ORDIN Nr. 353
din 4 noiembrie 2008
privind aprobarea
Regulamentului de organizare si functionare a comisiei de evaluare si selectare
a centrelor de consultanta si informare a consumatorilor, din cadrul
asociatiilor de consumatori, care primesc sume de la bugetul de stat
ACT EMIS DE:
AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PROTECTIA CONSUMATORILOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 765 din 13 noiembrie 2008
Având în vedere prevederile Legii nr. 350/2005 privind
regimul finanţărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru
activităţi nonprofitde interes general, cu modificările şi completările
ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 712/2008 pentru aprobarea
Regulamentului privind înfiinţarea şi funcţionarea centrelor de consultanţă şi
informare a consumatorilor, precum şi modul de constituire a surselor de
finanţare al acestora, ale Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru
Protecţia Consumatorilor nr. 306/2008 pentru aprobarea Procedurii privind
stabilirea criteriilor de evaluare şi selectare a centrelor de consultanţă şi
informare a consumatorilor, din cadrul asociaţiilor de consumatori, care
primesc sume de la bugetul de stat,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 748/2007 privind
organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia
Consumatorilor, cu modificările ulterioare,
preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia
Consumatorilor emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul de organizare şi
funcţionare a comisiei de evaluare şi selectare a centrelor de consultanţă şi
informare a consumatorilor, din cadrul asociaţiilor de consumatori, care primesc sume de la bugetul de stat, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
p. Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia
Consumatorilor,
Gheorghe Ciubotaru
ANEXĂ
REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a comisiei de evaluare
şi selectare a centrelor de consultanţă şi informare a consumatorilor, din cadrul
asociaţiilor de consumatori, care primesc sume de la bugetul de stat
Art. 1. - Se constituie în cadrul Autorităţii Naţionale
pentru Protecţia Consumatorilor comisia de evaluare şi selectare a centrelor de
consultanţă şi informare a consumatorilor, din cadrul asociaţiilor de
consumatori, care primesc sume de la bugetul de stat, denumită în continuare comisie.
Art. 2. - Comisia evaluează şi selectează centrele de
consultanţă şi informare a consumatorilor, denumite în continuare centre, din cadrul asociaţiilor de
consumatori, care solicită sume de la bugetul de stat. Evaluarea şi selectarea
centrelor se face conform Procedurii privind stabilirea criteriilor de evaluare
şi selectare a centrelor de consultanţă şi informare a consumatorilor, din
cadrul asociaţiilor de consumatori, care primesc sume de la bugetul de stat,
denumită în continuare procedură,
aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii
Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor nr. 306/2008, publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 717 din 22 octombrie
2008.
Art. 3. - Comisia este formată din 5 membri cu drept de
vot, dintre care unul are calitatea de preşedinte. In activitatea sa, comisia
este sprijinită de un secretar. Componenţa comisiei se stabileşte prin ordin al
preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, pe baza
criteriilor de competenţă.
Art. 4. - Comisia are următoarele atribuţii:
a) se reuneşte ori de câte ori este necesar pentru
evaluarea şi selectarea centrelor din cadrul asociaţiilor de consumatori care
solicită sume de la bugetul de stat;
b) analizează conţinutul documentaţiei depuse de
centrele solicitante şi verifică respectarea de către acestea a condiţiilor
cerute de procedură;
c) solicită, după caz, alte documente necesare
evaluării şi selectării centrelor;
d) evaluează şi selectează centrele şi stabileşte
punctajul final obţinut de către acestea;
e) punctajul final obţinut de către centrele solicitante
se stabileşte ca medie aritmetică a punctajelor acordate de fiecare membru al
comisiei;
f) departajarea centrelor care au obţinut acelaşi
punctaj se face în favoarea centrului care a obţinut un punctaj superior la
unul dintre următoarele criterii, în următoarea ordine:
1. contribuţia proiectului la creşterea nivelului de
informare şi educare al consumatorilor;
2. relevanţa strategică a opţiunilor programelor sau a
proiectelor centrului în raport cu cerinţele de informare, consiliere şi
educare a consumatorilor;
3. modul de utilizare a sumelor primite;
4. oportunitatea programelor, proiectelor şi acţiunilor
dezvoltate de centru în raport cu nevoile consumatorilor;
5. efectele multiplicatoare ale activităţii centrului;
6. solvabilitatea financiară a centrului;
g) propune spre aprobare preşedintelui Autorităţii
Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor lista centrelor selecţionate pentru
finanţare. Termenul de predare a listei este de maximum
30 de zile de la data-limită a depunerii cererilor de
finanţare de către centre;
h) informează centrele solicitante asupra rezultatelor
evaluării şi selectării acestora, prin publicarea listei cu centrele ce au fost
selectate pentru finanţare pe site-ul www. anpcnet. ro şi la sediul Autorităţii
Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor;
i) soluţionează contestaţiile depuse.
Sarcini şi responsabilităţi
Art. 5. - Sarcinile şi responsabilităţile preşedintelui
comisiei sunt următoarele:
a) reprezintă comisia în relaţiile cu conducerea
Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor şi a centrelor ce au
solicitat sume de la bugetul de stat;
b) convoacă, coordonează şi
conduce şedinţele comisiei;
c) acordă punctajul individual fiecărui centru
solicitant;
d) coordonează activitatea secretarului comisiei.
Art. 6. - Sarcinile şi responsabilităţile membrilor
comisiei sunt următoarele:
a) primesc conform opisului
întocmit de secretarul comisiei documentaţia centrelor ce au solicitat fonduri
de la bugetul de stat;
b) aplică grila de evaluare prevăzută în anexa la prezentul
regulament şi acordă individual punctajul pentru fiecare centru;
c) stabilesc punctajul final
obţinut de fiecare centru;
d) întocmesc şi semnează lista cu clasamentul şi
punctajul final ale centrelor;
e) semnează procesele-verbale ale comisiei.
Art. 7. - Sarcinile şi responsabilităţile secretarului
comisiei sunt următoarele:
a) primeşte şi verifică conformitatea copiilor cu
originalul documentaţiei depuse de centrele solicitante;
b) asigură înregistrarea documentaţiei centrelor
într-un opis, în două exemplare, pe care, după caz, îl semnează împreună cu
împuterniciţii centrului ce a solicitat fonduri de la
bugetul de stat;
c) arhivează opisul documentaţiei centrelor ce au
solicitat sume de la bugetul de stat şi registrul de procese-verbale ale şedinţelor
comisiei şi verifică dacă acestea au fost semnate de către toţi membrii
comisiei;
d) predă documentele care au
stat la baza evaluării şi selectării centrelor Direcţiei economice, investiţii
şi resurse umane.
Dispoziţii finale
Art. 8. - Rezultatul evaluării şi selectării centrelor
poate fi contestat în termen de 3 zile de la data afişării acestuia pe site-ul
şi la sediul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor. Contestaţia
se depune în scris la sediul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia
Consumatorilor. Răspunsul la contestaţie se dă de către comisie în termen de
două zile de la data înregistrării.
Art. 9. - Documentele care au stat la baza evaluării şi
selectării centrelor se arhivează timp de 5 ani.
ANEXA la regulament
GRILA DE EVALUARE
a centrului din cadrul asociaţiei de consumatori...............................
Denumirea
asociaţiei...........................................................................................................................................................
Adresa
........................................................................................................................................................................ .....
Persoana de
contact..........................................................,
telefon/fax..................................................,
e-mail...................
Etapa 1
Verificarea respectării termenului de depunere a
documentaţiei
Nr.........../data........înregistrării la Autoritatea
Naţională pentru Protecţia Consumatorilor
Rezultatul etapei (se bifează):
|_| Documentaţia a fost depusă
în termenul legal, procesul de evaluare continuă.
|_| Documentaţia nu a fost
depusă în termenul legal, procesul de evaluare este sistat.
Membrii comisiei
(numele şi prenumele)
|
Semnătura
|
Data
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Etapa 2
Verificarea eligibilităţii Rezultatul etapei (se
bifează)
|_| Asociaţia de consumatori
este eligibilă, procesul de evaluare continuă.
|_| Asociaţia de consumatori nu
este eligibilă, procesul de evaluare este sistat.
Membrii comisiei
(numele şi prenumele)
|
Semnătura
|
Data
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Etapa 3
Evaluarea capacităţii operaţionale şi financiare a
centrului din cadrul asociaţiei de
consumatori........................................
Nr. crt.
|
Criteriul
|
Membrii comisiei (numele şi
prenumele)
|
Punctajul acordat
|
Semnătura/ Data
|
1.
|
Nivelul si calitatea serviciilor de informare si consultanţă
asigurate de centru
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
Calificarea angajaţilor centrului
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
Experienţa centrului în derularea de proiecte, programe şi
acţiuni în domeniul informării şi consilierii consumatorilor
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
Oportunitatea programelor, proiectelor si acţiunilor dezvoltate
de centru în raport cu nevoile consumatorilor
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.
|
Efectele multiplicatoare ale activităţii centrului
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6.
|
Solvabilitatea financiară
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7.
|
Colaborările si parteneriatele încheiate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Etapa 4
Evaluarea proiectelor de funcţionare a centrului din
cadrul asociaţiei de consumatori
......................................
Nr. crt.
|
Criteriul
|
Membrii comisiei (numele şi
prenumele)
|
Punctajul acordat
|
Semnătura/ Data
|
1.
|
Contribuţia proiectului la creşterea nivelului de informare si
educare a consumatorilor
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
Relevanta strategică a opţiunilor în raport cu cerinţele de
informare, consiliere si educare a consumatorilor
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
Utilizarea sumelor primite
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
Descrierea activităţilor care urmează a fi desfăşurate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.
|
Strategia de comunicare aleasă
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|