Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.2870 din 28.12.2017

pentru modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Institutului Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală, aprobat prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul culturii, nr. 2.668/2014
ACT EMIS DE: Ministerul Culturii si Identitatii Nationale
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 53 din 18 ianuarie 2018



SmartCity1

Având în vedere dispoziţiile art. 1 şi ale art. 41 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 72/2013 privind reorganizarea unor instituţii publice aflate în subordinea Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 211/2016,în considerarea prevederilor art. 9 din Hotărârea Guvernului nr. 1.069/2013 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Institutului Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală, cu modificările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 11 alin. (4) şi ale art. 18 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul culturii şi identităţii naţionale emite următorul ordin: Articolul IRegulamentul de organizare şi funcţionare a Institutului Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală, aprobat prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul culturii, nr. 2.668/2014, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 759 din 20 octombrie 2014, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La articolul 1, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 1(1) Institutul Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală, denumit în continuare Institutul, este instituţie publică de cultură de importanţă naţională, cu personalitate juridică, subordonată Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale, care desfăşoară activităţi de cercetare şi formare specializată în domeniul culturii. 2. La articolul 2, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 2(1) Institutul are sediul în municipiul Bucureşti, Bulevardul Unirii nr. 22, sectorul 3. 3. La articolul 11, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3) , cu următorul cuprins:(3) Funcţia de manager (director general) al Institutului se asimilează cu cea de manager (director general) de biblioteci naţionale. 4. La articolul 13, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 13(1) Consiliul administrativ al Institutului este organism colegial cu rol consultativ, alcătuit din 6 membri, după cum urmează:a)managerul, în calitate de preşedinte al Consiliului administrativ; b)şeful Serviciului proiecte europene, logistică şi IT; c)şeful Serviciului cercetare; d)şeful Serviciului formare; e)şeful Serviciului buget, financiar-contabilitate; f)un membru din cadrul Compartimentului ştiinţific cercetare-dezvoltare. 5. La articolul 16 alineatul (2), partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:(2) Consiliul de specialitate este alcătuit din maximum 5 membri, după cum urmează: 6. La articolul 19, partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 19Şeful Serviciului buget, financiar-contabilitate al Institutului este numit, potrivit legii, prin decizie a managerului, se află în subordinea acestuia, coordonează activitatea Serviciului buget, financiar-contabilitate şi îndeplineşte următoarele atribuţii: 7. La articolul 191 alineatul (1), partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 191 (1) Şeful Serviciului proiecte europene, logistică şi IT este în subordinea directă a managerului şi asigură coordonarea Serviciului proiecte europene, logistică şi IT, compus din Compartimentul programe/proiecte europene, Compartimentul IT şi Compartimentul logistică şi administrativ, cu respectarea legii, a reglementărilor şi deciziilor conducerii pentru atingerea următoarelor obiective: 8. La articolul 191 alineatul (2), partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:(2) Şeful Serviciului proiecte europene, logistică şi IT îndeplineşte următoarele atribuţii principale: 9. După articolul 191 se introduc două noi articole, articolele 192 şi 193, cu următorul cuprins: Articolul 192 Compartimentul programe/proiecte europene îndeplineşte următoarele atribuţii principale: a)elaborează propunerile privind actualizarea şi corelarea de politici şi strategii cu documente de referinţă europene pentru domeniul cultură; b)propune actualizări şi corelări de definiţii ale sectoarelor culturale şi creative de referinţă europene pentru domeniul cultură; c)asigură colaborarea cu universităţile de profil artistic şi cultural din România, precum şi cu centrele sau institutele de cercetare statistică şi/sau culturale; d)identifică şi propune participarea şi implementarea, la nivelul Institutului de proiecte europene în domeniul său de activitate; e)îndeplineşte orice alte atribuţii date în competenţa sa, potrivit legii. Articolul 193 Compartimentul IT îndeplineşte următoarele atribuţii principale: a)asigură elaborarea şi aplicarea strategiei Institutului în domeniul informatic şi al tehnologiei informaţiei, în conformitate cu prevederile Legii nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificările şi completările ulterioare; b)asigură valorificarea publicistică a rezultatelor activităţii Institutului; c)creează reţeaua informatică integrată a Institutului şi asigură securitatea informatică a bazelor de date; d)asigură mentenanţa reţelei hardware şi software şi răspunde de derularea contractelor de servicii aferente; e)realizează şi actualizează paginile de internet ale Institutului; f)asigură buna funcţionare a dotărilor electronice necesare desfăşurării în bune condiţii a activităţilor specifice Institutului, precum şi buna funcţionare a acestora; g)răspunde de derularea contractelor de servicii internet cu respectarea cadrului de reglementare a relaţiilor dintre furnizorii de reţele şi servicii de comunicaţii electronice, pe de o parte, şi utilizatorii finali, pe de altă parte, în conformitate cu prevederile legale în domeniu; h)îndeplineşte orice alte atribuţii date în competenţa sa, potrivit legii. 10. Articolul 241 se abrogă . 11. Articolul 26 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 26(1) Serviciul buget, financiar-contabilitate este în subordinea directă a managerului şi este condus de un şef serviciu, care coordonează Compartimentul buget şi Compartimentul financiar-contabilitate.(2) Serviciul buget, financiar-contabilitate urmăreşte atingerea următoarelor obiective:a)actualitatea şi corectitudinea informaţiilor economice şi contabile necesare elaborării planurilor şi programelor de activitate ale Institutului; b)respectarea prevederilor legale privind înregistrarea cronologică a operaţiilor economico-financiare şi prelucrarea informaţiilor cu privire la situaţia patrimoniului; c)asigurarea unui control cât mai strict al integrităţii patrimoniului prin înregistrarea existenţelor şi mişcărilor elementelor pe categorii, pe locuri de depozitare etc.; d)corecta întocmire a documentelor de sinteză contabilă care dau imaginea fidelă a patrimoniului, a situaţiei financiare şi a rezultatelor obţinute; e)corelarea bugetului de venituri şi cheltuieli cu proiectul de management şi programul minimal aprobat. (3) Compartimentul buget îndeplineşte următoarele atribuţii principale:a)fundamentează bugetul de venituri şi cheltuieli al instituţiei pe baza proiectului de management şi a programului minimal aprobat; b)fundamentează tarifele şi cuantumurile acestora, pe baza propunerilor primite de la compartimentele operaţionale şi funcţionale abilitate; c)urmăreşte realizarea încasărilor şi efectuarea la termen a plăţilor, cu respectarea dispoziţiilor legale; d)asigură încasarea şi înregistrarea veniturilor proprii ale Institutului, potrivit dispoziţiilor legale; e)întocmeşte rapoarte şi situaţii financiare finale; f)îndeplineşte orice alte atribuţii date în competenţa sa, potrivit legii. (4) Compartimentul financiar-contabilitate îndeplineşte următoarele atribuţii principale:a)asigură execuţia bugetului instituţiei; b)asigură înregistrarea operaţiunilor financiar-contabile ale instituţiei şi a documentelor aferente; c)răspunde de întocmirea, conform legislaţiei în vigoare, a statelor de plată, în baza documentelor care atestă legalitatea acestora; d)întocmeşte statele de salarii având la bază statele de funcţii transmise de Compartimentul resurse umane; e)întocmeşte viramente pentru plata obligaţiilor către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor de sănătate şi către fondul de şomaj; f)întocmeşte declaraţia lunară privind obligaţiile de plată pentru asigurări de sănătate; g)răspunde de legalitatea, exactitatea şi corectitudinea operaţiilor efectuate; h)răspunde de păstrarea tuturor documentelor întocmite; i)organizează contabilitatea veniturilor încasate şi a cheltuielilor efectuate potrivit bugetului aprobat, a mijloacelor extrabugetare şi a fondurilor cu destinaţie specială; j)exercită verificarea normelor legale cu privire la existenţa, integritatea şi păstrarea bunurilor de orice fel, utilizarea mijloacelor materiale şi băneşti, efectuarea recepţiilor şi plăţilor, inventarierilor, asigurarea şi constituirea de garanţii, conducerea evidenţei contabile şi realizarea datelor înscrise în bilanţuri şi conturi de execuţie; k)întocmeşte rapoarte şi situaţii financiare finale; l)participă la efectuarea inventarierii, propune casarea mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar, identifică mijloace de valorificare a acestora; m)asigură şi păstrează evidenţa contractelor încheiate de instituţie; n)îndeplineşte orice alte atribuţii date în competenţa sa, potrivit legii. 12. La articolul 27, partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 27Compartimentul logistică şi administrativ se află în subordinea şefului Serviciului proiecte europene, logistică şi IT şi îndeplineşte următoarele atribuţii principale: 13. Articolul 28 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 28Compartimentul marketing şi publicaţii este în subordinea directă a managerului şi are următoarele atribuţii principale: a)elaborează, implementează şi dezvoltă strategiile şi politicile de marketing ale Institutului; b)asigură monitorizarea permanentă a pieţei şi concurenţei în vederea actualizării şi/sau modificării strategiei şi politicilor de marketing ale Institutului; c)realizează planuri şi reţele de comunicare internă şi externă şi asigură implementarea acestora la nivelul tuturor compartimentelor Institutului; d)asigură comunicarea cu celelalte compartimente în vederea prelucrării informaţiilor primite de la acestea; e)întreţine, completează şi updatează informaţiile pe reţeaua de internet; f)contribuie la realizarea evenimentelor organizate de Institut (seminare, congrese, colocvii, mese rotunde, şcoli de vară, conferinţe şi dezbateri, naţionale şi internaţionale); g)asigură şi dezvoltă relaţia cu media; h)asigură valorificarea studiilor, analizelor, cercetărilor prin publicarea de lucrări ştiinţifice, reviste, broşuri şi colecţii de carte, a unor portaluri electronice, manuale, precum şi a altor lucrări în domeniu, în limba română şi în principalele limbi de circulaţie internaţională, difuzate în format tipărit şi/sau electronic; i)asigură editarea, publicarea şi diseminarea publicaţiilor de specialitate, potrivit obiectului său de activitate; j)efectuează segmentarea pe tipuri de produse şi servicii ale Institutului; k)se ocupă de plasarea adecvată a ofertei Institutului în raport cu beneficiarii; l)utilizează bazele de date din cadrul Institutului pentru diseminarea materialelor generate; m)supervizează realizarea elementelor de identitate vizuală ale Institutului şi le propune spre aprobare managerului Institutului; n)urmăreşte reflectarea în media a activităţilor Institutului şi propune acţiuni corective în cazul apariţiei unor disfuncţionalităţi în percepţia publică faţă de activitatea Institutului; o)sprijină activitatea celorlalte compartimente ale Institutului, în vederea asigurării identităţii de imagine a instituţiei; p)asigură accesul la informaţiile de interes public, din oficiu sau la cerere, în condiţiile legii; q)administrează solicitările de acces la informaţiile de interes public, conform prevederilor legale; r)furnizează către mass-media informaţiile de interes public cu referire la activitatea Institutului, în condiţiile legii; s)monitorizează presa, realizează analize de impact, monitorizează percepţia publicului asupra Institutului; ş)gestionează crizele de imagine/disfuncţionalităţile de comunicare interinstituţională; t)valorifică studiile, analizele, cercetările prin publicarea de lucrări ştiinţifice, reviste, broşuri şi colecţii de carte, a unor portaluri electronice, manuale, precum şi a altor lucrări în domeniu, în limba română şi în principalele limbi de circulaţie internaţională, difuzate în format tipărit şi/sau electronic; ţ)coordonează şi monitorizează editarea şi diseminarea Revistei Muzeelor, precum şi editarea, publicarea şi diseminarea altor publicaţii de specialitate, potrivit obiectului său de activitate; u)contribuie la realizarea raportului anual conţinând principalele rezultate ale cercetărilor Institutului; v)organizează seminare, congrese, colocvii, mese rotunde, şcoli de vară, conferinţe şi dezbateri, naţionale şi internaţionale; w)propune legături cu publicaţii de profil din ţară şi din străinătate; x)îndeplineşte orice alte atribuţii date în competenţa sa, potrivit legii. 14. Articolul 30 se abrogă. 15. Articolul 31 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 31(1) Serviciul cercetare se află în subordinea managerului şi este compus din Compartimentul studii şi cercetări, Compartimentul analize şi Compartimentul baze de date.(2) Serviciul cercetare este condus de un şef serviciu care coordonează activitatea compartimentelor prevăzute la alin. (1).(3) Serviciul cercetare urmăreşte atingerea următoarelor obiective:a)creşterea nivelului de cunoaştere a situaţiei culturii româneşti la nivel internaţional prin furnizarea de date comparabile pe domenii specifice: consum cultural, cartografiere culturală, economie creativă, creaţie contemporană etc.; b)susţinerea dezvoltării sectoarelor culturale şi creative prin intermediul analizelor adaptate nevoilor organizaţiilor culturale; c)menţinerea standardului de calitate şi profesionalism în domeniul cercetării prin intermediul specialiştilor implicaţi în cercetare şi prin formarea de tineri cercetători specializaţi în cercetarea în domeniul culturii; d)susţinerea cercetării aplicate şi a transferului de cunoaştere la nivelul organizaţiilor culturale publice şi private. (4) Serviciul cercetare are următoarele atribuţii principale:a)asigură fundamentarea programelor şi politicilor culturale ale Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale, la solicitarea acestuia; b)avizează strategiile în domeniu elaborate de compartimentele coordonate; c)asigură diseminarea rezultatelor cercetărilor şi studiilor despre sectoarele culturale şi creative pentru specialiştii din domeniu şi pentru publicul larg, prin intermediul instrumentelor specifice şi prin participarea la conferinţele naţionale şi internaţionale de profil; d)asigură realizarea studiilor, analizelor şi cercetărilor incluse în planul anual de cercetare; e)coordonează organizarea seminarelor, congreselor, colocviilor, meselor rotunde, a şcolilor de vară, conferinţelor şi dezbaterilor naţionale şi internaţionale; f)coordonează activitatea de cercetare a Institutului şi supraveghează calitatea acesteia; g)favorizează, stimulează şi propune liniile de perspectivă pentru programele şi proiectele instituţiei în domeniul cercetării; h)prezintă propuneri de programe şi/sau proiecte pentru Institut; i)avizează raportul anual conţinând principalele rezultate ale cercetărilor Institutului, precum şi rapoartele şi informările comunicate managerului, întocmite pe baza informaţiilor din bazele de date; j)identifică şi face demersuri pentru dezvoltarea legăturilor Institutului cu unităţi sau departamente ale Ministerului Educaţiei Naţionale, ale Ministerului Tineretului şi Sportului, ale Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale, Academiei Române, Arhivelor Naţionale, cu universităţi acreditate în România şi peste hotare, asociaţii profesionale, precum şi cu alte universităţi, institute şi centre de cercetare, locale, naţionale şi internaţionale, care au un obiect de studiu de interes comun, precum şi cu publicaţii de specialitate, din ţară sau din străinătate; k)prezintă propuneri pentru desemnarea echipei de realizare şi implementare a fiecărui program şi/sau proiect din domeniul cercetării derulat de Institut; l)stabileşte parteneriate cu instituţii şi organizaţii la nivel naţional şi internaţional care au interese comune cu cele ale Institutului; m)planifică priorităţile participării la manifestări ştiinţifice cu comunicări din rezultatele activităţii de cercetare-dezvoltare, în condiţiile legii, cu sprijinul compartimentelor Institutului, în limita resurselor financiare, şi le propune managerului pentru aprobare; n)stabileşte priorităţile de a publica lucrări ştiinţifice, în condiţiile legii, cu sprijinul compartimentelor Institutului, în limita resurselor financiare, şi le propune managerului pentru aprobare; o)propune brevetarea rezultatelor cercetării, în condiţiile legii, cu sprijinul compartimentelor Institutului, în limita resurselor financiare; p)identifică, împreună cu celelalte compartimente, posibilităţile de aderare a Institutului la organisme naţionale şi internaţionale şi reţele de interes pentru instituţie şi întreprinde demersurile necesare în acest scop; q)propune editarea de publicaţii şi tipărituri ale Institutului şi fundamentează aceste propuneri; r)coordonează şi urmăreşte activitatea colaboratorilor specializaţi pentru activităţile de cercetare; s)îndeplineşte orice alte atribuţii date în competenţa sa, potrivit legii. 16. Articolul 32 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 32Compartimentul studii şi cercetări exercită următoarele atribuţii principale: a)furnizează studii de profunzime pentru fundamentarea programelor şi politicilor culturale ale Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale, la solicitarea acestuia; b)concepe şi realizează instrumente de lucru şi metodologii de cercetare adaptate studierii sectoarelor culturale şi creative din România; c)efectuează cercetări, studii de impact, studii de fundamentare pentru strategiile, programele şi politicile Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale; d)identifică, evaluează şi prognozează nevoile culturale şi cercetează tendinţele de consum cultural; e)fundamentează politicile publice în domeniul culturii, la solicitarea Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale, şi elaborează strategii în vederea promovării valorilor culturale, în corelare cu alte strategii şi programe ale instituţiilor publice româneşti care au acelaşi obiectiv; f)efectuează studii despre audienţele operatorilor culturali, infrastructura sectorului cultural, economia culturii, sociologia culturii, piaţa forţei de muncă în sectorul cultural, precum şi despre orice alt subiect legat de sectorul cultural din România; g)efectuează, la cerere, studii, cercetări şi studii de impact pentru operatorii publici şi privaţi din sectorul cultural; h)efectuează studii privind monitorizarea inserţiei socioprofesionale pe piaţa muncii; i)realizează studii privind cultura antreprenorială şi propune strategii de promovare a antreprenoriatului în sectorul cultural; j)efectuează studii de evaluare a mediului intern organizaţional al operatorilor culturali pentru îmbunătăţirea eficacităţii organizaţionale; k)asigură colaborarea şi cooperarea cu alte unităţi sau departamente ale Ministerului Educaţiei Naţionale, ale Ministerului Tineretului şi Sportului, ale Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale, Academiei Române, Arhivelor Naţionale, cu universităţi acreditate în România şi peste hotare, asociaţii profesionale, precum şi cu alte universităţi, institute şi centre de cercetare, locale, naţionale şi internaţionale, care au un obiect de studiu de interes comun; l)oferă consultanţă şi expertiză calificată la solicitarea unor structuri publice sau private, în domeniile care ţin de competenţa Institutului; m)efectuează studii şi cercetări privind cererea şi oferta de competenţe profesionale specifice domeniului cultural; n)efectuează studii şi cercetări privind nevoile de formare profesională ale organizaţiilor cu activitate în domeniul culturii; o)elaborează şi monitorizează predicţii în ceea ce priveşte fluctuaţia cererii privind necesarul de formare, specializare şi perfecţionare a personalului din reţeaua instituţiilor publice de cultură; p)îndeplineşte orice alte atribuţii date în competenţa sa, potrivit legii. 17. După articolul 32 se introduce un nou articol, articolul 321, cu următorul cuprins: Articolul 321 Compartimentul analize exercită următoarele atribuţii principale: a)efectuează analize pentru strategiile, programele şi politicile Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale; b)efectuează, la cerere, analize pentru studiile de fundamentare pentru proiectele şi programele operatorilor publici şi privaţi din sectorul cultural; c)susţine demersurile ştiinţifice de cercetare a tuturor surselor edite şi inedite, cărţi, ziare, manuscrise, jurnale, documente de arhivă şi altele, legate de sectoarele culturale şi creative; d)contribuie la realizarea raportului anual conţinând principalele rezultate ale cercetărilor Institutului; e)efectuează documentări pentru domeniul cultural şi domeniile adiacente acestuia şi valorifică rezultatele acestor cercetări; f)îndeplineşte orice alte atribuţii date în competenţa sa, potrivit legii. 18. La articolul 33, partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 33Compartimentul baze de date exercită următoarele atribuţii principale: 19. Articolul 34 se abrogă. 20. Articolul 35 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 35(1) Serviciul formare se află în subordinea managerului şi este compus din Compartimentul administrare cursuri, Compartimentul profesii şi standarde ocupaţionale şi Compartimentul registre, diplome şi evidenţe.(2) Serviciul formare este condus de un şef serviciu şi coordonează activitatea compartimentelor prevăzute la alin. (1).(3) Serviciul formare urmăreşte atingerea următoarelor obiective:a)diversificarea şi adaptarea continuă a ofertei de programe de formare profesională a Institutului la cerinţele beneficiarilor specifici Institutului; b)creşterea veniturilor Institutului din activităţile de formare profesională; c)buna informare a instituţiilor de profil, a profesioniştilor din sectorul culturii, precum şi a publicului larg asupra caracteristicilor şi avantajelor formării profesionale; d)îmbunătăţirea modului de eliberare a diplomelor, certificatelor, avizelor şi atestatelor emise de Institut. (4) Serviciul formare are următoarele atribuţii principale:a)coordonează activitatea de formare profesională a Institutului şi supraveghează calitatea acesteia; b)favorizează, stimulează şi propune liniile de perspectivă pentru programele şi proiectele instituţiei în domeniul formării profesionale; c)coordonează activitatea de identificare şi planificare a programelor profesionale pentru ocupaţiile specifice domeniului culturii; d)avizează planurile pentru programele de pregătire; e)avizează propunerile de colaborare a Institutului cu formatori cu experienţă în competenţe profesionale specifice; f)coordonează demersurile necesare pentru obţinerea autorizaţiei de eliberare a certificatelor de competenţe profesionale cu recunoaştere naţională pentru ocupaţii din domeniul culturii din partea Consiliului Naţional de Formare Profesională a Adulţilor; g)prezintă propuneri pentru desemnarea echipei de realizare şi implementare a fiecărui program şi/sau proiect din domeniul formării profesionale derulat de Institut; h)asigură existenţa cadrului necesar care să permită efectuarea evaluărilor de competenţe profesionale; i)avizează propunerile de tarife pentru activităţile desfăşurate în cadrul programelor de formare profesională şi pentru activitatea de evaluare; j)coordonează activităţile de selecţie şi pregătire a specialiştilor din domeniul culturii în vederea certificării ca evaluatori de competenţe profesionale; k)iniţiază, stabileşte, dezvoltă şi susţine raporturi de colaborare şi cooperare cu alte unităţi sau departamente ale Ministerului Educaţiei Naţionale, ale Ministerului Tineretului şi Sportului, ale Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale, Academiei Române, Arhivelor Naţionale, cu universităţi acreditate în România şi peste hotare, asociaţii profesionale, precum şi cu alte universităţi, institute şi centre de cercetare, locale, naţionale şi internaţionale, care au un obiect de studiu sau activităţi de formare de interes comun; l)identifică şi face demersuri pentru dezvoltarea legăturilor Institutului cu alte instituţii şi organizaţii cu activitate în domeniul formării profesionale şi educaţiei permanente; m)planifică priorităţile de participare la conferinţe, grupuri de lucru sau comunicări din domeniul formării profesionale; n)planifică şi organizează editarea materialelor de curs sau a suporturilor de curs pentru activităţile de formare ale Institutului; o)identifică, împreună cu celelalte compartimente, posibilităţile de aderare a Institutului la organisme naţionale şi internaţionale şi reţele de interes pentru instituţie şi întreprinde demersurile necesare în acest scop; p)propune editarea de publicaţii şi tipărituri ale Institutului şi fundamentează aceste propuneri; q)coordonează şi urmăreşte activitatea colaboratorilor specializaţi pentru activităţile de formare profesională; r)îndeplineşte orice alte atribuţii date în competenţa sa, potrivit legii. 21. La articolul 36, partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 36Compartimentul administrare cursuri îndeplineşte următoarele atribuţii principale: 22. După articolul 36 se introduce un nou articol, articolul 361, cu următorul cuprins: Articolul 361 Compartimentul profesii şi standarde ocupaţionale îndeplineşte următoarele atribuţii principale: a)elaborează, în colaborare cu Autoritatea Naţională pentru Calificări, cu Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic şi cu alte autorităţi şi organisme în domeniu, standardele de pregătire profesională şi standardele ocupaţionale, tematici şi programe specifice domeniului culturii; b)întreprinde demersurile necesare pentru elaborarea sau actualizarea standardelor ocupaţionale pentru ocupaţii din domeniul culturii pentru care Institutul organizează programe de formare profesională; c)îndeplineşte orice alte atribuţii date în competenţa sa, potrivit legii. 23. Articolul 37 se abrogă. 24. Articolul 38 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 38Compartimentul registre, diplome şi evidenţe îndeplineşte următoarele atribuţii principale: a)gestionează registrele de evidenţă a formatorilor şi a cursanţilor, precum şi registrele de evidenţă din domeniul impresariatului; b)întocmeşte, pe baza datelor furnizate de formatori şi evaluatori, următoarele documente: registrul matricol general cu persoanele admise la programele de formare profesională, registrele de evidenţă nominală a eliberării certificatelor de calificare şi absolvire, tabelul nominal cu persoanele care au încheiat contract de formare profesională, registrul general al persoanelor evaluate, registrul de gestionare a certificatelor de competenţe profesionale, registrul de evidenţă nominală a eliberării certificatelor de competenţe profesionale; c)verifică şi introduce în arhivă, pe suport hârtie, şi sprijină arhivarea în format electronic a următoarelor documente întocmite de formatori/evaluatori: catalogul participanţilor pentru fiecare program de formare profesională, catalogul cu rezultatele examenului şi foile de notare pentru fiecare program de formare profesională, procesul-verbal al comisiei de examinare pentru fiecare program de formare profesională, dosarul de evaluare împreună cu dovezile de competenţă culese; d)gestionează Registrul specialiştilor, experţilor şi verificatorilor tehnici; e)gestionează Registrul evaluatorilor de specialitate pentru evaluarea managerilor culturali; f)întreprinde demersurile necesare pentru obţinerea autorizaţiei de eliberare a certificatelor de competenţe profesionale cu recunoaştere naţională pentru ocupaţii din domeniul culturii din partea Consiliului Naţional de Formare Profesională a Adulţilor; g)selecţionează şi pregăteşte specialişti din domeniul culturii în vederea certificării ca evaluatori de competenţe profesionale; h)difuzează informaţii şi materiale cu privire la condiţiile de evaluare şi certificare a competenţelor profesionale; i)oferă oportunităţi egale şi nediscriminatorii tuturor candidaţilor care doresc să fie evaluaţi în vederea obţinerii unui certificat de competenţe profesionale; j)asigură un sistem transparent care permite candidaţilor să conteste decizia de evaluare, raportată la anumite unităţi de competenţă, şi să beneficieze de o nouă evaluare pentru acele unităţi de competenţă, efectuată de un alt evaluator; k)asigură un sistem corect de gestionare a informaţiilor rezultate din procesele de evaluare, conform prevederilor procedurii legale în vigoare; l)propune componenţa comisiilor de examinare şi asigură condiţii corespunzătoare pentru desfăşurarea examenelor de finalizare; m)formulează şi prezintă propuneri conducerii Institutului privind nivelul tarifelor percepute pentru activităţile derulate în procesul de evaluare; n)asigură funcţionarea Comisiei pentru atestare şi avizare în domeniul impresariatului artistic, a Comisiei centrale pentru acordarea certificatelor de traducător în şi din limbi străine, organizează sesiunile de atestare şi avizare în domeniul impresariatului artistic şi sesiunile de evaluare pentru traducători; o)asigură funcţionarea Comisiei de atestare în domeniul monumentelor istorice; p)completează certificatele de calificare, de absolvire şi de competenţe profesionale pe baza datelor furnizate de formatori/evaluatori; q)eliberează certificatele de calificare, de absolvire şi de competenţe profesionale persoanelor îndreptăţite, după verificarea identităţii acestora; r)îndeplineşte orice alte atribuţii date în competenţa sa, potrivit legii. 25. Anexa se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul II Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul culturii şi identităţii naţionale,Lucian RomaşcanuANEXĂ*)*) Anexa este reprodusă în facsimil.(Anexa la Ordinul nr. 2.668/2014)



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 2870/2017

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2870 din 2017
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 2870/2017
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu