Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 296 din 18 septembrie 2007

privind aprobarea schemei de ajutor de stat regional acordat pentru investitiile realizate in parcurile industriale

ACT EMIS DE: MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 683 din 8 octombrie 2007



In temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative,

ministrul internelor şi reformei administrative emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă schema de ajutor de stat regional acordat pentru investiţiile realizate în parcurile industriale, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul internelor şi reformei administrative,

Cristian David

ANEXĂ

SCHEMA

de ajutor de stat regional acordat pentru investiţiile realizate în parcurile industriale

CAPITOLUL I

Baza legală

Art. 1. - (1) Schema de ajutor de stat regional acordat pentru investiţiile realizate în parcurile industriale, denumită în continuare schemă, descrie facilităţile fiscale şi condiţiile de acordare a acestora în vederea dezvoltării locale/regionale, prin înfiinţarea şi dezvoltarea parcurilor industriale, definite conform Ordonanţei Guvernului nr. 65/2001 privind constituirea şi funcţionarea parcurilor industriale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 490/2002, cu modificările ulterioare.

(2) Acordarea ajutoarelor de stat pentru investiţii în cadrul acestei scheme se va face numai cu respectarea tuturor criteriilor de eligibilitate prevăzute în prezentul act, în conformitate cu Regulamentul Comisiei Europene nr. 1.628/2006 privind aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul privind constituirea Comunităţii Europene în cazul ajutorului naţional regional pentru investiţii, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 302 din 1 noiembrie 2006, denumit în continuare Regulamentul Comisiei Europene nr. 1.628/2006.

Art. 2. - Prezenta schemă este exceptată de la obligaţia notificării, respectând prevederile art. 3 din Regulamentul Comisiei Europene nr. 1.628/2006.

Art. 3. - Prezenta schemă este elaborată avându-se în vedere următoarele acte normative:

a)  Ordonanţa Guvernului nr. 65/2001 privind constituirea şi funcţionarea parcurilor industriale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 490/2002, cu modificările ulterioare;

b) Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;

c)  Ordinul ministrului dezvoltării şi prognozei nr. 264/2002 privind aprobarea Instrucţiunilor de acordare şi anulare a titlului de parc industrial;

d) Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

e) Regulamentul Comisiei Europene nr. 1.628/2006 de aplicare a articolelor 87 şi 88 din Tratatul de instituire a Comunităţii Europene la ajutoarele naţionale pentru investiţiile cu finalitate regională, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) nr. L 302 din 1 noiembrie 2006;

f) Liniile directoare privind ajutoarele de stat regionale pentru perioada 2007-2013, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) nr. C 54/08/2006;

g)  Regulamentul Comisiei Europene nr. 70/2001 privind aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul de instituire a Comunităţii Europene la ajutoare de stat pentru întreprinderile mici şi mijlocii, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) nr. L 10 din 13 ianuarie 2001.

CAPITOLUL II

Obiectivul schemei

Art. 4. - (1) Obiectivul principal al schemei îl reprezintă dezvoltarea regională prin sprijinirea investiţiilor, urmărindu-se instalarea avantajoasă a operatorilor economici în parcul industrial.

(2) Pentru realizarea obiectivului de dezvoltare regională, prin implementarea schemei, vor fi realizate peste 7.000 locuri de muncă, vor fi realizate investiţii în valoare de cel puţin 300.000.000 lei, stimulând mediul de afaceri pe plan local.

(3) Schema acoperă toate cele 8 regiuni de dezvoltare ale României.

Art. 5. - (1) Prin implementarea acestei scheme, obiectivul de dezvoltare regională va fi atins prin:

a) dezvoltarea economică a regiunilor în care sunt constituite parcuri industriale;

b) crearea de noi locuri de muncă;

c) dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii economice a regiunilor;

d) efectul pozitiv de antrenare în economie;

e) creşterea coeziunii economice a tuturor oraşelor ţării;

f)  atragerea investiţiilor autohtone şi străine.

(2) Prin parcurile industriale, instrument cheie pentru impulsionarea mediului de afaceri regional şi local, se urmăreşte creşterea atractivităţii regiunilor ca locaţii pentru investiţii în activităţi economice şi sociale, precum şi creşterea gradului de competitivitate economică.

CAPITOLUL III

Domeniul de aplicare

Art. 6. - (1) In cadrul prezentei scheme se acordă ajutoare de stat în toate domeniile de activitate, cu următoarele excepţii:

a) pescuitul şi acvacultura;

b) construcţiile navale;

c) industria carboniferă;

d) industria siderurgică;

e) sectorul fibrelor sintetice;

f)  prelucrarea şi comercializarea produselor agricole;

g)  activităţile legate de producţia primară a produselor agricole prevăzute în anexa nr. 1 la Tratatul de instituire a Comunităţii Europene;

h) fabricarea şi marketingul produselor care imită sau substituie laptele sau produsele din lapte, potrivit art. 3 alin. 2 al Regulamentului CEE nr. 1.898/1987.

(2) In cadrul acestei scheme nu se acordă ajutoare legate de activităţile de export către ţări terţe sau state membre, mai precis ajutoare legate de cantitatea exportată, de înfiinţarea şi funcţionarea unei reţele de distribuţie sau destinate acoperirii altor cheltuieli curente legate de activităţile de export, precum şi ajutor de stat care favorizează utilizarea produselor naţionale în detrimentul produselor din import.

(3) Ajutoarele în cadrul prezentei scheme nu se acordă în sectorul transporturilor pentru achiziţionarea de echipamente de transport.

CAPITOLUL IV

Definiţii

Art. 7. -In sensul prezentei scheme, următorii termeni se definesc astfel:

a) investiţie iniţială - o investiţie în active corporale şi necorporale legată de crearea unei noi unităţi, extinderea unei unităţi existente, diversificarea producţiei unei unităţi prin realizarea de produse noi, suplimentare, schimbarea fundamentală a procesului global de producţie a unei unităţi existente; achiziţionarea de acţiuni sau părţi sociale emise de către o întreprindere nu constituie investiţie iniţială. Investiţia de înlocuire nu este considerată, în principiu, ca investiţie iniţială;

b) costuri eligibile - costurile legate de investiţia iniţială, respectiv costurile de active corporale şi active necorporale;

c) active corporale - terenurile, clădirile, utilajele sau instalaţiile;

d) active necorporale - transferul de tehnologie prin achiziţionarea de patente, licenţe, know-how sau informaţii tehnice nepatentate;

e) demararea lucrărilor-se referă fie la începerea lucrărilor de construcţie, fie la primul angajament ferm legal al societăţii de a comanda un echipament, fără a lua în considerare studiile de fezabilitate primare;

f) intensitatea ajutorului de stat - raportul dintre valoarea brută actualizată a ajutorului şi valoarea actualizată a costurilor eligibile. Costurile eligibile sunt actualizate la valoarea lor la data acordării ajutorului. Rata de actualizare este rata de referinţă în vigoare la data acordării acestuia, care se stabileşte periodic de către Comisie pe baza criteriilor obiective şi care se publică în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi pe internet. Ajutoarele fiscale plătibile în mai multe tranşe sunt actualizate pe baza ratelor de referinţă aplicabile la momentele în care avantajele fiscale devin efective;

g) autoritate responsabilă de administrare a schemei - Ministerul Internelor şi Reformei Administrative;

h) furnizori în cadrul prezentei scheme sunt:

- unitatea administrativ teritorială în raza căreia este situat parcul industrial, pentru scutirea de la plata impozitului pe teren şi clădirile aferente parcului industrial;

-  Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară pentru scutirea de la plata taxelor percepute pentru modificarea destinaţiei sau pentru scoaterea din circuitul agricol a terenului aferent parcului industrial;

i) parc industrial - infrastructura de afaceri constituită conform Ordonanţei Guvernului nr. 65/2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 490/2002, cu modificările ulterioare, care deţine titlu de parc industrial sau a fost declarat prin hotărâre a Guvernului;

j) societate de administrare - societatea comercială care îndeplineşte obligaţiile prevăzute la art. 9 din Ordonanţa Guvernului nr. 65/2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 490/2002, cu modificările ulterioare;

k) iniţiatorii parcului industrial - societăţile comerciale care, printr-un contract de asociere în participaţiune, participă la constituirea unui parc industrial împreună cu ceilalţi parteneri, prevăzuţi la art. 1 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 65/2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 490/2002, cu modificările ulterioare;

l) calculul ratei de referinţă - până la data stabilirii metodologiei de calcul a ratei de referinţă de către Comisia Europeană, rata de referinţă se stabileşte avându-se în vedere media ratei pieţei interbancare BUBOR pentru lunile martie - mai 2007 + 1%;

m) întreprinderi mici şi întreprinderi mijlocii - întreprinderile definite conform anexei nr. 1 la Regulamentul Comisiei Europene nr. 70/2001 privind aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul instituind Comunitatea Europeană la ajutoare de stat pentru întreprinderile mici şi mijlocii;

n) proiect mare de investiţii- investiţia iniţială cu o cheltuială eligibilă mai mare de 50 milioane de euro.

CAPITOLUL V

Criterii de eligibilitate a proiectelor

Art. 8. - (1) Ajutorul de stat se acordă, în cazul prezentei scheme, întreprinderilor localizate în parcul industrial, dacă sunt îndeplinite următoarele condiţii:

a) beneficiarul a prezentat, înainte de demararea lucrărilor pentru proiect, o cerere pentru ajutor în cadrul schemei;

b) autoritatea responsabilă a confirmat ulterior în scris că, sub rezerva unor verificări detaliate, proiectul îndeplineşte condiţiile de eligibilitate stabilite în schemă, înainte de începerea lucrărilor.

(2) Dacă lucrările cu investiţia încep anterior îndeplinirii condiţiilor prevăzute la alin. (1), proiectul se va considera ca neeligibil pentru acordarea ajutorului de stat.

(3) Cererea prevăzută la alin. (1) va fi însoţită de dovada proprietăţii terenului şi/sau a clădirii şi de un plan de afaceri care va include şi descrierea investiţiilor, durata derulării proiectului de investiţii şi detalierea, pe ani, a cheltuielilor eligibile.

(4) Prevederile de la alin. (3) nu sunt aplicabile iniţiatorilor parcului industrial sau, după caz, societăţii de administrare, care depun documentele prevăzute la art. 4 alin. (1) din Instrucţiunile de acordare şi anulare a titlului de parc industrial, aprobate prin Ordinul Ministrului Dezvoltării şi Prognozei nr. 264/2002.

Art. 9. - (1) Sprijinul financiar în cadrul prezentei scheme se acordă numai pentru realizarea de investiţii iniţiale, în regiunile eligibile pentru ajutor regional, conform hărţii ajutoarelor regionale aprobată de Comisia Europeană pentru România, pe perioada 2007-2013.

(2)  Beneficiarul de ajutor de stat în cadrul schemei trebuie să facă dovada unei contribuţii de cel puţin 25% din costurile eligibile ale investiţiei, fie din resurse proprii, fie din finanţare externă, într-o formă care să nu implice orice alt ajutor public, conform art. 4 alin. 2 lit. c) din Regulamentul Comisiei Europene nr. 1.628/2006.

(3) Intensitatea ajutorului în echivalent subvenţie brută actualizată nu va depăşi plafonul ajutorului regional în vigoare la momentul acordării ajutorului, plafon aferent regiunii în care se realizează investiţia, aşa cum este stabilit în Harta naţională a ajutoarelor de stat regionale pentru perioada 2007-2013, respectiv 50% pentru toate regiunile, cu excepţia regiunii Bucureşti-Ilfov unde intensitatea maximă a ajutorului regional este de 40%.

(4) Cu excepţia ajutoarelor pentru sectorul transporturilor, aceste intensităţi se pot majora cu 20% în cazul microîntreprinderilor şi întreprinderilor mici şi 10% în cazul întreprinderilor mijlocii.

(5) Nu se acordă sprijin financiar în cadrul prezentei scheme pentru proiecte mari de investiţii.

(6) Cheltuielile cu activele corporale considerate eligibile pentru ajutor de stat în cadrul schemei sunt aferente achiziţiei de teren, precum şi costurilor activelor noi sub formă de clădiri, utilaje şi instalaţii, suportate de beneficiar, în legătură cu proiectul.

(7) Cheltuielile legate de achiziţionarea unui activ în leasing, altele decât terenuri şi clădiri, vor fi luate în considerare numai dacă leasingul ia forma leasingului financiar şi conţine obligaţia cumpărării activului la expirarea termenului contractului de leasing.

(8)  Pentru întreprinderile mici şi mijlocii costul complet al investiţiilor în active necorporale prin transfer de tehnologie prin achiziţia de brevete, licenţe, know-how sau cunoştinţe tehnice nebrevetate este luat în considerare. In cazul întreprinderilor mari, aceste costuri sunt eligibile numai în limita a 50% din cheltuielile totale de investiţii eligibile ale proiectului.

(9) Activele necorporale eligibile, aferente tuturor proiectelor care primesc ajutor de stat în cadrul prezentei scheme, rămân asociate regiunii de dezvoltare în care este situat parcul industrial.

Art. 10. - (1) Beneficiarii sunt obligaţi să menţină investiţia pentru care au beneficiat de ajutor de stat, pe o perioadă minimă de 5 ani de la finalizarea acesteia, dacă sunt întreprinderi mari, respectiv pe o perioadă minimă de 3 ani, dacă sunt întreprinderi mici şi mijlocii.

(2) Această regulă nu împiedică înlocuirea instalaţiilor sau a echipamentelor uzate moral în decursul acestei perioade de 5 ani pentru întreprinderi mari şi, respectiv, 3 ani pentru întreprinderi mici şi mijlocii, datorată schimbărilor tehnologice rapide, cu condiţia ca activitatea economică să se desfăşoare în continuare în regiunea în cauză pentru o durată egală cu perioada minimă prevăzută la alin. (1).

CAPITOLUL VI

Zone eligibile şi criterii de selecţie ale beneficiarilor

Art. 11. -Ajutorul este acordat în toate cele 8 regiuni de dezvoltare ale României, în limita plafonului prevăzut în Harta ajutoarelor de stat cu destinaţie regională, aprobată de Comisia Europeană la 24 ianuarie 2007, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 73/17 din 30 martie 2007.

Art. 12. - (1) Cu excepţiile prevăzute la alin. (2), beneficiarii prezentei scheme sunt operatorii economici, inclusiv iniţiatorii şi societăţile de administrare, care realizează investiţii iniţiale şi care deţin în proprietate terenuri sau clădiri aflate în parcurile industriale cu titlu acordat prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative sau declarate prin hotărâre a Guvernului.

(2) Societăţile administrator ale parcurilor industriale care au primit titlu până la intrarea în vigoare a prezentei scheme nu sunt considerate beneficiare ale schemei.

Art. 13. - Poate beneficia de facilităţile acordate de furnizori în baza prezentei scheme orice operator economic care dovedeşte îndeplinirea următoarelor condiţii de eligibilitate:

a) are sediul şi este înregistrat pe teritoriul României;

b) nu se află în situaţie de dificultate, definită conform Liniilor directoare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor aflate în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244/02/2004;

c) realizează o investiţie iniţială într-un parc industrial cu titlu acordat prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative sau declarat printr-o hotărâre a Guvernului;

d)  nu este în stare de faliment ori de lichidare, nu are afacerile administrate de un judecător sindic, nu are activităţi comerciale suspendate sau nu se află într-o situaţie similară cu cele menţionate mai sus, reglementate de lege;

e)  nu face obiectul unei proceduri legale pentru declararea acestuia într-una dintre situaţiile prevăzute la lit. d);

f)  nu face obiectul unui ordin exigibil de recuperare a unui ajutor de stat, indiferent de obiectivul acestuia şi de organismul furnizor al respectivului ajutor de stat.

Art. 14. - Numărul estimat de beneficiari este de 45 de operatori economici.

Art. 15. - (1) Titlul de parc industrial se acordă, cu respectarea condiţiilor prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 65/2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 490/2002, cu modificările ulterioare, prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative şi în situaţiile în care societatea administrator sau iniţiatorii nu beneficiază de facilităţile prevăzute de prezenta schemă deoarece au realizat investiţiile sau lucrările cu investiţia au început înaintea acordării titlului.

(2) In situaţia prevăzută la alin. (1), întreprinderile care activează în parc pot fi beneficiare dacă sunt îndeplinite condiţiile de eligibilitate prevăzute de prezenta schemă.

CAPITOLUL VII

Durata schemei

Art. 16. - Schema este implementată în perioada 18 septembrie 2007 - 31 decembrie 2013.

CAPITOLUL VIII

Modalităţi de acordare a ajutorului de stat

Art. 17. - In vederea atingerii obiectivului de dezvoltare regională, sunt sprijinite investiţiile iniţiale, realizate în parcul industrial, prin acordarea următoare lor facilităţi fiscale:

a)  scutirea de la plata impozitului pe clădiri, prevăzută de art. 250 alin. (1) pct. 9 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;

b)  scutirea de la plata impozitului pe teren, prevăzută de art. 257 lit. I) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;

c) scutirea de la plata taxelor percepute pentru modificarea destinaţiei terenului aferent parcului industrial, prevăzută la art. 7 lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 65/2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 490/2002, cu modificările ulterioare;

d) scutirea de la plata taxelor percepute pentru scoaterea din circuitul agricol a terenului aferent parcului industrial, prevăzută la art. 7 lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 65/2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 490/2002, cu modificările ulterioare.

Art. 18. - Scutirile prevăzute la art. 17 lit. a) şi b) se acordă de către unităţile administrativ-teritoriale în care este amplasat parcul industrial, în limita plafoanelor de intensitate prevăzute de prezenta schemă, pentru proiectele de investiţii pe care beneficiarii intenţionează să le realizeze, cu respectarea condiţiilor prevăzute în schemă.

CAPITOLUL IX

Bugetul maxim al schemei, cu defalcarea pe ani şi pe fiecare tip de facilitate

Art. 19. -In perioada 2007-2013 se estimează că vor fi acordate maximum 22 de titluri de parc industrial, la o suprafaţă medie pe parc industrial de 40 ha, astfel:

a) câte 5 în anii 2007 şi 2008;

b) câte 3 în anii 2009 şi 2010;

c) câte două în anii 2011, 2012 şi 2013.

Art. 20. - (1) Bugetul maxim alocat prezentei scheme este de 268.681.461 lei. Defalcat pe ani şi măsuri, bugetul se prezintă conform tabelului următor:

Ani

Modalitatea de acordare a ajutorului de stat

Scutire impozit pe teren

- lei -

Scutire impozit pe clădiri

- lei -

Scutire modificare destinaţie teren sau scoatere din circuitul agricol

- lei -

2007

240.265,0

0,0

1.150.000

2008

456.503,5

5.440.000,0

1.150.000

2009

552.609,5

16.320.000,0

1.150.000

2010

634.299,6

30.464.000,0

1.150.000

2011

653.520,8

47.872.000,0

1.150.000

2012

663.131,4

67.456.000,0

1.150.000

2013

663.131,4

89.216.000,0

1.150.000

TOTAL:

3.833.461

256.768.000

8.050.000

(2) Valorile estimative prevăzute la alin. (1) privind ajutorul de stat sub forma scutirii de la plata impozitului pe clădiri şi teren au fost calculate conform prevederilor art. 253 şi 258 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, astfel: la valorile de impozitare prevăzute de lege a fost calculată valoarea medie şi aceasta a fost înmulţită cu valoarea totală a suprafeţelor de teren/construite, conform estimării de la art. 19.

(3) Valorile estimative prevăzute la alin. (1) privind ajutorul de stat sub forma scutirii de la plata taxei pentru schimbarea destinaţiei terenului sau scoaterea terenului din circuitul agricol au fost calculate avându-se în vedere prevederile anexei nr. 1 la Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 21. - La calculul intensităţii ajutorului total pentru un beneficiar în cadrul schemei se vor utiliza valorile actualizate ale sumelor ce constituie ajutor de stat, cu rata de referinţă aplicabilă la momentele în care avantajele fiscale devin efective.

Art. 22. - (1) Pentru scutirea de la plata impozitului pe teren şi clădirile aferente parcului industrial, ajutorul se acordă o singură dată, în fiecare an.

(2) In situaţia în care terenul aferent parcului industrial se află în extravilan, scutirea de la plata taxei pentru scoaterea definitivă a terenului din circuitul agricol se acordă o singură dată.

CAPITOLUL X

Cumulul ajutoarelor de stat

Art. 23. - (1) Ajutoarele de stat acordate prin prezenta schemă nu se cumulează cu alte ajutoare de stat în sensul art. 87 alin. (1) din Tratatul de instituire a Comunităţii Europene şi nici cu alte măsuri de sprijin naţionale sau comunitare pentru aceleaşi costuri eligibile, în cazul în care acest cumul duce la o intensitate a ajutorului care depăşeşte nivelul stabilit în prezenta schemă de ajutor de stat.

(2)  Plafonul maxim al intensităţii ajutorului de stat stabilit în prezenta schemă trebuie respectat indiferent dacă finanţarea provine din surse locale, regionale, naţionale sau comunitare.

(3) Ajutoarele de stat acordate prin prezenta schemă de ajutor de stat nu se cumulează cu ajutoarele de minimis pentru aceleaşi costuri eligibile, în cazul în care acest cumul duce la o intensitate a ajutorului care depăşeşte nivelul stabilit în prezenta schemă de ajutor de stat.

(4) Autoritatea responsabilă de administrarea schemei/furnizorii va/vor acorda ajutor în cadrul schemei numai după ce verifică dacă solicitantul a mai beneficiat până la acel moment de alte ajutoare de stat sau ajutoare de minimis pentru aceleaşi costuri eligibile şi dacă acestea, cumulate cu ajutorul solicitat în cadrul prezentei scheme, nu depăşesc intensitatea maximă admisă pentru regiunea în care se realizează investiţia.

CAPITOLUL XI

Procedura de implementare a schemei; autoritatea de implementare

Art. 24. - (1) Pentru iniţiatorii parcului industrial, după caz, societatea de administrare, se aplică procedura prevăzută de Ordinul ministrului dezvoltării şi prognozei nr. 264/2002.

(2) Operatorii economici, alţii decât iniţiatorii parcului industrial, după caz, societatea de administrare, depun documentele prevăzute la art. 8 la sediul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, urmând să fie informaţi în scris, în termen de 30 de zile, asupra îndeplinirii condiţiilor de eligibilitate ale proiectului şi beneficiarului, prevăzute în cap. 5 şi 6 din prezenta schemă.

(3) Operatorii economici prevăzuţi la alin. (2) prezintă furnizorilor o copie certificată pentru conformitate cu originalul a punctului de vedere privind eligibilitatea, emis de Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, în condiţiile prezentei proceduri.

Art. 25. - Ordinul de acordare a titlului de parc industrial va cuprinde:

a) condiţiile de valabilitate a titlului şi de acordare a facilităţilor, făcând trimitere expresă la Regulamentul Comisiei Europene nr. 1.628/2006 de aplicare a articolelor 87 şi 88 din Tratatul de instituire a Comunităţii Europene la ajutoarele naţionale pentru investiţiile cu finalitate regională, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) nr. L 302 din 1 noiembrie 2006;

b) datele de identificare ale furnizorilor ajutorului de stat. Art. 26. - (1) Beneficiarii prezentei scheme care nu au realizat investiţii în parcul industrial conform studiului de fezabilitate sunt obligaţi la achitarea retroactivă a sumelor primite cu titlu de ajutor de stat.

(2)  La stabilirea acestor sume se iau în calcul inclusiv dobânzile aferente, care vor fi calculate de la data acordării ajutorului până la recuperarea efectivă a acestuia.

(3)  Calculul dobânzilor se realizează conform legislaţiei comunitare în domeniul ajutorului de stat.

CAPITOLUL XII

Transparenţă

Art. 27. - (1) In vederea asigurării transparenţei şi a unui control eficient al ajutoarelor de stat în conformitate cu art. 3 din Regulamentul Comisiei Europene nr. 994/1998, Ministerul Internelor şi Reformei Administrative va aplica prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007, referitoare la procedura de pregătire a informării.

(2)  Textul prezentei scheme, precum şi textul ordinului ministrului internelor şi reformei administrative pentru aprobarea acesteia vor fi publicate integral pe site-ul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, la adresa http://mira.gov.ro.

(3) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative va furniza Consiliului Concurenţei un rezumat al informaţiilor referitoare la prezenta schemă de ajutor de stat, în forma prevăzută în anexa nr. 1 la Regulamentul Comisiei Europene nr. 1.628/2006, în vederea transmiterii acesteia la Comisia Europeană în maximum 20 de zile lucrătoare de la implementarea schemei.

(4)  Informaţiile privind valoarea ajutorului de stat pe fiecare beneficiar şi măsură vor fi publicate pe paginile de internet ale fiecărei unităţi administrativ-teritoriale furnizoare pe raza căreia se află localizat parcul industrial şi ale Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară.

CAPITOLUL XIII

Raportare şi monitorizare

Art. 28. - (1) Furnizorii ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme vor realiza şi vor menţine o evidenţă a acestora, astfel încât să fie posibilă identificarea valorii, momentului acordării, modalităţii de acordare, originii, duratei şi metodei de calcul al ajutoarelor acordate, pentru acelaşi obiectiv şi beneficiar, precum şi respectarea regulilor de cumul.

(2) Compartimentele de specialitate cu atribuţii de organe fiscale locale din unităţile administrativ-teritoriale au competenţa de a verifica şi constata dacă s-au realizat investiţii în parcul industrial şi/sau dacă a fost atinsă intensitatea maximă admisă.

Art. 29. - (1) In acest sens furnizorii vor întocmi un registru al ajutoarelor acordate pentru parcurile industriale, în care vor fi evidenţiate toate informaţiile necesare pentru a stabili respectarea condiţiilor prevăzute de prezenta schemă.

(2) In registru va fi inclusă scutirea de la plata impozitului pe clădiri, scutirea de la plata impozitului pe teren şi valoarea scutirii de la plata taxei pentru scoaterea din circuitul agricol a terenului, dacă a fost acordată.

Art. 30. - Furnizorii sunt obligaţi să păstreze informaţiile privind ajutoarele acordate în baza acestei scheme, la care se face referire în art. 28 şi 29 din schemă, o perioadă de 10 ani, de la data acordării ultimului ajutor.

Art. 31. - (1) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative va monitoriza respectarea condiţiilor de eligibilitate prevăzute de prezenta schemă.

(2) In situaţia în care constată nerespectarea criteriilor prevăzute de prezenta schemă, Ministerul Internelor şi Reformei Administrative va sprijini furnizorii pentru recuperarea ajutorului acordat, inclusiv a dobânzilor aferente, calculate conform prevederilor legale în vigoare.

Art. 32. - (1) Beneficiarii prezentei scheme vor ţine evidenţa specifică a ajutoarelor de care au beneficiat conform prezentei scheme, a unor scheme de minimis sau alte ajutoare de stat, din care să reiasă suma totală a ajutoarelor de stat primite, defalcate pe ani, pe furnizori, pe obiective, precum şi informaţii privind forma ajutoarelor (de minimis, scheme de ajutor de stat, ajutoare individuale), baza legală prin care acestea au fost acordate, precum şi costurile eligibile finanţate.

(2) Beneficiarii sunt obligaţi să arhiveze evidenţa specifică prevăzută la alin. (1) şi să o păstreze timp de 10 ani de la data acordării ultimului ajutor în cadrul schemei.

Art. 33. - (1) Societăţile de administrare a parcurilor industriale cu titlu sau declarate prin hotărâri ale Guvernului informează, cu ocazia raportărilor semestriale şi la cerere, Ministerul Internelor şi Reformei Administrative cu privire la ajutoarele de stat de care au beneficiat şi stadiul de dezvoltare a parcului industrial.

(2) Netransmiterea informaţiilor prevăzute la alin. (1) de către societatea administrator în termenul solicitat în cerere se consideră motiv de retragere a titlului de parc industrial.

Art. 34. - (1) Furnizorii vor transmite Consiliului Concurenţei rapoarte anuale privind ajutoarele de stat acordate conform prezentei scheme, potrivit Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007.

(2) Prin datele şi informaţiile prevăzute la alin. (1) se înţeleg raportările cu privire la acordarea ajutoarelor, stoparea şi recuperarea acestora, conform procedurii prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007.

(3) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative va furniza Consiliului Concurenţei orice informaţie solicitată cu privire la prezenta schemă de ajutor de stat.

Art. 35. - La cererea scrisă a Comisiei Europene, Ministerul Internelor şi Reformei Administrative va pune la dispoziţia Consiliului Concurenţei, în termenul stabilit de acesta, toate informaţiile necesare pentru a aprecia dacă au fost respectate condiţiile impuse de legislaţia incidenţă.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 296/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 296 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 296/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu