Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 278 din 22 mai 1996

ACT EMIS DE: MINISTERUL APELOR, PADURILOR SI PROTECTIEI MEDIULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 126 din 18 iunie 1996


SmartCity3


    In temeiul art. 12 din Legea nr. 137/1995 privind protectia mediului,
    in baza Hotararii Guvernului nr. 457/1994 privind organizarea si functionarea Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului, a prevederilor Ordinului ministrului apelor, padurilor si protectiei mediului nr. 125/1996 pentru aprobarea Procedurii de reglementare a activitatilor economice si sociale cu impact asupra mediului inconjurator,
    ministrul apelor, padurilor si protectiei mediului emite urmatorul ordin:

    1. Se aproba Regulamentul de atestare pentru elaborarea studiilor de impact asupra mediului si a bilanturilor de mediu, prezentat in anexa A.
    2. Se aproba sarcinile, atributiile, componenta comisiei de atestare, a secretariatului tehnic al acesteia si modelul de certificat de atestare prezentat in anexa B.
    3. Anexele A si B fac parte integranta din prezentul ordin.
    4. Prezentul ordin intra in vigoare dupa 30 de zile de la publicarea lui in Monitorul Oficial al Romaniei.
    5. Directia generala resurse, dezvoltare, relatii internationale si publice raspunde de publicarea Regulamentului de atestare pentru elaborarea studiilor de impact asupra mediului si a bilanturilor de mediu si a anexelor care fac parte integranta din acesta.
    6. Orice dispozitii contrare prevederilor prezentului ordin continute in alte ordine si decizii ale Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului se anuleaza.

                      Ministrul apelor,
                      padurilor si
                      protectiei mediului,
                      Aurel Constantin Ilie

    ANEXA A

                             REGULAMENT
de atestare pentru elaborarea studiilor de impact asupra mediului si a bilanturilor de mediu

    1. Prevederi generale

    1.1. Autoritate
    Prezentul regulament se emite in conformitate cu prevederile art. 12 alin. 2 si ale art. 64 lit. f) din Legea nr. 137/1995 privind protectia mediului (numita in continuare LPM) de catre autoritatea centrala pentru protectia mediului (numita in continuare ACPM), si in baza prevederilor pct. 9.2. al Procedurii de reglementare a activitatilor economice si sociale cu impact asupra mediului inconjurator, aprobata prin Ordinul ministrului apelor, padurilor si protectiei mediului nr. 125/1996. Prezentul regulament poate fi modificat numai de catre ACPM prin ordin al ministrului apelor, padurilor si protectiei mediului.
    1.2. Scopul
    Acest regulament stabileste procedura pentru atestarea unitatilor specializate, a persoanelor juridice si a persoanelor fizice (numite in continuare parti), in vederea efectuarii evaluarilor impactului asupra mediului (numite in continuare EIM) si a bilanturilor de mediu (numite in continuare BM) in conformitate cu prevederile LPM.
    1.3. Definitii
    Cuvintele si expresiile folosite in prezentul regulament vor avea intelesul lor comun si obisnuit, daca nu sunt definite altfel in Codul civil, in LPM sau in acest regulament:
    - atestare - acreditarea partilor pentru executarea EIM si a BM, in baza prezentului regulament;
    - certificat de atestare - un atestat valabil o perioada de 2 ani, care se acorda ca dovada a atestarii unei parti in baza prezentului regulament;
    - formular de cerere de promovare - formularul folosit de o persoana fizica care doreste sa obtina un grad superior de atestare pentru efectuarea BM;
    - formular de cerere de reinnoire - formularul transmis unei parti atestate inainte de expirarea certificatului de atestare anterior;
    - nivel - unul dintre cele trei categorii de atestare a persoanelor fizice ca experti in BM, care sunt: expert-asistent in BM, expert-asociat in BM si expert-principal in BM;
    - parte - o persoana juridica sau fizica ce solicita atestarea in baza prezentului regulament;
    - unitati specializate - institute de cercetare, proiectare, de invatamant superior, care desfasoara activitati in domeniul mediului. In intelesul prezentului regulament, unitatile specializate vor fi tratate ca persoane juridice.
    1.4. Partile care executa EIM si BM
    1.4.1. - In vederea autorizarii in domeniul mediului conform Ordinului ministrului apelor, padurilor si protectiei mediului nr. 125/1996, numai EIM si BM efectuate de parti atestate vor fi luate in considerare de catre autoritatile de mediu din Romania.
    1.4.2. - Partile care executa EIM sau BM trebuie sa fie independente juridic de entitatea care realizeaza proiectul.
    1.4.3. - Partile care executa EIM sau BM pot fi din afara Romaniei, daca sunt atestate conform prezentului regulament sau daca prezinta un certificat de atestare recunoscut de catre Comisia de atestare (numita in continuare CA).
    1.5. Domeniul si metodologia EIM si BM
    1.5.1. - Metodologia care se va folosi in executarea EIM si continutul lor general vor respecta prevederile anexei nr. 4 la Procedura de reglementare a activitatii economice si sociale cu impact asupra mediului inconjurator, aprobata prin Ordinul ministrului apelor, padurilor si protectiei mediului nr. 125/1996.
    1.5.2. - Metodologia care se va folosi in executarea BM si continutul lor general vor respecta prevederile anexei nr. 10 la Procedura de reglementare a activitatii economice si sociale cu impact asupra mediului inconjurator, aprobata prin Ordinul ministrului apelor, padurilor si protectiei mediului nr. 125/1996.
    1.6. Responsabilitatile generale ale partilor care executa EIM si BM
    1.6.1. - Responsabilitatea pentru corectitudinea EIM si a BM va fi a partii care a incheiat contractul de executare a EIM sau a BM cu titularul activitatii.
    1.6.2. - Titularul activitatii raspunde de autenticitatea informatiilor pe care le furnizeaza pentru elaborarea EIM sau a BM.

    2. Comisia de atestare (CA)

    2.1. Infiintarea CA
    Comisia de atestare si Secretariatul tehnic al acesteia se vor infiinta si se vor stabili prin ordin al ministrului apelor, padurilor si protectiei mediului. Certificatul de atestare va fi eliberat de CA.

    3. Atestarea persoanelor fizice pentru BM

    3.1. Sistemul pe trei niveluri
    3.1.1. - Pentru persoanele fizice care sunt atestate ca experti in BM vor exista trei niveluri de expertiza. Persoanele fizice atestate pentru nivelul cu cea mai mica expertiza, clasificate astfel de CA, se vor numi experti-asistenti in BM. Persoanele fizice atestate pentru nivelul de expertiza medie, clasificate astfel de CA, se vor numi experti-asociati in BM. Persoanele fizice atestate pentru nivelul cu cea mai mare expertiza, clasificate astfel de CA, se vor numi experti principali in BM.
    3.1.2. - Fiecare persoana fizica ce solicita certificat de atestare pentru BM va fi repartizata initial unuia dintre cele trei niveluri mentionate in sectiunea 3.1.1 pe baza calificarilor sale tehnice si profesionale, a apartenentei la organisme profesionale, a instruirii in domenii legate de BM si a experientei personale legate de BM. Aceste patru elemente vor fi punctate dupa sistemul descris in anexa nr. 1 la prezentul regulament, iar punctajul adunat de la toate cele patru elemente va defini, in faza initiala, nivelul la care persoana este repartizata de catre CA.
    3.2. Examinarea persoanelor fizice
    3.2.1. - Repartizarea initiala a persoanelor fizice pe anumite niveluri, conform calculului descris in sectiunea 3.1.2. si in anexa nr. 1 la prezentul regulament, va fi supusa modificarii sau confirmarii in functie de rezultatele unor examinari cu caracter obligatoriu. Examinarile vor fi diferite pentru fiecare dintre cele trei niveluri de atestare, avand forma cea mai simpla pentru cel mai mic nivel si forma cea mai complexa pentru cel mai inalt nivel.
    3.2.2. - Structura si continutul examinarilor vor fi stabilite de CA si se vor aplica tuturor persoanelor fizice care solicita atestarea pentru BM. Examinarile vor fi de tip grila.
    3.3. Punctajul combinat acordat solicitantilor
    3.3.1 - Rezultatele examinarilor vor fi folosite de CA pentru a modifica evaluarea initiala a persoanelor fizice care solicita atestarea, acolo unde se considera necesar.
    3.3.2 - Rezultatele combinate din sistemul de punctaj descris in sectiunea 3.1.2. si din examinari vor stabili nivelul de atestare atribuit persoanei fizice de catre CA.
    3.4. Procedura pentru atestarea expertilor BM
    3.4.1. - Procedura de solicitare a atestarii pentru persoanele fizice este descrisa in anexa nr. 2 la prezentul regulament.
    3.4.2. - Solicitantul va transmite la CA formularul completat si semnat, insotit de anumite documente care vor include, acolo unde este cazul, urmatoarele:
    a) formularul de cerere semnat, cu toate sectiunile completate corespunzator si in totalitate;
    b) copii de pe toate certificatele/diplomele de studii mentionate in formularul completat;
    c) copii de pe certificatele de apartenenta la organizatii tehnice ori profesionale sau de pe alte documente care atesta aceasta apartenenta;
    d) copii de pe certificate sau de pe alte documente care demonstreaza frecventarea de catre solicitant a cursurilor de instruire mentionate in formularul de cerere, precum si nivelul tehnic si durata acestor cursuri de instruire;
    e) acolo unde este posibil, documente care sa dovedeasca finalizarea BM si a studiilor conexe mentionate in sectiunea din formularul de cerere referitoare la experienta anterioara, prin emiterea unui act de reglementare;
    f) dovada achitarii taxei de solicitare.
    3.4.3. - CA va inregistra cererea in baza de date privind atestarea si va atribui solicitantului un numar de cod care va fi evidentiat in aceasta. CA va verifica formularul de cerere pentru a se asigura ca toate sectiunile relevante sunt completate. Daca exista probleme privind informatiile furnizate in formular, CA va returna solicitantului formularul si va solicita informatii suplimentare asupra sectiunilor respective.
    3.4.4. - Daca formularul a fost completat corect, CA va aloca solicitantilor punctajul initial, pe baza unui sistem care ia in considerare calificarile, apartenenta la organizatii profesionale, cursuri de instruire absolvite de solicitant si experienta anterioara in domeniul BM sau in domenii strans inrudite (anexa nr. 1 la prezentul regulament). Punctele alocate fiecarui solicitant vor fi introduse in baza de date privind atestarea. Cand punctajul calculat de CA este insuficient precalificarii solicitantului pentru oricare dintre nivelurile de atestare pentru BM, CA va informa solicitantul asupra acestui fapt si ii va solicita sa revina cu cererea la o data ulterioara, dupa ce va fi acumulat experienta suplimentara in domenii conexe BM.
    3.4.5. - CA va precalifica solicitantul, daca punctajul calculat este suficient pentru a aprecia ca indreptatita considerarea solicitantului pentru un anumit nivel de atesta pentru BM. Pe aceasta baza, CA va invita solicitantul sa aleaga o data de examinare, oferindu-i posibilitatea de a alege din trei date de sustinere a examinarii. Daca solicitantul nu se prezinta la data de examinare aleasa, procesul de solicitare a atestarii trebuie luat de la inceput. Faza de examinare a procesului de atestare este descrisa in anexa nr. 2 la prezentul regulament.
    3.4.6. - CA va puncta rezultatele examinarii si va introduce punctajul in baza de date privind atestarea.
    3.4.7. - CA va calcula punctajul combinat ce va fi alocat solicitantului, adunand 75% din punctajul calculat conform descrierii din sectiunea 3.1.2. si 25 % din punctajul realizat de solicitant la examinare. Punctajul combinat rezultat va stabili nivelul la care va fi atestat solicitantul si va fi introdus de CA in baza de date privind atestarea.
    3.4.8. - Daca solicitantul nu a reusit sa realizeze punctajul combinat necesar atestarii, CA va instiinta solicitantul in acest sens si ii va solicita sa revina cu cererea la o data ulterioara, dupa ce va fi acumulat experienta suplimentara in domenii conexe BM.
    3.4.9. - Daca solicitantul a realizat un punctaj suficient atestarii la unul dintre niveluri, CA va emite solicitantului certificatul de atestare. Acesta va fi semnat de un reprezentant al conducerii Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului si va fi transmis solicitantului spre a-i folosi drept dovada a atestarii. La primirea certificatului de atestare, solicitantul va deveni expert atestat in BM la anumit nivel.
    3.4.10. - Expertul atestat in BM va include o copie de pe certificatul de atestare in toate rapoartele de BM pe care le realizeaza dupa atestarea sa, in perioada in care certificatul de atestare este in vigoare.
    3.5. Procedura de reinnoire
    3.5.1. - Procedura de reinnoire este descrisa in termeni generali in anexa nr. 2 la prezentul regulament. Cand un certificat de atestare a implinit 22 de luni (si anume, cu doua luni inainte de expirare), CA va transmite expertului atestat in BM un formular de cerere de reinnoire. Expertul atestat va completa formularul si il va returna la CA. Formularul de cerere de reinnoire completat trebuie primit cu cel putin o luna inainte de data expirarii certificatului de atestare existent, daca expertul atestat doreste reinnoirea lui inainte de expirarea certificatului de atestare anterior.
    3.5.2. - CA va inregistra cererea de reinnoire in baza de date privind atestarea si va verifica formularul de cerere de reinnoire pentru a se asigura ca s-au completat corect toate sectiunile importante ale acestuia. Daca exista probleme privind informatiile furnizate in formular, CA va returna expertului atestat formularul, solicitandu-i informatii suplimentare asupra sectiunilor respective. Este de datoria celui care solicita reinnoirea sa completeze corect si in totalitate formularul de cerere de reinnoire, astfel incat sa nu se depaseasca termenul de valabilitate a certificatului de atestare.
    3.5.3. - Daca formularul de cerere de reinnoire este completat corect, CA il va lua in considerare pentru reinnoirea certificatului de atestare. In situatia in care nu se considera indreptatita acordarea reinnoirii datorita experientei insuficiente in anii anteriori sau datorita altor aspecte legate de calitatea BM executate de expertul atestat, CA va instiinta pe expertul atestat asupra aspectelor relevante si asupra deciziei de a nu reinnoi certificatul de atestare a acestuia.
    3.5.4. - Cand reinnoirea se considera indreptatita, CA va pregati un nou certificat de atestare. Acesta va fi semnat de un reprezentant al conducerii Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului si va fi transmis expertului atestat spre a-i folosi drept dovada a reinnoirii certificatului de atestare care, de asemenea, va fi introdus de CA in baza de date privind atestarea.
    3.5.5. - Expertul atestat va include o copie de pe certificatul de atestare reinnoit (in vigoare) in toate rapoartele BM pe care le intocmeste dupa atestarea sa in perioada in care acest certificat de atestare reinnoit ramane valabil.
    3.5.6. - Procedura de reinnoire va fi reinceputa cand certificatul de atestare a implinit 22 de luni de valabilitate, dupa cum se mentioneaza in sectiunea 3.5.1. de mai sus. In aceasta maniera, certificatul de atestare va fi supus reinnoirii la fiecare 24 de luni.
    3.5.7. - Daca certificatul de atestare expira sau nu este reinnoit din oricare motiv, expertul atestat poate finaliza BM existente, care au fost contractate inainte de data expirarii valabilitatii, daca CA nu decide altfel. In orice situatie, expertul atestat nu va putea insa contracta lucrari noi de BM ulterior expirarii valabilitatii certificatului de atestare.
    3.5.8. - Persoanele fizice care sunt atestate pentru executarea BM vor trebui sa sustina un examen de reinnoire a atestarii la fiecare 6 ani (calculati de la data initiala a atestarii lor), presupunand ca atestarea a continuat fara intrerupere.
    3.6. Cereri de admitere la un nivel superior de atestare pentru BM
    3.6.1. - Procedura pentru cererea unui expert atestat de a trece la un nivel superior de atestare va fi in general similara celei pentru atestarea initiala. Daca un expert atestat doreste sa solicite analizarea admiterii sale la un nivel superior de atestare, va solicita in scris de la CA un formular de cerere de promovare. CA va transmite acest formular expertului atestat care il va completa cu toate detaliile cerute si il va returna CA.
    3.6.2. - CA va inregistra cererea de promovare in baza de date privind atestarea si va verifica formularul de cerere pentru a se asigura ca s-au completat corect toate sectiunile importante ale acestuia. Daca exista probleme privind informatiile furnizate in formularul de cerere de promovare, CA va returna solicitantului formularul, solicitandu-i informatii suplimentare asupra sectiunilor respective.
    3.6.3. - Daca formularul a fost completat corect, CA va aloca solicitantilor promovarii punctajul initial, pe baza unui sistem care ia in considerare calificarile, apartenenta la organisme profesionale, cursurile de instruire absolvite de solicitant si experienta anterioara in domeniul BM sau in domenii strans inrudite (anexa nr. 1 la prezentul regulament). Punctele alocate fiecarui solicitant al promovarii vor fi introduse in baza de date privind atestarea. Cand punctajul calculat de CA este insuficient precalificarii solicitantului pentru un nivel superior de atestare pentru BM, CA va informa solicitantul asupra acestui fapt si ii va solicita sa revina cu cererea de promovare la o data ulterioara, dupa ce va fi acumulat experienta suplimentara in domenii conexe BM.
    3.6.4. - CA va precalifica solicitantul daca punctajul calculat este suficient pentru a aprecia ca indreptatita considerarea solicitantului pentru promovarea la unul dintre nivelurile superioare de atestare pentru BM. Pe aceasta baza, CA va invita solicitantul sa aleaga o data de examinare, oferindu-i posibilitatea de a alege din doua sau mai multe date de sustinere a examinarii.
    3.6.5. - Examinarea va fi de tip grila si va avea loc la data agreata de solicitantul promovarii.
    CA va puncta rezultatul examinarii si va introduce punctajul in baza de date privind atestarea.
    3.6.6. - CA va calcula punctajul combinat ce va fi alocat solicitantului promovarii, adunand 75% din punctajul calculat conform descrierii din sectiunea 3.1.2 si 25% din punctajul realizat de solicitantul promovarii la examinare. Punctajul combinat rezultat va stabili daca solicitantul promovarii este indreptatit sa fie inclus intr-un nivel superior de atestare, iar punctajul combinat va fi introdus de CA in baza de date privind atestarea.
    3.6.7. - Daca solicitantul nu a reusit sa realizeze punctajul combinat necesar promovarii, CA il va instiinta pe solicitant in acest sens si ii va solicita sa revina cu cererea la o data ulterioara, dupa ce va fi acumulat experienta suplimentara in domenii conexe BM.
    3.6.8. - Daca solicitantul a realizat un punctaj suficient promovarii la un nivel superior, CA va emite solicitantului un certificat de atestare. Acesta va fi semnat de un reprezentant al conducerii Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului si va fi transmis solicitantului spre a-i folosi drept dovada a atestarii la un nivel superior. La primirea certificatului de atestare, solicitantul va fi repartizat oficial nivelului superior de atestare.

    4. Atestarea pentru BM a persoanelor juridice

    4.1. Sistemul de atestare a persoanelor juridice
    4.1.1. - Spre deosebire de sistemul prezentat in sectiunea 3 privind persoanele fizice care solicita certificat de atestare pentru BM, va exista doar un singur nivel de expertiza pentru persoanele juridice (inclusiv unitatile specializate) atestate ca fiind capabile sa execute BM. Atestarea acordata se va referi numai la partea solicitanta (persoana juridica sau unitatea specializata) si nu va implica atestarea individuala a nici unuia dintre cei angajati de catre persoana juridica sau de unitatea specializata. Persoanele din cadrul acestor entitati care doresc sa solicite atestarea individuala pot face acest lucru numai prin procesul de atestare aplicabil persoanelor fizice (vezi sectiunea 3 de mai sus).
    4.1.2. - Rationamentul atestarii persoanelor juridice pentru BM va implica luarea in considerare a calificarilor tehnice si profesionale ale personalului lor, apartenenta in bloc sau individuala a personalului acestora la organisme tehnice sau profesionale conexe BM, cursurile de instruire absolvite sau desfasurate de personalul acestora in domenii conexe BM si experienta personala a personalului lor legata de BM. Aceste patru elemente vor fi punctate folosind un sistem ca cel prezentat in anexa nr. 1 la prezentul regulament, iar un punctaj cumulat suficient de mare din toate cele patru elemente va precalifica persoana juridica pentru atestare (vezi sectiunea 4.2 de mai jos).
    4.2. Interviul persoanelor juridice in vederea atestarii pentru BM
    4.2.1. - Precalificarea initiala a persoanelor juridice pentru BM poate fi supusa modificarii sau confirmarii pe baza rezultatelor unui interviu care va avea caracter optional.
    4.2.2. - Continutul interviului va fi conceput de CA, iar interviul va fi necesar atunci cand CA are nevoie de clarificarea oricarui aspect inclus de persoana juridica in formularul de cerere. CA va avea asadar dreptul de a decide daca este necesar un interviu pentru persoana juridica ce solicita atestarea.
    4.2.3. - Cand se apreciaza ca nu este necesar un interviu, CA va decide daca persoana juridica este indreptatita la atestarea pentru BM, prin luarea in considerare numai a punctajului descris in sectiunea 4.1.2.
    4.3. Punctajul acordat persoanelor juridice
    4.3.1. - Cand se desfasoara un interviu, rezultatele acestuia vor fi folosite de CA pentru a modifica, acolo unde se considera necesar, evaluarea initiala a persoanei juridice care s-a precalificat pentru atestare. Persoana juridica va fi evaluata pentru rezultatele obtinute la interviu, evaluare care sa reflecte gradul de experienta si profesionalismul acesteia. Aceasta evaluare poate fi folosita pentru a modifica punctajul obtinut conform descrierii din sectiune 4.1.2. Rezultatele modificate din sistemul de punctaj prezentat in sectiunea 4.1.2. si din interviu vor stabili daca persoana juridica va fi atestata sau nu de catre CA pentru executarea BM.
    4.4. Procedura de atestare
    4.4.1. - Procedura de solicitare a atestarii pentru persoanele juridice care doresc sa execute BM este descrisa in anexa nr. 3 la prezentul regulament.
    4.4.2. - Solicitantul va transmite la CA formularul completat si semnat, insotit de anumite documente care vor include, acolo unde este cazul, urmatoarele:
    a) formularul de cerere semnat, cu toate sectiunile completate corespunzator si in totalitate;
    b) copii de pe certificatele/diplomele de studii ale personalului mentionat in formularul completat;
    c) copii de pe certificatele de apartenenta la organizatiile tehnice ori profesionale sau de pe alte documente care atesta aceasta apartenenta a personalului mentionat in formularul completat;
    d) copii de pe certificate sau de pe alte documente care demonstreaza frecventarea de catre personalul mentionat in formularul de cerere a unor cursuri de instruire referitor la BM, precum si nivelul tehnic si durata acestor cursuri de instruire;
    e) documente din partea autoritatii teritoriale pentru protectia mediului (ATPM) care sa dovedeasca finalizarea BM si a studiilor conexe mentionate in sectiunea din formular de cerere privind experienta anterioara prin emiterea unui act de reglementare;
    f) dovada achitarii taxei de solicitare.
    4.4.3. - CA va inregistra cererea in baza de date privind atestarea si va atribui persoanei juridice un numar de cod care va fi evidentiat in baza de date. CA va verifica formularul de cerere pentru a se asigura ca toate sectiunile relevante sunt completate. Daca exista probleme privind informatiile furnizate in formular, CA va returna solicitantului formularul si va solicita informatii suplimentare asupra sectiunilor respective.
    4.4.4. - Daca formularul a fost completat corect, CA va aloca solicitantului punctajul initial, pe baza sistemului mentionat in sectiunea 4.1.2. (vezi si anexa nr. 1 la prezentul regulament). Punctele alocate persoanei juridice vor fi introduse in baza de date privind atestarea. Cand punctajul calculat de CA este insuficient precalificarii solicitantului pentru atestare, CA il va informa pe solicitant asupra acestui fapt si ii va solicita sa revina cu cererea la o data ulterioara, dupa ce va fi acumulat experienta suplimentara in BM sau in domenii conexe.
    4.4.5. - CA va precalifica pe solicitant, daca punctajul calculat este suficient pentru a aprecia ca indreptatita considerarea solicitantului in vederea atestarii pentru BM. In aceasta faza, CA va decide daca este nevoie de un interviu pentru a clarifica aspectele referitoare la expertiza persoanei juridice, conform celor mentionate in formularul de cerere. Daca se considera ca nu este nevoie de interviu, punctajul calculat conform sectiunii 4.1.2 va stabili daca persoana juridica va fi atestata sau nu (vezi sectiunea 4.4.9).
    4.4.6. - Cand se considera ca este nevoie de clarificari, CA il va invita pe solicitant sa aleaga o data de interviu, oferindu-i posibilitatea de a alege din trei date de sustinere a interviului. Faza de interviu a procesului de atestare este descrisa in anexa nr. 3 la prezentul regulament.
    4.4.7. - Cand solicitantul sau CA considera necesar, la interviu poate participa mai mult de un reprezentant al persoanei juridice. Daca solicitantul nu se prezinta la data de interviu aleasa, procedura de solicitare a atestarii trebuie reprogramata. CA va evalua rezultatele prestatiei la interviu si va lua in considerare informatiile furnizate de solicitant asupra capabilitatii totale a persoanei juridice, pentru a modifica, daca este necesar, punctajul initial calculat conform sectiunii 4.4.4 de mai sus. Acest punctaj modificat va defini daca solicitantul va fi atestat sau nu si va fi introdus de CA in baza de date privind atestarea.
    4.4.8. - Daca solicitantul nu a reusit sa realizeze punctajul modificat necesar atestarii, CA il va instiinta pe solicitant in acest sens si va solicita persoanei juridice sa revina cu cererea la o data ulterioara, dupa ce va fi acumulat experienta suplimentara in BM si in domenii conexe.
    4.4.9. - Daca persoana juridica a realizat un punctaj suficient atestarii, CA va emite solicitantului certificatul de atestare (vezi anexa nr. 2 la prezentul regulament). Acesta va fi semnat de un reprezentant al conducerii Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului si va fi transmis persoanei juridice spre a-i folosi drept dovada a atestarii. La primirea certificatului de atestare, solicitantul poate incheia contracte pentru executarea de BM.
    4.4.10. - Persoana juridica va include o copie de pe certificatul de atestare in toate rapoartele de BM pe care le produce dupa atestarea sa, in perioada in care certificatul de atestare este in vigoare.
    4.5 Procedura de reinnoire
    4.5.1. - Procedura de reinnoire este descrisa, in termeni generali, in anexa nr. 3 la prezentul regulament. Cand un certificat de atestare a implinit 22 de luni (si anume, cu doua luni inainte de expirare), CA va transmite persoanei juridice un formular de cerere de reinnoire. Persoana juridica va completa formularul si il va returna la CA. Formularul de cerere de reinnoire completat se va primi cu cel putin o luna inainte de data expirarii certificatului de atestare existent, daca persoana juridica doreste ca reinnoirea sa se faca inainte de expirarea certificatului de atestare anterior.
    4.5.2. - CA va inregistra cererea de reinnoire in baze de date privind atestarea si va verifica formularul de cerere de reinnoire pentru a se asigura ca s-au completat corect toate sectiunile importante ale acestuia. Daca exista probleme privind informatiile furnizate in formular, CA va returna persoanei juridice formularul, solicitandu-i informatii suplimentare asupra sectiunilor respective. Este de datoria celui care solicita reinnoirea sa completeze corect si in totalitate formularul de cerere de reinnoire, astfel incat sa nu se depaseasca termenul de valabilitate a certificatului de atestare.
    4.5.3. - Daca formularul de cerere de reinnoire este completat corect, CA il va lua in considerare pentru reinnoirea atestarii persoanei juridice. In situatia in care nu sa considera indreptatita acordarea reinnoirii datorita experientei insuficiente in anul anterior sau datorita altor aspecte legate de calitatea BM executate de persoana juridica, CA va instiinta persoana juridica asupra aspectelor relevante si a deciziei de a nu reinnoi certificatul de atestare a persoanei juridice.
    4.5.4. - Cand reinnoirea se considera indreptatita, CA pregateste un nou certificat de atestare. Acesta va fi semnat de un reprezentant al conducerii Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului si va fi transmis persoane juridice spre a-i folosi drept dovada a reinnoirii certificatului de atestare, care, de asemenea, va fi introdus de CA in baza de date privind atestarea.
    4.5.5. - Procedura de reinnoire va fi reinceputa cand certificatul de atestare a implinit 22 de luni de valabilitate dupa cum se mentioneaza in sectiunea 4.5.1 de mai sus in aceasta maniera, certificatul de atestare va fi supus reinnoirii la fiecare 24 de luni.
    4.5.6. - Daca certificatul de atestare expira sau nu este reinnoit din oricare motiv, persoana juridica poate finaliza BM existente care au fost contractate inainte de data expirarii valabilitatii, daca CA nu decide altfel. In oricare situatie, persoana juridica nu va putea insa contracta lucrari noi de BM ulterior expirarii valabilitatii certificatului de atestare.

    5. Atestarea persoanelor fizice pentru EIM
    5.1 Sistemul cu un singur nivel de expertiza
    5.1.1. - Spre deosebire de BM, va exista doar un singur nivel de expertiza pentru persoanele fizice care sunt atestate ca fiind capabile sa execute EIM. Persoanele fizice atestate in aceasta maniera vor fi numite evaluatori atestati de impact asupra mediului.
    5.1.2. - Rationamentul atestarii persoanelor fizice pentru EIM va implica luarea in considerare a calificarilor lor tehnice si profesionale, a apartenentei lor la organisme tehnice sau profesionale conexe EIM, a cursurilor de instruire in domenii conexe EIM si a experientei personale legate de EIM. Aceste patru elemente vor fi punctate folosind un sistem ca cel prezentat in anexa nr. 1 la prezentul regulament, iar un punctaj cumulat suficient de mare din toate cele patru elemente va precalifica persoana fizica pentru atestare.
    5.2 Examinarea persoanelor fizice in vederea atestarii pentru EIM
    5.2.1. - Precalificarea initiala a persoanelor fizice pentru studii de EIM va fi supusa modificarii sau confirmarii in functie de rezultatele unei examinari cu caracter obligatoriu.
    5.2.2. - Structura si continutul examinarilor vor fi stabilite de CA si se vor sustine de catre toate persoanele fizice care solicita atestare pentru executarea studiilor de EIM. Examinarea va fi de tip grila.
    5.3 Punctajul acordat
    5.3.1. -  Rezultatele examinarii vor fi folosite de CA pentru a modifica evaluarea initiala a persoanelor fizice care solicita atestarea, acolo unde se considera necesar.
    5 3.2. - Rezultatele combinate din sistemul de punctaj descris in sectiunea 5.1.2 si din examinare vor stabili daca o persoana fizica ar trebui atestata de CA. Rezultatele combinate se vor calcula adunand 75% din punctajul calculat conform descrierii din sectiunea 5.1.2 si 25% din punctajul obtinut din examinare.
    5.4 Procedura de atestare
    5.4.1. - Procedura de solicitare referitoare la persoanele fizice care doresc sa execute EIM este descrisa in anexa nr. 4 la prezentul regulament.
    5.4.2. - Solicitantul va transmite la CA formularul completat si semnat, insotit de anumite documente care vor include, acolo unde este cazul, urmatoarele:
    a) formularul de cerere semnat, cu toate sectiunile completate corespunzator si in totalitate;
    b) copii de pe toate certificatele/diplomele de studii ale personalului mentionat in formularul completat;
    c) copii de pe certificatele de apartenenta la organizatiile tehnice si profesionale sau alte documente care atesta aceasta apartenenta;
    d) copii de pe certificate sau de pe alte documente care demonstreaza frecventarea de catre solicitant a cursurilor de instruire mentionate in formularul de cerere, precum si nivelul tehnic si durata acestor cursuri de instruire;
    e) documente de la ATPM sau de la alte organe, care sa dovedeasca finalizarea EIM si a studiilor conexe mentionate in sectiunea din formularul de cerere referitoare la experienta anterioara prin emiterea unui act de reglementare;
    f) dovada achitarii taxei de solicitare.
    5.4.3. - CA va inregistra cererea in baza de date privind atestarea si va atribui solicitantului un numar de care va fi evidentiat in baza de date. CA va verifica formularul de cerere pentru a se asigura ca toate sectiunile relevante sunt completate. Daca exista probleme privind informatiile furnizate in formular, CA va returna solicitantului formularul si va solicita informatii suplimentare asupra sectiunilor respective.
    5.4.4. - Daca formularul a fost completat corect, CA va atribui solicitantului punctajul initial, pe baza unui sistem care ia in considerare calificarile, apartenenta la organizatii profesionale, cursurile de instruire absolvite de solicitant si experienta anterioara in executarea EIM sau in domenii strans inrudite (anexa nr. 1 la prezentul regulament). Punctele atribuite fiecarui solicitant vor fi introduse in baza de date privind atestarea. Cand punctajul calculat de CA este insuficient precalificarii solicitantului pentru atestare, CA va informa solicitantul asupra acestui fapt si ii va solicita sa revina cu cererea la o data ulterioara, dupa ce va fi acumulat experienta suplimentara in studii de EIM sau in domenii conexe.
    5.4.5. - CA va precalifica solicitantul, daca punctajul calculat este suficient pentru a aprecia indreptatita considerarea solicitantului privind atestarea pentru executarea EIM. Pe aceasta baza, CA va invita solicitantul sa aleaga o data de examinare, oferindu-i posibilitatea de a alege din trei date de sustinere a examinarii. Daca solicitantul nu prezinta la data de examinare aleasa, procedura de solicitare a atestarii trebuie reprogramata. Faza de examinare a procedurii de atestare este descrisa in anexa nr. 4 la prezentul regulament.
    5.4.6. - CA va puncta rezultatul examinarii si va introduce punctajul in baza de date privind atestarea.
    5.4.7. - CA va calcula punctajul combinat ce va fi atribuit solicitantului, adunand 75% din punctajul calculat conform descrierii din sectiunea 5.1.2 si 25% din punctajul realizat de solicitant la examinare. Punctajul combinat care rezulta va stabili daca solicitantul ar trebui atestat sau nu si va fi introdus de CA in baza de date privind atestarea.
    5.4.8. - Daca solicitantul nu a reusit sa realizeze punctajul combinat necesar atestarii, CA il va instiinta pe solicitant in acest sens si ii va solicita sa revina cu cererea la o data ulterioara, dupa ce va fi acumulat experienta suplimentara in executarea de EIM si in domeniile conexe.
    5.4.9. - Daca solicitantul a realizat un punctaj suficient atestarii, CA va emite solicitantului certificatul de atestare (vezi anexa nr. 2 la prezentul regulament). Acesta va fi semnat de un reprezentant al conducerii Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului si va fi transmis solicitantului spre a-i folosi drept dovada a atestarii. La primirea certificatului de atestare, solicitantul va deveni evaluator atestat de impact asupra mediului (numit in continuare evaluator atestat).
    5.4.10. - Evaluatorul atestat va include o copie de pe certificatul de atestare in toate rapoartele de EIM pe care le realizeaza dupa atestarea sa, in perioada in care certificatul de atestare este in vigoare.
    5.5. Procedura de reinnoire
    5.5.1. - Procedura de reinnoire este descrisa in termeni generali in anexa nr. 4 la prezentul regulament. Cand un certificat de atestare a implinit 22 de luni (si anume, cu doua luni inainte de expirare), CA va transmite evaluatorului atestat un formular de cerere de reinnoire. Evaluatorul atestat va completa formularul si il va returna la CA. Formularul de cerere de reinnoire completat se va primi cu cel putin o luna inainte de data expirarii certificatului de atestare existent, daca evaluatorul atestat doreste ca reinnoirea sa se faca inainte de expirarea certificatului de atestare anterior.
    5.5.2. - CA va inregistra cererea de reinnoire in baza de date privind atestarea si va verifica formularul de cerere de reinnoire pentru a se asigura ca s-au completat corect toate sectiunile importante ale acestuia. Daca exista problema privind informatiile furnizate in formular, CA va returna evaluatorului atestat formularul, solicitandu-i informatii suplimentare asupra sectiunilor respective de retinut ca aceasta va implica un consum de timp si, ca urmare, poate conduce la expirarea certificatului de atestare a evaluatorului atestat. Prin urmare, este de datoria celui care solicita reinnoirea sa completeze corect si in totalitate formularul de cerere de reinnoire.
    5.5.3. - Daca formularul de cerere de reinnoire este completat corect, CA il va lua in considerare pentru reinnoirea atestarii. In situatia in care nu se considera indreptatita acordarea reinnoirii datorita experientei insuficiente in anii anteriori sau datorita altor aspecte legate de calitatea EIM executate, CA il va instiinta pe evaluatorul atestat asupra aspectelor relevante si asupra deciziei de a nu reinnoi certificatul de atestare a acestuia.
    5.5.4. - Cand reinnoirea se considera indreptatita, CA pregateste un nou certificat de atestare. Acesta va fi semnat de un reprezentant al conducerii Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului si va fi transmis evaluatorului atestat spre a-i folosi drept dovada a reinnoirii certificatului de atestare care, de asemenea, va fi introdus de CA in baza de date privind atestarea.
    5.5.5. - Procedura de reinnoire va fi reinceputa cand certificatul de atestare a implinit 22 de luni de valabilitate, dupa cum se mentioneaza in sectiunea 5.5.1. de mai sus. In aceasta maniera, certificatul de atestare va fi supus reinnoirii la fiecare 24 de luni.
    5.5.6. - Daca certificatul de atestare expira sau nu este reinnoit din orice motiv, evaluatorul atestat poate finaliza EIM existente care au fost contractate inainte de data expirarii valabilitatii, daca CA nu decide altfel. In orice situatie, evaluatorul atestat nu va putea insa contracta lucrari noi de EIM ulterior expirarii valabilitatii certificatului de atestare.
    5.5.7. - Persoanele fizice care sunt atestate pentru executarea EIM vor trebui sa sustina un examen de reinnoire a atestarii la fiecare 6 ani (calculati de la data initiala a atestarii lor), presupunand ca atestarea a continuat fara intrerupere.

    6. Atestarea persoanelor juridice pentru EIM

    6.1. Sistemul cu un singur nivel de expertiza
    6.1.1. - Asa cum s-a prezentat in sectiunea 5 referitoare la persoanele fizice care solicita atestare pentru a executa EIM, pentru persoanele juridice (inclusiv unitatile specializate) care vor fi atestate ca fiind capabile sa execute EIM va exista tot un singur nivel de expertiza. Atestarea acordata se va referi doar la partea solicitanta (persoana juridica sau unitatea specializata) si nu va implica atestarea individuala a nici unuia dintre cei angajati de catre persoana juridica sau unitatea specializata. Persoanele individuale din aceste entitati, care doresc sa solicite atestarea personala, o pot face, dar numai conform procedurii de atestare a persoanelor fizice, conform sectiunii 5 de mai sus.
    6.1.2. - Rationamentul atestarii persoanelor juridice pentru studii de EIM va lua in considerare calificarile tehnice si profesionale ale personalului lor, apartenenta in bloc sau individuala a personalului la organisme tehnice sau profesionale relevante pentru EIM, cursurile de instruire urmate sau organizate de catre personalul lor in domenii relevante pentru EIM si experienta personala a angajatilor relevanta pentru EIM . Aceste patru elemente vor fi punctate folosind un sistem descris in anexa nr. 1 la prezentul regulament, iar un punctaj cumulat al acestor patru elemente, suficient de mare, va precalifica persoana juridica pentru atestare conform sectiunii 6.2. de mai jos.
    6.2. Intervievarea persoanelor juridice in vederea atestarii pentru EIM
    6.2.1. - Precalificarea initiala a persoanelor juridice in vederea atestarii pentru studii de EIM poate fi supusa schimbarii sau modificarii pe baza rezultatului unui interviu, care va avea caracter optional.
    6.2.2. - Continutul interviului va fi conceput de catre CA si interviul va fi necesar acolo unde CA va avea nevoie de clarificari asupra oricarui aspect inclus in formularul de cerere al persoanei juridice. CA va avea astfel dreptul de a decide daca un interviu este necesar sau nu pentru persoana juridica care face cerere pentru atestare.
    6.2.3. - Daca nu se considera necesar un interviu, CA va decide daca persoana juridica este indreptatita la atestarea pentru executarea de EIM, tinand seama numai de punctajul prezentat in sectiunea 6.1.2.
    6.3. Punctajul acordat
    6.3.1. - Daca se tine un interviu, rezultatul acestuia va fi folosit de catre CA pentru a modifica evaluarea initiala a persoanei juridice precalificate pentru atestare, acolo unde acest lucru este considerat necesar.
    6.3.2. - Persoana juridica va fi evaluata pentru rezultatele de la interviu, acestea reflectand gradul de experienta si profesionalismul acesteia. Aceasta evaluare va fi folosita pentru a modifica punctajul obtinut conform prezentarii din sectiunea 6.1.2. de mai sus. Rezultatele modificate din sistemul de punctaj descris in sectiunea 6.1.2. si din interviu vor stabili daca o persoana juridica va fi atestata sau nu de CA pentru executarea EIM.
    6.4. Procedura de atestare
    6.4.1. - Procedura de solicitare a atestarii pentru persoanele juridice care doresc sa execute EIM este descrisa in anexa nr. 5 la prezentul regulament.
    6.4.2. - Solicitantul va transmite la CA formularul completat si semnat, insotit de anumite documente. Aceste documente vor fi diferite de la solicitant la solicitant, dar, acolo unde este cazul, pentru toti angajatii persoanei juridice care sunt mentionati ca avand contributie la executarea EIM, ele vor include urmatoarele:
    a) formularul semnat, cu toate rubricile completate corect si integral;
    b) copii de pe certificatele/diplomele de studii ale personalului enumerat in formularul completat;
    c) copii de pe orice certificate care atesta apartenenta personalului la organisme tehnice sau profesionale sau de pe alte documente care atesta aceasta apartenenta;
    d) copii de pe certificate sau de pe alte documente care demonstreaza participarea personalului la cursurile de instruire relevante pentru EIM, precum si nivelul tehnic si durata acestor cursuri;
    e) documente din partea ATPM sau a altor organisme, care sa dovedeasca finalizarea EIM si a studiilor conexe acestora, enumerate in sectiunea referitoare la experienta anterioara din formularul de cerere prin emiterea unui act de reglementare;
    f) dovada de achitare a taxei de solicitare.
    6.4.3. - CA va inregistra cererea intr-o baza de date privind atestarea si va atribui un cod numeric persoanei juridice, care va aparea in baza de date. CA va verifica formularul de cerere pentru a se asigura ca toate sectiunile relevante au fost completate. Acolo unde exista probleme privind informatiile oferite in formular, CA va trimite formularul inapoi solicitantului, cerand date suplimentare asupra anumitor elemente.
    6.4.4. - Daca formularul a fost completat corect, CA va acorda un punctaj initial solicitantului, dupa sistemul prezentat in sectiunea 6.1.2. (vezi si anexa nr. 1 la prezentul regulament). Punctajul acordat fiecarei persoane juridice va fi introdus in baza de date privind atestarea. Daca punctajul calculat de catre CA este insuficient pentru precalificarea solicitantului pentru atestare, acesta va fi informat asupra acestui aspect de catre CA si va fi rugat sa revina cu o cerere la o data ulterioara, dupa ce va fi castigat mai multa experienta in studiile de EIM si in studii conexe acestora.
    6.4.5. - CA va precalifica solicitantul daca punctajul calculat este considerat suficient pentru ca acesta sa obtina atestarea de a executa EIM. In aceasta faza, CA va decide daca este necesar un interviu al persoanei juridice pentru a clarifica unele aspecte privind expertiza persoanei juridice prezentate in formularul de cerere. Daca nu se considera necesar un interviu, punctajul calculat conform descrierii din sectiunea 6.1.2. va stabili daca persoana juridica va fi atestata sau nu.
    6.4.6. - Daca se considera ca este necesara o clarificare, CA il va invita pe solicitant sa aleaga o data pentru interviu, acesta avand posibilitatea de a alege din trei date la care sa aiba loc interviul atunci cand solicitantul nu participa la interviu la data stabilita, procedura cererii trebuie reprogramata. Faza de interviu a procedurii de atestare este prezentata in anexa nr. 5 la prezentul regulament.
    6.4.7. - Cand solicitantul sau CA considera necesar, mai multi reprezentanti ai persoanei juridice pot participa la interviu. CA va evalua prestatia solicitantului la interviu si va tine seama de informatiile oferite de catre acesta asupra posibilitatii persoanei juridice de a modifica (acolo unde este cazul) punctajul initial calculat conform sectiunii 6.4.4. de mai sus. Acest punctaj va stabili daca solicitantul va fi atestat sau nu si va fi introdus de CA in baza de date privind atestarea.
    6.4.8. - Cand solicitantul nu a reusit sa obtina punctajul modificat necesar atestarii, CA il va informa asupra acestui aspect, solicitandu-i sa revina cu o cerere la o data ulterioara, dupa ce va fi castigat mai multa experienta in studiile de EIM si in studii conexe acestora.
    6.4.9. - Daca persoana juridica a obtinut un punctaj suficient pentru atestare, CA va elibera solicitantului un certificat de atestare conform anexei nr. 2 la prezentul regulament. Acesta va fi semnat de catre un reprezentant al conducerii Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului si va fi transmis persoanei juridice pentru a-i servi ca dovada a atestarii. Dupa primirea certificatului de atestare, solicitantul poate incheia contracte pentru executarea EIM.
    6.4.10. - Persoana juridica va include o copie de pe certificatul de atestare in toate rapoartele de EIM intocmite dupa atestarea sa, pe toata perioada in care certificatul de atestare este valabil.
    6.5. Procedura de reinnoire
    6.5.1. - Procedura de reinnoire este descrisa in termeni generali in anexa nr. 5 la prezentul regulament. In momentul in care un certificat de atestare are o vechime de 22 de luni (si anume, cu doua luni inainte de expirare), CA va transmite persoanei juridice un formular de reinnoire a cererii. Persoana juridica va completa formularul si il va returna la CA. Formularul de reinnoire a cererii completat trebuie sa parvina cu cel putin o luna inainte de data expirarii certificatului de atestare, daca persoana juridica doreste ca acesta sa fie reinnoit inainte de expirare.
    6.5.2. - CA va inregistra cererea pentru reinnoirea in baza de date privind atestarea si va verifica formularul de reinnoire a cererii pentru a se asigura ca toate sectiunile importante au fost completate corect. Daca apar probleme in legatura cu informatiile incluse in formular, CA il va returna persoanei, juridice, solicitand informatii suplimentare asupra aspectelor respective. Este obligatoriu ca pentru reinnoire solicitantul sa completeze formularul de reinnoire a cererii corect si integral, astfel incat sa nu se depaseasca termenul de valabilitate a certificatului de atestare.
    6.5.3. - Daca formularul de reinnoire a cererii a fost completat corect, CA va lua in considerare situatia reinnoirii pentru persoana juridica. Daca reinnoirea nu se considera indreptatita datorita experientei insuficiente in anii precedenti sau altor elemente referitoare la calitatea EIM executate de persoana juridica, CA va informa persoana juridica asupra elementelor relevante si asupra deciziei de a nu se reinnoi certificatul de atestare a persoanei juridice.
    6.5.4. - Daca reinnoirea se considera indreptatita, CA va pregati un nou certificat de atestare. Acesta va fi semnat de catre un reprezentant al conducerii Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului si va fi trimis persoanei juridice pentru a-i servi ca dovada a reinnoirii certificatului de atestare si va fi, de asemenea, inregistrat de CA in baza de date privind atestarea.
    6.5.5. - Procedura de reinnoire va fi reinceputa cand certificatul de atestare reinnoit are o vechime de 22 de luni, asa cum s-a prezentat in sectiunea 6.5.1. In acest fel, certificatul de atestare va face obiectul reinnoirii la fiecare 24 de luni.
    6.5.6. - Daca un certificat de atestare expira sau nu este reinnoit din orice motiv, persoana juridica poate finaliza EIM existente care au fost contractate anterior datei de expirare, daca CA nu decide altfel. In oricare situatie, persoana juridica nu are voie sa incheie contracte pentru noi activitati de EIM dupa expirarea certificatului de atestare.

    7. Taxele de atestare
    7.1. - Taxele de atestare se stabilesc prin hotarare a Guvernului.

    8. Dispozitii finale
    8. 1. Mecanismul contestatiilor
    8.1.1. -  Prezentul regulament permite partilor care au solicitat atestarea de catre CA si care considera ca nu au fost tratate corect sa faca contestatie. Intr-un astfel de caz partea vatamata poate face contestatie conform unui sistem de contestatii in doua etape.
    8.1.2. - Prima dintre aceste doua etape implica inaintarea la CA a unei cereri scrise de catre partea care doreste sa depuna o contestatie. Aceasta cerere trebuie sa evidentieze in mod clar motivele pentru care se doreste contestarea, precum si cauzele pentru care partea apreciaza ca nu s-a acordat consideratia cuvenita cazului sau.
    8.1.3. -  Dupa primirea unei astfel de cereri scrise, CA va reanaliza cazul si decizia sa anterioara. Daca CA considera ca este intemeiata modificarea deciziei sale anterioare, aceasta se va concretiza prin reincluderea partii in procedura de atestare in momentul relevant (adica in momentul in care a fost luata decizia anterioara impotriva partii). Toate deciziile de acest fel trebuie sustinute integral prin documente de catre CA si se vor lua masurile normale pentru atestare. Dupa aceea baza de date privind atestarea va fi actualizata corespunzator.
    8.1.4. - Daca CA considera ca nu este justificata modificarea deciziei sale anterioare, solicitantul va fi informat asupra acestui fapt in scris, motivele care au stat la baza deciziei anterioare fiind explicate clar in scrisoarea catre partea vatamata.
    8.1.5. - In cazurile in care partea ramane nemultumita de decizia CA, se poate face o contestatie finala catre Comisia pentru contestatii. Comisia pentru contestatii va fi compusa din trei persoane cu inalta experienta in EIM si BM, independente de CA. Comisia pentru contestatii va fi stabilita de catre Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului, iar cele trei persoane din Comisia pentru contestatii vor indeplini aceasta functie pe perioade de 2 ani.
    8.1.6. - Comisia pentru contestatii va studia cazul prezentat de catre partea vatamata, pe care o poate intervieva la o data stabilita de comun acord, pentru a clarifica motivele contestatiei. Apoi Comisia pentru contestatii va sustine o documente recomandarea sa asupra cazului si o va transmite atat la CA cat si la ministrul apelor, padurilor si protectiei mediului.
    8.1.7. - Cand Comisia pentru contestatii este de acord cu decizia anterioara a CA, contestatia se considera respinsa. In aceste conditii, CA va informa partea vatamata asupra respingerii contestatiei.
    8.1.8. - La primirea unei recomandari a Comisiei pentru contestatii contrare deciziei anterioare a CA, ministrul apelor, padurilor si protectiei mediului va solicita o declaratie scrisa de la CA asupra motivelor deciziei sale anterioare. Ministrul apelor, padurilor si protectiei mediului va analiza apoi ambele declaratii scrise si va decide asupra argumentelor lor.
    8.1.9. - Ministrul apelor, padurilor si protectiei mediului va informa atat CA cat si Comisia pentru contestatii asupra deciziei sale privind contestatia, iar aceasta decizie va fi finala si obligatorie pentru toate partile implicate. Daca ministrul este de acord cu decizia anterioara a CA, CA va informa partea vatamata, transmitand acesteia o copie de pe documentatia relevanta. Daca ministrul apelor, padurilor si protectiei mediului este de acord cu recomandarea facuta de catre Comisia pentru contestatii, care este contrara deciziei anterioare a CA, CA va aduce la indeplinire recomandarea facuta de catre Comisia pentru contestatii si va informa partea vatamata asupra acestui fapt. In aceasta situatie, partea va intra din nou in procedura de atestare in momentul relevant (adica in momentul in care a fost luata decizia anterioara a CA impotriva partii). Toate aceste decizii vor fi sustinute cu atentie de catre CA prin documente, dupa care vor fi luate masurile normale pentru atestare, baza de date privind atestarea fiind actualizata corespunzator.
    8.2. Anularea certificatelor de atestare
    8.2.1. - Certificatul de atestare eliberat unei parti poate fi anulat in situatii exceptionale pe perioada lui de validitate de 2 ani. Situatiile exceptionale cand se poate face anularea certificatului de atestare vor fi decise de catre CA, de la caz la caz, dar pot include una sau mai multe dintre urmatoarele situatii:
    a) executarea de catre o parte atestata a unor EIM sau BM care au fost refuzate in mai mult de doua ocazii si/sau cand un numar important de EIM executate de catre partea atestata nu s-a finalizat prin emiterea unor acte de reglementare;
    b) executarea de catre o parte atestata a unor EIM sau BM in afara sferei de expertiza atestata a partii respective;
    c) cand o parte a incalcat clauze confidentiale sau a folosit in orice alt mod incorect date luate din EIM sau BM; sau
    d) in cazurile in care, la executarea EIM sau a BM, partea nu respecta legislatia romana in vigoare.
    8.3. Dispozitii tranzitorii: Ordinul ministrului apelor, padurilor si protectiei mediului nr. 619/1992
    8.3.1. - Partile care au incheiat contract conform Ordinului ministrului apelor, padurilor si protectiei mediului nr. 619/1992 pot continua sa execute EIM sau BM in masura competentei lor definite in acest ordin, pana la data intrarii in vigoare a prezentului regulament.
    8.3.2. - La data la care prezentul regulament intra in vigoare, doar contractele care au fost deja semnate pentru executarea EIM sau a BM pot fi finalizate fara a se tine seama de prezentul regulament sau fara a fi necesara atestarea. Datele relevante de comparare vor fi data semnarii contractelor cu partile pentru executarea EIM sau a BM si data intrarii in vigoare a prezentului regulament.
    8.3.3. - Orice contract nou de executare a EIM sau a BM dupa data de intrare in vigoare a prezentului regulament nu poate fi incheiat de catre o parte, decat daca partea care se angajeaza prin contract sa execute EIM sau BM este atestata conform prezentului regulament pentru executarea EIM, a BM sau a ambelor, dupa caz.
-----------------------------
    NOTA:
    Anexele la regulament, inclusiv formularele de cerere, se pot procura, contra cost, de la Secretariatul tehnic al Comisiei de atestare, la sediul Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului, iar anexa B poate fi consultata la secretariatul tehnic mentionat mai sus.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 278/1996

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 278 din 1996
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu