Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 31 din  6 noiembrie 2002

pentru aprobarea Procedurii de solutionare a neintelegerilor aparute la incheierea contractelor in sectorul energiei electrice si termice

ACT EMIS DE: MINISTERUL INDUSTRIEI SI RESURSELOR


SmartCity3

              AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE IN DOMENIUL ENERGIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 845 din 22 noiembrie 2002

    In temeiul art. 69 alin. (2) si al art. 70 lit. g) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/1998 privind energia electrica si termica, cu modificarile ulterioare, precum si al art. 5 pct. 13 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/1998 privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei - ANRE, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 99/2000, cu modificarile ulterioare,
    avand in vedere procesul-verbal al sedintei Comitetului de reglementare al ANRE din data de 6 noiembrie 2002,

    presedintele Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Procedura de solutionare a neintelegerilor aparute la incheierea contractelor in sectorul energiei electrice si termice, cuprinsa in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 3
    La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Decizia presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei nr. 22/2000 pentru aprobarea Procedurii de solutionare a neintelegerilor aparute la incheierea contractelor in sectorul energiei electrice si termice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 390 din 22 august 2000.
    Art. 4
    Agentii economici furnizori, distribuitori/transportatori si producatori de energie electrica si termica, precum si consumatorii de energie termica vor respecta prevederile prezentului ordin.
    Art. 5
    Agentii economici furnizori, distribuitori/transportatori si producatori de energie electrica si termica, detinatori de filiale/sucursale, vor elabora propria procedura de mediere a neintelegerilor aparute la incheierea contractelor in sectorul energiei electrice si termice, in termen de 30 de zile de la data publicarii prezentului ordin in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 6
    Departamentul dezvoltarea pietei de energie si Serviciul juridic din cadrul Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei vor asigura ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.

                       p. Presedintele Autoritatii Nationale
                       de Reglementare in Domeniul Energiei,
                                 Horia Bogdan

    ANEXA 1

                                  PROCEDURA
de solutionare a neintelegerilor aparute la incheierea contractelor in sectorul energiei electrice si termice

    CAP. 1
    Scop

    Art. 1
    Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei, denumita in continuare ANRE, analizeaza si solutioneaza prin procedura necontencioasa neintelegerile care pot interveni la incheierea contractelor in sectorul energiei electrice si termice, in conformitate cu prevederile art. 69 alin. (2) lit. e) si ale art. 70 lit. g) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/1998 privind energia electrica si termica, cu modificarile ulterioare, precum si cu prevederile art. 5 pct. 13 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/1998 privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei - ANRE, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 99/2000, cu modificarile ulterioare.
    Art. 2
    Prezenta procedura este elaborata in scopul crearii unui mecanism de solutionare operativa, eficienta si echidistanta a neintelegerilor aparute la incheierea contractelor.

    CAP. 2
    Domeniu de aplicare

    Art. 3
    Prezenta procedura stabileste tipurile neintelegerilor aparute la incheierea contractelor in sectorul energiei electrice si termice, care sunt supuse ANRE spre analiza, precum si modalitatile si etapele de solutionare a acestora.
    Art. 4
    Neintelegerile aparute la incheierea contractelor in sectorul energiei electrice si termice pot avea ca obiect:
    a) clauze negociabile din contractele-cadru elaborate de ANRE conform prevederilor legale in vigoare;
    b) clauze noi, pe care partile doresc sa le includa in contractele pe care le incheie;
    c) clauze minimale din contractele-cadru, carora partile le dau interpretari diferite.
    Art. 5
    (1) Sunt supuse prevederilor prezentei proceduri numai neintelegerile aparute la incheierea noilor contracte.
    (2) Nu intra sub incidenta prevederilor prezentei proceduri:
    a) neintelegerile aparute la contractele in curs de derulare sau la incheierea de acte aditionale la contractele existente;
    b) neintelegerile aparute la tarifarea energiei electrice si/sau termice ori a unor servicii reglementate privitoare la acestea.

    CAP. 3
    Definitii si abrevieri

    Art. 6
    Termenii utilizati sunt definiti in anexa nr. 1 la prezenta procedura.

    CAP. 4
    Documente de referinta

    Art. 7
    Dispozitiile prezentei proceduri se completeaza cu prevederile urmatoarelor acte normative:
    a) Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/1998 privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei - ANRE, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 99/2000, cu modificarile ulterioare;
    b) Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/1998 privind energia electrica si termica, cu modificarile ulterioare.

    CAP. 5
    Analiza si solutionarea neintelegerilor aparute la incheierea contractelor

    SECTIUNEA 1
    Aspecte generale

    Art. 8
    (1) Analiza si solutionarea neintelegerilor aparute la incheierea contractelor se fac de catre ANRE, pe baza unui document unilateral sau comun inaintat de parti, care prezinta neintelegerile aparute in cursul negocierilor pentru incheierea contractului. In urma analizarii situatiei si audierii partilor ANRE va emite o decizie cu caracter obligatoriu.
    (2) In cazul divergentelor cu o sucursala sau filiala a unui agent economic furnizor, distribuitor/transportator sau producator de energie electrica ori termica, declansarea procedurii de solutionare a neintelegerii se va face numai dupa parcurgerea procedurii de mediere la nivelul agentului economic respectiv.
    (3) Pentru un contract dat se pot depune cel mult doua cereri succesive de solutionare a neintelegerilor aparute la incheierea contractelor, cereri care vor fi analizate si solutionate separat.
    (4) Solutionarea neintelegerilor aparute la incheierea contractelor cuprinde si o procedura prealabila, prin care ANRE, in urma analizarii situatiei, va formula recomandari cu privire la modul de solutionare a acestora.

    SECTIUNEA a 2-a
    Medierea la nivelul agentului economic

    Art. 9
    (1) Declansarea procedurii de mediere are loc in momentul primirii de catre agentul economic a cererii de mediere prin care una sau ambele parti implicate solicita punctul de vedere al filialei/sucursalei agentului economic furnizor, distribuitor/transportator sau producator de energie electrica/termica cu privire la modul de solutionare a neintelegerii aparute la incheierea contractelor pe care partile doresc sa le incheie.
    (2) Cererea de declansare a procedurii de mediere va fi insotita de documentele pe care partea/partile isi intemeiaza sustinerile.
    (3) Procedura de mediere la nivelul agentului economic se va desfasura dupa cum urmeaza:
    a) la nivelul filialei - in cazul contractelor de furnizare a energiei electrice agentilor economici mari si mici consumatori;
    b) la nivelul sucursalei - in cazul contractelor de furnizare a energiei electrice consumatorilor casnici;
    c) la nivelul agentului economic care, prin sucursalele/filialele sale, este producator de energie termica - in cazul contractelor de vanzare-cumparare sau de furnizare a energiei termice incheiate de sucursalele/filialele din subordine.
    (4) Agentul economic va analiza divergentele in baza propriei proceduri de mediere a neintelegerilor aparute la incheierea contractelor in sectorul energiei electrice si termice si va formula solutii de rezolvare a acestora in termen de 15 zile calendaristice de la inregistrarea cererii de mediere.
    (5) Agentul economic este obligat sa asigure impartialitatea si transparenta pe parcursul procedurii de mediere.
    Art. 10
    Dupa formularea solutiei de mediere la nivelul agentului economic partile au urmatoarele optiuni:
    a) daca isi insusesc solutia data de agentul economic, incheie contractul;
    b) daca una sau ambele parti sunt nemultumite de solutia data de agentul economic, se declanseaza, in termen de maximum 15 zile calendaristice, procedura prealabila la nivelul ANRE, prevazuta in sectiunea a 3-a.

    SECTIUNEA a 3-a
    Procedura prealabila

    Art. 11
    (1) Declansarea procedurii prealabile are loc in momentul primirii de catre ANRE a cererii prin care una sau ambele parti implicate solicita punctul de vedere al ANRE cu privire la modul de solutionare a neintelegerii aparute la incheierea contractelor pe care partile doresc sa le incheie.
    (2) Cererea de declansare a procedurii prealabile va fi insotita de documentele pe care partea/partile isi intemeiaza sustinerile.
    (3) Documentele ce insotesc cererea de declansare a procedurii prealabile constau in:
    a) copie a contractului/contractelor in divergenta;
    b) tabel in care se precizeaza punctele ramase in divergenta, pozitia partilor si documentele pe care partile isi intemeiaza sustinerile;
    c) documente financiare, dupa caz;
    d) corespondenta comerciala dintre parti, relevanta pentru contractul respectiv;
    e) decizii ale organelor jurisdictionale, extrase din reglementarile legale in vigoare;
    f) alte documente cuprinzand informatii tehnice sau de alta natura necesare solutionarii divergentei;
    g) solutia data la nivelul sucursalei/filialei agentului economic respectiv sau dovada sesizarii acestuia in cazul neprimirii raspunsului.
    (4) Cererea de declansare a procedurii prealabile este acceptata de ANRE numai daca este transmisa cu cel putin 3 luni inainte de data intrarii in vigoare a contractului/contractelor la care au aparut neintelegeri.
    Art. 12
    Etapele procedurii prealabile sunt:
    a) numirea de catre directorul departamentului de specialitate a persoanei care va analiza cererea solicitantilor si va redacta scrisoarea de raspuns;
    b) atunci cand se considera necesar, se pot cere partilor documente suplimentare, referitoare la neintelegerea reclamata, in termen de cel mult 5 zile de la data primirii cererii. Daca documentele solicitate nu sunt transmise in termenul stabilit de ANRE si nici nu exista solicitare de decalare a termenului respectiv, ANRE va redacta recomandarea in lipsa acestora;
    c) analizarea documentelor pe care partea/partile isi intemeiaza sustinerile si redactarea recomandarilor ANRE cu privire la modul de solutionare a neintelegerii aparute la incheierea contractelor;
    d) redactarea raspunsului in termen de cel mult 10 zile lucratoare de la data primirii cererii sau, dupa caz, a completarilor solicitate de ANRE.
    Art. 13
    (1) Raspunsul va fi comunicat ambelor parti implicate.
    (2) Comunicarea se va face prin fax si, la cererea scrisa a solicitantului, prin scrisoare recomandata.
    Art. 14
    Dupa primirea recomandarilor facute de ANRE, partile au urmatoarele posibilitati:
    a) daca isi insusesc in totalitate recomandarile ANRE, incheie contractul si confirma ANRE acest fapt;
    b) daca isi insusesc partial recomandarile primite, redacteaza un proces-verbal in care includ clauzele ramase in divergenta si pozitia fiecareia dintre parti, cu argumentele pe care isi intemeiaza sustinerile. Documentele pe care partile isi intemeiaza sustinerile vor fi anexate la procesul-verbal si vor fi transmise la ANRE o data cu cererea de solutionare a neintelegerii aparute la incheierea contractelor, pentru continuarea cu etapa propriu-zisa a procedurii, prevazuta in sectiunea a 4-a;
    c) in situatia in care nu isi insusesc recomandarile sau una dintre parti refuza incheierea procesului-verbal, cealalta parte va instiinta ANRE, o data cu formularea cererii de solutionare a neintelegerii aparute la incheierea contractelor, despre aceasta imprejurare. Se continua cu etapa propriu-zisa a procedurii, prevazuta in sectiunea a 4-a.

    SECTIUNEA a 4-a
    Procedura propriu-zisa

    Art. 15
    Declansarea procedurii propriu-zise are loc in momentul primirii de catre ANRE a cererii prin care una sau ambele parti solicita analiza si solutionarea neintelegerii aparute la incheierea contractelor.
    Art. 16
    (1) Modelul cererii prin care partile solicita analiza si solutionarea neintelegerii precontractuale de catre ANRE este cuprins in anexa nr. 2 la prezenta procedura, iar etapele procedurii propriu-zise de analiza si solutionare sunt prevazute in anexa nr. 3.
    (2) Cererea de solutionare a neintelegerii aparute la incheierea contractelor va fi insotita de procesul-verbal redactat de parti in conformitate cu dispozitiile art. 14 lit. b).
    (3) In cazul in care analiza si solutionarea neintelegerii aparute la incheierea contractelor sunt solicitate doar de una dintre parti, aceasta va comunica celeilalte parti un exemplar al cererii si va indica in cerere motivul pentru care nu a fost redactat procesul-verbal mentionat mai sus. Dovada comunicarii cererii catre cealalta parte va fi transmisa la ANRE.
    (4) La cerere vor fi anexate documente justificative, suplimentare celor depuse la dosar in cadrul procedurii prealabile conform art. 11 alin. (3), dar care trebuie sa aiba legatura cu neintelegerea si sa fie de natura sa clarifice situatia.
    (5) Partile vor prezenta documentele in copie certificata de partea careia ii apartin, documentele respective ramanand in arhiva ANRE.
    (6) Documentele vor fi depuse intr-un exemplar si se vor transmite, prin grija partii care detine documentul original, celeilalte parti.
    (7) Daca cererea sau documentele sunt formulate intr-o limba straina, ANRE va solicita si prezentarea unei traduceri legalizate.
    Art. 17
    (1) Directorul departamentului de specialitate constituie Comitetul de analiza si solutionare a neintelegerilor aparute la incheierea contractelor, denumit in continuare Comitet, sau il deleaga in acest scop pe seful Serviciului analiza si solutionare divergente.
    (2) Comitetul este alcatuit dintr-un numar impar de membri, dar nu mai putin de 3. In toate cazurile Comitetul va avea un numar impar de membri cu drept de vot.
    (3) Comitetul va fi compus din angajati ai departamentului de specialitate si un reprezentant al Serviciului juridic din cadrul ANRE si, dupa caz, din terte persoane specializate in diverse domenii - juridic, tehnic, financiar si altele.
    (4) Membrii Comitetului care nu fac parte din ANRE trebuie sa fie persoane fizice de cetatenie romana, care au capacitate deplina de exercitiu, nu au antecedente penale si care nu sunt in conflict de interese cu partile.
    (5) Directorul departamentului de specialitate desemneaza conducatorul Comitetului si secretarul fara drept de vot al acestuia.
    (6) Pentru solutionarea neintelegerii aparute la incheierea contractelor ANRE poate apela si la consultanti persoane fizice/juridice. Consultantii nu vor face parte din Comitet.
    Art. 18
    Atributiile secretarului sunt urmatoarele:
    a) formarea dosarului cuprinzand cererea de solutionare a neintelegerii aparute la incheierea contractelor, documentele pe care partile isi intemeiaza sustinerile, informatiile si celelalte date avute in vedere de Comitet, precum si dovezile de convocare/comunicare;
    b) pregatirea audierii si convocarea partilor;
    c) completarea dosarului, la solicitarea Comitetului;
    d) redactarea procesului-verbal al sedintei de audiere si a proiectului de decizie a ANRE;
    e) comunicarea deciziei ANRE partilor implicate.
    Art. 19
    (1) In vederea pregatirii audierii, la solicitarea membrilor Comitetului, secretarul poate cere partilor completarea cererii sau a documentatiei depuse si, dupa caz, precizari scrise, in termen de cel mult 5 zile de la primirea cererii de solutionare a neintelegerii aparute la incheierea contractelor.
    (2) In situatia in care solutionarea a fost solicitata doar de una dintre parti, aceasta va transmite secretarului Comitetului, in termen de cel mult 5 zile de la depunerea cererii sau, dupa caz, de la completarea ei, confirmarea in scris/telefonica a comunicarii catre cealalta parte, in conformitate cu prevederile art. 16 alin. (3) si (6), precum si eventualele obiectii ale acesteia privind desfasurarea procedurii.
    (3) Termenul pentru audiere va fi fixat de catre secretar, in urma consultarii membrilor Comitetului.
    (4) Secretarul va convoca partile in vederea audierii, cu cel putin doua zile lucratoare inainte de termenul fixat.
    (5) Comunicarea convocarii se va face prin fax sau, daca este cazul, prin scrisoare recomandata, telegrama, telex sau orice alt mijloc ce permite stabilirea probei comunicarii. In cazul comunicarii telefonice secretarul va face mentiune in dosar, precizand data, locul convorbirii si numele persoanei careia i s-a transmis anuntul de convocare.
    (6) Comunicarile se fac la adresele indicate de parti in cerere. Schimbarile de adresa nu vor fi luate in considerare decat daca ANRE este instiintata.
    Art. 20
    Audierea are loc, de regula, la sediul ANRE, in termen de cel mult 15 zile lucratoare de la data inregistrarii cererii sau, dupa caz, de la completarea ei.
    Art. 21
    (1) Partile pot participa la audiere personal/prin reprezentantii legali si, eventual, asistate de interpreti pentru persoanele de alta cetatenie.
    (2) Oricare dintre parti poate cere ca audierea sa se faca in lipsa ei, pe baza cererii si actelor depuse. Se admite ca aceasta solicitare sa se faca telefonic.
    (3) Lipsa uneia dintre parti la dezbateri nu determina oprirea derularii procedurii sau luarea unei hotarari in defavoarea ei.
    (4) Daca ambele parti, desi instiintate, nu se prezinta la dezbateri, Comitetul va solutiona cererea, in afara de cazul in care s-a cerut amanarea pentru motive temeinice.
    (5) Comitetul, la cererea oricareia dintre parti, poate amana, pe parcursul desfasurarii procedurii de analiza si solutionare a neintelegerilor aparute la incheierea contractelor, o singura data audierea programata, pentru motive temeinice care sa justifice imposibilitatea partii in cauza de a se prezenta la dezbateri.
    (6) Cea de-a doua audiere va avea loc in termen de cel mult 5 zile de la data fixata pentru prima audiere, cu convocarea partilor, in conformitate cu prevederile art. 19.
    Art. 22
    (1) Pe parcursul solutionarii cererii partile vor fi tratate in mod egal.
    (2) In cadrul audierii partile isi pot exprima punctele de vedere, luarile de cuvant fiind acordate, de regula, in ordinea sosirii delegatilor.
    (3) Prezentarea partilor va fi clara si concisa, argumentata cu fapte si documente relevante.
    (4) Dupa ce fiecare parte isi prezinta pozitia, partile si/sau membrii Comitetului pot pune intrebari pentru clarificarea aspectelor divergente.
    (5) Dupa epuizarea intrebarilor, in procesul-verbal se vor consemna pozitia finala a partilor, modul in care se doreste solutionarea neintelegerii si argumentele fiecareia.
    (6) Procesul-verbal va fi semnat de membrii Comitetului.
    Art. 23
    (1) In vederea apararii intereselor legitime ale partilor, membrii Comitetului si consultantii sunt obligati sa nu publice si sa nu divulge datele si informatiile cu caracter confidential de care iau cunostinta in aceasta calitate, fara a avea acordul partii implicate.
    (2) Dosarul este confidential. Nici o alta persoana in afara partilor si a Comitetului nu are acces la dosar fara acordul scris al partilor si fara incuviintarea Comitetului.
    Art. 24
    (1) Proiectul de decizie va fi elaborat in termen de 5 zile lucratoare de la data audierii.
    (2) Proiectul de decizie se va adopta cu o majoritate simpla de voturi. In caz de balotaj decide votul conducatorului Comitetului.
    (3) Proiectul de decizie va cuprinde solutia la care au ajuns membrii Comitetului si va reflecta concluziile la care s-a ajuns in urma audierii partilor, a analizarii faptelor, a sustinerilor si documentelor existente la dosar.
    (4) Proiectul de decizie va fi semnat de toti membrii Comitetului si de secretar.
    (5) Membrul Comitetului care a avut o alta parere isi va redacta separat opinia, cu mentionarea considerentelor pe care aceasta se sprijina, si va semna proiectul de decizie cu observatii.
    (6) Proiectul de decizie se va elabora pe baza legislatiei primare si secundare. Proiectul de decizie produce efecte numai in urma aprobarii acestuia de catre presedintele ANRE.
    Art. 25
    (1) Proiectul de decizie va fi redactat de secretarul Comitetului si va fi aprobat de catre presedintele ANRE.
    (2) Proiectul de decizie va cuprinde:
    a) elementele de identificare a partilor in divergenta (numele/denumirea partilor, domiciliul, calitatea acestora);
    b) preambulul;
    c) obiectul neintelegerii;
    d) solutia data.
    Art. 26
    (1) Comunicarea va fi facuta partilor in termen de cel mult 5 zile lucratoare de la data emiterii deciziei, prin fax si, numai daca o parte nu are fax, prin scrisoare recomandata.
    (2) Procedura de solutionare a neintelegerii aparute la incheierea contractelor se incheie in termen de 15 zile lucratoare de la comunicarea deciziei catre ambele parti, daca decizia respectiva nu este contestata, sau o data cu comunicarea raspunsului ANRE la eventualele contestatii formulate impotriva deciziei.
    Art. 27
    (1) Fata de parti decizia ANRE prin care se solutioneaza neintelegerea aparuta la incheierea contractelor are caracter obligatoriu, in conformitate cu prevederile art. 69 alin. (2) lit. e) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/1998, cu modificarile ulterioare.
    (2) Decizia poate fi contestata la ANRE de partea care se considera vatamata, in termen de 15 zile lucratoare de la comunicarea acesteia. Raspunsul ANRE la contestatie va fi comunicat in termen de cel mult 10 zile lucratoare.
    (3) Daca petitionarul este nemultumit de solutia data contestatiei sale, acesta se poate adresa Curtii de Apel Bucuresti - Sectia contencios administrativ, conform prevederilor legale in vigoare. In acest caz restrictiile prevazute la art. 23 nu se aplica fata de instantele judecatoresti competente.

    CAP. 6
    Dispozitii finale

    Art. 28
    (1) Pe parcursul analizei si solutionarii, dar nu mai tarziu de data emiterii unei decizii ANRE cu privire la neintelegerea respectiva, partile pot solutiona pe cale amiabila neintelegerea aparuta la incheierea contractului.
    (2) Partile vor comunica ANRE intelegerea la care au ajuns, inaintea termenului preconizat de emitere a unei decizii de catre ANRE.
    Art. 29
    (1) Dosarul se pastreaza la sediul ANRE o perioada de un an de la data emiterii deciziei prin care este solutionata neintelegerea, iar daca aceasta este contestata, o perioada de un an de la data solutionarii definitive in justitie.
    (2) Evidenta dosarelor si a deciziilor ANRE se va tine in registre speciale, prin grija Serviciului analiza si solutionare divergente.
    Art. 30
    Prevederile prezentei proceduri se completeaza cu dispozitiile legale in vigoare.
    Art. 31
    Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezenta procedura.

    ANEXA 1
    la procedura

    Termenii utilizati in procedura sunt definiti astfel:
________________________________________________________________________________
Termenul                             Definitia
________________________________________________________________________________
ANRE               Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei
________________________________________________________________________________
Audiere            Etapa a procedurii de solutionare a neintelegerilor aparute
                   la incheierea contractelor, in cadrul careia partile isi
                   expun punctele de vedere si argumentele pe care le considera
                   pertinente, depun documente suplimentare, considerate
                   relevante pentru solutionarea neintelegerii, cu posibilitatea
                   de a formula intrebari pentru clarificarea neintelegerii
________________________________________________________________________________
Decizie            Document cu caracter obligatoriu pentru parti, emis de ANRE,
                   prin care se solutioneaza neintelegerile aparute la
                   incheierea contractelor
________________________________________________________________________________
Departament de     Departamentul dezvoltarea pietei de energie - DDPE din
specialitate       cadrul ANRE
________________________________________________________________________________
Mediere            Procesul prin intermediul caruia doua sau mai multe parti se
                   intalnesc cu o a treia parte, care intermediaza negocierea
                   ajutand partile sa isi identifice interesele si sa
                   solutioneze conflictul intr-un mod acceptabil pentru ambele
                   parti
________________________________________________________________________________
Parti              Persoanele fizice/juridice care incheie un contract in
                   sectorul energiei electrice si termice
________________________________________________________________________________
Recomandare        Punctul de vedere al ANRE cu privire la modul de solutionare
                   a neintelegerii aparute la incheierea contractelor, care ii
                   este supusa spre solutionare
________________________________________________________________________________
Sectorul energiei  Ansamblul agentilor economici, activitatilor si instalatiilor
electrice          aferente, de producere, transport, dispecerizare, distributie
si termice         si furnizare a energiei electrice si termice
________________________________________________________________________________
Serviciu de        Serviciul analiza si solutionare divergente din cadrul
specialitate       DDPE-ANRE
________________________________________________________________________________
Zile               Zile lucratoare
________________________________________________________________________________

    ANEXA 2
    la procedura

                            CERERE DE SOLUTIONARE

    Subsemnatii/Subscrisele:
    1. (numele/denumirea; numele reprezentantilor legali; domiciliul/sediul; numarul de inmatriculare la registrul comertului; telefon/fax), prin reprezentant legal ............................................................,
    si
    2. idem
    solicitam analiza si solutionarea neintelegerii/neintelegerilor intervenite in cadrul negocierilor desfasurate pentru incheierea contractului/contractelor
...............................................................................
    (Urmeaza expunerea pe scurt a obiectului neintelegerii, cu datele aferente:
     _
    |_| indicarea contractului;
     _
    |_| indicarea clauzelor divergente.)

    Solicitam solutionarea prezentei cereri in lipsa, pe baza actelor depuse la dosar:
     _
    |_| DA
     _
    |_| NU

    Data .............

            Semnatura partii 1                    Semnatura partii 2
           ....................                  ....................

    ANEXA 3
    la procedura

                                   ETAPELE
               procedurii propriu-zise de analiza si solutionare

              _________________________________________________
             | Declansarea solutionarii, prin primirea la ANRE |
             |   a cererii de solutionare si a documentatiei   |
             |   justificative, inclusiv, dupa caz, solutia    |
             |    de mediere la nivel de filiala/sucursala     |
             |_________________________________________________|
                                      |
                                      |
                    __________________v__________________
                   |      Constituirea Comitetului       |
                   |      de analiza si solutionare      |
                   |       si numirea secretarului       |
                   |_____________________________________|
                                      |
                                      |
                    __________________v__________________
                   |  Pregatirea audierii si, dupa caz,  |
                   |     solicitarea de completare a     |
                   |   documentatiei, in termen de cel   |
                   |  mult 5 zile de la primirea cererii |
                   |_____________________________________|
                                      |
                                      |
                    __________________v__________________
                   |   Citarea partilor pentru audiere,  |
                   |    in termen de cel mult 15 zile    |
                   | de la primirea cererii/completarilor|
                   |_____________________________________|
                                      |
                                      |
                                      v
                                    /   \
                                  /       \
                                /   Exista  \
                              /     motive    \
                            / justificate care  \
                          /impiedica participarea \        DA
                          \ uneia dintre parti la  / -------------
                            \      audiere?      /                |
                              \   Partile se   /                  |
                                \ prezinta la/        ____________v___________
                                  \audiere./         | Reprogramarea audierii,|
                                    \    /           |  in termen de cel mult |
                                      |              |5 zile de la data fixata|
                                      |              |   pentru prima audiere |
                                   NU |              |________________________|
                                      |                          |
                                      |<-------------------------
                    __________________v__________________
                   |          Desfasurarea audierii      |
                   |_____________________________________|
                                      |
                    __________________v__________________
                   |  Redactarea proiectului de decizie, |
                   | in termen de cel mult 5 zile de la  |
                   |      data desfasurarii audierii     |
                   |_____________________________________|
                                      |
                    __________________v__________________
                   |   Emiterea deciziei si comunicarea  |
                   |           acesteia partilor         |
                   |_____________________________________|



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 31/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 31 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu