Pentru concursul organizat în vederea ocupării
posturilor vacante de grefier proba scrisă se susţine la următoarele
discipline:
1. procedură penală;
2. procedură civilă;
3. organizare judiciară.
Art. 17. - Subiectele de concurs şi baremele de
corectare vor fi elaborate în ziua concursului şi vor fi transmise
preşedintelui comisiei de organizare.
Subiectele de concurs vor fi multiplicate, puse în
plicuri separate şi sigilate.
Art. 18. - (1) Comisia de organizare a concursului
afişează pe uşa fiecărei săli de concurs tabele nominale cu candidaţii
repartizaţi în sală.
(2) Candidaţii trebuie să fie prezenţi în sala de
concurs cu cel puţin o jumătate de oră înainte de începerea probei scrise,
accesul acestora avand loc pe baza actului de identitate, potrivit listelor
întocmite pentru fiecare sală, în care se va menţiona prezenţa sau absenţa
candidaţilor. După verificarea identităţii, fiecare candidat va păstra la
vedere actul de identitate pană la predarea lucrării scrise.
(3) Candidaţii care nu se vor afla în sală la
momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine proba
respectivă.
(4) Inainte de comunicarea subiectelor candidaţii îşi
înscriu numele şi prenumele pe colţul foii care urmează să fie lipit la
predarea lucrării, după care se aplică ştampila instanţei sau parchetului care
organizează concursul.
(5) Ora stabilită de comisia de organizare pentru
începerea probei scrise va fi aceeaşi pentru toate sălile în care se desfăşoară
concursul. Plicurile cu subiectele de concurs vor fi înmanate de preşedintele
comisiei de organizare fiecărui responsabil de sală, în prezenţa cate unui
candidat din fiecare sală, cu un sfert de oră înaintea începerii probelor scrise.
(6) Pe toată durata desfăşurării probelor scrise, în
sălile de concurs au acces persoanele care supraveghează desfăşurarea probelor,
membrii comisiei de organizare şi persoanele desemnate cu aplicarea ştampilei
pe colţul îndoit al colilor, destinate probei scrise. Accesul altor persoane
este interzis cu desăvarşire.
(7) In vederea elaborării lucrării scrise, candidaţii
vor primi coli de hartie avand ştampila instanţelor sau parchetelor care
organizează concursul. Se va putea folosi numai cerneală de culoare albastră
sau pastă de culoare albastră.
(8) In sala de concurs, candidaţii nu pot avea asupra
lor mijloace de comunicare la distanţă şi niciun fel de aparate electronice.
Incălcarea acestei dispoziţii atrage eliminarea din concurs.
(9) Timpul maxim destinat
pentru elaborarea lucrărilor scrise este de 3 ore, calculat de la comunicarea
subiectelor. După redactarea lucrărilor, candidaţii le predau responsabililor
de sală şi semnează în borderoul de predare a lucrărilor, după menţionarea numărului
de pagini.
(10) Dacă examinarea se face în mai multe săli, se va
întocmi cate un borderou pentru fiecare sală. Responsabilii de sală predau
lucrările comisiei de organizare a concursului, care le înscrie în borderoul
centralizator, pe baza unui proces-verbal.
(11) Pe toată durata desfăşurării probei scrise este
interzisă părăsirea sălii de concurs de către candidaţi. In cazuri
excepţionale, părăsirea temporară a sălii de concurs se va putea face numai cu
însoţitor.
(12) Orice fraudă dovedită se sancţionează cu
eliminarea din concurs. In aceste cazuri, responsabilii de sală întocmesc un
proces-verbal în care consemnează constatările făcute şi măsurile luate, iar
lucrarea se anulează cu menţiunea „fraudă". Procesul-verbal se comunică
preşedintelui comisiei de organizare a concursului.
Art. 19. - Preşedintele comisiei de organizare a
concursului va preda lucrările pe bază de proces-verbal preşedintelui comisiei
de corectare.
Art. 20. - (1) Corectarea lucrărilor se face pe baza
baremelor definitive. Baremele de corectare se afişează la centrele de concurs
cu 15 minute înainte de încheierea probei scrise. In termen de 24 de ore de la
afişare candidaţii pot face contestaţii la bareme, care se depun la comisia de
organizare a concursului şi se soluţionează în 24 de ore de către comisia de
soluţionare a contestaţiilor.
Baremele definitive stabilite în urma soluţionării
contestaţiilor se afişează de îndată la sediile instituţiilor care organizează
concursul şi se publică pe paginile de internet ale acestora.
(2) Fiecare lucrare scrisă se verifică independent de
2 membri ai comisiei de corectare şi se notează separat cu note de la 1 la 10,
conform baremului de corectare. Nota 1 se acordă în situaţia în care punctajul
obţinut este mai mic sau egal cu această notă. La notarea lucrărilor se
apreciază atat conţinutul acestora, cat şi respectarea regulilor gramaticale şi
modul de exprimare al candidaţilor.
(3) După terminarea verificării lucrării, fiecare
corector trece, sub semnătură, nota în borderoul de notare. La corectare nu se
fac însemnări pe lucrare. Un corector nu are acces la borderoul celuilalt.
(4) Preşedintele comisiei de corectare verifică
borderourile şi semnalează diferenţele mai mari de un punct dintre notele
acordate de cei 2 corectori. In acest caz solicită recorectarea lucrării.
(5) După verificarea menţionată la alin. (4) cei 2
corectori calculează nota finală, care reprezintă media aritmetică a notelor
obţinute, cu două zecimale, pe care o înscriu, sub semnătură, în borderoul de
notare.
(6) Pe timpul verificării, lucrările nu vor fi
dezlipite, păstrandu-se secret numele candidatului. In prezenţa tuturor
membrilor comisiei de corectare, se înscrie pe fiecare lucrare nota finală
trecută în borderou de către preşedintele comisiei de corectare, sub semnătura
acestuia.
(7) Membrii comisiei de organizare a concursului vor
completa baza de date prin introducerea notelor finale din borderouri, după
care se procedează la deschiderea lucrărilor.
(8) După deschiderea lucrărilor, comisia de organizare
a concursului procedează la corelarea numerelor lucrărilor cu numele
candidaţilor şi la centralizarea notelor obţinute la cele trei materii de
concurs şi calculează media generală.
(9) Pe baza mediei generale obţinute, comisia de
organizare a concursului întocmeşte tabelul de clasificare a candidaţilor şi ia
măsuri pentru afişarea acestuia la sediul instituţiei organizatoare a
concursului, precum şi pentru publicarea pe pagina de internet a acesteia.
Art. 21. - (1) Candidaţii nemulţumiţi de notele
acordate la concurs pot face contestaţii, care se depun la instanţele şi
parchetele care au organizat concursul, în termen de 48 de ore la data afişării
rezultatelor.
(2) După centralizarea contestaţiilor, comisia de
organizare a concursului resigilează şi renumerotează lucrările a căror notare
a fost contestată. Lucrările astfel securizate se predau de preşedintele
comisiei de organizare a concursului, pe bază de proces-verbal, preşedintelui
comisiei de soluţionare a contestaţiilor.
(3) Comisia de soluţionare a
contestaţiilor recorectează lucrările a căror notare a fost contestată, pe baza
baremelor definitive, în termen de cel mult 5 zile.
(4) Fiecare lucrare contestată se verifică independent
de 2 membri ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor şi se notează separat
cu note de la 1 la 10, conform baremului de corectare. Nota 1 se acordă în
situaţia în care punctajul obţinut este mai mic sau egal cu această notă.
(5) După terminarea verificării lucrării, fiecare
corector trece, sub semnătură, nota în borderoul de notare a lucrărilor
contestate. Nu se fac însemnări pe lucrare. Un corector nu are acces la
borderoul celuilalt.
(6) Preşedintele comisiei de soluţionare a
contestaţiilor verifică borderourile şi semnalează diferenţele mai mari de un punct dintre notele acordate de cei 2 corectori. In acest caz solicită recorectarea lucrării, în condiţiile prevăzute la
alin. (3)-(5).
(7) După verificarea menţionată la alin. (6) cei 2
corectori calculează nota finală, care reprezintă media aritmetică a notelor
obţinute, cu două zecimale, pe care o înscriu, sub semnătură, în borderoul de
notare a lucrărilor contestate. Nota finală nu poate fi mai mică decat nota
contestată.
(8) Pe timpul verificării, lucrările nu vor fi
dezlipite, păstrandu-se secrete numele candidatului, numărul lucrării, precum
şi nota acordată de către comisia de corectare. In prezenţa tuturor membrilor
comisiei de soluţionare a contestaţiilor se înscrie pe fiecare lucrare nota finală
trecută în borderou de către preşedintele comisiei de soluţionare a
contestaţiilor, sub semnătura acestuia.
(9) Membrii comisiei de organizare a concursului vor
completa baza de date prin introducerea notelor finale din borderouri, după
care se procedează la deschiderea lucrărilor.
(10) După deschiderea lucrărilor, comisia de
organizare a concursului procedează la corelarea numerelor lucrărilor cu numele
candidaţilor şi la centralizarea notelor obţinute la cele trei materii de
concurs şi calculează media generală.
(11) Pe baza mediei generale obţinute, comisia de
organizare întocmeşte tabelul de clasificare a candidaţilor, pe care îl
afişează la sediul instituţiei care organizează concursul şi îl transmite spre
publicare pe pagina de internet a acesteia.
Art. 22. - (1) Pentru a fi declarat admis la concursul pentru ocuparea posturilor vacante de grefier cu studii
superioare juridice sau de grefier cu studii medii ori cu studii superioare de
altă specialitate, candidatul trebuie să obţină cel puţin nota 5,00 (cinci) la
fiecare materie de concurs şi cel puţin media 6,00 (şase), să îndeplinească
condiţiile privind buna reputaţie şi să fie apt din punct de vedere medical.
(2) Verificarea bunei reputaţii se realizează de
către persoana desemnată de preşedintele instanţei sau de conducătorul
parchetului care a organizat concursul.
(3) Sunt declaraţi admişi candidaţii care îndeplinesc
condiţiile prevăzute la alineatele precedente, în ordinea descrescătoare a
mediilor, în limita locurilor scoase la concurs la nivelul Inaltei Curţi de
Casaţie şi Justiţie, al Parchetului de pe langă Inalta Curte de Casaţie şi
Justiţie, al Direcţiei Naţionale Anticoruptie, curţilor de apel sau parchetelor
de pe langă acestea.
(4) La medii egale au prioritate candidaţii care au
obţinut nota cea mai mare, în următoarea ordine: procedură penală, procedură
civilă, organizare judiciară.
(5) Pe baza mediei finale obţinute, comisiile de
organizare întocmesc tabelele finale cu candidaţii declaraţi admişi pentru
fiecare instanţă şi parchet care a organizat concursul şi iau măsuri pentru
afişarea tabelelor la sediile instituţiilor menţionate şi publicarea lor pe
paginile de internet ale acestora.
CAPITOLUL V
Dispoziţii finale
Art. 23. - Candidaţii declaraţi admişi potrivit art. 22
alin. (3) sunt numiţi, în condiţiile legii, în posturile vacante de grefieri
pentru care s-a organizat concursul, prin decizie, de către preşedintele
Inaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, procurorul general al Parchetului de pe
langă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, procurorul şef al Direcţiei
Naţionale Anticoruptie ori de preşedintele curţii de apel sau, după caz, de
procurorul general al parchetului de pe langă curtea de apel, în a căror
circumscripţie urmează să îşi desfăşoare activitatea.
Art. 24. - (1) Dispoziţiile prezentului regulament, cu
excepţia celor cuprinse în art. 4 alin. (1) şi (2), se aplică şi pentru
ocuparea posturilor de grefier vacante temporar.
(2) Rezultatele concursului organizat în condiţiile
prezentului regulament pot fi valorificate pentru ocuparea posturilor ce se
vacantează temporar, în termen de un an de la data afişării si publicării
acestora potrivit art. 22 alin. (5).
Art. 25. - Tematica şi bibliografia pentru primele
concursuri ce urmează a se organiza în temeiul prezentului regulament se aprobă
de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, în
termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a regulamentului.
Art. 26 - (1) Dosarele de înscriere la concurs, precum
şi lucrările candidaţilor declaraţi admişi vor fi predate în termen de 15 zile
de la afişarea rezultatelor finale, pe bază de proces-verbal, conducătorului
compartimentului de resort al Inaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, Parchetului
de pe langă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Direcţiei Naţionale Anticoruptie,
curţii de apel sau parchetului de pe langă curtea de
apel, pentru care s-a organizat concursul, pentru a fi depuse la dosarele
profesionale ale acestora.
(2) Borderourile de corectare, procesele-verbale şi
celelalte documente ale concursului vor fi păstrate în arhiva instanţelor sau
parchetelor care au organizat concursul.