Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 283 din 18 noiembrie 2009

pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Unitatii de politici publice

ACT EMIS DE: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 816 din 27 noiembrie 2009



Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică şi efectivele Ministerului Administraţiei şi Internelor, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul dispoziţiilor art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,

viceprim-ministrul, ministrul administraţiei şi internelor, interimar, emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a Unităţii de politici publice, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Pe data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative nr. 484/2008 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Unităţii de politici publice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 391 din 23 mai 2008, cu modificările ulterioare.

Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Viceprim-ministru, ministrul administraţiei şi internelor, interimar,

Vasile Blaga

ANEXA

REGULAMENT

de organizare şi funcţionare a Unităţii de politici publice

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Unitatea de politici publice a fost înfiinţată în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 775/2005 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile de elaborare, monitorizare şi evaluare a politicilor publice la nivel central, cu modificările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică şi efectivele Ministerului Administraţiei şi Internelor, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 2. - Unitatea de politici publice, denumită în continuare Unitate, este structura de specialitate a aparatului central al Ministerului Administraţiei şi Internelor, fără personalitate juridică, care are, potrivit legii, competenţă generală în domeniul întăririi capacităţii manageriale a ministerului, contribuind la îmbunătăţirea procesului de elaborare, implementare şi coordonare a documentelor de politici publice, precum şi al controlului şi monitorizării modului de aplicare a acestora de către toate structurile ministerului în domeniile sale de responsabilitate.

Art. 3. - Activitatea Unităţii este coordonată de secretarul de stat pentru reforma în administraţia publică.

Art. 4. - Unitatea exercită atribuţiile ce îi revin din actele normative în vigoare, în domeniile: implementarea şi monitorizarea procedurilor de elaborare a propunerilor de politici publice, planificarea strategică şi planificarea bugetară pe programe în domeniile de competenţă ale Ministerului Administraţiei şi Internelor.

Art. 5. - Unitatea cooperează cu unităţile aparatului central al Ministerului Administraţiei şi Internelor şi colaborează pe probleme de specialitate, potrivit prevederilor actelor normative în vigoare, cu structurile de politici publice ale altor autorităţi ale administraţiei publice centrale, precum şi cu organizaţiile neguvernamentale, sociale şi economice.

CAPITOLUL II

Organizarea Unităţii

Art. 6. - Unitatea este organizată la nivel de direcţie în aparatul central al Ministerului Administraţiei şi Internelor, aflată în subordinea secretarului de stat pentru reforma administraţiei publice.

Art. 7. - (1) Unitatea are următoarea structură organizatorică:

a) conducerea, formată din director;

b) Compartimentul implementare şi monitorizare proceduri de elaborare a propunerilor de politici publice;

c) Compartimentul coordonare proceduri de elaborare a propunerilor de politici publice;

d) Compartimentul planificare strategică, monitorizare şi evaluare;

e) Compartimentul planificare bugetară pe programe.

(2) Organigrama Unităţii este prevăzută în anexa nr. 1.

Art. 8. - (1) Relaţiile dintre conducerea Unităţii şi compartimente sunt ierarhice, iar relaţiile dintre compartimentele Unităţii sunt funcţionale şi de cooperare.

(2) Relaţiile dintre Unitate şi structurile Ministerului Administraţiei şi Internelor, precum şi cele cu alte instituţii publice sunt prevăzute în anexa nr. 2.

CAPITOLUL III

Atribuţiile Unităţii

Art. 9. - Unitatea are drept misiune dezvoltarea capacităţii manageriale a ministerului, prin îmbunătăţirea sistemului de elaborare, coordonare şi planificare a documentelor de politici publice la nivelul structurilor aparatului central, structurilor subordonate, agenţiilor, instituţiilor şi autorităţilor coordonate de minister, precum şi sprijinirea autorităţilor administraţiei publice locale în acest domeniu.

Art. 10. - Obiectivele generale ale Unităţii sunt:

a) creşterea eficienţei şi eficacităţii documentelor de politici publice şi documentelor de planificare strategică şi bugetară, elaborate la nivelul ministerului;

b) creşterea transparenţei decizionale în timpul derulării procedurilor de elaborare şi fundamentare a documentelor de politici publice;

c) îmbunătăţirea procesului de fundamentare a documentelor de politici publice, în vederea creşterii eficienţei actului decizional;

d) îmbunătăţirea sistemului de consultare între structurile ministerului şi celelalte instituţii ale administraţiei publice pe timpul procesului de elaborare, monitorizare şi evaluare a documentelor de politici publice;

e) corelarea activităţilor de planificare a documentelor de politici publice cu cele de planificare strategică, precum şi cu cele de planificare bugetară pe programe;

f) întocmirea de analize periodice asupra stadiului realizării programelor bugetare, urmărind corelarea logică existentă între obiective - indicatori de performanţă - rezultate - resurse financiare;

g) elaborarea şi implementarea procedurilor de monitorizare şi evaluare a politicilor publice în domeniile specifice Ministerului Administraţiei şi Internelor;

h) acordarea de sprijin administraţiei publice locale în adoptarea şi implementarea managementului politicilor publice.

Art. 11. -Atribuţiile generale ale Unităţii sunt următoarele:

a) implementează, la nivelul ministerului, ansamblul de metode şi proceduri de formulare a documentelor de politici publice;

b) elaborează, în colaborare cu celelalte structuri ale aparatului central, instituţii şi agenţii subordonate sau aflate în coordonarea ministerului, forma finală a documentelor de politici publice;

c) elaborează, în colaborare cu grupurile de lucru sectoriale implicate în procesul de elaborare a planurilor strategice pe sectoarele de activitate ale ministerului, forma finală a planurilor strategice sectoriale şi a planurilor de acţiune pentru implementarea acestora;

d) elaborează, pe baza planurilor strategice sectoriale, forma integrată a Planului strategic al Ministerului Administraţiei şi Internelor şi a Planului de acţiune pentru implementarea acestuia;

e) organizează, coordonează, monitorizează şi controlează activităţile şi măsurile aferente documentelor de politici publice din domeniul specific ministerului;

f) efectuează studii şi analize privind documentele de politici publice ce se impun a fi formulate şi implementate, în domeniul de competenţă al Ministerului Administraţiei şi Internelor, în concordanţă cu prevederile Programului de guvernare;

g) facilitează comunicarea dintre structuri în cadrul procesului de analiză, formulare şi implementare a documentelor de politici publice;

h) acordă consultanţă, sprijin şi îndrumare metodologică structurilor din minister şi autorităţilor administraţiei publice locale, prin participare în cadrul grupurilor de lucru cu privire la formularea şi implementarea prevederilor documentelor de politici publice;

i) sintetizează analizele, studiile şi rapoartele primite de la structurile ministerului, cu privire la impactul aplicării strategiilor şi politicilor publice, şi propune, după caz, factorilor de decizie ai ministerului variante şi modalităţi de implementare a corecţiilor ce se impun;

j) organizează ori de câte ori este nevoie întâlniri cu reprezentanţi ai grupurilor de lucru sectoriale, în vederea prezentării unei situaţii privind obiectivele specifice, acţiunile preconizate, rezultatele aşteptate şi termenele de îndeplinire a obiectivelor asumate;

k) organizează şedinţe de informare şi dezbatere, precum şi seminarii cu factorii implicaţi în procesul de formulare şi implementare a documentelor de politici publice, inclusiv cu cei din administraţia publică locală;

l) realizează mape documentare şi studii comparative pe domeniile proprii de activitate şi asigură difuzarea acestora către structurile interesate;

m) întocmeşte rapoarte de monitorizare privind stadiul îndeplinirii obiectivelor, acţiunilor, indicatorilor de performanţă din Planul strategic al Ministerului Administraţiei şi Internelor şi planurile strategice sectoriale, pe care le prezintă conducerii şi factorilor de decizie ai ministerului;

n) participă cu reprezentanţi în cadrul secretariatului tehnic al consiliilor interministeriale coordonate de Ministerul Administraţiei şi Internelor, constituite conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 750/2005 privind constituirea consiliilor interministeriale permanente, cu modificările şi completările ulterioare;

o) cooperează, în domeniile de activitate specifice Unităţii, cu Direcţia de politici publice din cadrul Secretariatului General al Guvernului şi cu structurile similare din celelalte ministere;

p) propune publicarea pe pagina de internet a ministerului a unor informaţii relevante despre activitatea ministerului în domeniile de competenţă ale Unităţii, precum şi a documentelor de politici publice supuse spre consultare potrivit prevederilor legale;

q) asigură aplicarea prevederilor legale în domeniile specifice de activitate;

r) elaborează şi prezintă Colegiului ministerului, ori de câte ori este nevoie, prin director sau înlocuitorul legal, analize, studii şi informări pe probleme din sfera sa de activitate;

s) îndeplineşte şi alte atribuţii ce îi revin potrivit actelor normative în vigoare.

CAPITOLUL IV

Conducerea Unităţii

Art. 12. - Unitatea este condusă de director.

Art. 13. - (1) Directorul conduce întreaga activitate a Unităţii şi o reprezintă în relaţiile cu conducătorii celorlalte structuri ale ministerului, cu instituţiile şi organismele din afara sistemului Ministerului Administraţiei şi Internelor, potrivit competenţelor.

(2) In aplicarea prevederilor legale, precum şi a ordinelor şi instrucţiunilor emise de ministrul administraţiei şi internelor, a dispoziţiilor conducerii Ministerului Administraţiei şi Internelor, directorul dă dispoziţii subordonaţilor.

(3) In condiţiile actelor normative în vigoare, directorul poate delega atribuţii din competenţa sa altor persoane din subordine.

Art. 14. - Directorul răspunde în faţa conducerii ministerului de întreaga activitate pe care o desfăşoară Unitatea, potrivit prevederilor fişei postului, prevăzută în anexa nr. 3.

CAPITOLUL V

Atribuţiile compartimentelor Unităţii

SECŢIUNEA 1

Atribuţii comune ale compartimentelor Unităţii

Art. 15. - Compartimentele din structura Unităţii au următoarele atribuţii comune:

a) implementează, la nivelul ministerului, ansamblul de metode şi proceduri de formulare a documentelor de politici publice şi a procedurilor de planificare strategică şi planificare bugetară pe programe;

b) asigură asistenţa de specialitate în procesul de formulare a documentelor de politici publice, precum şi asistenţa necesară parcurgerii etapelor premergătoare elaborării Planului strategic al ministerului;

c) elaborează, în colaborare cu celelalte structuri ale aparatului central, instituţii şi agenţii subordonate sau aflate în coordonarea ministerului, forma finală a documentelor de politici publice, documentelor de planificare strategică şi planificare bugetară, precum şi a altor instrumente manageriale;

d) acordă asistenţă de specialitate şi sprijin autorităţilor administraţiei publice locale în procesul de adoptare şi dezvoltare a sistemului politicilor publice la nivel local;

e) elaborează, în colaborare cu fiecare grup de lucru sectorial, planurile strategice pe sectoarele de activitate ale ministerului şi planurile de acţiune pentru implementarea acestora;

f) elaborează, pe baza planurilor strategice sectoriale, forma integrată a Planului strategic al Ministerului Administraţiei şi Internelor şi a Planului de acţiune pentru implementarea Planului strategic al Ministerului Administraţiei şi Internelor;

g) identifică oportunităţi de finanţare în vederea elaborării şi implementării de proiecte care să contribuie la întărirea capacităţii administrative a ministerului şi autorităţilor administraţiei publice locale, elaborează cererile de finanţare şi asigură implementarea proiectelor finanţate din sursele financiare identificate;

h) participă la elaborarea punctelor de vedere referitoare la proiectele actelor normative trimise Unităţii pentru formularea de propuneri şi observaţii, în domeniul de competenţă al Unităţii;

i) participă cu reprezentanţi în cadrul secretariatului tehnic al consiliilor interministeriale coordonate de Ministerul Administraţiei şi Internelor, constituite conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 750/2005, cu modificările şi completările ulterioare;

j) participă la pregătirea datelor şi documentelor necesare ministrului administraţiei şi internelor pentru activităţile desfăşurate la Guvern, în domeniul de competenţă al Unităţii;

k) participă la elaborarea proiectelor de acte normative cu caracter intern, care reglementează activitatea specifică domeniului de competenţă al Unităţii;

l) asigură colaborarea permanentă cu structurile de politici publice din celelalte ministere;

m) asigură respectarea prevederilor legale privind multiplicarea, difuzarea, retragerea şi distrugerea documentelor clasificate.

SECŢIUNEA a 2-a

Atribuţiile Compartimentului implementare şi monitorizare proceduri de elaborare a propunerilor de politici publice

Art. 16. - Compartimentul implementare şi monitorizare proceduri de elaborare a propunerilor de politici publice are următoarele obiective derivate din obiectivele generale ale Unităţii:

a) creşterea eficienţei şi eficacităţii activităţilor de elaborare, monitorizare şi evaluare a documentelor de politici publice elaborate la nivelul ministerului, prin asigurarea de consultanţă în acest domeniu structurilor de specialitate;

b) asigurarea transparenţei decizionale pe timpul derulării procedurilor de elaborare a documentelor de politici publice;

c) eficientizarea procesului de fundamentare a variantelor de soluţionare prezentate în documentele de politici publice elaborate la nivelul ministerului, în vederea creşterii eficienţei actului decizional;

d) gestionarea procedurilor de consultare între structurile ministerului şi celelalte instituţii ale administraţiei publice pe timpul procesului de elaborare, monitorizare şi evaluare a documentelor de politici publice;

e) corelarea activităţii de elaborare a documentelor de politici publice cu obiectivele precizate în documentele de planificare strategică şi planificare bugetară pe bază de programe;

f) elaborarea şi implementarea procedurilor de monitorizare şi evaluare a documentelor de politici publice elaborate la nivelul ministerului.

Art. 17. - Compartimentul implementare şi monitorizare proceduri de elaborare a propunerilor de politici publice are următoarele atribuţii specifice:

a) implementează la nivelul ministerului ansamblul de metode şi proceduri de formulare a documentelor de politici publice;

b) elaborează proceduri şi metodologii pentru monitorizarea şi evaluarea documentelor de politici publice care se derulează la nivelul ministerului;

c) asigură asistenţă de specialitate fiecărui grup de lucru implicat în procesul de elaborare a unui document de politică publică;

d) îndeplineşte rolul de mediator între grupurile de lucru implicate în procesul de elaborare a documentelor de politică publică;

e) efectuează studii şi analize privind variantele de soluţionare recomandate prin documentele de politici publice ce se impun a fi formulate şi implementate, în domeniul de competenţă al Ministerului Administraţiei şi Internelor, în concordanţă cu prevederile Programului de guvernare şi Planului strategic al ministerului;

f) colaborează cu structurile de specialitate şi cu Direcţia generală financiară pentru fundamentarea corectă a variantelor de politici publice;

g) facilitează comunicarea în cadrul procesului de analiză, formulare şi implementare a variantelor de soluţionare precizate în documentele de politici publice;

h) acordă consultanţă structurilor ministerului cu privire la implementarea standardelor şi procedurilor de formulare a documentelor de politici publice;

i) analizează calitatea procesului politicilor publice prin monitorizarea aplicării standardelor şi procedurilor privind elaborarea şi implementarea documentelor de politici publice;

j) desfăşoară activităţi privind planificarea documentelor de politici publice, în conformitate cu actele normative în vigoare;

k) propune, după caz, organizarea unor întâlniri periodice cu personalul de conducere al structurilor ministerului, în vederea informării acestuia asupra priorităţilor din documentele de politici publice;

l) sintetizează analizele, studiile şi rapoartele privind impactul aplicării documentelor de politici publice şi propune, după caz, factorilor de decizie ai ministerului variante şi modalităţi de implementare a corecţiilor ce se impun;

m) propune publicarea pe pagina de internet a ministerului a unor informaţii relevante despre activitatea proprie, precum şi a documentelor de politici publice supuse consultării;

n) organizează şedinţe de informare şi dezbatere, precum şi seminarii cu factorii implicaţi în procesul de formulare şi implementare a documentelor de politici publice;

o) cooperează, în domeniul politicilor publice, cu Direcţia de politici publice din cadrul Secretariatului General al Guvernului şi cu celelalte structuri de politici publice din cadrul celorlalte ministere;

p) elaborează şi prezintă, ori de câte ori este nevoie, prin directorul Unităţii, Colegiului ministerului analize, studii şi informări pe probleme din sfera sa de activitate;

q) participă la elaborarea documentelor de evaluare şi analiză la nivel instituţional, în domeniul propriu de competenţă;

r) desfăşoară activităţi de coordonare, îndrumare şi control la structurile centrale şi teritoriale în domeniile de competenţă.

SECŢIUNEA a 3-a

Atribuţiile Compartimentului coordonare proceduri de elaborare a propunerilor de politici publice

Art. 18. - Compartimentul coordonare proceduri de elaborare a propunerilor de politici publice are următoarele obiective derivate din obiectivele generale ale Unităţii:

a) creşterea eficienţei şi eficacităţii activităţilor de elaborare, monitorizare şi evaluare a propunerilor de politici publice iniţiate de autorităţile administraţiei publice locale;

b) asigurarea sprijinului în procesul transparenţei decizionale pe timpul derulării procedurilor de elaborare a propunerilor de politici publice;

c) acordarea de consultanţă autorităţilor administraţiei publice locale pentru fundamentarea variantelor de soluţionare prezentate în propunerile de politici publice;

d) gestionarea procedurilor de consultare între structurile ministerului şi autorităţile administraţiei publice locale pe timpul procesului de elaborare, monitorizare şi evaluare a propunerilor de politici publice;

e) asigurarea de consultanţă în elaborarea şi implementarea procedurilor de evaluare şi monitorizare a propunerilor de politici publice elaborate de autorităţile administraţiei publice locale.

Art. 19. - Compartimentul coordonare proceduri de elaborare a propunerilor de politici publice are următoarele atribuţii specifice:

a) asigură consultanţă de specialitate autorităţilor administraţiei publice locale pentru implementarea ansamblului de metode şi proceduri de formulare a propunerilor de politici publice;

b) elaborează proceduri şi metodologii pentru monitorizarea şi evaluarea propunerilor de politici publice care se derulează la nivelul autorităţilor administraţiei publice locale;

c) facilitează comunicarea în cadrul procesului de analiză, formulare şi implementare a variantelor de soluţionare precizate în propunerile de politici publice;

d) acordă consultanţă de specialitate autorităţilor administraţiei publice locale şi facilitează activitatea de comunicare între structurile administraţiei publice locale şi structurile Ministerului Administraţiei şi Internelor;

e) analizează calitatea procesului politicilor publice prin monitorizarea aplicării standardelor şi procedurilor privind elaborarea şi implementarea propunerilor de politici publice;

f) propune, după caz, organizarea unor întâlniri periodice cu reprezentanţii autorităţilor administraţiei publice locale în scopul identificării problematicii apărute în procesul de elaborare a propunerilor de politici publice;

g) elaborează şi prezintă Colegiului ministerului, ori de câte ori este nevoie, prin directorul Unităţii, analize, studii şi informări pe probleme din sfera sa de activitate;

h) participă la elaborarea documentelor de evaluare şi analiză la nivel instituţional, în domeniul de competenţă al Unităţii;

i) desfăşoară activităţi de sprijin şi îndrumare la structurile administraţiei publice locale în domeniile de competenţă.

SECŢIUNEA a 4-a

Atribuţiile Compartimentului planificare strategică, monitorizare şi evaluare

Art. 20. - Compartimentul planificare strategică, monitorizare şi evaluare are următoarele obiective derivate din obiectivele generale ale Unităţii:

a) creşterea eficienţei şi eficacităţii activităţii de elaborare, implementare şi evaluare a documentelor de planificare strategică, la nivelul ministerului;

b) eficientizarea procesului de fundamentare a documentelor de planificare strategică, în vederea creşterii eficienţei actului managerial;

c) îmbunătăţirea sistemului de consultare între structurile ministerului şi armonizarea interministerială a documentelor de planificare strategică, la recomandarea Secretariatului General al Guvernului;

d) corelarea activităţilor de planificare strategică cu cele de planificare bugetară pe bază de programe şi planificare a documentelor de politici publice;

e) elaborarea şi implementarea procedurilor de evaluare şi monitorizare a modului de îndeplinire a obiectivelor prevăzute în documentele de planificare strategică.

Art. 21. - Compartimentul planificare strategică, monitorizare şi evaluare are următoarele atribuţii specifice:

a) gestionează ansamblul activităţilor de planificare strategică şi elaborează metodologii vizând îmbunătăţirea procesului de planificare strategică la nivelul ministerului;

b) asigură asistenţă de specialitate fiecărui grup de lucru sectorial implicat în procesul de elaborare a planurilor strategice pe sectoarele de activitate ale ministerului, pentru parcurgerea etapelor precizate în Metodologia de lucru privind planificarea strategică şi planificarea bugetară pe programe (realizarea analizelor sectoriale, definirea obiectivelor, identificarea activităţilor, stabilirea indicatorilor);

c) elaborează, în colaborare cu fiecare grup de lucru sectorial, forma finală a planurilor strategice pe sectoarele de activitate ale ministerului şi a planurilor de acţiune pentru implementarea acestora, care vor fi transmise factorului de decizie pe sectorul de activitate respectiv, în vederea aprobării;

d) elaborează forma integrată a Planului strategic al Ministerului Administraţiei şi Internelor, pe baza planurilor strategice sectoriale, pe care o transmite spre informare Secretariatului General al Guvernului şi Ministerului Finanţelor Publice şi spre aprobare ministrului administraţiei şi internelor;

e) elaborează forma integrată a Planului de acţiune pentru implementarea Planului strategic al Ministerului Administraţiei şi Internelor;

f) propune publicarea pe pagina de internet a ministerului a Planului strategic al Ministerului Administraţiei şi Internelor;

g) execută activitatea de monitorizare a modului în care sunt implementate planurile strategice sectoriale (urmărind stadiul îndeplinirii obiectivelor, costurile aferente, rezultatele obţinute, motivele neîndeplinirii obiectivelor), întocmind în acest sens rapoarte de evaluare, pe care le prezintă factorilor de decizie pentru fiecare sector de activitate al ministerului;

h) actualizează anual, prin consultarea fiecărui grup de lucru pentru sectoarele de activitate ale ministerului, Planul strategic al Ministerului Administraţiei şi Internelor;

i) actualizează anual Planul de acţiuni pentru implementarea Planului strategic al Ministerului Administraţiei şi Internelor;

j) cooperează cu Direcţia de politici publice din cadrul Secretariatului General al Guvernului în domeniul planificării strategice.

SECŢIUNEA a 5-a

Atribuţiile Compartimentului planificare bugetară pe programe

Art. 22. - Compartimentul planificare bugetară pe programe are următoarele obiective derivate din obiectivele generale ale Unităţii:

a) creşterea eficienţei şi eficacităţii activităţii de planificare bugetară la nivelul ministerului;

b) îmbunătăţirea sistemului de consultare între structurile ministerului şi celelalte instituţii ale administraţiei publice pe timpul procesului de elaborare, monitorizare şi evaluare a programelor bugetare;

c) corelarea activităţilor de planificare bugetară pe bază de programe cu cele de planificare strategică şi planificare a documentelor de politici publice;

d) elaborarea şi implementarea procedurilor de monitorizare şi evaluare a programelor bugetare ale Ministerului Administraţiei şi Internelor.

Art. 23. - Compartimentul planificare bugetară pe programe are următoarele atribuţii specifice:

a) organizează şi derulează activităţi specifice în vederea implementării documentelor de programare bugetară în cadrul Planului strategic al ministerului;

b) colaborează cu Serviciul buget din cadrul Direcţiei generale financiare în vederea corelării resurselor financiare alocate programelor bugetare ale Ministerului Administraţiei şi Internelor cu obiectivele din Planul strategic al ministerului;

c) urmăreşte compatibilitatea dintre indicatorii de performanţă din cadrul programelor bugetare ale Ministerului Administraţiei şi Internelor şi rezultatele politicilor publice;

d) acordă asistenţă de specialitate structurilor aflate în subordinea directă a fiecărui secretar de stat în funcţie de domeniul de activitate pentru elaborarea programelor bugetare multianuale;

e) execută activitatea de monitorizare şi evaluare a indicatorilor de performanţă stabiliţi în Planul strategic al Ministerului Administraţiei şi Internelor, elaborând în acest sens rapoarte privind stadiul realizării acestora, pe care le prezintă factorilor de decizie;

f) asigură asistenţă de specialitate reprezentanţilor grupului de lucru sectorial implicat în procesul de elaborare a planurilor strategice pe sectoarele de activitate ale ministerului, pentru parcurgerea etapelor precizate în metodologia privind procesul planificării bugetare pe programe (definirea programelor bugetare, a obiectivelor, identificarea activităţilor, stabilirea indicatorilor de performanţă);

g) colaborează cu Serviciul buget din cadrul Direcţiei generale financiare a Ministerului Administraţiei şi Internelor, în vederea analizării bugetului pe programe al ministerului pentru anul financiar corespunzător anului de plan şi, orientativ, pentru anii următori;

h) analizează documentele de politici publice din punct de vedere al impactului financiar al fiecărei variante de soluţionare din documentele de politici publice;

i) desfăşoară activităţi de coordonare, îndrumare şi evaluare a activităţilor structurilor centrale şi teritoriale în domeniile de competenţă.

CAPITOLUL VI

Dispoziţii finale

Art. 24. - Unitatea îşi desfăşoară activitatea pe baza prevederilor prezentului regulament de organizare şi funcţionare.

Art. 25. - Personalul încadrat în Unitate este obligat să cunoască şi să aplice întocmai prevederile prezentului regulament, în părţile care îl privesc.

Art. 26. -Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul regulament.

ANEXA Nr. 1 la regulament

ORGANIGRAMA

Unităţii de politici publice

ANEXA Nr. 2*) la regulament

DIAGRAMA DE RELAŢII

a Unităţii de politici publice

*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.

ANEXA Nr. 3 la regulament

FISA POSTULUI

A. Identificarea postului

1. Compartimentul: Unitatea de politici publice

2. Denumirea şi codul postului: director

3. Poziţia postului în statul de organizare: 1

4. Punctajul postului: minim = 4,3; maxim = 5,00; mediu = 4,65

5. Relaţii cu alte posturi:

5.1. ierarhice:

• se subordonează nemijlocit secretarului de stat pentru reforma în administraţia publică;

• este şef direct al întregului personal din cadrul Unităţii de politici publice (Unitatea);

• coordonează şi îndrumă nemijlocit activităţile compartimentelor Unităţii;

5.2. funcţionale:

• colaborează cu şefii unităţilor din aparatul central al Ministerului Administraţiei şi Internelor şi structurilor subordonate sau aflate în coordonarea Ministerului Administraţiei şi Internelor;

5.3. de cooperare:

• cu autorităţile administraţiei publice centrale de specialitate, atât în domeniul planificării strategice şi al programării bugetare, cât şi pe linia elaborării şi implementării politicilor publice în domeniile ordine, siguranţă publică şi administraţie publică;

• cu autorităţile administraţiei publice centrale de specialitate şi autorităţile administraţiei publice locale pentru îndeplinirea atribuţiilor în comun;

5.4. de control:

• coordonează procesul de evaluare şi monitorizare a modului în care sunt implementate măsurile stabilite în documentele de politici publice de către structurile Ministerului Administraţiei şi Internelor, permanent, şi în cadrul echipelor de control, la ordin;

• coordonează procesul de evaluare şi monitorizare a modului în care sunt implementate măsurile stabilite în documentele de planificare strategică şi planificare bugetară pe bază de programe de către structurile Ministerului Administraţiei şi Internelor, permanent, şi în cadrul echipelor de control, la ordin;

• coordonează activităţile de control, precum şi pe cele de sprijin şi îndrumare, executate la structurile Ministerului Administraţiei şi Internelor, pe liniile de responsabilitate ale Unităţii.

6. Definirea sumară a atribuţiilor postului: gestionează managementul resurselor umane ale Unităţii, asigură managementul activităţilor specifice de politici publice, planificare strategică şi planificare bugetară pe bază de programe, precum şi managementul implementării proiectelor, conform prevederilor actelor normative în vigoare şi regulamentului de organizare şi funcţionare aprobat de ministrul administraţiei şi internelor.

B. Cerinţele postului

1. Categoria de personal ce poate ocupa postul: personal contractual

2. Gradul profesional necesar ocupantului postului: gradul IA

3. Pregătirea necesară ocupantului postului:

3.1. pregătire de bază: studii superioare de lungă durată, cu diplomă de licenţă, în domeniul ştiinţelor administrative, sociale sau politice;

3.2. pregătire de specialitate: studii universitare de masterat sau studii postuniversitare în domeniul management ori administraţie publică;

3.3. cunoştinţe: cultură generală, cunoştinţe generale cu privire la sistemul de formulare şi implementare a documentelor de politici publice şi a documentelor de planificare la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor;

3.4. limbi străine: citit/scris/vorbit: o limbă de circulaţie internaţională - bine.

4. Experienţă:

4.1. în muncă: 5 ani;

4.2. în specialitate: 3 ani;

4.3. managerială: 1 an;

4.4. perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 6 luni.

5. Aptitudini şi abilităţi necesare:

• aptitudini de conducere (organizatorice, decizionale, de coordonare şi control), spirit de observaţie, de negociere, de cooperare: dezvoltare foarte bună;

• poate să lucreze sub presiunea timpului;

• posedă cultură de specialitate şi generală;

• are gândire analitică şi conceptuală bună;

• disponibilitate pentru dialog şi negocieri;

• poate să desfăşoare activităţi în condiţii de supervizare redusă;

• utilizarea tehnicii informatice şi a aplicaţiilor MS Office: dezvoltare foarte bună.

6. Atitudini necesare/comportament solicitat:

• conduită morală: foarte bună;

• spirit de iniţiativă: dezvoltare foarte bună;

• capacitatea de lucru în echipă: dezvoltare foarte bună;

• imaginaţie, previziune, flexibilitate, claritatea ideilor;

• pasiune, receptivitate faţă de nou, perspicacitate, stabilitate emoţională;

• flexibilitate în gândire: dezvoltare foarte bună;

• perseverenţă: dezvoltare foarte bună;

• exigenţă: dezvoltare foarte bună;

• spirit de autodepăşire de sine şi de perfecţionare: dezvoltare foarte bună;

• spirit de autodisciplină: dezvoltare foarte bună;

• capacitate de organizare: dezvoltare foarte bună;

• supleţe intelectuală şi comportamentală: dezvoltare foarte bună;

• fermitate, perseverenţă, independenţă şi stabilitate: dezvoltare foarte bună.

7. Parametri privind starea sănătăţii somatice: apt medical pentru funcţia de conducere.

8. Trăsături psihice şi de personalitate: apt psihologic pentru funcţia de conducere.

C. Condiţii specifice de muncă

1. Locul de muncă: sediul Ministerului Administraţiei şi Internelor.

2. Deplasări curente: conform planurilor, programelor şi ordinelor ministrului administraţiei şi internelor.

3. Condiţii de muncă: expunere la radiaţii electromagnetice; încadrarea condiţiilor corespunzătoare locului de muncă şi activităţilor se face potrivit dispoziţiilor actelor normative în vigoare.

4. Riscuri implicate de post: stres, afectarea stării fizice generale din cauza radiaţiilor electromagnetice.

5. Compensări:

• indemnizaţie de conducere;

• sporuri şi alte compensări acordate conform dispoziţiilor actelor normative în vigoare.

D. Descrierea sarcinilor, îndatoririlor şi responsabilităţilor postului

1. Sarcini şi îndatoriri:

1.1. munca de fiecare zi:

• coordonează şi conduce principalele activităţi planificate, asigură soluţionarea lucrărilor Unităţii în termenele prevăzute de actele normative în vigoare;

1.2. săptămânal:

• desfăşoară şedinţe de lucru cu personalul Unităţii;

• urmăreşte îndeplinirea obiectivelor şi activităţilor planificate;

1.3 anual:

• pregăteşte şi susţine raportul de evaluare al Unităţii;

• coordonează activitatea de evaluare anuală a personalului Unităţii;

1.4. ocazional:

• prezintă rapoarte şi informări pe probleme de specialitate ale Unităţii, în şedinţele Colegiului Ministerului Administraţiei şi Internelor;

• coordonează, la ordin, elaborarea unor studii şi cercetări de specialitate în vederea descoperirii eventualelor disfuncţionalităţi în implementarea documentelor de politici publice, documentelor de planificare strategică şi planificare bugetară pe bază de programe la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor;

• coordonează elaborarea procesului de monitorizare şi evaluare a stadiului de îndeplinire a obiectivelor şi acţiunilor cuprinse în Planul strategic al Ministerului Administraţiei şi Internelor, pentru prezentarea de informări conducerii şi factorilor de decizie ai ministerului.

2. Atribuţiile postului:

• coordonează implementarea, la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor, a ansamblului de metode şi proceduri de formulare a documentelor de politici publice;

• coordonează monitorizarea şi evaluarea, la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor, a activităţii grupurilor de lucru care sunt implicate în procesul de formulare a documentelor de politici publice, prezentând conducerii ministerului propuneri de îmbunătăţire a activităţii;

• propune, după caz, organizarea unor întâlniri periodice cu şefii structurilor aparatului central al Ministerului Administraţiei şi Internelor şi structurilor subordonate, în vederea informării lor asupra obiectivelor specifice, acţiunilor preconizate, rezultatelor aşteptate, precum şi termenele de îndeplinire a obiectivelor propuse în planurile de acţiune pentru implementarea documentelor aprobate;

• coordonează şi organizează şedinţe de informare şi dezbatere, precum şi seminare cu specialiştii din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor implicaţi în procesul de elaborare şi implementare a documentelor de politici publice, precum şi a planurilor de acţiune pentru implementarea acestora;

• coordonează activitatea de elaborare a procedurilor pentru evaluarea, din punctul de vedere al resurselor financiare, a eficienţei variantelor de soluţionare din documentele de politici publice;

• coordonează implementarea, la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor, a ansamblului de metode şi proceduri de formulare a documentelor de planificare strategică şi planificare bugetară pe bază de programe;

• coordonează monitorizarea şi evaluarea, la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor, a activităţii grupurilor de lucru care sunt implicate în procesul de formulare a documentelor de planificare strategică şi planificare bugetară pe bază de programe;

• coordonează şi organizează şedinţe de informare şi dezbatere, precum şi seminare cu specialiştii din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor implicaţi în procesul de formulare şi implementare a documentelor de planificare strategică şi planificare bugetară pe bază de programe;

• coordonează elaborarea, monitorizarea şi actualizarea Planului strategic al Ministerului Administraţiei şi Internelor şi a Planului de acţiune pentru implementarea acestuia;

• coordonează elaborarea de informări privind stadiul de îndeplinire a obiectivelor şi acţiunilor din Planul strategic al Ministerului Administraţiei şi Internelor şi din Planul de acţiune pentru implementarea Planului strategic al Ministerului Administraţiei şi Internelor, pentru prezentarea conducerii şi factorilor de decizie ai ministerului;

• coordonează activitatea de elaborare de metodologii vizând îmbunătăţirea procesului de planificare strategică şi planificare bugetară pe bază de programe la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor;

• îndeplineşte toate atribuţiile prevăzute în actele normative, ce decurg din calitatea de funcţionar de securitate al Unităţii.

3. Responsabilităţi:

3.1. responsabilităţi de planificare:

• răspunde din punct de vedere tehnic de elaborarea planurilor strategice sectoriale şi Planului strategic al Ministerului Administraţiei şi Internelor;

• coordonează activităţile de elaborare şi prezintă spre aprobare planurile strategice sectoriale, Planul strategic al Ministerului Administraţiei şi Internelor şi alte documente de politici publice;

3.2. responsabilităţi de raportare:

• prezintă rapoarte şi informări pe probleme de specialitate în şedinţele Colegiului Ministerului Administraţiei şi Internelor;

3.3. atribuţii de lucru cu publicul:

• reprezintă Unitatea în relaţiile cu publicul;

• acordă audienţă persoanelor solicitante;

3.4. luarea deciziilor:

• exercită autoritatea de şef al întregului personal şi ia decizii potrivit competenţelor în toate problemele specifice Unităţii.

E. Standarde de performanţă asociate postului

1. Indicatori cantitativi: verificarea şi avizarea în termen a tuturor lucrărilor realizate la nivelul compartimentelor subordonate.

2 Indicatori calitativi: asigură realizarea eficientă şi la termen a obiectivelor, acţiunilor, măsurilor stabilite şi a lucrărilor, conform prevederilor legale, cerinţelor postului, ordinelor şi dispoziţiilor conducerii Ministerului Administraţiei şi Internelor.

3. Timp: în termenele stabilite de actele normative specifice, precum şi de dispoziţiile şefilor ierarhici.

4. Utilizarea resurselor: antrenează personalul în activităţi de concepţie, analiză şi sinteză, precum şi în luarea deciziilor; dezvoltă spiritul inovativ al subordonaţilor; stimulează la personalul din subordine loialitatea faţă de instituţie şi integritatea morală în toate acţiunile pe care acesta le întreprinde.

5. Mod de realizare: individual şi în echipă; conduce prin exemplul personal; îndrumă, dezvoltă şi antrenează subordonaţii; deleagă din atribuţii personalului aflat în subordine.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 283/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 283 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu