Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.3441 din 13.09.2016

pentru modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei şi libertăţilor cetăţeneşti nr. 1.226/C/2009
ACT EMIS DE: Ministerul Justitiei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 738 din 22 septembrie 2016



SmartCity1

În temeiul dispoziţiilor art. II din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 131/2006 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 508/2004 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea în cadrul Ministerului Public a Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism,luând în considerare dispoziţiile art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 6/2016 privind unele măsuri pentru punerea în executare a mandatelor de supraveghere tehnică dispuse în procesul penal,având în vedere propunerile procurorului şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism transmise prin adresele nr. 554/2016 şi nr. 1.450/2016 privind modificarea şi completarea unor prevederi ale Ordinului ministrului justiţiei şi libertăţilor cetăţeneşti nr. 1.226/C/2009 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism,luând în considerare Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 735 din 28 iunie 2016 prin care au fost avizate favorabil propunerile de modificare şi completare a Regulamentului de organizare şi funcţionare a Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism,în conformitate cu dispoziţiile art. 9 şi 13 din Hotărârea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul justiţiei emite următorul ordin: Articolul IRegulamentul de organizare şi funcţionare a Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei şi libertăţilor cetăţeneşti nr. 1.226/C/2009, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 367 din 1 iunie 2009, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:1. La articolul 4 alineatul (2), literele e) şi k) se modifică şi vor avea următorul cuprins:e)Serviciul de prevenire şi combatere a infracţiunilor de terorism şi a celor contra securităţii naţionale:Biroul de investigare a infracţiunilor de terorism şi a finanţării terorismului; Biroul de combatere a infracţiunilor contra securităţii naţionale; ........ ................ ................ ................ ................ ........... k)Centrul de aplicaţii operaţionale al procurorilor:Biroul de analiză, previziuni şi pregătire profesională; Biroul de tehnologia informaţiei, tehnic şi de criminalistică: Compartimentul telecomunicaţii; Compartimentul tehnic; Compartimentul de criminalistică; Compartimentul pentru tehnologia informaţiei; 2. Articolul 8 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 8Procurorul şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism îndeplineşte următoarele atribuţii: a)organizează, conduce, controlează şi răspunde de activitatea tuturor categoriilor de personal din cadrul direcţiei, luând sau, după caz, propunând conducerii Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie măsurile care se impun; b)repartizează, după criterii obiective şi potrivit specializării, procurorilor din subordine spre soluţionare dosarele penale, plângerile şi celelalte lucrări înregistrate în cadrul structurii centrale, potrivit legii; c)dispune preluarea, în condiţiile legii, pentru efectuarea urmăririi penale, a cauzelor de competenţa serviciilor şi birourilor teritoriale ale Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism; d)analizează anual activitatea în domeniu a procurorilor din cadrul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism şi întocmeşte un raport pe care îl prezintă procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, în vederea luării măsurilor care se impun pentru îmbunătăţirea activităţii; e)analizează legalitatea soluţiilor procurorului de netrimitere în judecată, în cauzele cu învinuiţi sau inculpaţi arestaţi preventiv, şi ia măsuri pentru înlăturarea deficienţelor şi eficientizarea activităţii; f)organizează în cadrul structurii centrale, prin ordin, servicii, birouri şi compartimente conduse de procurori şefi, în circumscripţia teritorială a parchetelor de pe lângă curţile de apel înfiinţează, prin ordin, servicii teritoriale conduse de procurori şefi şi poate înfiinţa sau desfiinţa birouri teritoriale, în circumscripţia teritorială a parchetelor de pe lângă tribunale; g)stabileşte numărul specialiştilor, personalului auxiliar de specialitate şi al personalului economic şi administrativ, încadrat în serviciile, birourile şi compartimentele înfiinţate la nivelul structurii centrale ori în serviciile şi birourile teritoriale, în funcţie de volumul şi complexitatea activităţii, în limita numărului total de posturi; h)numeşte prin ordin, cu avizul miniştrilor de resort, specialişti cu înaltă calificare în domeniul prelucrării şi valorificării informaţiilor, în domeniul economic, financiar, bancar, vamal, informatic şi în alte domenii, pentru clarificarea unor aspecte tehnice sau de specialitate în activitatea de urmărire penală; i)recomandă procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie delegarea procurorilor la Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism; j)încadrează personalul auxiliar de specialitate şi personalul economic şi administrativ din cadrul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism; k)stabileşte prin ordin structura şi atribuţiile Centrului de aplicaţii operaţionale al procurorilor, organizează, coordonează şi răspunde de activitatea acestuia; l)numeşte şi revocă ofiţerii şi agenţii de poliţie judiciară ai Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, potrivit legii; m)exercită atribuţiile prevăzute de lege pentru ministrul afacerilor interne, privind drepturile şi răspunderile ce revin ofiţerilor şi agenţilor de poliţie judiciară din cadrul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism; n)propune ministrului afacerilor interne acordarea gradelor profesionale pentru ofiţerii şi agenţii de poliţie judiciară din cadrul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism; o)acordă drepturile băneşti prevăzute de lege pentru procurori, specialişti, personalul auxiliar de specialitate, economic şi administrativ; p)conduce activitatea compartimentului de specialişti din cadrul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism; q)ia măsuri pentru respectarea programului de activitate de către întreg personalul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, pentru îndeplinirea la timp şi în condiţii de calitate a lucrărilor şi pentru stabilirea unor raporturi de serviciu care să asigure realizarea corespunzătoare a atribuţiilor; r)îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de lege sau dispuse de conducerea Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. 3. La articolul 21, după litera d) se introduce o nouă literă, litera e) , cu următorul cuprins: e)ofiţeri şi agenţi de poliţie judiciară. 4. După articolul 22, se introduce un nou articol, articolul 221, cu următorul cuprins:Articolul 221 Funcţiile ofiţerilor şi agenţilor de poliţie judiciară, în ordine ierarhică, sunt următoarele: a)ofiţer de poliţie judiciară; b)agent de poliţie judiciară. 5. După articolul 27 se introduce un nou articol, articolul 271, cu următorul cuprins:Articolul 271 Ofiţerii şi agenţii de poliţie judiciară, constituiţi în structuri specializate în combaterea criminalităţii organizate, la nivel central şi teritorial, ori cei detaşaţi în cadrul direcţiei, precum şi ceilalţi ofiţeri şi agenţi de poliţie judiciară care au aviz conform pentru a-şi desfăşura activitatea sub coordonarea procurorilor din cadrul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism efectuează numai acele acte de cercetare penală dispuse de procurorii direcţiei, sub directa conducere şi controlul nemijlocit al acestora. Dispoziţiile procurorilor Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism sunt obligatorii pentru ofiţerii şi agenţii de poliţie judiciară. Actele întocmite de aceştia, din dispoziţia scrisă a procurorului, sunt efectuate în numele acestuia. 6. La articolul 29, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:(2) Urmărirea penală se efectuează de către procuror în cauze privind:a)următoarele infracţiuni, dacă săvârşirea lor a intrat în scopul unui grup infracţional organizat, în sensul prevăzut la art. 367 alin. (6) din Codul penal:infracţiunile de trafic de migranţi prevăzute de art. 263 din Codul penal şi facilitare a şederii ilegale pe teritoriul României prevăzute de art. 264 din Codul penal; infracţiunile de omor prevăzute de art. 188 din Codul penal, omor calificat prevăzut de art. 189 din Codul penal, lipsire de libertate în mod ilegal prevăzută de art. 205 din Codul penal, şantaj prevăzută de art. 207 din Codul penal, sclavia prevăzută de art. 209 din Codul penal; infracţiunile de supunere la muncă forţată prevăzute de art. 212 din Codul penal, proxenetismul prevăzut de art. 213 din Codul penal, exploatarea cerşetoriei prevăzută de art. 214 din Codul penal, folosirea unui minor în scop de cerşetorie prevăzută de art. 215 din Codul penal, precum şi tentativele la aceste infracţiuni conform art. 217 din Codul penal; infracţiunile de fals de monedă prevăzute de art. 310 din Codul penal, falsificarea de titluri de credit sau instrumente de plată, prevăzute de art. 311 din Codul penal, punerea în circulaţie de valori falsificate prevăzută de art. 313 din Codul penal, dacă valorile falsificate sunt dintre cele prevăzute la art. 310 din Codul penal şi art. 311 din Codul penal, deţinerea de instrumente în vederea falsificării de valori prevăzută de art. 314 din Codul penal, emiterea frauduloasă de monedă prevăzută de art. 315 din Codul penal, falsificarea de valori străine prevăzută de art. 316 din Codul penal, dacă valorile străine falsificate sunt dintre cele prevăzute la art. 310 din Codul penal şi art. 311 din Codul penal; infracţiunile de nerespectare a regimului armelor şi muniţiilor prevăzute de art. 342 din Codul penal, uzul de armă fără drept prevăzut de art. 343 din Codul penal şi falsificarea sau modificarea, ştergerea sau modificarea marcajelor de pe arme letale prevăzute de art. 344 din Codul penal, precum şi tentativa la aceste fapte conform art. 347 din Codul penal; infracţiunea prevăzută de art. 155 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; infracţiunea de camătă prevăzută de art. 351 din Codul penal; b)următoarele infracţiuni, dacă săvârşirea lor a intrat în scopul unui grup infracţional organizat, în sensul prevăzut la art. 367 alin. (6) din Codul penal, şi dacă în cauză, indiferent de numărul infracţiunilor concurente, s-a produs o pagubă materială mai mare decât echivalentul în lei al sumei de 500.000 euro:furt prevăzut de art. 228 din Codul penal, furt calificat prevăzut de art. 229 din Codul penal, tentativele la aceste infracţiuni conform art. 232 din Codul penal, tâlhăria prevăzută de art. 233 din Codul penal, tâlhăria calificată prevăzută de art. 234 din Codul penal, pirateria prevăzută de art. 235 din Codul penal, tâlhăria urmată de moartea victimei prevăzută de art. 236 din Codul penal, şi tentativele la aceste fapte în condiţiile art. 237 din Codul penal; înşelăciunea prevăzută de art. 244 din Codul penal şi înşelăciunea privind asigurările prevăzută de art. 245 din Codul penal şi tentativele la aceste fapte în condiţiile art. 248 din Codul penal; c)următoarele infracţiuni, indiferent dacă acestea au fost săvârşite sau nu în condiţiile grupului infracţional organizat prevăzut de art. 367 alin. (6) din Codul penal:infracţiunile de trafic de persoane prevăzute de art. 210 din Codul penal şi trafic de minori prevăzut de art. 211 din Codul penal, viol prevăzut de art. 218 din Codul penal în referire la persoanele traficate conform art. 210 şi 211 din Codul penal; d)infracţiunea prevăzută la art. 367 din Codul penal, dacă în scopul grupului infracţional intră vreuna dintre infracţiunile prevăzute la lit. a)-c); e)infracţiunea de spălare a banilor prevăzută de Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea şi sancţionarea spălării banilor, precum şi pentru instituirea unor măsuri de prevenire şi combatere a finanţării terorismului, republicată, cu modificările ulterioare, dacă banii, bunurile şi valorile care au făcut obiectul spălării banilor provin din săvârşirea infracţiunilor date în competenţa serviciului; f)infracţiunile care au legătură, potrivit art. 43 din Codul de procedură penală, cu cele prevăzute la lit. a)-e). 7. Articolul 30 se abrogă. 8. La articolul 32, litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:a)efectuează urmărirea penală în cauzele privind următoarele infracţiuni:trafic de persoane prevăzut de art. 210 din Codul penal şi trafic de minori prevăzut de art. 211 din Codul penal, precum şi infracţiunea de viol prevăzută de art. 218 din Codul penal, în referire la persoanele traficate conform art. 210 şi 211 din Codul penal; infracţiunea prevăzută de art. 155 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, infracţiunile de trafic de migranţi prevăzute de art. 263 din Codul penal şi facilitare a şederii ilegale pe teritoriul României prevăzută de art. 264 din Codul penal, sclavia prevăzută de art. 209 din Codul penal, supunere la muncă forţată prevăzută de art. 212 din Codul penal, proxenetismul prevăzut de art. 213 din Codul penal, exploatarea cerşetoriei prevăzută de art. 214 din Codul penal, folosirea unui minor în scop de cerşetorie prevăzută de art. 215 din Codul penal, precum şi tentativele la aceste infracţiuni conform art. 217 din Codul penal, dacă săvârşirea lor a intrat în scopul unui grup infracţional organizat, în sensul prevăzut la art. 367 alin. (6) din Codul penal; infracţiunea prevăzută la art. 367 din Codul penal, dacă în scopul grupului infracţional intră vreuna dintre infracţiunile prevăzute mai sus; infracţiunea de spălare a banilor prevăzută de Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea şi sancţionarea spălării banilor, precum şi pentru instituirea unor măsuri de prevenire şi combatere a finanţării terorismului, republicată, cu modificările ulterioare, dacă banii, bunurile şi valorile care au făcut obiectul spălării banilor provin din săvârşirea infracţiunilor menţionate anterior; infracţiunile care au legătură, potrivit art. 43 din Codul de procedura penală, cu cele prevăzute anterior. 9. La articolul 33, litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:a)efectuează urmărirea penală în cauzele privind următoarele infracţiuni:falsificarea de monede prevăzută de art. 310 din Codul penal, falsificarea de titluri de credit sau instrumente de plată prevăzută de art. 311 din Codul penal, punerea în circulaţie de valori falsificate prevăzută de art. 313 din Codul penal, dacă valorile falsificate sunt dintre cele prevăzute la art. 310 şi 311 din Codul penal, deţinerea de instrumente în vederea falsificării de valori prevăzută de art. 314 din Codul penal, emiterea frauduloasă de monedă prevăzută de art. 315 din Codul penal, falsificarea de valori străine prevăzută de art. 316 din Codul penal, dacă valorile străine falsificate sunt dintre cele prevăzute la art. 310 şi 311 din Codul penal, dacă săvârşirea lor a intrat în scopul unui grup infracţional organizat, în sensul prevăzut la art. 367 alin. (6) din Codul penal; furt prevăzut de art. 228 din Codul penal şi furt calificat prevăzut de art. 229 din Codul penal, precum şi tentativele la aceste infracţiuni, înşelăciunea prevăzută de art. 244 din Codul penal şi înşelăciunea privind asigurările prevăzută de art. 245 din Codul penal, tentativele la această faptă, dacă săvârşirea lor a intrat în scopul unui grup infracţional organizat, în sensul prevăzut la art. 367 alin. (6) din Codul penal, şi dacă în cauză, indiferent de numărul infracţiunilor concurente, s-a produs o pagubă materială mai mare decât echivalentul în lei al sumei de 500.000 euro; infracţiunea prevăzută la art. 367 din Codul penal, dacă în scopul grupului infracţional intră vreuna dintre infracţiunile prevăzute mai sus; infracţiunea de spălarea banilor prevăzută de Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea şi sancţionarea spălării banilor, precum şi pentru instituirea unor măsuri de prevenire şi combatere a finanţării terorismului, republicată, cu modificările ulterioare, dacă banii, bunurile şi valorile care au făcut obiectul spălării banilor provin din săvârşirea infracţiunilor menţionate anterior; infracţiunile care au legătură, potrivit art. 43 din Codul de procedură penală, cu cele prevăzute anterior. 10. La articolul 34, litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:a)efectuează urmărirea penală în cauzele privind următoarele infracţiuni:omor prevăzut de art. 188 din Codul penal, omor calificat prevăzut de art. 189 din Codul penal, lipsire de libertate în mod ilegal prevăzut de art. 205 din Codul penal, şantaj prevăzut de art. 207 din Codul penal, nerespectarea regimului armelor şi muniţiilor prevăzut de art. 342 din Codul penal, uzul de armă fără drept prevăzut de art. 343 din Codul penal şi falsificarea sau modificarea, ştergerea sau modificarea marcajelor de pe arme letale prevăzute de art. 344 din Codul penal, precum şi tentativa la aceste fapte conform art. 347 din Codul penal, infracţiunea de camătă prevăzută de art. 351 din Codul penal, dacă săvârşirea lor a intrat în scopul unui grup infracţional organizat, în sensul prevăzut la art. 367 alin. (6) din Codul penal; infracţiunea prevăzută la art. 367 din Codul penal, dacă în scopul grupului infracţional intră vreuna dintre infracţiunile prevăzute mai sus; infracţiunea de spălarea banilor prevăzută de Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea şi sancţionarea spălării banilor, precum şi pentru instituirea unor măsuri de prevenire şi combatere a finanţării terorismului, republicată, cu modificările ulterioare, dacă banii, bunurile şi valorile care au făcut obiectul spălării banilor provin din săvârşirea infracţiunilor menţionate anterior; infracţiunile care au legătură, potrivit art. 43 din Codul de procedura penală, cu cele prevăzute anterior. 11. La articolul 36, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:(2) Urmărirea penală se efectuează de către procuror în cauze privind:a)infracţiunile de trafic şi consum ilicit de droguri, prevăzute de Legea nr. 143/2000 privind prevenirea şi combaterea traficului şi consumului ilicit de droguri, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, infracţiunile prevăzute în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 121/2006 privind regimul juridic al precursorilor de droguri, aprobată cu modificări prin Legea nr. 186/2007, cu modificările ulterioare, precum şi infracţiunile prevăzute de Legea nr. 194/2011 privind combaterea operaţiunilor cu produse susceptibile de a avea efecte psihoactive, altele decât cele prevăzute de acte normative în vigoare, republicată; b)infracţiunea prevăzută de art. 367 din Codul penal, dacă în scopul grupului infracţional intră vreuna dintre infracţiunile prevăzute la lit. a); c)alte infracţiuni de competenţa serviciului care au legătură, potrivit art. 43 din Codul de procedură penală, cu cele prevăzute la lit. a) şi b). 12. La articolul 37, litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins: a)efectuează urmărirea penală în cauzele privind infracţiunile de trafic şi consum ilicit de droguri, prevăzute de Legea nr. 143/2000 privind prevenirea şi combaterea traficului şi consumului ilicit de droguri, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, infracţiunile prevăzute în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 121/2006 privind regimul juridic al precursorilor de droguri, aprobată cu modificări prin Legea nr. 186/2007, cu modificările ulterioare, infracţiunile prevăzute de Legea nr. 194/2011 privind combaterea operaţiunilor cu produse susceptibile de a avea efecte psihoactive, altele decât cele prevăzute de acte normative în vigoare, republicată, infracţiunea prevăzută de art. 367 din Codul penal, dacă în scopul grupului infracţional intră vreuna dintre infracţiunile menţionate, precum şi alte infracţiuni de competenţa biroului care au legătură, potrivit art. 43 din Codul de procedură penală, cu cele prevăzute mai sus; 13. La articolul 38, litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins: a)efectuează urmărirea penală în cauzele privind infracţiunile de trafic şi consum ilicit de droguri, prevăzute de Legea nr. 143/2000 privind prevenirea şi combaterea traficului şi consumului ilicit de droguri, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, infracţiunile prevăzute în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 121/2006 privind regimul juridic al precursorilor de droguri, aprobată cu modificări prin Legea nr. 186/2007, cu modificările ulterioare, infracţiunile prevăzute de Legea nr. 194/2011 privind combaterea operaţiunilor cu produse susceptibile de a avea efecte psihoactive, altele decât cele prevăzute de acte normative în vigoare, republicată, infracţiunea prevăzută de art. 367 din Codul penal, dacă în scopul grupului infracţional intră vreuna dintre infracţiunile menţionate, precum şi alte infracţiuni de competenţa biroului care au legătură, potrivit art. 43 din Codul de procedură penală, cu cele prevăzute mai sus; 14. La articolul 40, alineatele (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins: (2) Serviciul constituie un punct de contact disponibil permanent pentru asigurarea cooperării interinstituţionale imediate şi permanente cu autorităţile de control de pe piaţa bancară, de capital şi a asigurărilor, respectiv cu Serviciul de supraveghere al Băncii Naţionale a României şi cu Autoritatea de Supraveghere Financiară.(3) Urmărirea penală se efectuează de către procuror în cauze privind:a)infracţiunile prevăzute de art. 239-242, art. 244, art. 245-248, art. 295, art. 308-309 cu referire la art. 295 din Codul penal, art. 307 din Codul penal, art. 309 cu referire la art. 307 din Codul penal, dacă în cauză, indiferent de numărul infracţiunilor concurente, s-a produs o pagubă materială mai mare decât echivalentul în lei al sumei de 500.000 euro; b)infracţiunea prevăzută de art. 5 din Legea nr. 11/1991 privind combaterea concurenţei neloiale, cu modificările şi completările ulterioare; c)infracţiunile prevăzute de Legea nr. 297/2004 privind piaţa de capital, cu modificările şi completările ulterioare; d)infracţiunile prevăzute de Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale, cu modificările ulterioare, dacă în cauză, indiferent de numărul infracţiunilor concurente, s-a produs o pagubă materială mai mare decât echivalentul în lei al sumei de 500.000 euro; e)infracţiunile prevăzute de Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal al României, cu modificările şi completările ulterioare; f)infracţiunea de spălare a banilor prevăzută de Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea şi sancţionarea spălării banilor, precum şi pentru instituirea unor măsuri de prevenire şi combatere a finanţării terorismului, republicată, cu modificările ulterioare; g)infracţiunea prevăzută la art. 367 din Codul penal, dacă în scopul grupului infracţional intră vreuna dintre infracţiunile menţionate anterior; h)orice altă infracţiune, dacă aceasta are legătură potrivit art. 43 din Codul de procedură penală cu vreuna dintre infracţiunile menţionate la lit. a)-g). 15. Articolul 41 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 41Biroul de combatere a criminalităţii economico-financiare şi a spălării banilor are următoarele atribuţii: a)efectuează urmărirea penală în cauzele privind infracţiunile prevăzute de art. 239-242, art. 244, art. 245-248, art. 295, art. 308-309 cu referire la art. 295 din Codul penal, art. 307 din Codul penal, art. 309 cu referire la art. 307 din Codul penal, dacă în cauză, indiferent de numărul infracţiunilor concurente, s-a produs o pagubă materială mai mare decât echivalentul în lei al sumei de 500.000 euro; b)efectuează urmărirea penală în cauzele privind infracţiunile prevăzute de Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale, cu modificările ulterioare, dacă în cauză, indiferent de numărul infracţiunilor concurente, s-a produs o pagubă materială mai mare decât echivalentul în lei al sumei de 500.000 euro; c)efectuează urmărirea penală în cauzele privind infracţiunea de spălare a banilor prevăzută de Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea şi sancţionarea spălării banilor, precum şi pentru instituirea unor măsuri de prevenire şi combatere a finanţării terorismului, republicată, cu modificările ulterioare; d)efectuează urmărirea penală în cauzele privind infracţiunea prevăzută la art. 367 din Codul penal, dacă în scopul grupului infracţional intră vreuna dintre infracţiunile menţionate anterior; e)efectuează urmărirea penală în cauzele privind orice altă infracţiune, dacă aceasta are legătură potrivit art. 43 din Codul de procedură penală cu vreuna dintre infracţiunile menţionate la lit. a)-d); f)realizează orice alte activităţi dispuse de conducerea serviciului sau a Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism. 16. Articolul 42 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 42Biroul de combatere a infracţiunilor vamale şi a celor contrapieţei de capital are următoarele atribuţii: a)efectuează urmărirea penală în cauzele privind infracţiunea prevăzută de art. 5 din Legea nr. 11/1991 privind combaterea concurenţei neloiale, cu modificările şi completările ulterioare; b)efectuează urmărirea penală în cauzele privind infracţiunile prevăzute de Legea nr. 297/2004 privind piaţa de capital, cu modificările şi completările ulterioare; c)efectuează urmărirea penală în cauzele privind infracţiunile prevăzute de Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal al României, cu modificările şi completările ulterioare; d)efectuează urmărirea penală în cauzele privind infracţiunea de spălare a banilor prevăzută de Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea şi sancţionarea spălării banilor, precum şi pentru instituirea unor măsuri de prevenire şi combatere a finanţării terorismului, republicată, cu modificările ulterioare; e)efectuează urmărirea penală în cauze privind infracţiunea prevăzută la art. 367 din Codul penal, dacă în scopul grupului infracţional intră vreuna dintre infracţiunile menţionate anterior; f)efectuează urmărirea penală în cauzele privind orice altă infracţiune, dacă aceasta are legătură potrivit art. 43 din Codul de procedură penală cu vreuna dintre infracţiunile menţionate la lit. a)-e); g)realizează orice alte activităţi dispuse de procurorul şef al serviciului sau de conducerea Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism 17. La articolul 44, alineatele (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins: (2) Serviciul constituie un punct de contact disponibil permanent pentru asigurarea cooperării internaţionale imediate şi permanente, iar în exercitarea acestei atribuţii serviciul:a)acordă asistenţă de specialitate şi oferă date despre legislaţia română în materie punctelor de contact similare din alte state; b)dispune conservarea imediată a datelor şi ridicarea obiectelor care conţin datele informatice sau datele referitoare la traficul informaţional solicitate de o autoritate străină competentă; c)execută sau facilitează executarea, potrivit legii, a comisiilor rogatorii solicitate în cauze privind combaterea criminalităţii informatice, cooperând cu toate autorităţile române competente. (3) Urmărirea penală se efectuează de către procuror în cauze privind:a)următoarele infracţiuni, dacă săvârşirea lor a intrat în scopul unui grup infracţional organizat, în sensul prevăzut la art. 367 alin. (6) din Codul penal: art. 249-252, art. 311 alin. (2) şi (3), art. 313 dacă valorile falsificate sunt dintre cele prevăzute la art. 311 alin. (2), art. 314 alin. (2) şi (3), art. 316, dacă valorile străine falsificate sunt dintre cele prevăzute la art. 311 alin. (2), art. 325 din Codul penal; b)infracţiunile prevăzute de art. 325, art. 360-366, art. 374 din Codul penal; c)infracţiunea prevăzută la art. 367 din Codul penal, dacă în scopul grupului infracţional intră vreuna dintre infracţiunile prevăzute la lit. a) sau b); d)infracţiunea de spălare a banilor prevăzută de Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea şi sancţionarea spălării banilor, precum şi pentru instituirea unor măsuri de prevenire şi combatere a finanţării terorismului, republicată, cu modificările ulterioare, dacă banii, bunurile şi valorile care au făcut obiectul spălării banilor provin din săvârşirea infracţiunilor date în competenţa serviciului; e)infracţiunile care au legătură, potrivit art. 43 din Codul de procedură penală, cu cele prevăzute la lit. a) şi b). 18. Articolul 45 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 45Biroul de combatere a criminalităţii informatice are următoarele atribuţii: a)efectuează urmărirea penală în cauzele privind următoarele infracţiuni, dacă săvârşirea lor a intrat în scopul unui grup infracţional organizat, în sensul prevăzut la art. 367 alin. (6) din Codul penal: art. 249; b)efectuează urmărirea penală în cauzele privind infracţiunile prevăzute de art. 325, art. 360-366, art. 374 din Codul penal; c)efectuează urmărirea penală în cauzele privind infracţiunea prevăzută la art. 367 din Codul penal, dacă în scopul grupului infracţional intră vreuna dintre infracţiunile prevăzute la lit. a) sau b); d)efectuează urmărirea penală în cauzele privind infracţiunea de spălare a banilor prevăzută de Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea şi sancţionarea spălării banilor, precum şi pentru instituirea unor măsuri de prevenire şi combatere a finanţării terorismului, republicată, cu modificările ulterioare, dacă banii, bunurile şi valorile care au făcut obiectul spălării banilor provin din săvârşirea infracţiunilor date în competenţa biroului; e)infracţiunile care au legătură, potrivit art. 43 din Codul de procedură penală, cu cele prevăzute la lit. a) şi b); f)realizează orice alte activităţi dispuse de conducerea serviciului sau a Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism. 19. Articolul 46 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 46Biroul de combatere a infracţiunilor cu cărţi de credit şi alte mijloace de plată electronică are următoarele atribuţii: a)efectuează urmărirea penală în cauzele privind următoarele infracţiuni, dacă săvârşirea lor a intrat în scopul unui grup infracţional organizat, în sensul prevăzut la art. 367 alin. (6) din Codul penal: art. 250-252, art. 311 alin. (2) şi (3), art. 313, dacă valorile falsificate sunt dintre cele prevăzute la art. 311 alin. (2), art. 314 alin. (2) şi (3), art. 316, dacă valorile străine falsificate sunt dintre cele prevăzute la art. 311 alin. (2); b)efectuează urmărirea penală în cauzele privind infracţiunea prevăzută de art. 325 din Codul penal; c)efectuează urmărirea penală în cauzele privind infracţiunea prevăzută la art. 367 din Codul penal, dacă în scopul grupului infracţional intră vreuna dintre infracţiunile prevăzute la lit. a) sau b); d)efectuează urmărirea penală în cauzele privind infracţiunea de spălare a banilor prevăzută de Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea şi sancţionarea spălării banilor, precum şi pentru instituirea unor măsuri de prevenire şi combatere a finanţării terorismului, republicată, cu modificările ulterioare, dacă banii, bunurile şi valorile care au făcut obiectul spălării banilor provin din săvârşirea infracţiunilor date în competenţa biroului; e)infracţiunile care au legătură, potrivit art. 43 din Codul de procedură penală, cu cele prevăzute la lit. a) şi b). f)realizează orice alte activităţi dispuse de conducerea serviciului sau a Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism. 20. La titlul VII, denumirea capitolului V se modifică şi va avea următorul cuprins: Capitolul VServiciul de prevenire şi combatere a infracţiunilor de terorism şi a celor contra securităţii naţionale 21. La titlul VII capitolul V, denumirea secţiunii 1 se modifică şi va avea următorul cuprins: Secţiunea 1Conducerea, structura şi atribuţiile Serviciului de prevenire şi combatere a infracţiunilor de terorism şi a celor contra securităţii naţionale 22. Articolul 48 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 48Serviciul de prevenire şi combatere a infracţiunilor de terorism şi a celor contra securităţii naţionale este condus de un procuror şef serviciu şi are în structură două birouri, conduse de procurori şefi birou. 23. Articolul 49 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 49Procurorii serviciului efectuează urmărirea penală în condiţiile prevăzute de Codul de procedură penală, în Legea nr. 508/2004, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi în alte legi speciale care prevăd infracţiuni de competenţa Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism. Urmărirea penală se efectuează de procurorii serviciului în cauzele privind: a)infracţiunile contra securităţii naţionale prevăzute în Codul penal; b)infracţiunile contra securităţii naţionale prevăzute în legile speciale; c)infracţiunile prevăzute în Legea nr. 535/2004 privind prevenirea şi combaterea terorismului, cu modificările şi completările ulterioare; d)infracţiunile prevăzute în Legea nr. 111/1996 privind desfăşurarea în siguranţă, reglementarea, autorizarea şi controlul activităţilor nucleare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; e)infracţiunile prevăzute de art. 345, 346, 347 şi 359 din Codul penal, dacă săvârşirea lor a intrat în scopul unui grup infracţional organizat, în sensul art. 367 alin. (6) din Codul penal; f)infracţiunile prevăzute de art. 303 din Codul penal şi art. 309 cu referire la art. 303 din Codul penal; g)infracţiunile prevăzute în Legea nr. 656/2002, republicată, cu modificările ulterioare, dacă banii, bunurile sau valorile care au făcut obiectul spălării banilor provin din săvârşirea infracţiunilor date în competenţa serviciului; h)infracţiunea prevăzută la art. 367 din Codul penal, dacă în scopul grupului infracţional intră vreuna dintre infracţiunile prevăzute la lit. a)-g); i)infracţiunile care au legătură, potrivit art. 43 din Codul de procedura penală, cu cele prevăzute la lit. a)-h). 24. La titlul VII capitolul V, denumirea secţiunii a 3-a se modifică şi va avea următorul cuprins: Secţiunea a 3-aAtribuţiile Biroului de combatere a infracţiunilor contra securităţii naţionale 25. Articolul 51 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 51Biroul de combatere a infracţiunilor contra securităţii naţionale efectuează urmărirea penală în cauzele privind: a)infracţiunile contra securităţii naţionale prevăzute în Codul penal şi în legi speciale; b)infracţiunile prevăzute de art. 303 din Codul penal şi art. 309 cu referire la art. 303 din Codul penal; c)infracţiunea prevăzută la art. 367 din Codul penal, dacă în scopul grupului infracţional intră vreuna dintre infracţiunile prevăzute la lit. a) şi b); d)infracţiunile prevăzute de art. 345, art. 346, art. 347 şi art. 359 din Codul penal, dacă săvârşirea lor a intrat în scopul unui grup infracţional organizat, în sensul art. 367 alin. (6) din Codul penal; e)infracţiunile care au legătură, potrivit art. 43 din Codul de procedură penală, cu cele prevăzute la lit. a)-c). 26. După articolul 51 se introduce un nou articol, articolul 511, cu următorul cuprins: Articolul 511 Biroul de investigare a infracţiunilor de terorism şi a finanţării terorismului efectuează urmărirea penală în cauzele privind următoarele infracţiuni, indiferent dacă acestea au fost săvârşite sau nu în condiţiile grupului infracţional organizat prevăzut de art. 367 alin. (6) din Codul penal: a)infracţiunile prevăzute de Legea nr. 535/2004 privind prevenirea şi combaterea terorismului, cu modificările şi completările ulterioare; b)infracţiunile prevăzute în Legea nr. 111/1996 privind desfăşurarea în siguranţă, reglementarea, autorizarea şi controlul activităţilor nucleare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; c)infracţiunea prevăzută la art. 367 din Codul penal, dacă în scopul grupului infracţional intră vreuna dintre infracţiunile prevăzute la lit. a) şi b); d)infracţiunea de spălare a banilor prevăzută de Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea şi sancţionarea spălării banilor, precum şi pentru instituirea unor măsuri de prevenire şi combatere a finanţării terorismului, republicată, cu modificările ulterioare, dacă banii, bunurile şi valorile care au făcut obiectul spălării banilor provin din săvârşirea infracţiunilor date în competenţa Serviciului de prevenire şi combatere a infracţiunilor de terorism şi a celor contra securităţii naţionale; e)infracţiunile care au legătură, potrivit art. 43 din Codul de procedură penală, cu cele prevăzute la lit. a)-d). 27. Articolul 61 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 61(1) Centrul de aplicaţii operaţionale al procurorilor se organizează la nivel de serviciu şi este condus de un procuror şef serviciu, având în structură două birouri conduse de procurori şefi birou. Centrul de aplicaţii operaţionale al procurorilor are următoarele atribuţii:a)studiază cauzele care generează săvârşirea infracţiunilor de criminalitate organizată, trafic de droguri, criminalitate economico-financiară, criminalitate informatică şi terorism şi a condiţiilor care le favorizează, elaborează propuneri în vederea eliminării acestora, precum şi pentru perfecţionarea legislaţiei penale în acest domeniu; b)constituie şi actualizează baza de date vizând infracţiunile ce sunt date în competenţa Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism; c)elaborează metodologia privind activitatea de urmărire penală în cauze complexe privind criminalitatea organizată şi terorismul; d)organizează şi administrează baza de date privind criminalitatea organizată şi terorismul; e)desfăşoară activităţi specifice de pregătire profesională a procurorilor şi a altor categorii de personal, în cooperare cu Institutul Naţional al Magistraturii, potrivit programelor acestuia; f)asigură, la cerere, pe bază de protocol, activităţi de consultanţă şi pregătire profesională pentru alte instituţii cu atribuţii de cercetare penală; g)cooperează cu structuri similare de pregătire a personalului cu atribuţii în combaterea criminalităţii organizate şi terorismului, din ţară şi din străinătate; h)colectează/sistematizează date şi informaţii, atât în vederea elaborării de metodologii de realizare a activităţii de urmărire penală raportat la specificul criminalităţii organizate şi terorismului, cât şi pentru realizarea activităţii de pregătire profesională a procurorilor şi creşterii eficienţei activităţii de urmărire penală; i)organizează orice alte activităţi de pregătire profesională, în conformitate cu competenţele Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism; j)identifică necesităţi, redactează propuneri de proiecte şi realizează managementul proiectelor cu finanţare nerambursabilă în care Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism este iniţiator sau partener, cooperând în acest sens cu structurile specializate din cadrul Ministerului Public, Ministerului Justiţiei etc.; k)asigură punerea în executare a mandatelor de supraveghere tehnică emise de instanţe, conform Codului de procedură penală, în cauzele ce au ca obiect infracţiuni date în competenţa direcţiei, conform legii, din dispoziţia procurorilor Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism; l)execută activităţi de fixare, prin mijloace audio şi video, a actelor procedurale; m)efectuează activităţile criminalistice în cauze de competenţa Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism; n)coordonează activitatea în domeniul tehnologiei informaţiilor şi de comunicaţii (IT&C), criminalistică, asigură implementarea strategiei de informatizare şi de dezvoltare a infrastructurii de comunicaţii ale Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism. (2) Atribuţiile procurorului şef al Centrului de aplicaţii operaţionale al procurorilor sunt următoarele:a)organizează, conduce, controlează şi răspunde de activitatea întregului personal din cadrul centrului, precum şi de activitatea de ordin tehnic efectuată de specialiştii din domeniu; b)stabileşte atribuţiile personalului din subordine, precum şi măsurile şi termenele de realizare a activităţilor, luând sau, după caz, propunând conducerii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism măsurile care se impun; c)repartizează şi atribuie sarcini sau lucrări, după criterii obiective şi potrivit specializării, personalului din subordine, verifică şi urmăreşte realizarea acestora; d)examinează şi analizează lucrările realizate de personalul din subordine, coordonează şi îndrumă activitatea acestuia; e)participă la elaborarea şi soluţionarea lucrărilor complexe sau de importanţă deosebită date în competenţa centrului; f)ia măsuri şi, după caz, face propuneri pentru realizarea în bune condiţii şi la termen a atribuţiilor ce revin centrului; g)efectuează periodic analiza activităţii centrului şi face propuneri pentru îmbunătăţirea acesteia; h)propune conducerii direcţiei detaşarea sau prelungirea detaşării ofiţerilor şi agenţilor de poliţie judiciară din cadrul centrului; i)coordonează activitatea de tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor, denumită în continuare IT&C, şi de suport criminalistic în urmărirea penală în cadrul direcţiei; j)coordonează şi participă la elaborarea strategiei de informatizare a direcţiei; k)coordonează proiectele IT&C ale direcţiei; l)elaborează şi monitorizează strategia de dezvoltare a infrastructurii IT&C a direcţiei; m)monitorizează asigurarea securităţii informaţiilor şi protecţia împotriva alterării şi distrugerii acestora; n)coordonează elaborarea, actualizarea şi aplicarea politicii de securitate informatică a Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism; o)coordonează şi participă la elaborarea procedurilor de implementare a activităţilor de punere în executare a autorizărilor privind metodele speciale de supraveghere şi urmăreşte desfăşurarea în parametrii legali şi tehnici a acestei activităţi; p)realizează anual evaluarea activităţii profesionale a ofiţerilor şi lucrătorilor de poliţie judiciară şi a personalului auxiliar de specialitate din subordine; q)coordonează activitatea privind instruirea şi specializarea ofiţerilor şi agenţilor de poliţie judiciară şi a personalului auxiliar de specialitate din subordine; r)execută periodic activităţi de verificare în cadrul serviciilor teritoriale a respectării normelor şi procedurilor specifice infrastructurilor IT&C şi întocmeşte rapoarte de constatare în limita atribuţiilor legale şi propune măsuri procurorului şef serviciu; s)exercită orice alte atribuţii prevăzute de legi, regulamente şi ordine sau stabilite din dispoziţia conducerii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, în condiţiile legii. 28. Articolele 611 şi 612 se modifică şi vor avea următorul cuprins : Articolul 611 (1) Biroul de analiză, previziuni şi pregătire profesională este condus de un procuror şef birou şi are următoarele atribuţii:a)studiază cauzele care generează săvârşirea infracţiunilor de criminalitate organizată, trafic de droguri, criminalitate economico-financiară, criminalitate informatică şi terorism şi condiţiile care le favorizează, elaborează propuneri în vederea eliminării acestora, precum şi pentru perfecţionarea legislaţiei penale în acest domeniu; b)constituie, organizează, administrează şi actualizează baza de date vizând infracţiunile de criminalitate organizată şi terorism ori alte infracţiuni ce sunt date în competenţa Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism; c)corelează baza de date a Centrului de aplicaţii operaţionale al procurorilor cu bazele de date ale Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Finanţelor Publice etc., în vederea obţinerii de informaţii necesare în timp real; d)realizează prognoze cu privire la infracţiunile de criminalitate organizată şi terorism şi formulează recomandări vizând măsuri de combatere a acestor infracţiuni; e)realizează anual sau ori de câte ori este nevoie analize pe baza datelor statistice ori a datelor colectate ad-hoc vizând activitatea Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism în ansamblul ei ori privind cazurile complexe, instrumentate de procurorii direcţiei; f)organizează activitatea de analiză a informaţiilor şi acordă sprijin procurorilor în prelucrarea şi evaluarea informaţiilor în cauze complexe; g)organizează cursuri/seminare/colocvii/sesiuni de prezentări cu şi pentru procurorii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, dar şi pentru alte categorii de personal din cadrul acesteia; h)realizează materiale-suport pentru pregătirea profesională a procurorilor şi a altor categorii de personal din cadrul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism; i)realizează note de studiu/îndrumări privind problemele teoretice şi practice apărute în activitatea procurorilor Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism şi din cadrul altor unităţi de parchet; j)cooperează cu Institutul Naţional al Magistraturii pentru desfăşurarea activităţilor specifice de pregătire profesională a procurorilor din cadrul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism; k)cooperează cu structuri similare specializate în pregătirea personalului cu atribuţii în combaterea criminalităţii organizate şi terorismului din ţară şi din străinătate; l)organizează orice alte activităţi de pregătire profesională, în conformitate cu competenţele Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism; m)redactează propunerile de proiecte şi realizează managementul proiectelor cu finanţare nerambursabilă în care Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism este iniţiator sau partener, cooperând în acest sens cu structurile specializate din cadrul Ministerului Public, Ministerului Justiţiei etc.; n)colaborează cu toate celelalte servicii şi birouri din cadrul direcţiei şi realizează orice alte activităţi dispuse de procurorul şef al Centrului de aplicaţii operaţionale al procurorilor sau de conducerea Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism. (2) Atribuţiile procurorului şef al Biroului de analiză, previziuni şi pregătire profesională sunt următoarele:a)organizează, conduce, controlează şi răspunde de activitatea din cadrul biroului, luând sau propunând procurorului şef al Centrului de aplicaţii operaţionale al procurorilor măsurile care se impun; b)urmăreşte şi controlează modul de rezolvare a lucrărilor în termen, precum şi de păstrare a secretului profesional şi confidenţialităţii lucrărilor; c)ţine evidenţa lucrărilor aflate în lucru la personalul biroului şi informează procurorul şef al Centrului de aplicaţii operaţionale al procurorilor; d)ia măsuri şi, după caz, face propuneri pentru realizarea în bune condiţii şi la termen a atribuţiilor ce revin biroului; e)realizează orice alte atribuţii prevăzute de legi, regulamente, ordine, stabilite din dispoziţia procurorului şef al Centrului de aplicaţii operaţionale al procurorilor sau de conducerea Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, în condiţiile legii. Articolul 612
(1) Biroul de tehnologia informaţiei, tehnic şi de criminalistică este condus de un procuror şef birou care conduce şi coordonează în mod nemijlocit activitatea biroului şi a compartimentelor din subordine şi are în compunere 4 compartimente, după cum urmează:a)Compartimentul telecomunicaţii; b)Compartimentul tehnic; c)Compartimentul criminalistică; d)Compartimentul pentru tehnologia informaţiei. (2) Biroul de tehnologia informaţiei, tehnic şi de criminalistică are următoarele atribuţii:a)asigură punerea în executare a mandatelor de supraveghere tehnică emise de instanţe, conform Codului de procedură penală, în cauzele ce au ca obiect infracţiuni date în competenţa direcţiei, conform legii; b)execută activităţi de fixare, prin mijloace audio şi video, a actelor procedurale, în cauze de competenţa direcţiei; c)efectuează activităţile criminalistice în cauze de competenţa Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism; d)coordonează activitatea în domeniul tehnologiei informaţiilor şi de comunicaţii (IT&C), asigurând implementarea strategiei de informatizare şi de dezvoltare a infrastructurii de comunicaţii ale Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism. (3) Atribuţiile procurorului şef al Biroului de tehnologia informaţiei, tehnic şi de criminalistică sunt următoarele:a)organizează, conduce, controlează şi răspunde de activitatea din cadrul biroului, luând sau propunând procurorului şef al Centrului de aplicaţii operaţionale al procurorilor măsurile care se impun; b)urmăreşte şi controlează modul de rezolvare a lucrărilor în termen, precum şi de păstrare a secretului profesional şi confidenţialităţii lucrărilor; c)ţine evidenţa lucrărilor aflate în lucru la personalul biroului şi informează procurorul şef al Centrului de aplicaţii operaţionale al procurorilor; d)ia măsuri şi, după caz, face propuneri pentru realizarea în bune condiţii şi la termen a atribuţiilor ce revin biroului; e)coordonează şi participă la elaborarea procedurilor de implementare a activităţilor de punere în executare a autorizărilor privind metodele speciale de supraveghere şi urmăreşte desfăşurarea în parametrii legali şi tehnici a acestei activităţi; f)coordonează activitatea privind instruirea şi specializarea ofiţerilor şi agenţilor de poliţie judiciară şi a personalului auxiliar de specialitate din subordine; g)coordonează şi participă la elaborarea strategiei de informatizare a direcţiei; h)coordonează proiectele IT&C ale direcţiei; i)elaborează şi monitorizează strategia de dezvoltare a infrastructurii IT&C a direcţiei; j)monitorizează asigurarea securităţii informaţiilor şi protecţia împotriva alterării şi distrugerii acestora; k)coordonează elaborarea, actualizarea şi aplicarea politicii de securitate informatică a Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism; l)execută periodic activităţi de verificare în cadrul serviciilor teritoriale a respectării normelor şi procedurilor specifice infrastructurilor IT&C şi întocmeşte rapoarte de constatare în limita atribuţiilor legale şi propune măsuri procurorului şef serviciu; m)exercită orice alte atribuţii prevăzute de legi, regulamente, ordine, stabilite prin dispoziţia procurorului ierarhic superior sau de conducerea Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, în condiţiile legii.
29. După articolul 612 se introduce un nou articol, articolul 613, cu următorul cuprins: Articolul 613 (1) Compartimentul telecomunicaţii are următoarele atribuţii:a)asigură desfăşurarea activităţilor prevăzute de art. 142 alin. (1) din Codul de procedură penală; b)asigură punerea în executare, în mod direct şi nemijlocit, a mandatelor de supraveghere tehnică prevăzute la art. 138 alin. (1) lit. a), b) şi d) din Codul de procedură penală, în cauzele în care procurorii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism efectuează urmărirea penală, potrivit legii, din dispoziţia procurorilor direcţiei; c)cooperează cu furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice sau furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului sau de orice tip de comunicare, precum şi cu lucrătorii specializaţi din cadrul poliţiei, în vederea realizării activităţilor prevăzute de art. 138 alin. (1) lit. a), b) şi d) din Codul de procedură penală, în cauzele în care procurorii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism efectuează urmărirea penală, potrivit legii; d)întreţine şi exploatează mijloacele tehnice proprii; e)efectuează orice alte activităţi cu caracter tehnic în cauze de competenţa direcţiei; f)exercită orice alte atribuţii prevăzute de lege şi regulamente sau stabilite prin dispoziţia procurorului şef al direcţiei. (2) Compartimentul tehnic are următoarele atribuţii:a)asigură desfăşurarea activităţilor prevăzute de art. 142 alin. (1) din Codul de procedură penală; b)asigură punerea în executare, în mod direct şi nemijlocit, a mandatelor de supraveghere tehnică prevăzute la art. 138 alin. (1) lit. c) şi d) din Codul de procedură penală, în cauzele în care procurorii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism efectuează urmărirea penală, potrivit legii, din dispoziţia procurorilor direcţiei; c)execută activităţi de fixare, prin mijloace audio şi video, a actelor procedurale, în cauze de competenţa direcţiei; d)întreţine şi exploatează mijloacele tehnice proprii, audio, video; e)efectuează orice alte activităţi cu caracter tehnic în cauze de competenţa direcţiei; f)exercită orice alte atribuţii prevăzute de lege şi regulamente sau stabilite prin dispoziţia procurorului şef al direcţiei. (3) Compartimentul criminalistică are următoarele atribuţii:a)efectuează activităţile criminalistice în cauze de competenţa Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism; b)execută activităţi de fixare, prin mijloace audio şi video, a actelor procedurale, în cauze de competenţa direcţiei; c)asigură sprijin tehnico-logistic în cursul efectuării actelor de urmărire penală în cauze de competenţa direcţiei; d)întreţine şi exploatează mijloacele tehnice proprii, audio, video, video-conferinţă; e)efectuează orice alte activităţi cu caracter tehnic în cauze de competenţa direcţiei; f)exercită orice alte atribuţii prevăzute de lege şi regulamente sau stabilite prin dispoziţia procurorului şef al direcţiei. (4) Compartimentul pentru tehnologia informaţiei are următoarele atribuţii:a)participă la toate fazele proiectelor privind achiziţionarea sau dezvoltarea de aplicaţii/produse software, de sisteme informatice şi achiziţionarea de servicii pentru reţelele de calculatoare, respectiv la: întocmirea caietelor de sarcini, participarea în comisiile privind achiziţiile publice, recepţia produselor, instalarea, darea în exploatare şi administrarea acestora; b)asigură managementul infrastructurii IT&C; c)proiectează, realizează şi administrează bazele de date; d)administrează aplicaţiile şi serverele pe care sunt instalate, inclusiv accesul la aplicaţiile externe; e)furnizează servicii de proxy, e-mail şi mesagerie instant pentru utilizatorii direcţiei; f)asigură asistenţă tehnică şi suport pentru personalul direcţiei; g)întreţine şi actualizează site-ul direcţiei; h)pune în executare politicile şi asigură securitatea informaţiilor şi protecţia împotriva alterării şi distrugerii acestora; i)realizează arhivarea datelor şi restaurarea lor în caz de incident; j)monitorizează accesul la servicii, aplicaţii şi servere; k)instalează, configurează servere şi firewalluri; l)monitorizează desfăşurarea activităţilor în cadrul contractelor de service şi întreţinere preventivă pentru echipamentele din dotare; m)instalează, configurează şi administrează sistemele de operare utilizate în instituţie, precum şi alte echipamente de reţea sau de comunicaţii; n)asigură asistenţă tehnică şi suport pentru personalul direcţiei; o)exploatează şi monitorizează sistemul de comunicaţii de arie extinsă (WAN); p)administrează reţelele locale (LAN); q)monitorizează accesul în cadrul reţelelor (LAN, WAN); r)gestionează sistemul de control acces, cartele şi furnizează informaţiile solicitate de conducerea direcţiei; s)gestionează sistemul de supraveghere video al direcţiei si asigură conservarea de probe la apariţia unor incidente; t)acordă sprijin tehnic pentru acreditare sisteme informatice şi reţele declarate clasificate; u)îndeplineşte orice alte sarcini şi lucrări repartizate de procurorul şef al direcţiei. (5) Atribuţiile personalului care îşi desfăşoară activitatea în cadrul compartimentelor prevăzute în prezentul articol, astfel cum rezultă din dispoziţiile alin. (1)-(4), se completează cu alte atribuţii prevăzute de legi, regulamente, ordine, stabilite prin dispoziţia procurorului ierarhic superior sau de conducerea Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, în condiţiile legii. 30. La articolul 802, litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins: d)execută activităţi de fixare, prin mijloace audio şi video, a actelor procedurale, respectiv a înregistrărilor audierilor suspecţilor, inculpaţilor, martorilor, în condiţiile Codului de procedură penală; 31. La articolul 802, litera e) se abrogă.
Articolul IIDirecţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism va duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin. Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul justiţiei, Raluca Alexandra Prună



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 3441/2016

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 3441 din 2016
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu