Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 3158 din 12 noiembrie 2009

privind aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile pentru axa prioritara „Promovarea schimburilor între comunitati («people to people»)" din cadrul Programului IPA de cooperare transfrontaliera Romania-Serbia

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 801 din 24 noiembrie 2009



In conformitate cu prevederile:

- Regulamentului (CE) nr. 1.085/2006 al Consiliului din 17 iulie 2006 de instituire a unui instrument de asistenţă pentru preaderare (IPA);

- Regulamentului (CE) nr. 718/2007 al Comisiei din 12 iunie 2007 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.085/2006 al Consiliului de instituire a unui instrument de asistenţă pentru preaderare (IPA);

- Regulamentului (CE, Euratom) nr. 1.605/2002 al Consiliului din 25 iunie 2002 privind regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Comunităţii Europene, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul art. 12 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 33/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, cu modificările ulterioare, şi al art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul dezvoltării regionale şi locuinţei şi ministrul finanţelor publice emit următorul ordin:

Art. 1. - In cadrul proiectelor finanţate prin axa prioritară „Promovarea schimburilor între comunităţi («people to people»)" din cadrul Programului IPA de cooperare transfrontaliera România-Serbia, sunt considerate eligibile categoriile de cheltuieli care îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiţii:

a)  respectă reglementările prevăzute în legislaţia naţională şi comunitară în vigoare;

b) nu sunt finanţate integral sau parţial prin alte instrumente financiare naţionale, europene sau internaţionale;

c) sunt însoţite de documente justificative, în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale, pe baza cărora cheltuielile să fie înregistrate în contabilitatea beneficiarului, certificate şi identificate;

d)   sunt necesare implementării proiectelor şi sunt în conformitate cu prevederile contractului de finanţare încheiat între Autoritatea de management şi Partenerul lider de proiect, pentru aprobarea operaţiunii, cu respectarea prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1.085/2006 al Consiliului din 17 iulie 2006 de instituire a unui instrument de asistenţă pentru preaderare (IPA) şi ale Regulamentului (CE) nr. 718/2007 al Comisiei din 12 iunie 2007 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.085/2006 al Consiliului de instituire a unui instrument de asistenţă pentru preaderare (IPA);

e) sunt efectiv plătite de către beneficiar.

Art. 2. - (1) Cheltuielile prevăzute la art. 1 sunt considerate eligibile dacă îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiţii:

a) sunt efectuate de la data aprobării oficiale a Programului IPA de cooperare transfrontaliera România-Serbia de către Comisia Europeană;

b) sunt efectuate de la data intrării în vigoare a Contractului de finanţare semnat între Partenerul lider de proiect şi Autoritatea de management.

(2)  Prin excepţie de la prevederile alin. (1), următoarele cheltuieli efectuate de beneficiar, ce constituie cheltuieli pentru pregătirea proiectelor, sunt eligibile de la data de 1 ianuarie 2007:

a) cheltuieli pentru avize, acorduri, autorizaţii;

b) cheltuieli cu consultanţa pentru elaborarea proiectului - maximum 1% din totalul cheltuielilor eligibile şi nu mai mult de 10.000 euro;

c) cheltuieli cu consultanţa pentru elaborarea documentelor de achiziţie publică şi managementul procedurii de achiziţie publică;

d) cheltuieli pentru traducerea documentelor;

e)  cheltuieli cu taxe şi comisioane bancare de tipul celor prevăzute la art. 9 alin. (1) - maximum 5% din totalul cheltuielilor eligibile;

f)  cheltuieli pentru organizarea de întâlniri între partenerii proiectului - cheltuieli cu deplasarea şi cheltuieli cu organizarea evenimentului, inclusiv cheltuieli pentru cafea, apă, sucuri şi trataţii, în valoare de maximum 2% din valoarea cumulată a cheltuielilor cu pregătirea proiectului.

(3)  Cheltuielile menţionate la alin. (2) lit. f) sunt eligibile cu respectarea prevederilor legislaţiei naţionale în vigoare şi a următoarelor condiţii:

a)  transport - cel mai scăzut preţ, pe baza analizei a 3 oferte;

b)  cazare - în limitele plafoanelor permise de legislaţia naţională pentru organismele publice;

c) traducere simultană în timpul întrunirilor;

d)  diurne - plafoanele permise de legislaţia naţională aplicabilă.

(4)   Procedurile de achiziţie derulate pentru efectuarea cheltuielilor menţionate la alin. (2) se derulează în conformitate cu prevederile procedurii specifice de achiziţii publice utilizate în relaţia cu statele nemembre UE.

(5) Contribuţia beneficiarului la realizarea operaţiunii trebuie să fie sub formă financiară.

(6)  Cheltuielile pentru pregătirea proiectului prevăzute la alin. (2) sunt eligibile dacă au fost efectuate cu maximum 2 ani înaintea termenului-limită de depunere a cererii de finanţare şi dacă valoarea lor cumulată nu depăşeşte 10% din valoarea totală eligibilă a proiectului.

(7)  Cheltuielile pentru pregătirea proiectului prevăzute la alin. (2) pot fi declarate de către un beneficiar numai în prima cerere de rambursare a cheltuielilor.

Art. 3. - (1) Sunt eligibile următoarele cheltuieli în valoare de maximum 5% din valoarea totală eligibilă a proiectului, astfel:

a) obţinere avize, acorduri, autorizaţii necesare implementării proiectului, altele decât cele prevăzute la art. 2 alin. (2);

b)  organizarea procedurilor de achiziţie, altele decât cele prevăzute la art. 2 alin (2), inclusiv cheltuielile aferente asistenţei/consultanţei juridice, în scopul elaborării documentaţiei de atribuire şi/sau aplicării procedurii de atribuire a contractelor de achiziţie publică, publicarea anunţurilor de intenţie, de participare şi de atribuire a contractelor, corespondenţă prin poştă, fax, în legătură cu procedurile de achiziţie publică;

c)  consultanţă, pentru alte situaţii decât cele prevăzute la art. 2 alin. (2).

(2) In categoria cheltuielilor eligibile menţionate la alin. (1) lit. c) se includ cheltuielile efectuate, după caz, pentru:

a)  plata serviciilor de consultanţă la elaborarea studiilor de piaţă, de evaluare etc;

b)     plata serviciilor de consultanţă în domeniul managementului proiectului.

Art. 4. - (1) Sunt considerate eligibile următoarele categorii de cheltuieli pentru implementarea activităţilor de bază din proiect:

a)  cheltuieli pentru organizarea de sesiuni de pregătire profesională şi activităţi educaţionale, evenimente de informare şi reţele de comunicare, informare şi promovare a acestora;

b) cheltuieli pentru realizarea unor strategii, planuri comune de acţiune în vederea soluţionării diverselor probleme cu care se confruntă regiunea de graniţă;

c)   cheltuieli pentru dezvoltarea şi întărirea capacităţii administrative în zona de frontieră;

d) cheltuieli legate de promovarea patrimoniului cultural din zona de frontieră;

e)  cheltuielile pentru procurarea de bunuri care, conform legii, intră în categoria mijloacelor fixe sau obiectelor de inventar, precum: mobilier, echipamente IT, dotări P.S.I., dotări privind protecţia muncii;

f) cheltuielile cu achiziţionarea activelor necorporale: brevete, licenţe, know-how sau cunoştinţe tehnice nebrevetate;

g)  servicii IT&C, actualizare şi dezvoltare a aplicaţiilor IT, inclusiv soluţii de securitate a acestora;

h) cheltuielile pentru traduceri şi interpretariat, inclusiv traducerea documentelor elaborate, în concordanţă cu obiectivele proiectului supus finanţării;

i) cheltuielile pentru transportul de materiale, mobilier şi echipamente, dacă nu este inclus în preţul achiziţiei.

(2) Toate echipamentele trebuie să îndeplinească condiţiile cerute prin proiect şi trebuie să respecte principiul eficienţei economice, energetice şi al impactului negativ redus asupra mediului înconjurător.

Art. 5. - Sunt eligibile cheltuielile privind informarea şi publicitatea pentru proiect, în care se includ: cele pentru panouri publicitare, afişe, broşuri, pliante, reclame media, alte materiale promoţionale, campanii media, evenimente de informare, conferinţe de presă, conform Manualului de identitate vizuală a Programului şi prevederilor acordului încheiat între parteneri şi Partenerul lider de proiect, respectiv ale contractului încheiat între Partenerul lider de proiect şi Autoritatea de management.

Art. 6. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile de personal, inclusiv contribuţiile salariale suportate de către angajat şi angajator, aferente persoanelor angajate pentru implementarea proiectului, cu contract individual de muncă, contract individual de muncă cu timp parţial sau act administrativ de numire în funcţia publică, pe durată nedeterminată sau determinată, cu fracţiune de normă sau cu normă întreagă de lucru.

(2) Cheltuielile cu salariile funcţionarilor publici prevăzute la alin. (1) sunt eligibile cu respectarea prevederilor legale în vigoare privind incompatibilitatea şi la nivelul stabilit de prevederile legale în vigoare aplicabile.

(3)   In cazul cheltuielilor pentru personalul contractual prevăzute la alin. (1), nivelul salariului nu poate fi mai mare decât nivelul salarial practicat în mod obişnuit, înainte de implementarea proiectului, de beneficiarul/partenerul în cadrul căruia este încadrat.

(4) Cheltuielile prevăzute la alin. (1) sunt considerate eligibile doar dacă personalul este direct angajat de către organizaţiile partenere, prevăzute în lista oficială din cererea de finanţare, şi are atribuţii în procesul de gestionare a proiectului, conform fişelor de post.

(5)   Cheltuielile de personal prevăzute la alin. (1) se decontează conform contractului de muncă/actului administrativ de numire sau proporţional cu procentul prevăzut în fişa postului/foaie de prezenţă aferent atribuţiilor specifice gestionării proiectului.

(6)  Timpul de muncă alocat proiectului nu poate depăşi durata normală de lucru, conform legislaţiei naţionale în vigoare.

(7)  Cheltuielile aferente orelor suplimentare sunt eligibile dacă sunt efectuate în scopul implementării proiectului, conform fişei de pontaj, în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale în vigoare.

Art. 7. - Sunt considerate eligibile cheltuielile efectuate pentru organizarea de întâlniri între partenerii proiectului în scopul implementării operaţiunii - cheltuieli cu deplasarea şi cheltuieli cu organizarea evenimentului, inclusiv cheltuieli pentru cafea, apă, sucuri şi trataţii, în valoare de maximum 2% din valoarea cumulată a cheltuielilor cu pregătirea proiectului, cu respectarea prevederilor legislaţiei naţionale în vigoare şi a următoarelor condiţii:

a)  transport - cel mai scăzut preţ, pe baza analizei a 3 oferte;

b)  cazare - în limitele plafoanelor permise de legislaţia naţională pentru organismele publice;

c) traducere simultană în timpul întrunirilor;

d)  diurne - plafoanele permise de legislaţia naţională aplicabilă.

Art. 8. - (1) In categoria cheltuielilor generale de administraţie se includ: cheltuielile efectuate pentru închirierea sediului; plata utilităţilor: energie termică, energie electrică, apă, canalizare, salubritate, gaze naturale; telefon, fax, servicii poştale, curierat rapid şi internet; cheltuielile efectuate pentru achiziţionarea materialelor şi serviciilor de întreţinere a sediului; cheltuielile pentru serviciile de întreţinere şi reparaţii echipamente şi autoturisme; cheltuielile de arhivare, birotică şi papetărie. Acestea sunt eligibile dacă se poate demonstra că sunt bazate pe costuri reale.

(2) Cheltuielile generale de administraţie sunt eligibile dacă sunt îndeplinite următoarele condiţii:

a) sunt alocate proporţional proiectului, în conformitate cu metoda de calcul al pro ratei pentru decontarea cheltuielilor de administraţie elaborată de Autoritatea de management şi ataşată ca anexă la contractul de finanţare;

b) valoarea totală a acestor cheltuieli nu poate depăşi 5% din valoarea totală eligibilă a proiectului;

c)   sunt bazate pe costuri reale care se reflectă în contabilitate.

Art. 9. - (1) Sunt considerate eligibile următoarele categorii de cheltuieli, altele decât cele prevăzute la art. 2 alin. (2):

a) comisioane pentru tranzacţiile financiare transnaţionale;

b) comisioane bancare pentru deschiderea şi administrarea conturilor separate necesare pe durata implementării proiectului;

c) taxe notariale, costurile pentru consultanţă juridică, costul expertizei tehnice şi financiare, precum şi costurile de audit sau de contabilitate, în cazul în care acestea sunt direct legate de operaţiunea cofinanţată şi sunt necesare pentru pregătirea sau punerea în aplicare a acesteia.

(2)  TVA aferentă cheltuielilor eligibile este eligibilă dacă îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:

a) nu este recuperabilă prin orice alte mijloace;

b) este stabilit faptul că este suportată de beneficiarul final;

c) este identificată clar în propunerea de proiect.

(3) Totalul cheltuielilor prevăzute la alin. (1) lit. a)-c) cumulat cu totalul cheltuielilor de la art. 2 alin. (2) lit. e) nu poate depăşi 5% din valoarea totală eligibilă a proiectului.

(4)  Prin excepţie de la prevederile art. 9 alin. (2), nu este eligibilă TVA aferentă cheltuielilor generale de administraţie, calculată pe bază de pro rată, pentru acei beneficiari care desfăşoară atât operaţiuni cu drept de deducere, cât şi operaţiuni fără drept de deducere.

Art. 10. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul dezvoltării regionale şi locuinţei,

Vasile Blaga

Ministrul finanţelor publice,

Gheorghe Pogea


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 3158/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 3158 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu