ORDIN Nr. 2722
din 22 noiembrie 2010
privind aprobarea Procedurii
de selectare a societatilor profesionale civile de avocati din România sau din
strainatate pentru acordarea de asistenta juridica pentru Programul-cadru de
emisiuni de titluri de stat pe termen mediu „Medium Term Notes"
ACT EMIS DE:
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 783 din 23 noiembrie 2010
In temeiul art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului
nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor
Publice, cu modificările şi completările ulterioare,
având în vedere prevederile
pct. 4.1. a), b)2din Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobate prin Hotărârea
Guvernului nr. 1.470/2007, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale
art. 35-38 şi 56 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind
atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de
lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi
completările ulterioare,
ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Procedura de selectare a
societăţilor profesionale civile de avocaţi din România sau din străinătate
pentru acordarea de asistenţă juridică pentru Programul-cadru de emisiuni de
titluri de stat pe termen mediu „Medium Term Notes", lansat în anul 2010,
prevăzută în anexa nr. 1.
Art. 2. - Se aprobă componenţa comisiei de evaluare a
societăţilor profesionale civile de avocaţi, prevăzută în anexa nr. 2.
Art. 3. -Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art. 5. - Incepând cu data publicării în Monitorul
Oficial al României, Partea I, a prezentului ordin, se abrogă Ordinul ministrului finanţelor
publice nr. 2.289/2010 privind aprobarea Procedurii de selectare a societăţilor
profesionale civile de avocaţi din România sau din străinătate pentru acordarea
de asistenţă juridică pentru Programul-cadru de
emisiuni de titluri de stat pe termen mediu „Medium Term Notes", publicat
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 642 din 14 septembrie 2010.
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Ialomiţianu
ANEXA Nr. 1
PROCEDURĂ
de selectare a
societăţilor profesionale civile de avocaţi din România sau din străinătate
pentru acordarea de asistenţă juridică pentru Programul-cadru de emisiuni de titluri
de stat pe termen mediu „Medium Term Notes"
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Prezenta
procedură asigură cadrul şi metodologia unitară pentru organizarea şi
desfăşurarea achiziţiei de servicii de asistenţă juridică pentru
Programul-cadru de emisiuni de titluri de stat pe termen mediu „Medium Term
Notes", denumit în continuare program.
(2) Achiziţia serviciilor de asistenţă juridică se face
de către Ministerul Finanţelor Publice, prin aplicarea procedurii de cerere de
oferte.
(3) Prin servicii de
asistenţă juridică, în sensul prezentei proceduri,
se înţelege totalitatea activităţilor de asistenţă juridică, în legătură cu:
a) negocierea, pregătirea,
revizuirea oricăror documente contractuale aferente activării programului,
precum şi revizuirea acesteia pe măsura efectuării de tranzacţii individuale,
dacă este cazul;
b) asistenţa pentru revizuirea
şi actualizarea regulată a prospectului de bază (documentul de descriere a
emitentului);
c) asistenţă în structurarea oricărei tranzacţii
individuale şi în procesul de due diligence;
d) pregătirea şi/sau revizuirea documentelor necesare
pentru aprobarea, emiterea, vânzarea sau livrarea instrumentelor financiare
aferente tranzacţiilor individuale efectuate în cadrul programului;
e) pregătirea şi emiterea de
opinii legale cu privire la documentaţia aferentă activării programului şi pentru
fiecare tranzacţie individuală în cadrul programului şi/sau cu privire la alte
acţiuni, dacă este cazul;
f) analiza şi consilierea cu
privire la reglementări specifice care ar putea avea impact asupra
documentaţiei programului;
g) pregătirea, la un moment dat
pe parcursul derulării programului, a documentaţiei necesare care să permită
efectuarea emisiunilor de instrumente financiare sub Regula 144A din Legea
valorilor mobiliare din SUA, precum şi revizuirea acesteia pe măsura efectuării
de tranzacţii individuale, dacă este cazul.
(4) Procedura de atribuire a contractului-cadru de
asistenţă juridică are la bază principiile enunţate la art. 2 alin. (2) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor
de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a
contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
337/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 2. - (1) Societăţile profesionale civile de
avocaţi, denumite în continuare societăţi de avocaţi, pot participa
singure sau în asociere/consorţiu la procedura de cerere de oferte.
(2) Forma de asociere se demonstrează prin convenţii
scrise intervenite între membrii asocierii/consorţiului.
Art. 3. -In urma aplicării prezentei proceduri vor fi
selectate minimum două şi maximum 3 societăţi de avocaţi, respectiv
asocieri/consorţii cu care se vor încheia contracte-cadru de prestări de
servicii de asistenţă juridică, denumite în continuare contracte-cadru de
asistenţă juridică.
Art. 4. - (1) Pentru prestarea serviciilor de asistenţă
juridică aferente activării programului şi efectuării tranzacţiei inaugurale,
Ministerul Finanţelor Publice va acorda mandat, după încheierea
contractului-cadru de asistenţă juridică, societăţii de
avocaţi/asocierii/consorţiului care a obţinut punctajul cel mai mare în urma
procedurii de atribuire a contractului-cadru de asistenţă juridică.
(2) Pentru prestarea serviciilor de asistenţă juridică
aferente pregătirii sau revizuirii documentaţiei pentru efectuarea de emisiuni
de instrumente financiare sub Regula 144Adin Legea valorilor mobiliare din SUA
şi a celor aferente tranzacţiilor individuale din cadrul programului,
Ministerul Finanţelor Publice va acorda mandat, după încheierea contractului-cadru
de asistenţă juridică, uneia dintre societăţile de avocaţi/asocieri/consorţii
selectate, acestora urmând să le fie cerute oferte de preţ pentru serviciile
vizate, în funcţie de specificul tranzacţiilor şi al pieţelor financiare vizate
de acestea. Mandatul va fi acordat societăţii de avocaţi, respectiv
consorţiului care oferă preţul cel mai mic. Preţul aferent fiecărei tranzacţii
individuale ulterioare nu va depăşi 50% din oferta financiară aferentă
activării programului şi tranzacţiei inaugurale şi se va încadra în limita
alocărilor bugetare.
(3) Ministerul Finanţelor
Publice îşi rezervă dreptul de a respinge oricare sau toate ofertele de preţ
primite în vederea acordării unui mandat, dacă consideră că este în interesul
său să o facă.
(4) Contractul-cadru de asistenţă
juridică produce efecte începând cu data la care Ministerul Finanţelor Publice
emite mandatul de asistenţă juridică şi se vor încheia subcontracte, prin care nominalizează societatea de avocaţi,
respectiv consorţiul pentru acordarea de servicii de
asistenţă juridică în cadrul programului.
CAPITOLUL II
Selecţia societăţilor de avocaţi
Art. 5. - (1) Procedura de cerere de oferte se
desfăşoară în două etape, respectiv iniţierea procedurii şi selecţia ofertelor.
(2) Etapa de iniţiere a procedurii presupune:
a) publicarea pe site-ul
Ministerului Finanţelor Publice a invitaţiei de participare la selecţia
societăţilor de avocaţi din România sau din străinătate, al cărei model este
prevăzut în anexa A;
b) constituirea nominală a comisiei de evaluare prin
ordin al ministrului finanţelor publice; se desemnează în comisii atât membrii
titulari, cât şi membrii supleanţi.
Art. 6. - Etapele procedurii de atribuire a
contractului-cadru de asistenţă juridică presupun următoarele:
a) primirea ofertelor;
b) analiza şi stabilirea
ofertelor care sunt elaborate în conformitate cu prevederile pct. 3 -
Calificarea ofertanţilor din anexa B „Caiet de sarcini";
c) aplicarea criteriilor de selecţie prevăzute la pct.
4 - Criterii de selectare din anexa B;
d) stabilirea ierarhiei
propunerilor de oferte acceptate pe baza căreia se va încheia contractul-cadru
de asistenţă juridică, conform modelului prevăzut în anexa C;
e) informarea conducerii
Ministerului Finanţelor Publice cu privire la rezultatul aplicării procedurii;
f) încheierea
contractului-cadru de asistenţă juridică;
g) întocmirea dosarului
contractului-cadru de asistenţă juridică.
Art. 7. - (1) In vederea participării la procedura de
atribuire a contractului-cadru de asistenţă juridică, ofertanţii trebuie să
îndeplinească cerinţele prevăzute în anexa B.
(2) Condiţiile de eligibilitate şi modalitatea de
punctare a ofertelor sunt cele stabilite prin caietul de sarcini.
Art. 8. - Analiza ofertelor se face de către comisia de
evaluare, care răspunde de desfăşurarea următoarelor activităţi:
a) selecţia ofertelor care îndeplinesc criteriile
impuse;
b) aplicarea criteriilor de
selecţie, potrivit celor stabilite în caietul de sarcini;
c) stabilirea ierarhiei ofertelor care îndeplinesc
criteriile impuse;
d) întocmirea grilelor de
evaluare şi redactarea raportului procedurii de atribuire a contractului-cadru
de asistenţă juridică; raportul este aprobat de către preşedintele comisiei;
e) informarea conducerii Ministerului Finanţelor
Publice cu privire la rezultatul procedurii de atribuire a contractului-cadru
de asistenţă juridică.
Art. 9. - Pe parcursul desfăşurării procedurii de
atribuire a contractului-cadru de asistenţă juridică, membrii comisiei au
obligaţia de a păstra confidenţialitatea asupra conţinutului ofertelor, precum
şi asupra oricăror altor informaţii prezentate de ofertanţi, a căror dezvăluire
ar putea aduce atingere dreptului acestora de a-şi proteja interesele
comerciale.
Art. 10. - (1) Fiecare dintre membrii comisiei de
evaluare are obligaţia de a semna o declaraţie pe propria răspundere, prin care
se angajează să respecte dispoziţiile prevăzute la art. 9 şi prin care confirmă
totodată că nu se află în niciuna dintre situaţiile următoare:
a) este soţ sau rudă până la
gradul al patrulea inclusiv ori afin până la gradul al patrulea inclusiv cu
avocaţii propuşi de către ofertanţi pentru a face parte din echipa de avocaţi;
b) în ultimii 3 ani a avut
contracte de muncă sau de colaborare cu unul dintre ofertanţi ori cu asociaţii
unuia dintre ofertanţi sau a făcut parte din adunarea asociaţilor sau din orice
alt organ de conducere ori de administrare al unuia dintre ofertanţi;
c) are calitatea de asociat sau
face parte din organele de conducere ori de administrare ale unuia dintre
ofertanţi.
(2) Declaraţia prevăzută la alin. (1) trebuie semnată
imediat după deschiderea ofertelor, dar înainte de începerea procesului de
analiză şi evaluare a acestora.
(3) In cazul în care unul dintre membrii desemnaţi în
comisia de evaluare constată că se află în una sau mai multe dintre situaţiile
prevăzute la alin. (1), acesta are obligaţia de a solicita de îndată înlocuirea
sa din componenţa comisiei respective.
(4) In cazul în care atât titularul, cât şi supleantul
se află în una sau mai multe dintre situaţiile prevăzute la alin. (1),
conducătorul instituţiei care i-a desemnat va desemna alte două persoane.
Art. 11. - (1) Pe parcursul derulării procedurii de
atribuire a contractului-cadru de asistenţă juridică, Ministerul Finanţelor
Publice va lua toate măsurile legale necesare pentru a combate apariţia
eventualelor situaţii de concurenţă neloială sau conflict de interese şi orice
alte fapte considerate contravenţii ori infracţiuni potrivit legislaţiei în
vigoare. In măsura în care aceste situaţii totuşi se produc, se vor lua toate
măsurile legale pentru înlăturarea lor.
(2) Societăţile de avocaţi vor depune o declaraţie pe
propria răspundere privind inexistenţa situaţiilor de conflict de interese în
legătură cu acordarea de asistenţă juridică în cadrul programului, atât la
începutul programului, cât şi înainte de fiecare tranzacţie individuală ce urmează a fi realizată în cadrul
programului.
Art. 12. - (1) In urma aplicării criteriilor de
selecţie şi a evaluării ofertelor, comisia de evaluare redactează raportul
procedurii de atribuire a contractului-cadru de asistenţă juridică.
(2) Anunţul privind societăţile profesionale civile de
avocaţi câştigătoare va fi publicat pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice.
De asemenea, în termen de 3 zile de la data încheierii raportului de atribuire
a contractului-cadru de asistenţă juridică vor fi transmise comunicări privind
rezultatul acesteia tuturor ofertanţilor participanţi la procedură.
(3) Actele emise în legătură cu procedura de atribuire
pot fi contestate în condiţiile reglementate de prevederile cap. IX din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
337/2006, cu modificările şi completările ulterioare. Termenul de depunere a
contestaţiilor se calculează începând cu ziua lucrătoare următoare luării la
cunoştinţă a comunicărilor transmise.
CAPITOLUL III
Incheierea
contractului-cadru de asistenţă juridică
Art. 13. - (1) Ministerul Finanţelor Publice, în urma
aplicării procedurii de cerere de oferte, va încheia contractele-cadru de
asistenţă juridică cu societăţile de avocaţi ale căror oferte au fost
acceptate.
(2) Contractul-cadru de
asistenţă juridică se încheie pe o perioadă de 3 ani şi se semnează de către
ministrul finanţelor publice sau de o persoană delegată în acest sens şi de
către reprezentantul mandatat al ofertanţilor, pe baza documentelor depuse în
vederea participării la procedura de atribuire a contractului-cadru de
asistenţă juridică.
(3) Contractele-cadru de
asistenţă juridică se încheie în termen de cel mult 30 de zile de la anunţarea
ofertanţilor selectaţi în vederea încheierii acestora, cu excepţia cazului în
care au fost formulate contestaţii. In acest caz, se aplică în mod
corespunzător dispoziţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările
şi completările ulterioare, referitoare la condiţiile legale privind încheierea
contractelor-cadru de asistenţă juridică.
(4) Modelul contractului-cadru
de asistenţă juridică ce va fi încheiat cu societăţile de avocaţi selectate
este prevăzut în anexa C.
Art. 14. - (1) In baza contractului-cadru de asistenţă
juridică, Ministerul Finanţelor Publice va emite mandatele de asistenţă
juridică şi va încheia subcontracte în legătură cu activităţile prevăzute la
art. 1 şi în funcţie de necesităţile apărute.
(2) In perioada cuprinsă între încheierea
contractului-cadru de asistenţă juridică şi emiterea mandatului de asistenţă
juridică, societăţile de avocaţi nu sunt îndreptăţite să pretindă Ministerului
Finanţelor Publice efectuarea de plăţi în baza contractului-cadru de asistenţă
juridică.
Art. 15. - (1) Mandatul pentru tranzacţiile ulterioare
se acordă în condiţiile art. 4, ţinându-se cont de disponibilitatea efectivă a
fiecărei societăţi de avocaţi pentru realizarea mandatului solicitat şi în
funcţie de necesităţile apărute.
(2) După emiterea mandatului, societatea de avocaţi îşi
va numi un reprezentant care va fi responsabil de toate comunicările ulterioare
cu Ministerul Finanţelor Publice.
Art. 16. - (1) Ministerul Finanţelor
Publice are obligaţia de a întocmi dosarul achiziţiei publice, care va
cuprinde, în ordine cronologică, cel puţin următoarele documente:
a) procedura de selectare a societăţilor profesionale
civile de avocaţi;
b) ordinul ministrului
finanţelor publice de constituire a comisiei de
evaluare;
c) invitaţia de participare
privind încheierea contractului-cadru de asistenţă juridică;
d) solicitările de clarificări referitoare la caietul
de sarcini şi răspunsurile aferente;
e) ofertele depuse;
f) procesul-verbal de deschidere a ofertelor;
g) declaraţiile pe propria răspundere ale membrilor
comisiei de evaluare;
h) solicitările de clarificări referitoare la ofertele
depuse şi răspunsurile aferente;
i) raportul procedurii de atribuire a contractului-cadru
de asistenţă juridică;
j) informarea adresată conducerii ministerului cu
privire la rezultatul aplicării procedurii;
k) anunţul şi comunicările privind rezultatul aplicării
procedurii transmise ofertanţilor;
l) contestaţiile primite,
rezoluţiile şi, după caz, măsurile corective adoptate de Ministerul Finanţelor
Publice şi comunicate ofertanţilor, precum şi hotărârile judecătoreşti
irevocabile;
m) contractul-cadru de asistenţă juridică, semnat;
n) mandatele de asistenţă juridică emise.
(2) Dosarul achiziţiei publice se păstrează de către
Direcţia generală de trezorerie şi datorie publică din cadrul Ministerului
Finanţelor Publice atât timp cât contractul produce efecte juridice, dar nu mai
puţin de 5 ani de la data finalizării contractului-cadru de asistenţă juridică.
Art. 17. -Anexele A, B şi C fac parte integrantă din
prezenta procedură.
ANEXA A
la procedură
- Model -
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
DIRECŢIA GENERALA DE TREZORERIE SI DATORIE PUBLICĂ
Nr............./............
INVITAŢIE DE
PARTICIPARE
Aprobat
Secretar de stat
Denumirea autorităţii contractante: Ministerul
Finanţelor Publice, cod fiscal nr. 4221306, municipiul Bucureşti, str. Apolodor
nr. 17, sectorul 5, tel......................
Obiectul contractului: servicii de asistenţă juridică,
cod CPV 79112000-2.
Procedura aplicată: cerere de oferte
Data-limită şi locul pentru depunerea ofertelor:
ziua/luna/anul/ora la sediul ministerului, municipiul Bucureşti, str. Apolodor
nr. 17, sectorul 5, et....., camera ..... tel....................
Oferta tehnică şi financiară se
vor introduce într-un plic sigilat, care, la rândul lui, împreună cu celelalte
documente doveditoare se vor introduce într-un alt plic sigilat, pe care vor fi
trecute adresa, denumirea şi datele de contact ale ofertantului participant la
procedură, precum şi denumirea achiziţiei publice.
Clarificările pentru elaborarea şi prezentarea
ofertelor pot fi solicitate la sediul ministerului, municipiul Bucureşti, str.
Apolodor nr. 17, sectorul 5, et....., camera ..... tel................Persoana de contact:..............., tel................
Modul de elaborare a ofertelor, precum şi sistemul de
evaluare a acestora sunt reglementate în caietul de sarcini prevăzut în anexa B
la Procedura de selectare a societăţilor profesionale civile de avocaţi din
România sau din străinătate pentru acordarea de asistenţă juridică pentru
Programul-cadru de emisiuni de titluri de stat pe termen mediu „Medium Term
Notes", aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor publice
nr..............................., publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr......
din...................................................
Deschiderea ofertelor are loc la data
de....................., la sediul ministerului din municipiul Bucureşti, str.
Apolodor nr. 17, sectorul 5.
Director general,
................................
ANEXA B
la procedură
CAIETUL DE SARCINI
1. Informaţii
generale
Autoritatea contractantă: Ministerul Finanţelor
Publice, Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, România
Scopul aplicării procedurii: atribuirea
contractului-cadru de asistenţă juridică pentru Programul-cadru de emisiuni de
titluri stat pe termen mediu „Medium Term Notes".
Procedura aplicată: cerere de oferte
Legislaţia aplicabilă:
- art. 2 alin. (2), art. 16
alin. (1), art. 35-38 şi 56 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006
privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de
concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările
şi completările ulterioare;
- pct. 4.1 a), b) 2 din Normele metodologice de
aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria
publică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.470/2007, cu modificările şi
completările ulterioare;
- Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.722/2010
privind aprobarea Procedurii de selectare a societăţilor profesionale civile de
avocaţi din România sau din străinătate pentru acordarea de asistenţă juridică
pentru Programul-cadru de emisiuni de titluri de stat
pe termen mediu „Medium Term Notes"
Finanţare: bugetul de stat
2. Specificaţii
tehnice
Serviciile de asistenţă juridică aferente programului
cuprind totalitatea activităţilor în legătură cu, dar nu limitate la:
a) negocierea, pregătirea,
revizuirea oricăror documente contractuale aferente programului;
b) asistenţa pentru revizuirea
şi actualizarea regulată a prospectului de bază (documentul de descriere a
emitentului);
c) asistenţa în structurarea oricărei tranzacţii
individuale şi în procesul de „due diligence";
d) pregătirea şi/sau revizuirea documentelor necesare
pentru aprobarea, emiterea, vânzarea sau livrarea instrumentelor financiare
aferente tranzacţiilor individuale efectuate în cadrul programului;
e) pregătirea şi emiterea de
opinii legale cu privire la documentaţia aferentă activării programului şi
pentru fiecare tranzacţie individuală în cadrul programului şi/sau cu privire
la alte acţiuni, dacă este cazul;
f) analiza şi consilierea cu
privire la reglementări specifice care ar putea avea impact asupra
documentaţiei programului;
g) pregătirea, la un moment dat
pe parcursul derulării programului, a documentaţiei necesare care să permită
efectuarea emisiunilor de instrumente financiare sub Regula 144Adin Legea
valorilor mobiliare din SUA, precum şi revizuirea acesteia pe măsura efectuării
de tranzacţii individuale.
3. Calificarea ofertanţilor
In vederea participării la procedura de atribuire a
contractului-cadru de asistenţă juridică, ofertanţii trebuie să depună
următoarele:
a) oferta tehnică, conform formularului prevăzut în
anexa nr. 1 şi subanexele nr. 1.1, 1.2 şi 1.3;
b) oferta financiară, conform formularului prevăzut în
anexa nr. 2;
c) curriculum vitae al membrilor echipei propuse, care
vor fi nominalizaţi în oferta tehnică prevăzută în anexa nr. 1, din care să
rezulte informaţii cu privire la numele firmei în cadrul căreia şi-au
desfăşurat activitatea, titlul/poziţia, naţionalitatea, limbile străine
vorbite, experienţă - numărul de ani ca avocat practicant/numărul de ani ca
partener/numărul de ani de când lucrează în firmă. Participarea membrilor
propuşi la diverse tranzacţii nu va fi evidenţiată în CV, ci în subanexele nr.
1.1, 1.2 şi 1.3.
Pentru calificare, cel puţin 2 dintre membrii
nominalizaţi trebuie să fi acordat asistenţă juridică pentru cel puţin o
tranzacţie propusă în cadrul fiecărui criteriu prevăzut în oferta tehnică;
d) pagini relevante din
prospectele de emisiune aferente tranzacţiilor de emisiuni de titluri pe
pieţele internaţionale de capital şi pentru care au acordat asistenţă juridică
(paginile pe care să apară numele emitentului, valoarea programului/ tranzacţiei,
precum şi numele părţilor care au participat la realizarea tranzacţiei - de
exemplu aranjori, lead-manageri, consultanţi juridici şi legea pentru care au
acordat asistenţă juridică);
e) convenţiile de asociere
intervenite între membrii asocierii/consorţiului.
4. Criterii de selectare
Criteriile avute în vedere la selectarea ofertelor sunt:
a) oferta tehnică - anexa nr. 1:
a.1) numărul de programe MTN, în afara pieţei Statelor
Unite ale Americii, pentru emitenţi suverani sau unităţi ale administraţiei
publice locale, la a căror activare ofertantul a acordat asistenţă juridică.
Informaţii detaliate vor fi furnizate conform subanexei nr. 1.1;
a.2) numărul de programe MTN, pentru emitenţi suverani
sau unităţi ale administraţiei publice locale, pentru care ofertantul a
implementat Regula 144Adin Legea valorilor mobiliare din SUA şi pentru care a
acordat asistenţă juridică privind legislaţia Statelor
Unite ale Americii, în cadrul unui program supus „Regulation S" deja
existent1. Informaţii detaliate vor fi furnizate
conform subanexei nr. 1.2;
a.3) numărul de tranzacţii finalizate în cadrul unui
program MTN pentru emitenţi suverani sau unităţi ale administraţiei publice
locale. Informaţii detaliate vor fi furnizate conform subanexei nr. 1.3;
b) oferta financiară - anexa nr. 2 pentru asistenţă
juridică în negocierea documentelor contractuale aferente activării programului
şi executării tranzacţiei inaugurale, revizuirea prospectului de bază
(documentul de descriere a emitentului), precum şi în procesul de due diligence şi emiterea
opiniei/opiniilor juridice şi colectarea condiţiilor precedente pentru
activarea programului şi executarea tranzacţiei inaugurale, precum şi toate
cheltuielile aferente.
5. Elaborarea ofertei
Ofertantul are obligaţia de a menţine oferta valabilă
pe o perioadă de 60 de zile.
Ministerul Finanţelor Publice are dreptul de a solicita, înainte de expirarea perioadei de valabilitate a ofertei,
prelungirea acestei perioade.
Oferta trebuie însoţită de împuternicirea scrisă prin
care reprezentantul ofertantului este autorizat să reprezinte societatea de
avocaţi şi să semneze în numele acesteia. Documentele solicitate la pct. 3 lit.
d) şi e) pot fi transmise şi în limba engleză.
6. Prezentarea ofertei
Ofertantul trebuie să depună şi să înregistreze oferta
în termenul prevăzut în invitaţia de participare.
Orice ofertant are dreptul de a-şi retrage sau de a-şi
modifica oferta numai înainte de data-limită stabilită pentru deschiderea
ofertei şi numai printr-o solicitare scrisă în acest sens.
O societate de avocaţi are dreptul de a depune doar o
singură ofertă fie individual, fie în asociere. Nu se admite participarea
aceleiaşi societăţi de avocaţi în mai multe oferte.
7. Deschiderea şi
evaluarea ofertelor
7.1. Deschiderea ofertelor se
va face la sediul Ministerului Finanţelor Publice, municipiul Bucureşti, str.
Apolodor nr. 17, sectorul 5, et....., camera........
Orice ofertant are dreptul să fie prezent la
deschiderea ofertelor.
Comisia de evaluare a ofertelor va întocmi un
proces-verbal de deschidere a ofertelor, care urmează să fie semnat atât de
membrii comisiei, cât şi de reprezentanţii ofertanţilor prezenţi, în care se
consemnează:
- denumirea ofertanţilor;
- oferta tehnică;
- oferta financiară;
- orice alte elemente care privesc deschiderea
ofertelor.
7.2. Evaluarea ofertelor presupune:
- analizarea ofertelor tehnice
şi financiare şi punctarea acestora;
- stabilirea ofertelor inacceptabile, neconforme sau
admisibile;
- ierarhizarea ofertanţilor calificaţi;
- întocmirea raportului procedurii de atribuire a
contractului-cadru de asistenţă juridică.
8. Punctajul
8.1. Punctajul ofertei tehnice:
a) numărul de programe MTN, în afara pieţei Statelor
Unite ale Americii, la a căror activare ofertantul a acordat asistenţă
juridică. - câte 5 puncte pentru fiecare program, dar nu mai mult de 40 de
puncte;
b) numărul de programe MTN
pentru care ofertantul a implementat Regula 144Adin Legea valorilor mobiliare
din SUA şi pentru care a acordat asistenţă juridică privind dreptul din Statele
Unite ale Americii, în cadrul unui program supus „Regulation S" deja
existent - câte 5 puncte pentru fiecare program implementat,
dar nu mai mult de 40 de puncte;
c) numărul de tranzacţii
finalizate în cadrul unui program MTN pentru emitenţi suverani sau unităţi ale
administraţiei publice locale - câte 2 puncte pentru fiecare tranzacţie, dar nu
mai mult de 20 de puncte.
8.1.1. Punctajul ofertei
tehnice se calculează astfel:
a) se adună punctele obţinute
de fiecare ofertă tehnică pentru criteriile prevăzute la pct. 8.1, suma
acestora reprezentând scorul tehnic;
b) oferta cu scorul tehnic cel
mai mare primeşte punctaj maxim de 100 de puncte;
c) celelalte oferte primesc un punctaj calculat astfel:
P_X = S_X x 100/S_M,
unde:
P_X- punctajul ofertei
tehnice analizate;
S_X- scorul tehnic
obţinut de oferta analizată;
S_M - scorul tehnic
obţinut de oferta cu cel mai mare scor tehnic,
respectiv cea care a primit 100 de puncte.
8.1.2. Ofertele care nu primesc puncte la toate cele 3
criterii de selecţie prevăzute la pct. 8.1 şi care nu au un scor tehnic de cel
puţin 70 de puncte sunt descalificate.
1 „Regulation
S" exceptează instrumentele financiare destinate investitorilor din afara
SUA de la obligaţiile de înregistrare sub secţiunea 5 a Legii valorilor
mobiliare din SUA;
8.2. Oferta financiară
8.2.1. Oferta financiară
cuprinde totalitatea cheltuielilor exprimate în euro/societate de
avocaţi/asociere/consorţiu, fără TVA (inclusiv, dar fără a se limita la
cheltuieli de transport, diurnă cazare, fotocopiere etc), pentru asistenţă
juridică în negocierea documentelor contractuale aferente activării programului
şi executării tranzacţiei inaugurale, revizuirea prospectului de bază
(documentul de descriere a emitentului), precum şi în procesul de due diligence şi emiterea opiniei/opiniilor
juridice şi colectarea condiţiilor precedente pentru activarea programului şi
executarea tranzacţiei inaugurale.
8.2.2. în vederea analizării ofertei financiare,
ofertele în euro vor fi transformate în lei, la cursul oficial comunicat de
Banca Naţională a României cu două zile înainte de deschiderea ofertelor.
8.2.3. Punctajul ofertei financiare se calculează astfel:
a) oferta cu preţul cel mai mic va primi 100 de puncte;
b) celelalte oferte primesc un punctaj calculat astfel:
P_X = S_M x 100/S_X,
unde:
P_X- punctajul ofertei
financiare analizate;
SM - preţul cel mai mic,
respectiv oferta care a primit 100 de puncte;
SX- preţul aferent
ofertei analizate.
8.3. Punctajul final
Pentru ierarhizarea ofertelor calificate, la punctajul
tehnic obţinut se adaugă punctajul obţinut la oferta financiară. In caz de
egalitate de puncte primează punctajul obţinut la oferta tehnică.
9. Atribuirea
contractului-cadru de asistenţă juridică
(1) Criteriul de atribuire a
contractului-cadru de asistenţă juridică este „oferta corespunzătoare din punct
de vedere tehnico-economic". In situaţia în care 2 sau mai mulţi ofertanţi
obţin punctaj egal, departajarea se face în funcţie de punctajul obţinut la
oferta tehnică.
(2) Ministerul Finanţelor Publice va comunica în scris
tuturor ofertanţilor rezultatul aplicării procedurii, în cel mult 3 zile de la
data la care comisia de evaluare a încheiat Raportul procedurii de atribuire a
contractului-cadru de asistenţă juridică.
(3) Preţul contractului va fi
stabilit în mandat în funcţie de tipul serviciilor de asistenţă juridică
solicitate conform art. 4 din anexa nr. 1 la ordin.
(4) Valoarea contractului poate
fi diminuată, prin acordul părţilor, în situaţia în care bugetul alocat
Ministerului Finanţelor Publice, potrivit legii bugetului de stat, este
insuficient pentru acoperirea tuturor cheltuielilor aferente serviciilor care
vor fi prestate în acel an.
10. Acordarea mandatului
(1) Pentru prestarea
serviciilor de asistenţă juridică referitoare la implementarea programului şi a
tranzacţiei inaugurale, Ministerul Finanţelor Publice va acorda mandat, după
încheierea contractului-cadru de asistenţă juridică, societăţii de
avocaţi/asocierii/consorţiului care a obţinut punctajul cel mai mare în urma
procedurii de atribuire a contractului-cadru de asistenţă juridică.
(2) Pentru prestarea serviciilor de asistenţă juridică
aferente pregătirii sau revizuirii documentaţiei pentru efectuarea de emisiuni
de instrumente financiare sub Regula 144Adin Legea valorilor mobiliare din SUA
şi a celor aferente tranzacţiilor individuale din cadrul programului,
Ministerul Finanţelor Publice va acorda mandat, după încheierea
contractului-cadru de asistenţă juridică, uneia dintre societăţile de
avocaţi/asocieri/consorţii selectate, acestora urmând să le fie cerute oferte
de preţ pentru serviciile vizate, în funcţie de specificul tranzacţiilor şi al
pieţelor financiare vizate de acestea, iar mandatul se va acorda societăţii de
avocaţi/consorţiului care oferă preţul cel mai mic. Mandatul va fi acordat societăţii
de avocaţi, respectiv consorţiului care oferă preţul cel mai mic. Preţul
aferent fiecărei tranzacţii individuale ulterioare nu va depăşi 50% din oferta
financiară aferentă activării programului şi tranzacţiei inaugurale şi se va
încadra în limita alocărilor bugetare. Ofertele de preţ pentru activităţile
solicitate în cadrul mandatelor vor include toate costurile aferente (inclusiv,
dar fără a se limita la cheltuieli de transport, diurnă, cazare, fotocopiere
etc).
11. Anexele nr. 1 şi 2 şi subanexele nr. 1.1, 1.2 şi
1.3 fac parte integrantă din prezentul caiet de sarcini.
ANEXA Nr. 1
la caietul de sarcini
OFERTA TEHNICĂ
Ofertant:............................................................
...........................................................................
...........................................................................
Nr. crt.
|
Criterii
|
Nr. programe
MTN/tranzacţii care îndeplinesc criteriul
|
1.
|
Numărul de programe MTN, în afara pieţei americane, la a căror
activare ofertantul a acordat asistenţă juridică
|
|
2.
|
Numărul de programe MTN pentru care ofertantul a implementat
Regula 144Adin Legea valorilor mobiliare din SUA şi pentru care a acordat
asistenţă juridică privind dreptul din Statele Unite ale Americii, în cadrul
unui program supus „Regulation S" deja existent
|
|
3.
|
Numărul de tranzacţii finalizate în cadrul unui program MTN
pentru emitenţi suverani sau unităţi ale administraţiei publice locale
|
|
Componenţa echipei de avocaţi:
..................................................
.................................................
.................................................
.................................................
Semnătura
...............
SUBANEXA Nr. 1.1
Denumirea emitentului
|
Descrierea programului
|
Data activării programului
|
Valoarea programului
|
Asistenţă juridică oferită pentru
|
Membrul echipei propus care a
participat
|
Emitent
|
Aranjori/Lead-manageri/Dealeri
|
|
|
|
|
|
|
|
SUBANEXA Nr. 1.2
Denumirea emitentului
|
Descrierea programului
|
Data activării programului
|
Valoarea programului
|
Asistenţă juridică oferită pentru
|
Membrul echipei
propus care a
participat
|
Emitent
|
Aranjori/Lead-manageri/Dealeri
|
Dreptul
din Statele Unite
ale Americii
(DA/NU)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SUBANEXA Nr. 1.3
Denumirea emitentului
|
Program
|
Tranzacţie
|
Asistenţă juridică oferită pentru
|
Membrul echipei
propus care a
participat
|
Valoare
|
Data implementării
|
Valoare
|
Data efectuării
|
Emitent
|
Aranjori/Lead-manageri/Dealeri
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANEXA Nr. 2
la caietul de sarcini
OFERTA FINANCIARĂ
Ofertant:............................................................
Nr. crt.
|
Activitate
|
Totalitatea cheltuielilor în euro, fără TVA
(inclusiv, dar fără a se limita la
cheltuieli
de transport, diurnă, cazare,
fotocopiere etc.)
|
1.
|
Revizuirea prospectului de bază (documentul de descriere a
emitentului), asistarea în procesul de due
diligence; negocierea documentelor contractuale aferente programului şi a celor aferente tranzacţiei inaugurale;
emiterea opiniei juridice şi colectarea condiţiilor precedente pentru
activarea programului şi executarea tranzacţiei inaugurale
|
|
ANEXA C
la procedură
- Model -
CONTRACT-CADRU DE ASISTENŢĂ JURIDICĂ
1. Părţile
contractante
Intre:
Ministerul Finanţelor Publice, adresa
sediului...........................................,
telefon/fax......................................................., numărul de
înmatriculare...........................................,
cod fiscal ............................................., cont
trezorerie........................, reprezentat prin (denumirea
conducătorului)
........................................................................................................................................................................ .........,
având funcţia
de......................................., în calitate de beneficiar,
şi
(denumirea)
..............................................................., adresa
sediului ....................................................................................................,
telefon/fax......................, numărul de
înmatriculare................, cod fiscal ....................., cont
(trezorerie, bancă).................., reprezentat prin.......................................................,
având funcţia de (denumirea
conducătorului)
................................................................, în calitate
de prestator, a intervenit prezentul contract-cadru de
asistenţă juridică, denumit în continuare contract.
2. Obiectul contractului
Prin încheierea prezentului contract, prestatorul îşi
asumă obligaţia de a presta servicii de asistenţă juridică, în conformitate cu
prevederile din caietul de sarcini, în vederea implementării şi efectuării de
tranzacţii în cadrul Programului-cadru de emisiuni de titluri de stat pe termen
mediu „Medium Term Notes" (programul), în baza mandatului acordat de Ministerul Finanţelor Publice.
3. Preţul
contractului
3.1. Preţul contractului va fi stabilit în mandat în
funcţie de tipul serviciilor de asistenţă juridică solicitate conform art. 4
din Procedura de selectare a societăţilor profesionale civile de avocaţi din
România sau din străinătate pentru acordarea de asistenţă juridică pentru
Programul-cadru de emisiuni de titluri de stat pe termen mediu „Medium Term
Notes", aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor publice
nr.................................., denumită în continuare procedură.
3.2. Beneficiarul se obligă să
plătească prestatorului preţul convenit în cazul în care, în baza mandatului
acordat, prestatorul asigură prestarea de servicii juridice legate de
implementarea programului.
3.3. Plata se face doar pentru
serviciile de asistenţă juridică prestate efectiv de către prestator prin
avocaţii nominalizaţi în oferta tehnică, încheierea prezentului contract
negenerând nicio obligaţie financiară pentru beneficiar, obligaţiile financiare
ale părţilor fiind stipulate în mandatul acordat.
3.4. Facturile corespunzătoare
serviciilor prestate vor fi redactate defalcându-se
activităţile/subactivităţile, care sunt precizate şi solicitate în mandatul
acordat, precum şi cheltuielile aferente.
4. Durata contractului
4.1. Prezentul contract se
încheie pentru o perioadă de 3 ani. Prestatorul îşi asumă obligaţia de a
asigura servicii de asistenţă juridică, conform mandatului acordat.
4.2. In baza prezentului contract, beneficiarul va
emite mandate de asistenţă juridică şi va încheia subcontracte pentru prestarea
de activităţi din cadrul celor prevăzute la art. 1 alin. (3) din procedură.
4.3. In perioada cuprinsă între
momentul încheierii prezentului contract şi emiterea mandatului de asistenţă
juridică, prestatorul nu este îndreptăţit să pretindă beneficiarului să
efectueze plăţi în baza prezentului contract.
4.4. Prestatorul care a primit
mandat de asistenţă juridică are obligaţia de a depune toate diligentele pentru
îndeplinirea mandatului încredinţat.
5. Caracterul
confidenţial al contractului
5.1. (1) O parte contractantă
nu are dreptul, fără acordul scris al celeilalte părţi:
a) de a face cunoscut prezentul contract sau orice
prevedere a acestuia unei terţe părţi, în afara acelor persoane implicate în
îndeplinirea prezentului contract;
b) de a utiliza informaţiile şi documentele obţinute
sau la care are acces în perioada de derulare a prezentului contract în alt
scop decât acela de a-şi îndeplini obligaţiile contractuale.
(2) Dezvăluirea oricărei informaţii faţă de persoanele
implicate în îndeplinirea prezentului contract se va face confidenţial şi se va
extinde numai asupra acelor informaţii necesare în vederea îndeplinirii
acestuia.
5.2. O parte contractantă va fi exonerată de
răspunderea pentru dezvăluirea de informaţii referitoare la prezentul contract
dacă:
a) informaţia era cunoscută părţii contractante înainte
ca ea să fi fost primită de la cealaltă parte contractantă; sau
b) informaţia a fost dezvăluită
după ce a fost obţinut acordul scris al celeilalte părţi contractante pentru
asemenea dezvăluire; sau
c) partea contractantă a fost obligată în mod legal să
dezvăluie informaţia.
6. Responsabilităţile
prestatorului
6.1. (1) Prestatorul are obligaţia de a presta, cu
profesionalismul şi promptitudinea cuvenite angajamentului asumat şi în
conformitate cu propunerea de ofertă, asistenţa juridică aferentă programului
în legătură cu:
a) negocierea, pregătirea, revizuirea oricăror
documente contractuale aferente activării programului, precum şi revizuirea
acesteia pe măsura efectuării de tranzacţii individuale, dacă este cazul;
b) asistenţa pentru revizuirea
şi actualizarea regulată a prospectului de bază (documentul de descriere a
emitentului);
c) asistenţa în structurarea oricărei tranzacţii
individuale şi în procesul de due diligence;
d) pregătirea şi/sau revizuirea documentelor necesare
pentru aprobarea, emiterea, vânzarea sau livrarea instrumentelor financiare
aferente tranzacţiilor individuale efectuate în cadrul programului;
e) pregătirea şi emiterea de opinii legale cu privire
la documentaţia aferentă activării programului şi pentru fiecare tranzacţie
individuală în cadrul programului şi/sau cu privire la alte acţiuni, dacă este
cazul;
f) analiza şi consilierea cu privire la reglementări
specifice care ar putea avea impact asupra documentaţiei programului;
g) pregătirea, la un moment dat pe parcursul derulării
programului, a documentaţiei necesare care să permită efectuarea emisiunilor de
instrumente financiare sub Regula 144Adin Legea valorilor mobiliare din SUA,
precum şi revizuirea acesteia pe măsura efectuării de tranzacţii individuale,
dacă este cazul.
(2) Prestatorul îşi va desemna
un reprezentant care va fi responsabil de toate comunicările ulterioare cu
Ministerul Finanţelor Publice.
(3) Prestatorul are obligaţia de a supraveghea
prestarea serviciilor, de a asigura resursele umane, materiale, instalaţiile,
echipamentele sau altele asemenea, fie de natură provizorie, fie definitive,
cerute de şi pentru prezentul contract, în măsura în care necesitatea
asigurării acestora este prevăzută în contract sau se poate deduce în mod rezonabil din prezentul contract.
(4) Prestatorul poate înlocui un membru al echipei
numai cu acordul beneficiarului şi dacă avocatul propus are aceleaşi calificări
şi întruneşte criteriile de selecţie aplicate de beneficiar în cadrul
procedurii de atribuire a contractului.
(5) Pe durata derulării prezentului contract,
prestatorul are obligaţia de a informa beneficiarul despre apariţia situaţiilor
de conflict de interese şi de a lua toate măsurile legale pentru înlăturarea
lor.
6.2. Prestatorul este pe deplin responsabil pentru prestarea serviciilor. Totodată, este răspunzător
atât de oportunitatea şi legalitatea tuturor operaţiunilor şi metodelor de
prestare utilizate, cât şi de calificarea personalului folosit pe toată durata
prezentului contract.
7. Responsabilităţile
beneficiarului
Beneficiarul are obligaţia de a face demersurile
necesare către toate instituţiile statului pentru a pune la dispoziţia
prestatorului orice facilităţi şi/sau informaţii pe care acesta le-a cerut în
propunerea de ofertă sau care au apărut pe durata mandatului acordat şi pe care
acesta le consideră necesare pentru îndeplinirea prezentului contract.
8. Verificări
8.1. Beneficiarul are dreptul de a verifica modul de
prestare a serviciilor. In desfăşurarea activităţii de verificare, beneficiarul
poate amâna sau refuza plata anumitor activităţi ori deconturi insuficient
fundamentate în prezentările transmise, fără a genera calculul de penalităţi.
8.2. Verificările vor fi efectuate în conformitate cu
prevederile prezentului contract. Beneficiarul are obligaţia de a notifica în
scris prestatorului identitatea reprezentanţilor săi împuterniciţi în acest
scop.
9. Asigurarea
serviciilor de asistenţă juridică
Prestatorul are obligaţia de a începe prestarea
serviciilor de asistenţă juridică în timpul cel mai scurt posibil de la
primirea mandatului de asistenţă juridică.
10. Modalităţi de
plată
Beneficiarul are obligaţia de a efectua plata către
prestator, prin ordin de plată, în perioada 24-31 a lunii următoare celei în
care au fost finalizate toate activităţile solicitate în baza unui mandat, în
conformitate cu prevederile art. 36 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 34/2009 cu privire la rectificarea bugetară pe anul 2009 şi
reglementarea unor măsuri financiar-fiscale, aprobată prin Legea nr. 227/2009,
cu modificările şi completările ulterioare. Plăţile în valută aferente
facturilor externe se vor efectua la cursul Băncii Naţionale a României din
ziua comunicării facturii către beneficiar, cu respectarea prevederilor legale.
11. Amendamente
Modificarea prezentului contract se face numai în
scris, cu acordul părţilor contractante.
12. Rezilierea contractului
12.1. Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul
contract de către una dintre părţi dă dreptul părţii lezate de a cere
rezilierea contractului şi de a pretinde plata de daune-interese.
12.2. Beneficiarul îşi rezervă
dreptul de a denunţa unilateral prezentul contract în cel mult 30 de zile de la
apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevăzute la data încheierii
acestuia şi care conduc la modificarea clauzelor contractuale în aşa măsură
încât îndeplinirea contractului respectiv ar fi contrară interesului public.
13. Forţa majoră
13.1. Forţa majoră exonerează
părţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul
contract pe toată perioada în care aceasta acţionează.
13.2. Indeplinirea prezentului contract va fi
suspendată pe perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia
drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.
13.3. Partea contractantă care
invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica celeilalte părţi, imediat şi în
mod complet, producerea acesteia şi de a lua orice măsuri care îi stau la
dispoziţie în vederea limitării consecinţelor.
13.4. Dacă forţa majoră
acţionează sau se estimează că va acţiona o perioadă mai mare de 6 luni,
fiecare parte va avea dreptul să notifice celeilalte părţi încetarea de plin
drept a prezentului contract, fără ca vreuna dintre părţi să poată pretinde
celeilalte daune-interese.
14. Soluţionarea
litigiilor
14.1. Beneficiarul şi
prestatorul vor depune toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin
tratative directe, orice neînţelegere sau dispută care se poate ivi între ei în
cadrul sau în legătură cu îndeplinirea prezentului
contract.
14.2. Dacă beneficiarul şi prestatorul nu reuşesc să
rezolve în mod amiabil o divergenţă contractuală, fiecare poate solicita ca
disputa să se soluţioneze de către instanţele judecătoreşti competente din
România.
15. Limba care
guvernează contractul
Limba care guvernează contractul este limba română.
16. Comunicări
16.1. (1) Orice comunicare
între părţi referitoare la îndeplinirea prezentului contract poate fi transmisă
în scris, în limba română sau limba engleză.
(2) Orice document scris trebuie
înregistrat atât în momentul transmiterii, cât şi în momentul primirii.
16.2. Comunicările dintre părţi
se pot face şi prin telefon, telegramă, telex, fax sau e-mail, cu condiţia
confirmării în scris a primirii comunicării. In situaţia în care comunicările dintre
părţi se fac prin intermediul poştei electronice sau al faxului şi sunt dublate de transmiterea aceloraşi
documente şi prin poştă, data comunicării va fi considerată cea la care se
înregistrează exemplarele transmise prin poştă.
17. Legea aplicabilă
contractului
Prezentul contract va fi interpretat conform legilor din
România.
Incheiat astăzi,............., în două exemplare
originale, câte unul pentru fiecare parte contractantă.
Beneficiar,
..................
Prestator
...................,
ANEXA Nr. 2
COMPONENŢA
comisiei de evaluare a societăţilor profesionale
civile de avocaţi
Preşedinte: secretar de stat coordonator - Direcţia
generală de trezorerie şi datorie publică
Membru: reprezentant desemnat de Direcţia generală de
trezorerie şi datorie publică
Membru: reprezentant desemnat de Direcţia generală de
investiţii, achiziţii publice şi servicii interne
Membru: reprezentant desemnat de Direcţia generală
juridică
Membru: reprezentant desemnat de Direcţia de buget şi
contabilitate internă
NOTĂ:
Prin ordin al ministrului finanţelor publice se va
stabili componenţa nominală a comisiei, numindu-se atât un membru titular, cât
şi un membru supleant.